abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_158130330
Wanhopige Anti-Pieten door succes Zwarte Piet

Anti-Pieten in Nederland proberen met man en macht om Nederland roet-vrij te krijgen. Men wil af van Zwarte Piet.

Onder leiding van niemand minder dan Tanja Jess, Sylvana Simons, de Eramus Universiteit. Paul de Leeuw, Angela Groothuizen en Jerry Affriyie wordt gepoogd Piet zwart te maken, alhoewel… niet letterlijk dan. Men wil af van de zwarte of bruine kleur van Zwarte Piet. Hoe vervelend het ook voor deze groep onruststokers is: hun protesten werken averechts. Zwarte Piet lijkt populairder dan ooit. 2015 is een zeer succesvol jaar voor Zwarte Piet. De Anti-Pieten zien het succes van Zwarte Piet niet zitten en doen nog een paar wanhopige pogingen Piet voor altijd te verbannen. Zonder succes. Een overzicht:

Kick Out Zwarte Piet zonder succes in Meppel
Hoe sneu moet je zijn om af te reizen naar Meppel om te demonstreren tijdens de nationale intocht, de Sintocht? Kick Out Zwarte Piet wist 4 bussen vol te proppen met ZeurPieten (pepernoten verboden) en reisde af van Rotterdam naar Meppel op zaterdag 14 november 2015. Bezoekers bleken niet onder de indruk. Dichtbij Sinterklaas kon de protestclub niet komen. De groep ging roemloos ten onder en verliet Drenthe zonder succes. Hoe hard de groep ook roept in persberichten dat deze demonstratie succesvol was. Inwoners van Meppel en Drenthe meldden ZwartePieterman dat men de club ZeurPieten onder leiding van Jerry Affriyie geen blik waardig gunde. “Negeren”, was het woord dat ZwartePieterman hoorde in Meppel.

Kick Out Zwarte Piet-protest bij Pietendorp in Enkhuizen
Bij het Nationale Pietendorp in Enkhuizen was het lekker druk het afgelopen weekend. Voor de ingang van het Zuiderzeemuseum stond een handvol ZeurPieten te demonstreren. Mensen van de actieclub Kick Out Zwarte Piet probeerden een feestje voor kinderen en hun ouders te verstoren. Ook deze keer werden de anti-Pieten volledig genegeerd. Tot groot verdriet van de perswoordvoerder van Kick Out Zwarte Piet. Die meldde dat de groep werd uitgescholden voor “apen”. Al zou dit zo zijn, is dat niet netjes. Maar is dat nou een persbericht waardig? Er kon toch ook ‘domme ezels’ geroepen worden tegen deze groep? Dat is nou eenmaal een traditionele uitspraak in Nederland. En zeg nou zelf: de meeste mensen geloven dat ze van apen afstammen. Dus is dat dan zo erg? In elk geval deed KOZP erg zielig, in de hoop nog wat media-aandacht te krijgen. Dat is gelukt: RTV NH en Spitsnieuws besteedden hier aandacht aan. Gelukkig was men dit weer snel vergeten.

Anti-Pieten gooien handdoek in de ring
De eerste anti-Piet, ook wel ZeurPiet genoemd, is de blanke blondine Sunny Bergman. Deze dame maakte vorig jaar de documentaire Zwart als Roet, waarin ze wanhopig probeert een verband te vinden tussen Zwarte Piet, racisme en slavernij. Een mislukte poging. Sunny gooit de handdoek in de ring en laat Kick Out Zwarte Piet zonder blondine achter.

Geen draagvlak politieke verandering Zwarte Piet
Ook politiek gezien zullen de anti-Pieten bot vangen. Er is geen enkel draagvlak onder politieke partijen om Zwarte Piet bij wet vast te leggen of aan te passen. Alleen de PVV wil een Zwarte Pieten-wet waarin Zwarte Piet als ‘zwart figuur’ wordt vastgelegd en beschermd. Andere partijen zijn in overgrote meerderheid geen voorstander van Zwarte Piet in de wetgeving, op welke manier dan ook.

Zwarte Piet, een archetype onder vuur.

Welkom bij de Zwarte Pietendiscussie. Bijna een traditie in ons koude kikkerlandje.
In deze reeks hebben we het over de oorsprong van onze geliefde Pieterbaas. Is het een uiting van racisme voortgekomen uit de tijd van de slavernij of is het zwart schminken van gezichten een eeuwenoud gebruik dat gekoesterd moet worden?

Het Sinterklaasfeest is onderdeel van de voor-christelijke midwinterfeesten. Het feest wordt al duizenden jaren in Europa en zelfs daarbuiten gevierd. Uiteraard zijn er uiterlijke verschillen maar er zijn verrassend veel overeenkomsten.
Er is een Sinterklaasfiguur, een oude man met lange witte haren en baard en vaak in de persoon van Sint Nicolaas. Deze wordt vergezeld door een knecht die meestal zwart geschminkt is, overal aan schoorstenen luistert of er nog stoute kinderen zijn en in het bezit is van een roe en zak.
Enkele voorbeelden:

Volgens de Anti-Pieters is Zwarte Piet een racistisch stereotype dat herinnert aan de tijd van de slavernij. Een gevisualiseerd bewijs dat Zwarte Piet een slaaf moet voorstellen is dit:

Ter ondersteuning wordt kunsthistoricus Elmer Kolfin aangehaald die in dit artikel zelf aangeeft geen onderzoek gedaan te hebben naar de figuur Zwarte Piet zelf maar wel naar de slavernij.
Geen twijfel: 'Zwarte Piet stamt af van kindslaven'

Gek genoeg zien we weinig van Arnold Jan Scheer zijn onderzoek naar het Sinterklaasfeest. Zijn film Wild Geraas is niet welkom bij de nationale media.
Wild Geraas: belangrijkste documentaire over Zwarte Piet van het jaar

De eenzijdige berichtgeving over het ontstaan van Zwarte Piet heeft vervelende gevolgen.
Ouders houden kinderen bewust thuis vanwege Zwarte Piet

Terwijl dat helemaal niet nodig is.
Zwarte Piet mag gewoon zwart zijn

Pietennieuws
Vergulde pieten leiden opnieuw tot discussie
Vergulde Piet lijdt ook tot ophef.

quote:
Daar wordt aan de deur geklopt
Daar wordt aan de deur geklopt,
hard geklopt, zacht geklopt.
Daar wordt aan de deur geklopt.
Wie zou dat zijn ?
Wees maar gerust mijn kind.
Ik ben een goede vrind.
Want al ben ik zwart als roet,
'k Meen het toch goed.

Disclaimer: Elke gelijkenis van Sinterklaas en Zwarte Piet met bestaande personen berust op louter toeval.

Bedankt Sinterklaas & Zwarte Piet!

Tot volgend jaar! :) :W nu verder met de Vuurwerk discussie...
pi_158130358
Tot volgend jaar allemaal. <O) :*
pi_158130371
Ik háát vuurwerk.
pi_158489858
Anti-Pieten doen aangifte tegen Van Muiswinkel

AMSTERDAM - Een groep tegenstanders van Zwarte Piet heeft aangifte gedaan tegen cabaretier Erik van Muiswinkel, de vertolker van Hoofdpiet in het Sinterklaasjournaal.
Dat meldt het AD donderdag. Van Muiswinkel zou zich met zijn rol schuldig hebben gemaakt aan 'uitingen die aanzetten tot discriminatie'.

Volgens een woordvoerder gaat het erom dat Van Muiswinkel zich als Zwarte Piet uitdost, terwijl hij zich 'er heel goed van bewust is dat het personage racistisch is'. "Dat nemen we hem kwalijk. Zeker omdat Nederland hem als Hoofdpiet ook als 'aanvoerder' van de pieten ziet."
De tegenstanders deden eerder al aangifte tegen de NTR omdat de omroep in het Sinterklaasjournaal vasthoudt aan de zwartgeschminkte figuur.
pi_158489894
quote:
0s.gif Op donderdag 24 december 2015 08:54 schreef Oliver23 het volgende:

AMSTERDAM - Een groep tegenstanders van Zwarte Piet heeft aangifte gedaan tegen cabaretier Erik van Muiswinkel, de vertolker van Hoofdpiet in het Sinterklaasjournaal.
Dat meldt het AD donderdag. Van Muiswinkel zou zich met zijn rol schuldig hebben gemaakt aan 'uitingen die aanzetten tot discriminatie'.

Volgens een woordvoerder gaat het erom dat Van Muiswinkel zich als Zwarte Piet uitdost, terwijl hij zich 'er heel goed van bewust is dat het personage racistisch is'. "Dat nemen we hem kwalijk. Zeker omdat Nederland hem als Hoofdpiet ook als 'aanvoerder' van de pieten ziet."
De tegenstanders deden eerder al aangifte tegen de NTR omdat de omroep in het Sinterklaasjournaal vasthoudt aan de zwartgeschminkte figuur.
Het wordt steeds gekker.

Ik was benieuwd naar het standpunt van Van Muiswinkel zelf en vond dit interview van vorig jaar (heeft hier vast al eens eerder gestaan, maar nu weer actueel):
http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)-van-Hoofdpiet.dhtml
I removed all the bad food from my house.
It was delicious.
pi_158490075
quote:

Misschien dat het eens tijd wordt dat er een fatsoenlijke rechterlijke toets komt zodat we van dat gezeik af zijn.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_158490418
Sylvaantje gaat weer los:

Sylvana Simons: Ik leef niet voor m'n imago
http://s.ad.nl/4213533
Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).
pi_158490755
Apart antwoord van Jet Bussemaker op vragen van Martin Bosma:
quote:
Beantwoording vragen 2 tot en met 7:
Bij een protest tegen Zwarte Piet in de Bijlmer in Amsterdam (d.d. 28
november 2015) waren sommige van de demonstranten gekleed in zwarte jas,
zwarte broek en zwarte baret. Er is mij geen aanwijzing bekend dat de
demonstranten zich met de Black Panthers identificeren. Het staat een ieder
in Nederland vrij om te demonstreren tegen de inzet van Zwarte Piet.
http://www.tweedekamer.nl(...)51042&did=2015D51042

Heeft Bussemaker met haar antwoord niet in de gaten dat zij hiermee het interpreteren van uitdossingen toeschrijft aan degene die zich uitdost? En dat zij daarmee Zwarte Piet spelers ook vrijpleit van een negatieve interpretatie?

quote:
"Gevaarlijke" Black Panther referenties over Zwarte Piet demonstranten lamgeslagen
http://afromagazine.nl/ni(...)stranten-lamgeslagen

quote:
Wij vinden het spijtig om te horen en zien dat deze jonge heren al een tijd geframed worden en bestempeld worden als black panthers.
Ja, en pro-Pieten vinden het spijtig om te horen dat Zwarte Piet geframed wordt als negerslaaf en vereenzelvigd wordt met racisme! Tjonge jonge....de hypocrisie....

Sidenote: Quinsy heeft overigens ooit in een interview verwezen naar de Black Panthers...maar goed.
quote:
I asked Gario whether he’d been inspired by any black protest movements in the US. I expected him to name the Civil Rights Movement since his peaceful tactics to get the dominant culture to change its heart by retiring Zwarte Piet seemed like passive resistance. Instead, he surprised me by mentioning the Black Panther Party. He reached for a book on his shelf by Emory Douglass, the party’s Minister of Culture, whom he’d met.
http://www.vqronline.org/who-zwarte-piet
pi_158490843
quote:
0s.gif Op donderdag 24 december 2015 08:59 schreef Sometimes het volgende:

[..]

Het wordt steeds gekker.

Ik was benieuwd naar het standpunt van Van Muiswinkel zelf en vond dit interview van vorig jaar (heeft hier vast al eens eerder gestaan, maar nu weer actueel):
http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)-van-Hoofdpiet.dhtml
Op zich wel raar dat Van Muiswinkel heeft gezegd dat Zwarte Piet racistisch is maar hem toch blijft spelen...
pi_158490869
quote:
0s.gif Op donderdag 24 december 2015 09:42 schreef RipCity het volgende:

In dat stuk gaat ze in het laatste deel in op d'r werkelijke agenda: herstelbetalingen.
pi_158491281
He he, volgend jaar weer pas Zeurpieten wel een beetje erg vroeg zo, kut racist trouwens die van Muiswinkel! man man man

:)
pi_158491449
quote:
0s.gif Op donderdag 24 december 2015 09:19 schreef Montagui het volgende:

[..]

Misschien dat het eens tijd wordt dat er een fatsoenlijke rechterlijke toets komt zodat we van dat gezeik af zijn.
Rechters hebben in het verleden de tegenstanders van Zwarte Piet al meerdere malen in het ongelijk gesteld. Als het kwartje dan nog niet valt. _O-
pi_158491587
quote:

Wat een dieptreurig mens is dat geworden, zeg.
  donderdag 24 december 2015 @ 12:02:36 #14
123341 penny-wise
Cliniclown-aspirant
pi_158492834
quote:

Echt teringtyfus zeg, begint dat gezeur nu alweer......?

Oh ja, de temperatuur is weer boven de 10 graden, dan is het weer tijd....
pi_158494253
quote:
1s.gif Op donderdag 24 december 2015 12:02 schreef penny-wise het volgende:

[..]

Echt teringtyfus zeg, begint dat gezeur nu alweer......?

Oh ja, de temperatuur is weer boven de 10 graden, dan is het weer tijd....
al weer bestaat niet, de discussie gaat gewoon door. net als vorig jaar.
pi_158496839

quote:
Sinterklaasjournaal-presentatrice oneens met huidige vorm Zwarte Piet

Dolores Leeuwin weet niet zeker of ze volgend jaar weer het Sinterklaasjournaal wil presenteren. De presentatrice kan de huidige vorm van Zwarte Piet niet langer voor zichzelf verantwoorden.

"Mijn standpunt is nu: de verandering gaat te traag. De NTR (producent van het Sinterklaasjournaal, red.) weet hoe ik erover denk. Binnenkort hebben we een evaluatie. Dan zal blijken welke kant het programma opgaat", zegt Leeuwin in gesprek met de Volkskrant.

Leeuwin presenteert het Sinterklaasjournaal sinds 2012. Al enkele jaren gebruiken scholen en andere instellingen het programma om een eigen omgang met de Zwarte Piet-discussie te ontwikkelen.

Volgens Leeuwin wil de NTR echter niet leidend zijn binnen dat debat, maar de maatschappelijke consensus volgen.

Maar volgens Leeuwin zou de omroep wel degelijk leidend kunnen zijn: "Wat je ook doet, je krijgt toch kritiek. Ik ben inmiddels op het punt gekomen: wat is er mis mee om naar mensen te luisteren en de traditie aan te passen als het mensen kwetst? Tegelijkertijd denk ik: waarom moet dat zo hard en radicaal? Er zit zo veel pijn en onwetendheid onder, waardoor het zo keihard knalt. Dat is volgens mij de angel."

Uiterlijk
Leeuwin vindt dat het uiterlijk van Zwarte Piet moet veranderen, omdat er volgens haar mensen last van hebben. Toch wil ze dit standpunt niet in iedere discussie verdedigen.

"Waarom ik me verder buiten de discussie houd, is dat het debat zo lelijk wordt. Van beide kanten. Ik begrijp niet goed waarom mijn mening - ik vind Sinterklaas een leuk feest, maar Zwarte Piet is wel een beetje achterhaald - zo veel weerstand oproept."

Kroeshaar
De 45-jarige presentatrice zegt dat ze zowel voor- als tegenstanders van Zwarte Piet begrijpt: "Als het een kinderfeest is en kinderen zien geen kleur, wat is dan het probleem? Aan de andere kant: geen enkele blanke man is ooit door de schoorsteen gegaan en kwam eruit met kroeshaar en rode lippen. Dus ja, wat is er mis mee om Zwarte Piet aan te passen?" http://www.nu.nl/media/41(...)orm-zwarte-piet.html
Waarom gaat iemand met weerstand tegen Zwarte Piet eigenlijk bij het Sinterklaasjournaal werken?

Wil ze gewoon geld verdienen? Haar schoorsteen moet ook roken.
Vindt ze Zwarte Piet niet zo belangrijk? Dat hij ook zwart kan blijven.
Wil ze Zwarte Piet van binnenuit veranderen via het Sinterklaasjournaal?
Wist ze in 2012 nog niet dat Zwarte Piet zogenaamd racistisch is?

[ Bericht 2% gewijzigd door luxerobots op 24-12-2015 15:30:42 ]
pi_158496937
Ik heb een donkere huiskleur en ik word gediscrimineerd en ben zielig.... :r

Maak je eens druk om hedendaagse problemen dan in het verleden te blijven leven, pfff...
pi_158496975
quote:
0s.gif Op donderdag 24 december 2015 15:27 schreef WhateverWhatever het volgende:

Maak je eens druk om hedendaagse problemen dan in het verleden te blijven leven, pfff...
Nummer 24 in de reeks alweer. Werd nummer 1 aangemaakt in 1960?
pi_158564969
Zwarte Piet blijft populair onder de gemiddelde Nederlander, mogelijk komt er aankomend najaar een nieuwe radiozender met dit thema. Deze zal gratis te beluisteren zijn op internet. Nu hebben de initiatiefnemers de volgende vraag: wat zou de gemiddelde FOK!ker willen horen op deze zender?

De populariteit van Bram van der Vlugt is bekend, hij zal dan ook gevraagd worden medewerking te verlenen. Erik van Muiswinkel (Hoofdpiet) zal ook gepolst worden.

Het gaat om een rasechte zwarte pietenzender. Liedjes als Zie Ginds Komt De Stoomboot en Sinterklaasje Kom Maar Binnen Met Je Knecht zullen in hun ongecensureerde versie te horen zijn.

pi_158566020
quote:
0s.gif Op donderdag 24 december 2015 15:27 schreef WhateverWhatever het volgende:

In het verleden?
Discriminatie gebeurt in het heden.
pi_158566318
quote:

Wat een droeftoeter is zij geworden na haar TMF-tijd.
pi_158566502
quote:
0s.gif Op zondag 27 december 2015 13:32 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

In het verleden?
Hoe bedoel je?
pi_158567905
quote:
0s.gif Op zondag 27 december 2015 13:53 schreef Opnaarutrecht het volgende:

[..]

Hoe bedoel je?
Zoals ik het zeg. Discriminatie van mensen vanwege een buitenlands uiterlijk gebeurt in het heden.
pi_158568263
quote:
0s.gif Op zondag 27 december 2015 14:35 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Zoals ik het zeg. Discriminatie van mensen vanwege een buitenlands uiterlijk gebeurt in het heden.
Maar niet op het niveau dat Simons impliceert. Als je haar onzin leest, denk je dat Nederland apartheid-Zuid-Afrika is.
pi_158568393
quote:
0s.gif Op zondag 27 december 2015 14:46 schreef Opnaarutrecht het volgende:

[..]

Maar niet op het niveau dat Simons impliceert. Als je haar onzin leest, denk je dat Nederland apartheid-Zuid-Afrika is.
Als ik dit lees: http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)voor-m-n-imago.dhtml
..... dan is dat geen gelijkstelling aan Zuid Afrika van 30 jaar terug.
Het is echt geen onzin als ze het heeft over het racisme wat openlijk wordt nav zp-standpunten.
pi_158568791
quote:
0s.gif Op zondag 27 december 2015 14:49 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Als ik dit lees: http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)voor-m-n-imago.dhtml
..... dan is dat geen gelijkstelling aan Zuid Afrika van 30 jaar terug.
Het is echt geen onzin als ze het heeft over het racisme wat openlijk wordt nav zp-standpunten.
Ik gebruikte een hyperbool om aan te geven dat haar uitspraken zwaar over de top zijn. Zij heeft ongetwijfeld een hoop narigheid over zich heen gehad naar aanleiding van haar mening over Zwarte Piet en dat is vanzelfsprekend afkeurenswaardig. Echter: heel het AD-artikel ademt zelfmedelijden uit en is een brok Calimerogedrag richting blanke mannen.
pi_158570604
die sylvana spreekt zich een paar keer uit, en niet eens zo radicaal.
vervolgens vinden velen hier haar triest, zielig, aandachtshoer, noem maar op.

dit is dus politieke correctheid in volle actie. zorgen dat je een bepaalde mening nauwelijks meer kan hebben, asl je niet verketterd wilt worden. en kennelijk is het nu (nog) politiek correct dat je voor zwarte piet bent.

wat een land is dit, anno 2015...
pi_158572199
quote:
0s.gif Op zondag 27 december 2015 15:54 schreef pokkerdepok het volgende:

dit is dus politieke correctheid in volle actie. zorgen dat je een bepaalde mening nauwelijks meer kan hebben, asl je niet verketterd wilt worden. en kennelijk is het nu (nog) politiek correct dat je voor zwarte piet bent.

Als zij zich uitspreekt, mag ze een tegenreactie verwachten. Iedereen heeft zo zijn mening.
pi_158572495
quote:
0s.gif Op zondag 27 december 2015 15:54 schreef pokkerdepok het volgende:

Is het wellicht altijd al geweest, alleen nu komt het duidelijker naar buiten vanwege social media.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_158576938
quote:
0s.gif Op zondag 27 december 2015 16:43 schreef Opnaarutrecht het volgende:

[..]

Als zij zich uitspreekt, mag ze een tegenreactie verwachten. Iedereen heeft zo zijn mening.
een mening hebben is iets anders dan aan de schandpaal nagelen van iemand anders mening.
pi_158576945
quote:
0s.gif Op zondag 27 december 2015 16:51 schreef Hathor het volgende:

[..]

Is het wellicht altijd al geweest, alleen nu komt het duidelijker naar buiten vanwege social media.
ja dat is wel zo
pi_158577266
quote:
0s.gif Op zondag 27 december 2015 19:26 schreef pokkerdepok het volgende:

[..]

een mening hebben is iets anders dan aan de schandpaal nagelen van iemand anders mening.
Ook dat is een mening.
pi_158577383
quote:
0s.gif Op zondag 27 december 2015 15:00 schreef Opnaarutrecht het volgende:

[..]

Ik gebruikte een hyperbool om aan te geven dat haar uitspraken zwaar over de top zijn.
En vervolgens ga jij zelf zwaar over de top met je zuidafrikagelijkstelling.
Zii deed dat niet in dat artikel, maar jij deed het dus.
pi_158582765
quote:
0s.gif Op zondag 27 december 2015 19:38 schreef Opnaarutrecht het volgende:

[..]

Ook dat is een mening.
tuurlijk. maar dat maakt het nog niet okee. want het is eigenlijk dus gewoon een poging om iemand het zwijgen op te leggen. of met adnere woorden; respectloos naar een bepaalde mening, en pogen het 'not done' te maken dat iemand die mening uitspreekt.

daar zit dus iets meer achter dan gewoon een mening geven. en daarmee beperk je die vrijheid van meningsuiting juist, die je veinst overeind te houden.
pi_158594010
quote:
0s.gif Op zondag 27 december 2015 13:32 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

In het verleden?
Laat ik het anders zeggen, de slavernij waar wij allemaal niks mee te maken hebben heden dag.
  vrijdag 22 januari 2016 @ 10:51:16 #37
272296 Jan_Lul
Ik zit hier niet voor
pi_159301262
de grootste racist van Nederland heeft weer van zich laten horen.

https://twitter.com/quinsyg/status/689351943333011456
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 22 januari 2016 @ 12:10:32 #38
862 Arcee
Look closer
pi_159302627
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 januari 2016 10:51 schreef Jan_Lul het volgende:

Even zijn hele repertoire op een rij:

quinsyg twitterde op dinsdag 19-01-2016 om 08:41:25 En de kust is gelijk aan een wit blond meisje in een witte jurk?... Guys, let op de beeldtaal die jullie inzetten. https://t.co/jgXRHtWYHp reageer retweet
quinsyg twitterde op dinsdag 19-01-2016 om 12:58:11 @ClariceGargard @Joop_nl Specifiek als het om bescherming van 'land' en 'milieu' gaat is de antropomorfisme naar witte vrouw gevaarlijk. reageer retweet
quinsyg twitterde op dinsdag 19-01-2016 om 13:01:03 @ClariceGargard @Joop_nl Het beeld is er nu een van maagdelijk wit. Dat beeld is super fout en aandrijving van het huidig geweld tegen azc's reageer retweet
quinsyg twitterde op dinsdag 19-01-2016 om 13:13:53 @ClariceGargard @Joop_nl Nope. Ik zeg dat ook jullie als onderdeel van deze samenleving 'geïnfecteerd' zijn door deze racistische beelden. reageer retweet
:{w
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
  Moderator vrijdag 22 januari 2016 @ 12:37:51 #39
9859 crew  Karina
Woman
pi_159303085
Quinsy moet wel de grootste trol in Nederland zijn :') Dit is echt spijkers op laag water zoeken. Gelukkig heet de boswachter 'Donker' :D Moest wel lachen om sommige commentaren trouwens.
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
  vrijdag 22 januari 2016 @ 12:42:35 #40
429573 KingRadler
King of the Radler
pi_159303169
Quinsy zoekt alleen maar aandacht in het echt is hij nog erger.
pi_159304801
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 januari 2016 10:51 schreef Jan_Lul het volgende:

so heeee.... wat ben jij politiek correct .....
:r
pi_159304818
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 januari 2016 12:42 schreef KingRadler het volgende:
Quinsy zoekt alleen maar aandacht in het echt is hij nog erger.
Ken jij hem dan persoonlijk in het echt ?
pi_159304892
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 januari 2016 12:10 schreef Arcee het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Even zijn hele repertoire op een rij:

quinsyg twitterde op dinsdag 19-01-2016 om 08:41:25 En de kust is gelijk aan een wit blond meisje in een witte jurk?... Guys, let op de beeldtaal die jullie inzetten. https://t.co/jgXRHtWYHp reageer retweet
quinsyg twitterde op dinsdag 19-01-2016 om 12:58:11 @ClariceGargard @Joop_nl Specifiek als het om bescherming van 'land' en 'milieu' gaat is de antropomorfisme naar witte vrouw gevaarlijk. reageer retweet
quinsyg twitterde op dinsdag 19-01-2016 om 13:01:03 @ClariceGargard @Joop_nl Het beeld is er nu een van maagdelijk wit. Dat beeld is super fout en aandrijving van het huidig geweld tegen azc's reageer retweet
quinsyg twitterde op dinsdag 19-01-2016 om 13:13:53 @ClariceGargard @Joop_nl Nope. Ik zeg dat ook jullie als onderdeel van deze samenleving 'geïnfecteerd' zijn door deze racistische beelden. reageer retweet
:{w
Die man heeft professionele hulp nodig.
  vrijdag 22 januari 2016 @ 14:11:29 #44
429573 KingRadler
King of the Radler
pi_159305197
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 januari 2016 13:56 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Ken jij hem dan persoonlijk in het echt ?
daar doe ik geen uitspraken over
pi_159305466
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 januari 2016 13:58 schreef Opnaarutrecht het volgende:

[..]

Die man heeft professionele hulp nodig.
Maar krijgt subsidie om zijn kunst en nare ideeën voort te zetten, bekostigd jawel, door (vooral) de witte man.
pi_159305893
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 januari 2016 14:11 schreef KingRadler het volgende:

[..]

daar doe ik geen uitspraken over
Dat is geheimtaal voor..... ik klets maar wat ?
pi_159305925
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 januari 2016 14:22 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Maar krijgt subsidie om zijn kunst en nare ideeën voort te zetten, bekostigd jawel, door (vooral) de witte man.
Hoe weet je dat hij een kunstsubsidie heeft ?
En waarom vergeet je de witte vrouwen en de minder witte mensen als belastingbetaler?
pi_159306086

[ Bericht 34% gewijzigd door Bram_van_Loon op 22-01-2016 14:57:53 ]
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_159306138
Ik mag blijkbaar geen wit T-shirt of witte broek dragen van Kwinsie, als ik dat doe dan ben ik een racist. :?
Zou een witte onderbroek wel mogen? _O-
#NoDAPL
pi_159306250
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 januari 2016 13:55 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

so heeee.... wat ben jij politiek correct .....
:r
Hij heeft wel een punt, van alle racisten die veel Nederlanders kennen is hij waarschijnlijk de grootste racist. Als je totaal niet naar iemands huidskleur kijkt dan interesseert je het geen zak en dan maak je je er niet druk om.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik zou trouwens graag willen weten hoe Prem over Kwinsie zijn fratsen denkt. :)
#NoDAPL
pi_159306287
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 januari 2016 14:46 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Hoe weet je dat hij een kunstsubsidie heeft ?
PVV wil inzicht in subsidie Quinsy Gario.
http://www.telegraaf.nl/b(...)ubsidie_Gario__.html
pi_159306369
Kwinsie :r
Wem die Scheisse bis zum Hals steht, sollte den Kopf nicht hängen lassen
pi_159306456
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 januari 2016 15:02 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Hij heeft wel een punt, van alle racisten die veel Nederlanders kennen is hij waarschijnlijk de grootste racist. Als je totaal niet naar iemands huidskleur kijkt dan interesseert je het geen zak en dan maak je je er niet druk om.
Iemand zonder racisme in zich ziet een meisje met een witte jurk op het strand.

Quinsy heeft het gelijk over racisme, kennelijk mag een blank meisje niet in verband gebracht worden met de Nederlandse kust.

Wat mij ook enorm irriteert is het interessantdoenerige taalgebruik van Quinsy.

Quinsy:
quote:
Specifiek als het om bescherming van 'land' en 'milieu' gaat is de antropomorfisme naar witte vrouw gevaarlijk.
Ten eerste is het het antropomorfisme. Ten tweede heeft antropomorfisme hier weinig mee te maken.

quote:
Antropomorfisme betekent 'van menselijke gedaante'. Het is een samenstelling van de Griekse woorden voor 'mens' (ἄνϑρωπος / ánthrōpos) en 'uiterlijke vorm' (μορφή / morphē).

In wetenschap en filosofie wordt de term gebruikt wanneer menselijke eigenschappen en waardeoordelen worden toegeschreven aan niet-menselijke wezens (dieren, planten, goden) of dingen. In de moderne wetenschap wordt er meestal van uitgegaan dat deze manier van denken onjuist is.

Voorbeelden zijn: het 'edele paard', de 'dappere wolf', de 'ongenaakbare Mount Everest'. https://nl.wikipedia.org/wiki/Antropomorfisme
pi_159306618
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 januari 2016 14:55 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Ik mag blijkbaar geen wit T-shirt of witte broek dragen van Kwinsie, als ik dat doe dan ben ik een racist. :?
Zou een witte onderbroek wel mogen? _O-
Alleen als er een bruine streep in zit :)
  Moderator vrijdag 22 januari 2016 @ 16:54:06 #55
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_159308875
oeh ik schrok al ... dacht dat het sint en piet drama alweer begonnen was maar we volgen nu gewoon quincy zijn twitter :')
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_159310897
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 januari 2016 16:54 schreef sp3c het volgende:
oeh ik schrok al ... dacht dat het sint en piet drama alweer begonnen was maar we volgen nu gewoon quincy zijn twitter :')
En het daarin niet eens over #zwartepiet heeft.

Maar ook als dat er wel in stond is die knakker de aandacht niet waard. :')
"Bijna niemand durft de islam te bekritiseren en te bespotten zoals dat met het christendom werd en wordt gedaan, terwijl daar gezien het totalitaire en onderdrukkende karakter van de islam toch alle reden toe is." ~ H.Heeresma
pi_159310942
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 januari 2016 15:12 schreef maryen65 het volgende:
Kwinsie :r
die is er mee gestopt - dus slotje
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
pi_159311197
quote:
Kun je beter een centraal topic over openen dan, om dan dicht te doen als de Sinterklaastijd er weer aankomt c.q. er op 1 september weer pepernoten en speculaas bij de Appie verkocht wordt.
I´m back.
pi_159312032
:')
Zonder wrijving geen glans
pi_159312168
Quinsy :')
Drop drop drop drop drop drop drop!!!! DROP!!! drop drop drop drop !!
pi_159312269
Quinsy is een ontzettend nuttig figuur gezien hoe meer hij in de media komt, des te meer men de onzinnige discussies waar hij aan moe doet wegwuift en zich bezig gaat houden met belangrijke zaken.
In order to understand, I destroyed myself
- Fernando Pessoa
  Moderator vrijdag 22 januari 2016 @ 20:15:23 #62
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_159312968
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 januari 2016 18:42 schreef Ferdo het volgende:

[..]

En het daarin niet eens over #zwartepiet heeft.

Maar ook als dat er wel in stond is die knakker de aandacht niet waard. :')
agreed

de man is een mafkees en zegt logischerwijs maffe dinen

move along people
pi_159318799
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 januari 2016 15:24 schreef grimselman het volgende:

[..]

Alleen als er een bruine streep in zit :)
Gele vlekken hoeft niet? :)
#NoDAPL
pi_159318823
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 januari 2016 20:15 schreef sp3c het volgende:

[..]

agreed

de man is een mafkees en zegt logischerwijs maffe dinen

move along people
Waarom zouden we? We hebben er veel te veel lol mee. _O-

quote:
Haal maar opgelucht adem, waarschijnlijk duurt het nog een paar maanden voordat het weer start.
#NoDAPL
pi_159323930
Kempi valt voorlopig ook af als anti-Piet, hij mag nog even lekker de cel in.

Zal Anouk wel leuk vinden ;)
pi_159325098
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 januari 2016 23:11 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Waarom zouden we? We hebben er veel te veel lol mee. _O-

[..]

Haal maar opgelucht adem, waarschijnlijk duurt het nog een paar maanden voordat het weer start.
Ja, genieten hè. :')
pi_159330573
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 januari 2016 11:32 schreef anonymoussie het volgende:

[..]

Ja, genieten hè. :')
Mensen die gek doen, altijd. :)
#NoDAPL
pi_159435171
Slecht nieuws! De Pietenwet van de PVV ( :') ) heeft het niet gehaald:

quote:
Raad van State wijst 'Pietenwet' van PVV af

De Nederlandse overheid heeft zich niet te bemoeien met het uiterlijk van 'het gevolg van Sinterklaas', dus ook niet met dat van Zwarte Piet. Dat heeft de Raad van State, het belangrijkste adviesorgaan van het land, dinsdag bepaald.

De Raad van State boog zich over een voorstel van de PVV. De partij van Geert Wilders wilde gemeenten verbieden om mee te werken aan sinterklaasoptochten met pieten die niet allemaal zwart zouden zijn. De overheid moet zich bij zulke evenementen buigen over orde en veiligheid en niet over de traditie zelf, oordeelt de Raad van State.

In de 'Pietenwet' van de PVV gebeurt dat laatste wel. 'In een democratische rechtsstaat past dat niet', zegt de Raad van State. Afwijkende sinterklaasvieringen vallen volgens het hoogste adviesorgaan onder de vrijheid van meningsuiting.

De PVV wil de sinterklaastraditie 'bevriezen', vindt de raad. Het orgaan stelt dat 'levende volkstradities, zoals het sinterklaasfeest, niet statisch zijn. Als de maatschappij verandert, veranderen zij mee.' De wet hoort daarom volgens de Raad van State in de prullenbak.

Eerder oordeelde de Raad van State al dat de gemeente Amsterdam de vergunningverlening van de Sinterklaasintocht niet over hoefde te doen omdat burgemeester Eberhard van der Laan bij het verlenen van de vergunning niet had gekeken naar eventuele stigmatisering of discriminatie.

Volgens de Raad van State was Van der Laan niet bevoegd om de vraag te beantwoorden of van de figuur van Zwarte Piet een discriminerend effect uitgaat. Als iemand een oordeel wil krijgen over Zwarte Piet, moet hij of zij naar de burgerlijke rechter of de strafrechter, aldus de Raad van State. Dat kan bijvoorbeeld door een zaak te beginnen tegen de organisatie van een Sinterklaasintocht.
http://www.volkskrant.nl/(...)van-pvv-af~a4232557/
Hoeren neuken, nooit meer werken.
  woensdag 27 januari 2016 @ 13:06:16 #69
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_159435402
Edit
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
  Moderator donderdag 28 januari 2016 @ 19:41:30 #70
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_159473376
quote:
7s.gif Op woensdag 27 januari 2016 12:58 schreef Ludachrist het volgende:
Slecht nieuws! De Pietenwet van de PVV ( :') ) heeft het niet gehaald:

[..]

http://www.volkskrant.nl/(...)van-pvv-af~a4232557/
terecht ook

verplichten dat het op een bepaalde manier moet is net zulke bullshit als diezelfde manier tw verbieden
pi_159473787
quote:
1s.gif Op donderdag 28 januari 2016 19:41 schreef sp3c het volgende:

[..]

terecht ook

verplichten dat het op een bepaalde manier moet is net zulke bullshit als diezelfde manier tw verbieden
eens.
Zonder wrijving geen glans
pi_159885347
Grimmige sfeer bij Swarte Pyt-protest in Friese Grou

Het is er slechts één, maar voor een groep actievoerder genoeg reden om vanuit Rotterdam en Amsterdam richting het Friese Grou te reizen. Grou viert geen Sinterklaas op 5 december, maar zet op 21 februari Sint Piter, ook bekend als de heilige Petrus, in een winters zonnetje. Dit jaar leek het een zwarte dag te worden.

Deze noordelijke 'Klaas', die een week voor voernoemde datum arriveert, wordt vergezegeld door welgeteld één getint hulpje, Swarte Pyt genaamd. En dat kan niet, vinden de demonstranten. Ze willen dat Grou ook met deze kleinschalige traditie breekt. 'Afschaffen!', want 'Zwarte Piet hoort/kan/mag niet'.

Trekken en duwen
Zaterdagochtend meerde goedheiligman Piter omstreeks half elf aan in de Friese plaats. Met enige vertraging aan de kant van de actiegroep, was de boot daar al snel aan. Zo'n dertig demonstranten liepen in een stoet door het dorp. Voor- en tegenstanders gingen de discussie met elkaar aan en was sprake van 'enig duw- en trekwerk', zo meldt de Leeuwarder Courant.

De sfeer werd zelfs even grimmig, toen de protestanten leuzen gingen roepen en in de buurt van de massaal uitgelopen Grousters probeerden te komen. Daarop werd de betogers tegen Pyt door de politie richting de bus geleid. Tegen twaalven vertrok de protestgroep richting Randstad en keerde de rust in Grou terug.

http://www.ad.nl/ad/nl/38(...)in-Friese-Grou.dhtml
pi_159886282
quote:
2s.gif Op zaterdag 13 februari 2016 14:41 schreef aloa het volgende:
Grimmige sfeer bij Swarte Pyt-protest in Friese Grou

Het is er slechts één, maar voor een groep actievoerder genoeg reden om vanuit Rotterdam en Amsterdam richting het Friese Grou te reizen. Grou viert geen Sinterklaas op 5 december, maar zet op 21 februari Sint Piter, ook bekend als de heilige Petrus, in een winters zonnetje. Dit jaar leek het een zwarte dag te worden.

Deze noordelijke 'Klaas', die een week voor voernoemde datum arriveert, wordt vergezegeld door welgeteld één getint hulpje, Swarte Pyt genaamd. En dat kan niet, vinden de demonstranten. Ze willen dat Grou ook met deze kleinschalige traditie breekt. 'Afschaffen!', want 'Zwarte Piet hoort/kan/mag niet'.

Trekken en duwen
Zaterdagochtend meerde goedheiligman Piter omstreeks half elf aan in de Friese plaats. Met enige vertraging aan de kant van de actiegroep, was de boot daar al snel aan. Zo'n dertig demonstranten liepen in een stoet door het dorp. Voor- en tegenstanders gingen de discussie met elkaar aan en was sprake van 'enig duw- en trekwerk', zo meldt de Leeuwarder Courant.

De sfeer werd zelfs even grimmig, toen de protestanten leuzen gingen roepen en in de buurt van de massaal uitgelopen Grousters probeerden te komen. Daarop werd de betogers tegen Pyt door de politie richting de bus geleid. Tegen twaalven vertrok de protestgroep richting Randstad en keerde de rust in Grou terug.

http://www.ad.nl/ad/nl/38(...)in-Friese-Grou.dhtml
Jammer dat deze gekkies zelfs naar Friesland komen om een feestje te verstoren.
pi_159886347
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 februari 2016 15:33 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Jammer dat deze gekkies zelfs naar Friesland komen om een feestje te verstoren.
Ze hebben niks beters te doen denk ik. :{
pi_159886483
Van de FP: Anti-Zwarte-Piet-activist overlijdt tijdens terugreis

quote:
Anti-Zwarte-Piet-activist overlijdt tijdens terugreis
Een anti-Zwarte-Piet-activist die aanwezig was bij een demonstratie in het Friese Grouw is op de terugweg naar huis overleden. Dat meldt Omrop Fryslân. De activist was aanwezig bij de intocht van Sint Piter, een 'collega' van Sinterklaas, die jaarlijks in februari het Friese dorp bezoekt.

De actievoerder, die deel uitmaakte van een groep van ruim twintig demonstranten, werd onwel in de bus op weg naar huis. Bij Akkrum is de bus aan de kant van de weg gezet. Ambulancepersoneel heeft geprobeerd om de man te reanimeren, maar dat mocht niet meer baten.

De andere demonstranten van 'Kick Out Zwarte Piet' zijn opgevangen op het politiebureau van Heerenveen. Ze krijgen slachtofferhulp aangeboden. De actievoerders waren naar Grouw afgereisd om te protesteren bij de intocht van Sint Piter.

Omrop Fryslân zegt dat de sfeer bij de demonstratie dreigend was. De actievoerders hadden een plek aangewezen gekregen waar ze mochten demonstreren, maar die locatie beviel ze niet. Ze gingen naar de Hoofdstraat, waar ze leuzen als 'Zwarte Piet, groot verdriet' riepen. De politie had volgens website Grousters moeite om de demonstranten tegen te houden. Jongeren uit het Friese dorp reageerden door luidkeels het 'Sint Piter-lied' te zingen.
  zaterdag 13 februari 2016 @ 15:45:59 #76
38114 beantherio
4900 op de schaal van Richter
pi_159886516
Dat zal vast ook wel weer de schuld zijn van Zwarte Piet.
pi_160306604
quote:
Las net dat het DJ "Bally" Sabroso is.
quote:
Met pijn in onze harten moeten wij u mededelen dat onze broeder, vader van twee kinderen, echtgenoot en strijder Albert August Balsemhof, ook bekend als “Bally” en “Kodjo Kwaku”,van het eerste uur is heengegaan na jaren van strijd tegen onrecht en racisme. Na de demonstratie die zaterdag 13 februari 2016 in Grou heeft plaatsgevonden werd hij op de terugweg naar de Randstad getroffen door een fatale hartaanval.
http://stopblackface.com/(...)f-bally-kodjo-kwaku/

Gelet op zijn twitter activiteiten niet raar dat zijn hart het begeven heeft. Hij maakte zich veel te druk.

https://twitter.com/djsabroso?lang=nl
pi_160306771
=verkeerd topique=

[ Bericht 89% gewijzigd door Ferdo op 29-02-2016 08:51:29 ]
"Bijna niemand durft de islam te bekritiseren en te bespotten zoals dat met het christendom werd en wordt gedaan, terwijl daar gezien het totalitaire en onderdrukkende karakter van de islam toch alle reden toe is." ~ H.Heeresma
  maandag 29 februari 2016 @ 08:49:01 #79
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_160306806
quote:
0s.gif Op maandag 29 februari 2016 08:14 schreef Montagui het volgende:
is heengegaan na jaren van strijd tegen onrecht en racisme.
Die tekst ook, alsof hij is doodgeschoten door de witman terwijl hij met een ketting aan zijn enkel op de suikerplantage zwoegde.
8)7
_O-
(de gebruikelijke tekst is "is heengegaan na jaren van strijd tegen [vul dodelijke ziekte in]")
pi_160306827
quote:
0s.gif Op maandag 29 februari 2016 08:14 schreef Montagui het volgende:

[..]

Las net dat het DJ "Bally" Sabroso is.

[..]

http://stopblackface.com/(...)f-bally-kodjo-kwaku/

Gelet op zijn twitter activiteiten niet raar dat zijn hart het begeven heeft. Hij maakte zich veel te druk.

https://twitter.com/djsabroso?lang=nl
Oh ja, die idioot die zelfs de holocaust bij die hele non-discussie sleepte. _O-
pi_160307042
quote:
0s.gif Op maandag 29 februari 2016 08:49 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Die tekst ook, alsof hij is doodgeschoten door de witman terwijl hij met een ketting aan zijn enkel op de suikerplantage zwoegde.
8)7
_O-
(de gebruikelijke tekst is "is heengegaan na jaren van strijd tegen [vul dodelijke ziekte in]")
Een jarenlang durende hartaanval lijkt me dan weer geen pretje. :N
pi_160307077
quote:
Karma is een bitch. Minder druk maken om dit soort feestjes dus.
pi_160362005
quote:
34 078
Voorstel van wet van de leden Bosma en De Graaf ter bescherming van de culturele traditie van het sinterklaasfeest (Zwarte Piet-wet)
Nr. 6
VERSLAG
Vastgesteld 1 maart 2016
De vaste commissie voor Binnenlandse Zaken, belast met het voorbereidend onderzoek van dit wetsvoorstel, heeft de eer als volgt verslag uit te brengen van haar bevindingen.
Onder het voorbehoud dat de initiatiefnemers op de gestelde vragen en de ge-maakte opmerkingen tijdig en genoegzaam zullen hebben geantwoord, acht de commissie de openbare beraadslaging over dit wetsvoorstel voldoende voorbereid.
https://zoek.officielebekendmakingen.nl/kst-34078-6.html
pi_160362108
pi_160362886
quote:
1s.gif Op donderdag 28 januari 2016 19:41 schreef sp3c het volgende:

[..]

terecht ook

Onterecht, onze culturele tradities worden ondermijnd door buitenlandse invloeden en dienen bij wet te worden beschermd. Nederland moet wel Nederland blijven.

Het is jammer dat het moet, maar we zien de gevolgen wanneer we zoiets niet zouden nastreven. Toenemende haat tussen verschillende bevolkingsgroepen en een verdere gepolariseerde samenleving.

Als je oer-Hollandse tradities vastlegt bij wet kun je dit soort uit de hand gelopen situaties voorkomen. Dan kun je deze verstoorders van onze Hollandse tradities oppakken, berechten en detineren. Wie onze tradities niet respecteert hoort hier niet thuis.
pi_160363041
quote:
0s.gif Op woensdag 2 maart 2016 11:29 schreef Elzies het volgende:

[..]

Onterecht, onze culturele tradities worden ondermijnd door buitenlandse invloeden en dienen bij wet te worden beschermd. Nederland moet wel Nederland blijven.

Het is jammer dat het moet, maar we zien de gevolgen wanneer we zoiets niet zouden nastreven. Toenemende haat tussen verschillende bevolkingsgroepen en een verdere gepolariseerde samenleving.

Als je oer-Hollandse tradities vastlegt bij wet kun je dit soort uit de hand gelopen situaties voorkomen. Dan kun je deze verstoorders van onze Hollandse tradities oppakken, berechten en detineren. Wie onze tradities niet respecteert hoort hier niet thuis.
Wat voor strafmaatregelen ga je instellen? Worden er boetes uitgedeeld aan gekleurde Pieten? Volgen er ook sancties als een Piet geen pepernoten bij zich draagt of als de Sint niet arriveert met zijn stoomboot?
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  Moderator woensdag 2 maart 2016 @ 11:44:25 #87
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_160363210
quote:

[..]

het is een oer-Hollandse traditie om niet zo moeilijk te doen over dit soort onzin, jij hoort hier niet thuis met je malle denkbeelden
  woensdag 2 maart 2016 @ 11:44:29 #88
3542 Gia
User under construction
pi_160363213
quote:

[..]

Het standpunt van de overheid werkt ook de andere kant op, hè. Met deze stellingname kan er ook nooit een wet komen die Zwarte Piet verbiedt, immers de regering bemoeit zich hier niet mee.

Ik verwacht wel dat het volgend jaar nog verder gaat met de anti-pieten figuren. Aangezien ze geen gehoor krijgen bij de overheid, zullen ze het recht in eigen hand gaan nemen en geweld gaan gebruiken, om zodoende gemeente op de knieën te dwingen.

Persoonlijk heb ik niks tegen gekleurde pieten, als zwarte pieten gewoon ook geaccepteerd worden. Iedereen mag zijn feestje zelf inkleuren, wmb. Maar ga het niet voor anderen bepalen.
pi_160363230
quote:
1s.gif Op woensdag 2 maart 2016 11:36 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Wat voor strafmaatregelen ga je instellen? Worden er boetes uitgedeeld aan gekleurde Pieten? Volgen er ook sancties als een Piet geen pepernoten bij zich draagt of als de Sint niet arriveert met zijn stoomboot?
Gekleurde Piet: boete 5000 euro en een taakstraf van 180 uur in een visagiste studio.

Het niet hebben van pepernoten: 840 euro en een taakstraf van 42 uur, waarbij het publiekelijk uitdelen van pepernoten centraal staat

Sint arriveert niet met stoomboot: 7200 euro en een taakstraf van 240 uur in een paardenmanege.

:)
pi_160363262
quote:
0s.gif Op woensdag 2 maart 2016 11:44 schreef sp3c het volgende:

[..]

het is een oer-Hollandse traditie om niet zo moeilijk te doen over dit soort onzin, jij hoort hier niet thuis met je malle denkbeelden
Als we niet moeilijk zouden doen over onze oer-Hollandse tradities dan waren we verlost van al die anti-Piet mallootjes.
pi_160363309
Maar goed, de overheid moet zich zo min mogelijk bemoeien met de viering van het Sinterklaasfeest. Geen verbod, maar ook geen wettelijke verplichting om Piet zwart te houden.

Laat de lokale comités maar bepalen hoe zij invulling geven aan het feest. Dan zien we vanzelf welke kant het op evolueert.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  Moderator woensdag 2 maart 2016 @ 11:48:19 #92
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_160363315
quote:
0s.gif Op woensdag 2 maart 2016 11:46 schreef Elzies het volgende:

[..]

Als we niet moeilijk zouden doen over onze oer-Hollandse tradities dan waren we verlost van al die anti-Piet mallootjes.
we doen ook niet moeilijk, geen enkele piet is tot nog toe verboden
de anti-piet lobby krijgt alleen ieder jaar weer de aandacht waar het ze om te doen is
pi_160363556
quote:

Wie onze tradities niet respecteert hoort hier niet thuis.
Dus jij hoort hier niet thuis?
Immers, je respecteert niet de oudhollandse tradities van vrije meningsuiting , tolerantie, nuchterheid , openstaan voor nieuwe inzichten , al dan niet van buitenlandse oorsprong.

Wil jij deze sint ook straffen?:

of deze sint:

Deze piet wil je straffen? Wegens ondermijning van het vaderland?
Sint ook natuurlijk?:
pi_160363670
quote:
0s.gif Op woensdag 2 maart 2016 12:00 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Immers, je respecteert niet de oudhollandse tradities van vrije meningsuiting , tolerantie, nuchterheid , openstaan voor nieuwe inzichten , al dan niet van buitenlandse oorsprong.

[ afbeelding ]

of deze sint:
[ afbeelding ]

Sint ook natuurlijk?:
[ afbeelding ]
Lekker handig voor de kindjes? "Mama, waarom zien Sinterklaas en Zwarte Piet er ineens zo anders uit?"
#NoDAPL
pi_160363707
quote:

[..]

Immers je respecteert niet de oudhollandse tradities van vrije meningsuiting , tolerantie, nuchterheid , openstaan voor nieuwe inzichten , al dan niet van buitenlandse oorsprong.

[ afbeelding ]

of deze sint:
[ afbeelding ]

Sint ook natuurlijk?:
[ afbeelding ]
Foto 1: Dat bosje rozen naast dat witte paard doet het. Toppunt van integratie. Klasse! ^O^

Foto 2: Ik was al bekend met de wiet-Piet (Zwarte Piet, Wiedewiedewiet, hij rookt het wel maar je ziet het niet) Toch lijkt me deze Sinterklaas een vermomming door Jesse van Klaveren. Een milieu-Sint pleitend voor groene stroom.

Foto 3: Roept herinneringen op aan mijn jeugdcultus Tita Tovenaar. (vooral die wenkbrauwen)
pi_160363739
quote:
0s.gif Op woensdag 2 maart 2016 12:09 schreef Elzies het volgende:

[..]

Foto 1: Dat bosje rozen naast dat witte paard doet het. Toppunt van integratie. Klasse! ^O^

Foto 2: Ik was al bekend met de wiet-Piet (Zwarte Piet, Wiedewiedewiet, hij rookt het wel maar je ziet het niet) Toch lijkt me deze Sinterklaas een vermomming door Jesse van Klaveren. Een milieu-Sint pleitend voor groene stroom.

Foto 3: Roept herinneringen op aan mijn jeugdcultus Tita Tovenaar. (vooral die wenkbrauwen)
Je ontwijkt de vragen.
Bang om een duidelijk antwoord te geven ?
pi_160363785
quote:
0s.gif Op woensdag 2 maart 2016 12:11 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Je ontwijkt de vragen.
Bang om een duidelijk antwoord te geven ?
Goed ik wijzig even mijn reactie mocht tussendoor het citaat veranderen. Mij maakt het niets uit of Sinterklaas wit, zwart of pimpelpaars is. Dat geldt ook voor Zwarte Piet.

Maar ik heb problemen met mensen die op onjuiste gronden het uiterlijk van Zwarte Piet in één adem willen noemen met ons Hollandse slavenverleden. Ieder jaar (helaas niet meer beperkt tot slechts december) een kinderfeest verzieken en waar de tegenstellingen steeds grimmiger wordt. Dan kom je op een punt dat je bij wet ons culturele goed mag verstevigen.

Ik loop niet weg voor de rol van ons slavenverleden. Dat mag best op een ander vorm de aandacht genieten voor degene die daar behoefte aan heeft. Maar niet over de rug van een onschuldig kinderfeest.

[ Bericht 42% gewijzigd door Elzies op 02-03-2016 12:25:00 ]
pi_160363826
quote:
0s.gif Op woensdag 2 maart 2016 12:13 schreef Elzies het volgende:

[..]

Welke vragen?
Die vragen waar je bang voor bent te beantwoorden, posting 93
pi_160365228
quote:
0s.gif Op woensdag 2 maart 2016 12:13 schreef Elzies het volgende:

Maar ik heb problemen met mensen die op onjuiste gronden het uiterlijk van Zwarte Piet in één adem willen noemen met ons Hollandse slavenverleden. Ieder jaar (helaas niet meer beperkt tot slechts december) een kinderfeest verzieken en waar de tegenstellingen steeds grimmiger wordt. Dan kom je op een punt dat je bij wet ons culturele goed mag verstevigen.

Je kunt mensen niet verbieden een standpunt te uiten dat ZP voortkomt uit de slavernij.
De jaarlijkse ophef komt eerder van mensen die pro-piet zijn. Maar dan nog is het feest voor kinderen niet verziekt.
Wees nuchter daarover.... goeie ouwe Hollandse traditie.
pi_160366838
quote:
0s.gif Op woensdag 2 maart 2016 12:07 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Lekker handig voor de kindjes? "Mama, waarom zien Sinterklaas en Zwarte Piet er ineens zo anders uit?"
Sint heeft in Spanje op het strand gelegen, terwijl Zwarte Piet binnen hard aan het werk was.
  woensdag 2 maart 2016 @ 14:30:53 #101
302743 WhateverWhatever
Tik `m aan ouwe!
pi_160366927
Mensen, het is maart, 9 maanden te vroeg
  woensdag 2 maart 2016 @ 14:35:53 #102
423584 begaaierd
Ik Begaai, Hij Begaait, Wij...
pi_160367030
quote:
0s.gif Op maandag 29 februari 2016 08:49 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

8)7
_O-
Ja idd! Wat een droeftoeters.

Ik zal er geen traan om laten dat deze man niet meer rond huppelt.
pi_160367137
quote:
0s.gif Op woensdag 2 maart 2016 10:40 schreef Montagui het volgende:

[..]

Vermakelijk verslag!
Goede vragen ook:
quote:
De indieners stellen dat Zwarte Piet zwart als roet is en niet zwart van het roet. Uit het wetsvoorstel blijkt dat Zwarte Piet een egaal zwart of donkerbruin gezicht dient te hebben en rood geverfde lippen. Betekent dit dat de figuur van Zwarte Piet ook niet zwart geverfd mag zijn? Dient het de natuurlijke kleur te zijn?
  woensdag 2 maart 2016 @ 14:41:57 #104
3542 Gia
User under construction
pi_160367146
quote:
0s.gif Op woensdag 2 maart 2016 13:15 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Je kunt mensen niet verbieden een standpunt te uiten dat ZP voortkomt uit de slavernij.
De jaarlijkse ophef komt eerder van mensen die pro-piet zijn. Maar dan nog is het feest voor kinderen niet verziekt.
Whut? De ophef is niet gekomen door de propieten. In mijn jeugd was er geen sprake van pro of antipieten. De propieten zijn ontstaan als gevolg van de antipieten.

Dit is geen kip en ei verhaal. Er was geen probleem, totdat de antpieten problemen gingen maken. Als zij gewoon, in hun eigen omgeving, Sinterklaas hadden gevierd met gekleurde pieten, was er niks aan de hand geweest. Maar nee, zwarte piet miet landelijk verboden worden!

Kom op zeg, wie is er begonnen?
pi_160367437
quote:
1s.gif Op woensdag 2 maart 2016 14:41 schreef Gia het volgende:

[..]

Whut? De ophef is niet gekomen door de propieten. In mijn jeugd was er geen sprake van pro of antipieten. De propieten zijn ontstaan als gevolg van de antipieten.
Pro-pieten zijn er al sinds de 19e eeuw. Als die er niet waren en zp gingen spelen, dan waren er ook geen anti-pieten. .
Ik had het over die grote ophef in de samenleving van de laatste jaren.
Het zijn toch de propieten in een meerderheid van 80 % die emotioneel de zaak blijven opporren.
pi_160367965
quote:
0s.gif Op woensdag 2 maart 2016 14:54 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Pro-pieten zijn er al sinds de 19e eeuw. Als die er niet waren en zp gingen spelen, dan waren er ook geen anti-pieten. .
Ik had het over die grote ophef in de samenleving van de laatste jaren.
Het zijn toch de propieten in een meerderheid van 80 % die emotioneel de zaak blijven opporren.
Ik kan het niet helpen als de anti-Pieten een (onevenredig groot) platform wordt geboden via de media. Het is in principe maar een marginaal groepje activisten.

Juist door dat platform in combinatie met de extreme stellingname met aanhaling van slavernij en racisme is het niet raar dat veel mensen zich niet kunnen inhouden en toch menen te moeten reageren (al dan niet racistisch).

Actie = reactie

En juist door de extreme (racistische) reacties van een aantal pro-Pieten groeit de groep anti-Piet sympathisanten. Want, zie je wel.....racisme!

Terwijl de ZP-discussie eigenlijk alleen maar laat zien dat racisme ook een onderdeel in de NL samenleving is en Zwarte Piet an sich geen racisme is. Wat dat betreft heeft die hele discussie nog enig nut. Onderricht voor de extremen aan beide zijden is m.i. geen overbodige luxe.

Verder zou ik het fijn vinden als dat hele Sint en Piet gebeuren dit jaar minder aandacht in de media krijgt en we gewoon Sinterklaas vieren zoals we allemaal zelf willen.
Waarbij Sint en Piet zelf op de nationale TV uitgebeeld wordt zoals de meerderheid dat graag wil zien.

Maar dat zal wel een utopie zijn.....
  woensdag 2 maart 2016 @ 16:06:03 #107
3542 Gia
User under construction
pi_160369131
quote:
0s.gif Op woensdag 2 maart 2016 15:15 schreef Montagui het volgende:

Maar dat zal wel een utopie zijn.....
Reken maar op geweld van de zijde van de antipieten.
Zij willen andere mensen iets opleggen, namelijk een verbod op zwartgeschminkte zwarte pieten. De propieten willen gewoon Sinterklaas vieren, zonder daarbij lastig gevallen te worden. Welke groep is dan agressief bezig?
pi_160371049
Heb nooit zo gesnapt waarom wij er ons ZO druk om maken. Het is een kinderfeestje, geen grote mensenfeestje.

Alsof een kind ineens helemaal de weg kwijt is als ie een stroopwafel piet ziet, neejoh die krijgt alsnog een handvol met pepernoten en staat al snel weer te stralen. Savonds een kadootje bij de openhaard, lekker gezellig. Boeit die kindertjes echt niet welke kleur de Sint heeft, volwassenen moeten er blijkbaar niet aan denken...

Wat die zwarte piet activisten is helaas doodzonde voor het debat, ook zij pushen hun politieke agenda ten koste van de kinderen die gewoon willen genieten op zon dag.
pi_160371272
quote:

[..]

[ afbeelding ]

of deze sint:
[ afbeelding ]

Sint ook natuurlijk?:
[ afbeelding ]
Waarom geen vrouw als Sinterklaas?
I´m back.
  woensdag 2 maart 2016 @ 18:36:38 #110
3542 Gia
User under construction
pi_160372562
quote:
0s.gif Op woensdag 2 maart 2016 17:26 schreef skysherrif het volgende:
Heb nooit zo gesnapt waarom wij er ons ZO druk om maken. Het is een kinderfeestje, geen grote mensenfeestje.

Alsof een kind ineens helemaal de weg kwijt is als ie een stroopwafel piet ziet, neejoh die krijgt alsnog een handvol met pepernoten en staat al snel weer te stralen. Savonds een kadootje bij de openhaard, lekker gezellig. Boeit die kindertjes echt niet welke kleur de Sint heeft, volwassenen moeten er blijkbaar niet aan denken...

Wat die zwarte piet activisten is helaas doodzonde voor het debat, ook zij pushen hun politieke agenda ten koste van de kinderen die gewoon willen genieten op zon dag.
Er is dan ook nooit een probleem geweest met zwarte piet. Als kinderen hun handje snoep krijgen, stralen ze toch. Als zwarte mensen liever regenboogpieten gebruiken, dan doen ze dat toch gewoon. IK zie het probleem niet.
pi_160373584
quote:
15s.gif Op woensdag 2 maart 2016 17:34 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Waarom geen vrouw als Sinterklaas?
Goed idee,,,,

pi_160385742
quote:
0s.gif Op woensdag 2 maart 2016 13:15 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Zwarte Piet komt voort uit een folklore, niet uit een slavernijverleden.
  donderdag 3 maart 2016 @ 12:08:13 #113
3542 Gia
User under construction
pi_160387883
quote:
0s.gif Op donderdag 3 maart 2016 10:21 schreef Elzies het volgende:

[..]

Zwarte Piet komt voort uit een folklore, niet uit een slavernijverleden.
Krijgen we die discussie weer opnieuw.
Dit willen de anti-pieten niet horen!
  donderdag 3 maart 2016 @ 12:20:10 #114
321876 Cherna
Fuck the System
pi_160388133
quote:
0s.gif Op woensdag 2 maart 2016 11:48 schreef KoosVogels het volgende:
Maar goed, de overheid moet zich zo min mogelijk bemoeien met de viering van het Sinterklaasfeest. Geen verbod, maar ook geen wettelijke verplichting om Piet zwart te houden.

Laat de lokale comités maar bepalen hoe zij invulling geven aan het feest. Dan zien we vanzelf welke kant het op evolueert.
Precies.
Schijnbaar is het niet mogelijk om met vrijheden te kunnen omgaan. Dan ontstaan allerlei organisaties die er wel iets van vinden. Dat is allemaal nog niet zo erg. Maar vaak porbeert men via de overheid een wet aan te nemen. Het lijkt erop alsof die nonsens clubjes en organisaties het beleid willen gaan bepalen. Maar dan wel in hun voordeel.

Dat een overheid zich nu met dit onderwerp bezig houd is al bizar.
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
  donderdag 3 maart 2016 @ 12:37:38 #115
321876 Cherna
Fuck the System
pi_160388536
quote:
1s.gif Op woensdag 2 maart 2016 18:36 schreef Gia het volgende:

[..]

Er is dan ook nooit een probleem geweest met zwarte piet. Als kinderen hun handje snoep krijgen, stralen ze toch. Als zwarte mensen liever regenboogpieten gebruiken, dan doen ze dat toch gewoon. IK zie het probleem niet.
Ik zie er ook geen probleem in. Maar zoals met veel zaken moet er weer een wet komen. Dan zeg ik maar weer Fuck the System. En dat zijn dan mensen die zogenaamd voor vrijheden zijn.

Het word zowaar een Comedy Capers scenario.
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
  zaterdag 5 maart 2016 @ 13:18:42 #116
403394 Tamabralski
forum hoppen
pi_160437485
quote:
0s.gif Op donderdag 3 maart 2016 12:37 schreef Cherna het volgende:

[..]

Ik zie er ook geen probleem in. Maar zoals met veel zaken moet er weer een wet komen. Dan zeg ik maar weer Fuck the System. En dat zijn dan mensen die zogenaamd voor vrijheden zijn.

Het word zowaar een Comedy Capers scenario.
Heel tegenstrijdig al die overheidsonzin. Liberale vvd werkt juist kartelvorming en regelgeving in de hand. Linkse pvda stemt altijd met rechts mee. Zoveel tegenstrijdige signalen. Wat ZP. betreft worden deze anti-clubjes vast wel gefinancierd. Dit werd de feministische beweging bijvoorbeeld ook. Door inlichtingen, om een gewenste maatschappelijke uitkomst te bevorderen. Niks raars aan. Deze gang van zaken wordt alleen niet algemeen aanvaard door argelozen.
  dinsdag 19 april 2016 @ 10:25:04 #117
302743 WhateverWhatever
Tik `m aan ouwe!
  dinsdag 19 april 2016 @ 10:46:12 #118
429573 KingRadler
King of the Radler
pi_161544346
quote:
dit heeft niks met Zwarte piet te maken
  dinsdag 24 mei 2016 @ 16:34:04 #119
445752 broodjepindakaashagelslag
Ik blaf niet maar ik bijt
pi_162465835
quote:
'Hoofdpiet' Van Muiswinkel: Er is iets in mij geknakt - RTL Nieuws

Erik van Muiswinkel en Jochem Myjer geven de brui aan hun pietencarrière. Van Muiswinkel, die 18 jaar lang de rol van Hoofdpiet speelde rond sinterklaas, zegt dat de lol er voor hem zo langzamerhand wel vanaf is.

Drie jaar geleden 'knakte' er iets in hem, zegt hij in het AD. In 2013 liep de maatschappelijke zwartepietendiscussie hoog op, zo hoog dat bij de opnames van het Sinterklaasjournaal in het geheim 'acht zwaarbewapende commando's' aanwezig waren.

Dat schokte hem behoorlijk, net als de rellen in Gouda een jaar later en de demonstratie rond de intocht van de sint in Meppel vorig jaar. De lol was weg, hij benadrukt het nog eens. En het feit dat hij geen invloed had op de 'inkleuring' van zijn rol. "Ik heb drie jaar geleden al geroepen dat de NTR gehoor moest geven aan de roep om een andere piet. De publieke omroep kan er niet aan voorbij dat sommigen het typetje als kwetsend, racistisch zien."

Even leek het erop dat er verandering op til was. In 2014 werden de roetpieten geïntroduceerd, een prima ontwikkeling, volgens Van Muiswinkel. "Maar vorig jaar stokte alles, helaas. De hoofdpersonages bleven gewoon zwart, ook mijn personage."

Van Muiswinkel is het beu om maar te blijven pleiten voor verandering. Dat doet hij al sinds 2013, zegt hij. De rol van Hoofdpiet kreeg voor hem op een gegeven moment iets schizofreens: "Vóór een nieuwe piet zijn, maar een oude piet spelen."

Hij is niet bang dat de kinderen iets van zijn vertrek zullen merken. Het maakt ze volgens hem 'geen fluit' uit hoe piet eruitziet. "Al komen er honderd Vietnamezen die boot afmarcheren: zij vinden het prachtig." Bovendien is hij van mening dat de magie van het sinterklaasfeest echt niet zal veranderen door zijn vertrek.

En Van Muiswinkel heeft al een prima opvolger op het oog: "De man die toevallig net een nieuw baantje kan gebruiken. Jazeker, Louis van Gaal zou een fantastische hoofdpiet zijn."
Bron: www.rtlnieuws.nl
Its hard to win an argument against a smart person, but it's damn near impossible to win an argument against a stupid person
  zaterdag 28 mei 2016 @ 16:18:29 #121
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_162566759
quote:
Ik vrees dat ie gelijk heeft.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_162567121
quote:
14s.gif Op zaterdag 28 mei 2016 16:18 schreef Ringo het volgende:

[..]

Ik vrees dat ie gelijk heeft.
helaas straalt van die quote alle domheid af...
pi_162567895
quote:
Er is iets in hem geknakt, en sindsdien scheldt hij met 'domme kankerlul'.
pi_162568070
Nu hoofdpiet zelfs de handdoek in de ring gooit kan zwarte piet eens en voor altijd begraven worden.
pi_162568156
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 mei 2016 17:18 schreef Atak het volgende:
Nu hoofdpiet zelfs de handdoek in de ring gooit kan zwarte piet eens en voor altijd begraven worden.
Hoezo zijn moslims nu ook al tegen Zwarte Piet?
pi_162568311
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 mei 2016 17:16 schreef Atak het volgende:

[..]

Terechte uitspraak.
Ik vind het een vreemde uitspraak.

Iemand heeft bezwaar tegen zwarte piet omdat bepaalde mensen zwarte piet kwetsend vinden.

Vervolgens gebruik je een term die nog veel meer mensen als kwetsend ervaren.

Niet zo heel tactisch en consequent hé? :')

Overigens vind ik dat mensen die zwarte piet als kwetsend ervaren lijden aan een chronisch minderwaardigheidscomplex, en daar eens aan zouden moeten werken, in plaats van op hoge poten te eisen dat iedereen zich maar aan hen aanpast. Want dan kun je wel bezig blijven.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
  Moderator zaterdag 28 mei 2016 @ 17:32:03 #128
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_162568385
ik zie er nog steeds geen minderwaardigheid in
pi_162568444
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 mei 2016 17:32 schreef sp3c het volgende:
ik zie er nog steeds geen minderwaardigheid in
Hoe bedoel je? In zwarte piet?

Ik ook niet, maar al die racisme-roepers schijnbaar wel.

Ik ben van mening dat je lijdt aan een chronisch minderwaardigheidscomplex als je bij het minste of geringste de racismekaart trekt en over je huidskleur begint, terwijl die helemaal niet terzake doet.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_162568984
quote:
Drie jaar geleden 'knakte' er iets in hem, zegt hij in het AD. In 2013 liep de maatschappelijke zwartepietendiscussie hoog op, zo hoog dat bij de opnames van het Sinterklaasjournaal in het geheim 'acht zwaarbewapende commando's' aanwezig waren.

:{
En dat is een reden dat zwarte Piet ineens racisme is? Zwichten voor geweld is dit volgens mij..
  zaterdag 28 mei 2016 @ 17:58:13 #131
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_162569073
Nog even vijf jaar doorbijten en dan is er geen ZP-issue meer en vindt iedereen op wat vestokte tokkies na het prima dat een Piet zich ook kan uitdossen in een paarse kleur. De trend laat zien dat langzamerhand het overgrote gedeelte van NL het allemaal wel prima vindt en geen problemen heeft met niet-zwarte Pieten.
&lt;a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow"&gt;Afleidingsmanoeuvre&lt;/a&gt;
pi_162569091
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 mei 2016 17:54 schreef aloa het volgende:

[..]

:{
En dat is een reden dat zwarte Piet ineens racisme is? Zwichten voor geweld is dit volgens mij..
Ik denk dat welke van de kampen hij ook kiest hij te maken zal hebben met een woedende menigte. Misschien was aanblijven als zwarte Piet juist zwichten voor geweld.
pi_162569162
quote:
2s.gif Op zaterdag 28 mei 2016 17:58 schreef Falco het volgende:
Nog even vijf jaar doorbijten en dan is er geen ZP-issue meer en vindt iedereen op wat vestokte tokkies na het prima dat een Piet zich ook kan uitdossen in een paarse kleur. De trend laat zien dat langzamerhand het overgrote gedeelte van NL het allemaal wel prima vindt en geen problemen heeft met niet-zwarte Pieten.
tja, helaas bestaat 90% van nederland uit mensen die de weg met de minste weerstand nemen, waarom? geen idee, maar het zal vooral luiheid zijn
  zaterdag 28 mei 2016 @ 18:02:28 #134
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_162569187
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 mei 2016 18:01 schreef mschol het volgende:

[..]

tja, helaas bestaat 90% van nederland uit mensen die de weg met de minste weerstand nemen, waarom? geen idee, maar het zal vooral luiheid zijn
Ik denk dat we onze energie nuttiger kunnen besteden aan belangrijkere zaken dan de kleur van een of ander fantasiefiguur. Dus zo'n houding is eigenlijk alleen maar toe te juichen :Y.
&lt;a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow"&gt;Afleidingsmanoeuvre&lt;/a&gt;
  zaterdag 28 mei 2016 @ 18:03:29 #135
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_162569215
pi_162569226
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 mei 2016 17:58 schreef Toefjes het volgende:

[..]

Ik denk dat welke van de kampen hij ook kiest hij te maken zal hebben met een woedende menigte. Misschien was aanblijven als zwarte Piet juist zwichten voor geweld.
nee, want hij stopt ermee. Je speelt al jaren zwarte Piet...dan ga je niet ineens zeggen dat het racisme is.

Kan zijn dat hij goed bang gemaakt is met behoorlijk wat agressie.
pi_162569345
quote:
Over 10 jaar is Zwarte Piet er ook nog. Ontwikkelingen gaan niet zo snel. Deze veranderdrift komt gewoon erg drammerig en negatief over. Dat roept ook weer weerstand op. Het is geen soepele onbewuste verandering.

Wel goed mogelijk dat er over 50/100 jaar geen Zwarte Piet meer is, heel Nederland wordt multiculti, zeer goed mogelijk dat onze cultuur op de langere termijn verdwijnt (net als kerst en de christelijke feestdagen).
pi_162569362
quote:
Hij staat daar voor de Hema, dat gaat ook niet lang meer duren, denk ik.
I´m back.
pi_162569382
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 mei 2016 18:03 schreef aloa het volgende:

[..]

nee, want hij stopt ermee. Je speelt al jaren zwarte Piet...dan ga je niet ineens zeggen dat het racisme is.

Kan zijn dat hij goed bang gemaakt is met behoorlijk wat agressie.
Tja, we hebben al een aantal jaren een zwarte pieten discussie. Soms heb je wel eens dat mensen van hun oorspronkelijke mening veranderen in een discussie. Vaak door argumenten van andersdenkenden. Heel misschien is dat hier ook gebeurd.
  zaterdag 28 mei 2016 @ 18:17:18 #140
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_162569548
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 mei 2016 18:10 schreef Toefjes het volgende:

[..]

Tja, we hebben al een aantal jaren een zwarte pieten discussie. Soms heb je wel eens dat mensen van hun oorspronkelijke mening veranderen in een discussie. Vaak door argumenten van andersdenkenden. Heel misschien is dat hier ook gebeurd.
"Hé, je speelt al 16 jaar een racistisch figuur!"
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_162569616
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 mei 2016 18:17 schreef Perrin het volgende:

[..]

En dat had hij niet eerder kunnen bedenken?

Meneer Van Muiswinkel zou zijn hele salaris terug moeten storten. Eerst vrolijk de centen binnenharken, dan stoppen en het hele feest verstieren met beschuldigingen van racisme.
pi_162569638
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 mei 2016 18:20 schreef luxerobots het volgende:

[..]

En dat had hij niet eerder kunnen bedenken?

Meneer Van Muiswinkel zou zijn hele salaris terug moeten storten. Eerst vrolijk de centen binnenharken, dan stoppen en het hele feest verstieren met beschuldigingen van racisme.
Gevangenisstraf is op zijn plaats.
  zaterdag 28 mei 2016 @ 18:23:30 #143
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_162569673
Als hij het werkelijk meent, zou hij zich toch diep moeten schamen dat hij 16 jaar lang negers belachelijk heeft lopen maken, zou je zeggen. (niet dat je dat doet door Zwarte Piet te spelen, maar dat lijkt deze welbespraakte meneer nu te vinden)

Excuses zouden op zijn minst op zijn plaats zijn, misschien idd herstelbetalingen.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_162569684
quote:
2s.gif Op zaterdag 28 mei 2016 18:02 schreef Falco het volgende:

[..]

Ik denk dat we onze energie nuttiger kunnen besteden aan belangrijkere zaken dan de kleur van een of ander fantasiefiguur. Dus zo'n houding is eigenlijk alleen maar toe te juichen :Y.
men wil WEL energie steken om tradities te behouden i.p.v. te laten verdwijnen voor een minderheid die onze tradities niet begrijpt (en vervolgens wel HUN tradities aan ons probeert op te dringen)

en nuttigere zaken zijn er voor nederlanders niet, voor alles kies met de makkelijke weg...
pi_162569889
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 mei 2016 18:24 schreef mschol het volgende:

[..]

men wil WEL energie steken om tradities te behouden i.p.v. te laten verdwijnen voor een minderheid die onze tradities niet begrijpt (en vervolgens wel HUN tradities aan ons probeert op te dringen)

en nuttigere zaken zijn er voor nederlanders niet, voor alles kies met de makkelijke weg...
Want tradities zijn heilig of zo :') Stel je aan.
pi_162570006
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 mei 2016 18:17 schreef Perrin het volgende:

[..]

Wie weet hoe alles gegaan is. Ik vind het een dapper besluit. Uithangboord voor een bedenkelijke groep schreeuwvolk zijn hou je ook niet eeuwig vol.
pi_162570043
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 mei 2016 18:10 schreef Toefjes het volgende:

[..]

Kan, maar het is wel het andere uiterste ineens.

Ik heb een hekel aan racisme, maar zie het echt niet bij zwarte Piet. Als kind ook geen moment bij stilgestaan (het is en blijft tenslotte een kinderfeest).
pi_162570077
Ik ben het niet met Erik van Muiswinkel eens, maar er kan natuurlijk sprake zijn van voortschrijdend inzicht wat hem betreft.

Mensen kunnen nu eenmaal van mening en inzicht veranderen.

Dus ik vind het niet meteen hypocriet dat hij 18 jaar hoofdpiet heeft gespeeld en nu kritiek uit op zwarte piet (eigenlijk al 3 jaar geleden al).

Desalniettemin deel ik zijn visie niet.
pi_162570117
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 mei 2016 18:34 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

een traditie moet niet veranderen vanwege van een handjevol boeroepers zonder daadwerkelijk een punt te hebben, daar stoor ik mij aan..
(en al helemaal niet als die boeroepers niet eens in NL geboren en getogen zijn)
pi_162570154
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 mei 2016 18:34 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Oke, burqa eruit, homo's met rust laten en bidden doe je maar na werktijd.

Of ga je nu lekker hypocriet janken?
pi_162570177
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 mei 2016 18:43 schreef Tomatenboer het volgende:
Ik ben het niet met Erik van Muiswinkel eens, maar er kan natuurlijk sprake zijn van voortschrijdend inzicht wat hem betreft.

Mensen kunnen nu eenmaal van mening en inzicht veranderen.

Dus ik vind het niet meteen hypocriet dat hij 18 jaar hoofdpiet heeft gespeeld en nu kritiek uit op zwarte piet (eigenlijk al 3 jaar geleden al).

Desalniettemin deel ik zijn visie niet.
Als je de interviews goed leest heeft hij eerst geprobeerd met zijn nieuwe inzichten actief verandering te brengen in de traditie. Dit vond geen gehoor en heeft daarna besloten om te stoppen.

Daarbij lijken de personen hier die over herstelbetalingen mekkeren rancuneus dat er een boegbeeld afstand neemt van zijn werk.
  Moderator zaterdag 28 mei 2016 @ 18:47:13 #152
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_162570180
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 mei 2016 17:34 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Hoe bedoel je? In zwarte piet?
nee natuurlijk niet :')

ik zie geen minderwaardigheidscomplex bij de racisme roeperts

quote:
Ik ook niet, maar al die racisme-roepers schijnbaar wel.

Ik ben van mening dat je lijdt aan een chronisch minderwaardigheidscomplex als je bij het minste of geringste de racismekaart trekt en over je huidskleur begint, terwijl die helemaal niet terzake doet.
als je de meerderheid je wil op wilt leggen dan heb je geen minderwaardigheidscomplex, eerder het tegenovergestelde
pi_162570260
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 mei 2016 18:47 schreef hoink581 het volgende:

[..]

Als je de interviews goed leest heeft hij eerst geprobeerd met zijn nieuwe inzichten actief verandering te brengen in de traditie. Dit vond geen gehoor en heeft daarna besloten om te stoppen.

Daarbij lijken de personen hier die over herstelbetalingen mekkeren rancuneus dat er een boegbeeld afstand neemt van zijn werk.
Het ging meneer niet snel genoeg en toen kwam hij erachter dat hij met zijn grote bek toch minder voor elkaar kon krijgen dan gedacht.

En dan ga je mensen maar voor kankerlul uitmaken want tja, Muiswinkel heeft nu eenmaal de moral high ground aan zijn zijde (denkt hij)
pi_162570297
Laten we niet vergeten dat de anti-Pieten deze hele hetze begonnen zijn. Neem zo'n Quinsy Gario, die bekend is geworden door te demonstreren tussen de kinderen. Valt me op hoe positief hij behandeld is door de media, de staatsmedia voorop. Iemand die een kinderfeestje komt verstoren mag op zijn minst genegeerd worden.
pi_162570402
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 mei 2016 18:53 schreef luxerobots het volgende:
Laten we niet vergeten dat de anti-Pieten deze hele hetze begonnen zijn. Neem zo'n Quinsy Gario, die bekend is geworden door te demonstreren tussen de kinderen. Valt me op hoe positief hij behandeld is door de media, de staatsmedia voorop. Iemand die een kinderfeestje komt verstoren mag op zijn minst genegeerd worden.
Quinsy die kinderen van 7 jaar uitmaakte voor racist, dat was het laagste wat je ooit kan doen.

Niemand, zeker van Muiswinkel niet, hoor je daar over. Hypocriet volk, zum kotsen :r
pi_162570492
Als mensen Sinterklaas willen met Zwarte Piet, dan heb je daar toch geen last van?

Het zijn de anti-Pieten die een verbod willen en vervolgens agressief reageren als ze hun zin niet krijgen. Natuurlijk zitten er ook veel gekken in het pro-kamp (omdat dat ook veel groter is), maar gemiddeld genomen is het anti-kamp toch echt agressiever.
pi_162570560
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 mei 2016 18:51 schreef JeSuisDroppie het volgende:
Het ging meneer niet snel genoeg en toen kwam hij erachter dat hij met zijn grote bek toch minder voor elkaar kon krijgen dan gedacht.

En dan ga je mensen maar voor kankerlul uitmaken want tja, Muiswinkel heeft nu eenmaal de moral high ground aan zijn zijde (denkt hij)
Als je de interviews niet leest dan is het slimmer je afzijdig te houden.

Ik vind het getuigen van doorzettingsvermogen want 3 jaar is nogal lang om een kleine verandering door te voeren in omroepland. Daarbij gaat het niet alleen om het resultaat maar dat iedere poging tot dialoog gewoonweg genegeerd is.
  zaterdag 28 mei 2016 @ 20:04:24 #158
261030 Heufd
schouders, knie en teen.
pi_162571885
Zwarte Piet is een racistische karikatuur. Het zal hopelijk niet lang meer duren voordat we daar voorgoed afscheid van nemen. Op naar een sinterklaasfeest met roetpieten en gekleurde pieten! ^O^
  zaterdag 28 mei 2016 @ 20:33:04 #159
168739 Red_85
'echt wel'
pi_162572792
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 mei 2016 20:04 schreef Heufd het volgende:
Zwarte Piet is een racistische karikatuur. Het zal hopelijk niet lang meer duren voordat we daar voorgoed afscheid van nemen. Op naar een sinterklaasfeest met roetpieten en gekleurde pieten! ^O^
ZP is verre van een racistisch karikatuur. En hopelijk blijft hij nog lang in de winkelstraten. Op naar een feest met zwarte pieten!
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  Moderator zaterdag 28 mei 2016 @ 20:36:54 #160
332671 crew  indiaantje89
pi_162572927
Idioot dat bij niemand het kwartje valt dat ze racisme alleen hier maar mee aanwakkeren. Zogenaamd moet het feest voor iedereen zijn, behalve voor de mensen die het al jaren in onschuldige vorm hebben gevierd. De enige die echt een racistisch tintje aan dit feest geven zijn de anti pieten zelf. Dat zijn de gene die onderscheid aan het maken zijn in Zwarte Piet.

Dat er racisme bestaat moet je niet ontkennen natuurlijk, maar je moet het ook niet aanwakkeren en dat is wat ze nu doen.
  zaterdag 28 mei 2016 @ 20:53:45 #161
168739 Red_85
'echt wel'
pi_162573643
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 mei 2016 20:36 schreef indiaantje89 het volgende:
Idioot dat bij niemand het kwartje valt dat ze racisme alleen hier maar mee aanwakkeren. Zogenaamd moet het feest voor iedereen zijn, behalve voor de mensen die het al jaren in onschuldige vorm hebben gevierd. De enige die echt een racistisch tintje aan dit feest geven zijn de anti pieten zelf. Dat zijn de gene die onderscheid aan het maken zijn in Zwarte Piet.

Dat er racisme bestaat moet je niet ontkennen natuurlijk, maar je moet het ook niet aanwakkeren en dat is wat ze nu doen.
In het sinterklaasfeest is verre van racisme te merken. Dat is er in gebracht door de quincy gario's en anousha nzume's van deze wereld.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_162573780
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 mei 2016 20:04 schreef Heufd het volgende:
Ja, dat zwarte piet wat wegheeft van een blackface, wil natuurlijk zeggen dat we ieder jaar negers nadoen met zwarte piet. Zo zijn wij wel.
Op maandag 5 september 2016 23:16 schreef -Deluzion- het volgende:
En ik antwoord liever niet op Fascination. aka Alex Vause.
pi_162573938
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 mei 2016 20:36 schreef indiaantje89 het volgende:

Wat net zo idioot is, is dat als je aangeeft je niet prettig te voelen bij dit kinderfeest, je direct in het Gario- hokje gepropt wordt.

Naast dat het zijn origine allang verloren heeft, gezien de aanpassingen in het verleden op het feest.
Dat getuigt van tijdsgeest, niets mis mee.
pi_162574263
quote:
3s.gif Op zaterdag 28 mei 2016 21:01 schreef anonymoussie het volgende:

[..]

Wat net zo idioot is, is dat als je aangeeft je niet prettig te voelen bij dit kinderfeest, je direct in het Gario- hokje gepropt wordt.

Naast dat het zijn origine allang verloren heeft, gezien de aanpassingen in het verleden op het feest.
Laat jij je lekker opgefokt voelen door een Quinsy op basis van oneigenlijke gronden, dan gaat de rest wel wat nuttigers doen.
pi_162574356
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 mei 2016 20:53 schreef Red_85 het volgende:

[..]

In het sinterklaasfeest is verre van racisme te merken. Dat is er in gebracht door de quincy gario's en anousha nzume's van deze wereld.
wat een slap gelul
Heel Nederland schoot in een neurose en de zwakste broeders onder ons gaan agressiet tot in het racistische te keer. Hun opgefoktheid is hun verantwoordelijkheid, maar het hangt wel samen met de hele nationale neurose.. Ga daar eens de oorzaak van die ZP-hufterigheid zoeken.

Hup Nederland op de bank bij Freud voor die neurose.... erzähl mal ...wie war ihre Jugend
  Moderator zaterdag 28 mei 2016 @ 21:15:09 #166
pi_162574420
quote:
3s.gif Op zaterdag 28 mei 2016 21:01 schreef anonymoussie het volgende:

[..]

Daar kies je zelf voor.ik ben zelf ook een "kleurling" en ben ook wel eens zwarte piet genoemd. Maar ik heb ook een bril en ben eens brilsmurf genoemd geweest. Get the fuck over it. Je kan niet alles afschaffen.

Er zijn duizende dingen waar ik me misschien niet prettig bij voel. Maar niet heel de wereld kan met mij rekening houden omdat ik toevallig iets niet prettig vindt. Ga dan wat nuttigs doen waar je je wel prettig bij voelt.
pi_162574459
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 mei 2016 21:15 schreef indiaantje89 het volgende:

[..]

Daar kies je zelf voor.ik ben zelf ook een "kleurling" en ben ook wel eens zwarte piet genoemd. Maar ik heb ook een bril en ben eens brilsmurf genoemd geweest. Get the fuck over it. Je kan niet alles afschaffen.

Er zijn duizende dingen waar ik me misschien niet prettig bij voel. Maar niet heel de wereld kan met mij rekening houden omdat ik toevallig iets niet prettig vindt. Ga dan wat nuttigs doen waar je je wel prettig bij voelt.
Indiaantje for president _O_
pi_162574669
https://secure.avaaz.org/(...)te_Piet_uit/?wPaMyjb

quote:
Waarom dit belangrijk is

De NTR is niet zomaar een omroep. De NTR is een omroep met een wettelijke opdracht. Met haar programma’s moet zij een bijdrage leveren aan educatie, diversiteit, cultuur en jeugd. De omroep is speciaal in het leven geroepen om zogenaamde kwetsbare doelgroepen en genres te bedienen.Makers die voor de NTR werken zijn zich daarvan bewust: met hart en ziel maken ze programma’s die het hart van onze publieke omroep genoemd mogen worden. Maar de NTR zelf? Hoe zorgvuldig gaat deze ‘taakomroep’ met haar eigen missie om? Sinds enige jaren woedt er in Nederland een fel debat rond Zwarte Piet. Verdraagt een multiculturele samenleving wel zo’n stereotiepe afbeelding van donkere mensen? In het buitenland is de figuur van ‘Zwarte Piet’ niet uit te leggen en zelfs de Verenigde Naties oordeelde dat het Sinterklaasfeest met deze karikatuur racisme uitdraagt – juist onder kinderen.Lees ook: Aanbeveling VN-commissie: verander uiterlijk Zwarte PietDit onderhuidse racisme komt in het debat ook akelig bloot te liggen: de reacties van de zogenaamde voorstanders van Zwarte Piet op de sociale media staan bol van vreemdelingenhaat, gekrenkt nationalisme en onverdraagzaamheid. Het Sinterklaasjournaal van de NTR speelt in dit debat een belangrijke rol: dit programma brengt immers de enige echte Sinterklaas in de huiskamers van Nederland. Het programma bepaalt daarmee ook de vorm waarin de figuur van Piet ten tonele wordt gevoerd.Veel scholen en gemeenten geven aan het Sinterklaasjournaal te volgen als voorbeeld hoe Piet er op school en bij lokale intochten uitziet. Even leek het er op dat de NTR voor een behoedzame, subtiele metamorfose koos. Tussen de zwarte Zwarte Pieten werd hier en daar voorzichtig een vrolijk gekleurde Piet geïntroduceerd en later ook ‘roet Pieten’. Maar dat bleek een schijnbeweging te zijn: het ging de eindredacteur van het Sinterklaasjournaal niet om een werkelijke verandering, maar juist om de controverse die het programma opriep, zo verklaarde hij in een interview.Makers die zich uitspreken voor modernisering – zoals presentatrice Dieuwertje Blok – krijgen te horen dat hun baan op de tocht staat. Acteurs die verandering van de vorm van hun typetje voorstellen, zoals hoofdpiet Erik van Muiswinkel, vinden geen gehoor en zien geen andere mogelijkheid dan op te stappen. Als reactie hierop laat de NTR weten:„We sturen niet en nemen geen standpunten in, we reflecteren het maatschappelijk debat.”De directeur van de NTR zegt in een interview: „we richten ons op de middengroep” en „we zijn geen moreel kompas”. De NTR lijkt niet in te zien dat ze juist wél een standpunt inneemt met het handhaven van een Zwarte Piet in zijn huidige vorm, ondanks de gefundeerde kritiek en roep om verandering. Bovendien: een omroep is per definitie cultuurvormend door de programma’s die ze maakt. Dat draagt de NTR ook uit met haar eigen missie: speciaal voor iedereen. Dat is wezenlijk anders dan: algemeen voor de grootste gemene deler. Nu onttrekt de NTR zich aan haar verantwoordelijkheid als taakomroep en als spil in de Sinterklaasviering op een moment dat morele stellingname gevraagd wordt.Niemand wil het Sinterklaasfeest bederven. Juist programmamakers weten dat het aanpassen van de vorm de inhoud alleen maar kan versterken. Beste NTR: maak Sinterklaas weer speciaal voor iedereen!
pi_162574782
quote:

[..]

dacht iedereen er maar zo over *O*
pi_162574789
In bovenstaand stukje gaat het al fout bij de suggestie dat zwarte piet een stereotype 'afbeelding' van donkere mensen zou zijn.

Dat maken de zwarte piet haters er toch echt zelf van hoor.
pi_162574818
quote:
Ik krijg er spontaan aids van. Kan je niet wat enters plaatsen?
pi_162574897
quote:
Dat horen we al zo'n beetje ieder jaar sinds fok! bestaat en ieder jaar blijkt dat zwarte piet juist populairder is dan ooit.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_162574955
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 mei 2016 21:32 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Dat horen we al zo'n beetje ieder jaar sinds fok! bestaat en ieder jaar blijkt dat zwarte piet juist populairder is dan ooit.
Zwarte piet staat ook helemaal niet ter discussie bij de massa, hoe graag de zwarte pieten haters dat je ook willen laten geloven.

Ik meen ergens gelezen te hebben dat 85% van de Nederlandse bevolking voorstander is van zwarte piet in de huidige vorm.
pi_162575064
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 mei 2016 21:34 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Zwarte piet staat ook helemaal niet ter discussie bij de massa, hoe graag de zwarte pieten haters dat je ook willen laten geloven.

Ik meen ergens gelezen te hebben dat 85% van de Nederlandse bevolking voorstander is van zwarte piet in de huidige vorm.
En in ruim 90% van alle gemeenten waren alle pieten volledig zwart en in geen enkele gemeente was zwarte piet afgeschaft bij de intocht.

Dat is namelijk nog zo'n fabel die veelvuldig hier geroepen wordt: dat zwarte piet overal afgeschaft wordt.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_162575238
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 mei 2016 21:29 schreef JeSuisDroppie het volgende:

[..]

Ik krijg er spontaan aids van. Kan je niet wat enters plaatsen?
nee... ga jij maar eerst naar de dokter.... pillendieet aanvragen
  zaterdag 28 mei 2016 @ 21:51:23 #176
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_162575502
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 mei 2016 17:29 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Ik vind het een vreemde uitspraak.

Iemand heeft bezwaar tegen zwarte piet omdat bepaalde mensen zwarte piet kwetsend vinden.

Vervolgens gebruik je een term die nog veel meer mensen als kwetsend ervaren.

Niet zo heel tactisch en consequent hé? :')
Sowieso, een cabaretier die het problematisch vindt als een klein groepje mensen ergens over gekwetst is :')!
pi_162575766
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 mei 2016 21:34 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

92% volgens mij. Maar ja de haters moeten wel liegen, anders hebben ze geen zaak.
pi_162576875
quote:

[..]

Een bepaald gevoel hebben bij iets, is niet per definitie een keuze.
pi_162576999
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 mei 2016 21:10 schreef JeSuisDroppie het volgende:

[..]

Laat jij je lekker opgefokt voelen door een Quinsy op basis van oneigenlijke gronden, dan gaat de rest wel wat nuttigers doen.
Jij hebt mijn post dus niet begrepen.
Kennelijk vind jij mijn post nuttig genoeg om er op te reageren.
  zaterdag 28 mei 2016 @ 22:29:55 #180
242879 Onnoman
The On And Only
pi_162577090
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 mei 2016 21:51 schreef Zelva het volgende:

[..]

Sowieso, een cabaretier die het problematisch vindt als een klein groepje mensen ergens over gekwetst is :')!
sowieso een zwarte piet die zich mengt in de discussie en een kant kiest..
zelfde geldt voor dieuwertje

opzouten met dit soort eikels
Als je de wereld wilt begrijpen, moet je denken zoals ik.
(Onnoman)
si vi pacem para bellum
himmelhoch jauchzend
  zaterdag 28 mei 2016 @ 22:32:06 #181
242879 Onnoman
The On And Only
pi_162577173
mensen die niks hebben met Nederland.. niks hebben met het sinterklaasfeest.. eigenlijk uberhaupt niks zinnigs in het leven hebben, hebben bijgedragen aan de vernietiging van nederland en zijn/haar cultuur.. want zo is het wel..
de prominenten in deze zinloze discussie hebben totaal niks bijgedragen aan de samenleving
Als je de wereld wilt begrijpen, moet je denken zoals ik.
(Onnoman)
si vi pacem para bellum
himmelhoch jauchzend
pi_162577281
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 mei 2016 22:32 schreef Onnoman het volgende:
aan de vernietiging van nederland en zijn/haar cultuur.. want zo is het wel..

Helpppp is de Nederlandse cultuur vernietigt ? Wanneer was dat dan ?
Nemand zegt mij ook iets
pi_162577846
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 mei 2016 22:32 schreef Onnoman het volgende:
mensen die niks hebben met Nederland.. niks hebben met het sinterklaasfeest.. eigenlijk uberhaupt niks zinnigs in het leven hebben, hebben bijgedragen aan de vernietiging van nederland en zijn/haar cultuur.. want zo is het wel..
de prominenten in deze zinloze discussie hebben totaal niks bijgedragen aan de samenleving
Dit is dus precies wat ik bedoel.
Dat hokjesdenken.

Bepaalde Fokkers weten dat ik gewoon bij mijn broer de afgelopen 2 jaar Sinterklaas heb gevierd met Zwarte Pieten. Heb ik ook nog pics van geplaatst, ik meen 2 jaar geleden ongeveer.
Ondanks dat ben ik toch anti- Piet, ook al doe ik leuk mee voor die kids.
Ik vind het ook naïef als mensen zeggen dat je het gewoon maar niet moet vieren dan.
Alsof die kinderen er niet overal mee geconfronteerd worden en zij er wat aan kunnen doen.

Maar niet iedere anti Pieter is dus als Gario&co. Net als niet iedere pro Pieter een vuige tokkie is.
Het is gewoon triest dat ik eigenlijk geen mening over dit onderwerp kan geven, zonder dat iemand mij in een hokje stopt.
Maar dat schijnt dan wel weer normaal te zijn.

Dus kortom; ik ben een anti Pieter die wel van Nederland houdt. ;)
  Moderator zaterdag 28 mei 2016 @ 22:50:05 #184
pi_162577874
quote:
3s.gif Op zaterdag 28 mei 2016 22:26 schreef anonymoussie het volgende:

[..]

Een bepaald gevoel hebben bij iets, is niet per definitie een keuze.
Maar hoe je met dat gevoel om gaat is dat wel. Er veel dingen op deze wereld waar ik me soms ongemakkelijk bij voel. Zo voel ik me soms ongemakkelijk bij Carnaval en het muziek wat ze daar draaien. Dan kan ik wel eisen dat ze de komende jaren Radiohead moeten gaan draaien tijdens carnaval, maar dat gaat natuurlijk ook niet werken ook al zou ik dat "iets makkelijker vinden".

Dus ik kan 2 dingen doen in dat geval. Of ik gewoon gezellig mee carnavallen met mijn vrienden en maak er maar het beste van. Of ik ga tegen al mijn vrienden continu maar lopen zeiken hoe kut carnaval is, daar worden mijn vrienden op den duur ook zeker niet vrolijk van. Dus ik kies voor het eerste, en inmiddels doe ik gewoon gezellig mee als het er op aan komt. Misschien dat ik daarom ook een stuk minder racisme/discriminatie ervaar dan de Sylvan Simonsen en Quincy Gario's van deze wereld.
pi_162578239
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 mei 2016 22:50 schreef indiaantje89 het volgende:

[..]

Maar hoe je met dat gevoel om gaat is dat wel. Er veel dingen op deze wereld waar ik me soms ongemakkelijk bij voel. Zo voel ik me soms ongemakkelijk bij Carnaval en het muziek wat ze daar draaien. Dan kan ik wel eisen dat ze de komende jaren Radiohead moeten gaan draaien tijdens carnaval, maar dat gaat natuurlijk ook niet werken ook al zou ik dat "iets makkelijker vinden".

Dus ik kan 2 dingen doen in dat geval. Of ik gewoon gezellig mee carnavallen met mijn vrienden en maak er maar het beste van. Of ik ga tegen al mijn vrienden continu maar lopen zeiken hoe kut carnaval is, daar worden mijn vrienden op den duur ook zeker niet vrolijk van. Dus ik kies voor het eerste, en inmiddels doe ik gewoon gezellig mee als het er op aan komt. Misschien dat ik daarom ook een stuk minder racisme/discriminatie ervaar dan de Sylvan Simonsen en Quincy Gario's van deze wereld.
Je kan een muziekje op een feessie toch niet vergelijken met een nationaal kinderfeest waar ieder weldenkend kind tot 12 jr ieder jaar mee wordt geconfronteerd?

En ik ben het met je eens dat Gario&co dit zeer lomp op gang hebben gebracht en daar ook een belachelijk groot podium voor hebben gekregen.

Maar om dat voorbeeld van jou dan toch te gebruiken, door mee te feestbeesten ga je dat muziek niet opeens mooi vinden toch. Dat gevoel blijft, hoe je er verder ook mee omgaat.
pi_162578325
quote:
3s.gif Op zaterdag 28 mei 2016 22:59 schreef anonymoussie het volgende:

[..]

Je kan een muziekje op een feessie toch niet vergelijken met een nationaal kinderfeest waar ieder weldenkend kind tot 12 jr ieder jaar mee wordt geconfronteerd?
Kinderen tot 12 jaar worden niet geconfronteerd met carnavalsmuziek?
pi_162578428
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 mei 2016 23:01 schreef JeSuisDroppie het volgende:

[..]

Kinderen tot 12 jaar worden niet geconfronteerd met carnavalsmuziek?
Het is niet zo algemeen geaccepteerd als Sinterklaas nee.
In bepaalde delen van NL wordt dat niet eens gevierd.

En dan heeft hij over een klein element.
Zwarte Piet is niet echt een bijzaak toch.
  zaterdag 28 mei 2016 @ 23:08:43 #188
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_162578636
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 mei 2016 21:32 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Heb je hier bronnen voor? Het percentage pro-ZP daalt al jarenlang achtereen.
pi_162578667
quote:
2s.gif Op zaterdag 28 mei 2016 23:08 schreef Falco het volgende:

[..]

Hoe kom je daar bij? Vorig jaar was het stabiel op ik meen 92%, ik zie je bronnen wel.
  zaterdag 28 mei 2016 @ 23:12:29 #190
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_162578780
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 mei 2016 23:09 schreef JeSuisDroppie het volgende:

[..]

Hoe kom je daar bij? Vorig jaar was het stabiel op ik meen 92%, ik zie je bronnen wel.
NWS / De Zwarte Piet-discussie 2015 #19 Niet meer door schoorsteen?

http://www.rtlnieuws.nl/n(...)t-moet-zwart-blijven

:W
  Moderator zaterdag 28 mei 2016 @ 23:24:01 #191
pi_162579207
quote:
3s.gif Op zaterdag 28 mei 2016 23:04 schreef anonymoussie het volgende:

[..]

Het is niet zo algemeen geaccepteerd als Sinterklaas nee.
In bepaalde delen van NL wordt dat niet eens gevierd.

En dan heeft hij over een klein element.
Zwarte Piet is niet echt een bijzaak toch.
Het is hier makkelijk om Sinterklaas naast je te laten liggen dan carnaval hoor.

Maar goed dat je carnaval zo naast je neer legt hoor. Dat kan dus ook makkelijk met het Sinterklaas feest.
pi_162579512
quote:
RTL Nieuws: onderzoek
Zwarte Piet moet Zwart blijven

Je draagt zelf het bewijs aan dat Zwarte Piet op de korte termijn juist niet zal verdwijnen.
pi_162579579
Ik als dierenvriend vind het offerfeest ook vreselijk.

Feest vieren terwijl een onschuldig lammetje gedood wordt. Kunnen we daar niet tegen protesteren?

En als we het toch over cijfers hebben, slechts een klein deel van Nederland viert het offerfeest. Dat kunnen we dan ook wel laten verdwijnen. Het feest heeft veel minder draagvlak dan Zwarte Piet.
pi_162579761
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 mei 2016 23:24 schreef indiaantje89 het volgende:

[..]

Het is hier makkelijk om Sinterklaas naast je te laten liggen dan carnaval hoor.

Maar goed dat je carnaval zo naast je neer legt hoor. Dat kan dus ook makkelijk met het Sinterklaas feest.
Bedankt hoor, maar dat was mijn punt helemaal niet.

Ik ben voor verandering uiteraard, maar niet op agressieve wijze.
Als je mijn posts hebt gelezen, weet je dat ik ook Sinterklaas met mijn broer heb gevierd de afgelopen jaren, zodat die kids het ook als iets leuks ervaren.
Dan had je dus begrepen dat het 'naast mij laten liggen', zoals jij dat benoemt, geen issue is.

Maar juist dat mijn mening meestal fout geïnterpreteerd wordt, waarbij ik meestal in dat hokje terecht kom.
Precies zoals jij nu doet.
Bedankt, point proven.
pi_162580029
quote:
quote:
2s.gif Op zaterdag 28 mei 2016 23:08 schreef Falco het volgende:

[..]

Dit zijn de cijfers van 1 jaar. Hoe onderbouwen die jouw stelling dat de goedkeuring voor ZP al jaren daalt? Of wil je je stelling herformuleren?
  zaterdag 28 mei 2016 @ 23:44:06 #196
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_162580062
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 mei 2016 23:31 schreef luxerobots het volgende:

[..]

RTL Nieuws: onderzoek
Zwarte Piet moet Zwart blijven

Je draagt zelf het bewijs aan dat Zwarte Piet op de korte termijn juist niet zal verdwijnen.
Begrijpend lezen is niet aan jou besteed :?

Ik meldde dat het percentage dat openstaat voor verandering van zwarte piet al jarenlang daalt...
pi_162580133
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 mei 2016 23:44 schreef Falco het volgende:

[..]

Begrijpend lezen is niet aan jou besteed :?

Ik meldde dat het percentage dat openstaat voor verandering van zwarte piet al jarenlang daalt...
Jij hebt een zeer selectief en kort geheugen.

Je zei zelf dat Zwarte Piet binnen 5 jaar verdwijnt.

quote:
Die bron die je zelf aanhaalde laat juist precies zien dat Zwarte Piet binnen 5 jaar helemaal niet zal verdwijnen.
  zaterdag 28 mei 2016 @ 23:51:35 #198
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_162580285
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 mei 2016 23:43 schreef JeSuisDroppie het volgende:

[..]

[..]

Dit zijn de cijfers van 1 jaar. Hoe onderbouwen die jouw stelling dat de goedkeuring voor ZP al jaren daalt? Of wil je je stelling herformuleren?
Anders leg je wat peilingen van Eenvandaag van verschillende jaren naast elkaar. Dan zie je hetzelfde beeld.

Zie ook: http://cult.tpo.nl/2014/1(...)ndering-zwarte-piet/

Of zie ook: http://www.hpdetijd.nl/20(...)-lijkt-onomkeerbaar/

Kun je nu met die bron van 92% komen?
pi_162580301
Achterlijk geval!!
  zaterdag 28 mei 2016 @ 23:52:41 #200
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_162580316
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 mei 2016 23:46 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Jij hebt een zeer selectief en kort geheugen.

Je zei zelf dat Zwarte Piet binnen 5 jaar verdwijnt.
Je kunt nog steeds niet lezen. Ik voorspel dat het over vijf jaar geen issue zal zijn, aangezien er steeds meer mensen het prima vinden als een Piet zich ook niet zwart schminkt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')