Yep.quote:Op zondag 10 januari 2016 18:08 schreef Perrin het volgende:
[..]
Geen wonder dat de resultaten mager zijn
Ik denk dat klopkoek prima voor zichzelf kan spreken en hij mag uitleggen hoe hij komt van het afschaffen van HRA toe en bijslagen en ander subsidies op faillissementsfraude om daar weer naar vermeend cliëntelisme van de VVD.quote:Op zondag 10 januari 2016 18:06 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Zijn punt is dat de relatief rijkere mensen de kern van de achterban van de VVD zijn (niet de doorsnee ondernemers in het MKB) en dat de VVD prima voor hen zorgt.
Waarom zouden rechters individuele afwegingen moeten mogen maken of gadeslaan? Ze zijn er om de wet toe te passen, niet om over anderen te oordelen. Er is een reden dat er in de buurt van elke rechtszaal wel een geblinddoekte vrouw te vinden is. En die reden is dus niet dat wetsovertreders die wat charmanter zijn, of een zielig verhaal te vertellen hebben een lagere straf behoren te krijgen.quote:Op zondag 10 januari 2016 16:16 schreef Tomatenboer het volgende:
Het haalt iedere mogelijkheid tot nuance en individuele afwegingen bij de rechters weg.
Het is haast niet te geloven. Er zitten daar in Brussel vermoedelijk best slimme mensen met een uitstekend salaris. Lijkt me een eenvoudig streven: inventariseer wat een land goed doet en misschien beter dan een ander land en verhef dat tot de norm. Het verbaast me dat zo'n onderzoek blijkbaar niet bestaat. En als het wel bestaat dat er niets mee gedaan wordt.quote:
Onjuist, rechters kunnen per definitie al geen maatwerk toepassen, want er zijn al maximumstraffen. Voor een winkeldiefstal mag een rechter geen 30 jaar celstraf geven. De aanwezigheid van maximumstraffen is geruststelling voor (potentiële) daders, het is een afweging die dan gemaakt kan worden. Bijvoorbeeld: ''Vandaag reis ik wel zwart, risico is 35 euro boete, die wil ik wel nemen''quote:Op zondag 10 januari 2016 16:16 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Minimumstraffen ontnemen de rechters de mogelijkheid om maatwerk toe te kunnen passen. Dat is erg onverstandig omdat feiten en omstandigheden nogal kunnen wisselen.
Pleiten voor minimumstraffen gebeurt dan ook vooral door figuren die niet zo heel goed hebben nagedacht over de materie.
Het verschil tussen politici en ambtenaren. Met opleidingsniveau heeft het weinig te maken.quote:Op zondag 10 januari 2016 18:13 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Het is haast niet te geloven. Er zitten daar in Brussel vermoedelijk best slimme mensen met een uitstekend salaris. Lijkt me een eenvoudig streven: inventariseer wat een land goed doet en misschien beter dan een ander land en verhef dat tot de norm. Het verbaast me dat zo'n onderzoek blijkbaar niet bestaat. En als het wel bestaat dat er niets mee gedaan wordt.
De vraag is dus, wanneer doe je dit? Hoeveel schade moet een persoon hebben aangericht, hoeveel leed moet hij hebben veroorzaakt, hoeveel kansen moet hij hebben gehad om voorgoed niet meer toegelaten te worden tot de maatschappij. Als je dit een aan rechts persoon vraagt zegt hij wellicht een lager getal dan een links persoon. En ik kan niet begrijpen waarom. Juist linkse mensen die pleiten voor een sociale en eerlijke maatschappij, waar de zwakkeren, ouderen en slachtoffers in bescherming moeten worden genomen, zou je verwachten dat die veel sneller (voorgoed) af zouden willen rekenen met dit asociale tuig.quote:Op zondag 10 januari 2016 17:04 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Ook dan kan een deel van de mensen niet terug naar de maatschappij. Dat is jammer en het is te billijken dat je die mensen opgesloten houdt maar dit kan en moet je dan wel op een humane manier doen.
De overweging die je hier voorstelt is er een die alleen voor de hand ligt bij de georganiseerde misdaad en bij enkele vermogensmisdrijven. Het lijkt me niet dat de delicten die je beschrijft, zelfs als er sprake is van voorbedachte rade, van het soort zijn waarvan de pleger van te voren even gaat opzoeken welke straf daar op staat.quote:Op zondag 10 januari 2016 18:16 schreef Shreyas het volgende:
ja het klopt dat het hebben van maximumstraffen een geruststelling is voor (potentiële) daders, maar niet voor de (potentiële) slachtoffers. Hoe moeilijk moet het zijn voor een slachtoffer die bijvoorbeeld is beroofd, verkracht of in elkaar geslagen is, te weten dat de dader na 40 uur taakstraf voorwaardelijk weer vrij rondloopt?
Je kunt zo met weinig inspanning een soort super-Europa maken.quote:Op zondag 10 januari 2016 18:17 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Het verschil tussen politici en ambtenaren. Met opleidingsniveau heeft het weinig te maken.
quote:Op zondag 10 januari 2016 17:34 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Vanuit primitieve emoties geredeneerd wel, als je echter weet als maatschappij dat het niet werkt en dat het resultaat is dat mensen net zo crimineel of meer crimineel de gevangenis verlaten dan moet je tot bezinning komen. Ook vanuit het slachtoffer bezien is het een misverstand dat leedtoevoeging gewenst zou zijn. Vraag het maar eens aan slachtoffers wat ze liever hebben als ze moeten kiezen: dat die persoon geen andere slachtoffers meer maakt of dat die persoon afziet en wel andere slachtoffers maakt.Menselijke emoties zijn primitief. Leef ermee. Die fixatie op heropvoeding vind ik welhaast net zo triest als naïef.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Een ouder iemand is niet meer te heropvoeden. Net als nu met die cursussen omgaan met vrouwen in de AZCs. Alsof je daarmee even 14 eeuwen cultuur mee uitwist. Lachwekkend gewoon.
Iemand heeft iemand vermoord? Dan gewoon boeten en afzien. Dat doet recht aan de misdaad.a man convinced against his will is of the same opinion still
Doe niet zo afgunstig. Europa opereert op het hoogste niveau en heeft daarvoor de beste mensen als niet ter wereld dan tenminste van het continent nodig.quote:Op zondag 10 januari 2016 19:03 schreef Bart2002 het volgende:
Het lijkt me dat er best veel oprechte mensen te vinden zijn die het besturen van Europa voor een normaal salaris willen doen.
Als je er snel bij bent heeft dat misschien nog wel effect. Ik kan me voorstellen dat als je net in een nieuwe maatschappij je plek aan het vinden bent je meer bereid bent om je aan te passen.quote:Op zondag 10 januari 2016 19:11 schreef Paper_Tiger het volgende:
Net als nu met die cursussen omgaan met vrouwen in de AZCs. Alsof je daarmee even 14 eeuwen cultuur mee uitwist.
Not sure if serious.quote:Op zondag 10 januari 2016 19:21 schreef Repelsteeltju het volgende:
Doe niet zo afgunstig. Europa opereert op het hoogste niveau en heeft daarvoor de beste mensen als niet ter wereld dan tenminste van het continent nodig.
jij als een levenslang gepamperde in welvaart levende ruimdenkend opgevoede westerling wel ja.quote:Op zondag 10 januari 2016 19:21 schreef Repelsteeltju het volgende:
[..]
Doe niet zo afgunstig. Europa opereert op het hoogste niveau en heeft daarvoor de beste mensen als niet ter wereld dan tenminste van het continent nodig.
[..]
Als je er snel bij bent heeft dat misschien nog wel effect. Ik kan me voorstellen dat als je net in een nieuwe maatschappij je plek aan het vinden bent je meer bereid bent om je aan te passen.
Dat het niet naïef is wordt aangetoond door de 4 maar zo lage recidive bij gevangenissen die dit wel doen in vergelijking met de gevangenissen, zoals in Nederland, die dit niet doen. Sterker nog, ook binnen dit landje blijkt dat die paar afdelingen die dit wel doen, maar dan bij psychiatrische instellingen in plaats van gevangenissen veel betere resultaten halen dan onze gevangenissen.quote:Op zondag 10 januari 2016 19:11 schreef Paper_Tiger het volgende:
Die fixatie op heropvoeding vind ik welhaast net zo triest als naïef.
Simpel, als het niet mogelijk is om die persoon dusdniag op te voeden of te behandelen dat het verantwoord is voor de maatschappij om hem of haar terug te laten keren. Aangezien je dan een extreem paardenmiddel gebruikt - een permanente verwijdering uit de maatschappij - heb je de morele plicht om dit op zo'n humaan mogelijke wijze te doen.quote:Op zondag 10 januari 2016 18:22 schreef Shreyas het volgende:
[..]
De vraag is dus, wanneer doe je dit?
Hoe zou jij dat willen zien dan, als rechters echt onbevooroordeeld zijn hebben ze mijn zegen.quote:Op zondag 10 januari 2016 16:16 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Minimumstraffen ontnemen de rechters de mogelijkheid om maatwerk toe te kunnen passen. Dat is erg onverstandig omdat feiten en omstandigheden nogal kunnen wisselen.
Pleiten voor minimumstraffen gebeurt dan ook vooral door figuren die niet zo heel goed hebben nagedacht over de materie.
Het beeld dat Nederland een neoliberaal belastingparadijs is, in vergelijking met strenge Noord-Europese landen, is dus niet juist.quote:Het fiscale vestigingsklimaat van Nederland verliest zijn glans. Nederland is het afgelopen decennium als fiscaal aantrekkelijk vestigingsland ingelopen en in sommige gevallen voorbijgestreefd door andere Europese landen. Op de ranglijst van EU-landen
en leden van de Europese Vrijhandelsassociatie gaat Nederland één trede omlaag en komt uit op plaats negen. Naast bekende fiscaal aantrekkelijke landen als Ierland en het Verenigd Koninkrijk moet Nederland bijvoorbeeld ook Denemarken en Noorwegen voor laten gaan.
De VVD knijpt een oogje toe bij failliesementsfraude en het grote bier, en is van law en order bij het kleine bier.quote:Op zondag 10 januari 2016 18:10 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Ik denk dat klopkoek prima voor zichzelf kan spreken en hij mag uitleggen hoe hij komt van het afschaffen van HRA toe en bijslagen en ander subsidies op faillissementsfraude om daar weer naar vermeend cliëntelisme van de VVD.
En wat heeft dat met mijn post te maken?quote:Op maandag 11 januari 2016 14:41 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
De VVD knijpt een oogje toe bij failliesementsfraude en het grote bier, en is van law en order bij het kleine bier.
Het ministerie moest en zou schoongeveegd worden.quote:Op maandag 11 januari 2016 16:08 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
En wat heeft dat met mijn post te maken?
Verder is het aan het OM om te vervolgen, niet aan een politieke partij
https://nl.wikipedia.org/wiki/Openbaar_Ministerie_%28Nederland%29quote:Op maandag 11 januari 2016 16:08 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
En weer begin je over wat anders. Heb je eigenlijk zelf door dat je van de hak op de tak springt en geen hout snijdt? Ben je aan het blowen geslagen?quote:Op maandag 11 januari 2016 16:19 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Het ministerie moest en zou schoongeveegd worden.
Herinner je je nog de reactie van o.a. Schipper over een 'complot' en dat de boel maar eens moest worden schoongeveegd?quote:Op maandag 11 januari 2016 16:22 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
En weer begin je over wat anders. Heb je eigenlijk zelf door dat je van de hak op de tak springt en geen hout snijdt? Ben je aan het blowen geslagen?
De VVD bestaat uit clientalisme en corruptie.quote:Op maandag 11 januari 2016 16:08 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Het is natuurlijk wel al jaren bewust beleid om veel meer in te zetten op het opsporen en bestraffen van uitkeringsfraude dan dat faillissementsfraude of belastingontduiking prioriteit heeft. Die verhouding is buitenproportioneel.quote:Op maandag 11 januari 2016 16:08 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |