Bij een nieuw huis.quote:Op vrijdag 4 december 2015 18:05 schreef betyar het volgende:
[..]Ik heb enkel mijn hypotheek van 140k. Waarom zou ik hra over de overwaarde willen hebben?
Dan moet ze drie jaar wachten.quote:Op vrijdag 4 december 2015 18:12 schreef Lienekien het volgende:
Als je ex nog een huis zou willen kopen, zou ze wel een probleem hebben met HRA vanwege die overwaarde. Is dat fair?
Dat heet eigen woning reserve. Zodra je een nieuw huis zou kopen ben je verplicht je overwaarde in je huis te stoppen.quote:Op vrijdag 4 december 2015 18:05 schreef betyar het volgende:
[..]Ik heb enkel mijn hypotheek van 140k. Waarom zou ik hra over de overwaarde willen hebben?
Die worden ook groot en krijgen dan genoeg van het dorpje.quote:Op vrijdag 4 december 2015 18:16 schreef betyar het volgende:
[..]
Neuh. Ik ga hier niet weg. Alleen al voor de kids, de rust en ruimte blijf ik hier.
Details volgen nog, als ik hier doodga willen wij de kids de kans geven om hier te kunnen wonen.quote:Op vrijdag 4 december 2015 18:19 schreef Norma_Jeane het volgende:
[..]
Dat heet eigen woning reserve. Zodra je een nieuw huis zou kopen ben je verplicht je overwaarde in je huis te stoppen.
En als je niet weg wil hoe wil je dan 2x 75k in die spaarpotten stoppen?
Dat is hun keus, verkopen ze de boel maar als ik dood ben.quote:Op vrijdag 4 december 2015 18:19 schreef eriksd het volgende:
[..]
Die worden ook groot en krijgen dan genoeg van het dorpje.
Geen idee. Ze wil dit zo. Ze heeft alles al vindt ze.quote:Op vrijdag 4 december 2015 18:43 schreef Ticootje het volgende:
Dit wordt gedonder zodra het schuldgevoel van de vrouw weg is geëbt. De ex vrouw wordt behoorlijk beperkt.
Ja.quote:Op vrijdag 4 december 2015 18:44 schreef Ticootje het volgende:
Is er al een ouderschapsplan opgesteld?
Dat besef komt heus nog wel. En dan krijg je het gezeik.quote:Op vrijdag 4 december 2015 18:49 schreef betyar het volgende:
[..]
Geen idee. Ze wil dit zo. Ze heeft alles al vindt ze.
Waar staat dat er een wijziging komt in de voogdij?quote:Op vrijdag 4 december 2015 19:00 schreef Droopie het volgende:
Vraagje?
Staan deze plannen en afspraken officieel op papier of is dit formeel afgesproken?
Met andere woorden, kan ze volgend jaar opeens de voogdij en/ of huis opeisen?
Totdat je zelf verliefd wordt op een ander die niet in het huis wil wonen waar je jarenlang lief en leed met je ex hebt gedeeldquote:Op vrijdag 4 december 2015 18:16 schreef betyar het volgende:
[..]
Neuh. Ik ga hier niet weg. Alleen al voor de kids, de rust en ruimte blijf ik hier.
Dit zal vast voor de ouders het handigste zijn.quote:Op vrijdag 4 december 2015 19:12 schreef pahlawan het volgende:
Pas op maandag wordt eens in de twee weken echt een kut dag. De Kids waren zondag bij mama, maandag bij papa en dan dinsdag en woensdag bij mama en dan tot en met maandag bij papa.
Pak die maandag erbij dat zorgt naar mijn mening voor rust voor de Kids en laat evt de woensdag vallen oid...
Ik ben benieuw wat voor soort alimentatie je het over hebt want kinderalimentatie is niet meer aftrekbaar.quote:Op vrijdag 4 december 2015 17:40 schreef betyar het volgende:
Na twee jaar wordt dat bij mijn vrouw omgezet als een soort alimentatie zodat ze deze kan aftrekken want haar HRA vervalt na twee jaar
Dat regelt de accountantquote:Op vrijdag 4 december 2015 20:31 schreef Norma_Jeane het volgende:
[..]
Ik ben benieuw wat voor soort alimentatie je het over hebt want kinderalimentatie is niet meer aftrekbaar.
quote:Op vrijdag 4 december 2015 20:31 schreef Norma_Jeane het volgende:
[..]
Ik ben benieuw wat voor soort alimentatie je het over hebt want kinderalimentatie is niet meer aftrekbaar.
kunnen gewoon zelf op de fiets.quote:Op vrijdag 4 december 2015 19:26 schreef Cue_ het volgende:
Lijkt me best irritant als kind zijnde. Di naar mams, woensdag weet terg om vrijdag/zaterdag daar weer weekend te houden en zondag weer terug te gaan.
Of nouja, beetje afhankelijk van hoe zelfstandig ze op en neer kunnen reizen.
Maar als ze dat zelfstandig kunnen doen dan vraag ik me af hoeveel van de regeling stand blijft houden als ze ouder zijn.
we zullen zien.quote:Op vrijdag 4 december 2015 18:53 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Dat besef komt heus nog wel. En dan krijg je het gezeik.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |