abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 12 februari 2016 @ 16:10:31 #101
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_159862263
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 februari 2016 16:09 schreef -Deluzion- het volgende:

[..]

:( ik hoef ze toch niet te vertellen dat ik BDD heb? Ik heb in het mailtje feiten beschreven over situaties waarin ik mij bevond waarin ik belachelijk werd gemaakt om mijn uiterlijk.
Ik mag toch hopen dat je ten minste één gesprek met een psycholoog krijgt en dat je niet door die screening heenkomt.
The love you take is equal to the love you make.
pi_159862324
quote:
0s.gif Op woensdag 10 februari 2016 18:22 schreef Jhovall het volgende:
Al dit gezeik, je vooringenomenheid over vrouwen, het feit dat je 31 bent en nog steeds niet geestelijk in orde bent, maakt je onaantrekkelijk als fuck en dat uit zich in je uitstraling (dus ook in je foto's op tinder :D ) .

Als je verder je leven niet in orde hebt, hoe kan je ooit verwachten ooit iets fatsoenlijks tegen te komen.

En aardig gevonden worden door de rest van de therapie-groep met dezelfde issues.....
Ik had mijn leven tot mijn 25ste in orde daarna stortte alles in.
ik word gedreven door krachten die voor de meesten onbekend zijn.
I have not come to unite, but to divide." ~Jesus Christ
  vrijdag 12 februari 2016 @ 16:13:38 #103
423474 Jhovall
Adversor et Admorsus.
pi_159862343
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 februari 2016 16:10 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Ik mag toch hopen dat je ten minste één gesprek met een psycholoog krijgt en dat je niet door die screening heenkomt.
Gebeurd ook gelukkig. Ingesteld nadat er in big brother zweden een zelfdoding was, ik ben ook ooit een keer bijna in een bekend TV-programma gekomen en moest ook met een psycholoog praten. Was ook een programma waarbij je met meerdere mensen opgescheept zat in het buitenland voor een paar weken.
Through the gates of hell, as we make our way to heaven.
Destiny is only for those who don't have the inner strength to fullfill their wishes.
  vrijdag 12 februari 2016 @ 16:14:17 #104
423474 Jhovall
Adversor et Admorsus.
pi_159862359
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 februari 2016 16:12 schreef -Deluzion- het volgende:
quote:
0s.gif
Op woensdag 10 februari 2016 18:22 schreef Jhovall het volgende:

Al dit gezeik, je vooringenomenheid over vrouwen, het feit dat je 31 bent en nog steeds niet geestelijk in orde bent, maakt je onaantrekkelijk als fuck en dat uit zich in je uitstraling (dus ook in je foto's op tinder :D ) .

Als je verder je leven niet in orde hebt, hoe kan je ooit verwachten ooit iets fatsoenlijks tegen te komen.

En aardig gevonden worden door de rest van de therapie-groep met dezelfde issues.....

Ik had mijn leven tot mijn 25ste in orde daarna stortte alles in.
Blijkbaar niet in orde, anders stort het niet in.
Through the gates of hell, as we make our way to heaven.
Destiny is only for those who don't have the inner strength to fullfill their wishes.
pi_159862428
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 februari 2016 16:14 schreef Jhovall het volgende:

[..]

Blijkbaar niet in orde, anders stort het niet in.
Materieel wel. Ik had een woning, werk, auto, financieel in orde. Maar de emotionele stress werd me te groot en toen stortte ik in.
  vrijdag 12 februari 2016 @ 16:21:59 #106
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_159862537
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 februari 2016 16:10 schreef -Deluzion- het volgende:

[..]

Ok dan ben ik alleen oppervlakkige vrouwen tegenkomen of ik ben gewoon volledig onaantrekkelijk kwa uiterlijk.
Lees nog eens het stukje terug over het meisje uit je therapiegroep? En negeer dat stukje over medelijden?

(Meisjes dien meestal niet aan aandacht uit medelijden. Echt niet. )
Geen zorgen voor de dag van morgen.
  vrijdag 12 februari 2016 @ 16:53:40 #107
181857 Jovatov
Si fallor, sum
pi_159863337
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 februari 2016 16:10 schreef -Deluzion- het volgende:

[..]

Ok dan ben ik alleen oppervlakkige vrouwen tegenkomen of ik ben gewoon volledig onaantrekkelijk kwa uiterlijk.
Of het probleem ligt (zoals al veel vaker in het topic is genoemd) bij jouw visie op jezelf.

Dus: aan jezelf werken, krijg je leven op orde. Investeer in vriendschappelijke contacten (misschien uit die therapiegroep). Iemand die zijn leven op de rit heeft is pas echt aantrekkelijk.
pi_159863705
quote:
7s.gif Op vrijdag 12 februari 2016 15:35 schreef Faggotron het volgende:
Zelfde hier, het boeit me ook niet meer ik blijf wel lekker alleen :)
Mja, het boeit mij nu ook veel minder dan toen ik in de 20 was. Op een of andere manier gaan behoeftes om samen te zijn met iemand toch afnemen, bij mij begon dat eind 20.
Ik zie eigenlijk ook niet in dat het over 10 jaar helemaal anders zou zijn.

Baal er wel van dat ik dat soort dingen allemaal heb gemist.
  PR/Manusje van alles vrijdag 12 februari 2016 @ 17:37:46 #109
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_159864246
Er zijn ook wel echt hele lelijke vrouwen hoor. Neem je toch zoeentje? Die willen ook iemanf hebben, ook als ze lelijk zijn. Moet je innerlijk een beetje ok zijn dan, wat niet zo lijkt te zijn.
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
  Moderator vrijdag 12 februari 2016 @ 18:05:45 #110
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_159864961
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 februari 2016 17:37 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
Er zijn ook wel echt hele lelijke vrouwen hoor. Neem je toch zoeentje? Die willen ook iemanf hebben, ook als ze lelijk zijn. Moet je innerlijk een beetje ok zijn dan, wat niet zo lijkt te zijn.
Ja, ik gok zomaar dat TS eisen heeft en dat ie een hele lelijke vrouw met de aerodynamica van een zeecontainer niet zo ziet zitten.

Aan de andere kant hebben ook dié vrouwen eisen, vandaar ook dat TS ook bij een dergelijke vrouw niet aan de bak komt.
Breitling - Instruments for Professionals
  vrijdag 12 februari 2016 @ 18:22:58 #111
261943 SonicVolcano
Hotter than hell
pi_159865292
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 februari 2016 17:37 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
Reisje naar Thailand kan ook nog.
The ordinary teacher tells. The good teacher explains. The superior teacher demonstrates. The best teacher inspires.
pi_159867561
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 februari 2016 18:05 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Ja, ik gok zomaar dat TS eisen heeft en dat ie een hele lelijke vrouw met de aerodynamica van een zeecontainer niet zo ziet zitten.

Aan de andere kant hebben ook dié vrouwen eisen, vandaar ook dat TS ook bij een dergelijke vrouw niet aan de bak komt.

Jij snapt het.
pi_159870989
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 februari 2016 15:51 schreef -Deluzion- het volgende:

[..]

Om heel eerlijk te zijn had ik dat wel verwacht. Ik kwam leuk over doordat ik oplossingsgericht mee ging denken in andermans problematiek, complimenten gaf, grappig deed, interesse in anderen toonde, behulpzaam was, (reed mensen naar het station), redelijk sociaal was.
Je deed dus mee met de groep zonder je al teveel in de weg te laten zitten door het idee dat het toch allemaal zinloos is en daar merk je dus wel positieve feedback op.

quote:
Er was wel een meisje die mij opvallend vaak aanraakte. Als ik een geintje maakte dat ze mij in mijn zij aanraakte, of na afloop van sporten een handdoek in mijn nek deed.
Maar er overheerst altijd een gevoel van dat mensen alleen aardig deden omdat ze medelijden hebben met hoe ik eruit zie.
Dat staat al haaks op je vermeende onzichtbaarheid en het verhaal hierboven over wat je deed waardoor je zelfs verwachtte dat men je best ok vind. Je spreekt jezelf tegen..

quote:
[..]

Nee ze wijzen me meteen af als ze mijn foto zien. Wel vroeg er een keer een "heb je geen andere foto?"
Misschien dat mijn foto's niet goed zijn... ik moet ze vaak in het donker nemen vanuit een bepaalde hoek omdat mijn gezicht scheef is.
Je vind dat je donkere foto's moet nemen, dat is niet iets wat moet. En ja, het komt niet zo betrouwbaar over als je dan zo een donkere foto stuurt, waarop je niet goed te zien bent. Men kan dan gaan denken dat je iets te verbergen hebt, wat jouw self fulfilling prophecy dan ook is. Zie ook het beperkte antwoord op de vraag hoe jij je presenteert, letterlijk uiterlijk verbergen.

quote:
[..]

Nee maar ik bedoel als ik die mooie dames zie die werkelijk overal lopen door het AMC (waar ik die therapie gevolgd heb) dan denk ik wel altijd " ik sla liever de mannen van me af" dan dat ik nooit aandacht krijg, onzichtbaar ben en ongewild.
Dat mag je denken, maar dan ga je weer voorbij aan dat je dus wel aandacht kan krijgen en niet zo onzichtbaar bent. Je hebt ervaren dat je daar zelf wel degelijk invloed op kan hebben, maar liever verheerlijk je jouw idee van hoeveel beter de ander het zou moeten hebben zonder te weten of dat ook echt zo is. Ik weet van heel veel meiden dat ze net als jij het idee hebben nooit aandacht te krijgen voor wie ze zijn. Dat ze onzichtbaar zijn, afgezien van hun uiterlijk en daarmee ongewild als geheel. Over zo een raakvlak zou je juist kunnen bonden, alleen gaat dat niet lukken als je net zoals andere oppervlakkige boys het liever bij je bedachte beeld en de rest gewoon negeert of niet interessant (zielig) genoeg vindt.

quote:
[..]

Ik weet dat ik er waarschijnlijk nooit aan toe ben. Maar toch overheerst het gevoel dat ze alleen maar aardig doen omdat ze weten dat ik het heel moeilijk heb.
Je hebt het zo moeilijk dat je omgekeerd ook weinig oog lijkt te hebben voor hun moeilijkheden of die niet als ernstig genoeg beschouwt in je calimero-achtige houding. Dat beeld houdt je zo sterk voor ogen, dat een ander het niet kan weerleggen omdat je er blind voor bent. Denk dat dit voor een ander nogal ongewild aan kan voelen, alsof het toch geen reet uitmaakt wie je een hand toesteekt.
Misschien is het een idee om eens te proberen wat meer schijt te hebben aan het idee dat ze alleen aardig doen, omdat je het zo moeilijk hebt en je in de therapie bewezen werkzame tactiek toe te passen. Dan laat je mensen zien dat je meer bent dan die boy die het moeilijk heeft en dat jij omgekeerd ook iets voor een ander kan en vooral wil betekenen. Gewoon babysteps..

quote:
[..]

Nee, ik kan nog steeds niet stap 1 loslaten, het idee dat ik eerst mijn uiterlijk moet fixen voordat ik kan gaan leven.
Je leeft al, je hebt keuzes met consequenties. Als je stap 1 niet los kan laten, dan maak je de stap wat kleiner door je dan niet te laten weerhouden om toch je best te doen in plaats van je te verschuilen achter je gedachten. Zie het als oefening om te kijken hoe ver je kan komen, dat levert je later een betere basis op als je misschien nog wel door gaat/kan gaan voor uiterlijk fixen.

quote:
[..]

Dat snap ik, maar soms vind ik het vervelend om altijd alleen te zijn. Ik weet ook dat ik er niet aan toe ben. dat ik teveel issues heb. Maar het is soms vervelend dat er niemand is die om je geeft in een koude harde wereld.
Dat ontkent niemand ook en er is heus begrip voor, maar probeer dan zelf ook wat meer het goede voorbeeld te geven dat jij niet zo koud en hard bent en alleen bevestiging wil. Laat zien dat jij wel oprecht om mensen kan geven en het niet alleen doet om te manipuleren of om mensen er puur van te verdenken dat ze er geen kut van kunnen menen en je alleen sneu vinden. Want dan oordeel je net zo koud en hard ééndimensionaal terug.

quote:
[..]

Nee, maar omdat het zolang uitblijft ben ik er helemaal in gaan geloven en denk ik aan gebeurtenissen uit het verleden die er doen toedragen die mijn stelling bevestigen.
En dan maakt het heden, waarin je dus met inzet bij je therapiegroep wel degelijk positieve feedback verwachtte en ook daadwerkelijk kreeg dus onzichtbaar in plaats van jezelf. Je verwijt de wereld dat jij liever achterom blijft kijken.

quote:
[..]

Nee dat denk ik niet. Ik denk voordat dat ze me zielig vinden. Het gedrag dat ik mezelf niks vind dat maakt me wel nog onaantrekkelijker ja. Maar verder maakte men vooral gebruik van mij in het verleden... dat ik alles deed in de hoop dat ze me leuk zouden vinden.
Ik denk dat je anderen ook niet zoveel ruimte geeft om je niet zielig te vinden, als je hun problemen zo bagateliseert. Jezelf in bochten wringen om leuk gevonden te worden werkt niet, want je doet die dingen niet omdat je leuk bent of oprecht iets voor de ander wil doen. Omgekeerd kan een ander jou kennelijk ook geen plezier doen, want je denkt dat men het hoogstens uit medelijden zou doen ook al heb je je wel enigszins pro-actief opgesteld in die therapiegroep en daar wel ervaren dat het dus wel nut heeft om toch iets te proberen.

Kun je iets bedenken wat jij leuk zou vinden om voor een ander te doen? Gewoon om een ander blij te maken, zonder dat je er iets voor terug hoeft?

quote:
[..]

Het is wel zo dat mijn ziektebeeld ervoor zorgt dat als er ook maar 1% mogelijkheid is om mijn gelijk te halen dat ik die kans meteen pak.
Waarom haal je hier wel je ziektebeeld als veroorzaker erbij en bij de andere stukjes niet? Wat is het verschil in jouw ogen?

quote:
[..]

Ja maar op die manier ga ik dus denken dat het niet aan mijn innerlijk ligt en dat ik nooit verder kan komen dan de friendzone vanwege het uiterlijk.
Waarom denk je dat het dan wel gaat? Wat gaat jou daar wel in doen geloven, terwijl je bij de andere dingen hierboven blijft vasthouden aan het verleden, medelijden etc.?

quote:
Ik heb wel al 4 jaar lang een Duits meisje op de app en zij zegt altijd ze me leuk vind als ik mezelf down ga praten. Dan stuurt ze altijd lieve berichtjes met veel hartjes... maar dat is dus uit medelijden neem ik aan?
Dat neem je niet alleen aan, je roept het actief op als jij jezelf down laat praten tegenover haar. Wel zo lekker dat ze daar dan met hartjes op reageert, zodat jij je confirmation bias weer binnen hebt.

Wanneer zeg je tegen haar dat je haar leuk vindt? Wanneer stuur jij haar hartjes terug? Moet zij daar eerst ook down voor praten en zo ja, wat zeg je dan terug?

quote:
0s.gif Op vrijdag 12 februari 2016 16:09 schreef -Deluzion- het volgende:

[..]

:( ik hoef ze toch niet te vertellen dat ik BDD heb? Ik heb in het mailtje feiten beschreven over situaties waarin ik mij bevond waarin ik belachelijk werd gemaakt om mijn uiterlijk.
Het zijn professionals die niet over één nacht ijs gaan, dus er gaat een en ander gecheckt worden. En dan kan het best zijn dat wat jij als feiten beschouwt, voor hen een heel ander verhaal vertelt. Een cosmetisch chirurg ziet mogelijk een stuk minder te verbouwen dan jij, wat een aanwijzing kan dat je met iets als BDD rondloopt en dat het ethisch onverantwoord zou kunnen zijn om dan zoiets ingrijpends als een flinke operatie te doen als men dat überhaupt al/nog nodig acht. Dan zit je programmatechnisch nog met twee grote factoren en dat is likability en shock factor. De kijker moet met jou en je omgeving mee kunnen leven, dat je zo sympathiek bent en het zo ontzettend verdient yadayada. Men moet vooraf kunnen inschatten dat jij echt superlekker in je vel zal komen te zitten na zo een operatie alsof dat missende puzzelstukje de boel compleet maakt. Met BDD en zoals je leven nu is, kan het eerder overkomen alsof zo een operatie het eerste stukje van je verdere leven is en dan is die kans van spectaculair slagen een stukje lager. Het zou zelfs ronduit desastreus zijn voor hen als je na de operatie tijdens de onthulling in de spiegel kijkt en je nog zo in het verleden hangt dat je nauwelijks verandering ziet/kan zien. Dat kunnen ze niet zo verkopen, dus reken maar van yes dat er een dikke screening aan dergelijke dure opnames en operaties vooraf gaat.

quote:
0s.gif Op vrijdag 12 februari 2016 18:05 schreef CoolGuy het volgende:
TS gelooft niet eens dat ie aan de bak zou kunnen komen, dus hij presenteert zichzelf ook niet. Hij wringt zich in allerlei bochten om zogenaamd enigszins te kunnen voldoen aan wat hij denkt dat meisjes willen om zo te krijgen wat hij wil, maar eigenlijk ongeloofwaardig en te jakkiebah eng vindt. Discrepantie much..
pi_159871494
Ik wilde niet meer reageren, maar toch: Scary_Mary _O_
pi_159892139
quote:
Jawel, mijn innerlijk is meer dan ok.
pi_159903167
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 februari 2016 schreef -Deluzion- het volgende:

[..]

De meest lelijke mensen hebben relaties hoor dus ook jij zou er een kunnen hebben. Ik ken zelfs een lilliputter die ook nog eens niet knap is maar wel een mooie vriendin heeft van normale Lengte. Die lilliputter heeft wel een sprankelend karakter.
Persoonlijk is best belangrijk bij de keuze van een partner. Verdiep je eens meer in wat vrouwen kwa persoonlijkheid aantrekkelijk vinden..

Als je echt lelijk bent snap ik dat het op een datingsite moeilijker is omdat het daar wat meer een vleeskeuring is, heel veel meer heb je daar ook niet om een keuze op te laten baseren. Alhoewel je met een goede lap tekst op je profiel en in berichten, wanneer je iemand aanspreekt, dat kunt compenseren. Ik denk dat je beter in het echte leven kunt zoeken waar je iemand makkelijker met je persoonlijkheid kunt inpakken.

Mss moet het voor jou ook meer ongedwongen gaan...dus dat je op een clubje zit waar je mensen leert kennen ( waar ook vrouwen zijn), er eerst vriendschap komt...en men jou leert kennen. En jouw uitdaging wordt dan om jezelf daar niet steeds omlaag te halen en gewoon gezellig met deze mensen om te gaan, leren hoe je met vrouwen om moet gaan om interesse bij ze te wekken ..dat ook toe te passen en ondertussen therapie te volgen en wat je daar leert in de omgang met deze en anderen mensen ook toe te passen.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 14-02-2016 09:55:32 ]
pi_159903283
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 februari 2016 19:48 schreef -Deluzion- het volgende:

[..]

Jawel, mijn innerlijk is meer dan ok.
Stel jij pleased continu en loopt als een hondje achter een dame aan dan maakt dat je onaantrekkelijk voor het andere geslacht. Dat soort dingen zijn ook van belang he.

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 14-02-2016 10:01:43 ]
  zondag 14 februari 2016 @ 10:29:36 #118
31858 mrspoeZ
crazy catlady
pi_159903502
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 februari 2016 15:51 schreef -Deluzion- het volgende:

[..]

Maar ....

[..]

Nee .

[..]

Nee .

[..]

Maar ...
[..]

Nee.

[..]

, maar ...
[..]

Nee.

[..]

Nee .

[..]

Ja maar ...
Valt er iets op?
Prrrrr
pi_159925954
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 februari 2016 21:20 schreef Scary_Mary het volgende:
[
Je deed dus mee met de groep zonder je al teveel in de weg te laten zitten door het idee dat het toch allemaal zinloos is en daar merk je dus wel positieve feedback op.
Ik ging die therapie volgen zonder verwachtingen. Bovendien was het fijn dat ik openlijk over de problemen kon vertellen zonder dat er meteen een oordeel geveld werd. En wat anderen vertelde was ook heel herkenbaar. Ik dacht altijd dat ik bijna de enige was met dit soort problemen, want ik had nog nooit iemand anders ontmoet met vergelijkbare issues. Maar verder is het wel zo dat de meeste overige groepsleden hun leven wel een stuk beter op orde hadden in de zin van school/baan/relatie/sociaal leven etc.
Het was ook fijn om weer in een normale omgeving te zijn. Met normale mensen en in de pauzes gewoon eten tussen de universitaire studenten. Het viel mij sowieso heel erg op dat de mensen in mijn groep stuk voor stuk de meest zachtaardige en lieve mensen waren die ik ooit heb ontmoet, maar dat komt waarschijnlijk omdat we allemaal een laag zelfbeeld hebben en leuk gevonden willen worden.

quote:
Dat staat al haaks op je vermeende onzichtbaarheid en het verhaal hierboven over wat je deed waardoor je zelfs verwachtte dat men je best ok vind. Je spreekt jezelf tegen..
Ik weet het niet precies... maar ik deed veel moeite om gesprekken te beginnen en te onderhouden. Nja eigenlijk hoefde ik niet veel moeite te doen.. het ging allemaal vrij natuurlijk. Maar er overheerst wel altijd de gedachtes dat ik onaantrekkelijk en gewoon opvulling ben.

quote:
Je vind dat je donkere foto's moet nemen, dat is niet iets wat moet. En ja, het komt niet zo betrouwbaar over als je dan zo een donkere foto stuurt, waarop je niet goed te zien bent. Men kan dan gaan denken dat je iets te verbergen hebt, wat jouw self fulfilling prophecy dan ook is. Zie ook het beperkte antwoord op de vraag hoe jij je presenteert, letterlijk uiterlijk verbergen.
Ik heb dan ook wat te verbergen... ik word er verdrietig van als ik mezelf zie op foto's, gepaard met paniekaanvallen en suïcidale gedachtes. Het klinkt raar maar als ik bijvoorbeeld mijn foto op mijn rijbewijs zie dan kan ik de hele week van slag zijn.

quote:
Dat mag je denken, maar dan ga je weer voorbij aan dat je dus wel aandacht kan krijgen en niet zo onzichtbaar bent. Je hebt ervaren dat je daar zelf wel degelijk invloed op kan hebben, maar liever verheerlijk je jouw idee van hoeveel beter de ander het zou moeten hebben zonder te weten of dat ook echt zo is. Ik weet van heel veel meiden dat ze net als jij het idee hebben nooit aandacht te krijgen voor wie ze zijn. Dat ze onzichtbaar zijn, afgezien van hun uiterlijk en daarmee ongewild als geheel. Over zo een raakvlak zou je juist kunnen bonden, alleen gaat dat niet lukken als je net zoals andere oppervlakkige boys het liever bij je bedachte beeld en de rest gewoon negeert of niet interessant (zielig) genoeg vindt.
Mja zal best kunnen, maar de vrouwen in mijn groep waren allemaal veel aantrekkelijker dan gemiddeld. Omdat ik toevallig net een ongelooflijk negatieve ervaring had met een dame ( die gewoon mijn angsten heeft bevestigd) moest ik in het begin ook hyperventileren toen ik die dames in mijn groep voor het eerst ontmoette. Nja vanzelfsprekend heb ik daar ook ademhalingsoefening geleerd. En gelukkig waren die meisjes allemaal super lief dus mijn angst is verminderd. Maar ik blijf wel het liefst zo ver mogelijk uit hun buurt want ik blijf altijd het gevoel behouden dat ik hun kostbare tijd verspeeld en dat ik liever niet in hun blikveld wil zijn omdat het pijn aan hun ogen moet doen.

quote:
Je hebt het zo moeilijk dat je omgekeerd ook weinig oog lijkt te hebben voor hun moeilijkheden of die niet als ernstig genoeg beschouwt in je calimero-achtige houding. Dat beeld houdt je zo sterk voor ogen, dat een ander het niet kan weerleggen omdat je er blind voor bent. Denk dat dit voor een ander nogal ongewild aan kan voelen, alsof het toch geen reet uitmaakt wie je een hand toesteekt.
Misschien is het een idee om eens te proberen wat meer schijt te hebben aan het idee dat ze alleen aardig doen, omdat je het zo moeilijk hebt en je in de therapie bewezen werkzame tactiek toe te passen. Dan laat je mensen zien dat je meer bent dan die boy die het moeilijk heeft en dat jij omgekeerd ook iets voor een ander kan en vooral wil betekenen. Gewoon babysteps..
Ja dat zou ik niet ontkennen. Ik heb wel het gevoel dat ik weer een geval apart was, dat ik het meest ver heen was. En af en toe had ik weinig oog voor de problemen van anderen. Maar het was niet zo dat ik de hele tijd zat te zeuren, ik had dat zelf ook wel door dat het soms beter is om niet de hele tijd over mezelf te beginnen. Ik heb verder wel heel veel interesse in anderen getoont en niet met tegenzin, eigenlijk vond ik het wel fijn om niet de aandacht op mij gefocused te hebben, heel anders dan op forums of whatsapp waarin ik alle aandacht opeis.

quote:
Je leeft al, je hebt keuzes met consequenties. Als je stap 1 niet los kan laten, dan maak je de stap wat kleiner door je dan niet te laten weerhouden om toch je best te doen in plaats van je te verschuilen achter je gedachten. Zie het als oefening om te kijken hoe ver je kan komen, dat levert je later een betere basis op als je misschien nog wel door gaat/kan gaan voor uiterlijk fixen.
Nou ja eigenlijk is het gewoon stap 0. Ik heb wel een oefening gedaan door in het AMC, mensen aan te spreken en de weg te vragen naar bijvoorbeeld de Albert Heijn, en bij voorkeur studentes. Die meisjes zijn te mooi en ik durf ze niet eens aan te kijken maar ik heb het wel gewoon geprobeerd. En ze waren allemaal heel behulpzaam , ik had aan totaal 5 meisjes de weg gevraagd en 4 daarvan liepen zelfs mee, dus de conclusie is wel dat ik er niet zo eng uitzie als ik denk en dat vrouwen geen richtingsgevoel hebben en dus dan maar mee gaan lopen Ik had verwacht dat ze zouden wegrennen of me zouden aftroggelen omdat ze me een creep vinden of dat ze me subtiel zouden uitlachen.

quote:
Dat ontkent niemand ook en er is heus begrip voor, maar probeer dan zelf ook wat meer het goede voorbeeld te geven dat jij niet zo koud en hard bent en alleen bevestiging wil. Laat zien dat jij wel oprecht om mensen kan geven en het niet alleen doet om te manipuleren of om mensen er puur van te verdenken dat ze er geen kut van kunnen menen en je alleen sneu vinden. Want dan oordeel je net zo koud en hard ééndimensionaal terug.
Ik ga juist mijn best doen om minder lief en aardig te zijn, want ik schijn sub assertief te zijn. Dat ik alles pik van anderen en dat ik teveel mijn best doe om aardig gevonden te worden. En helaas kunnen gewetenloze of psychopatische persoonlijkheden hier gebruik van maken omdat ik mezelf niks waard vind.

quote:
En dan maakt het heden, waarin je dus met inzet bij je therapiegroep wel degelijk positieve feedback verwachtte en ook daadwerkelijk kreeg dus onzichtbaar in plaats van jezelf. Je verwijt de wereld dat jij liever achterom blijft kijken.
Ik kan het verleden niet loslaten, ik ben constant bezig met uitzoeken wat er precies mis met mij is zodat ik het misschien kan fixen. Ik probeer alle gebeurtenissen terug te halen, mezelf vanuit de derde persoons view bekijken. Kom telkens tot de conclusie dat ik zowel een onzichtbaar uiterlijk heb als dat ik mezelf ook helemaal niks vind, dat ik gewoon slechte genen bezit, dat ik het recht niet heb om te leven. Maar als een ander dan ook tegen je zegt dat je geen leuk persoon bent is dat wel een redelijke bevestiging van mijn angsten omdat ik daar geen controle over heb. Maar ik zie wel een beetje in dat niet alles aan mij ligt, dat er gewoon mensen zijn die geen empathy hebben of dit zichzelf hebben aangeleerd. Krijg ook wel vaak helaas de gedachtes dat ik niet begrijp waarom ik besta, wat ik hier doe en waarom we geen keuze hebben gekregen om te beslissen om te leven, waarom mensen van nature een overlevingsdrang hebben (en ik niet), waar mensen zich druk over maken over zinloze dingen, dat het leven totaal zinloos is etc. Allemaal dat soort gedachtes omdat ik zelf geen leven leid, geen afleiding heb.

quote:
Ik denk dat je anderen ook niet zoveel ruimte geeft om je niet zielig te vinden, als je hun problemen zo bagateliseert. Jezelf in bochten wringen om leuk gevonden te worden werkt niet, want je doet die dingen niet omdat je leuk bent of oprecht iets voor de ander wil doen. Omgekeerd kan een ander jou kennelijk ook geen plezier doen, want je denkt dat men het hoogstens uit medelijden zou doen ook al heb je je wel enigszins pro-actief opgesteld in die therapiegroep en daar wel ervaren dat het dus wel nut heeft om toch iets te proberen. [quote]

Nou ik moet wel eerlijk zeggen dat ik oprecht heel erg geïnteresseerd was in de anderen en dat het me dus geen moeite kostte om interesse te tonen in anderen, maar het klopt wel dat ik de problemen van de anderen enigszins bagatelliseer maar ik me daar wel bewust van ben en dat ik me niet voldoende kan inleven in anderen om een oordeel te vestigen. Dat het dus zomaar kan zijn dat de problemen die zij ervaren net zo erg kwa belevenis kunnen zijn als hoe dat is in mijn geval, andersom geldt misschien hetzelfde.

[quote]
Kun je iets bedenken wat jij leuk zou vinden om voor een ander te doen? Gewoon om een ander blij te maken, zonder dat je er iets voor terug hoeft?
Jazeker, dit is voor mij heel eenvoudig te beantwoorden.
Elke maandag en woensdag laat ik de hond uit van een persoon met kanker omdat die dat zelf niet kan doen vanwege die ziekte en chemokuren.
Ik rijd anderen van de therapie groep naar het station.
Ik pas op de katten van mijn buurvrouw, ik leen mijn schuur uit aan mijn buurvrouw zodat ze haar zooi erin kan zetten. Ik droeg een ongelooflijk zware piano vleugel naar boven voor de overburen, en nog veel meer waar ik even niet op kan komen. Ik doe eigenlijk alles voor anderen in de hoop om leuk gevonden te worden. Alleen het goede gevoel bij mij ontbreekt dat als ik bijvoorbeeld die hond uitlaat voor die persoon, dat ik er echt plezier uithaal om anderen te helpen... nee ik help juist anderen doordat ik mezelf niks waard vind. Maar ik weet dat dat dus komt omdat ik sub assertief ben (gebleken uit de therapie en dat hadden alle anderen ook).
Ik doe het gewoon omdat ik verder toch niks waard ben. Alle deuren blijven gesloten met zo'n kut uiterlijk, zonder uitstraling, charme, talentloos etc
Vroeger toen ik nog vrienden had... ja heel lang geleden was ik altijd de bob, zodat zij een leuke avond konden beleven. En als er af en toe een vriend een meisje meenam dan bracht ik hun beide dronken ook gewoon naar huis. En dan zei hij tegen die vriendin van " ja dat is mijn buddy hij is geweldig, doet alles voor me" Ik leende geld uit (verdiend bij bijbaan geldtransportbedrijf) aan vrienden (wat ik natuurlijk nooit terug kreeg). Tot een dag later vonden ze me dan altijd de goede buddy... maar dat verdween weer heel snel en ze kwamen al snel weer om nieuwe hulp vragen.

quote:
Waarom haal je hier wel je ziektebeeld als veroorzaker erbij en bij de andere stukjes niet? Wat is het verschil in jouw ogen?
Ik snap niet wat je bedoelt? Ik zie het niet als een ziekte maar als waarheid (maar ik heb de diagnose wel) De BDD overheerst mijn leven op werkelijk elk vlak. Alle beslissingen worden gemaakt vanuit mijn BDD gedachtes.

quote:
Waarom denk je dat het dan wel gaat? Wat gaat jou daar wel in doen geloven, terwijl je bij de andere dingen hierboven blijft vasthouden aan het verleden, medelijden etc.?
Ik geloof er pas in als mijn uiterlijk redelijk goed is.

quote:
Dat neem je niet alleen aan, je roept het actief op als jij jezelf down laat praten tegenover haar. Wel zo lekker dat ze daar dan met hartjes op reageert, zodat jij je confirmation bias weer binnen hebt.

Wanneer zeg je tegen haar dat je haar leuk vindt? Wanneer stuur jij haar hartjes terug? Moet zij daar eerst ook down voor praten en zo ja, wat zeg je dan terug?
Ze heeft een relatie maar ze zegt wel vaak dat ze me leuk vind. Ik stuur hartjes terug als ze lief over me typt. Zoals:

" But to be honest I truly don't understand why you won't find any girl to date? Seriously I just don't understand it. You look absolutely fine! Rly cute! And i've seen guys that were 10 times uglier and found at least some girl to be happy with? And on top of that you're a a really nice guy! You're smart and nice and I really like talking to you! So I just don't get why no girl is interested?? :( You can't live like this forever and you can't avoid situations like this forever! But I just don't know how to help you :/ All I can say is that I truly don't believe that there is no girl for you out there! What does your therapist give you as an advice for this?" Just know that I <3 you "

Dat voelt dus als medelijden en waar ik dus niks aan heb , hoe lief ook bedoeld. Ken haar al heel lang en ik doe bijna nooit zielig of zo bij haar...gebeurd maar 1 keer per jaar dat ik emo word.
pi_159940127
Jij had het ergens over geen charme, werk dan aan een goede houding. Iemand die zeker is van zichzelf straalt meer iit en zal ook minder belachelijk gemaakt worden. Ik zit zelf in de puberteit, dus herken het wel. Mijn ervaring leert als je lekker in je vel zit, voel je je minder belachelijk gemaakt en word je minder ook minder uitgelachen. Em ja iedereen wordt weleens uitgelachen.

Maar als je een vriendin wilt, maar geen vrouw aan durft te spreken kun je nog altijd een aziaat importeren. (Voor de mods: dit is geen grapje)
pi_159943650
Les één: luister niet naar de vrouwen in dit topic.
Les twee: Vrouwen zijn oppervlakkig. Wil jij je associëren met dat soort wezens? Zo ja, hul jezelf in de mooiste linnen en koop een paar deftige schoenen. het gaat allemaal om het oppervlak.
Les drie: Geniet van het alleen zijn, koester het. Ontzettend veel mannen in een relatie zijn in werkelijkheid doodongelukkig. Romantiseer het hebben van een relatie niet want de realiteit is vele malen verschrikkelijker. Elke dag seks? Dacht het niet! Elke maand seks? hahahah Wat ben je toch heerlijk naïef! Eens in het jaar? Misschien. Naar de Ikea terwijl jij wilt gamen. hahahahaha Hup, de auto in jij!

Werk aan jezelf. Ga fitnessen, lees boeken, hobbies, films, wandelen, fietsen, vrienden etc

Je hebt alleen zijn en je hebt eenzaamheid. Veel mensen in een relatie zijn eenzaam.
Tot het over is, dan zijn ze eenzaam en alleen.

[ Bericht 1% gewijzigd door jarulesghost op 15-02-2016 21:20:22 ]
  maandag 15 februari 2016 @ 22:35:46 #122
444765 GOLDFIN9ER
geen SILVERFIN9ER
pi_159950886
quote:
0s.gif Op maandag 15 februari 2016 19:32 schreef jarulesghost het volgende:
Les twee: Vrouwen zijn oppervlakkig. Wil jij je associëren met dat soort wezens? Zo ja, hul jezelf in de mooiste linnen en koop een paar deftige schoenen. het gaat allemaal om het oppervlak.
Les drie: Geniet van het alleen zijn, koester het. Ontzettend veel mannen in een relatie zijn in werkelijkheid doodongelukkig. Romantiseer het hebben van een relatie niet want de realiteit is vele malen verschrikkelijker. Elke dag seks? Dacht het niet! Elke maand seks? hahahah Wat ben je toch heerlijk naïef! Eens in het jaar? Misschien. Naar de Ikea terwijl jij wilt gamen. hahahahaha Hup, de auto in jij!

Werk aan jezelf. Ga fitnessen, lees boeken, hobbies, films, wandelen, fietsen, vrienden etc

Je hebt alleen zijn en je hebt eenzaamheid. Veel mensen in een relatie zijn eenzaam.
Jij bent ook heerlijk naïef en oppervlakkig en hebt schijnbaar slechte relaties gehad. Ook kom je bijzonder slaafs over.
pi_159956379
quote:

wat is dit haha. Maak jij maar een topic aan voor jouw eigen issues zal ik zeggen

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 16-02-2016 05:33:11 ]
pi_159957259
quote:

Ik heb medelijden met je als dit werkelijk je ervaringen zijn. Of heb je geen ervaringen en maak je dit jezelf wijs om het dragelijker te maken?
pi_159957388
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 februari 2016 08:56 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Ik heb medelijden met je als dit werkelijk je ervaringen zijn. Of heb je geen ervaringen en maak je dit jezelf wijs om het dragelijker te maken?
Of het is een troll, dat kan ook nog.
pi_159957546
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 februari 2016 09:08 schreef Sick_Little_Monkey het volgende:

[..]

Of het is een troll, dat kan ook nog.
Gezien zijn andere posts in r&p lijkt dat me aannemelijk, ja.
pi_159957822
quote:

Deze man weet.
Ja doei.
pi_159961474
-nee-

[ Bericht 96% gewijzigd door Copycat op 16-02-2016 17:59:20 ]
pi_159970473
quote:
1s.gif Op zondag 14 februari 2016 10:01 schreef madeliefff het volgende:

[..]

Stel jij pleased continu en loopt als een hondje achter een dame aan dan maakt dat je onaantrekkelijk voor het andere geslacht. Dat soort dingen zijn ook van belang he.
I know, ik heb al veel te vaak vrouwen overladen met complimenten en dat ik alles voor ze doe, maar dat ze mij eigenlijk helemaal niks vinden maar toch een tijdje blijven communiceren omdat ik ze aandacht geef en nog niks beters op het oog hebben op dat moment.
Maar ja in mijn situatie kan je ook bijna niet anders doen.
pi_159971440
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 februari 2016 19:06 schreef -Deluzion- het volgende:

[..]

I know, ik heb al veel te vaak vrouwen overladen met complimenten en dat ik alles voor ze doe, maar dat ze mij eigenlijk helemaal niks vinden maar toch een tijdje blijven communiceren omdat ik ze aandacht geef en nog niks beters op het oog hebben op dat moment.
Maar ja in mijn situatie kan je ook bijna niet anders doen.
Goh wat leuk, hebben ze dat tegen je gezegd. Ik denk over het algemeen dat ze dat niet zullen zeggen, maar dat jij dat denkt omdat jij jezelf zielig en lelijk vindt.
pi_159971773
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 februari 2016 19:38 schreef Fatoeman het volgende:

[..]

Goh wat leuk, hebben ze dat tegen je gezegd. Ik denk over het algemeen dat ze dat niet zullen zeggen, maar dat jij dat denkt omdat jij jezelf zielig en lelijk vindt.
Jawel, is me letterlijk gezegd. Eentje tenminste.
pi_159972096

[ Bericht 100% gewijzigd door -Deluzion- op 16-02-2016 19:55:46 ]
pi_159972139
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 februari 2016 19:55 schreef -Deluzion- het volgende:

Mooi! Nu genieten van het leven! Vrouwen horen onderaan je lijst te staan.
pi_159972182
-Check je dm-

[ Bericht 41% gewijzigd door Copycat op 16-02-2016 20:01:49 ]
pi_159972246
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 februari 2016 19:56 schreef jarulesghost het volgende:

[..]

Mooi! Nu genieten van het leven! Vrouwen horen onderaan je lijst te staan.
Idd, zo wil ik ook denken, en zo denk ik ook vaak, alleen het gevoel ontbreekt nog soms.
pi_159972600
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 februari 2016 19:59 schreef -Deluzion- het volgende:

[..]

Idd, zo wil ik ook denken, en zo denk ik ook vaak, alleen het gevoel ontbreekt nog soms.
Mijn Zeus dit gaat zo ontzettend cliche klinken maar ik doe het toch.
Wees content met jezelf. Met een devil may care houding kom je ver.
pi_160009384
quote:

Het probleem is dat ik bijvoorbeeld als ik ga sporten ook veel vrouwen zie in de gym. Dat is voor mij een probleem, want ik wil niet kijken naar iets wat ik nooit kan krijgen. Het voelt vergelijkbaar als iemand die levenslang gevangenisstraf heeft, die dan uit de raam de vrijheid kan zien en daarom maar de gordijnen dicht doet zodat hij er niet aan herinnerd wordt.

Verder wil ik nog graag in contact komen met mensen die ook hun hele leven ongewild alleen zijn gebleven en maagd zijn en zo. Want die waren er niet in mijn therapiegroep en dus praatte ik daar ook niet teveel over omdat ze zich geen voorstelling ervan konden maken hoe dat moet zijn.

Ik had ooit pm contact met iemand in dezelfde situatie en heel vergelijkbare dingen meemaakte, de herkenbaarheid was heel fijn om over te praten. Ik hoefde niet alles meer op te kroppen zeg maar :P Maar die persoon komt niet meer op fok denk ik.
  donderdag 18 februari 2016 @ 07:50:57 #138
416020 K44S
The bearded man
pi_160009882
quote:
0s.gif Op donderdag 18 februari 2016 02:10 schreef -Deluzion- het volgende:

[..]

Het probleem is dat ik bijvoorbeeld als ik ga sporten ook veel vrouwen zie in de gym. Dat is voor mij een probleem, want ik wil niet kijken naar iets wat ik nooit kan krijgen. Het voelt vergelijkbaar als iemand die levenslang gevangenisstraf heeft, die dan uit de raam de vrijheid kan zien en daarom maar de gordijnen dicht doet zodat hij er niet aan herinnerd wordt.

Verder wil ik nog graag in contact komen met mensen die ook hun hele leven ongewild alleen zijn gebleven en maagd zijn en zo. Want die waren er niet in mijn therapiegroep en dus praatte ik daar ook niet teveel over omdat ze zich geen voorstelling ervan konden maken hoe dat moet zijn.

Ik had ooit pm contact met iemand in dezelfde situatie en heel vergelijkbare dingen meemaakte, de herkenbaarheid was heel fijn om over te praten. Ik hoefde niet alles meer op te kroppen zeg maar :P Maar die persoon komt niet meer op fok denk ik.
Je zal verbaast staan wat je WEL kan krijgen.

Waarom is men zo gefocust op het moeten van een relatie? Ga eens een praatje aan ipv meteen je pik er in te willen stoppen.
The bearded man: “So many good tunes, I didn't have time to shave!”
pi_160031928
quote:
1s.gif Op donderdag 18 februari 2016 07:50 schreef K44S het volgende:

[..]

Je zal verbaast staan wat je WEL kan krijgen.

Blijf niet voor niets 31 jaar single hé :P
  donderdag 18 februari 2016 @ 23:40:09 #140
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_160031963
quote:
0s.gif Op donderdag 18 februari 2016 23:39 schreef -Deluzion- het volgende:

[..]

Blijf niet voor niets 31 jaar single hé :P
Beetje suf om vanaf je geboorte te rekenen. :')
pi_160034369
quote:
1s.gif Op donderdag 18 februari 2016 23:40 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Beetje suf om vanaf je geboorte te rekenen. :')
Ok ik overdrijf om het wat dramatischer te doen lijken maar je get the point :P
pi_160034593
quote:
1s.gif Op donderdag 18 februari 2016 07:50 schreef K44S het volgende:

[..]

Waarom is men zo gefocust op het moeten van een relatie? Ga eens een praatje aan ipv meteen je pik er in te willen stoppen.
Zo denk ik ook helemaal niet, maar ik heb een vrouwen fobie, op een plek waar veel vrouwen lopen zoals in de binnenstad in Utrecht, ziekenhuizen (waar ik therapie heb gevolgd), in het verkeer, op straat etc dan krijg ik hyperventilatie aanvallen. Ik denk dat dit komt doordat ik al vanaf jongs af aan mentaal ben gepest door vrouwen/meisjes. Daar is mijn zelfdestructief gedrag door ontstaan denk ik.
pi_160045326
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 februari 2016 04:39 schreef -Deluzion- het volgende:

[..]

Zo denk ik ook helemaal niet, maar ik heb een vrouwen fobie, op een plek waar veel vrouwen lopen zoals in de binnenstad in Utrecht, ziekenhuizen (waar ik therapie heb gevolgd), in het verkeer, op straat etc dan krijg ik hyperventilatie aanvallen. Ik denk dat dit komt doordat ik al vanaf jongs af aan mentaal ben gepest door vrouwen/meisjes. Daar is mijn zelfdestructief gedrag door ontstaan denk ik.
'Vrouwen fobie'? Het is zijn maar mensen. Ze laten scheten, poepen, zijn vaak onzeker( gebruik van maken) weten vaak niet wat ze willen, emotioneel, kinderachtig etc etc.
Daarom nemen mannen vaak het initiatief, vrouwen durven het niet, zijn net zo bang een blauwtje op te lopen( zelfs banger) Wat ik bedoel is dat vrouwen harstikke onzekere wezens zijn en vaak absoluut niet rationeel of logisch. Vrouwen zijn gefixeerd op uiterlijk, fysiek, kleding etc.
Maak er gebruik van ( hoe oppervlakkig het ook klinkt) Wees jezelf en wees een man. Jij bent de prijs! Jij bent de prijs!

[ Bericht 0% gewijzigd door jarulesghost op 19-02-2016 17:49:35 ]
pi_160052238
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 februari 2016 17:13 schreef jarulesghost het volgende:

[..]

'Vrouwen fobie'? Het is zijn maar mensen. Ze laten scheten, poepen, zijn vaak onzeker( gebruik van maken) weten vaak niet wat ze willen, emotioneel, kinderachtig etc etc.
Daarom nemen mannen vaak het initiatief, vrouwen durven het niet, zijn net zo bang een blauwtje op te lopen( zelfs banger) Wat ik bedoel is dat vrouwen harstikke onzekere wezens zijn en vaak absoluut niet rationeel of logisch. Vrouwen zijn gefixeerd op uiterlijk, fysiek, kleding etc.
Maak er gebruik van ( hoe oppervlakkig het ook klinkt) Wees jezelf en wees een man. Jij bent de prijs! Jij bent de prijs!
Kortpittigjes zijn vaak zekerder dan de gemiddelde kerel :')
pi_160065903
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 februari 2016 17:13 schreef jarulesghost het volgende:

[..]

Nope ze zijn er op uit om mij te vernietigen.
pi_160066117
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 februari 2016 12:51 schreef -Deluzion- het volgende:

[..]

Gast :') het enige wat jou vernietigd zijn je eigen waanbeelden :(
Your life is your life: go all the way
https://youtu.be/2lK4LrD8Ii4
pi_160066121
quote:

[..]

Klopt, zo belangrijk ben jij.0
pi_160066153
Your life is your life: go all the way
https://youtu.be/2lK4LrD8Ii4
pi_160067174
quote:

[..]

Gast... Even serieus, denk eens een keer normaal na. Als je dat nu nog steeds niet kan, moet je een psycholoog opzoeken.
pi_160067320
quote:

[..]

:')
pi_160067448
Je boeit helaas niemand genoeg om zulke gedachten over je te hebben.
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
  zaterdag 20 februari 2016 @ 14:19:21 #152
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_160067490
quote:

[..]

Tuurlijk.
pi_160067914
Luister niet naar de hamsters, ze hebben het al moeilijk genoeg met het feit dat ze over pakweg vijf jaar alleen en uitgeblust op de bank zitten met hun kat en ipad. :D
pi_160068112
quote:

[..]

Voor iemand zonder eigenwaarde heb je best een flink ego.
pi_160069016
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 februari 2016 14:58 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Voor iemand zonder eigenwaarde heb je best een flink ego.
Dat is met al die supermaagden hier.
De één vindt dat ie recht heeft op een 18-jarige studente, de ander heeft wel een waardeoordeel over alles wat los of vast zit (vooral de mensen die wel relaties hebben) en deze vindt zichzelf kennelijk zo belangrijk dat de hele vrouwelijke wereldbevolking het op hem gemunt heeft.

[ Bericht 11% gewijzigd door Sick_Little_Monkey op 20-02-2016 15:47:58 ]
pi_160069368
-doe normaal-

[ Bericht 49% gewijzigd door Copycat op 20-02-2016 16:18:00 ]
pi_160069497
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 februari 2016 13:04 schreef Wimperkruller het volgende:

[..]

Klopt, zo belangrijk ben jij.0
Nee, het is natuurlijk instinct. Zodra ik ergens ben willen ze eigenlijk dat ik er niet ben vanwege slechte genen. En ik heb tig voorbeelden.
pi_160069506
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 februari 2016 14:16 schreef DancingPhoebe het volgende:
Je boeit helaas niemand genoeg om zulke gedachten over je te hebben.
Daarom juist, ik boei niet en daarom krijgen ze zulke gedachtes.
  Moderator zaterdag 20 februari 2016 @ 16:02:13 #159
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_160069544
quote:

[..]

Welja, je beseft niet hoeveel misplaatste arrogantie uit deze opmerking spreekt. :')
Breitling - Instruments for Professionals
pi_160069554
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 februari 2016 15:37 schreef Sick_Little_Monkey het volgende:

[..]

Dat is met al die supermaagden hier.
De één vindt dat ie recht heeft op een 18-jarige studente, de ander heeft wel een waardeoordeel over alles wat los of vast zit (vooral de mensen die wel relaties hebben) en deze vindt zichzelf kennelijk zo belangrijk dat de hele vrouwelijke wereldbevolking het op hem gemunt heeft.
"deze" je praat over mij alsof ik een stuk vlees ben of zo. De gehele vrouwelijke wereldbevolking vindt mij inderdaad onaantrekkelijk dit weet ik 100% zeker. Zolang ik maar bij ze uit de buurt blijf is er niks aan de hand.
pi_160069604
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 februari 2016 16:02 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Welja, je beseft niet hoeveel misplaatste arrogantie uit deze opmerking spreekt. :')
Nee het wordt verkeerd geïnterpreteerd. Ik bedoel in elke omgeving waar ik kom en met ze in contact kom (wat sowieso alleen geforceerd gebeurd) krijgen ze die gedachtes.
Voor de rest ben ik gewoon compleet onzichtbaar.
pi_160069672
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 februari 2016 16:03 schreef jarulesghost het volgende:

[..]

Meneer, wat doet het er toe wat vrouwen van je vinden/denken? Het kan echt niemand schelen wat een vrouw denkt.
Nou mijn zelfvertrouwen is beneden het vriespunt daardoor, door alle afwijzingen en zo. Zodra er vrouwen te dicht in mijn buurt komen dan krijg ik vluchtgedrag.
Maar het is moeilijk indenken voor de meeste hier, als je 31 bent zonder ervaringen met enkel afwijzingen.
pi_160069808
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 februari 2016 16:09 schreef -Deluzion- het volgende:

[..]

Nou mijn zelfvertrouwen is beneden het vriespunt daardoor, door alle afwijzingen en zo. Zodra er vrouwen te dicht in mijn buurt komen dan krijg ik vluchtgedrag.
Maar het is moeilijk indenken voor de meeste hier, als je 31 bent zonder ervaringen met enkel afwijzingen.
Nooit bij vrouwen in de buurt durven komen maar wel precies menen te weten wat er in alle hoofden van die vrouwen omgaat. Euhh juist ja, klinkt verdomde logisch.

[ Bericht 14% gewijzigd door Copycat op 20-02-2016 16:19:32 (Verwijderde post is verwijderd ) ]
A man is not old until regrets take the place of dreams.
pi_160069820
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 februari 2016 16:09 schreef -Deluzion- het volgende:

[..]

Mannelijke fantasie is zowel een zegen als een vloek. Je mist echt niets.
Geloof me, je hebt nu een leeftijd bereikt dat vrouwen je wel zullen zien zitten. Maar dat is natuurlijk omdat ze willen 'settelen(lees: ontzettend veel [penis in mijn vagijn gehad en nu mag jij een keertje)' en een werkpaard nodig hebben om rotzooi te kunnen bekostigen die je niet nodig hebt.
pi_160069863
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 februari 2016 16:15 schreef habitue het volgende:

[..]

Man man man wat een gefrustreerde mannetjes op dit forum overal.

[..]

Nooit bij vrouwen in de buurt durven komen maar wel precies menen te weten wat er in alle hoofden van die vrouwen omgaat. Euhh juist ja, klinkt verdomde logisch.
Het is ook niet plotseling onstaan, Gebaseerd op alle afwijzingen en ervaringen die ik heb meegemaakt en dat zijn er heel erg veel, ben ik tot die conclusie gekomen. Vrouwen moeten mij gewoon niet, en ik snap ook waarom, ik ben het ook met ze eens.
  zaterdag 20 februari 2016 @ 16:21:02 #166
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_160069933
En ho maar weer met dat suffe getroll.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_160070079
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 februari 2016 16:17 schreef -Deluzion- het volgende:

[..]

Het is ook niet plotseling onstaan, Gebaseerd op alle afwijzingen en ervaringen die ik heb meegemaakt en dat zijn er heel erg veel, ben ik tot die conclusie gekomen. Vrouwen moeten mij gewoon niet, en ik snap ook waarom, ik ben het ook met ze eens.
Hierom moeten ze je niet. Selffulfilling prophecy.
pi_160070254
quote:
3s.gif Op zaterdag 20 februari 2016 16:28 schreef habitue het volgende:

[..]

Hierom moeten ze je niet. Selffulfilling prophecy.
Onzin, ze moeten me niet omdat ik er gewoon ondermaats uitzie kwa gezicht. Als ik er leuk had uitgezien dan was ik nooit zonder ervaringen gebleven tot mn 31ste.
pi_160070271
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 februari 2016 16:27 schreef jarulesghost het volgende:

[..]

Zucht, wat maakt het uit wat vrouwen van je vinden?
Dit zijn dezelfde mensen die shoppen en hangen op een terras als hobbies zien.
Niet zoveel, maar dat er geen eentje is die me iets vind dat is het vervelende.
  zaterdag 20 februari 2016 @ 16:38:41 #170
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_160070297
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 februari 2016 16:37 schreef -Deluzion- het volgende:

[..]

Onzin, ze moeten me niet omdat ik er gewoon ondermaats uitzie kwa gezicht.
Dat is je BDD.
pi_160070372
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 februari 2016 16:38 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Dat is je BDD.
Ja, daar komen we steeds bij terug. Discussie erover is ook onmogelijk, want wij zien het allemaal verkeerd.
Op maandag 5 september 2016 23:16 schreef -Deluzion- het volgende:
En ik antwoord liever niet op Fascination. aka Alex Vause.
pi_160070452
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 februari 2016 16:37 schreef -Deluzion- het volgende:

[..]

Onzin, ze moeten me niet omdat ik er gewoon ondermaats uitzie kwa gezicht. Als ik er leuk had uitgezien dan was ik nooit zonder ervaringen gebleven tot mn 31ste.
Genoeg mensen met verminkte gezichten, verlamde lichamen etc die wel een relatie hebben. Het is je negatieve houding, verstoorde zelfbeeld dat tegen je werkt. BDD? (Geen idee wat dat is. :P )
pi_160070457
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 februari 2016 16:42 schreef Fascination het volgende:

[..]

Ja, daar komen we steeds bij terug. Discussie erover is ook onmogelijk, want wij zien het allemaal verkeerd.
Precies net als het feit dat vroeger iedereen dacht dat de aarde plat was.
pi_160070513
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 februari 2016 16:38 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Dat is je BDD.
Te makkelijk om daar alles op af te schuiven.
  zaterdag 20 februari 2016 @ 16:52:03 #175
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_160070627
Opgeruimd staat netjes.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
  zaterdag 20 februari 2016 @ 16:53:19 #176
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_160070654
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 februari 2016 16:47 schreef -Deluzion- het volgende:

[..]

Uit je ziekelijk ingebeelde lelijkheid vloeit het meeste wel voort.
pi_160070662
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 februari 2016 16:47 schreef -Deluzion- het volgende:

[..]

Ook lekker makkelijk om alles op alle vrouwen af te schuiven.
pi_160070941
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 februari 2016 16:17 schreef -Deluzion- het volgende:

[..]

Wat is het probleem dan?
pi_160071202
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 februari 2016 16:53 schreef Sick_Little_Monkey het volgende:

[..]

Ook lekker makkelijk om alles op alle vrouwen af te schuiven.
Doe ik niet, ik schuif alles af op mijn foutieve genen. De natuur maakt volop fouten.
  zaterdag 20 februari 2016 @ 18:08:44 #180
444765 GOLDFIN9ER
geen SILVERFIN9ER
pi_160072172
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 februari 2016 17:16 schreef -Deluzion- het volgende:

[..]

Doe ik niet, ik schuif alles af op mijn foutieve genen. De natuur maakt volop fouten.
Ok duidelijk. Niets aan te doen, accepteren en niet meer mekkeren er over dan.
pi_160072374
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 februari 2016 18:08 schreef GOLDFIN9ER het volgende:

[..]

Ok duidelijk. Niets aan te doen, accepteren en niet meer mekkeren er over dan.
Inderdaad dat doe ik al 11 jaar of zo. Alleen soms het is het frustrerend dat je niet leuk gevonden wordt :(
  zaterdag 20 februari 2016 @ 18:55:32 #182
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_160072914
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 februari 2016 18:19 schreef -Deluzion- het volgende:

[..]

Inderdaad dat doe ik al 11 jaar of zo. Alleen soms het is het frustrerend dat je niet leuk gevonden wordt :(
Weet je wat het is, je zeurt en gedraagt je als een slachtoffer. Mee stoppen en de wereld ligt voor je open.
  zaterdag 20 februari 2016 @ 19:23:32 #183
262 Re
Kiss & Swallow
pi_160073422
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 februari 2016 18:55 schreef Tinkepink het volgende:

[..]

Weet je wat het is, je zeurt en gedraagt je als een slachtoffer. Mee stoppen en de wereld ligt voor je open.
hij geeft een label dus daar mag hij zich achter verschuilen -O-
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  zaterdag 20 februari 2016 @ 19:29:59 #184
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_160073573
quote:
3s.gif Op zaterdag 20 februari 2016 19:23 schreef Re het volgende:

[..]

hij geeft een label dus daar mag hij zich achter verschuilen -O-
Verschuilt hij zich achter zijn label of achter zijn ingebeelde lelijkheid?
pi_160073584
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 februari 2016 18:19 schreef -Deluzion- het volgende:

[..]

Met geld kom je ook een heel eind.
pi_160073740
quote:
12s.gif Op zaterdag 20 februari 2016 19:30 schreef Luppie0110 het volgende:

[..]

Dat betwijfel ik. Je trekt met geld heus wel wat vrouwen aan, maar dat zijn meer geldknuffelaars en het gaat niet op een spontane manier. Ik denk niet dat dat voor ts een oplossing kan zijn.
pi_160073964
quote:
12s.gif Op zaterdag 20 februari 2016 19:30 schreef Luppie0110 het volgende:

[..]

Dat zeggen vooral mensen zonder ervaring met veel geld hebben. Als je nu ineens 200.000 euro op je bank hebt staan, krijg je echt niet opeens snel een vriendin hoor als je je mentale problemen nog steeds niet hebt opgelost en in een sociaal isolement zit.

[ Bericht 0% gewijzigd door habitue op 20-02-2016 19:51:52 ]
pi_160083901
TS, wordt eens positiever. Als je positiever bent zul je merken dat je een stuk minder snel belachelijk wordt gemaakt als dat je zou denken. :s) Been there, done that. En als ze je belachelijk maken, gewoon schijt hebben.
pi_160085672
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 februari 2016 16:45 schreef habitue het volgende:

[..]

Genoeg mensen met verminkte gezichten, verlamde lichamen etc die wel een relatie hebben. Het is je negatieve houding, verstoorde zelfbeeld dat tegen je werkt. BDD? (Geen idee wat dat is. :P )
Precies dit...
pi_160085965
Body Dismorphic Disorder. TS ziet er hartstikke normaal en leuk uit.
Ja doei.
pi_160086661
quote:
0s.gif Op zondag 21 februari 2016 08:56 schreef motorbloempje het volgende:
Body Dismorphic Disorder. TS ziet er hartstikke normaal en leuk uit.
Zucht, gemanipuleerde foto's had ik al eerder aangegeven :) Zo erg bewerkt dat het niet meer realistisch is. Maar met diverse ingrepen kan ik dat resultaat misschien wel halen :)
pi_160110653
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 februari 2016 19:29 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Ik begin steeds grijzer te worden, misschien trek ik binnenkort een ander soort vrouwenvolk aan :)
pi_160110919
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 februari 2016 19:29 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Het is natuurlijk wel wat meer dan ingebeelde lelijkheid. De lelijkheid of het 'defect' kan ingebeeld zijn, of niet. In het laatste geval is de ernst van het defect overdreven. Het is het best te vergelijken met OCD, iets wat ook niet logisch is, maar waarmee iemand tevens het grootste gedeelte van de dag bezig kan zijn. Handelingen om de angst weg te nemen, zeg maar. Depressie en sociale angst zijn ook erg aanwezig.

Het is dus logisch om te denken "genoeg lelijke mensen met een vriendin, dus voor mij zou het ook geen belemmering moeten zijn," net zoals het logisch is dat je niet 100 keer op een dag je handen hoeft te wassen om niet ziek te worden, maar de overtuiging (en vooral de angst) zit zo diep dat je daar niet met simpele logica van af kan worden gebracht.

Sociale isolatie is dus niet vreemd. Het is dus wel knap van TS dat hij nu vriendschappen heeft die hij ook probeert actief te onderhouden, iets wat hem al uit zijn isolement haalt. Een belangrijke eerste stap. Het klinkt wel alsof hij bij de rest nog veel hulp nodig zal hebben. Zijn focus moet niet een relatie zijn, maar zijn eigenwaarde. Anders gaat het in een relatie ook niet goed. Dan voelt iemand zich op een gegeven moment meer therapeut dan wat anders, verwacht ik. Een positie die je niet wilt en kunt verdragen als de problemen ernstige vormen aannemen (mijn ervaring).

Exposure schijnt goed te werken, net zoals met andere angststoornissen. Kleine stapjes, natuurlijk. Er zal niet meteen worden gevraagd om naar jezelf in daglicht in een spiegel te kijken, bijvoorbeeld. Het 'checken' van reflecties (obsessief gedrag) en om vragen om bevestiging zijn ook belangrijke aspecten van het ziektebeeld.

Misschien helpt dit om wat duidelijkheid te scheppen over BDD. Anders zijn wikipedia en deze site ook goede bronnen.
  maandag 22 februari 2016 @ 08:15:03 #194
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_160111041
Ik snap denk ik wel wat BDD inhoudt, maar ik zie TS zich daar niet achter verschuilen. Het is imo zijn 'lelijkheid' die TS ziet als reden voor alle afwijzing. Het inzicht in zijn ziekte zie ik niet bij hem.
pi_160111077
quote:
1s.gif Op maandag 22 februari 2016 08:15 schreef Lienekien het volgende:
Ik snap denk ik wel wat BDD inhoudt, maar ik zie TS zich daar niet achter verschuilen. Het is imo zijn 'lelijkheid' die TS ziet als reden voor alle afwijzing. Het inzicht in zijn ziekte zie ik niet bij hem.
Dat klopt. Maar gebrekkig ziekte-inzicht is bij BDD niet vreemd. Als zijn 'lelijkheid' daarbij nog eens bevestigd wordt op datingsites zoals hij zelf zegt...

En nogmaals, je kunt lelijk zijn én BDD hebben. Dat weet hij. Dus die wetenschap maakt het nog lastiger om de overtuiging kwijt te raken dat hij echt afzichtelijk is.
  maandag 22 februari 2016 @ 08:42:39 #196
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_160111239
Hebben we nou ergens een discussie over, eigenlijk?
pi_160111245
quote:
1s.gif Op maandag 22 februari 2016 08:42 schreef Lienekien het volgende:
Hebben we nou ergens een discussie over, eigenlijk?
Als we het eens zijn niet.
  maandag 22 februari 2016 @ 08:44:30 #198
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_160111254
quote:
10s.gif Op maandag 22 februari 2016 08:43 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Als we het eens zijn niet.
Maar waarover?
pi_160111301
quote:
1s.gif Op maandag 22 februari 2016 08:44 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Maar waarover?
Je hebt gewoon gelijk, het was eigenlijk meer een aanvulling.

Afijn, het woord verder maar weer aan TS dan. :)

[ Bericht 28% gewijzigd door -Strawberry- op 22-02-2016 09:03:35 ]
  maandag 22 februari 2016 @ 10:32:06 #200
454081 LonerForLife
Pretentieloos hedonistisch
pi_160112533
quote:
0s.gif Op maandag 15 februari 2016 00:15 schreef -Deluzion- het volgende:
Maar ik blijf wel het liefst zo ver mogelijk uit hun buurt want ik blijf altijd het gevoel behouden dat ik hun kostbare tijd verspeeld en dat ik liever niet in hun blikveld wil zijn omdat het pijn aan hun ogen moet doen.
Hoe gaat dit dan tijdens je werk als er ook vrouwen werkzaam zijn? Woon je dan ook geen vergaderingen bij waar vrouwen aanwezig zijn of stel je dan professioneel op? Of heb je een baan waar geen vrouwen zijn? Tijdens zakelijk contact en op jouw leeftijd boeit toch ook niemand hoe jij er uitziet?

Met de jaren die verstrijken ga ik steeds minder belang hechten aan mijn uiterlijk, hoogstens dat ik representatief moet overkomen en daar slaag altijd in. Aangezien je 31 bent, ervaar en veronderstel ik dat uiterlijk dan toch minder belangrijk is dan voor een 17-jarige die elke weekend uitgaat en helemaal top uit wil zien. Dus m.a.w., is dit niet een probleem dat met de tijd vermindert of ervaar je dat niet zo?

Ik bevind me zelf ook aan de onderkant van de maatschappij, maar ik heb nog genoeg bezigheden en een studie waarmee ik me vermaak. Ik lees bij jou niet echt dat je iets hebt gevonden als afleiding van jouw uiterlijke fixatie.

[ Bericht 0% gewijzigd door LonerForLife op 22-02-2016 10:39:34 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')