quote:De Consumentenbond wil samen met reizigersclub Rover in gesprek gaan met de vervoerders en TLS, de maker van de kaart om de kaart goedkoper te maken. "In vergelijking met andere landen in Europa betaalt de Nederlandse klant verreweg het meest
ja ik ookquote:Op donderdag 10 december 2015 16:22 schreef b2py het volgende:
Ik wacht nog steeds op die foto van James in Opderails..
In de Sprinter tussen Maastricht en Roermond rijdt/reed dat best vaak.quote:Op donderdag 10 december 2015 15:49 schreef Merode32 het volgende:
Rover zegt dat het mogelijk is dat er in de nieuwedienstregeling ddar komt te rijden op sittard-heerlen en maastricht-roermond? Word dat serieus overwogen?
ja. Geen gekke gedachte omdat de locs in Maastricht onderhouden wordenquote:Op donderdag 10 december 2015 15:49 schreef Merode32 het volgende:
Rover zegt dat het mogelijk is dat er in de nieuwedienstregeling ddar komt te rijden op sittard-heerlen en maastricht-roermond? Word dat serieus overwogen?
Is dat geen enorme overkill? Zeker op heerlen-sittard?quote:Op donderdag 10 december 2015 17:07 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
ja. Geen gekke gedachte omdat de locs in Maastricht onderhouden worden
buiten de spits wel ja, maar als Plan V eruit gaat dan hebben ze op SGMm na geen andere smaken voor dat trajectquote:Op donderdag 10 december 2015 18:25 schreef Merode32 het volgende:
[..]
Is dat geen enorme overkill? Zeker op heerlen-sittard?
Zoveel taxi's bestaan er in de hele wereld niet.quote:Op donderdag 10 december 2015 19:00 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Neem een taxi als je later bent
Er wordt ook nog gewerkt he. Hoewel ik nu van mijn uur pauze in het zeer schone Goor zit te genieten.quote:Op donderdag 10 december 2015 16:22 schreef b2py het volgende:
Ik wacht nog steeds op die foto van James in Opderails..
Ben je lekker danquote:Op donderdag 10 december 2015 19:48 schreef dennistd het volgende:
[..]
Er wordt ook nog gewerkt he. Hoewel ik nu van mijn uur pauze in het zeer schone Goor zit te genieten.
Een van de laatste pagina'squote:Op donderdag 10 december 2015 19:57 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ben je lekker dan![]()
Ik heb m nog niet gevonden trouwens.
Oh ja nou zie ik hetquote:
Team Tunnelquote:Op donderdag 10 december 2015 21:02 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Oh ja nou zie ik hetGoed team wel, daar had ik samen met de Zwoferinkjes ook wel van verloren
stuk beterquote:Op donderdag 10 december 2015 21:07 schreef b2py het volgende:
http://www.arriva.nl/nieu(...)treinen-maar-bussen/
Vervangende dienstregeling naar Leer
Nou, we gaan er tijdens het rondje in zitten. Siegen - Keulen rijdt met Talent2's van DB Regio.quote:
ja best. Van binnen zie je toch niet hoe lelijk ze van buiten zijnquote:Op donderdag 10 december 2015 22:14 schreef James1988 het volgende:
[..]
Nou, we gaan er tijdens het rondje in zitten. Siegen - Keulen rijdt met Talent2's van DB Regio.
Boeit geen fuck, want de vervoersautoriteiten bepalen en betalen. En zij accepteren het NRW-ticket.quote:Op donderdag 10 december 2015 22:16 schreef b2py het volgende:
James, hoe zit dat met tariefintegratie op het stuk Rheine - Munster nu er 2 verschillende vervoerders komen?
Hangt af van je ticket.quote:Op donderdag 10 december 2015 22:18 schreef b2py het volgende:
Maar goed, hoe zit dat dan als je uit de automaat een ticket Rheine - Munster koopt, maakt niet uit welke trein je pakt?
De gristenunie is gek. Er rijden bussen.quote:De ChristenUnie in Groningen wil een
onderzoek naar een noodbrug over de
Eems bij Weener.Volgens de partij moet
de provincie samen met de autoriteiten
in Duitsland kijken of een snelle
voorlopige oplossing mogelijk is.
Vorige week ramde een vrachtschip de
spoorbrug bij Weener in Duitsland.De
hele brug inclusief de pijlers moet
worden vervangen.Daardoor kunnen naar
verwachting vijf jaar lang geen treinen
rijden tussen Groningen en Bremen.
De Groningse CU zegt dat de genie van
het leger een 'baileybrug' zou kunnen
bouwen.Dat soort noodbruggen werd na de
Tweede Wereldoorlog vaak geplaatst.
Een Baileybrug met spoor?quote:Op vrijdag 11 december 2015 08:10 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
De gristenunie is gek. Er rijden bussen.
Dat zijn er best veel, dat had ik niet gedacht.quote:Op donderdag 10 december 2015 14:43 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Volgens mij overnachten drie of vier IC Berlijn-stammetjes in Amsterdam
In NL ondenkbaarquote:Op donderdag 10 december 2015 22:17 schreef James1988 het volgende:
[..]
Boeit geen fuck, want de vervoersautoriteiten bepalen en betalen. En zij accepteren het NRW-ticket.
Je kan ze wel makkelijk weer uit elkaar halenquote:Op vrijdag 11 december 2015 09:27 schreef bork het volgende:
Baileybruggen en spoor eitje, zoek maar eens op halve zolenlijntje. Wat niet kan is dat ze open en dicht gaan zo als nodig is bij de Eems het is een starre, lees vaste constructie.
Niet helemaal, kijk maar naar Arnhem - Doetinchem waar Breng en Arriva de paaltjes delen. Het kan wel, als de opdrachtgevers willen...quote:
Precies. Het is een redelijk druk bevaren rivierquote:Op vrijdag 11 december 2015 09:27 schreef bork het volgende:
Baileybruggen en spoor eitje, zoek maar eens op halve zolenlijntje. Wat niet kan is dat ze open en dicht gaan zo als nodig is bij de Eems het is een starre, lees vaste constructie.
Waarmee je dus het hele principe van de ovc onderuit schopt.quote:Op vrijdag 11 december 2015 10:13 schreef James1988 het volgende:
[..]
Niet helemaal, kijk maar naar Arnhem - Doetinchem waar Breng en Arriva de paaltjes delen. Het kan wel, als de opdrachtgevers willen...
Op FB kwam iemand met de suggestie om de brug dan maar hoger te maken naar dat lijkt mij ook onmogelijk, volgens mij moeten de boten van de Meyer Werft er ook langs, dan mag je wel een hele hoge brug wordenquote:Op vrijdag 11 december 2015 10:53 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Precies. Het is een redelijk druk bevaren rivier
Kansloos, weten ze zelf ook wel.quote:Op vrijdag 11 december 2015 11:48 schreef Peterselieman het volgende:
In Vlaanderen begint de politiek zich te bemoeien met het vele staken bij de NMBS
http://www.gva.be/cnt/dmf(...)spoorbonden-inperken
Je wilt de brug iig niet te hoog maken, want het is niet al te ver na station Weener, maar de Arriva zou een steiler percentage dan 2.5% wel moeten kunnen redden. Een zware cargo haalt dat niet, al moet ik wel er aan toevoegen dat er op het moment van de botsing al geen cargo-verkeer was tussen Ihrhove en Zuidbroekquote:Op vrijdag 11 december 2015 12:00 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Op FB kwam iemand met de suggestie om de brug dan maar hoger te maken naar dat lijkt mij ook onmogelijk, volgens mij moeten de boten van de Meyer Werft er ook langs, dan mag je wel een hele hoge brug worden
Wat is het max percentage eigenlijk? Ik heb twee bronnen gevonden, eentje zei dat 6% maximaal is toegestaan een andere schreef dat 2,5% maximaal wordt toegepast (in NL dan). 6% lijkt mij al behoorlijk steil, Pont du Normandie is ook zoiets. Als je zwaar beladen bent met de auto hoe je hem ook niet op 90km/u daar
Alsof ze dan ineens wel gaan rijden, die leipo's gaan gewoon op het spoor liggen en seinposten blokkeren.quote:Op vrijdag 11 december 2015 11:58 schreef Peterselieman het volgende:
En in aanvulling hierop: De Belgische regering heeft besloten dat als er volgende maand gestaakt wordt er een verplichte minimale dienstregeling gereden dient te worden.
http://nos.nl/artikel/207(...)or-spoorstaking.html
Gaat niet lukkenquote:Op vrijdag 11 december 2015 12:06 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Je wilt de brug iig niet te hoog maken, want het is niet al te ver na station Weener, maar de Arriva zou een steiler percentage dan 2.5% wel moeten kunnen redden. Een zware cargo haalt dat niet, al moet ik wel er aan toevoegen dat er op het moment van de botsing al geen cargo-verkeer was tussen Ihrhove en Zuidbroek
De brug ligt zo'n twee kilometer na station Weener. Al zou je de brug 20 meter hoog maken dan heb je nog steeds maar een stijging van 1%. Veel kan er dan al onderdoor, en voor de grotere schepen (zoals dat cruiseschip van bork) moet het beweegbare deel breder worden.quote:Op vrijdag 11 december 2015 12:06 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Je wilt de brug iig niet te hoog maken, want het is niet al te ver na station Weener, maar de Arriva zou een steiler percentage dan 2.5% wel moeten kunnen redden. Een zware cargo haalt dat niet, al moet ik wel er aan toevoegen dat er op het moment van de botsing al geen cargo-verkeer was tussen Ihrhove en Zuidbroek
Mja, ze proberen een stok te krijgen om mee te slaanquote:Op vrijdag 11 december 2015 12:07 schreef b2py het volgende:
[..]
Alsof ze dan ineens wel gaan rijden, die leipo's gaan gewoon op het spoor liggen en seinposten blokkeren.
Uiteraard. Mooi dat die afstand groot genoeg is en dat het niet zoiets is als Grou-Jirnsum waar de boel direct na het station omhoog loopt en je pas na de brug snelheid kunt maken met de treinquote:Op vrijdag 11 december 2015 12:11 schreef dennistd het volgende:
[..]
De brug ligt zo'n twee kilometer na station Weener. Al zou je de brug 20 meter hoog maken dan heb je nog steeds maar een stijging van 1%. Veel kan er dan al onderdoor, en voor de grotere schepen (zoals dat cruiseschip van bork) moet het beweegbare deel breder worden.
Nice, altijd al scheepsmagmaat willen zijnquote:Op vrijdag 11 december 2015 12:11 schreef dennistd het volgende:
[..]
De brug ligt zo'n twee kilometer na station Weener. Al zou je de brug 20 meter hoog maken dan heb je nog steeds maar een stijging van 1%. Veel kan er dan al onderdoor, en voor de grotere schepen (zoals dat cruiseschip van bork) moet het beweegbare deel breder worden.
FOTO!!!quote:Op vrijdag 11 december 2015 12:11 schreef dennistd het volgende:
[..]
De brug ligt zo'n twee kilometer na station Weener. Al zou je de brug 20 meter hoog maken dan heb je nog steeds maar een stijging van 1%. Veel kan er dan al onderdoor, en voor de grotere schepen (zoals dat cruiseschip van bork) moet het beweegbare deel breder worden.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
en rode vlaggen steken.quote:Op vrijdag 11 december 2015 12:07 schreef b2py het volgende:
[..]
Alsof ze dan ineens wel gaan rijden, die leipo's gaan gewoon op het spoor liggen en seinposten blokkeren.
Geneuzel. Je kan ook gewoon die scheepswerf ergens anders neerleggen. Karrespoorbruggetje voor dat apentreintje terugleggen, zat genoegquote:Op vrijdag 11 december 2015 12:15 schreef bork het volgende:
[..]
Nice, altijd al scheepsmagmaat willen zijn, gezien de aantallen passagiers zal het bij een bus blijven denk ik.
Dat ze nu de koppen daarbij elkaar steken in het noorden en naar een fatsoenlijke nieuwe verbinding gaan klijken richting Bremen dan kan je ook in 5 jaar klaar zijn en ben je voor 100 jaar klaar.
Hier in het Noorden worden zelfs de officiële verkortingen gewijzigd. Veenwouden was Vwd, wordt Fwd; Zwaagwesteinde was Zww, wordt Dwe.quote:Op vrijdag 11 december 2015 13:17 schreef _JdM_ het volgende:
Op station Schiphol zijn ze begonnen met het vervangen van de stationnaambordjes!
Wauw, drastischquote:Op vrijdag 11 december 2015 13:42 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Hier in het Noorden worden zelfs de officiële verkortingen gewijzigd. Veenwouden was Vwd, wordt Fwd; Zwaagwesteinde was Zww, wordt Dwe.
Leuk, gefeliciteerd!quote:Op vrijdag 11 december 2015 13:41 schreef dennistd het volgende:
Nieuwjaarsdag vertrek ik naar Oostenrijk voor een weekendje, heb een reisje gewonnen van de Austria Expres
Wordt Grou-Jirnsum dan ook eindelijk veranderd? Gw staat natuurlijk ook nergens meer op sinds er geen w meer in zit.quote:Op vrijdag 11 december 2015 13:42 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Hier in het Noorden worden zelfs de officiële verkortingen gewijzigd. Veenwouden was Vwd, wordt Fwd; Zwaagwesteinde was Zww, wordt Dwe.
nou en man. Gv en Gvc heten ook al lang geen 's-Gravenhage meerquote:Op vrijdag 11 december 2015 13:51 schreef dennistd het volgende:
[..]
Wordt Grou-Jirnsum dan ook eindelijk veranderd? Gw staat natuurlijk ook nergens meer op sinds er geen w meer in zit.
Leuk, gefeliciteerdquote:Op vrijdag 11 december 2015 13:41 schreef dennistd het volgende:
Nieuwjaarsdag vertrek ik naar Oostenrijk voor een weekendje, heb een reisje gewonnen van de Austria Expres
Ja!quote:Op vrijdag 11 december 2015 12:42 schreef dennistd het volgende:
Deze foto wou je denk ik?
[ afbeelding ]
Ligt de overweg minder lang dicht en heb je kortere rijtijden doordat je geen stop-door schakeling hebt bij de overweg bij het vertrek.quote:Op vrijdag 11 december 2015 12:48 schreef Merode32 het volgende:
De perrons in spaubeek liggen in bajonet ligging, het perron richting heerlen is tevens een eilandperron die aan een zijde met een hekje is afgesloten, weet iemand wat daar de gedachte achter is?
Hebben ze soms later beslist om het eiland perron om te bouwen naar bajonet? En zodoende het perron naar geleen aangelegd?
Op zo'n rustige spoorlijn kan dat prima. Met exploitatieve seinen kan je immers regelen dat als een goederentrein niet in één keer de brug over kan je die vasthoudt op een plek waar die snelheid kan maken. En bij zo'n hoge brug hoeft die niet zoveel meer open dus dat is geen enkel probleem.quote:Op vrijdag 11 december 2015 12:06 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Je wilt de brug iig niet te hoog maken, want het is niet al te ver na station Weener, maar de Arriva zou een steiler percentage dan 2.5% wel moeten kunnen redden. Een zware cargo haalt dat niet, al moet ik wel er aan toevoegen dat er op het moment van de botsing al geen cargo-verkeer was tussen Ihrhove en Zuidbroek
Dus als je je ICE gemist hebt mag je ook met de CNL mee, als er nog plek is? Waarom zou je dat willen eigenlijk?quote:Daarnaast wordt het aantal verbindingen tussen Nederland en Duitsland vergroot. Vanaf 2016 gaat er een extra late ICE-trein rijden van Duitsland naar Nederland. Ook kunnen reguliere reizigers met een ticket van en naar Duitsland met de CityNightLine reizen.
Eilandperrons met hekkie komen wel vaker voorquote:Op vrijdag 11 december 2015 12:48 schreef Merode32 het volgende:
De perrons in spaubeek liggen in bajonet ligging, het perron richting heerlen is tevens een eilandperron die aan een zijde met een hekje is afgesloten, weet iemand wat daar de gedachte achter is?
Hebben ze soms later beslist om het eiland perron om te bouwen naar bajonet? En zodoende het perron naar geleen aangelegd?
Oss!quote:Op vrijdag 11 december 2015 14:27 schreef JDude het volgende:
[..]
Eilandperrons met hekkie komen wel vaker voor
[ afbeelding ]
Deventer heeft ook lang een Baileybrug gehad, tot 1982 in gebruik. Hij was enkelsporig en een flinke bottleneck. Aan de stadskant zit op de huidige brug een gedenkplaquette voor de bouwers en aan de Twellose kant staat een restantquote:Op vrijdag 11 december 2015 08:59 schreef Dr_Flash het volgende:
![]()
In Eindhoven, Netherlands, the post-war Eindhoven Station is built with Bailey segments and is still in use.![]()
Maar ze schijnen ook echt voor spoor gebruikt te worden. In Eindhoven zitten ze in de overkapping.
Het principe ken ik, ik ben er alleen verbaasd over dat er is gekozen voir een eiland perron, ipv van een normale bajonet ligging.quote:Op vrijdag 11 december 2015 14:22 schreef b2py het volgende:
[..]
Ligt de overweg minder lang dicht en heb je kortere rijtijden doordat je geen stop-door schakeling hebt bij de overweg bij het vertrek.
Het andere perron is er vaak ook pas later bij gelegd, oorspronkelijk was er vaak alleen een eilandperron. Als stations drukker worden en passerende treinen zo hard gaan wil je niet beide richtingen op één perron gepropt hebben. Het perron verbreden kost meer omdat dan ook het spoor verlegd moet worden.quote:Op vrijdag 11 december 2015 14:53 schreef Merode32 het volgende:
[..]
Het principe ken ik, ik ben er alleen verbaasd over dat er is gekozen voir een eiland perron, ipv van een normale bajonet ligging.
Nee want hij zit op het landhoofd, aan de kant van het wandelpad. Kun je vanaf de naastgelegen Ossenweerdstraat uitstekend zienquote:Op vrijdag 11 december 2015 14:49 schreef Dr_Flash het volgende:
cool, dat zie je eigenlijk nooit als je eroverheen fietst
Ja dat had ik ook al bedacht, is in zo situatie het niet goedkoper om het eilandperron op te ruimen en een perron naast het spoor te bouwen(klassieke bajonet)? In combinatie met een perron aan dd andere kant van de overweg natuurlijk.quote:Op vrijdag 11 december 2015 15:02 schreef Prins_Pils het volgende:
[..]
Het andere perron is er vaak ook pas later bij gelegd, oorspronkelijk was er vaak alleen een eilandperron. Als stations drukker worden en passerende treinen zo hard gaan wil je niet beide richtingen op één perron gepropt hebben. Het perron verbreden kost meer omdat dan ook het spoor verlegd moet worden.
De laatste en eerste ICE worden vervangen door de CNL die daarvoor drie zitrijtuigen heeft (die er nu ook al aan zitten maar pas in Duitsland geopend worden)quote:Op vrijdag 11 december 2015 14:24 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Dus als je je ICE gemist hebt mag je ook met de CNL mee, als er nog plek is? Waarom zou je dat willen eigenlijk?
Gewoon een hekje aan één kant is natuurlijk het goedkoopstquote:Op vrijdag 11 december 2015 15:04 schreef Merode32 het volgende:
[..]
Ja dat had ik ook al bedacht, is in zo situatie het niet goedkoper om het eilandperron op te ruimen en een perron naast het spoor te bouwen(klassieke bajonet)? In combinatie met een perron aan dd andere kant van de overweg natuurlijk.
Maar dat levert wel een snelheidsbeperking op, met een slimmewissel zou je nooit langs het perron hoeven bij een klassieke bajonetligging.quote:Op vrijdag 11 december 2015 15:11 schreef Prins_Pils het volgende:
[..]
Gewoon een hekje aan één kant is natuurlijk het goedkoopst
quote:Op vrijdag 11 december 2015 13:41 schreef dennistd het volgende:
Nieuwjaarsdag vertrek ik naar Oostenrijk voor een weekendje, heb een reisje gewonnen van de Austria Expres
Hoeveel was het nu? 78 en 3 streep?quote:Op vrijdag 11 december 2015 16:22 schreef b2py het volgende:
Alles moet 76cm boven spoorstaaf zijn ivm gelijkvloerse instap, Amersfoort was wat hoger..
Gang is allesquote:Op vrijdag 11 december 2015 18:48 schreef Igen het volgende:
84cm was toch de oude standaard in Nederland?
True, maar goed het is eerst maar eens afwachten wat voor plannen ze uit de hoge hoed gaan toverenquote:Op vrijdag 11 december 2015 14:24 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
Op zo'n rustige spoorlijn kan dat prima. Met exploitatieve seinen kan je immers regelen dat als een goederentrein niet in één keer de brug over kan je die vasthoudt op een plek waar die snelheid kan maken. En bij zo'n hoge brug hoeft die niet zoveel meer open dus dat is geen enkel probleem.
Buitenpost. Middenperron werd voor de komst van de sneltrein tussen Leeuwarden en Groningen te smal geacht, waardoor er een hekje op het middenperron is gekomen en er een nieuw zijperron gebouwd is voor de treinen richting Groningenquote:Op vrijdag 11 december 2015 14:27 schreef JDude het volgende:
[..]
Eilandperrons met hekkie komen wel vaker voor
[ afbeelding ]
Ah daarom staat er in Nieuw Amsterdam een hek op het perronquote:Op vrijdag 11 december 2015 20:13 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Buitenpost. Middenperron werd voor de komst van de sneltrein tussen Leeuwarden en Groningen te smal geacht, waardoor er een hekje op het middenperron is gekomen en er een nieuw zijperron gebouwd is voor de treinen richting Groningen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |