abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_158989891
quote:
1s.gif Op zondag 10 januari 2016 18:08 schreef Perrin het volgende:

[..]

Geen wonder dat de resultaten mager zijn :(
Yep.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
  zondag 10 januari 2016 @ 18:10:47 #152
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_158989935
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2016 18:06 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Zijn punt is dat de relatief rijkere mensen de kern van de achterban van de VVD zijn (niet de doorsnee ondernemers in het MKB) en dat de VVD prima voor hen zorgt. ;)
Ik denk dat klopkoek prima voor zichzelf kan spreken en hij mag uitleggen hoe hij komt van het afschaffen van HRA toe en bijslagen en ander subsidies op faillissementsfraude om daar weer naar vermeend cliëntelisme van de VVD.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_158989968
quote:
1s.gif Op zondag 10 januari 2016 16:16 schreef Tomatenboer het volgende:
Het haalt iedere mogelijkheid tot nuance en individuele afwegingen bij de rechters weg.
Waarom zouden rechters individuele afwegingen moeten mogen maken of gadeslaan? Ze zijn er om de wet toe te passen, niet om over anderen te oordelen. Er is een reden dat er in de buurt van elke rechtszaal wel een geblinddoekte vrouw te vinden is. En die reden is dus niet dat wetsovertreders die wat charmanter zijn, of een zielig verhaal te vertellen hebben een lagere straf behoren te krijgen.
“An interesting thing is a good thing.”
pi_158989990
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2016 18:08 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Yep.
Het is haast niet te geloven. Er zitten daar in Brussel vermoedelijk best slimme mensen met een uitstekend salaris. Lijkt me een eenvoudig streven: inventariseer wat een land goed doet en misschien beter dan een ander land en verhef dat tot de norm. Het verbaast me dat zo'n onderzoek blijkbaar niet bestaat. En als het wel bestaat dat er niets mee gedaan wordt.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_158990045
quote:
2s.gif Op zondag 10 januari 2016 16:16 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Minimumstraffen ontnemen de rechters de mogelijkheid om maatwerk toe te kunnen passen. Dat is erg onverstandig omdat feiten en omstandigheden nogal kunnen wisselen.
Pleiten voor minimumstraffen gebeurt dan ook vooral door figuren die niet zo heel goed hebben nagedacht over de materie.
Onjuist, rechters kunnen per definitie al geen maatwerk toepassen, want er zijn al maximumstraffen. Voor een winkeldiefstal mag een rechter geen 30 jaar celstraf geven. De aanwezigheid van maximumstraffen is geruststelling voor (potentiële) daders, het is een afweging die dan gemaakt kan worden. Bijvoorbeeld: ''Vandaag reis ik wel zwart, risico is 35 euro boete, die wil ik wel nemen''

Hier ligt nu net de denkfout van links, ja het klopt dat het hebben van maximumstraffen een geruststelling is voor (potentiële) daders, maar niet voor de (potentiële) slachtoffers. Hoe moeilijk moet het zijn voor een slachtoffer die bijvoorbeeld is beroofd, verkracht of in elkaar geslagen is, te weten dat de dader na 40 uur taakstraf voorwaardelijk weer vrij rondloopt?

Vanuit de dader gedacht is het fantastisch om wel maximumstraffen te hebben en geen minimumstraffen, vanuit het slachtoffer gedacht is dat precies andersom. Waarom heeft de eerste optie de voorkeur bij links?
Op vrijdag 15 januari 2016 23:58 schreef Ajacied422 het volgende:
Feitelijk heeft Shreyas gewoon gelijk.
pi_158990070
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2016 18:13 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Het is haast niet te geloven. Er zitten daar in Brussel vermoedelijk best slimme mensen met een uitstekend salaris. Lijkt me een eenvoudig streven: inventariseer wat een land goed doet en misschien beter dan een ander land en verhef dat tot de norm. Het verbaast me dat zo'n onderzoek blijkbaar niet bestaat. En als het wel bestaat dat er niets mee gedaan wordt.
Het verschil tussen politici en ambtenaren. Met opleidingsniveau heeft het weinig te maken.
#NoDAPL
pi_158990190
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2016 17:04 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Ook dan kan een deel van de mensen niet terug naar de maatschappij. Dat is jammer en het is te billijken dat je die mensen opgesloten houdt maar dit kan en moet je dan wel op een humane manier doen.
De vraag is dus, wanneer doe je dit? Hoeveel schade moet een persoon hebben aangericht, hoeveel leed moet hij hebben veroorzaakt, hoeveel kansen moet hij hebben gehad om voorgoed niet meer toegelaten te worden tot de maatschappij. Als je dit een aan rechts persoon vraagt zegt hij wellicht een lager getal dan een links persoon. En ik kan niet begrijpen waarom. Juist linkse mensen die pleiten voor een sociale en eerlijke maatschappij, waar de zwakkeren, ouderen en slachtoffers in bescherming moeten worden genomen, zou je verwachten dat die veel sneller (voorgoed) af zouden willen rekenen met dit asociale tuig.
Op vrijdag 15 januari 2016 23:58 schreef Ajacied422 het volgende:
Feitelijk heeft Shreyas gewoon gelijk.
pi_158990543
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2016 18:16 schreef Shreyas het volgende:

ja het klopt dat het hebben van maximumstraffen een geruststelling is voor (potentiële) daders, maar niet voor de (potentiële) slachtoffers. Hoe moeilijk moet het zijn voor een slachtoffer die bijvoorbeeld is beroofd, verkracht of in elkaar geslagen is, te weten dat de dader na 40 uur taakstraf voorwaardelijk weer vrij rondloopt?
De overweging die je hier voorstelt is er een die alleen voor de hand ligt bij de georganiseerde misdaad en bij enkele vermogensmisdrijven. Het lijkt me niet dat de delicten die je beschrijft, zelfs als er sprake is van voorbedachte rade, van het soort zijn waarvan de pleger van te voren even gaat opzoeken welke straf daar op staat.
pi_158991281
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2016 18:17 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Het verschil tussen politici en ambtenaren. Met opleidingsniveau heeft het weinig te maken.
Je kunt zo met weinig inspanning een soort super-Europa maken.
Ik denk daar wellicht veel te makkelijk over en dat het in het echt veel ingewikkelder is.
Maar ik wil dat wel eens aan de lijve ondervinden. Kies mij voor de beste formule om een power-Europa samen te stellen. De werkontwijkers en bankhangers stuur ik allemaal weg trouwens. Orde op zaken. Misschien verhuis ik de hele kliek gewoon naar Zoetermeer ofzo. Geen dure verhuizingen elke week. Gewoon werken voor je geld. Salarisverlaging en geen aanwezigheidsvergoedingen meer. Het lijkt me dat er best veel oprechte mensen te vinden zijn die het besturen van Europa voor een normaal salaris willen doen. En dat een eer zullen vinden.

[ Bericht 11% gewijzigd door Bart2002 op 10-01-2016 19:14:15 ]
  zondag 10 januari 2016 @ 19:11:55 #160
379943 Paper_Tiger
Neem verantwoordelijkheid
pi_158991522
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2016 17:34 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Vanuit primitieve emoties geredeneerd wel, als je echter weet als maatschappij dat het niet werkt en dat het resultaat is dat mensen net zo crimineel of meer crimineel de gevangenis verlaten dan moet je tot bezinning komen. Ook vanuit het slachtoffer bezien is het een misverstand dat leedtoevoeging gewenst zou zijn. Vraag het maar eens aan slachtoffers wat ze liever hebben als ze moeten kiezen: dat die persoon geen andere slachtoffers meer maakt of dat die persoon afziet en wel andere slachtoffers maakt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Menselijke emoties zijn primitief. Leef ermee. Die fixatie op heropvoeding vind ik welhaast net zo triest als naïef.

Een ouder iemand is niet meer te heropvoeden. Net als nu met die cursussen omgaan met vrouwen in de AZCs. Alsof je daarmee even 14 eeuwen cultuur mee uitwist. Lachwekkend gewoon.

Iemand heeft iemand vermoord? Dan gewoon boeten en afzien. Dat doet recht aan de misdaad.
a man convinced against his will is of the same opinion still
pi_158991809
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2016 19:03 schreef Bart2002 het volgende:
Het lijkt me dat er best veel oprechte mensen te vinden zijn die het besturen van Europa voor een normaal salaris willen doen.
Doe niet zo afgunstig. Europa opereert op het hoogste niveau en heeft daarvoor de beste mensen als niet ter wereld dan tenminste van het continent nodig.

quote:
1s.gif Op zondag 10 januari 2016 19:11 schreef Paper_Tiger het volgende:
Net als nu met die cursussen omgaan met vrouwen in de AZCs. Alsof je daarmee even 14 eeuwen cultuur mee uitwist.
Als je er snel bij bent heeft dat misschien nog wel effect. Ik kan me voorstellen dat als je net in een nieuwe maatschappij je plek aan het vinden bent je meer bereid bent om je aan te passen.
pi_158991993
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2016 19:21 schreef Repelsteeltju het volgende:
Doe niet zo afgunstig. Europa opereert op het hoogste niveau en heeft daarvoor de beste mensen als niet ter wereld dan tenminste van het continent nodig.
Not sure if serious.
Feit is dat je kostje is gekocht als je daar eenmaal zit en dat je er niet zoveel voor hoeft te weten en te kunnen. Doortastend gedrag wordt ook al niet erg op prijs gesteld heb ik begrepen.
Laten we het er op houden dat ik geen hoge pet op heb van de huidige bezetting en dat ik met mijn ploeg van aanpakkers het zeker niet slechter zou doen. Wel een stuk goedkoper. Zoveel is zeker.

We beginnen bijvoorbeeld bij het Noorse gevangenis-systeem. Als dat bewijsbaar veel beter is dan de rest voeren we dat Europa-breed in. Per direct. En er zullen vast heel veel zaken zijn die een land veel beter doet dan de rest. Die pakken we meteen mee. Het lijkt me eigenlijk niet ingewikkeld.

Je zou dan wel het idee hebben dat er iets belangwekkends gebeurt. De regelgeving betreffende de maximale kromming van de banaan of het etiket op het flesje olijfolie in de horeca pakken we later wel aan. First things first.

[ Bericht 4% gewijzigd door Bart2002 op 10-01-2016 19:46:55 ]
  zondag 10 januari 2016 @ 20:07:14 #163
379943 Paper_Tiger
Neem verantwoordelijkheid
pi_158993324
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2016 19:21 schreef Repelsteeltju het volgende:

[..]

[..]

Als je er snel bij bent heeft dat misschien nog wel effect. Ik kan me voorstellen dat als je net in een nieuwe maatschappij je plek aan het vinden bent je meer bereid bent om je aan te passen.
jij als een levenslang gepamperde in welvaart levende ruimdenkend opgevoede westerling wel ja.
a man convinced against his will is of the same opinion still
pi_158998197
quote:
1s.gif Op zondag 10 januari 2016 19:11 schreef Paper_Tiger het volgende:
Die fixatie op heropvoeding vind ik welhaast net zo triest als naïef.
Dat het niet naïef is wordt aangetoond door de 4 maar zo lage recidive bij gevangenissen die dit wel doen in vergelijking met de gevangenissen, zoals in Nederland, die dit niet doen. Sterker nog, ook binnen dit landje blijkt dat die paar afdelingen die dit wel doen, maar dan bij psychiatrische instellingen in plaats van gevangenissen veel betere resultaten halen dan onze gevangenissen.
Daarentegen is het extreem naïef en daarmee tevens triest om een systeem wat aantoonbaar niet werkt, hetgeen blijkt uit de zeer hoge recidive, niet aan te passen. De mensen komen gevaarlijker uit de gevangenis dan dat ze binnenkomen en je verspilt bakken met geld. Een ezel stoot zich niet twee keer aan dezelfde steen, onze politici blijkbaar wel.
#NoDAPL
pi_158998356
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2016 18:22 schreef Shreyas het volgende:

[..]

De vraag is dus, wanneer doe je dit?
Simpel, als het niet mogelijk is om die persoon dusdniag op te voeden of te behandelen dat het verantwoord is voor de maatschappij om hem of haar terug te laten keren. Aangezien je dan een extreem paardenmiddel gebruikt - een permanente verwijdering uit de maatschappij - heb je de morele plicht om dit op zo'n humaan mogelijke wijze te doen.
Gelukkig blijkt slechts bij een zeer laag percentage van de criminelen dit de uitkomst te zijn, de meeste criminelen kan je dusdanig opvoeden en/of behandelen dat een veilige terugkeer naar de maatschappij wel mogelijk is. Niet alleen geeft dat de beste uitkomst voor die persoon in kwestie, ook is het het beste voor de maatschappij. Wat mensen zoals Tijger steevast negeren is dat het heel erg duur is om mensen op te sluiten, je kan beter wat meer investeren op het moment dat je hen opsluit en volop inzetten op het ervoor zorgen dat die persoon als beter mens die je wel als buurman wil hebben uit de gevangenis komt dan dat 4 keer zo veel mensen weer terugkeren in de gevangenis, het laatste is duidelijk veel duurder.
#NoDAPL
pi_158998917
quote:
2s.gif Op zondag 10 januari 2016 16:16 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Minimumstraffen ontnemen de rechters de mogelijkheid om maatwerk toe te kunnen passen. Dat is erg onverstandig omdat feiten en omstandigheden nogal kunnen wisselen.
Pleiten voor minimumstraffen gebeurt dan ook vooral door figuren die niet zo heel goed hebben nagedacht over de materie.

Hoe zou jij dat willen zien dan, als rechters echt onbevooroordeeld zijn hebben ze mijn zegen.
Beter zou ik het nog vinden als buitenlandse rechters recht zouden spreken, maar zelfs dat zou ik denken is krom!

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 10-01-2016 22:40:26 ]
  maandag 11 januari 2016 @ 10:00:25 #167
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_159006292
Opmerkelijk nieuws in het FD vanmorgen:

quote:
Het fiscale vestigingsklimaat van Nederland verliest zijn glans. Nederland is het afgelopen decennium als fiscaal aantrekkelijk vestigingsland ingelopen en in sommige gevallen voorbijgestreefd door andere Europese landen. Op de ranglijst van EU-landen
en leden van de Europese Vrijhandelsassociatie gaat Nederland één trede omlaag en komt uit op plaats negen. Naast bekende fiscaal aantrekkelijke landen als Ierland en het Verenigd Koninkrijk moet Nederland bijvoorbeeld ook Denemarken en Noorwegen voor laten gaan.
Het beeld dat Nederland een neoliberaal belastingparadijs is, in vergelijking met strenge Noord-Europese landen, is dus niet juist.
Power is a lot like real estate, it's all about location, location, location.
The closer you are to the source, the higher your property value.
  maandag 11 januari 2016 @ 14:41:49 #168
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_159013617
quote:
1s.gif Op zondag 10 januari 2016 18:10 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Ik denk dat klopkoek prima voor zichzelf kan spreken en hij mag uitleggen hoe hij komt van het afschaffen van HRA toe en bijslagen en ander subsidies op faillissementsfraude om daar weer naar vermeend cliëntelisme van de VVD.
De VVD knijpt een oogje toe bij failliesementsfraude en het grote bier, en is van law en order bij het kleine bier.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  maandag 11 januari 2016 @ 16:08:25 #169
45206 Pietverdriet
pi_159016302
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2016 14:41 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

De VVD knijpt een oogje toe bij failliesementsfraude en het grote bier, en is van law en order bij het kleine bier.
En wat heeft dat met mijn post te maken?
Verder is het aan het OM om te vervolgen, niet aan een politieke partij
  maandag 11 januari 2016 @ 16:19:29 #170
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_159016613
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2016 16:08 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Het ministerie moest en zou schoongeveegd worden.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_159016677
quote:

[..]

https://nl.wikipedia.org/wiki/Openbaar_Ministerie_%28Nederland%29

Anders dan de naam suggereert is het Openbaar Ministerie geen ministerie. Het valt onder het ministerie van Veiligheid en Justitie

https://nl.wikipedia.org/(...)iligheid_en_Justitie
  maandag 11 januari 2016 @ 16:22:12 #172
45206 Pietverdriet
pi_159016698
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2016 16:19 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Het ministerie moest en zou schoongeveegd worden.
En weer begin je over wat anders. Heb je eigenlijk zelf door dat je van de hak op de tak springt en geen hout snijdt? Ben je aan het blowen geslagen?
  maandag 11 januari 2016 @ 16:52:20 #173
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_159017543
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2016 16:22 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

En weer begin je over wat anders. Heb je eigenlijk zelf door dat je van de hak op de tak springt en geen hout snijdt? Ben je aan het blowen geslagen?
Herinner je je nog de reactie van o.a. Schipper over een 'complot' en dat de boel maar eens moest worden schoongeveegd?
http://www.nrc.nl/nieuws/(...)d-complot-werkt-goed
POL / Kaapt de VVD het ministerie van justitie?

Zie verder ook:
http://www.nrc.nl/nieuws/(...)op-ambtelijke-dienst
http://www.nrc.nl/next/20(...)ou-ja-voor-a-1465733
http://www.nrc.nl/handels(...)egels-giften-1519993

Al voordat er iets aan de hand was werd er al her en der gewaarschuwd:
http://www.nrc.nl/nieuws/(...)ing-campagne-van-vvd
Deuger, Woke & Gutmensch
  maandag 11 januari 2016 @ 16:55:38 #174
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_159017622
quote:

[..]

De VVD bestaat uit clientalisme en corruptie.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_159017932
quote:

[..]

Het is natuurlijk wel al jaren bewust beleid om veel meer in te zetten op het opsporen en bestraffen van uitkeringsfraude dan dat faillissementsfraude of belastingontduiking prioriteit heeft. Die verhouding is buitenproportioneel.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')