Dat klopt. Maar als de ex-medewerker een zaak aanspant, dan zou het nog best lastig kunnen zijn om je gelijk aan te tonen. Voor de zekerheid een dossier opbouwen in dit geval en duidelijke beschrijvingen opnemen van wat er gebeurt, gewoon om jezelf in te dekken, kan in een dergelijk geval geen kwaad volgens mij.quote:Op maandag 30 november 2015 10:11 schreef Elfletterig het volgende:
Overigens is gelovig zijn wat anders dan evangelisch gedrag vertonen. De wet biedt mensen echt niet de vrijheid om zich tijdens het werk bezig te houden met het bekeren van collega's.
Dit dus.quote:
Je stinkt uit je muil in onze beleving.quote:Op maandag 30 november 2015 10:04 schreef Janneke141 het volgende:
Beëindiging in de proeftijd mag zonder opgave van redenen. Maar dat zal voorzichtig moeten gebeuren inderdaad.
-edit- excuus, dat is ook niet helemaal waar. Als de (ex-)medewerker erom vraagt moet de werkgever een reden geven.
Leesvoer:
http://www.arbeidsrechter(...)-arbeidsovereenkomst
Uitkijken dus.
ben je degene die moet beslissen over een eventuele beeindiging van het contract binnen de proefperiode?quote:Op maandag 30 november 2015 10:01 schreef Ploert. het volgende:
de afgelopen maanden zit ik op mijn werk met een stuitend probleem.
je mag niet iemand geen contract aanbieden wegens een religie, maar wel wegens gedrag, omgang met collega's, ruzies en haar eisen dat anderen zich aan haar aanpassen..quote:Hoe zit dit juridisch vraag ik me af? Zitten wij fout is wij om deze reden geen vast contract aanbieden? Of doen we dan aan discriminatie?
misschien vinden ze het wel een hele mooie collage voor aan de muur. weet jij veel?quote:Op maandag 30 november 2015 11:58 schreef hottentot het volgende:
Eigenlijk snap ik werkelijk waar niet waarom die "collage" er niet al uit getrapt is.
Pak er twee balken bij en de collega kan het lijden van Jezus ondergaan, schijnt voor sommige religekkies het ultieme genot te zijn.quote:Op maandag 30 november 2015 12:15 schreef Gunner het volgende:
[..]
misschien vinden ze het wel een hele mooie collage voor aan de muur. weet jij veel?
Dan mag helemaal niet.quote:Op maandag 30 november 2015 10:01 schreef Ploert. het volgende:
de afgelopen maanden zit ik op mijn werk met een stuitend probleem.
Haar proefperiode loopt nog een maand,
Jep, was me wel opgevallen en ik ga voor optie 2. Win ik de koelkast?quote:Op maandag 30 november 2015 12:19 schreef hottentot het volgende:
Nog niemand die dit is opgevallen
[..]
Dan mag helemaal niet.
Mogelijkheden:
1: Informatie van TS klopt niet.
2: TS doet huiswerk of lult uit zijn nek.
3: Werkgever overtreed de wet en werknemer heeft inmiddels een normaal contract.
Dat TS verder alleen nog maar in KLB heeft gepost zal ik niet benoemen..![]()
Bij Fok! Mag je bij enquete's geen prijzen weggevenquote:Op maandag 30 november 2015 12:23 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Jep, was me wel opgevallen en ik ga voor optie 2. Win ik de koelkast?
Inlevingsvermogen kan dus duidelijk aan beide kanten ontbrekenquote:Op maandag 30 november 2015 12:35 schreef pokkerdepok het volgende:
ik snap al niet dat jullie haar stilte geven voor de lunch. ik zou dat niet accepteren, persoonlijk. als je stilte wilt voor de lunch, ga je maar apart in een kamer zitten.
inlevingsvermogen heb ik genoeg, alleen geen wil om aan religieuze rituelen mee te doen. daar moet toch begrip voor kunnen zijn?quote:Op maandag 30 november 2015 12:48 schreef Mark het volgende:
[..]
Inlevingsvermogen kan dus duidelijk aan beide kanten ontbreken
Een proeftijd mag 2 maanden duren hoor.quote:Op maandag 30 november 2015 12:19 schreef hottentot het volgende:
Nog niemand die dit is opgevallen
[..]
Dan mag helemaal niet.
Mogelijkheden:
1: Informatie van TS klopt niet.
2: TS doet huiswerk of lult uit zijn nek.
3: Werkgever overtreed de wet en werknemer heeft inmiddels een normaal contract.
Dat TS verder alleen nog maar in KLB heeft gepost zal ik niet benoemen..![]()
Je kan niet even tien seconden je mond houden om iemand de gelegenheid te geven in stilte te bidden voor het eten?quote:Op maandag 30 november 2015 14:28 schreef pokkerdepok het volgende:
[..]
inlevingsvermogen heb ik genoeg, alleen geen wil om aan religieuze rituelen mee te doen. daar moet toch begrip voor kunnen zijn?
Meerdere maanden + 1 maand = ?quote:Op maandag 30 november 2015 14:29 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Een proeftijd mag 2 maanden duren hoor.
Of eerst gedetacheerd en daarna in dienst bij bedrijf?
Absoluut niet. Dan ga je maar apart zitten.quote:Op maandag 30 november 2015 14:29 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Je kan niet even tien seconden je mond houden om iemand de gelegenheid te geven in stilte te bidden voor het eten?
liever niet nee. net zoals zij niet gewoon kan gaan eten zonder te bidden, waarschijnlijk.quote:Op maandag 30 november 2015 14:29 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Je kan niet even tien seconden je mond houden om iemand de gelegenheid te geven in stilte te bidden voor het eten?
Belachelijk.quote:Op maandag 30 november 2015 14:33 schreef IntensiveGary het volgende:
[..]
Absoluut niet. Dan ga je maar apart zitten.
Ik vind het belachelijk dat jij het normaal vindt dat zo'n religieuze dwingeland de rest van haar collega's opdringt stil te zijn zodat zij in gesprek kan met haar fantasievriendje.quote:
Je woordkeuze zegt al genoeg.quote:Op maandag 30 november 2015 14:36 schreef IntensiveGary het volgende:
[..]
Ik vind het belachelijk dat jij het normaal vindt dat zo'n religieuze dwingeland de rest van haar collega's opdringt stil te zijn zodat zij in gesprek kan met haar fantasievriendje.
Makkelijk als je verder geen werkbaar argument hebt. Maar voor de lol, waarom moet 10 man de mond houden zodat één iemand kan bidden?quote:
Contradictio in terminisquote:Op maandag 30 november 2015 14:34 schreef pokkerdepok het volgende:
zie mij desnoods als een atheist, met zijn eigen religieuze rituelen
Om dezelfde reden als dat anderen hun mond houden als jij je bek opentrekt?quote:Op maandag 30 november 2015 14:40 schreef IntensiveGary het volgende:
[..]
Makkelijk als je verder geen werkbaar argument hebt. Maar voor de lol, waarom moet 10 man de mond houden zodat één iemand kan bidden?
Amenquote:Op maandag 30 november 2015 14:53 schreef Worteltjestaart het volgende:
[..]
Om dezelfde reden als dat anderen hun mond houden als jij je bek opentrekt?
Puur, uit respect om de ander zijn moment te geven, of dat nou om bidden of je vuige mening te verkondigen?
Kom op zeg. Het gaat om 10 seconden. Als je dát respect al niet kunt opbrengen.
Absoluut niet. Het is anderen dwingen jouw geloof te respecteren. Als jij zo nodig als enige van elf man wilt bidden, dan ga je maar even apart zitten.quote:Op maandag 30 november 2015 14:53 schreef Worteltjestaart het volgende:
[..]
Om dezelfde reden als dat anderen hun mond houden als jij je bek opentrekt?
Puur, uit respect om de ander zijn moment te geven, of dat nou om bidden of je vuige mening te verkondigen?
Kom op zeg. Het gaat om 10 seconden. Als je dát respect al niet kunt opbrengen.
nee, je snapt niet wat ik zeg.quote:
Wat nou dwingen, mept-ie erop als je je schuur opentrekt?quote:Op maandag 30 november 2015 14:56 schreef IntensiveGary het volgende:
Het is anderen dwingen jouw geloof te respecteren.
En als het er nou twee waren geweest? Of vijf?quote:Als jij zo nodig als enige van elf man wilt bidden, dan ga je maar even apart zitten.
Nee, als atheist heb je niet toch een soort van religie.quote:Op maandag 30 november 2015 14:58 schreef pokkerdepok het volgende:
[..]
nee, je snapt niet wat ik zeg.
ik heb geen religie, maar dan moet ik me volgens jou dus aanpassen aan mensen MET religie.
dus toen zei ik; zie mij desnoods als een atheist. dan heb ik ook een soort religie, en dan is mijn religieuze uiting dus niet minder belangrijk dan die van een christen.
Het is juist een vorm van evangeliseren, of in ieder geval opdringerig. Hou geloof lekker voor jezelf. Je kunt gewoon in stilte bidden. Rare aandachttrekkerij; "Kijk mij eens even vroom zijn".quote:Op maandag 30 november 2015 15:00 schreef Worteltjestaart het volgende:
[..]
Wat nou dwingen, mept-ie erop als je je schuur opentrekt?
Het evangeliseren is weer wat anders, maar als je als atheïst de wens van een ander om even in stilte te bidden niet kunt opbrengen, hoop ik dat niemand ook maar de moeite doet naar jou te luisteren. Zodat je kunt ervaren hoe het is respectloos behandeld te worden.
[..]
En als het er nou twee waren geweest? Of vijf?
daar komt het dus op neer; ik moet me maar weer aanpassen aan een gelovig iemand.quote:Op maandag 30 november 2015 15:01 schreef erodome het volgende:
[..]
Nee, als atheist heb je niet toch een soort van religie.
Een beetje rekening met elkaar houden lijkt mij niet verkeerd, niemand gaat dood aan een keertje 10 seconde zijn mond houden.
Maar in dit geval kan ik begrijpen dat het botst, dit gaat vele malen verder dan wat rekening met elkaar houden, het gaat om iemand die eist en lastig valt.
Denk dat je zo iemand makkelijk eruit kan mikken in die proeftijd, het past toch ook gewoon niet in de groep?
Dat heet samenleven, mensen zullen vast en zeker ook wel regelmatig rekening houden met jou.quote:Op maandag 30 november 2015 15:06 schreef pokkerdepok het volgende:
[..]
daar komt het dus op neer; ik moet me maar weer aanpassen aan een gelovig iemand.
is maar 10 seconde, is maar 2 kerstdagen, is maar elke zondag, is maar de grondwet die naar god zweert.... hou toch op, we leven in 2015.
geen zin meer in.
Ik wil wel naar een samenleving zonder geloofquote:Op maandag 30 november 2015 15:08 schreef erodome het volgende:
[..]
Dat heet samenleven, mensen zullen vast en zeker ook wel regelmatig rekening houden met jou.
Wil je werkelijk toe naar een samenleving waarin ieder met zijn middelvinger naar elkaar zwaait ipv soms even wat rekening met elkaar houdt?
Je wil dus vooral dat iedereen rekening houdt met jou en jouw wereldbeeld? Dat iedereen braaf zich conformeert aan dat wereldbeeld? Want als iedereen dat geloof losliet en net as jou was was het een paradijs op aarde toch?quote:Op maandag 30 november 2015 15:09 schreef hottentot het volgende:
[..]
Ik wil wel naar een samenleving zonder geloof
En als er 1 iemand wil dat de rest van de kantine stil is als hij bid voor het eten dan flikkert hij maar op naar een christelijk bedrijf.
Leer lezen.quote:Op maandag 30 november 2015 15:12 schreef erodome het volgende:
[..]
Je wil dus vooral dat iedereen rekening houdt met jou en jouw wereldbeeld? Dat iedereen braaf zich conformeert aan dat wereldbeeld? Want als iedereen dat geloof losliet en net as jou was was het een paradijs op aarde toch?
Weet je zeker dat je atheist wil blijven, want het past perfect bij deze evangelistische persoon van de OP
grappig hoe jij dit alleen maar vanuit een hoek kan zien. zolang ik me maar aanpas aan religie, is het samenleven, maar als ik aanpassing van deze religies vraag, dan sta je op je kop.quote:Op maandag 30 november 2015 15:08 schreef erodome het volgende:
[..]
Dat heet samenleven, mensen zullen vast en zeker ook wel regelmatig rekening houden met jou.
Wil je werkelijk toe naar een samenleving waarin ieder met zijn middelvinger naar elkaar zwaait ipv soms even wat rekening met elkaar houdt?
Soms wat rekening met elkaar houden doe ik met liefde, in de vorm van iemand helpen de deur open houden, wat dozen tillen of een paar uur werk overnemen. Mijn gesprek stoppen voor iemand in een groep van 12 omdat deze even stil op een stoel wil zitten en naar beneden wil kijken? Nee, daarvoor is bidden niet speciaal genoeg voor. Gelovigen vinden het speciaal dan moeten ze er zelf wat voor doen om dit ritueel te kunnen doen.quote:Op maandag 30 november 2015 15:08 schreef erodome het volgende:
[..]
Eisen gaat dan ook wat ver, daar ben ik het mee eens.quote:Op maandag 30 november 2015 15:13 schreef hottentot het volgende:
[..]
Leer lezen.
Die gast gaat maar bidden, zal mij een zorg zijn, maar ga niet eisen dat ik stil moet zijn.
Nee, en dat kan ook best een keertje, maar niet elke dag met een flinke groep.quote:Op maandag 30 november 2015 15:14 schreef erodome het volgende:
[..]
Eisen gaat dan ook wat ver, daar ben ik het mee eens.
Maar gewoon rekening met elkaar houden en dus als het gevraagd wordt of je het merkt even stil zijn ga je echt niet dood aan.
Bij 1 op 1quote:Op maandag 30 november 2015 15:14 schreef erodome het volgende:
[..]
Eisen gaat dan ook wat ver, daar ben ik het mee eens.
Maar gewoon rekening met elkaar houden en dus als het gevraagd wordt of je het merkt even stil zijn ga je echt niet dood aan.
Ik zie het echt niet maar vanuit 1 hoek. En geen enkel christen houdt rekening met jou? Leven we werkelijk in hetzelfde land, want ik merk hele andere dingen op.quote:Op maandag 30 november 2015 15:13 schreef pokkerdepok het volgende:
[..]
grappig hoe jij dit alleen maar vanuit een hoek kan zien. zolang ik me maar aanpas aan religie, is het samenleven, maar als ik aanpassing van deze religies vraag, dan sta je op je kop.
geen enkele christen houdt rekening met mij, als het om uitoefening van zijn geloof gaat. en onze maatschappij wordt al eeuwen gedwongen in een christelijk raamwerk vast te zitten. heel veel eeuwen.
laten we dat eerst maar eens helemaal afschaffen, dan zien we verder.
vertel.quote:Op maandag 30 november 2015 15:15 schreef erodome het volgende:
[..]
Ik zie het echt niet maar vanuit 1 hoek. En geen enkel christen houdt rekening met jou? Leven we werkelijk in hetzelfde land, want ik merk hele andere dingen op.
Dit dus.quote:Op maandag 30 november 2015 15:13 schreef pokkerdepok het volgende:
[..]
grappig hoe jij dit alleen maar vanuit een hoek kan zien. zolang ik me maar aanpas aan religie, is het samenleven, maar als ik aanpassing van deze religies vraag, dan sta je op je kop.
geen enkele christen houdt rekening met mij, als het om uitoefening van zijn geloof gaat. en onze maatschappij wordt al eeuwen gedwongen in een christelijk raamwerk vast te zitten. heel veel eeuwen.
laten we dat eerst maar eens helemaal afschaffen, dan zien we verder.
En dit ook.quote:Op maandag 30 november 2015 15:14 schreef Borstenzijngeweldig het volgende:
[..]
Soms wat rekening met elkaar houden doe ik met liefde, in de vorm van iemand helpen de deur open houden, wat dozen tillen of een paar uur werk overnemen. Mijn gesprek stoppen voor iemand in een groep van 12 omdat deze even stil op een stoel wil zitten en naar beneden wil kijken? Nee, daarvoor is bidden niet speciaal genoeg voor. Gelovigen vinden het speciaal dan moeten ze er zelf wat voor doen om dit ritueel te kunnen doen.
Hoezo 1 kant op? Als het iemand is zoals in de OP beschreven staat vind ik het te ver gaan en vind ik dat dit persoon aan moet passen, in moet dimmen. Sterker nog, vind het meer dan begrijpelijk dat zo iemand eruit gewerkt wordt.quote:Op maandag 30 november 2015 15:15 schreef hottentot het volgende:
[..]
Bij 1 op 1
Bij 1 op 10
Bij 1 op 100
Waar ligt de grens.
Hij wil bidden ik wil praten, ieder zijn ding, ik spuug hem niet in zijn nek omdat hij bid, hij spuugt mij niet in mijn gezicht omdat ik niet stil wil zijn.
Jij predikt verdraagzaamheid, maar wel naar 1 kant toe.
Vertel mij maar eens hoe jij je continu zo afschuwelijk aan moet passen aan christenen, wat die nare christenen in je dagelijks leven allemaal doen, want volgens jou houden ze geen enkele rekening met je.quote:
verplichte zondagsrust (okee, met veel strijd komt daar nu langzaam iets verzoepeling in..)quote:Op maandag 30 november 2015 15:18 schreef erodome het volgende:
[..]
Vertel mij maar eens hoe jij je continu zo afschuwelijk aan moet passen aan christenen, wat die nare christenen in je dagelijks leven allemaal doen, want volgens jou houden ze geen enkele rekening met je.
Zondag is een normale dag, op deze dag kan gerust gewerkt worden. Wedden dat er meer dan 1000 christenen waren die dachten dat de wereld verging en dat ze als kleine peuters zaten te schreeuwen dat zondag heilig was en dat we dan niet naar de winkel mochten gaan om boodschappen te halen?quote:Op maandag 30 november 2015 15:18 schreef erodome het volgende:
[..]
Vertel mij maar eens hoe jij je continu zo afschuwelijk aan moet passen aan christenen, wat die nare christenen in je dagelijks leven allemaal doen, want volgens jou houden ze geen enkele rekening met je.
In het openbaar je geloof uitdragen is overdreven theïsme. Normale mensen inwrijven hoe speciaal jij en je geloof zijn. Hou dat gewoon lekker voor je, dan heb je ook geen last van negatieve reacties.quote:Op maandag 30 november 2015 15:18 schreef erodome het volgende:
Overdreven anti theisme, gewoon omdat het kan.
Leg jij eens uit hoe christenen rekening moeten houden met atheisten.quote:Op maandag 30 november 2015 15:15 schreef erodome het volgende:
[..]
Ik zie het echt niet maar vanuit 1 hoek. En geen enkel christen houdt rekening met jou? Leven we werkelijk in hetzelfde land, want ik merk hele andere dingen op.
De zondagsrust is al een tijdje niet meer zozeer een gelovig iets en verdwijnt al steeds meer.quote:Op maandag 30 november 2015 15:20 schreef pokkerdepok het volgende:
[..]
verplichte zondagsrust (okee, met veel strijd komt daar nu langzaam iets verzoepeling in..)
verplichte kersmis en andere chistelijke feestdagen.
eisen dat ik mn mond houd aan tafel als er gebid wordt.
Een vloekje hier en daar, meningen dat geloof dom is, andere gewoontes evt en ga zo maar door.quote:Op maandag 30 november 2015 15:22 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Leg jij eens uit hoe christenen rekening moeten houden met atheisten.
Dat is doodnormaal theisme, aangezien dat je hele leven behelst. Dat jij het ziet als inwrijven is jouw probleem, hou het daar.quote:Op maandag 30 november 2015 15:21 schreef IntensiveGary het volgende:
[..]
In het openbaar je geloof uitdragen is overdreven theïsme. Normale mensen inwrijven hoe speciaal jij en je geloof zijn. Hou dat gewoon lekker voor je, dan heb je ook geen last van negatieve reacties.
- Is geen vorm van rekening houden. Dat is heel simpel kantiaans respect voor de autonomie en persoonlijke vrijheid van een ander wezen.quote:
- Is geen vorm van rekening houden. Dat is heel simpel kantiaans respect voor de autonomie en persoonlijke vrijheid van een ander wezen.quote:meningen dat geloof dom is,
- Is geen vorm van rekening houden. Dat is heel simpel kantiaans respect voor de autonomie en persoonlijke vrijheid van een ander wezen.quote:andere gewoontes evt en ga zo maar door.
Wat jij beschrijft zijn niet eens aanpassingen. Het is gewoon bemiddeld door andermans gedrag te negeren. Dat is geen aanpassing.quote:Ik zeg niet dat dit om enorme aanpassingen gaat, ook dat heet gewoon fatsoenlijk samenleven.
Dat is de enige aanpassing die ik heb gehoord in je betoog tot zo ver en het moet komen van de atheist.quote:Maar even stil zijn zodat iemand kan bidden is ook geen grote aanpassing.
Het is niet aan jou om te bepalen of iets al dan niet een grote aanpassing is. Voor mij is het Christendom iets walgelijks en kwaadaardigs. Ik ga daar geen stilte voor opbrengen. Geen moment. En nee, ik zal niemand aanvallen op aanspreken op zijn geloof, totdat men van mij aanpassingen verlangt. Geloof houd je maar lekker achter de voor- of kerkdeur.quote:Op maandag 30 november 2015 15:25 schreef erodome het volgende:
[..]
Een vloekje hier en daar, meningen dat geloof dom is, andere gewoontes evt en ga zo maar door.
Ik zeg niet dat dit om enorme aanpassingen gaat, ook dat heet gewoon fatsoenlijk samenleven. Maar even stil zijn zodat iemand kan bidden is ook geen grote aanpassing.
Er is niets normaals aan anderen lastigvallen met je geloof.quote:Op maandag 30 november 2015 15:26 schreef erodome het volgende:
[..]
Dat is doodnormaal theisme, aangezien dat je hele leven behelst. Dat jij het ziet als inwrijven is jouw probleem, hou het daar.
er is wel verplichte zondagsrust, er is ook verplichte kerstmis, en ook pasen en hemelvaart en pinksteren (scholen/winkels dicht of aangepast)quote:Op maandag 30 november 2015 15:23 schreef erodome het volgende:
[..]
De zondagsrust is al een tijdje niet meer zozeer een gelovig iets en verdwijnt al steeds meer.
Verplichte kerstmis is er niet, wel dat er bedrijven zijn die dicht gaan omdat veel werknemers dan vrij willen (en dat bij andere bedrijven ook zo is). Je kan met gemak een bedrijf vinden die gewoon doorgaat met kerst, verplicht is dat dus zeer zeker niet. Andere christelijke feestdagen al helemaal niet zelfs.
Vele christenen die ik ken vragen niet om stilte trouwens, een enkeling doet dat wel, meestal met een vriendelijke vraag en altijd zonder nare consequentie's als je het niet doet (nou ja, misschien vinden ze je dan minder aardig).
Dus, tja....
Je hebt even gemist dat Kerst/pasen/pinksteren/hemelvaart nationale feestdagen zijn en dat het voor een meerderheid van de werknemers helemaal geen keuze is.quote:Op maandag 30 november 2015 15:23 schreef erodome het volgende:
Verplichte kerstmis is er niet, wel dat er bedrijven zijn die dicht gaan omdat veel werknemers dan vrij willen (en dat bij andere bedrijven ook zo is). Je kan met gemak een bedrijf vinden die gewoon doorgaat met kerst, verplicht is dat dus zeer zeker niet. Andere christelijke feestdagen al helemaal niet zelfs.
Ik vind het vooral tekenend dat je inderdaad door hebt dat het voor christenen al een ondragelijk idee is dat er mensen rondlopen die gebruik maken van dezelfde vrijheid die iedereen heeft. Dat dat mensen met andere meningen al gezien wordt als iets moeilijks waar je rekening mee moet houden en je leven aan moet aanpassen.quote:Op maandag 30 november 2015 15:36 schreef erodome het volgende:
Nou, gaan jullie maar lekker anti theisten met z'n allen. Arme getraumatiseerde schapen omdat je heel misschien soms gevraagd wordt even 10 seconde stil te zijn![]()
Echt, als je tijd hebt om je om dat soort dingen zo druk te maken heb je een verdomd goed leven. Tel je zegeningen en maak je niet zo druk. Leef en laat leven![]()
![]()
Dat is natuurlijk net zo goed om te draaien. Waarom is 1 persoon die stilte wil voor het eten belangrijker dan 10 die dat niet willen? Waarom moeten die 10 daar dan ineens 'respect' voor hebben? Ik zou eerder stellen dat de ene persoon met een afwijkend gebruik zich maar aan moet passen.quote:Op maandag 30 november 2015 15:36 schreef erodome het volgende:
Nou, gaan jullie maar lekker anti theisten met z'n allen. Arme getraumatiseerde schapen omdat je heel misschien soms gevraagd wordt even 10 seconde stil te zijn![]()
Echt, als je tijd hebt om je om dat soort dingen zo druk te maken heb je een verdomd goed leven. Tel je zegeningen en maak je niet zo druk. Leef en laat leven![]()
![]()
Ach, we zijn het niet met je eens en dan zijn we opeens getraumatiseerde schapen. Tot zover het respect voor anderen..quote:Op maandag 30 november 2015 15:36 schreef erodome het volgende:
Overdrijven ben je erg goed in of niet soms? Had het over samenleven, de kleine aanpassingen die dat van elkaar vraagt (en die ik dus als geen enkele moeite zie). Jij maakt er ondragelijk van omdat jij zo naar gelovigen kijkt blijkbaar.quote:Op maandag 30 november 2015 15:39 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Ik vind het vooral tekenend dat je inderdaad door hebt dat het voor christenen al een ondragelijk idee is dat er mensen rondlopen die gebruik maken van dezelfde vrijheid die iedereen heeft. Dat dat al gezien wordt als rekening houden en aanpassen.
Maar zodra een christen eist dat iedereen om hen heen stil is op hun gezette tijden en op hun voorwaarden dan is dat gewoon ineens basislesje respect en moeten die atheisten niet zo zeiken.
Dat heb je heel goed gezien, erodome.
Schuif eens op, ik moet mijn tapijtje hier neerleggen om te biddenquote:Op maandag 30 november 2015 15:36 schreef erodome het volgende:
![]()
Daar zijn wij allen behalve jijzelf het over ééns denk ik.quote:Op maandag 30 november 2015 15:41 schreef erodome het volgende:
Wie bekijkt het hier nu alleen vanuit 1 oogpunt????
Wie zegt dat die 10 dat niet willen, erg vinden? Want dit soort overdreven anti theistisch gedrag is niet echt de norm ofzo.quote:Op maandag 30 november 2015 15:39 schreef Jernau.Morat.Gurgeh het volgende:
[..]
Dat is natuurlijk net zo goed om te draaien. Waarom is 1 persoon die stilte wil voor het eten belangrijker dan 10 die dat niet willen? Waarom moeten die 10 daar dan ineens 'respect' voor hebben? Ik zou eerder stellen dat de ene persoon met een afwijkend gebruik zich maar aan moet passen.
Ik zou voor het eten ook graag een stukje black-metal op 110dB willen horen, maar ja. Niemand die daar dan weer respect voor op kan brengen.
Ja zeg, jullie doen net alsof het een wereldramp en enorme aanpassing is als je even 10 seconde je mond moet houden.quote:Op maandag 30 november 2015 15:39 schreef IntensiveGary het volgende:
[..]
Ach, we zijn het niet met je eens en dan zijn we opeens getraumatiseerde schapen. Tot zover het respect voor anderen..
ik zal het even iets simpeler stellen voor je: het heeft niets met die tien seconden te maken. Als dat bidden daadwerkelijk zo belangrijk is omdat religie je hele leven behelst, dan is het een kleine moeite om dat even apart te doen en niet je wil aan anderen op te leggen.
Flikker toch een eind op met jouw moraal op te leggen aan anderen.quote:Op maandag 30 november 2015 15:43 schreef erodome het volgende:
Insert één van je vele postings hier.
Nope.quote:Op maandag 30 november 2015 15:43 schreef hottentot het volgende:
[..]
Daar zijn wij allen behalve jijzelf het over ééns denk ik.
Ga je gang, zal ik even wat muntthee voor je maken in de tussentijd?quote:Op maandag 30 november 2015 15:42 schreef beeer het volgende:
[..]
Schuif eens op, ik moet mijn tapijtje hier neerleggen om te bidden
Als dat daadwerkelijk gemeengoed is, heb je vast wel wat materiaal om die stelling te onderbouwen? Zoniet: gelul in de ruimte.quote:Op maandag 30 november 2015 15:43 schreef erodome het volgende:
[..]
Verreweg de meeste mensen raken daar niet overstuur van, sterker nog, mensen vragen vaak zelf aan christenen of ze even stil moeten zijn (waarop dan vaak nee niet nodig hoor, maar dank je geantwoord wordt).
Ah daar hebben we de slimste vrouw van Fok! weer die altijd stilzwijgend verdwijnt als haar ongelijk is aangetoond.quote:Op maandag 30 november 2015 15:45 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Nope.
Maar blijven jullie lekker hangen in je denkbeeld dat allerlei gelovigen overal vanalles aan het eisen zijn.
Zit het je echt zo hoog, dat je helemaal boos wordt van iemand die het niet met je geloofshaat eens is?quote:Op maandag 30 november 2015 15:44 schreef hottentot het volgende:
[..]
Flikker toch een eind op met jouw moraal op te leggen aan anderen.
Hypocriet wijf dat je bent.
Nee zo omschrijf jij het. Ik trek het misschien een beetje door maar dat is de conclusie. Een atheist zegt "ik heb het niet op gelovigen" = een gigantische aanpassing voor een religieuze die dat moet verdragen.quote:Op maandag 30 november 2015 15:41 schreef erodome het volgende:
[..]
Overdrijven ben je erg goed in of niet soms? Had het over samenleven, de kleine aanpassingen die dat van elkaar vraagt (en die ik dus als geen enkele moeite zie). Jij maakt er ondragelijk van omdat jij zo naar gelovigen kijkt blijkbaar.
Ik reageer slechts op jouw ene post. Niet eens per se op dit topic. Ik vroeg aan jou hoe christenen zich moeten aanpassen in Nederland. En alle voorbeelden waar je mee aan kwam zetten hebben niks met aanpassen te maken. Alleen maar met het accepteren dat christenen niet meer de politiek en elk facet van de samenleving kunnen domineren zoals vroeger.quote:Heb je niet gelezen hoe ik heb gezegd dat eisen te ver gaat, een vriendelijke vraag op z'n hoogst? Dat het gedrag van de OP afkeurenswaardig is in mijn ogen, geen aanpassing van de gelovige in kwestie is, die dus moet dimmen?
Jij. Jij ziet "atheist klaagt over een gelovig persoon" en denkt dus direct "oh die atheist zal wel sociaal ontwrichtend zijn want christenen zijn altijd zulke fijne mensen". Dat is de enige conclusie die ik kan trekken als ik jouw dubbele-maten-gedoe lees.quote:Wie bekijkt het hier nu alleen vanuit 1 oogpunt????
Houd een op met dit 'anti-theistisch' te noemen, want dat is het niet. Niemand verbiedt haar te geloven. Het enige is dat men niet wil mee gaan in geloofswensen van een ander. En dat is hun goed recht, en heeft geen ene fuck met respect te maken. Ik vind het persoonlijk eerder omgekeerd getuigen van respectloosheid om als enkele persoon te eisen dat een hele groep hun gewoontes aan jou gaat aanpassen.quote:Op maandag 30 november 2015 15:43 schreef erodome het volgende:
[..]
Wie zegt dat die 10 dat niet willen, erg vinden? Want dit soort overdreven anti theistisch gedrag is niet echt de norm ofzo.
Verreweg de meeste mensen raken daar niet overstuur van, sterker nog, mensen vragen vaak zelf aan christenen of ze even stil moeten zijn (waarop dan vaak nee niet nodig hoor, maar dank je geantwoord wordt).
Dit dus, jij legt het wat beter uit dan ik.quote:Op maandag 30 november 2015 15:45 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Nope.
Maar blijven jullie lekker hangen in je denkbeeld dat allerlei gelovigen overal vanalles aan het eisen zijn.
In de praktijk vraagt de ene collega aan de andere of het mogelijk is om ergens rekening mee te houden, en die gaat dan ja of nee zeggen. Of dat nu om religie gaat of om iets heel anders.
Maar nuance is nu eenmaal vervelend. Blaten dat alle gelovigen kut zijn, is vele malen makkelijker.
Ik zou dat soort mensen echt heel slecht kunnen handelen denk ik.quote:Op maandag 30 november 2015 15:46 schreef miss_dynastie het volgende:
Een gelovige collega kwam een keer te laat voor het eten, ging bij ons aan tafel zitten terwijl we al begonnen waren (en ook al een moment stilte hadden gehouden voor de collega's die daar prijs op stelden) aan de maaltijd, kijkt ons allemaal aan en spreekt op een zalvend toontje: 'ik wil stilte voor het gebed', waarop ik er geheel spontaan uitflapte: 'dan zorg je de volgende keer maar dat je op tijd bent'. Dus
Jij begint met de beledigingen.quote:Op maandag 30 november 2015 15:47 schreef erodome het volgende:
[..]
Zit het je echt zo hoog, dat je helemaal boos wordt van iemand die het niet met je geloofshaat eens is?
Je snapt het nog steeds niet? Het gaat niet om de tijd, het gaat om de reden. Je hebt anderen gewoon niet lastig te vallen met je onzin. Als je in stilte wilt bidden, geen probleem. Zonder je gewoon even af. De meeste bedrijven hebben zelfs een gebedsruimte.quote:Op maandag 30 november 2015 15:44 schreef erodome het volgende:
[..]
Ja zeg, jullie doen net alsof het een wereldramp en enorme aanpassing is als je even 10 seconde je mond moet houden.
Als het namelijk werkelijk niets voorstelt, waar doe je dan zo moeilijk over?
Je posts laten vrij weinig aan de verbeelding over.quote:Op maandag 30 november 2015 15:46 schreef hottentot het volgende:
[..]
Ah daar hebben we de slimste vrouw van Fok! weer die altijd stilzwijgend verdwijnt als haar ongelijk is aangetoond.
En leuk dat jij mijn denkbeelden weet.
Jouw intelligentie weet je ook slecht te verbergen hierquote:Op maandag 30 november 2015 15:49 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Je posts laten vrij weinig aan de verbeelding over.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |