Gaat lekker daar in Duitsland.quote:Bus met vluchtelingen door dertig mensen aangevallen in Duitsland
Een groep van dertig mensen heeft in Oost-Duitsland een bus met vluchtelingen aangevallen bij aankomst bij een asielzoekerscentrum. De groep hield donderdagavond eerst de bus tegen en gooide vervolgens met voorwerpen en vuurwerk, zei de politie van Leipzig vrijdag.
Het incident vond plaats in het dorp Jahnsdorf. Bij de aanval raakte de buschauffeur door een rotje gewond aan zijn voet. Ook ging een ruit van de bus aan diggelen. De asielzoekers worden nu in een andere accommodatie ondergebracht.
Het is niet de eerste keer dat de weerstand tegen asielzoekers in Duitsland gewelddadige vormen aannneemt. Donderdag werden ook vijf vluchtelingenkinderen door klasgenoten aangevallen, waarbij ze werden bespuwd, met stenen bekogeld en tussen een deur zijn klemgezet. Dat meldt onder andere de Tagesspiegel. De arm van een 9-jarig meisje werd verbrijzeld. Volgens de politie was dit niet het eerste incident en zijn de vluchtelingenkinderen vijf keer eerder fysiek en verbaal aangevallen.
In september werd een geplande noodopvanglocatie voor vluchtelingen in het Duitse Werthei in brand gezet en eind augustus ging een leegstaand gebouw in Weissach im Tal grotendeels in vlammen op. Ook daar zouden asielzoekers worden opgevangen.
Kort daarna werd in Nauen, ten westen van Berlijn, brand gesticht bij een sporthal die dienst zou gaan doen als opvanglocatie. De brandweer kon weinig meer doen dan het gebouw gecontroleerd laten uitbranden.
Eerder als vluchtelingen een gewone stadsbus aanvallen lijkt mij.quote:Op vrijdag 11 december 2015 17:00 schreef Ceberut het volgende:
Door dit nieuws krijgt Geert Wilders +10 zetels.
Dan ook, maar dit is een bewijs dat #kominverzet ook echt werkt.quote:Op vrijdag 11 december 2015 17:03 schreef YazooW het volgende:
[..]
Eerder als vluchtelingen een gewone stadsbus aanvallen lijkt mij.
Inderdaad. Bussen bekogelen en kinderen aanvallen. Hulde voor het Duitse verzet.quote:Op vrijdag 11 december 2015 17:05 schreef boik het volgende:
daar in Duitsland weten ze tenminste van aanpakken
grootste gedeelte van die gelukszoekers zijn mannen tussen 16 en 40 jaar oud die paar kindjes die dan lastig gevallen worden, worden meteen breed uitgemeten in het nieuwsquote:Op vrijdag 11 december 2015 17:10 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Inderdaad. Bussen bekogelen en kinderen aanvallen. Hulde voor het Duitse verzet.
Het had gewoon verzwegen moeten worden, bedoel je?quote:Op vrijdag 11 december 2015 17:15 schreef boik het volgende:
[..]
grootste gedeelte van die gelukszoekers zijn mannen tussen 16 en 40 jaar oud die paar kindjes die dan lastig gevallen worden, worden meteen breed uitgemeten in het nieuws
Inderdaad nu al meer dan een miljoen asielzoekers onder de gelederen. Wir schaffen das!quote:Op vrijdag 11 december 2015 17:05 schreef boik het volgende:
daar in Duitsland weten ze tenminste van aanpakken
nee dat bedoel ik nietquote:Op vrijdag 11 december 2015 17:19 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Het had gewoon verzwegen moeten worden, bedoel je?
Of is het minder erg dat kinderen worden aangevallen omdat er relatief weinig vluchtelingen onder de 18 jaar deze kant op komen?quote:
nee dat er kinderen worden aangevallen is erg natuurlijk, mja ze worden wel aangevallen door leeftijdsgenootjes niet door volwassen kerels ofzo.quote:Op vrijdag 11 december 2015 17:25 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Of is het minder erg dat kinderen worden aangevallen omdat er relatief weinig vluchtelingen onder de 18 jaar deze kant op komen?
Dit.quote:Op vrijdag 11 december 2015 17:27 schreef Infection het volgende:
Duitsland heeft dit zelf over zich uitgeroepen. Slechte zaak natuurlijk, maar met een miljoen vluchtelingen (en nog stijgend) zal dit alleen maar meer voor gaan komen.
Overigens zijn er in economisch slechte jaren ook miljoenen europeanen om economische redenen naar het buitenland gevlucht.quote:Op vrijdag 11 december 2015 17:30 schreef LievePoetin het volgende:
Alleen maar economische vluchtelingen / gelukzoekers. Geef ze niet eens ongelijk dat ze deze kant opkomen..
Dus als arm wordt verbrijzeld door een leeftijdsgenoot, is dat minder vervelend? Snap niet zo goed waar je heen wil met het deel van je post na 'mja'.quote:Op vrijdag 11 december 2015 17:28 schreef boik het volgende:
[..]
nee dat er kinderen worden aangevallen is erg natuurlijk, mja ze worden wel aangevallen door leeftijdsgenootjes niet door volwassen kerels ofzo.
diezelfde kindjes vallen over 10 jaar als ze eenmaal goed ingeburgerd zijn wel onze nederlandse dochters lastig
Klopt maar die groep past zich wat makkelijker aan en zijn vaak welkom in het nieuwe land waar zij zich vestigen.quote:Op vrijdag 11 december 2015 17:32 schreef Dven het volgende:
[..]
Overigens zijn er in economisch slechte jaren ook miljoenen europeanen om economische redenen naar het buitenland gevlucht.
Alleen noemen we het dan expats.
Nou.... Niet bepaald.quote:Op vrijdag 11 december 2015 17:40 schreef LievePoetin het volgende:
[..]
Klopt maar die groep past zich wat makkelijker aan en zijn vaak welkom in het nieuwe land waar zij zich vestigen.
dat zeg ik nergens, jij beweerde straks dat er kinderen werden aangevallen door volwassen (althans zo kwam het over).kinderen die met elkaar vechten is de normaalste zaak van de wereld, komt overal voor. tuurlijk zal het best vervelend zijn dat die arm verbrijzeld is maar wij weten ook niet hoe dat komt natuurlijk.. kan zomaar zijn dat dat kind gewoon een duw kreeg en ongelukkig ten val kwam.quote:Op vrijdag 11 december 2015 17:36 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Dus als arm wordt verbrijzeld door een leeftijdsgenoot, is dat minder vervelend? Snap niet zo goed waar je heen wil met het deel van je post na 'mja'.
Maar niet één kreeg alles in de schoot geworpen zoals dit volk. Dat is de frustratie die leeft. Ze hoeven er niets voor te doen behalve een bootje en wat treinen naar Nederland te pakken.quote:Op vrijdag 11 december 2015 17:32 schreef Dven het volgende:
[..]
Overigens zijn er in economisch slechte jaren ook miljoenen europeanen om economische redenen naar het buitenland gevlucht.
huh?quote:Op vrijdag 11 december 2015 17:06 schreef J0kkebr0k het volgende:
En er komen ook nog een paar miljoen Afghanen uit Pakistan deze kant op! Heerlijk!
Een raam ingooien van een bus met daarin vluchtelingen, is inderdaad kwalijker.quote:Op vrijdag 11 december 2015 17:48 schreef boik het volgende:
[..]
dat zeg ik nergens, jij beweerde straks dat er kinderen werden aangevallen door volwassen (althans zo kwam het over).kinderen die met elkaar vechten is de normaalste zaak van de wereld, komt overal voor. tuurlijk zal het best vervelend zijn dat die arm verbrijzeld is maar wij weten ook niet hoe dat komt natuurlijk.. kan zomaar zijn dat dat kind gewoon een duw kreeg en ongelukkig ten val kwam.
Niet in de schoot geworpen? Ik kan in ieder Europees land gewoon gebruik maken van de voorzieningen hoor. Zelfs in Bulgarije heb ik nog een WW van bijna 1400 euro gehadquote:Op vrijdag 11 december 2015 17:51 schreef Confetti het volgende:
[..]
Maar niet één kreeg alles in de schoot geworpen zoals dit volk. Dat is de frustratie die leeft. Ze hoeven er niets voor te doen behalve een bootje en wat treinen naar Nederland te pakken.
quote:Op vrijdag 11 december 2015 17:57 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Een raam ingooien van een bus met daarin vluchtelingen gelukszoekers, is inderdaad kwalijker.
behalve dat expats gestudeerd hebben en kennis en kunde komen brengen. Wat brengen die vluchtelingen? Ze komen hier alleen maar in de bijstand terecht en gaan never nooit meer terug.quote:Op vrijdag 11 december 2015 17:32 schreef Dven het volgende:
[..]
Over ongeveer drie weken lopen de registratiekaarten van miljoenen Afghaanse vluchtelingen in Pakistan af. Al meer dan 30 jaar herbergt dit land miljoenen Afghanen. Zonder verblijfskaart moeten die het land verlaten en komt mogelijk een nieuwe grote vluchtelingenstroom op gang. De New York Times spreekt al van 'The Next Refugee Crisis'.quote:
WW wordt betaald door werknemers.quote:Op vrijdag 11 december 2015 18:02 schreef Dven het volgende:
[..]
Niet in de schoot geworpen? Ik kan in ieder Europees land gewoon gebruik maken van de voorzieningen hoor. Zelfs in Bulgarije heb ik nog een WW van bijna 1400 euro gehad
Gebeurt omgekeerd toch ook?quote:Op vrijdag 11 december 2015 17:15 schreef boik het volgende:
[..]
grootste gedeelte van die gelukszoekers zijn mannen tussen 16 en 40 jaar oud die paar kindjes die dan lastig gevallen worden, worden meteen breed uitgemeten in het nieuws
Waar jij zelf voor hebt gewerkt/premie betaald, neem ik aan. Iets anders dan 'in de schoot geworpen krijgen'.quote:Op vrijdag 11 december 2015 18:02 schreef Dven het volgende:
[..]
Niet in de schoot geworpen? Ik kan in ieder Europees land gewoon gebruik maken van de voorzieningen hoor. Zelfs in Bulgarije heb ik nog een WW van bijna 1400 euro gehad
Wauw, mensen zoals jij zijn echt helemaal de weg kwijtquote:Op vrijdag 11 december 2015 17:28 schreef boik het volgende:
[..]
nee dat er kinderen worden aangevallen is erg natuurlijk, mja ze worden wel aangevallen door leeftijdsgenootjes niet door volwassen kerels ofzo.
diezelfde kindjes vallen over 10 jaar als ze eenmaal goed ingeburgerd zijn wel onze nederlandse dochters lastig
waarom je weet niet wat er is gebeurd.. wat ik eerder al zei, miss kreeg dat kind gewoon een duw en viel ze verkeerd.. je weet het niet hequote:Op vrijdag 11 december 2015 18:22 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Gebeurt omgekeerd toch ook?
En een kind van 9 met verbrijzelde arm "kindje dat lastig gevallen wordt" noemen
DIT is pas echt een duidelijk voorbeeld van goedpraten van ziekelijk gedrag.
mensen zoals jij ja die iedereen met een droevig gezichtje met open armen binnen wil halen, door mensen zoals jij gaat dit land naar de kankerquote:Op vrijdag 11 december 2015 18:25 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Wauw, mensen zoals jij zijn echt helemaal de weg kwijt![]()
Nu alvast even kinderen, waarover je behalve dat je weet dat ze vluchteling zijn, verder echt GEEN ZAK weet, beschuldigen van misdragingen die momenteel door totaal andere groepen worden gepleegd...
Gelukkig maar dat je ook zo redeneert wanneer het ging over een vluchteling die een Duitser had aangevallenquote:Op vrijdag 11 december 2015 18:25 schreef boik het volgende:
[..]
waarom je weet niet wat er is gebeurd.. wat ik eerder al zei, miss kreeg dat kind gewoon een duw en viel ze verkeerd.. je weet het niet he
ja dat doe ik ookquote:Op vrijdag 11 december 2015 18:27 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Gelukkig maar dat je ook zo redeneert wanneer het ging over een vluchteling die een Duitser had aangevallen
Ben je nou echt zo achterlijk of wat????quote:Op vrijdag 11 december 2015 18:26 schreef boik het volgende:
[..]
mensen zoals jij ja die iedereen met een droevig gezichtje met open armen binnen wil halen, door mensen zoals jij gaat dit land naar de kanker
Geweld tegen vreemdelingen en zeker met een geloof is traditie in Duitsland.quote:Op vrijdag 11 december 2015 17:10 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Inderdaad. Bussen bekogelen en kinderen aanvallen. Hulde voor het Duitse verzet.
mooi is dat, jij mag mij voor vanalles beschuldigen maar als ik jou van iets beschuldig is het huilen geblazenquote:Op vrijdag 11 december 2015 18:29 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Ben je nou echt zo achterlijk of wat????
Om te kotsen simpele droeftoeters zoals jij![]()
Ik heb NERGENS maar dan ook NERGENS beweerd dat ik iedereen met een droevig gezichtje met open armen wil binnenhalen.
Ik geef alleen aan hoe achterlijk jij reageert wanneer je onschuldige kinderen alvast even beschuldigd van toekomstige misdragingen die op dit moment door een totaal andere groep worden gedaan. Ik geef alleen aan dat jij wel erg makkelijk geweld bagatelliseert.
En jij weet daarvan te maken dat ik iedereen met droevig gezichtje met open armen wil ontvangen? Rot toch op man
Als ze niet naar Duitsland waren gekomen was het niet gebeurd. Ze zochten het geweld dus eigenlijk op. Misschien onderbewust. Maar dat is nu eenmaal de paradox van de post-materialistische dialectiek. Zeker in Oost-Duitsland.quote:Op vrijdag 11 december 2015 18:32 schreef KreKkeR het volgende:
Misselijkmakend hoe sommigen hier geweld bagatelliseren omdat het nu even betrekking heeft op een standpunt dat ze wel kunnen begrijpen
Beschuldigen? Ik reageer gewoon op wat jij letterlijk zegt man.quote:Op vrijdag 11 december 2015 18:32 schreef boik het volgende:
[..]
mooi is dat, jij mag mij voor vanalles beschuldigen maar als ik jou van iets beschuldig is het huilen geblazen
denk aan je hart knul, rlax het is weekend.
Ah ja de "als die vrouw geen rokje had gedragen, was ze niet verkracht"-redenatiequote:Op vrijdag 11 december 2015 18:40 schreef Morendo het volgende:
[..]
Als ze niet naar Duitsland waren gekomen was het niet gebeurd. Ze zochten het geweld dus eigenlijk op. Misschien onderbewust. Maar dat is nu eenmaal de paradox van de post-materialistische dialectiek. Zeker in Oost-Duitsland.
Dat is blaming the victim en volkomen verkeerd. Maar met miljoenen de grens oversteken en vervolgens brutaal doen is een daad van agressie. En tegen agressie mag je jezelf verdedigen. Preemptive strikes zou je het kunnen noemen.quote:Op vrijdag 11 december 2015 18:42 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Ah ja de "als die vrouw geen rokje had gedragen, was ze niet verkracht"-redenatie![]()
En "als dat meisje wel een hoofddoekje had gedragen was ze niet bespuugd!"
nee dat ik zeg dat ze miss gewoon verkeerd is gevallen, zou evt goedpraten kunnen zijnquote:Op vrijdag 11 december 2015 18:40 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Beschuldigen? Ik reageer gewoon op wat jij letterlijk zegt man.
Een verbrijzelde arm lastigvallen noemen, dat is gewoon een kwestie van de boel goedpraten.
Stellen dat DIEZELFDE kindjes over 10 jaar "onze dochters" lastigvallen is niks anders dan het beschuldigen van kinderen van wie je GEEN ZAK weet over wat ze volgens jou in de toekomst fout zullen doen.
En ook doen alsof er nagenoeg niks aan de hand is wanneer het omgekeerd zou zijn geweest? Man, daar waar je bij de vluchtelingen als slachtoffer komt met "ja maar wie weet was dat kind wel verkeerd gevallen" beschuldig je omgekeerd onschuldige vluchtelingen kinderen al van het lastigvallen van onze dochters.
Alles wat ik zeg slaat DIRECT op wat jij hier eerder hebt gezegd.
Ik heb daarentegen niet eens 1 woord gerept over of en onder welke criteria vluchtelingen/mensen in mijn ogen welkom zijn
Ja joh, voor het gemak de misdragingen van Marokkanen maar even projecteren op de hele moslimbevolking over de hele wereldquote:Op vrijdag 11 december 2015 18:49 schreef boik het volgende:
[..]
verder is het natuulijk nie heel raar van mij om te denken dat moslimjongetjes die nu 9 zijn over 10 jaar onze dochters lastigvallen want dat is nu eenmaal de favoriete bezigheid van moslimjongeren, dat en stelen/overvallen plegen natuurlijk
Nogmaals, je bent echt niet goed bij je hoofdquote:je hebt het dan niet met harde woorden gezegd maar hoe krampachtig je de gelukszoekers beschermd duidt er wel degelijk op dat je ze graag hier binnen ziet komen
ik spoor ook niet, ik ben een vliegtuigquote:Op vrijdag 11 december 2015 18:53 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Ja joh, voor het gemak de misdragingen van Marokkanen maar even projecteren op de hele moslimbevolking over de hele wereld
[..]
Nogmaals, je bent echt niet goed bij je hoofd
Als jij ageren tegen geweld tegen onschuldigen en ageren tegen het beschuldigen van onschuldigen ziet als "mensen graag ergens binnen zien komen" tsja, dan spoor je echt niet.
Je beseft niet dat je nu gewoon naar excuses zoekt om toch aan "blaming the victim" te kunnen doen?quote:Op vrijdag 11 december 2015 18:48 schreef Morendo het volgende:
[..]
Dat is blaming the victim en volkomen verkeerd. Maar met miljoenen de grens oversteken en vervolgens brutaal doen is een daad van agressie. En tegen agressie mag je jezelf verdedigen. Preemptive strikes zou je het kunnen noemen.
Krek is gek¿??????quote:Op vrijdag 11 december 2015 19:54 schreef FragmasterFreddy het volgende:
Die KreK is nog gekker dan gek. En dat is waar want het rijmt.
Ja? Dat maakt het ok om willekeurige mensen aan te vallen?quote:Op vrijdag 11 december 2015 20:26 schreef Woestijnvos het volgende:
Tja de Duitsers pikken het niet langer.
Het heeft ook niets met rechts te maken, de meerderheid van rechtse mensen keurt het ook af en als men iemand erop aankijkt alleen omdat dat persoon rechts is is dat ook idioot.quote:Op vrijdag 11 december 2015 21:23 schreef BabeWatcher het volgende:
"incidentje"
"dit heeft niets met rechts te maken"
"de meerderheid van rechts keurt dit af"
"rechts is eigenlijk het slachtoffer, omdat zij hierop worden aangekeken"
Dit nieuws moet volkomen genegeerd worden, omdat het rechtsextremisme aanwakkert.
Alleen mijn laatste zin was serieus: je moet mensen niet informeren over voorvallen als deze. Begin jaren 90 van de vorige eeuw hebben extreemrechtse jongeren aanvallen uitgevoerd op allochtonen, door publicatie werden anderen op een idee gebracht.quote:Op vrijdag 11 december 2015 21:26 schreef erodome het volgende:
[..]
Het heeft ook niets met rechts te maken, de meerderheid van rechtse mensen keurt het ook af en als men iemand erop aankijkt alleen omdat dat persoon rechts is is dat ook idioot.
Het hoeft niet genegeerd te worden, maar het is ook niet nodig alle rechtse mensen hierop aan te spreken, verantwoordelijk te houden. Gewoon de daders verantwoordelijk houden, het is best simpel.
Ik kan me weinig voorstellen bij mensen die alleen door zo'n nieuwsbericht denken, dat is een goed idee, ga ik ook doen!quote:Op vrijdag 11 december 2015 21:29 schreef BabeWatcher het volgende:
[..]
Alleen mijn laatste zin was serieus: je moet mensen niet informeren over voorvallen als deze. Begin jaren 90 van de vorige eeuw hebben extreemrechtse jongeren aanvallen uitgevoerd op allochtonen, door publicatie werden anderen op een idee gebracht.
Weet je wat de demografie in Oost-Duitsland is?quote:Op vrijdag 11 december 2015 17:15 schreef boik het volgende:
[..]
quote:Op vrijdag 11 december 2015 17:06 schreef Morendo het volgende:
Het is toch ook altijd wat met die vluchtelingen. Ik wil de rust terug in West-Europa.
Exitus acta probat. Ze vallen overigens niet willekeurig mensen aan, maar willekeurige asielzoekers.quote:Op vrijdag 11 december 2015 20:51 schreef erodome het volgende:
[..]
Ja? Dat maakt het ok om willekeurige mensen aan te vallen?
En dan tegelijkertijd zeuren over mensen die wat klagen, of zelfs naar gedrag vertonen na vele jaren van echte ellende....
Het zijn geen vluchtelingen. De overheid had deze mensen het land uit moeten zetten. Dan was dit niet gebeurd.quote:Op vrijdag 11 december 2015 16:53 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Gaat lekker daar in Duitsland.
Duitsland is een rechtsstaat dus de procedure moet correct worden gevolgd. Wie weet worden ze daarbij wel afgewezen en dan inderdaad uitgezet.quote:Op vrijdag 11 december 2015 22:27 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Het zijn geen vluchtelingen. De overheid had deze mensen het land uit moeten zetten. Dan was dit niet gebeurd.
Wwrkt letterlijk beide kanten op. Dit argument kan ik ontkrachten met mijn eigen bestaan. Probeer het opnieuw.quote:Op vrijdag 11 december 2015 18:12 schreef Eenskijken het volgende:
[..]
behalve dat expats gestudeerd hebben en kennis en kunde komen brengen. Wat brengen die vluchtelingen? Ze komen hier alleen maar in de bijstand terecht en gaan never nooit meer terug.
Dus bij de grens vaststellen dat ze illegaal zijn en er niet in laten.quote:Op vrijdag 11 december 2015 22:43 schreef Igen het volgende:
[..]
Duitsland is een rechtsstaat dus de procedure moet correct worden gevolgd. Wie weet worden ze daarbij wel afgewezen en dan inderdaad uitgezet.
Inderdaad. Helaas gaan mensen het recht in eigen handen nemen. Belangrijkste oorzaak is echter de overheid die ernstig nalatig is.quote:Op vrijdag 11 december 2015 22:47 schreef Achterhoker het volgende:
Gek hé? Dit ga je nou eenmaal krijgen wanneer je geen gehoor geeft aan je eigen volk. Mensen zijn het zat om hun land verpest zien te worden door een politiek-correct zooitje.
Dat is wat de CSU wil ja. Grote kampen bij de grensovergangen om de mensen direct bij de grens op te vangen tot hun aanvraag de hele procedure door is.quote:Op vrijdag 11 december 2015 22:46 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Dus bij de grens vaststellen dat ze illegaal zijn en er niet in laten.
Moet wel de grenscontrole weer ingevoerd worden.
Nee, gelijk wegsturen. Ze zijn door vele veilige landen gekomen en hebben niets in Duitsland te zoeken. Dus gewoon wegsturen bij de grensovergang.quote:Op vrijdag 11 december 2015 22:55 schreef Igen het volgende:
[..]
Dat is wat de CSU wil ja. Grote kampen bij de grensovergangen om de mensen direct bij de grens op te vangen tot hun aanvraag de hele procedure door is.
Volgens mij begrijp je niet helemaal wat een rechtsstaat is.quote:Op vrijdag 11 december 2015 23:03 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Nee, gelijk wegsturen. Ze zijn door vele veilige landen gekomen en hebben niets in Duitsland te zoeken. Dus gewoon wegsturen bij de grensovergang.
Volgens mij begrijp jij niet wat grenzen zijn.quote:Op vrijdag 11 december 2015 23:47 schreef Igen het volgende:
[..]
Volgens mij begrijp je niet helemaal wat een rechtsstaat is.
Jawel hoor.quote:Op vrijdag 11 december 2015 23:48 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Volgens mij begrijp jij niet wat grenzen zijn.
80 miljoen inwoners. 30 man vallen bus aan. "De mensen zijn het zat!"quote:Op vrijdag 11 december 2015 22:47 schreef Achterhoker het volgende:
Gek hé? Dit ga je nou eenmaal krijgen wanneer je geen gehoor geeft aan je eigen volk. Mensen zijn het zat om hun land verpest zien te worden door een politiek-correct zooitje.
Totaal onvergelijkbaar. Via een ambassade krijg je dan een nooddocument.quote:Op vrijdag 11 december 2015 23:49 schreef Igen het volgende:
[..]
Jawel hoor.
Stel dat jouw paspoort op vakantie gejat is en je staat bij ons aan de grens, moeten we dan ook zeggen: "Sorry Jan, je komt uit/via een veilig land en hebt geen papieren, dóéi!"
Alsof het alleen die 30 zijn die het zat zijn. Dus jij bent hier net het probleem door te beweren dat je het pas zat bent wanneer je dit soort acties uit gaat halen. Er zijn ook nog 'gematigde' mensen die het zat zijn.quote:Op vrijdag 11 december 2015 23:54 schreef Toefjes het volgende:
[..]
80 miljoen inwoners. 30 man vallen bus aan. "De mensen zijn het zat!"
Inderdaad. Mensen zij het zat. Jouw getrol lijkt mij niet gepast momenteel.quote:Op vrijdag 11 december 2015 23:54 schreef Toefjes het volgende:
[..]
80 miljoen inwoners. 30 man vallen bus aan. "De mensen zijn het zat!"
Ik som 2 feiten op. Heeft niks met trollen te maken. Je wil altijd wel graag mensen die het niet met je eens zijn zo wegzetten. Dat is jammer.quote:Op zaterdag 12 december 2015 00:02 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Inderdaad. Mensen zij het zat. Jouw getrol lijkt mij niet gepast momenteel.
Je gebruikt argumenten alsof het hele lieve mensen zijn, maar we hebben het hier over een invasie. Daar is de rechtstaat niet op van toepassing.quote:Op zaterdag 12 december 2015 00:05 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Ik som 2 feiten op. Heeft niks met trollen te maken. Je wil altijd wel graag mensen die het niet met je eens zijn zo wegzetten. Dat is jammer.
Wat doet de intellectueel begaafde Duitser dan in dit geval?quote:Op vrijdag 11 december 2015 16:57 schreef luxerobots het volgende:
Natuurlijk een slechte zaak, zeer belachelijk.
Maarja het valt natuurlijk wel te verwachten dat als je meer dan een miljoen 'vluchtelingen' in Duitsland stopt de wat minder intellectueel begaafde Duitser agressief kan worden.
Ik zie het.quote:Op zaterdag 12 december 2015 00:01 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Totaal onvergelijkbaar. Via een ambassade krijg je dan een nooddocument.
Jij weer met je Wit-Rusland hoor.quote:Stel dat ik zonder visum naar Przemysl reis en Wit-Rusland probeer binnen te komen zonder visum. Ik word dan gewoon terug naar Polen gestuurd.
Ik heb het niet over die "lieve mensen" gehad. Alleen of een heel land het zat is ja of nee. Je lijkt een beetje door te slaan met je fanatisme volgens mij. Chill, het is weekendquote:Op zaterdag 12 december 2015 00:09 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Je gebruikt argumenten alsof het hele lieve mensen zijn, maar we hebben het hier over een invasie. Daar is de rechtstaat niet op van toepassing.
Weer een onzinnig verhaal. Het is Schengen. Als Schengen is opgezegd dan moet je noodpapieren regelen. Dat kan heel snel. Heeft niets met het verhaal over illegalen te maken, die gewoon weggestuurd moeten worden. Net zoals ik illegaal zou zijn als ik zonder visum Wit-Rusland binnen ga.quote:Op zaterdag 12 december 2015 00:11 schreef Igen het volgende:
[..]
Ik zie het.
Stel je bent een dagje naar Keulen en je raakt je identiteitskaart kwijt.
Dan moet je dus eerst naar de politie om een proces-verbaal te laten opmaken, dan moet je naar Berlijn om een noodpaspoort aan te vragen (uiteraard alleen geopend op werkdagen), dan moet je een paar dagen wachten voor het document met spoed uit Nederland is ingevlogen, en dan pas kun je terug naar Nederland.
Wel een gedoe zeg.
[..]
Jij weer met je Wit-Rusland hoor.Wat doe je hier eigenlijk nog?
Het gewone volk is het zat, meer dan zat.quote:Op zaterdag 12 december 2015 00:11 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Ik heb het niet over die "lieve mensen" gehad. Alleen of een heel land het zat is ja of nee. Je lijkt een beetje door te slaan met je fanatisme volgens mij. Chill, het is weekend
Nou, oke, succes met je tirades verder ik ga lekker de deur uit, me lekker mengen onder het gewone volk en iets met bierquote:Op zaterdag 12 december 2015 00:12 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Het gewone volk is het zat, meer dan zat.
Het gewone volk vindt het wel prima, meer dan prima.quote:Op zaterdag 12 december 2015 00:12 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Het gewone volk is het zat, meer dan zat.
Daarom is de PVV zo groot. Daarom wint het Front National.quote:Op zaterdag 12 december 2015 00:15 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Het gewone volk vindt het wel prima, meer dan prima.
En daarom heeft Trump een meerderheid in Amerika.quote:Op zaterdag 12 december 2015 00:18 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Daarom is de PVV zo groot. Daarom wint het Front National.
Jij wil toch de grenzen dicht?quote:Op zaterdag 12 december 2015 00:12 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Weer een onzinnig verhaal. Het is Schengen.
Als je in het buitenland zit dan duurt dat meerdere werkdagen.quote:Als Schengen is opgezegd dan moet je noodpapieren regelen. Dat kan heel snel.
Het punt is dat er een mogelijkheid moet zijn om een aanvraag te doen en evt. in beroep te gaan. Waar dat precies is, is een tweede.quote:Heeft niets met het verhaal over illegalen te maken, die gewoon weggestuurd moeten worden. Net zoals ik illegaal zou zijn als ik zonder visum Wit-Rusland binnen ga.
In je dromenquote:Op zaterdag 12 december 2015 00:18 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Daarom is de PVV zo groot. Daarom wint het Front National.
Dat blijkt inderdaad uit de peilingen. En er is ook nog een hele grote groep die wel tegen is maar uit politieke correctheid niet op de PVV wil/zegt te gaan stemmen. Mensen zijn al die leugens over deze vluchtelingen zat. Ondertussen doen de overheid en de media mooi mee aan het goedpraten. Er wordt een compleet verkeerd beeld neergezet van de gemiddelde 'vluchteling'. BN'ers die zielige verhalen komen vertellen maar wel mooi makkelijk lullen hebben omdat de AZC's niet in de buurten staan waar zij wonen. De gewone burger moet alles maar pikken en overal voor op draaien. En over aan paar jaar heeft het weer aan ons gelegen dat het niet goed is gegaan, ja dikke lul.quote:Op zaterdag 12 december 2015 00:15 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Het gewone volk vindt het wel prima, meer dan prima.
Waar een onzin. Alsof je een verloren paspoort van een landgenoot kunt vergelijken met een vluchteling duizenden kilometers ver weg. Vluchtelingen vang je op in de regio.quote:Op zaterdag 12 december 2015 00:20 schreef Igen het volgende:
Ik wil wel meegaan met jouw idee van de ambassade. Eigenlijk zou de Nederlandse ambassade in Damascus gelijk ter plekke noodpapieren moeten verstrekken voor Syriërs die naar Nederland willen komen. Ze zitten daar in een land met oorlog, dus op dat moment zijn het nog échte vluchtelingen. En die kunnen dan gelijk rechtstreeks en veilig met het vliegtuig deze kant op komen, met hun vrouw en kinderen en al. Veel beter dan dat de oudste zoon o.i.d. met een gammel bootje de oversteek moet wagen.
Ik geloof niet in peilingen.quote:Op zaterdag 12 december 2015 00:29 schreef Achterhoker het volgende:
[..]
Dat blijkt inderdaad uit de peilingen.
Nederland heeft geen grondgebied in "de regio".quote:Op zaterdag 12 december 2015 00:29 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Waar een onzin. Alsof je een verloren paspoort van een landgenoot kunt vergelijken met een vluchteling duizenden kilometers ver weg. Vluchtelingen vang je op in de regio.
Helemaal goed!quote:Op zaterdag 12 december 2015 00:32 schreef Igen het volgende:
[..]
Nederland heeft geen grondgebied in "de regio".
De peilingen geven niet aan hoeveel mensen écht op Wilders willen stemmen, maar geven welquote:
Holy shit...quote:Op vrijdag 11 december 2015 22:16 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Exitus acta probat. Ze vallen overigens niet willekeurig mensen aan, maar willekeurige asielzoekers.
In Syrië was het toch echt een dictatuur onder een seculiere dictator....quote:Op zaterdag 12 december 2015 00:33 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Helemaal goed!
Dus vangen wij geen vluchtelingen op uit die regio.
Canada heeft veel meer ruimte als wij. In Nederland wonen al 1 miljoen moslims. Los van deze feiten is het ophalen van 25.000 mensen uit een achterlijke cultuur hoe dan ook niet verstandig. En in het algemeen: Vluchtelingen opvangen in de regio is het meest efficiënt en de meest menselijke oplossing.
Elk land heeft z'n nationaal-socialistische zombies.quote:Op zaterdag 12 december 2015 04:35 schreef IMVHI het volgende:
Maar volgens Frau Merkel was toch iedereen welkom? En zouden ze met open armen worden ontvangen door heel Duitsland?
Eerder weldenkende mensen die helemaal niet op die parasieten instroom zitten te wachten.quote:Op zaterdag 12 december 2015 04:39 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Elk land heeft z'n nationaal-socialistische zombies.
Noteert*quote:Op zaterdag 12 december 2015 04:56 schreef Hathor het volgende:
[..]
Eerder weldenkende mensen die helemaal niet op die parasieten instroom zitten te wachten.
Ja..en?quote:
Ongelofelijk, ik geloof nooit dat jij een vrouw bent. Wat vrouwen te verduren hebben in dat soort landen, en nog ga je hun cultuur verdedigen.quote:Op zaterdag 12 december 2015 02:35 schreef erodome het volgende:
[..]
In Syrië was het toch echt een dictatuur onder een seculiere dictator....
Met je achterlijke cultuur.
Protesters from the Goldsmiths University Islamic Society have heckled and aggressively disrupted a talk from ex-Muslim and feminist campaigner Maryam Namazie. [...] Incredibly, the Goldsmiths Feminist Society sided with the Islamist protesters. They released a statement on 2 December expressing their "solidarity with Goldsmiths Islamic Society". They said: "We support them in condemning the actions of the Atheist, Secularist and Humanist Society and agree that hosting known islamophobes [sic] at our university creates a climate of hatred."quote:Op zaterdag 12 december 2015 05:14 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
Ongelofelijk, ik geloof nooit dat jij een vrouw bent. Wat vrouwen te verduren hebben in dat soort landen, en nog ga je hun cultuur verdedigen.
Ja, feministen zijn niet meer wat ze geweest zijn. In Nederland had je ook al (Groenlinks)feministen die opriepen tot het dragen van een Boerka. Aletta Jacobs zou zich in haar graf omdraaien.quote:Op zaterdag 12 december 2015 08:15 schreef Eufonie het volgende:
[..]
Protesters from the Goldsmiths University Islamic Society have heckled and aggressively disrupted a talk from ex-Muslim and feminist campaigner Maryam Namazie. [...] Incredibly, the Goldsmiths Feminist Society sided with the Islamist protesters. They released a statement on 2 December expressing their "solidarity with Goldsmiths Islamic Society". They said: "We support them in condemning the actions of the Atheist, Secularist and Humanist Society and agree that hosting known islamophobes [sic] at our university creates a climate of hatred."
Zal wel iets van de laatste tijd zijn
De ingrijpendste verandering in de regio's waar dit gebeurt is niet de komst van asielzoekers.quote:Op zaterdag 12 december 2015 03:38 schreef Elfletterig het volgende:
Mensen zien hun leefomgeving ingrijpend veranderen, staan machteloos en hun enige optie om zich te verzetten is het gebruik van geweld. Aan de ene kant veroordeel ik het geweld, aan de andere kant veroordeel ik het dat een land niet luistert naar de eigen burgers en de poorten wagenwijd openzet voor een oncontroleerbare hoeveelheid vreemdelingen. Het einde van deze toestroom is nog lang niet in zicht.
De oorlog in Syrie bedoel je? En dan vergeet je voor het gemak even dat het merendeel van de vluchtelingen helemaal niet uit Syrie komt?quote:Op zaterdag 12 december 2015 01:30 schreef MMXMMX het volgende:
Zo snel mogelijk die oorlog winnen (grondtroepen) zodat die mensen niet meer hoeven te vluchten
En gewoon thuis kunnen blijven lekker dicht in de buurt van hun Allah en moskee
Die 1 miljoen is een hardnekkige fabel: http://de.statista.com/st(...)r-von-asylbewerbern/quote:Op vrijdag 11 december 2015 16:57 schreef luxerobots het volgende:
Natuurlijk een slechte zaak, zeer belachelijk.
Maarja het valt natuurlijk wel te verwachten dat als je meer dan een miljoen 'vluchtelingen' in Duitsland stopt de wat minder intellectueel begaafde Duitser agressief kan worden.
Realiteit tot je doorgedrongen nu?quote:Op vrijdag 11 december 2015 16:53 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Gaat lekker daar in Duitsland.
#kominverzet
Dank u.quote:Op vrijdag 11 december 2015 17:27 schreef Infection het volgende:
Duitsland heeft dit zelf over zich uitgeroepen. Slechte zaak natuurlijk, maar met een miljoen vluchtelingen (en nog stijgend) zal dit alleen maar meer voor gaan komen.
Dat mensen er een probleem van maken betekent niet dat er een probleem is. Dit is gedaan door xenofobische proleten en daarvoor is geen enkel excuus.quote:Op zaterdag 12 december 2015 11:03 schreef DrMabuse het volgende:
[..]
Realiteit tot je doorgedrongen nu?
In tegenstelling tot een maand of 2 geleden toen problemen met deze instroom voorspellen jou als onzin in je oren klonk en het allemaal reuze meeviel en allemaal reuze mee zou vallen.
Je kunt toch ook gewoon normaal doen?quote:
Misschien had je zelf even normaal moeten doen toen je drie maanden geleden zo hard liep te blèren dat er geen enkel probleem zou zijn en dat eventuele hobbels op magische wijze zouden verdwijnen in jouw lalaland.quote:Op zaterdag 12 december 2015 11:42 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Je kunt toch ook gewoon normaal doen?
Jij lost problemen op door een steen door een het raam van een bus te flikkeren waarin vluchtelingen zitten?quote:Op zaterdag 12 december 2015 11:45 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Misschien had je zelf even normaal moeten doen toen je drie maanden geleden zo hard liep te blèren dat er geen enkel probleem zou zijn en dat eventuele hobbels op magische wijze zouden verdwijnen in jouw lalaland.
Je blert nog steeds merk ik.quote:Op zaterdag 12 december 2015 11:47 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Jij lost problemen op door een steen door een het raam van een bus te flikkeren waarin vluchtelingen zitten?
En hier is sowieso geen probleem. Wat merk je nou van vluchtelingen? Juist, geen ene hol.
Beantwoord even de vraag? Wanneer je eindelijk je donkere muffe zolderkamer durft te verlaten en de voordeur opendoet, struikel je dan over de tsunami van vluchtelingen? Welke overlast ondervind jij nou daadwerkelijk?quote:
Wat merk jij precies van het 'vluchtelingenprobleem'?quote:
Google eens het woord cynisme, en profiteer van dit mooie leermoment.quote:Op zaterdag 12 december 2015 11:03 schreef DrMabuse het volgende:
[..]
Realiteit tot je doorgedrongen nu?
In tegenstelling tot een maand of 2 geleden toen problemen met deze instroom voorspellen jou als onzin in je oren klonk en het allemaal reuze meeviel en allemaal reuze mee zou vallen.
Je wil de dagelijkse vechtpartijen in AZC's, de intimidatie van homo's, lesbiennes en christenen, de verdringing op de huizenmarkt door asielzoekers die een status hebben gekregen, de verhoogde uitgaven voor de asielopvang, de uitkeringen en de begeleiding, en de groeiende weerstand onder de bevolking afdoen als niet-bestaande problemen ?quote:Op zaterdag 12 december 2015 11:53 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Wat merk jij precies van het 'vluchtelingenprobleem'?
Ik heb er een aantal binnen 400 meter gehad. Een paar keer 72 uurs opvang. Dat hoorde ik pas achteraf, ik wist er niks van en heb er niks van gemerkt. Jij veel last gehad van de vluchtelingen bij jou? Is je leven in negatief opzicht veranderd?quote:Op zaterdag 12 december 2015 11:53 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Wat merk jij precies van het 'vluchtelingenprobleem'?
De meeste van die "vluchtelingen" komen helemaal niet eens uit Syrië.quote:Op zaterdag 12 december 2015 02:35 schreef erodome het volgende:
[..]
In Syrië was het toch echt een dictatuur onder een seculiere dictator....
Met je achterlijke cultuur.
Waarom zouden problemen alleen op mij betrekking moeten hebben om benoemd te mogen worden?quote:Op zaterdag 12 december 2015 11:52 schreef Falco het volgende:
[..]
Beantwoord even de vraag? Wanneer je eindelijk je donkere muffe zolderkamer durft te verlaten en de voordeur opendoet, struikel je dan over de tsunami van vluchtelingen? Welke overlast ondervind jij nou daadwerkelijk?
Het gaat nooit om dat ene groepje, maar je moet naar het geheel kijken.quote:Op zaterdag 12 december 2015 11:58 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Ik heb er een aantal binnen 400 meter gehad. Een paar keer 72 uurs opvang. Dat hoorde ik pas achteraf, ik wist er niks van en heb er niks van gemerkt. Jij veel last gehad van de vluchtelingen bij jou? Is je leven in negatief opzicht veranderd?
Bedankt voor de hele lap tekst, maar ik vroeg het Koos.quote:Op zaterdag 12 december 2015 12:00 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Het gaat nooit om dat ene groepje, maar je moet naar het geheel kijken.
Ik betaal extreem hoge belastingen en krijg daar niets voor terug. Mijn land is overbevolkt. Overal zie ik hoofddoeken; zelfs in de kleinste dorpjes heb ik het gevoel dat ik in Somalië ben. Mijn land heeft geen echte cultuur meer, die is verdrongen. In grote steden hoor ik als Nederlander tot een etnische minderheid. Dat lijkt mij ernstig genoeg om de grenzen per direct te sluiten en alles wat geen verblijfsstatus heeft er uit te gooien.
Exact. Ik ben niet voor niets bewust op het platteland gaan wonen om zo ver mogelijk bij die mulitikul vandaan te zitten, maar dat wil niet zeggen dat het ineens geen probleem meer is.quote:Op zaterdag 12 december 2015 11:59 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Waarom zouden problemen alleen op mij betrekking moeten hebben om benoemd te mogen worden?
Zuur man. Ik heb het wel naar m'n zin in Nederland. Jammer voor je.quote:Op zaterdag 12 december 2015 12:00 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Ik betaal extreem hoge belastingen en krijg daar niets voor terug. Mijn land is overbevolkt. Overal zie ik hoofddoeken; zelfs in de kleinste dorpjes heb ik het gevoel dat ik in Somalië ben. Mijn land heeft geen echte cultuur meer, die is verdrongen. In grote steden hoor ik als Nederlander tot een etnische minderheid. Dat lijkt mij ernstig genoeg om de grenzen per direct te sluiten en alles wat geen verblijfsstatus heeft er uit te gooien.
Dat gaat op termijn niet gebeuren dus ik zou gewoon verhuizen als ik jou was. Is voor iedereen beter.quote:Op zaterdag 12 december 2015 12:00 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Deze one-liner wordt zo vaak ingezet, vaak uit onmacht, dat deze al zijn kracht al een paar maanden verloren heeft.quote:Op zaterdag 12 december 2015 12:01 schreef Scorpie het volgende:
Maar er zijn geen problemen met de asielopvang hoor.
Over twintig jaar is deze uitspraak de nieuwe "ich habe es nicht gewusst"
Wat merk JIJ van de vluchtelingen?quote:Op zaterdag 12 december 2015 11:58 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Je wil de dagelijkse vechtpartijen in AZC's, de intimidatie van homo's, lesbiennes en christenen, de verdringing op de huizenmarkt door asielzoekers die een status hebben gekregen, de verhoogde uitgaven voor de asielopvang, de uitkeringen en de begeleiding, en de groeiende weerstand onder de bevolking afdoen als niet-bestaande problemen ?
Oke dan.
Ah, als er problemen zijn met bepaalde groepen mag je die aanvallen. Vandaag een busje voetvalsupporters en zondag uitgaande jongeren doen ofzo?quote:Op zaterdag 12 december 2015 12:01 schreef Scorpie het volgende:
Maar er zijn geen problemen met de asielopvang hoor.
Mensen die begrip hebben voor het aanvallen van bepaalde groepen mensen hebben ook begrip voor terrorisme. Dat ligt niet zo heel ver uit elkaar.quote:Op zaterdag 12 december 2015 12:06 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Ah, als er problemen zijn met bepaalde groepen mag je die aanvallen. Vandaag een busje voetvalsupporters en zondag uitgaande jongeren doen ofzo?
Nogmaals, waarom moeten problemen alleen op MIJ betrekking hebben Koos? Waarom wil je per se een frame opzetten ?quote:Op zaterdag 12 december 2015 12:03 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Wat merk JIJ van de vluchtelingen?
Ja, want dat is dan ook precies wat ik zeg. Waarom probeer je iemand te framen voor iets wat diegene niet heeft gezegd ?quote:Op zaterdag 12 december 2015 12:06 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Ah, als er problemen zijn met bepaalde groepen mag je die aanvallen. Vandaag een busje voetvalsupporters en zondag uitgaande jongeren doen ofzo?
Ah ja, vergelijkingen maken met het verleden is alleen voorbehouden aan Wilders icm Hitler, stom van mij.quote:Op zaterdag 12 december 2015 12:03 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Deze one-liner wordt zo vaak ingezet, vaak uit onmacht, dat deze al zijn kracht al een paar maanden verloren heeft.
Niets, tenzij ik naar Turkije op vakantie ga misschien. Hier zijn namelijk geen vluchtelingen.quote:Op zaterdag 12 december 2015 12:03 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Wat merk JIJ van de vluchtelingen?
Het is gewoon een vraag. Veel Nederlanders schreeuwen moord en brand maar merken zelf helemaal niets van het 'vluchtelingenprobleem'. En een kloppartij in een azc is weliswaar vervelend, maar verder geen groot drama voor autochtoon NL.quote:Op zaterdag 12 december 2015 12:10 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Nogmaals, waarom moeten problemen alleen op MIJ betrekking hebben Koos? Waarom wil je per se een frame opzetten ?
Valse vergelijking. Die voetbalsupporters en uitgaande jongeren hebben we hier al. We hoeven niet nog meer overlast te importeren. Bovendien zijn voetbalsupporters en uitgaande jongeren lieverdjes in vergelijking met wat hier binnen komt aan "vluchtelingen".quote:Op zaterdag 12 december 2015 12:06 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Net of jij ooit in het buitenland komt.quote:Op zaterdag 12 december 2015 12:12 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Niets, tenzij ik naar Turkije op vakantie ga misschien. Hier zijn namelijk geen vluchtelingen.
Hoe is dat anders relevant?quote:Op zaterdag 12 december 2015 12:10 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Ja, want dat is dan ook precies wat ik zeg.
Best wel ja.quote:Op zaterdag 12 december 2015 12:11 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Ah ja, vergelijkingen maken met het verleden is alleen voorbehouden aan Wilders icm Hitler, stom van mij.
Juist doordat ik veel in het buitenland kom begrijp ik hoe onleefbaar Nederland is geworden dankzij immigratie en hoe slecht de multiculturele samenleving is. 10 jaar geleden zou ik het in alles met jou eens zijn geweest, maar als je Oost-Europa ziet (buiten de grote steden) dan besef je pas hoe erg het in West-Europa is.quote:Op zaterdag 12 december 2015 12:13 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Net of jij ooit in het buitenland komt.
Door je vele reizen, merk je hoe onleefbaar Nederland is geworden? Goeie grap. Haha, wat een gast ben jij.quote:Op zaterdag 12 december 2015 12:15 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Juist doordat ik veel in het buitenland kom begrijp ik hoe onleefbaar Nederland is geworden dankzij immigratie en hoe slecht de multiculturele samenleving is. 10 jaar geleden zou ik het in alles met jou eens zijn geweest, maar als je Oost-Europa ziet (buiten de grote steden) dan besef je pas hoe erg het in West-Europa is.
Ik heb ooit bij geschiedenis een les gehad over Janmaat zijn partij (de CD) en dat ging tegelijkertijd over de opkomst van Hitler en het nationaal-socialisme. Pure indoctrinatie. Het is nu iets minder weg, maar helaas worden dit soort vergelijkingen nog steeds gemaakt. Ik merk wel bij jongeren anno nu dat ze weinig moeten hebben van de multiculturele samenleving en daarom denk ik dat het wel goed gaat komen op termijn.quote:Op zaterdag 12 december 2015 12:11 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Ah ja, vergelijkingen maken met het verleden is alleen voorbehouden aan Wilders icm Hitler, stom van mij.
Ik woon vlak bij 3000 vluchtelingen en als ik ze tegen kom zijn het ontzettend rustige aardige mensen. Het beeld dat hier geschetst wordt herken ik helemaal niet. Ik zie wel dat een vast clubje mensen enorm hun best doet om ieder incident dat zou kunnen bijdragen aan negatieve beelvorming over vluchtelingen onder een vergrootglas te leggen en onevenredig veel aandacht te geven. En natuurlijk zijn er incidenten als je 3000 ontheemde mensen in een noodopvang stopt, waar het af en toe behelpen en inschikken is.quote:Op zaterdag 12 december 2015 12:10 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Nogmaals, waarom moeten problemen alleen op MIJ betrekking hebben Koos? Waarom wil je per se een frame opzetten ?
Dus moet je dat niet doen. Niet duizenden kilometers ver weg, maar gewoon in de regio waar cultuur en klimaat vergelijkbaar zijn.quote:Op zaterdag 12 december 2015 12:18 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
En natuurlijk zijn er incidenten als je 3000 ontheemde mensen in een noodopvang stopt, waar het af en toe behelpen en inschikken is.
Het beeld dat hier geschetst wordt kent niemand die de deur regelmatig uitkomt, maar wordt wel herkend door mensen die alleen op websites komen die graag negatief en haatzaaiend nieuws naar buiten brengen. Dat is het een beetje.quote:Op zaterdag 12 december 2015 12:18 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
Ik woon vlak bij 3000 vluchtelingen en als ik ze tegen kom zijn het ontzettend rustige aardige mensen. Het beeld dat hier geschetst wordt herken ik helemaal niet. Ik zie wel dat een vast clubje mensen enorm hun best doet om ieder incident dat zou kunnen bijdragen aan negatieve beelvorming over vluchtelingen onder een vergrootglas te leggen en onevenredig veel aandacht te geven. En natuurlijk zijn er incidenten als je 3000 ontheemde mensen in een noodopvang stopt, waar het af en toe behelpen en inschikken is.
Dan doen diezelfde problemen zich voor.quote:Op zaterdag 12 december 2015 12:20 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Dus moet je dat niet doen. Niet duizenden kilometers ver weg, maar gewoon in de regio waar cultuur en klimaat vergelijkbaar zijn.
Nope, we vangen ze hier op, want zo zijn wij, Janneman.quote:Op zaterdag 12 december 2015 12:20 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Dus moet je dat niet doen. Niet duizenden kilometers ver weg, maar gewoon in de regio waar cultuur en klimaat vergelijkbaar zijn.
Met zo'n redenatie is er dus nooit een probleem.quote:Op zaterdag 12 december 2015 11:38 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Dat mensen er een probleem van maken betekent niet dat er een probleem is. Dit is gedaan door xenofobische proleten en daarvoor is geen enkel excuus.
Je redenatie is gewoon vals. Nergens keur ik dit geweld goed, maar je probeert het wel zo over te laten komen. Daarnaast hoef je dit geweld niet goed te keuren om de problemen met de asielinstroom te benoemen.quote:
Nee hoor, in veel mindere mate.quote:Op zaterdag 12 december 2015 12:21 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Dan doen diezelfde problemen zich voor.
Dan zijn het blijkbaar niet deze mensen: Wat ook zou kunnen is dat ze rustig en aardig zijn zolang ze hun zin krijgen.quote:Op zaterdag 12 december 2015 12:18 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
Ik woon vlak bij 3000 vluchtelingen en als ik ze tegen kom zijn het ontzettend rustige aardige mensen.
Je geeft geen antwoord op de vraag. Wat is precies de relevantie van je stropop?quote:Op zaterdag 12 december 2015 12:22 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Je redenatie is gewoon vals. Nergens keur ik dit geweld goed, maar je probeert het wel zo over te laten komen.
Dank u.quote:Op zaterdag 12 december 2015 12:22 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Je redenatie is gewoon vals. Nergens keur ik dit geweld goed, maar je probeert het wel zo over te laten komen. Daarnaast hoef je dit geweld niet goed te keuren om de problemen met de asielinstroom te benoemen.
Dat was het punt niet. Het punt is dat de beeldvorming wordt gemanipuleerd en niet herkend wordt door mensen die wel in de buurt van bijvoorbeeld Heumensoord wonen.quote:Op zaterdag 12 december 2015 12:20 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Vandaag?:Pquote:Op zaterdag 12 december 2015 12:25 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Wanneer gaan we een dagje vrijwilligerswerk doen?
Het wordt juist in positieve zin gemanipuleerd doordat je dit soort beelden in de Nederlandse media nooit te zien krijgt:quote:Op zaterdag 12 december 2015 12:24 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
Dat was het punt niet. Het punt is dat de beeldvorming wordt gemanipuleerd en niet herkend wordt door mensen die wel in de buurt van bijvoorbeeld Heumensoord wonen.
Beelden van opgefokte massa's die in benarde situaties verkeren maken hier meer indruk. Staat los van hoe de mensen in het echt zijn. Als ze in het echt rustig zijn en je er geen last van hebt, is de hele campagne mislukt natuurlijk. Mensen die hier vertellen dat ze geen overlast geven is een doorn in het oog.quote:Op zaterdag 12 december 2015 12:24 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
Dat was het punt niet. Het punt is dat de beeldvorming wordt gemanipuleerd en niet herkend wordt door mensen die wel in de buurt van bijvoorbeeld Heumensoord wonen.
Ik heb 10 jaar vlakbij 2 asielzoekerscentra van beide 600 personen gewoond, en er was zo'n beetje elke week wel heibel. Ben zelf aangevallen en bestolen door asielzoekers. Jouw ervaring is dus anekdotisch, net als de mijne, en daarmee niet relevant.quote:Op zaterdag 12 december 2015 12:18 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
Ik woon vlak bij 3000 vluchtelingen en als ik ze tegen kom zijn het ontzettend rustige aardige mensen. Het beeld dat hier geschetst wordt herken ik helemaal niet. Ik zie wel dat een vast clubje mensen enorm hun best doet om ieder incident dat zou kunnen bijdragen aan negatieve beelvorming over vluchtelingen onder een vergrootglas te leggen en onevenredig veel aandacht te geven. En natuurlijk zijn er incidenten als je 3000 ontheemde mensen in een noodopvang stopt, waar het af en toe behelpen en inschikken is.
quote:Op zaterdag 12 december 2015 12:44 schreef Bensel het volgende:
[..]
Ik heb 10 jaar vlakbij 2 asielzoekerscentra van beide 600 personen gewoond, en er was zo'n beetje elke week wel heibel. Ben zelf aangevallen en bestolen door asielzoekers. Jouw ervaring is dus anekdotisch, net als de mijne, en daarmee niet relevant.
Wel zal ik me verzetten als er weer een nieuwe asielzoekerscentrum geopend zal worden in mijn omgeving, omdat ik de overlast ken waarmee het gepaard kan gaan.
quote:Op zaterdag 12 december 2015 12:21 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Het beeld dat hier geschetst wordt kent niemand die de deur regelmatig uitkomt, maar wordt wel herkend door mensen die alleen op websites komen die graag negatief en haatzaaiend nieuws naar buiten brengen. Dat is het een beetje.
Ik zie geen reden om antwoord te geven op een irrelevante vraag die bedoeld is om mij weg te zetten als iemand die geweld jegens asielzoekers goed zou keuren. Het staat je vrij om opnieuw een andere vraag te stellen.quote:Op zaterdag 12 december 2015 12:23 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Je geeft geen antwoord op de vraag. Wat is precies de relevantie van je stropop?
10 jaar lang, elke week. Vreselijk. Waarom 10 jaar blijven zitten als het zo'n hel was?quote:Op zaterdag 12 december 2015 12:44 schreef Bensel het volgende:
[..]
Ik heb 10 jaar vlakbij 2 asielzoekerscentra van beide 600 personen gewoond, en er was zo'n beetje elke week wel heibel. Ben zelf aangevallen en bestolen door asielzoekers. Jouw ervaring is dus anekdotisch, net als de mijne, en daarmee niet relevant.
Wel zal ik me verzetten als er weer een nieuwe asielzoekerscentrum geopend zal worden in mijn omgeving, omdat ik de overlast ken waarmee het gepaard kan gaan.
Onzin Calimero. Als je even googlet zie je dat in ieder geval Trouw, de Volkskrant en Elsevier hier over hebben bericht.quote:Op zaterdag 12 december 2015 12:29 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Het wordt juist in positieve zin gemanipuleerd doordat je dit soort beelden in de Nederlandse media nooit te zien krijgt:
Men zegt weleens dat er geen domme vragen zijn, daar begin ik nu echter wel ernstig aan te twijfelen. Ik zou zeggen, doe een gokquote:Op zaterdag 12 december 2015 12:49 schreef Toefjes het volgende:
[..]
[..]
10 jaar lang, elke week. Vreselijk. Waarom 10 jaar blijven zitten als het zo'n hel was?
Wel frappant dat mensen bij jou in dit geval wel keuze zou hebben om weg te gaan, maar vluchtelingen geen enkele keus hebben en daarom hierheen komen.quote:Op zaterdag 12 december 2015 12:49 schreef Toefjes het volgende:
[..]
10 jaar lang, elke week. Vreselijk. Waarom 10 jaar blijven zitten als het zo'n hel was?
Oke ik dacht dat die oorlog ook in Iraq werd uitgevochtenquote:Op zaterdag 12 december 2015 10:16 schreef Hathor het volgende:
[..]
De oorlog in Syrie bedoel je? En dan vergeet je voor het gemak even dat het merendeel van de vluchtelingen helemaal niet uit Syrie komt?
Je was zelf een asielzoekerquote:Op zaterdag 12 december 2015 12:51 schreef Bensel het volgende:
[..]
Men zegt weleens dat er geen domme vragen zijn, daar begin ik nu echter wel ernstig aan te twijfelen. Ik zou zeggen, doe een gok
Wat een krankzinnige vraag. Moe je als Nederlander wijken voor mensen die hier niet eens hadden mogen zijn?quote:Op zaterdag 12 december 2015 12:49 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Bedankt voor je antwoord jan.quote:Op zaterdag 12 december 2015 12:53 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Wat een krankzinnige vraag. Moe je als Nederlander wijken voor mensen die hier niet eens hadden mogen zijn?
Oorlog is geen reden om 1000 kilometer te vluchten. De regio is groot genoeg. Vaak zijn er zelfs in landen die in oorlog zijn veilige gebieden. Zo is er in het overgrote deel van het voormalig Joegoslavië nooit een schot gelost.quote:Op zaterdag 12 december 2015 10:16 schreef Hathor het volgende:
[..]
De oorlog in Syrie bedoel je? En dan vergeet je voor het gemak even dat het merendeel van de vluchtelingen helemaal niet uit Syrie komt?
Ik zou vandaag niet gaan gokken in een casino als ik jou was.quote:
Misschien wil ik dat wel heel graag doenquote:Op zaterdag 12 december 2015 12:54 schreef Bensel het volgende:
[..]
Ik zou vandaag niet gaan gokken in een casino als ik jou was.
Mag ik dan bij jou logerenquote:Op zaterdag 12 december 2015 12:49 schreef Toefjes het volgende:
[..]
leuk dat je daartoe in staat was. Niet iedereen heeft die luxe echter.quote:Op zaterdag 12 december 2015 12:56 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Misschien wil ik dat wel heel graag doenMaar, heb zelf ook een huisje gekocht, waar hangjongeren bleken te zijn. Best wel veel overlast. Heb het een jaartje volgehouden, de toko verkocht en toen lekker een huisje aan het water gekocht hoor. Probleem opgelost. Prettiger dan 10 jaar klagen.
Dus in een jaar tijd twee keer 6% overdrachtsbelasting betaald? Dat kan niet iedereen zich veroorloven. Of deed je dat in de goede tijd waarin de prijs ook gelijk een flink stuk is gestegen in korte tijd?quote:Op zaterdag 12 december 2015 12:56 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Misschien wil ik dat wel heel graag doenMaar, heb zelf ook een huisje gekocht, waar hangjongeren bleken te zijn. Best wel veel overlast. Heb het een jaartje volgehouden, de toko verkocht en toen lekker een huisje aan het water gekocht hoor. Probleem opgelost. Prettiger dan 10 jaar klagen.
Ja hoor, soms moet je je verlies accepteren om verder te kunnen gaan. Je hebt toch je hele leven om het goed te maken. Nu al 10 jaar geleden, het goedmaken is gelukt.quote:Op zaterdag 12 december 2015 12:57 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Dus in een jaar tijd twee keer 6% overdrachtsbelasting betaald? Dat kan niet iedereen zich veroorloven. Of deed je dat in de goede tijd waarin de prijs ook gelijk een flink stuk is gestegen in korte tijd?
Vind het trouwens ook niet erg netjes, dat je gaat verhuizen in plaats van het probleem oplossen. En vervolgens de nieuwe bewoner in de rotzooi laat zitten.quote:Op zaterdag 12 december 2015 12:56 schreef Toefjes het volgende:
[..]
dan nog heeft niet iedereen de financiele mogelijkheid. of staan ze al tig jaar op een ellenlange wachtrij om te kunnen verhuizen.quote:Op zaterdag 12 december 2015 13:00 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Ja hoor, soms moet je je verlies accepteren om verder te kunnen gaan. Je hebt toch je hele leven om het goed te maken. Nu al 10 jaar geleden, het goedmaken is gelukt.
Oh, ik heb ook mijn pogingen uiteraard gewaagd. Maar een full-time baan buiten mijn full-time baan om is een beetje te veel van het goede.quote:Op zaterdag 12 december 2015 13:01 schreef Bensel het volgende:
[..]
Vind het trouwens ook niet erg netjes, dat je gaat verhuizen in plaats van het probleem oplossen. En vervolgens de nieuwe bewoner in de rotzooi laat zitten.
Nee, oke, dat vroeg ik dus. Dat is een wat vriendelijker antwoord dan in eerste instantie, waarvoor dank. Welke groepen gaven de meeste problemen?quote:Op zaterdag 12 december 2015 13:02 schreef Bensel het volgende:
[..]
dan nog heeft niet iedereen de financiele mogelijkheid. of staan ze al tig jaar op een ellenlange wachtrij om te kunnen verhuizen.
Ook, maar niet in Pakistan, Eritrea, Kosovo, Senegal, of joost mag weten waar al die "vluchtelingen" allemaal vandaan komen, Syriers zijn daar maar een klein percentage van.quote:Op zaterdag 12 december 2015 12:53 schreef MMXMMX het volgende:
[..]
Oke ik dacht dat die oorlog ook in Iraq werd uitgevochten![]()
[ afbeelding ]
quote:Op zaterdag 12 december 2015 12:00 schreef JanKorteachternaam het volgende:
In grote steden hoor ik als Nederlander tot een etnische minderheid.
Gisteren postte iemand een statistiekje: http://de.statista.com/st(...)r-von-asylbewerbern/quote:Op zaterdag 12 december 2015 13:11 schreef Hathor het volgende:
[..]
Ook, maar niet in Pakistan, Eritrea, Kosovo, Senegal, of joost mag weten waar al die "vluchtelingen" allemaal vandaan komen, Syriers zijn daar maar een klein percentage van.
Geen idee, maar dat kan me werkelijk niks schelen, de meeste van die lui zijn weggegaan om de dienstplicht te ontlopen heb ik begrepen, ik zie niet in waarom wij dan met hen opgescheept moeten zitten.quote:Op zaterdag 12 december 2015 13:14 schreef Igen het volgende:
[..]
Gisteren postte iemand een statistiekje: http://de.statista.com/st(...)r-von-asylbewerbern/
Met Syriërs, Irakezen en Afghanen zit je al op ongeveer de helft.
Kosovaren, Albanezen en Serviërs hebben hier natuurlijk niks te zoeken. Maar die worden volgens mij ook gelijk afgewezen.
En is bij Eritrea niet het probleem dat elke vluchteling die we daarheen terugsturen gelijk de doodstraf krijgt? Ook al is het land op zichzelf misschien veilig.
Het vluchtelingenverdrag definieert een vluchteling als iemand die "uit gegronde vrees voor vervolging wegens zijn ras, godsdienst, nationaliteit, het behoren tot een bepaalde sociale groep of zijn politieke overtuiging, zich bevindt buiten het land waarvan hij de nationaliteit bezit, en die de bescherming van dat land niet kan of, uit hoofde van bovenbedoelde vrees, niet wil inroepen"quote:Op zaterdag 12 december 2015 13:17 schreef Hathor het volgende:
[..]
Geen idee, maar dat kan me werkelijk niks schelen, de meeste van die lui zijn weggegaan om de dienstplicht te ontlopen heb ik begrepen, ik zie niet in waarom wij dan met hen opgescheept moeten zitten.
Punt is natuurlijk dat je dat antwoord zelf ook had kunnen bedenken voordat je zo een vraag stelt.quote:Op zaterdag 12 december 2015 13:05 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Nee, oke, dat vroeg ik dus. Dat is een wat vriendelijker antwoord dan in eerste instantie, waarvoor dank. Welke groepen gaven de meeste problemen?
Wat een kut verhaal, althans, kut dat dit je is overkomen. Dit zonder cynisme of nare bijbedoelingen, om misverstanden te voorkomen. Heb zelf ook een keer een vechtpartij meegemaakt, 1 tegen 15. En ik was die ene, daar begin je niet veel tegen (geen asielzoekers maar gewone allochtonen zeg maar).quote:Op zaterdag 12 december 2015 13:28 schreef Bensel het volgende:
[..]
Punt is natuurlijk dat je dat antwoord zelf ook had kunnen bedenken voordat je zo een vraag stelt.
Bij mij in de buurt waren het voornamelijk jonge mannelijke irakezen en afghanen die problemen veroorzaakten. Sowieso was het azielzoekerscentrum waar ik het over heb al een afvoerputje van probleemgevallen. Het hielp ook niet dat er hemelsbreed 4 km vanaf een 2e asielzoekercentrum was waarbij er conflicterende groepen waren.
De gewelddadige aanval op mijn persoon was afkomstig van Irakezen. Zij zaten bijna dagelijks in de trein, en regelmatig zochten ze ruzie. Dat ging door een jongere persoon (14-15 jaar) vooruit te sturen met irritant geluid uit de telefoon, luid stampend etc. Als er iemand iets van zei, werden ze door 3 personen die net buiten zicht opgesteld stonden in de trein, opgewacht op het station waar ze uitstapten en werd er uiterst intimiderend verhaal gehaald. Dit ging meerdere dagen door, totdat ze iemand hadden die dat niet op zich liet zitten. Hij werd met een dropkick neergehaald en in elkaar getrapt. Ik heb 1 van deze idioten van hem afgetrokken (degene die aan het kopschoppen was), en dat heeft mij een paar beste klappen en een kapotte bril opgeleverd. Ik heb daarna aangifte gedaan. Later hoorde ik echter, dat een aantal kameraden van de jongen die in elkaar getrapt werd, verhaal zijn gaan halen bij het AZC. Ze konden ternauwernood het pand ontzegt worden. De 4 jongens zijn (voor hun veiligheid, kuch) overgeplaatst naar een AZC in het midden van het land, en mijn aangifte heb ik nooit bericht op terug gehad. Ondanks dat ze dus blijkbaar wisten wie het waren.
Fijn voor je. Het neemt niet weg dat mensen het als een ingrijpende en ongewenste verandering ervaren. De politiek zet de grenzen wagenwijd open en trekt zich niks aan van de mening van de bevolking.quote:Op zaterdag 12 december 2015 08:46 schreef Igen het volgende:
[..]
De ingrijpendste verandering in de regio's waar dit gebeurt is niet de komst van asielzoekers.
Ik voel me anders prima gehoord door de politiek.quote:Op zaterdag 12 december 2015 14:12 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Fijn voor je. Het neemt niet weg dat mensen het als een ingrijpende en ongewenste verandering ervaren. De politiek zet de grenzen wagenwijd open en trekt zich niks aan van de mening van de bevolking.
Fijn voor je. Deze mensen duidelijk niet. Zoals ik al aangaf, veroordeel ik het gebruik van geweld, maar ik begrijp ook wel weer waar het vandaan komt. Jij kennelijk niet. Dat is je goed recht.quote:Op zaterdag 12 december 2015 14:15 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ik voel me anders prima gehoord door de politiek.
Ik heb best begrip voor mensen die tijdens een inspraakavond hun bezwaren uiten. Hun goed recht, en ik snap ook wel dat ze er niet op zitten te wachten.quote:Op zaterdag 12 december 2015 14:18 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Fijn voor je. Deze mensen duidelijk niet. Zoals ik al aangaf, veroordeel ik het gebruik van geweld, maar ik begrijp ook wel weer waar het vandaan komt. Jij kennelijk niet. Dat is je goed recht.
"De" mening van "de" bevolkingquote:Op zaterdag 12 december 2015 14:12 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Fijn voor je. Het neemt niet weg dat mensen het als een ingrijpende en ongewenste verandering ervaren. De politiek zet de grenzen wagenwijd open en trekt zich niks aan van de mening van de bevolking.
Ik ben toch net zo goed onderdeel van het volk, pannenkoek? En ik ben voorstander van het opvangen van vluchtelingen.quote:Op zaterdag 12 december 2015 14:24 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Het is wat hè, in een democratie een beetje rekening gaan houden met het volk.
Ja 10 duizend Nederlandse expats (999 van de 1000 keer daadwerkelijk hoogopgeleide mensen, die een specialiteit hebben in iets waar in het betreffende opnemende land schaarste voor is) heeft inderdaad net zo'n maatschappij ontwrichtende uitwerking als kansloze en kansarme mensen die uit een gebied komen en een ideologie aanhangen dat gelijk staat als de staat van West-Europa anno. 800 n.Chr. loslaten op onze maatschappij die ze zo verachten.quote:Op vrijdag 11 december 2015 17:42 schreef Dven het volgende:
[..]
Nou.... Niet bepaald.
Gaat ook wat meer om aantallen.
Prak 10.000 Nederlanders bij elkaar in een stad en geloof me, maar weinig 'passen zich aan'.
Wat ik overigens sowieso een kutuitdrukking vind. Doe lekker wat je wil, zolang je geen overlast veroorzaakt.
Er is geen "het volk" dat "de" mening heeft.quote:Op zaterdag 12 december 2015 14:24 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Het is wat hè, in een democratie een beetje rekening gaan houden met het volk.
Veel mensen zijn dat niet en laten zich horen. Zeker in de armere gebieden van Duitsland liggen de verhoudingen heel anders dan op de wereldvreemde Veluwe. De weerstand tegen de komst van vluchtelingen is daar veel groter. En die mensen maken dat kenbaar.quote:Op zaterdag 12 december 2015 14:26 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ik ben toch net zo goed onderdeel van het volk, pannenkoek? En ik ben voorstander van het opvangen van vluchtelingen.
Maar waarom zou hun mening meer waard zijn dan die van de voorstanders?quote:Op zaterdag 12 december 2015 14:27 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Veel mensen zijn dat niet en laten zich horen. Zeker in de armere gebieden van Duitsland liggen de verhoudingen heel anders dan op de wereldvreemde Veluwe. De weerstand tegen de komst van vluchtelingen is daar veel groter. En die mensen maken dat kenbaar.
Maar dat ligt dus niet aan de vreemdelingen, maar aan de algemene situatie in die landelijke gebieden. Het is onzin dat die gebieden minder wereldvreemd zijn, in tegendeel. Voor hele landstreken is meer dan 20% bevolkingskrimp in de komende 15 jaar voorspeld. Moet ik voor je uitspellen welke mensen vertrekken en welke mensen achterblijven? En zoals Koos zegt: waarom zouden uitgerekend dat de mensen moeten zijn naar wie je luistert?quote:Op zaterdag 12 december 2015 14:27 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Veel mensen zijn dat niet en laten zich horen. Zeker in de armere gebieden van Duitsland liggen de verhoudingen heel anders dan op de wereldvreemde Veluwe. De weerstand tegen de komst van vluchtelingen is daar veel groter. En die mensen maken dat kenbaar.
Wat je schrijft, sluit precies aan bij wat ik schreef. De leefomgeving van deze mensen verandert ingrijpend, zonder dat deze mensen daar een stem in hebben. Omdat verbaal protesteren niks uithaalt, grijpen ze naar geweld. Ik zeg niet dat ik het goedkeur, maar ik begrijp wel waar het vandaan komt.quote:Op zaterdag 12 december 2015 14:31 schreef Igen het volgende:
[..]
Maar dat ligt dus niet aan de vreemdelingen, maar aan de algemene situatie in die landelijke gebieden. Het is onzin dat die gebieden minder wereldvreemd zijn, in tegendeel. Voor hele landstreken is meer dan 20% bevolkingskrimp in de komende 15 jaar voorspeld. Moet ik voor je uitspellen welke mensen vertrekken en welke mensen achterblijven? En zoals Koos zegt: waarom zouden uitgerekend dat de mensen moeten zijn naar wie je luistert?
Die krimp zal mij een zorg zijn. Ik vraag mij af waarom de mening van de tegenstanders in jouw ogen zwaarder zou moeten wegen.quote:Op zaterdag 12 december 2015 14:58 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Wat je schrijft, sluit precies aan bij wat ik schreef. De leefomgeving van deze mensen verandert ingrijpend, zonder dat deze mensen daar een stem in hebben. Omdat verbaal protesteren niks uithaalt, grijpen ze naar geweld. Ik zeg niet dat ik het goedkeur, maar ik begrijp wel waar het vandaan komt.
Trouwens: wie ben jij of wie is Koos om te bepalen dat de bevolkingskrimp in zo'n regio wel even kan worden opgevangen met de permanente vestiging van grote groepen moslims? Want weggaan doen de nieuwkomers vast niet.
Omdat het hun leefomgeving is waar de invasie plaatsvindt? Ik zeg overigens niet dat hun mening zwaarder moet wegen; dat zijn jouw woorden. Ik stel slechts vast dat die mensen niet accepteren dat hun leefomgeving op ingrijpende wijze wordt veranderd zonder dat ze daar ook maar enige invloed op hebben.quote:Op zaterdag 12 december 2015 15:37 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Die krimp zal mij een zorg zijn. Ik vraag mij af waarom de mening van de tegenstanders in jouw ogen zwaarder zou moeten wegen.
Klopt. Zo is het nou eenmaal. De wereld is dynamisch en sommige dingen veranderen zonder dat dat gestuurd wordt. Als er morgen een plensbui in Heerhugowaard valt, dan hebben de mensen er ook geen "stem in gehad".quote:Op zaterdag 12 december 2015 14:58 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Wat je schrijft, sluit precies aan bij wat ik schreef. De leefomgeving van deze mensen verandert ingrijpend, zonder dat deze mensen daar een stem in hebben.
Dat gaat toch niet gebeuren. Die vluchtelingen willen daar ongetwijfeld ook niet gaan wonen, in gebieden met veel werkloosheid en een vijandige bevolking. Die zullen ongetwijfeld, net als zo veel Oost-Duitsers die wat kunnen en/of willen, ook naar de regio's en steden trekken waar kansen liggen.quote:Omdat verbaal protesteren niks uithaalt, grijpen ze naar geweld. Ik zeg niet dat ik het goedkeur, maar ik begrijp wel waar het vandaan komt.
Trouwens: wie ben jij of wie is Koos om te bepalen dat de bevolkingskrimp in zo'n regio wel even kan worden opgevangen met de permanente vestiging van grote groepen moslims? Want weggaan doen de nieuwkomers vast niet.
Ja, of je vrouw gaat bij je weg. Of je krijgt de zak. Verandert je leven ook ingrijpend zonder dat je er invloed op hebt. Dan passen we maar geweld toe he? We keuren het natuurlijk niet goed, maar we snappen het welquote:Op zaterdag 12 december 2015 15:47 schreef Igen het volgende:
[..]
Klopt. Zo is het nou eenmaal. De wereld is dynamisch en sommige dingen veranderen zonder dat dat gestuurd wordt. Als er morgen een plensbui in Heerhugowaard valt, dan hebben de mensen er ook geen "stem in gehad".
[..]
Dat gaat toch niet gebeuren. Die vluchtelingen willen daar ongetwijfeld ook niet gaan wonen, in gebieden met veel werkloosheid en een vijandige bevolking. Die zullen ongetwijfeld, net als zo veel Oost-Duitsers die wat kunnen en/of willen, ook naar de regio's en steden trekken waar kansen liggen.
Het ging mij erom dat jij loopt te klagen dat het politiek niet luistert naar de bevolking. Daaruit distilleer ik dat jij de mening van tegenstanders blijkbaar zwaarder vindt wegen.quote:Op zaterdag 12 december 2015 15:45 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Omdat het hun leefomgeving is waar de invasie plaatsvindt? Ik zeg overigens niet dat hun mening zwaarder moet wegen; dat zijn jouw woorden. Ik stel slechts vast dat die mensen niet accepteren dat hun leefomgeving op ingrijpende wijze wordt veranderd zonder dat ze daar ook maar enige invloed op hebben.
Wat is normaal?quote:Op zaterdag 12 december 2015 15:49 schreef KoosVogels het volgende:
Normale mensen gaan echter geen bussen met daarin onschuldige vluchtelingen bekogelen met stenen.
Geen geweld gebruiken vind ik normaal. Maar dat kan uiteraard ook aan mij liggen.quote:
Dat ligt inderdaad aan jou. Dus dat vind ik geen geldig argument. Net zo'n dooddoener als wat jouw post hierboven beschrijft.quote:Op zaterdag 12 december 2015 15:52 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Geen geweld gebruiken vind ik normaal. Maar dat kan uiteraard ook aan mij liggen.
De toestroom van vluchtelingen vergelijken met een regenbuiquote:Op zaterdag 12 december 2015 15:47 schreef Igen het volgende:
[..]
Klopt. Zo is het nou eenmaal. De wereld is dynamisch en sommige dingen veranderen zonder dat dat gestuurd wordt. Als er morgen een plensbui in Heerhugowaard valt, dan hebben de mensen er ook geen "stem in gehad".
[..]
Dat gaat toch niet gebeuren. Die vluchtelingen willen daar ongetwijfeld ook niet gaan wonen, in gebieden met veel werkloosheid en een vijandige bevolking. Die zullen ongetwijfeld, net als zo veel Oost-Duitsers die wat kunnen en/of willen, ook naar de regio's en steden trekken waar kansen liggen.
quote:Op zaterdag 12 december 2015 15:55 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
De toestroom van vluchtelingen vergelijken met een regenbui
Deze toestroom wordt wel degelijk gestuurd. Ten eerste heeft Frau Merkel de toestroom over zichzelf afgeroepen door "Wir schaffen das" te roepen. Ten tweede doorkruisen de vluchtelingen op hun tocht naar Duitsland allerlei veilige landen waar geen oorlog is, maar ze reizen bewust door naar Duitsland, dat al een miljoen vluchtelingen heeft opgevangen dit jaar. Een miljoen!
En tot slot worden ze ook nog eens bewust naar de betreffende locatie gebracht.
PS: Als je het leefklimaat in krimpregio's wilt verbeteren, zul je dus juist GEEN vluchtelingen daar moeten neerzetten. Dat dat wél gebeurt, is ook een bewuste keuze van de politiek; eentje waar de bevolking op geen enkele manier in gekend wordt.
quote:Op zaterdag 12 december 2015 15:54 schreef Igen het volgende:
Hier een kaartje met waar de vluchtelingen zich vestigen als ze eenmaal door de procedure heen zijn:
[ afbeelding ]
De 33 steden met een stip zijn die waar opgeteld de helft van alle vluchtelingen zich vestigt.
Zoals je ziet zijn dat niet de gebieden op het platteland waar de AZC's in de brand worden gestoken en waar het incident in de OP plaatsvond.
Het is dan ook geen argument, maar een mening.quote:Op zaterdag 12 december 2015 15:53 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Dat ligt inderdaad aan jou. Dus dat vind ik geen geldig argument. Net zo'n dooddoener als wat jouw post hierboven beschrijft.
Dat is al helemaal nutteloos. Datzelfde geldt voor 'Keur het niet goed maar heb begrip'.quote:Op zaterdag 12 december 2015 15:57 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Het is dan ook geen argument, maar een mening.
Waar haal je dan de tijd vandaan om de hele dag hier rond te hangen?quote:Op zaterdag 12 december 2015 12:00 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Ik betaal extreem hoge belastingen en krijg daar niets voor terug.
Valt mee. Nummer 28 in de wereld1.quote:Mijn land is overbevolkt.
Er zijn 37.400 somaliers in Nederland2. Dat is 0.23% van de bevolking.quote:Overal zie ik hoofddoeken; zelfs in de kleinste dorpjes heb ik het gevoel dat ik in Somalië ben.
Er is geen echte Nederlandse cultuur meer? Dat vind ik een nogal uit de lucht gegrepen onzinnige stelling.quote:Mijn land heeft geen echte cultuur meer, die is verdrongen.
Nope. Alleen Rotterdam heeft 50% allochtonen. En daar is ook een groot deel van de allochtonen gewoon westers.quote:In grote steden hoor ik als Nederlander tot een etnische minderheid.
Het klopt alleen niet.quote:Dat lijkt mij ernstig genoeg om de grenzen per direct te sluiten en alles wat geen verblijfsstatus heeft er uit te gooien.
Die mensen daar in Oost-Duitsland kopen niks voor jouw moraliserende domineespraatjes, Koos.quote:Op zaterdag 12 december 2015 15:49 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Het ging mij erom dat jij loopt te klagen dat het politiek niet luistert naar de bevolking. Daaruit distilleer ik dat jij de mening van tegenstanders blijkbaar zwaarder vindt wegen.
Dat mensen kritiek hebben, is verder begrijpelijk en daar moet ook ruimte voor zijn. Normale mensen gaan echter geen bussen met daarin onschuldige vluchtelingen bekogelen met stenen.
Klopt.quote:Op zaterdag 12 december 2015 15:58 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Dat is al helemaal nutteloos. Datzelfde geldt voor 'Keur het niet goed maar heb begrip'.
Vlakbij mijn huis komen over een maandje 800 asielzoekers te wonen. Ik denk dat ik wel een beetje mee mag praten.quote:Op zaterdag 12 december 2015 16:00 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Die mensen daar in Oost-Duitsland kopen niks voor jouw moraliserende domineespraatjes, Koos.
Het lijkt me juist goed dat we ons een beeld proberen te vormen over waar terrorisme vandaan komt. De laatste tijd blijkt trouwens steeds vaker dat "kansloos zijn" geen reden is, omdat daders een prima baan hadden en hoogopgeleid waren.quote:Op zaterdag 12 december 2015 15:51 schreef KoosVogels het volgende:
'Ik keur het niet goed, maar ik begrijp wel waar het vandaan komt', is trouwens de ultieme dooddoener.
Zo praten sommige mensen ook over terrorisme.
Ik heb geen idee wat een groep beweegt een aanslag op een bus te plegen, maar je hebt er begrip voor, dus zoek het antwoord vooral bij jezelf zou ik zeggen.quote:Op zaterdag 12 december 2015 16:02 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Het lijkt me juist goed dat we ons een beeld proberen te vormen over waar terrorisme vandaan komt. De laatste tijd blijkt trouwens steeds vaker dat "kansloos zijn" geen reden is, omdat daders een prima baan hadden en hoogopgeleid waren.
Die kopen uiteindelijk ook niks ervoor als er géén AZC's voor tijdelijke(!) opvang van asielzoekers zouden zijn. Dan lopen ze wel weer over naar het haten op Polen of op Wessi's of op joden of op de Amerikanen die Dresden hebben gebombardeerd of wat weet ik.quote:Op zaterdag 12 december 2015 16:00 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Die mensen daar in Oost-Duitsland kopen niks voor jouw moraliserende domineespraatjes, Koos.
Echt waar? Hoe lang loop je nou al rond in dit soort topics? Hoe vaak wordt exact dezelfde 'discussie' gevoerd met exact dezelfde mensen? En dan vind je het nog steeds raar dat mensen schijnbaar niet van mening veranderenquote:Op zaterdag 12 december 2015 16:00 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Klopt.
En ik vind hier begrip voor hebben dan weer raar.
Een gebrek aan religieuze kennis, las ik toch laatst? Gaan nooit naar een normale moskee, zodat ze des te vatbaarder zijn voor jihad-ronselaars die beweren de "echte Islam" te volgen.quote:Op zaterdag 12 december 2015 16:02 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Het lijkt me juist goed dat we ons een beeld proberen te vormen over waar terrorisme vandaan komt. De laatste tijd blijkt trouwens steeds vaker dat "kansloos zijn" geen reden is, omdat daders een prima baan hadden en hoogopgeleid waren.
Ach ja dat aloude Guardian-artikel uit 2008 waar hier constant mee geschermd wordt. Zou ik niet te veel waarde aan hechten.quote:Op zaterdag 12 december 2015 16:05 schreef Igen het volgende:
[..]
Een gebrek aan religieuze kennis, las ik toch laatst? Gaan nooit naar een normale moskee, zodat ze des te vatbaarder zijn voor jihad-ronselaars die beweren de "echte Islam" te volgen.
Is dit relevant?quote:Op zaterdag 12 december 2015 16:00 schreef Kosmoproleet het volgende:
[..]
Waar haal je dan de tijd vandaag om de hele dag hier rond te hangen?
De wereld ja. Er zijn nog ergere landen. Daarnaast zijn van de 27 landen die nog dichtbevolkter zijn ook veel landen stadsstaten en dwergstaten met extreem hoge bevolkingsdichtheden.quote:
Ah, jij zit hier om mede-users op andere gedachten te brengen. Succes daarmee.quote:Op zaterdag 12 december 2015 16:05 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Echt waar? Hoe lang loop je nou al rond in dit soort topics? Hoe vaak wordt exact dezelfde 'discussie' gevoerd met exact dezelfde mensen? En dan vind je het nog steeds raar dat mensen schijnbaar niet van mening veranderen?
Schreeuwen "daar moet een piemol in" is idioot ja. Maar discussiëren op een forum is idioot als je negatief over asielzoekers bent? Dit is een enorm groot forum, mensen discussiëren over alles, variërend tot het verloop van reallife soaps tot immigratiekwesties. Iemand die negatief is over asielzoekers lijkt mij niet per definitie idioter dan een gemiddeld lid van een forum.quote:Op zaterdag 12 december 2015 16:05 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Echt waar? Hoe lang loop je nou al rond in dit soort topics? Hoe vaak wordt exact dezelfde 'discussie' gevoerd met exact dezelfde mensen? En dan vind je het nog steeds raar dat mensen schijnbaar niet van mening veranderen?
Het gaat daarnaast ook niet zozeer om begrip hebben voor de acties maar meer de motivatie. Ik kan denk ik best begrijpen waarom deze mensen dit doen. Vanuit hun perspectief. Ik vind dat ze fout zitten, op alle fronten maar dat weet ik alleen omdat ik probeer te kijken vanuit, nogmaals, hun perspectief. En dit geldt ook voor de mensen die komen schreeuwen op die bijeenkomsten. Of negatief over azielzoekers posten op forums als deze. Voornamelijk idioten, maar er is een reden dat ze het doen. Het lijkt me nogal naïef om dat volledig te negeren.
Leuke schijnbeweging maar dat volgt nergers uit en heeft niets te maken met wat ik zei.quote:Op zaterdag 12 december 2015 16:07 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ah, jij zit hier om mede-users op andere gedachten te brengen. Succes daarmee.
Of het nou door armoede of ontkerkelijking komt, in beide gevallen is 'alle moskeeën dicht' etc. niet de oplossing en waarschijnlijk juist contraproductief.quote:Op zaterdag 12 december 2015 16:06 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Ach ja dat aloude Guardian-artikel uit 2008 waar hier constant mee geschermd wordt. Zou ik niet te veel waarde aan hechten.
Het is vrij relevant, je schetst een beeld dat het hier verschrikkelijk is, dat je wordt uitgeknepen en het lijkt alsof je je bijna dood moet werken, maar je hebt blijkbaar redelijk wat tijd over, gezien je activiteit hier. Ik heb dus het idee dat het wel meevalt eerlijk gezegd.quote:
Ach, zo dichtbevolkt is Nederland niet. Je zou Nederland ook kunnen zien als een dwergstaat en zelfs in die categorie zijn we niet zo dichtbevolkt.quote:De wereld ja. Er zijn nog ergere landen. Daarnaast zijn van de 27 landen die nog dichtbevolkter zijn ook veel landen stadsstaten en dwergstaten met extreem hoge bevolkingsdichtheden.
Plek 28 is heel hoog.
Waar wil je nou precies heen hiermee?quote:Op zaterdag 12 december 2015 16:09 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Leuke schijnbeweging maar dat volgt nergers uit en heeft niets te maken met wat ik zei.
Schijnbaar ben jij verrast dat sommige welbekende posters begrip voor deze mensen kunnen opbrengen. De rest van mijn post heb je blijkbaar gewoon niet gelezen.
Niet per definitie maar in de praktijk vaak wel. Neem jezelf als voorbeeld, wat jij hier allemaal uitschijt is tamelijk idioot te noemenquote:Op zaterdag 12 december 2015 16:08 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Schreeuwen "daar moet een piemol in" is idioot ja. Maar discussiëren op een forum is idioot als je negatief over asielzoekers bent? Dit is een enorm groot forum, mensen discussiëren over alles, variërend tot het verloop van reallife soaps tot immigratiekwesties. Iemand die negatief is over asielzoekers lijkt mij niet per definitie idioter dan een gemiddeld lid van een forum.
Dat jij niets maar dan ook niets bijdraagt aan het topic op wat voor manier dan ook. Dat begint dus al bij het gewoon niet lezen van posts. Sommige mensen komen met cijfers, andere argumenteren vanuit hun onderbuik, whatever. Jij voegt niets toe.quote:Op zaterdag 12 december 2015 16:10 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Waar wil je nou precies heen hiermee?
Dat laatste klopt.
Ik stel voor dat je alle topics in NWS en POL even langsgaat om users die in jouw niets zinnigs bijdragen, op de vingers te tikken.quote:Op zaterdag 12 december 2015 16:13 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Dat jij niets maar dan ook niets bijdraagt aan het topic op wat voor manier dan ook. Dat begint dus al bij het gewoon niet lezen van posts. Sommige mensen komen met cijfers, andere argumenteren vanuit hun onderbuik, whatever. Jij voegt niets toe.
En het niet lezen van mijn mening over waar het topic daadwerkelijk over gaat is daar een mooi voorbeeld van
.
Hij is al met jou en mij begonnen. Nu de rest nogquote:Op zaterdag 12 december 2015 16:15 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ik stel voor dat je alle topics in NWS en POL even langsgaat om users die in jouw niets zinnigs bijdragen, op de vingers te tikken.
Succes!
quote:Op zaterdag 12 december 2015 16:11 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Niet per definitie maar in de praktijk vaak wel. Neem jezelf als voorbeeld, wat jij hier allemaal uitschijt is tamelijk idioot te noemen.
Nog iets nuttigs toe te voegen verder?quote:Op zaterdag 12 december 2015 16:13 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Dat jij niets maar dan ook niets bijdraagt aan het topic op wat voor manier dan ook.
Bedankt voor nog een mooi voorbeeld van je complete zinloosheid. Ik hoor het wel als je nog een keer wat te melden hebt over het onderwerp.quote:Op zaterdag 12 december 2015 16:15 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ik stel voor dat je alle topics in NWS en POL even langsgaat om users die in jouw niets zinnigs bijdragen, op de vingers te tikken.
Succes!
We hebben hier nu al meer moslims dan gezond is. We kennen grote problemen op het gebied van integratie, radicalisering en de vorming van parallelle samenlevingen. Volgens het grafiekje neemt het aantal moslims tot 2050 toe met zo'n 80 procent. Dat lijkt mij bijzonder alarmerend, zeker zolang de bestaande problemen niet adequaat worden opgelost.quote:Op zaterdag 12 december 2015 16:00 schreef Kosmoproleet het volgende:
Het totale aantal moslims in Nederland bedraagt ongeveer 5,5% van de bevoking. En erg schokkend veel zal het de komende decennia ook niet groeien. Mijn bron is PEW, die er niet voor terugdeinst om schokkende dingen te publiceren, en een nogal geliefd onderzoeksbureau is onder islam-kritische individuen.
Speciaal voor jou als niet-lezend persoon:quote:Op zaterdag 12 december 2015 16:16 schreef Toefjes het volgende:
[..]
[..]
Nog iets nuttigs toe te voegen verder?
quote:Het gaat daarnaast ook niet zozeer om begrip hebben voor de acties maar meer de motivatie. Ik kan denk ik best begrijpen waarom deze mensen dit doen. Vanuit hun perspectief. Ik vind dat ze fout zitten, op alle fronten maar dat weet ik alleen omdat ik probeer te kijken vanuit, nogmaals, hun perspectief. En dit geldt ook voor de mensen die komen schreeuwen op die bijeenkomsten. Of negatief over azielzoekers posten op forums als deze. Voornamelijk idioten, maar er is een reden dat ze het doen. Het lijkt me nogal naïef om dat volledig te negeren.
Nee, ik meen het. Ga even lekker alle topics af om users te vertellen hoe ze moeten discussiëren.quote:Op zaterdag 12 december 2015 16:16 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Bedankt voor nog een mooi voorbeeld van je complete zinloosheid. Ik hoor het wel als je nog een keer wat te melden hebt over het onderwerp.
Dat stuk heb ik al eerder gelezen.quote:Op zaterdag 12 december 2015 16:17 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Speciaal voor jou als niet-lezend persoon:
[..]
Natuurlijk niet. Toezicht, openheid van de gemeenschap en een gerichte aanpak zijn in Nederland redelijk succesvol gebleken.quote:Op zaterdag 12 december 2015 16:10 schreef Igen het volgende:
[..]
Of het nou door armoede of ontkerkelijking komt, in beide gevallen is 'alle moskeeën dicht' etc. niet de oplossing en waarschijnlijk juist contraproductief.
Firefly wil dat alle meningen op dit forum worden ondersteund met een powerpoint-presentatie en een bronnenlijst.quote:Op zaterdag 12 december 2015 16:16 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Hij is al met jou en mij begonnen. Nu de rest nog
En je hebt er geen reactie op schijnbaar. Dat mag.quote:Op zaterdag 12 december 2015 16:19 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Dat stuk heb ik al eerder gelezen.
Ik lees niets overtuigends, maar je ziet overal in Europa xenofobe (met gratis homofobie erbij overigens) partijen in opkomst.quote:Op zaterdag 12 december 2015 16:16 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
We hebben hier nu al meer moslims dan gezond is. We kennen grote problemen op het gebied van integratie, radicalisering en de vorming van parallelle samenlevingen. Volgens het grafiekje neemt het aantal moslims tot 2050 toe met zo'n 80 procent. Dat lijkt mij bijzonder alarmerend, zeker zolang de bestaande problemen niet adequaat worden opgelost.
Ik zou graag willen ophouden om te dweilen met de kraan open. Overigens houdt dit soort grafiekjes ook geen rekening met de ongecontroleerde toestroom van miljoenen moslims, zoals nu in Duitsland gebeurt.
Gelukkig maar dat het van jou mag, anders had ik me geen raad geweten.quote:Op zaterdag 12 december 2015 16:21 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
En je hebt er geen reactie op schijnbaar. Dat mag.
Daarom stemmen op homofobe partijen als het FN, het Vlaams Belang en UKIP en die weirdo's in Polen inderdaad.quote:Op zaterdag 12 december 2015 16:22 schreef DrMabuse het volgende:
De mening over vrouwen, homo's, religie en onze (Westerse) samenleving die veel van deze immigranten hebben.
Wonderbaarlijk hoe makkelijk de voorstanders van de instroom en opvang van deze immigranten dat allemaal opzij zetten en selectief deze immigranten een hand boven het hoofd willen houden.
Gênant ook.
quote:Op zaterdag 12 december 2015 16:22 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Gelukkig maar dat het van jou mag, anders had ik me geen raad geweten.
quote:Op zaterdag 12 december 2015 16:16 schreef Toefjes het volgende:
[..]
[..]
Nog iets nuttigs toe te voegen verder?
Ik denk dat dat nog wel meevalt. Peilingen zijn voor populistische partijen als dat nogal misleidend. Verder zijn mensen die dit soort idiote dingen doen als bussen aanvallen vaak niet de mensen die daadwerkelijk stemmen.quote:Op zaterdag 12 december 2015 16:21 schreef Kosmoproleet het volgende:
[..]
Ik lees niets overtuigends, maar je ziet overal in Europa xenofobe (met gratis homofobie erbij overigens) partijen in opkomst.
Dus spoedig zullen onze landen gereageerd worden gebaseerd op de angsten van Jan Lul en jou. Prijs jezelf maar gelukkig.
Ga je nu serieus homofobie opvoeren als argument in de discussie?quote:Op zaterdag 12 december 2015 16:21 schreef Kosmoproleet het volgende:
[..]
Ik lees niets overtuigends, maar je ziet overal in Europa xenofobe (met gratis homofobie erbij overigens) partijen in opkomst.
Dus spoedig zullen onze landen gereageerd worden gebaseerd op de angsten van Jan Lul en jou. Prijs jezelf maar gelukkig.
Zowel in Noord als Zuid-Frankrijk had het FN 40% van de stemmen. Dat zijn gewoon mensen die daadwerkelijk hebben gestemd.quote:Op zaterdag 12 december 2015 16:25 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Ik denk dat dat nog wel meevalt. Peilingen zijn voor populistische partijen als dat nogal misleidend. Verder zijn mensen die dit soort idiote dingen doen als bussen aanvallen vaak niet de mensen die daadwerkelijk stemmen.
Er immigreren nauwelijks moslims. De tijd dat Turken en Marokkanen hier massaal heen kwamen, is voorbij. Wel groeit het percentage moslims door de influx van asielzoekers, maar deze mensen vangen we op omdat ze onze hulp nodig hebben.quote:Op zaterdag 12 december 2015 16:16 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
We hebben hier nu al meer moslims dan gezond is. We kennen grote problemen op het gebied van integratie, radicalisering en de vorming van parallelle samenlevingen. Volgens het grafiekje neemt het aantal moslims tot 2050 toe met zo'n 80 procent. Dat lijkt mij bijzonder alarmerend, zeker zolang de bestaande problemen niet adequaat worden opgelost.
Ik zou graag willen ophouden om te dweilen met de kraan open. Overigens houdt dit soort grafiekjes ook geen rekening met de ongecontroleerde toestroom van miljoenen moslims, zoals nu in Duitsland gebeurt.
Asielzoekers zijn geen immigranten. Ik vraag me af in welke wereld KoosVogels leeft.quote:Op zaterdag 12 december 2015 16:26 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Er immigreren nauwelijks moslims. De tijd dat Turken en Marokkanen hier massaal heen kwamen, is voorbij. Wel groeit het percentage moslims door de influx van asielzoekers, maar deze mensen vangen we op omdat ze onze hulp nodig hebben.
De verwachte groei wordt vooral veroorzaakt door moslims die hier al wonen en zich de komende decennia voort gaan planten.
Ik volg het zeer ongenuanceerde,mono-cultureel en zeer ondivers onstane zeer eenzijdige nieuws in Nederland inderdaad. Daarnaast gebruik ik mijn gezond verstand.quote:Op zaterdag 12 december 2015 16:25 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Ga je nu serieus homofobie opvoeren als argument in de discussie?
Zo ja, dan lijkt me dat juist een prima argument om moslims juist te weren. Deze orthodoxe figuren komen uit gebieden waar op homoseksualiteit de doodstraf staat. Homofobie neemt juist toe met de import van oncontroleerbare hoeveelheden moslims.
Je volgt het nieuws toch wel, of niet? Homo's moeten zelfs afzonderlijk worden opgevangen omdat ze in de asielzoekerscentra het mikpunt zijn van intimidatie, gescheld en geweld. Allemaal dankzij de fijne mensen die we met duizenden tegelijk dit land laten binnenkomen.
Immigranten Koos.quote:Op zaterdag 12 december 2015 16:26 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Er immigreren nauwelijks moslims. De tijd dat Turken en Marokkanen hier massaal heen kwamen, is voorbij. Wel groeit het percentage moslims door de influx van asielzoekers, maar deze mensen vangen we op omdat ze onze hulp nodig hebben.
De verwachte groei wordt vooral veroorzaakt door moslims die hier al wonen en zich de komende decennia voort gaan planten.
Ik ook.quote:Op zaterdag 12 december 2015 16:28 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Asielzoekers zijn geen immigranten. Ik vraag me af in welke wereld KoosVogels leeft.
Hele wijken waar homo's niet hand in hand over straat kunnen. Waar vrouwen met een kort rokje uitgescholden worden. Succesvolle emancipatie hoor.quote:Op zaterdag 12 december 2015 16:28 schreef Kosmoproleet het volgende:
[..]
Ik volg het zeer ongenuanceerde,mono-cultureel en zeer ondivers onstane zeer eenzijdige nieuws in Nederland inderdaad. Daarnaast gebruik ik mijn gezond verstand.
Moslims zijn niet het echte gevaar voor homo's. Met hun aandeel in de samenleving kunnen ze dat ook niet.
FN, Vlaams Belang en dergelijke kunnen daadwerkelijke machtsfactoren worden. Moslims niet.
Daarnaast zijn moslimhomo's het grootste slachtoffer in de verhalen waar jij het over hebt, terwijl je posts vol zitten met moslimhaat. Dus ja.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |