Daar heeft Kaas geen last van. Niemand wil na één spelletje ooit nog een keer spelen met hem.quote:Op zondag 6 december 2015 12:40 schreef Monolith het volgende:
[..]
Wel aardig dat je bij dat soort dingen ook bepaalde speltheoretische zaken terugziet. Speel je namelijk vaker met dezelfde groep mensen dan werkt zo'n 'defector' strategie in volgende spellen in je nadeel.
quote:Op zondag 6 december 2015 12:35 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Samenwerkingsovereenkomsten moeten naar mijn idee wel gespecificeerd zijn in de spelregels anders kan je een spel helemaal om zeep helpen.
De laatste keer dat ik zo'n spel heb gespeeld is ook alweer een decennium geleden.quote:Op zondag 6 december 2015 12:47 schreef Kowloon het volgende:
Wat een streken weer, waht, die biertaktiek van jou.
Altijd gaan voor Oceanië, gewoon altijd.quote:Op zondag 6 december 2015 12:49 schreef Janneke141 het volgende:
Bij van die spellen die door allerlei mensen veel te serieus genomen worden, zoals Risk en dergelijke, is het natuurlijk de truc om een aantal zo irrationeel mogelijke beslissingen te nemen, om je tegenstanders tot pure wanhoop te drijven.
Heerlijke werkverschaffing voor hipo's van over de hele wereld. Lekker samen sleutelen aan vage teksten waar iedereen zich in kan vinden.quote:Onderhandelaars van bijna tweehonderd landen zijn het op de VN-klimaattop in Parijs eens geworden over een ontwerptekst van een klimaatakkoord.
Maar er zijn honderden punten waarover de landen het niet eens zijn. Die zijn komende week nog onderwerp van gesprek.[..]
Waar iedereen zich in kan vinden en vervolgens toch niet gaat uitvoeren.quote:Op zondag 6 december 2015 12:52 schreef Heilwasser het volgende:
[..]
Heerlijke werkverschaffing voor hipo's van over de hele wereld. Lekker samen sleutelen aan vage teksten waar iedereen zich in kan vinden.
Ja maar de groenen willen het wettelijk vastleggen. Want dan kun je landen afdwingen, of zoiets.quote:Op zondag 6 december 2015 12:54 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Waar iedereen zich in kan vinden en vervolgens toch niet gaat uitvoeren.
Het houdt u wel bezig, die conferentie.quote:Op zondag 6 december 2015 12:52 schreef Heilwasser het volgende:
[..]
Heerlijke werkverschaffing voor hipo's van over de hele wereld. Lekker samen sleutelen aan vage teksten waar iedereen zich in kan vinden.
En extra 'groene' belasting heffen, kiloknallers verbieden en meer van dat moois.quote:Op zondag 6 december 2015 12:58 schreef Heilwasser het volgende:
[..]
Ja maar de groenen willen het wettelijk vastleggen. Want dan kun je landen afdwingen, of zoiets.
Mediawijsheid? Dingen als niet op twitter zetten dat je op vakantie bent enzo?quote:Op zondag 6 december 2015 13:01 schreef Friek_ het volgende:
Nou mensen, ik moet les gaan geven in mediawijsheid. Moet mooi worden dit.
Biefstukquote:Op zondag 6 december 2015 13:01 schreef robin007bond het volgende:
Vlees helemaal verbieden. Lekker puh vieze biefstukvreters.
En dat wat in de Telegraaf staat, niet altijd waar is.quote:Op zondag 6 december 2015 13:02 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Mediawijsheid? Dingen als niet op twitter zetten dat je op vakantie bent enzo?
Gutmenschgeneuzel, dit.quote:Op zondag 6 december 2015 13:04 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
En dat wat in de Telegraaf staat, niet altijd waar is.
quote:Op zondag 6 december 2015 13:01 schreef robin007bond het volgende:
Vlees helemaal verbieden. Lekker puh vieze biefstukvreters.
Vraag Reya maar eens hoe een bevroren fantoombeen voelt.quote:Op zondag 6 december 2015 12:59 schreef Heilwasser het volgende:
[..]
Die hebben het juist makkelijk. Geen risico op bevriezing van de ledematen.
Vuige valsspelers dat het zijn.
Sinds wanneer mis ik een been?quote:Op zondag 6 december 2015 13:10 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Vraag Reya maar eens hoe een bevroren fantoombeen voelt.
Uiteraard, dit wordt voornamelijk de inzet.quote:Op zondag 6 december 2015 13:04 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
En dat wat in de Telegraaf staat, niet altijd waar is.
Zit ook wel een aardig deel in wat ik leerlingen probeer te leren bij filosofie: dat (cultuur)relativisme behoorlijk desastreuze consequenties kan hebben wanneer je dit tot zijn uitersten neemt.quote:Op zondag 6 december 2015 13:09 schreef Monolith het volgende:
http://www.trouw.nl/tr/nl(...)nderheden-niet.dhtml
Aardig stuk.
Welk nieuwe design?quote:Op zondag 6 december 2015 13:24 schreef Boze_Appel het volgende:
Echt fokking irritant trouwens dat het 'nieuwe' design steeds blijft hangen.
Dat er al een hele tijd is, maar de laatste tijd blijft ie steeds aan het laden en verdwijnen de plaatjes enzo. Als ik dan een nieuwe tabje open doet ie het weer even goed en na een kwartier ofzo hangt ie weer.quote:
Extra genieten is dat om dat vlees te krijgen het beest zijn voer zit op te eten.quote:Op zondag 6 december 2015 13:26 schreef Paper_Tiger het volgende:
Sinds Robin anti vlees is ben ik er meer van gaan consumeren. Gewoon omdat het kan.
Dat komt vanzelf wel weer terug. Europeanen houden van conflict.quote:"We zijn erg conflictvermijdend geworden, in de hoop dat het conflict wel vanzelf zal verdwijnen. Maar dat is niet zo. We zouden ons best wat moediger mogen opstellen."
Oud bericht gelinkt in een recent bericht.quote:De Nederlandse Spoorwegen hoopt dat scholen en hogere onderwijsinstellingen hun lesuren meer gaan spreiden als er komend jaar een tekort aan treinen ontstaat.
http://www.nu.nl/binnenla(...)n-plek-in-trein.html
Nog appeltje-eitje met een dikke stuwdam. Daar moet je in Nederland flink wat molentjes voor neer zetten.quote:Op zondag 6 december 2015 14:11 schreef Kaas- het volgende:
Uruguay is gewoon binnen enkele jaren overgestapt van vrijwel volledige fossiele energie naar bijna 100% duurzame energie. En wij willen daar 50 jaar over doen.
Urugay.quote:Op zondag 6 december 2015 14:11 schreef Kaas- het volgende:
Uruguay is gewoon binnen enkele jaren overgestapt van vrijwel volledige fossiele energie naar bijna 100% duurzame energie. En wij willen daar 50 jaar over doen.
Links kutland dus.quote:Op zondag 6 december 2015 14:11 schreef Kaas- het volgende:
Valt wel mee, het is voornamelijk de diversificatie van de portfolio aan bronnen geweest. Paraguay leunt bijna volledig op waterkracht.quote:Op zondag 6 december 2015 14:14 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Nog appeltje-eitje met een dikke stuwdam. Daar moet je in Nederland flink wat molentjes voor neer zetten.
Het is hier zo erg dat ik op mijn desktop, 3,5 GHz dualcore en 4 GB ram, de mobiele interface moet draaien om het werkbaar te houden. Zou toch wel voldoende moet zijn voor een simpele website zonder andere vensters open.quote:Op zondag 6 december 2015 13:24 schreef Boze_Appel het volgende:
Echt fokking irritant trouwens dat het 'nieuwe' design steeds blijft hangen.
Ingezonden brief van PT?quote:Op zondag 6 december 2015 14:37 schreef Monolith het volgende:
Wat klimaatverandering betreft, dit is ook weer een mooie verzameling drogredeneringen:
http://www.volkskrant.nl/(...)ep-is-vals~a4201739/
Vraag is of het ook economisch gezien op efficiënte wijze is gegaan. Doldrieste ideeën als ineens alle kolencentrales sluiten leveren snel resultaat op een aantal variabelen maar zijn vanuit het oogpunt van economische efficiëntie afkeurenswaardig. En vergeet niet dat economische efficiëntie en duurzaamheid hand in hand gaan.quote:Op zondag 6 december 2015 14:11 schreef Kaas- het volgende:
Ja?quote:Op zondag 6 december 2015 14:44 schreef Kowloon het volgende:
[..]
En vergeet niet dat economische efficiëntie en duurzaamheid hand in hand gaan.
Gewoon weer zo'n pannenkoek die vanuit zijn kantoorpandje naar buiten kijkt en op basis daarvan denkt dat het best wel meevalt.quote:Op zondag 6 december 2015 14:37 schreef Monolith het volgende:
Wat klimaatverandering betreft, dit is ook weer een mooie verzameling drogredeneringen:
Wel een bijzonder armoedig stukje tekst, inderdaad. Bovendien is dit..quote:Op zondag 6 december 2015 14:37 schreef Monolith het volgende:
.. niet wat Popper bedoelt met falsificatie.quote:Volgens de wetenschapsfilosoof Karl Popper zijn uitspraken pas wetenschappelijk als ze falsifieerbaar zijn. Dat kan niet met klimaatmodellen waarvan pas in de verre toekomst is vast te stellen of ze kloppen of niet.
Wat ik erover las is dat de aankoop relatief voordelig is geweest door de leveranciers twintig jaar lang vaste prijzen te garanderen:quote:Op zondag 6 december 2015 14:44 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Vraag is of het ook economisch gezien op efficiënte wijze is gegaan. Doldrieste ideeën als ineens alle kolencentrales sluiten leveren snel resultaat op een aantal variabelen maar zijn vanuit het oogpunt van economische efficiëntie afkeurenswaardig. En vergeet niet dat economische efficiëntie en duurzaamheid hand in hand gaan.
Ja, dat is echt een standaard argument van wetenschapsontkenners. Het 'we waren er niet bij dus niet falsifieerbaar'-argument is vrij populair in creationistische kringen.quote:Op zondag 6 december 2015 14:51 schreef Friek_ het volgende:
[..]
Wel een bijzonder armoedig stukje tekst, inderdaad. Bovendien is dit..
[..]
.. niet wat Popper bedoelt met falsificatie.
Para en Uru.quote:Op zondag 6 december 2015 14:51 schreef Mutant01 het volgende:
De een heeft het over Paraguay en de ander heeft het over Uruguay, probeer dan maar eens de discussie te volgen.
Check je Whatsapp eens.quote:Op zondag 6 december 2015 14:59 schreef Kaas- het volgende:
Dat artikel valt reuze mee bij die crap die Heiden6 elke dag op z'n Facebook deelt.
Scheerset met kwastje.quote:Op zondag 6 december 2015 15:03 schreef xpompompomx het volgende:
Maar hebben jullie nog leuke cadeaux van de goede Sint gehad, makker?
Daarvoor heb ik helaas te weinig haargroei.quote:
Dat zegt vanuit het oogpunt van economische efficiëntie niet zoveel. Dan denk ik eerder aan de vraag of bestaande infrastructuur qua energie'productie' niet voortijdig afgeschreven is, of er geen grootschalige subsidiëring plaats vindt (in hoeverre is die 20 jaar vast gangbaar in het economisch verkeer) en of er qua leveringszekerheid geen concessies gedaan zijn.quote:Op zondag 6 december 2015 14:52 schreef Monolith het volgende:
[..]
Wat ik erover las is dat de aankoop relatief voordelig is geweest door de leveranciers twintig jaar lang vaste prijzen te garanderen:
http://www.theguardian.co(...)arly-95-clean-energy
Bekken zullen schuimen!quote:Op zondag 6 december 2015 15:09 schreef GSbrder het volgende:
Hihi
De Correspondent krijgt 150k aan groene subsidie
Ach, ze krijgen wel meer subsidie, dit is peanuts.quote:
Gewoon een gift van miljardairs dus. De Correspondent is bij deze een hondje van het grootkapitaal.quote:De subsidie, mede gefinancierd door de Bill & Melinda Gates Foundation, is bedoeld om media te stimuleren 'op een innovatieve manier verhalen te vertellen over de duurzame ontwikkelingsdoelen tot 2030 die de Verenigde Naties onlangs hebben vastgesteld'.
Aha, geen objectieve journalistiek dus!!!!!!!!quote:Op zondag 6 december 2015 15:09 schreef GSbrder het volgende:
Hihi
De Correspondent krijgt 150k aan groene subsidie
"Op een innovatieve manier te vertellen over duurzaamheidsdoelstellingen van de VN."quote:Op zondag 6 december 2015 15:15 schreef Heilwasser het volgende:
[..]
Gewoon een gift van miljardairs dus. De Correspondent is bij deze een hondje van het grootkapitaal.
Daar hebben we de Telegraaf toch voor?quote:Op zondag 6 december 2015 15:16 schreef GSbrder het volgende:
[..]
"Op een innovatieve manier te vertellen over duurzaamheidsdoelstellingen van de VN."
Wanneer zijn er kranten die op een innovatieve manier vertellen over de winstdoelstellingen van Shell?
Drie grote flessen geuzebier.quote:Op zondag 6 december 2015 15:03 schreef xpompompomx het volgende:
Maar hebben jullie nog leuke cadeaux van de goede Sint gehad, makkers?
Welnee, de Telegraaf vertelt hooguit over Shell zodra er een aantal allochtonen worden aangenomen.quote:Op zondag 6 december 2015 15:17 schreef Friek_ het volgende:
[..]
Daar hebben we de Telegraaf toch voor?
Chocoladeletterquote:Op zondag 6 december 2015 15:18 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Drie grote flessen geuzebier.En jij?
Zo had ik een collega die niet meer naar zo'n Grieks vakantieeiland durfdequote:Op zondag 6 december 2015 15:23 schreef Kowloon het volgende:
M'n ma wil geen cruise in de Middellandse Zee doen omdat ze geen trek heeft in vluchtelingen aan boord.
Ah, lekker opwarmen voor je reis dus.quote:Op zondag 6 december 2015 15:19 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Chocoladeletteren een boek over Namibië.
quote:Op zondag 6 december 2015 15:23 schreef Kowloon het volgende:
M'n ma wil geen cruise in de Middellandse Zee doen omdat ze geen trek heeft in vluchtelingen aan boord.
Beide terecht natuurlijk.quote:Op zondag 6 december 2015 15:24 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Zo had ik een collega die niet meer naar zo'n Grieks vakantieeiland durfde
Gelukkig zijn er bij Lent nu mooie recreatiegelegenheden gerealiseerd, aldus de NOS afgelopen week.quote:Op zondag 6 december 2015 15:29 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
[..]
Beide terecht natuurlijk.
Ik durf ook echt niet meer te gaan wandelen in Heumensoord hoor.
Ik durf in Londen niet meer met de metro.quote:Op zondag 6 december 2015 15:29 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
[..]
Beide terecht natuurlijk.
Ik durf ook echt niet meer te gaan wandelen in Heumensoord hoor.
Waar van Rijkswaterstaat niet gerecreëerd mag worden.quote:Op zondag 6 december 2015 15:33 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Gelukkig zijn er bij Lent nu mooie recreatiegelegenheden gerealiseerd, aldus de NOS afgelopen week.
Och, op Heumensoord mocht ook niet gewoond worden. Niets zo onvoorspelbaar als de overheid.quote:Op zondag 6 december 2015 15:34 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Waar van Rijkswaterstaat niet gerecreëerd mag worden.
Begrijpelijk.quote:Op zondag 6 december 2015 15:23 schreef Kowloon het volgende:
Ja, kwam hem tegen. Wilde het experiment hier even herhalen.quote:Op zondag 6 december 2015 15:59 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Is dat één of andere psychologische test?
Ok, ik ben geneigd 'nee'te antwoordenquote:Op zondag 6 december 2015 16:01 schreef Monolith het volgende:
[..]
Ja, kwam hem tegen. Wilde het experiment hier even herhalen.
Gelukkig is dat onzin.quote:Op zondag 6 december 2015 16:28 schreef GSbrder het volgende:
Een cirkel is gewoon een veelhoek met heel veel hoeken.
Ik lees deze zin nu al vijf keer hardop voor, maar nog steeds begrijp ik hem niet.quote:Manipulatie is in de psychologie een begrip waarmee bedoeld wordt: de wijze van overtuigen van een persoon, om tot een bepaald idee van een zaak of een ander te laten komen door middel van beïnvloeding bij die persoon van zijn persoonlijke levenssfeer, zijn persoonlijke (geloofs-)overtuiging zonder daarbij de werkelijke argumenten te gebruiken.
Ik meen hem wel te begrijpen, maar het is een nare zin.quote:Op zondag 6 december 2015 16:32 schreef Friek_ het volgende:
[..]
Ik lees deze zin nu al vijf keer hardop voor, maar nog steeds begrijp ik hem niet.
Ik moet nu het vak mediawijsheid geven, maar ik zie dat de docenten van het vak een onleesbaar stuk tekst van de Nederlandstalige Wikipedia-pagina (!) gekopieerd en geplakt hebben.quote:Op zondag 6 december 2015 16:40 schreef Disana het volgende:
[..]
Ik meen hem wel te begrijpen, maar het is een nare zin.
Logischer gestructureerd krijg je Het overtuigen van een persoon om tot een bepaald idee te komen, door middel van beïnvloeding van diens persoonlijke levenssfeer of zijn persoonlijke (geloofs-)overtuiging, zonder daarbij werkelijke argumenten te gebruiken.quote:Op zondag 6 december 2015 16:32 schreef Friek_ het volgende:
[..]
Ik lees deze zin nu al vijf keer hardop voor, maar nog steeds begrijp ik hem niet.
Ja, dat is al beter gestructureerd. Die andere zin loopt voor geen ene meter.quote:Op zondag 6 december 2015 16:43 schreef Pokkelmans het volgende:
[..]
Logischer gestructureerd krijg je Het overtuigen van een persoon om tot een bepaald idee te komen, door middel van beïnvloeding van diens persoonlijke levenssfeer of zijn persoonlijke (geloofs-)overtuiging, zonder daarbij werkelijke argumenten te gebruiken.
Veel succes daarmee. Ik vind dit duidelijk zo'n zin waarin de opsteller zoveel mogelijk informatie heeft willen proppen. Dat is nooit goed.quote:Op zondag 6 december 2015 16:43 schreef Friek_ het volgende:
[..]
Ik moet nu het vak mediawijsheid geven, maar ik zie dat de docenten van het vak een onleesbaar stuk tekst van de Nederlandstalige Wikipedia-pagina (!) gekopieerd en geplakt hebben.
Als iemand die de nodige uurtjes op een Playstation 1 heeft doorgebracht: correct. Meestal had je net niet genoeg polygonen om cirkels overtuigend neer te zetten, waardoor je meestal met een achthoek of zo genoegen moest nemen.quote:Op zondag 6 december 2015 16:28 schreef GSbrder het volgende:
Een cirkel is gewoon een veelhoek met heel veel hoeken.
Zal wel door een bot zijn vertaald dan.quote:Op zondag 6 december 2015 16:43 schreef Friek_ het volgende:
[..]
Ik moet nu het vak mediawijsheid geven, maar ik zie dat de docenten van het vak een onleesbaar stuk tekst van de Nederlandstalige Wikipedia-pagina (!) gekopieerd en geplakt hebben.
Janneke en pompom zullen het er wel niet mee eens zijn, aangezien een cirkel geen polygoon is.quote:Op zondag 6 december 2015 16:44 schreef Pokkelmans het volgende:
[..]
Als iemand die de nodige uurtjes op een Playstation 1 heeft doorgebracht: correct. Meestal had je net niet genoeg polygonen om cirkels overtuigend neer te zetten, waardoor je meestal met een achthoek of zo genoegen moest nemen.
http://www.theguardian.co(...)f-deviancy?CMP=fb_guquote:Here’s a simple question that can tell us an awful lot about you. Is this a circle?
If you said: “Yeah, sure, close enough,” then you are probably politically liberal, and strongly support the idea of government aid for the homeless and unemployed. You are also likely to support same-sex marriage and legalisation of marijuana for recreational use.
If you said: “No, of course not,” then you are probably politically conservative, and strongly support the idea of protecting the rights of business owners and having a strong military. You are likely to take a particularly dim view of illegal immigration, and would come down strongly on even relatively low-level crime, such as drug use and prostitution.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |