Ik ben niet de enige die erom vraagt. Met andere woorden, je hebt minder dan 1% vertrouwen in iedereen die jouw beweringen ter discussie stelt. Sorry, maar dan hoef je hier natuurlijk gewoon niet te posten.quote:Op zaterdag 21 november 2015 15:04 schreef truthortruth het volgende:
[..]
Als ik ook maar 1% vertrouwen in zou hebben dat je open zou staan dan zou ik ze voor je opzoeken, nu ga ik de energie daar niet aan verspillen.
Dat klopt. Juist daarom hebben die militaire interventies niet zoveel nut.quote:Op zaterdag 21 november 2015 15:07 schreef truthortruth het volgende:
[..]
Omdat ik niet generaliseer, ik denk daar net zulke mensen wonen als jij en ik.
Jij en Xa1pt, nee die staat lekker open voor andere meningen...echt.quote:Op zaterdag 21 november 2015 15:07 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Ik ben niet de enige die erom vraagt. Met andere woorden, je hebt minder dan 1% vertrouwen in iedereen die jouw beweringen ter discussie stelt. Sorry, maar dan hoef je hier natuurlijk gewoon niet te posten.
Dat kun je prima denken. Feit is echter wel dat die mensen niet in een democratie kunnen leven.quote:Op zaterdag 21 november 2015 15:07 schreef truthortruth het volgende:
[..]
Omdat ik niet generaliseer, ik denk daar net zulke mensen wonen als jij en ik.
Als dat klopt, dan zou jij ook moeten snappen dat die mensen op zoek zijn naar vrijheden.quote:Op zaterdag 21 november 2015 15:08 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Dat klopt. Juist daarom hebben die militaire interventies niet zoveel nut.
De mening van die mensen neem ik dan ook met een korrelzout. Vergelijk het met een advies van Saudi-Arabië in de commissie voor mensenrechten, je neemt het voor kennisgeving aan.quote:Op zaterdag 21 november 2015 15:06 schreef Xa1pt het volgende:
Dat mag je vinden, alleen is het dan niet heel raar dat mensen in de rest van de wereld ook op je neer gaan kijken.
Laat mooi zien inderdaad dat alle westerse landen gemiddeld genomen (veel) beter scoren dan de niet-westerse landen.quote:Op zaterdag 21 november 2015 15:06 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Eeh...
https://nl.wikipedia.org/wiki/Democratie-index_van_The_Economist
Zwaktebod. Maar kennelijk zijn er geen experts die jouw mening delen.quote:Op zaterdag 21 november 2015 15:08 schreef truthortruth het volgende:
[..]
Jij en Xa1pt, nee die staat lekker open voor andere meningen...echt.
Iemand beschuldigen van iets wat je zelf ook doet is geen discussie en hoeft dus ook niet hier.quote:Op zaterdag 21 november 2015 15:08 schreef truthortruth het volgende:
[..]
Jij en Xa1pt, nee die staat lekker open voor andere meningen...echt.
Dat moet jij weten, maar dan zul je terrorisme dus ook niet kunnen verminderen. Omdat dat precies uit die houding voortkomt.quote:Op zaterdag 21 november 2015 15:10 schreef Childofthe90s het volgende:
[..]
De mening van die mensen neem ik dan ook met een korrelzout.
Het laat zien dat andere culturen wel degelijk met een democratie om kunnen gaan. Alleen moet zoiets van binnenuit komen en heeft het geen zin om dat op te gaan leggen.quote:Laat mooi zien inderdaad dat alle westerse landen gemiddeld genomen (veel) beter scoren dan de niet-westerse landen.
Wat Xa1pt zegt.quote:Op zaterdag 21 november 2015 14:49 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Niet alleen de oorlog in Irak, we - het Westen - vermoorden in relatief veel landen burgers en kijken neer op de rest van de wereld terwijl we pretenderen dat 'democratie brengen' voor iedereen beter is. Per saldo is dat voor de meeste mensen elders helemaal niet beter. Ik vind het wel begrijpelijk dat er dan antiwesterse gevoelens ontstaan en zich verder ontwikkelen.
Oh, ik sta prima open voor argumenten, alleen moeten het wel goede argumenten zijn. Ondertussen ontwijk je alweer de discussie. Dus de discussie ter discussie stellen is voor jouw rekening.quote:Op zaterdag 21 november 2015 15:10 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Iemand beschuldigen van iets wat je zelf ook doet is geen discussie en hoeft dus ook niet hier.
quote:Op zaterdag 21 november 2015 14:43 schreef Barbusse het volgende:
[..]
You can't be seriousZo'n beetje iedere expert verwijst naar de oorlog in Irak als een van de grootste oorzaken van destabilisatie van de regio en opkomst van IS, en jij vind dat 'onzin'? Op basis van wat kwalificeer jij dat dan als 'onzin'?
Als een cultuur met een democratie kan omgaan, is het niet meer dezelfde cultuur. Net zoals dat de cultuur van Nederland nu, niet meer dezelfde cultuur is als van Nederland anno 1600. Als landen de waarden van een democratische rechtsstaat overnemen en onderdeel maken van hun cultuur, kunnen ze een succesvolle democratie worden. Dat moet inderdaad van binnenuit komen, de cultuur moet eerst dusdanig veranderen om dit mogelijk te maken.quote:Op zaterdag 21 november 2015 15:12 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Dat moet jij weten, maar dan zul je terrorisme dus ook niet kunnen verminderen. Omdat dat precies uit die houding voortkomt.
[..]
Het laat zien dat andere culturen wel degelijk met een democratie om kunnen gaan. Alleen moet zoiets van binnenuit komen en heeft het geen zin om dat op te gaan leggen.
En nu inhoudelijk: welke experts zijn er die het met jou eens zijn?quote:Op zaterdag 21 november 2015 15:15 schreef truthortruth het volgende:
[..]
Oh, ik sta prima open voor argumenten, alleen moeten het wel goede argumenten zijn. Ondertussen ontwijk je alweer de discussie. Dus de discussie ter discussie stellen is voor jouw rekening.
Ik ben benieuwd of Balkenende nog goed slaapt, hij vond ook dat Saddam weg moest om redenen die achteraf leugens waren.quote:Op zaterdag 21 november 2015 15:13 schreef Tamabralski het volgende:
[..]
Wat Xa1pt zegt.
Columbus koos ook liever een hele omweg om Afrika heen om niet door het MO te hoeven reizen. In de tijd dat de wetenschap dacht dat de aarde plat was. Hij nam dus liever het risico van de aarde aftevallen. Dan door het MO heen te moeten.
Niet alleen hebben Westerse eliten miljoenen slachtoffers op hun geweten. Zij hebben in het MO een bijzondere tegenstander uitgekozen om te pesten. Dus kozen zij ervoor om deze tegenstander voor hun karretje te spannen. In de vorm van Al Qaeda en IS. En dit gaat nog veel verder terug in vele vormen van iteraties.
Precies, dat heeft tijd nodig. Mensen democratische waarden op gaan leggen is zinloos.quote:Op zaterdag 21 november 2015 15:16 schreef Childofthe90s het volgende:
[..]
Als een cultuur met een democratie kan omgaan, is het niet meer dezelfde cultuur. Net zoals dat de cultuur van Nederland nu, niet meer dezelfde cultuur is als van Nederland anno 1600. Als landen de waarden van een democratische rechtsstaat overnemen en onderdeel maken van hun cultuur, kunnen ze een succesvolle democratie worden. Dat moet inderdaad van binnenuit komen, de cultuur moet eerst dusdanig veranderen om dit mogelijk te maken.
Je kunt niet iets ontwijken wat er niet is. Geef die namen nou eens. Dan zal ik lezen wat zij ervan vinden, en dan zal ik erop ingaan. Iets wat jij tot nu toe hebt nagelaten met de linkjes die ik gaf. Iets afdoen als onzin zonder ook maar enige argumentatie is namelijk niet ergens inhoudelijk op ingaan.quote:Op zaterdag 21 november 2015 15:15 schreef truthortruth het volgende:
[..]
Oh, ik sta prima open voor argumenten, alleen moeten het wel goede argumenten zijn. Ondertussen ontwijk je alweer de discussie. Dus de discussie ter discussie stellen is voor jouw rekening.
Mijn argument is, de arabische lente en IS hebben niet hun oorsprong gevonden door de irak oorlog. En nee, ik weiger om linkjes discussies te voeren, die energie zijn jullie me niet waard.quote:Op zaterdag 21 november 2015 15:25 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Je kunt niet iets ontwijken wat er niet is. Geef die namen nou eens. Dan zal ik lezen wat zij ervan vinden, en dan zal ik erop ingaan. Iets wat jij tot nu toe hebt nagelaten met de linkjes die ik gaf. Iets afdoen als onzin zonder ook maar enige argumentatie is namelijk niet ergens inhoudelijk op ingaan.
Wat stel je voor?quote:Op zaterdag 21 november 2015 15:21 schreef Tamabralski het volgende:
De burgerij mag eens in de vier jaar stemmen. Waarna alle beloften worden gebroken. Democratie werkt goed zeg.
Ik vind dit erg vreemd. Wanneer je miljoenen individuen grijs maakt tot een verzamel concept (mensen massa, zoiets als een bos). En vindt dat 45 van de 100 individuen maar dikke pech moeten hebben na een stemming.
En het dan nog gek vinden dat Fok minder users heeft dan vroeger,quote:Op zaterdag 21 november 2015 15:07 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Sorry, maar dan hoef je hier natuurlijk gewoon niet te posten.
Dat is gewoon een bewering/mening. Waarom denk je dat ID en arabische lente niet voor een groot deel te danken zijn aan de destabilisatie van de regio door de invasie van Irak?quote:Op zaterdag 21 november 2015 15:31 schreef truthortruth het volgende:
[..]
Mijn argument is, de arabische lente en IS hebben niet hun oorsprong gevonden door de irak oorlog. En nee, ik weiger om linkjes discussies te voeren, die energie zijn jullie me niet waard.
Klopt. Toen mijn ouders stierven was ik zwaar aangeslagen, maar dat heb ik veel minder met de rouwadvertenties in kranten. Met die doden in Parijs heb ik dus ook niet zoveel. Ik ben wel solidair met hen, maar dat is wel. Overigens vraagt Europa zelf om aanslagen. Dan moet je maar niet een gewelddadige ideologie binnen de poorten halen als paarden van Trojequote:Op zaterdag 21 november 2015 09:54 schreef Monolith het volgende:
[..]
Tsja als je je serieus afvraagt waarom ik mij bijvoorbeeld niet even druk zou maken over het overlijden van Hendrik Jan uit Hoogeveen als over het overlijden van mijn vader, dan weet ik het ook niet meer.
Nee, ik vind dat helemaal niet gek. Ik ben hier ook nog amper te vinden. Gewoon omdat een argument veel te snel wordt afgedaan als onzin en er daarna te vaak geweigerd wordt om dat nader te verklaren met als enige argument 'dat zijn jullie niet waard/het heeft geen zin om in discussie te gaan'. Een enorm kinderachtig zwaktebod.quote:Op zaterdag 21 november 2015 15:35 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
En het dan nog gek vinden dat Fok minder users heeft dan vroeger,
Toch raar dat relatief weinig vluchtelingen naar België en Frankrijk trekken en het daar als eerste fout gaat.quote:Op zaterdag 21 november 2015 15:38 schreef WhiteBeard het volgende:
[..]
Klopt. Toen mijn ouders stierven was ik zwaar aangeslagen, maar dat heb ik veel minder met de rouwadvertenties in kranten. Met die doden in Parijs heb ik dus ook niet zoveel. Ik ben wel solidair met hen, maar dat is wel. Overigens vraagt Europa zelf om aanslagen. Dan moet je maar niet een gewelddadige ideologie binnen de poorten halen als paarden van Troje
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |