abonnement Unibet Coolblue
pi_158167350
*O* Welkom in het topic over Aotearoa! *O*



De OP heb ik niet veranderd, als er wat in moet, of als er wat veranderd moet worden dan is dat geen enkel probleem. We hadden het over goede voorbereidingen als je zelf op pad gaat in de rugged nature van NZ. Wel een aantal steden toegevoegd aan het 'grote steden'-lijstje en bij alle steden korte omschrijving gegeven wat er te doen is.

Dit topic is het vervolg op het succesvolle eerste deel: TRV / Nieuw Zeeland. :) In dit topic kan je terecht voor al je vragen, opmerkingen, tips, trucs, handigheidjes en andere zaken waarmee je andere users kan helpen! :)

Deel 8: TRV / Nieuw-Zeeland #8



Aotearoa is Maori voor Ao = cloud, tea = white and roa = long oftwel Land of the long white clouds. Maori is de taal van de inheemse vroegere bevolking en wordt nog steeds overal volop gesproken. De hoofdstad van Nieuw Zeeland is Wellington. :)



Grote steden in NZ
Auckland (JAFA-stad, qua inwoners de grootste, veel te doen en goede stad om te stappen, uitvalsbasis voor oa Bay of Islands en Far North)
Wellington (de hoofdstad en veel cultuur, in de bergen is hier ook genoeg te doen)
Hamilton (ontdek de Waikato)
Christchurch (cultuurstad en zoveel meer)
Queenstown (wintersport, extreme sports)
Dunedin (studentenstad, stijlste straat ter wereld)
Napier (art deco capital)
Gisborne (prachtig verlaten oostkust)
Tauranga (startpunt voor oa Coromandel)
Taupo (startpunt voor Tongariro National. Park, het meer en meer)
Rotorua (het vulkanische gebied)
Whakatane (ideale uitgangsbasis voor de Bay of Plenty en White Island excursies)
Invercargill (voor het zuidelijkste deel van NZ, ontdek Raikura)

Feiten
Naam: Nieuw-
Zeeland
Hoofdstad: Wellington
Koningin: Queen Elizabeth II
Premier: John Key
Bevolking: 4,1 miljoen.
Grootste stad: Auckland met 1,3 miljoen inwoners.
Tijdverschil: Half maart - Half oktober 10 uur. Half oktober - Half maart 12 uur.
Voltage: 230 volt en je bent een verloopstekkertje nodig.
Visum: Voor Nieuw Zeeland is geen visumplicht als je niet langer dan 90 dagen blijft. Wel dient je paspoort nog 6 maanden geldig te zijn na de datum van je terugreis.
Geld: Nieuw Zeelandse dollar. 1 NZD = 0,53 euro op het moment van schrijven.

Klimaat
NZ heeft een gematigd zeeklimaat in het zuiden en een subtropisch klimaat in het noorden. Hou er rekening mee dat de jaargetijden in NZ omgekeerd zijn. Tijdens de Nederlandse zomer kun je in NZ dus ski�n. En tijdens de Nederlandse winter (jan/feb) is het in NZ overdag gemiddeld zo'n 25 graden. Het weer kan nogal eens omslaan. Four seasons in a day. Een regenjas in je tas kan handig zijn.

• Gemiddelde temperatuur jul/aug/sep 14 �C
• Gemiddelde temperatuur jan/feb/mrt 24 �C

Eten en drinken
De kiwi en appel uit Nieuw Zeeland kennen we natuurlijk allemaal. Daarnaast heeft de keuken veel overkomsten met de Britse keuken. Maar ook Aziatische gerechten zijn in opkomst. Of neem een visje uit de Grote Oceaan. Je kan het water uit de kraan drinken maar lekker is het niet.

Gebieden
Bay Of Islands
Coromandel
Wairarapa
Taranaki
East Coast
Waikato
Hawke's Bay
Southland
Marborough
Hamner Springs, Wairapa, Kaikoura
Westcoast South Island
Fjordland / Queenstown
Stewart Island

Vliegen naar NZ
Onderstaande maatschappijen vliegen op NZ. De goedkoopste bestemming is Auckland. Vanuit Christchurch en Wellington gaan er minder vluchten en is het duurder. Voor alle internationale vertrekken vanuit NZ betaal je 25 NZ$ vertrekbelasting op het vliegveld. Alle vluchten heb tenminste 1 overstap.

KLM (tot Kuala Lumpur, dan overstap op Malaysia Airlines.
Malaysia Airlines
Singapore Airlines
Korean Airlines
Lufthansa
British Airways
Qantas
Cathay Pacific
Thai Air
Air New Zealand
United Airlines
Emirates

Vergeet ook niet te kijken bij Vluchtzoeker, Cheaptickets, Vliegwinkel, Skybreakers, Tix.nl, Skyscanner en Vliegtarieven.

Rondreizen in NZ
Een reis door Nieuw Zeeland gaat prima met een auto (jeep of camper). Deze kun je kopen of huren. De wegen zijn goed, maar soms pittig door de bergen. Wel moet je links rijden.

Of reis met de populaire hop-on hop-off bus. Je stapt weer in wanneer jij dat wil. Via deze busmaatschappijen (Kiwi Experience, Magic of Intercity) leer je als backpacker snel mensen kennen, maak je stops in alle bezienswaardige gebieden en vertelt de buschauffeur veel informatie over het land. Bij sommige maatschappijen kan je uren inkopen.

Ook rijden er beperkt treinen. De prachtige TranzAlpine is de bekendste route. Sommige delen fietsen of wandelen is natuurlijk het mooiste. Nergens zijn zoveel tracks en hikingtochten dan hier. Binnenlandse vliegreizen zijn er eveneeens, maar zo zie je natuurlijk te weinig van Nieuw Zeeland. De veerboot biedt soms ook uitkomst (tussen het Noorder- en Zuider Eiland). Vrij camperen is toegestaan. Liften is populair maar wees op je hoede. Tip: boek je vliegreis vanuit Nederland naar Auckland (Noordereiland) en reis terug via Christchurch (Zuidereiland). Zo bespaar je eenmaal de ferry vanaf Wellington en hoef je niet helemaal terug naar Auckland. Je kan ook vliegen op Wellington maar dit is aanzienelijk duurder. Tevens kan je er ook voor kiezen om vanaf Christchurch terug te vliegen naar Auckland. Tickets kosten ongeveer 80 dollar - 40 euro per enkeltje incl taxes.

• Oppervlakte Nieuw Zeeland: Rond de 6.5 keer Nederland.
• Afstand vanaf Nederland: Ongeveer 18800 km.
• Maximale snelheid: 100 km per uur.

Intercity Coachlines
Newmans Coachlines
Kiwi Experience
Stray Travel
Magic Bus
Interislander Ferry
Tranz Scenic Train

Sightseeing Auckland
SkyTower: Voor mooie uitzichten.
Mount Eden: Voor een perfect zicht over de hele stad.
Sailing cruise: Met Sail NZ zeilen door de baai.
Auckland Domain: Groot park om te relaxen.
Auckland Harbour Bridge: Maak een wandeling van 1,5 uur over de brug.
Rangitoto Island: Ongerepte natuur, vulkaaneiland.
Fietsen door Auckland: Huur een fiets en wees sportief!
North Head (Devonport): Idyllisch dorpje op 12 minuten varen.
Waitakere Ranges: Natuurgebied, populair bij wandelaars en hikers
Stranden van Whatipu, Karekare, Anawhata, Piha en Bethells: Om te relaxen.
Woodhill en Riverhead: Bossen om te fietsen
Auckland Regional Botanic Gardens: Mooie tuinen.

Extreme Sports
QT: Skydiven Tandemsprong
TA: Huka Jet
QT: Twin Rivers Jet
CH: Kayaking Christchurch
QT: Extreme sports in Queenstown
WA: Waitomo Caves + glowworms
TA: Bungyjump Taupo
MC: Air Safaris Mount Cook
WC: Fox Glacier
WC: Franz Josef Glacier

QT = Queenstown
TA = Taupo
CH = Christchurch
WA = Waitomo
MC = Mount Cook
WC = West Coast

Nuttige linkjes
New Zealand Travel
Startpagina Nieuw Zeeland
New Zealand Home Of Middle Earth
Startpagina Lord Of The Rings
Hobbiton Matamata
Algemeen Nieuw Zeeland

*O* Welkom in het mooiste land in de pacific! *O*

















pi_158167475
Ik wil dus in februari 2017 drie weken naar Nieuw-Zeeland. Mijn kennis van het land is zeer beperkt maar daar hoop ik de komende maanden verandering in te brengen. Er is dus nog geen echt reisplan behalve dat ik van Auckland naar Fiordland wil rijden. Dit wil ik met een huurauto doen zodat ik volledige bewegingsvrijheid heb.

Hoe kan je het beste je reis plannen zodat je aan het einde van de rit niet helemaal terug naar Auckland hoeft? Ik zat eraan te denken om met een enkele reis naar Auckland te vliegen en vanuit Christchurch weer te vertrekken. Een andere mogelijkheid is om na Auckland vanuit Wellington naar het zuiden te vliegen en van daaruit naar Christchurch te rijden. Dan bespaar ik reistijd maar zal ik Nelson en Marlborough links moeten laten liggen (tenzij ik helemaal doorrij naar Wellington).

[ Bericht 8% gewijzigd door Devv op 11-12-2015 10:00:40 ]
  vrijdag 11 december 2015 @ 10:03:12 #3
410299 MartijnUK
Nu MartijnNZ...
pi_158167615
Een waarschuwing; huurauto's mogen vaak de veerboot niet op. Je moet de auto in Wellington afgeven, te voet de boot op en krijgt dan in Picton een andere wagen. (Omgekeerde route hetzelfde)
  vrijdag 11 december 2015 @ 10:16:40 #4
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_158167766
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 december 2015 10:03 schreef MartijnUK het volgende:
Een waarschuwing; huurauto's mogen vaak de veerboot niet op. Je moet de auto in Wellington afgeven, te voet de boot op en krijgt dan in Picton een andere wagen. (Omgekeerde route hetzelfde)
Dit hoor ik voor het eerst. Ben gewoon met een huurauto over gezet
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  vrijdag 11 december 2015 @ 10:18:47 #5
410299 MartijnUK
Nu MartijnNZ...
pi_158167795
Welk jaar was dit? Sowieso is dit sinds 2013 zo bij alle grote verhuurders. Hertz, Europcar, Budget/Avis, etc. hebben allemaal aan beide kanten van de Cook strait depots. Dit om de transporten tussen het Noorder- en Zuidereiland te verminderen.
Bij campers en dergelijken zijn er vaak andere regelingen.
  vrijdag 11 december 2015 @ 10:27:56 #6
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_158167904
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 december 2015 10:18 schreef MartijnUK het volgende:
Welk jaar was dit? Sowieso is dit sinds 2013 zo bij alle grote verhuurders. Hertz, Europcar, Budget/Avis, etc. hebben allemaal aan beide kanten van de Cook strait depots. Dit om de transporten tussen het Noorder- en Zuidereiland te verminderen.
Bij campers en dergelijken zijn er vaak andere regelingen.
2011
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_158182786
Jucy maakt er in elk geval geen probleem van, die hebben volgens mij ook geen depot in Picton.
In the coolest little capital of the world
pi_158189416
Man, zat ik maar weer in NZ ;(
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
  Moderator zaterdag 12 december 2015 @ 08:44:15 #9
155227 crew  Guppy
dus
pi_158189417
quote:
8s.gif Op zaterdag 12 december 2015 08:43 schreef Roces18 het volgende:
Man, zat ik maar weer in NZ ;(
+1 ;(
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  zaterdag 12 december 2015 @ 09:04:18 #10
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_158189514
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 december 2015 08:44 schreef Guppyfriend het volgende:

[..]

+1 ;(
I feel your pain..... ooohh wait
'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
'Als ik loop voel ik me beroerd, maar als ik niet loop nog beroerder'
'Once you discover the rewards of pain, you want more pain'
  Moderator zaterdag 12 december 2015 @ 09:04:42 #11
155227 crew  Guppy
dus
pi_158189518
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 december 2015 09:04 schreef rechtsedirecte het volgende:

[..]

I feel your pain..... ooohh wait
:6
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  zaterdag 12 december 2015 @ 09:05:02 #12
286575 Roces18
Chef de party
pi_158189520
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 december 2015 09:04 schreef rechtsedirecte het volgende:

[..]

I feel your pain..... ooohh wait
Kunnen wel allemaal een paar weken bij jou blijven toch. Die ticket is al duur zat
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
  zaterdag 12 december 2015 @ 18:21:00 #13
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_158197545
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 december 2015 09:05 schreef Roces18 het volgende:

[..]

Kunnen wel allemaal een paar weken bij jou blijven toch. Die ticket is al duur zat
als je half januari hier bent heb ik wel een vakantiebaantje voor je om je ticket terug te verdienen ;)
'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
'Als ik loop voel ik me beroerd, maar als ik niet loop nog beroerder'
'Once you discover the rewards of pain, you want more pain'
  Moderator zaterdag 12 december 2015 @ 18:27:54 #14
155227 crew  Guppy
dus
pi_158197692
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 december 2015 18:21 schreef rechtsedirecte het volgende:

[..]

als je half januari hier bent heb ik wel een vakantiebaantje voor je om je ticket terug te verdienen ;)
Bollen pellen :D
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  zaterdag 12 december 2015 @ 19:18:12 #15
286575 Roces18
Chef de party
pi_158198952
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 december 2015 18:21 schreef rechtsedirecte het volgende:

[..]

als je half januari hier bent heb ik wel een vakantiebaantje voor je om je ticket terug te verdienen ;)
in 2 weken = deal
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
  zondag 13 december 2015 @ 18:00:43 #16
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_158219864
Gister aangekomen in Auckland :D
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
pi_158220379
quote:
0s.gif Op zondag 13 december 2015 18:00 schreef Dagoduck het volgende:
Gister aangekomen in Auckland :D
veel plezier!
Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+
pi_158220915
quote:
0s.gif Op zondag 13 december 2015 18:00 schreef Dagoduck het volgende:
Gister aangekomen in Auckland :D
Keep us posted ;) .
  zondag 13 december 2015 @ 22:37:30 #19
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_158226927
quote:
1s.gif Op zondag 13 december 2015 18:28 schreef franklop het volgende:

[..]

veel plezier!
Bedankt!

Campertje komt er zo aan :)
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
  woensdag 16 december 2015 @ 07:52:40 #20
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_158276807
Eerste dag naar Kauri-museum, overnacht in Dargaville. Gister o.a. naar die grote Kauri bomen geweest, gaaf om te zien. Overnacht op camping in Ahipara, aan het begin van 90 miles beach. Vandaag naar Cape Reinga geweest, nu op camping in Paihia (Bay of Islands area). Hier blijven we wel een paar dagen hangen.
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
pi_158277365
Je mag ook wat foto's van de omgeving posten hoor ;) .
  woensdag 16 december 2015 @ 09:38:14 #22
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_158277666
quote:
0s.gif Op woensdag 16 december 2015 09:15 schreef Devv het volgende:
Je mag ook wat foto's van de omgeving posten hoor ;) .
Kan m'n canon niet aansluiten op m'n mobiel en gedoe gedoe gedoe. Komt als ik thuis ben wel weer :P
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
pi_158288535
quote:
0s.gif Op woensdag 16 december 2015 07:52 schreef Dagoduck het volgende:
Eerste dag naar Kauri-museum, overnacht in Dargaville. Gister o.a. naar die grote Kauri bomen geweest, gaaf om te zien. Overnacht op camping in Ahipara, aan het begin van 90 miles beach. Vandaag naar Cape Reinga geweest, nu op camping in Paihia (Bay of Islands area). Hier blijven we wel een paar dagen hangen.
leuk :)
geniet ervan!
In the coolest little capital of the world
pi_158328317
quote:
0s.gif Op woensdag 16 december 2015 07:52 schreef Dagoduck het volgende:
nu op camping in Paihia (Bay of Islands area). Hier blijven we wel een paar dagen hangen.
Als je zo'n boottocht doet om dolfijnen te spotten, maar ze zijn er niet, dan krijg je een tegoed bon die levenslang geldig is. Ik moet dus nog een keer terug naar NZ ;)
  zondag 27 december 2015 @ 20:23:33 #25
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_158578935
Na Paihia zijn we met een tussenstop naar Coromandel gegaan, mooie weg aan de westkant. Treintje was leuk daar bij een potterij de berg op en een schitterende zonsondergang vanaf de camping. Ook nog bij Cathedral Cave geweest.

Toen naar Hobbiton en daarna in Rotarua naar het geyser en Maoripark geweest.

Met een tussenstop ergens naar een strandcamping voor een dagje. Gister naar Te Papa museum in Wellington geweest, vandaag nog wat dingen in Wellington bekijken en morgen met de boot over.

Dan meteen door naar Christchurch waar we oud en nieuw met familie door zullen brengen.
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
  dinsdag 19 januari 2016 @ 14:18:25 #26
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_159227780
Weer onderweg naar huis, momenteel in Hong Kong. Genietend van nog wat jeuk van de sandflies ;)
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
pi_159307986
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2016 14:18 schreef Dagoduck het volgende:
Weer onderweg naar huis, momenteel in Hong Kong. Genietend van nog wat jeuk van de sandflies ;)
We zien de foto's wel een keer voorbij komen ;) .
  vrijdag 22 januari 2016 @ 16:26:03 #28
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_159308139
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2016 14:18 schreef Dagoduck het volgende:
Weer onderweg naar huis, momenteel in Hong Kong. Genietend van nog wat jeuk van de sandflies ;)
Sandflies, daar reageerde ik heel verkeerd op. Handen zaten onder de steken die opzwollen als kruidnoten zo groot zowat. Ik zag er uit als een leproos met builenpest.
Werd in restaurants raar aangekeken
Ik: Sandflies
Zij: You poor thing
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  zaterdag 23 januari 2016 @ 08:33:24 #29
27619 victorinox
Big, fuck-off shiny ones
pi_159323414
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 januari 2016 16:26 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Sandflies, daar reageerde ik heel verkeerd op. Handen zaten onder de steken die opzwollen als kruidnoten zo groot zowat. Ik zag er uit als een leproos met builenpest.
Werd in restaurants raar aangekeken
Ik: Sandflies
Zij: You poor thing
Rotbeesten zijn het. Het enige wat hielp was mezelf compleet inpakken. :P

The thoughts of others screech at them like the forced laughs of a billion art house movie patrons.
IMDb Vote History
  zondag 24 januari 2016 @ 05:50:38 #30
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_159349632
Barry Brickell overleden, oprichter van de Driving Creek Railway, waar ik vorige maand nog een ritje mee heb gemaakt :P Daar vertelden ze nog over hoe hij met de hand dat spoor heeft aangelegd.
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
pi_160231871
Heeft iemand enig idee wat je precies allemaal moet doen als je pakket met voedsel naar iemand wil sturen in Nieuw Zeeland?

Overal wordt je verwezen naar http://www.customs.govt.nz/

Ik heb dat dus ook al doorgespit en bekeken wat wel mag en wat niet mag. Nu is alleen de vraag moet je nog een of ander formulier/aanvraag doen voor de producten, zodat je voorkomt dat men bij de douane je pakket los scheuren en er vervolgens kosten voor rekenen.
I got two dudes that turned into raspberry slushy and flushed down my toilet. I can't even take a proper dump in there.
  vrijdag 26 februari 2016 @ 19:21:05 #32
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_160238954
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 februari 2016 14:44 schreef Donnie-Brasco het volgende:
Heeft iemand enig idee wat je precies allemaal moet doen als je pakket met voedsel naar iemand wil sturen in Nieuw Zeeland?

Overal wordt je verwezen naar http://www.customs.govt.nz/

Ik heb dat dus ook al doorgespit en bekeken wat wel mag en wat niet mag. Nu is alleen de vraag moet je nog een of ander formulier/aanvraag doen voor de producten, zodat je voorkomt dat men bij de douane je pakket los scheuren en er vervolgens kosten voor rekenen.
Waarom zou je voedsel willen opsturen?? We zitten hier niet in de Derde Wereld hoor!
'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
'Als ik loop voel ik me beroerd, maar als ik niet loop nog beroerder'
'Once you discover the rewards of pain, you want more pain'
  Moderator vrijdag 26 februari 2016 @ 19:41:28 #33
155227 crew  Guppy
dus
pi_160239566
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 februari 2016 19:21 schreef rechtsedirecte het volgende:

[..]

Waarom zou je voedsel willen opsturen?? We zitten hier niet in de Derde Wereld hoor!
Ik gok dat ie dropjes, stroopwafels en zuurkool wil opsturen :D
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  vrijdag 26 februari 2016 @ 19:45:30 #34
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_160239680
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 februari 2016 19:41 schreef Guppyfriend het volgende:

[..]

Ik gok dat ie dropjes, stroopwafels en zuurkool wil opsturen :D
Die zijn allemaal gewoon in NZ te koop hoor!
Maar ja, stel je voor als je een paar weken naar NZ ga, dan denkt het thuisfront direkt dat je de rimboe in trek en iedere dag huilend bij de brievenbus sta te wachten op hun voedselpakket waar je zonder geen kans van overleven hebt.
'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
'Als ik loop voel ik me beroerd, maar als ik niet loop nog beroerder'
'Once you discover the rewards of pain, you want more pain'
  Moderator vrijdag 26 februari 2016 @ 19:46:16 #35
155227 crew  Guppy
dus
pi_160239707
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 februari 2016 19:45 schreef rechtsedirecte het volgende:

[..]

Die zijn allemaal gewoon in NZ te koop hoor!
I know! In het 'International' schap :D
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  vrijdag 26 februari 2016 @ 19:48:02 #36
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_160239767
In de twee maanden dat ik in NZ was heb ik uitstekend gegeten en de koffie was zelfs in het kleinste gerucht goddelijk goed.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_160240073
Kan me best voorstellen dat als je er lang zit en gehecht bent aan je calve pindakaas dat je dan wel paar potjes wilt ontvangen daar.
Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+
pi_160240080
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 februari 2016 19:45 schreef rechtsedirecte het volgende:

[..]

Die zijn allemaal gewoon in NZ te koop hoor!
Maar ja, stel je voor als je een paar weken naar NZ ga, dan denkt het thuisfront direkt dat je de rimboe in trek en iedere dag huilend bij de brievenbus sta te wachten op hun voedselpakket waar je zonder geen kans van overleven hebt.
Gaat om een vriend die daar een half jaar gaat studeren, is gewoon een cadeau. Het is niet alleen voedsel, maar dat zijn wel de dingen waar ik me afvraag het hoe en wat.
I got two dudes that turned into raspberry slushy and flushed down my toilet. I can't even take a proper dump in there.
  vrijdag 26 februari 2016 @ 20:00:31 #39
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_160240179
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 februari 2016 19:57 schreef franklop het volgende:
Kan me best voorstellen dat als je er lang zit en gehecht bent aan je calve pindakaas dat je dan wel paar potjes wilt ontvangen daar.
Psssttt.....tegen niemand vertellen maar het is gewoon te verkrijgen, in het schap naast de Venz hagelslag
'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
'Als ik loop voel ik me beroerd, maar als ik niet loop nog beroerder'
'Once you discover the rewards of pain, you want more pain'
pi_160240227
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 februari 2016 20:00 schreef rechtsedirecte het volgende:

[..]

Psssttt.....tegen niemand vertellen maar het is gewoon te verkrijgen, in het schap naast de Venz hagelslag
niet overal en zeker niet in elke supermarkt ;)

Althans dat was mijn ervaring
Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+
  vrijdag 26 februari 2016 @ 20:04:37 #41
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_160240303
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 februari 2016 20:02 schreef franklop het volgende:

[..]

niet overal en zeker niet in elke supermarkt ;)

Althans dat was mijn ervaring
Als je er niet een beetje moeite voor wil doen dan zal het wel niet zodanig gemist worden dat het 20.000km ingevlogen moet worden ;)
De meeste New World zaken hebben een redelijk aanbod iig
'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
'Als ik loop voel ik me beroerd, maar als ik niet loop nog beroerder'
'Once you discover the rewards of pain, you want more pain'
pi_160240497
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 februari 2016 20:04 schreef rechtsedirecte het volgende:

[..]

Als je er niet een beetje moeite voor wil doen dan zal het wel niet zodanig gemist worden dat het 20.000km ingevlogen moet worden ;)
De meeste New World zaken hebben een redelijk aanbod iig
ow dat klopt ook hoor haha. Maar ik ben er maar kort geweest dus ook niet echt moeite gedaan ;)
Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+
  User die het meest klaagt 2022 vrijdag 26 februari 2016 @ 20:14:29 #43
414785 sirdanilot
pi_160240551
Typisch nederlands weer om vreten mee te moeten nemen/op te sturen :')

Ik moest laatst met sinterklaas ook een heel pakket aan iemand opsturen. Had ik dat met alle liefde gedaan, zei ik hoeveel het kostte werd hij helemaal boos dat het zo duur was dit en dat. Nou dat doe ik dus ook nooit meer :') Heb maar gezegd dat hij het echt niet terug hoefde te betalen hoor maar daar werd hij ook weer kwaad om. Ja dan houdt het op hè.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
  Moderator vrijdag 26 februari 2016 @ 20:24:56 #44
155227 crew  Guppy
dus
pi_160240752
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 februari 2016 20:14 schreef sirdanilot het volgende:
Typisch nederlands weer om vreten mee te moeten nemen/op te sturen :')

Zo Nederlands is het niet hoor. Chinezen bijvoorbeeld, maar ook Afrikanen slepen ook kofferladingen voer mee, met alle gevolgen van dien.
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_160242347
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 februari 2016 20:14 schreef sirdanilot het volgende:
Typisch nederlands weer om vreten mee te moeten nemen/op te sturen :')

Ik moest laatst met sinterklaas ook een heel pakket aan iemand opsturen. Had ik dat met alle liefde gedaan, zei ik hoeveel het kostte werd hij helemaal boos dat het zo duur was dit en dat. Nou dat doe ik dus ook nooit meer :') Heb maar gezegd dat hij het echt niet terug hoefde te betalen hoor maar daar werd hij ook weer kwaad om. Ja dan houdt het op hè.
Typische Nederlands lekker zeiken en druk maken om niks :')
I got two dudes that turned into raspberry slushy and flushed down my toilet. I can't even take a proper dump in there.
pi_160247184
Er zijn eigenlijk geen dingen die ik echt mis, maar af en toe is het wel leuk om verrast te worden als familie of vrienden iets opsturen wat hier niet te krijgen is, zoals simpele afbakbroodjes (geen blokken beton zoals hier in NZ) of een zak Hamka's.
In the coolest little capital of the world
pi_160247258
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 februari 2016 20:24 schreef Guppyfriend het volgende:

[..]

Zo Nederlands is het niet hoor. Chinezen bijvoorbeeld, maar ook Afrikanen slepen ook kofferladingen voer mee, met alle gevolgen van dien.
IN de grote supermarkten heb je vaak ook internationale afdeling. Ben regelmatig stroopwafels en drop tegen gekomen. Wel iets duurder maar dan heb je ook wat, right mate?
Ik noem een henkie spanky, tinny treus en natuurlijk willy wortel. Allemaal helden uit de brouwerij.
  zaterdag 27 februari 2016 @ 01:49:00 #48
410299 MartijnUK
Nu MartijnNZ...
pi_160250136
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 februari 2016 19:57 schreef franklop het volgende:
Kan me best voorstellen dat als je er lang zit en gehecht bent aan je calve pindakaas dat je dan wel paar potjes wilt ontvangen daar.
http://www.godutchshop.co.nz/contents/en-uk/d7.html

quote:
0s.gif Op vrijdag 26 februari 2016 19:57 schreef Donnie-Brasco het volgende:

[..]

Gaat om een vriend die daar een half jaar gaat studeren, is gewoon een cadeau. Het is niet alleen voedsel, maar dat zijn wel de dingen waar ik me afvraag het hoe en wat.
In principe mag je vrijwel alles dat uit een fabriek komt (processed) opsturen.. dingen als:
* chocolade (incl. hagelslag)
* pindakaas en ander broodbeleg
* chips
* koekjes
* drop
* etc.

Producten die uit DIEREN producten bestaan of ander organisch materiaal mogen niet:
* honing
* boter/zuivel
* vleeswaren
* groenten/fruit
* etc.

[ Bericht 21% gewijzigd door MartijnUK op 27-02-2016 02:21:25 ]
  maandag 29 februari 2016 @ 13:32:33 #49
180015 Aryon
bla die bla die bla
pi_160312749
Heeft iemand tips wat betreft een auto huren voor langere tijd in Nieuw-Zeeland? Wij willen graag van 1 december t/m 17 februari een rondreis maken vanuit Auckland over Noorder en Zuidereiland. 20 februari vliegen we weer vanuit Auckland naar Frans-Polynesië dus we moeten wel weer terug naar Auckland.

Is het dan handiger om naar Christchurch te rijden en vanuit daar te vliegen terug naar Auckland of is het handiger om weer terug te rijden naar Auckland vanaf het Zuidereiland?
Weet iemand nog een goede verhuurmaatschappij? Ik heb nu bij Omega Car Rentals de goedkoopste prijs gevonden, maar misschien weten jullie nog wat.
Slay the dragon in your dreams!
  maandag 29 februari 2016 @ 13:38:39 #50
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_160312910
quote:
0s.gif Op maandag 29 februari 2016 13:32 schreef Aryon het volgende:
Heeft iemand tips wat betreft een auto huren voor langere tijd in Nieuw-Zeeland? Wij willen graag van 1 december t/m 17 februari een rondreis maken vanuit Auckland over Noorder en Zuidereiland. 20 februari vliegen we weer vanuit Auckland naar Frans-Polynesië dus we moeten wel weer terug naar Auckland.

Is het dan handiger om naar Christchurch te rijden en vanuit daar te vliegen terug naar Auckland of is het handiger om weer terug te rijden naar Auckland vanaf het Zuidereiland?
Weet iemand nog een goede verhuurmaatschappij? Ik heb nu bij Omega Car Rentals de goedkoopste prijs gevonden, maar misschien weten jullie nog wat.
Het is goedkoper en sneller om te vliegen van Christchurch naar Auckland.
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
pi_160313012
quote:
0s.gif Op maandag 29 februari 2016 13:32 schreef Aryon het volgende:
Heeft iemand tips wat betreft een auto huren voor langere tijd in Nieuw-Zeeland? Wij willen graag van 1 december t/m 17 februari een rondreis maken vanuit Auckland over Noorder en Zuidereiland. 20 februari vliegen we weer vanuit Auckland naar Frans-Polynesië dus we moeten wel weer terug naar Auckland.

Is het dan handiger om naar Christchurch te rijden en vanuit daar te vliegen terug naar Auckland of is het handiger om weer terug te rijden naar Auckland vanaf het Zuidereiland?
Weet iemand nog een goede verhuurmaatschappij? Ik heb nu bij Omega Car Rentals de goedkoopste prijs gevonden, maar misschien weten jullie nog wat.
Daar lokaal kijken kan ook gewoon :) Wat je wel moet kijken is de prijs voor het overvaren naar Zuidereiland (en eventueel weer terug). Voor ons was het toendertijd goedkoper om auto te huren voor Noordereiland en auto achter te laten bij ferry terminal en vervolgens nieuwe auto te pakken in Picton (die al klaar stond). Die lieten we toen weer in Christchurch achter om te vliegen naar Auckland.

Vliegticket was niet echt duur en je bespaard de terugtocht per boot uit en uiteraard benzine. Daarnaast win je minstens een dag reistijd!
Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+
  woensdag 2 maart 2016 @ 13:30:14 #52
180015 Aryon
bla die bla die bla
pi_160365564
Dank jullie wel! We hebben onze reis geboekt via Kilroy en zij zeiden dat het goedkoper was om vroeg te boeken wat betreft een auto huren. Weten jullie of dit klopt? Anders wachten we namelijk nog even met het boeken.
Slay the dragon in your dreams!
pi_164126242
mensen deze nieuwe bbc docuserie al gezien? https://www.theguardian.c(...)-islands-in-pictures

is te torrenten
  zondag 31 juli 2016 @ 12:07:26 #54
286575 Roces18
Chef de party
pi_164127238
quote:
0s.gif Op woensdag 2 maart 2016 13:30 schreef Aryon het volgende:
Dank jullie wel! We hebben onze reis geboekt via Kilroy en zij zeiden dat het goedkoper was om vroeg te boeken wat betreft een auto huren. Weten jullie of dit klopt? Anders wachten we namelijk nog even met het boeken.
Volgens mij maakt dat niets uit. Wel is het zo dat het daar dan hartje zomer is, dus meer backpackers en meer auto's die verhuurd worden. Dan kan je net zo goed zekerheid hebben dat je een auto hebt geregeld. Overigens zijn er wel eens aanbiedingen op die autoverhuursites moet je maar in de gaten houden.
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
pi_164991327
Hee iedereen! Nu ik wat tijd heb voordat ik met mijn master begin is er een een klein/redelijk spontaan idee ontstaan om te reizen naar Nieuw-Zeeland. Ik zou dan in oktober willen gaan voor een periode van 4 weken.Zit nu wel met een aantal vraagjes:
- Ik wil eigenlijk redelijk vrij zijn qua planning en niet al te duur reizen. Is het beter om een trip te boeken via stray bijv, of zelf met de bus/auto huren/camper huren?
- Daarnaast wil ik graag beginnen in Auckland maar zeker ook de helft op het Zuidereiland verblijven, is het te doen om in 4 weken weer terug te rijden naar Auckland of handiger om vanuit Christchurch terug te vliegen?
- nog een vraagje over de kosten, ik reken voor een vliegticket rond 900 eu maar aangezien dit mijn eerste grote reis alleen zal zijn heb ik verder geen idee wat ik in totaal kwijt zal zijn. Wat is jullie ervaring qua uitgaven per dag? Kamperen ben ik niet heel fan van en zal dus met name in hostels verblijven.

Hopelijk kunnen jullie mij een beetje helpen :)
pi_164991434
quote:
0s.gif Op woensdag 31 augustus 2016 18:27 schreef Temple het volgende:
Hee iedereen! Nu ik wat tijd heb voordat ik met mijn master begin is er een een klein/redelijk spontaan idee ontstaan om te reizen naar Nieuw-Zeeland. Ik zou dan in oktober willen gaan voor een periode van 4 weken.Zit nu wel met een aantal vraagjes:
- Ik wil eigenlijk redelijk vrij zijn qua planning en niet al te duur reizen. Is het beter om een trip te boeken via stray bijv, of zelf met de bus/auto huren/camper huren?
- Daarnaast wil ik graag beginnen in Auckland maar zeker ook de helft op het Zuidereiland verblijven, is het te doen om in 4 weken weer terug te rijden naar Auckland of handiger om vanuit Christchurch terug te vliegen?
- nog een vraagje over de kosten, ik reken voor een vliegticket rond 900 eu maar aangezien dit mijn eerste grote reis alleen zal zijn heb ik verder geen idee wat ik in totaal kwijt zal zijn. Wat is jullie ervaring qua uitgaven per dag? Kamperen ben ik niet heel fan van en zal dus met name in hostels verblijven.

Hopelijk kunnen jullie mij een beetje helpen :)
Kan enkel op laatste twee antwoorden.

Ben er zelf ook 4 weken geweest en heb toen ook Noord en Zuid gedaan. Wat we toen deden is auto achterlaten in Christchurch en vanaf daar terugvliegen naar Auckland (niet zo gek duur). Geeft je toch wat extra tijd :) Enkeltje was ook niet zo gek duur.

Qua kosten; het is maar net hoeveel je uit wilt geven. Als je in hostels verblijft kan je daar natuurlijk gebruik maken van kookmogelijkheden en hoef je dus minder uit te geven aan eten. Wil je toch wat vaker uiteten dan zijn je uitgaven automatisch hoger. Als je zelf rijdt heb je uiteraard ook je benzine, dus dat is ook nog een afweging die je mee moet nemen. En daarnaast nog Tours etc etc etc die je daar wilt maken. Je kunt eea relatief makkelijk opzoeken en dan zelf een soort van budget op maken.
Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+
pi_164992082
quote:
0s.gif Op woensdag 31 augustus 2016 18:27 schreef Temple het volgende:
Hee iedereen! Nu ik wat tijd heb voordat ik met mijn master begin is er een een klein/redelijk spontaan idee ontstaan om te reizen naar Nieuw-Zeeland. Ik zou dan in oktober willen gaan voor een periode van 4 weken.Zit nu wel met een aantal vraagjes:
- Ik wil eigenlijk redelijk vrij zijn qua planning en niet al te duur reizen. Is het beter om een trip te boeken via stray bijv, of zelf met de bus/auto huren/camper huren?
- Daarnaast wil ik graag beginnen in Auckland maar zeker ook de helft op het Zuidereiland verblijven, is het te doen om in 4 weken weer terug te rijden naar Auckland of handiger om vanuit Christchurch terug te vliegen?
- nog een vraagje over de kosten, ik reken voor een vliegticket rond 900 eu maar aangezien dit mijn eerste grote reis alleen zal zijn heb ik verder geen idee wat ik in totaal kwijt zal zijn. Wat is jullie ervaring qua uitgaven per dag? Kamperen ben ik niet heel fan van en zal dus met name in hostels verblijven.

Hopelijk kunnen jullie mij een beetje helpen :)
Als je vier weken de tijd hebt, lijkt het mij handiger om de bus te pakken (Kiwi Experience of Stray bijvoorbeeld). Ik heb zelf drie jaar terug voor Kiwi Experience gekozen. Ik had iets langer de tijd, dus kon af en toe de bus uit springen om een paar dagen mijn eigen plan te trekken.

Met Kiwi Experience zit je niet aan een vast tijdschema vast. Je kunt altijd even bellen met de vraag of je ergens wat langer kan blijven en vervolgens met een andere bus de route vervolgen.

Voordeel van Kiwi Experience (geen ervaring met Stray) is dat je snel een babbel maakt. De leeftijdscategorie is zo tussen de 20-30, wat bij Stray denk ik wat hoger ligt. Het is niet moeilijk om met iemand anders een activiteit te plannen of een dagje de stad in te gaan. Daarnaast kun je vanuit de bus eenvoudig activiteiten en hostelovernachtingen boeken. Booking.com/Hostelworld werkt in andere gevallen ook prima! Was zelf wel te spreken over Base en Nomads. Mocht je trouwens voor een busreis kiezen, dan is het aan te raden om de website komende weken even te bekijken. Ik had mijn ticket gekocht met 50% korting. Op het moment staan er ook een aantal met 40% korting op:
http://www.kiwiexperience.com/book-your-nz-trip/nz-bus-pass/

Ik ben zelf in Auckland gestart en ook weer vertrokken. De terugweg kom je in het Noordereiland deels langs dezelfde plaatsen, dus dat zou je wat kunnen versnellen. Anders is vliegen vanuit het Zuidereiland inderdaad een optie.

Ik heb voor mijn vliegticket volgens mij zo'n ¤ 950 betaald. Als je op cheaptickets een beetje schuift met de datums kan het zo honderden euro's schelen.

Hostels kosten zo'n 15-25 euro per nacht. Eten/drinken is best duur, tenzij je zelf kookt, een maaltijd in het hostel pakt of een biertje drinkt in het hostel. Bij veel hostels krijg je korting als je een bustour neemt. Bij bezienswaardigheden lukt het verder nog best vaak om met je Nederlandse studentenkaart korting te krijgen.

Activiteiten zijn verder erg leuk, maar ook erg duur. Ik heb zelf bijvoorbeeld wel de Nevis Bungyjump gedaan, maar heb er nooit spijt van gehad. De helicoptervlucht met landing op de gletsjers is ook populair, maar erg duur! Met een taxiticket van een paar dollar kun je zelf ook een wandeling maken naar de rand van de gletsjers.
pi_165006586
Super bedankt voor jullie reacties! Zijn er ook mensen die ervaring hebben met het alleen reizen in een auto/camper? Zo'n bus klinkt erg gezellig maar ik wil juist gaan reizen om even nergens aan vast te zitten, oftewel compleet mijn eigen plan trekken.
pi_165006777
vanavond (de herhaling van) maori boy genius op 2doc: http://www.npo.nl/2doc-maori-boy-genius/02-09-2016/VPWON_1264036

quote:
Vanaf zijn geboorte is al duidelijk dat Ngaa een genie is en de hele Maori-gemeenschap ziet hem als de redder van hun cultuur. Is dit de toekomstige president van Nieuw-Zeeland? Terwijl hij al dansend de Maori-cultuur levend houdt, studeert hij tegelijkertijd op zijn twaalfde al aan de universiteit. Maar hij wil meer! En hij heeft een droom: studeren aan de Yale Universiteit (VS). Ngaa doet er alles voor aangenomen te worden en op zijn zestiende is het zover: hij mag naar Yale. De hele Maori-gemeenschap springt bij om de opleiding van hun toekomstige leider te betalen. Terwijl zijn vrienden thuis met gewone puberdingen bezig zijn, volgt Ngaa vakken als politieke filosofie en internationaal recht. Er wordt veel van hem verwacht, maar kan hij het ook allemaal waarmaken?

pi_165007517
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2016 11:38 schreef Temple het volgende:
Super bedankt voor jullie reacties! Zijn er ook mensen die ervaring hebben met het alleen reizen in een auto/camper? Zo'n bus klinkt erg gezellig maar ik wil juist gaan reizen om even nergens aan vast te zitten, oftewel compleet mijn eigen plan trekken.
Tsja voor een maand zou ik dan geen camper doen (zeker niet aangezien je aangeeft in Hostels te willen slapen). Heb dan wel samen met iemand gereisd, maar de vrijheid met een auto is zo fijn. Je hoeft niet te wachten op iedereen, kan onderweg stoppen waar je wil etc. Alleen zit je wel alleen in de auto...
Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+
pi_165008082
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2016 12:21 schreef franklop het volgende:

[..]

Tsja voor een maand zou ik dan geen camper doen (zeker niet aangezien je aangeeft in Hostels te willen slapen). Heb dan wel samen met iemand gereisd, maar de vrijheid met een auto is zo fijn. Je hoeft niet te wachten op iedereen, kan onderweg stoppen waar je wil etc. Alleen zit je wel alleen in de auto...
Ik heb zelf ook met de auto gedaan, vind ik veel relaxter. Zit nergens aan vast kan vertrekken wanneer je wil, kan ergens blijven hoelang je wil, desnoods rijd je de hele nacht door om maar wat te noemen. En ondertussen sliep ik in hostels dan kan je bijv. een briefje ophangen of iemand mee wil rijden of gewoon beetje rondvragen. Er lopen overigens ook wel eens lifters kan je ook meenemen als je je verveelt.
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
pi_165009681
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2016 12:47 schreef Roces18 het volgende:

[..]

Ik heb zelf ook met de auto gedaan, vind ik veel relaxter. Zit nergens aan vast kan vertrekken wanneer je wil, kan ergens blijven hoelang je wil, desnoods rijd je de hele nacht door om maar wat te noemen. En ondertussen sliep ik in hostels dan kan je bijv. een briefje ophangen of iemand mee wil rijden of gewoon beetje rondvragen. Er lopen overigens ook wel eens lifters kan je ook meenemen als je je verveelt.
Denk inderdaad dat dat een beter idee is. Vind het maar moeilijk om de knoop door te hakken
pi_165009701
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2016 13:53 schreef Temple het volgende:

[..]

Denk inderdaad dat dat een beter idee is. Vind het maar moeilijk om de knoop door te hakken :O
Gewoon doen. :Y
Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+
pi_165015242
Ik zou het met de auto doen. Ik ben zelf met de bus geweest (Intercity). Het 'andere' aan deze bus itt Stray is dat het meer openbaar vervoer is. Echter vond ik het wel vervelend dat je soms op plaatsen komt (ja zelf geboekt) waar het toch erg tegen viel, maar waar je dan toch tot minstens de volgende dag moest blijven. Daarentegen had ik ook wel eens dat een plek geweldig vond, maar doordat de volgende busreis geboekt was moest ik weer gaan. Ik heb zelf 3 weken over het Zuidereiland getrokken (het Noordereiland tijdens mijn weekenden op stage). Als ik jou was zou ik met de auto van Auckland richting het zuiden rijden en dan de auto in CHCH achterlaten en terugvliegen naar Auckland. Scheelt een hoop tijd.
pi_165021198
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2016 18:18 schreef Vincentoo het volgende:
Ik zou het met de auto doen. Ik ben zelf met de bus geweest (Intercity). Het 'andere' aan deze bus itt Stray is dat het meer openbaar vervoer is. Echter vond ik het wel vervelend dat je soms op plaatsen komt (ja zelf geboekt) waar het toch erg tegen viel, maar waar je dan toch tot minstens de volgende dag moest blijven. Daarentegen had ik ook wel eens dat een plek geweldig vond, maar doordat de volgende busreis geboekt was moest ik weer gaan. Ik heb zelf 3 weken over het Zuidereiland getrokken (het Noordereiland tijdens mijn weekenden op stage). Als ik jou was zou ik met de auto van Auckland richting het zuiden rijden en dan de auto in CHCH achterlaten en terugvliegen naar Auckland. Scheelt een hoop tijd.
Ja heb vandaag met een vriendin gesproken die er al eens geweest was en het volgende idee is nu om korter op het noordereiland te blijven (1-1,5 week) en dat gedeelte met de bus te doen en dan vanaf Picton een auto te huren voor het zuidereiland.

Heb sowieso nog een week om me te bedenken en dan moet ik van mezelf gaan boeken, vind het nog een beetje eng :) Hopen dat de prijzen van de tickets niet te veel meer stijgen. Daarnaast neig ik nu om überhaupt gewoon vanaf Christchurch terug naar Amsterdam te vliegen, scheelt vrij weinig qua kosten en is wat handiger. Bedankt iig voor alle reacties alvast!
pi_165105714
Ik vlieg over een maandje naar Auckland van waar ik een rondreis ga doen van 5 weken met Stray travel (zowel noorder- als zuider-eiland). Omdat ik in oktober ga is volgens de meeste bronnen het weer nog erg wisselvallig en zou ik daarom 'wel 4 seizoenen op één dag kunnen meemaken'. Nu ben ik het internet een beetje aan het afstruinen voor wat reisgear en weet ik eigenlijk niet zo goed wat ik moet kopen qua kleding.

Een winterjas lijkt me veel te dik, dus ben aan het kijken voor bv. soft shells of een losse regenjas met een fleece-vest ofzo. Iemand ervaring met deze tijd van het jaar en tips voor wat ik moet kopen (en vooral ook wat niet?)
  maandag 5 september 2016 @ 16:34:09 #67
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_165105869
quote:
0s.gif Op maandag 5 september 2016 16:26 schreef Giel26 het volgende:
Ik vlieg over een maandje naar Auckland van waar ik een rondreis ga doen van 5 weken met Stray travel (zowel noorder- als zuider-eiland). Omdat ik in oktober ga is volgens de meeste bronnen het weer nog erg wisselvallig en zou ik daarom 'wel 4 seizoenen op één dag kunnen meemaken'. Nu ben ik het internet een beetje aan het afstruinen voor wat reisgear en weet ik eigenlijk niet zo goed wat ik moet kopen qua kleding.

Een winterjas lijkt me veel te dik, dus ben aan het kijken voor bv. soft shells of een losse regenjas met een fleece-vest ofzo. Iemand ervaring met deze tijd van het jaar en tips voor wat ik moet kopen (en vooral ook wat niet?)
Ga voor laagjes, dan kan je altijd een laagje meer/minder aan doen.
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
  maandag 5 september 2016 @ 16:44:17 #68
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_165106092
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2016 11:47 schreef Deeltjesversneller het volgende:
vanavond (de herhaling van) maori boy genius op 2doc: http://www.npo.nl/2doc-maori-boy-genius/02-09-2016/VPWON_1264036

[..]

Poeh, over peer presure gesproken.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  maandag 5 september 2016 @ 17:00:51 #69
286575 Roces18
Chef de party
pi_165106447
quote:
0s.gif Op maandag 5 september 2016 16:26 schreef Giel26 het volgende:
Ik vlieg over een maandje naar Auckland van waar ik een rondreis ga doen van 5 weken met Stray travel (zowel noorder- als zuider-eiland). Omdat ik in oktober ga is volgens de meeste bronnen het weer nog erg wisselvallig en zou ik daarom 'wel 4 seizoenen op één dag kunnen meemaken'. Nu ben ik het internet een beetje aan het afstruinen voor wat reisgear en weet ik eigenlijk niet zo goed wat ik moet kopen qua kleding.

Een winterjas lijkt me veel te dik, dus ben aan het kijken voor bv. soft shells of een losse regenjas met een fleece-vest ofzo. Iemand ervaring met deze tijd van het jaar en tips voor wat ik moet kopen (en vooral ook wat niet?)
Zal allemaal wel meevallen. Zuider eiland is kouder dan het noordereiland, maar door de wind op het noordeiland kan het daar ook best koud zijn, zeker in de nacht. Maar ik denk dat het allemaal wel zal meevallen. Ik zou zoiets doen: softshell jacket, shirt van merinowol en als je het dan nog koud heb doe je je jas maar aan ;)
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
  maandag 5 september 2016 @ 20:42:32 #70
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_165112783
quote:
1s.gif Op maandag 5 september 2016 16:44 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Poeh, over peer presure gesproken.
geboren als kansrijke in een kansarme wereld.....dat zal een hard gevecht worden
'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
'Als ik loop voel ik me beroerd, maar als ik niet loop nog beroerder'
'Once you discover the rewards of pain, you want more pain'
  maandag 5 september 2016 @ 20:44:02 #71
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_165112832
quote:
0s.gif Op maandag 5 september 2016 16:26 schreef Giel26 het volgende:
Ik vlieg over een maandje naar Auckland van waar ik een rondreis ga doen van 5 weken met Stray travel (zowel noorder- als zuider-eiland). Omdat ik in oktober ga is volgens de meeste bronnen het weer nog erg wisselvallig en zou ik daarom 'wel 4 seizoenen op één dag kunnen meemaken'. Nu ben ik het internet een beetje aan het afstruinen voor wat reisgear en weet ik eigenlijk niet zo goed wat ik moet kopen qua kleding.

Een winterjas lijkt me veel te dik, dus ben aan het kijken voor bv. soft shells of een losse regenjas met een fleece-vest ofzo. Iemand ervaring met deze tijd van het jaar en tips voor wat ik moet kopen (en vooral ook wat niet?)
Het voorjaar is het meest onstuimige seizoen op het zuider eiland, met name in het zuiden (alles ten zuiden van Dunners), dus warme kleding is zeker vereist
'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
'Als ik loop voel ik me beroerd, maar als ik niet loop nog beroerder'
'Once you discover the rewards of pain, you want more pain'
  maandag 5 september 2016 @ 20:54:46 #72
239294 PierreTT
Man man man, wat een drama!
pi_165113265
quote:
0s.gif Op maandag 5 september 2016 20:44 schreef rechtsedirecte het volgende:

[..]

Het voorjaar is het meest onstuimige seizoen op het zuider eiland, met name in het zuiden (alles ten zuiden van Dunners), dus warme kleding is zeker vereist
Even hierop inhakend: zijn februari/maart relatief goede maanden te noemen op het zuidereiland? Dan zit ik er namelijk :P ;)
Half bezopen is weggegooid geld.
  maandag 5 september 2016 @ 20:56:37 #73
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_165113356
quote:
1s.gif Op maandag 5 september 2016 20:54 schreef PierreTT het volgende:

[..]

Even hierop inhakend: zijn februari/maart relatief goede maanden te noemen op het zuidereiland? Dan zit ik er namelijk :P ;)
beste maanden die je kunt hebben, vooral maart! The Deep South at it's very best!
'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
'Als ik loop voel ik me beroerd, maar als ik niet loop nog beroerder'
'Once you discover the rewards of pain, you want more pain'
  maandag 5 september 2016 @ 20:58:33 #74
239294 PierreTT
Man man man, wat een drama!
pi_165113436
quote:
0s.gif Op maandag 5 september 2016 20:56 schreef rechtsedirecte het volgende:

[..]

beste maanden die je kunt hebben, vooral maart! The Deep South at it's very best!
Super, goed te horen O+ We zullen helaas niet helemaal in het zuidelijkste zuiden komen, maar Queenstown/Arrowtown gaan we nog halen :P
Half bezopen is weggegooid geld.
  maandag 5 september 2016 @ 21:04:05 #75
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_165113634
quote:
1s.gif Op maandag 5 september 2016 20:58 schreef PierreTT het volgende:

[..]

Super, goed te horen O+ We zullen helaas niet helemaal in het zuidelijkste zuiden komen, maar Queenstown/Arrowtown gaan we nog halen :P
Central Otago is echt super wat weer betreft rond die tijd! de herfst is sowieso prachtig hier, het lijkt dan altijd wel of "de natuur tot rust komt". Het voorjaar is vaak heel onstuimig, de zomer gewoon te koud maar de nazomer/herfst is mijn favouriete tijd van het jaar.

En geloof me, als tuinder hou ik het weer goed in de gaten :D

off topic, degene die mij een PM gestuurd heeft, hier kom ik nog even op terug binnenkort
'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
'Als ik loop voel ik me beroerd, maar als ik niet loop nog beroerder'
'Once you discover the rewards of pain, you want more pain'
pi_165149769
Ik wil deze week mijn vlucht gaan boeken, het plan is nu om heen naar Auckland te vliegen en terug vanaf Christchurch. De goedkoopste vluchten zijn met China Southern Airlines met overstap in Guangzhou. Iemand ervaring hiermee?

Via andere airlines zit je al meteen 300 bovenop de prijs (940 nu)
  woensdag 7 september 2016 @ 18:24:17 #77
239294 PierreTT
Man man man, wat een drama!
pi_165155868
quote:
0s.gif Op woensdag 7 september 2016 13:25 schreef Temple het volgende:
Ik wil deze week mijn vlucht gaan boeken, het plan is nu om heen naar Auckland te vliegen en terug vanaf Christchurch. De goedkoopste vluchten zijn met China Southern Airlines met overstap in Guangzhou. Iemand ervaring hiermee?

Via andere airlines zit je al meteen 300 bovenop de prijs (940 nu)
Ik heb die vlucht gehad, twee keer zelfs. Eerste keer vlogen ze ook nog via Peking naar Guangzhou, nu rechtstreeks. China Southern zelf was prima, met Chinees eten aan boord :P

Toen in die tijd, zo'n vijf jaar terug, waren ze die lijn nog een beetje aan het opstarten en verliep een en ander wat chaotisch, vooral in China zelf. Dit schijnt nu wel beter te zijn geworden, maar immigratie in China en Chinezen an sich blijven gewoon grappig.
Half bezopen is weggegooid geld.
  woensdag 7 september 2016 @ 20:53:45 #78
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_165159373
quote:
0s.gif Op woensdag 7 september 2016 13:25 schreef Temple het volgende:
Ik wil deze week mijn vlucht gaan boeken, het plan is nu om heen naar Auckland te vliegen en terug vanaf Christchurch. De goedkoopste vluchten zijn met China Southern Airlines met overstap in Guangzhou. Iemand ervaring hiermee?

Via andere airlines zit je al meteen 300 bovenop de prijs (940 nu)
op een FB-pagina van Nederlanders in Nieuw-Zeeland hoor ik goede berichten over China Southern
'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
'Als ik loop voel ik me beroerd, maar als ik niet loop nog beroerder'
'Once you discover the rewards of pain, you want more pain'
pi_165165443
Dat is maar goed ook want ik heb geboekt!! 4 oktober vertrek ik :D
  donderdag 8 september 2016 @ 00:23:09 #80
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_165165487
quote:
0s.gif Op woensdag 7 september 2016 13:25 schreef Temple het volgende:
Ik wil deze week mijn vlucht gaan boeken, het plan is nu om heen naar Auckland te vliegen en terug vanaf Christchurch. De goedkoopste vluchten zijn met China Southern Airlines met overstap in Guangzhou. Iemand ervaring hiermee?

Via andere airlines zit je al meteen 300 bovenop de prijs (940 nu)
Wil je goedkoop vliegen of wil je wat anders?
Je kan waarschijnlijk héél goedkoop in laten we zeggen, 72 uur reistijd naar NZ, maar wil je dat? Zo ja, prima. Ik heb daar niet voor gekozen
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_165167072
quote:
1s.gif Op donderdag 8 september 2016 00:23 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Wil je goedkoop vliegen of wil je wat anders?
Je kan waarschijnlijk héél goedkoop in laten we zeggen, 72 uur reistijd naar NZ, maar wil je dat? Zo ja, prima. Ik heb daar niet voor gekozen
China Southern is Gewoon een prima maatschappij hoor, voor hun internationale vluchten. Het is geen Emirates of air NZ, maar In mijn ervaring niet slechter Dan bijv KLM.
  donderdag 8 september 2016 @ 07:50:03 #82
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_165167624
quote:
1s.gif Op donderdag 8 september 2016 04:18 schreef dodoria het volgende:

[..]

China Southern is Gewoon een prima maatschappij hoor, voor hun internationale vluchten. Het is geen Emirates of air NZ, maar In mijn ervaring niet slechter Dan bijv KLM.
Als je tijdens je reis naar NZ ook China wilt aandoen, prima.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_165168930
quote:
1s.gif Op donderdag 8 september 2016 07:50 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Als je tijdens je reis naar NZ ook China wilt aandoen, prima.
Ik heb nu een overstap van 7 uur in Guangzhou. Had ook een vlucht kunnen kiezen met 2x een overstap van 2 uur in China maar dat vind ik dan toch lastiger. Het was me die 300 euro niet waard om ''luxer'' te vliegen.
  donderdag 8 september 2016 @ 10:19:41 #84
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_165169145
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2016 10:05 schreef Temple het volgende:

[..]

Ik heb nu een overstap van 7 uur in Guangzhou. Had ook een vlucht kunnen kiezen met 2x een overstap van 2 uur in China maar dat vind ik dan toch lastiger. Het was me die 300 euro niet waard om ''luxer'' te vliegen.
Hoelang ben je onderweg?
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_165171251
quote:
1s.gif Op donderdag 8 september 2016 10:19 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Hoelang ben je onderweg?
30 uur
  donderdag 8 september 2016 @ 12:26:49 #86
239294 PierreTT
Man man man, wat een drama!
pi_165171667
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2016 12:08 schreef Temple het volgende:

[..]

30 uur
Valt nog mee :) Ik vlieg in februari met Emirates via Dubai, met alleen 2 uur tussenstop daar. Zelfs via die verbinding ben je nog 25/26 uur onderweg :)
Half bezopen is weggegooid geld.
pi_165172605
Ik vind het ook wel meevallen de reistijd.

Ik vind het zo spannend om te gaan!! Heb verder mijn planning nog niet vaststaan dus zijn er volgens jullie echte must-sees?
Daarnaast lijkt het me ook leuk om naar een rugby wedstrijd te gaan, weet iemand waar je iets van een speelschema kan vinden?
Oh en een Whale-spotting tour??
pi_165180384
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2016 13:16 schreef Temple het volgende:
Ik vind het ook wel meevallen de reistijd.

Ik vind het zo spannend om te gaan!! Heb verder mijn planning nog niet vaststaan dus zijn er volgens jullie echte must-sees?
Daarnaast lijkt het me ook leuk om naar een rugby wedstrijd te gaan, weet iemand waar je iets van een speelschema kan vinden?
Oh en een Whale-spotting tour??
Tickets kan je gewoon daar kopen op ticketmaster.co.nz en dan uitprinten of op je telefoon. En All Blacks meestal in Eden Park (stadion auckland kan je zo met de trein naar toe van uit het centrum, stopt er precies)
Must sees vond ik persoonlijk paihia, coromandel, kaikoura en queenstown (buiten auckland en wellington om dan)
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
  donderdag 8 september 2016 @ 19:24:40 #89
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_165180534
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2016 12:08 schreef Temple het volgende:

[..]

30 uur
Met een 7 uur oponthoud in China? Hou ik voor een gerucht
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  donderdag 8 september 2016 @ 21:07:57 #90
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_165183152
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2016 12:08 schreef Temple het volgende:

[..]

30 uur
Mensen rekenen vaak alleen de vliegtijd en niet alle tijd dat je onderweg bent. Ik ga gemakshalve altijd uit van de stelregel: van bed tot bed is 48 uur
'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
'Als ik loop voel ik me beroerd, maar als ik niet loop nog beroerder'
'Once you discover the rewards of pain, you want more pain'
  donderdag 8 september 2016 @ 21:16:38 #91
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_165183413
Ik ben toen 36 onderweg geweest met Cathay Pacific, uur of 14 overstap in Hong Kong. Dagje Hong Kong gedaan :)
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
  donderdag 8 september 2016 @ 21:23:25 #92
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_165183576
quote:
6s.gif Op donderdag 8 september 2016 21:16 schreef Dagoduck het volgende:
Ik ben toen 36 onderweg geweest met Cathay Pacific, uur of 14 overstap in Hong Kong. Dagje Hong Kong gedaan :)
verleden maand ook met Cathay gevlogen... .dat is ook niet meer wat het geweest is.
'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
'Als ik loop voel ik me beroerd, maar als ik niet loop nog beroerder'
'Once you discover the rewards of pain, you want more pain'
pi_165183756
Whalespotting moet je in Kaikoura doen ! Daar heb je trouwens ook een hele mooie wandeling (van circa 3 uur) waarbij je langs allerlei zeehonden kolonies komt !
Een andere must see is het Abel Tasman National Park !

Oh en de glowworm caves moet je ook zeker doen in Waitomo (Noorder eiland) of in Te Anau (Zuider eiland).
  donderdag 8 september 2016 @ 21:37:38 #94
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_165184010
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2016 21:30 schreef Vincentoo het volgende:
Whalespotting moet je in Kaikoura doen ! Daar heb je trouwens ook een hele mooie wandeling (van circa 3 uur) waarbij je langs allerlei zeehonden kolonies komt !
Een andere must see is het Abel Tasman National Park !

Oh en de glowworm caves moet je ook zeker doen in Waitomo (Noorder eiland) of in Te Anau (Zuider eiland).
and the list goes on and on :D
'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
'Als ik loop voel ik me beroerd, maar als ik niet loop nog beroerder'
'Once you discover the rewards of pain, you want more pain'
pi_165184742
quote:
1s.gif Op donderdag 8 september 2016 19:24 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Met een 7 uur oponthoud in China? Hou ik voor een gerucht
Ik vlieg 2x 11,5 uur en een overstap van 7 uur dus dat is totaal 30 uur.
pi_165184768
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2016 21:30 schreef Vincentoo het volgende:
Whalespotting moet je in Kaikoura doen ! Daar heb je trouwens ook een hele mooie wandeling (van circa 3 uur) waarbij je langs allerlei zeehonden kolonies komt !
Een andere must see is het Abel Tasman National Park !

Oh en de glowworm caves moet je ook zeker doen in Waitomo (Noorder eiland) of in Te Anau (Zuider eiland).
Goeie tip!
pi_165185190
Tongariro Crossing doen!
Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+
pi_165189217
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2016 21:30 schreef Vincentoo het volgende:

Oh en de glowworm caves moet je ook zeker doen in Waitomo (Noorder eiland) of in Te Anau (Zuider eiland).
geweest en ik kon nou niet zeggen van wow, leuk uitje dat wel, maar niet de wow factor hoe zij het bestempelen iig
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
  vrijdag 9 september 2016 @ 03:31:40 #99
410299 MartijnUK
Nu MartijnNZ...
pi_165192845
Toen ik eerder dit jaar voor een weekje naar NL ging had ik een vliegtijd van 22 uur.
Auckland->Singapore: 10, Singapore->Amsterdam: 12.
5 uur overstap in Singapore waar ik een slaapcel heb gehuurd en 4 uur gestrekt kon :)
pi_165192976
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2016 21:30 schreef Vincentoo het volgende:
Whalespotting moet je in Kaikoura doen ! Daar heb je trouwens ook een hele mooie wandeling (van circa 3 uur) waarbij je langs allerlei zeehonden kolonies komt !
Een andere must see is het Abel Tasman National Park !

Oh en de glowworm caves moet je ook zeker doen in Waitomo (Noorder eiland) of in Te Anau (Zuider eiland).
Wat betreft in het donker staren naar lichtpuntjes is stargazing op Mt John bij Lake Tekapo ook wel een aanrader.
In the coolest little capital of the world
pi_165196474
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2016 21:30 schreef Vincentoo het volgende:
Whalespotting moet je in Kaikoura doen ! Daar heb je trouwens ook een hele mooie wandeling (van circa 3 uur) waarbij je langs allerlei zeehonden kolonies komt !
Een andere must see is het Abel Tasman National Park !

Oh en de glowworm caves moet je ook zeker doen in Waitomo (Noorder eiland) of in Te Anau (Zuider eiland).
Zee kajakken bij het Abel Tasman Park, geweldig.
Well, what possible harm could one insane, mutant tentacle do?
  vrijdag 9 september 2016 @ 20:07:20 #102
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_165207033
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2016 21:23 schreef rechtsedirecte het volgende:

[..]

verleden maand ook met Cathay gevlogen... .dat is ook niet meer wat het geweest is.
Ach, ruim aanbod aan films, heb er bij elkaar op de heen en terugweg 17 gekeken :')
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
  vrijdag 9 september 2016 @ 20:08:40 #103
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_165207067
quote:
6s.gif Op vrijdag 9 september 2016 11:10 schreef pipster het volgende:

[..]

Zee kajakken bij het Abel Tasman Park, geweldig. [ afbeelding ]
Ja, geweldig was dat, vermoeiend ook :P Gingen we die hoek om bij Adele Island, gigantische golven ineens _O-
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
  vrijdag 9 september 2016 @ 20:39:34 #104
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_165207851
quote:
10s.gif Op vrijdag 9 september 2016 20:07 schreef Dagoduck het volgende:

[..]

Ach, ruim aanbod aan films, heb er bij elkaar op de heen en terugweg 17 gekeken :')
Dat vond ik juist, ten opzichte van Singapore Airlines of Air New Zealand, heel erg tegenvallen.
Carhay is absoluut niet slecht maar vond wel dat ze op de kleine dingetjes gaan bezuinigen...
'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
'Als ik loop voel ik me beroerd, maar als ik niet loop nog beroerder'
'Once you discover the rewards of pain, you want more pain'
  dinsdag 27 september 2016 @ 08:20:18 #105
18008 hornage
FOK! Movie Trivia-Prijsmeester
pi_165595340
Ik vlieg as donderdag naar Christchurch om dan een volle maand met een camper door Nieuw Zeeland te reizen, erg veel zin in :Y *O*

Alleen die weersverwachtingen, best veel regen -O- Maarja, moet je maar niet in oktober daar heen willen gaan :7

We gaan in ieder geval zoveel mogelijk mooie natuur en outdooractiviteiten opzoeken. Nog tips?
Test je filmkennis! Speel mee met FOK! Movie Trivia en win prijzen!
pi_165595916
Wat ik hierboven al zei, zeekayakken bij Tasmanpark. Lopen ook mooie wandelpaden overigens.

Dit vond ik toen een erg mooie wandeling.
https://www.outsideonline(...)ealand-hikes#slide-3

Die twee zijn wel enigszins weersafhankelijk lijkt me, ik was er in februari/maart toen was het prachtig weer.

Queenstown voor het bungeejumpen en snelle bootjes en andere rare activiteiten.

Groene mossels eten.

Ik vond de pinguinkolonie bij Dunedin ook erg tof, maar of die er nu zitten.

Ik zou zelf nog wel eens wat langer naar het gebied bij Milford Sound willen gaan, daar hebben we toen eigenlijk allen een boottocht gedaan.

Verder alles wat de boekjes zeggen, want alles is er mooi en groots en en en


Oh en je bent met de camper, ze hadden in 2001 veel plekken in nationale parken waar je voor zo'n 3 a 4 gulden kon kamperen. Waren er zelfs wat faciliteiten wc / simpele douche / kraan etc

Veel plezier iig

[ Bericht 2% gewijzigd door pipster op 27-09-2016 09:32:04 ]
Well, what possible harm could one insane, mutant tentacle do?
pi_165596290
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 september 2016 08:20 schreef hornage het volgende:
Nog tips?
Na Christchurch sowieso 1 nachtje bij Lake Takepo. De sterrenhemels daar zijn ongeëvenaard. Mits onbewolkt uiteraard.

En vergeet alstublieft Stewart Island niet als je helemaal naar het zuiden rijdt. twee nachten en een paar mooie wandelingen! En kiwi garantie ;)
  dinsdag 27 september 2016 @ 09:56:58 #108
239294 PierreTT
Man man man, wat een drama!
pi_165596376
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 september 2016 09:51 schreef Uncle het volgende:

[..]

Na Christchurch sowieso 1 nachtje bij Lake Takepo. De sterrenhemels daar zijn ongeëvenaard. Mits onbewolkt uiteraard.

En vergeet alstublieft Stewart Island niet als je helemaal naar het zuiden rijdt. twee nachten en een paar mooie wandelingen! En kiwi garantie ;)
De reden dat ik in februari/maart langs Lake Tekapo ga, de sterrenhemel O+
Half bezopen is weggegooid geld.
  dinsdag 27 september 2016 @ 09:59:21 #109
18008 hornage
FOK! Movie Trivia-Prijsmeester
pi_165596417
Dank allen voor de tips _O_

Ik zal alles meenemen, Takepo klinkt goed :Y
Test je filmkennis! Speel mee met FOK! Movie Trivia en win prijzen!
  dinsdag 27 september 2016 @ 11:58:52 #110
27619 victorinox
Big, fuck-off shiny ones
pi_165598642
quote:
6s.gif Op dinsdag 27 september 2016 09:23 schreef pipster het volgende:

Ik vond de pinguinkolonie bij Dunedin ook erg tof, maar of die er nu zitten.

De excursie 's avonds waarbij je de blue penguins aan wal ziet komen is het mooiste/schattigste wat ik qua dieren in de natuur heb gezien.

Www.bluepenguins.co.nz

Zeker een aanrader.
The thoughts of others screech at them like the forced laughs of a billion art house movie patrons.
IMDb Vote History
pi_165598776
Bestaat er in Auckland of Christchurch eigenlijk ook zo'n 'backpacker' carmarket? Kan er online niets over vinden.

Het is nog maar een wild plan hoor, maar we zouden over 1,5 jaar dan met 2 kinderen samen een paar maanden (2 of 3) door NZ willen trekken (voordat de oudste naar school moet :+ )
Een camper/auto huren voor een langere periode is zo duur dat zelf kopen en weer verkopen veel aantrekkelijker lijkt te zijn :)
  dinsdag 27 september 2016 @ 21:11:51 #112
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_165611318
quote:
7s.gif Op dinsdag 27 september 2016 12:05 schreef Fazzoletti het volgende:
Bestaat er in Auckland of Christchurch eigenlijk ook zo'n 'backpacker' carmarket? Kan er online niets over vinden.

Het is nog maar een wild plan hoor, maar we zouden over 1,5 jaar dan met 2 kinderen samen een paar maanden (2 of 3) door NZ willen trekken (voordat de oudste naar school moet :+ )
Een camper/auto huren voor een langere periode is zo duur dat zelf kopen en weer verkopen veel aantrekkelijker lijkt te zijn :)

In de grote steden heb je vaak bepaalde straten waar alle particulieren hun autos bij elkaar te koop zetten langs de kant van de weg.
Verder moet het niet zo moeilijk zijn om een 2de hands auto op de kop te tikken na aankomst.
'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
'Als ik loop voel ik me beroerd, maar als ik niet loop nog beroerder'
'Once you discover the rewards of pain, you want more pain'
  dinsdag 27 september 2016 @ 21:24:21 #113
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_165611833
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 september 2016 21:11 schreef rechtsedirecte het volgende:

[..]

In de grote steden heb je vaak bepaalde straten waar alle particulieren hun autos bij elkaar te koop zetten langs de kant van de weg.
Verder moet het niet zo moeilijk zijn om een 2de hands auto op de kop te tikken na aankomst.
Is verzekerd krijgen niet een stuk lastiger als je er niet woont?
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  dinsdag 27 september 2016 @ 21:27:09 #114
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_165611946
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 september 2016 09:56 schreef PierreTT het volgende:

[..]

De reden dat ik in februari/maart langs Lake Tekapo ga, de sterrenhemel O+
Een werkelijk ongelofelijk mooie sterrenhemel, hem nergens zo mooi gezien als daar, ook niet midden in de sahara of op volle zee.
Meer is trouwens ook vreselijk blauw.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  dinsdag 27 september 2016 @ 22:15:52 #115
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_165613871
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 september 2016 21:24 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Is verzekerd krijgen niet een stuk lastiger als je er niet woont?
dat valt wel mee.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
'Als ik loop voel ik me beroerd, maar als ik niet loop nog beroerder'
'Once you discover the rewards of pain, you want more pain'
  woensdag 28 september 2016 @ 14:05:23 #116
239294 PierreTT
Man man man, wat een drama!
pi_165623954
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 september 2016 21:27 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Een werkelijk ongelofelijk mooie sterrenhemel, hem nergens zo mooi gezien als daar, ook niet midden in de sahara of op volle zee.
Meer is trouwens ook vreselijk blauw.
Goed om te horen, ik heb het op de rondreis ertussen gepropt namelijk, inclusief observatory tour :)
Half bezopen is weggegooid geld.
pi_165624481
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 september 2016 21:11 schreef rechtsedirecte het volgende:

[..]

In de grote steden heb je vaak bepaalde straten waar alle particulieren hun autos bij elkaar te koop zetten langs de kant van de weg.
Verder moet het niet zo moeilijk zijn om een 2de hands auto op de kop te tikken na aankomst.
Ah werkt het zo :) Maar zoiets als in Sydney, op de Kings Cross carmarket, is er dus niet? Dat was (in 2004 :') ) wel heel relaxed, kon je ook alles regelen met verzekering enzo
  woensdag 28 september 2016 @ 18:51:18 #118
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_165629828
quote:
1s.gif Op woensdag 28 september 2016 14:05 schreef PierreTT het volgende:

[..]

Goed om te horen, ik heb het op de rondreis ertussen gepropt namelijk, inclusief observatory tour :)
Ik heb net over op het weerbericht gekeken, ze geven zware bewolking op ;)
'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
'Als ik loop voel ik me beroerd, maar als ik niet loop nog beroerder'
'Once you discover the rewards of pain, you want more pain'
  donderdag 29 september 2016 @ 11:30:50 #119
239294 PierreTT
Man man man, wat een drama!
pi_165642789
quote:
0s.gif Op woensdag 28 september 2016 18:51 schreef rechtsedirecte het volgende:

[..]

Ik heb net over op het weerbericht gekeken, ze geven zware bewolking op ;)
Jij weet helemaal niet wanneer ik daar ben! :P
Half bezopen is weggegooid geld.
pi_165745809
Ook dit weekend terug gekomen van 3.5 week NZ.

Begonnen in Queenstown en toen richting Auckland gereden /gevaren :)
Qua weer was de verwachting dat dit ook erg wisselvallig zou zijn . Maar dit blijk toch iets anders te zijn geweest . Het ZuiderEiland eigenlijk alleen maar warmer en droger weer gehad . En aangekomen op het Noorder eiland een week lang regen gehad :) .

Ondanks het weer zijn beide eilanden prachtig . Met toch een voorkeur naar het Zuidereiland . Meer rauwere natuur en de bijkomende rust .

Lake tekapo is trouwens geniaal . Het observatory op mt Dobson helaas niet kunnen bezoeken omdat ( te kleine kinderen niet welkom zijn na zonsondergang) . Maar desondanks toch een prachtige omgeving .

Wat leuk is in dat deel van het Zuidereiland zijn alle kleine vliegveldjes die je vluchten of helicopter vluchten aanbieden over de alpen/sounds of glaciers .

Voor de mensen op doorreis van de west naar oostkust kan ik het plaatsje Hanmer springs trouwens aanraden dit ligt op een warm water bron waar heerlijke outdoor spa's en zwembaden zijn gebouwd met uitzicht op de bergen :).

Al met al zou ik nog maanden kunnen reizen zonder met te vervelen maargoed..
I'm sick of all this pooping stuff i'm getting my buttcheeks pierced together .
pi_165795751
quote:
14s.gif Op dinsdag 4 oktober 2016 11:17 schreef Steve-O het volgende:
Ook dit weekend terug gekomen van 3.5 week NZ.

Begonnen in Queenstown en toen richting Auckland gereden /gevaren :)
Qua weer was de verwachting dat dit ook erg wisselvallig zou zijn . Maar dit blijk toch iets anders te zijn geweest . Het ZuiderEiland eigenlijk alleen maar warmer en droger weer gehad . En aangekomen op het Noorder eiland een week lang regen gehad :) .

Ondanks het weer zijn beide eilanden prachtig . Met toch een voorkeur naar het Zuidereiland . Meer rauwere natuur en de bijkomende rust .

Lake tekapo is trouwens geniaal . Het observatory op mt Dobson helaas niet kunnen bezoeken omdat ( te kleine kinderen niet welkom zijn na zonsondergang) . Maar desondanks toch een prachtige omgeving .

Wat leuk is in dat deel van het Zuidereiland zijn alle kleine vliegveldjes die je vluchten of helicopter vluchten aanbieden over de alpen/sounds of glaciers .

Voor de mensen op doorreis van de west naar oostkust kan ik het plaatsje Hanmer springs trouwens aanraden dit ligt op een warm water bron waar heerlijke outdoor spa's en zwembaden zijn gebouwd met uitzicht op de bergen :).

Al met al zou ik nog maanden kunnen reizen zonder met te vervelen maargoed..
Leuk om te horen dat je een goede reis hebt gehad ^O^

Jammer van het weer op het Noordereiland, dat is hier momenteel nog steeds huilen met de pet op.
In the coolest little capital of the world
  donderdag 6 oktober 2016 @ 20:12:01 #122
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_165795930
quote:
0s.gif Op donderdag 6 oktober 2016 20:06 schreef Drebbelman het volgende:

Jammer van het weer op het Noordereiland, dat is hier momenteel nog steeds huilen met de pet op.
puur karma..... iedereen die altijd wat te zeggen heeft over hoe koud en beroert het weer in de Deep South is krijgt nu zijn verdiende loon ;)
Hier al 7 weken volop voorjaar :D
'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
'Als ik loop voel ik me beroerd, maar als ik niet loop nog beroerder'
'Once you discover the rewards of pain, you want more pain'
pi_165806932
quote:
0s.gif Op donderdag 6 oktober 2016 20:12 schreef rechtsedirecte het volgende:

[..]

puur karma..... iedereen die altijd wat te zeggen heeft over hoe koud en beroert het weer in de Deep South is krijgt nu zijn verdiende loon ;)
Hier al 7 weken volop voorjaar :D
Je woont op t Zuidereiland ?

Zou mijn voorkeur in ieder geval ook hebben :) ( En niet door t weer )
I'm sick of all this pooping stuff i'm getting my buttcheeks pierced together .
  vrijdag 7 oktober 2016 @ 09:22:31 #124
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_165807091
quote:
11s.gif Op vrijdag 7 oktober 2016 09:11 schreef Steve-O het volgende:

[..]

Je woont op t Zuidereiland ?

Zou mijn voorkeur in ieder geval ook hebben :) ( En niet door t weer )
Ja in de diepe zuiden, 40km boven Invercargilll
'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
'Als ik loop voel ik me beroerd, maar als ik niet loop nog beroerder'
'Once you discover the rewards of pain, you want more pain'
  vrijdag 7 oktober 2016 @ 10:19:28 #125
239294 PierreTT
Man man man, wat een drama!
pi_165807868
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 oktober 2016 09:22 schreef rechtsedirecte het volgende:

[..]

Ja in de diepe zuiden, 40km boven Invercargilll
Ik kom van het voorjaar tot aan Gore en Winton, ben ik dan in de buurt? :P
Half bezopen is weggegooid geld.
  zaterdag 8 oktober 2016 @ 04:56:50 #126
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_165827203
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 oktober 2016 10:19 schreef PierreTT het volgende:

[..]

Ik kom van het voorjaar tot aan Gore en Winton, ben ik dan in de buurt? :P
Ja, heel dicht bij!
Heb je toevallig familie/vrienden in de veehouderij die je ga bezoeken, want verder is er niet veel wat deze plaatsjes op de must see list zet :D
'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
'Als ik loop voel ik me beroerd, maar als ik niet loop nog beroerder'
'Once you discover the rewards of pain, you want more pain'
  zaterdag 8 oktober 2016 @ 09:50:43 #127
239294 PierreTT
Man man man, wat een drama!
pi_165828242
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 oktober 2016 04:56 schreef rechtsedirecte het volgende:

[..]

Ja, heel dicht bij!
Heb je toevallig familie/vrienden in de veehouderij die je ga bezoeken, want verder is er niet veel wat deze plaatsjes op de must see list zet :D
Nee, geen bekenden in de veehouderij! :P Ik rij er eigenlijk alleen langs, op de weg van Clyde en Roxburgh naar Te Anau :)
Half bezopen is weggegooid geld.
pi_165944075
Hee fokkers! Ik ben heel erg aan het twijfelen en heb jullie hulp nodig! Ik zit op dit moment in Wellington na een week door Noord gereisd te hebben. Ik maak morgen de oversteek naar het Zuidereiland. Nu twijfel ik heel erg of ik een auto zal huren of niet.. ik heb op noord met de intercity gereisd en ben 2x met iemand meegereden, en dat ging eigenlijk best prima. Het dilemma is eigenlijk het geld, ik kan een auto huren voor 3 weken nu voor 450-500 eu inclusief verzekering of verder reizen met de intercity waar ik qua reisuren nog (denk ik) 40 uur bij moet kopen a 305 dollar. Een groot verschil aan kosten aangezien benzine er nog bij komt.
Met de auto ben je veel vrijer en kan je onderweg nog eens stoppen op mooie plekken maar is dat het waard? Mensen hier ervaring mee?

Btw NZ is awesome!
pi_165945323
Ik heb zelf alles met intercity gedaan, en vond dat opzich best prima. Enige nadeel was wel dat ik soms op plaatsen was, waar ik eigenlijk niet heen had hoeven gaan. Mits het in je budget past, zou ik voor de auto gaan. Maar dan ben je inderdaad wel een hoop extra geld kwijt...
pi_165945686
Auto doen
Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+
  vrijdag 14 oktober 2016 @ 08:44:02 #131
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_165946976
quote:
0s.gif Op donderdag 13 oktober 2016 22:58 schreef Temple het volgende:
Hee fokkers! Ik ben heel erg aan het twijfelen en heb jullie hulp nodig! Ik zit op dit moment in Wellington na een week door Noord gereisd te hebben. Ik maak morgen de oversteek naar het Zuidereiland. Nu twijfel ik heel erg of ik een auto zal huren of niet.. ik heb op noord met de intercity gereisd en ben 2x met iemand meegereden, en dat ging eigenlijk best prima. Het dilemma is eigenlijk het geld, ik kan een auto huren voor 3 weken nu voor 450-500 eu inclusief verzekering of verder reizen met de intercity waar ik qua reisuren nog (denk ik) 40 uur bij moet kopen a 305 dollar. Een groot verschil aan kosten aangezien benzine er nog bij komt.
Met de auto ben je veel vrijer en kan je onderweg nog eens stoppen op mooie plekken maar is dat het waard? Mensen hier ervaring mee?

Btw NZ is awesome!
Auto huren, het meergeld is het dik en dik waard. Je bent immers in NZ voor de natuur neem ik aan?
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_165949594
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 oktober 2016 08:44 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Auto huren, het meergeld is het dik en dik waard. Je bent immers in NZ voor de natuur neem ik aan?
True, maar ik denk vervolgens ook van het geld dat ik uitspaar kan ik gaan skydiven en andere hele gave duurdere dingen doen.. en daarnaast zijn de meeste plekken echt wel te bereiken met de intercity
  vrijdag 14 oktober 2016 @ 20:19:55 #133
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_165958460
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 oktober 2016 11:40 schreef Temple het volgende:

[..]
daarnaast zijn de meeste plekken echt wel te bereiken met de intercity
;(
Niet als je het echte NZ wilt zien en je alleen de toerist traps wil aandoen
'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
'Als ik loop voel ik me beroerd, maar als ik niet loop nog beroerder'
'Once you discover the rewards of pain, you want more pain'
  vrijdag 14 oktober 2016 @ 20:48:12 #134
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_165959229
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 oktober 2016 11:40 schreef Temple het volgende:

[..]

True, maar ik denk vervolgens ook van het geld dat ik uitspaar kan ik gaan skydiven en andere hele gave duurdere dingen doen.. en daarnaast zijn de meeste plekken echt wel te bereiken met de intercity
Je kan ook denken, hoe vaak kom ik nog in Nieuw Zeeland, want Skydiven kan je overal ter wereld doen.
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
  vrijdag 14 oktober 2016 @ 21:10:22 #135
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_165959784
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 oktober 2016 11:40 schreef Temple het volgende:

[..]

True, maar ik denk vervolgens ook van het geld dat ik uitspaar kan ik gaan skydiven en andere hele gave duurdere dingen doen.. en daarnaast zijn de meeste plekken echt wel te bereiken met de intercity
Tja, liever toeristen ellende dan het land zien
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_165959982
Oké duidelijk haha. Ik zei btw skydiven maar bedoel ook dingen als Millford Sounds, en whalewatching en kayakken in Abel Tasman. Dingen die wel alleen hier te doen zijn (of die ik juist hier wil doen). Maar ik snap je punt. Welke plekken die je niet met de bus kan bereiken moet ik volgens jullie sowieso zien?
  vrijdag 14 oktober 2016 @ 21:22:37 #137
286575 Roces18
Chef de party
pi_165960107
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 oktober 2016 21:18 schreef Temple het volgende:
Oké duidelijk haha. Ik zei btw skydiven maar bedoel ook dingen als Millford Sounds, en whalewatching en kayakken in Abel Tasman. Dingen die wel alleen hier te doen zijn (of die ik juist hier wil doen). Maar ik snap je punt. Welke plekken die je niet met de bus kan bereiken moet ik volgens jullie sowieso zien?
in NZ is een auto gewoon een must vind ik.
En skydiven kan je overal doen, is niet per se speciaal in nz.
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
  vrijdag 14 oktober 2016 @ 21:31:10 #138
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_165960368
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 oktober 2016 21:18 schreef Temple het volgende:
Oké duidelijk haha. Ik zei btw skydiven maar bedoel ook dingen als Millford Sounds, en whalewatching en kayakken in Abel Tasman. Dingen die wel alleen hier te doen zijn (of die ik juist hier wil doen). Maar ik snap je punt. Welke plekken die je niet met de bus kan bereiken moet ik volgens jullie sowieso zien?
ik weet niet of je van tramping houdt maar er zijn hele mooie wandeltochten, buiten "the great walks" om, die je op plekken brengt waar geen mens komt. Voorbeeld hiervan is bijv. Aparima River Trail in het zuiden
'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
'Als ik loop voel ik me beroerd, maar als ik niet loop nog beroerder'
'Once you discover the rewards of pain, you want more pain'
  vrijdag 14 oktober 2016 @ 22:04:29 #139
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_165961343
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 oktober 2016 21:31 schreef rechtsedirecte het volgende:

[..]

ik weet niet of je van tramping houdt maar er zijn hele mooie wandeltochten, buiten "the great walks" om, die je op plekken brengt waar geen mens komt. Voorbeeld hiervan is bijv. Aparima River Trail in het zuiden
Neem DEET mee
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  vrijdag 14 oktober 2016 @ 22:54:23 #140
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_165962438
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 oktober 2016 22:04 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Neem DEET mee
absolute a must!!
'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
'Als ik loop voel ik me beroerd, maar als ik niet loop nog beroerder'
'Once you discover the rewards of pain, you want more pain'
pi_165964343
Je wil ook gewoon de vrijheid hebben om te gaan waar je wilt en wanneer je wilt, en je onderweg laten verrassen.
Als ik hier in NZ rondreis, reis ik nooit rechtstreeks van A naar B (behalve als ik ergens op een bepaalde tijd moet zijn). Het land is veel meer dan 'eindbestemmingen'.
In the coolest little capital of the world
  zaterdag 15 oktober 2016 @ 10:33:47 #142
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_165967428
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 oktober 2016 00:22 schreef Drebbelman het volgende:
Je wil ook gewoon de vrijheid hebben om te gaan waar je wilt en wanneer je wilt, en je onderweg laten verrassen.
Als ik hier in NZ rondreis, reis ik nooit rechtstreeks van A naar B (behalve als ik ergens op een bepaalde tijd moet zijn). Het land is veel meer dan 'eindbestemmingen'.
Een zijweg nemen, in een prachtig dal terecht komen en even verder tussen 10.000 schapen staan die je tegemoed komen
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  zaterdag 15 oktober 2016 @ 12:02:11 #143
286575 Roces18
Chef de party
pi_165968502
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 oktober 2016 22:04 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Neem DEET mee
Kan je beter daar kopen. Ik heb altijd het idee dat de middeltjes die in de landen zelf worden verkocht beter en goedkoper zijn dan de troep die we hier hebben
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
  zaterdag 15 oktober 2016 @ 12:46:23 #144
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_165969322
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 oktober 2016 12:02 schreef Roces18 het volgende:

[..]

Kan je beter daar kopen. Ik heb altijd het idee dat de middeltjes die in de landen zelf worden verkocht beter en goedkoper zijn dan de troep die we hier hebben
Klopt
Mijn punt was, neem het mee op je wandeltocht, niet, neem het mee naar NZ
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_166101148
Nog bedankt voor de tips! Heb een goede deal gespot en de auto is ondertussen binnen. En inderdaad het is het waard, moet mezelf inhouden om niet iedere 5 min te stoppen voor een foto..
Morgen richting Wanaka :)
  Redactie Frontpage vrijdag 21 oktober 2016 @ 10:03:44 #146
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_166101571
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 oktober 2016 12:02 schreef Roces18 het volgende:

[..]

Kan je beter daar kopen. Ik heb altijd het idee dat de middeltjes die in de landen zelf worden verkocht beter en goedkoper zijn dan de troep die we hier hebben
In NZ is de DEET niet anders dan in NL. Ze hebben daar ook een warenwet, anders dan in Azië.

Maar goed, DEET tegen sandflies is zeker een must.
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 oktober 2016 09:35 schreef Temple het volgende:
Nog bedankt voor de tips! Heb een goede deal gespot en de auto is ondertussen binnen. En inderdaad het is het waard, moet mezelf inhouden om niet iedere 5 min te stoppen voor een foto..
Morgen richting Wanaka :)
Mountain View backpackers daar is een aanrader!

Mt Iron wandeling in Wanaka is ook mooi. Erg leuk overzicht over de stad, het meer en de Alpen.
Ta mère
El Coño
ウイスキー
  vrijdag 21 oktober 2016 @ 14:55:18 #147
286575 Roces18
Chef de party
pi_166106417
quote:
2s.gif Op vrijdag 21 oktober 2016 10:03 schreef JeMoeder het volgende:

[..]

In NZ is de DEET niet anders dan in NL. Ze hebben daar ook een warenwet, anders dan in Azië.

Maar goed, DEET tegen sandflies is zeker een must.

Snap ik ook wel DEET is DEET.
Maar ze gebruiken ook andere middeltjes dan die rommel die wij voor belachelijke prijzen hebben
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
  Redactie Frontpage vrijdag 21 oktober 2016 @ 15:50:19 #148
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_166107406
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 oktober 2016 14:55 schreef Roces18 het volgende:

[..]

Snap ik ook wel DEET is DEET.
Maar ze gebruiken ook andere middeltjes dan die rommel die wij voor belachelijke prijzen hebben
Oh, ik dacht dat je hele sterke vormen van DEET bedoelde, die hebben ze daar nl. niet :) Nu begrijp ik het :D
Ta mère
El Coño
ウイスキー
  vrijdag 21 oktober 2016 @ 20:02:01 #149
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_166111797
quote:
2s.gif Op vrijdag 21 oktober 2016 10:03 schreef JeMoeder het volgende:

Mt Iron wandeling in Wanaka is ook mooi. Erg leuk overzicht over de stad, het meer en de Alpen.
Mt Roy or go home!
'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
'Als ik loop voel ik me beroerd, maar als ik niet loop nog beroerder'
'Once you discover the rewards of pain, you want more pain'
  Redactie Frontpage zaterdag 22 oktober 2016 @ 15:32:56 #150
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_166126602
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 oktober 2016 20:02 schreef rechtsedirecte het volgende:

[..]

Mt Roy or go home!
Fair enough, maar daar had ik destijds niet echt de tijd voor ;)
Ta mère
El Coño
ウイスキー
pi_166137476
Mt Roy track is dicht helaas! Gister wel Mt Iron gelopen :)

Ga morgen naar Queenstown, jullie hebben vast nog tips?!
  donderdag 23 februari 2017 @ 09:35:48 #152
239294 PierreTT
Man man man, wat een drama!
pi_169085089
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 oktober 2016 20:02 schreef rechtsedirecte het volgende:

[..]

Mt Roy or go home!
Hé rechtse, groeten vanuit Hokitika!

(Tevens enorme kick :P )
Half bezopen is weggegooid geld.
  vrijdag 24 februari 2017 @ 02:37:51 #153
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_169109458
bedankt voor de schop Pierre, dit topic was inderdaad al een tijdje rustig terwijl het toeristenseizoen hier toch nog volop bezig is
'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
'Als ik loop voel ik me beroerd, maar als ik niet loop nog beroerder'
'Once you discover the rewards of pain, you want more pain'
  woensdag 1 maart 2017 @ 04:47:32 #154
180015 Aryon
bla die bla die bla
pi_169213368
Net een korte 3 maanden in NZ geweest. Wat een prachtige natuur en mensen. En zo makkelijk te bereizen, echt bizar!
Slay the dragon in your dreams!
pi_173836220
Rustig hier :o
Wil volgend jaar maart die kant op, de reis die ik altijd al heb willen maken. 8 week in totaal met kleine week Sydney, twijfel alleen nog over Stray of autohuur. Vandaag deze topic reeks doorgelezen, veel goede tips opgedaan ^O^
pi_173839517
quote:
0s.gif Op zondag 17 september 2017 17:58 schreef M90 het volgende:
Rustig hier :o
Wil volgend jaar maart die kant op, de reis die ik altijd al heb willen maken. 8 week in totaal met kleine week Sydney, twijfel alleen nog over Stray of autohuur. Vandaag deze topic reeks doorgelezen, veel goede tips opgedaan ^O^
Als je het financieel redt dan sowieso met de auto !
  maandag 18 september 2017 @ 11:22:58 #157
161275 Smash-it
Zelfs m'n naam is mooi
pi_173849087
quote:
0s.gif Op zondag 17 september 2017 17:58 schreef M90 het volgende:
Rustig hier :o
Wil volgend jaar maart die kant op, de reis die ik altijd al heb willen maken. 8 week in totaal met kleine week Sydney, twijfel alleen nog over Stray of autohuur. Vandaag deze topic reeks doorgelezen, veel goede tips opgedaan ^O^
Hangt er misschien ook vanaf hoe oud je bent?

Ik was 22 toen ik met Stray meeging en dat was ge-wel-dig. Alleen maar feesten en gave dingen zien en elke dag wel een outdoor activiteit. Nu ben ik 30 en weet ik niet of ik nog steeds voor Stray zou kiezen. Mocht je wel met Stray gaan,ben ik heel benieuwd naar je ervaringen!

Zijn er hier nog mensen die recent met Stray hebben gereisd? Ik heb er echt goede herinneringen aan..
  maandag 18 september 2017 @ 11:58:50 #158
239294 PierreTT
Man man man, wat een drama!
pi_173849602
quote:
0s.gif Op zondag 17 september 2017 17:58 schreef M90 het volgende:
Rustig hier :o
Wil volgend jaar maart die kant op, de reis die ik altijd al heb willen maken. 8 week in totaal met kleine week Sydney, twijfel alleen nog over Stray of autohuur. Vandaag deze topic reeks doorgelezen, veel goede tips opgedaan ^O^
Heel gaaf, ga je naar beide eilanden? Ik heb het de keren dat ik er ben geweest met zowel camper als auto gedaan en dat was fantastisch. Ik hoor echter ook goede verhalen over Stray, maar zoals hierboven gemeld hangt dat mijns inziens ook vooral van je leeftijd af :)
Half bezopen is weggegooid geld.
pi_173978848
quote:
1s.gif Op maandag 18 september 2017 11:58 schreef PierreTT het volgende:

[..]

Heel gaaf, ga je naar beide eilanden? Ik heb het de keren dat ik er ben geweest met zowel camper als auto gedaan en dat was fantastisch. Ik hoor echter ook goede verhalen over Stray, maar zoals hierboven gemeld hangt dat mijns inziens ook vooral van je leeftijd af :)
Thnx voor de reacties! ^O^
Beide eilanden is inderdaad het plan, eerst noord, dan zuid. Ben 27 en ik reis alleen, daarom leek Stray me wel tof. Auto huur en overal kunnen gaan en staan is ook wel aantrekkelijk maar omdat ik alleen reis ben ik er een klein beetje terughoudend over :P
  maandag 25 september 2017 @ 18:33:24 #160
260839 vuvuzela
pwèèèèèp
pi_173991458
Genoeg 30 plussers meegemaakt in de bussen van Stray ^O^ 27 is dus zeker niet oud. Zolang je je niet als bejaarde gedraagt en alles vanuit de bus wil bekijken, is er niks aan de hand :D
pi_173991647
quote:
0s.gif Op zondag 24 september 2017 22:43 schreef M90 het volgende:

[..]
. Auto huur en overal kunnen gaan en staan is ook wel aantrekkelijk maar omdat ik alleen reis ben ik er een klein beetje terughoudend over :P
Je komt altijd en overal wel mensen tegen ook om mee te ouwehoeren, verhalen mee uit te wisselen en wellicht zelfs deels samen mee te reizen of dingen te ondernemen
Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+
pi_173992712
quote:
0s.gif Op zondag 24 september 2017 22:43 schreef M90 het volgende:

[..]

Thnx voor de reacties! ^O^
Beide eilanden is inderdaad het plan, eerst noord, dan zuid. Ben 27 en ik reis alleen, daarom leek Stray me wel tof. Auto huur en overal kunnen gaan en staan is ook wel aantrekkelijk maar omdat ik alleen reis ben ik er een klein beetje terughoudend over :P
Auto is echt duizend keer toffer dan zo'n kutbus
  zondag 5 november 2017 @ 16:20:51 #163
73386 Fazz
onderweg
pi_174885723
* kick * 8-)

In januari staan er 4 weken Nieuw Zeeland gepland *O* Onze 4e keer en voorlopig laatste denk ik Zoon wordt leerplichtig }:| We reizen met 2 kinderen, zoon van bijna 4 en dochter van bijna 1. De tent gaat weer mee, daarmee kom je toch echt op mooiere plekken terecht O+

Het plan is om op het Noord Eiland te blijven, vorige keer zijn we voornamelijk in Northland en Coromandel gebleven. Nu ben ik op zoek naar een leuke, fijne plek met een goed strand. Onze oudste is gek op zee en strand en het lijkt me dus fijn om dat een dag of 5 te doen. Waar kunnen we dan het beste heen?

Verder staan Tongariro NP op de planning, White Island (ga ik alleen doen want <8 jaar niet toegestaan) Andere tips voor NP met mooie (korte) hikes (max 3 a 4 uur) zijn ook welkom, we hebben ze lang nog niet allemaal gezien :+
pi_174886749
quote:
17s.gif Op maandag 18 september 2017 11:22 schreef Smash-it het volgende:

[..]

Hangt er misschien ook vanaf hoe oud je bent?

Ik was 22 toen ik met Stray meeging en dat was ge-wel-dig. Alleen maar feesten en gave dingen zien en elke dag wel een outdoor activiteit. Nu ben ik 30 en weet ik niet of ik nog steeds voor Stray zou kiezen. Mocht je wel met Stray gaan,ben ik heel benieuwd naar je ervaringen!

Zijn er hier nog mensen die recent met Stray hebben gereisd? Ik heb er echt goede herinneringen aan..
Ik heb ook met stray gereisd. Van Auckland naar Hahei helaas wel in een 10% bezette bus in het hoogseizoen, maar naar het Zuiden mij prima vermaakt! Het aantal lekkere wijven viel wel wat tegen, maar leuke gesprekken gevoerd met de uiteenlopende persoonlijkheden.
Hey
pi_174889913
quote:
7s.gif Op zondag 5 november 2017 16:20 schreef Fazzoletti het volgende:
* kick * 8-)

In januari staan er 4 weken Nieuw Zeeland gepland *O* Onze 4e keer en voorlopig laatste denk ik Zoon wordt leerplichtig }:| We reizen met 2 kinderen, zoon van bijna 4 en dochter van bijna 1. De tent gaat weer mee, daarmee kom je toch echt op mooiere plekken terecht O+

Het plan is om op het Noord Eiland te blijven, vorige keer zijn we voornamelijk in Northland en Coromandel gebleven. Nu ben ik op zoek naar een leuke, fijne plek met een goed strand. Onze oudste is gek op zee en strand en het lijkt me dus fijn om dat een dag of 5 te doen. Waar kunnen we dan het beste heen?

Verder staan Tongariro NP op de planning, White Island (ga ik alleen doen want <8 jaar niet toegestaan) Andere tips voor NP met mooie (korte) hikes (max 3 a 4 uur) zijn ook welkom, we hebben ze lang nog niet allemaal gezien :+
Je hebt vast al veel mooie stranden gezien in Northland en Coromandel, maar als je iets anders zoekt zou ik eens bij Hawke's Bay gaan kijken, overschot aan mooie stranden:

http://www.nzherald.co.nz(...)62&objectid=11382095
https://www.backpackerguide.nz/beautiful-beaches-hawkes-bay/

Wat betreft NP, Silica Rapids is een leuke en makkelijke wandeling, Tama Lakes erg mooi maar waarschijnlijk iets te zwaar voor een 4yo. Of Waitonga falls vanuit Ohakune.
In the coolest little capital of the world
pi_174890357
quote:
7s.gif Op zondag 5 november 2017 16:20 schreef Fazzoletti het volgende:
* kick * 8-)

In januari staan er 4 weken Nieuw Zeeland gepland *O* Onze 4e keer en voorlopig laatste denk ik Zoon wordt leerplichtig }:| We reizen met 2 kinderen, zoon van bijna 4 en dochter van bijna 1. De tent gaat weer mee, daarmee kom je toch echt op mooiere plekken terecht O+

Het plan is om op het Noord Eiland te blijven, vorige keer zijn we voornamelijk in Northland en Coromandel gebleven. Nu ben ik op zoek naar een leuke, fijne plek met een goed strand. Onze oudste is gek op zee en strand en het lijkt me dus fijn om dat een dag of 5 te doen. Waar kunnen we dan het beste heen?

Verder staan Tongariro NP op de planning, White Island (ga ik alleen doen want <8 jaar niet toegestaan) Andere tips voor NP met mooie (korte) hikes (max 3 a 4 uur) zijn ook welkom, we hebben ze lang nog niet allemaal gezien :+
Leuk! Ik heb even geen tips, maar wel een vraag. Met je kinderen hiken, hoeveel lopen ze dan zelf? Kan die van 4 al 3-uurs hikes doen, en dan die van 1 in zo'n draagrugzak, of doen jullie dat anders?

Ik vraag het uit eigenbeland, want mijn 3-jarige loopt hikes van max 1 uur ongeveer, dus ik vind 3-4 uur al erg indrukwekkend voor een 4 jarige!
  zondag 5 november 2017 @ 21:24:52 #167
73386 Fazz
onderweg
pi_174892613
quote:
0s.gif Op zondag 5 november 2017 19:39 schreef Drebbelman het volgende:

[..]

Je hebt vast al veel mooie stranden gezien in Northland en Coromandel, maar als je iets anders zoekt zou ik eens bij Hawke's Bay gaan kijken, overschot aan mooie stranden:

http://www.nzherald.co.nz(...)62&objectid=11382095
https://www.backpackerguide.nz/beautiful-beaches-hawkes-bay/

Wat betreft NP, Silica Rapids is een leuke en makkelijke wandeling, Tama Lakes erg mooi maar waarschijnlijk iets te zwaar voor een 4yo. Of Waitonga falls vanuit Ohakune.
Ah dat ziet er mooi uit! In die hoek zijn we helemaal nog niet geweest. We hebben voorgaande keren op hele mooie plekken gekampeerd maar waren toen niet gefocust op mooie stranden, liever de natuur in :)

quote:
1s.gif Op zondag 5 november 2017 20:00 schreef dodoria het volgende:

[..]

Leuk! Ik heb even geen tips, maar wel een vraag. Met je kinderen hiken, hoeveel lopen ze dan zelf? Kan die van 4 al 3-uurs hikes doen, en dan die van 1 in zo'n draagrugzak, of doen jullie dat anders?

Ik vraag het uit eigenbeland, want mijn 3-jarige loopt hikes van max 1 uur ongeveer, dus ik vind 3-4 uur al erg indrukwekkend voor een 4 jarige!
Het is een wilde gok Dodoria :+ Misschien ook wel erg voorbarig dus :+ We nemen wel een drager voor hem mee zodat hij ook op de rug kan. We gaan het gewoon proberen en in het ergste geval worden het alleen maar korte stukjes lopen, ook dan is er vast genoeg moois te zien :)
pi_174899381
quote:
7s.gif Op zondag 5 november 2017 21:24 schreef Fazzoletti het volgende:

[..]

Ah dat ziet er mooi uit! In die hoek zijn we helemaal nog niet geweest. We hebben voorgaande keren op hele mooie plekken gekampeerd maar waren toen niet gefocust op mooie stranden, liever de natuur in :)

[..]

Het is een wilde gok Dodoria :+ Misschien ook wel erg voorbarig dus :+ We nemen wel een drager voor hem mee zodat hij ook op de rug kan. We gaan het gewoon proberen en in het ergste geval worden het alleen maar korte stukjes lopen, ook dan is er vast genoeg moois te zien :)
Ach zo, snap ik!
Als je een drager bij je hebt maakt het in ieder geval niet uit, dan zie je wel hoe ver de kleuter komt.
Wij hebben wel eens een klein deel van een grote wandeling gedaan, volgens mij was dat de routeburn. Dus wij deden iets van 30 minuten vanaf een kant en zijn toen weer omgedraaid, terwijl man nog even doorwandelde. Dan mis je wel de spectaculairste uitzichten, maar ik persoonlijk vind het door de bossen wandelen ook een heerlijke ervaring, zeker met een kleuter is dat echt een avontuur!
pi_176397596
Nieuw-Zeeland :) Volgend jaar januari die kant op. Geweldig.

We willen een klein busje / Van te huren. In verband met budget ("backpackers") kunnen we niet teveel en te gek. Is het een idee om een tent , dikke slaapzak en slaapmat te huren voor slaapplek? Of iemand nog een tip voor budget Van waar met 2 personen in te slapen is?
Love is in the air!
pi_176508505
Iemand ervaring met kamperen in Nieuw Zeeland?
Love is in the air!
pi_176509029
quote:
0s.gif Op zondag 14 januari 2018 21:49 schreef Landgeld het volgende:
Iemand ervaring met kamperen in Nieuw Zeeland?
Ja. Wat wil je weten?
pi_176510035
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 januari 2018 21:11 schreef Landgeld het volgende:
Nieuw-Zeeland :) Volgend jaar januari die kant op. Geweldig.

We willen een klein busje / Van te huren. In verband met budget ("backpackers") kunnen we niet teveel en te gek. Is het een idee om een tent , dikke slaapzak en slaapmat te huren voor slaapplek? Of iemand nog een tip voor budget Van waar met 2 personen in te slapen is?
Als je een busje huurt dan zou ik in dat busje slapen :P
pi_176511389
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 januari 2018 21:11 schreef Landgeld het volgende:
Nieuw-Zeeland :) Volgend jaar januari die kant op. Geweldig.

We willen een klein busje / Van te huren. In verband met budget ("backpackers") kunnen we niet teveel en te gek. Is het een idee om een tent , dikke slaapzak en slaapmat te huren voor slaapplek? Of iemand nog een tip voor budget Van waar met 2 personen in te slapen is?
Er zijn heel veel mogelijkheden, ligt er maar net aan wat je wil.
Je kunt je busje gebruiken als slaapplek, wild kamperen is in principe toegestaan, maar de gebieden waar dit ook werkelijk kan worden wel steeds kleiner. Councils hebben zelf de vrijheid om regels met betrekking tot 'freedom camping' aan te scherpen, oa vanwege de overlast die het veroorzaakt....dus als je voor de wildkampeer optie gaat, raad ik aan je eerst goed in te lezen wat je beperkingen zijn om boetes te voorkomen.

Steeds meer gebieden zijn beperkt voor 'self-contained' campertjes, die een eigen douche en toilet hebben.

In alle gevallen, zorg ervoor dat je je plek achterlaat zoals je het aangetroffen had: neem alle afval en troep mee, zo voorkom je dat het voor andere mensen niet nog moeilijker wordt om van de mooie natuur te genieten en hou je het ook leuk voor mensen die hier wonen.

Verder: google is your friend, over bovenstaande staan ontelbaar veel websites volgeschreven.
In the coolest little capital of the world
pi_176512632
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 januari 2018 21:11 schreef Landgeld het volgende:
Nieuw-Zeeland :) Volgend jaar januari die kant op. Geweldig.

We willen een klein busje / Van te huren. In verband met budget ("backpackers") kunnen we niet teveel en te gek. Is het een idee om een tent , dikke slaapzak en slaapmat te huren voor slaapplek? Of iemand nog een tip voor budget Van waar met 2 personen in te slapen is?
Wild kamperen wordt niet gewaardeerd in Nieuw-Zeeland als je niet 'self-contained' bent, zelfs op de paar plekken waar het nog wel is toegestaan. Self-contained betekent dat het niet de bedoeling is dat je in de natuur je behoefte doet, maar dat je bijvoorbeeld een camper met een toilet hebt. Buiten dat het vies is, en er op deze manier door toeristen al verschillende microben zijn geintroduceerd in de rivieren, en cultureel gezien is het echt heel kwalijk als plas en poep op de een of andere manier in de rivieren komt, of op plekken komt waar mensen komen en activiteiten doen (lopen, eten, werken, mensen begraven zijn etc).
Ik zou het dan ook niemand aanraden om met een auto en een tentje te gaan kamperen, tenzij je gewoon iedere keer op DOC campsites, of andere aangewezen plekken (met openbaar toilet faciliteit) staat.
  maandag 15 januari 2018 @ 13:34:43 #175
359555 egelhond
Let' Rock Bitch!
pi_176518237
Wij hadden een campervan van "Spaceship" . Zij bieden voor een mooie prijs campervans aan. Je hebt keuze uit 3 modellen waarvan het verschil is dat de duurste het nieuwste model is en de goedkoopste + 10 jaar oud.
Wij hebben hadden voor 5,5 week 2200 euro betaald incl. de duurste verzekering en het nieuwste model auto. ( dit was nov/dec 2016 ). Het is een perfecte camper. Je kan erin slapen, een achtertent aan vastmaken zodat je nog meer ruimte hebt. Koelkast, kookstel zit erbij. Dvd speler met tv scherm, tafels/stoelen kan je erbij huren.
Tip: mail naar Spaceship voor een offerte we kregen toen fikse korting ( ook omdat we buiten seizoen waren en gratis stoelen/tafel, navigatie ).
Erg veel plezier gehad 3 maanden lang met de spaceship wagens. In Australie hebben we er ook 7 weken mee rondgereisd. En ze zijn veel voordeliger dan de concurrenten.

ps. omdat je een huurauto hebt kom je in aanmerking voor een DOC pass. Deze pas kost 40 dollar per week en dan kan je 7 dagen lang ervoor op een DOC camp staan met 2 personen. Wij hebben dit 5 weken gedaan waardoor onze hele trip maar 200 dollar aan slaapplaats gekost heeft. Nadeel de meeste hebben geen douches maargoed dit hebben wij opgelost door te douchen bij info punten, zwembaden, termaalbaden en geloof dat we 3 dagen op een niet doc campsite gestaan hebben die wel een douche hadden. Hier hebben we zoveel geld mee bespaard dat we daar alle dure trips van hebben kunnen doen.

Nog een tip, de nieuwste types zijn wel duurder maar ook veel zuiniger dan de oudere types. Neem dit mee als je overweegt aangezien je veel moet rijden. Wij kwamen een stel tegen die moest met de oudste type om de 350km tanken terwijl wij er bijna het dubbele mee konden rijden.



Damn wil terug naar dit geweldige land!
pi_176526740
quote:
0s.gif Op maandag 15 januari 2018 13:34 schreef egelhond het volgende:
Wij hebben hadden voor 5,5 week 2200 euro betaald incl. de duurste verzekering en het nieuwste model auto. ( dit was nov/dec 2016 ). Het is een perfecte camper. Je kan erin slapen, een achtertent aan vastmaken zodat je nog meer ruimte hebt. Koelkast, kookstel zit erbij. Dvd speler met tv scherm, tafels/stoelen kan je erbij huren.

Ziet er goed uit. Wij zijn echter budget-reizigers en zijn daarom de mogelijkheden even aan het verkennen ;)
Love is in the air!
pi_176526770
quote:
0s.gif Op zondag 14 januari 2018 22:09 schreef Mansjester het volgende:

[..]

Ja. Wat wil je weten?
Wat is , los van openbaar vervoer en bussen, het meest budget-vriendelijke manier van reizen door NZ?

We willen best een klein busje huren, maar met 2 personen is dat mogelijk vrij krap ;) Vandaar dat we de opties van een tent ook in overweging nemen.
Love is in the air!
  maandag 15 januari 2018 @ 20:40:36 #178
359555 egelhond
Let' Rock Bitch!
pi_176527717
Onthoudt dat wildkamperen nergens is toegestaan. Huur je een auto en een tent, tel dan voor een campsite 13 dollar per nacht pp gemiddeld. Dan heb je een DOC campsite zonder douche.
Dan is een huurcamper met de doc camppass in verhouding veel goedkoper ( 40 euro per week voor 2 personen. Die is alleen geldig icm een huurcamper ).
pi_176527968
Ik wil ook weer
Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+
pi_176530886
quote:
0s.gif Op maandag 15 januari 2018 20:06 schreef Landgeld het volgende:

[..]

Wat is , los van openbaar vervoer en bussen, het meest budget-vriendelijke manier van reizen door NZ?

We willen best een klein busje huren, maar met 2 personen is dat mogelijk vrij krap ;) Vandaar dat we de opties van een tent ook in overweging nemen.
Wij hebben een auto gehuurd en nemen zelf een tent mee. Qua autohuur scheelt dat enorm in ons geval. Sommige busjes zijn ook nog wel goed geprijsd, dus ik zou het zeker wel nakijken.

Wij zijn met z'n vieren en de campers die je dan nodig heb qua ruimte zijn én heel groot en log én erg aan de prijs (>120E per dag geloof ik). De tent nemen we dus mee vanaf thuis, een gedeelte van de verdere uitrusting ook. Voor wat we niet mee willen sjouwen gaan we naar de Warehouse om in te kopen :)

Zijn er eigenlijk ook plekken waar je 2e hands kampeerspullen kunt kopen/verkopen/inleveren? Vorige keer hebben we onze gekochte spullen achtergelaten bij de laatste camping (in overleg), want weggooien is toch ook zonde.
pi_176534153
quote:
7s.gif Op maandag 15 januari 2018 22:18 schreef Fazzoletti het volgende:

[..]

Wij hebben een auto gehuurd en nemen zelf een tent mee. Qua autohuur scheelt dat enorm in ons geval. Sommige busjes zijn ook nog wel goed geprijsd, dus ik zou het zeker wel nakijken.

Wij zijn met z'n vieren en de campers die je dan nodig heb qua ruimte zijn én heel groot en log én erg aan de prijs (>120E per dag geloof ik). De tent nemen we dus mee vanaf thuis, een gedeelte van de verdere uitrusting ook. Voor wat we niet mee willen sjouwen gaan we naar de Warehouse om in te kopen :)

Zijn er eigenlijk ook plekken waar je 2e hands kampeerspullen kunt kopen/verkopen/inleveren? Vorige keer hebben we onze gekochte spullen achtergelaten bij de laatste camping (in overleg), want weggooien is toch ook zonde.
trade me lijkt me daar de uitgelezen plek voor.

Zorg ervoor dat je kampeeruitrusting goed schoongemaakt is, want deze zal gecontroleerd worden door de biosecurity voor ie het land in mag.
pi_176547898
quote:
0s.gif Op maandag 15 januari 2018 20:06 schreef Landgeld het volgende:

[..]

Wat is , los van openbaar vervoer en bussen, het meest budget-vriendelijke manier van reizen door NZ?

We willen best een klein busje huren, maar met 2 personen is dat mogelijk vrij krap ;) Vandaar dat we de opties van een tent ook in overweging nemen.
Fietsen _O_ Heb ik ook gedaan, super aan te raden. Maar ik snap als jullie voor iets anders kiezen :+

Ik zou vooral aanraden om bij aankomst een DOC folder te halen met overzicht van DOC campings waar je goedkoop kan staan. Dat zijn vaak ook mooie ( maar basic) campings.

Verder een app als camper mate installeren. Daar staan bijv, alle tankstations, bezienswaardigheden en campings is en kan je offline gebruiken. Andere gebruikers geven daar ook tips voor wildkamperen etc.
quote:
0s.gif Op maandag 15 januari 2018 20:40 schreef egelhond het volgende:
Onthoudt dat wildkamperen nergens is toegestaan. Huur je een auto en een tent, tel dan voor een campsite 13 dollar per nacht pp gemiddeld. Dan heb je een DOC campsite zonder douche.
Dan is een huurcamper met de doc camppass in verhouding veel goedkoper ( 40 euro per week voor 2 personen. Die is alleen geldig icm een huurcamper ).
Met een auto erbij is het sowieso lastiger wildkamperen. Met alleen een tent ( en fiets dus) is het prima te doen. Wel beetje wennen in het begin, maar op een geeven moment weet je wel makkelijk plekjes te vinden. Maar eigenlijk was geen 1 van mn wildkampeerplekken geschikt voor iemand met een auto/camper
  dinsdag 16 januari 2018 @ 19:43:45 #183
161275 Smash-it
Zelfs m'n naam is mooi
pi_176549827
quote:
0s.gif Op maandag 15 januari 2018 13:34 schreef egelhond het volgende:
Wij hadden een campervan van "Spaceship" . Z
Ahhhh memories. In onze Stray bus speelden wij altijd het spel 'Spaceships'. Als je een spaceship auto zag, moest je als eerste de spaceship 'callen'. Eerder dan de chauffeur van de Stray bus in ieder geval. En dan won je een rondje 's avonds..
  dinsdag 16 januari 2018 @ 19:46:34 #184
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_176549903
quote:
17s.gif Op dinsdag 16 januari 2018 19:43 schreef Smash-it het volgende:

[..]

Ahhhh memories. In onze Stray bus speelden wij altijd het spel 'Spaceships'. Als je een spaceship auto zag, moest je als eerste de spaceship 'callen'. Eerder dan de chauffeur van de Stray bus in ieder geval. En dan won je een rondje 's avonds..
Beter dan Jucy, volgens mij 90% van al het verkeer daar is Jucy.
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
  dinsdag 16 januari 2018 @ 19:55:11 #185
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_176550191
Wij hadden een 25 jaar oude Toyota van Cruzy Campers, behalve dat ie wat traag was bij steile stukken en het geluid van de radio klonk alsof het door een tostitang werd geproduceerd was het wel aardig.
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
  dinsdag 16 januari 2018 @ 20:13:56 #186
359555 egelhond
Let' Rock Bitch!
pi_176550678
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 januari 2018 01:41 schreef dodoria het volgende:

[..]

trade me lijkt me daar de uitgelezen plek voor.

Zorg ervoor dat je kampeeruitrusting goed schoongemaakt is, want deze zal gecontroleerd worden door de biosecurity voor ie het land in mag.
Vanuit Australie kwamen we Christchurch airport binnen. Bleek dat mn vriendin haar waterschoenen vol modder zat. We werden wat zenuwachtig en de schoenen werden meegenomen naar achteren. 5 min later kregen we de schoenen helemaal schoongemaakt terug in een tas. Have a nice trip :)
  dinsdag 16 januari 2018 @ 20:36:12 #187
52513 whosvegas
The Trickster
pi_176551299
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 oktober 2016 23:30 schreef Temple het volgende:
Mt Roy track is dicht helaas! Gister wel Mt Iron gelopen :)

Ga morgen naar Queenstown, jullie hebben vast nog tips?!
Hamburger eten bij Ferbburger
En de heuvel/berg beklimmen

Leuk stadje *O*
Are you nuts??
  woensdag 17 januari 2018 @ 03:26:46 #188
314007 Digi_Djeff
Better Call Saul!
pi_176558430
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 januari 2018 20:36 schreef whosvegas het volgende:

[..]

Hamburger eten bij Ferbburger

Dit! Heerlijke burgers.
pi_176558602
quote:
0s.gif Op woensdag 17 januari 2018 03:26 schreef Digi_Djeff het volgende:

[..]

Dit! Heerlijke burgers.
Fergburger. Ze kunnen het beter Hypeburger noemen. Heb ooit één keer de fout gemaakt om in de rij te gaan staan. De burger was goed, maar het lange wachten echt niet waard.

Kan zo een boel tenten opnoemen in Wellington die minstens net zo'n lekkere burgers maken, en waarbij je geen ons weegt na het wachten (hoewel je die ons wel weer ruim terug krijgt als je de burger op hebt).

Ik zie dat Temple in Oktober al om tips vroeg, dus hij zal zijn burger wel net pas op hebben dan.
In the coolest little capital of the world
pi_176560658
Groene Mosselen eten :) :) :)

Wij hadden een klein camperbusje van Kiwi campers (toen 2002 waren die nog erg goedkoop), die was dikke prima. Afgewisseld met campings en van die 3$ overnachtingsplekken. Dat ging uitstekend.

[ Bericht 12% gewijzigd door pipster op 17-01-2018 09:50:09 ]
Well, what possible harm could one insane, mutant tentacle do?
pi_179060608
quote:
1s.gif Op maandag 18 september 2017 11:58 schreef PierreTT het volgende:

[..]

Heel gaaf, ga je naar beide eilanden? Ik heb het de keren dat ik er ben geweest met zowel camper als auto gedaan en dat was fantastisch. Ik hoor echter ook goede verhalen over Stray, maar zoals hierboven gemeld hangt dat mijns inziens ook vooral van je leeftijd af :)
quote:
14s.gif Op maandag 25 september 2017 18:45 schreef franklop het volgende:

[..]

Je komt altijd en overal wel mensen tegen ook om mee te ouwehoeren, verhalen mee uit te wisselen en wellicht zelfs deels samen mee te reizen of dingen te ondernemen
quote:
0s.gif Op maandag 25 september 2017 19:39 schreef Mansjester het volgende:

[..]

Auto is echt duizend keer toffer dan zo'n kutbus
Tijdje over na kunnen denken en auto it is! :) ^O^ nog tips qua autohuur? (planning is gewijzigd naar later dit jaar die kant op)
pi_179070909
Wij willen januari 6 weken NZ :) We hebben nu een aanbieding van een busje VW T5 voor 39 dagen voor 4250 NZ dollar. Op basis daarvan willen we reizen en hebben we onderstaande planning gemaakt.

Hoe vinden jullie deze planning. Is dit haalbaar - welke tips hebben jullie?

1 Reisdag Aankomst
2 Auckland
3 Auckland
4 Auckland
5 Bay of Islands / Coromandel Pen
6 Bay of Islands / Coromandel Pen
7 Bay of Islands / Coromandel Pen
8 Rotorua
9 Rotorua
10 Lake Taupo
11 Lake Taupo
12 Tongariro NP Tongariro Crossing
13 Tongariro NP
14 Waitomo Caves
15 Rust/open
16 Napier
17 Napier
18 Napier
19 Wellington Ferry
20 Picton Nelson
21 N.t.b.
22 Abel Tasman NP area
23 Abel Tasman NP area
24 Abel Tasman NP area
25 Hokitika
26 Hokitika
27 Fox Glacier Helicopter
28 Wanaka / Mount Roy Roy’s peak track
29 Queenstown
30 Queenstown
31 Queenstown
32 Te Anau Milford Sound
33 Te Anau
34 Dunedin/Otago Peninsula
35 Oamaru
36 Mount Cook
37 Mount Cook
38 Lake Tekapo Sterrenhemel
39 Lake Tekapo
40 N.t.b.
41 Christchurch Terugbrengen auto
42 Christchurch
43 Reisdag - vlucht terug.
  donderdag 10 mei 2018 @ 21:12:27 #193
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_179072245
quote:
0s.gif Op donderdag 10 mei 2018 20:38 schreef GeniusJ het volgende:
Wij willen januari 6 weken NZ :) We hebben nu een aanbieding van een busje VW T5 voor 39 dagen voor 4250 NZ dollar. Op basis daarvan willen we reizen en hebben we onderstaande planning gemaakt.

Hoe vinden jullie deze planning. Is dit haalbaar - welke tips hebben jullie?

1 Reisdag Aankomst
2 Auckland
3 Auckland
4 Auckland
5 Bay of Islands / Coromandel Pen
6 Bay of Islands / Coromandel Pen
7 Bay of Islands / Coromandel Pen
8 Rotorua
9 Rotorua
10 Lake Taupo
11 Lake Taupo
12 Tongariro NP Tongariro Crossing
13 Tongariro NP
14 Waitomo Caves
15 Rust/open
16 Napier
17 Napier
18 Napier
19 Wellington Ferry
20 Picton Nelson
21 N.t.b.
22 Abel Tasman NP area
23 Abel Tasman NP area
24 Abel Tasman NP area
25 Hokitika
26 Hokitika
27 Fox Glacier Helicopter
28 Wanaka / Mount Roy Roy’s peak track
29 Queenstown
30 Queenstown
31 Queenstown
32 Te Anau Milford Sound
33 Te Anau
34 Dunedin/Otago Peninsula
35 Oamaru
36 Mount Cook
37 Mount Cook
38 Lake Tekapo Sterrenhemel
39 Lake Tekapo
40 N.t.b.
41 Christchurch Terugbrengen auto
42 Christchurch
43 Reisdag - vlucht terug.
Sla queenstown over
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_179072960
quote:
0s.gif Op donderdag 10 mei 2018 20:38 schreef GeniusJ het volgende:
Wij willen januari 6 weken NZ :) We hebben nu een aanbieding van een busje VW T5 voor 39 dagen voor 4250 NZ dollar. Op basis daarvan willen we reizen en hebben we onderstaande planning gemaakt.

Hoe vinden jullie deze planning. Is dit haalbaar - welke tips hebben jullie?

1 Reisdag Aankomst
2 Auckland
3 Auckland
4 Auckland
5 Bay of Islands / Coromandel Pen
6 Bay of Islands / Coromandel Pen
7 Bay of Islands / Coromandel Pen
8 Rotorua
9 Rotorua
10 Lake Taupo
11 Lake Taupo
12 Tongariro NP Tongariro Crossing
13 Tongariro NP
14 Waitomo Caves
15 Rust/open
16 Napier
17 Napier
18 Napier
19 Wellington Ferry
20 Picton Nelson
21 N.t.b.
22 Abel Tasman NP area
23 Abel Tasman NP area
24 Abel Tasman NP area
25 Hokitika
26 Hokitika
27 Fox Glacier Helicopter
28 Wanaka / Mount Roy Roy’s peak track
29 Queenstown
30 Queenstown
31 Queenstown
32 Te Anau Milford Sound
33 Te Anau
34 Dunedin/Otago Peninsula
35 Oamaru
36 Mount Cook
37 Mount Cook
38 Lake Tekapo Sterrenhemel
39 Lake Tekapo
40 N.t.b.
41 Christchurch Terugbrengen auto
42 Christchurch
43 Reisdag - vlucht terug.
Queenstown hoort uiteraard gewoon in dit schema, ik snap die haat niet. Prima uitvalsbasis voor een supermooi gebied. Als je niet van drukte houdt zou je hoogstens kunnen overwegen om Glenorchy <3 als uitvalsbasis te houden. De weg naar Glenorchy is sowieso een van de mooiste drives van het land.

Verder zou ik dagen afsnoepen van je verblijf in Napier en Hokitika en een dagje extra toevoegen in Wellington (Te Papa, Weta Cave) en eventueel Curio Bay in de Catlins als tussenstop tussen Te Anau en Dunedin (via Southern scenic route). Mt Cook kun je ook vanuit Lake Tekapo doen, dus daar valt wellicht ook een dag winst te halen (overdag wandelen bij Mt Cook en 's nachts sterrentour op Mt John).

Verder hangt het er natuurlijk vanaf wat je wil zien en doen. Kaikoura staat niet op je schema, dus als je walvissen wilt zien zou ik dat inruilen voor bijv Lake Taupo,

Dat waren mijn twee centjes :)
In the coolest little capital of the world
  Moderator donderdag 10 mei 2018 @ 21:29:06 #195
155227 crew  Guppy
dus
pi_179073109
quote:
0s.gif Op donderdag 10 mei 2018 20:38 schreef GeniusJ het volgende:
Wij willen januari 6 weken NZ :) We hebben nu een aanbieding van een busje VW T5 voor 39 dagen voor 4250 NZ dollar. Op basis daarvan willen we reizen en hebben we onderstaande planning gemaakt.

Hoe vinden jullie deze planning. Is dit haalbaar - welke tips hebben jullie?

1 Reisdag Aankomst
2 Auckland
3 Auckland
4 Auckland
5 Bay of Islands / Coromandel Pen
6 Bay of Islands / Coromandel Pen
7 Bay of Islands / Coromandel Pen
8 Rotorua
9 Rotorua
10 Lake Taupo
11 Lake Taupo
12 Tongariro NP Tongariro Crossing
13 Tongariro NP
14 Waitomo Caves
15 Rust/open
16 Napier
17 Napier
18 Napier
19 Wellington Ferry
20 Picton Nelson
21 N.t.b.
22 Abel Tasman NP area
23 Abel Tasman NP area
24 Abel Tasman NP area
25 Hokitika
26 Hokitika
27 Fox Glacier Helicopter
28 Wanaka / Mount Roy Roy’s peak track
29 Queenstown
30 Queenstown
31 Queenstown
32 Te Anau Milford Sound
33 Te Anau
34 Dunedin/Otago Peninsula
35 Oamaru
36 Mount Cook
37 Mount Cook
38 Lake Tekapo Sterrenhemel
39 Lake Tekapo
40 N.t.b.
41 Christchurch Terugbrengen auto
42 Christchurch
43 Reisdag - vlucht terug.
Kaikoura was voor mij één van de hoogtepunten! Walvissen kijken O+
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  donderdag 10 mei 2018 @ 21:33:41 #196
194695 franklop
Fran knock
pi_179073330
quote:
0s.gif Op donderdag 10 mei 2018 21:29 schreef Guppyfriend het volgende:

[..]

Kaikoura was voor mij één van de hoogtepunten! Walvissen kijken O+
moeten ze er wel zijn

Wij niks gezien en 3/4 van de boot was ziek door onstuimig water
Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+
  donderdag 10 mei 2018 @ 21:36:53 #197
194695 franklop
Fran knock
pi_179073496
Dagje minder in Auckland kan misschien ook wel.
Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+
  donderdag 10 mei 2018 @ 21:47:10 #198
279824 Mansjester
City>United
pi_179074051
Sla de meeste standaardplekken over en maak het meer persoonlijk. Velen zien dit als 1 of ander sick avontuur,maar het tegendeel is waar.

Langer op zuideiland. Sla Taupo over.
pi_179081090
Hallo,

Even een verzoek hier. Topic niet gelezen.

Ik ben op zoek naar een Tiki hanger en vroeg mij af of iemand die nu in NZ is of er naartoe gaat, mij daar aan zou kunnen en willen helpen.
  Moderator vrijdag 11 mei 2018 @ 06:42:39 #200
155227 crew  Guppy
dus
pi_179082517
quote:
9s.gif Op donderdag 10 mei 2018 21:33 schreef franklop het volgende:

[..]

moeten ze er wel zijn

Wij niks gezien en 3/4 van de boot was ziek door onstuimig water
Ja, ze werken niet op afspraak
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  vrijdag 11 mei 2018 @ 09:29:21 #201
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_179083626
quote:
9s.gif Op donderdag 10 mei 2018 21:33 schreef franklop het volgende:

[..]

moeten ze er wel zijn

Wij niks gezien en 3/4 van de boot was ziek door onstuimig water
Wij ging op dolfijnentocht maar kregen orka's. :9
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
  Moderator vrijdag 11 mei 2018 @ 15:54:48 #202
155227 crew  Guppy
dus
pi_179089755
quote:
6s.gif Op vrijdag 11 mei 2018 09:29 schreef Dagoduck het volgende:

[..]

Wij ging op dolfijnentocht maar kregen orka's. :9
:o
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_179100712
quote:
0s.gif Op donderdag 10 mei 2018 21:47 schreef Mansjester het volgende:
Sla de meeste standaardplekken over en maak het meer persoonlijk. Velen zien dit als 1 of ander sick avontuur,maar het tegendeel is waar.

Langer op zuideiland. Sla Taupo over.
Vertel. Hoe meer persoonlijk maken? Wat zijn je tips qua plaatsen..
Love is in the air!
pi_179100883
Ticket geboekt *O*
  zaterdag 12 mei 2018 @ 11:09:23 #205
239294 PierreTT
Man man man, wat een drama!
pi_179102443
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 mei 2018 09:07 schreef M90 het volgende:
Ticket geboekt *O*
Nice! Waarheen allemaal?
Half bezopen is weggegooid geld.
pi_179104181
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 mei 2018 11:09 schreef PierreTT het volgende:

[..]

Nice! Waarheen allemaal?
Heb nog geen hele concrete route, verdeling wordt ong. 2.5-3 week noordereiland en dan 4-4.5 week zuidereiland. Komende weken hieraan puzzelen (en deze topic reeds nog weer eens doorlezen :P )

Heb een paar plekken waar ik sowieso heen wil. Op noordereiland is dat mount Taranaki. Op zuidereiland mount cook NP (maarja, wie komt hier niet?) en mount Sunday (Edoras). Die laatste wordt misschien nog een uitdaging qua ligging. Benieuwd of andere fokkers hier wellicht al zijn geweest?
  zaterdag 12 mei 2018 @ 18:19:02 #207
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_179109280
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 mei 2018 13:05 schreef M90 het volgende:
(maarja, wie komt hier niet?)
Ik ben er toen niet geweest :+ Of nouja, we zijn wel even op doorreis gestopt bij Foxgletsjer om daar naar dat uitkijkpunt te wandelen.

Daarna zaten we op deze camping: https://goo.gl/maps/28fk8jDLmnH2

Kwam er midden in de nacht een goederentrein van een kilometer lang voorbij gereden op 10 meter van mijn tent, ko-fucking-lere wat een herrie.
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
pi_179109359
quote:
10s.gif Op zaterdag 12 mei 2018 18:19 schreef Dagoduck het volgende:

[..]

Ik ben er toen niet geweest :+ Of nouja, we zijn wel even op doorreis gestopt bij Foxgletsjer om daar naar dat uitkijkpunt te wandelen.

Daarna zaten we op deze camping: https://goo.gl/maps/28fk8jDLmnH2

Kwam er midden in de nacht een goederentrein van een kilometer lang voorbij gereden op 10 meter van mijn tent, ko-fucking-lere wat een herrie.
dan schrik je je ook kapot :o hoe lang was je daar? en alles gekampeerd?
  zaterdag 12 mei 2018 @ 19:45:36 #209
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_179110861
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 mei 2018 18:26 schreef M90 het volgende:

[..]

dan schrik je je ook kapot :o hoe lang was je daar? en alles gekampeerd?
Week of 6 inclusief 6 nachten bij familie. Had een campertje met mijn ouders, sliep zelf in een tentje.
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
  zaterdag 12 mei 2018 @ 20:12:49 #210
279824 Mansjester
City>United
pi_179111310
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 mei 2018 08:55 schreef Landgeld het volgende:

[..]

Vertel. Hoe meer persoonlijk maken? Wat zijn je tips qua plaatsen..
Ga een beetje op zoek naar andere plekken en routes. Ga bijv via Te Eruwera Park ipv Taupo en doe de wandeling naar de Historic Clark Hut
  zondag 13 mei 2018 @ 12:18:38 #211
239294 PierreTT
Man man man, wat een drama!
pi_179129975
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 mei 2018 13:05 schreef M90 het volgende:

[..]

Heb nog geen hele concrete route, verdeling wordt ong. 2.5-3 week noordereiland en dan 4-4.5 week zuidereiland. Komende weken hieraan puzzelen (en deze topic reeds nog weer eens doorlezen :P )

Heel mooi, genoeg tijd ook om alles te zien. Eerste keer dat je gaat?

Ik ga deze zomer beginnen met plannen om weer die kant op te gaan. Alleen dan heel even NZ (Auckland en daarboven een paar dagen) en dan waarschijnlijk richting Fiji en Tahiti :)
Half bezopen is weggegooid geld.
pi_179131160
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 mei 2018 19:45 schreef Dagoduck het volgende:

[..]

Week of 6 inclusief 6 nachten bij familie. Had een campertje met mijn ouders, sliep zelf in een tentje.
Tof ^O^ ^O^

quote:
1s.gif Op zondag 13 mei 2018 12:18 schreef PierreTT het volgende:

[..]

Heel mooi, genoeg tijd ook om alles te zien. Eerste keer dat je gaat?

Ik ga deze zomer beginnen met plannen om weer die kant op te gaan. Alleen dan heel even NZ (Auckland en daarboven een paar dagen) en dan waarschijnlijk richting Fiji en Tahiti :)
Dat klinkt ook tof ^O^ , heb ook nog overwogen via Fiji te reizen maar dat moet maar een andere keer. Wanneer die kant op ongeveer?

Nieuw Zeeland inderdaad de eerste keer! Ben benieuwd, heb er heel veel zin in ^O^
pi_179140432
quote:
0s.gif Op donderdag 10 mei 2018 21:26 schreef Drebbelman het volgende:

[..]

Queenstown hoort uiteraard gewoon in dit schema, ik snap die haat niet. Prima uitvalsbasis voor een supermooi gebied. Als je niet van drukte houdt zou je hoogstens kunnen overwegen om Glenorchy <3 als uitvalsbasis te houden. De weg naar Glenorchy is sowieso een van de mooiste drives van het land.

Verder zou ik dagen afsnoepen van je verblijf in Napier en Hokitika en een dagje extra toevoegen in Wellington (Te Papa, Weta Cave) en eventueel Curio Bay in de Catlins als tussenstop tussen Te Anau en Dunedin (via Southern scenic route). Mt Cook kun je ook vanuit Lake Tekapo doen, dus daar valt wellicht ook een dag winst te halen (overdag wandelen bij Mt Cook en 's nachts sterrentour op Mt John).

Verder hangt het er natuurlijk vanaf wat je wil zien en doen. Kaikoura staat niet op je schema, dus als je walvissen wilt zien zou ik dat inruilen voor bijv Lake Taupo,

Dat waren mijn twee centjes :)
Wauw, wat een mega-nuttige tips :) Thanks!!
Zal nog mijn geupdate schema plaatsen, maar dit is wel handig hoor. . TOP

Queenstown blijft er zeker in . Alleen al voor de skydive ;)
pi_179140446
quote:
0s.gif Op donderdag 10 mei 2018 21:36 schreef franklop het volgende:
Dagje minder in Auckland kan misschien ook wel.
Twee dagen Auckland te lang?
pi_179140457
quote:
0s.gif Op donderdag 10 mei 2018 21:29 schreef Guppyfriend het volgende:
Kaikoura
Moet dat met een tour? We zijn backpackers dus hebben niet heel veel budget :)
Waar past Kaikoura het handigst in de route, denk je?
  zondag 13 mei 2018 @ 20:54:20 #216
194695 franklop
Fran knock
pi_179140472
quote:
0s.gif Op zondag 13 mei 2018 20:52 schreef GeniusJ het volgende:

[..]

Twee dagen Auckland te lang?
Je had 3 dagen staan in je schema :+

2 volle dagen na aankomst was naar mijn inziens genoeg. Al kan je er wel genoeg doen (ook in omgeving). Ik had wel korter de tijd
Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+
pi_179140559
quote:
0s.gif Op zondag 13 mei 2018 20:54 schreef franklop het volgende:

[..]

Je had 3 dagen staan in je schema :+

2 volle dagen na aankomst was naar mijn inziens genoeg. Al kan je er wel genoeg doen (ook in omgeving). Ik had wel korter de tijd
De derde was een reisdag vanuit Auckland naar Bay of Islands, zet hier zo mijn planning neer :)
pi_179140624
Dit is nu de planning. Heb alleen nog wat dagen 'open'. Aangezien we backpers zijn, budget ook meetelt zouden we het zo kunnen houden of misschien zelfs iets inkorten. Scheelt camper-huur ;) 42 -> 40 dagen zou ook kunnen.

1 Reisdag / aankomst NZ
2 Auckland
3 Auckland
4 Bay of Islands / Coromandel Pen (ochtend vertrek vanuit Ackland)
5 Bay of Islands / Coromandel Pen
6 Bay of Islands / Coromandel Pen
7 Rotorua
8 Rotorua
9 Lake Taupo
10 Lake Taupo
11 Tongariro NP
12 Tongariro NP
13 Waitomo Caves
14 Open
15 Napier
16 Napier
17 Open
18 Wellington
19 Wellington
20 Picton
21 Open
22 Abel Tasman NP area
23 Abel Tasman NP area
24 Abel Tasman NP area
25 Hokitika
26 Fox Glacier
27 Wanaka / Mount Roy
28 Queenstown
29 Queenstown
29 Queenstown
30 Te Anau
31 Te Anau
32 Curio Bay
33 Dunedin/Otago Peninsula
34 Oamaru
35 Lake Tekapo
36 Lake Tekapo / Mt Cook
37 Lake Tekapo
38 Open
39 Open
40 Christchurch
41 Christchurch
42 Reisdag volgende bestemming

[ Bericht 1% gewijzigd door GeniusJ op 13-05-2018 21:08:03 ]
  zondag 13 mei 2018 @ 21:02:39 #219
194695 franklop
Fran knock
pi_179140665
Kaikoura zou op dag 38/39 passen en rij je daarna terug naar Christchurch. Zelfde route die ik toen heb gedaan.
Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+
pi_179141244
Cape Reinga? Vond zelf Tauranga ook wel erg mooi! Maar wel voor 1 of anderhalve dag max. Verder geen dingen die ik 'mis' in je plan.
  maandag 14 mei 2018 @ 15:42:04 #221
239294 PierreTT
Man man man, wat een drama!
pi_179155977
Een dagje rondkijken in en rond Akaroa kan ook nog leuk zijn voor de tijd die je rondom CC hebt :)
Half bezopen is weggegooid geld.
  maandag 14 mei 2018 @ 15:47:39 #222
286575 Roces18
Chef de party
pi_179156104
quote:
0s.gif Op zondag 13 mei 2018 21:02 schreef franklop het volgende:
Kaikoura zou op dag 38/39 passen en rij je daarna terug naar Christchurch. Zelfde route die ik toen heb gedaan.
Kaikoura is misschien wel de mooiste plek van NZ :9~
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
pi_179158664
Kaikoura inderdaad zeker doen! Was voor mij een van de hoogtepunten. Vooral de walvissen en zeehonden :)
  maandag 14 mei 2018 @ 18:17:43 #224
194695 franklop
Fran knock
pi_179158734
quote:
0s.gif Op maandag 14 mei 2018 15:47 schreef Roces18 het volgende:

[..]

Kaikoura is misschien wel de mooiste plek van NZ :9~
quote:
0s.gif Op maandag 14 mei 2018 18:12 schreef Pinuts het volgende:
Kaikoura inderdaad zeker doen! Was voor mij een van de hoogtepunten. Vooral de walvissen en zeehonden :)
Wij hadden nogal pech. 1e dag ging de tocht niet door en 2e dag wel, maar geen walvissen kunnen spotten. Kregen wel 80% terug geloof ik.

Overigens vond ik Cape Reigna ook een hele mooie plek, kwam mede omdat ik en reisgenoot als één van de enige daar stonden op dat moment. Voelde echt als het einde van de wereld op dat moment :)
Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+
  maandag 14 mei 2018 @ 18:38:52 #225
286575 Roces18
Chef de party
pi_179159081
quote:
0s.gif Op maandag 14 mei 2018 18:17 schreef franklop het volgende:

[..]

[..]

Wij hadden nogal pech. 1e dag ging de tocht niet door en 2e dag wel, maar geen walvissen kunnen spotten. Kregen wel 80% terug geloof ik.

Moet je van tevoren die vliegtuigtours bellen of ze op die dag al wat gespot hebben. En zoja dan neem je er ook een. (je kan ook met de boot maar zie je het veel slechter)
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
  maandag 14 mei 2018 @ 18:40:21 #226
194695 franklop
Fran knock
pi_179159126
quote:
0s.gif Op maandag 14 mei 2018 18:38 schreef Roces18 het volgende:

[..]

Moet je van tevoren die vliegtuigtours bellen of ze op die dag al wat gespot hebben. En zoja dan neem je er ook een. (je kan ook met de boot maar zie je het veel slechter)
Heb ik nu weinig meer aan :+

Maar ze hadden toen van tevoren contact gehad en bij de 2e vaart wisten we dus al dat we ze mogelijk niet zouden zien. Maar stukje varen is wel lekker
Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+
pi_179162249
Ik had geluk en zag er 6 in 1 tour _O_
pi_179162705
Je moet altijd een beetje geluk hebben met die tocht. De tweede keer dat ik er heen ging, kregen we de avond ervoor te horen dat onze tocht gecancelled was vanwege het weer. Gek genoeg betekende dat dat ze maar met twee van de drie boten uit zouden varen, en na lang aandringen toen alsnog een plek weten te krijgen op een van de boten die wel gingen.

Wellicht dat ik er over 2.5 week weer kom, beetje afhankelijk van het weer. Ik ben wel benieuwd naar hoeveel het landschap daar veranderd is na de aardbeving van 2016.

Akoroa is inderdaad ook een erg mooie uitstap vanuit Chch.
In the coolest little capital of the world
pi_179163042
quote:
0s.gif Op maandag 14 mei 2018 21:04 schreef Pinuts het volgende:
Ik had geluk en zag er 6 in 1 tour _O_
Welke tour had je :)?
pi_179164077
quote:
0s.gif Op maandag 14 mei 2018 21:31 schreef GeniusJ het volgende:

[..]

Welke tour had je :)?
Weet eigenlijk niet meer precies met welke operator. Maar gewoon s'morgens vroeg met zo'n boot.
  maandag 14 mei 2018 @ 22:26:36 #231
260839 vuvuzela
pwèèèèèp
pi_179164281
Ik had de onderstaande op foto, zwommen er ook drie rond ^O^ Erg indrukwekkend O+

pi_179164923
Dit ja nu het plan. Nog drie dagen open. Missen jullie nog iets i dit schema :) of is dit een mooi beeld van NZ?


1 Reisdag / aankomst NZ
2 Auckland
3 Auckland
4 Bay of Islands / Coromandel Pen (ochtend vertrek vanuit Ackland)
5 Bay of Islands / Coromandel Pen
6 Bay of Islands / Coromandel Pen
7 Rotorua
8 Rotorua
9 Lake Taupo
10 Lake Taupo
11 Tongariro NP
12 Tongariro NP
13 Waitomo Caves
14 Open
15 Napier
16 Napier
17 Open
18 Wellington
19 Wellington
20 Picton
21 Open
22 Abel Tasman NP area
23 Abel Tasman NP area
24 Abel Tasman NP area
25 Hokitika
26 Fox Glacier
27 Wanaka / Mount Roy
28 Queenstown
29 Queenstown
29 Queenstown
30 Te Anau
31 Te Anau
32 Curio Bay
33 Dunedin/Otago Peninsula
34 Oamaru
35 Lake Tekapo
36 Lake Tekapo / Mt Cook
37 Lake Tekapo
38 Kaikura
39 Kaikura
40 Christchurch
41 Christchurch
42 Reisdag volgende bestemming
  maandag 14 mei 2018 @ 23:11:45 #233
239294 PierreTT
Man man man, wat een drama!
pi_179165479
Dag 21 naar Nelson O+
Half bezopen is weggegooid geld.
pi_179184766
quote:
0s.gif Op maandag 14 mei 2018 22:52 schreef GeniusJ het volgende:
[...]
Mooi schema. Je bent nog niet zeker of je Bay of Islands of Coromandel doet? Beide doen is onmogelijk in dat tijdsbestek.
In the coolest little capital of the world
pi_179250159
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 mei 2018 21:24 schreef Drebbelman het volgende:

[..]

Mooi schema. Je bent nog niet zeker of je Bay of Islands of Coromandel doet? Beide doen is onmogelijk in dat tijdsbestek.
Aha, moeten we een keuze maken? Nee, nog niet zeker.
Nog tips :)? 1 á 2 dagen nog "open" die we open zouden kunnen laten of hier wellicht aan kunnen besteden ;)
pi_179253766
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 mei 2018 22:09 schreef GeniusJ het volgende:

[..]

Aha, moeten we een keuze maken? Nee, nog niet zeker.
Nog tips :)? 1 á 2 dagen nog "open" die we open zouden kunnen laten of hier wellicht aan kunnen besteden ;)
Beide zijn mooi en hebben verschillende dingen te bieden, dus het is maar net wat je wil zien.
Coromandel is wat betreft natuur en kust supermooi. Veel authentiek en intact regenwoud waar je mooie wandelingen kan doen. Cathedral Cove, hot water beach, heerlijk kayakken langs de limestone kliffen etc.

Bay of Islands is meer een combi van cultuur en natuur. Paihia en Russel zijn mooie plaatsjes en de bakermat van het huidige Nieuw-Zeeland. De Treaty van Waitangi is hier getekend en de treaty grounds kun je bezoeken, vooral aan te raden in combinatie met een hangi 's avonds. Het echte verdrag zelf kun je overigens gratis in Wellington bekijken.
Het mooiste van Bay of Islands zie je vanaf de boot. Verschillende aanbieders bieden boottochten tussen de eilanden aan, hole in the rock, of zwemmen met dolfijnen.
Vanuit Bay of Islands kun je ook verder naar het noorden naar Cape Reinga, surfen over de zandduinen of Waipoua Forest Park met de machtige kaouri bezoeken aan de westkust.

Ik raad aan om eens in google maps wat reistijden tussen de bestemmingen op te zoeken om een idee te krijgen van hoeveel tijd je dan op de bestemmingen zelf over houdt.
Persoonlijk zou ik Taupo skippen en zowel Bay of Islands als Coromandel doen.
In the coolest little capital of the world
  zaterdag 19 mei 2018 @ 00:35:21 #237
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_179253945
quote:
0s.gif Op maandag 14 mei 2018 22:52 schreef GeniusJ het volgende:

31 Te Anau
32 Curio Bay
33 Dunedin/Otago Penisula
Dit vind ik nog een behorlijk strakke planning, vooral als je ook iets anders wil doen dan alleen maar in de auto zitten.
Ik zou een dag van QT afhalen en dat over deze dagen spreiden.
De wegen zijn hier niet zoals in Nederland en de reistijden zijn nu eenmaal langer
'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
'Als ik loop voel ik me beroerd, maar als ik niet loop nog beroerder'
'Once you discover the rewards of pain, you want more pain'
pi_179263176
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 mei 2018 00:35 schreef rechtsedirecte het volgende:

[..]

Dit vind ik nog een behorlijk strakke planning, vooral als je ook iets anders wil doen dan alleen maar in de auto zitten.
Ik zou een dag van QT afhalen en dat over deze dagen spreiden.
De wegen zijn hier niet zoals in Nederland en de reistijden zijn nu eenmaal langer
Thanks - hebben er nu een dagje tussen gedaan in die dagen :)
pi_179263200
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 mei 2018 00:29 schreef Drebbelman het volgende:

[..]

Beide zijn mooi en hebben verschillende dingen te bieden, dus het is maar net wat je wil zien.
Coromandel is wat betreft natuur en kust supermooi. Veel authentiek en intact regenwoud waar je mooie wandelingen kan doen. Cathedral Cove, hot water beach, heerlijk kayakken langs de limestone kliffen etc.

Bay of Islands is meer een combi van cultuur en natuur. Paihia en Russel zijn mooie plaatsjes en de bakermat van het huidige Nieuw-Zeeland. De Treaty van Waitangi is hier getekend en de treaty grounds kun je bezoeken, vooral aan te raden in combinatie met een hangi 's avonds. Het echte verdrag zelf kun je overigens gratis in Wellington bekijken.
Het mooiste van Bay of Islands zie je vanaf de boot. Verschillende aanbieders bieden boottochten tussen de eilanden aan, hole in the rock, of zwemmen met dolfijnen.
Vanuit Bay of Islands kun je ook verder naar het noorden naar Cape Reinga, surfen over de zandduinen of Waipoua Forest Park met de machtige kaouri bezoeken aan de westkust.

Ik raad aan om eens in google maps wat reistijden tussen de bestemmingen op te zoeken om een idee te krijgen van hoeveel tijd je dan op de bestemmingen zelf over houdt.
Persoonlijk zou ik Taupo skippen en zowel Bay of Islands als Coromandel doen.
Thanks! We hebben ongeveer 6 weken - als onderdeel van een wereldreis. Zijn dus ook beetje aan budget gebonden ;). Camperhuur inmiddels geregeld !

Verder gaan we inderdaad misschien Taupo skippen in plaats daarvan Bay of Island en Coromandel doen.
  zaterdag 19 mei 2018 @ 19:47:36 #240
286575 Roces18
Chef de party
pi_179271476
Ik zou je reis niet te strak maken. Wat ik zelf altijd doe is minstens drie/vier dagen vrij houden. Dan kan je altijd nog zeggen ik blijf hier een dag langer of daar.
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
  dinsdag 22 mei 2018 @ 21:15:12 #241
161275 Smash-it
Zelfs m'n naam is mooi
pi_179328294
quote:
0s.gif [b]Op [url=http://forum.fok.nl/topic/2268701/5/50#p179253766]zate
Het mooiste van Bay of Islands zie je vanaf de boot. Verschillende aanbieders bieden boottochten tussen de eilanden aan, hole in the rock, of zwemmen met dolfijnen.

Ik heb een skydive gedaan bij Bay of Islands, dan kan je het pas mooi zien! En bootje naar Hole in the Rock was ook leuk, ja!
pi_179521706
Wat zijn zaken in NZ die je echt van te voren moet plannen? Denk aan tours etc.?
Campingplaatsne, raken die ook snel uitverkocht?

We gaan in januari met een busje touren :)
pi_179522083
quote:
0s.gif Op donderdag 31 mei 2018 21:05 schreef GeniusJ het volgende:
Wat zijn zaken in NZ die je echt van te voren moet plannen? Denk aan tours etc.?
Campingplaatsne, raken die ook snel uitverkocht?

We gaan in januari met een busje touren :)
Dingen die me zo te binnen schieten zijn de walvistocht in Kaikoura, Milford Sound cruise en de ferry van noord naar zuid. Je kunt altijd ter plekke proberen maar als je pech hebt zit het vol of zit je aan een ongunstige tijd vast.. als je toch al weet wanneer je ongeveer op die plaatsen bent kun je het net zo goed al boeken..

Wat betreft campingplaatsen zal het wel meevallen. Als je self contained bent heb je meer dan genoeg keuze. Vaste campings op populaire plaatsen kunnen wel eens vol zitten maar dan is er altijd nog wel iets anders in de buurt.
In the coolest little capital of the world
  vrijdag 1 juni 2018 @ 09:00:26 #244
286575 Roces18
Chef de party
pi_179530462
quote:
0s.gif Op donderdag 31 mei 2018 21:05 schreef GeniusJ het volgende:
Wat zijn zaken in NZ die je echt van te voren moet plannen? Denk aan tours etc.?
Campingplaatsne, raken die ook snel uitverkocht?

We gaan in januari met een busje touren :)
Het kan er vrij druk zijn in januari, dan hebben ze daar zomervakantie.
Het is lastig te zeggen maar ik zou niets regelen behalve je autohuur en t.z.t. je tours boeken daar een paar dagen van tevoren.
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
  zaterdag 2 juni 2018 @ 16:28:58 #245
359555 egelhond
Let' Rock Bitch!
pi_179560988
Wij zijn 5,5 week in Nieuw Zeeland geweest. Hadden ook een schema gemaakt maar kwamen er achter dat we een stuk sneller het schema doorliepen dan gepland. Uiteindelijk kwam dit goed uit want door regen en veel wind op het noorder eiland zijn we veel op en neer gereden zodat we het slechte weer konden ontwijken.
Zo oa. Rotorua en Tongariro Crossing overgeslagen omdat het weer daar slecht was, eerst gereden naar Waitomo ( Waitomo Caves 7 hour Epic tour wat een geweldige ervaring! 100m abseil was awesome! ) , Matamata ( Hobbiton ) en door naar Whakatane ( White Island tour ). Toen terug naar Rotorua en de Tongariro Crossing gedaan want het weer was toen perfekt! ) Van daaruit weer door naar Coromandel. Ofwel doordat het weer onvoorspelbaar is in Nieuw Zeeland hebben we gelukkig toch alles kunnen doen ondanks veel extra km te hebben gereden. Maar f*ck it! Nieuw Zeeland is zo mooi daar kan je alles wel 5x rijden zonder dat het verveeld.

Destijds ( nov 2016 ) ook de zware aardbeving meegemaakt. We waren net een halve dag Wellington uit toen onze camper letterlijk stond te jumpen. Hadden gelukkig het zuider-eiland gehad en Kaikoura aangedaan anders hadden we een probleem gehad.
  vrijdag 10 augustus 2018 @ 17:21:41 #246
246608 T_Killer
Rochelle, Rochelle
pi_181083673
Kick.

Vandaag begonnen met plannen van een rondreis (met camper) naar Nieuw-Zeeland, half dec-eind jan 2019.
Voordat we helemaal met de inhoud bezig gaan ben ik op zoek naar een aantal aanbieders van campers. Wie heeft aanbieders die hij aan kan bevelen en over het algemeen tips bij camperhuur?
"A young girl's strange erotic journey from Milan to Minsk"
  vrijdag 10 augustus 2018 @ 17:37:45 #247
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_181083954
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2018 17:21 schreef T_Killer het volgende:
algemeen tips bij camperhuur?
1) ga ff aan de kant als er een stel auto’s achter je zitten omdat je langzaam bergop rijdt
2) geen afval in de natuur gooien
3) niet in de bosjes schijten bij parkeerplaatsen
Dit zijn in NZ grote irritaties over de White Maggots (zo noemt men huurcampertouristen)
Lijkt heel vanzelfsprekend
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  woensdag 15 augustus 2018 @ 21:30:58 #248
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_181214573
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 augustus 2018 17:37 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

1) ga ff aan de kant als er een stel auto’s achter je zitten omdat je langzaam bergop rijdt
2) geen afval in de natuur gooien
3) niet in de bosjes schijten bij parkeerplaatsen
Dit zijn in NZ grote irritaties over de White Maggots (zo noemt men huurcampertouristen)
Lijkt heel vanzelfsprekend
En ben zo beleeft om an de kant te gaan als er tig auto's achter je rijden omdat je zo nodig 50km per uur moet rijden om van het uitzicht te genieten... opdonderen, ik ben niet op vakantie, ik heb gewon haaast ;)
'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
'Als ik loop voel ik me beroerd, maar als ik niet loop nog beroerder'
'Once you discover the rewards of pain, you want more pain'
pi_181238522
Hmz, er zijn plannen om volgend jaar met de vakantie richting Nieuw-Zeeland te gaan. Goed, ik moet dit jaar nog op vakantie, maar heb ik wel al iets om naar uit te kijken :D :P

Blijf iig dit topic volgen en ga de oude topics ook maar eens raadplegen...
pi_181832966
We gaan januari naar New Zeeland. Ergens halverwege die maand de oversteek met Ferry.
Hoever van te voren moeten we dit reserveren?
  maandag 24 september 2018 @ 21:42:17 #251
246608 T_Killer
Rochelle, Rochelle
pi_182113524
Even wat nieuw leven in het topic blazen met een aantal vragen aan ervaren N-Z gangers.
We hebben vluchten en camper geboekt om vanaf half december tot eind januari rond te gaan reizen. De route moet nog uitgestippeld gaan worden. Een aantal vragen vooraf:

Route uitstippelen
- Ik was van plan om de plekken op de kaart aankruisen die we ECHT willen zien en daartussen een lijn trekken op de kaart, maar ik zeker sta open voor andere tips. Is namelijk nogal lastig om uit alle plaatsen en activiteiten te kiezen. Iemand tips?

Campings / Camperplaatsen
- Hoe werkt het met campings en camperplaatsen? Is er een ANWB achtige site waar die allemaal op staan?
- Is het aan te raden om te reserveren of kunnen we doorgaans wel op de bonnefooi aankomen?
- Hoe zit het over het algemeen met voorzieningen op deze campings en camperplaatsen? Kun je er een wasje draaien en is er over het algemeen wifi om effe met thuisfront te contacten en activiteiten te plannen voor de komende dag?

Wandeltochten

- Waar kan ik het beste zoeken naar 1daagse wandeltochten? We willen niet meerdaags trekken.

Ferry
- Is boeken van te voren bij de ferry Wellington - Picton aan te raden? Stond hierboven ook al, maar was nog niet op gereageerd.
"A young girl's strange erotic journey from Milan to Minsk"
  maandag 24 september 2018 @ 22:56:45 #252
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_182115286
quote:
0s.gif Op maandag 24 september 2018 21:42 schreef T_Killer het volgende:
Even wat nieuw leven in het topic blazen met een aantal vragen aan ervaren N-Z gangers.
We hebben vluchten en camper geboekt om vanaf half december tot eind januari rond te gaan reizen. De route moet nog uitgestippeld gaan worden. Een aantal vragen vooraf:

Campings / Camperplaatsen
- Hoe werkt het met campings en camperplaatsen? Is er een ANWB achtige site waar die allemaal op staan?
- Is het aan te raden om te reserveren of kunnen we doorgaans wel op de bonnefooi aankomen?
- Hoe zit het over het algemeen met voorzieningen op deze campings en camperplaatsen? Kun je er een wasje draaien en is er over het algemeen wifi om effe met thuisfront te contacten en activiteiten te plannen voor de komende dag?
Wij hebben toen (3 jaar geleden) een ouderwetse wegenkaart gebruikt waar er heel veel op stonden + een kaart van Kiwi Holiday Parks die iets van 50 locaties hebben + gewoon beetje googelen.

Wij zijn eigenlijk iedere keer op de bonnefooi aangekomen omdat we ook niet wisten hoe lang we in een tusseliggend plaatje gingen blijven onderweg etc. etc. Er waren een aantal campings die vol zaten (of die we niet leuk vonden) maar dat viel best mee, en vaak was er binnen een paar kilometer nog wel een camping. Bij steden als Wellington en Queenstown is het misschien wel handig om van te voren even te kijken hoe of wat aangezien de opties daar wat beperkter zijn of verder weg liggen.

Er zijn ook locaties waar je kan 'wild camperen', dit hebben wij echter niet gedaan omdat mijn moeder graag een douche had ;)

Voor zover ik me kan herinneren was op vrijwel alle campings wel een mogelijkheid tot wassen. En dit was drie jaar geleden, maar: op de meeste campings was wel wifi, je moest echter wel vaak betalen per (bijv.) 100 mb. en die prijzen waren heel verschillend en niet altijd heel goedkoop :P

Wij stonden trouwens met kerst in de middle of nowhere met wat dorpjes eromheen, bleken alle restaurants dicht te zijn, eigenlijk alles bleek dicht te zijn. Één vaag supermarktje gevonden en daar wat diepvriespizza's gehaald, na opwarmen op de camping (bijna alle campings hebben een keuken, vaak met pannen die je kunt gebruiken bijvoorbeeld) en een hap nemen proefde het al niet lekker, bleken 2 jaar over datum :') Toen hebben we dus maar wat stokbrood gegeten wat we nog hadden met één gebakken ei voor drie man. Geweldige kerst :')

quote:
Ferry
- Is boeken van te voren bij de ferry Wellington - Picton aan te raden? Stond hierboven ook al, maar was nog niet op gereageerd.
Ik geloof dat wij dat wel hebben gedaan van te voren, net als een vlucht van Christchurch naar Auckland aangezien we niet helemaal weer met die camper terug naar Auckland wilden rijden.
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
pi_182117125
quote:
0s.gif Op maandag 24 september 2018 21:42 schreef T_Killer het volgende:
Even wat nieuw leven in het topic blazen met een aantal vragen aan ervaren N-Z gangers.
We hebben vluchten en camper geboekt om vanaf half december tot eind januari rond te gaan reizen. De route moet nog uitgestippeld gaan worden. Een aantal vragen vooraf:

Route uitstippelen
- Ik was van plan om de plekken op de kaart aankruisen die we ECHT willen zien en daartussen een lijn trekken op de kaart, maar ik zeker sta open voor andere tips. Is namelijk nogal lastig om uit alle plaatsen en activiteiten te kiezen. Iemand tips?

Campings / Camperplaatsen
- Hoe werkt het met campings en camperplaatsen? Is er een ANWB achtige site waar die allemaal op staan?
- Is het aan te raden om te reserveren of kunnen we doorgaans wel op de bonnefooi aankomen?
- Hoe zit het over het algemeen met voorzieningen op deze campings en camperplaatsen? Kun je er een wasje draaien en is er over het algemeen wifi om effe met thuisfront te contacten en activiteiten te plannen voor de komende dag?

Wandeltochten

- Waar kan ik het beste zoeken naar 1daagse wandeltochten? We willen niet meerdaags trekken.

Ferry
- Is boeken van te voren bij de ferry Wellington - Picton aan te raden? Stond hierboven ook al, maar was nog niet op gereageerd.
Route hangt er natuurlijk van af hoe lang je wil gaan. Ik denk dat je goed bezig bent als je eerst voor jezelf duidelijk hebt welke dingen je echt persé wil zien en waar je wel een 'omweg' voor wilt maken. Het merendeel van de toeristen maakt wel een vergelijkbare route: Auckland, Rotorua, Tongariro NP, Wellington, Abel Tasman NP, West Coast, Queenstown, Milford Sound, Christchurch. Vanaf die route kun je dan omweggetjes maken als je bijvoorbeeld naar Bay of Islands, Coromandel, Kaikoura, Mt Cook wilt. Zoek ook eens op wat reisbureaus voor schema's aanbieden om een idee te krijgen. Wel een tip is om naar rijtijden te kijken tussen plaatsen en niet de afstanden. Kilometers zeggen hier niet zoveel door de bochtige wegen.

Wat betreft camperplaatsen, er zijn wel wat goede apps beschikbaar die overnachtingsplekken aangeven. CamperMate schijnt goed te zijn, heb er zelf geen ervaring mee. Ook hier ligt het eraan wat je wil. Je hebt Holiday Parks die wifi hebben, wasfaciliteiten, een zwembad etc, maar ook de freedom camping plekken van bijvoorbeeld DoC die heel basic zijn, maar wel soms op hele mooie plekken (en die hoef je niet te reserveren, wie het eerst komt etc).
Wat betreft boeken ligt het aan de locatie en tijd van het jaar. Hou er rekening mee dat rond Kerst tot nieuw jaar de de populairdere plekken behoorlijk snel vol zitten.

Wandeltochten, check de website van Department of Conservation (DOC). Die hebben een hele uitgebreide database van wandelingen per regio, duur en niveau.

De ferry zou ik wel boeken vantevoren. De goedkopere tarieven verkopen snel uit, maar ik vind het zelf altijd fijn om een vast punt in je reis te hebben. Anders riskeer je straks dat je super lang op het noordereiland blijft hangen en merk je achteraf dat je tijd tekort komt op het zuidereiland.
In the coolest little capital of the world
  dinsdag 25 september 2018 @ 19:01:44 #254
246608 T_Killer
Rochelle, Rochelle
pi_182128842
Thanks voor de info en tips!

quote:
6s.gif Op maandag 24 september 2018 22:56 schreef Dagoduck het volgende:

Voor zover ik me kan herinneren was op vrijwel alle campings wel een mogelijkheid tot wassen. En dit was drie jaar geleden, maar: op de meeste campings was wel wifi, je moest echter wel vaak betalen per (bijv.) 100 mb. en die prijzen waren heel verschillend en niet altijd heel goedkoop :P
Ah oke. Dus een sim kaartje aanschaffen is goedkoper?

quote:
0s.gif Op dinsdag 25 september 2018 01:45 schreef Drebbelman het volgende:

Wandeltochten, check de website van Department of Conservation (DOC). Die hebben een hele uitgebreide database van wandelingen per regio, duur en niveau.
Thanks, handige site.

quote:
0s.gif Op dinsdag 25 september 2018 01:45 schreef Drebbelman het volgende:

De ferry zou ik wel boeken vantevoren. De goedkopere tarieven verkopen snel uit, maar ik vind het zelf altijd fijn om een vast punt in je reis te hebben. Anders riskeer je straks dat je super lang op het noordereiland blijft hangen en merk je achteraf dat je tijd tekort komt op het zuidereiland.
Bedoel je hiermee dat er altijd wel plaatsen vrij zijn, maar dat die wat duurder kunnen zijn aangezien de goedkopere tarieven sneller uitverkocht raken?
Heb er namelijk wel wat voor over om juist vrijheid te hebben in plaats van van te voren al vast te leggen wanneer je overtocht is. Voor hetzelfde geld heb je het gezien en wil je de oversteek maken maar moet je nog een paar dagen wachten. Of juist andersom, wil je langer blijven maar moet je richting de ferry.
De vrijheid om dit last minute te belissen is me wel wat waard
"A young girl's strange erotic journey from Milan to Minsk"
pi_182131941
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 september 2018 19:01 schreef T_Killer het volgende:

[..]

Bedoel je hiermee dat er altijd wel plaatsen vrij zijn, maar dat die wat duurder kunnen zijn aangezien de goedkopere tarieven sneller uitverkocht raken?
Heb er namelijk wel wat voor over om juist vrijheid te hebben in plaats van van te voren al vast te leggen wanneer je overtocht is. Voor hetzelfde geld heb je het gezien en wil je de oversteek maken maar moet je nog een paar dagen wachten. Of juist andersom, wil je langer blijven maar moet je richting de ferry.
De vrijheid om dit last minute te belissen is me wel wat waard
Tenzij je vantevoren boekt hebt je nooit garantie dat er last minute plek is, zeker in december en januari zitten de ferries regelmatig vol. Ik verwacht dat de weken rondom Kerst al aardig vol zitten op dit moment. Check de websites van Interislander of Bluebridge maar om een idee te krijgen. Je kunt het riskeren dat je pas een paar dagen vantevoren boekt, maar dan heb je dus de kans dat je een paar dagen langer moet wachten tot er plek is. Dat is de prijs van vrijheid in het hoogseizoen.
In the coolest little capital of the world
pi_182520244
Ik zou de ferry sowieso boeken. Je gaat midden in het hoogseizoen, dus dit is precies de tijd dat ook alle kiwi's zelf op zomervakantie gaan. Vooral de ferries van noord naar zuid zitten dan behoorlijk vol. En een paar jaar geleden viel er bijvoorbeeld 1 ferry uit door een technisch mankement, en dan is de wachttijd voor een overtocht die niet geboekt is ineens een maand. Ik zou het er niet op gokken.

De meeste campings hebben heel weinig faciliteiten. De meeste DOC campings hebben wel een wc (ook niet allemaal), maar dingen als wasmachines en wifi, daar moet je wel de goede camping voor uitzoeken. het maakt ook nogal een evrschil of je 'self contained' bent (dus een camper/caravan met je eigen wc etc.), dan mag je op meer plekker staan. Je kunt natuurlijk altijd wel luxere campings of holiday parks opzoeken, zodat je wel de faciliteiten hebt die je wil. Maar dan zou ik misschien wel boeken, want je zit dus wel midden in het hoogseizoen. Of anders misschien dat je het onderweg een paar dagen vooruit boekt. Dan ben je nog redelijk flexibel, maar hoef je niet in je auto moet slapen omdat je geen plek vindt. Waar wij altijd op vakantie gaan in de zomer is er bijvoorbeeld in het hoogseizoen geen enkele plek op de bonnefooi te krijgen. Maar dat is dan ook een uitzonderlijk mooie plek ;-)

Voor wandeltochten kijk op de site van DOC.
pi_182520271
je kunt trouwens bij de interislander ook een 'easy change' reservering maken. Dan kies je wel een datum en tijd, maar deze kun je tot het laatste moment nog veranderen naar een andere datum, mits er nog plek is voor die datum.
pi_182557837
2019 moet het dan hopelijk gaan gebeuren. Zit er over te denken om half november tot half december te gaan. Is het dan nog een beetje te doen qua drukte, of is dat ook al hoogseizoen?
Vanaf begin november is het misschien nog een beetje te vroeg? Zeker ook omdat ik de Tongariro Crossing wil gaan doen (Ik heb de Besseggen in Noorwegen overleefd, dan moet dit ook wel lukken hoop ik :P )

Kan wel vragen hoe het weer is in die periode, maar daar is vast niks zinnigs over te zeggen :D
  dinsdag 16 oktober 2018 @ 21:13:58 #259
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_182558983
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 oktober 2018 20:32 schreef MissRelin het volgende:

Kan wel vragen hoe het weer is in die periode, maar daar is vast niks zinnigs over te zeggen :D
Kom naar de deep South, hier is het altijd mooi weer :D
'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
'Als ik loop voel ik me beroerd, maar als ik niet loop nog beroerder'
'Once you discover the rewards of pain, you want more pain'
pi_182584131
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 oktober 2018 21:13 schreef rechtsedirecte het volgende:

[..]

Kom naar de deep South, hier is het altijd mooi weer :D
ja inderdaad, lekker warm hier in het Zuiden.

PS, rechtse directe, ik lees nu jouw onderschrift, Southern most Fok!ker... Dat betekent dat jij bij mij in de buurt moet wonen! Hoe zuidelijk zit jij? Nog op het Zuider Eiland, of zuidelijker?
  donderdag 18 oktober 2018 @ 13:39:15 #261
359555 egelhond
Let' Rock Bitch!
pi_182590152
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 oktober 2018 20:32 schreef MissRelin het volgende:
2019 moet het dan hopelijk gaan gebeuren. Zit er over te denken om half november tot half december te gaan. Is het dan nog een beetje te doen qua drukte, of is dat ook al hoogseizoen?
Vanaf begin november is het misschien nog een beetje te vroeg? Zeker ook omdat ik de Tongariro Crossing wil gaan doen (Ik heb de Besseggen in Noorwegen overleefd, dan moet dit ook wel lukken hoop ik :P )

Kan wel vragen hoe het weer is in die periode, maar daar is vast niks zinnigs over te zeggen :D
Wij zijn in november/begin dec geweest. Was nog nergens echt druk. Dat begint pas half januari. Ook het weer was in onze 6 weken 85% goed en mooi weer. Wel de tongariro crossing planning om moeten gooien vanwege slechte weer maar uiteindelijk op een prachtige zonnige dag gelopen. En wauw wat is die gaaf!
pi_182597109
quote:
0s.gif Op donderdag 18 oktober 2018 13:39 schreef egelhond het volgende:

[..]

Wij zijn in november/begin dec geweest. Was nog nergens echt druk. Dat begint pas half januari. Ook het weer was in onze 6 weken 85% goed en mooi weer. Wel de tongariro crossing planning om moeten gooien vanwege slechte weer maar uiteindelijk op een prachtige zonnige dag gelopen. En wauw wat is die gaaf!
Het kan in die periode alle kanten op. Afgelopen jaar hadden we een top lente en zomer, het jaar daarvoor was het dikke ellende.

De lente, begin van de zomer, is over het algemeen wat wisselvalliger. Einde van de zomer (feb/maart) wordt het altijd wat stabieler.
In the coolest little capital of the world
  donderdag 18 oktober 2018 @ 21:12:45 #263
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_182598013
quote:
0s.gif Op donderdag 18 oktober 2018 05:02 schreef dodoria het volgende:

[..]

ja inderdaad, lekker warm hier in het Zuiden.

PS, rechtse directe, ik lees nu jouw onderschrift, Southern most Fok!ker... Dat betekent dat jij bij mij in de buurt moet wonen! Hoe zuidelijk zit jij? Nog op het Zuider Eiland, of zuidelijker?
Edendale, 30km ten noorden van Invercargill
'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
'Als ik loop voel ik me beroerd, maar als ik niet loop nog beroerder'
'Once you discover the rewards of pain, you want more pain'
pi_182599284
quote:
0s.gif Op donderdag 18 oktober 2018 21:12 schreef rechtsedirecte het volgende:

[..]

Edendale, 30km ten noorden van Invercargill
oh grappig, dan wonen we niet ver uit elkaar! Hoi buurman :W
Ik moet je dan wel helaas teleurstellen dat je niet meer de Southern most Fok!ker bent , maar groetjes uit Invers w/
pi_182612457
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 oktober 2018 21:13 schreef rechtsedirecte het volgende:

[..]

Kom naar de deep South, hier is het altijd mooi weer :D
Ik heb op Google Maps wel pinnetjes in de Deep South gepleurd, dus wellicht past het in de planning ;)
pi_182612533
quote:
0s.gif Op donderdag 18 oktober 2018 13:39 schreef egelhond het volgende:

[..]

Wij zijn in november/begin dec geweest. Was nog nergens echt druk. Dat begint pas half januari. Ook het weer was in onze 6 weken 85% goed en mooi weer. Wel de tongariro crossing planning om moeten gooien vanwege slechte weer maar uiteindelijk op een prachtige zonnige dag gelopen. En wauw wat is die gaaf!
Ja, wat ik van de foto's heb gezien, ziet het er echt super uit!! Lijkt me ook een ontzettend mooie tocht. Moet zeggen dat ik redelijk dood was van de Besseggen, maar het jaar daarop Crypt Lake in Canada gedaan (en nog wel meer hikes daar die flink omhoog en omlaag gingen) en nergens last van gehad. Ben wel niet de meest fitte persoon, maar ik kom er altijd wel ;)

En top, al kan het weer natuurlijk altijd anders zijn. Dit jaar in september naar Costa Rica geweest, midden in het regenseizoen. Ik heb overdag 1 plensbui gehad (toen zaten we net ergens binnen en zijn we toch maar even blijven zitten 8)7 ), een beetje regen hier en daar en af en toe 's avonds een plensbui. Dus dat viel ook mee. Ach, denk dat het toch altijd een gok blijft qua weer, dus eigenlijk maakt het ook allemaal niet zoveel uit...
pi_182612552
quote:
0s.gif Op donderdag 18 oktober 2018 20:25 schreef Drebbelman het volgende:

[..]

Het kan in die periode alle kanten op. Afgelopen jaar hadden we een top lente en zomer, het jaar daarvoor was het dikke ellende.

De lente, begin van de zomer, is over het algemeen wat wisselvalliger. Einde van de zomer (feb/maart) wordt het altijd wat stabieler.
Maar het nadeel van de nazomer is dat de watervallen minder zijn en er wellicht geen sneeuw resten meer op de berg toppen te vinden zijn (of zijn die aan het eind van de lente ook al verdwenen?)
  vrijdag 19 oktober 2018 @ 17:45:24 #268
359555 egelhond
Let' Rock Bitch!
pi_182614517
Het weer is op veel plaatsen aan het veranderen. Wij komen van 3 weken Sri Lanka en 1 plensbui gehad terwijl het ene gedeelte van het land regenseizoen hoorde te zijn. We hebben alleen maar heerlijk weer gehad. En kijk hier in nl. Bijna november en het is nog heerlijk buiten. Nog even en we hoeven voor het weer niet meer weg.
  maandag 22 oktober 2018 @ 20:07:16 #269
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_182676594
quote:
0s.gif Op donderdag 18 oktober 2018 22:15 schreef dodoria het volgende:

[..]

oh grappig, dan wonen we niet ver uit elkaar! Hoi buurman :W
Ik moet je dan wel helaas teleurstellen dat je niet meer de Southern most Fok!ker bent , maar groetjes uit Invers w/
ik voel me na al die jaren op Fok gedwongen om naar Stewart Island te verhuizen
'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
'Als ik loop voel ik me beroerd, maar als ik niet loop nog beroerder'
'Once you discover the rewards of pain, you want more pain'
pi_182682611
quote:
0s.gif Op maandag 22 oktober 2018 20:07 schreef rechtsedirecte het volgende:

[..]

ik voel me na al die jaren op Fok gedwongen om naar Stewart Island te verhuizen
Dat moet je zeker niet voor mij doen hoor! Ik woon hier al een tijdje, maar je onderschrift was me nog nooit opgevallen. Ik blijf graag in relatieve anonimiteit, dus voel je vrij die titel te blijven voeren! En nu maar hopen dat er geen Fok!kers in Zuid Argentinie of Chile wonen :X
pi_182682781
quote:
14s.gif Op dinsdag 23 oktober 2018 02:27 schreef dodoria het volgende:

[..]

Dat moet je zeker niet voor mij doen hoor! Ik woon hier al een tijdje, maar je onderschrift was me nog nooit opgevallen. Ik blijf graag in relatieve anonimiteit, dus voel je vrij die titel te blijven voeren! En nu maar hopen dat er geen Fok!kers in Zuid Argentinie of Chile wonen :X
of de subantarctic islands... :o
pi_182763075
Wat is jullie visie over het hele 1080 poison verhaal en met name het vergroten van zowel het gebruik als de hoeveelheden in het aankomende jaar?

Ik heb diverse locals gesproken die erg ontevreden (lees: boos) zijn hierover, waaronder een zeer goed geschoolde bioloog en scheikundige.

Het is een werkelijk prachtig land maar het imago van het perfecte land is er wel af bij mij.

Interesting read:
https://m.huffpost.com/us/entry/us_58e43ea7e4b09dbd42f3dba7/amp
  vrijdag 26 oktober 2018 @ 23:14:59 #273
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_182764583
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 oktober 2018 21:58 schreef M90 het volgende:
Wat is jullie visie over het hele 1080 poison verhaal en met name het vergroten van zowel het gebruik als de hoeveelheden in het aankomende jaar?

Ik heb diverse locals gesproken die erg ontevreden (lees: boos) zijn hierover, waaronder een zeer goed geschoolde bioloog en scheikundige.

Het is een werkelijk prachtig land maar het imago van het perfecte land is er wel af bij mij.

Interesting read:
https://m.huffpost.com/us/entry/us_58e43ea7e4b09dbd42f3dba7/amp
Ik weet er niet veel vanaf, maar als ik dit lees: "It has been used as such since the late 1950s."

Lijkt me lekker effectief als die beesten er nog zitten. :|W
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
  vrijdag 26 oktober 2018 @ 23:15:41 #274
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_182764602
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 oktober 2018 21:58 schreef M90 het volgende:
het imago van het perfecte land
Een perfect land bestaat niet.
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
  vrijdag 2 november 2018 @ 21:18:50 #275
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_182907205
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 oktober 2018 21:58 schreef M90 het volgende:
Wat is jullie visie over het hele 1080 poison verhaal en met name het vergroten van zowel het gebruik als de hoeveelheden in het aankomende jaar?

Ik heb diverse locals gesproken die erg ontevreden (lees: boos) zijn hierover, waaronder een zeer goed geschoolde bioloog en scheikundige.

Het is een werkelijk prachtig land maar het imago van het perfecte land is er wel af bij mij.

Interesting read:
https://m.huffpost.com/us/entry/us_58e43ea7e4b09dbd42f3dba7/amp
M90, 1080 is iets wat het land enorm verdeelt. Aan beide kanten heb je mensen die zo maar wat roepen zonder de feiten te kennen maar ook mensen die zeer goed onderlegt zijn wat betreft hun kennis.
Als "leek", maar wel iemand met enorme interesse in the great outdoors en redelijke kennis van NZ's biodiversity, ben ik een "voorstander" van het gebruik van 1080, simpelweg omdat er tot nu toe niets anders is wat de groei van possums, stoats, weassels en rats enigszins in toom houdt.
'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
'Als ik loop voel ik me beroerd, maar als ik niet loop nog beroerder'
'Once you discover the rewards of pain, you want more pain'
pi_182909493
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 november 2018 21:18 schreef rechtsedirecte het volgende:

[..]

M90, 1080 is iets wat het land enorm verdeelt. Aan beide kanten heb je mensen die zo maar wat roepen zonder de feiten te kennen maar ook mensen die zeer goed onderlegt zijn wat betreft hun kennis.
Als "leek", maar wel iemand met enorme interesse in the great outdoors en redelijke kennis van NZ's biodiversity, ben ik een "voorstander" van het gebruik van 1080, simpelweg omdat er tot nu toe niets anders is wat de groei van possums, stoats, weassels en rats enigszins in toom houdt.
Inderdaad.
Ik weet dat bij mij op kantoor de ecologen allemaal hard moeten lachen om die hippieprotesten tegen 1080.
Geen idee wie gelijk heeft, ik heb ook geen zin om me erin te verdiepen, maar ik respecteer wel elke beslissing die er door experts genomen wordt om de strijd tegen het 'ongedierte' aan te gaan.
In the coolest little capital of the world
  donderdag 8 november 2018 @ 20:08:35 #277
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_183028075
vergeet bungy jumping, wild water raften en trampen... dit is de ugly side of the great outdoors..
Hoewel ik een hartstochtelijke afkeer heb tegen Ms.Ardern en haar linkse kliek, dit gaat veel en veel te ver.
https://www.newshub.co.nz(...)1080-extremists.html
'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
'Als ik loop voel ik me beroerd, maar als ik niet loop nog beroerder'
'Once you discover the rewards of pain, you want more pain'
  donderdag 8 november 2018 @ 20:12:28 #278
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_183028179
quote:
0s.gif Op donderdag 8 november 2018 20:08 schreef rechtsedirecte het volgende:
vergeet bungy jumping, wild water raften en trampen... dit is de ugly side of the great outdoors..
Hoewel ik een hartstochtelijke afkeer heb tegen Ms.Ardern en haar linkse kliek, dit gaat veel en veel te ver.
https://www.newshub.co.nz(...)1080-extremists.html
Om te begrijpen waar dit over gaat moet je de problematiek met exoten in NZ begrijpen en wat voor een enorm probleem de possums zijn
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  donderdag 8 november 2018 @ 20:16:45 #279
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_183028326
quote:
1s.gif Op donderdag 8 november 2018 20:12 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Om te begrijpen waar dit over gaat moet je de problematiek met exoten in NZ begrijpen en wat voor een enorm probleem de possums zijn
inderdaad Piet, het is iets waarbij de tegenstanders lijnrecht tegenover elkaar staan, net zo als het afschieten van 17,000 berggeiten

https://www.newshub.co.nz(...)vation-minister.html
'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
'Als ik loop voel ik me beroerd, maar als ik niet loop nog beroerder'
'Once you discover the rewards of pain, you want more pain'
  donderdag 8 november 2018 @ 20:19:08 #280
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_183028399
quote:
0s.gif Op donderdag 8 november 2018 20:16 schreef rechtsedirecte het volgende:

[..]

inderdaad Piet, het is iets waarbij de tegenstanders lijnrecht tegenover elkaar staan, net zo als het afschieten van 17,000 berggeiten

https://www.newshub.co.nz(...)vation-minister.html
Meeste mensen in Nederland zullen niet begrijpen dat in NZ de hele natuur wordt kaalgevreten zoals de Oostvaardersplassen. Hell. Velen begrijpen die problematiek in de Oostvaardersplassen al niet.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_183061534
Onderstaand een update van het reisschema van mijn reis aankomende januari 2019.
-edit- zie onderstaand het actuele schema

[ Bericht 87% gewijzigd door GeniusJ op 11-11-2018 06:58:52 ]
  zaterdag 10 november 2018 @ 15:54:21 #282
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_183063061
Persoonlijk vond ik Queenstown echt helemaal niets en was blij daar snel weer weg te gaan. Is wat als je van georganiseerd toeristenvermaak houd
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_183074116
Ach, er zijn zat leuke dingen te doen in en om Queenstown om je een paar dagen te vermaken, zeker als je bereid bent om de wandelschoenen aan te doen.. Arrowtown, Glenorchy etc.
GeniusJ, Coromandel is een beetje raar in je schema. Van Bay of Islands naar Coromandel is een flinke rit en niet iets wat je effe meepikt op je weg naar Rotorua. Als je er heen wil (zeker aan te raden) zou ik er minstens twee nachten voor reserveren of het anders overslaan. Petsoonlijk zou ik Lake Taupo omruilen voor tijd in Coromandel.
Ik weet natuurlijk niet hoe laat je de ferry wil nemen maar ik zou ook wat tijd voor Wellington reserveren 😉
In the coolest little capital of the world
pi_183074177
Dank voor de tips. Heb het schema nu wat aangepast. Wat vinden jullie van deze planning?

Voorkeur voor mooie natuur, uitgestrekte gebieden, hikes etc. en toeristtraps met tours etc. voorkomen.

Ik reis per Campervan dus wil het liefst op mooie plekjes overnachten - en niet alles te gehaast natuurlijk, als is dat gezien de keuzes soms niet makkelijk ;)

1 Aankomst Auckland
2 Auckland
3 Auckland
4 Auckland naar Bay of Islands (Paihia) - eerste dag Campervan ophalen
5 Bay of Islands / Paihia
6 Bay of Islands naar Matakana Coast
7 Matakana Coast naar Coromandel Pen
8 Coromandel Pen
9 Coromandel Pen
10 Coromandel Pen naar Rotorua
11 Rotorua
12 Rotorua
13 Rotorua naar Tongariro NP
14 Tongariro NP
15 Tongariro NP naar Lake Taupo
16 Lake Taupo naar Napier
17 Napier
18 Napier Wellington
19 Wellington
20 Wellington naar Nelson via Picton (Ferry)
21 1 dag over - ergens in te vullen
22 Nelson naar Abel Tasman NP area
23 Abel Tasman NP area
24 Abel Tasman NP area
25 Abel Tasman NP area naar Hokitika
26 Hokitika naar Fox Glacier
27 Lake matheson en Fox Glacier
28 Fox Glacier naar Wanaka
29 Wanaka naar Queenstown via Crown Ranges
30 Queenstown
31 Queenstown
31 Queenstown naar Te Anau
33 Te Anau
34 Te Anau / Milford sound cruise
35 Te Anau naar Curio Bay
36 Curio Bay naar Otago Peninsula
37 Otago Peninsula naar Mt Cook
38 Mt Cook
39 Mt Cook naar Kaikoura
40 Kaikoura
41 Kaikoura naar Christchurch
42 Christchurch

quote:
1s.gif Op zondag 11 november 2018 06:01 schreef Drebbelman het volgende:
Persoonlijk zou ik Lake Taupo omruilen voor tijd in Coromandel.
Ik weet natuurlijk niet hoe laat je de ferry wil nemen maar ik zou ook wat tijd voor Wellington reserveren 😉
Zou je bij Lake Taupo overnachten of alleen stoppen bij Taupo op weg naar Rotorua? Dit laatste zou nog een dag schelen en ergens anders in te zetten namelijk ;)

Verder is tijdstip Ferry flexibel - ik dacht in de ochtend en een dag in Wellington daarvoor.

[ Bericht 4% gewijzigd door GeniusJ op 11-11-2018 07:25:23 ]
  zondag 11 november 2018 @ 10:46:31 #285
314007 Digi_Djeff
Better Call Saul!
pi_183075254
In Januari ga ik met mijn vriendin naar Nieuw-Zeeland waar zij gaat studeren. Nu kost die studie best veel geld en proberen wij op andere dingen geld te besparen, zoals vliegtickets.
Wij willen er in totaal rond de 1200,- euro aan uitgeven en vertrekken tussen 18 en 24 Januari met eindbestemming Auckland. Voorkeur gaat uit naar Amsterdam als vertrekkende luchthaven maar een ander luchthaven mag ook (met een maximum van vier uur rijden vanuit Amsterdam).
Ook moet er 30 kilo aan ruimbagage bijzitten (p.p.).

Vervelende is dat er best veel goedkope vluchten zijn maar uitgerekend in Januari lijkt dat niet het geval. Mocht iemand iets vinden voor onder de 1200,- euro wil ik die persoon graag 25 euro geven, ik kom namelijk niet veel verder dan 1600,- euro o|O
pi_183075466
quote:
0s.gif Op zondag 11 november 2018 10:46 schreef Digi_Djeff het volgende:
In Januari ga ik met mijn vriendin naar Nieuw-Zeeland waar zij gaat studeren. Nu kost die studie best veel geld en proberen wij op andere dingen geld te besparen, zoals vliegtickets.
Wij willen er in totaal rond de 1200,- euro aan uitgeven en vertrekken tussen 18 en 24 Januari met eindbestemming Auckland. Voorkeur gaat uit naar Amsterdam als vertrekkende luchthaven maar een ander luchthaven mag ook (met een maximum van vier uur rijden vanuit Amsterdam).
Ook moet er 30 kilo aan ruimbagage bijzitten (p.p.).

Vervelende is dat er best veel goedkope vluchten zijn maar uitgerekend in Januari lijkt dat niet het geval. Mocht iemand iets vinden voor onder de 1200,- euro wil ik die persoon graag 25 euro geven, ik kom namelijk niet veel verder dan 1600,- euro o|O
Aan die kant van de wereld is januari het hoogseizoen. Niet gek dat de prijzen dan duurder zijn :+ Maar neem aan 1200 totaal voor 2 personen? Denk dat dat een lastig verhaal wordt.
Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+
pi_183075619
[jaloersmodus]
Wat zou ik ook weer graag die kant op gaan
[/jaloersmodus]
Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+
  zondag 11 november 2018 @ 11:18:37 #288
314007 Digi_Djeff
Better Call Saul!
pi_183075622
quote:
0s.gif Op zondag 11 november 2018 11:06 schreef franklop het volgende:

[..]

Aan die kant van de wereld is januari het hoogseizoen. Niet gek dat de prijzen dan duurder zijn :+ Maar neem aan 1200 totaal voor 2 personen? Denk dat dat een lastig verhaal wordt.
Prijs is inderdaad voor twee personen. Tot een paar weken geleden kon ik nog wel tickets boeken voor die prijs maar wilde ik nog wachten omdat de visums niet rond waren.
Ben verder ook bang dat het lastig gaat worden maar wie weet :+
pi_183082441
quote:
0s.gif Op zondag 11 november 2018 11:18 schreef Digi_Djeff het volgende:

[..]

Prijs is inderdaad voor twee personen. Tot een paar weken geleden kon ik nog wel tickets boeken voor die prijs maar wilde ik nog wachten omdat de visums niet rond waren.
Ben verder ook bang dat het lastig gaat worden maar wie weet :+
NZ ga je normaal echt niet voor 600 pp vinden. Is zo'n beetje de verste vliegreis die je kan maken vanaf hier, dus daar betaal je ook voor. Daarnaast wil je neem ik aan ook een beetje een fatsoenlijke overstap hebben, dus dan zit je meestal toch wel tegen de 900 aan.
  zondag 11 november 2018 @ 18:05:45 #290
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_183082471
quote:
0s.gif Op zondag 11 november 2018 11:18 schreef Digi_Djeff het volgende:

[..]

Prijs is inderdaad voor twee personen. Tot een paar weken geleden kon ik nog wel tickets boeken voor die prijs maar wilde ik nog wachten omdat de visums niet rond waren.
Ben verder ook bang dat het lastig gaat worden maar wie weet :+
Visa voor NZ?
Ah, okay. Studentenvisa
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  zondag 11 november 2018 @ 18:54:46 #291
314007 Digi_Djeff
Better Call Saul!
pi_183083834
quote:
0s.gif Op zondag 11 november 2018 18:04 schreef Pinuts het volgende:

[..]

NZ ga je normaal echt niet voor 600 pp vinden. Is zo'n beetje de verste vliegreis die je kan maken vanaf hier, dus daar betaal je ook voor. Daarnaast wil je neem ik aan ook een beetje een fatsoenlijke overstap hebben, dus dan zit je meestal toch wel tegen de 900 aan.
Als je let op aanbiedingen kan je regelmatig met o.a. Malaysia Airlines voor rond de 500/600 euro die kant op vliegen, ben je wellicht zo'n 30 uur onderweg i.p.v. 24 maar dat is ook geen probleem.
Paar weken geleden zag ik nog tickets voor rond de 650 euro p.p. en stom genoeg niet geboekt toen. Nu ben ik waarschijnlijk te laat :'(

quote:
1s.gif Op zondag 11 november 2018 18:05 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Visa voor NZ?
Ah, okay. Studentenvisa
Inderdaad een studentenvisa en ik als partner van een student (wat 'gewoon' een werkvisum is zonder gekke restricties).

[ Bericht 0% gewijzigd door Digi_Djeff op 11-11-2018 19:01:15 ]
  zondag 11 november 2018 @ 20:25:25 #292
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_183086983
quote:
0s.gif Op zondag 11 november 2018 06:56 schreef GeniusJ het volgende:
Dank voor de tips. Heb het schema nu wat aangepast. Wat vinden jullie van deze planning?

Voorkeur voor mooie natuur, uitgestrekte gebieden, hikes etc. en toeristtraps met tours etc. voorkomen.

Ik reis per Campervan dus wil het liefst op mooie plekjes overnachten - en niet alles te gehaast natuurlijk, als is dat gezien de keuzes soms niet makkelijk ;)

1 Aankomst Auckland
2 Auckland
3 Auckland
4 Auckland naar Bay of Islands (Paihia) - eerste dag Campervan ophalen
5 Bay of Islands / Paihia
6 Bay of Islands naar Matakana Coast
7 Matakana Coast naar Coromandel Pen
8 Coromandel Pen
9 Coromandel Pen
10 Coromandel Pen naar Rotorua
11 Rotorua
12 Rotorua
13 Rotorua naar Tongariro NP
14 Tongariro NP
15 Tongariro NP naar Lake Taupo
16 Lake Taupo naar Napier
17 Napier
18 Napier Wellington
19 Wellington
20 Wellington naar Nelson via Picton (Ferry)
21 1 dag over - ergens in te vullen
22 Nelson naar Abel Tasman NP area
23 Abel Tasman NP area
24 Abel Tasman NP area
25 Abel Tasman NP area naar Hokitika
26 Hokitika naar Fox Glacier
27 Lake matheson en Fox Glacier
28 Fox Glacier naar Wanaka
29 Wanaka naar Queenstown via Crown Ranges
30 Queenstown
31 Queenstown
31 Queenstown naar Te Anau
33 Te Anau
34 Te Anau / Milford sound cruise
35 Te Anau naar Curio Bay
36 Curio Bay naar Otago Peninsula
37 Otago Peninsula naar Mt Cook
38 Mt Cook
39 Mt Cook naar Kaikoura
40 Kaikoura
41 Kaikoura naar Christchurch
42 Christchurch

[..]

Zou je bij Lake Taupo overnachten of alleen stoppen bij Taupo op weg naar Rotorua? Dit laatste zou nog een dag schelen en ergens anders in te zetten namelijk ;)

Verder is tijdstip Ferry flexibel - ik dacht in de ochtend en een dag in Wellington daarvoor.
Toerist traps voorkomen..... op je lijstje staan alleen maar toerist traps....
'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
'Als ik loop voel ik me beroerd, maar als ik niet loop nog beroerder'
'Once you discover the rewards of pain, you want more pain'
pi_183092957
quote:
0s.gif Op zondag 11 november 2018 10:46 schreef Digi_Djeff het volgende:
In Januari ga ik met mijn vriendin naar Nieuw-Zeeland waar zij gaat studeren. Nu kost die studie best veel geld en proberen wij op andere dingen geld te besparen, zoals vliegtickets.
Wij willen er in totaal rond de 1200,- euro aan uitgeven en vertrekken tussen 18 en 24 Januari met eindbestemming Auckland. Voorkeur gaat uit naar Amsterdam als vertrekkende luchthaven maar een ander luchthaven mag ook (met een maximum van vier uur rijden vanuit Amsterdam).
Ook moet er 30 kilo aan ruimbagage bijzitten (p.p.).

Vervelende is dat er best veel goedkope vluchten zijn maar uitgerekend in Januari lijkt dat niet het geval. Mocht iemand iets vinden voor onder de 1200,- euro wil ik die persoon graag 25 euro geven, ik kom namelijk niet veel verder dan 1600,- euro o|O
Wat de anderen al zeggen, dat gaat je niet meer lukken voor januari. Ik denk dat je al in je handjes mag klappen met vluchten voor 1600 eerlijk gezegd.
pi_183094938
quote:
0s.gif Op zondag 11 november 2018 20:25 schreef rechtsedirecte het volgende:

[..]

Toerist traps voorkomen..... op je lijstje staan alleen maar toerist traps....
Hmmm. Nog tips in dit geval? Eerste keer New Zealand..

Moeten we dingen vervangen of wat raad je aan...?
pi_183097024
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 november 2018 22:56 schreef Drebbelman het volgende:

[..]

Inderdaad.
Ik weet dat bij mij op kantoor de ecologen allemaal hard moeten lachen om die hippieprotesten tegen 1080.
Geen idee wie gelijk heeft, ik heb ook geen zin om me erin te verdiepen, maar ik respecteer wel elke beslissing die er door experts genomen wordt om de strijd tegen het 'ongedierte' aan te gaan.
Het is heel lastig om er onafhankelijke stukken over te vinden maar het viel me inderdaad op dat veel voorstanders het afdoen als hippieprotesten, maar dat is natuurlijk een drogreden. De tegenstanders komen mijns inziens wel met zaken aanzetten die op z'n minst bedenkingen geven bij de toepassing. Heb gemerkt dat het erg moeilijk om hier een mening over te vormen maar ik vond het een toevoeging om ook deze discussie mee te krijgen en hierover met locals te praten buiten het marketing plaatje van het perfecte groene/natuurlijke/gezonde (etc) NZ
  maandag 12 november 2018 @ 18:05:09 #296
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_183105388
quote:
0s.gif Op maandag 12 november 2018 11:11 schreef M90 het volgende:

[..]

Het is heel lastig om er onafhankelijke stukken over te vinden maar het viel me inderdaad op dat veel voorstanders het afdoen als hippieprotesten, maar dat is natuurlijk een drogreden. De tegenstanders komen mijns inziens wel met zaken aanzetten die op z'n minst bedenkingen geven bij de toepassing. Heb gemerkt dat het erg moeilijk om hier een mening over te vormen maar ik vond het een toevoeging om ook deze discussie mee te krijgen en hierover met locals te praten buiten het marketing plaatje van het perfecte groene/natuurlijke/gezonde (etc) NZ
Tja, de possums vreten zich door de natuur heen als een gloeiend mes door de boter. NZ heeft een zeer trieste geschiedenis als het om de introductie van diersoorten gaat die een enorme plaag werden.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_183112855
Klopt, dat is op sommige plekken duidelijk te zien en dat er wat moet gebeuren staat wel buiten discussie
  dinsdag 13 november 2018 @ 04:08:23 #298
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_183115438
quote:
1s.gif Op maandag 12 november 2018 08:37 schreef GeniusJ het volgende:

[..]

Hmmm. Nog tips in dit geval? Eerste keer New Zealand..

Moeten we dingen vervangen of wat raad je aan...?
Laat ik het zo zeggen, er zijn bepaalde dingen die je "gezien" moet hebben maar als het op trampen aan komt zijn er heel veel mooie (day) trips te maken net buiten "het vaste toeristenrondje om" wat jullie een beetje volgen.

Dit lijstje is samengesteld door trail runners maar natuurlijk ook heel goed te gebruiken voor trampers.
In de Deep South kan ik bijv aanraden de Catlins River trail, The Longwoods,The Earnslaw Burns track in de buurt van Queenstown, Humpridge track in het diepe, diepe zuiden, net zo mooi, of misschien nog wel mooier dan bijv. de Kepler Track
'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
'Als ik loop voel ik me beroerd, maar als ik niet loop nog beroerder'
'Once you discover the rewards of pain, you want more pain'
pi_183117153
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 november 2018 04:08 schreef rechtsedirecte het volgende:

[..]

Laat ik het zo zeggen, er zijn bepaalde dingen die je "gezien" moet hebben maar als het op trampen aan komt zijn er heel veel mooie (day) trips te maken net buiten "het vaste toeristenrondje om" wat jullie een beetje volgen.

Dit lijstje is samengesteld door trail runners maar natuurlijk ook heel goed te gebruiken voor trampers.
In de Deep South kan ik bijv aanraden de Catlins River trail, The Longwoods,The Earnslaw Burns track in de buurt van Queenstown, Humpridge track in het diepe, diepe zuiden, net zo mooi, of misschien nog wel mooier dan bijv. de Kepler Track
Thanks!!

Zou je kijkend naar het schema nog adviseren ergens wijzigingen aan te brengen of vooral goed te kijken naar dagtrips. Oftewel is het handig handig naar andere bestemmingen te gaan om die mooie hikes te maken?

We reizen met een campervan en houden inderdaad van rust en natuur ;) Slaan bewust die Caves tour ook over.

Misschien Otago Peninsula overslaan om wat meer ruimte te hebben ergens te trampen?
  dinsdag 13 november 2018 @ 19:03:38 #300
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_183128271
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 november 2018 09:30 schreef GeniusJ het volgende:

[..]

Thanks!!

Zou je kijkend naar het schema nog adviseren ergens wijzigingen aan te brengen of vooral goed te kijken naar dagtrips. Oftewel is het handig handig naar andere bestemmingen te gaan om die mooie hikes te maken?

We reizen met een campervan en houden inderdaad van rust en natuur ;) Slaan bewust die Caves tour ook over.

Misschien Otago Peninsula overslaan om wat meer ruimte te hebben ergens te trampen?
Je hebt op het zuidereiland wel de mooiste plekjes op je schema.
Abel Tasman area is prachtig dus als je van tramping (we hiken hier niet, we zijn geen Amerikanen ;) ) houdt dan is het inderdaad aan te raden om daar ruime tijd te blijven,
Ik zou minder lang in Queenstown blijven, of tussen Queenstown en Wanaka in iets zoeken want Queenstown zelf is leuk voor een dag en een nacht maar dan heb je het ook wel weer gezien. Wanaka (Mount Roy, Motatapu) en de buitengebieden an Queenstown (Glenorchy, Paradise) zijn veel mooier qua tramping envan Wanaka naar Queenstown via de Crown Range is maar 1.5 uur rijden met de camper.
van Te Anua naar Curio Bay is een stevige dag rijden maar de Catlins is prachtig (vergeet buiten Curio Bay om Cannibal Bay niet, hier heb je grotere kans om zeeleeuwen van heel dicht bij te zien en Nugget Point om te pinguins te zien).
Otago Peninsula zou ik zelf overslaan, buiten de albatrossen om is daar weinig spannends te zien imo.

Kortom, je schema is prima maar gebruik te link die ik bijgevoegd heb voor je tramps, die is samengesteld door experts voor experts :D
'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
'Als ik loop voel ik me beroerd, maar als ik niet loop nog beroerder'
'Once you discover the rewards of pain, you want more pain'
  zondag 18 november 2018 @ 14:26:49 #301
246608 T_Killer
Rochelle, Rochelle
pi_183222672
En vol
"A young girl's strange erotic journey from Milan to Minsk"
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')