De voortvluchtige terrorist:quote:Aanslagen Parijs: 130 doden
Frankrijk werd op vrijdagavond 13 november opgeschrikt door een reeks aanslagen, waarbij 130 mensen omkwamen. Zeker zeven terroristen zijn gedood.
De doden vielen bij schietpartijen en explosies op verschillende plaatsen in de stad.
Zeker 386 mensen raakten gewonden. Maandagavond lagen nog 29 slachtoffers op de intensive care.
Onder de dodelijke slachtoffers zijn meerdere buitenlanders : twee Belgen, twee Roemenen, twee jonge Tunesische vrouwen, één Spanjaard, één Portugees, één Brit en meerdere Amerikanen. De slachtoffers hebben in totaal negentien nationaliteiten.
Drie Nederlanders zijn gewond geraakt, twee mannen en een vrouw. Twee van de Nederlanders raakten zwaargewond op straat toen zij vanuit een auto werden beschoten door terroristen. Het andere slachtoffer raakte op straat gewond bij concertzaal Bataclan.
In de concertzaal kwamen 89 mensen om het leven.
De aanvallers drongen Bataclan binnen tijdens een concert van Eagles of Death Metal. Meer dan honderd mensen werden gegijzeld. Vlak na middernacht bestormde de politie het theater en de gijzeling werd tegen 1.00 uur beëindigd. Vier aanvallers werden gedood. Bij het theater waren eerder op de avond ook schoten te horen.
Bij Stade de France bliezen terroristen zichzelf op.
In het stadion in Saint-Denis, een voorstad van Parijs, speelde het Franse nationale elftal een vriendschappelijke wedstrijd tegen Duitsland. De explosies waren in het stadion hoorbaar, maar de wedstrijd werd gewoon uitgespeeld.
Bij het Stade de France vielen drie doden en tientallen gewonden. Een van de daders wilde het stadion ingaan met een bomgordel om, maar werd tegengehouden. Vervolgens blies hij zichzelf op.
In Frankrijk is de noodtoestand uitgeroepen.
Bij de Franse grens is de bewaking opgeschaald. Er zijn 1.500 militairen op de been in Parijs. In heel Frankrijk worden zo'n 115.000 politieagenten, gendarmes en soldaten ingezet om allerlei strategische plekken te bewaken. Geüniformeerde eenheden worden onder andere ingezet bij Parijse stations, havens, belangrijke straten en autosnelwegen.
IS heeft de verantwoordelijkheid opgeëist.
De terreurbeweging deed dat zaterdag in een ongedateerde videoboodschap en een online gepubliceerd statement. President François Hollande heeft bevestigd dat IS verantwoordelijk is voor de aanslagen.
In de verklaring die IS uitgaf, werd gezegd dat Frankrijk de aanslagen over zich heeft afgeroepen door doelen van IS in Syrië en Irak aan te vallen. Dat doet Frankrijk sinds 2014 in Irak en sinds september van dit jaar ook in Syrië.
Zes daders zijn geïdentificeerd.
Zeker één, maar mogelijk twee personen zijn voortvluchtig. De 26-jarige Salah Abdeslam wordt momenteel internationaal gezocht.
De planner van de aanslagen is mogelijk de Belgische jihadist Abdelhamid Abaaoud, die ook verantwoordelijk wordt gehouden voor eerdere aanslagen in Europa.
Abaaoud is bij een politie-operatie in Saint-Denis gedood.
Van hem werd lang gedacht dat hij in Syrië verbleef. De politie kreeg echter een tip dat hij in een pand in Saint-Denis, een voorstad van Parijs, zou zitten. Na een urenlange bestorming door de politie is Abaaoud om het leven gekomen.
Frankrijk voert de jacht op terorristen op.
Frankrijk heeft in de dagen na de aanslagen honderden huiszoekingen verricht. Sinds maandagavond zijn er elke nacht huiszoekingen geweest, in totaal zeker 414.
In drie dagen tijd zijn 64 mensen aangehouden, van wie er 60 vastzitten. 75 wapens, waaronder 11 'aanvalswapens', zijn in beslag genomen. Meer dan honderd verdachten hebben huisarrest gekregen.
Franrijk voert luchtbombardementen uit op Raqqa.
Franse gevechtsvliegtuigen hebben na de aanslagen de Syrische stad Raqqa gebombardeerd. Raqqa geldt als hoofdstad van het kalifaat van IS. Er werden onder andere een commandopost, een recruitmentcentrum en een munitiedepot geraakt.
Zondagochtend spraken Frankrijk en de Verenigde Staten al af om de komende tijd de luchtaanvallen op IS-doelen in Syrië en Irak te intensiveren. Ook Rusland voert sinds dinsdag aanvallen uit op de stad.
Volgens de Franse minister van Defensie, Jean-Yves Le Drian, is een grote coalitie met Rusland misschien mogelijk gezien de recentelijke ontwikkelingen. Hollande riep eerder al op om een grote coalitie tegen IS te vormen.
Nederland neemt extra maatregelen na de gebeurtenissen in Parijs.
In Nederland geldt voor een aantal diensten een verhoogde paraatheid. De grensbewaking wordt opgeschaald en geïntensiveerd voor verkeer van en naar Frankrijk. Dat geldt ook voor de Nederlandse luchthavens en treinstations.
Volgen premier Mark Rutte kunnen grote evenementen in Nederland gewoon doorgaan. De Nationaal Coördinator Terrorismebestrijding en Veiligheid (NCTV) heeft de regie en staat daarbij in directe verbinding met het kabinet. Het reisadvies voor Frankrijk is aangepast. Mensen die toch afreizen, moeten extra waakzaam zijn.
Wereldleiders hebben geschokt gereageerd op de aanslagen.
De Amerikaanse president Barack Obama noemde de aanslagen een "schandalige poging om mensen te terroriseren". Hij en andere Europese leiders hebben Frankrijk hulp aangeboden. Het ministerie van Buitenlandse Zaken van Duitsland zegt geschokt en verbijsterd te zijn. "We staan aan de kant van Frankrijk".
Ook minister-president Mark Rutte reageert geschokt. Hij noemt de aanslagen in de Franse hoofdstad "werkelijk afschuwelijk."
De Franse premier Manuel Valls sprak zaterdagavond tijdens het Achtuurjournaal van het Franse tv-station TF1 harde taal. "Wij zullen deze vijand aanvallen om hem te vernietigen, in Frankrijk, maar ook in Syrië en in Irak. Wij zullen op hetzelfde niveau op deze aanval antwoorden, met grote vastbeslotenheid, met de wil om te vernietigen. En wij zullen deze oorlog winnen."
Herdenking
Frankrijk herdenkt op 27 november met een nationale ceremonie de slachtoffers van de aanslagen. President François Hollande is aanwezig bij de plechtigheid in het Hôtel des Invalides in Parijs. De plechtigheid begint om 10.30 uur en de republikeinse garde zal de foto's van alle slachtoffers dragen.
Het complex van de ceremonie werd in de zeventiende eeuw opgezet als tehuis voor oorlogsveteranen. Het omvat onder meer de Dôme des Invalides, waar oorlogshelden liggen begraven. De koepelkerk is ook de laatste rustplaats van Napoléon Bonaparte.
Game on.quote:
Biertjes zijn nooits ongepastquote:
Bronnen, bronnen, bronnen, nuance, nuance, nuance.quote:Op zaterdag 21 november 2015 14:49 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Niet alleen de oorlog in Irak, we - het Westen - vermoorden in relatief veel landen burgers en kijken neer op de rest van de wereld terwijl we pretenderen dat 'democratie brengen' voor iedereen beter is. Per saldo is dat voor de meeste mensen elders helemaal niet beter.
Mee eens. Pak een biertje, of als je het leuker vindt, pak een lijntje. Combineer het desnoods. En dan: game onquote:
Dan is niks veiliger dan jezelf aangeven bij de politie.quote:Op zaterdag 21 november 2015 15:59 schreef philips.voltaire het volgende:
"Onderzoekers houden er rekening mee dat de voortvluchtige Salah Abdeslam, een van de terroristen van de aanslagen in Parijs, op de loop is voor IS."
Bij dat nieuwsbericht kwam die dooddoener van mijn oma bovendrijven: Bezint eer ge begint.
Want toch wel bizar als het zo is dat ie spijt kreeg/bang werd tijdens de aanslag en gevlucht is..
Insgelijks met die kerel die ze in Saint Dennis hebben doodgeschoten, die zal ook nagelaten hebben het martelaarschap actief op te zoeken.quote:Op zaterdag 21 november 2015 15:59 schreef philips.voltaire het volgende:
"Onderzoekers houden er rekening mee dat de voortvluchtige Salah Abdeslam, een van de terroristen van de aanslagen in Parijs, op de loop is voor IS."
Bij dat nieuwsbericht kwam die dooddoener van mijn oma bovendrijven: Bezint eer ge begint.
Want toch wel bizar als het zo is dat ie spijt kreeg/bang werd tijdens de aanslag en gevlucht is..
"De voortvluchtige zou aan de anonieme vriend verklaard hebben dat hij zich niet wil aangeven bij de politie, omdat hij vreest dat IS wraak zal nemen op zijn familie. Het vermoeden groeit dat Abdeslam de taak van IS niet volbracht heeft."quote:Op zaterdag 21 november 2015 16:00 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Dan is niks veiliger dan jezelf aangeven bij de politie.
Dan rest hem maar één ding: in de naam van de religie van de vrede nog wat meer onschuldige slachtoffers maken.quote:Op zaterdag 21 november 2015 16:03 schreef philips.voltaire het volgende:
[..]
"De voortvluchtige zou aan de anonieme vriend verklaard hebben dat hij zich niet wil aangeven bij de politie, omdat hij vreest dat IS wraak zal nemen op zijn familie. Het vermoeden groeit dat Abdeslam de taak van IS niet volbracht heeft."
(Komt dus van 1 vriend die dit verklaard zou hebben dus absoluut nog geen vast staand feit!)
Zou wel kunnen misschien?
Tja. Te laat om medelijden te hebben mocht het zo zijn. En op basis van verklaring van 1 vriend.. Zelfs familie van terroristen kunnen niet geloven dat ze zo ver gekomen zijn. Zeggen ze. Ik denk dat ze hem voor de zekerheid toch maar moeten doorzeven met kogels. Of, als ze vriendelijk zijn, hem halal zullen slachten.quote:Op zaterdag 21 november 2015 16:03 schreef philips.voltaire het volgende:
[..]
"De voortvluchtige zou aan de anonieme vriend verklaard hebben dat hij zich niet wil aangeven bij de politie, omdat hij vreest dat IS wraak zal nemen op zijn familie. Het vermoeden groeit dat Abdeslam de taak van IS niet volbracht heeft."
(Komt dus van 1 vriend die dit verklaard zou hebben dus absoluut nog geen vast staand feit!)
Zou wel kunnen misschien?
Het klinkt als een slechte film.quote:Op zaterdag 21 november 2015 16:06 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Tja. Te laat om medelijden te hebben mocht het zo zijn. En op basis van verklaring van 1 vriend.. Zelfs familie van terroristen kunnen niet geloven dat ze zo ver gekomen zijn. Zeggen ze. Ik denk dat ze hem voor de zekerheid toch maar moeten doorzeven met kogels. Of, als ze vriendelijk zijn, hem halal zullen slachten.
Mijn versie?quote:Op zaterdag 21 november 2015 16:08 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Het klinkt als een slechte film.
Ach, ik ben sowieso niet gek op films die gebaseerd zijn op waargebeurde verhalen. En ik ben Steven Spielberg niet dus beter dan dit kan ik niet verzinnen. Sorry Yasmin23quote:Op zaterdag 21 november 2015 16:11 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Nee. alhoewel die komt dan ook voor in de film. Het begin tot nu natuurlijk.
Ik verklaar mezelf prima. Echter bronnen gaan zoeken die ik in het verleden gelezen heb en die cumalatief mijn mening vormen, ga ik niet verder voor je opzoeken. En zoals ik al eerder aangaf, als je ook maar enigszins open stond voor argumenten dan zou het al een ander verhaal worden.quote:Op zaterdag 21 november 2015 15:38 schreef Barbusse het volgende:
Nee, ik vind dat helemaal niet gek. Ik ben hier ook nog amper te vinden. Gewoon omdat een argument veel te snel wordt afgedaan als onzin en er daarna te vaak geweigerd wordt om dat nader te verklaren met als enige argument 'dat zijn jullie niet waard/het heeft geen zin om in discussie te gaan'. Een enorm kinderachtig zwaktebod.
Een onschuldige Marokkaan moet nog geboren worden maar wel wat ongelukkig verhaal inderdaad.quote:Op zaterdag 21 november 2015 16:45 schreef BansheeBoy het volgende:
Die foto's die in omloop zijn van de zogenaamde vochtige terroriste die zich opgeblazen zou hebben blijken van een onschuldige vrouw die nu in Marokko woont
http://www.bladna.nl/kami(...)rokkaanse,13048.html²
Nee, je komt juist niet met argumenten. Je geeft aan dat je het onzin vind dat de oorlog in Irak een van de grootste aanjagers is voor destabilisatie van de regio en de opkomst van IS. Dat is prima, maar als er gevraagd wordt waarom, dan geef je niet thuis. Ik geef een aantal linkjes met interviews met mensen die iets verkondigen waar ik me wel in kan vinden. Dan wordt er gezegd 'onzin'. Als ik dan vraag 'waarom onzin' komt er een reactie terug van het niveau 'omdat onzin'.quote:Op zaterdag 21 november 2015 16:19 schreef truthortruth het volgende:
[..]
Ik verklaar mezelf prima. Echter bronnen gaan zoeken die ik in het verleden gelezen heb en die cumalatief mijn mening vormen, ga ik niet verder voor je opzoeken. En zoals ik al eerder aangaf, als je ook maar enigszins open stond voor argumenten dan zou het al een ander verhaal worden.
Ik ken het gevoel, sommige users laat ik ook gewoon links liggen om deze redenenquote:Op zaterdag 21 november 2015 16:51 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Nee, je komt juist niet met argumenten. Je geeft aan dat je het onzin vind dat de oorlog in Irak een van de grootste aanjagers is voor destabilisatie van de regio en de opkomst van IS. Dat is prima, maar als er gevraagd wordt waarom, dan geef je niet thuis. Ik geef een aantal linkjes met interviews met mensen die iets verkondigen waar ik me wel in kan vinden. Dan wordt er gezegd 'onzin'. Als ik dan vraag 'waarom onzin' komt er een reactie terug van het niveau 'omdat onzin'.
Maar het is goed met dat kinderachtige geleuter, ik heb wel wat beters te doen. Au revoir.
Man man manquote:Op zaterdag 21 november 2015 16:45 schreef BansheeBoy het volgende:
Die foto's die in omloop zijn van de zogenaamde vochtige terroriste die zich opgeblazen zou hebben blijken van een onschuldige vrouw die nu in Marokko woont
Deze is inderdaad letterlijk vochtig.quote:Op zaterdag 21 november 2015 16:45 schreef BansheeBoy het volgende:
Doe niet alsof ik niet met onderbouwing kom. Ik geef aan dat er 10 jaar overheen gegaan is, sinds de machtswisseling. Andere landen waar na een machtswisseling zo'n tijd overheen is gegaan, hebben wel stabiliteit gevonden. (owjaquote:Op zaterdag 21 november 2015 16:51 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Nee, je komt juist niet met argumenten. Je geeft aan dat je het onzin vind dat de oorlog in Irak een van de grootste aanjagers is voor destabilisatie van de regio en de opkomst van IS. Dat is prima, maar als er gevraagd wordt waarom, dan geef je niet thuis. Ik geef een aantal linkjes met interviews met mensen die iets verkondigen waar ik me wel in kan vinden. Dan wordt er gezegd 'onzin'. Als ik dan vraag 'waarom onzin' komt er een reactie terug van het niveau 'omdat onzin'.
Maar het is goed met dat kinderachtige geleuter, ik heb wel wat beters te doen. Au revoir.
Ik heb al aangegeven dat de US pas sinds 2011 weg is uit Irak. Wat overbleef was een regering zonder enige slagkracht en steun van de lokale bevolking om een stabiel land te kunnen creeren. Fijn dat je dat even vergeet. En landen als Cambodja, Afghanistan, met een machtswisseling van ruim 10 jaar geleden zijn inderdaad een toonbeeld van stabiliteit ja. Ik negeer je idioterie voortaan maar.quote:Op zaterdag 21 november 2015 17:03 schreef truthortruth het volgende:
[..]
Doe niet alsof ik niet met onderbouwing kom. Ik geef aan dat er 10 jaar overheen gegaan is, sinds de machtswisseling. Andere landen waar na een machtswisseling zo'n tijd overheen is gegaan, hebben wel stabiliteit gevonden. (owja).
2011 is het leger weggegaan, niet de machtsoverdracht.quote:Op zaterdag 21 november 2015 17:07 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Ik heb al aangegeven dat de US pas sinds 2011 weg is uit Irak. Wat overbleef was een regering zonder enige slagkracht en steun van de lokale bevolking om een stabiel land te kunnen creeren. Fijn dat je dat even vergeet. En landen als Cambodja, Afghanistan, met een machtswisseling van ruim 10 jaar geleden zijn inderdaad een toonbeeld van stabiliteit ja. Ik negeer je idioterie voortaan maar.
Door deze scone jonkvrou laat ik me graag radicaliseren.quote:Op zaterdag 21 november 2015 16:45 schreef BansheeBoy het volgende:
http://www.bladna.nl/kami(...)rokkaanse,13048.html
Dus ze leeft nog?quote:Op zaterdag 21 november 2015 16:45 schreef BansheeBoy het volgende:
quote:Op zaterdag 21 november 2015 16:45 schreef BansheeBoy het volgende:
Mooie zuiglipjes inderdaadquote:Op zaterdag 21 november 2015 17:58 schreef Ringo het volgende:
[..]
Door deze scone jonkvrou laat ik me graag radicaliseren.
twitter:1amyisraelchai twitterde op zondag 22-11-2015 om 00:46:09"Aanwijzingen dat Salah Abdeslam zich zou willen opblazen in Brussel" https://t.co/fYqRt1uyVs reageer retweet
Heeft hij gebeld om dit door te geven?quote:Op zondag 22 november 2015 00:49 schreef Fluffypinkcupcake het volgende:
twitter:1amyisraelchai twitterde op zondag 22-11-2015 om 00:46:09"Aanwijzingen dat Salah Abdeslam zich zou willen opblazen in Brussel" https://t.co/fYqRt1uyVs reageer retweet
en voor de camera wel ineens een hoofddoek opdoenquote:Op zaterdag 21 november 2015 16:45 schreef BansheeBoy het volgende:
je denkt serieus dat andere islamitische vrouwen in bad ook hoofdquote:Op zondag 22 november 2015 09:38 schreef donald_dick het volgende:
[..]
en voor de camera wel ineens een hoofddoek opdoen
whehe ik las ' simsalahbim'quote:Op zondag 22 november 2015 00:49 schreef Fluffypinkcupcake het volgende:
Wat een beetje raar is, is dat een "vriendin" uit Frankrijk deze foto's zou hebben doorgespeeld aan een journalist. Hoe komt zo'n vriendin dan aan een badfoto?quote:Op zondag 22 november 2015 09:42 schreef computergirl het volgende:
[..]
je denkt serieus dat andere islamitische vrouwen in bad ook hoofddoek ophebben?
Vriendinnen onderling die selfies uitwisselen.quote:Op zondag 22 november 2015 09:48 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Wat een beetje raar is, is dat een "vriendin" uit Frankrijk deze foto's zou hebben doorgespeeld aan een journalist. Hoe komt zo'n vriendin dan aan een badfoto?
hoe kom je aan zo'n vriendin? of nog beter... hoe kom je er vanafquote:Op zondag 22 november 2015 09:48 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Wat een beetje raar is, is dat een "vriendin" uit Frankrijk deze foto's zou hebben doorgespeeld aan een journalist. Hoe komt zo'n vriendin dan aan een badfoto?
jij denkt serieus dat je dan als islamitsche vrouw dan foto's van je gemaakt mogen worden?quote:Op zondag 22 november 2015 09:42 schreef computergirl het volgende:
[..]
je denkt serieus dat andere islamitische vrouwen in bad ook hoofddoek ophebben?
Het zijn ook maar gewoon meiden. Die maken ook selfies. En foto's van elkaar.quote:Op zondag 22 november 2015 12:21 schreef donald_dick het volgende:
[..]
jij denkt serieus dat je dan als islamitsche vrouw dan foto's van je gemaakt mogen worden?
Ja, terroristen bellen aldoor met zionistische angstzaaiers.quote:Op zondag 22 november 2015 09:03 schreef Tallie1982 het volgende:
[..]
Heeft hij gebeld om dit door te geven?
ja en hypocriet.quote:Op zondag 22 november 2015 12:22 schreef mootie het volgende:
[..]
Het zijn ook maar gewoon meiden. Die maken ook selfies. En foto's van elkaar.
anders lees je even waarop ik als eerste reageerdequote:
Dat ze zonder hoofddoek op een foto staat, maar met hoofddoek een verklaring aflegt?quote:Op zondag 22 november 2015 12:35 schreef donald_dick het volgende:
[..]
anders lees je even waarop ik als eerste reageerde
Laten ze moslim-onwaardig gedrag zien, die zou duiden op minder radicaal gedachtegoed. Is het alsnog niet goedquote:Op zondag 22 november 2015 12:35 schreef donald_dick het volgende:
[..]
anders lees je even waarop ik als eerste reageerde
ik denk dat het fenomeen 'selfie in bad' niet als zodanig voorkomt in de koran. Hoofddoek moet alleen in bijzijn van mannenquote:Op zondag 22 november 2015 12:21 schreef donald_dick het volgende:
[..]
jij denkt serieus dat je dan als islamitsche vrouw dan foto's van je gemaakt mogen worden?
Thx! Lijkt me wel interessant. Normaal heb ik weinig met politiek hoor (gekonkel en gelieg en totaal corrupt is het), maar deze uitspraken vond ik wel superwijs.quote:Op zondag 22 november 2015 13:52 schreef contactpersoon het volgende:
[..]
Hee, je moet deze docu gaan zien man! Best of Enemies (2015) - IMDb
Haha, kortzichtige vent, alsof moslims IETS met Kerst hebben..quote:Op zondag 22 november 2015 13:41 schreef Japie77 het volgende:
Deze paus is trouwens ook een erg wijs man. Begin steeds meer respect voor die man te krijgen. Dit is wat hij laatst zei:
“Het is bijna Kerstmis. Er zullen lichtjes zijn en feestjes. Prachtig versierde bomen en Kerstallen – en de wereld blijft in oorlog.
Het is een schijnvertoning. De wereld begrijpt niets van de weg naar vrede. De hele wereld voert oorlog.”
Paus Franciscus zei gisteren in een preek dat hij heel gemengde gevoelens heeft bij het naderende kerstfeest.
“Er kan een oorlog nodig zijn, kun je zeggen. Maar als er overal oorlog is, een beetje hier, een beetje daar, dan is dat niet te rechtvaardigen. Dan huilt God, dan huilt Jezus.”
De paus had bijzondere aandacht voor wapenhandelaren, de ophitsers kampioenen van alle oorlogen.
De katholieke kerk en vrede....Deze religie moest met zwaard bestreden worden om tot inkeer te komen, niet echt een lekker voorbeeld.quote:Op zondag 22 november 2015 13:41 schreef Japie77 het volgende:
Deze paus is trouwens ook een erg wijs man. Begin steeds meer respect voor die man te krijgen. Dit is wat hij laatst zei:
“Het is bijna Kerstmis. Er zullen lichtjes zijn en feestjes. Prachtig versierde bomen en Kerstallen – en de wereld blijft in oorlog.
Het is een schijnvertoning. De wereld begrijpt niets van de weg naar vrede. De hele wereld voert oorlog.”
Paus Franciscus zei gisteren in een preek dat hij heel gemengde gevoelens heeft bij het naderende kerstfeest.
“Er kan een oorlog nodig zijn, kun je zeggen. Maar als er overal oorlog is, een beetje hier, een beetje daar, dan is dat niet te rechtvaardigen. Dan huilt God, dan huilt Jezus.”
De paus had bijzondere aandacht voor wapenhandelaren, de ophitsers kampioenen van alle oorlogen.
http://www.msn.com/nl-nl/(...)PsO&ocid=mailsignout
Het is ook inderdaad de schuld van Moslims dat we zoveel oorlog op Aarde hebben.....quote:Op zondag 22 november 2015 14:18 schreef Toga het volgende:
[..]
Haha, kortzichtige vent, alsof moslims IETS met Kerst hebben..
"Let them know it's Christmas time" (send them money so they an buy weapons to slaughter their brothers...)
Mensen leren van fouten uit het verleden. En het gaat om de boodschap. Deze paus heeft al veel meer goeie dingen gezegd. Hij heeft het hele Vaticaan zwaar beledigd door al de dingen die hij heeft gezegd. Hele wijze man.quote:Op zondag 22 november 2015 14:23 schreef truthortruth het volgende:
[..]
De katholieke kerk en vrede....Deze religie moest met zwaard bestreden worden om tot inkeer te komen, niet echt een lekker voorbeeld.
Nee mensen die tegen elkaar vechten om wat voor reden dan ook (religie) zou onze ondergang kunnen worden als we niet wakker worden. De meeste Moslims net als de meeste Christenen willen gewoon in vrede naast elkaar leven. Degene die ervoor zorgen dat dat niet gebeurt zijn wapenfabrieken en oliebaronnen die de politiek zo beinvloeden dat ze oorlog blijven voeren. En de media die domme mensen ervan overtuigd dat ze tegen elkaar moeten vechten.quote:Op zondag 22 november 2015 14:25 schreef Geralt het volgende:
Religie gaat nog eens onze ondergang worden
Atheisme heeft nog altijd meer slachtoffers op zijn naam dan religie. Zo'n 50 miljoen abortussen per jaar bijvoorbeeldquote:Op zondag 22 november 2015 14:25 schreef Geralt het volgende:
Religie gaat nog eens onze ondergang worden
Ware het niet dat atheïsme nooit de motivatie is voor geweld. In tegenstelling tot bij religie.quote:Op zondag 22 november 2015 15:10 schreef WhiteBeard het volgende:
[..]
Atheisme heeft nog altijd meer slachtoffers op zijn naam dan religie.
Ow, dat deze paus meer zinnige dingen zegt dan vorige pausen ben ik met je eens. Zoals hij een lans probeert te breken voor de homoseksuelen vind ik geweldig.quote:Op zondag 22 november 2015 15:05 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Mensen leren van fouten uit het verleden. En het gaat om de boodschap. Deze paus heeft al veel meer goeie dingen gezegd. Hij heeft het hele Vaticaan zwaar beledigd door al de dingen die hij heeft gezegd. Hele wijze man.
Sociaal darwinisme wat uitmonde in bijvoorbeeld nazisme, stalinisme en maoisme is verantwoordelijk voor tientallen miljoenen dodenquote:Op zondag 22 november 2015 15:13 schreef Monolith het volgende:
[..]
Ware het niet dat atheïsme nooit de motivatie is voor geweld. In tegenstelling tot bij religie.
Precies ja. Met atheïsme heeft dat weinig van doen.quote:Op zondag 22 november 2015 15:15 schreef WhiteBeard het volgende:
[..]
Sociaal darwinisme wat uitmonde in bijvoorbeeld nazisme, stalisme en maoisme is verantwoordelijk voor tientallen miljoenen doden
Sociaal darwinisme is atheisme ten voeten uit. Maar tegenwoordig hebben we ook de liberale atheistische abortusindustrie. Goed voor zo'n 50 miljoen kindermoorden per jaarquote:Op zondag 22 november 2015 15:16 schreef Monolith het volgende:
[..]
Precies ja. Met atheïsme heeft dat weinig van doen.
Ik snap dat abstract denken wellicht wat te veel gevraagd voor je is, maar elke vorm van geweld waar religie niet rechtstreeks de oorzaak van is afschuiven op 'atheïsme' is uiteraard vrij onnozel. Atheïsme is niet veel meer dan het afwijzen van een godshypothese. Allerhande ideologieën als het communisme of nazisme zijn feitelijk surrogaatreligies zonder expliciet godsbeeld. Hoewel je ook vaak in bijvoorbeeld het communisme een verafgoding van de grote leider ziet.quote:Op zondag 22 november 2015 15:18 schreef WhiteBeard het volgende:
[..]
Sociaal darwinisme is atheisme ten voeten uit. Maar tegenwoordig hebben we ook de liberale atheistische abortusindustrie. Goed voor zo'n 50 miljoen kindermoorden per jaar
Atheisme is meer een motivatie voor geweld dan religie. De meeste gelovigen zijn tegen geweld omdat dat erg duidelijk word vermeld in de geschriften. Mensen die nergens in geloven zullen veel eerder als wapenhandelaar geld willen verdienen ten koste van andermans ellende.quote:Op zondag 22 november 2015 15:13 schreef Monolith het volgende:
[..]
Ware het niet dat atheïsme nooit de motivatie is voor geweld. In tegenstelling tot bij religie.
Bedankt Hans.quote:Op zondag 22 november 2015 15:28 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Atheisme is meer een motivatie voor geweld dan religie. De meeste gelovigen zijn tegen geweld omdat dat erg duidelijk word vermeld in de geschriften. Mensen die nergens in geloven zullen veel eerder als wapenhandelaar geld willen verdienen ten koste van andermans ellende.
Ja dat ook inderdaad. En hij heeft echt al die bisschoppen van het Vaticaan zwaar beledigd door ze met hun neus op de feiten te drukken.quote:Op zondag 22 november 2015 15:15 schreef truthortruth het volgende:
[..]
Ow, dat deze paus meer zinnige dingen zegt dan vorige pausen ben ik met je eens. Zoals hij een lans probeert te breken voor de homoseksuelen vind ik geweldig.
Tsjongejonge.. als ik als atheïst ERGENS agressief van wordt is het wel van dit soort uitspraken.. Stap toch eens van je zelf opgerichte sokkel af.quote:Op zondag 22 november 2015 15:28 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Atheisme is meer een motivatie voor geweld dan religie. De meeste gelovigen zijn tegen geweld omdat dat erg duidelijk word vermeld in de geschriften. Mensen die nergens in geloven zullen veel eerder als wapenhandelaar geld willen verdienen ten koste van andermans ellende.
Daarom moet je zulke domme, kortzichtige dooddoeners ook gewoon negeren.quote:Op zondag 22 november 2015 15:32 schreef Toga het volgende:
[..]
Tsjongejonge.. als ik als atheïst ERGENS agressief van wordt is het wel van dit soort uitspraken.. Stap toch eens van je zelf opgerichte sokkel af.
Lol, wat een onzin.quote:Op zondag 22 november 2015 15:28 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Iemand die beweert dat religie de oorzaak is van bloedvergieten is gewoon dom. Religie wordt misbruikt als voorwendsel voor bloedvergieten. Als je het NT leest van begin tot einde dan roept Jezus Christus nergens op tot geweld of moord. Andere wang toekeren, weet je nog? Mensen die Jezus Christus volgen gaan niet over tot geweld en moord.quote:Op zondag 22 november 2015 15:21 schreef Monolith het volgende:
[..]
Ik snap dat abstract denken wellicht wat te veel gevraagd voor je is, maar elke vorm van geweld waar religie niet rechtstreeks de oorzaak van is afschuiven op 'atheïsme' is uiteraard vrij onnozel. Atheïsme is niet veel meer dan het afwijzen van een godshypothese. Allerhande ideologieën als het communisme of nazisme zijn feitelijk surrogaatreligies zonder expliciet godsbeeld. Hoewel je ook vaak in bijvoorbeeld het communisme een verafgoding van de grote leider ziet.
Tja als ik met zulke stompzinnige posts word geconfronteerd, dan ga ik daar niet serieus op reageren natuurlijk.quote:Op zondag 22 november 2015 15:32 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Hans? Als je niet serieus kunt discussieren wat doe je hier dan?
Zo gruwelijk dom zijn, doet dat pijn eigenlijk?quote:Op zondag 22 november 2015 15:15 schreef WhiteBeard het volgende:
[..]
Sociaal darwinisme wat uitmonde in bijvoorbeeld nazisme, stalinisme en maoisme is verantwoordelijk voor tientallen miljoenen doden
Er is een directe lijn van darwinisme naar de eugenics movement en de rassenleer van Hitlerquote:Op zondag 22 november 2015 15:36 schreef OllieA het volgende:
[..]
Zo gruwelijk dom zijn, doet dat pijn eigenlijk?
Misschien als je even uitlegt waarom je er agressief van wordt? Kunnen we even verder praten. Anders is het ook zo zinloos.quote:Op zondag 22 november 2015 15:32 schreef Toga het volgende:
[..]
Tsjongejonge.. als ik als atheïst ERGENS agressief van wordt is het wel van dit soort uitspraken.. Stap toch eens van je zelf opgerichte sokkel af.
Ah we beginnen eerst even met de ware Schotsman. Vervolgens gooien we er nog een tegenstrijdigheid tegenaan. De islam is geen religie meer?quote:Op zondag 22 november 2015 15:35 schreef WhiteBeard het volgende:
[..]
Iemand die beweert dat religie de oorzaak is van bloedvergieten is gewoon dom. Religie wordt misbruikt als voorwendsel voor bloedvergieten. Als je het NT leest van begin tot einde dan roept Jezus Christus nergens op tot geweld of moord. Andere wang toekeren, weet je nog? Mensen die Jezus Christus volgen gaan niet over tot geweld en moord.
Pedofiele fascist Mohammed is een ander verhaal. Die roept wel op tot het vermoorden van christenen, joden en andere ongelovigen. De islam zou dus net als nazisme gewoon verboden moeten worden.
Het nazisme, stalinisme, maoisme en het systeem van Pol Pot waren atheistische systemen, verantwoordelijk voor de dood van tientallen miljoenen mensen. De abortusindustrie is heden ten dage verantwoordelijk voor zo'n 50 miljoen moorden per jaar.
Kom bij mij niet aan dat religie per definitie verantwoordelijk is voor bloedvergieten
Om Snip en Snap te citeren: "Het achtereind van een koe is bij u vergeleken nog een universiteit"quote:Op zondag 22 november 2015 15:40 schreef Monolith het volgende:
[..]
Ah we beginnen eerst even met de ware Schotsman. Vervolgens gooien we er nog een tegenstrijdigheid tegenaan. De islam is geen religie meer?
Dan ratelen we weer gewoon het standaardverhaaltje af waarbij we weer aangeven niet te snappen wat er zojuist is uitgelegd.
Je geeft het zelf alweer aan. De religie is in veel gevallen de justificatie voor het handelen. Dat jij vindt dat dit een onjuiste interpretatie van het geloof is, doet daar weinig aan af.
Voor de wandaden van allerhande regimes geldt dat er nog nooit iemand heeft gezegd die te plegen uit naam van het niet geloven in god. Het atheïsme is dus nooit de justificatie. Ergo, het atheïsme veroorzaakt geen doden, religie wel.
Hoe kortzichtig verhaal overduidelijk geschreven door een Christen. De Bijbel roept alleen maar op tot goeie dingen en de Koran is puur slecht.quote:Op zondag 22 november 2015 15:35 schreef WhiteBeard het volgende:
[..]
Iemand die beweert dat religie de oorzaak is van bloedvergieten is gewoon dom. Religie wordt misbruikt als voorwendsel voor bloedvergieten. Als je het NT leest van begin tot einde dan roept Jezus Christus nergens op tot geweld of moord. Andere wang toekeren, weet je nog? Mensen die Jezus Christus volgen gaan niet over tot geweld en moord.
Pedofiele fascist Mohammed is een ander verhaal. Die roept wel op tot het vermoorden van christenen, joden en andere ongelovigen. De islam zou dus net als nazisme gewoon verboden moeten worden.
Het nazisme, stalinisme, maoisme en het systeem van Pol Pot waren atheistische systemen, verantwoordelijk voor de dood van tientallen miljoenen mensen. De abortusindustrie is heden ten dage verantwoordelijk voor zo'n 50 miljoen moorden per jaar.
Kom bij mij niet aan dat religie per definitie verantwoordelijk is voor bloedvergieten
Ok duidelijk.quote:Op zondag 22 november 2015 15:35 schreef Monolith het volgende:
[..]
Tja als ik met zulke stompzinnige posts word geconfronteerd, dan ga ik daar niet serieus op reageren natuurlijk.
Er is een directe lijn van stompzinnigheid naar religiositeit.quote:Op zondag 22 november 2015 15:38 schreef WhiteBeard het volgende:
[..]
Er is een directe lijn van darwinisme naar de eugenics movement en de rassenleer van Hitler
twitter:HansVDD twitterde op zondag 22-11-2015 om 15:44:09BREAKING: .@MEDIALAAN evacueert uit voorzorg gebouw door mogelijke bedreiging #Belga reageer retweet
In het OT staan inderdaad wrede verhalen, maar christenen baseren zich op het NT en de uitspraken van Jezus Christus. Deze roept nergens op tot geweld of moorden. Nergens in het NT vind je dat.quote:Op zondag 22 november 2015 15:43 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Hoe kortzichtig verhaal overduidelijk geschreven door een Christen. De Bijbel roept alleen maar op tot goeie dingen en de Koran is puur slecht.
In de Bijbel kun je net zo veel uitspraken vinden tot het oproepen tot geweld als in de Koran. Wees toch niet zo blind zeg. En het beledigen van een religie door de profeet zo te typeren is echt ziek. Hoe zou jij het vinden als ik dat over Jezus zou zeggen? Denk je dat Jezus erachter zou staan dat jij iemand zo typeert? Weer terug de Bijbel in met je neus en verder studeren tot je wat wijzer word.
Jezelf laten kruisigen. Echt superieur.quote:Op zondag 22 november 2015 15:53 schreef WhiteBeard het volgende:
[..]
In het OT staan inderdaad wrede verhalen, maar christenen baseren zich op het NT en de uitspraken van Jezus Christus. Deze roept nergens op tot geweld of moorden. Nergens in het NT vind je dat.
Mohammed had seks met een minderjarige en hij pleegde oorlogsmisdaden. Tegenwoordig zou hij in een cel in Den Haag zitten. Hij is dus niks anders dan een pedofiele fascist.
Jezus Christus was dus superieur aan Mohammed. Punt
En ook nog eens een racist.quote:Op zondag 22 november 2015 15:55 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Jezelf laten kruisigen. Echt superieur.
Atheisme heeft geen argumenten.quote:
Whut?quote:Op zondag 22 november 2015 15:40 schreef Monolith het volgende:
Het atheïsme is dus nooit de justificatie. Ergo, het atheïsme veroorzaakt geen doden, religie wel.
en als je als gelovige toch geld verdiend in de wapenhandel en je achteraf spijt krijgt, dan biecht je gewoon even wat op en is alles vergeven.quote:Op zondag 22 november 2015 15:28 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Als ze het nou even doorzette, maar nee, dat doet ze dan weer niet. Hypocriete doos of een prachtige salonmoslima.quote:Op zondag 22 november 2015 13:17 schreef Falco het volgende:
[..]
Laten ze moslim-onwaardig gedrag zien, die zou duiden op minder radicaal gedachtegoed. Is het alsnog niet goed_!
twitter:Conflicts twitterde op zondag 22-11-2015 om 16:11:27LIVE FEED: Scuffles erupt at banned pro-refugee demo in #Paris. - @Ruptly https://t.co/nwKqIcgcDp reageer retweet
Kijk, wat hij bedoelt is dat het niet zo vaak voorkomt dat iemand een bomgordel aantrekt, zich begeeft in een mensenmassa, roept "God bestaat niet!", en vervolgens op z'n knopje drukt, boem!quote:
Maar wat wel vaak voorkomt is dat Christenen op een knopje drukken en een bom laten vallen op onschuldige mensen in het Midden Oosten....En een enorme bom uit een vliegtuig of een klein bommetje op het lichaam van iemand. Daar zit een verschilletje.quote:Op zondag 22 november 2015 16:21 schreef OllieA het volgende:
[..]
Kijk, wat hij bedoelt is dat het niet zo vaak voorkomt dat iemand een bomgordel aantrekt, zich begeeft in een mensenmassa, roept "God bestaat niet!", en vervolgens op z'n knopje drukt, boem!
Nog anders gezegd: het niet bestaan van God wordt niet gebruikt als rechtvaardiging voor handelingen.
Ik heb bijvoorbeeld nog nooit gezegd: God bestaat niet, dus ik moet dit of dat.
Religieuzen daarentegen doen niet anders. God bestaat dus ik moet dit en dat. Ik moet een hoofddoekje om, ik moet op zondag niet werken, ik mag mijn kind niet laten inenten.
En dan gaan ze nog een stapje verder, ook anderen moeten dan een hoofddoekje om, mogen hun kind niet laten inenten.
En tenslotte doen ze dan een bomgordel om, en drukken op het knopje. Want dat vindt God goed.
En zeggen ze dan iets als: "Deze is voor jou, Jezus"?quote:Op zondag 22 november 2015 16:24 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Maar wat wel vaak voorkomt is dat Christenen op een knopje drukken en een bom laten vallen op onschuldige mensen in het Midden Oosten....En een enorme bom uit een vliegtuig of een klein bommetje op het lichaam van iemand. Daar zit een verschilletje.
Dat denken ze misschien wel. Bush and Co in ieder geval.quote:Op zondag 22 november 2015 16:24 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
En zeggen ze dan iets als: "Deze is voor jou, Jezus"?
Ja? Waren die bezig het christendom te verspreiden? Is me helemaal ontgaan. Zijn er veel kerken gebouwd na de inval?quote:Op zondag 22 november 2015 16:25 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Dat denken ze misschien wel. Bush and Co in ieder geval.
Worden er veel moskees gebouwd na een aanslag van Moslims?quote:Op zondag 22 november 2015 16:27 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Ja? Waren die bezig het christendom te verspreiden? Is me helemaal ontgaan. Zijn er veel kerken gebouwd na de inval?
Nee.quote:Op zondag 22 november 2015 16:28 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Worden er veel moskees gebouwd na een aanslag van Moslims?
Ja, dat zeg ik toch. Er wordt overal gemoord uit naam van religie. Men heeft overtuigingen, men gooit bommen. Of het nou drones zijn of bomgordels... God is groot! En mijn God is de beste.quote:Op zondag 22 november 2015 16:24 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Maar wat wel vaak voorkomt is dat Christenen op een knopje drukken en een bom laten vallen op onschuldige mensen in het Midden Oosten....En een enorme bom uit een vliegtuig of een klein bommetje op het lichaam van iemand. Daar zit een verschilletje.
quote:Op zondag 22 november 2015 16:31 schreef OllieA het volgende:
[..]
Ja, dat zeg ik toch. Er wordt overal gemoord uit naam van religie. Men heeft overtuigingen, men gooit bommen. Of het nou drones zijn of bomgordels... God is groot! En mijn God is de beste.
Ben het helemaal mee eens dat atheisme zoals we dat vandaag kennen geen geïnstitutionaliseerde of centrale doctrine kent vergelijkbaar met radicale gelovigen, maar 'het atheïsme veroorzaakt geen doden' itt religie is dan ook weer een bijzonder opvallend opmerking. In jouw post zie ik meer nuance dan het bericht waar ik aanvankelijk op reageer, maar de militante atheist bestaat niet alleen uit de Dawkins die overal lezingen geeft natuurlijk en dat stuit mij een beetje tegen de borst dat er van die kromme, semantische en apologetische nuances gemaakt worden ten gunste van atheïsme alsof daarmee alles is gezegd.quote:Op zondag 22 november 2015 16:21 schreef OllieA het volgende:
[..]
Kijk, wat hij bedoelt is dat het niet zo vaak voorkomt dat iemand een bomgordel aantrekt, zich begeeft in een mensenmassa, roept "God bestaat niet!", en vervolgens op z'n knopje drukt, boem!
Nog anders gezegd: het niet bestaan van God wordt niet gebruikt als rechtvaardiging voor handelingen.
Ik heb bijvoorbeeld nog nooit gezegd: God bestaat niet, dus ik moet dit of dat.
Religieuzen daarentegen doen niet anders. God bestaat dus ik moet dit en dat. Ik moet een hoofddoekje om, ik moet op zondag niet werken, ik mag mijn kind niet laten inenten.
En dan gaan ze nog een stapje verder, ook anderen moeten dan een hoofddoekje om, mogen hun kind niet laten inenten.
En tenslotte doen ze dan een bomgordel om, en drukken op het knopje. Want dat vindt God goed.
quote:Op zondag 22 november 2015 16:48 schreef habitue het volgende:
De aanvallen van VS op het MO de afgelopen decennia heeft helemaal niks met het Christelijke geloof te maken.
Er werd/wordt ook gemoord uit naam van Democratie. Oa Navo wat een alliantie moet voorstellen om vrede in de wereld te waar orgen. Heeft zoveel bloed aan haar handen. Het is schijnheilig en hypocriet.quote:Op zondag 22 november 2015 16:31 schreef OllieA het volgende:
[..]
Ja, dat zeg ik toch. Er wordt overal gemoord uit naam van religie. Men heeft overtuigingen, men gooit bommen. Of het nou drones zijn of bomgordels... God is groot! En mijn God is de beste.
quote:Op zondag 22 november 2015 16:12 schreef Infection het volgende:
twitter:Conflicts twitterde op zondag 22-11-2015 om 16:11:27LIVE FEED: Scuffles erupt at banned pro-refugee demo in #Paris. - @Ruptly https://t.co/nwKqIcgcDp reageer retweet
Dit gelulquote:Op zondag 22 november 2015 15:10 schreef WhiteBeard het volgende:
[..]
Atheisme heeft nog altijd meer slachtoffers op zijn naam dan religie. Zo'n 50 miljoen abortussen per jaar bijvoorbeeld
And God bless Americaquote:Op zondag 22 november 2015 16:48 schreef habitue het volgende:
De aanvallen van VS op het MO de afgelopen decennia heeft helemaal niks met het Christelijke geloof te maken.
Waar heeft het dan wel mee te maken?quote:Op zondag 22 november 2015 16:48 schreef habitue het volgende:
Als je atheisme gelijk stelt aan kapitalisme zijn er natuurlijk gigantisch veel mensen vermoord in naam van het atheisme.quote:Op zondag 22 november 2015 17:52 schreef Gehenna het volgende:
[..]
Dit gelul![]()
Er is nog nooit iemand vermoord in de naam van atheïsme. Wel uit naam van Stalin, Mao, Hitler etc, maar die werden dan ook zo verafgood dat hun machtsysteem eerder akelig dichtbij religie stond dan atheïsme..
Het door elkaar halen van rassen, politieke overtuigingen en religies was in de jaren 30 en 40 in Europa ook al zo'n groot succes.quote:Op zondag 22 november 2015 18:50 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Als je atheisme gelijk stelt aan kapitalisme zijn er natuurlijk gigantisch veel mensen vermoord in naam van het atheisme.
En we weten wat de gevolgen waren. Dus ja, er kan ons wel iets te wachten staan...quote:Op zondag 22 november 2015 18:53 schreef Nintex het volgende:
[..]
Het door elkaar halen van rassen, politieke overtuigingen en religies was in de jaren 30 en 40 in Europa ook al zo'n groot succes.
Als je appels gelijk stelt aan stenen, zijn er natuurlijk gigantisch veel eetbare stenen...quote:Op zondag 22 november 2015 18:50 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Als je atheisme gelijk stelt aan kapitalisme zijn er natuurlijk gigantisch veel mensen vermoord in naam van het atheisme.
Het gaat erom dat er tegenwoordig veel meer geweld in onze wereld is door hebzucht dan door religie. Eens of niet?quote:Op zondag 22 november 2015 19:25 schreef Gehenna het volgende:
[..]
Als je appels gelijk stelt aan stenen, zijn er natuurlijk gigantisch veel eetbare stenen...
Ik denk niet dat Bush en z'n Republikeinen Atheisten zijnquote:Op zondag 22 november 2015 18:50 schreef Japie77 het volgende:
[..]
En de mensen die de wapens maken? Of de banken die het geld lenen om wapens te kunnen kopen of maken?quote:Op zondag 22 november 2015 19:36 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Ik denk niet dat Bush en z'n Republikeinen Atheisten zijn
Geld en macht, what else.quote:Op zondag 22 november 2015 18:49 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Waar heeft het dan wel mee te maken?
Waarschijnlijk vooral christenen. De VS zit vol met christenen.quote:Op zondag 22 november 2015 19:37 schreef Japie77 het volgende:
[..]
En de mensen die de wapens maken? Of de banken die het geld lenen om wapens te kunnen kopen of maken?
Precies, vandaar dat het ChristenDemocratisch Appèl de Islamitische Staat wil vernietigen.quote:Op zondag 22 november 2015 19:33 schreef Japie77 het volgende:
Het gaat erom dat er tegenwoordig veel meer geweld in onze wereld is door hebzucht dan door religie. Eens of niet?
Eens!quote:Op zondag 22 november 2015 19:33 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Het gaat erom dat er tegenwoordig veel meer geweld in onze wereld is door hebzucht dan door religie. Eens of niet?
Maar wie geeft ze de wapens voor de vernietiging? En wie leent/maakt het geld voor die wapens?quote:Op zondag 22 november 2015 20:09 schreef highender het volgende:
[..]
Precies, vandaar dat het ChristenDemocratisch Appèl de Islamitische Staat wil vernietigen.
NWS / Boots on the ground
Zou kunnen, maar daarmee is atheïsme gelijk stellen aan kapitalisme nog steeds onzinnig natuurlijkquote:Op zondag 22 november 2015 19:33 schreef Japie77 het volgende:
[..]
De drijfveer van Bush was niet bepaald onze lieve heer. Olie en belangen in de wapenindustrie des te meer.quote:Op zondag 22 november 2015 19:36 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Ik denk niet dat Bush en z'n Republikeinen Atheisten zijn
quote:Op zondag 22 november 2015 20:19 schreef banaantjeEE het volgende:
Blijkbaar lopen er 'twee mannen met concrete plannen' rond.
Wat is een drijfveer eigenlijk? Heb jij er een en zo ja, zorgt die dan dat je ergens gemotiveerd voor raakt?quote:Op zondag 22 november 2015 20:22 schreef Toefjes het volgende:
[..]
De drijfveer van Bush was niet bepaald onze lieve heer. Olie en belangen in de wapenindustrie des te meer.
Oke maar wat ik er eigenlijk mee wou zeggen is dat religies niet de oorzaak zijn van oorlog in de wereld maar meer een gereedschap om mensen tegen elkaar op te zetten. De echte oorzaken liggen bij de mensen die het meest baat hebben bij oorlog in de wereld. En dat zijn niet normale Christenen of Moslims.quote:Op zondag 22 november 2015 20:20 schreef Gehenna het volgende:
[..]
Zou kunnen, maar daarmee is atheïsme gelijk stellen aan kapitalisme nog steeds onzinnig natuurlijk
Als je het zo stelt was de drijfveer van Bush hebzucht. Goede vraag welquote:Op zondag 22 november 2015 20:37 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Wat is een drijfveer eigenlijk? Heb jij er een en zo ja, zorgt die dan dat je ergens gemotiveerd voor raakt?
quote:Op zondag 22 november 2015 15:28 schreef Japie77 het volgende:
[..]
For better or worse, accurately or not, George W. Bush became the face of American evangelical Christianity during his eight-year presidency. From his campaign debate statement that Jesus was the philosopher he identified with the most “because he changed my heart” to his claim that he had “more of a theological perspective” on the Iraq War, Bush’s faith and religious remarks are still discussed at length by pundits and believers alike.quote:Op zondag 22 november 2015 20:22 schreef Toefjes het volgende:
[..]
De drijfveer van Bush was niet bepaald onze lieve heer. Olie en belangen in de wapenindustrie des te meer.
9 van de 10 keer wel moslims. Wat wel en niet normaal is interesseert mij niet.quote:Op zondag 22 november 2015 20:38 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Oke maar wat ik er eigenlijk mee wou zeggen is dat religies niet de oorzaak zijn van oorlog in de wereld maar meer een gereedschap om mensen tegen elkaar op te zetten. De echte oorzaken liggen bij de mensen die het meest baat hebben bij oorlog in de wereld. En dat zijn niet normale Christenen of Moslims.
quote:Op zondag 22 november 2015 20:45 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Als je het zo stelt was de drijfveer van Bush hebzucht. Goede vraag welOver mijn persoonlijke drijfveren ga ik nog even nadenken, het zal in de richting van het strijden tegen onrechtvaardigheid zijn vermoed ik zomaar. Zonder specifiek in te gaan op mijn beroep.
Als er geen plas olie had gelegen had hij Saddam lekker laten zitten.quote:Op zondag 22 november 2015 20:47 schreef Beathoven het volgende:
[..]
For better or worse, accurately or not, George W. Bush became the face of American evangelical Christianity during his eight-year presidency. From his campaign debate statement that Jesus was the philosopher he identified with the most “because he changed my heart” to his claim that he had “more of a theological perspective” on the Iraq War, Bush’s faith and religious remarks are still discussed at length by pundits and believers alike.
Saddam was een goedgemutste snor, was ook wat minder in de war dan Bush.quote:Op zondag 22 november 2015 20:50 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Als er geen plas olie had gelegen had hij Saddam lekker laten zitten.
quote:Op zondag 22 november 2015 20:47 schreef TC03 het volgende:
[..]
9 van de 10 keer wel moslims. Wat wel en niet normaal is interesseert mij niet.
Er gaan inderdaad nogal wat mensen dood aan lezingen en discussies.quote:Op zondag 22 november 2015 16:40 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Ben het helemaal mee eens dat atheisme zoals we dat vandaag kennen geen geïnstitutionaliseerde of centrale doctrine kent vergelijkbaar met radicale gelovigen, maar 'het atheïsme veroorzaakt geen doden' itt religie is dan ook weer een bijzonder opvallend opmerking. In jouw post zie ik meer nuance dan het bericht waar ik aanvankelijk op reageer, maar de militante atheist bestaat niet alleen uit de Dawkins die overal lezingen geeft natuurlijk en dat stuit mij een beetje tegen de borst dat er van die kromme, semantische en apologetische nuances gemaakt worden ten gunste van atheïsme alsof daarmee alles is gezegd.
Geen haat, slechts feiten.quote:Op zondag 22 november 2015 20:58 schreef Japie77 het volgende:
[..]![]()
![]()
Mensen die echt baat hebben van oorlog in deze wereld zijn Moslims? Hoezo verblind door haat voor Moslims....
OK zal het even tegen je vertellen hoewel ik betwijfel of het binnen gaat komen bij iemand die zo verblind is. Maar de mensen die het meest baat hebben bij oorlog in deze wereld is het Militair-Industrial complex oftewel de wapenbusiness en het bankwezen. Deze twee industrieeen verdienen hier enorme bedragen mee en proberen alles aan te grijpen om ervoor te zorgen dat er meer chaos en instabiliteit te creeeren. En natuurlijk de mening van mensen zo te vormen dat ze tegen elkaar op worden gezet. Wat in jouw geval duidelijk goed heeft gewerkt.quote:
Aluhoedje alert.quote:Op zondag 22 november 2015 21:15 schreef Japie77 het volgende:
[..]
OK zal het even tegen je vertellen hoewel ik betwijfel of het binnen gaat komen bij iemand die zo verblind is. Maar de mensen die het meest baat hebben bij oorlog in deze wereld is het Militair-Industrial complex oftewel de wapenbusiness en het bankwezen. Deze twee industrieeen verdienen hier enorme bedragen mee en proberen alles aan te grijpen om ervoor te zorgen dat er meer chaos en instabiliteit te creeeren. En natuurlijk de mening van mensen zo te vormen dat ze tegen elkaar op worden gezet. Wat in jouw geval duidelijk goed heeft gewerkt.
OK laat maar. Zoals ik al zei, het komt blijkbaar niet binnen. Waar denk je dat het geld vandaan komt dat die wapens kan kopen?quote:Op zondag 22 november 2015 21:16 schreef TC03 het volgende:
[..]
Aluhoedje alert.
Hoeveel bommen hebben de banken op Damascus gegooid?
Vertel eens.quote:Op zondag 22 november 2015 21:18 schreef Japie77 het volgende:
[..]
OK laat maar. Zoals ik al zei, het komt blijkbaar niet binnen. Waar denk je dat het geld vandaan komt dat die wapens kan kopen?
Leer lezen.quote:Op zondag 22 november 2015 21:07 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
[..]
Er gaan inderdaad nogal wat mensen dood aan lezingen en discussies.
Atheïsme is geen doctrine en kan derhalve geen doden veroorzaken. Voor atheïsme mag je meer nuances maken dan voor religies, omdat atheïsme "niks" is. Je hebt mensen, sommige zijn gelovig en dat benoem je. Maar voor mensen die iets niet zijn, bedenken we ineens een aparte term. Deze mensen kan je veel moeilijk erop één hoop gooien dan religieuze mensen, omdat ze in principe geen overeenkomst hebben.quote:Op zondag 22 november 2015 16:40 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Ben het helemaal mee eens dat atheisme zoals we dat vandaag kennen geen geïnstitutionaliseerde of centrale doctrine kent vergelijkbaar met radicale gelovigen, maar 'het atheïsme veroorzaakt geen doden' itt religie is dan ook weer een bijzonder opvallend opmerking. In jouw post zie ik meer nuance dan het bericht waar ik aanvankelijk op reageer, maar de militante atheist bestaat niet alleen uit de Dawkins die overal lezingen geeft natuurlijk en dat stuit mij een beetje tegen de borst dat er van die kromme, semantische en apologetische nuances gemaakt worden ten gunste van atheïsme alsof daarmee alles is gezegd.
Atheïsme is een woord en niets meer dan dat, zo werden christenen ook door de Romeinen atheïsten genoemd, in die context heeft atheïsme wel een doctrine en zijn die 'atheïsten' meer dan capabel geweest mensen te doden. In Turkije en onder de Sovjet Unie was de beleving van atheïsme en atheïsten heel wat anders dan de lading en interpretatie die jij er aan koppelt, niet alleen veel minder vrijzinnig en abstract, maar ook nog eens gekoppeld met allerlei doctrines en beleid.quote:Op zondag 22 november 2015 21:30 schreef TC03 het volgende:
[..]
Atheïsme is geen doctrine en kan derhalve geen doden veroorzaken. Voor atheïsme mag je meer nuances maken dan voor religies, omdat atheïsme "niks" is. Je hebt mensen, sommige zijn gelovig en dat benoem je. Maar voor mensen die iets niet zijn, bedenken we ineens een aparte term. Deze mensen kan je veel moeilijk erop één hoop gooien dan religieuze mensen, omdat ze in principe geen overeenkomst hebben.
Natuurlijk kunnen atheïsten mensen doden, atheïsten zijn mensen, en mensen kunnen mensen doden.quote:Op zondag 22 november 2015 21:35 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Atheïsme is een woord en niets meer dan dat, zo werden christenen ook door de Romeinen atheïsten genoemd, in die context heeft atheïsme wel een doctrine en zijn die 'atheïsten' meer dan capabel geweest mensen te doden. In Turkije en onder de Sovjet Unie was de beleving van atheïsme en atheïsten heel wat anders dan de lading en interpretatie die jij er aan koppelt, niet alleen veel minder vrijzinnig en abstract, maar ook nog eens gekoppeld met allerlei doctrines en beleid.
Ik sta zeker open voor steekhoudende argumenten, maar tot op heden ontkom ik er niet aan om te concluderen dat Stalin's atheïsme en extreme haat voor religie en alle gevolgen van dien op z'n best antithetisch genoemd kan worden en of als iemand apologetisch wil zijn zoals Dawkins het bijna religieus gaat noemen. Mijn enige punt is dat het benoemen van 'atheïsme' tot 'niks' of niet zal leiden tot moord en vervolging zoals dat bij Stalin nogal afhankelijk is van wat je onder atheïsme besluit te verstaan.quote:Op zondag 22 november 2015 21:39 schreef TC03 het volgende:
[..]
Natuurlijk kunnen atheïsten mensen doden, atheïsten zijn mensen, en mensen kunnen mensen doden.
In de Sovjet-Unie zaten er zeker doctrines aan gekoppeld, maar dan waren het die doctrines die relevant zijn. Dat iemand toevallig niet religieus is, is toch niet relevant?
Atheïsme en anti-theïsme zijn dan ook niet echt hetzelfde, hè? Beetje vals om te suggereren dat dit wel het geval zou zijn, maar goed... De gemiddelde atheïst is helemaal niet bezig met het actief bestrijden van religie, die wil er alleen zo min mogelijk last van hebben en geen religieuze zaken opgedrongen krijgen door gelovigen.quote:Op zondag 22 november 2015 21:45 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Ik sta zeker open voor steekhoudende argumenten, maar tot op heden ontkom ik er niet aan om te concluderen dat Stalin's atheïsme en extreme haat voor religie en alle gevolgen van dien op z'n best antithetisch genoemd kan worden en of als iemand apologetisch wil zijn zoals Dawkins het bijna religieus gaat noemen. Mijn enige punt is dat het benoemen van 'atheïsme' tot 'niks' of niet zal leiden tot moord en vervolging zoals dat bij Stalin nogal afhankelijk is van wat je onder atheïsme besluit te verstaan.
Net zoals ISIS voor de moslims geldt, de reformatie voor de katholieken, zo geldt ook sociaal darwinisme voor atheisme. Het is oneerlijk als je de een wegstreept en de ander niet.quote:Op zondag 22 november 2015 21:54 schreef contactpersoon het volgende:
[..]
Atheïsme en anti-theïsme zijn dan ook niet echt hetzelfde, hè? Beetje vals om te suggereren dat dit wel het geval zou zijn, maar goed... De gemiddelde atheïst is helemaal niet bezig met het actief bestrijden van religie, die wil er alleen zo min mogelijk last van hebben en geen religieuze zaken opgedrongen krijgen door gelovigen.
Ik zeg niet dat atheïsme en antitheisme hetzelfde zijn, ik zeg dat je Stalin's atheïsme op verschillende manieren kunt benaderen en daar geen eenduidig definitie aan te geven is, Stalin's atheïsme en antitheisme kunnen prima hand in hand gaan en zijn persoon had ook hele concrete ideeën over hoe een ideaal atheïstisch samenleving er uit diende te zien met alle gevolgen van dien voor de religieuze invloeden en gelovigen. Ik denk dat het voorbeeld van een 'gemiddelde' wel voor alles opgaat, de gemiddelde moslim, christen, jood, boeddhist etc wil geen oorlog en verderf. Dawkins is geen haat-imam / pastoor helemaal mee eens daartegenover staat dat de gemiddelde moslim ook niet Bin Laden volgt. Heb je wel atheïsten die Marx citeren alsof het een profeet was en gedreven zijn door diens gedachten? Ja.quote:Op zondag 22 november 2015 21:54 schreef contactpersoon het volgende:
[..]
Atheïsme en antitethisme zijn dan ook niet echt hetzelfde, hè? Beetje vals om te suggereren dat dit wel het geval zou zijn, maar goed... De gemiddelde atheïst is helemaal niet bezig met het actief bestrijden van religie, die wil er alleen zo min mogelijk last van hebben en geen religieuze zaken opgedrongen krijgen door gelovigen.
Quote eens de relevante zinnen voor mij, ik zie het namelijk niet staan.quote:Op zondag 22 november 2015 21:42 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Banken.
http://www.washingtonsblog.com/2014/04/wars-bankers-wars.html
Dat geschreeuw van atheisten en de vuist tegen gelovigen omdat zij zoveel oorlog en conflicten veroorzaken. Noem ik niet neutraal of 'niks'.quote:Op zondag 22 november 2015 21:30 schreef TC03 het volgende:
[..]
Atheïsme is geen doctrine en kan derhalve geen doden veroorzaken. Voor atheïsme mag je meer nuances maken dan voor religies, omdat atheïsme "niks" is. Je hebt mensen, sommige zijn gelovig en dat benoem je. Maar voor mensen die iets niet zijn, bedenken we ineens een aparte term. Deze mensen kan je veel moeilijk erop één hoop gooien dan religieuze mensen, omdat ze in principe geen overeenkomst hebben.
Saudi Arabie wil gewoon laten zien hoe haaks ze op het westen staan. Hoe meer het westen tegen IS zal doen, hoe meer SA tegen de westerse cultuur zal ondernemen, op het kapitalisme na.quote:Op zondag 22 november 2015 21:35 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Atheïsme is een woord en niets meer dan dat, zo werden christenen ook door de Romeinen atheïsten genoemd, in die context heeft atheïsme wel een doctrine en zijn die 'atheïsten' meer dan capabel geweest mensen te doden. In Turkije en onder de Sovjet Unie was de beleving van atheïsme en atheïsten heel wat anders dan de lading en interpretatie die jij er aan koppelt, niet alleen veel minder vrijzinnig en abstract, maar ook nog eens gekoppeld met allerlei doctrines en beleid.
Mocht het scenario dat jij schetst waar zijn, wat vind je dan dat er met hem gedaan moet worden nadat hij is opgepakt?quote:Op maandag 23 november 2015 05:29 schreef TLC het volgende:
Laatst nog die camerabeelden in het nieuws gezien van het restaurant... waar die schutter zijn wapen richtte op 2 vrouwen maar blijkbaar weigerde dat ding dienst... dat zou dus die gezochte man zijn.
En iedereen had een zelfmoordvest om en zijn dood, behalve die ene vent.
Dan vraag ik me af, kan het niet zo zijn dat zijn wapen niet weigerde maar dat ineens een vorm van geweten begon mee te spelen en dat hij simpelweg de trekker niet overhaalde, wellicht durft hij zichzelf ook niet eens op te blazen.
Zoiets heb ik ook al gedacht, ja. Niet dat ik hem nu wil afschilderen als lieve, onschuldige jongen, maar ik kreeg uit het hele verhaal (over hoe hij zich heeft laten ophalen in Parijs enzo) ook een beetje het gevoel dat deze gast zichzelf eigenlijk helemaal niet zo graag wil opblazen. Toen het puntje bij paaltje kwam heeft hij het iig niet gedaan, terwijl het m.i. wel duidelijk is dat het de bedoeling was dat ze dat allemaal deden.quote:Op maandag 23 november 2015 05:29 schreef TLC het volgende:
Laatst nog die camerabeelden in het nieuws gezien van het restaurant... waar die schutter zijn wapen richtte op 2 vrouwen maar blijkbaar weigerde dat ding dienst... dat zou dus die gezochte man zijn.
En iedereen had een zelfmoordvest om en zijn dood, behalve die ene vent.
Dan vraag ik me af, kan het niet zo zijn dat zijn wapen niet weigerde maar dat ineens een vorm van geweten begon mee te spelen en dat hij simpelweg de trekker niet overhaalde, wellicht durft hij zichzelf ook niet eens op te blazen.
Is er een ander antwoord mogelijk dan "In dat geval moet hij gewoon berecht worden"?quote:Op maandag 23 november 2015 09:12 schreef Daarnaast het volgende:
[..]
Mocht het scenario dat jij schetst waar zijn, wat vind je dan dat er met hem gedaan moet worden nadat hij is opgepakt?
Maar wat zou zijn straf dan moeten zijn? Waar kan hij op berecht worden? Voor het poging doen tot een aanslag?quote:Op maandag 23 november 2015 09:16 schreef Jane het volgende:
[..]
Is er een ander antwoord mogelijk dan "In dat geval moet hij gewoon berecht worden"?
Ik ken uiteraard het Franse wetboek niet uit mijn hoofd, maar er zal vast een artikel in staan dat overeenkomt met iets als 'conspiracy to commit murder'. En bovendien 'lid zijn van een criminele organisatie' en het verzwijgen van een complot natuurlijk. Ik denk dat er best veel aanklachten mogelijk zijn.quote:Op maandag 23 november 2015 09:23 schreef Daarnaast het volgende:
[..]
Maar wat zou zijn straf dan moeten zijn? Waar kan hij op berecht worden? Voor het poging doen tot een aanslag?
Heeft hij helemaal geen mensen gedood trouwens?
Zijn dat alleen atheïsten of zijn dat gelovigen onderling ook nog? Zoals jij het stelt zie ik het namelijk niet als negatief, en is die propaganda voor atheïsten ? Ik hoop nog op een tijd dat iedereen tegen oorlog en gewelddadige conflicten is (ijdele hoop).quote:Op zondag 22 november 2015 23:27 schreef Tamabralski het volgende:
[..]
Dat geschreeuw van atheisten en de vuist tegen gelovigen omdat zij zoveel oorlog en conflicten veroorzaken. Noem ik niet neutraal of 'niks'.
Ff cashen nu het nog kan.quote:
Je kunt dit natuurlijk van twee kanten bekijken...quote:Op maandag 23 november 2015 10:47 schreef matthijst het volgende:
[..]
Ff cashen nu het nog kan.
Jood. Pffff. Wat een gezwam.
quote:Na zijn dood in Le Bataclan, bezorgde hij 200 rozen
Gilles Leclerc met zijn vrouw Marianne, vlak voor de aanslag in Le Bataclan © Eigen foto
Gilles Leclerc is een van de jonge mensen die om het leven kwam tijdens de aanval op Le Bataclan. Hij redde zijn vrouw Marianne door haar met zijn lichaam te beschermen. Zijn moeder en zus doen hun verhaal om de wereld te laten weten wat voor mooi mens Gilles was. Zelfs na zijn dood kwam hij met een ongelooflijke verrassing.
Gilles Leclerc, groot fan van de groep Eagles of Death Metal, was met zijn vrouw Marianne Labanane bij het concert in Le Bataclan. Vlak voordat terroristen het theater binnenstormden, maakten ze een selfie. Een biertje in de hand. Klaar voor een fijne avond. Een selfie waarvan ze niet wisten dat die de hele wereld over zou gaan.
Het werd de laatste foto van het jonge stel samen. Gilles stortte zich Marianne om haar te redden. Zij overleefde het, hij kwam om het leven. 32 jaar nog maar.
Drie dagen onzekerheid
Drie dagen lang was zijn familie in onzekerheid over het lot van Gilles. "We hadden tot de laatste minuut hoop. Zelfs toen we hem moesten identificeren", zegt zijn moeder, Nelly Leclerc, tegen CNN. Maar haar zoon, bloemist in het dagelijks leven, was dood.
Gilles en Marianne waren een perfect Koppel, zegt moeder Nelly. "Ze waren soul mates, nooit een onvertogen woord." Veelzeggend over hun liefde: dagen na de dood van Gilles werd een bos met 200 rozen bezorgd voor zijn vrouw Marianne. Dat had hij geregeld, een paar dagen voor de aanslagen, een cadeautje voor hun huwelijksdag.
"Jammer genoeg kon hij ze meer zelf niet geven", zegt zijn zus Alexandra. Maar Marianne was ontroerd. "Zelf na zijn dood is hij nog in staat me te verrassen", zei ze. "Mijn broer was er altijd voor iedereen", vertelt zijn zus.
Dader is een monster
"Ik ben er kapot van dat ik hem nooit meer vast kan houden", zegt zijn moeder geëmotioneerd. Wat ze vindt van de man die haar zoon doodde? Hij is geen mens. Hij kan geen mens zijn. Zelfs dieren doen dit niet. Hij is een monster."
Ze doen er alles aan om zo vochtig mogelijk over te komen.quote:Op maandag 23 november 2015 11:42 schreef Geralt het volgende:
Ik vind het woord landlord altijd klinken alsof het iemand van adel of stand is ofzo.
Uiteraard door het "lord" in landlord natuurlijk.
Tja, Britten hé.quote:Op maandag 23 november 2015 11:44 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Ze doen er alles aan om zo vochtig mogelijk over te komen.²
twitter:Conflicts twitterde op maandag 23-11-2015 om 12:12:03BREAKING: French customs officer killed in Toulon during a police raid on arms dealer. 2 others injured #France - @News_Executive reageer retweet
In Frankrijk heb je ook nog gewone criminelenquote:Op maandag 23 november 2015 12:13 schreef Intellectueel het volgende:
twitter:Conflicts twitterde op maandag 23-11-2015 om 12:12:03BREAKING: French customs officer killed in Toulon during a police raid on arms dealer. 2 others injured #France - @News_Executive reageer retweet
twitter:NewsOnTheMin twitterde op maandag 23-11-2015 om 19:00:59BREAKING: reports: explosives located in a bin in #Montrouge #France (@olivierboy) reageer retweet
twitter:NewsOnTheMin twitterde op maandag 23-11-2015 om 19:02:33BREAKING: An explosive belt, same type as those used at the #ParisAttacks, was discovered in #Montrouge #France. https://t.co/I6wOxUJpa6 reageer retweet
Een terrorist die op het laatste moment toch maar terugkrabbelde?quote:Op maandag 23 november 2015 19:05 schreef Houtenbeen het volgende:
twitter:NewsOnTheMin twitterde op maandag 23-11-2015 om 19:00:59BREAKING: reports: explosives located in a bin in #Montrouge #France (@olivierboy) reageer retweet
twitter:NewsOnTheMin twitterde op maandag 23-11-2015 om 19:02:33BREAKING: An explosive belt, same type as those used at the #ParisAttacks, was discovered in #Montrouge #France. https://t.co/I6wOxUJpa6 reageer retweet
quote:Op maandag 23 november 2015 19:06 schreef Infection het volgende:
[..]
Een terrorist die op het laatste moment toch maar terugkrabbelde?
twitter:News_Executive twitterde op maandag 23-11-2015 om 19:44:58UPDATE: Police traced the Mobile phone used by Salah Abdeslam to Châtillon-Montrouge, It was used there at the night of the #Parisattacks reageer retweet
Het ondersteund in ieder geval wel de eerdere berichten over Salah dat hij bang is voor wraak van IS.quote:Op maandag 23 november 2015 19:47 schreef Houtenbeen het volgende:
[..]twitter:News_Executive twitterde op maandag 23-11-2015 om 19:44:58UPDATE: Police traced the Mobile phone used by Salah Abdeslam to Châtillon-Montrouge, It was used there at the night of the #Parisattacks reageer retweet
Toch gek. Een schouderklopje zou meer op z'n plaats zijn. zou je verwachten vanuit de optiek van IS. Als dit nog niet voldoet, wat wel? Het zal bepaald geen aanmoediging voor nieuwe aanwas zijnquote:Op maandag 23 november 2015 19:58 schreef Infection het volgende:
[..]
Het ondersteund in ieder geval wel de eerdere berichten over Salah dat hij bang is voor wraak van IS.
Of zijn vest weigerde dienst en hij wilde niet gezien worden door de politie met een bomvest als versiering.quote:Op maandag 23 november 2015 19:58 schreef Infection het volgende:
[..]
Het ondersteund in ieder geval wel de eerdere berichten over Salah dat hij bang is voor wraak van IS.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |