abonnement Unibet Coolblue
pi_157874582
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 november 2015 01:02 schreef Intellectueel het volgende:
Geen excuses = steun voor Koerdisch offensief in Syri, doorgaan met intensief bombarderen van Turkmeense militanten, aanvallen van grensstadjes die door pro-Turkse groeperingen worden gecontroleerd, miljarden Russische dollars die de Turkse economie misloopt, etc.
Onzin. Poetin spreekt alleen de taal van hard power. Als je excuses aanbiedt, ruikt hij zwakte/ bloed en geeft hij juist extra gas. Zie deze post van Nintex.

Als ik Erdogan was, zou ik o.a. (dit is wat me nu even te binnen schiet) de Bosphorus voor Russische boten sluiten, het Turkse luchtverkeer compleet afsluiten, Gas voortaan via Qatar kopen, extra vaart achter de TANAP zetten, een embargo op Russische goederen, (De Russische economie is al enorm gekrompen door de Westerse embargo, waardoor deze economische maatregelen extra pijn zullen doen) en met de KORAL de Russische/ Syrische radars jammen.
  zaterdag 28 november 2015 @ 01:09:46 #278
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_157874625
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 november 2015 01:07 schreef Bilge het volgende:

[..]


Als ik Erdogan was, zou ik o.a. (dit is wat me nu even te binnen schiet) de Bosphorus voor Russische boten sluiten
Ehh.. Gelukkig ben jij Erdogan niet dan :P
Vr het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
pi_157874638
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 november 2015 01:07 schreef Bilge het volgende:
Onzin. Poetin spreekt alleen de taal van Hard Power. Als je excuses aanbiedt, ruikt hij zwakte/ bloed en geeft hij juist extra gas. Zie deze post van Nintex.

Als ik Erdogan was, zou ik o.a. (dit is wat me nu even te binnen schiet) de Bosphorus voor Russische boten sluiten, het Turkse luchtverkeer compleet afsluiten, Gas voortaan via Qatar kopen, een embargo op Russische goederen, (De Russische economie is al enorm gekrompen door de embargo, waardoor deze economische maatregelen extra pijn zullen doen) en met de KORAL de Russische/ Syrische radars jammen.
Dat Turken geen strategische denkers wordt hier weer eens bewezen. Sluiten van de Bosporus is een casus belli. Dan worden de S-400 systemen geactiveerd en vallen Turkse F-16s als dronken kaketoe's uit de lucht.
pi_157874738
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 november 2015 01:09 schreef Perrin het volgende:

[..]

Ehh.. Gelukkig ben jij Erdogan niet dan :P
:P

quote:
0s.gif Op zaterdag 28 november 2015 01:10 schreef Intellectueel het volgende:

[..]

Dat Turken geen strategische denkers wordt hier weer eens bewezen. Sluiten van de Bosporus is een casus belli. Dan worden de S-400 systemen geactiveerd en vallen Turkse F-16s als dronken kaketoe's uit de lucht.
1. Volgens Rusland bevond de Russische Jet zich niet in Turks grondgebied. Het neerhalen van de Russische jet zouden ze ook als een cassus belli kunnen opvatten, maar dat hebben ze niet gedaan. Heb je jezelf wel eens afgevraagd waarom? Een oorlog tegen Turkije kunnen ze onder de huidige omstandigheden simpelweg niet aan. De Russen vechten al op 2 fronten, staan onder embargo en last but not least: Turkije is een Nato-partner.
2. In de buurt van de KORAL heb je weinig aan de S400.
5 Turkish Weapons of War Russia Should Fear
(...)
KORAL Ground-Based Jammer

The KORAL transportable radar jammer system is the Turkish military’s latest addition to its electronic warfare capabilities. Designed by Turkey’s state-owned Aselsan Corporation, this electronic defense/electronic attack system is designed to jam and deceive conventional and complex types of hostile radar, and analyzes multiple target signals in a wide frequency range, automatically generating appropriate response thanks to its digital radio frequency memory (DRFM) capability. With an effective range in excess of ninety miles (about 150 kilometers), KORAL reportedly could jam and deceive any land, sea and airborne radar systems. This new system could deny situational awareness to the Russians, thicken their fog of war and blind their weapons systems that would otherwise pose a threat to the Turkish military.
  zaterdag 28 november 2015 @ 01:19:48 #281
1234 HiZ
Istanbullu
pi_157874762
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 november 2015 01:02 schreef Intellectueel het volgende:
Geen excuses = steun voor Koerdisch offensief in Syri, doorgaan met intensief bombarderen van Turkmeense militanten, aanvallen van grensstadjes die door pro-Turkse groeperingen worden gecontroleerd, miljarden Russische dollars die de Turkse economie misloopt, etc.
De Russen willen toch helemaal geen excuses? Excuses brengt alleen maar de Turken terug in het spel.
  zaterdag 28 november 2015 @ 01:22:02 #282
1234 HiZ
Istanbullu
pi_157874789
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 november 2015 01:10 schreef Intellectueel het volgende:

[..]

Dat Turken geen strategische denkers wordt hier weer eens bewezen. Sluiten van de Bosporus is een casus belli. Dan worden de S-400 systemen geactiveerd en vallen Turkse F-16s als dronken kaketoe's uit de lucht.
Waarbij Turkije ook geen aanspraak kan maken op NATO steun omdat zij niet aangevallen worden maar zelf de aggressor zijn.

Overigens, nu stoppen met Russisch gas kopen betekent dat half Turkije nu midden in de winter in de kou zit. Turkije heeft niet zoveel effectieve tegenstappen.
  zaterdag 28 november 2015 @ 01:22:48 #283
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_157874800
Zoals eerder gezegd, met schaken win je niet van ze :P

En Turkije moet wel een beetje oppassen dat ze niet helemaal alleen komen te staan. Ze houden steeds minder vrienden over zo.
Vr het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
pi_157874847
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 november 2015 01:18 schreef Bilge het volgende:
2. In de buurt van de KORAL heb je weinig aan de S400.
5 Turkish Weapons of War Russia Should Fear
(...)
KORAL Ground-Based Jammer

The KORAL transportable radar jammer system is the Turkish military’s latest addition to its electronic warfare capabilities. Designed by Turkey’s state-owned Aselsan Corporation, this electronic defense/electronic attack system is designed to jam and deceive conventional and complex types of hostile radar, and analyzes multiple target signals in a wide frequency range, automatically generating appropriate response thanks to its digital radio frequency memory (DRFM) capability. With an effective range in excess of ninety miles (about 150 kilometers), KORAL reportedly could jam and deceive any land, sea and airborne radar systems. This new system could deny situational awareness to the Russians, thicken their fog of war and blind their weapons systems that would otherwise pose a threat to the Turkish military.
S-400 radar is ontwikkeld om tegen dit soort 'jammings' bestand te zijn. Gaat niet werken. De Turken hebben bovendien een irrelevante eigen militaire-industrie. De T-129 helikopter is een Italiaans design + Europese componenten; de Altai tank is van Zuid-Koreaanse design en alle andere systemen komen ook van joint projects of kennen Europese componenten. Turkije maakt militair gezien geen schijn van kans tegen Rusland.
pi_157874849
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 november 2015 01:18 schreef Bilge het volgende:

[..]

:P

[..]

5 Turkish Weapons of War Russia Should Fear
(...)
KORAL Ground-Based Jammer

The KORAL transportable radar jammer system is the Turkish military’s latest addition to its electronic warfare capabilities. Designed by Turkey’s state-owned Aselsan Corporation, this electronic defense/electronic attack system is designed to jam and deceive conventional and complex types of hostile radar, and analyzes multiple target signals in a wide frequency range, automatically generating appropriate response thanks to its digital radio frequency memory (DRFM) capability. With an effective range in excess of ninety miles (about 150 kilometers), KORAL reportedly could jam and deceive any land, sea and airborne radar systems. This new system could deny situational awareness to the Russians, thicken their fog of war and blind their weapons systems that would otherwise pose a threat to the Turkish military.
Als ik dat zo lees heeft Rusland geen enkele kans.
  zaterdag 28 november 2015 @ 01:27:12 #286
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_157874857
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 november 2015 01:26 schreef Atak het volgende:

[..]

Als ik dat zo lees heeft Rusland geen enkele kans.
Dat denk ik ook :{
Vr het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
pi_157874884
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 november 2015 01:19 schreef HiZ het volgende:

[..]

De Russen willen toch helemaal geen excuses? Excuses brengt alleen maar de Turken terug in het spel.
Inderdaad een uitgelezen kans voor de Russen om Turkse belangen compleet buitenspel te zetten. Een excuses maakt wellicht wat goed, maar zeer zeker niet alles. Ongeacht een excuus zie ik de Russen doorgaan met het bombarderen van Turkmeense militanten + het steunen van de Koerden.
pi_157874890
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 november 2015 01:27 schreef Perrin het volgende:

[..]

Dat denk ik ook :{
Ze hebben al zoveel vijanden en geen vrienden. Die s400 kan makkelijk gejamt worden en dan heb je er niks aan.
pi_157874910
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 november 2015 01:22 schreef HiZ het volgende:

[..]

Waarbij Turkije ook geen aanspraak kan maken op NATO steun omdat zij niet aangevallen worden maar zelf de aggressor zijn.

Overigens, nu stoppen met Russisch gas kopen betekent dat half Turkije nu midden in de winter in de kou zit. Turkije heeft niet zoveel effectieve tegenstappen.
In tegenstelling tot wat Bilge beweert kan Turkije helemaal niet Qataarse gas inruilen voor Russische gas. Er is geen rechtstreekse pijplijn met Qatar en Turkije heeft bij lange na niet genoeg LNG-storage tanks om vloeibare gas uit Qatar te importeren, laat staan om een dusdanige infrastructuur te ontwikkelingen om een eventueel tekort op korte-of midden termijn op te vangen.
pi_157874947
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 november 2015 01:07 schreef Bilge het volgende:

[..]

Onzin. Poetin spreekt alleen de taal van hard power. Als je excuses aanbiedt, ruikt hij zwakte/ bloed en geeft hij juist extra gas. Zie deze post van Nintex.

Als ik Erdogan was, zou ik o.a. (dit is wat me nu even te binnen schiet) de Bosphorus voor Russische boten sluiten, het Turkse luchtverkeer compleet afsluiten, Gas voortaan via Qatar kopen, extra vaart achter de TANAP zetten, een embargo op Russische goederen, (De Russische economie is al enorm gekrompen door de Westerse embargo, waardoor deze economische maatregelen extra pijn zullen doen) en met de KORAL de Russische/ Syrische radars jammen.
als ik erdogan was zou ik rusland aanvallen,
om vervolgens een Tsar bomba te koppen

8-)



pi_157874956
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 november 2015 01:29 schreef Atak het volgende:

[..]

Ze hebben al zoveel vijanden en geen vrienden. Die s400 kan makkelijk gejamt worden en dan heb je er niks aan.
S-400 kan niet gejamd worden. De 91N6E radar van de S-400 is bestand tegen jamming.
pi_157875005
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 november 2015 01:22 schreef Perrin het volgende:
Zoals eerder gezegd, met schaken win je niet van ze :P

En Turkije moet wel een beetje oppassen dat ze niet helemaal alleen komen te staan. Ze houden steeds minder vrienden over zo.
De eenzaamheid van Erdogan baart mij ook zorgen, moet ik eerlijk bekennen, maar de laatste tijd lijken de banden met de VS te verbeteren. Maar Poetin is zo mogelijk nog eenzamer dan Erdogan.Een hoop buurlanden van Rusland maken zich zorgen om Ruslands agressieve houding. Na de annexatie van de Krim zijn met name de buurlanden met een Russische minderheid enorm geschrokken. Dat zou Turkije ook van pas kunnen komen.
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 november 2015 01:26 schreef Intellectueel het volgende:

[..]

S-400 radar is ontwikkeld om tegen dit soort 'jammings' bestand te zijn. Gaat niet werken. De Turken hebben bovendien een irrelevante eigen militaire-industrie. De T-129 helikopter is een Italiaans design + Europese componenten; de Altai tank is van Zuid-Koreaanse design en alle andere systemen komen ook van joint projects of kennen Europese componenten. Turkije maakt militair gezien geen schijn van kans tegen Rusland.
Aangezien beide wapens nog niet battle-proven zijn, kun je helemaal geen conclusies trekken.
De Turkse wapenindustrie is niet beperkt tot de wapens die jij opsomt. Dat die wapens geinspireerd zouden zijn op buitenlandse systemen doet ook niets af aan hun effectiviteit.
Bovendien heb ik nog geen antwoord op de vraag waarom Rusland het neerhalen van hun gevechtsvliegtuig boven Syrisch grondgebied niet als cassus belli beschouwt.
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 november 2015 01:34 schreef Mytho het volgende:

[..]

als ik erdogan was zou ik rusland aanvallen,
om vervolgens een Tsar bomba te koppen

8-)

[ afbeelding ]

pi_157875031
Turkish Cypriot leader rejects meeting with Russia’s Lavrov
Turkish Cypriot President Mustafa Akinci rejects Russian Foreign Minister Sergey Lavrov’s request for meeting in Cyprus buffer-zone amid heightened tensions over breach of Turkish airspace by Russian jet
(...)
Oprotten met je verdeel en heers-tactiekjes. :{w
pi_157875077
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 november 2015 01:40 schreef Bilge het volgende:
Aangezien beide wapens nog niet battle-proven zijn, kun je helemaal geen conclusies trekken.
De S-300 jaagden zowel de Isralirs als Amerikanen zoveel angst aan dat ze de Russen middels allerlei wederdiensten voor elkaar kregen om de systemen niet naar Iran te exporteren. De S-400, die superieur is aan de S-300, wordt daarom terecht door alle militaire analisten gezien als 's werelds meeste geavanceerde raketsysteem. De S-400 is dan ook bestemd tegen jammings en allerlei andere countersystemen, en is voornamelijk ontwikkeld om tegen NAVO's meest geavanceerde gevechtsvliegtuigen op te nemen. De Turken daarentegen vliegen nog steeds in vierde-generatie jets.

quote:
De Turkse wapenindustrie is niet beperkt tot de wapens die jij opsomt. Dat die wapens geinspireerd zouden zijn op buitenlandse systemen doet ook niets af aan hun effectiviteit.
Bovendien heb ik nog geen antwoord op de vraag waarom Rusland het neerhalen van hun gevechtsvliegtuig boven Syrisch grondgebied niet als casus belli beschouwt.
De wapens die ik opnoemde zijn Turkije's meest prominente 'homegrown' systemen.
  zaterdag 28 november 2015 @ 01:54:22 #295
330618 MrvanTrapZ
Facta, non verba
pi_157875117
Waarom denken de Turken in dit topic dat Turkije een belangrijke speler op militair gebied is? _O- bedankt voor het lachen.
Rock you in your face and stab your brain with your nosebone
  zaterdag 28 november 2015 @ 01:57:51 #296
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_157875136
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 november 2015 01:48 schreef Intellectueel het volgende:

[..]

De S-300 jaagden zowel de Isralirs als Amerikanen zoveel angst aan dat ze de Russen middels allerlei wederdiensten voor elkaar kregen om de systemen niet naar Iran te exporteren. De S-400, die superieur is aan de S-300, wordt daarom terecht door alle militaire analisten gezien als 's werelds meeste geavanceerde raketsysteem. De S-400 is dan ook bestemd tegen jammings en allerlei andere countersystemen, en is voornamelijk ontwikkeld om tegen NAVO's meest geavanceerde gevechtsvliegtuigen op te nemen. De Turken daarentegen vliegen nog steeds in vierde-generatie jets.

[..]

De wapens die ik opnoemde zijn Turkije's meest prominente 'homegrown' systemen.
En dan heb je dit spul ook nog, mocht een middelgroot conventioneel leger iets van plan zijn..

Vr het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
pi_157875154
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 november 2015 01:48 schreef Intellectueel het volgende:

[..]

De S-300 jaagden zowel de Isralirs als Amerikanen zoveel angst aan dat ze de Russen middels allerlei wederdiensten voor elkaar kregen om de systemen niet naar Iran te exporteren. De S-400, die superieur is aan de S-300, wordt daarom terecht door alle militaire analisten gezien als 's werelds meeste geavanceerde raketsysteem. De S-400 is dan ook bestemd tegen jammings en allerlei andere countersystemen, en is voornamelijk ontwikkeld om tegen NAVO's meest geavanceerde gevechtsvliegtuigen op te nemen. De Turken daarentegen vliegen nog steeds in vierde-generatie jets.

[..]

De wapens die ik opnoemde zijn Turkije's meest prominente 'homegrown' systemen.
De Israeli's en de Amerikanen dreigden Iran aan te vallen. Al is het met een katapult, logisch toch dat ze niet willen dat Iran versterkt? De S-400 kan best bestand zijn tegen jamming, maar dit betekent niet dat ze de verstoring vanuit elk apparaat aankunnen. het is net als met virusbestrijders, de virussen worden steeds sterker waardoor de bestrijders ook doorontwikkeld moeten worden.

ik heb nog steeds geen antwoord op mijn vraag, waaruit ik mijn eigen conclusies trek.
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 november 2015 01:54 schreef MrvanTrapZ het volgende:
Waarom denken de Turken in dit topic dat Turkije een belangrijke speler op militair gebied is? _O- bedankt voor het lachen.
Omdat het Turkse leger geen 'pang pang' hoeft te roepen tijdens trainingen? :W
pi_157875182
quote:
9s.gif Op zaterdag 28 november 2015 01:57 schreef Perrin het volgende:

[..]

En dan heb je dit spul ook nog, mocht een middelgroot conventioneel leger iets van plan zijn..

Ook qua grondoorlog zullen de Turken het inderdaad niet kunnen volhouden. De Russen kunnen kinderlijk eenvoudig het Turkse luchtruim plat leggen, de verscheidene luchtmachtbasissen en ander militaire targets in het land continu bestoken met kruis-en ballistische raketten en dus vernietigen. Zonder effectief luchtsteun zal een conventionele leger het nooit in zijn hoofd halen om het tegen een land als Rusland op te nemen.

Turkije zal moeten hopen op steun van de NAVO, maar dat ligt geheel aan de situatie. Als Turkije de Russen een legitiem reden geeft om terug te slaan zullen weinig Westerse landen zich branden aan een oorlog.
pi_157875189
Wat is dat toch met dat gegeil op legers en wapens, Turkse leger kan Rusland een flinke klap geven en behoorlijk wat schade berokkenen, maar het kan Rusland niet verslaan of dat lang volhouden alvorens ze heel haar vlag wit moet verven en daarmee gaat zwaaien. Daarmee is alles ook wel gezegd.
  zaterdag 28 november 2015 @ 02:07:01 #300
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_157875196
Speeltjes van grootmachten..
Vr het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')