Puike foto van Tem.quote:Op woensdag 18 november 2015 19:56 schreef GSbrder het volgende:
Iedereen is welkom, vooral Anton.
[ afbeelding ]
Het is eerlijk gezegd vreselijk. Altijd op zoek naar de landen met de goedkoopste arbeid. Zijn de condities in een derdewereldland beter, dan gaan ze naar een ander land waar de lonen nog lager zijn. Tevens profiteren ze van landen zonder strenge wetten die werknemers tegen bedrijven beschermen. Vaak is het zelfs zo dat ze niet lid mogen zijn van een vakbond. Het is een race to the bottom.quote:Op woensdag 18 november 2015 19:52 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Hoezo, dat is goed voor de werkgelegenheid in derdewereldlanden. Kan geen ontwikkelingshulp tegenop.
Had ik nog maar zulk haar.quote:
Ben je eigenlijk zelf lid van een vakbond?quote:Op woensdag 18 november 2015 19:58 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Het is eerlijk gezegd vreselijk. Altijd op zoek naar de landen met de goedkoopste arbeid. Zijn de condities in een derdewereldland beter, dan gaan ze naar een ander land waar de lonen nog lager zijn. Tevens profiteren ze van landen zonder strenge wetten die werknemers tegen bedrijven beschermt. Vaak is het zelfs zo dat ze niet lid mogen zijn van een vakbond. Het is een race to the bottom.
Daarnaast is het goedkope massaproductie, slechte kwaliteit en vind ik het gewoon naar dat mensen altijd denken zoveel kleding nodig te hebben. Als mensen producten kopen lijkt het wel alsof ze niet beseffen wat er allemaal heeft plaatsgevonden voor het product. Daar zit keiharde fysieke arbeid achter. En hoe meer je ervan koopt, hoe meer mensen ervoor moeten werken. Eigenlijk toch een heel krom systeem? Ik vind het een naar idee dat mensen het zo vanzelfsprekend vinden om hele goedkope shit te kopen massaal waar mensen voor werken terwijl ze het niet nodig hebben.
Hap.quote:Op woensdag 18 november 2015 19:58 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Het is eerlijk gezegd vreselijk. Altijd op zoek naar de landen met de goedkoopste arbeid. Zijn de condities in een derdewereldland beter, dan gaan ze naar een ander land waar de lonen nog lager zijn. Tevens profiteren ze van landen zonder strenge wetten die werknemers tegen bedrijven beschermen. Vaak is het zelfs zo dat ze niet lid mogen zijn van een vakbond. Het is een race to the bottom.
Daarnaast is het goedkope massaproductie, slechte kwaliteit en vind ik het gewoon naar dat mensen altijd denken zoveel kleding nodig te hebben. Als mensen producten kopen lijkt het wel alsof ze niet beseffen wat er allemaal heeft plaatsgevonden voor het product. Daar zit keiharde fysieke arbeid achter. En hoe meer je ervan koopt, hoe meer mensen ervoor moeten werken. Eigenlijk toch een heel krom systeem? Ik vind het een naar idee dat mensen het zo vanzelfsprekend vinden om hele goedkope shit te kopen massaal waar mensen voor werken terwijl ze het niet nodig hebben.
Daarom maatpakken. Doe je jaren mee.quote:Op woensdag 18 november 2015 19:58 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Nee.quote:Op woensdag 18 november 2015 19:58 schreef Reya het volgende:
[..]
Ben je eigenlijk zelf lid van een vakbond?
Je kunt veel zeggen, maar volgens mij doet Spekman best lang met zijn truien.quote:Op woensdag 18 november 2015 19:59 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Daarom maatpakken. Doe je jaren mee.
Maar nee, liever elke week een nieuwe Spekmantrui.
Druk druk druk.quote:Op woensdag 18 november 2015 19:59 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Nee.Ik moet er eens over denken. Maar aan de andere kant, ik ben nog student hé. En een dagje per week werk ik.
Lekker wokken?quote:Op woensdag 18 november 2015 19:59 schreef KoosVogels het volgende:
GS gaat op kosten van de baas op wintersport. Dat verbaast me ook niets.
De afgelopen jaren betekende een bedrijfsuitje bij ons uit eten gaan naar een tent waar je zelf moet koken en je ook nog eens de helft uit eigen zak mag betalen.
Hahaha, wat een armoe. Ik zou niet eens gaan in dat geval.quote:Op woensdag 18 november 2015 19:59 schreef KoosVogels het volgende:
De afgelopen jaren betekende een bedrijfsuitje bij ons uit eten gaan naar een tent waar je zelf moet koken en je ook nog eens de helft uit eigen zak mag betalen.
Wij ook. Alles wordt betaald, inclusief drank.quote:Op woensdag 18 november 2015 19:59 schreef KoosVogels het volgende:
Denk niet zo lang als Rutte met z'n Ogers.quote:Op woensdag 18 november 2015 19:59 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Je kunt veel zeggen, maar volgens mij doet Spekman best lang met zijn truien.
Tegenvallend, Robin.quote:Op woensdag 18 november 2015 19:59 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Nee.Ik moet er eens over denken. Maar aan de andere kant, ik ben nog student hé. En een dagje per week werk ik.
Een dagje. Ik moet er niet aan denken.quote:
Tsja, ik zat erover te denken om lid te worden van IWW. Een vakbond moet internationaal zijn naar mijn mening.quote:
Dacht ook dat het standaard was.quote:Op woensdag 18 november 2015 20:01 schreef eriksd het volgende:
[..]
Wij ook. Alles wordt betaald, inclusief drank.
Rijke tatta's zijn jullie, ik ga enkel regelmatig uit eten op rekening van de baas.quote:Op woensdag 18 november 2015 20:02 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Dacht ook dat het standaard was.
Ik had me er wel eens eerder over uitgelaten, maar ik snap je verwarring wel.quote:Op woensdag 18 november 2015 20:00 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Pls Janneke. Er zijn mensen die echt zo denken dus ik weet niet of het een troll is of niet.
Nee, was een of andere Turkse toko in Apeldoorn.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |