Dat klopt. Maar als de ex-medewerker een zaak aanspant, dan zou het nog best lastig kunnen zijn om je gelijk aan te tonen. Voor de zekerheid een dossier opbouwen in dit geval en duidelijke beschrijvingen opnemen van wat er gebeurt, gewoon om jezelf in te dekken, kan in een dergelijk geval geen kwaad volgens mij.quote:Op maandag 30 november 2015 10:11 schreef Elfletterig het volgende:
Overigens is gelovig zijn wat anders dan evangelisch gedrag vertonen. De wet biedt mensen echt niet de vrijheid om zich tijdens het werk bezig te houden met het bekeren van collega's.
Dit dus.quote:
Je stinkt uit je muil in onze beleving.quote:Op maandag 30 november 2015 10:04 schreef Janneke141 het volgende:
Beëindiging in de proeftijd mag zonder opgave van redenen. Maar dat zal voorzichtig moeten gebeuren inderdaad.
-edit- excuus, dat is ook niet helemaal waar. Als de (ex-)medewerker erom vraagt moet de werkgever een reden geven.
Leesvoer:
http://www.arbeidsrechter(...)-arbeidsovereenkomst
Uitkijken dus.
ben je degene die moet beslissen over een eventuele beeindiging van het contract binnen de proefperiode?quote:Op maandag 30 november 2015 10:01 schreef Ploert. het volgende:
de afgelopen maanden zit ik op mijn werk met een stuitend probleem.
je mag niet iemand geen contract aanbieden wegens een religie, maar wel wegens gedrag, omgang met collega's, ruzies en haar eisen dat anderen zich aan haar aanpassen..quote:Hoe zit dit juridisch vraag ik me af? Zitten wij fout is wij om deze reden geen vast contract aanbieden? Of doen we dan aan discriminatie?
misschien vinden ze het wel een hele mooie collage voor aan de muur. weet jij veel?quote:Op maandag 30 november 2015 11:58 schreef hottentot het volgende:
Eigenlijk snap ik werkelijk waar niet waarom die "collage" er niet al uit getrapt is.
Pak er twee balken bij en de collega kan het lijden van Jezus ondergaan, schijnt voor sommige religekkies het ultieme genot te zijn.quote:Op maandag 30 november 2015 12:15 schreef Gunner het volgende:
[..]
misschien vinden ze het wel een hele mooie collage voor aan de muur. weet jij veel?
Dan mag helemaal niet.quote:Op maandag 30 november 2015 10:01 schreef Ploert. het volgende:
de afgelopen maanden zit ik op mijn werk met een stuitend probleem.
Haar proefperiode loopt nog een maand,
Jep, was me wel opgevallen en ik ga voor optie 2. Win ik de koelkast?quote:Op maandag 30 november 2015 12:19 schreef hottentot het volgende:
Nog niemand die dit is opgevallen
[..]
Dan mag helemaal niet.
Mogelijkheden:
1: Informatie van TS klopt niet.
2: TS doet huiswerk of lult uit zijn nek.
3: Werkgever overtreed de wet en werknemer heeft inmiddels een normaal contract.
Dat TS verder alleen nog maar in KLB heeft gepost zal ik niet benoemen..![]()
Bij Fok! Mag je bij enquete's geen prijzen weggevenquote:Op maandag 30 november 2015 12:23 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Jep, was me wel opgevallen en ik ga voor optie 2. Win ik de koelkast?
Inlevingsvermogen kan dus duidelijk aan beide kanten ontbrekenquote:Op maandag 30 november 2015 12:35 schreef pokkerdepok het volgende:
ik snap al niet dat jullie haar stilte geven voor de lunch. ik zou dat niet accepteren, persoonlijk. als je stilte wilt voor de lunch, ga je maar apart in een kamer zitten.
inlevingsvermogen heb ik genoeg, alleen geen wil om aan religieuze rituelen mee te doen. daar moet toch begrip voor kunnen zijn?quote:Op maandag 30 november 2015 12:48 schreef Mark het volgende:
[..]
Inlevingsvermogen kan dus duidelijk aan beide kanten ontbreken
Een proeftijd mag 2 maanden duren hoor.quote:Op maandag 30 november 2015 12:19 schreef hottentot het volgende:
Nog niemand die dit is opgevallen
[..]
Dan mag helemaal niet.
Mogelijkheden:
1: Informatie van TS klopt niet.
2: TS doet huiswerk of lult uit zijn nek.
3: Werkgever overtreed de wet en werknemer heeft inmiddels een normaal contract.
Dat TS verder alleen nog maar in KLB heeft gepost zal ik niet benoemen..![]()
Je kan niet even tien seconden je mond houden om iemand de gelegenheid te geven in stilte te bidden voor het eten?quote:Op maandag 30 november 2015 14:28 schreef pokkerdepok het volgende:
[..]
inlevingsvermogen heb ik genoeg, alleen geen wil om aan religieuze rituelen mee te doen. daar moet toch begrip voor kunnen zijn?
Meerdere maanden + 1 maand = ?quote:Op maandag 30 november 2015 14:29 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Een proeftijd mag 2 maanden duren hoor.
Of eerst gedetacheerd en daarna in dienst bij bedrijf?
Absoluut niet. Dan ga je maar apart zitten.quote:Op maandag 30 november 2015 14:29 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Je kan niet even tien seconden je mond houden om iemand de gelegenheid te geven in stilte te bidden voor het eten?
liever niet nee. net zoals zij niet gewoon kan gaan eten zonder te bidden, waarschijnlijk.quote:Op maandag 30 november 2015 14:29 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Je kan niet even tien seconden je mond houden om iemand de gelegenheid te geven in stilte te bidden voor het eten?
Belachelijk.quote:Op maandag 30 november 2015 14:33 schreef IntensiveGary het volgende:
[..]
Absoluut niet. Dan ga je maar apart zitten.
Ik vind het belachelijk dat jij het normaal vindt dat zo'n religieuze dwingeland de rest van haar collega's opdringt stil te zijn zodat zij in gesprek kan met haar fantasievriendje.quote:
Je woordkeuze zegt al genoeg.quote:Op maandag 30 november 2015 14:36 schreef IntensiveGary het volgende:
[..]
Ik vind het belachelijk dat jij het normaal vindt dat zo'n religieuze dwingeland de rest van haar collega's opdringt stil te zijn zodat zij in gesprek kan met haar fantasievriendje.
Makkelijk als je verder geen werkbaar argument hebt. Maar voor de lol, waarom moet 10 man de mond houden zodat één iemand kan bidden?quote:
Contradictio in terminisquote:Op maandag 30 november 2015 14:34 schreef pokkerdepok het volgende:
zie mij desnoods als een atheist, met zijn eigen religieuze rituelen
Om dezelfde reden als dat anderen hun mond houden als jij je bek opentrekt?quote:Op maandag 30 november 2015 14:40 schreef IntensiveGary het volgende:
[..]
Makkelijk als je verder geen werkbaar argument hebt. Maar voor de lol, waarom moet 10 man de mond houden zodat één iemand kan bidden?
Amenquote:Op maandag 30 november 2015 14:53 schreef Worteltjestaart het volgende:
[..]
Om dezelfde reden als dat anderen hun mond houden als jij je bek opentrekt?
Puur, uit respect om de ander zijn moment te geven, of dat nou om bidden of je vuige mening te verkondigen?
Kom op zeg. Het gaat om 10 seconden. Als je dát respect al niet kunt opbrengen.
Absoluut niet. Het is anderen dwingen jouw geloof te respecteren. Als jij zo nodig als enige van elf man wilt bidden, dan ga je maar even apart zitten.quote:Op maandag 30 november 2015 14:53 schreef Worteltjestaart het volgende:
[..]
Om dezelfde reden als dat anderen hun mond houden als jij je bek opentrekt?
Puur, uit respect om de ander zijn moment te geven, of dat nou om bidden of je vuige mening te verkondigen?
Kom op zeg. Het gaat om 10 seconden. Als je dát respect al niet kunt opbrengen.
nee, je snapt niet wat ik zeg.quote:
Wat nou dwingen, mept-ie erop als je je schuur opentrekt?quote:Op maandag 30 november 2015 14:56 schreef IntensiveGary het volgende:
Het is anderen dwingen jouw geloof te respecteren.
En als het er nou twee waren geweest? Of vijf?quote:Als jij zo nodig als enige van elf man wilt bidden, dan ga je maar even apart zitten.
Nee, als atheist heb je niet toch een soort van religie.quote:Op maandag 30 november 2015 14:58 schreef pokkerdepok het volgende:
[..]
nee, je snapt niet wat ik zeg.
ik heb geen religie, maar dan moet ik me volgens jou dus aanpassen aan mensen MET religie.
dus toen zei ik; zie mij desnoods als een atheist. dan heb ik ook een soort religie, en dan is mijn religieuze uiting dus niet minder belangrijk dan die van een christen.
Het is juist een vorm van evangeliseren, of in ieder geval opdringerig. Hou geloof lekker voor jezelf. Je kunt gewoon in stilte bidden. Rare aandachttrekkerij; "Kijk mij eens even vroom zijn".quote:Op maandag 30 november 2015 15:00 schreef Worteltjestaart het volgende:
[..]
Wat nou dwingen, mept-ie erop als je je schuur opentrekt?
Het evangeliseren is weer wat anders, maar als je als atheïst de wens van een ander om even in stilte te bidden niet kunt opbrengen, hoop ik dat niemand ook maar de moeite doet naar jou te luisteren. Zodat je kunt ervaren hoe het is respectloos behandeld te worden.
[..]
En als het er nou twee waren geweest? Of vijf?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |