abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 25 november 2015 @ 08:22:45 #151
429573 KingRadler
King of the Radler
pi_157804021
dat ouders bepalen wat een kind moet kijken.
zie het al voor me kind wil Sinterklaasjournaal kijken zit te huilen omdat ouders het niet meer willen.
pi_157804153
quote:
10s.gif Op dinsdag 24 november 2015 22:56 schreef Copycat het volgende:
De nek om wil draaien. Omdat een aspect aan de huidige tijd wordt aangepast.

Dra-ma!
Welke huidige tijd? Dat bijna 85% van de NL'ers ZP prima vindt, maar het toch wordt aangepast aan een aantal schreeuwerds?

Je kunt ook denken: jammerdannietmijnfeestje en er voor kiezen er gewoon geen punt van te maken. Maaaar in NL heeft iedereen een mening en die moet opgedrongen worden aan de ander, op welke manier dan ook. De overdreven poltieke correctheid die continu maar gevoed moet worden, kansloos. Zo ook hema.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_157804157
quote:
0s.gif Op woensdag 25 november 2015 08:22 schreef KingRadler het volgende:
dat ouders bepalen wat een kind moet kijken.
zie het al voor me kind wil Sinterklaasjournaal kijken zit te huilen omdat ouders het niet meer willen.
Zet je toch de BE versie aan?
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  woensdag 25 november 2015 @ 08:51:45 #154
429573 KingRadler
King of the Radler
pi_157804248
quote:
0s.gif Op woensdag 25 november 2015 08:42 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Zet je toch de BE versie aan?
thnx :)
pi_157804320
quote:
10s.gif Op woensdag 25 november 2015 07:24 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Bijna net zo erg als kindertjes niet mee te laten doen omdat Zwarte Piet zwart is. Oh, maar dat mogen we niet zeggen want raciesme en dieskriemienasie!!
ja maar dat is anders, begrijp dat nou! :{
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
  woensdag 25 november 2015 @ 09:03:50 #156
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_157804347
Nee, dat is even idioot. Het is en blijft een kinderfeest. Houd je pietmening daar gewoon buiten als ouder ipv jouw mening aan je kind op te dringen.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_157804496
quote:
14s.gif Op woensdag 25 november 2015 09:03 schreef Copycat het volgende:
Nee, dat is even idioot. Het is en blijft een kinderfeest. Houd je pietmening daar gewoon buiten als ouder ipv jouw mening aan je kind op te dringen.
Nee, dat doen de anti-Pieten beweging met medewerking van diverse media wel voor je.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
  woensdag 25 november 2015 @ 09:26:12 #158
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_157804602
Ik dacht dat witwassen verboden was? Kunnen we aangifte doen tegen het Sinterklaasjournaal?
pi_157804654
quote:
0s.gif Op woensdag 25 november 2015 09:18 schreef Montagui het volgende:

[..]

Nee, dat doen de anti-Pieten beweging met medewerking van diverse media wel voor je.
Was dat voorheen anders?

Of mogen diverse media dat niet zelf bepalen...
Zoals ze het voorheen ook deden.

Of hebben ze dat voorheen niet zelf bepaald dan :?
pi_157804703
quote:
1s.gif Op woensdag 25 november 2015 09:29 schreef anonymoussie het volgende:

[..]

Was dat voorheen anders?

Of mogen diverse media dat niet zelf bepalen...
Zoals ze het voorheen ook deden.

Of hebben ze dat voorheen niet zelf bepaald dan :?
Het ging over een pietmening (die nogal afwijkend is van de heersende mening) die opgedrongen wordt. Dat kan natuurlijk alleen met medewerking van de media. En dat gebeurd.
pi_157804745
quote:
0s.gif Op woensdag 25 november 2015 09:33 schreef Montagui het volgende:

[..]

Het ging over een pietmening (die nogal afwijkend is van de heersende mening) die opgedrongen wordt. Dat kan natuurlijk alleen met medewerking van de media. En dat gebeurd.
En dit vind jij verrassend?
pi_157804870
quote:
14s.gif Op woensdag 25 november 2015 09:03 schreef Copycat het volgende:
als de presentatrice van het programma aangeeft dat 'black face' weg moet, kan ik me voorstellen dat ouders bang zijn dat er zulke dingen in het programma gezegd gaan worden. maar goed, de reacties op kick out zwarte piet bij de intocht waren zo goed dat ik niet vrees voor het voortbestaan van onze donkere kindervrind O+
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_157804871
Zat gister toevallig even lokaal nieuws te kijken van de intochten hier in Den Haag. Overal waren alle pieten gewoon zwart. Niks geen verandering _O_
Dikke dikke schijt en een middelvinger voor de haters :D
Zonder wrijving geen glans
pi_157804878
Owja, wat was er nou racistisch? Nog steeds geen antwoord gehad :{
Zonder wrijving geen glans
  woensdag 25 november 2015 @ 09:47:25 #165
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_157804894
quote:
99s.gif Op woensdag 25 november 2015 09:45 schreef bijdehand het volgende:

als de presentatrice van het programma aangeeft dat 'black face' weg moet, kan ik me voorstellen dat ouders bang zijn dat er zulke dingen in het programma gezegd gaan worden.
Ja, ik denk ook dat Dieuwertje zo'n uitspraak graag herhaalt in dat kinderprogramma.
pi_157804930
quote:
10s.gif Op woensdag 25 november 2015 09:47 schreef Copycat het volgende:

[..]

Ja, ik denk ook dat Dieuwertje zo'n uitspraak graag herhaalt in dat kinderprogramma.
ik zie het haar niet doen, maar ik kan me voorstellen dat je als ouder dat risico niet wil lopen
  woensdag 25 november 2015 @ 09:51:52 #167
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_157804968
quote:
99s.gif Op woensdag 25 november 2015 09:49 schreef bijdehand het volgende:

ik zie het haar niet doen, maar ik kan me voorstellen dat je als ouder dat risico niet wil lopen
Ik kan me inderdaad ook wel voorstellen dat ouders die hun kind verbieden naar het Sinterklaasjournaal te kijken, zulke gedachtensprongen maken.
pi_157805058
Hema is bedreigd door PVV terroristen. Het wordt tijd dat we een grote operatie beginnen tegen dat tuig.
pi_157805091
quote:
7s.gif Op woensdag 25 november 2015 09:51 schreef Copycat het volgende:

[..]

Ik kan me inderdaad ook wel voorstellen dat ouders die hun kind verbieden naar het Sinterklaasjournaal te kijken, zulke gedachtensprongen maken.
tadaa, daar hebben we het dan toch? beetje sneu is het wel, maar het zal niet in elk geval aan de ouders liggen.
  woensdag 25 november 2015 @ 10:09:06 #170
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_157805184
quote:
7s.gif Op dinsdag 24 november 2015 22:04 schreef Copycat het volgende:
... Of verwijderen.
En dat bleek het inderdaad te zijn:

quote:
AMSTERDAM -
Medewerkers van HEMA zijn via internet en telefoon ernstig bedreigd omdat sinds dit jaar in de filialen van de winkelketen alleen nog roetveegpieten te vinden zijn.
Het warenhuis heeft aangifte gedaan, schrijft het AD. Volgens de krant gaat het om klanten die voorstander zijn van het klassieke uiterlijk van Zwarte Piet.
"We begrijpen dat er een intensief maatschappelijk debat wordt gevoerd, maar we pikken het niet als onze medewerkers de vreselijkste dingen naar hun hoofd krijgen. Daarom hebben we besloten om naar de politie te stappen", zegt een woordvoerder.
pi_157805224
quote:
11s.gif Op woensdag 25 november 2015 10:09 schreef Copycat het volgende:

[..]

[..]

Ah, tokkie Nederland had een dag vrij van protesteren tegen asielzoekers dus kon het HEMA personeel even worden bedreigd? Gelukkig kunnen ze straks een dag lang bezig zijn met een klein fortuin aan vuurwerk afsteken, zorgt weer voor wat afleiding.
pi_157805247
quote:
0s.gif Op woensdag 25 november 2015 09:58 schreef Atak het volgende:
Hema is bedreigd door PVV terroristen. Het wordt tijd dat we een grote operatie beginnen tegen dat tuig.
Ach gut, gaan we weer opnieuw de PVV als zondebok aanwijzen? Het moet niet veel gekker meer worden. Stuur die linkse haatzaaiers naar Macedonië en laat ze daar tussen hun knuffelimmigranten hun monden dichtnaaien. Dan hoeven we eindelijk niet meer naar hun gezeur te luisteren.
pi_157805418
quote:
11s.gif Op woensdag 25 november 2015 10:09 schreef Copycat het volgende:

[..]

[..]

hopelijk pakken ze de daders en stellen ze een voorbeeld
pi_157805459
quote:
0s.gif Op woensdag 25 november 2015 10:15 schreef Elzies het volgende:

[..]

Ach gut, gaan we weer opnieuw de PVV als zondebok aanwijzen? Het moet niet veel gekker meer worden. Stuur die linkse haatzaaiers naar Macedonië en laat ze daar tussen hun knuffelimmigranten hun monden dichtnaaien. Dan hoeven we eindelijk niet meer naar hun gezeur te luisteren.
Wat zeg je nou . Parblue !!
Mensen deporteren en dan dwingen andere mensen ernstig te mishandelen?
Is eg wel terroristische neigingen van je.
pi_157806854
quote:
0s.gif Op woensdag 25 november 2015 10:31 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Wat zeg je nou . Parblue !!
Mensen deporteren en dan dwingen andere mensen ernstig te mishandelen?
Is eg wel terroristische neigingen van je.
Het waren echt geen PVV-ers die de monden van al die economische gelukzoekers dichtnaaiden. Dat deden ze toch echt zelf. :X
pi_157807266
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 november 2015 22:40 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Lijkt me duidelijk, mensen willen geen witte Pieten. Hopelijk snapt de publieke omroep deze hint.
Kans voor open doel voor SBS6. Kom maar met een alternatief Sinterklaasjournaal. _O-
pi_157807469
quote:
0s.gif Op woensdag 25 november 2015 11:45 schreef Elzies het volgende:

[..]

Het waren echt geen PVV-ers die de monden van al die economische gelukzoekers dichtnaaiden.
Dat is het punt niet.. Jij wilt andere mensen dwingen dat soort mishandelingen te doen.
Het was kritiek op jou dus.
pi_157807564
quote:
Niet alleen het personeel van de Hema is bedreigd in de Zwarte Pietendiscussie op Facebook. De Twentse vrouw met wie de discussie begon, Sandra, heeft ook de meest afschuwelijke verwensingen naar haar hoofd gekregen. In de reacties werden haar verkrachtingen toegewenst, werd haar aangeraden voor de trein te springen en werd gehoopt dat ze zou verdwijnen door de schoorsteen van een crematorium.
Volgens Sandra, die vanwege de reacties anoniem wenst te blijven, heeft ze sinds zondagmorgen zeker 3000 scheldkannonades en bedreigingen toegestuurd gekregen.
http://www.tubantia.nl/re(...)ndiscussie-1.5474340

quote:
Dat er nu zoveel walgelijke reacties op komen vind ik echt alle grenzen voorbij. Het maakt volgens mij wel duidelijk dat we in Nederland een groot probleem hebben. Als de kleur van een fantasiefiguur al aanleiding is tot doodsbedreigingen, wat voor maatschappij zijn we dan? Er komt nu een racistisch gezicht van Nederland naar voren dat we met z’n allen niet willen zien. Daar moeten we het echt eens over hebben. De politiek voorop, want die onttrekt zich nu aan de discussie. ”
Eng hoor ... dit soort zp-knuffelaars. Knuffelen ze wel echt met zp ? Of is dat maar de schijn ?
pi_157807946
quote:
0s.gif Op woensdag 25 november 2015 12:14 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

http://www.tubantia.nl/re(...)ndiscussie-1.5474340

[..]

Eng hoor ... dit soort zp-knuffelaars. Knuffelen ze wel echt met zp ? Of is dat maar de schijn ?
Dergelijk gedrag vind je aan beide zijden, check bv de twitter account van DJ Sabroso maar eens met zijn Hitler, concentratiekamp en Holocaust vergelijkingen. Net zo'n engnek.

Vergeet verder niet dat de hele discussie omtrent Zwarte Piet op scherp is gesteld door de anti-Pieten met hun Zwarte Piet = racisme bewering, waarmee zij dus feitelijk iedereen die Zwarte Piet een warm hart toedraagt even uitmaken voor racist. En dan heb je best wel wat mensen die er niet van gediend zijn om (in hun ogen) onterecht voor racist uitgemaakt te willen worden. Sommigen zijn daar wat gevoeliger voor.

Maar net als de opmerkingen en reacties van DJ Sabroso hoeven die pro-Pieten nog niet te gaan schelden of doodsverwensingen te uiten.
  woensdag 25 november 2015 @ 12:33:50 #180
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_157807973
quote:
0s.gif Op woensdag 25 november 2015 12:32 schreef Montagui het volgende:

Dergelijk gedrag vind je aan beide zijden, check bv de twitter account van DJ Sabroso maar eens met zijn Hitler, concentratiekamp en Holocaust vergelijkingen. Net zo'n engnek.

Bedreigde hij daarbij ook zijn tegenstanders?
pi_157808040
quote:
0s.gif Op woensdag 25 november 2015 12:14 schreef Bluesdude het volgende:

Een significant deel van de ZP-voorvechters hecht blijkbaar enorm aan de blackface-eigenschappen en verafschuwt het deel van het verhaal dat het door de schoorsteen zou komen. Van hen moet het blijkbaar een feest voor blanke kindertjes worden.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_157808112
quote:
5s.gif Op woensdag 25 november 2015 12:33 schreef Copycat het volgende:

[..]

Bedreigde hij daarbij ook zijn tegenstanders?
Geen idee, ik kijk niet 24/7 op zijn twitter account.
  woensdag 25 november 2015 @ 12:40:38 #183
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_157808125
quote:
0s.gif Op woensdag 25 november 2015 12:39 schreef Montagui het volgende:

Geen idee, ik kijk niet 24/7 op zijn twitter account.
Dat is natuurlijk wel waar het hier om draait. Bedreigingen aan andersdenkenden.
pi_157808312
quote:
7s.gif Op woensdag 25 november 2015 12:40 schreef Copycat het volgende:

[..]

Dat is natuurlijk wel waar het hier om draait. Bedreigingen aan andersdenkenden.
Er zijn natuurlijk gradaties in uitspraken en reacties, maar ik wil alleen maar even aangeven dat aan beide zijden van het spectrum engnekken zitten. Gewoon als tegenhanger van een post die alleen maar 1 kant in een negatief daglicht stelt.
  woensdag 25 november 2015 @ 12:49:34 #185
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_157808363
Ah, een beetje 'ja maar, zij doen zo, hoor!'
pi_157808522
quote:
0s.gif Op woensdag 25 november 2015 12:32 schreef Montagui het volgende:

Vergeet verder niet dat de hele discussie omtrent Zwarte Piet op scherp is gesteld door de anti-Pieten met hun Zwarte Piet = racisme bewering,
Het zijn de zogenaamde zpfans die het hele debat al twee jaar agressief opfokken

quote:
waarmee zij dus feitelijk iedereen die Zwarte Piet een warm hart toedraagt even uitmaken voor racist.
Nee..... dat is jouw bekrompenheid. Ik heb iemand als Gario dat nooit horen zeggen of schrijven.
Mensen kunnen zich 'schuldig' maken aan calvinisme, zonder dat te beseffen of willen.
Men neemt over wat men geleerd heeft van de vorige generaties .
Overigens ben ik het niet eens met de kreet 'zp is racisme' Het is bullshit, ook al roept deze karakter discriminerende uitingen op Maar vele fanatieke tegenstanders van deze kreet zijn nog erger.
pi_157808547
Die groep die naar de intocht trok in de hoop op een gevecht was van hetzelfde zielige kaliber :')
pi_157809073
Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).
pi_157835063
quote:
0s.gif Op woensdag 25 november 2015 09:33 schreef Montagui het volgende:

[..]

En het bombarderen en indoctrineren via, en door, de media gaat maar door.....

http://www.nrc.nl/handels(...)-zwarte-piet-1564243
quote:
CNN maakt film tegen Zwarte Piet

Blackface De film over Zwarte Piet die Roger Williams maakte voor CNN is bewust gekleurd: ‘Hoe kan ik hier objectief over zijn?’
quote:
Williams heeft inmiddels ondervonden dat Nederlanders dit onderwerp helemaal niet zo grappig vinden. „Toen ik in De Telegraaf Zwarte Piet ‘Holland’s dirty little secret’ noemde, kreeg ik veel haatmail. Ze schreven dingen als: ‘Eet een banaan, jij stomme zwarte aap’. Ik dacht: als Zwarte Piet niet racistisch is, waarom zeggen jullie dan die racistische dingen tegen mij? Toen ik een film maakte over hoe Oeganda homoseksuelen vervolgt en vermoordt, zeiden de Oegandezen ook: ja, maar dat is onze traditie, daar snap jij als buitenstaander niets van.”
Man man man, het vermoorden van homoseksuelen in Oeganda vergelijken met Zwarte Piet. :')

En ook dat mensen racistisch reageren heeft niets met Zwarte Piet te maken maar 100% met die mensen zelf.

Deze man snapt er dus geen hout van......maar ook deze man krijgt een flink podium:
quote:
Maandag zit Williams bij Humberto Tan in RTL Late Night om het aan het Nederlandse volk uit te leggen. „Ik dacht altijd dat Nederland een tolerant, vrij, gelijkwaardige land was. Maar mensen met een andere kleur mogen niet meedoen.”
Ook dit is weer kul. Iedereen mag meedoen. Niemand wordt buitengesloten. Ook hier is het de mens zelf die zich buitensluit. Ook daar heeft Zwarte Piet niets mee van doen. Sterker nog, Zwarte Piet zelf is een toonbeeld van anti-discriminatie doordat zwart geschminkt iedereen gelijk is. Huidskleur is totaal niet relevant. Iedereen is gitzwart. Top! ^O^
  donderdag 26 november 2015 @ 15:32:56 #190
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_157835605
quote:
10s.gif Op dinsdag 24 november 2015 22:56 schreef Copycat het volgende:
De nek om wil draaien. Omdat een aspect aan de huidige tijd wordt aangepast.

Dra-ma!
Want 'wit' is de huidige tijd? Racist.
  donderdag 26 november 2015 @ 15:33:30 #191
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_157835620
quote:
0s.gif Op donderdag 26 november 2015 15:32 schreef Zelva het volgende:

Want 'wit' is de huidige tijd? Racist.
Stupide gevolgtrekking is stupide.
pi_157835677
quote:
9s.gif Op donderdag 26 november 2015 15:33 schreef Copycat het volgende:

[..]

Stupide gevolgtrekking is stupide.
Stupide gevolgtrekking uit een stupide opmerking.
  donderdag 26 november 2015 @ 15:39:04 #193
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_157835733
quote:
0s.gif Op woensdag 25 november 2015 12:56 schreef Bluesdude het volgende:

Nee..... dat is jouw bekrompenheid. Ik heb iemand als Gario dat nooit horen zeggen of schrijven.
:')

quinsyg twitterde op maandag 03-11-2014 om 13:53:41 Heeft die racist @LavieJanRoos van POWNED weer wat over me gezegd? Ik krijg allemaal replies van racisten. LOL. http://t.co/Wbg64JxNAI reageer retweet
pi_157836218
Uit de Telegraaf;
Franse burgemeesters willen geen kerststal

PARIJS -
Burgemeesters in Frankrijk voelen er niets meer voor dat in hun gemeentehuizen een kerststal wordt ingericht, zoals de traditie is. De vereniging van burgemeesters stelt donderdag dat in het kader van de scheiding van kerk en staat de kerststal niet langer in de 'mairies' thuishoort. De aanbeveling is een reactie op de aanslagen van twee weken geleden.

Waarom post ik dit in het Zwarte Pieten topic?
Omdat dit de zoveelste uiting is van de weg-met-ons-beweging die op dit moment Europa teistert. Merkel laat ons Europa overstromen door een tsunami van moslims en andere cultuur vreemde elementen. Wij geven "vluchtelingen" voorrang boven eigen mensen. Wij laten idioten als Gario aan het woord en een deel van policor Nederland neemt hem ook nog eens serieus.Wij accepteren dat moslims altijd de fout bij een ander leggen en bevorderen een achterlijke cultuur.
weg-met-ons :{
Exaudi orationem meam
Requiem aeternam dona eis, Domine.
Et lux perpetua luceat eis.
  † In Memoriam † donderdag 26 november 2015 @ 16:20:30 #195
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_157836636
quote:
0s.gif Op donderdag 26 november 2015 16:00 schreef Oud_student het volgende:
Uit de Telegraaf;

PARIJS -
Burgemeesters in Frankrijk voelen er niets meer voor dat in hun gemeentehuizen een kerststal wordt ingericht, zoals de traditie is. De vereniging van burgemeesters stelt donderdag dat in het kader van de scheiding van kerk en staat de kerststal niet langer in de 'mairies' thuishoort. De aanbeveling is een reactie op de aanslagen van twee weken geleden.

Omdat dit de zoveelste uiting is van de weg-met-ons-beweging die op dit moment Europa teistert. Merkel laat ons Europa overstromen door een tsunami van moslims en andere cultuur vreemde elementen. Wij geven "vluchtelingen" voorrang boven eigen mensen. Wij laten idioten als Gario aan het woord en een deel van policor Nederland neemt hem ook nog eens serieus.Wij accepteren dat moslims altijd de fout bij een ander leggen en bevorderen een achterlijke cultuur.
Een gemeentehuis lijkt mij derhalve geen plek voor een geloofsuitlating.
Carpe Libertatem
  donderdag 26 november 2015 @ 18:09:09 #196
429573 KingRadler
King of the Radler
pi_157839094
er zijn mensen die Blackfriday racistisch vinden.
pi_157839312
19 reeksen over zwarte piet...

Hef dit land op svp :')
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  Moderator donderdag 26 november 2015 @ 18:23:47 #198
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_157839364
is maar 1 reeks
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_157839395
quote:
0s.gif Op donderdag 26 november 2015 16:00 schreef Oud_student het volgende:
Uit de Telegraaf;

PARIJS -

Je weet dat dit juist andersom is, dat hier juist die eigen cultuur zwaarder wordt onderstreept? Het laicisme van Frankrijk?
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
  Moderator donderdag 26 november 2015 @ 18:27:57 #200
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_157839462
vorig jaar zaten we rond deze tijd trouwens in deeltje 65! _O-
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')