Prachtig filmpjequote:
Ook deze peiling bevestigt het beeld dat Trump een flinke sprong naar voren heeft gemaakt. Het gemiddelde van meerdere peilingen laat zien dat Trump ruim dubbel zo hoog scoort als de nummer-2 in de strijd, Ted Cruz.quote:Op dinsdag 15 december 2015 18:25 schreef Monolith het volgende:
Nieuwe peilingen van de WaPo:
https://www.washingtonpos(...)7f66848bb_story.html
Interessant gegeven is dat in deze peilingen bijna 60% van de Republikeinen iemand van 'buiten de politiek' wil, terwijl dit onder alle kiezers minder dan 40% is.
Het is vooral de val van Carson na zijn opleving die het verschil groot maakt.quote:Op dinsdag 15 december 2015 19:02 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Ook deze peiling bevestigt het beeld dat Trump een flinke sprong naar voren heeft gemaakt. Het gemiddelde van meerdere peilingen laat zien dat Trump ruim dubbel zo hoog scoort als de nummer-2 in de strijd, Ted Cruz.
Groot deel van de Amerikanen heeft geen paspoort. Is ook niet vreemd omdat je als Amerikaan een gebied zo groot als Europa kan doorreizen zonder hekken, grenscontroles of andere gekunstelde irritaties.quote:Op dinsdag 15 december 2015 12:01 schreef schvvmert het volgende:
[..]
In de USA ligt dat wat anders natuurlijk, laatste keer Bush had een vreemd randje.
Obama heeft alles veranderd.
Het is meer dan dat, als je de peilingen volgt. Trump staat nu namelijk hoger dan ooit; hoger dan voor de opmars van Carson.quote:Op dinsdag 15 december 2015 19:38 schreef Monolith het volgende:
Het is vooral de val van Carson na zijn opleving die het verschil groot maakt.
Herman Cain deed zelfs niet meer mee ten tijde van de daadwerkelijke primaries.quote:Op dinsdag 15 december 2015 20:52 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Het is meer dan dat, als je de peilingen volgt. Trump staat nu namelijk hoger dan ooit; hoger dan voor de opmars van Carson.
In de peilingen van deze week scoort Trump 38 en 41 procent. Zijn hoogste piek hiervoor was 33 procent, begin september: http://www.realclearpolit(...)tion-3823.html#polls
Meer in jouw straatje is onderstaand plaatje van Real Clear Politics. Het toont de peiling-gemiddeldes op 48 dagen voor de verkiezingen in Iowa, met daaronder de daadwerkelijke uitslag. Een wereld van verschil. Santorum had vandaag 4 jaar geleden 3,8 procent in de peiling, maar won uiteindelijk.
[ afbeelding ]
Ik denk dat general election polls met Trump als een van de kandidaten enorm onbetrouwbaar zijn, nog een stuk minder dan zulke polls in het algemeen.quote:Op dinsdag 15 december 2015 23:19 schreef martijnde3de het volgende:
ABC heeft ook Trump tegen Clinton gepeild, resultaat:
Clinton 50, Trump 44
Wat opmerkelijk is dat 11% van de democraten op Trump stemt, dan denk je dan wint Trump, maar nee 14% van de republikeinen stemt dan op Clinton. Dus wat hij wint met zijn migratie/moslim aanpak bij de democraten verliest hij weer bij de republikeinen.
http://www.langerresearch(...)174a2GOPElection.pdf
Polls worden echt niet enkel onder geregistreerde kiezers gehouden hoor. De ABC / WaPo poll uit de post die jij citeert beschrijft dat ook in de gegeven link.quote:Op dinsdag 15 december 2015 23:35 schreef Royyy het volgende:
[..]
Ik denk dat general election polls met Trump als een van de kandidaten enorm onbetrouwbaar zijn, nog een stuk minder dan zulke polls in het algemeen.
Trump zal een heleboel mensen naar de stembus weten te krijgen die normaal gesproken nooit stemmen. Aan de ene kant zul je mensen hebben die besluiten om nu te gaan stemmen omdat ze zo'n idioot absoluut niet als president willen hebben, die normaal dus niet stemmen maar nu tegen Trump gaan stemmen.
Aan de andere kant zul je een heleboel mensen hebben die normaal gesproken nooit stemmen omdat ze alle politici toch maar één pot nat vinden, die nu op Trump gaan stemmen als proteststem.
Al die mensen worden niet in de polls meegenomen, aangezien al die polls alleen maar onder 'registered voters' gehouden worden. Met andere woorden, de mensen die elke verkiezing grotendeels braaf naar de stembus gaan om op de kandidaat van hun eigen partij te stemmen.
Jeb is opgedroogd en platgewalst. Blijkbaar staat hij onder druk van deze of gene om deze treurnis toch maar door te zetten.quote:Op woensdag 16 december 2015 00:20 schreef Elfletterig het volgende:
De analisten leggen uit dat er helemaal niet meer over Jeb Bush wordt gepraat en dat hij het stadium van "make or break" eigenlijk al voorbij is.
Wie weet herpakt hij zich vanavond op geniale wijze, maar dit dan wel echt z'n allerlaatste kans om nog aan te kleven in de strijd.quote:Op woensdag 16 december 2015 00:24 schreef Mani89 het volgende:
[..]
Jeb is opgedroogd en platgewalst. Blijkbaar staat hij onder druk van deze of gene om deze treurnis toch maar door te zetten.
Zolang een kandidaat geld heeft gaat hij meestal door.quote:Op woensdag 16 december 2015 00:24 schreef Mani89 het volgende:
[..]
Jeb is opgedroogd en platgewalst. Blijkbaar staat hij onder druk van deze of gene om deze treurnis toch maar door te zetten.
Ja, dat vind ik ook. Graham is een beetje de poco vreemde eend in de bijt.quote:Op woensdag 16 december 2015 00:55 schreef Elfletterig het volgende:
Huckabee maakt tot nu toe een vrij sterke indruk.
Pataki doet het trouwens ook niet slecht. Santorum komt op mij steeds weer een beetje warrig over. Dat was de vorige keer ook al zo. Hij oogst soms applaus, maar lang niet altijd.quote:Op woensdag 16 december 2015 01:02 schreef Morendo het volgende:
[..]
Ja, dat vind ik ook. Graham is een beetje de poco vreemde eend in de bijt.
Pataki zou een prima president zijn denk ik. Lijkt me een pragmatische, intelligente, bestuurder.quote:Op woensdag 16 december 2015 01:03 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Pataki doet het trouwens ook niet slecht. Santorum komt op mij steeds weer een beetje warrig over. Dat was de vorige keer ook al zo. Hij oogst soms applaus, maar lang niet altijd.
Dit moet wel het meest achterlijke uitspraak zijn die ik tijden heb gehoord. Jihadisme is een Islamitisch concept. Zeggen dat elke jihadist een moslim is, is zoiets als claimen dat elke katholiek een christen is.quote:Op woensdag 16 december 2015 00:48 schreef Elfletterig het volgende:
Santorum kiest min of meer partij voor Trump. Hij begrijpt de gedachten van Trump wel. "Not every muslim is a jihadist, but every jihadist is a muslim." - veel applaus.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |