De hra gaat naar de gezamenlijke rekening. Wie wat krijgt doet er niet toe.quote:Op maandag 30 november 2015 22:20 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Als zij er niet meer woont kan zij geen rente meer aftrekken.
Ik denk dat de belastingdienst daar anders over denkt.quote:Op woensdag 2 december 2015 00:29 schreef betyar het volgende:
[..]
De hra gaat naar de gezamenlijke rekening. Wie wat krijgt doet er niet toe.
Geen idee. Ik betaal de hypotheek gewoon.quote:Op woensdag 2 december 2015 13:01 schreef Norma_Jeane het volgende:
[..]
Ik denk dat de belastingdienst daar anders over denkt.
Het is wel een lastige situatie, belastingtechnisch.... ga er niet vanuit dat de aftrek volledig kan blijven plaatsvinden terwijl zij er niet meer woont.quote:Op woensdag 2 december 2015 14:22 schreef betyar het volgende:
[..]
Geen idee. Ik betaal de hypotheek gewoon.
Helemaal? Verwarrend. Zij zou toch de helft betalen?quote:Op woensdag 2 december 2015 14:22 schreef betyar het volgende:
[..]
Geen idee. Ik betaal de hypotheek gewoon.
Iets zegt me dat zij aan hem betaalt en hij betaalt het door.quote:Op woensdag 2 december 2015 14:27 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Helemaal? Verwarrend. Zij zou toch de helft betalen?
quote:Op woensdag 2 december 2015 14:30 schreef Norma_Jeane het volgende:
[..]
Iets zegt me dat zij aan hem betaalt en hij betaalt het door.
De vaste lasten zijn totaal 1239( exclusief gwl) euro. Inclusief onderhoud van de kids. Wij storten elke maand ieder 650 op een gezamenlijke rekening. Daar wordt alles van betaalt.quote:Op woensdag 2 december 2015 14:30 schreef Norma_Jeane het volgende:
[..]
Iets zegt me dat zij aan hem betaalt en hij betaalt het door.
Yepquote:Op woensdag 2 december 2015 17:31 schreef pahlawan het volgende:
[..]
Jaarlijks olie en eens in de 5 jaar een nieuwe distributieriem?
Dan betaal je dus de helft van de hypotheek en ik mag hopen dat je ook alleen over dat deel hra krijgt.quote:Op woensdag 2 december 2015 17:15 schreef betyar het volgende:
[..]
De vaste lasten zijn totaal 1239( exclusief gwl) euro. Inclusief onderhoud van de kids. Wij storten elke maand ieder 650 op een gezamenlijke rekening. Daar wordt alles van betaalt.
Dat horen we morgen hoe dat allemaal werkt.quote:Op woensdag 2 december 2015 18:56 schreef Norma_Jeane het volgende:
[..]
Dan betaal je dus de helft van de hypotheek en ik mag hopen dat je ook alleen over dat deel hra krijgt.
Yep. De boekhouder heeft een overzicht gemaakt en daar staan we allebei achter.quote:Op woensdag 2 december 2015 19:01 schreef Norma_Jeane het volgende:
En klopt het wel dat de kinderbijdrage wel 50/50 is? Dan zal er aan beide zijde toch even veel draagkracht moeten zijn?
kan gewoon , maar moet wel een afstand verklaring van waardestijging of daling worden gedaan door mevrouw in deze. Als huis ooit verkocht wordt dus, dus als zij wil meedelen in winst of moet bijdragen bij verlies kan je idd maar 50% aftrekken van de hra.quote:Op woensdag 2 december 2015 14:24 schreef Leandra het volgende:
[..]
Het is wel een lastige situatie, belastingtechnisch.... ga er niet vanuit dat de aftrek volledig kan blijven plaatsvinden terwijl zij er niet meer woont.
Best een flinke aanname.quote:Op woensdag 2 december 2015 19:52 schreef Barrah het volgende:
Ik las in het vorige topic dat jullie toch niet gebruik maken van een mediator. Dat is echt de domste beslissing die tot nu toe is genomen. Zonder onafhankelijke partij die jullie helpt alles op papier te zetten, die vanuit dagelijkse ervaring weet wat er op je pad kan komen, ga je elkaar zeker nog tegenkomen. Zeker nu bij jullie beiden langzaam het besef komt dat scheiden toch geen feestje is, ga je hier nog wel achter komen en dan is het te laat om er nog in alle redelijkheid samen uit te komen.
Ik heb nu al te doen met jullie kinderen. Papa en mama dachten er samen wel uit te komen, maar slaan elkaar straks figuurlijk de hersens in omdat ze dingen over het hoofd hebben gezien en alle goede voornemens toch anders uitpakten dan verwacht.
Hulp zoeken bij zo'n belangrijke gebeurtenis in je leven is geen teken van zwakte, maar van verantwoordelijkheid. Naar jezelf, naar de ander maar vooral naar jullie kinderen.
De gok die TS en zijn ex hebben genomen is anders niet minder speculatief. En met de mogelijke gevolgen hiervan zullen zij en hun kinderen moeten leven.quote:Op donderdag 3 december 2015 20:18 schreef IShotTheMaid. het volgende:
[..]
Best een flinke aanname.
Sterkte/succes TS.
niet elke scheiding zal in chaos en oorlog eindigen hoor, dat de kinderen sowieso beïnvloed worden door de scheiding is wel aangetoond in studies maar de mens kan ook gewoon rationeel zijn.quote:Op donderdag 3 december 2015 22:31 schreef Barrah het volgende:
[..]
De gok die TS en zijn ex hebben genomen is anders niet minder speculatief. En met de mogelijke gevolgen hiervan zullen zij en hun kinderen moeten leven.
Ik ben heel benieuwd naar de reden waarom hier vanaf is gezien.
quote:Op vrijdag 4 december 2015 08:33 schreef Re het volgende:
ik proef een beetje uit dit topic dat de users vrezen voor ellende en smerigheid
mhoa, wellicht, maar dat is niet te onderbouwen met statistieken ... belangrijkste is idd gewoon alles goed regelen en vastzetten en vertrouwen hebben in de situatie. Het zal vast wel in een aantal gevallen misgaan en die lees je dan, maar de gevallen dat het gewoon prima gaat, daar lees je nooit over, want verder niet interessantquote:
De ellende en smerigheid is er al. Het lijkt mij juist verstandig om de rommel zo snel mogelijk op te ruimen.quote:Op vrijdag 4 december 2015 08:33 schreef Re het volgende:
ik proef een beetje uit dit topic dat de users zowat hopen op ellende en smerigheid
wie weet, voor nu lijkt me dat als alles goed op papier staat het belangrijkste, en gewoon vertrouwen hebben dat ook als de stofwolken zijn opgetrokken de situatie voor beide ouders en kinderen acceptabel is en blijft.quote:Op vrijdag 4 december 2015 10:23 schreef Cracka-ass het volgende:
[..]
De ellende en smerigheid is er al. Het lijkt mij juist verstandig om de rommel zo snel mogelijk op te ruimen.
Als je tussen de regels doorleest zie je dat TS en zijn ex geen gelijkwaardige relatie hadden. Dat zal ook wel mede oorzaak zijn van de breuk. Logisch gevolg is dat zij tot 'eigen' inzichten komt in de nieuwe situatie. Zij voelt zicht nu schuldig over hoe de breuk is verlopen maar dat is slechts tijdelijk.
Je hoeft echt geen deskundige te zijn om te begrijpen dat een halfzachte boedelscheiding, die enorm gunstig voor TS uitpakt, tot veel meer ellende gaat leiden zodra de initiële stofwolk is gaan liggen.
Volgens mij probeert iedereen hier TS te steunen en tips te geven.quote:Op vrijdag 4 december 2015 08:33 schreef Re het volgende:
ik proef een beetje uit dit topic dat de users zowat hopen op ellende en smerigheid
Een onevenwichtige oplossing die tot stand is gekomen tijdens een emotionele piek zonder onafhankelijke invloed.quote:Op vrijdag 4 december 2015 10:34 schreef Re het volgende:
[..]
wie weet, voor nu lijkt me dat als alles goed op papier staat het belangrijkste, en gewoon vertrouwen hebben dat ook als de stofwolken zijn opgetrokken de situatie voor beide ouders en kinderen acceptabel is en blijft.
quote:Op vrijdag 4 december 2015 08:33 schreef Re het volgende:
Omdat we dat willen, het is een spaarpot voor de kids.quote:Op vrijdag 4 december 2015 17:46 schreef eriksd het volgende:
Waarom zou je de overwaarde aan je kinderen schenken?
Dat wordt dan aardig aftikken. Of ga je het teruglenen? Idee is leuk maar de fiscaliteit ligt op de loer.quote:Op vrijdag 4 december 2015 17:48 schreef betyar het volgende:
[..]
Omdat we dat willen, het is een spaarpot voor de kids.
Maar tot hun 18e blijft het gewoon van jullie. Dus het telt mee ook voor jullie vermogen.quote:Op vrijdag 4 december 2015 17:48 schreef betyar het volgende:
[..]
Omdat we dat willen, het is een spaarpot voor de kids.
Dat ook. Nee, ik vind het een bedenkelijk idee. Als ik dit alles zo lees is het vrij schieten voor de fiscus. Die boedel boeit niet, dingen als een huis op haar naam laten staan, hypotheekrenteaftrek, overwaarde naar kinderen: allemaal gedonder in spe.quote:Op vrijdag 4 december 2015 17:57 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Maar tot hun 18e blijft het gewoon van jullie. Dus het telt mee ook voor jullie vermogen.
Het blijft ook ons en over drie jaar mijn vermogen tot ik verhuis of doodga.quote:Op vrijdag 4 december 2015 17:57 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Maar tot hun 18e blijft het gewoon van jullie. Dus het telt mee ook voor jullie vermogen.
Wat?quote:Op vrijdag 4 december 2015 18:00 schreef betyar het volgende:
[..]
Het blijft ook ons en over drie jaar mijn vermogen tot ik verhuis of doodga.
Zoals het er staat. Als ik het verkoop gaat de overwaarde naar de kinderen. Als ik doodga gaat het huis naar de kinderen.quote:
Sorry, dat staat er niet.quote:Op vrijdag 4 december 2015 18:03 schreef betyar het volgende:
[..]
Zoals het er staat. Als ik het verkoop gaat de overwaarde naar de kinderen. Als ik doodga gaat het huis naar de kinderen.
quote:Op vrijdag 4 december 2015 17:55 schreef Norma_Jeane het volgende:
Leuk maar over het deel van die overwaarde kan je nooit meer HRA krijgen.
En een 60/40 verdeling van de kinderen noem ik eerder co-ouderschap.
Daar gaat de accountant zich over buigen. Deze constructie wordt weleens toegepast bij overlijden.quote:Op vrijdag 4 december 2015 17:54 schreef eriksd het volgende:
[..]
Dat wordt dan aardig aftikken. Of ga je het teruglenen? Idee is leuk maar de fiscaliteit ligt op de loer.
Ondanks dat ze me behoorlijk heeft besodemieterd gun ik en zei mij een goed nieuw begin.quote:Op vrijdag 4 december 2015 17:55 schreef Harmankardon het volgende:
Ach ik zit nu zelf in een scheiding, met mediator, en alhoewel het zeker fijn is ben ik van mening dat het ook prima zonder zou kunnen als je prima met elkaar door een deur kunt en je oprecht (!) je partner een goede start gunt voor de rest van zijn of haar leven.
Of dat bij TS allemaal het geval is weet ik natuurlijk niet.
Bij een nieuw huis.quote:Op vrijdag 4 december 2015 18:05 schreef betyar het volgende:
[..]Ik heb enkel mijn hypotheek van 140k. Waarom zou ik hra over de overwaarde willen hebben?
Dan moet ze drie jaar wachten.quote:Op vrijdag 4 december 2015 18:12 schreef Lienekien het volgende:
Als je ex nog een huis zou willen kopen, zou ze wel een probleem hebben met HRA vanwege die overwaarde. Is dat fair?
Dat heet eigen woning reserve. Zodra je een nieuw huis zou kopen ben je verplicht je overwaarde in je huis te stoppen.quote:Op vrijdag 4 december 2015 18:05 schreef betyar het volgende:
[..]Ik heb enkel mijn hypotheek van 140k. Waarom zou ik hra over de overwaarde willen hebben?
Die worden ook groot en krijgen dan genoeg van het dorpje.quote:Op vrijdag 4 december 2015 18:16 schreef betyar het volgende:
[..]
Neuh. Ik ga hier niet weg. Alleen al voor de kids, de rust en ruimte blijf ik hier.
Details volgen nog, als ik hier doodga willen wij de kids de kans geven om hier te kunnen wonen.quote:Op vrijdag 4 december 2015 18:19 schreef Norma_Jeane het volgende:
[..]
Dat heet eigen woning reserve. Zodra je een nieuw huis zou kopen ben je verplicht je overwaarde in je huis te stoppen.
En als je niet weg wil hoe wil je dan 2x 75k in die spaarpotten stoppen?
Dat is hun keus, verkopen ze de boel maar als ik dood ben.quote:Op vrijdag 4 december 2015 18:19 schreef eriksd het volgende:
[..]
Die worden ook groot en krijgen dan genoeg van het dorpje.
Geen idee. Ze wil dit zo. Ze heeft alles al vindt ze.quote:Op vrijdag 4 december 2015 18:43 schreef Ticootje het volgende:
Dit wordt gedonder zodra het schuldgevoel van de vrouw weg is geëbt. De ex vrouw wordt behoorlijk beperkt.
Ja.quote:Op vrijdag 4 december 2015 18:44 schreef Ticootje het volgende:
Is er al een ouderschapsplan opgesteld?
Dat besef komt heus nog wel. En dan krijg je het gezeik.quote:Op vrijdag 4 december 2015 18:49 schreef betyar het volgende:
[..]
Geen idee. Ze wil dit zo. Ze heeft alles al vindt ze.
Waar staat dat er een wijziging komt in de voogdij?quote:Op vrijdag 4 december 2015 19:00 schreef Droopie het volgende:
Vraagje?
Staan deze plannen en afspraken officieel op papier of is dit formeel afgesproken?
Met andere woorden, kan ze volgend jaar opeens de voogdij en/ of huis opeisen?
Totdat je zelf verliefd wordt op een ander die niet in het huis wil wonen waar je jarenlang lief en leed met je ex hebt gedeeldquote:Op vrijdag 4 december 2015 18:16 schreef betyar het volgende:
[..]
Neuh. Ik ga hier niet weg. Alleen al voor de kids, de rust en ruimte blijf ik hier.
Dit zal vast voor de ouders het handigste zijn.quote:Op vrijdag 4 december 2015 19:12 schreef pahlawan het volgende:
Pas op maandag wordt eens in de twee weken echt een kut dag. De Kids waren zondag bij mama, maandag bij papa en dan dinsdag en woensdag bij mama en dan tot en met maandag bij papa.
Pak die maandag erbij dat zorgt naar mijn mening voor rust voor de Kids en laat evt de woensdag vallen oid...
Ik ben benieuw wat voor soort alimentatie je het over hebt want kinderalimentatie is niet meer aftrekbaar.quote:Op vrijdag 4 december 2015 17:40 schreef betyar het volgende:
Na twee jaar wordt dat bij mijn vrouw omgezet als een soort alimentatie zodat ze deze kan aftrekken want haar HRA vervalt na twee jaar
Dat regelt de accountantquote:Op vrijdag 4 december 2015 20:31 schreef Norma_Jeane het volgende:
[..]
Ik ben benieuw wat voor soort alimentatie je het over hebt want kinderalimentatie is niet meer aftrekbaar.
quote:Op vrijdag 4 december 2015 20:31 schreef Norma_Jeane het volgende:
[..]
Ik ben benieuw wat voor soort alimentatie je het over hebt want kinderalimentatie is niet meer aftrekbaar.
kunnen gewoon zelf op de fiets.quote:Op vrijdag 4 december 2015 19:26 schreef Cue_ het volgende:
Lijkt me best irritant als kind zijnde. Di naar mams, woensdag weet terg om vrijdag/zaterdag daar weer weekend te houden en zondag weer terug te gaan.
Of nouja, beetje afhankelijk van hoe zelfstandig ze op en neer kunnen reizen.
Maar als ze dat zelfstandig kunnen doen dan vraag ik me af hoeveel van de regeling stand blijft houden als ze ouder zijn.
we zullen zien.quote:Op vrijdag 4 december 2015 18:53 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Dat besef komt heus nog wel. En dan krijg je het gezeik.
zondagavond 19.00zijn ze weer bij mij.quote:Op vrijdag 4 december 2015 19:12 schreef pahlawan het volgende:
Pas op maandag wordt eens in de twee weken echt een kut dag. De Kids waren zondag bij mama, maandag bij papa en dan dinsdag en woensdag bij mama en dan tot en met maandag bij papa.
Pak die maandag erbij dat zorgt naar mijn mening voor rust voor de Kids en laat evt de woensdag vallen oid...
Je realiseert je dat als je het opgeeft als partneralimentatie dat jij over dat deel inkomstenbelasting moet betalen?quote:
Hoe je het ook went of keert, de exvrouw schenkt dus een helehoop aan de exman. Kwestie van tijd dat de belasting om de hoek komt kijken.quote:Op vrijdag 4 december 2015 21:04 schreef Norma_Jeane het volgende:
[..]
Je realiseert je dat als je het opgeeft als partneralimentatie dat jij over dat deel inkomstenbelasting moet betalen?
(Ik krijg het trouwens haast niet uit mijn toetsenbord. Haar deel van het bedrijf afstaan, haar deel van de overwaarde de gehele inboedel en dan ook nog partneralimentatie.![]()
![]()
)
Over drie jaar, waarbij jij al het vermogen bezit en zij jouw rekeningen heeft betaald.quote:Op vrijdag 4 december 2015 18:09 schreef betyar het volgende:
Ondanks dat ze me behoorlijk heeft besodemieterd gun ik en zei mij een goed nieuw begin.
Sterker nog. Als de nieuwe relatie stuk zou lopen en zij evt bijstand nodig zou hebben kan ze dat vergeten omdat haar kinderen teveel vermogen hebben. De bijstand verwacht dat ze dat aanspreekt.quote:Op maandag 7 december 2015 14:14 schreef Cracka-ass het volgende:
Over drie jaar, waarbij jij al het vermogen bezit en zij jouw rekeningen heeft betaald.
Dan mag ze thuis komen om te zorgen voor de kinderen. Denk ik.quote:Op maandag 7 december 2015 16:54 schreef Norma_Jeane het volgende:
[..]
Sterker nog. Als de nieuwe relatie stuk zou lopen en zij evt bijstand nodig zou hebben kan ze dat vergeten omdat haar kinderen teveel vermogen hebben. De bijstand verwacht dat ze dat aanspreekt.
Staat ze zonder 1 cent op straat.
Hoe zou ts dan reageren?
Ik schat de kans dat ze bij dr moeder moet intrekken hoger in.quote:Op maandag 7 december 2015 17:54 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Dan mag ze thuis komen om te zorgen voor de kinderen. Denk ik.
Ik het vermogen bezit? Nee hoor. Komt op papier dat het voor de kids is.quote:Op maandag 7 december 2015 14:14 schreef Cracka-ass het volgende:
Duidelijk dat ex-partner zich (als vanouds) schikt naar de behoeften van TS.
Het is slechts een kwestie van tijd voordat zij een andere visie krijgt op jullie onderlinge rolverdeling. De potentiële shitstorm die daaruit volgt zou TS de kop in moeten drukken door de zaken nu goed te regelen. Niet alleen om zijn ex, maar vooral hun kinderen en ook zichzelf te beschermen.
De huidige korte termijn koers staat daar haaks op.
[..]
Over drie jaar, waarbij jij al het vermogen bezit en zij jouw rekeningen heeft betaald.
Wat ben je toch een goedzak.
quote:Op maandag 7 december 2015 16:50 schreef redboyke het volgende:
hoe je vrouw oplichten deel 3
1 verwaarloos haar zodat ze bij een ander gaat
2 manipulleer haar zodat ze haar schuldig voelt over haar beslissingen
3 zorg niet voor een bemidelaar zodat jullie evenveel krijgen
4 ¤¤¤¤ profit betyar style ( t'is voor de kinderen maar vooral voor mij wink wink)
Behalve het bedrijf dan. En de inboedel.quote:Op maandag 7 december 2015 22:20 schreef betyar het volgende:
[..]
Ik het vermogen bezit? Nee hoor. Komt op papier dat het voor de kids is.
Vind je het niet opvallend dat in eerste instantie de mening van de meeste mensen hier was dat jullie het goed oplossen samen, maar dat men nu toch echt denkt dat je je ex-vrouw tekort doet. En dat terwijl we zelfs alleen jouw kant van het verhaal horen, iets dat normaal gesproken toch de sympathie opwekt?quote:
Het bedrijf. Een bus en gereedschap. Dit jaar verlies geleden, ze mag best de helft van het verlies hebben hoor.quote:Op maandag 7 december 2015 22:28 schreef Norma_Jeane het volgende:
[..]
Behalve het bedrijf dan. En de inboedel.
Dat doen we ook. Alleen zij blijft voet bij stuk houden dat ze niks wil. Zijn bijna 4 weken verder he.quote:Op maandag 7 december 2015 22:32 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
Vind je het niet opvallend dat in eerste instantie de mening van de meeste mensen hier was dat jullie het goed oplossen samen, maar dat men nu toch echt denkt dat je je ex-vrouw tekort doet. En dat terwijl we zelfs alleen jouw kant van het verhaal horen, iets dat normaal gesproken toch de sympathie opwekt?
Ik denk dat je het in het belang van je kinderen (gelukkige moeder, ook op langere termijn), toch echt anders moet regelen. Desnoods vraag je er een vriendin/zus/vertrouwelinge van haar bij als jullie het over de verdeling hebben.quote:Op maandag 7 december 2015 22:33 schreef betyar het volgende:
[..]
Dat doen we ook. Alleen zij blijft voet bij stuk houden dat ze niks wil. Zijn bijna 4 weken verder he.
Ongeveer net zo opvallend als de totaal omgeslagen sfeer, waarbij TS er nu openlijk van beticht wordt zijn ex-vrouw een hak te willen zetten / te willen uitknijpen.quote:Op maandag 7 december 2015 22:32 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
Vind je het niet opvallend dat in eerste instantie de mening van de meeste mensen hier was dat jullie het goed oplossen samen, maar dat men nu toch echt denkt dat je je ex-vrouw tekort doet. En dat terwijl we zelfs alleen jouw kant van het verhaal horen, iets dat normaal gesproken toch de sympathie opwekt?
Er is een accountant en een advocaat bij. Komt allemaal wel goed hoor. Nemen nu alleen wat meer afstand van elkaar om elkaar weer te leren kennen als vrienden en niet meer als man en vrouw.quote:Op maandag 7 december 2015 22:36 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
Ik denk dat je het in het belang van je kinderen (gelukkige moeder, ook op langere termijn), toch echt anders moet regelen. Desnoods vraag je er een vriendin/zus/vertrouwelinge van haar bij als jullie het over de verdeling hebben.
Schuldgevoel is zo'n slechte raadgever.
Ik volg het van de zijlijn. En volgens mij ligt de waarheid in het midden. Het zal niet de schuld van TS zijn dat de boedel op deze manier verdeeld wordt, maar het is wel vragen om problemen. En eerlijk? Ik denk dat TS het wel prima vindt zo. En dat kan ik me ook best voorstellen, want hij heeft niet om deze situatie gevraagd. Of het ook de beste oplossing is, dat is weer wat anders.quote:Op maandag 7 december 2015 22:37 schreef probeer het volgende:
[..]
Ongeveer net zo opvallend als de totaal omgeslagen sfeer, waarbij TS er nu openlijk van beticht wordt zijn ex-vrouw een hak te willen zetten / te willen uitknijpen.
Volgens mij is TS in deze topics altijd eerlijk en open geweest (over zijn intenties), geen idee waarom daar dan nu opeens zo sterk aan getwijfeld wordt.
Ja ok, dat is gewoon oprechte bezorgdheid en interesse. En ik denk dat TS dat ook vast wel waardeert.quote:Op maandag 7 december 2015 22:38 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
Ik volg het van de zijlijn. En volgens mij ligt de waarheid in het midden. Het zal niet de schuld van TS zijn dat de boedel op deze manier verdeeld wordt, maar het is wel vragen om problemen. En eerlijk? Ik denk dat TS het wel prima vindt zo. En dat kan ik me ook best voorstellen, want hij heeft niet om deze situatie gevraagd. Of het ook de beste oplossing is, dat is weer wat anders.
Die zijn onpartijdig en zullen ingrijpen wanneer een van de twee ernstig wordt benadeeld. Dat de boel naar de kids gaat lijkt me een goed iets. Inboedel is hier geen drol waard. Bedrijf heeft verlies geleden.quote:Op maandag 7 december 2015 22:38 schreef Tinkepink het volgende:
De aanwezigheid van een accountant en advocaat wil overigens zeker niet zeggen dat zaken eerlijk verlopen.
De accountant is een persoonlijke vriend waarvan jij de (toekomstige) rekeningen betaalt. Voor een geschil heb je altijd minstens twee advocaten nodig om de belangen van beide partijen te behartigen. Klinkt echt enorm zuiver allemaal.quote:Op maandag 7 december 2015 22:41 schreef betyar het volgende:
[..]
Die zijn onpartijdig en zullen ingrijpen wanneer een van de twee ernstig wordt benadeeld. Dat de boel naar de kids gaat lijkt me een goed iets. Inboedel is hier geen drol waard. Bedrijf heeft verlies geleden.
Dat is de boekhouder, en zelfs die is onpartijdig want die ziet ons beide gewoon als vrienden. Die heeft enkel een maandelijkse berekening gemaakt.quote:Op maandag 7 december 2015 23:26 schreef Cracka-ass het volgende:
[..]
De accountant is een persoonlijke vriend waarvan jij de (toekomstige) rekeningen betaalt. Voor een geschil heb je altijd minstens twee advocaten nodig om de belangen van beide partijen te behartigen. Klinkt echt enorm zuiver allemaal.![]()
Hoe kun je verlies maken in een eenmanszaak waar nauwelijks kosten in zitten? Je bedoelt waarschijnlijk dat er teveel in privé is opgenomen. Dan zullen er ook wel schulden in de eenmanszaak zitten.
Wat is de teringzooi dan? Dat mijn vrouw nog steeds niks wil en het vooral naar de kids gaat?quote:Ik hoop oprecht dat je tijdig nog het licht zult zien want man, man, man wat maak je er een teringzooi van op deze manier. Ik zie het echter somber in als je door alle genuanceerde en stevige feedback nog niet kritischer naar de situatie gaat kijken.
Nu is er ineens wel een advocaat?quote:Op maandag 7 december 2015 22:38 schreef betyar het volgende:
[..]
Er is een accountant en een advocaat bij. Komt allemaal wel goed hoor. Nemen nu alleen wat meer afstand van elkaar om elkaar weer te leren kennen als vrienden en niet meer als man en vrouw.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |