Als je het financieel redt dan sowieso met de auto !quote:Op zondag 17 september 2017 17:58 schreef M90 het volgende:
Rustig hier
Wil volgend jaar maart die kant op, de reis die ik altijd al heb willen maken. 8 week in totaal met kleine week Sydney, twijfel alleen nog over Stray of autohuur. Vandaag deze topic reeks doorgelezen, veel goede tips opgedaan

Hangt er misschien ook vanaf hoe oud je bent?quote:Op zondag 17 september 2017 17:58 schreef M90 het volgende:
Rustig hier
Wil volgend jaar maart die kant op, de reis die ik altijd al heb willen maken. 8 week in totaal met kleine week Sydney, twijfel alleen nog over Stray of autohuur. Vandaag deze topic reeks doorgelezen, veel goede tips opgedaan

Heel gaaf, ga je naar beide eilanden? Ik heb het de keren dat ik er ben geweest met zowel camper als auto gedaan en dat was fantastisch. Ik hoor echter ook goede verhalen over Stray, maar zoals hierboven gemeld hangt dat mijns inziens ook vooral van je leeftijd afquote:Op zondag 17 september 2017 17:58 schreef M90 het volgende:
Rustig hier

Thnx voor de reacties!quote:Op maandag 18 september 2017 11:58 schreef PierreTT het volgende:
[..]
Heel gaaf, ga je naar beide eilanden? Ik heb het de keren dat ik er ben geweest met zowel camper als auto gedaan en dat was fantastisch. Ik hoor echter ook goede verhalen over Stray, maar zoals hierboven gemeld hangt dat mijns inziens ook vooral van je leeftijd af

27 is dus zeker niet oud. Zolang je je niet als bejaarde gedraagt en alles vanuit de bus wil bekijken, is er niks aan de hand
 27 is dus zeker niet oud. Zolang je je niet als bejaarde gedraagt en alles vanuit de bus wil bekijken, is er niks aan de hand  

Je komt altijd en overal wel mensen tegen ook om mee te ouwehoeren, verhalen mee uit te wisselen en wellicht zelfs deels samen mee te reizen of dingen te ondernemenquote:Op zondag 24 september 2017 22:43 schreef M90 het volgende:
[..]
. Auto huur en overal kunnen gaan en staan is ook wel aantrekkelijk maar omdat ik alleen reis ben ik er een klein beetje terughoudend over

Auto is echt duizend keer toffer dan zo'n kutbusquote:Op zondag 24 september 2017 22:43 schreef M90 het volgende:
[..]
Thnx voor de reacties!
Beide eilanden is inderdaad het plan, eerst noord, dan zuid. Ben 27 en ik reis alleen, daarom leek Stray me wel tof. Auto huur en overal kunnen gaan en staan is ook wel aantrekkelijk maar omdat ik alleen reis ben ik er een klein beetje terughoudend over

Onze 4e keer en voorlopig laatste denk ik Zoon wordt leerplichtig
  Onze 4e keer en voorlopig laatste denk ik Zoon wordt leerplichtig   We reizen met 2 kinderen,  zoon van bijna 4 en dochter van bijna 1. De tent gaat weer mee, daarmee kom je toch echt op mooiere plekken terecht
  We reizen met 2 kinderen,  zoon van bijna 4 en dochter van bijna 1. De tent gaat weer mee, daarmee kom je toch echt op mooiere plekken terecht   

Ik heb ook met stray gereisd. Van Auckland naar Hahei helaas wel in een 10% bezette bus in het hoogseizoen, maar naar het Zuiden mij prima vermaakt! Het aantal lekkere wijven viel wel wat tegen, maar leuke gesprekken gevoerd met de uiteenlopende persoonlijkheden.quote:Op maandag 18 september 2017 11:22 schreef Smash-it het volgende:
[..]
Hangt er misschien ook vanaf hoe oud je bent?
Ik was 22 toen ik met Stray meeging en dat was ge-wel-dig. Alleen maar feesten en gave dingen zien en elke dag wel een outdoor activiteit. Nu ben ik 30 en weet ik niet of ik nog steeds voor Stray zou kiezen. Mocht je wel met Stray gaan,ben ik heel benieuwd naar je ervaringen!
Zijn er hier nog mensen die recent met Stray hebben gereisd? Ik heb er echt goede herinneringen aan..

Je hebt vast al veel mooie stranden gezien in Northland en Coromandel, maar als je iets anders zoekt zou ik eens bij Hawke's Bay gaan kijken, overschot aan mooie stranden:quote:Op zondag 5 november 2017 16:20 schreef Fazzoletti het volgende:
* kick *
In januari staan er 4 weken Nieuw Zeeland geplandOnze 4e keer en voorlopig laatste denk ik Zoon wordt leerplichtig
We reizen met 2 kinderen, zoon van bijna 4 en dochter van bijna 1. De tent gaat weer mee, daarmee kom je toch echt op mooiere plekken terecht

Het plan is om op het Noord Eiland te blijven, vorige keer zijn we voornamelijk in Northland en Coromandel gebleven. Nu ben ik op zoek naar een leuke, fijne plek met een goed strand. Onze oudste is gek op zee en strand en het lijkt me dus fijn om dat een dag of 5 te doen. Waar kunnen we dan het beste heen?
Verder staan Tongariro NP op de planning, White Island (ga ik alleen doen want <8 jaar niet toegestaan) Andere tips voor NP met mooie (korte) hikes (max 3 a 4 uur) zijn ook welkom, we hebben ze lang nog niet allemaal gezien

Leuk! Ik heb even geen tips, maar wel een vraag. Met je kinderen hiken, hoeveel lopen ze dan zelf? Kan die van 4 al 3-uurs hikes doen, en dan die van 1 in zo'n draagrugzak, of doen jullie dat anders?quote:Op zondag 5 november 2017 16:20 schreef Fazzoletti het volgende:
* kick *
In januari staan er 4 weken Nieuw Zeeland geplandOnze 4e keer en voorlopig laatste denk ik Zoon wordt leerplichtig
We reizen met 2 kinderen, zoon van bijna 4 en dochter van bijna 1. De tent gaat weer mee, daarmee kom je toch echt op mooiere plekken terecht

Het plan is om op het Noord Eiland te blijven, vorige keer zijn we voornamelijk in Northland en Coromandel gebleven. Nu ben ik op zoek naar een leuke, fijne plek met een goed strand. Onze oudste is gek op zee en strand en het lijkt me dus fijn om dat een dag of 5 te doen. Waar kunnen we dan het beste heen?
Verder staan Tongariro NP op de planning, White Island (ga ik alleen doen want <8 jaar niet toegestaan) Andere tips voor NP met mooie (korte) hikes (max 3 a 4 uur) zijn ook welkom, we hebben ze lang nog niet allemaal gezien

Ah dat ziet er mooi uit! In die hoek zijn we helemaal nog niet geweest. We hebben voorgaande keren op hele mooie plekken gekampeerd maar waren toen niet gefocust op mooie stranden, liever de natuur inquote:Op zondag 5 november 2017 19:39 schreef Drebbelman het volgende:
[..]
Je hebt vast al veel mooie stranden gezien in Northland en Coromandel, maar als je iets anders zoekt zou ik eens bij Hawke's Bay gaan kijken, overschot aan mooie stranden:
http://www.nzherald.co.nz(...)62&objectid=11382095
https://www.backpackerguide.nz/beautiful-beaches-hawkes-bay/
Wat betreft NP, Silica Rapids is een leuke en makkelijke wandeling, Tama Lakes erg mooi maar waarschijnlijk iets te zwaar voor een 4yo. Of Waitonga falls vanuit Ohakune.

Het is een wilde gok Dodoriaquote:Op zondag 5 november 2017 20:00 schreef dodoria het volgende:
[..]
Leuk! Ik heb even geen tips, maar wel een vraag. Met je kinderen hiken, hoeveel lopen ze dan zelf? Kan die van 4 al 3-uurs hikes doen, en dan die van 1 in zo'n draagrugzak, of doen jullie dat anders?
Ik vraag het uit eigenbeland, want mijn 3-jarige loopt hikes van max 1 uur ongeveer, dus ik vind 3-4 uur al erg indrukwekkend voor een 4 jarige!
 Misschien ook wel erg voorbarig dus
 Misschien ook wel erg voorbarig dus   We nemen wel een drager voor hem mee zodat hij ook op de rug kan. We gaan het gewoon proberen en in het ergste geval worden het alleen maar korte stukjes lopen, ook dan is er vast genoeg moois te zien
 We nemen wel een drager voor hem mee zodat hij ook op de rug kan. We gaan het gewoon proberen en in het ergste geval worden het alleen maar korte stukjes lopen, ook dan is er vast genoeg moois te zien   

Ach zo, snap ik!quote:Op zondag 5 november 2017 21:24 schreef Fazzoletti het volgende:
[..]
Ah dat ziet er mooi uit! In die hoek zijn we helemaal nog niet geweest. We hebben voorgaande keren op hele mooie plekken gekampeerd maar waren toen niet gefocust op mooie stranden, liever de natuur in
[..]
Het is een wilde gok DodoriaMisschien ook wel erg voorbarig dus
We nemen wel een drager voor hem mee zodat hij ook op de rug kan. We gaan het gewoon proberen en in het ergste geval worden het alleen maar korte stukjes lopen, ook dan is er vast genoeg moois te zien

Volgend jaar januari die kant op. Geweldig.
 Volgend jaar januari die kant op. Geweldig. 

Ja. Wat wil je weten?quote:Op zondag 14 januari 2018 21:49 schreef Landgeld het volgende:
Iemand ervaring met kamperen in Nieuw Zeeland?

Als je een busje huurt dan zou ik in dat busje slapenquote:Op dinsdag 9 januari 2018 21:11 schreef Landgeld het volgende:
Nieuw-ZeelandVolgend jaar januari die kant op. Geweldig.
We willen een klein busje / Van te huren. In verband met budget ("backpackers") kunnen we niet teveel en te gek. Is het een idee om een tent , dikke slaapzak en slaapmat te huren voor slaapplek? Of iemand nog een tip voor budget Van waar met 2 personen in te slapen is?

Er zijn heel veel mogelijkheden, ligt er maar net aan wat je wil.quote:Op dinsdag 9 januari 2018 21:11 schreef Landgeld het volgende:
We willen een klein busje / Van te huren. In verband met budget ("backpackers") kunnen we niet teveel en te gek. Is het een idee om een tent , dikke slaapzak en slaapmat te huren voor slaapplek? Of iemand nog een tip voor budget Van waar met 2 personen in te slapen is?

Wild kamperen wordt niet gewaardeerd in Nieuw-Zeeland als je niet 'self-contained' bent, zelfs op de paar plekken waar het nog wel is toegestaan. Self-contained betekent dat het niet de bedoeling is dat je in de natuur je behoefte doet, maar dat je bijvoorbeeld een camper met een toilet hebt. Buiten dat het vies is, en er op deze manier door toeristen al verschillende microben zijn geintroduceerd in de rivieren, en cultureel gezien is het echt heel kwalijk als plas en poep op de een of andere manier in de rivieren komt, of op plekken komt waar mensen komen en activiteiten doen (lopen, eten, werken, mensen begraven zijn etc).quote:Op dinsdag 9 januari 2018 21:11 schreef Landgeld het volgende:

| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |