Welke huidige tijd? Dat bijna 85% van de NL'ers ZP prima vindt, maar het toch wordt aangepast aan een aantal schreeuwerds?quote:Op dinsdag 24 november 2015 22:56 schreef Copycat het volgende:
De nek om wil draaien. Omdat een aspect aan de huidige tijd wordt aangepast.
Dra-ma!
Zet je toch de BE versie aan?quote:Op woensdag 25 november 2015 08:22 schreef KingRadler het volgende:
dat ouders bepalen wat een kind moet kijken.
zie het al voor me kind wil Sinterklaasjournaal kijken zit te huilen omdat ouders het niet meer willen.
ja maar dat is anders, begrijp dat nou!quote:Op woensdag 25 november 2015 07:24 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Bijna net zo erg als kindertjes niet mee te laten doen omdat Zwarte Piet zwart is. Oh, maar dat mogen we niet zeggen want raciesme en dieskriemienasie!!
Nee, dat doen de anti-Pieten beweging met medewerking van diverse media wel voor je.quote:Op woensdag 25 november 2015 09:03 schreef Copycat het volgende:
Nee, dat is even idioot. Het is en blijft een kinderfeest. Houd je pietmening daar gewoon buiten als ouder ipv jouw mening aan je kind op te dringen.
Was dat voorheen anders?quote:Op woensdag 25 november 2015 09:18 schreef Montagui het volgende:
[..]
Nee, dat doen de anti-Pieten beweging met medewerking van diverse media wel voor je.
Het ging over een pietmening (die nogal afwijkend is van de heersende mening) die opgedrongen wordt. Dat kan natuurlijk alleen met medewerking van de media. En dat gebeurd.quote:Op woensdag 25 november 2015 09:29 schreef anonymoussie het volgende:
[..]
Was dat voorheen anders?
Of mogen diverse media dat niet zelf bepalen...
Zoals ze het voorheen ook deden.
Of hebben ze dat voorheen niet zelf bepaald dan
En dit vind jij verrassend?quote:Op woensdag 25 november 2015 09:33 schreef Montagui het volgende:
[..]
Het ging over een pietmening (die nogal afwijkend is van de heersende mening) die opgedrongen wordt. Dat kan natuurlijk alleen met medewerking van de media. En dat gebeurd.
als de presentatrice van het programma aangeeft dat 'black face' weg moet, kan ik me voorstellen dat ouders bang zijn dat er zulke dingen in het programma gezegd gaan worden. maar goed, de reacties op kick out zwarte piet bij de intocht waren zo goed dat ik niet vrees voor het voortbestaan van onze donkere kindervrindquote:Op woensdag 25 november 2015 09:03 schreef Copycat het volgende:
Nee, dat is even idioot. Het is en blijft een kinderfeest. Houd je pietmening daar gewoon buiten als ouder ipv jouw mening aan je kind op te dringen.
Ja, ik denk ook dat Dieuwertje zo'n uitspraak graag herhaalt in dat kinderprogramma.quote:Op woensdag 25 november 2015 09:45 schreef bijdehand het volgende:
als de presentatrice van het programma aangeeft dat 'black face' weg moet, kan ik me voorstellen dat ouders bang zijn dat er zulke dingen in het programma gezegd gaan worden.
ik zie het haar niet doen, maar ik kan me voorstellen dat je als ouder dat risico niet wil lopenquote:Op woensdag 25 november 2015 09:47 schreef Copycat het volgende:
[..]
Ja, ik denk ook dat Dieuwertje zo'n uitspraak graag herhaalt in dat kinderprogramma.
Ik kan me inderdaad ook wel voorstellen dat ouders die hun kind verbieden naar het Sinterklaasjournaal te kijken, zulke gedachtensprongen maken.quote:Op woensdag 25 november 2015 09:49 schreef bijdehand het volgende:
ik zie het haar niet doen, maar ik kan me voorstellen dat je als ouder dat risico niet wil lopen
tadaa, daar hebben we het dan toch? beetje sneu is het wel, maar het zal niet in elk geval aan de ouders liggen.quote:Op woensdag 25 november 2015 09:51 schreef Copycat het volgende:
[..]
Ik kan me inderdaad ook wel voorstellen dat ouders die hun kind verbieden naar het Sinterklaasjournaal te kijken, zulke gedachtensprongen maken.
En dat bleek het inderdaad te zijn:quote:
quote:AMSTERDAM -
Medewerkers van HEMA zijn via internet en telefoon ernstig bedreigd omdat sinds dit jaar in de filialen van de winkelketen alleen nog roetveegpieten te vinden zijn.
Het warenhuis heeft aangifte gedaan, schrijft het AD. Volgens de krant gaat het om klanten die voorstander zijn van het klassieke uiterlijk van Zwarte Piet.
"We begrijpen dat er een intensief maatschappelijk debat wordt gevoerd, maar we pikken het niet als onze medewerkers de vreselijkste dingen naar hun hoofd krijgen. Daarom hebben we besloten om naar de politie te stappen", zegt een woordvoerder.
Ah, tokkie Nederland had een dag vrij van protesteren tegen asielzoekers dus kon het HEMA personeel even worden bedreigd? Gelukkig kunnen ze straks een dag lang bezig zijn met een klein fortuin aan vuurwerk afsteken, zorgt weer voor wat afleiding.quote:Op woensdag 25 november 2015 10:09 schreef Copycat het volgende:
[..]
En dat bleek het inderdaad te zijn:
[..]
Ach gut, gaan we weer opnieuw de PVV als zondebok aanwijzen? Het moet niet veel gekker meer worden. Stuur die linkse haatzaaiers naar Macedonië en laat ze daar tussen hun knuffelimmigranten hun monden dichtnaaien. Dan hoeven we eindelijk niet meer naar hun gezeur te luisteren.quote:Op woensdag 25 november 2015 09:58 schreef Atak het volgende:
Hema is bedreigd door PVV terroristen. Het wordt tijd dat we een grote operatie beginnen tegen dat tuig.
hopelijk pakken ze de daders en stellen ze een voorbeeldquote:Op woensdag 25 november 2015 10:09 schreef Copycat het volgende:
[..]
En dat bleek het inderdaad te zijn:
[..]
Wat zeg je nou . Parblue !!quote:Op woensdag 25 november 2015 10:15 schreef Elzies het volgende:
[..]
Ach gut, gaan we weer opnieuw de PVV als zondebok aanwijzen? Het moet niet veel gekker meer worden. Stuur die linkse haatzaaiers naar Macedonië en laat ze daar tussen hun knuffelimmigranten hun monden dichtnaaien. Dan hoeven we eindelijk niet meer naar hun gezeur te luisteren.
Het waren echt geen PVV-ers die de monden van al die economische gelukzoekers dichtnaaiden. Dat deden ze toch echt zelf.quote:Op woensdag 25 november 2015 10:31 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Wat zeg je nou . Parblue !!
Mensen deporteren en dan dwingen andere mensen ernstig te mishandelen?
Is eg wel terroristische neigingen van je.
Kans voor open doel voor SBS6. Kom maar met een alternatief Sinterklaasjournaal.quote:Op dinsdag 24 november 2015 22:40 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Lijkt me duidelijk, mensen willen geen witte Pieten. Hopelijk snapt de publieke omroep deze hint.
Dat is het punt niet.. Jij wilt andere mensen dwingen dat soort mishandelingen te doen.quote:Op woensdag 25 november 2015 11:45 schreef Elzies het volgende:
[..]
Het waren echt geen PVV-ers die de monden van al die economische gelukzoekers dichtnaaiden.
http://www.tubantia.nl/re(...)ndiscussie-1.5474340quote:Niet alleen het personeel van de Hema is bedreigd in de Zwarte Pietendiscussie op Facebook. De Twentse vrouw met wie de discussie begon, Sandra, heeft ook de meest afschuwelijke verwensingen naar haar hoofd gekregen. In de reacties werden haar verkrachtingen toegewenst, werd haar aangeraden voor de trein te springen en werd gehoopt dat ze zou verdwijnen door de schoorsteen van een crematorium.
Volgens Sandra, die vanwege de reacties anoniem wenst te blijven, heeft ze sinds zondagmorgen zeker 3000 scheldkannonades en bedreigingen toegestuurd gekregen.
Eng hoor ... dit soort zp-knuffelaars. Knuffelen ze wel echt met zp ? Of is dat maar de schijn ?quote:Dat er nu zoveel walgelijke reacties op komen vind ik echt alle grenzen voorbij. Het maakt volgens mij wel duidelijk dat we in Nederland een groot probleem hebben. Als de kleur van een fantasiefiguur al aanleiding is tot doodsbedreigingen, wat voor maatschappij zijn we dan? Er komt nu een racistisch gezicht van Nederland naar voren dat we met z’n allen niet willen zien. Daar moeten we het echt eens over hebben. De politiek voorop, want die onttrekt zich nu aan de discussie. ”
Dergelijk gedrag vind je aan beide zijden, check bv de twitter account van DJ Sabroso maar eens met zijn Hitler, concentratiekamp en Holocaust vergelijkingen. Net zo'n engnek.quote:Op woensdag 25 november 2015 12:14 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
http://www.tubantia.nl/re(...)ndiscussie-1.5474340
[..]
Eng hoor ... dit soort zp-knuffelaars. Knuffelen ze wel echt met zp ? Of is dat maar de schijn ?
Bedreigde hij daarbij ook zijn tegenstanders?quote:Op woensdag 25 november 2015 12:32 schreef Montagui het volgende:
Dergelijk gedrag vind je aan beide zijden, check bv de twitter account van DJ Sabroso maar eens met zijn Hitler, concentratiekamp en Holocaust vergelijkingen. Net zo'n engnek.
Een significant deel van de ZP-voorvechters hecht blijkbaar enorm aan de blackface-eigenschappen en verafschuwt het deel van het verhaal dat het door de schoorsteen zou komen. Van hen moet het blijkbaar een feest voor blanke kindertjes worden.quote:Op woensdag 25 november 2015 12:14 schreef Bluesdude het volgende:
Eng hoor ... dit soort zp-knuffelaars. Knuffelen ze wel echt met zp ? Of is dat maar de schijn ?
Geen idee, ik kijk niet 24/7 op zijn twitter account.quote:Op woensdag 25 november 2015 12:33 schreef Copycat het volgende:
[..]
Bedreigde hij daarbij ook zijn tegenstanders?
Dat is natuurlijk wel waar het hier om draait. Bedreigingen aan andersdenkenden.quote:Op woensdag 25 november 2015 12:39 schreef Montagui het volgende:
Geen idee, ik kijk niet 24/7 op zijn twitter account.
Er zijn natuurlijk gradaties in uitspraken en reacties, maar ik wil alleen maar even aangeven dat aan beide zijden van het spectrum engnekken zitten. Gewoon als tegenhanger van een post die alleen maar 1 kant in een negatief daglicht stelt.quote:Op woensdag 25 november 2015 12:40 schreef Copycat het volgende:
[..]
Dat is natuurlijk wel waar het hier om draait. Bedreigingen aan andersdenkenden.
Het zijn de zogenaamde zpfans die het hele debat al twee jaar agressief opfokkenquote:Op woensdag 25 november 2015 12:32 schreef Montagui het volgende:
Vergeet verder niet dat de hele discussie omtrent Zwarte Piet op scherp is gesteld door de anti-Pieten met hun Zwarte Piet = racisme bewering,
Nee..... dat is jouw bekrompenheid. Ik heb iemand als Gario dat nooit horen zeggen of schrijven.quote:waarmee zij dus feitelijk iedereen die Zwarte Piet een warm hart toedraagt even uitmaken voor racist.
En het bombarderen en indoctrineren via, en door, de media gaat maar door.....quote:Op woensdag 25 november 2015 09:33 schreef Montagui het volgende:
[..]
Het ging over een pietmening (die nogal afwijkend is van de heersende mening) die opgedrongen wordt. Dat kan natuurlijk alleen met medewerking van de media. En dat gebeurd.
quote:CNN maakt film tegen Zwarte Piet
Blackface De film over Zwarte Piet die Roger Williams maakte voor CNN is bewust gekleurd: ‘Hoe kan ik hier objectief over zijn?’
Man man man, het vermoorden van homoseksuelen in Oeganda vergelijken met Zwarte Piet.quote:Williams heeft inmiddels ondervonden dat Nederlanders dit onderwerp helemaal niet zo grappig vinden. „Toen ik in De Telegraaf Zwarte Piet ‘Holland’s dirty little secret’ noemde, kreeg ik veel haatmail. Ze schreven dingen als: ‘Eet een banaan, jij stomme zwarte aap’. Ik dacht: als Zwarte Piet niet racistisch is, waarom zeggen jullie dan die racistische dingen tegen mij? Toen ik een film maakte over hoe Oeganda homoseksuelen vervolgt en vermoordt, zeiden de Oegandezen ook: ja, maar dat is onze traditie, daar snap jij als buitenstaander niets van.”
Ook dit is weer kul. Iedereen mag meedoen. Niemand wordt buitengesloten. Ook hier is het de mens zelf die zich buitensluit. Ook daar heeft Zwarte Piet niets mee van doen. Sterker nog, Zwarte Piet zelf is een toonbeeld van anti-discriminatie doordat zwart geschminkt iedereen gelijk is. Huidskleur is totaal niet relevant. Iedereen is gitzwart. Top!quote:Maandag zit Williams bij Humberto Tan in RTL Late Night om het aan het Nederlandse volk uit te leggen. „Ik dacht altijd dat Nederland een tolerant, vrij, gelijkwaardige land was. Maar mensen met een andere kleur mogen niet meedoen.”
Want 'wit' is de huidige tijd? Racist.quote:Op dinsdag 24 november 2015 22:56 schreef Copycat het volgende:
De nek om wil draaien. Omdat een aspect aan de huidige tijd wordt aangepast.
Dra-ma!
Stupide gevolgtrekking is stupide.quote:Op donderdag 26 november 2015 15:32 schreef Zelva het volgende:
Want 'wit' is de huidige tijd? Racist.
Stupide gevolgtrekking uit een stupide opmerking.quote:Op donderdag 26 november 2015 15:33 schreef Copycat het volgende:
[..]
Stupide gevolgtrekking is stupide.
quote:Op woensdag 25 november 2015 12:56 schreef Bluesdude het volgende:
Nee..... dat is jouw bekrompenheid. Ik heb iemand als Gario dat nooit horen zeggen of schrijven.
twitter:quinsyg twitterde op maandag 03-11-2014 om 13:53:41Heeft die racist @LavieJanRoos van POWNED weer wat over me gezegd? Ik krijg allemaal replies van racisten. LOL. http://t.co/Wbg64JxNAI reageer retweet
Een gemeentehuis lijkt mij derhalve geen plek voor een geloofsuitlating.quote:Op donderdag 26 november 2015 16:00 schreef Oud_student het volgende:
Uit de Telegraaf;
Franse burgemeesters willen geen kerststal
PARIJS -
Burgemeesters in Frankrijk voelen er niets meer voor dat in hun gemeentehuizen een kerststal wordt ingericht, zoals de traditie is. De vereniging van burgemeesters stelt donderdag dat in het kader van de scheiding van kerk en staat de kerststal niet langer in de 'mairies' thuishoort. De aanbeveling is een reactie op de aanslagen van twee weken geleden.
Waarom post ik dit in het Zwarte Pieten topic?
Omdat dit de zoveelste uiting is van de weg-met-ons-beweging die op dit moment Europa teistert. Merkel laat ons Europa overstromen door een tsunami van moslims en andere cultuur vreemde elementen. Wij geven "vluchtelingen" voorrang boven eigen mensen. Wij laten idioten als Gario aan het woord en een deel van policor Nederland neemt hem ook nog eens serieus.Wij accepteren dat moslims altijd de fout bij een ander leggen en bevorderen een achterlijke cultuur.
weg-met-ons
Je weet dat dit juist andersom is, dat hier juist die eigen cultuur zwaarder wordt onderstreept? Het laicisme van Frankrijk?quote:Op donderdag 26 november 2015 16:00 schreef Oud_student het volgende:
Uit de Telegraaf;
Franse burgemeesters willen geen kerststal
PARIJS -
Burgemeesters in Frankrijk voelen er niets meer voor dat in hun gemeentehuizen een kerststal wordt ingericht, zoals de traditie is. De vereniging van burgemeesters stelt donderdag dat in het kader van de scheiding van kerk en staat de kerststal niet langer in de 'mairies' thuishoort. De aanbeveling is een reactie op de aanslagen van twee weken geleden.
Waarom post ik dit in het Zwarte Pieten topic?
Omdat dit de zoveelste uiting is van de weg-met-ons-beweging die op dit moment Europa teistert. Merkel laat ons Europa overstromen door een tsunami van moslims en andere cultuur vreemde elementen. Wij geven "vluchtelingen" voorrang boven eigen mensen. Wij laten idioten als Gario aan het woord en een deel van policor Nederland neemt hem ook nog eens serieus.Wij accepteren dat moslims altijd de fout bij een ander leggen en bevorderen een achterlijke cultuur.
weg-met-ons
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |