abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_158193146
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 december 2015 14:24 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Het is wat hè, in een democratie een beetje rekening gaan houden met het volk. :N
Er is geen "het volk" dat "de" mening heeft.
pi_158193157
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 december 2015 14:26 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Ik ben toch net zo goed onderdeel van het volk, pannenkoek? En ik ben voorstander van het opvangen van vluchtelingen.
Veel mensen zijn dat niet en laten zich horen. Zeker in de armere gebieden van Duitsland liggen de verhoudingen heel anders dan op de wereldvreemde Veluwe. De weerstand tegen de komst van vluchtelingen is daar veel groter. En die mensen maken dat kenbaar.
pi_158193173
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 december 2015 14:27 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Veel mensen zijn dat niet en laten zich horen. Zeker in de armere gebieden van Duitsland liggen de verhoudingen heel anders dan op de wereldvreemde Veluwe. De weerstand tegen de komst van vluchtelingen is daar veel groter. En die mensen maken dat kenbaar.
Maar waarom zou hun mening meer waard zijn dan die van de voorstanders?
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_158193209
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 december 2015 14:27 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Maar dat ligt dus niet aan de vreemdelingen, maar aan de algemene situatie in die landelijke gebieden. Het is onzin dat die gebieden minder wereldvreemd zijn, in tegendeel. Voor hele landstreken is meer dan 20% bevolkingskrimp in de komende 15 jaar voorspeld. Moet ik voor je uitspellen welke mensen vertrekken en welke mensen achterblijven? En zoals Koos zegt: waarom zouden uitgerekend dat de mensen moeten zijn naar wie je luistert?

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 12-12-2015 14:31:33 ]
pi_158193692
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 december 2015 14:31 schreef Igen het volgende:

[..]

Maar dat ligt dus niet aan de vreemdelingen, maar aan de algemene situatie in die landelijke gebieden. Het is onzin dat die gebieden minder wereldvreemd zijn, in tegendeel. Voor hele landstreken is meer dan 20% bevolkingskrimp in de komende 15 jaar voorspeld. Moet ik voor je uitspellen welke mensen vertrekken en welke mensen achterblijven? En zoals Koos zegt: waarom zouden uitgerekend dat de mensen moeten zijn naar wie je luistert?
Wat je schrijft, sluit precies aan bij wat ik schreef. De leefomgeving van deze mensen verandert ingrijpend, zonder dat deze mensen daar een stem in hebben. Omdat verbaal protesteren niks uithaalt, grijpen ze naar geweld. Ik zeg niet dat ik het goedkeur, maar ik begrijp wel waar het vandaan komt.

Trouwens: wie ben jij of wie is Koos om te bepalen dat de bevolkingskrimp in zo'n regio wel even kan worden opgevangen met de permanente vestiging van grote groepen moslims? Want weggaan doen de nieuwkomers vast niet.
pi_158194323
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 december 2015 14:58 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Wat je schrijft, sluit precies aan bij wat ik schreef. De leefomgeving van deze mensen verandert ingrijpend, zonder dat deze mensen daar een stem in hebben. Omdat verbaal protesteren niks uithaalt, grijpen ze naar geweld. Ik zeg niet dat ik het goedkeur, maar ik begrijp wel waar het vandaan komt.

Trouwens: wie ben jij of wie is Koos om te bepalen dat de bevolkingskrimp in zo'n regio wel even kan worden opgevangen met de permanente vestiging van grote groepen moslims? Want weggaan doen de nieuwkomers vast niet.
Die krimp zal mij een zorg zijn. Ik vraag mij af waarom de mening van de tegenstanders in jouw ogen zwaarder zou moeten wegen.
pi_158194527
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 december 2015 15:37 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Die krimp zal mij een zorg zijn. Ik vraag mij af waarom de mening van de tegenstanders in jouw ogen zwaarder zou moeten wegen.
Omdat het hun leefomgeving is waar de invasie plaatsvindt? Ik zeg overigens niet dat hun mening zwaarder moet wegen; dat zijn jouw woorden. Ik stel slechts vast dat die mensen niet accepteren dat hun leefomgeving op ingrijpende wijze wordt veranderd zonder dat ze daar ook maar enige invloed op hebben.
pi_158194583
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 december 2015 14:58 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Wat je schrijft, sluit precies aan bij wat ik schreef. De leefomgeving van deze mensen verandert ingrijpend, zonder dat deze mensen daar een stem in hebben.
Klopt. Zo is het nou eenmaal. De wereld is dynamisch en sommige dingen veranderen zonder dat dat gestuurd wordt. Als er morgen een plensbui in Heerhugowaard valt, dan hebben de mensen er ook geen "stem in gehad".
quote:
Omdat verbaal protesteren niks uithaalt, grijpen ze naar geweld. Ik zeg niet dat ik het goedkeur, maar ik begrijp wel waar het vandaan komt.

Dat gaat toch niet gebeuren. Die vluchtelingen willen daar ongetwijfeld ook niet gaan wonen, in gebieden met veel werkloosheid en een vijandige bevolking. Die zullen ongetwijfeld, net als zo veel Oost-Duitsers die wat kunnen en/of willen, ook naar de regio's en steden trekken waar kansen liggen.
pi_158194627
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 december 2015 15:47 schreef Igen het volgende:

[..]

Klopt. Zo is het nou eenmaal. De wereld is dynamisch en sommige dingen veranderen zonder dat dat gestuurd wordt. Als er morgen een plensbui in Heerhugowaard valt, dan hebben de mensen er ook geen "stem in gehad".

[..]

Dat gaat toch niet gebeuren. Die vluchtelingen willen daar ongetwijfeld ook niet gaan wonen, in gebieden met veel werkloosheid en een vijandige bevolking. Die zullen ongetwijfeld, net als zo veel Oost-Duitsers die wat kunnen en/of willen, ook naar de regio's en steden trekken waar kansen liggen.
Ja, of je vrouw gaat bij je weg. Of je krijgt de zak. Verandert je leven ook ingrijpend zonder dat je er invloed op hebt. Dan passen we maar geweld toe he? We keuren het natuurlijk niet goed, maar we snappen het wel :D
pi_158194638
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 december 2015 15:45 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Omdat het hun leefomgeving is waar de invasie plaatsvindt? Ik zeg overigens niet dat hun mening zwaarder moet wegen; dat zijn jouw woorden. Ik stel slechts vast dat die mensen niet accepteren dat hun leefomgeving op ingrijpende wijze wordt veranderd zonder dat ze daar ook maar enige invloed op hebben.
Het ging mij erom dat jij loopt te klagen dat het politiek niet luistert naar de bevolking. Daaruit distilleer ik dat jij de mening van tegenstanders blijkbaar zwaarder vindt wegen.

Dat mensen kritiek hebben, is verder begrijpelijk en daar moet ook ruimte voor zijn. Normale mensen gaan echter geen bussen met daarin onschuldige vluchtelingen bekogelen met stenen.
  zaterdag 12 december 2015 @ 15:50:07 #236
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_158194654
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 december 2015 15:49 schreef KoosVogels het volgende:
Normale mensen gaan echter geen bussen met daarin onschuldige vluchtelingen bekogelen met stenen.
Wat is normaal?
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_158194679
'Ik keur het niet goed, maar ik begrijp wel waar het vandaan komt', is trouwens de ultieme dooddoener.

Zo praten sommige mensen ook over terrorisme.
pi_158194695
quote:
7s.gif Op zaterdag 12 december 2015 15:50 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Wat is normaal?
Geen geweld gebruiken vind ik normaal. Maar dat kan uiteraard ook aan mij liggen.
  zaterdag 12 december 2015 @ 15:53:46 #239
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_158194712
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 december 2015 15:52 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Geen geweld gebruiken vind ik normaal. Maar dat kan uiteraard ook aan mij liggen.
Dat ligt inderdaad aan jou. Dus dat vind ik geen geldig argument. Net zo'n dooddoener als wat jouw post hierboven beschrijft.
pi_158194729
Hier een kaartje met waar de vluchtelingen zich vestigen als ze eenmaal door de procedure heen zijn:

De 33 steden met een stip zijn die waar opgeteld de helft van alle vluchtelingen zich vestigt.

Zoals je ziet zijn dat niet de gebieden op het platteland waar de AZC's in de brand worden gestoken en waar het incident in de OP plaatsvond.
pi_158194740
Daders oppakken en stenen naar hen gooien.
Conscience do cost.
pi_158194751
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 december 2015 15:47 schreef Igen het volgende:

[..]

[..]

De toestroom van vluchtelingen vergelijken met een regenbui :')

Deze toestroom wordt wel degelijk gestuurd. Ten eerste heeft Frau Merkel de toestroom over zichzelf afgeroepen door "Wir schaffen das" te roepen. Ten tweede doorkruisen de vluchtelingen op hun tocht naar Duitsland allerlei veilige landen waar geen oorlog is, maar ze reizen bewust door naar Duitsland, dat al een miljoen vluchtelingen heeft opgevangen dit jaar. Een miljoen!

En tot slot worden ze ook nog eens bewust naar de betreffende locatie gebracht.

PS: Als je het leefklimaat in krimpregio's wilt verbeteren, zul je dus juist GEEN vluchtelingen daar moeten neerzetten. Dat dat wél gebeurt, is ook een bewuste keuze van de politiek; eentje waar de bevolking op geen enkele manier in gekend wordt.
pi_158194762
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 december 2015 15:55 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

De toestroom van vluchtelingen vergelijken met een regenbui :')

Deze toestroom wordt wel degelijk gestuurd. Ten eerste heeft Frau Merkel de toestroom over zichzelf afgeroepen door "Wir schaffen das" te roepen. Ten tweede doorkruisen de vluchtelingen op hun tocht naar Duitsland allerlei veilige landen waar geen oorlog is, maar ze reizen bewust door naar Duitsland, dat al een miljoen vluchtelingen heeft opgevangen dit jaar. Een miljoen!

En tot slot worden ze ook nog eens bewust naar de betreffende locatie gebracht.

PS: Als je het leefklimaat in krimpregio's wilt verbeteren, zul je dus juist GEEN vluchtelingen daar moeten neerzetten. Dat dat wél gebeurt, is ook een bewuste keuze van de politiek; eentje waar de bevolking op geen enkele manier in gekend wordt.
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 december 2015 15:54 schreef Igen het volgende:
Hier een kaartje met waar de vluchtelingen zich vestigen als ze eenmaal door de procedure heen zijn:

[ afbeelding ]

De 33 steden met een stip zijn die waar opgeteld de helft van alle vluchtelingen zich vestigt.

Zoals je ziet zijn dat niet de gebieden op het platteland waar de AZC's in de brand worden gestoken en waar het incident in de OP plaatsvond.
pi_158194782
quote:
14s.gif Op zaterdag 12 december 2015 15:53 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Dat ligt inderdaad aan jou. Dus dat vind ik geen geldig argument. Net zo'n dooddoener als wat jouw post hierboven beschrijft.
Het is dan ook geen argument, maar een mening.
  zaterdag 12 december 2015 @ 15:58:33 #245
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_158194801
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 december 2015 15:57 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Het is dan ook geen argument, maar een mening.
Dat is al helemaal nutteloos. Datzelfde geldt voor 'Keur het niet goed maar heb begrip'.
pi_158194851
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 december 2015 12:00 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

Het gaat nooit om dat ene groepje, maar je moet naar het geheel kijken.
Ik betaal extreem hoge belastingen en krijg daar niets voor terug.
Waar haal je dan de tijd vandaan om de hele dag hier rond te hangen?

quote:
Mijn land is overbevolkt.
Valt mee. Nummer 28 in de wereld1.

quote:
Overal zie ik hoofddoeken; zelfs in de kleinste dorpjes heb ik het gevoel dat ik in Somalië ben.
Er zijn 37.400 somaliers in Nederland2. Dat is 0.23% van de bevolking.
Hoe jij in kleine dorpjes het idee krijgt dat je in Somalie bent is mij een raadsel.

Het totale aantal moslims in Nederland bedraagt ongeveer 5,5% van de bevoking. En erg schokkend veel zal het de komende decennia ook niet groeien. Mijn bron is PEW, die er niet voor terugdeinst om schokkende dingen te publiceren, en een nogal geliefd onderzoeksbureau is onder islam-kritische individuen.

Religie in Nederland3
Bron: PEW

quote:
Mijn land heeft geen echte cultuur meer, die is verdrongen.
Er is geen echte Nederlandse cultuur meer? Dat vind ik een nogal uit de lucht gegrepen onzinnige stelling.

quote:
In grote steden hoor ik als Nederlander tot een etnische minderheid.
Nope. Alleen Rotterdam heeft 50% allochtonen. En daar is ook een groot deel van de allochtonen gewoon westers.

quote:
Dat lijkt mij ernstig genoeg om de grenzen per direct te sluiten en alles wat geen verblijfsstatus heeft er uit te gooien.
Het klopt alleen niet.

[ Bericht 2% gewijzigd door Kosmoproleet op 12-12-2015 16:06:58 ]
pi_158194853
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 december 2015 15:49 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Het ging mij erom dat jij loopt te klagen dat het politiek niet luistert naar de bevolking. Daaruit distilleer ik dat jij de mening van tegenstanders blijkbaar zwaarder vindt wegen.

Dat mensen kritiek hebben, is verder begrijpelijk en daar moet ook ruimte voor zijn. Normale mensen gaan echter geen bussen met daarin onschuldige vluchtelingen bekogelen met stenen.
Die mensen daar in Oost-Duitsland kopen niks voor jouw moraliserende domineespraatjes, Koos.
pi_158194854
quote:
14s.gif Op zaterdag 12 december 2015 15:58 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Dat is al helemaal nutteloos. Datzelfde geldt voor 'Keur het niet goed maar heb begrip'.
Klopt.

En ik vind hier begrip voor hebben dan weer raar.
pi_158194874
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 december 2015 16:00 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Die mensen daar in Oost-Duitsland kopen niks voor jouw moraliserende domineespraatjes, Koos.
Vlakbij mijn huis komen over een maandje 800 asielzoekers te wonen. Ik denk dat ik wel een beetje mee mag praten.
pi_158194887
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 december 2015 15:51 schreef KoosVogels het volgende:
'Ik keur het niet goed, maar ik begrijp wel waar het vandaan komt', is trouwens de ultieme dooddoener.

Zo praten sommige mensen ook over terrorisme.
Het lijkt me juist goed dat we ons een beeld proberen te vormen over waar terrorisme vandaan komt. De laatste tijd blijkt trouwens steeds vaker dat "kansloos zijn" geen reden is, omdat daders een prima baan hadden en hoogopgeleid waren.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')