Ik werk bij een van 's werelds grootste bouwondernemingen dus das ongeveer mijn eindejaarsbonusquote:Op vrijdag 20 november 2015 18:45 schreef Coritchando het volgende:
[..]
vooral blijven voorstellen.
en stel jezelf dan ook even voor dat die 15.000 euro schadevergoeding genoeg is om de rest van je leven uit te leven.
durf te dromen
Daar ben ik te verzuurd voor.quote:Op vrijdag 20 november 2015 18:46 schreef philips.voltaire het volgende:
jammer dat je niet reageert op mijn post, sjoeke.
let eens op hoe hard ze je laten vallen als je niets meer opbrengt. en buiten dat, moeten ze eerst verantwoordelijk zijn.quote:Op vrijdag 20 november 2015 18:47 schreef philips.voltaire het volgende:
[..]
Ik werk bij een van 's werelds grootste bouwondernemingen dus das ongeveer mijn eindejaarsbonus.
Er hoeven geen geheime tapes te zijn om bewijs te hebben dat er informeel al toezeggingen zijn gedaan over een vast contract natuurlijk. Ik wou nog even een quote uit de OP halen maar die is weg. Jammer dat je zo omgaat met mensen die je proberen te helpen.quote:Op vrijdag 20 november 2015 19:34 schreef Haaienhoofd het volgende:
en er zijn geen geheime tapes van overeenkomsten
Een OP weghalen is niet gewenst, er zijn meer mensen die hier ook mee willen lezen.quote:Op vrijdag 20 november 2015 19:34 schreef Haaienhoofd het volgende:
Bedankt allemaal. Heb het meeste doorgelezen, de rest doe ik zo. We zijn aardig verzadigd geloof ik.
Een paar opmerkingen: de zwangerschap was niet ongepland, er is een reden voor om het nu te doen (ik zal niet uitweiden) en er zijn geen geheime tapes van overeenkomsten![]()
Slotje kan wel denk ik.
Merci en tot de volgende!
Als je vermogen om geld te sparen net zo goed ontwikkeld is als je kennis omtrent arbeidsrecht, dan vrees ik dat het gezien je adviezen aan TS nog flink gaat stinken bij jou tussen de billen.quote:Op vrijdag 20 november 2015 18:33 schreef philips.voltaire het volgende:
[..]
AOW stelt nu al bijna niks voor en dat gaat niet verbeteren. (de ouderen die enkel rondkomen van AOW hebben het niet een beetje kut maar gewoon zwaar)
Waarschijnlijk vertrouw je op het stelsel omdat je wat ouder bent, je komt in ieder geval al wat verzuurd over, en inderdaad hebben de babyboomers het voor de babyboomers wel goed geregeld.Fijn voor je!
Voor jongeren gaat het heel anders zijn, als je beetje inleest in die materie zal dat ook al heel vlot de enigste conclusie zijn die je kan trekken.
Ik zal prima in staat zijn om iemand in te huren om mijn kont af te poetsen. Mocht je willen solliciteren kan je je motivatie en CV opsturen.
Dat is in deze kwestie dus van groot belang en het is van belang om te kijken of dat aangetoond kan worden.quote:Op vrijdag 20 november 2015 15:58 schreef Haaienhoofd het volgende:
Ze heeft meerdere keren van haar baas (informeel) te horen gekregen dat ze een vast contract zou krijgen rond deze tijd.
In dit geval kan dat mogelijk ook gebruikt worden als bewijs dat de zwangerschap de reden is van het uiteindelijk niet verlengen. Als jullie er werk van willen maken kun je in elk geval even een arbeidsrecht advocaat vragen en mogelijk dmv een brief al in gesprek komen met werkgever. In het noorden speelde een dergelijke kwestie waarbij werkgever een andere functie aanbood na een brief.quote:In een uitspraak van de Rechtbank Amsterdam van 19 september 2013 heeft de kantonrechter geoordeeld dat een werknemer aan wie een toezegging tot verlenging van de arbeidsovereenkomst was gedaan, weer toegelaten moest worden op de werkplek om daar de overeengekomen werkzaamheden uit te voeren op straffe van een dwangsom. De werkgever had in dit geval aan de werknemer toegezegd dat zijn dienstverband na het einde van de looptijd van de arbeidsovereenkomst zou worden voortgezet. Er waren geen nadere voorwaarden gesteld wat betreft deze voortzetting. Er waren volgens de rechtbank geen goede redenen op basis waarvan de werkgever de toezegging mocht intrekken. De werknemer mocht er dus in dit geval op vertrouwen dat de toezegging gestand zou worden gedaan.
Afhankelijk van hoe duidelijk één en ander gemaakt kan worden zijn er dus wel openingen.quote:Bij schrijven van 25 maart 2013 heeft werkgever werkneemster te kennen gegeven dat de arbeidsovereenkomst van rechtswege met ingang van 30 april 2013 eindigt. Op dezelfde dag heeft de direct leidinggevende van werkneemster een toelichting gegeven op het besluit om de arbeidsovereenkomst niet te verlengen.
Bij schrijven van 17 mei 2013 heeft werkneemster zich op het standpunt gesteld dat werkgever de arbeidsovereenkomst niet heeft verlengd vanwege haar zwangerschap en dat werkgever derhalve gehouden is alsnog te verlengen.
In de brief van 30 mei 2013 heeft werkgever het standpunt van werknemer betwist. Bij die gelegenheid is werkneemster niettemin een nieuwe arbeidsovereenkomst voor een jaar aangeboden in de functie van administratief medewerker/telefonist onder dezelfde arbeidsvoorwaarden, maar dan bij de holding van werkgever.
Er loopt een tijdelijk dienstverband af. Daar is helemaal geen reden voor nodig.quote:Op vrijdag 20 november 2015 20:28 schreef Ill-Skillz het volgende:
Wat een hufterigheid in dit topic zeg.
Een zwangerschap kan en mag toch niet de reden zijn om iemand eruit te bonjouren? Dat is namelijk discriminatie op basis van sekse. Natuurlijk is het voor een werkgever lastig enzo, en is het zeker moeilijk om te bewijzen dat de zwangerschap nu echt de reden is voor het ontslag (de werkgever heeft immers veel outs en niets beloofd). Maar lullig is het wel.
zelfs zonder reden.quote:Op vrijdag 20 november 2015 20:32 schreef Fer het volgende:
Bij mijn weten mag je iedereen eruit bonjouren als het tijdelijke contract afloopt. Met wat voor reden dan ook.
De enige reden is dat het contract afloopt.quote:
Ik signaleer dat meestal ook wel. Maar hier lees ik dat niet echt.quote:Op vrijdag 20 november 2015 20:28 schreef Ill-Skillz het volgende:
Dat is waar.quote:Op vrijdag 20 november 2015 20:29 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Er loopt een tijdelijk dienstverband af. Daar is helemaal geen reden voor nodig.
Een bloemlezing:quote:Op vrijdag 20 november 2015 20:36 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Ik signaleer dat meestal ook wel. Maar hier lees ik dat niet echt.
quote:Op vrijdag 20 november 2015 16:18 schreef Woelwater het volgende:
Altijd handig, maximale hypotheek nemen op een dubbel salaris.
quote:Op vrijdag 20 november 2015 16:19 schreef Visserij het volgende:
Hoe dom ben je om tijdens een tijdelijk contract zwanger te raken én een huis te kopen.
Dan neem je wel heel veel risico's, en dan vervolgens huilen als de werkgever van mening is dat ie daar niet voor hoeft op te draaien.
quote:Op vrijdag 20 november 2015 16:22 schreef devlinmr het volgende:
Alles van hierboven en de werkgever heeft volledig gelijk.
quote:Op vrijdag 20 november 2015 16:23 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
anno 2015? Ik weet niet wat ik dommer vind dan.
quote:Op vrijdag 20 november 2015 16:26 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Rly? Anno 2015 ongepland zwanger worden vind ik wel redelijk apart. Zwanger worden tijdens een tijdelijk contract ook. Je baas erover vertellen 2 weken voor je vast contract besprekingen nog meer
Je hebt gelijk.quote:
kansloos tenzij ze wat zwart op wit hebben met de reden.quote:Op vrijdag 20 november 2015 20:42 schreef system32 het volgende:
Gevalletje zwangerschapsdiscriminatie. Valt aan te vechten als dat het waard is. Al is het alleen maar voor de schadevergoeding of voor de eer. Bereidt je wel voor op een paar heftige rechtzaken.
quote:Op vrijdag 20 november 2015 18:11 schreef r_one het volgende:
[..]
Goeie bijdrage. Hier gaat TO wel wat aan hebben.
Hoezo is dat nonsens, als ik vragen mag?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Het gaat hem volgens mij (althans zo voel ik dat) dat de (of een) vriendin van TS goede hoop is gegeven op een vast contract. En dat ze dat nu niet krijgt wegens haar zwangerschap.quote:Op vrijdag 20 november 2015 20:43 schreef Gunner het volgende:
[..]
kansloos tenzij ze wat zwart op wit hebben met de reden.
Mondelinge overeenkomsten zijn inderdaad bindend. Helaas zal je ze moeten bewijzen en dat gaat nogal lastig zonder bijvoorbeeld opnames. Vervelende situaties allemaal maar helaas niets aan te doen vrees ik.quote:Op vrijdag 20 november 2015 20:53 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Het gaat hem volgens mij (althans zo voel ik dat) dat de (of een) vriendin van TS goede hoop is gegeven op een vast contract. En dat ze dat nu niet krijgt wegens haar zwangerschap.
Het enige wat je hieruit kunt leren is dat mondelinge toezeggingen geen stuiver waard zijn EN dat de meeste bazen in de regel niet deugen.
Nou, wellicht kan aangetoond worden dat er iets in vertrouwen is toegezegd.quote:Op vrijdag 20 november 2015 20:11 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Dat is in deze kwestie dus van groot belang en het is van belang om te kijken of dat aangetoond kan worden.
http://www.advocaten-amst(...)ertrouwen-verlenging
[..]
In dit geval kan dat mogelijk ook gebruikt worden als bewijs dat de zwangerschap de reden is van het uiteindelijk niet verlengen. Als jullie er werk van willen maken kun je in elk geval even een arbeidsrecht advocaat vragen en mogelijk dmv een brief al in gesprek komen met werkgever. In het noorden speelde een dergelijke kwestie waarbij werkgever een andere functie aanbood na een brief.
http://www.flexnieuws.nl/(...)rschap/#.Vk9vveLoTAF
[..]
Afhankelijk van hoe duidelijk één en ander gemaakt kan worden zijn er dus wel openingen.
Prettige taal.quote:Op vrijdag 20 november 2015 20:28 schreef Ill-Skillz het volgende:
Een zwangerschap kan en mag toch niet de reden zijn om iemand eruit te bonjouren? Dat is namelijk discriminatie op basis van sekse. Natuurlijk is het voor een werkgever lastig enzo, en is het zeker moeilijk om te bewijzen dat de zwangerschap nu echt de reden is voor het ontslag (de werkgever heeft immers veel outs en niets beloofd). Maar lullig is het wel.
En dat iedereen hier dan in dat topic gaat blaten dat ze dom is om een huis te kopen en zwanger te raken. Waarom is dat dom? Wat moet je dan, op de zolderkamer van je ouders blijven? Altijd maar blijven hopen op een vast contact? Ook als je graag een eigen huis wil en gezinsuitbreiding? Dat is toch ook belangrijk? En onverlet dat het een ongeplande zwangerschap is, ook dat kan gewoon gebeuren zelfs met anticonceptiemiddelen.
quote:wat als de werkgever niet vatbaar is voor bovenstaand argument? ‘Als de werkgever aangeeft niet te willen verlengen vanwege je zwangerschap, zou je kunnen vragen dat te bevestigen op papier. Zo kun je onderbouwen dat het niet aangaan van de overeenkomst om reden van zwangerschap is. Vervolgens kun je via een aangetekende brief zelf het ontslag vernietigen. Dit moet binnen zes maanden gebeuren. Als een overeenkomst door een werknemer terecht wordt vernietigd, duurt de arbeidsovereenkomst gewoon voort.’
Ach, er is ook een boer in Friesland die een sollicitant afwijst omdat hij homo is. Zeg nooit nooit.quote:Op vrijdag 20 november 2015 21:23 schreef Fer het volgende:
[..]probeer dit eens, misschien is werkgever stom genoeg.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |