abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_160299681
quote:
0s.gif Op zondag 28 februari 2016 22:14 schreef Molurus het volgende:

[..]

Als hij heel erg drift dan moet je de gyroscoop calibreren. De rest kun je wel tweaken met de trimknoppen als het goed is. Een beetje drift heb je altijd wel though.
Als je altijd wat drift hebt dan krijg ik dat uiteindelijk wel goed met de trimknoppen. Het is na calibratie niet bizar veel.

quote:
[..]

Binnenshuis vliegen met die DCH-600 is ook best wel een slecht plan. _O-
Ik kon het toch niet laten omdat het vanmiddag bij ons behoorlijk hard waaide en ik toch ermee wilde spelen :+. 1 van onze katten is helemaal wild van de x4. Die heeft hem al een paar keer uit de lucht gemept _O-

quote:
[..]

Heb je dat met die DCH-600? Dat had ik ook.. met de lader die ik daarbij heb is het namelijk precies andersom. Uit als hij aan het laden is, rood lampje als ie vol is. Heel verwarrend.
ja met de DCH-600. Ik kan nergens op de oplader een lampje ontdekken. Als ik die batterij oplaad hou ik de tijd wel in de gaten. Zoals je al zei is de oplaadtijd ~ 1.5/2 uurtjes. Staat ook in de handleiding.
Hearing voices from afar, Join the madness when the curtain falls.
We are the ones, To ignite the darkened skies.
pi_160299921
quote:
10s.gif Op zondag 28 februari 2016 22:23 schreef pl4kkie het volgende:

[..]

Ik kon het toch niet laten omdat het vanmiddag bij ons behoorlijk hard waaide en ik toch ermee wilde spelen :+. 1 van onze katten is helemaal wild van de x4. Die heeft hem al een paar keer uit de lucht gemept _O-
Er komt ook een nogal hoge pieptoon van die X4 af. Voor de meeste mensen niet hoorbaar, maar voor katten en honden luid en duidelijk vrees ik. Zelf hoor ik het maar net.

quote:
10s.gif Op zondag 28 februari 2016 22:23 schreef pl4kkie het volgende:

[..]

ja met de DCH-600. Ik kan nergens op de oplader een lampje ontdekken. Als ik die batterij oplaad hou ik de tijd wel in de gaten. Zoals je al zei is de oplaadtijd ~ 1.5/2 uurtjes. Staat ook in de handleiding.
Het lampje zit aan de binnenkant van de adapter en is van buitenaf niet zichtbaar. Maar je ziet het als het goed wel als hij vol is.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_160300143
Het zal inderdaad door het geluid komen want naar de DCH-600 kijkt hij helemaal niet om. Daar wil hij overigens ook niet op slaan met zijn poot want ik heb ook al wat schaafwondjes op mn vingers zitten van de rotorbladen _O-.

Ik ben iig helemaal blij met mijn nieuwe hobbie :D. Nu alleen nog een rits extra batterijen/accu's kopen en we are good to go.
pi_160300252
Echt gaaf dat ze dit soort dingen tegenwoordig zo goed en betaalbaar kunnen maken. Het is toch hard gegaan ineens. 8-)
pi_160300409
Over een jaartje heeft iedereen een drone in huis. Met sinterklaas en kerst gaat de trend die zich afgelopen jaar liet zien flink doorzetten denk ik.

Ik heb me in de winkels ook nog wel even staan vergapen aan de professionele drones. Wat een bakbeesten zijn dat zeg. Niet normaal. Als ik het heel erg leuk ga vinden is dat soort drone kopen toch echt een doel om te stellen.
pi_160323962
Ik word wel steeds beter met m'n X4. 8-)

Net zonder pauze en zonder crash 1 batterij helemaal leeg gevlogen met cirkeltjes en achtjes vliegen door de kamer.
pi_160350681

DJI voorziet Phantom 4-drone van extra sensoren voor autonome functies

DJI heeft de Phantom 4 aangekondigd. De drone beschikt over een 4k-camera voor het opnemen van video, maar heeft daarnaast diverse andere camera's en sensoren die het toestel in staat stellen om autonoom te vliegen. De Phantom 4 kan objecten herkennen, volgen en ontwijken.

DJI legt veel nadruk op de autonome functies van de Phantom 4. Gebruikers kunnen de drone met de ActiveTrack-functie de opdracht geven om een onderwerp te volgen door in de app een selectie te 'tekenen' op het beeld. In de Phantom 4 zijn drie extra camera's aanwezig, twee voorin en één aan de onderkant gemonteerd, waarmee een 3d-model gemaakt wordt van het geselecteerde onderwerp, dat vervolgens met behulp van tracking gevolgd kan worden door de drone.

Een andere mogelijkheid is de TapFly-functie, waarmee de gebruiker in de app op een punt in het beeld drukt, waarna de Phantom 4 daar zelf heen vliegt. Tijdens het volgen van onderwerpen of het vliegen naar een aangewezen punt houden de sensoren continu de omgeving in de gaten en kunnen obstakels vermeden worden. Bij gebruik van de TapFly-functie berekent de Phantom 4 zelf een nieuwe weg als er een obstakel in de weg staat, zegt de fabrikant.

Naast de drie extra camera's beschikt de Phantom 4 over twee ultrasone sensoren waarmee de omgeving in de gaten gehouden wordt. De drone zou zo op ieder moment in staat moeten zijn om te zien wat er zich afspeelt op een afstand van vijftien meter in de rondte en tot tien meter beneden het apparaat. De extra sensoren hebben een eigen processor die de informatie verwerkt en doorgeeft aan de 'vluchtcomputer'.

De sensoren worden ook ingezet bij de return to home-functie. Deze was al beschikbaar op eerdere drones van DJI, maar zou bij de Phantom 4 veel beter moeten werken, omdat de drone bij het terugkeren naar het basisstation rekening kan houden met obstakels in de omgeving en zo zelf de veiligste weg naar 'huis' kan vinden.

DJI zegt de Phantom 4 van een betere lens te hebben voorzien, die bestaat uit acht lenselementen voor scherpere beelden. De lens heeft een beeldhoek van 94 graden en een diafragma van f/2.8. In de camera zit een sensor van het 1/2.3"-formaat met een maximale fotoresolutie van 12 megapixel. Er kan gefilmd worden in uhd-resolutie van 3840x2160 pixels met 24, 25 of 30fps. In 1080p-resolutie is het mogelijk om te filmen in 60 en 120fps, voor het maken van slow-motionbeelden. De maximale bitrate is 60Mbit/s.

Hoewel DJI vliegen met de Phantom 4 dankzij de autonome functies eenvoudiger lijkt te willen maken voor een grote doelgroep, voorziet de fabrikant de drone ook van een sport-stand, waarin sneller gevlogen kan worden. De maximale snelheid is 72km/h en DJI raadt deze stand alleen aan voor gevorderde gebruikers.

De accu heeft een iets hogere capaciteit van 5350mAh en is goed voor maximaal 28 minuten vliegen volgens de specificaties. Het maximale bereik waarmee met de Phantom 4 gevlogen kan worden is vijf kilometer.

De DJI Phantom 4 is te bestellen voor 1599 euro. Volgens de fabrikant wordt de drone vanaf 15 maart geleverd. Er verschijnt voorlopig één uitvoering en de verschillende Phantom 3-modellen lijken dan ook in het assortiment te blijven.
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 1 maart 2016 @ 21:00:33 #98
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_160350894
Klonk interessant, tot de prijs _O-
Sowieso iets te veel onzinfuncties. Lijkt zo op een iphone.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  dinsdag 1 maart 2016 @ 21:37:12 #99
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_160352293
En voor die prijs heb je vier iPhones. :o

De features lijken me wel grappig. Het ontwijken van objecten enzo is best wel knap als dat goed werkt. Maar er gaat toch eigenlijk niks boven de lol van zelf vliegen.
  dinsdag 1 maart 2016 @ 22:46:08 #100
299232 mitchelll0181
Just Different ...
pi_160354989
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 maart 2016 21:37 schreef Molurus het volgende:
En voor die prijs heb je vier iPhones. :o

De features lijken me wel grappig. Het ontwijken van objecten enzo is best wel knap als dat goed werkt. Maar er gaat toch eigenlijk niks boven de lol van zelf vliegen.
Daar gaat het niet om, als je een failsafe hebt ontwijkt dat ding bomen.

Ideaal
  woensdag 2 maart 2016 @ 18:31:27 #101
283159 pl4kkie
Het is FOK!
pi_160372451
Vandaag met de DCH-600 gevlogen op mn werk. We hebben een hal van 12.000 m2 :7. Dan kan je echt heerlijk vliegen met de quadcopter. Er zitten hier en daar ook nog obstakels voor als ik straks wat meer experience heb met de besturing e.d. Ook nog flips gemaakt enzo. Maar dat is niet moeilijk als je alleen maar je stick hoeft te gebruiken en op een knopje te drukken _O-
  woensdag 2 maart 2016 @ 18:38:35 #102
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_160372598
quote:
10s.gif Op woensdag 2 maart 2016 18:31 schreef pl4kkie het volgende:
Vandaag met de DCH-600 gevlogen op mn werk. We hebben een hal van 12.000 m2 :7. Dan kan je echt heerlijk vliegen met de quadcopter. Er zitten hier en daar ook nog obstakels voor als ik straks wat meer experience heb met de besturing e.d. Ook nog flips gemaakt enzo. Maar dat is niet moeilijk als je alleen maar je stick hoeft te gebruiken en op een knopje te drukken _O-
Damn, zo'n hal tot je beschikking hebben is wel ideaal zeg. :o
  woensdag 2 maart 2016 @ 18:45:58 #103
283159 pl4kkie
Het is FOK!
pi_160372761
quote:
0s.gif Op woensdag 2 maart 2016 18:38 schreef Molurus het volgende:

[..]

Damn, zo'n hal tot je beschikking hebben is wel ideaal zeg. :o
Dat is zeker ideaal. Ik had de quadcopter eigenlijk meegenomen om aan aan aantal collega's te laten zien toen ik me ineens bedacht, joh ik kan hier mooi vliegen na werktijd. Zo geschiede :D. Dus vanaf nu gaat hij elke dag mee met 3 geladen batterijen. Kan ik mooi een half uurtje vliegen en zo gelijk de drukte op de weg een beetje ontlopen.

Met obstakels bedoel ik bovenloop kranen waar ik overheen kan vliegen. Rijen lampenbakken die op ongeveer een meter afstand van het dak hangen. Het pand is ongeveer 10 meter hoog dus dan moet ik echt wel wat meer ervaring hebben. We hebben ook nog werkplekken met die van elkaar gescheiden zijn met muren en pijlers. Genoeg materiaal om te stunten dus 8-)
  zaterdag 5 maart 2016 @ 12:14:24 #104
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_160436309
Wat een lekker drone weer! 8-)

Hubsan X4

Hubsan H107D

Opvallend verschillende kwaliteit.

De X4 vliegt wel veel eenvoudiger moet ik zeggen, zou je niet verwachten, aangezien de H107D altitude hold en headless mode heeft.

Maar ik heb somehow grote problemen met die altitude hold, zeker bij het dalen. Het is alsof hij bij het dalen eigenlijk alleen maar omhoog wil, best wel eng.

[ Bericht 80% gewijzigd door Molurus op 05-03-2016 12:28:44 ]
pi_160437257
Vandaag voor het eerste met de DCH-600 buiten gevlogen. Nadat ik geland was wil 1 motor niet meer uit zichzelf draaien. Zodra ik een zetje geef draait de rotor weer maar wel uit balans. De hele gyro lijkt overigens wel uit balans. Lekker dan...

Leuk park Molorus. Is dat in eindhoven?
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 5 maart 2016 @ 13:08:12 #106
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_160437295
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 maart 2016 13:05 schreef Najieto het volgende:
Vandaag voor het eerste met de DCH-600 buiten gevlogen. Nadat ik geland was wil 1 motor niet meer uit zichzelf draaien. Zodra ik een zetje geef draait de rotor weer maar wel uit balans. De hele gyro lijkt overigens wel uit balans. Lekker dan...
Dat klinkt als een overleden motor. Verklaart al je problemen
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  zaterdag 5 maart 2016 @ 13:09:16 #108
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_160437319
quote:

Leuk plekje inderdaad. Dit is in Delft. :)

Kut van je DCH-600. Die heb ik vandaag thuisgelaten, alleen met de kleintjes op pad geweest.
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 5 maart 2016 @ 13:12:52 #109
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_160437384
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 maart 2016 13:09 schreef Najieto het volgende:
Dat is wel verdomd snel dan. Ik heb de copter nog geen week..
Je kan proberen een spanningzoeker op de magneten te houden en zo te kijken of elk deel wel wat krijgt.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  zaterdag 5 maart 2016 @ 13:23:28 #110
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_160437569
Heeft die DCH-600 een klap gehad bij de landing, of is er iets dat het mogelijk heeft veroorzaakt?

Kan nog steeds vanalles zijn lijkt me... kabelbreuk, kapotte motor, zelfs een tandwiel dat scheef zit.
pi_160437819
Nee niks van dat. Nergens tegenaan gevlogen oid. Geen bijzonder harde landing. Voor hoever je zachte landingen ermee kunt maken :P. Wel een keer een stukje vrije val gemaakt omdat ik behoorlijk hoog zat en niet helemaal in de gaten had hoe mijn throttle stond. Maar daar zou die tegen moeten kunnen lijkt mij.

quote:
1s.gif Op zaterdag 5 maart 2016 13:12 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Je kan proberen een spanningzoeker op de magneten te houden en zo te kijken of elk deel wel wat krijgt.
Dat kan ik wel proberen ja, al sta ik er om bekend als ik dingen open maak er altijd wel iets anders kapot gaat :+. Ik denk dat ik gewoon maar terug ga naar de winkel en hun er naar laat kijken.
  zaterdag 5 maart 2016 @ 13:53:58 #112
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_160438129
Het is natuurlijk ook niet bepaald een dure drone. Maar dat hij zo snel problemen geeft is wel balen.

Met die van mij heb ik eerlijk gezegd nog niet heel veel gevlogen. Alles bij elkaar een uur vliegtijd ofzo. De X4 heeft er al vele uren opzitten. :) En mocht ik daar ooit problemen mee hebben, zo'n beetje elk onderdeel is los te krijgen. Best wel nice.
pi_160439465
Natuurlijk is het geen dure drone. Maar dat wilt niet zeggen dat ik een kapotte motor na pakweg 5 hele vlieguren moet accepteren onder het mom van het is geen dure drone. Als het nou kapot gaat na ik noem maar wat 100 vlieg uren oid dan zou ik kunnen zeggen van ja, prijs, kwaliteit - 100 vlieg uren. Dat was het wel waard.
  zaterdag 5 maart 2016 @ 19:03:40 #114
299232 mitchelll0181
Just Different ...
pi_160445550
quote:

esc is verrot, niet de motor
  zaterdag 5 maart 2016 @ 19:05:35 #116
299232 mitchelll0181
Just Different ...
pi_160445676
Ah ja. Dat verklaard wel dat als ik de rotor een zetje geef wel gaat draaien. Al niet op volle kracht dan. Anyway ik ga morgen met de quadcopter terug naar de winkel en dan mogen ze het daar verder uitzoeken. Bedankt voor het meedenken ^O^
  zaterdag 5 maart 2016 @ 19:23:47 #118
299232 mitchelll0181
Just Different ...
pi_160445926
Ja beste optie ja.
zit op het main boardje gesoldeerd, valt niet te repareren.

Gewoon zeggen dat je dat ding altijd binnen hebt gevlogen en nooit gecrashed hebt..
Hopelijk is die schade vrij haha.

Dit soort dingen kunnen gebeuren als je gas geeft terwijl de prop niet vrij kan draaien.
pi_160462755
Net de drone ingeleverd bij de winkel. Normaal zouden ze hem omruilen voor een nieuwe maar omdat er wat beschadigingen op zaten moesten ze hem als reparatie aanbieden. Prima, had sowieso al niet verwacht dat ze überhaupt aan omruilen deden bij fysieke winkel aankopen. Over een week of 4 heb ik de drone weer terug.
  zondag 6 maart 2016 @ 15:38:02 #120
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_160464830
quote:
0s.gif Op zondag 6 maart 2016 14:26 schreef Najieto het volgende:
Net de drone ingeleverd bij de winkel. Normaal zouden ze hem omruilen voor een nieuwe maar omdat er wat beschadigingen op zaten moesten ze hem als reparatie aanbieden. Prima, had sowieso al niet verwacht dat ze überhaupt aan omruilen deden bij fysieke winkel aankopen. Over een week of 4 heb ik de drone weer terug.
Nice. Nou ja, dan is het even uitzitten en spelen met de hubsan. ;)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')