abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 10 december 2015 @ 15:33:16 #102
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_158151761
Het overzichtje wat ik van de week postte hoort hierbij: Bijna 80.000 mensen tekenen protest tegen ov-chipkaart

quote:
De Consumentenbond wil samen met reizigersclub Rover in gesprek gaan met de vervoerders en TLS, de maker van de kaart om de kaart goedkoper te maken. "In vergelijking met andere landen in Europa betaalt de Nederlandse klant verreweg het meest
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
pi_158152054
Rover zegt dat het mogelijk is dat er in de nieuwedienstregeling ddar komt te rijden op sittard-heerlen en maastricht-roermond? Word dat serieus overwogen?
Ik werk niet mee aan een gevestigd systeem wat niet werkt....
pi_158152437
Waarom niet? :?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_158152693
Ik wacht nog steeds op die foto van James in Opderails..
pi_158152736
quote:
0s.gif Op donderdag 10 december 2015 16:22 schreef b2py het volgende:
Ik wacht nog steeds op die foto van James in Opderails..
ja ik ook :D
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_158152830
quote:
0s.gif Op donderdag 10 december 2015 15:49 schreef Merode32 het volgende:
Rover zegt dat het mogelijk is dat er in de nieuwedienstregeling ddar komt te rijden op sittard-heerlen en maastricht-roermond? Word dat serieus overwogen?
In de Sprinter tussen Maastricht en Roermond rijdt/reed dat best vaak.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 10-12-2015 16:28:46 ]
  donderdag 10 december 2015 @ 16:34:56 #108
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_158152968
Wat daar in de spits met 2 of 3 V'tjes rijdt kan best vervangen worden door DDAR. Zo hou je het materieel ook dicht in de buurt van de werkplaats (Maastricht).

Maar als de V'tjes nog even blijven rijden, kunnen die in Limburg blijven rijden en kan DDAR natuurlijk ook ergens anders gaan rijden.
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 10 december 2015 @ 17:07:36 #109
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_158153697
quote:
0s.gif Op donderdag 10 december 2015 15:49 schreef Merode32 het volgende:
Rover zegt dat het mogelijk is dat er in de nieuwedienstregeling ddar komt te rijden op sittard-heerlen en maastricht-roermond? Word dat serieus overwogen?
ja. Geen gekke gedachte omdat de locs in Maastricht onderhouden worden
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_158155235
quote:
14s.gif Op donderdag 10 december 2015 17:07 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

ja. Geen gekke gedachte omdat de locs in Maastricht onderhouden worden
Is dat geen enorme overkill? Zeker op heerlen-sittard?
Ik werk niet mee aan een gevestigd systeem wat niet werkt....
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 10 december 2015 @ 18:27:21 #111
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_158155292
quote:
0s.gif Op donderdag 10 december 2015 18:25 schreef Merode32 het volgende:

[..]

Is dat geen enorme overkill? Zeker op heerlen-sittard?
buiten de spits wel ja, maar als Plan V eruit gaat dan hebben ze op SGMm na geen andere smaken voor dat traject
Altijd onderweg naar het avontuur
  donderdag 10 december 2015 @ 18:59:02 #112
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_158155941
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 10 december 2015 @ 19:00:44 #113
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_158155976
quote:
Neem een taxi als je later bent
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_158156231
quote:
14s.gif Op donderdag 10 december 2015 19:00 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Neem een taxi als je later bent
Zoveel taxi's bestaan er in de hele wereld niet.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  donderdag 10 december 2015 @ 19:13:10 #115
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_158156280
Wat zijn die "vernieuwde" ICRm-rijtuigen spuuglelijk van binnen zeg. Alsof iemand een regenboog heeft uitgekotst :r

En de stoelen zitten net zo hard als in een SLT :{

edit: en de klimaatbeheersing in dit regenboogrijtuig staat natuurlijk op standje vrieskist...

edit 2: En om de ervaring compleet te maken gaat de binnendeur piepend en kreunend open.

[ Bericht 12% gewijzigd door James1988 op 10-12-2015 19:36:37 ]
  Redactie Sport donderdag 10 december 2015 @ 19:48:33 #116
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_158157492
quote:
0s.gif Op donderdag 10 december 2015 16:22 schreef b2py het volgende:
Ik wacht nog steeds op die foto van James in Opderails..
Er wordt ook nog gewerkt he. Hoewel ik nu van mijn uur pauze in het zeer schone Goor zit te genieten.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_158157769
quote:
1s.gif Op donderdag 10 december 2015 19:48 schreef dennistd het volgende:

[..]

Er wordt ook nog gewerkt he. Hoewel ik nu van mijn uur pauze in het zeer schone Goor zit te genieten.
Ben je lekker dan :')

Ik heb m nog niet gevonden trouwens.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_158159596
Vanaf 12 december is Thalys 7 maanden van te voren te boeken. Volgens het artikel ivm EK voetbal en het is onbekend of dit dan ook permanent of tijdelijk is: http://www.treinreiziger.(...)rek_te_boeken-147356
  Redactie Sport donderdag 10 december 2015 @ 20:59:31 #119
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_158159838
quote:
0s.gif Op donderdag 10 december 2015 19:57 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Ben je lekker dan :')

Ik heb m nog niet gevonden trouwens.
Een van de laatste pagina's
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_158159943
quote:
1s.gif Op donderdag 10 december 2015 20:59 schreef dennistd het volgende:

[..]

Een van de laatste pagina's
Oh ja nou zie ik het :) Goed team wel, daar had ik samen met de Zwoferinkjes ook wel van verloren :Y
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_158160117
http://www.arriva.nl/nieu(...)treinen-maar-bussen/

Vervangende dienstregeling naar Leer
  donderdag 10 december 2015 @ 21:11:16 #122
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_158160254
quote:
14s.gif Op donderdag 10 december 2015 21:02 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Oh ja nou zie ik het :) Goed team wel, daar had ik samen met de Zwoferinkjes ook wel van verloren :Y
Team Tunnel :Y
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 10 december 2015 @ 21:13:34 #123
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_158160326
quote:
0s.gif Op donderdag 10 december 2015 21:07 schreef b2py het volgende:
http://www.arriva.nl/nieu(...)treinen-maar-bussen/

Vervangende dienstregeling naar Leer
stuk beter ^O^
Altijd onderweg naar het avontuur
  donderdag 10 december 2015 @ 21:42:35 #124
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_158161174
Van Lokführer op Facebook:



Een lokkenparade in Emden. Nog een paar dagen en dan is dat voorbij, Westfalenbahn neemt bij de ingang van de nieuwe dienstregeling de RB15 "Emsland-Express" Emden – Leer – Papenburg – Lingen – Rheine – Münster over en gaat er rijden met nieuwe FLIRTs.



Ook National Express neemt een paar lijnen over van Deutsche Bahn. Vanaf aanstaande zondag zullen de RE 7 "Rhein-Münsterland-Express" Rheine – Münster – Hamm – Wuppertal – Köln – Krefeld en de RB 48 "Rhein-Wupper-Bahn" Wuppertal – Köln – Bonn worden gereden met Talent2-treinen in NX-kleurstelling:

  Redactie Frontpage / Sport donderdag 10 december 2015 @ 21:43:55 #125
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_158161211
Vind ik rood bij de Hamsters toch mooier staan
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_158161433
die hamsters zijn sowieso lelijk :r
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  donderdag 10 december 2015 @ 22:14:01 #127
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_158161932
quote:
0s.gif Op donderdag 10 december 2015 21:52 schreef Dr_Flash het volgende:
die hamsters zijn sowieso lelijk :r
Nou, we gaan er tijdens het rondje in zitten. Siegen - Keulen rijdt met Talent2's van DB Regio.
pi_158161957
quote:
0s.gif Op donderdag 10 december 2015 22:14 schreef James1988 het volgende:

[..]

Nou, we gaan er tijdens het rondje in zitten. Siegen - Keulen rijdt met Talent2's van DB Regio.
ja best. Van binnen zie je toch niet hoe lelijk ze van buiten zijn :)

Dat is ook altijd het grote probleem met stoomritten :D
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_158161980
James, hoe zit dat met tariefintegratie op het stuk Rheine - Munster nu er 2 verschillende vervoerders komen?
  donderdag 10 december 2015 @ 22:17:11 #130
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_158161990
quote:
0s.gif Op donderdag 10 december 2015 22:16 schreef b2py het volgende:
James, hoe zit dat met tariefintegratie op het stuk Rheine - Munster nu er 2 verschillende vervoerders komen?
Boeit geen fuck, want de vervoersautoriteiten bepalen en betalen. En zij accepteren het NRW-ticket.
pi_158162009
Maar goed, hoe zit dat dan als je uit de automaat een ticket Rheine - Munster koopt, maakt niet uit welke trein je pakt?
  donderdag 10 december 2015 @ 22:21:06 #132
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_158162071
quote:
0s.gif Op donderdag 10 december 2015 22:18 schreef b2py het volgende:
Maar goed, hoe zit dat dan als je uit de automaat een ticket Rheine - Munster koopt, maakt niet uit welke trein je pakt?
Hangt af van je ticket.

Als je een NRW-ticket koopt, of een Schönes-Wochenende-Ticket of zoiets dan mag je met WFB en DB RegioNational Express mee, maar niet met DB Fernverkehr. Koop je een 'Normalpreis' dan mag je ook met de IC mee.

Niet dat dat heel veel tijdwinst oplevert, de RE van NX is net zo snel als de IC en de Westfalenbahn is maar 2 tot 7 minuten trager.
pi_158166538
gekluns weer ;(
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_158166549
quote:
De ChristenUnie in Groningen wil een
onderzoek naar een noodbrug over de
Eems bij Weener.Volgens de partij moet
de provincie samen met de autoriteiten
in Duitsland kijken of een snelle
voorlopige oplossing mogelijk is.

Vorige week ramde een vrachtschip de
spoorbrug bij Weener in Duitsland.De
hele brug inclusief de pijlers moet
worden vervangen.Daardoor kunnen naar
verwachting vijf jaar lang geen treinen
rijden tussen Groningen en Bremen.

De Groningse CU zegt dat de genie van
het leger een 'baileybrug' zou kunnen
bouwen.Dat soort noodbruggen werd na de
Tweede Wereldoorlog vaak geplaatst.
De gristenunie is gek. Er rijden bussen.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  vrijdag 11 december 2015 @ 08:52:38 #136
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_158166908
quote:
13s.gif Op vrijdag 11 december 2015 08:10 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

De gristenunie is gek. Er rijden bussen.
Een Baileybrug met spoor? :D
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
pi_158166973
:Y

In Eindhoven, Netherlands, the post-war Eindhoven Station is built with Bailey segments and is still in use.

:+

Maar ze schijnen ook echt voor spoor gebruikt te worden. In Eindhoven zitten ze in de overkapping.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  vrijdag 11 december 2015 @ 09:27:40 #138
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_158167233
Baileybruggen en spoor eitje, zoek maar eens op halve zolenlijntje. Wat niet kan is dat ze open en dicht gaan zo als nodig is bij de Eems het is een starre, lees vaste constructie.
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
  Moderator vrijdag 11 december 2015 @ 09:37:23 #139
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_158167327
quote:
14s.gif Op donderdag 10 december 2015 14:43 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Volgens mij overnachten drie of vier IC Berlijn-stammetjes in Amsterdam
Dat zijn er best veel, dat had ik niet gedacht.
Kranplätze müssen verdichtet sein
  Moderator vrijdag 11 december 2015 @ 09:40:00 #140
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_158167352
quote:
0s.gif Op donderdag 10 december 2015 22:17 schreef James1988 het volgende:

[..]

Boeit geen fuck, want de vervoersautoriteiten bepalen en betalen. En zij accepteren het NRW-ticket.
In NL ondenkbaar
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_158167473
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 december 2015 09:27 schreef bork het volgende:
Baileybruggen en spoor eitje, zoek maar eens op halve zolenlijntje. Wat niet kan is dat ze open en dicht gaan zo als nodig is bij de Eems het is een starre, lees vaste constructie.
Je kan ze wel makkelijk weer uit elkaar halen :Y
  vrijdag 11 december 2015 @ 10:13:50 #142
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_158167732
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 december 2015 09:40 schreef derLudolf het volgende:

[..]

In NL ondenkbaar
Niet helemaal, kijk maar naar Arnhem - Doetinchem waar Breng en Arriva de paaltjes delen. Het kan wel, als de opdrachtgevers willen...
pi_158167800
Maar waar je voor compensatie van het kastje naar de muur wordt gestuurd.. Zo soepel gaat het niet
pi_158167806
Hoor ik ineens de NS gong door mijn kamer galmen, like wtf.



Really? :P
  vrijdag 11 december 2015 @ 10:37:13 #145
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_158168004
Geen berichtje voor Hajo? ;(
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 11 december 2015 @ 10:53:15 #146
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_158168205
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 december 2015 09:27 schreef bork het volgende:
Baileybruggen en spoor eitje, zoek maar eens op halve zolenlijntje. Wat niet kan is dat ze open en dicht gaan zo als nodig is bij de Eems het is een starre, lees vaste constructie.
Precies. Het is een redelijk druk bevaren rivier
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_158168385
Het was mij nog nooit opgevallen maar blijkbaar speelt er een ander riedeltje bij RE treinen als stationsaankondigingen afhankelijk waarvandaan je trein vertrekt in Berlijn of Brandenburg. Leuk leesvoer: http://digitalcosmonaut.c(...)le-on-german-trains/
pi_158168867
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 december 2015 10:13 schreef James1988 het volgende:

[..]

Niet helemaal, kijk maar naar Arnhem - Doetinchem waar Breng en Arriva de paaltjes delen. Het kan wel, als de opdrachtgevers willen...
Waarmee je dus het hele principe van de ovc onderuit schopt.
Ik werk niet mee aan een gevestigd systeem wat niet werkt....
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 11 december 2015 @ 11:48:44 #149
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_158168956
In Vlaanderen begint de politiek zich te bemoeien met het vele staken bij de NMBS
http://www.gva.be/cnt/dmf(...)spoorbonden-inperken
Altijd onderweg naar het avontuur
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 11 december 2015 @ 11:58:14 #150
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_158169109
En in aanvulling hierop: De Belgische regering heeft besloten dat als er volgende maand gestaakt wordt er een verplichte minimale dienstregeling gereden dient te worden.

http://nos.nl/artikel/207(...)or-spoorstaking.html
Altijd onderweg naar het avontuur
  Moderator vrijdag 11 december 2015 @ 12:00:17 #151
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_158169159
quote:
14s.gif Op vrijdag 11 december 2015 10:53 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Precies. Het is een redelijk druk bevaren rivier
Op FB kwam iemand met de suggestie om de brug dan maar hoger te maken naar dat lijkt mij ook onmogelijk, volgens mij moeten de boten van de Meyer Werft er ook langs, dan mag je wel een hele hoge brug worden :P

Wat is het max percentage eigenlijk? Ik heb twee bronnen gevonden, eentje zei dat 6% maximaal is toegestaan een andere schreef dat 2,5% maximaal wordt toegepast (in NL dan). 6% lijkt mij al behoorlijk steil, Pont du Normandie is ook zoiets. Als je zwaar beladen bent met de auto hoe je hem ook niet op 90km/u daar
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_158169182
quote:
14s.gif Op vrijdag 11 december 2015 11:48 schreef Peterselieman het volgende:
In Vlaanderen begint de politiek zich te bemoeien met het vele staken bij de NMBS
http://www.gva.be/cnt/dmf(...)spoorbonden-inperken
Kansloos, weten ze zelf ook wel.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 11 december 2015 @ 12:06:25 #153
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_158169277
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 december 2015 12:00 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Op FB kwam iemand met de suggestie om de brug dan maar hoger te maken naar dat lijkt mij ook onmogelijk, volgens mij moeten de boten van de Meyer Werft er ook langs, dan mag je wel een hele hoge brug worden :P

Wat is het max percentage eigenlijk? Ik heb twee bronnen gevonden, eentje zei dat 6% maximaal is toegestaan een andere schreef dat 2,5% maximaal wordt toegepast (in NL dan). 6% lijkt mij al behoorlijk steil, Pont du Normandie is ook zoiets. Als je zwaar beladen bent met de auto hoe je hem ook niet op 90km/u daar
Je wilt de brug iig niet te hoog maken, want het is niet al te ver na station Weener, maar de Arriva zou een steiler percentage dan 2.5% wel moeten kunnen redden. Een zware cargo haalt dat niet, al moet ik wel er aan toevoegen dat er op het moment van de botsing al geen cargo-verkeer was tussen Ihrhove en Zuidbroek
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_158169296
quote:
14s.gif Op vrijdag 11 december 2015 11:58 schreef Peterselieman het volgende:
En in aanvulling hierop: De Belgische regering heeft besloten dat als er volgende maand gestaakt wordt er een verplichte minimale dienstregeling gereden dient te worden.

http://nos.nl/artikel/207(...)or-spoorstaking.html
Alsof ze dan ineens wel gaan rijden, die leipo's gaan gewoon op het spoor liggen en seinposten blokkeren.
  vrijdag 11 december 2015 @ 12:10:28 #155
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_158169344
quote:
14s.gif Op vrijdag 11 december 2015 12:06 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Je wilt de brug iig niet te hoog maken, want het is niet al te ver na station Weener, maar de Arriva zou een steiler percentage dan 2.5% wel moeten kunnen redden. Een zware cargo haalt dat niet, al moet ik wel er aan toevoegen dat er op het moment van de botsing al geen cargo-verkeer was tussen Ihrhove en Zuidbroek
Gaat niet lukken :N



Mooie plaatjes op wikipedia trouwens ^O^

I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
  Redactie Sport vrijdag 11 december 2015 @ 12:11:32 #156
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_158169361
quote:
14s.gif Op vrijdag 11 december 2015 12:06 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Je wilt de brug iig niet te hoog maken, want het is niet al te ver na station Weener, maar de Arriva zou een steiler percentage dan 2.5% wel moeten kunnen redden. Een zware cargo haalt dat niet, al moet ik wel er aan toevoegen dat er op het moment van de botsing al geen cargo-verkeer was tussen Ihrhove en Zuidbroek
De brug ligt zo'n twee kilometer na station Weener. Al zou je de brug 20 meter hoog maken dan heb je nog steeds maar een stijging van 1%. Veel kan er dan al onderdoor, en voor de grotere schepen (zoals dat cruiseschip van bork) moet het beweegbare deel breder worden.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 11 december 2015 @ 12:12:52 #157
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_158169382
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 december 2015 12:07 schreef b2py het volgende:

[..]

Alsof ze dan ineens wel gaan rijden, die leipo's gaan gewoon op het spoor liggen en seinposten blokkeren.
Mja, ze proberen een stok te krijgen om mee te slaan
Altijd onderweg naar het avontuur
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 11 december 2015 @ 12:14:16 #158
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_158169406
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 december 2015 12:11 schreef dennistd het volgende:

[..]

De brug ligt zo'n twee kilometer na station Weener. Al zou je de brug 20 meter hoog maken dan heb je nog steeds maar een stijging van 1%. Veel kan er dan al onderdoor, en voor de grotere schepen (zoals dat cruiseschip van bork) moet het beweegbare deel breder worden.
Uiteraard. Mooi dat die afstand groot genoeg is en dat het niet zoiets is als Grou-Jirnsum waar de boel direct na het station omhoog loopt en je pas na de brug snelheid kunt maken met de trein
Altijd onderweg naar het avontuur
  vrijdag 11 december 2015 @ 12:15:06 #159
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_158169417
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 december 2015 12:11 schreef dennistd het volgende:

[..]

De brug ligt zo'n twee kilometer na station Weener. Al zou je de brug 20 meter hoog maken dan heb je nog steeds maar een stijging van 1%. Veel kan er dan al onderdoor, en voor de grotere schepen (zoals dat cruiseschip van bork) moet het beweegbare deel breder worden.
Nice, altijd al scheepsmagmaat willen zijn :Y , gezien de aantallen passagiers zal het bij een bus blijven denk ik.
Dat ze nu de koppen daarbij elkaar steken in het noorden en naar een fatsoenlijke nieuwe verbinding gaan klijken richting Bremen dan kan je ook in 5 jaar klaar zijn en ben je voor 100 jaar klaar.
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
pi_158169674
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 december 2015 12:11 schreef dennistd het volgende:

[..]

De brug ligt zo'n twee kilometer na station Weener. Al zou je de brug 20 meter hoog maken dan heb je nog steeds maar een stijging van 1%. Veel kan er dan al onderdoor, en voor de grotere schepen (zoals dat cruiseschip van bork) moet het beweegbare deel breder worden.
FOTO!!!

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  Redactie Sport vrijdag 11 december 2015 @ 12:42:42 #161
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_158169808
Deze foto wou je denk ik?
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_158169875
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 december 2015 12:07 schreef b2py het volgende:

[..]

Alsof ze dan ineens wel gaan rijden, die leipo's gaan gewoon op het spoor liggen en seinposten blokkeren.
en rode vlaggen steken.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_158169905
De perrons in spaubeek liggen in bajonet ligging, het perron richting heerlen is tevens een eilandperron die aan een zijde met een hekje is afgesloten, weet iemand wat daar de gedachte achter is?

Hebben ze soms later beslist om het eiland perron om te bouwen naar bajonet? En zodoende het perron naar geleen aangelegd?
Ik werk niet mee aan een gevestigd systeem wat niet werkt....
pi_158169951
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 december 2015 12:15 schreef bork het volgende:

[..]

Nice, altijd al scheepsmagmaat willen zijn :Y , gezien de aantallen passagiers zal het bij een bus blijven denk ik.
Dat ze nu de koppen daarbij elkaar steken in het noorden en naar een fatsoenlijke nieuwe verbinding gaan klijken richting Bremen dan kan je ook in 5 jaar klaar zijn en ben je voor 100 jaar klaar.
Geneuzel. Je kan ook gewoon die scheepswerf ergens anders neerleggen. Karrespoorbruggetje voor dat apentreintje terugleggen, zat genoeg ^O^
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_158170266
Op station Schiphol zijn ze begonnen met het vervangen van de stationnaambordjes!
Bij twijfel: gebruik beton.
pi_158170322
zal mij benieuwen :)
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Sport vrijdag 11 december 2015 @ 13:41:14 #167
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_158170664
Nieuwjaarsdag vertrek ik naar Oostenrijk voor een weekendje, heb een reisje gewonnen van de Austria Expres *O*
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  vrijdag 11 december 2015 @ 13:42:28 #168
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_158170692
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 december 2015 13:17 schreef _JdM_ het volgende:
Op station Schiphol zijn ze begonnen met het vervangen van de stationnaambordjes!
Hier in het Noorden worden zelfs de officiële verkortingen gewijzigd. Veenwouden was Vwd, wordt Fwd; Zwaagwesteinde was Zww, wordt Dwe. :')
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
pi_158170711
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 december 2015 13:42 schreef ziggyziggyziggy het volgende:

[..]

Hier in het Noorden worden zelfs de officiële verkortingen gewijzigd. Veenwouden was Vwd, wordt Fwd; Zwaagwesteinde was Zww, wordt Dwe. :')
Wauw, drastisch :X
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_158170725
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 december 2015 13:41 schreef dennistd het volgende:
Nieuwjaarsdag vertrek ik naar Oostenrijk voor een weekendje, heb een reisje gewonnen van de Austria Expres *O*
Leuk, gefeliciteerd! *O*
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Sport vrijdag 11 december 2015 @ 13:51:14 #171
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_158170883
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 december 2015 13:42 schreef ziggyziggyziggy het volgende:

[..]

Hier in het Noorden worden zelfs de officiële verkortingen gewijzigd. Veenwouden was Vwd, wordt Fwd; Zwaagwesteinde was Zww, wordt Dwe. :')
Wordt Grou-Jirnsum dan ook eindelijk veranderd? Gw staat natuurlijk ook nergens meer op sinds er geen w meer in zit.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_158171033
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 december 2015 13:51 schreef dennistd het volgende:

[..]

Wordt Grou-Jirnsum dan ook eindelijk veranderd? Gw staat natuurlijk ook nergens meer op sinds er geen w meer in zit.
nou en man. Gv en Gvc heten ook al lang geen 's-Gravenhage meer :)
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  vrijdag 11 december 2015 @ 14:13:57 #173
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_158171366
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 december 2015 13:41 schreef dennistd het volgende:
Nieuwjaarsdag vertrek ik naar Oostenrijk voor een weekendje, heb een reisje gewonnen van de Austria Expres *O*
Leuk, gefeliciteerd :)
pi_158171518
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 december 2015 12:42 schreef dennistd het volgende:
Deze foto wou je denk ik?
[ afbeelding ]
Ja! _O_ _O_ ^O^
pi_158171535
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 december 2015 12:48 schreef Merode32 het volgende:
De perrons in spaubeek liggen in bajonet ligging, het perron richting heerlen is tevens een eilandperron die aan een zijde met een hekje is afgesloten, weet iemand wat daar de gedachte achter is?

Hebben ze soms later beslist om het eiland perron om te bouwen naar bajonet? En zodoende het perron naar geleen aangelegd?
Ligt de overweg minder lang dicht en heb je kortere rijtijden doordat je geen stop-door schakeling hebt bij de overweg bij het vertrek.
  vrijdag 11 december 2015 @ 14:24:00 #176
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_158171560
quote:
14s.gif Op vrijdag 11 december 2015 12:06 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Je wilt de brug iig niet te hoog maken, want het is niet al te ver na station Weener, maar de Arriva zou een steiler percentage dan 2.5% wel moeten kunnen redden. Een zware cargo haalt dat niet, al moet ik wel er aan toevoegen dat er op het moment van de botsing al geen cargo-verkeer was tussen Ihrhove en Zuidbroek
Op zo'n rustige spoorlijn kan dat prima. Met exploitatieve seinen kan je immers regelen dat als een goederentrein niet in één keer de brug over kan je die vasthoudt op een plek waar die snelheid kan maken. En bij zo'n hoge brug hoeft die niet zoveel meer open dus dat is geen enkel probleem.
pi_158171567
quote:
Daarnaast wordt het aantal verbindingen tussen Nederland en Duitsland vergroot. Vanaf 2016 gaat er een extra late ICE-trein rijden van Duitsland naar Nederland. Ook kunnen reguliere reizigers met een ticket van en naar Duitsland met de CityNightLine reizen.
Dus als je je ICE gemist hebt mag je ook met de CNL mee, als er nog plek is? Waarom zou je dat willen eigenlijk? :?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  vrijdag 11 december 2015 @ 14:27:21 #178
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_158171633
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 december 2015 12:48 schreef Merode32 het volgende:
De perrons in spaubeek liggen in bajonet ligging, het perron richting heerlen is tevens een eilandperron die aan een zijde met een hekje is afgesloten, weet iemand wat daar de gedachte achter is?

Hebben ze soms later beslist om het eiland perron om te bouwen naar bajonet? En zodoende het perron naar geleen aangelegd?
Eilandperrons met hekkie komen wel vaker voor :Y

pi_158171658
quote:
14s.gif Op vrijdag 11 december 2015 14:27 schreef JDude het volgende:

[..]

Eilandperrons met hekkie komen wel vaker voor :Y

[ afbeelding ]
Oss!
Ik heb het een keer voor elkaar gekregen om deuren aan verkeerde kant te openen. Moest ik over dat hekje klimmen om op tijd de trein uit te komen
  vrijdag 11 december 2015 @ 14:43:30 #180
418719 Prins_Pils
Lekkere pauper.
pi_158171955
quote:
14s.gif Op vrijdag 11 december 2015 08:59 schreef Dr_Flash het volgende:
:Y

In Eindhoven, Netherlands, the post-war Eindhoven Station is built with Bailey segments and is still in use.

:+

Maar ze schijnen ook echt voor spoor gebruikt te worden. In Eindhoven zitten ze in de overkapping.
Deventer heeft ook lang een Baileybrug gehad, tot 1982 in gebruik. Hij was enkelsporig en een flinke bottleneck. Aan de stadskant zit op de huidige brug een gedenkplaquette voor de bouwers en aan de Twellose kant staat een restant :)
doei
pi_158172122
cool, dat zie je eigenlijk nooit als je eroverheen fietst :)
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_158172196
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 december 2015 14:22 schreef b2py het volgende:

[..]

Ligt de overweg minder lang dicht en heb je kortere rijtijden doordat je geen stop-door schakeling hebt bij de overweg bij het vertrek.
Het principe ken ik, ik ben er alleen verbaasd over dat er is gekozen voir een eiland perron, ipv van een normale bajonet ligging.
Ik werk niet mee aan een gevestigd systeem wat niet werkt....
  vrijdag 11 december 2015 @ 15:02:03 #183
418719 Prins_Pils
Lekkere pauper.
pi_158172357
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 december 2015 14:53 schreef Merode32 het volgende:

[..]

Het principe ken ik, ik ben er alleen verbaasd over dat er is gekozen voir een eiland perron, ipv van een normale bajonet ligging.
Het andere perron is er vaak ook pas later bij gelegd, oorspronkelijk was er vaak alleen een eilandperron. Als stations drukker worden en passerende treinen zo hard gaan wil je niet beide richtingen op één perron gepropt hebben. Het perron verbreden kost meer omdat dan ook het spoor verlegd moet worden.
doei
  vrijdag 11 december 2015 @ 15:02:52 #184
418719 Prins_Pils
Lekkere pauper.
pi_158172372
quote:
14s.gif Op vrijdag 11 december 2015 14:49 schreef Dr_Flash het volgende:
cool, dat zie je eigenlijk nooit als je eroverheen fietst :)
Nee want hij zit op het landhoofd, aan de kant van het wandelpad. Kun je vanaf de naastgelegen Ossenweerdstraat uitstekend zien :) Je ziet ook aan de kant van het fietspad dat het landhoofd daar erg breed is, daar waar dat bankje staat landde vroeger dus die Baileybrug aan :)
doei
pi_158172408
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 december 2015 15:02 schreef Prins_Pils het volgende:

[..]

Het andere perron is er vaak ook pas later bij gelegd, oorspronkelijk was er vaak alleen een eilandperron. Als stations drukker worden en passerende treinen zo hard gaan wil je niet beide richtingen op één perron gepropt hebben. Het perron verbreden kost meer omdat dan ook het spoor verlegd moet worden.
Ja dat had ik ook al bedacht, is in zo situatie het niet goedkoper om het eilandperron op te ruimen en een perron naast het spoor te bouwen(klassieke bajonet)? In combinatie met een perron aan dd andere kant van de overweg natuurlijk.
Ik werk niet mee aan een gevestigd systeem wat niet werkt....
  Redactie Sport vrijdag 11 december 2015 @ 15:11:17 #186
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_158172563
quote:
5s.gif Op vrijdag 11 december 2015 14:24 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Dus als je je ICE gemist hebt mag je ook met de CNL mee, als er nog plek is? Waarom zou je dat willen eigenlijk? :?
De laatste en eerste ICE worden vervangen door de CNL die daarvoor drie zitrijtuigen heeft (die er nu ook al aan zitten maar pas in Duitsland geopend worden)
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  vrijdag 11 december 2015 @ 15:11:51 #187
418719 Prins_Pils
Lekkere pauper.
pi_158172577
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 december 2015 15:04 schreef Merode32 het volgende:

[..]

Ja dat had ik ook al bedacht, is in zo situatie het niet goedkoper om het eilandperron op te ruimen en een perron naast het spoor te bouwen(klassieke bajonet)? In combinatie met een perron aan dd andere kant van de overweg natuurlijk.
Gewoon een hekje aan één kant is natuurlijk het goedkoopst :P
doei
pi_158172627
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_158172643
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 december 2015 15:11 schreef Prins_Pils het volgende:

[..]

Gewoon een hekje aan één kant is natuurlijk het goedkoopst :P
Maar dat levert wel een snelheidsbeperking op, met een slimmewissel zou je nooit langs het perron hoeven bij een klassieke bajonetligging.
Ik werk niet mee aan een gevestigd systeem wat niet werkt....
  vrijdag 11 december 2015 @ 15:29:38 #190
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_158172982
Waarom zou dat een snelheidsbeperking opleveren?
pi_158174086
Weet iemand trouwens waarom ze in Amersfoort perron 6/7 een cm of 10 verlaagd hebben? Was die buiten spec?
pi_158174160
Alles moet 76cm boven spoorstaaf zijn ivm gelijkvloerse instap, Amersfoort was wat hoger..
  vrijdag 11 december 2015 @ 17:10:53 #193
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_158175128
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 december 2015 13:41 schreef dennistd het volgende:
Nieuwjaarsdag vertrek ik naar Oostenrijk voor een weekendje, heb een reisje gewonnen van de Austria Expres *O*
^O^ *O*
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
  Moderator vrijdag 11 december 2015 @ 18:44:36 #194
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_158176568
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 december 2015 16:22 schreef b2py het volgende:
Alles moet 76cm boven spoorstaaf zijn ivm gelijkvloerse instap, Amersfoort was wat hoger..
Hoeveel was het nu? 78 en 3 streep? :P
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_158176654
84cm was toch de oude standaard in Nederland?
  Redactie Sport vrijdag 11 december 2015 @ 18:51:28 #196
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_158176710
Klopt
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  vrijdag 11 december 2015 @ 19:46:44 #197
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_158178108


:s)
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
  Moderator vrijdag 11 december 2015 @ 19:50:38 #198
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_158178201
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 december 2015 18:48 schreef Igen het volgende:
84cm was toch de oude standaard in Nederland?
Gang is alles :+
Kranplätze müssen verdichtet sein
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 11 december 2015 @ 20:11:07 #199
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_158178691
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 december 2015 14:24 schreef Mr_Klaasje het volgende:

[..]

Op zo'n rustige spoorlijn kan dat prima. Met exploitatieve seinen kan je immers regelen dat als een goederentrein niet in één keer de brug over kan je die vasthoudt op een plek waar die snelheid kan maken. En bij zo'n hoge brug hoeft die niet zoveel meer open dus dat is geen enkel probleem.
True, maar goed het is eerst maar eens afwachten wat voor plannen ze uit de hoge hoed gaan toveren
Altijd onderweg naar het avontuur
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 11 december 2015 @ 20:13:25 #200
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_158178744
quote:
14s.gif Op vrijdag 11 december 2015 14:27 schreef JDude het volgende:

[..]

Eilandperrons met hekkie komen wel vaker voor :Y

[ afbeelding ]
Buitenpost. Middenperron werd voor de komst van de sneltrein tussen Leeuwarden en Groningen te smal geacht, waardoor er een hekje op het middenperron is gekomen en er een nieuw zijperron gebouwd is voor de treinen richting Groningen
Altijd onderweg naar het avontuur
  Moderator vrijdag 11 december 2015 @ 20:25:06 #201
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_158179083
quote:
14s.gif Op vrijdag 11 december 2015 20:13 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Buitenpost. Middenperron werd voor de komst van de sneltrein tussen Leeuwarden en Groningen te smal geacht, waardoor er een hekje op het middenperron is gekomen en er een nieuw zijperron gebouwd is voor de treinen richting Groningen
Ah daarom staat er in Nieuw Amsterdam een hek op het perron :)
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_158179314
Haren heeft ook een hek op z'n perron toch? :+
dag
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')