Mee eens. Israel heeft de wereld wel vaker geholpen met het bombarderen van atoominstallaties. Hezbollah met atoombommen, niemand wilt dat.quote:Op donderdag 3 december 2015 12:15 schreef Atak het volgende:
[..]
Het probleem is dat Iran zijn gedrochten niet terug wil. Iraniërs zijn overal een probleem en nu zitten ze weer te kutten in Syrië. We moeten Israël helpen om het Iraanse probleem eens en voor altijd op te lossen.
twitter:markito0171 twitterde op donderdag 03-12-2015 om 12:54:19#Syria #IslamicState try to storm #FSA hold Baraghidah village in northern #Aleppo near #Turkey border https://t.co/c7TBrXrEGP reageer retweet
Tja waarom zouden ze sterven voor dictator assad of een shariagroep?quote:Op donderdag 3 december 2015 11:35 schreef Koskesh het volgende:
Bovendien moet ik dan denken aan die vrouw in de docu die Intellectueel laatst aanbeveelde. Ze had 13 kinderen maar geen één woonde nog in Syrië. In plaats van te vechten voor je land ga je weg en laat je het vechten en doodgaan over aan Iraniers, Afghanen, Irakezen en Russen die je land komen beschermen.
Ha, de Russische bombardementen op het FSA hebben effect.quote:Op donderdag 3 december 2015 12:56 schreef Slayage het volgende:
twitter:markito0171 twitterde op donderdag 03-12-2015 om 12:54:19#Syria #IslamicState try to storm #FSA hold Baraghidah village in northern #Aleppo near #Turkey border https://t.co/c7TBrXrEGP reageer retweet
Haha, en de enige situatie dat diezelfde vluchtelingen ook maar ooit kunnen teruggaan om hun zielige moeder te bezoeken is wanneer al die groepen die je noemt de jihadisten vernietigen die via Turkije Syrië worden binnengeloodst.quote:Op donderdag 3 december 2015 13:05 schreef Djibril het volgende:
[..]
Tja waarom zouden ze sterven voor dictator assad of een shariagroep?
Waarom ging dat neefje van assad niet naar het front? In plaats daarvan schiet hij een ervaren militair dood en laat hij het vechten en doodgaan over aan Iraniers, afghansn, irakezen en Russen die een land komen beschermen. Niet "je" land want ook zij geven geen fuck om de Syriers.
Russen komen voor hun haven en beetje macht dat ze in MO hebben.
Iran komt voor hezobllh, die geven geen fuck om Syrie.
Irakezen komen voor Hussein.
Afghanen komen voor een verblijfsvergunning voor hun familieleden in Iran.
alles en iedereen komt over de rug van de syriers zaken doen in syrie, the awful truthquote:Op donderdag 3 december 2015 13:05 schreef Djibril het volgende:
[..]
Tja waarom zouden ze sterven voor dictator assad of een shariagroep?
Waarom ging dat neefje van assad niet naar het front? In plaats daarvan schiet hij een ervaren militair dood en laat hij het vechten en doodgaan over aan Iraniers, afghansn, irakezen en Russen die een land komen beschermen. Niet "je" land want ook zij geven geen fuck om de Syriers.
Russen komen voor hun haven en beetje macht dat ze in MO hebben.
Iran komt voor hezobllh, die geven geen fuck om Syrie.
Irakezen komen voor Hussein.
Afghanen komen voor een verblijfsvergunning voor hun familieleden in Iran.
Die moeder die zielig blijft omdat Syrie dan met dikke schulden zit dat het moet terug betalen aan de groepen die ik opnoemde. Het beetje geld dat Syriers overhouden komt de Assad familie opeisen via corruptie zodat ze weer een fotograaf kunnen inhuren om te laten zien dat ze een o zo leuke seculiere familie zijn.quote:Op donderdag 3 december 2015 13:14 schreef Koskesh het volgende:
[..]
Haha, en de enige situatie dat diezelfde vluchtelingen ook maar ooit kunnen teruggaan om hun zielige moeder te bezoeken is wanneer al die groepen die je noemt de jihadisten vernietigen die via Turkije Syrië worden binnengeloodst.
Beter wat schulden op je naam dan een botte mes tegen je nek.quote:Op donderdag 3 december 2015 13:18 schreef Djibril het volgende:
[..]
Die moeder die zielig blijft omdat Syrie dan met dikke schulden zit dat het moet terug betalen aan de groepen die ik opnoemde. Het beetje geld dat Syriers overhouden komt de Assad familie opeisen via corruptie zodat ze weer een fotograaf kunnen inhuren om te laten zien dat ze een o zo leuke seculiere familie zijn.
Die moeder blijft inderdaad zielig.
Mes? In Iran gebruiken ze toch een touw?quote:Op donderdag 3 december 2015 13:21 schreef Koskesh het volgende:
[..]
Beter wat schulden op je naam dan een botte mes tegen je nek.
Op wiens naam? Van die zielige moeder zodat zij kan leven onder een dictatuur van assad?quote:Op donderdag 3 december 2015 13:21 schreef Koskesh het volgende:
[..]
Beter wat schulden op je naam dan een botte mes tegen je nek.
Voor azeri's die zich als terroristen gedragen gebruiken ze lood.quote:Op donderdag 3 december 2015 13:31 schreef Atak het volgende:
[..]
Mes? In Iran gebruiken ze toch een touw?
twitter:BitafLondon twitterde op donderdag 03-12-2015 om 14:25:38#Turkey has proof of #Russian involvement in #Daesh #oil, President #Erdoğan says #Putin https://t.co/Gu4QzAHKdN https://t.co/shkgcTQvXX reageer retweet
quote:Op donderdag 3 december 2015 12:45 schreef Atak het volgende:
Azerbeidzjan is de sleutel om het middel-oosten probleem op te lossen. De wereld zal het niet voor altijd toestaan dan zo'n land als Iran de hele regio verpest. Uiteindelijk zal er een final solution komen. Aliyev and Israel hebben uitstekende banden. Groot-Azerbeidzjan is iets wat zeker is. Iran heeft geen kans. Daarom dat ze hopeloos hun geld lopen te verpatsen in Syrië en dan heb ik het nog geen eens over de gedrochtes die Iran naar elk werelddeel stuurt om liefde te verspreiden.
Zou me niets verbazen. Rusland liegt aan de lopende band.quote:Op donderdag 3 december 2015 14:52 schreef Atak het volgende:
Oops..twitter:BitafLondon twitterde op donderdag 03-12-2015 om 14:25:38#Turkey has proof of #Russian involvement in #Daesh #oil, President #Erdoğan says #Putin https://t.co/Gu4QzAHKdN https://t.co/shkgcTQvXX reageer retweet
Erdogan == Poetin.quote:Op donderdag 3 december 2015 15:15 schreef firefly3 het volgende:
[..]
Zou me niets verbazen. Rusland liegt aan de lopende band.
Zou mooi zijn als het twee westerse landen worden.quote:Op donderdag 3 december 2015 15:30 schreef Heilwasser het volgende:
[..]
Erdogan == Poetin.
Qua neiging om leugens te verspreiden zijn het spiegelbeelden. Qua dictatoriale trekjes eveneens.
Geniet gewoon even van hoe deze twee landen elkaar bestrijden. Dit is te mooi voor woorden.
Vind je wel een leuk plaatje hequote:
Jij bent een dwaas. Israël geeft geen fuck om dat kut land genoemd Azerbeidzjan. Maar dit is een Syrië topic geen Azerkutjan topic hoorquote:Op donderdag 3 december 2015 12:45 schreef Atak het volgende:
Azerbeidzjan is de sleutel om het middel-oosten probleem op te lossen. De wereld zal het niet voor altijd toestaan dan zo'n land als Iran de hele regio verpest. Uiteindelijk zal er een final solution komen. Aliyev and Israel hebben uitstekende banden. Groot-Azerbeidzjan is iets wat zeker is. Iran heeft geen kans. Daarom dat ze hopeloos hun geld lopen te verpatsen in Syrië en dan heb ik het nog geen eens over de gedrochtes die Iran naar elk werelddeel stuurt om liefde te verspreiden.
twitter:abasinfo twitterde op donderdag 03-12-2015 om 19:10:10#Iran DFM Amirabdollahian: New round of #SyriaTalks will be held within next 10 to 15 days.#Syria reageer retweet
twitter:deSyracuse twitterde op donderdag 03-12-2015 om 14:58:29NEW SYRIA INTERACTIVE MAP (Dec 2, 2015) / Click on https://t.co/uhL6T3v2XL #IS #SAA #FSA #SDF #YPG #FSA https://t.co/9BvsZU2vRc reageer retweet
Blijkbaar is het beter dan hier, gelet op het geklaag van al die kelensnijders hiero.quote:Op donderdag 3 december 2015 19:52 schreef Beathoven het volgende:
Ik hoorde dat de internetconnectie vrij kut is in het kalifaat, not geen eens twee streepjes.
Inderdaad. IS en Al-Nusra bestaan niet en zijn slechts vreedzame demonstrantenquote:Op donderdag 3 december 2015 20:26 schreef firefly3 het volgende:
Een halve miljoen mensen gingen tegen assad demonstreren. Nu worden deze mensen terroristen en al qaeda genoemt ;'). (Al qaeda bestaat uit slechts een aantal tienduizenden mensen). Nu worden zelfs de rebellen in daraa totaan latakia "isis" of "al qaeda" genoemd terwijl deze groeperingen daar in de wijde omtrek niet te vinden zijn. Trap niet in het gelieg van assad en poetin. Keer op keer liegen ze over usis en al nusra in latakia enz.
Rami Jarrah – @RamiJarrah
once upon a time half a million Syrians protested against Assad, now they're all considered terrorists… #Syria
Syria hama 22 07 2011 سورية Ø³Ø§ØØ© العاصي تردد الشعب يريد إسقاط النظام
https://mobile.twitter.com/RamiJarrah/status/672199522425167872
China en Rusland zijn niet de grootste vrienden maar hebben op dit moment wel zoveel gemeenschappelijke belangen dat hier weinig tot geen risico aan verbonden zit voor Rusland, daarnaast is de wapenexport natuurlijk altijd al belangrijk geweest voor de Russische economie.quote:Op donderdag 3 december 2015 20:14 schreef WammesWaggel het volgende:
Ondertussen heeft Rusland steeds meer centjes nodig, kan iemand The Bear & Dragon van Tom Clancy naar Poetin sturen?
http://www.cnbc.com/2015/(...)ighter-to-china.html
Voordat ik op dit topic klik, zorg ik er altijd voor dat dit plaatje al onder mijn ''ctrl+v'' zit.quote:Op donderdag 3 december 2015 16:51 schreef firefly3 het volgende:
[..]
Vind je wel een leuk plaatje he
Gazprom announces $2.32bn gas pipeline to Chinaquote:Op donderdag 3 december 2015 20:14 schreef WammesWaggel het volgende:
Ondertussen heeft Rusland steeds meer centjes nodig, kan iemand The Bear & Dragon van Tom Clancy naar Poetin sturen?
http://www.cnbc.com/2015/(...)ighter-to-china.html
twitter:serdarkaragoz twitterde op donderdag 03-12-2015 om 17:14:06Iraqi Kurds refute Russia’s claims on Turkey-Daesh oil trade, say tankers belong to KRG https://t.co/1zjonvsdAe reageer retweet
Tuurlijk gaat de beschuldigde partij zeggen dat ze onschuldig zijn. Wat had jij verwacht dan? 'Ja wij handelen inderdaad olie met IS, klopt helemaal. Waarom worden wij eigenlijk ook niet gebombardeerd?'quote:Op donderdag 3 december 2015 20:56 schreef Atak het volgende:
Rusland zet zichzelf weer voor schut.twitter:serdarkaragoz twitterde op donderdag 03-12-2015 om 17:14:06Iraqi Kurds refute Russia’s claims on Turkey-Daesh oil trade, say tankers belong to KRG https://t.co/1zjonvsdAe reageer retweet
Ze hebben al vele dorpjes en heuvels rondom de stad veroverd. Daarnaast zijn er voorbereidende bombardementen geweest. Nu gaan ze voor de final push binnen een korte tijd, vandaar de aanwezigheid van Russische adviseurs.quote:Op donderdag 3 december 2015 10:45 schreef Oekelpeer het volgende:
[quote]
1. Palmyra is afgelopen jaar veroverd door IS. Of ze het gaan terugpakken, is nog maar de vraag.
Quaraytayn is omsingeld op het moment van schrijven, Maheen is een week geleden al terug veroverd, dus ik weet niet waar je het over hebt?quote:2. Welk stuk rond Sadad heeft ze dan teruggepakt op IS? Mheen en Al Quaraytayn is juist in handen van IS gevallen.
Wederom niet waar, IS heeft hele stukken van de Qalamoun in handen gehad en vocht in Zabadani op het eind zelfs zij aan zij met Al Nusra en de FSA.quote:3. Qalamoun is nooit in handen van IS geweest.
Maar veranderde in een actief front met IS nadat IS daar binnen viel.quote:4. Khanasser was vorig jaar al in handen van het Assad-leger
Het is een logistiek knooppunt en het herbergt veel munitie en strijders. Bepaald wel significant, alle militaire analisten wijzen hierop. Overigens heeft IS veel betere vechters in Aleppo dan in de rest van het land: dat zie je ook aan het feit dat ze succes boeken tegen de FSA en Al Nusra, wat behoorlijk goede vechters zijn.quote:5. Ze hebben iets van 20 kilometer veroverd. Deir Hafir is nog in handen van IS. En het is een stadje van 20.000 man. Niet echt significant te noemen dus.
Het is maar wat je weinig noemt. Wat had je dan verwacht? Enorme wonderen? Rusland is slechts twee maanden in de strijd. Latakia staat op instorten en het Zuid-Aleppo offensief wordt hervat.quote:Kortom, het Assad-leger heeft vooral terrein verloren afgelopen jaar. Wie weet doen ze het komend jaar beter, maar gezien de weinige terreinwinst die ze hebben kunnen boeken sinds Rusland binnen is komen vliegen, is dat maar afwachten.
Je leest niet goed. Niet eens 10% is al nusra.quote:Op donderdag 3 december 2015 20:33 schreef Terra_Incognita het volgende:
[..]
Inderdaad. IS en Al-Nusra bestaan niet en zijn slechts vreedzame demonstranten_!!
![]()
![]()
Nice. Zulke ninja acties waardeer ikquote:Op donderdag 3 december 2015 20:41 schreef chroestjov het volgende:
[..]
China en Rusland zijn niet de grootste vrienden maar hebben op dit moment wel zoveel gemeenschappelijke belangen dat hier weinig tot geen risico aan verbonden zit voor Rusland, daarnaast is de wapenexport natuurlijk altijd al belangrijk geweest voor de Russische economie.
[..]
Voordat ik op dit topic klik, zorg ik er altijd voor dat dit plaatje al onder mijn ''ctrl+v'' zit.
Ook jij leest niet goed. Dit is gewoon een legitiem olietransport dat niets met isis te maken heeft en dat door koerdisch gebied gaat, vanaf irak koerdistanquote:Op donderdag 3 december 2015 21:17 schreef JaJammerJan het volgende:
[..]
Tuurlijk gaat de beschuldigde partij zeggen dat ze onschuldig zijn. Wat had jij verwacht dan? 'Ja wij handelen inderdaad olie met IS, klopt helemaal. Waarom worden wij eigenlijk ook niet gebombardeerd?'
De gematigde rebellengroep die niet bestaat .......quote:Op donderdag 3 december 2015 22:00 schreef tukker321 het volgende:
Kan iemand mij vertellen welke groepen nog steun krijgt van de VS?
Wat voor soort steun precies? Je hebt groeperingen zoals de SDF/YPG die luchtsteun, intel e.d. ontvangen en groepen zoals New Syrian Forces, Liwa Thuwar al-Raqqa die training, wapens, luchtsteun etc. ontvangen. Verder heb ik nog wel een lijst met groeperingen die BGM-71 TOW's hebben gekregen.quote:Op donderdag 3 december 2015 22:00 schreef tukker321 het volgende:
Kan iemand mij vertellen welke groepen nog steun krijgt van de VS?
Laat die kebabs maar tegen ISIS vechten in het noordelijke deel, zodat SAA de verbinding kan maken naar Nubbol en Zahraa. En definitief oprotten met Erdogan's safezone.quote:
Ik wil even melden dat ik dit soort grapjes een beetje te ver vind gaan, mensen zetten hun leven op het spel en voeren een strijd op leven en dood en jij maakt grapjes en liet me daardoor lachen, gelieve voortaan op je woorden te letten en dit niet meer te herhalen.quote:
Klopt, ze krijgen alleen vogels die bommetjes droppen. Echt troep.quote:Op donderdag 3 december 2015 23:15 schreef Atak het volgende:
PYD/SDF (whatever) krijgt geen TOWs en ook geen andere zware wapens. Die zullen ze ook niet krijgen gedurende hun (korte) bestaan.
misschien geen amerikaanse TOW maar wel andere anti-tank wapens.quote:Op donderdag 3 december 2015 23:15 schreef Atak het volgende:
PYD/SDF (whatever) krijgt geen TOWs en ook geen andere zware wapens. Die zullen ze ook niet krijgen gedurende hun (korte) bestaan.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |