abonnement Unibet Coolblue
  Moderator / Redactie Sport woensdag 2 december 2015 @ 15:30:31 #1
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_157965822


Nieuws over de regelgeving voor multicopters
• Mogelijk komen er verplichte vergunningen voor multicopters incl. typegoedkeuring en dure opleidingen.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
• Fokker YokiKater geeft zijn visie over eventueel aangescherpte regels.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Op dit moment valt het niet-commercieel vliegen met multicopters onder de regeling modelvliegen.
Een kaartje met de no-fly zones rond vliegvelden is hier te vinden.

The toy drone that will change the world (privacy surgeon)
Vliegen met modelvliegtuig is bij wet geregeld (hoogtezicht)
The right of the people to keep flying drones (venturebeat)
Verbod ministerie van Defensie op maken van foto's en video's vanuit de lucht per 1 juni ingetrokken (nu.nl)
D66 wil snel wetgeving waarin gebruik van drones door politie en particulieren wordt geregeld (nu.nl)
Overheid moet duidelijkheid geven over drones (nu.nl)

Algemeen nieuws
Dronestagr.am lanceert een website om 's werelds beste luchtfoto's te delen (venturebeat)
Prachtig luchtvideos van surfers gemaakt per een DJI Phantom (laughingsquid)
Qaudcopter maakt schitterende beelden van New York City (gothamist)

Multicopter nieuws op Gizmag
Multicopter nieuws op Geekosystem
Multicopter nieuws op Gizmodo

Mede door verwerping van het wetsvoorstel om de reeds door de politie gebruikte multicopters alleen met een vergunning toe te staan hebben deze multicopters laatste tijd meer bekendheid gekregen. Hobbyisten en professionals ontdekken hoe je er spectaculaire FPV videos, en luchtfoto's mee kunt maken.


Filmpjes
DJI Phantom - Niagara Falls
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Mad Decent Block Party - Ft. Lauderdale
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Quadcopter beginners tips
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
DJI Phantom Video Contest - A Boys Dream
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dji Phantom + GoPro Hero 3 first test flights
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Provincie uit de lucht: Haarlemse Waarderpolder
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Je kunt drones kant en klaar kopen, ze zijn of voorbereid om een videocamera aan te hangen of deze is ingebouwd of beide. Richtprijzen zijn momenteel: ¤279 voor de Parrot AR.Drone 2.0, ¤419 voor de DJI Phantom en ¤350-375 voor een GoPro Hero HD3 Black edition (het topmodel van GoPro, er zijn ook eenvoudigere voor minder).

Voor 400 heb je een Parrot met extra propellors, extra connectorset (tandwieltjes tussen de motoren en de props), gereedschapsetje, 2 extra accu's EN een extra acculader.

Voor de besturing kun je kiezen uit smartphone of tablet app of speciale zender. De ingebouwde of externe camera kun je volgen op de app of via een videobril.

Lijstje met al dan niet nuttige wetenswaardigheidjes voor starters.


Fokkers in dit topic die inmiddels een multicopter hebben aangeschaft en hier hun ervaringen en filmpjes delen zijn:
muchacho92
lexvandoef
Dr_Flash
ChungLingSoo
YokiKater
nietzman
egelhond
DemonRage
Kajji
Binkster
Julius123
kloink
UtopiaVolger
MarkyB
l0lownkill


Link overzicht

Populaire Merken
Parrot AR Drone 2.0
DJI Phantom
Blade mQX

Webwinkels
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Overige
Professionele Luchtfotografie

[ Bericht 0% gewijzigd door Nattekat op 02-12-2015 15:52:01 ]
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  woensdag 2 december 2015 @ 15:34:55 #2
132806 tokko1
Wat Shiz zegt ..
pi_157965901
quote:
0s.gif Op woensdag 2 december 2015 15:28 schreef Baas_bas het volgende:

[..]

Je bent serieus aangehouden voor drone vliegen?

Maakte je fotos van een militaire basis of zo?
Aangesproken =/= aangehouden ;)

Had gelukkig 'alle' regeltjes goed doorgelezen voordat ik ging vliegen, dus kon ze meteen wijzen op het feit dat ik niet binnen 3km van vliegvelden vloog, CE gekeurde radio had, op een open veld vloog niet boven mensenmassa's etc.

"Ze hadden net van een college gehoord" dat je nergens in delft zou mogen vliegen. Maar naar mijn verhaal waren ze er ook niet zo zeker meer van. Blijkt inderdaad niet te mogen ivm die "CTR’s" (in dit geval Rotterdam/The Hague airport).

De CTR zones kan je op het kaartje halverwege deze pagina goed zien liggen. Of kijk op deze "veiligvliegen' pagina ;)



Dus lees voor je gaat vliegen écht goed de "wet en regelgeving - Particulier" even door!

[ Bericht 5% gewijzigd door tokko1 op 02-12-2015 15:53:49 ]
Check mijn china reviews op Reviewblog.tweakers.net
pi_157966649
quote:
16s.gif Op woensdag 2 december 2015 15:34 schreef tokko1 het volgende:

[..]

Aangesproken =/= aangehouden ;)

Had gelukkig 'alle' regeltjes goed doorgelezen voordat ik ging vliegen, dus kon ze meteen wijzen op het feit dat ik niet binnen 3km van vliegvelden vloog, CE gekeurde radio had, op een open veld vloog niet boven mensenmassa's etc.

"Ze hadden net van een college gehoord" dat je nergens in delft zou mogen vliegen. Maar naar mijn verhaal waren ze er ook niet zo zeker meer van. Blijkt inderdaad niet te mogen ivm die "CTR’s" (in dit geval Rotterdam/The Hague airport).

De CTR zones kan je op het kaartje halverwege deze pagina goed zien liggen. Of kijk op deze "veiligvliegen' pagina ;)

[ afbeelding ]

Dus lees voor je gaat vliegen écht goed de "wet en regelgeving - Particulier" even door!
Ik dacht je mag niet in de buurt van 3 of 5km of zo vliegen van een vliegveld, zestienhoven reikt dan tot in den haag? lijkt me sterk
Dit bericht is intellectueel eigendom van Baas_bas. Het aanpassen, censureren of verwijderen is derhalve niet toegestaan. De lezer is zelf aansprakelijk voor de opvatting van de inhoud van de post. Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent.
  Moderator / Redactie Sport woensdag 2 december 2015 @ 16:23:08 #4
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_157966721
Zone 3 is 100% zeker vrij, aangezien die pas op x meter hoogte begint. Dus plaatsen als Alphen kunnen wel.

Stelt überhaupt weinig voor, zone 3. Enkel leuk voor de grote vliegtuigen die hun landing inzetten.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  woensdag 2 december 2015 @ 17:00:53 #5
132806 tokko1
Wat Shiz zegt ..
pi_157967451
quote:
0s.gif Op woensdag 2 december 2015 16:17 schreef Baas_bas het volgende:

[..]

Ik dacht je mag niet in de buurt van 3 of 5km of zo vliegen van een vliegveld, zestienhoven reikt dan tot in den haag? lijkt me sterk
Lijkt je sterk, maar dat is echt zo. Die 3km zone geldt voor "onbemande" vliegvelden, en bij andere vliegvelden geldt die CTR zone.
Check mijn china reviews op Reviewblog.tweakers.net
pi_157967886
quote:
16s.gif Op woensdag 2 december 2015 17:00 schreef tokko1 het volgende:

[..]

Lijkt je sterk, maar dat is echt zo. Die 3km zone geldt voor "onbemande" vliegvelden, en bij andere vliegvelden geldt die CTR zone.
Hoeveel km dan?

Ik dacht dat je maar 5km of zo vanaf zestienhoven mag zitten
Dit bericht is intellectueel eigendom van Baas_bas. Het aanpassen, censureren of verwijderen is derhalve niet toegestaan. De lezer is zelf aansprakelijk voor de opvatting van de inhoud van de post. Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent.
  woensdag 2 december 2015 @ 22:05:04 #7
132806 tokko1
Wat Shiz zegt ..
pi_157975343
quote:
0s.gif Op woensdag 2 december 2015 17:26 schreef Baas_bas het volgende:

[..]

Hoeveel km dan?

Ik dacht dat je maar 5km of zo vanaf zestienhoven mag zitten
Niet 'fixed', je moet echt op die kaartjes kijken om te zien waar wel en niet. Zo zijn de aanvliegroutes langer dan het normale gebied 'rondom', dus is niet een vierkant/ronde vorm maar mix ;)
Check mijn china reviews op Reviewblog.tweakers.net
  woensdag 2 december 2015 @ 22:16:25 #8
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_157975709
quote:
16s.gif Op woensdag 2 december 2015 15:34 schreef tokko1 het volgende:

[..]

Aangesproken =/= aangehouden ;)

Had gelukkig 'alle' regeltjes goed doorgelezen voordat ik ging vliegen, dus kon ze meteen wijzen op het feit dat ik niet binnen 3km van vliegvelden vloog, CE gekeurde radio had, op een open veld vloog niet boven mensenmassa's etc.

"Ze hadden net van een college gehoord" dat je nergens in delft zou mogen vliegen. Maar naar mijn verhaal waren ze er ook niet zo zeker meer van. Blijkt inderdaad niet te mogen ivm die "CTR’s" (in dit geval Rotterdam/The Hague airport).

De CTR zones kan je op het kaartje halverwege deze pagina goed zien liggen. Of kijk op deze "veiligvliegen' pagina ;)

[ afbeelding ]

Dus lees voor je gaat vliegen écht goed de "wet en regelgeving - Particulier" even door!
Oh waar ik altijd ga vliegen mag het niet zie (buiten bebouwde kom en ver van mensen massa's) maar wel hemelsbreed 5 km gok ik van een militair vliegveld :@
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
pi_157978294
quote:
16s.gif Op woensdag 2 december 2015 15:34 schreef tokko1 het volgende:

[..]

Aangesproken =/= aangehouden ;)

Had gelukkig 'alle' regeltjes goed doorgelezen voordat ik ging vliegen, dus kon ze meteen wijzen op het feit dat ik niet binnen 3km van vliegvelden vloog, CE gekeurde radio had, op een open veld vloog niet boven mensenmassa's etc.

"Ze hadden net van een college gehoord" dat je nergens in delft zou mogen vliegen. Maar naar mijn verhaal waren ze er ook niet zo zeker meer van. Blijkt inderdaad niet te mogen ivm die "CTR’s" (in dit geval Rotterdam/The Hague airport).

De CTR zones kan je op het kaartje halverwege deze pagina goed zien liggen. Of kijk op deze "veiligvliegen' pagina ;)

[ afbeelding ]

Dus lees voor je gaat vliegen écht goed de "wet en regelgeving - Particulier" even door!
Klopt inderdaad wat je zegt en die jongens van veiligvliegen snappen volgens mij niet hoe de luchtvaart kaart Is ingedeeld je mag gewoon vliegen in een CTR 2 of 3 zone ;)
Deze kaart klopt wel:http://www.dronevlieger.nl/drone-blog/112-drone-wetgeving.html
Ik hoop echt dat ze het snel gaan aanpakken. Dat je niet in CTR zones mag vliegen. Het slaat nergens op, je mag met je drone toch niet hoger dan 120 meter en 3km buiten een vliegveld (maar wel in de CTR zone) vliegt echt geen hond afgezien van wellicht een traumahelikopter maar voordat die er Is ben je wel geland.
pi_158033450
quote:
1s.gif Op woensdag 2 december 2015 23:43 schreef Nivong het volgende:

[..]

Klopt inderdaad wat je zegt en die jongens van veiligvliegen snappen volgens mij niet hoe de luchtvaart kaart Is ingedeeld je mag gewoon vliegen in een CTR 2 of 3 zone ;)
Deze kaart klopt wel:http://www.dronevlieger.nl/drone-blog/112-drone-wetgeving.html
Ik hoop echt dat ze het snel gaan aanpakken. Dat je niet in CTR zones mag vliegen. Het slaat nergens op, je mag met je drone toch niet hoger dan 120 meter en 3km buiten een vliegveld (maar wel in de CTR zone) vliegt echt geen hond afgezien van wellicht een traumahelikopter maar voordat die er Is ben je wel geland.
Ja dit dus, die kaart is volgens mij vet bullshit
Dit bericht is intellectueel eigendom van Baas_bas. Het aanpassen, censureren of verwijderen is derhalve niet toegestaan. De lezer is zelf aansprakelijk voor de opvatting van de inhoud van de post. Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent.
  maandag 7 december 2015 @ 14:29:47 #11
132806 tokko1
Wat Shiz zegt ..
pi_158079747
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 december 2015 15:12 schreef Baas_bas het volgende:

[..]

Ja dit dus, die kaart is volgens mij vet bullshit
Nee dat is het niet ;)

Het is wel zo dat die 'extra' velden allemaal een 'bodem' hebben die hoger dan 300m ligt, en je eronder dus zonder problemen zou mogen/kunnen vliegen. Dus misschien overbodig zijn voor de hobbyist, maar 't is voor de volledigheid wel leuk dat ze ze erbij hebben gezet.
Check mijn china reviews op Reviewblog.tweakers.net
  Moderator / Redactie Sport maandag 7 december 2015 @ 14:31:12 #12
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_158079789
CTR2 is volgens mij ook vanaf de grond...
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_158204584

(De GoPro multicopter)

Die naam i.c.m. het type product. :P
pi_158474762
Zo, ik hoor er nu ook bij... dus tvp. :)

Mijn drones:

Denver DCH 600, gekregen met sinterklaas.
Hubsan X4, gekregen als relatiegeschenk.

Leuk speelgoed. 8-)
Niet meer aanwezig in dit forum.
  Moderator / Redactie Sport woensdag 23 december 2015 @ 19:09:50 #16
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_158537463
Mijn eerste poging buiten:


Man man man, wat een wind. Ik moest echt zo hard als ik kon tegen de wind invliegen om in de buurt te blijven.

Toch geslaagd eerste experimentje wat mij betreft, geen gekke ongelukken. :)
Niet meer aanwezig in dit forum.
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 26 december 2015 @ 12:05:08 #18
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_158537734
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 december 2015 11:49 schreef Molurus het volgende:
Mijn eerste poging buiten:


Man man man, wat een wind. Ik moest echt zo hard als ik kon tegen de wind invliegen om in de buurt te blijven.

Toch geslaagd eerste experimentje wat mij betreft, geen gekke ongelukken. :)
Een mooie vuistregel: niet boven windkracht 5 vliegen. Het kan wel, maar is niet aan te raden.

Ik ben de mijne ooit bijna kwijt geraakt omdat ik niet door had dat de gps niet goed was aangesloten. Op grote hoogte valt dat niet enorm op.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_158537860
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 december 2015 12:05 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Een mooie vuistregel: niet boven windkracht 5 vliegen. Het kan wel, maar is niet aan te raden.
Dit was op z'n hoogst windkracht 3-4 denk ik. Maar wel met rukwinden / wisselende windrichting. Meer wind had het echt niet moeten zijn inderdaad, anders was ik hem zeker kwijtgeraakt.

quote:
1s.gif Op zaterdag 26 december 2015 12:05 schreef Nattekat het volgende:

Ik ben de mijne ooit bijna kwijt geraakt omdat ik niet door had dat de gps niet goed was aangesloten. Op grote hoogte valt dat niet enorm op.
Mijne heeft niet eens GPS. :) Waar gebruik je die voor? Om hem automatisch naar een locatie te laten vliegen? Wat voor model heb je?
Niet meer aanwezig in dit forum.
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 26 december 2015 @ 12:28:20 #20
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_158538167
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 december 2015 12:11 schreef Molurus het volgende:

[..]

Dit was op z'n hoogst windkracht 3-4 denk ik. Maar wel met rukwinden / wisselende windrichting. Meer wind had het echt niet moeten zijn inderdaad, anders was ik hem zeker kwijtgeraakt.

[..]

Mijne heeft niet eens GPS. :) Waar gebruik je die voor? Om hem automatisch naar een locatie te laten vliegen? Wat voor model heb je?
Een DJI Phantom FC40, eerste model Phantom.

De GPS gebruik ik niet voor automatische vluchten. Het zorgt ervoor dat ie op z'n plek blijft als ik niks met de afstandsbediening doe of recht omhoog wil, dat de vluchten gecontroleerder zijn dus.

En een mooie toevoeging is de return-to-home, iets wat ik hopelijk nooit nodig heb.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_158538252
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 december 2015 12:28 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Een DJI Phantom FC40, eerste model Phantom.
Mooi ding... wel duidelijk hogere prijsklasse dan waar ik nu mee speel.

quote:
1s.gif Op zaterdag 26 december 2015 12:28 schreef Nattekat het volgende:

De GPS gebruik ik niet voor automatische vluchten. Het zorgt ervoor dat ie op z'n plek blijft als ik niks met de afstandsbediening doe of recht omhoog wil, dat de vluchten gecontroleerder zijn dus.

En een mooie toevoeging is de return-to-home, iets wat ik hopelijk nooit nodig heb.
Ik heb onlangs een 'drone workshop' gehad, daar demonstreerden ze 1 en ander met een Parrot Bebop. Die deed ook veel automatisch, wat het vliegen een stuk eenvoudiger maakt.

Aan de andere kant, zo'n ding waarbij je alles zelf moet doen geeft wel meer het gevoel dat je echt aan het vliegen bent wat ook wel charme heeft.

[ Bericht 0% gewijzigd door Molurus op 26-12-2015 12:38:22 ]
Niet meer aanwezig in dit forum.
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 26 december 2015 @ 12:35:56 #22
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_158538307
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 december 2015 12:32 schreef Molurus het volgende:

[..]

Mooi ding... wel duidelijk hogere prijsklasse dan waar ik nu mee speel.

[..]

Ik heb onlangs een 'drone workshop' gehad, daar demonstreerden ze 1 en ander met een Parrot Bebop. Dit deed ook veel automatisch, wat het vliegen een stuk eenvoudiger maakt.

Aan de andere kant, zo'n ding waarbij je alles zelf moet doen geeft wel meer het gevoel dat je echt aan het vliegen bent wat ook wel charme heeft.
Ik kan als ik wil alle hulpmiddelen uitzetten, echt alles. Dan kan je er alles mee doen, tot salto's aan toe :s)

Moet wel geactiveerd worden, dat heb ik nog niet gedaan. Vind het camera-gedeelte mooier.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_158538378
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 december 2015 12:35 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Ik kan als ik wil alle hulpmiddelen uitzetten, echt alles. Dan kan je er alles mee doen, tot salto's aan toe :s)

Moet wel geactiveerd worden, dat heb ik nog niet gedaan. Vind het camera-gedeelte mooier.
Sowieso vind ik dat steeds enger worden naarmate het apparaat meer kost. :D

Overigens kan die van mij wel salto's geautmatiseerd doen, da's best lollig. Ik moet alleen wel duidelijk zorgen dat hij voldoende hoog vliegt, want hij zakt behoorlijk na zo'n aktie.

Voor het wat leukere camerawerk moet ik nog even kijken wat handig is enzo. Met deze wind is het gewoon niet aan de orde, eigenlijk is dit de hele verkeerde tijd van het jaar.

Heb je nog leuke tips voor onderwerpen? Wat het lastig maakt, qua leuke video, is dat je strikt genomen bijna nergens mag vliegen.
Niet meer aanwezig in dit forum.
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 26 december 2015 @ 12:51:00 #24
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_158538600
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 december 2015 12:41 schreef Molurus het volgende:

[..]

Sowieso vind ik dat steeds enger worden naarmate het apparaat meer kost. :D

Overigens kan die van mij wel salto's geautmatiseerd doen, da's best lollig. Ik moet alleen wel duidelijk zorgen dat hij voldoende hoog vliegt, want hij zakt behoorlijk na zo'n aktie.

Voor het wat leukere camerawerk moet ik nog even kijken wat handig is enzo. Met deze wind is het gewoon niet aan de orde, eigenlijk is dit de hele verkeerde tijd van het jaar.

Heb je nog leuke tips voor onderwerpen? Wat het lastig maakt, qua leuke video, is dat je strikt genomen bijna nergens mag vliegen.
Grote hoogte vind ik leuk, zo lang ik hem maar kan zien. Als ik hem kwijt raak, ga ik direct omlaag tot ik hem weer zie.

Soms vlieg ik vanaf mijn achtertuin voor even snel een mooi plaatje, meestal weer-gerelateerd. Het mag officieel niet, ik doe dan ook niks meer dan recht naar boven en terug naar beneden.

Legaal leg ik meestal infrastructuur (afritten, stations, treinen, bussen en kernen of natuurgebieden op een grotere hoogte vast. Helaas is ie sinds de zomer zijn doos niet meer uit geweest, ik heb het echt enorm druk en het weer helpt ook niet.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_158539531
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 december 2015 12:51 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Grote hoogte vind ik leuk, zo lang ik hem maar kan zien. Als ik hem kwijt raak, ga ik direct omlaag tot ik hem weer zie.
Ja, ik had vandaag ook graag hoger gevlogen dan ik ben gekomen.. het zicht was an sich goed, maar met die wind durfde ik het gewoon niet aan. Het kan op 30-40 meter onverwacht hard waaien, en dan ligt ie gewoon een paar honderd meter verder in de sloot als ik niet uitkijk.

Maar gewoon geduldig wachten op iets rustiger wind.

quote:
1s.gif Op zaterdag 26 december 2015 12:51 schreef Nattekat het volgende:

Legaal leg ik meestal infrastructuur (afritten, stations, treinen, bussen en kernen of natuurgebieden op een grotere hoogte vast. Helaas is ie sinds de zomer zijn doos niet meer uit geweest, ik heb het echt enorm druk en het weer helpt ook niet.
Hmm, er zijn best wel wat strenge regels... maar kennelijk mag je inderdaad nog redelijk dicht in de buurt van afritten en stations enzo komen. (Er geldt een advies: hou minimaal 50 meter afstand, dat is goed te doen.) Goede tip!

[ Bericht 0% gewijzigd door Molurus op 26-12-2015 13:53:27 ]
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_158539627
Was deze al gepost? Poster van rijksoverheid met drone regels op een rij:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_158544208
Als ik die die kaart zo uit de OP bekijk, mag je over een groot deel van de drukst bevolkte steden van Nederland niet vliegen met een drone.

Dan heb je eigenlijk weinig aan zo'n mooie dure drone met idem dito dure camera eraan. Op het platteland ben je namelijk snel uitgekeken wat vliegen en filmen betreft.

Aan de andere kant begrijp ik zeer goed dat er niet gevlogen mag worden in CTR zones. Vliegen boven drukbezochte gebieden kan evenwel voor lelijke wonden zorgen. Je kunt immers niet garanderen dat zo'n drone goed blijft functioneren eenmaal in de lucht. Zo'n vallend blok met vlijmscherpe propellers wil je niet op je kop krijgen of dat van je kind.

Dus mij niet gezien met een drone van 400+ euro. Ziet er mooi uit en interessant, maar ik blijf het voorlopig alleen aankijken. :)
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 26 december 2015 @ 17:11:50 #28
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_158544342
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 december 2015 17:05 schreef Gruj0 het volgende:
Als ik die die kaart zo uit de OP bekijk, mag je over een groot deel van de drukst bevolkte steden van Nederland niet vliegen met een drone.

Dan heb je eigenlijk weinig aan zo'n mooie dure drone met idem dito dure camera eraan. Op het platteland ben je namelijk snel uitgekeken wat vliegen en filmen betreft.

Aan de andere kant begrijp ik zeer goed dat er niet gevlogen mag worden in CTR zones. Vliegen boven drukbezochte gebieden kan evenwel voor lelijke wonden zorgen. Je kunt immers niet garanderen dat zo'n drone goed blijft functioneren eenmaal in de lucht. Zo'n vallend blok met vlijmscherpe propellers wil je niet op je kop krijgen of dat van je kind.

Dus mij niet gezien met een drone van 400+ euro. Ziet er mooi uit en interessant, maar ik blijf het voorlopig alleen aankijken. :)
Dat kaartje klopt niet. CTR3 en mogelijk ook 2 zijn vrij toegankelijk.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_158638147
Zo, net terug van een iets succesvoller sessie. Duidelijk minder wind. 8-)

Terwijl ik aan het stijgen was vroeg ik me af: wat gebeurt er eigenlijk als ik op de maximale range van de RC kom? Krijg ik een waarschuwing? Vliegt ie er vandoor?

Ieg best hoog gekomen. Straks even filmpjes uitzoeken / uploaden.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_158638782
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_158877564
Nou, ik heb m'n lesje wel weer geleerd: mijn kleine hubsan x4 is er vandoor, never to be seen again.

*note to self* : geen 360 graden turns proberen op grote hoogte als er wind staat en je niet goed kunt zien wat de voorkant is.
Niet meer aanwezig in dit forum.
  Moderator / Redactie Sport woensdag 6 januari 2016 @ 17:56:47 #32
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_158877832
quote:
0s.gif Op woensdag 6 januari 2016 17:43 schreef Molurus het volgende:
Nou, ik heb m'n lesje wel weer geleerd: mijn kleine hubsan x4 is er vandoor, never to be seen again.

*note to self* : geen 360 graden turns proberen op grote hoogte als er wind staat en je niet goed kunt zien wat de voorkant is.
Wat is er gebeurd? :o

Uit het zicht verloren op grote hoogte?
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_158878059
quote:
1s.gif Op woensdag 6 januari 2016 17:56 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Wat is er gebeurd? :o

Uit het zicht verloren op grote hoogte?
Ja, ik vloog op grote hoogte... wilde een 360 graden turn proberen om de omgeving te filmen... maar moest al corrigeren voor de wind.

Dat laatste ging dus mis op het moment dat ik begon te draaien. Dan moet je anders corrigeren voor de wind, en dat desorienteerde me.

Ik kon daarna niet goed meer zien wat nu voor en achter was en welke kant hij precies opvloog. Daarna verloor ik hem achter de bomen uit het zicht. Nog wel naar gezocht, no luck.

Hubsan X4 + SD kaartje, foessie.

Wel nog even een berichtje achtergelaten op www.dronegevonden.nl

Zal wel niks uithalen, maar wie weet. Intussen maar een nieuwe besteld. Heb m'n lesje wel geleerd: dat soort turns eerst goed oefenen laag boven de grond en met wind.
Niet meer aanwezig in dit forum.
  Moderator / Redactie Sport woensdag 6 januari 2016 @ 18:10:37 #34
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_158878095
Gewoon weggewaaid dus ;(

Goed excuus om een GPS-drone aan te schaffen :Y)
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_158878134
quote:
0s.gif Op woensdag 6 januari 2016 18:10 schreef Nattekat het volgende:
Gewoon weggewaaid dus ;(
yep :'(

Nou ja, eigen schuld dikke bult enzo. Was gewoon een domme actie van me. Gelukkig was het geen peperdure drone ofzo.

quote:
0s.gif Op woensdag 6 januari 2016 18:10 schreef Nattekat het volgende:

Goed excuus om een GPS-drone aan te schaffen :Y)
Vliegen die automatisch terug als het misgaat? Da's wel nice!

Heb sowieso nog een X4 besteld... gewoon omdat ze a) niet zo duur zijn, en b) retewendbaar. Ze zijn echt ongelofelijk leuk om mee te stuntvliegen.
Niet meer aanwezig in dit forum.
  Moderator / Redactie Sport woensdag 6 januari 2016 @ 18:14:34 #36
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_158878166
quote:
0s.gif Op woensdag 6 januari 2016 18:12 schreef Molurus het volgende:

[..]

yep :'(

Nou ja, eigen schuld dikke bult enzo. Was gewoon een domme actie van me. Gelukkig was het geen peperdure drone ofzo.

[..]

Vliegen die automatisch terug als het misgaat? Da's wel nice!

Heb sowieso nog een X4 besteld... gewoon omdat ze a) niet zo duur zijn, en b) retewendbaar. Ze zijn echt ongelofelijk leuk om mee te stuntvliegen.
Die waaien überhaupt niet weg met GPS-lock aan :)
Tenzij het harder waait dan de maximum snelheid van de drone, dan wordt het lastig.

Maar ze komen ook weer terug als ze out-of-range komen.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_158878251
quote:
1s.gif Op woensdag 6 januari 2016 18:14 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Die waaien überhaupt niet weg met GPS-lock aan :)
Tenzij het harder waait dan de maximum snelheid van de drone, dan wordt het lastig.

Maar ze komen ook weer terug als ze out-of-range komen.
Nice!

Wellicht dat ik tzt ook eens rondkijk voor zo'n ding. Zal vermoedelijk wel behoorlijk schelen in de prijs, en ze zijn vast niet zo klein als die Hubsan X4.

Voor het moment maar gewoon even blijven oefenen denk ik.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_158884091
DJI bestaat 10 jaar. Daarom kortingen op hun quadcopters:

- Phantom 3 Standard: ¤919 ¤599
- Phantom 3 Advanced: ¤1099 ¤899
- Phantom 3 4K: ¤1159 ¤899
Cameranu.nl heeft dezelfde prijzen.
  Moderator / Redactie Sport woensdag 6 januari 2016 @ 21:27:07 #39
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_158884248
En ik vond de mijne met 400¤ al duur...
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  woensdag 6 januari 2016 @ 22:36:22 #40
50442 DaMook
Lonely together ( Miss u Caro)
pi_158887136
Mijn phantom 2 vision+ is te koop voor 500 euro :) . En ik kan het geld goed gebruiken, dus als iemand hem wil, graag.
The only easy day, was yesterday. (USMC)

Live for today, cause yesterday is gone and tomorrow may never come. (Ducky, NCIS)
I'll grow old with her, just from a far. (Harold, POI)
  Moderator / Redactie Sport woensdag 6 januari 2016 @ 22:43:20 #41
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_158887480
quote:
99s.gif Op woensdag 6 januari 2016 22:36 schreef DaMook het volgende:
Mijn phantom 2 vision+ is te koop voor 500 euro :) . En ik kan het geld goed gebruiken, dus als iemand hem wil, graag.
Had je een aantal maanden eerder moeten doen :+
Die 100¤ extra had ik er graag voor over gehad
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  donderdag 7 januari 2016 @ 19:45:50 #42
50442 DaMook
Lonely together ( Miss u Caro)
pi_158909138
quote:
0s.gif Op woensdag 6 januari 2016 22:43 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Had je een aantal maanden eerder moeten doen :+
Die 100¤ extra had ik er graag voor over gehad
Op 26 september ook al een keer in dit topic gemeld ;) (al was de vraag prijs toen 800).
The only easy day, was yesterday. (USMC)

Live for today, cause yesterday is gone and tomorrow may never come. (Ducky, NCIS)
I'll grow old with her, just from a far. (Harold, POI)
  Moderator / Redactie Sport donderdag 7 januari 2016 @ 19:47:09 #43
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_158909207
quote:
99s.gif Op donderdag 7 januari 2016 19:45 schreef DaMook het volgende:

[..]

Op 26 september ook al een keer in dit topic gemeld ;) (al was de vraag prijs toen 800).
In maart vast nog niet :P
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_158953925
Leuk artikel, vooral het filmpje is interessant:

http://tweakers.net/video(...)s-tot-luchttaxi.html
Niet meer aanwezig in dit forum.
  Moderator / Redactie Sport zondag 24 januari 2016 @ 00:33:45 #45
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_159347355
-opgelost :P-

[ Bericht 31% gewijzigd door Nattekat op 24-01-2016 18:14:04 ]
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_159448731
quote:
0s.gif Op woensdag 6 januari 2016 21:22 schreef Iemand91 het volgende:
DJI bestaat 10 jaar. Daarom kortingen op hun quadcopters:

- Phantom 3 Standard: ¤919 ¤599
- Phantom 3 Advanced: ¤1099 ¤899
- Phantom 3 4K: ¤1159 ¤899
Cameranu.nl heeft dezelfde prijzen.
Nu bij Mediamarkt:

Phantom 3 Standard: ¤495,01
Phantom 3 Advanced: ¤742,91
Phantom 3 4K: ¤957,80
Phantom 3 Professional: ¤1.156,12

EDIT: met CashbackXL gaat er nog 3% van de van de orderwaarde (excl. BTW) af.

[ Bericht 3% gewijzigd door Iemand91 op 27-01-2016 22:29:20 ]
pi_159448940
Prijzige boel.

Ik hou het voorlopig even bij m'n Hubsan X4 tot ik het gevoel heb dat ik met wind door een doolhof kan vliegen zonder iets te raken.

Momenteel ben ik al blij als ik met de neus naar me toe terug kan vliegen zonder totaal gedesorienteerd te raken.
Niet meer aanwezig in dit forum.
  donderdag 28 januari 2016 @ 08:09:37 #48
50442 DaMook
Lonely together ( Miss u Caro)
pi_159457992
quote:
0s.gif Op woensdag 27 januari 2016 20:28 schreef Iemand91 het volgende:

[..]

Nu bij Mediamarkt:

Phantom 3 Standard: ¤495,01
Phantom 3 Advanced: ¤742,91
Phantom 3 4K: ¤957,80
Phantom 3 Professional: ¤1.156,12

EDIT: met CashbackXL gaat er nog 3% van de van de orderwaarde (excl. BTW) af.
Niet leuk aangezien ik mijn phantom 2 vision+ nog steeds wil verkopen. Krijg ik op deze manier dus niets meer voor :{ .
The only easy day, was yesterday. (USMC)

Live for today, cause yesterday is gone and tomorrow may never come. (Ducky, NCIS)
I'll grow old with her, just from a far. (Harold, POI)
  vrijdag 29 januari 2016 @ 16:02:52 #49
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_159495165
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
pi_159993380
Even testen met de Hubsan x4. :P


Shaky, en beeldkwaliteit kan beter. Maja, voor een drone van die prijs.
Niet meer aanwezig in dit forum.
  maandag 22 februari 2016 @ 21:40:21 #52
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_160130746
Dang, da's ook niet slecht. 399 USD voor een Phantom 2 met gimbal.
http://www.bhphotovideo.c(...)quadcopter_v2_0.html
Waar je gewoon zoiets mee kan:
Dat zijn nog eens andere prijzen. ;( -O-
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
pi_160133822
Ik ga vermoedelijk een Hubsan X4 Micro Drone FPV H107D+ aanschaffen.

Iemand ervaring met dit model?

Bijzonderheden:

- Klein ding, net als de andere X4 modellen
- FPV
- Headless mode
- Altitude hold
- 2MP camera HD720p
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_160134039
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_160134570
quote:
0s.gif Op maandag 22 februari 2016 21:40 schreef shiznuts het volgende:
Dang, da's ook niet slecht. 399 USD voor een Phantom 2 met gimbal.
http://www.bhphotovideo.c(...)quadcopter_v2_0.html
Waar je gewoon zoiets mee kan:
Dat zijn nog eens andere prijzen. ;( -O-
Phantom 3 Standard was ¤495.
Pak 'm beet ¤100 meer maar dan inclusief camera, video-link en de verbeteringen van de Phantom 3 t.o.v. de 2.
IMHO de meerprijs meer dan waard. (een goed FPV-kit met scherm e.d. is al duurder dan ¤100).

Tegelijk is die toegankelijkheid ook een nadeel, want als je dan leest dat men die dingen volautomatisch laat vliegen (stijgen, dalen, routeplan) en dus feitelijk zélf niet kunnen vliegen wordt je daar niet blij van.

Plus vliegen zoals in die video is ook verboden.
  maandag 22 februari 2016 @ 23:22:59 #56
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_160134715
True.
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
  Moderator / Redactie Sport maandag 22 februari 2016 @ 23:37:23 #57
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_160135166
quote:
0s.gif Op maandag 22 februari 2016 21:40 schreef shiznuts het volgende:
Dang, da's ook niet slecht. Nu
399 USD voor een Phantom 2 met gimbal.
http://www.bhphotovideo.c(...)quadcopter_v2_0.html
Waar je gewoon zoiets mee kan:
Dat zijn nog eens andere prijzen. ;( -O-
Leuk. De nieuwe generatie is nu officieel goedkoper dan mijn FC40 van nog geen jaar oud :{
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_160182371
quote:
DJI unveils what it has in store for 2016 on March 1st (US Time).
  vrijdag 26 februari 2016 @ 23:55:54 #59
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_160247745
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
pi_160255814
Mooi Drone weer vandaag. 8-)

Heb net die Hubsan H107D+ binnen. Straks even proberen, eerst maar s even de handleiding goed lezen. :P
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_160257493
Het is ff wennen aan de controls, maar gaaf ding! _O_

Helaas moet de batterij weer ff opgeladen worden. :P
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_160265826
Hallo. Ik wil ook een quadcopter aanschaffen om leuk mee te kunnen spelen. Ik heb even gauw dit topic door gelezen en op bol.com gekeken. Ik kwam deze 2 tegen die mij interessant lijken.

https://m.bol.com/nl/p/sy(...)rt/9200000046785402/

https://m.bol.com/nl/p/hu(...)ne/9200000035472671/

Welke van deze 2 raden jullie mij aan, of zijn er andere opties om mee te starten? Ik heb een momenteel een budget van ~ 150 - 200 euro.
Hearing voices from afar, Join the madness when the curtain falls.
We are the ones, To ignite the darkened skies.
pi_160266063
Ik heb dus de laatste van de twee net aangeschaft, maar dan de plus uitvoering ervan.

Het hangt er een beetje vanaf waar je voor gaat... als het je gaat om puur de lol van het vliegen dan is deze leuker (en goedkoper):

http://www.hubsan-winkel.(...)e-x4-met-hd-cam.html

En je kunt er nog steeds aardig mee filmen. (Geen foto optie.)

Die H107D is wel beter als het gaat om het maken van foto- en videoopnames. De plus uitvoering heeft een altitude hold. De H107D en de H107D+ hebben beide FPV. Het vliegen op FPV is voor een beginner echter niet heel erg aan te raden.

Die Syma heb ik zelf geen ervaringen mee.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_160269388
Ik weet nog niet helemaal wat ik van die altitude hold moet denken. Het is een feature die niet kan worden uitgezet, zover ik kan zien.. en die het vliegen wel heel anders maakt.

Ik moet het nog outdoor proberen, teveel wind vandaag helaas, maar indoor varieert de hoogte waarop hij vliegt behoorlijk... de verleiding is groot om dat te corrigeren, maar dat moet je nu juist niet doen. Hij reageert vermoed ik ook op de tafels / banken waar ik overheen vlieg. :P

Het zal buiten uitstekend werken vermoed ik, maar dat moet ik nog proberen. Hoe dan ook, de feature heeft voor- en nadelen.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_160269459
Ik wil er foto's/video's mee maken in de omgeving en ook een beetje mee stunten als dat mogelijk is. Na het doorzoeken van je link twijfel ik tussen de x4 of de x4 plus. Denk dat je voor 20 euro meer dan toch voor de plus kunt gaan of niet?

Ik kwam ook nog deze tegen: http://www.kamera-express(...)drone#DescTabsAnchor. Eigenlijk omdat het toch wel kriebelt en ik de drone het liefst gisteren nog zou willen kopen :+. Vage eigenschap van mij _O-. Die drone is ook een heel stuk groter - 60x60 cm heeft dat veel invloed op de vlieg eigenschappen?
Hearing voices from afar, Join the madness when the curtain falls.
We are the ones, To ignite the darkened skies.
pi_160269722
Dat heeft absoluut invloed op de vliegeigenschappen, ja.

Of het toeval is weet ik niet, maar die DCH-600 is mijn eerste drone. :)

Doordat hij zo groot is is hij veel minder geschikt om binnen mee te vliegen. En buiten is hij, hoewel je dat niet direct zou verwachten, gevoeliger voor wind dan die kleine hubsans zijn.

Die altitude hold maakt het vermoed ik makkelijker om er goed en stabiel foto's en films mee te maken, zeker buiten. Maar als je goed wil leren vliegen en het ook leuk vindt om er indoor mee te vliegen dan is die plus minder geschikt denk ik.

Dus het is een beetje 'indoor vliegen + goed leren vliegen' vs goed en stabiel foto's en films kunnen maken.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_160269768
Die plus uitvoeringen hebben trouwens ook een headless mode, die kan wel aan/uit worden gezet.

Headless houdt in dat 'vooruit' altijd dezelfde kant op is, ook als je de drone draait.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_160269851
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 februari 2016 22:04 schreef Molurus het volgende:

Maar als je goed wil leren vliegen en het ook leuk vindt om er indoor mee te vliegen dan is die plus minder geschikt denk ik.

Ik neem aan dat je hier ipv de plus de DCH-600 bedoelt?
Hearing voices from afar, Join the madness when the curtain falls.
We are the ones, To ignite the darkened skies.
pi_160269949
quote:
10s.gif Op zaterdag 27 februari 2016 22:08 schreef pl4kkie het volgende:

[..]

Ik neem aan dat je hier ipv de plus de DCH-600 bedoelt?
Nee, daarmee bedoel ik die X4 plus. De X4 plus heeft twee dingen die de X4 niet heeft: altitude hold en headless mode.

En die altitude hold zorgt ervoor dat hij geschikter is voor stabiel foto's en video's maken, maar minder geschikt is om er indoor mee te vliegen en goed te leren vliegen.

Die DCH-600 is voor het maken van foto's en video's denk ik minder goed dan die X4 plus. Maar daar zou ik sowieso niet indoor mee vliegen. :) De controls van de DCH-600 zijn ongeveer hetzelfde als die van de X4. Geen altitude hold of headless mode.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_160270206
Okee bedankt voor je duidelijk informatie en hulp. ^O^ Ik ga nog even nadenken over de DCH-600 en x4 met hd cam.

Hoelang duurt het ongeveer voordat je accu;s zijn opgeladen? Is het ook mogelijk om de accu met een goede powerbank op te laden als je bv ergens heen gaat en je hebt je drone mee?
Hearing voices from afar, Join the madness when the curtain falls.
We are the ones, To ignite the darkened skies.
pi_160270399
quote:
10s.gif Op zaterdag 27 februari 2016 22:19 schreef pl4kkie het volgende:
Okee bedankt voor je duidelijk informatie en hulp. ^O^ Ik ga nog even nadenken over de DCH-600 en x4 met hd cam.
Als ik tussen die twee zou moeten kiezen zou ik persoonlijk voor die x4 met hd cam gaan. Hij vliegt erg prettig en nauwkeurig, zowel binnen als buiten. En je kunt er ook prima mee filmen. Kwaliteit vergelijkbaar met die DCH-600, maar wel minder dan de plus.

Enige nadeel is dat je er geen foto's mee kunt maken, en de video alleen kunt starten / stoppen met een knop op de quadcopter zelf. Maar als drone om mee te beginnen gewoon een erg leuk ding.

quote:
10s.gif Op zaterdag 27 februari 2016 22:19 schreef pl4kkie het volgende:

Hoelang duurt het ongeveer voordat je accu;s zijn opgeladen? Is het ook mogelijk om de accu met een goede powerbank op te laden als je bv ergens heen gaat en je hebt je drone mee?
Opladen van 1 batterij op de USB van m'n PC duurt ongeveer 45 minuten. Voor m'n X4 heb ik er 1 reserve batterij bij.

Dat is een ander belangrijk verschil tussen de X4 en de X4 plus trouwens: er zijn bij mijn weten geen externe laders voor de batterijen van de X4 plus, en je moet ze opladen met de quadcopter op USB aangesloten. De batterijen van de X4 kun je er gewoon uithalen en met een snoertje op de PC aansluiten.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_160270459
Oh, de DCH-600 heeft trouwens ook een batterij die eruit gehaald en extern opgeladen kan worden. Die doet er wel iets langer over om op te laden, 1.5-2 uur. En ik heb maar 1 batterij voor die drone.

Dus als het gaat om buiten vliegen.. dan zou ik zeggen: die DCH-600 is gevoeliger voor wind en de batterij doet er langer over om op te laden, maar je kunt foto's en video's wel starten/stoppen vanaf de controller.

[ Bericht 20% gewijzigd door Molurus op 27-02-2016 22:45:15 ]
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_160271272
Ik was er bijna uit om voor de x4 te gaan tot je edit. Nu twijfel ik weer :P. Er zijn winkels morgen open waar de DCH of de x4 te koop zijn. Ik neig toch meer naar de x4 alleen al wegens het feit dat de accu's niet zo heel duur zijn en minder oplaad tijd hebben dan de DCH-600. Denk dat het start stoppen van filmen op de quadcopter zelf niet echt als beginnend bestuurder uit moet gaan maken.
Hearing voices from afar, Join the madness when the curtain falls.
We are the ones, To ignite the darkened skies.
pi_160271327
Precies, dat denk ik ook. Je kunt filmpjes eventueel achteraf editen of screenshots eruit nemen als je een foto wil. :)

Overall denk ik dat de X4 gewoon een leukere quadcopter is. Maar goed, het is uiteindelijk ook deels een kwestie van smaak. Dat je er bijvoorbeeld ook leuk indoor mee kunt vliegen vind ik zelf wel een groot voordeel van die X4. Dat geeft me veel meer gelegenheid om wat te oefenen, want het aantal dagen dat het windstil is en niet regent is niet zo talrijk helaas.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_160271551
quote:
10s.gif Op zaterdag 27 februari 2016 22:49 schreef Molurus het volgende:
Precies, dat denk ik ook. Je kunt filmpjes eventueel achteraf editen of screenshots eruit nemen als je een foto wil. :)

Overall denk ik dat de X4 gewoon een leukere quadcopter is. Maar goed, het is uiteindelijk ook deels een kwestie van smaak. Dat je er bijvoorbeeld ook leuk indoor mee kunt vliegen vind ik zelf wel een groot voordeel van die X4. Dat geeft me veel meer gelegenheid om wat te oefenen, want het aantal dagen dat het windstil is en niet regent is niet zo talrijk helaas.
Ja, dat denk ik dus ook. Zelf 's zomers is het vrijwel nooit windstil. Het gaat dus de x4 worden. Thanks voor je hulp/informatie O+
Hearing voices from afar, Join the madness when the curtain falls.
We are the ones, To ignite the darkened skies.
pi_160271704
quote:
10s.gif Op zaterdag 27 februari 2016 22:56 schreef pl4kkie het volgende:

[..]

Ja, dat denk ik dus ook. Zelf 's zomers is het vrijwel nooit windstil. Het gaat dus de x4 worden. Thanks voor je hulp/informatie O+
Daar ga je geen spijt van krijgen denk ik, en graag gedaan. :)

Oh, en nog 1 ding: SD kaart is niet meegeleverd (bij geen enkele van de modellen), dus die moet je nog apart aanschaffen. En een extra batterij erbij kan ik ook wel aanraden. En in de controller gaan 4 AAA batterijen, die zitten er volgens mij ook niet bij.

Enjoy!
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_160278855
Indoor dus geen groot succes, maar buiten zijn die altitude hold en headless mode heerlijk! 8-)

Het filmt ook veel stabieler.
Niet meer aanwezig in dit forum.
  Moderator / Redactie Sport zondag 28 februari 2016 @ 11:13:07 #78
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_160279147
Wat is er stuk? :N
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_160279219
quote:
0s.gif Op zondag 28 februari 2016 11:13 schreef Nattekat het volgende:
Wat is er stuk? :N
Niks?

Nou ja, ik had wel even gedonder met m'n DCH-600. Die protectors van de rotorbladen lijken iets te krap... dus die heb ik er maar af gehaald. (De rotorbladen klapperden tegen de protectors aan. :N )

Maar verder is alles goed gegaan vandaag. :) Nu de hele meuk batterijen weer opladen.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_160279233
Wat ik bedoelde is dat de altitude hold indoor gewoon niet erg goed / nauwkeurig werkt. ;) En kan helaas ook niet worden uitgezet. Maar buiten... perfect!

Wat wel een beetje jammer was is dat de lens van mn h107d+ vies bleek te zijn, dus het beeld - hoewel heel erg stabiel - is een beetje blurry. :@

Als test geslaagd, maar de filmpjes iets minder. Straks nog eens een poging wagen met schone lens.

[ Bericht 42% gewijzigd door Molurus op 28-02-2016 11:27:36 ]
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_160280022
Hmm... dit is niet zo mooi: het onscherpe beeld dat ik had met de h107d+ lijkt niets te maken te hebben met viezigheid op de lens, het beeld is consistent onscherp. Met wat zoeken op internet moet ik concluderen dat ik niet de enige ben met dit probleem. :{

Dat wordt zoeken naar fixes. Ik heb Hubsan maar ff gemaild. Ben benieuwd.

[ Bericht 7% gewijzigd door Molurus op 28-02-2016 12:35:58 ]
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_160283291
Ik heb de x4 vanmiddag gekocht. Ben er nu een beetje mee aan het spelen. Wat een leuk ding is het _O_. Merk al wel dat ik het besturen binnen heel goed moet oefenen :+
Hearing voices from afar, Join the madness when the curtain falls.
We are the ones, To ignite the darkened skies.
pi_160283469
quote:
1s.gif Op zondag 28 februari 2016 14:24 schreef pl4kkie het volgende:
Ik heb de x4 vanmiddag gekocht. Ben er nu een beetje mee aan het spelen. Wat een leuk ding is het _O_. Merk al wel dat ik het besturen binnen heel goed moet oefenen :+
8-)

Yep, erg leuk ding!

Probeer in eerste instantie de achterkant naar je toe te houden, dat is het makkelijkst. En goed doseren met alles wat je doet.

Je zult waarschijnlijk merken dat als je de neus naar je toe draait het snel misgaat. Maar inmiddels ben ik, met veel oefenen, zo ver dat ik rustig en beheerst een cirkeltje kan vliegen in de kamer.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_160283729
In expert mode kun je flips maken. Maar ik raad je af om dat binnen te proberen, je hebt er nogal wat ruimte voor nodig.

Normal mode / expert mode schakel je door de throttle stick in te drukken. (Rechts.) 1 beep = normal, 2 beeps = expert. Voor binnen zou ik hem gewoon op normal houden. :P

Oh, en PS: de batterij wordt voelbaar warm als je hem net leeg hebt gevlogen. Beste om die even te laten afkoelen voordat je hem gaat opladen. (Duurt 1-2 minuten ofzo.)
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_160284317
Oh, en nog een paar tips. :P

1) Gebruik altijd mode 2. Mode 1 is... sja... kut. Default staat ie in mode 2, maar mocht dat niet zo zijn, zo schakel je mode 2 in:

- zet de controller eerst uit, druk dan beide sticks naar linksboven en terwijl ze naar linksboven staan zet je de controller aan. Er gaat een rood lampje knipperen.
- draai beide sticks een paar keer rond om te calibreren.
- hou 1 van de trim knoppen 2 seconden ingedrukt. Als het goed is verschijnt er rechtsonder in het display 'm2'.
- zet controller weer uit en aan voordat je weer gaat pairen met de quadcopter. (Zet altijd eerst controller aan, dan de quadcopter. Bij loskoppelen eerst de quadcopter uit, daarna controller.)

2) Calibreren van de gyroscoop:

- Zet de controller aan
- Zet de X4 aan en wacht tot ze zijn gepaired. (Zet de X4 op een vlakke ondergrond als je dit doet.)
- druk de linkerstick naar rechtsonder en terwijl je hem daar houdt beweeg je de rechterstick een paar keer van links naar rechts. Als de gyroscoop gecalibreerd is dan knipperen de blauwe lampjes aan de voorkant van de X4 een paar keer.

Dit zijn twee dingen die niet heel duidelijk in de handleiding staan, maar wel handig om te weten.

[ Bericht 0% gewijzigd door Molurus op 28-02-2016 16:16:29 ]
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_160298898
quote:
0s.gif Op zondag 28 februari 2016 14:53 schreef Molurus het volgende:
Oh, en nog een paar tips. :P

1) Gebruik altijd mode 2. Mode 1 is... sja... kut. Default staat ie in mode 2, maar mocht dat niet zo zijn, zo schakel je mode 2 in:

- zet de controller eerst uit, druk dan beide sticks naar linksboven en terwijl ze naar linksboven staan zet je de controller aan. Er gaat een rood lampje knipperen.
- draai beide sticks een paar keer rond om te calibreren.
- hou 1 van de trim knoppen 2 seconden ingedrukt. Als het goed is verschijnt er rechtsonder in het display 'm2'.
- zet controller weer uit en aan voordat je weer gaat pairen met de quadcopter. (Zet altijd eerst controller aan, dan de quadcopter. Bij loskoppelen eerst de quadcopter uit, daarna controller.)

2) Calibreren van de gyroscoop:

- Zet de controller aan
- Zet de X4 aan en wacht tot ze zijn gepaired. (Zet de X4 op een vlakke ondergrond als je dit doet.)
- druk de linkerstick naar rechtsonder en terwijl je hem daar houdt beweeg je de rechterstick een paar keer van links naar rechts. Als de gyroscoop gecalibreerd is dan knipperen de blauwe lampjes aan de voorkant van de X4 een paar keer.

Dit zijn twee dingen die niet heel duidelijk in de handleiding staan, maar wel handig om te weten.
Thanks. dat is een hele goede beknopte beschrijving van de handleiding :P. Al krijg ik het nog niet helemaal voor elkaar om de drone goed af te stellen dattie als ik alleen gas geef voor hoogte maken dattie dan recht blijft. Geen idee of dat uberhaupt mogelijk is met de x4 of dat je altijd moet blijven corrigeren.

Vriendin moest toch nog wat lenzen kwijt dus die hebben we in gerolen bij kamera express en daar heb ik ook nog de DCH-600 voor gekocht. Daar is ook heel leuk mee te spelen. Zelfs binnenshuis. Net vloog ik een plant in, bijna alle bladeren eraf _O-. Het is echt wel een onwijs nadeel dat je maar max 10 minuten kan vliegen op 1 batterij. Als je denkt net lekker bezig te zijn gaan de ledjes alweer knipperen ;(. Heb voor de x4 nu al wel 3 batterijen dan, dat maakt het toch wat dragelijker. Alleen de batterijen voor de DCH-600 zijn wel een heel stuk duurder.
Overigens staat er in de omschrijving dat er een rood ledje moet gaan branden als je de batterij oplaad. Nou ik zie die echt nergens? Aangezien jij ook een DCH-600 hebt; kun je de leds aan de onderkant ook uitzetten zoals dat mogelijk is bij de x4? Zal toch aanzienlijk schelen in de batterij duur.
Hearing voices from afar, Join the madness when the curtain falls.
We are the ones, To ignite the darkened skies.
pi_160299216
quote:
10s.gif Op zondag 28 februari 2016 22:08 schreef pl4kkie het volgende:

[..]

Thanks. dat is een hele goede beknopte beschrijving van de handleiding :P. Al krijg ik het nog niet helemaal voor elkaar om de drone goed af te stellen dattie als ik alleen gas geef voor hoogte maken dattie dan recht blijft. Geen idee of dat uberhaupt mogelijk is met de x4 of dat je altijd moet blijven corrigeren.
Als hij heel erg drift dan moet je de gyroscoop calibreren. De rest kun je wel tweaken met de trimknoppen als het goed is. Een beetje drift heb je altijd wel though.

quote:
10s.gif Op zondag 28 februari 2016 22:08 schreef pl4kkie het volgende:

Vriendin moest toch nog wat lenzen kwijt dus die hebben we in gerolen bij kamera express en daar heb ik ook nog de DCH-600 voor gekocht. Daar is ook heel leuk mee te spelen. Zelfs binnenshuis. Net vloog ik een plant in, bijna alle bladeren eraf _O-.
Binnenshuis vliegen met die DCH-600 is ook best wel een slecht plan. _O-

quote:
10s.gif Op zondag 28 februari 2016 22:08 schreef pl4kkie het volgende:

Overigens staat er in de omschrijving dat er een rood ledje moet gaan branden als je de batterij oplaad. Nou ik zie die echt nergens?
Heb je dat met die DCH-600? Dat had ik ook.. met de lader die ik daarbij heb is het namelijk precies andersom. Uit als hij aan het laden is, rood lampje als ie vol is. Heel verwarrend.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_160299293
quote:
10s.gif Op zondag 28 februari 2016 22:08 schreef pl4kkie het volgende:

Aangezien jij ook een DCH-600 hebt; kun je de leds aan de onderkant ook uitzetten zoals dat mogelijk is bij de x4? Zal toch aanzienlijk schelen in de batterij duur.
Poeh, dat zou ik zoeven niet weten. Kan me inderdaad voorstellen dat het batterij scheelt, aan de andere kant gebruiken die LEDs niet bepaald veel.
Niet meer aanwezig in dit forum.
  Moderator / Redactie Sport zondag 28 februari 2016 @ 22:19:33 #89
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_160299474
LED vs 4 krachtige magnetische motors. Ik denk dat het effect minimaal is ;)
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_160299582
Ja, dat denk ik ook. Het zal op de totale batterijduur misschien 10-15 seconden schelen? Veel meer zal het echt niet zijn.

Nou is die DCH-600 best ruim uitgerust met LEDs, maar dan nog.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_160299681
quote:
0s.gif Op zondag 28 februari 2016 22:14 schreef Molurus het volgende:

[..]

Als hij heel erg drift dan moet je de gyroscoop calibreren. De rest kun je wel tweaken met de trimknoppen als het goed is. Een beetje drift heb je altijd wel though.
Als je altijd wat drift hebt dan krijg ik dat uiteindelijk wel goed met de trimknoppen. Het is na calibratie niet bizar veel.

quote:
[..]

Binnenshuis vliegen met die DCH-600 is ook best wel een slecht plan. _O-
Ik kon het toch niet laten omdat het vanmiddag bij ons behoorlijk hard waaide en ik toch ermee wilde spelen :+. 1 van onze katten is helemaal wild van de x4. Die heeft hem al een paar keer uit de lucht gemept _O-

quote:
[..]

Heb je dat met die DCH-600? Dat had ik ook.. met de lader die ik daarbij heb is het namelijk precies andersom. Uit als hij aan het laden is, rood lampje als ie vol is. Heel verwarrend.
ja met de DCH-600. Ik kan nergens op de oplader een lampje ontdekken. Als ik die batterij oplaad hou ik de tijd wel in de gaten. Zoals je al zei is de oplaadtijd ~ 1.5/2 uurtjes. Staat ook in de handleiding.
Hearing voices from afar, Join the madness when the curtain falls.
We are the ones, To ignite the darkened skies.
pi_160299921
quote:
10s.gif Op zondag 28 februari 2016 22:23 schreef pl4kkie het volgende:

[..]

Ik kon het toch niet laten omdat het vanmiddag bij ons behoorlijk hard waaide en ik toch ermee wilde spelen :+. 1 van onze katten is helemaal wild van de x4. Die heeft hem al een paar keer uit de lucht gemept _O-
Er komt ook een nogal hoge pieptoon van die X4 af. Voor de meeste mensen niet hoorbaar, maar voor katten en honden luid en duidelijk vrees ik. Zelf hoor ik het maar net.

quote:
10s.gif Op zondag 28 februari 2016 22:23 schreef pl4kkie het volgende:

[..]

ja met de DCH-600. Ik kan nergens op de oplader een lampje ontdekken. Als ik die batterij oplaad hou ik de tijd wel in de gaten. Zoals je al zei is de oplaadtijd ~ 1.5/2 uurtjes. Staat ook in de handleiding.
Het lampje zit aan de binnenkant van de adapter en is van buitenaf niet zichtbaar. Maar je ziet het als het goed wel als hij vol is.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_160300143
Het zal inderdaad door het geluid komen want naar de DCH-600 kijkt hij helemaal niet om. Daar wil hij overigens ook niet op slaan met zijn poot want ik heb ook al wat schaafwondjes op mn vingers zitten van de rotorbladen _O-.

Ik ben iig helemaal blij met mijn nieuwe hobbie :D. Nu alleen nog een rits extra batterijen/accu's kopen en we are good to go.
Hearing voices from afar, Join the madness when the curtain falls.
We are the ones, To ignite the darkened skies.
pi_160300252
Echt gaaf dat ze dit soort dingen tegenwoordig zo goed en betaalbaar kunnen maken. Het is toch hard gegaan ineens. 8-)
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_160300409
Over een jaartje heeft iedereen een drone in huis. Met sinterklaas en kerst gaat de trend die zich afgelopen jaar liet zien flink doorzetten denk ik.

Ik heb me in de winkels ook nog wel even staan vergapen aan de professionele drones. Wat een bakbeesten zijn dat zeg. Niet normaal. Als ik het heel erg leuk ga vinden is dat soort drone kopen toch echt een doel om te stellen.
Hearing voices from afar, Join the madness when the curtain falls.
We are the ones, To ignite the darkened skies.
pi_160323962
Ik word wel steeds beter met m'n X4. 8-)

Net zonder pauze en zonder crash 1 batterij helemaal leeg gevlogen met cirkeltjes en achtjes vliegen door de kamer.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_160350681


DJI voorziet Phantom 4-drone van extra sensoren voor autonome functies

DJI heeft de Phantom 4 aangekondigd. De drone beschikt over een 4k-camera voor het opnemen van video, maar heeft daarnaast diverse andere camera's en sensoren die het toestel in staat stellen om autonoom te vliegen. De Phantom 4 kan objecten herkennen, volgen en ontwijken.

DJI legt veel nadruk op de autonome functies van de Phantom 4. Gebruikers kunnen de drone met de ActiveTrack-functie de opdracht geven om een onderwerp te volgen door in de app een selectie te 'tekenen' op het beeld. In de Phantom 4 zijn drie extra camera's aanwezig, twee voorin en één aan de onderkant gemonteerd, waarmee een 3d-model gemaakt wordt van het geselecteerde onderwerp, dat vervolgens met behulp van tracking gevolgd kan worden door de drone.

Een andere mogelijkheid is de TapFly-functie, waarmee de gebruiker in de app op een punt in het beeld drukt, waarna de Phantom 4 daar zelf heen vliegt. Tijdens het volgen van onderwerpen of het vliegen naar een aangewezen punt houden de sensoren continu de omgeving in de gaten en kunnen obstakels vermeden worden. Bij gebruik van de TapFly-functie berekent de Phantom 4 zelf een nieuwe weg als er een obstakel in de weg staat, zegt de fabrikant.

Naast de drie extra camera's beschikt de Phantom 4 over twee ultrasone sensoren waarmee de omgeving in de gaten gehouden wordt. De drone zou zo op ieder moment in staat moeten zijn om te zien wat er zich afspeelt op een afstand van vijftien meter in de rondte en tot tien meter beneden het apparaat. De extra sensoren hebben een eigen processor die de informatie verwerkt en doorgeeft aan de 'vluchtcomputer'.

De sensoren worden ook ingezet bij de return to home-functie. Deze was al beschikbaar op eerdere drones van DJI, maar zou bij de Phantom 4 veel beter moeten werken, omdat de drone bij het terugkeren naar het basisstation rekening kan houden met obstakels in de omgeving en zo zelf de veiligste weg naar 'huis' kan vinden.

DJI zegt de Phantom 4 van een betere lens te hebben voorzien, die bestaat uit acht lenselementen voor scherpere beelden. De lens heeft een beeldhoek van 94 graden en een diafragma van f/2.8. In de camera zit een sensor van het 1/2.3"-formaat met een maximale fotoresolutie van 12 megapixel. Er kan gefilmd worden in uhd-resolutie van 3840x2160 pixels met 24, 25 of 30fps. In 1080p-resolutie is het mogelijk om te filmen in 60 en 120fps, voor het maken van slow-motionbeelden. De maximale bitrate is 60Mbit/s.

Hoewel DJI vliegen met de Phantom 4 dankzij de autonome functies eenvoudiger lijkt te willen maken voor een grote doelgroep, voorziet de fabrikant de drone ook van een sport-stand, waarin sneller gevlogen kan worden. De maximale snelheid is 72km/h en DJI raadt deze stand alleen aan voor gevorderde gebruikers.

De accu heeft een iets hogere capaciteit van 5350mAh en is goed voor maximaal 28 minuten vliegen volgens de specificaties. Het maximale bereik waarmee met de Phantom 4 gevlogen kan worden is vijf kilometer.

De DJI Phantom 4 is te bestellen voor 1599 euro. Volgens de fabrikant wordt de drone vanaf 15 maart geleverd. Er verschijnt voorlopig één uitvoering en de verschillende Phantom 3-modellen lijken dan ook in het assortiment te blijven.
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 1 maart 2016 @ 21:00:33 #98
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_160350894
Klonk interessant, tot de prijs _O-
Sowieso iets te veel onzinfuncties. Lijkt zo op een iphone.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  dinsdag 1 maart 2016 @ 21:37:12 #99
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_160352293
En voor die prijs heb je vier iPhones. :o

De features lijken me wel grappig. Het ontwijken van objecten enzo is best wel knap als dat goed werkt. Maar er gaat toch eigenlijk niks boven de lol van zelf vliegen.
Niet meer aanwezig in dit forum.
  dinsdag 1 maart 2016 @ 22:46:08 #100
299232 mitchelll0181
Just Different ...
pi_160354989
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 maart 2016 21:37 schreef Molurus het volgende:
En voor die prijs heb je vier iPhones. :o

De features lijken me wel grappig. Het ontwijken van objecten enzo is best wel knap als dat goed werkt. Maar er gaat toch eigenlijk niks boven de lol van zelf vliegen.
Daar gaat het niet om, als je een failsafe hebt ontwijkt dat ding bomen.

Ideaal
  woensdag 2 maart 2016 @ 18:31:27 #101
283159 pl4kkie
Het is FOK!
pi_160372451
Vandaag met de DCH-600 gevlogen op mn werk. We hebben een hal van 12.000 m2 :7. Dan kan je echt heerlijk vliegen met de quadcopter. Er zitten hier en daar ook nog obstakels voor als ik straks wat meer experience heb met de besturing e.d. Ook nog flips gemaakt enzo. Maar dat is niet moeilijk als je alleen maar je stick hoeft te gebruiken en op een knopje te drukken _O-
Hearing voices from afar, Join the madness when the curtain falls.
We are the ones, To ignite the darkened skies.
  woensdag 2 maart 2016 @ 18:38:35 #102
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_160372598
quote:
10s.gif Op woensdag 2 maart 2016 18:31 schreef pl4kkie het volgende:
Vandaag met de DCH-600 gevlogen op mn werk. We hebben een hal van 12.000 m2 :7. Dan kan je echt heerlijk vliegen met de quadcopter. Er zitten hier en daar ook nog obstakels voor als ik straks wat meer experience heb met de besturing e.d. Ook nog flips gemaakt enzo. Maar dat is niet moeilijk als je alleen maar je stick hoeft te gebruiken en op een knopje te drukken _O-
Damn, zo'n hal tot je beschikking hebben is wel ideaal zeg. :o
Niet meer aanwezig in dit forum.
  woensdag 2 maart 2016 @ 18:45:58 #103
283159 pl4kkie
Het is FOK!
pi_160372761
quote:
0s.gif Op woensdag 2 maart 2016 18:38 schreef Molurus het volgende:

[..]

Damn, zo'n hal tot je beschikking hebben is wel ideaal zeg. :o
Dat is zeker ideaal. Ik had de quadcopter eigenlijk meegenomen om aan aan aantal collega's te laten zien toen ik me ineens bedacht, joh ik kan hier mooi vliegen na werktijd. Zo geschiede :D. Dus vanaf nu gaat hij elke dag mee met 3 geladen batterijen. Kan ik mooi een half uurtje vliegen en zo gelijk de drukte op de weg een beetje ontlopen.

Met obstakels bedoel ik bovenloop kranen waar ik overheen kan vliegen. Rijen lampenbakken die op ongeveer een meter afstand van het dak hangen. Het pand is ongeveer 10 meter hoog dus dan moet ik echt wel wat meer ervaring hebben. We hebben ook nog werkplekken met die van elkaar gescheiden zijn met muren en pijlers. Genoeg materiaal om te stunten dus 8-)
Hearing voices from afar, Join the madness when the curtain falls.
We are the ones, To ignite the darkened skies.
  zaterdag 5 maart 2016 @ 12:14:24 #104
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_160436309
Wat een lekker drone weer! 8-)

Hubsan X4


Hubsan H107D


Opvallend verschillende kwaliteit.

De X4 vliegt wel veel eenvoudiger moet ik zeggen, zou je niet verwachten, aangezien de H107D altitude hold en headless mode heeft.

Maar ik heb somehow grote problemen met die altitude hold, zeker bij het dalen. Het is alsof hij bij het dalen eigenlijk alleen maar omhoog wil, best wel eng.

[ Bericht 80% gewijzigd door Molurus op 05-03-2016 12:28:44 ]
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_160437257
Vandaag voor het eerste met de DCH-600 buiten gevlogen. Nadat ik geland was wil 1 motor niet meer uit zichzelf draaien. Zodra ik een zetje geef draait de rotor weer maar wel uit balans. De hele gyro lijkt overigens wel uit balans. Lekker dan...

Leuk park Molorus. Is dat in eindhoven?
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 5 maart 2016 @ 13:08:12 #106
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_160437295
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 maart 2016 13:05 schreef Najieto het volgende:
Vandaag voor het eerste met de DCH-600 buiten gevlogen. Nadat ik geland was wil 1 motor niet meer uit zichzelf draaien. Zodra ik een zetje geef draait de rotor weer maar wel uit balans. De hele gyro lijkt overigens wel uit balans. Lekker dan...
Dat klinkt als een overleden motor. Verklaart al je problemen
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  zaterdag 5 maart 2016 @ 13:09:16 #108
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_160437319
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 maart 2016 13:05 schreef Najieto het volgende:

Leuk park Molorus. Is dat in eindhoven?
Leuk plekje inderdaad. Dit is in Delft. :)

Kut van je DCH-600. Die heb ik vandaag thuisgelaten, alleen met de kleintjes op pad geweest.
Niet meer aanwezig in dit forum.
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 5 maart 2016 @ 13:12:52 #109
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_160437384
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 maart 2016 13:09 schreef Najieto het volgende:
Dat is wel verdomd snel dan. Ik heb de copter nog geen week..
Je kan proberen een spanningzoeker op de magneten te houden en zo te kijken of elk deel wel wat krijgt.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  zaterdag 5 maart 2016 @ 13:23:28 #110
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_160437569
Heeft die DCH-600 een klap gehad bij de landing, of is er iets dat het mogelijk heeft veroorzaakt?

Kan nog steeds vanalles zijn lijkt me... kabelbreuk, kapotte motor, zelfs een tandwiel dat scheef zit.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_160437819
Nee niks van dat. Nergens tegenaan gevlogen oid. Geen bijzonder harde landing. Voor hoever je zachte landingen ermee kunt maken :P. Wel een keer een stukje vrije val gemaakt omdat ik behoorlijk hoog zat en niet helemaal in de gaten had hoe mijn throttle stond. Maar daar zou die tegen moeten kunnen lijkt mij.

quote:
1s.gif Op zaterdag 5 maart 2016 13:12 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Je kan proberen een spanningzoeker op de magneten te houden en zo te kijken of elk deel wel wat krijgt.
Dat kan ik wel proberen ja, al sta ik er om bekend als ik dingen open maak er altijd wel iets anders kapot gaat :+. Ik denk dat ik gewoon maar terug ga naar de winkel en hun er naar laat kijken.
  zaterdag 5 maart 2016 @ 13:53:58 #112
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_160438129
Het is natuurlijk ook niet bepaald een dure drone. Maar dat hij zo snel problemen geeft is wel balen.

Met die van mij heb ik eerlijk gezegd nog niet heel veel gevlogen. Alles bij elkaar een uur vliegtijd ofzo. De X4 heeft er al vele uren opzitten. :) En mocht ik daar ooit problemen mee hebben, zo'n beetje elk onderdeel is los te krijgen. Best wel nice.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_160439465
Natuurlijk is het geen dure drone. Maar dat wilt niet zeggen dat ik een kapotte motor na pakweg 5 hele vlieguren moet accepteren onder het mom van het is geen dure drone. Als het nou kapot gaat na ik noem maar wat 100 vlieg uren oid dan zou ik kunnen zeggen van ja, prijs, kwaliteit - 100 vlieg uren. Dat was het wel waard.
  zaterdag 5 maart 2016 @ 19:03:40 #114
299232 mitchelll0181
Just Different ...
pi_160445550
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 maart 2016 13:05 schreef Najieto het volgende:
Vandaag voor het eerste met de DCH-600 buiten gevlogen. Nadat ik geland was wil 1 motor niet meer uit zichzelf draaien. Zodra ik een zetje geef draait de rotor weer maar wel uit balans. De hele gyro lijkt overigens wel uit balans. Lekker dan...

Leuk park Molorus. Is dat in eindhoven?
esc is verrot, niet de motor
  zaterdag 5 maart 2016 @ 19:05:35 #116
299232 mitchelll0181
Just Different ...
pi_160445676
Ah ja. Dat verklaard wel dat als ik de rotor een zetje geef wel gaat draaien. Al niet op volle kracht dan. Anyway ik ga morgen met de quadcopter terug naar de winkel en dan mogen ze het daar verder uitzoeken. Bedankt voor het meedenken ^O^
  zaterdag 5 maart 2016 @ 19:23:47 #118
299232 mitchelll0181
Just Different ...
pi_160445926
Ja beste optie ja.
zit op het main boardje gesoldeerd, valt niet te repareren.

Gewoon zeggen dat je dat ding altijd binnen hebt gevlogen en nooit gecrashed hebt..
Hopelijk is die schade vrij haha.

Dit soort dingen kunnen gebeuren als je gas geeft terwijl de prop niet vrij kan draaien.
pi_160462755
Net de drone ingeleverd bij de winkel. Normaal zouden ze hem omruilen voor een nieuwe maar omdat er wat beschadigingen op zaten moesten ze hem als reparatie aanbieden. Prima, had sowieso al niet verwacht dat ze überhaupt aan omruilen deden bij fysieke winkel aankopen. Over een week of 4 heb ik de drone weer terug.
  zondag 6 maart 2016 @ 15:38:02 #120
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_160464830
quote:
0s.gif Op zondag 6 maart 2016 14:26 schreef Najieto het volgende:
Net de drone ingeleverd bij de winkel. Normaal zouden ze hem omruilen voor een nieuwe maar omdat er wat beschadigingen op zaten moesten ze hem als reparatie aanbieden. Prima, had sowieso al niet verwacht dat ze überhaupt aan omruilen deden bij fysieke winkel aankopen. Over een week of 4 heb ik de drone weer terug.
Nice. Nou ja, dan is het even uitzitten en spelen met de hubsan. ;)
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_160467343
Ja, vindt het prima. Als ik had geweten dat ze blijkbaar binnen 8 dagen producten omruilen had ik de rotorbladen gewisseld. Dan was het niet zo erg opgevallen :+. Maargoed, het is maar een goedkope drone dus de kans is ook aanwezig dat ze vanaf de fabriek zeggen we sturen direct een nieuwe.

Heb heel even gedacht om een Phantom 3 standard te kopen. Maar ik vond 600 euro toch nog een beetje te veel :+. Wss zal de prijs van de 3 nog wel iets zakken omdat ze net een nieuwe 4 uitgebracht hebben. Daar wachten we dus nog maar even mee.
  zondag 6 maart 2016 @ 19:06:57 #122
299232 mitchelll0181
Just Different ...
pi_160470254
bouw een f450 met naza met gps.

Dan heb je iets fatsoenlijk en onder de 200 ( ex zender )
pi_160495279
quote:
0s.gif Op zondag 6 maart 2016 19:06 schreef mitchelll0181 het volgende:
bouw een f450 met naza met gps.

Dan heb je iets fatsoenlijk en onder de 200 ( ex zender )
Dit bedoel jij dan? http://dronespecialist.nl/dji-f450-arf-kit-naza-lite-gps-combo

Ah. Dan moet je zelf solderen etc. Dat is echt niks voor mij _O-

[ Bericht 11% gewijzigd door Najieto op 07-03-2016 18:28:15 ]
  maandag 7 maart 2016 @ 19:01:53 #124
355592 Djurres
Knowledge, Fuck it.
pi_160496466
Zo.

Vandaag de eerste onderdelen binnen!

SK450 frame, Naze32 (Inmiddels al naar cleanflight geflashed)
En een stel motoren en ESC's! Nu wachten op de rest vd onderdelen en nog druk op zoek naar een Frsky taranis x9d plus ofzo!
Tadumtiedum.
  maandag 7 maart 2016 @ 20:49:15 #125
299232 mitchelll0181
Just Different ...
pi_160500205
quote:
0s.gif Op maandag 7 maart 2016 18:13 schreef Najieto het volgende:

[..]

Dit bedoel jij dan? http://dronespecialist.nl/dji-f450-arf-kit-naza-lite-gps-combo

Ah. Dan moet je zelf solderen etc. Dat is echt niks voor mij _O-
Dan is dit de verkeerde hobby haha
pi_160825959
Kan iemand mij uitleggen hoe het nu PRECIES zit met de CTR zones en de "3 km van civiele en militaire vliegvelden" ik kom namelijk niet echt tot een eenduidig antwoord.

Ik woon binnen de CTR zone van Eelde maar er ruim vandaan. Echter heb ik al legio voorbeelden gezien van drone filmpjes boven bijv de stad Groningen.

Zijn deze opnames dan ook strafbaar (en niet de bedoeling) aangezien hij binnen de CTR zone van Eelde vloog?
  maandag 21 maart 2016 @ 00:30:27 #128
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_160827189
Je mag sowieso al niet in de nabijheid van wegen en bebouwing vliegen.
En dat daar is idd CTR (grond - 3000'). Daar komt VFR traffic via Yankee binnen.
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
  maandag 21 maart 2016 @ 15:12:00 #129
132806 tokko1
Wat Shiz zegt ..
pi_160834607
quote:
0s.gif Op zondag 20 maart 2016 23:19 schreef marsmello het volgende:
Kan iemand mij uitleggen hoe het nu PRECIES zit met de CTR zones en de "3 km van civiele en militaire vliegvelden" ik kom namelijk niet echt tot een eenduidig antwoord.

Ik woon binnen de CTR zone van Eelde maar er ruim vandaan. Echter heb ik al legio voorbeelden gezien van drone filmpjes boven bijv de stad Groningen.

Zijn deze opnames dan ook strafbaar (en niet de bedoeling) aangezien hij binnen de CTR zone van Eelde vloog?
Hier mag je inderaad NIET vliegen, oa ook niet bij Rotterdam/Delft/DenHaag (Rotterdam The Hague airport) en heel Amssterdam vanwege schiphol.

Ben zelf een keer staande gehouden omdat ik met m'n quadcopter aan het vliegen was in z'n gebied, en er werd gewaarschuwd voor een boete.
Check mijn china reviews op Reviewblog.tweakers.net
  Moderator / Redactie Sport maandag 21 maart 2016 @ 15:25:31 #130
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_160834859
http://www.hobbypiloot.nl(...)ly-Zones-Netherlands

Zo overdreven zwart/wit is het nou ook weer niet. Ieder weldenkend mens weet dat er geen vliegtuigen zullen vliegen die amper boven de hoogste gebouwen in Groningen komen. In dat filmpje blijft de drone ook constant onder de hoogte van het hoogste gebouw in de omgeving.

Net zoals bij parkeren in de berm bestaat het risico dat je een slecht gehumeurde oom agent tegen komt, maar als je gewoon netjes in de geest van de wet vliegt zal je er gewoon mee weg kunnen komen.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  Moderator / Redactie Sport maandag 21 maart 2016 @ 15:32:33 #131
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_160834999
Om 100% safe te spelen kan je trouwens de Drone PreFlight app downloaden. Alphen a/d Rijn ligt officieel binnen een CTR, maar die zones zijn geen 2d objecten, maar 3d-objecten. Daar mag ik gewoon vliegen tot een zekere hoogte.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  maandag 21 maart 2016 @ 17:10:03 #132
132806 tokko1
Wat Shiz zegt ..
pi_160837318
quote:
0s.gif Op maandag 21 maart 2016 15:25 schreef Nattekat het volgende:
http://www.hobbypiloot.nl(...)ly-Zones-Netherlands

Zo overdreven zwart/wit is het nou ook weer niet. Ieder weldenkend mens weet dat er geen vliegtuigen zullen vliegen die amper boven de hoogste gebouwen in Groningen komen. In dat filmpje blijft de drone ook constant onder de hoogte van het hoogste gebouw in de omgeving.

Net zoals bij parkeren in de berm bestaat het risico dat je een slecht gehumeurde oom agent tegen komt, maar als je gewoon netjes in de geest van de wet vliegt zal je er gewoon mee weg kunnen komen.
Leg dat maar is uit aan de politie. ;)

(toendertijd vloog ik boven een sportveld en niet hoger dan 30m )
Check mijn china reviews op Reviewblog.tweakers.net
  Moderator / Redactie Sport maandag 21 maart 2016 @ 17:14:06 #133
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_160837397
quote:
16s.gif Op maandag 21 maart 2016 17:10 schreef tokko1 het volgende:

[..]

Leg dat maar is uit aan de politie. ;)

(toendertijd vloog ik boven een sportveld en niet hoger dan 30m )
Zei ik ook; je moet geen humeurige oom agent tegen komen :P
Wel gewoon netjes zijn instructies opvolgen natuurlijk.

Maar een eventuele boete kan je met succes aanvechten.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  maandag 28 maart 2016 @ 10:40:48 #134
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_160994161
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
  vrijdag 8 april 2016 @ 19:02:46 #135
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_161285163
Wat een lekker drone weer. 8-)
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_161321126
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 april 2016 19:02 schreef Molurus het volgende:
Wat een lekker drone weer. 8-)
Perfect weer!

Ik heb een vraag over de Xiro Xplorer en Xplorer 2:

Ik sta op het punt om een Xplorer G (met Gimball) aan te schaffen (2e hands) voor ¤420. Is dat slim?

Wat gaat de basis Xplorer 2 kosten? Naar verwachting ¤999 schat ik?
  zondag 10 april 2016 @ 15:04:08 #137
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_161327852
Beetje veel wind vandaag... voor m'n X4 is het echt opboksen tegen de wind.
Niet meer aanwezig in dit forum.
  Moderator / Redactie Sport zondag 10 april 2016 @ 15:17:54 #138
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_161328137
Bij mij kriebelt het ook weer een beetje, maar kan zo snel geen plek vinden waar ik even naartoe wil gaan :@
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  zondag 10 april 2016 @ 15:37:31 #139
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_161328499
Zoeentje zou ik wel willen. Maar still the same issue dat je dan alleen weilanden kan gaan filmen ofzo. ;(
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
pi_161329388
quote:
0s.gif Op zondag 10 april 2016 15:37 schreef shiznuts het volgende:
Zoeentje zou ik wel willen. Maar still the same issue dat je dan alleen weilanden kan gaan filmen ofzo. ;(
¤1600 aan quadcopter en ze vliegen daar op een manier dat ik nooit zou durven. :@ :X
  zondag 10 april 2016 @ 16:28:02 #141
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_161329707
Zulk mooi weer... de verleiding is groot... maar echt te veel wind. ;(
Niet meer aanwezig in dit forum.
  Moderator / Redactie Sport zondag 10 april 2016 @ 16:47:09 #142
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_161330146
Jep... batterij was snel leeg.

Helaas vergeten te filmen toen ik hoger ging, moet er even inkomen.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  Moderator / Redactie Sport zondag 10 april 2016 @ 17:11:09 #143
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_161330876
:P

Iemand hier enig idee hoe mijn rechterkant zo blauw en blurrig is?
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  zondag 10 april 2016 @ 17:13:53 #144
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_161330951
Het heeft wat weg van de manier waarop mijn drone corrigeert voor licht, maar dan maar voor een deel van het beeld. :P

Beetje vaag wel.
Niet meer aanwezig in dit forum.
  zondag 10 april 2016 @ 18:03:25 #145
299232 mitchelll0181
Just Different ...
pi_161331845
Apart ja ... heeft wat weg van https://www.google.nl/?espv=2#q=chromatic+aberration+

Maar dan anders..
  Moderator / Redactie Sport zondag 10 april 2016 @ 18:07:19 #146
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_161331917
quote:
0s.gif Op zondag 10 april 2016 17:13 schreef Molurus het volgende:
Het heeft wat weg van de manier waarop mijn drone corrigeert voor licht, maar dan maar voor een deel van het beeld. :P

Beetje vaag wel.
Ik heb er altijd last van, en altijd rechts.

Nou is deze foto iets bewerkt achteraf waardoor het beter zichtbaar is, maar het is wel ontzettend jammer. Lijkt wel alsof de lens scheef staat.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  zondag 10 april 2016 @ 18:08:16 #147
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_161331935
quote:
1s.gif Op zondag 10 april 2016 18:07 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Ik heb er altijd last van, altijd rechts.

Nou is deze foto iets bewerkt achteraf waardoor het beter zichtbaar is, maar het is wel ontzettend jammer.
Je zou bijna denken dat de lichtcorrectie maar voor een deel van je sensor werkt ofzo. Maar ik weet niet eens of dat technisch mogelijk is. :o

Zou het iets met de lens te maken kunnen hebben eventueel?
Niet meer aanwezig in dit forum.
  Moderator / Redactie Sport zondag 10 april 2016 @ 18:10:10 #148
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_161331974
quote:
0s.gif Op zondag 10 april 2016 18:08 schreef Molurus het volgende:

[..]

Je zou bijna denken dat de lichtcorrectie maar voor een deel van je sensor werkt ofzo. Maar ik weet niet eens of dat technisch mogelijk is. :o

Zou het iets met de lens te maken kunnen hebben eventueel?
Zou kunnen, maar het kan ook zijn dat een deel van de sensor overleden is. Het gaat gewoon netjes om een scherpe cirkel heen, dus ik vermoed het eerste.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  zondag 10 april 2016 @ 18:11:51 #149
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_161332008
Er is zeker niks aan de lens zelf te zien? Lastig zulke dingen.

(Je hebt toch geen folie op de lens zitten die half loslaat ofzo? :P )
Niet meer aanwezig in dit forum.
  Moderator / Redactie Sport zondag 10 april 2016 @ 18:16:17 #150
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_161332112
quote:
0s.gif Op zondag 10 april 2016 18:11 schreef Molurus het volgende:
Er is zeker niks aan de lens zelf te zien? Lastig zulke dingen.

(Je hebt toch geen folie op de lens zitten die half loslaat ofzo? :P )
Een lens van 4mm is zo lastig te bekijken :P
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  zondag 10 april 2016 @ 18:51:26 #151
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_161332989
Als de fabrieksfolie er nog op zit zou het toch wel op moeten vallen denk ik. :D meestal zit er zo'n rood puntje aan. :P
Niet meer aanwezig in dit forum.
  Moderator / Redactie Sport zondag 10 april 2016 @ 19:55:44 #152
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_161334550
Zat een kleine vingerafdruk op de camera (toevallig links, dus de goede kant). Helemaal schoongemaakt, hopelijk heeft het geholpen.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  zondag 10 april 2016 @ 20:01:18 #153
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_161334683
quote:
0s.gif Op zondag 10 april 2016 19:55 schreef Nattekat het volgende:
Zat een kleine vingerafdruk op de camera (toevallig links, dus de goede kant). Helemaal schoongemaakt, hopelijk heeft het geholpen.
Voor een 4 mm lens is een vingerafdruk vrij groot, dus zou me niet verbazen als het helpt. :)
Niet meer aanwezig in dit forum.
  maandag 11 april 2016 @ 09:20:06 #154
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_161344754
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_161366327
ARGH! In 1 dag is mijn nieuwe drone kapot. De Xiro Xplorer G (met GoPro erin) deed niet wat het moest doen.

Nadat ik normaal opsteeg en de drone zich op ~40 meter afstand bevond begon de controller ineens te trillen en de 2 middelste LED-jes begonnen te knipperen.

2nd and 3rd LED flashing Red (connection between aircraft and remote control error)


Wat ik ook deed op de controller; niets had effect. De drone ging vloog op eigen houtje terug naar mij, en kwam onderweg tegen een boom terecht (20 meter hoogte) en de gimbal spatte uiteen met de drone. :(

De gimbal brak in tweeën, waarbij naast het plastic ook enkele datakabels (die platte) kapot zijn gescheurd. Zie foto:



De drone, controller, telefoon én GoPro waren allemaal opgeladen. Hoe kan dit ineens? En valt dit onder garantie, want ik heb niets verkeerds gedaan. :X
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 12 april 2016 @ 09:26:41 #156
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_161368533
Ik word weinig wijs van die foto, geen referentie.

Maar kan het niet zijn dat je buiten bereik bent gekomen? En vloog ie terug op GPS?

Kabels en plastic zijn makkelijk te fixen, je moet alleen weten wat je doet.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_161392426
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 april 2016 09:26 schreef Nattekat het volgende:
Ik word weinig wijs van die foto, geen referentie.

Maar kan het niet zijn dat je buiten bereik bent gekomen? En vloog ie terug op GPS?

Kabels en plastic zijn makkelijk te fixen, je moet alleen weten wat je doet.
De drone vloog op slechts 20 meter afstand, ja hij kwam terug via GPS. De kabelstrip is heel miniscuul, dat gaat moeilijk worden (maar ik wacht eerst de garantieafhandeling af).
pi_161392576
Ik heb 0 verstand van drones, maar er zit GPS op en een (vaak?) FullHD camera.

Waarom tieft dat ding zichzelf tegen een boom? Ik bedoel hij ziet die boom toch? Of nouja, de camera zou dat allicht zien. Waarom snapt die drone dan niet dat ie daar eventjes omheen moet vliegen op autopilot op weg terug naar jou? :@

Is dat een designflaw bij goedkope modellen? Of kunnen hele dure drones dat ook niet en zo nee waarom in godsnaam niet!? 8)7

Nogmaals, ik heb geen enkel verstand ervan, maar zo een feature lijkt me en geen overbodige luxe en nou niet bepaald een technisch hoogstandje wat "we" nog niet kunnen maken toch?

Iemand die daar wat zinnigs over kan zeggen met verstand van drones? :)
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_161393158
quote:
5s.gif Op woensdag 13 april 2016 02:15 schreef Geralt het volgende:
Ik heb 0 verstand van drones, maar er zit GPS op en een (vaak?) FullHD camera.

Waarom tieft dat ding zichzelf tegen een boom? Ik bedoel hij ziet die boom toch? Of nouja, de camera zou dat allicht zien. Waarom snapt die drone dan niet dat ie daar eventjes omheen moet vliegen op autopilot op weg terug naar jou? :@

Is dat een designflaw bij goedkope modellen? Of kunnen hele dure drones dat ook niet en zo nee waarom in godsnaam niet!? 8)7

Nogmaals, ik heb geen enkel verstand ervan, maar zo een feature lijkt me en geen overbodige luxe en nou niet bepaald een technisch hoogstandje wat "we" nog niet kunnen maken toch?

Iemand die daar wat zinnigs over kan zeggen met verstand van drones? :)
Gps ziet geen bomen ;).

De camera word veelal alleen gebruikt voor opnamen en niet als behulpzame vliegsensor.

Nee het is geen designflaw bij goedkopere drones, het is zoals het woord al zegt goedkoper.

Als je wilt dat je drone objecten ontwijk moet je er 1 kopen met sensoren zoals de DJI phantom 4. Of zelf bouwen en sensoren toevoegen. Dusja dat technisch hoogstandje bestaat wel alleen het heeft ook een prijs, die niet iedereen wilt betalen.
  donderdag 14 april 2016 @ 08:58:59 #160
299232 mitchelll0181
Just Different ...
pi_161417384
Je hebt heel veel reken capaciteit nodig om objecten te kunnen herkennen en er dus omheen te vliegen.

Gps en de camera zijn aparte systemen die niet aan elkaar gekoppeld zijn.
  donderdag 14 april 2016 @ 10:07:26 #161
299232 mitchelll0181
Just Different ...
pi_161418289
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 april 2016 00:19 schreef SalimRMAF het volgende:
Xiro Xplorer G
Waarschijnlijk geen garantie aangezien ze het dan gooien op storingsbronnen in de buurt oid.

Erg zuur, goeie les niet te vliegen waar bomen staan enzo ;)
Sowieso voor zoveel geld moet je niet zo'n china ding kopen.. vragen om problemen.
  Moderator / Redactie Sport donderdag 14 april 2016 @ 14:39:57 #162
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_161424316
Ik werd daarnet bijna genadeloos afgestraft omdat ik de pre-flight procedure vergeten was en direct de lucht in ging. Harde windstoot en een niet al te laag kombord op het pad van drone. Ik zat al half met mijn ogen dicht omdat een klap zo goed als zeker was.

Hoe het gebeurt is weet ik niet, maar mijn drone wist godzijdank nipt langs het bord te komen. Eroverheen of er net langs moeten de camerabeelden uitwijzen (camera stond de goede kant op volgens mij). Straks om 16:45 na mijn werk uitsluitsel :o
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  donderdag 14 april 2016 @ 14:47:49 #163
299232 mitchelll0181
Just Different ...
pi_161424481
Wat had een pre flight check hier aan voorkomen dan ?
  Moderator / Redactie Sport donderdag 14 april 2016 @ 15:13:26 #164
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_161425008
quote:
0s.gif Op donderdag 14 april 2016 14:47 schreef mitchelll0181 het volgende:
Wat had een pre flight check hier aan voorkomen dan ?
Ten eerste dat er überhaupt geen bord in de weg zou staan, want opstijgen naast een obstakel terwijl het waait is niet handig.

Daarnaast zorgt de GPS er voor dat de drone niet 3m verderop pas de lucht in gaat met een plotselingen windstoot. Ik had daarna ook de grootste moeite om hem weer binnen te halen, want erg veel ruimte om te landen had ik niet, hij had zomaar op een drukke weg terecht kunnen komen.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  Moderator / Redactie Sport donderdag 14 april 2016 @ 21:22:53 #165
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_161432910


Was een stuk lager dan ik dacht. Dat was echt mazzel :X
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  vrijdag 15 april 2016 @ 12:08:15 #166
299232 mitchelll0181
Just Different ...
pi_161442879
Hele lege parkeerplaats ernaast ... waar zet je em neer.. hahaha
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 15 april 2016 @ 12:20:57 #167
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_161443119
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 april 2016 12:08 schreef mitchelll0181 het volgende:
Hele lege parkeerplaats ernaast ... waar zet je em neer.. hahaha
Hele lege stoep :7
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  vrijdag 15 april 2016 @ 14:06:25 #168
299232 mitchelll0181
Just Different ...
pi_161445222
And how did that worked out for you :P
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 22 april 2016 @ 16:58:24 #169
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_161629213
Vogels, en vooral scholeksters, de nachtmerrie voor elke dronevlieger :{

Op plek A nog wel een batterij kunnen legen, maar al snel nadat batterij 2 erin zat werd ik aangevallen. En op plek B kwamen er al meteen veel vogels uit hun bomen, dus daar heb ik het niet eens geprobeerd.

Wanneer is het broedseizoen over? }:|
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  vrijdag 22 april 2016 @ 17:11:32 #170
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_161629486
Scheermessen op je rotorbladen monteren? })
Niet meer aanwezig in dit forum.
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 22 april 2016 @ 17:16:50 #171
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_161629581
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 april 2016 17:11 schreef Molurus het volgende:
Scheermessen op je rotorbladen monteren? })
Heb al een keer zo'n scholekster een flinke tik gegeven. Had zelfs de FP bereikt :P

Maar echt, lekker ontspannen vliegen is er niet meer bij :{
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  vrijdag 22 april 2016 @ 17:18:39 #172
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_161629612
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 april 2016 17:16 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Heb al een keer zo'n scholekster een flinke tik gegeven. Had zelfs de FP bereikt :P
LOL :D Als je de FP bereikt dan gebeurt er wel echt iets. :P

quote:
1s.gif Op vrijdag 22 april 2016 17:16 schreef Nattekat het volgende:

Maar echt, lekker ontspannen vliegen is er niet meer bij :{
Ach, je kunt het ook zien als een kans om je vliegkunsten aan te scherpen.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_161629864
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 april 2016 17:16 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Heb al een keer zo'n scholekster een flinke tik gegeven. Had zelfs de FP bereikt :P

Maar echt, lekker ontspannen vliegen is er niet meer bij :{
Filmpje?
Do what you love, love what you do!
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 22 april 2016 @ 17:33:59 #174
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_161629963
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 april 2016 17:18 schreef Molurus het volgende:

[..]

LOL :D Als je de FP bereikt dan gebeurt er wel echt iets. :P

[..]

Ach, je kunt het ook zien als een kans om je vliegkunsten aan te scherpen.
Vogel knalt op drone FOK!ker
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 22 april 2016 @ 17:34:35 #175
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_161629974
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 april 2016 17:29 schreef kree het volgende:

[..]

Filmpje?
Corrupted. Zal het straks achter de computer moeten proberen over te zetten.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 22 april 2016 @ 18:42:39 #176
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_161631395

Scholekster, ik wist het :(
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_161631845
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 april 2016 18:42 schreef Nattekat het volgende:
[ afbeelding ]
Scholekster, ik wist het :(
Was je zijn nest aan het verstoren :(
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 22 april 2016 @ 19:00:49 #178
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_161631869
quote:
10s.gif Op vrijdag 22 april 2016 18:59 schreef Kijkertje het volgende:

[..]

Was je zijn nest aan het verstoren :(
Nee, ik werd aangevallen :{w
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  vrijdag 22 april 2016 @ 19:01:45 #179
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_161631902
Dit is geloof ik wel broedseizoen voor die beesten. :{
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_161631933
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 april 2016 19:00 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Nee, ik werd aangevallen :{w
Logisch, hij verdedigt wsl zijn territorium :6
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 22 april 2016 @ 19:08:19 #181
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_161632062
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 april 2016 19:01 schreef Molurus het volgende:
Dit is geloof ik wel broedseizoen voor die beesten. :{
Vorig jaar werd ik in juli door scholeksters aangevallen. Zo lang duurt dat toch niet?
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  vrijdag 22 april 2016 @ 19:11:22 #182
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_161632124
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 april 2016 19:08 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Vorig jaar werd ik in juli door scholeksters aangevallen. Zo lang duurt dat toch niet?
"De broedtijd loopt van half april tot in juli."

https://nl.wikipedia.org/wiki/Scholekster
Niet meer aanwezig in dit forum.
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 22 april 2016 @ 22:12:53 #183
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_161637497
Kutbeesten :N
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  woensdag 4 mei 2016 @ 18:50:49 #184
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_161926039


_O- _O_
Niet meer aanwezig in dit forum.
  dinsdag 12 juli 2016 @ 19:01:15 #185
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_163695040
Heeft iemand dit al werkend:


:P
Niet meer aanwezig in dit forum.
  Moderator / Redactie Sport zondag 11 september 2016 @ 09:21:25 #186
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_165240504
quote:
Thank you for contacting DJI Technical Support.

Galaxy S7 is a new mobile device, it might has some changes on the hardware or operation system which is not compatible with DJI FC40. According to our test, Galaxy S7 is not compatible with DJI GO App neither, currently.

We're sorry for the inconvenience, and it's recommended to use the old mobile device to work with FC40.
Your understanding is highly appreciated.

Thanks for choosing DJI. Have a nice weekend!
"Je kan de tering krijgen met je nieuwe telefoon en wij weigeren een app te updaten die voor steeds minder van de duizenden FC40-vliegers nog werkt"
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  woensdag 16 november 2016 @ 00:38:09 #187
195885 shiz
¯¯¯¯¯
  woensdag 16 november 2016 @ 10:48:10 #188
132806 tokko1
Wat Shiz zegt ..
  woensdag 16 november 2016 @ 11:38:05 #189
4283 nietzman
Geen zin meer.
pi_166689590
Laat ze m'n mavic maar even shippen anders.
Ik ga naar huis.
  dinsdag 20 december 2016 @ 18:25:44 #190
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_167478883
lol, what the actual fuck
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
  dinsdag 20 december 2016 @ 18:40:32 #191
224960 highender
Travellin' Light
  maandag 6 februari 2017 @ 05:33:06 #192
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_168704063
Not too shabby, 3DR Solo (zonder gimbal) voor 299,95!
http://www.ibood.com/nl/n(...)rt-aerial-drone.html
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
pi_169946047
Zoek zelf een drone. Na veel zoeken kwam ik uit op de 3DR Solo. Met nog alleen aan het kijken voor aanbiedingen, en lees graag over jullie ervaringen.
  zondag 2 april 2017 @ 15:27:32 #194
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_169947623
Hier wat resources voor je:

http://www.ebay.nl/sch/sp(...)armrs=1&_ipg=&_from=
Let wel op: invoerkosten.
https://store.mrobotics.i(...)roductCode=gps001-mrhttps://drotek.com/shop/e(...)olo-gps-neo-m8n.html
http://3drpilots.com/forums/solo-discussion.4/http://3drpilots.com/threads/mrobotics-m8n-gps.7057/
https://play.google.com/s(...)om.fognl.solex&hl=en
https://www.hackster.io/3dr/products/solo
https://www.facebook.com/groups/3DRSOLO/

Had een beetje in the heat van de moment gebruik gemaakt van de iBood deal... en toen nog eens gaan kijken hoe het inmiddels zit met de regeltjes hier. Lijkt nog altijd een pain in the ass (Oostenrijk) ;( , dus kweenie of ik er nou wat mee ga doen. Heb ook geen Hero3+ of 4 (Hero3 en Hero5 heb ik).
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
pi_169962369
Had wel goede dingen gelezen over de Solo, alleen na dat youtube filmpje ben ik minder enthousiat. Het lijkt erop dat een Solo erg duur is met al die upgrades. En dat het bedrijf niet meer bestaat.
pi_172543663
Bijzonder tevreden over de DJI Mavic Pro, lekker handzaam, vliegt en landt prima.

Enige dompertje is de app die vaak verbinding verliest.

Maar mooi materiaal geschoten.
Een waarheidszoeker is iemand die durft te waden door dikke lagen van giftige rookgordijnen en probeert geen adem te halen.
"The silence of conspiracy. Slaughtered on the altar of apathy." - Lords of the New Church (1982)
  donderdag 20 juli 2017 @ 09:13:46 #197
4283 nietzman
Geen zin meer.
pi_172543870
Heb nog nooit ook maar enige issue met de app gehad. iOS of Android? Ik hoor wel verhalen dat de Android versie super brak is.
Ik ga naar huis.
pi_172543927
quote:
7s.gif Op donderdag 20 juli 2017 09:13 schreef nietzman het volgende:
Heb nog nooit ook maar enige issue met de app gehad. iOS of Android? Ik hoor wel verhalen dat de Android versie super brak is.
Android. Telefoon kan ook niet het hoogste frequentiekanaal aan helaas (Samsung Galaxy J2) Op de meeste vluchten (heb er pas 14, dus begin net) verliest ie verbinding. Dan app afsluiten en weer openen doet het in iets van de helft van de gevallen het.

Filmpjes worden ook opgedeeld. Ik film alles, als beginner en om unieke beelden te houden, maar filmpjes zijn nooit de volledige ~20 min. Vervelend met timelapses waar ik er nu al een paar gave van heb geschoten. Maar dat zie ik verder in de postprod, wat volgende maand wordt.
Een waarheidszoeker is iemand die durft te waden door dikke lagen van giftige rookgordijnen en probeert geen adem te halen.
"The silence of conspiracy. Slaughtered on the altar of apathy." - Lords of the New Church (1982)
  zaterdag 12 augustus 2017 @ 09:03:09 #199
50442 DaMook
Lonely together ( Miss u Caro)
pi_173080844
Sinds een week heb ik de Spark in huis. Paar keer mee gevlogen nu en toch wel onder de indruk van hoe die zich houd en vliegt. Doet niet onder voor de Phantom die ik ooit gehad heb.

Gisteren wel voor het eerst gehad dat ie ineens uit de lucht viel (iets waar ik al eens over gelezen had op internet), op de grond startte hij vanzelf weer op. Gelukkig zacht geland op een dik pak platgereden onkruid, alleen 1 propeller gebroken. Ding voelt trouwens ook erg degelijk aan.

Gebruik ook palm takeoff en landing eigenlijk altijd, dan heb ik ook geen risico dat de gimball iets raakt bij de landing.

Merk ook dat ik de wifi telkens op 2,4 ghz moet zetten, want de 5,8 ghz heb ik zeer slechte videotransmissie. Heb overigens de fly more combo met extra accu en controller.
The only easy day, was yesterday. (USMC)

Live for today, cause yesterday is gone and tomorrow may never come. (Ducky, NCIS)
I'll grow old with her, just from a far. (Harold, POI)
pi_173081270
Niet meer aanwezig in dit forum.
  donderdag 18 januari 2018 @ 00:02:08 #201
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_176579722
Are we ready for what's to come?

Adventure unfolds, Jan 23th, https://live.dji.com/?site=brandsite&from=homepage

The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
pi_178373799
Hallo lui,


Valt bij DJI het tussendoor versnellen van de 'cache' QuickShots-beelden opgeslagen op de smartphone uit te schakelen?
  dinsdag 28 april 2020 @ 14:51:02 #203
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_192843713
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
  donderdag 14 mei 2020 @ 13:25:46 #204
50634 Houniet
ik ruik vet lekker
pi_193121905
Nou sta op het punt een Maverick Mini aan te schaffen :).
Op zaterdag 10 juni 2023 14:52 schreef GGMM het volgende:
Eigenlijk is elke prijs die in het voetbal gewonnen wordt terug te leiden naar het Ajax-DNA
  donderdag 14 mei 2020 @ 14:14:55 #205
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_193122868
Just don't forget...
https://www.easa.europa.eu/easa-and-you/civil-drones-rpas
https://www.ilent.nl/onderwerpen/drones/particulier-gebruik-drone
https://www.rijksoverheid(...)ls-drone-particulier
https://eudronebewijs.nl/blogs/eu-dronebewijs/drone-regels
https://www.godrone.nl
https://wetten.overheid.nl/BWBR0019147/2019-11-07

Also:
quote:
0s.gif Op woensdag 18 februari 2015 00:07 schreef shiz het volgende:
Hoewel, dat baat dat ik destijds zo interpreteerde... blijkbaar mogen camera's toch (nog) wel... zolang je je footage maar niet verkoopt of iets en puur recreatief gebruikt... inderdaad met zicht op het toestel (dus geen FPV).
[..]

Waarbij je dus wel mensen hun privacy moet garanderen. Verder dan voornamelijk:
[..]

Is weer een beetje anders wat DARPA zegt in de leaflet namelijk: http://darpas.nl/wp-conte(...)iegen_met_drones.pdf
'*: Ook oefen-, training- en afstelvluchten en vluchten voor foto of video voor eigen (reclame-) doeleinden worden beschouwd als bedrijfsmatige vluchten!'
Kunnen ook lokale verordeningen gelden... dus 100% waterdicht is het niet...

http://www.ad.nl/ad/nl/32(...)mpje-met-drone.dhtml
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
  donderdag 14 mei 2020 @ 18:37:03 #206
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_193127669
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
  maandag 18 mei 2020 @ 10:21:36 #207
50634 Houniet
ik ruik vet lekker
pi_193189543
Thnx :).
Op zaterdag 10 juni 2023 14:52 schreef GGMM het volgende:
Eigenlijk is elke prijs die in het voetbal gewonnen wordt terug te leiden naar het Ajax-DNA
  dinsdag 7 juli 2020 @ 18:51:21 #208
50634 Houniet
ik ruik vet lekker
pi_193978070
_O_ gekocht.
Op zaterdag 10 juni 2023 14:52 schreef GGMM het volgende:
Eigenlijk is elke prijs die in het voetbal gewonnen wordt terug te leiden naar het Ajax-DNA
  dinsdag 7 juli 2020 @ 19:47:47 #209
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_193979027
quote:
99s.gif Op dinsdag 7 juli 2020 18:51 schreef Houniet het volgende:
_O_ gekocht.
Noice. :7 De Air 2 nog geworden of idd de Mini?
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
  donderdag 9 juli 2020 @ 16:01:59 #210
50634 Houniet
ik ruik vet lekker
pi_194007577
quote:
14s.gif Op dinsdag 7 juli 2020 19:47 schreef shiz het volgende:

[..]

Noice. :7 De Air 2 nog geworden of idd de Mini?
Mini. Gisteren voor het eerst gevlogen, wat een geweldig ding. Nu al een topaankoop.
Op zaterdag 10 juni 2023 14:52 schreef GGMM het volgende:
Eigenlijk is elke prijs die in het voetbal gewonnen wordt terug te leiden naar het Ajax-DNA
  maandag 15 november 2021 @ 16:00:55 #211
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_202189051
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
  maandag 15 november 2021 @ 16:02:02 #212
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_202189072
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
  vrijdag 15 april 2022 @ 12:04:59 #213
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_204443532
Na twee jaar stilte opeens de info dat Zero Zero massaproductie heeft bereikt met de V-Copter Falcon...
https://store.zerozerorobotics.com
Was een gaaf concept... maar gawd, na 2 jaar opeens weer opduiken. Ik dacht dat het weer zo'n crowdfundingmislukking was.
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
  zondag 14 augustus 2022 @ 10:09:46 #214
233102 cherrycoke
Burdened with glorious purpose
pi_205633635
een DJI Mini 2 is 249 hiervoor heb je geen vlieg[bewijs nodig, maar heb je hiervoor wel een exploitantnummer nodig?
"Been A Long Journey For You, Hasn't It? Lot Of Running, Lot Of Pain. And You, You're A Flea On The Back Of A Dragon In For One Hell Of A Ride, But You Did Manage To Hang On. I Guess That Counts For Something."
pi_205682170
quote:
14s.gif Op zondag 14 augustus 2022 10:09 schreef cherrycoke het volgende:
een DJI Mini 2 is 249 hiervoor heb je geen vlieg[bewijs nodig, maar heb je hiervoor wel een exploitantnummer nodig?
In principe wel, vanwege de camera.
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
  zondag 28 augustus 2022 @ 14:49:37 #216
233102 cherrycoke
Burdened with glorious purpose
pi_205774221
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 augustus 2022 00:50 schreef crystal_meth het volgende:

[..]
In principe wel, vanwege de camera.
"Been A Long Journey For You, Hasn't It? Lot Of Running, Lot Of Pain. And You, You're A Flea On The Back Of A Dragon In For One Hell Of A Ride, But You Did Manage To Hang On. I Guess That Counts For Something."
  Moderator / Redactie Sport zondag 11 december 2022 @ 13:41:21 #217
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_207041415
Schopje omhoog! Was even zoeken, maar er is dus toch wel een topic _O_

Net mijn eigen kerstcadeau maar besteld! Al de hele tijd één willen aanschaffen, maar steeds maar weer uitgesteld. Heb gisteren de DJI Mini 3 Pro (DJI RC) besteld *O*. Meteen ook maar "Fly More" pakketje, twee setjes met filters van Freewell (ND en ND/PL) en een leuke case om het veilig te kunnen vervoeren.

Kan niet wachten om daarmee hier alle natuur in te trekken.
  donderdag 13 april 2023 @ 16:34:46 #218
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_208759985
- Pwoah, ik lees nu pas de prijs... xD 15k. Wtf.

[ Bericht 2% gewijzigd door shiz op 13-04-2023 16:52:16 ]
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
  Moderator dinsdag 25 april 2023 @ 21:56:52 #219
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_208902615
Recordhouder aantal posts op één dag.
4045
onlogisch
  Moderator maandag 7 augustus 2023 @ 14:38:44 #220
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_210198081
Vraagje aan de drone-kenners hier.

Zo'n shot wat je hier ziet @ 6:19, is dat mogelijk met een DJI 3 mini?
En dan doel ik metname op de manoeuvreerbaarheid. Kan een DJI 3 mini zulke scherpe/snelle bochten maken?

Recordhouder aantal posts op één dag.
4045
onlogisch
  maandag 7 augustus 2023 @ 14:53:37 #221
4283 nietzman
Geen zin meer.
pi_210198315
Alles kan maar dat shot is gegarandeerd gemaakt door een fpv drone.
Ik ga naar huis.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')