abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_158032591
Blijkbaar doorzoekt De Turk nu enkele Russische schepen op de Zwarte Zee of zo.
"But the age of chivalry is gone; that of sophisters, economists, and calculators has succeeded, and the glory of Europe is extinguished forever."- Edmund Burke
pi_158032610
Ik omschrijf mezelf als een christenzionist. Voor wie moet ik dan supporteren in Syrië?
pi_158032639
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 december 2015 14:33 schreef berko13 het volgende:
Ik omschrijf mezelf als een christenzionist. Voor wie moet ik dan supporteren in Syrië?.
Ik zou gaan voor ISIS
Leugenachtige wolven: Op vrijdag 15 januari 2016 01:20 schreef ClapClapYourHands het volgende:
Volgens berichten heeft het Turkse leger bombardementen uitgevoerd op Noord-Aleppo
12 jets vanuit Diyarbakir.
pi_158032644
quote:
Ik omschrijf mezelf als een christenzionist. Voor wie moet ik dan supporteren in Syrië?
ISIS
"But the age of chivalry is gone; that of sophisters, economists, and calculators has succeeded, and the glory of Europe is extinguished forever."- Edmund Burke
pi_158032645
quote:
Iran.
pi_158032647
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 december 2015 14:32 schreef IPA35 het volgende:
Blijkbaar doorzoekt De Turk nu enkele Russische schepen op de Zwarte Zee of zo.
abdbozkurt twitterde op zaterdag 05-12-2015 om 13:05:53 #Turkey retains 4 #Russia freighters after inspections in Black Sea port Samsun in retaliation to Russian holding of #Turkish freighters reageer retweet
Tit-for-tat.
pi_158032662
quote:
Niets erger dan christelijke Zionisten. Trieste figuren die met de bijbel in de hand een buitenlands koloniaal project steunen.

[ Bericht 0% gewijzigd door Intellectueel op 05-12-2015 14:41:26 ]
pi_158032674
Ik weet zeker dat er een grondinvasie zal volgen na zo'n grote schaal van luchtaanvallen. Iedereen met een beetje verstand van deze zaken weet dat. Ik denk dat Poetin weet dat het over paar zetten schaakmat is. Daarom dat die zo wanhopig is. Hij heeft in zijn eigen voet geschoten door het conflict te escaleren.
  zaterdag 5 december 2015 @ 14:35:46 #234
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_158032680
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 december 2015 14:31 schreef Atak het volgende:
Volgens sommige is dit het plan. Een joint Syrië/Irak invasie. 2 vogels met 1 steen raken.

[ afbeelding ]
Komt niets van terecht....
pi_158032683
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 december 2015 14:34 schreef primakov het volgende:

[..]

Ik zou gaan voor ISIS
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 december 2015 14:34 schreef IPA35 het volgende:

[..]

ISIS
Verklaar??

quote:
10s.gif Op zaterdag 5 december 2015 14:34 schreef Breekfast het volgende:

[..]

Iran.
Iran is de aartsvijand.
pi_158032686
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 december 2015 14:35 schreef Intellectueel het volgende:

[..]

Niets erger dan christelijke Zionisten. Trieste figuren die met de bijbel in de hand een buitenlands koloniale project steunen.
Heresie ook gewoon.
pi_158032693
Will Turkey be able to replace Russian gas with Qatari imports?

quote:
A recent meeting between Turkey’s President Recep Tayyip Erdogan and Qatari Emir Sheikh Tamim bin Hamad Al Thani gave rise to a new rhetoric in Turkey: Turkey will be able to meet any shortfall in Russian gas supplies with new imports of Qatari liquefied natural gas (LNG). Any new LNG contracts signed with Qatar, the argument goes, now can be substituted for the gas Turkey currently buys from Russian sources — that is to say, about 50% of all of Turkey’s gas demands.

But this is not actually feasible. Not only are Turkey’s limited LNG storage and gasification capacity not sufficient for the amount of expensive Qatari gas the country would need, but also long-term energy contracts and a take or pay clause tie Russia and Turkey for at least 10 more years.

In the meeting between Turkish and Qatari delegations on Dec. 2, more than a dozen agreements cemented bridges between Qatar and Turkey in areas including defense, energy education and travel. Article 13 of the agreement refers to a memorandum of understanding between Turkey's state-owned Petroleum Pipeline Corporation (BOTAS) and the Qatari national petrol company regarding the long-term supply of LNG, reported AA, Turkey’s state-owned press agency.

According to the Turkish parliament’s official press release regarding the natural gas agreement between BOTAS and Qatar Petroleum, Erdogan said, “As you know, Qatar Petroleum has had a bid to invest in LNG in Turkey for a long time. Due to the known developments in Turkey, they are studying what kind of steps they could take in LNG and LNG storage. We expressed that we viewed their study positively. As you know, both the private and public sector have LNG storage facilities. This one will be an investment between governments.”

In Turkey, this expression of the “known developments” has been interpreted as referring to the escalating crisis between Turkey and Russia in the aftermath of Turkey’s downing of a Russian warplane and the growing fear regarding an eventual gas supply disruption from Russia. Some argue LNG imports from Qatar can replace the 27 billion cubic meters (bcm) of natural gas imported annually from Russia. The Radikal website referred to the agreement by saying Turkey has found an alternative to Russian gas, and the daily HaberTurk reported this as a pre-emptive measure of Russia’s ability to cut gas supplies to Turkey.

This argument is unrealistic because Turkey does not today have the infrastructure necessary for the gasification and storage of the quantity of LNG equivalent to what is imported annually from Russia — i.e., 27 bcm per year.

This rhetoric is also unnecessary because Turkey does not need to substitute its gas supply from Russia. Not only do legal obligations tie both countries together for at least the next 10 years, but also the Russian economy — due to its oil and gas dependency — cannot afford to lose Turkey, the world’s second-largest consumer of Russian gas.

Turkey cannot realistically replace its Russian gas supply with LNG imported from Qatar with its existing infrastructure for gasification and LNG storage. Turkey's annual imports from Russia represents more than 50% of its demand. According to the International Energy Agency’s (IEA) analysis, Turkey's annual LNG regasification capacity does not exceed 14 bcm and its LNG storage capacity is limited to approximately 3 bcm.

This storage capacity represents less than 5% of the country’s demand, below the European average — for comparison, Germany can store 20% of its consumption and it is still far from satisfying the IEA’s criteria. With this infrastructure, in the best-case scenario, Turkey’s capacity for LNG trade could still not reach 20% of its gas consumption.

This agreement is not the first agreement signed with Qatar. Turkey already imports LNG from Qatar on the basis of temporary deals. In 2009, Taner Yildiz, Turkey's then-minister of energy and natural resources, and in 2014 President Erdogan both announced agreements with Qatar Gas for BOTAS’ LNG imports. Despite these previous agreements, Qatari gas has never constituted a substantial part of the Turkish gas imports. Among other reasons, the price of Qatari LNG is not competitive with the price of gas supplied via the pipeline from Russia.

Even though Qatar is providing about a third of the global LNG trade, the recent shale gas boom in North America frustrated Qatar’s LNG export plans because Qatari's gas price remains high in the LNG market. That is why, while Qatar was previously expecting to deliver much of its LNG to Europe and the United States, it has now begun exploring Asian markets like China, India and South Korea, as well as Turkey.

Considering that Turkey`s external energy shortfall is 6% of its gross domestic product and accounts for 58% of the trade deficit, in the future, energy import prices will only increase in importance as a factor — importing expensive Qatari gas can only increase this deficit further.

Turkey imported 27.4 bcm of natural gas from Russia last year, the equivalent of 56% of its total consumption. Turkey’s demand for gas has more than doubled in 10 years, to the point where it is Gazprom’s second-largest consumer, after Germany. This has created a high economic mutual dependency for both countries.This relationship is built on long-term gas contracts controlled via international regulations; the party who breaks this interdependency without any legal justification will find itself obliged to pay heavy indemnities to the other party. Because of significant upfront capital investments on the part of producers for the exploration, design and construction of the facilities, natural gas contracts are signed for 20-25 years and include a clause outlining “take-or-pay conditions.” These conditions are a risk allocation mechanism between the buyer and the seller of the natural gas. Turkey’s contracts with Russia are long-term take-or-pay natural gas contracts that force Ankara to either take the contracted amount or pay the fee for the amount anyway. As Russia cannot cut gas to Turkey, Turkey cannot stop its gas purchase from Russia either.

In sum, even though Qatar cannot replace Russian gas in the short term, it is promising to see that Turkey is exploring new strategies for diversifying its long‐term supply contract portfolio, as recommended by the IEA.
Toch niet zo simpel voor Turkije zoals veel personen hier op het forum beweren. Beide landen hebben elkaar nodig.
Leugenachtige wolven: Op vrijdag 15 januari 2016 01:20 schreef ClapClapYourHands het volgende:
Volgens berichten heeft het Turkse leger bombardementen uitgevoerd op Noord-Aleppo
pi_158032768
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 december 2015 14:35 schreef Atak het volgende:
Ik weet zeker dat er een grondinvasie zal volgen na zo'n grote schaal van luchtaanvallen. Iedereen met een beetje verstand van deze zaken weet dat. Ik denk dat Poetin weet dat het over paar zetten schaakmat is. Daarom dat die zo wanhopig is. Hij heeft in zijn eigen voet geschoten door het conflict te escaleren.
Wat een mooie drogreden. Probeer het nog een keer, wellicht met wat bronnen of logische argumentatie. Het meeste van wat je hier post houdt in: ik denk, ik weet zeker, iedereen met een beetje verstand. Hij heeft zich in zijn voet geschoten. Hij staat nu schaakmat.
  zaterdag 5 december 2015 @ 14:47:22 #239
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_158032925
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 december 2015 14:39 schreef primakov het volgende:

[..]

Wat een mooie drogreden. Probeer het nog een keer, wellicht met wat bronnen of logische argumentatie. Het meeste van wat je hier post houdt in: ik denk, ik weet zeker, iedereen met een beetje verstand. Hij heeft zich in zijn voet geschoten. Hij staat nu schaakmat.
Ja heel vermakelijk die Atak.
Er komt geen grondinvasie van turken want dan mogen de Russen lekker legaal prijsschieten. :)
pi_158032982
Gemist?

quote:
0s.gif Op zaterdag 5 december 2015 14:39 schreef primakov het volgende:

[..]

Denk je dat jij de autoriteit bent in deze zaken? Opgepompte K**rd. :') We zitten met z'n alle te speculeren. Bronnen wat er in de toekomst met zekerheid gaat gebeuren bestaan niet. Er zijn alleen clues die je kunt gebruiken om voorspellingen te maken.
pi_158033057
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 december 2015 14:50 schreef Atak het volgende:

[..]

Denk je dat jij de autoriteit bent in deze zaken? Opgepompte K**rd. :') We zitten met z'n alle te speculeren. Bronnen wat er in de toekomst met zekerheid gaat gebeuren bestaan niet. Er zijn alleen clues die je kunt gebruiken om voorspellingen te maken.
Hehehe kijk 'm weer boos zijn en iedereen die hem tegenspreekt Koerd noemen :7
De meesten hier posten bronnen voor wat ze beweren of zetten dat dmv logische argumenten uiteen. Niemand beweert hier, al dan niet met bronnen, wat er met zekerheid gaat gebeuren. Jij daarentegen gebruikt elke bron die in het voordeel van jouw visie praat als hét bewijs. Jij bent degene die hier mensen persoonlijk aanvalt.
pi_158033120
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 december 2015 14:50 schreef Atak het volgende:

[..]

En jij heet overduidelijk geen Nostradamus.
Doe afstand van je account en kom nooit meer terug.
pi_158033165
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 december 2015 14:52 schreef primakov het volgende:

[..]

Hehehe kijk 'm weer boos zijn en iedereen die hem tegenspreekt Koerd noemen :7
De meesten hier posten bronnen voor wat ze beweren of zetten dat dmv logische argumenten uiteen. Niemand beweert hier, al dan niet met bronnen, wat er met zekerheid gaat gebeuren. Jij daarentegen gebruikt elke bron die in het voordeel van jouw visie praat als hét bewijs. Jij bent degene die hier mensen persoonlijk aanvalt.
Ik heb nooit gezegd dat ik dingen met 100% zekerheid weet. Dat is juist een drogreden. Je wilt heel graag dat bepaalde dingen gebeuren omdat je een PKKer bent maar soms is het ook handig om objectief naar dingen te kijken. Als je dat doet dan leer je misschien nog wat.
pi_158033201
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 december 2015 14:57 schreef Atak het volgende:

[..]

Ik heb nooit gezegd dat ik dingen met 100% zekerheid weet. Dat is juist een drogreden. Je wilt heel graag dat bepaalde dingen gebeuren omdat je een PKKer bent maar soms is het ook handig om objectief naar dingen te kijken. Als je dat doet dan leer je misschien nog wat.
Ik ben een PKK'er/Koerd/Armeen/Iraniër/Rus/Griek. Ik ben de Alpha en de Omega.
  zaterdag 5 december 2015 @ 15:01:17 #245
450965 Heilwasser
Verworven smaak
pi_158033226
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 december 2015 14:36 schreef primakov het volgende:

[..]

Toch niet zo simpel voor Turkije zoals veel personen hier op het forum beweren. Beide landen hebben elkaar nodig.
Dit soort zaken verandert überhaupt niet snel. Over 20 jaar kan het anders zijn maar dan moet het gekibbel tevens zo lang duren. Zou best kunnen gezien de geschiedenis tussen deze twee voormalige rijken.

[ Bericht 0% gewijzigd door Heilwasser op 05-12-2015 15:06:24 ]
Heilwasser stammt aus unterirdischen, vor Verunreinigung geschützten, ursprünglichen reinen Wasservorkommen.
pi_158033246
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 december 2015 14:36 schreef primakov het volgende:

[..]

Klinkt als BS. Turkije neemt nu al 25% minder gas af van Rusland vanwege de LNG tankers uit Qatar.

Maar dit kan beter in het Turkije vs Rusland topic imo.
  zaterdag 5 december 2015 @ 15:10:49 #247
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_158033419
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 december 2015 14:57 schreef Atak het volgende:

[..]

_O- _O- _O- _O- Die laatste zin alleen al.... _O- _O- _O-
  zaterdag 5 december 2015 @ 15:15:18 #248
450965 Heilwasser
Verworven smaak
pi_158033505
quote:
Geen van allen. Laat ze elkander bestrijden.
Heilwasser stammt aus unterirdischen, vor Verunreinigung geschützten, ursprünglichen reinen Wasservorkommen.
pi_158033872
Iedereen die voor rusland is, is ook voor isis. Rusland bombardeert namelijk aan de lopende band de frontline van de rebellen die tegen isis vechten!!!
Exponentiële deflatie van Bitcoin maakt arme mensen nog veel sneller armer dan het grote probleem van inflatie. Gematigde burning van Ethereum is de gulden middenweg.
pi_158033942
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 december 2015 10:23 schreef Richestorags het volgende:

[..]

En het land wordt steevast in elk uitgelekt stuk betiteld als de grootste sponsor van terrorisme wereldwijd. Assad moet aanblijven. De maatschappijen in het Midden-Oosten zijn anders, door de tribale en sektarische verschillen wordt elk land geregeerd met een strakke hand. Zelfs als men geen tribale verschillen kent of sektarische kent men wel de strakke hand. Democratie is een onbekend fenomeen, danwel vanuit cultureel danwel vanuit een religieus oogpunt. En tussen al die idiote despoten is Assad nog een redelijk verlichte despoot, koning eenoog in het land van de blinden. Laat hem in vredesnaam aanblijven voor de stabiliteit van Syrië. Syrië is net zo divers als Irak (Sektarisch) en Libië (tribaal) en men ziet in wat voor chaos die landen werden gestort toen de sterke hand wegviel. Stammen en sekten sloegen elkaar gelijk de kop in. Assad heeft een functionerende overheidsstructuur, verdienmodel, dienstensector et cetera. Verander het van binnenuit middels een vredeakkoord en afdwinging daarvan met blauwhelmen in plaats van het land te laten afglijden door de overheidsstructuur abrupt weg te halen. Zaag het fundament onder een gebouw weg en het gebouw stort in. Mensen zijn in staat tot pragmatisme en verandering. In de transitiefase na Nazi Duitsland, de Sovjet-Unie, Joegoslavië etc. bleven ook veel oud dienaren in het nieuwe, veranderde overheidssysteem werken. Dat komt omdat het simpelweg niet verstandig is iedereen die al ervaring heeft met regeren te vervangen. Een gebouw dat staat pleeg je ook onderhoud aan, je vervangt niet elke steen en schroef.
Assad kan onmogelijk leider blijven als je wil dat het volk achter hem gaat staan. Hij heeft veel te veel moorden op zijn geweten.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')