Ik wist niet dat we onze cultuur naar Saoedi Arabie exporteerden, kun je mij meer vertellenquote:Op donderdag 26 november 2015 18:24 schreef erodome het volgende:
Je weet dat dit juist andersom is, dat hier juist die eigen cultuur zwaarder wordt onderstreept? Het laicisme van Frankrijk?
Zoek eens op wat laicisme betekend en dat in combi met de franse cultuur....quote:Op donderdag 26 november 2015 18:32 schreef Oud_student het volgende:
[..]
Ik wist niet dat we onze cultuur naar Saoedi Arabie exporteerden, kun je mij meer vertellen
Dat slaat op het laicisme wat in Frankrijk aanwezig is en vrij diep in de cultuur zit.quote:in het kader van de scheiding van kerk en staat
Altijd prachtig die mensen die redeneren vanuit hun emoties. "Joah, zwarte piet lijkt op een blackface, dus het zal wel een karikatuur van een neger moeten voorstellen, want die Nederlanders hebben een koloniaal verleden."quote:Op donderdag 26 november 2015 15:08 schreef Montagui het volgende:
[..]
En het bombarderen en indoctrineren via, en door, de media gaat maar door.....
http://www.nrc.nl/handels(...)-zwarte-piet-1564243
[..]
[..]
Man man man, het vermoorden van homoseksuelen in Oeganda vergelijken met Zwarte Piet.![]()
En ook dat mensen racistisch reageren heeft niets met Zwarte Piet te maken maar 100% met die mensen zelf.
Deze man snapt er dus geen hout van......maar ook deze man krijgt een flink podium:
[..]
Ook dit is weer kul. Iedereen mag meedoen. Niemand wordt buitengesloten. Ook hier is het de mens zelf die zich buitensluit. Ook daar heeft Zwarte Piet niets mee van doen. Sterker nog, Zwarte Piet zelf is een toonbeeld van anti-discriminatie doordat zwart geschminkt iedereen gelijk is. Huidskleur is totaal niet relevant. Iedereen is gitzwart. Top!
Minions, die zoeken toch de grootste slechterik om te kunnen dienen??quote:Op vrijdag 27 november 2015 10:15 schreef Zelva het volgende:
Minions in plaats van zwarte piet op school
"Nee hoor, we willen Piet niet verbieden!"quote:Op vrijdag 27 november 2015 10:15 schreef Zelva het volgende:
Minions in plaats van zwarte piet op school
Oh, jij kijkt dus alleen naar 1 kant. Goed om te weten.quote:Op woensdag 25 november 2015 12:33 schreef Copycat het volgende:
[..]
Bedreigde hij daarbij ook zijn tegenstanders?
Je kunt niet vroeg genoeg beginnen met het leren van kinderen dat misdaad en achterbaksheid loontquote:Op vrijdag 27 november 2015 13:31 schreef erodome het volgende:
[..]
Minions, die zoeken toch de grootste slechterik om te kunnen dienen??![]()
![]()
![]()
quote:Op vrijdag 27 november 2015 13:33 schreef Scorpie het volgende:
[..]
"Nee hoor, we willen Piet niet verbieden!"
Je hoort het de antipieten nog roepen. Droeftoeters.
Het gaat steeds iets verder.quote:“Piet blijft een stereotype, welke kleur hij ook heeft. En dat willen we niet.”
http://www.duic.nl/nieuws(...)-op-een-basisschool/
Ik vind minions wel een beetje racistisch tegenover Aziaten. Kan natuurlijk niet.quote:Op vrijdag 27 november 2015 14:03 schreef Specularium het volgende:
[..]
[..]
Het gaat steeds iets verder.
Ik las laatst in het NRC dat ik mij als blanke man niet mag bezighouden met het aanpassen van Zwarte Piet want dat zou een slechts een geste zijn tegenover mijn donkere medemens.quote:Op donderdag 26 november 2015 18:27 schreef sp3c het volgende:
vorig jaar zaten we rond deze tijd trouwens in deeltje 65!
het is altijd beter als je voor jezelf denkt en niet je mening voor laat schrijven door opiniepagina'squote:Op vrijdag 27 november 2015 14:44 schreef Prutzenberg het volgende:
[..]
Ik las laatst in het NRC dat ik mij als blanke man niet mag bezighouden met het aanpassen van Zwarte Piet want dat zou een slechts een geste zijn tegenover mijn donkere medemens.
Tja, dan rest mij niets anders dan Sinterklaas vieren zoals vanouds en vele met mij.
Het is ook geen discussie meer aan het worden. Dit jaar zijn er weer procentueel meer mensen die het best vinden als Pieten veranderen qua uiterlijk.quote:Op donderdag 26 november 2015 18:27 schreef sp3c het volgende:
vorig jaar zaten we rond deze tijd trouwens in deeltje 65!
Er spelen zich momenteel wel belangrijkere dingen af in de wereld dan zwartefuckingpiet.quote:Op vrijdag 27 november 2015 18:19 schreef Falco het volgende:
[..]
Het is ook geen discussie meer aan het worden. Dit jaar zijn er weer procentueel meer mensen die het best vinden als Pieten veranderen qua uiterlijk.
Bron?quote:Op vrijdag 27 november 2015 18:19 schreef Falco het volgende:
[..]
Het is ook geen discussie meer aan het worden. Dit jaar zijn er weer procentueel meer mensen die het best vinden als Pieten veranderen qua uiterlijk.
Bron?quote:Op vrijdag 27 november 2015 18:19 schreef Falco het volgende:
[..]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |