abonnement bol.com Unibet Coolblue
  Heeft over alles een mening 2022 zondag 14 juli 2013 @ 13:04:11 #51
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_128931101
Dat is natuurlijk niet 200 tips, maar 200 random brainfarts waar misschien 20 nuttige tips tussen zitten O-)
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_128931213
quote:
10s.gif Op zondag 14 juli 2013 13:04 schreef Dr_Flash het volgende:
Dat is natuurlijk niet 200 tips, maar 200 random brainfarts waar misschien 20 nuttige tips tussen zitten O-)
fixed :)
pi_128932183
quote:
0s.gif Op zondag 14 juli 2013 01:21 schreef Dr_Flash het volgende:
Learning curve waarschijnlijk. Ik ben er wel blij mee hoor, ik heb totaal nul ervaring met RC voertuigen, en dit lijkt toch vrij redelijk te gaan. Morgen maar eens het open veld opzoeken :)
Die RC vliegtuigen en boten etc. is voor eikels die het samen met hun vader en opa doen die zitten aan een campingtafeltje mee te kijken en koffie te drinken met hollandse hits uit een radiootje, die zitten hier op het knutsel forum hahaha
pi_129075667
Vet topic - waanzinnig interessant filmpje over wat die quads allemaal kunnen via Kinect, wow !!!!
  Heeft over alles een mening 2022 vrijdag 19 juli 2013 @ 12:55:47 #55
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_129118483
Hmm. Net even naar Holten geweest waar vlakbij het station een veldje is. Maar het waaide wel behoorlijk hard en het gras stond ook te hoog. Viel niet mee. Ik krijg hem gewoon niet goed onder controle lijkt wel. Zou eens in een sporthal moeten oefenen of zo :{


Hierna nog 2 vluchtjes kunnen maken, maar ja, te veel last van de wind dus. Enige pluspuntje: Ding gaat niet gauw stuk. In dit filmpje pleurde hij van een meter of 6 omlaag, zonder de indoor hull. En hij doet het gewoon nog :)
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_129126033
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juli 2013 12:55 schreef Dr_Flash het volgende:
Hmm. Net even naar Holten geweest waar vlakbij het station een veldje is. Maar het waaide wel behoorlijk hard en het gras stond ook te hoog. Viel niet mee. Ik krijg hem gewoon niet goed onder controle lijkt wel. Zou eens in een sporthal moeten oefenen of zo :{


Hierna nog 2 vluchtjes kunnen maken, maar ja, te veel last van de wind dus. Enige pluspuntje: Ding gaat niet gauw stuk. In dit filmpje pleurde hij van een meter of 6 omlaag, zonder de indoor hull. En hij doet het gewoon nog :)
Ik heb 'm dus ook sinds deze week.

Ging gisteren even op mijn dakterras vliegen... max. hoogte beetje bijgesteld zodat ik over de rest van mijn dak kon kijken en gaan!

Begin ging goed!

Toen windvlaag (had indoor hull er opzitten). Ding vliegt zo van mijn dakterras af, probeer 'm nog terug te halen, maar zoals jij ook zegt controle is nog niet heel lekker als je in totaal minder dan 10 mins dat ding in de lucht hebt gehad. Wat doe ik ? Panic button. Weg drone... Ik ren naar de rand van het balkon, ligt dat ding netjes op de zonnewering van de zij-onderburen :D

Buurman zonnewering gedeeltelijk binnengehaald en ik kon met een stok mijn drone weer oppikken :D

Volgende keer ga ik op een voetbalveld oefenen. Binnen mag ook al niet meer van mijn vrouw sinds ik 2 planten en een glas van de bar afvloog :D
All opinions are not equal. Some are a very great deal more robust, sophisticated and well supported in logic and argument than others. [Douglas Adams]
  Heeft over alles een mening 2022 vrijdag 19 juli 2013 @ 19:37:47 #57
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_129131346
quote:
14s.gif Op vrijdag 19 juli 2013 16:26 schreef ChungLingSoo het volgende:
Volgende keer ga ik op een voetbalveld oefenen. Binnen mag ook al niet meer van mijn vrouw sinds ik 2 planten en een glas van de bar afvloog :D
_O-

Ik kwam er trouwens achter dat nieuwe vluchten niet automatisch worden toegevoegd in AR Drone Academy (daar kun je grafiekjes van hoogte en snelheid zien/maken en nog veeeel meer). Doe ik iets fout? :?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Heeft over alles een mening 2022 vrijdag 19 juli 2013 @ 19:42:04 #58
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_129131451
Overigens, voor de Apple users: AR Freeflight 2.4 is er al, en daar zit een Rescue Mode in. Very promising :Y


Alleen als Android user voel ik me dus een soort tweederangs burger, want voor "ons" is 2.4 er nog steeds niet, een maand later :{
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Heeft over alles een mening 2022 dinsdag 23 juli 2013 @ 14:16:57 #59
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_129254234
Okee, misschien leuk om voor in de OP een lijstje te maken met actieve Quadro-vliegers op fok.

Beginnetje:

Dr_Flash - Parrot AR Drone 2.0

Vul maar aan :)
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_129326758
Terwijl de NAVO-landen met onbemande vliegtuigen (UAV's) hoog boven Libië vliegen, waren deze UAV's en de vitale intelligentie die zij leveren niet beschikbaar voor de Libiërs zelf die vechten om hun land te bevrijden.

Inmiddels zijn Libische rebellen uitgerust met de Aeryon Scout Micro UAV om zelf inlichtingen te verwerven om vijandelijke posities en hun verzet te coördineren. Deze video geeft sample beelden van zowel daglicht opnames en warmte camera's.

klik voor vergroting




[ Bericht 3% gewijzigd door Phone op 26-07-2013 14:07:33 ]
  Heeft over alles een mening 2022 vrijdag 26 juli 2013 @ 14:03:32 #61
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_129367528
intelligentie is heel iets anders dan "intelligence"
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_129367714
quote:
10s.gif Op vrijdag 26 juli 2013 14:03 schreef Dr_Flash het volgende:
intelligentie is heel iets anders dan "intelligence"
Klopt en fixed, maar heb je nog wat interessants ? Nieuwe filmpjes ?
pi_129374482
quote:
3s.gif Op dinsdag 23 juli 2013 14:16 schreef Dr_Flash het volgende:
Okee, misschien leuk om voor in de OP een lijstje te maken met actieve Quadro-vliegers op fok.

Beginnetje:

Dr_Flash - Parrot AR Drone 2.0
ChungLingSoo - Parrot AR Drone 2.0

Vul maar aan :)
Net vorige week tijdens het oefenen met de band voor het eerst een paar van die flips geprobeerd. Geinig :D Dit weekend ga ik naar mijn huisje in het bos. En daar vlakbij is een GROOT veld. Kijken hoe hard en ver dat ding kan B-)
All opinions are not equal. Some are a very great deal more robust, sophisticated and well supported in logic and argument than others. [Douglas Adams]
  Heeft over alles een mening 2022 zaterdag 27 juli 2013 @ 13:15:13 #64
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_129402442
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juli 2013 14:08 schreef Phone het volgende:

[..]

Klopt en fixed, maar heb je nog wat interessants ? Nieuwe filmpjes ?
Het staat er nog een keer ;)

Geen nieuwe filmpjes nog. Ben nog steeds af en toe een beetje onder de carport aan het oefenen. Geen mooi groot veld in de buurt. En die extra 2500 mAh accu's komen pas medio augustus naar nu blijkt 8)7 Reserve propellors zijn er ook nog niet. Het duurt gewoon allemaal even wat langer :)
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Heeft over alles een mening 2022 dinsdag 30 juli 2013 @ 13:50:54 #65
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_129504149
Mijn AR Drone Academy blijft trouwens steeds hangen op "gegevensverzending", terwijl er vgs mij gewoon niks gebeurt -O- Iemand ervaring mee? Ik gebruik Freeflight 2.3.3 :)

Oh en vandaag kwamen (eindelijk) mijn reserve props binnen :)
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_129505657
TVP topic.

Dit is de mijne





Ben nog op zoek naar een 5,8GHz FPV oplossing.
pi_129506446
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juli 2013 14:37 schreef YokiKater het volgende:
TVP topic.

Dit is de mijne

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Ben nog op zoek naar een 5,8GHz FPV oplossing.
NSA :? Wat ben je van plan en voor wie werk je ? :')

Maar uh... zal ik je aan het lijstje in de OP toevoegen, en deel je ervaringen aub. Datzelfde ding wil ik eerdaags ook gaan kopen. Wat ik mij afvraag is hoe film je bijvoorbeeld een rijdende auto terwijl je naast hem vliegt, dus én naar voren en opzij sturen ?
pi_129506803
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juli 2013 14:59 schreef Phone het volgende:

[..]

NSA :? Wat ben je van plan en voor wie werk je ? :')

Maar uh... zal ik je aan het lijstje in de OP toevoegen, en deel je ervaringen aub. Datzelfde ding wil ik eerdaags ook gaan kopen. Wat ik mij afvraag is hoe film je bijvoorbeeld een rijdende auto terwijl je naast hem vliegt, dus én naar voren en opzij sturen ?
Dat NSA is een leuk grapje, "registratienummer" ;)

Ja je mag mij wel toevoegen.. Het is een DJI Phantom, maar dat had je denk ik al gezien, met een GoPro Hero3 White Edition. Deze week bestel ik een koffer voor het vervoeren van het spul.

Ik heb er nog niet mee gevlogen, kamp momenteel met wat probleempjes waardoor ik tijdelijk even niet naar buiten kan maar dat hoop ik snel opgelost te hebben, ben ik iig mee bezig.
De plannen die ik met de drone heb is het maken van mooie luchtopnames, geen spyshit maar gewoon stukken natuur, en boven mijn schapen en honden hangen tijdens het schapendrijven. En ik zou hem graag willen inzetten als soort van chasecam op het mountainbike parcours voor leuke MTB filmpjes (heb ook een camera op mijn MTB). Dat soort zaken.

En eventueel inzetten bij een grote brand in de regio ofzo.

Hier heb ik trouwens een filmpje van iemand hier uit de buurt die ook een Phantom heeft, geeft heel goed weer wat het ding kan en zijn gave beelden

  † In Memoriam † dinsdag 30 juli 2013 @ 15:47:06 #70
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_129508428


Marilyn Monroe maakte ook drones.

http://en.wikipedia.org/wiki/Radioplane_OQ-2
Carpe Libertatem
pi_129508921
Zojuist deze pasklare koffer besteld
http://www.v-nix.nl/dji-phantom-koffer-pasklaar

Nu nog een fatsoenlijke en betaalbare FPV kit zien te vinden die compatible is, en gaan sparen voor een goede gimball. Al ga ik mijn eerste vluchten gewoon zonder gimball doen en hang ik eventueel de GoPro mount onder de drone ipv de meegeleverde mount die bij de Phantom zit.
(Het liefst heb ik die DJI zenmuse gimball, maar dan wordt het wel erg duur allemaal)
  Heeft over alles een mening 2022 dinsdag 30 juli 2013 @ 16:00:44 #72
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_129508929
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juli 2013 14:59 schreef Phone het volgende:

Wat ik mij afvraag is hoe film je bijvoorbeeld een rijdende auto terwijl je naast hem vliegt, dus én naar voren en opzij sturen ?
Wat is daar moeilijk aan? Je richt de camera op de auto en stuurt de drone die kant op waar je maar heen wilt :)
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Heeft over alles een mening 2022 dinsdag 30 juli 2013 @ 16:02:22 #73
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_129508994
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juli 2013 16:00 schreef YokiKater het volgende:
Zojuist deze pasklare koffer besteld
http://www.v-nix.nl/dji-phantom-koffer-pasklaar

Nu nog een fatsoenlijke en betaalbare FPV kit zien te vinden die compatible is, en gaan sparen voor een goede gimball. Al ga ik mijn eerste vluchten gewoon zonder gimball doen en hang ik eventueel de GoPro mount onder de drone ipv de meegeleverde mount die bij de Phantom zit.
(Het liefst heb ik die DJI zenmuse gimball, maar dan wordt het wel erg duur allemaal)
Wel schraal eigenlijk, aan die DJI is alles minstens 2 keer zo duur als aan de Parrot, en dan heb je er nog geen camera bij. Schijnt dat die DJI ook lang niet zo makkelijk vliegt als de Parrot (en daar heb ik al moeite mee :') )

Heb van zondag nog een testvluchtje hier in de buurt:

Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Heeft over alles een mening 2022 dinsdag 30 juli 2013 @ 16:12:24 #74
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_129509406
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juli 2013 15:06 schreef YokiKater het volgende:
Hier heb ik trouwens een filmpje van iemand hier uit de buurt die ook een Phantom heeft, geeft heel goed weer wat het ding kan en zijn gave beelden

Wauw dat gaat hard en hoog zeg :o
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_129509502
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juli 2013 16:02 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Wel schraal eigenlijk, aan die DJI is alles minstens 2 keer zo duur als aan de Parrot, en dan heb je er nog geen camera bij. Schijnt dat die DJI ook lang niet zo makkelijk vliegt als de Parrot (en daar heb ik al moeite mee :') )
Op een schaal van 1-5 qua moeilijkheidsgraad mbt het vliegen van RC toestellen valt de Phantom onder schaal 1, hij laat zich vrij makkelijk vliegen.. check de tutorials ook maar. Al moet je natuurlijk wel een beetje oefenen en als je al ervaring hebt dan is het helemaal geen probleem. Ik heb wel eens eerder gevlogen met RC heli's. Gewoon voorzichtig zijn en serieus mee bezig zijn.

Dat het duur is komt omdat het ook een stuk geavanceerder is dan een Parrot, bereik is ook veel groter, En is natuurlijk RC ipv WiFi.

Van de RC quadcopters is de Phantom gewoon een behoorlijk goed instapmodel, goede kwaliteit en je kan er veel mee. Het echte werk en spul is nog veel duurder, reken dan op 5000 tot 10000 euro voor een drone zonder camera.. Dan ga je ook richting hexa- en octocopters.
http://www.v-nix.nl/droneflyer-octocopter-mkii ¤ 9949,- zonder camera..
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')