Oh! ik heb gelogen. Hij was maar 5400 gramquote:Op donderdag 12 november 2015 20:01 schreef Malteser het volgende:
[..]
5700 gram?? Is S. niet 4 weken jonger dan Twix? Die woog vanmorgen exact 5 kilo. Heb het nog niet geplot in de curve en bij het CB lagen alle systemen eruit.
Sterkte met dreumes! Moet ze wennen aan het delen van de aandacht? Of aan het andere ritme? Kraambezoek? Sneu!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Carpe diem, quam minimum credula postero.
Ja, dan welquote:Op woensdag 18 november 2015 14:22 schreef Krisvc het volgende:
En batsen kan prima tijdens slaapjes van kind dat in haar eigen bed slaapt.
Snap ik.quote:Op woensdag 18 november 2015 14:24 schreef SaskiaR het volgende:
[..]
Ja, dan welmaar nu ze dat niet doet, moeten we de hulptroepen inschakelen...
We hebben een schoonmaakster (echt heerlijk)quote:Op woensdag 18 november 2015 14:31 schreef Krisvc het volgende:
[..]
Snap ik.Ik gaf aan hoe het er hier aan toe gaat.
1 kik van kind betekent wel het einde van de zin.
Omgquote:Op woensdag 18 november 2015 14:33 schreef SaskiaR het volgende:
[..]
We hebben een schoonmaakster (echt heerlijk) en vorige week hebben we N. in haar armen gedrukt en zijn we snel weer naar bed gerend. Ik denk dat ze wel doorhad waarom ze een half uur met N. moest rondlopen....
Ach, ze spreekt niet zo goed Nederlands, dus ze zal het wel niet doorvertellenquote:
Dit is een grapje tochquote:Op woensdag 18 november 2015 14:33 schreef SaskiaR het volgende:
[..]
We hebben een schoonmaakster (echt heerlijk) en vorige week hebben we N. in haar armen gedrukt en zijn we snel weer naar bed gerend. Ik denk dat ze wel doorhad waarom ze een half uur met N. moest rondlopen....
Niet in het Nederlands dan.quote:Op woensdag 18 november 2015 14:35 schreef SaskiaR het volgende:
[..]
Ach, ze spreekt niet zo goed Nederlands, dus ze zal het wel niet doorvertellen
Uhm nee...quote:
+1quote:
En of ze deze week even de bedden wil verschonen zeker?quote:Op woensdag 18 november 2015 14:33 schreef SaskiaR het volgende:
[..]
Dat doet ze elke week toch al.quote:Op woensdag 18 november 2015 14:39 schreef Estrys het volgende:
[..]
En of ze deze week even de bedden wil verschonen zeker?
Ik zou aardig verbijsterd zijn als ik kwam om schoon te maken en ik moet ineens een half uur met een baby zitten terwijl er boven iets gebeurt wat ik straks schoon mag makenquote:
Tja, al ken ik mensen 100 jaar.. Ik hoef niet te weten wanneer ze batsen.. En ga daar al helemaal niet op zitten wachten totdat ze klaar zijn.quote:Op woensdag 18 november 2015 14:38 schreef SaskiaR het volgende:
[..]
Uhm nee...
Maar ze werkt al 15 jaar voor mijn man, dus ze kent ons wel goed hoor.
+1. Dikke kerstfooi wordt datquote:Op woensdag 18 november 2015 14:41 schreef AwayTL het volgende:
[..]
Tja, al ken ik mensen 100 jaar.. Ik hoef niet te weten wanneer ze batsen.. En ga daar al helemaal niet op zitten wachten totdat ze klaar zijn.
Hier is het nog wel eens voldoende om tegen de assistente te zeggen dat ik een verwijzing zou willen voor de gyneacoloog om *insert reden*. De assistente overlegt het dan kort met de huisarts en vaak krijg ik dan gewoon een verwijzing. Misschien dat dat minder erg is?quote:Op woensdag 18 november 2015 14:44 schreef Selvaria het volgende:
![]()
![]()
![]()
Eigenlijk heerlijk die schaamteloosheid, maar ik krab me nog maar eens achter mijn oren.![]()
Ik kijk het nog wel even aan (verder nergens last van namelijk) en als ik denk dat het zich echt niet oplost bel ik de huisarts wel. Ik zal die muur toch eens over moeten dan.
En het begon met jouw nacontrole bij de verloskundigequote:
Ik hou van dit forumquote:Op woensdag 18 november 2015 14:49 schreef Estrys het volgende:
[..]
En het begon met jouw nacontrole bij de verloskundigeen nu zijn we al aanbeland bij seks terwijl de schoonmaakster beneden wacht
Ze was in een ander gebouw, dus ze kon het niet horen ( dat gaat mij ook te ver hoor).quote:Op woensdag 18 november 2015 15:04 schreef Lijnloos het volgende:
Batsen met (wakker) publiek (al is het in een andere kamer) is gewoon echt een no-go hoor...
Ja, ik was niet van plan het verhaal heel gedetailleerd uit de doeken te doen aan de telefoon.quote:Op woensdag 18 november 2015 14:46 schreef Krisvc het volgende:
[..]
Hier is het nog wel eens voldoende om tegen de assistente te zeggen dat ik een verwijzing zou willen voor de gyneacoloog om *insert reden*. De assistente overlegt het dan kort met de huisarts en vaak krijg ik dan gewoon een verwijzing. Misschien dat dat minder erg is?
HOE woon jij?quote:Op woensdag 18 november 2015 15:06 schreef SaskiaR het volgende:
[..]
Ze was in een ander gebouw, dus ze kon het niet horen ( dat gaat mij ook te ver hoor).
En idd batsen waar je baby bij is kan ik ook niet hoor, zelfs niet in een andere kamer...
Dat interesseert mij nou echt weer niks. Zolang hij tenminste slaaptquote:Op woensdag 18 november 2015 15:06 schreef SaskiaR het volgende:
En idd batsen waar je baby bij is kan ik ook niet hoor, zelfs niet in een andere kamer...
Misschien kan Minke even oppassen?quote:Op woensdag 18 november 2015 15:27 schreef Lijnloos het volgende:
[..]
Dat ja![]()
Ik kan Fedde wel in de schuur leggen, wellicht helpt dat voor mijn libido
Er komt een moment dat ze doorslapen. Ooit. Wij hebben het maar drie keer gedaan overigensquote:Op woensdag 18 november 2015 15:35 schreef ingee het volgende:
Ik Ben wel benieuwd naar moeders met oudere kinderen. Alleen seks als er zeker weten niemand wakker is in huis, HOE dan?
Die van mij ook! 2x op zijn verjaardag en 1x op haar verjaardag.quote:Op woensdag 18 november 2015 15:37 schreef Estrys het volgende:
[..]
Er komt een moment dat ze doorslapen. Ooit. Wij hebben het maar drie keer gedaan overigensNet als mijn eigen ouders.
Bwehehequote:Op woensdag 18 november 2015 15:07 schreef Selvaria het volgende:
[..]
Ja, ik was niet van plan het verhaal heel gedetailleerd uit de doeken te doen aan de telefoon.Ik denk dat ik het zo ongeveer ga doen ja.
Haha ja, seks met een wakker kind in een andere ruimte - no way. Maar seks met een slapend kind in dezelfde ruimte al helemaal niet. Lastig hoor, baby's.De keren dat we weer op die manier tijd voor elkaar hebben genomen zijn volgens mij nog net op 1 hand te tellen (
) en gelukkig sliep N. elke keer op haar eigen kamer.
quote:Op woensdag 18 november 2015 15:34 schreef Estrys het volgende:
[..]
Misschien kan Minke even oppassen?
quote:Op woensdag 18 november 2015 15:59 schreef Lijnloos het volgende:
[..]Probleem opgelost... IPad meegeven voor het entertainment en klaar. En we hebben ook geen uren nodig, gewoon effe het stof eraf batsen en door met de orde van de dag.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op woensdag 18 november 2015 19:24 schreef MevrouwCactus het volgende:
Jullie zijn leuk![]()
Wij zitten weer in het ziekenhuis met Sjaak helaas. Hij kreeg weer bijna geen lucht. Werd weer verneveld maar dat had vandaag maar weinig effect. Daarna een ander goedje wat wel werkte.
Ze hebben speciale maskers hier voor kinderen, Sjaak is een draak (met rook uit het masker en alles)
Ach Wat zonde voor het mannetje! Hopelijk is hij snel van die benauwdheid af. Beterschap!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Het gaat steeds beter. Er zijn steeds minder dagen dat ik denk: 'Heroïne. Zou dat wat voor mij zijn?'quote:Op woensdag 18 november 2015 13:02 schreef SaskiaR het volgende:
Hey Limone, ik vroeg me vannacht nog af hoe het met jou ging
+1, plus nog wat andere smileys!quote:Op woensdag 18 november 2015 18:24 schreef kazy het volgende:
Mijn gezicht ging van![]()
naar
tijdens het lezen van jullie berichtjes.
+1; en dit ja!quote:Op woensdag 18 november 2015 18:45 schreef silliegirl het volgende:
Heb ik eindelijk tijd om bij te lezen, kom ik hier in terecht.
SPOILER: klote nieuwsOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Kleuters "kan" ik, daar kan ik een hele klas van aanquote:Op woensdag 18 november 2015 20:34 schreef Estrys het volgende:
Ach hupje, ik weet dat het nog heel ver weg lijkt maar het wordt makkelijker. die baby is echt zo een schoolgaande kleuteren dan is het echt een stuk minder zwaar allemaal. Vind ik althans.
Zijn jullie in de VS cactus? Hopelijk wel goeie reisverzekering met geneeskundige dekking?quote:Op woensdag 18 november 2015 21:18 schreef MevrouwCactus het volgende:
Twist, wat is dat kut! Wel goed dat ze er vroeg bij waren, maar toch...
Sjaak moet een nachtje blijven in het ziekenhuis, maar hij moet eerst naar een ander ziekenhuis met ambulance. Hier hebben ze niets voor baby's. Blijkbaar heeft hij heeeeeel erge pseudokroep, op een schaal van 0-10 heeft hij een 9,5.
Verzamel ze allemaal...
Die hebben we, want heel goedkoop zal het niet zijn neequote:Op woensdag 18 november 2015 21:28 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
Zijn jullie in de VS cactus? Hopelijk wel goeie reisverzekering met geneeskundige dekking?![]()
Sterkte met Sjaak, toen Melba verneveld werd vond ik t ook zó zielig... Wel een tof masker!
Oh fijn! dat scheelt weer zorgen! Ik dacht er aan omdat ik t toen apart moest regelen toen ik 5 weken naar de VS ging, dus zit altijd in mijn achterhoofd.quote:Op woensdag 18 november 2015 21:30 schreef MevrouwCactus het volgende:
[..]
Die hebben we, want heel goedkoop zal het niet zijn neeIk heb al contact met ze gehad en het is allemaal geregeld al.
Als het goed is wel. We wachten nog op een ambulance voor transport.quote:Op woensdag 18 november 2015 22:09 schreef ingee het volgende:
Twist, naar nieuws inderdaad!
MC, mogen jullie bij Sjaak blijven vannacht?
quote:Op woensdag 18 november 2015 19:24 schreef MevrouwCactus het volgende:
Jullie zijn leuk![]()
Wij zitten weer in het ziekenhuis met Sjaak helaas. Hij kreeg weer bijna geen lucht. Werd weer verneveld maar dat had vandaag maar weinig effect. Daarna een ander goedje wat wel werkte.
Ze hebben speciale maskers hier voor kinderen, Sjaak is een draak (met rook uit het masker en alles)
Hoe leuk ze dat maskertje ook gemaakt hebben zo pijn doet het me om dit te zien.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wat verschrikkelijk om te lezen hoe benauwd sjaak het heeft. Kon ik maar wat voor jullie doen! Beterschap!
Seks
ik heb een libido van 0.0. Mocht het kunnen staat het zelfs in de ijskast.
We willen dolgraag een tweede,derde,vierde, waar houdt het op, maar als ik dan bedenk dat ik moet seksen denk ik er gelijk aan zoals ik het aan m'n leerlingen vertel
" doe niet zo raar. Je weet toch dat ouders en leraren helemaal geen seks hebben
Stel je voor dat jij je zou moeten afvragen of ik seks gehad heb.. Omdat ik een kind heb! Nee. -insert naam- dat zou ik jullie echt niet aan kunnen doen"
En dat dit dus waarheid is geworden. Eens maar nooit meer. Terwijl de seks met man altijd oke was hoor. Geen maffe shit ofzo, maar m'n lichaam geeft me gewoon geen signalen. Boodschappen, borstvoeding, werken, taken, huishoudens lijstjes lijstjes en nog meer lijstjes werk ik dan af en dat is niet eerlijk naar man toe.
Even denken.. What else.
Op ond kdv heerst mond hand en voetzeer (of zoiets) + waterpokken. Kijk dus niet uit naar het weekend want dan zal het wel losbarsten zoals kinderen dat zo mooi kunnen timen.
Verder ben ik moe zo moe. Binnenkort maar eens bloed laten prikken
Zijn jouw bloedwaarden wel oke, ingee?![]()
Heb ik ook vaak... misschien moet ik ook niet ipadden tijdens de voedingquote:Op donderdag 19 november 2015 09:46 schreef Jagärtrut het volgende:
Wat fijn ludann, dat kon je wel gebruiken volgens mij.
Wij zitten op een fijn ritme van 2 nacht voedingen. Mijn grote probleem is dat ik heel moeilijk weer in slaap val na een voeding. Dus heb ik vannacht na de voeding van 5uur helemaal niet meer geslapen. Redelijk frustrerend!
Ik ben niet een hele goede slaper, Limone. ik word gewoon te wakker door het voeden, zeker omdat ik T niet zomaar terug in bed kan schoppen, want hij moet goed boeren, en spuugt dan vaak ook nog wat. Daarna maakt hij veel geluid bij het inslapen, en ben ik zo wakker..quote:Op donderdag 19 november 2015 10:01 schreef Limone het volgende:
Lekker op je laten slapen, Sillie. Over een half jaar zeg je tegen je man: 'weet je nog dat hij alleen maar op ons wilde slapen? En nu wil hij dat niet neer..'
![]()
Shit zeg, Jagär.. Wat ga je dan doen om vijf uur? Ik heb helemaal geen last van slapeloosheid, maar als ik na een kwartier niet in slaap gevallen ben, lees ik een boek of brei ik wat. Dan lukt het mij daarna wel weer om te slapen. Had je het ook al voor je zwangerschap?
dan ben ik net zo wakker....Ik kan ook niet slapen tijdens het voeden, als ik wakker word word ik gelijk helemaal wakker, zeg maar. Dus dat boertje kan ik net zo goed zelf doen, anders lig ik te wachten tot de duutser hem weer terug stopt.quote:Op donderdag 19 november 2015 10:16 schreef mignonne het volgende:
he jagar dat klinkt wel vervelend. misschien idd de boertjes enzo door duutser laten doen zodat jij niet te wakker wordt?
Oh en MwCveel sterkte en beterschap!
Ik moet morgen met A. bloedprikken en ik vind het nu al zielig
Ik had gister in de supermarkt (met W. in de wagen) een vrouw die vroeg waarom ik niet in bed lag. Zij moest vroeger 7 weken plat na een bevalling. "En de moeders van tegenwoordig lopen na een dag alweer rond!".quote:Op donderdag 19 november 2015 10:28 schreef Estrys het volgende:
Zegt een mevrouw van in de 40 in de wachtkamer: och wat een kleintje. Hoe oud is hij? Een half jaar?
Ja bijna
Ik had dat andersom.., 'hoe oud is hijquote:Op donderdag 19 november 2015 10:28 schreef Estrys het volgende:
Zegt een mevrouw van in de 40 in de wachtkamer: och wat een kleintje. Hoe oud is hij? Een half jaar?
Ja bijna
Ik dacht eerst ook dat dat het was, maar als ik hem aanleg gaat 'ie ook vrij snel huilen (zodra er echt melk toeschiet al), 't lijkt puur zuigbehoefte te zijn. Misschien heb ik teveel melk.quote:Op donderdag 19 november 2015 10:50 schreef mignonne het volgende:
ohja als hij wil sabbelen zou ik idd eens een speen proberen. Worth a shot toch? En wil ie niets meer drinken dan? Sommige kindjes clusteren juist rond die tijd voor de nacht.
Mijn schoonfamilie blijft maar roepen dat hij zo op mijn schoonvader lijkt. Jahaaa nu weet ik het welquote:Op donderdag 19 november 2015 10:44 schreef mignonne het volgende:
hahaha achja t is net als met zwangere buiken eh, iedereen vindt er iets van enzo.
Mijn schoonmoeder blijft overal benoemen hoe A. toch precies op B. lijkt (klopt), maar... wel ruim 3 pond zwaarder (klopt ook). Ik snap dat niet zodie behoefte om dat te benadrukken. Ja 4300 gram is groot maar het is zeker niet extreem, en keurig in sync met de gewichten van de andere kinderen.
Bovendien moet ik steeds heel erg de neiging onderdrukken om niet te roepen dat ik dan ook geen pakje zware shag per dag rookte
Team Zombie!quote:Op donderdag 19 november 2015 11:33 schreef pinquit het volgende:
Ik ben wakker vanaf 4u na een 'nacht' van 3u, en ik voel me belachelijk fit![]()
de spiegel zegt van niet, maar soit
Ik heb er een schoon setje kleding in zitten, luiers, billendoekjes, hydrofiel, spuugdoekjes, bepanthen en zo'n flesje handen wassen zonder water, hoe heten die dingenquote:Op donderdag 19 november 2015 11:36 schreef silliegirl het volgende:
Ik ga komend weekend voor 't eerst sinds W. er is met hem buitenshuis eten. Zijn er dingen die echt een must zijn in je luiertas (en die ik als newbie mom vast ga vergeten)?
Een spuugdoekje! Maar die heb ik liever in m'n zak ofzo, ik vergeet de tas regelmatig (in de auto) en spuugdoekjes is meestal het enige wat ik uit de tas gebruik. Als het een laat etentje is bij iemand thuis ook een hydrofiel zodat hij daar gewoon op bed kan zonder dat ze gelijk het bed hoeven te verschonen als hij spuugt.quote:Op donderdag 19 november 2015 11:36 schreef silliegirl het volgende:
Ik ga komend weekend voor 't eerst sinds W. er is met hem buitenshuis eten. Zijn er dingen die echt een must zijn in je luiertas (en die ik als newbie mom vast ga vergeten)?
Wat een schijterdquote:Op donderdag 19 november 2015 13:03 schreef silliegirl het volgende:
Waarom poepen jullie kinderen zo weinig?W. heeft minimaal 8 poepluiers per dag. En dan tel ik enkel de échte poepluiers, die met slechts een veegje er in negeer ik.
Als er gewoon iemand in huis is, lijkt me dat prima. Je hoeft niet 24/7 naast hem te zitten.quote:Op donderdag 19 november 2015 13:03 schreef silliegirl het volgende:
Even iets anders; ben ik heel slecht bezig als ik mn kind 15 minuten laat slapen en even heen en weer rij naar de supermarkt?mijn man is in huis aan t werk (boven), W. Ligt beneden dus als hij echt gaat huilen is er wel iemand. Dat kan wel even toch?
Ik heb nu de neiging naast mn kind te zitten als ie slaapt.![]()
Waarom zou dat slecht zijn? Als je man nou niet thuis was, was het een ander verhaal maar nuquote:Op donderdag 19 november 2015 13:03 schreef silliegirl het volgende:
Waarom poepen jullie kinderen zo weinig?W. heeft minimaal 8 poepluiers per dag. En dan tel ik enkel de échte poepluiers, die met slechts een veegje er in negeer ik.
En thanks voor de luiertas tips! Ik zal de mijne ook is inpakken met een basisuitzet, dan hoef ik er alleen extra kleding in te doen als we weggaan.
Even iets anders; ben ik heel slecht bezig als ik mn kind 15 minuten laat slapen en even heen en weer rij naar de supermarkt?mijn man is in huis aan t werk (boven), W. Ligt beneden dus als hij echt gaat huilen is er wel iemand. Dat kan wel even toch?
Ik heb nu de neiging naast mn kind te zitten als ie slaapt.![]()
Hier idem. Plus nog een verschoonmatje, die ideaal is gebleken, aangezien dochter nog weleens wil plassen tijdens het verschonen.quote:Op donderdag 19 november 2015 12:17 schreef Cassandra87 het volgende:
[..]
Ik heb er een schoon setje kleding in zitten, luiers, billendoekjes, hydrofiel, spuugdoekjes, bepanthen en zo'n flesje handen wassen zonder water, hoe heten die dingen
Nou datquote:Op donderdag 19 november 2015 13:33 schreef Estrys het volgende:
Dag 10?toen liep ik nog met kraamverband dakpansgewijs in m'n broek.
Had trouwens best gekunt bedenk ik me. Had de baby best aan de kraamhulp kunnen geven voor een half uurtje![]()
![]()
Voeden is wat lastig, maar voor de rest doet 'ie 't prima ja :p .quote:Op donderdag 19 november 2015 13:24 schreef snoenk het volgende:
Ik neem aan dat je man ook voor W. Kan zorgen sillie
Ja datquote:Op donderdag 19 november 2015 13:37 schreef Mariposas het volgende:
Ik geloof dat ik op dag 9 ofzo nog een stolsel ben verloren.
Yay!quote:Op donderdag 19 november 2015 13:59 schreef Estrys het volgende:
Baby slaapt en bij gebrek aan man en schoonmaakster heb ik de badkamer gepoetstIk ben goed bezig jonguh!
quote:Op donderdag 19 november 2015 14:12 schreef Krisvc het volgende:
Mijnes ligt met d'r benen klem in de box te jammeren omdat ze niet terug kan rollen.
ja verschoningsmatje ook jaquote:Op donderdag 19 november 2015 13:29 schreef JantinaGr het volgende:
[..]
Hier idem. Plus nog een verschoonmatje, die ideaal is gebleken, aangezien dochter nog weleens wil plassen tijdens het verschonen.
En wat betreft seks... hier was de eerste keer al op dag 10. Achteraf las ik dat dat eigenlijk niet eens "mag". Nouja, het was als vanouds.Geen last of pijn, ook niet naderhand. Maar ik had dan ook het geluk te bevallen met enkel 2 schaafwondjes op mijn schaamlippen.
Mijn kleine meiske heeft het ook echt lang gehad, geel oogwit. Ik denk tot een week of 8. CB-arts & huisarts vonden het goed zolang ze alles goed bleef doenquote:Op donderdag 19 november 2015 14:24 schreef Cassandra87 het volgende:
[..]
ja verschoningsmatje ook ja
Ik wil wel seks maar durf niet. Ging pre-baby al moeizaam. Man is groot en ik klein
Nu is er een baby door gekomen dus als dat past.
Maar ik heb nog niet volledig de controle over mijn bekkenbodem dus ik stel t nog even uit.
Hoe lang is geel zien normaal? G heeft nog gele ogen, hij is nu 5+2. De arts op het cb deed het vorige week af met dat komt vaker voor met bv. Maar wat als er meer aan de hand is? Hij is alert, actief, plast goed, poept goed dus wat dat betreft maak ik me geen zorgen maar stel dat er iets zou zijn voel ik me toch schuldig
Ik vloeide al niet meer na dag 3. En nooit stolsels verloren.quote:Op donderdag 19 november 2015 13:32 schreef Mariposas het volgende:
Dag 10toen stond m'n hoofd echt alles behalve naar seks.
Sowieso vanwege het vloeien.
Ik heb het hier tot 4 weken gedaan, voor de zekerheid. Maar veel vrouwen stoppen er na de kraamweek al mee...quote:Op donderdag 19 november 2015 16:09 schreef silliegirl het volgende:
Vloeien is hier sinds vandaag ook ineens vrijwel niks meer.
Tot wanneer moet je trouwens blijven spoelen na toiletbezoek?
Lucky you! Ik pakte alleen de zwangerschaps-joker.quote:Op donderdag 19 november 2015 15:54 schreef JantinaGr het volgende:
[..]
Ik vloeide al niet meer na dag 3. En nooit stolsels verloren.
Ben echt een mazzelaar. Top zwangerschap, top bevalling en een lieve, rustige baby die ook nog eens makkelijk blijkt te zijn.![]()
Ik pakte alleen de knapste-kind-kaartquote:Op donderdag 19 november 2015 16:41 schreef Mariposas het volgende:
Naspoelen? Wat is dat?
[..]
Lucky you! Ik pakte alleen de zwangerschaps-joker.![]()
Kan niet, die heb ik al.quote:Op donderdag 19 november 2015 16:53 schreef Estrys het volgende:
[..]
Ik pakte alleen de knapste-kind-kaart
nee je mond spoelen tochquote:Op donderdag 19 november 2015 17:56 schreef Mariposas het volgende:
Bedoelen jullie met spoelen na een toiletbezoek met water afspoelen? Ik heb dat advies nooit gekregen en dus ook nooit gedaan.
Ik spoelde met een bidon gevuld met lauw-warm water, terwijl ik op de wc zat.quote:Op donderdag 19 november 2015 17:56 schreef Mariposas het volgende:
Bedoelen jullie met spoelen na een toiletbezoek met water afspoelen? Ik heb dat advies nooit gekregen en dus ook nooit gedaan.
Ja dat dacht Ik ook. Maar ik heb nooit last van de hechtingen gehad. Ik vraag me af of ik wel zenuwen heb daar beneden.quote:Op donderdag 19 november 2015 19:18 schreef Estrys het volgende:
Ik dacht altijd dat dat spoelen is omdat de urine zo'n branderig gevoel kan geven op een wond. Ben ermee gestopt toen de hechtingen eruit waren en vloeien al wat minder werd.
Ik dacht dat ook. Omdat ik nergens last van had heb ik het daarom deze keer helemaal niet gedaan.quote:Op donderdag 19 november 2015 19:18 schreef Estrys het volgende:
Ik dacht altijd dat dat spoelen is omdat de urine zo'n branderig gevoel kan geven op een wond. Ben ermee gestopt toen de hechtingen eruit waren en vloeien al wat minder werd.
Hoe oud is ze risu? Zodra ze zelf kunnen draaien en terugdraaien is het echt geen probleem hoor. En als ze het midden in de nacht zou doen zou je het ook niet eens wetenquote:Op donderdag 19 november 2015 20:20 schreef Risu het volgende:
Man heeft haar al terug gedraait. Het zat me toch niet lekker. En nu slaapt ze gewoon verder. Als ze echt op haar buik wilt liggen draait ze vanzelf wel weer terug.
Welkom kuukske, met je verse baby. Gefeliciteerd!![]()
Kaarten verzamelen begon ik al snel mee. Deze-blijft-plakken kaart, anti-kots-kaart, de makkelijke zwangerschaps kaart moest ik weer inleveren toen ik bekkenklachten kreeg. En helaas ook geen super-bevallingkaart. Wel de Keizersnedekaarten de goed-op-gang-borstvoedingskaart.
Spoelen deed ik alleen in het ziekenhuis. Want ik kon er niet bij.de wond deed me te zeer, maar logisch.
Ah, ze draait weer terug... Hmm
Mijn maand oude baby slaapt ook op zijn buik. Anders slaapt ie niet. Nu nig wel met mij in de buurt overigens. Als ze hun hoofd kunnen draaien is het geen probleemquote:Op donderdag 19 november 2015 20:12 schreef Risu het volgende:
Ik heb mijn kind naar bed gebracht en voor ik beneden was had ze zich al op de buik gedraait. Dit doet ze altijd pas als ze wakker wordt. Kan geen kwaad meer toch? Ze kan heel goed haar nek optillen enzo. En volgens mij kan ze best terug draaien ook als ze wil. Ze ligt gewoon met haar hoofdje opzij.
[ Bericht 33% gewijzigd door pinquit op 19-11-2015 20:49:06 ]erf de ogen van je kind - kijk erdoor
Dat is ook wel weerquote:Op donderdag 19 november 2015 20:54 schreef pinquit het volgende:
Mja dat lijf. Ik heb er even vrede mee geloof ik. Helpt ook wel dat het nu winter wordt
Ja buikspieroefeningenquote:Op donderdag 19 november 2015 21:05 schreef twist02 het volgende:
Ik baal ook nog wel een beetje van m'n buik eigenlijk... ben door de zwangerschap juist 7 kilo afgevallen (I know, wat zeur ik dan?!) maar bij m'n buik hangt het toch nog een beetje 'los' ofzo
![]()
Iemand een idee wat daar tegen helpt? Bepaalde oefeningen ofzo?
Ja dat had ik ook bedachtquote:
Moet ik er toch maar aan geloven dan!quote:Op donderdag 19 november 2015 21:09 schreef SaskiaR het volgende:
Toch wel hoor, je moet alleen gevarieerde oefeningen doen, niet alleen situps. Zegmaar core body in het geheel.
Ik zie mezelf ook zonder kledingquote:Op donderdag 19 november 2015 21:31 schreef Risu het volgende:
Oh, dat buikje zit er overigens nog. Maar boeiend, in kleding valt het niet op en zonder kleding ziet alleen man me.
Ja, dat is ook wel iets. Mijn buik is nooit plat geweest. Ik denk echter, dat je voor succes, niet al te snel moet willen. En all-round oefeningen, niet alleen de buik. Dan kan de huid ook een beetje wennen aan de terugplooi enzo. Of het echt plat wordt, weet ik niet. Maar iig best possible outcome. Denk ik.quote:Op donderdag 19 november 2015 21:39 schreef twist02 het volgende:
[..]
Ik zie mezelf ook zonder kledingHet gaat mij echt alleen om mezelf, het interesseert me niet wat een ander er van denkt eigenlijk.
Ik gun het je ontzettendquote:Op donderdag 19 november 2015 22:18 schreef Mariposas het volgende:
Dat is sowieso de beste en mooiste kaart mignonne! Ik had liever die grote blauwe wolk gehad dan meteen de zwangerschapskilos kwijt zijn! Ik hoop het ooit nog eens mee te maken, het lijkt me heerlijk!
Lekker wijf ben jequote:Op donderdag 19 november 2015 22:22 schreef Estrys het volgende:
Nou ja mijn figuur was voor mijn zwangerschap natuurlijk wel een beetje te vergelijken met dat van doutzen![]()
dussss
Dat is nu koperquote:Op donderdag 19 november 2015 22:24 schreef mignonne het volgende:
[..]
Lekker wijf ben je![]()
jammer van je paarse haar...![]()
garp eh![]()
![]()
hahhahaquote:Op donderdag 19 november 2015 22:26 schreef Estrys het volgende:
[..]
Dat is nu koper![]()
Nou ja, kan mij mijn figuur schelen. Ik heb wel hele knappe kinderen
Seks kun je niet eten,quote:Op donderdag 19 november 2015 22:11 schreef NotTheSame het volgende:
Goed nieuws Cactus![]()
!
Seks, wat is dat, kun je dat eten? Ik heb na 2 zwangerschappen echt het libido van een ijssculptuur.
Lichaam: 2 zwangerschappen: 30 vs 28kg aangekomen, nu op 4kg boven startgewicht in 2011. Ik heb de vorm wel terug van 2011, maar met een klein buikje waarvan ik weet dat als ik ga sporten, ik dat ook wel kwijt raak. Maar ik ben gewoon lui.
En hier een kruipende, optrekkende, staande en aan de hand lopende 10 maander. Hij wil echt niet meer liggen, alles moet van een 'hoger perspectief' bekeken worden.
Dus we zijn in de volgende fase van kindproof huis beland: op kniehoogte.
Ja ik ookquote:Op vrijdag 20 november 2015 06:47 schreef Hupje het volgende:
Wat doet slaap toch goed! Voor het eerst deze week maar 1 nachtvoeding gehad, ik voel me weer 'uitgerust'!
Ja, vond het ook best veel. Maar was beide kanten tijdens een zeldzaam langdurige voeding. Ik heb besloten het niet op te vangen elke keer. Geklooi met flesjes enzo, door al dat gedoe zou de lol van bv eraf gaan.quote:
Ik lek alleen als hij lang niet heeft gedronken en dan nog lek ik alleen als hij aan de andere kant aan het drinken is.quote:Op vrijdag 20 november 2015 09:38 schreef Mariposas het volgende:
Ik lek alleen met enorme stuwing, en dat gebeurt als L ongeveer 10 uur achter elkaar niet heeft gedronken/geslapen. Ik kan de lek-momenten dus nog op 2 handen tellen.
quote:Op vrijdag 20 november 2015 10:11 schreef pinquit het volgende:
Oh menson, ik heb gejankt van blijheid vandaag. Mijn lieve kleine sterke kind heeft na weken van pijn en verdriet vandaag eindelijk een gelukkig momentje gevonden om voor het eerst naar me te lachen![]()
![]()
![]()
Na 7(!!) weken
Ik heb ook nog geen lach gezien. Maar misschien vindt hij ons gewoon niet zo om te lachenquote:Op vrijdag 20 november 2015 10:15 schreef pinquit het volgende:
Oh daar ging ik van uit omdat Max dat al met 4wk deed
dat dachtik ook,ik heb vast en chagrijnig kindquote:Op vrijdag 20 november 2015 10:16 schreef Estrys het volgende:
[..]
Ik heb ook nog geen lach gezien. Maar misschien vindt hij ons gewoon niet zo om te lachen
quote:Op vrijdag 20 november 2015 10:11 schreef pinquit het volgende:
Oh menson, ik heb gejankt van blijheid vandaag. Mijn lieve kleine sterke kind heeft na weken van pijn en verdriet vandaag eindelijk een gelukkig momentje gevonden om voor het eerst naar me te lachen![]()
![]()
![]()
Na 7(!!) weken
Rectaal, doen ze dat dan ook met een eendenbek?quote:Op vrijdag 20 november 2015 06:57 schreef Mariposas het volgende:
Wat lekker, hupje!
Sara, bij een KS krijg je een vaginaal én rectaal onderzoek.
We gebruiken het bijna een week nu, en vanaf maandag kwam er echt duidelijke verbeteringquote:Op vrijdag 20 november 2015 10:26 schreef Fuente het volgende:
[..]![]()
![]()
![]()
![]()
Gaat het al wat beter inmiddels met de pepti enzo?
Hier kwam met 12 weken echt een omslagpunt dat ze meer rustig werd enzo. Ik hoop bij jullie ook
Lutje ik doe even een lokquotequote:
Dat komt door die schep te weinigquote:Op vrijdag 20 november 2015 11:01 schreef pinquit het volgende:
+ weer normale gele poep, zachte wangetjes en voorhoofdje, en veel minder spuug (wel af en toe hele waterige spuug, maf is dat)
quote:Op vrijdag 20 november 2015 11:00 schreef pinquit het volgende:
[..]
We gebruiken het bijna een week nu, en vanaf maandag kwam er echt duidelijke verbetering![]()
Nu is er alleen nog af en toe huils om kramp, of om een moe-maar-kan-niet-slapen, maar ook gewoon tevreden wakkerhij heeft de eerste dagen heeeeel veel bijgeslapen, en ligt nu dus af en toe gewoon stilletjes om zich heen te kijken
wat een verademing, ik ben zo dankbaar
Volgende keer toch meteen op de buik leggen maar?quote:Op vrijdag 20 november 2015 12:03 schreef Risu het volgende:
Ik denk dat ik maar gewoon ga, misschien slaapt ze in de wagen wel. Ik blijf uitstellen.
Als ze over een half uur nig niet slaapt, ben ik weg.
Het slaapt. Op de buik. Ik maak me klaar voor vertrek, kunnen we meteen weg als ze wakker is.
Lukt het je nog een beetje om je productie op te krikken?quote:Op vrijdag 20 november 2015 12:23 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:
Ah pinq, een lach![]()
Lekken? Doe ik al sinds de kraamweek niet meer geloof ik, en toen ook nauwelijks. Er zijn veel dagen dat ik voor 40cc 20 minuten moet kolven (enkel), dat lek ik echt nooit van m'n leven bij elkaar
Hier wederom een blije baby! Wel een beetje snotterige baby met 37.7 en ze spuugt wat veel (voor haar doen). Heb haar nu maar even in haar voedingskussen gelegd, anders rolt ze steeds op haar buik en dat is spugen.
Tot nu toe nog niet echt. Kolven gaat wel iets beter, 70 tot 90 cc per keer wel, dat was twee weken geleden al erg lastig. Maar ze drinkt flessen van 150 nu. Ik merk dat ik eigenlijk om de 6 uur genoeg melk heb, in plaats van om de 3 uur. Wil nog proberen of clusterkolven nog iets gaat helpen, want ik heb ook niet echt een clusterbaby, maar ik moet daar nog even de tijd en zin voor vinden om daar voor te gaan zitten.quote:Op vrijdag 20 november 2015 12:47 schreef Mariposas het volgende:
[..]
Lukt het je nog een beetje om je productie op te krikken?
Ik vond dat zo frappantquote:Op vrijdag 20 november 2015 15:34 schreef Estrys het volgende:
Wat dat betreft is het hier wel makkelijk. Alledrie precies dezelfde bouw. Van die fijne poppetjes
In principe niet maar als ze hier in huis loopt voel ik het zeg maar. Ik word er onrustig en heel chagrijnig van naar haar toe. Ook al zegt ze niks.quote:Op vrijdag 20 november 2015 15:35 schreef mignonne het volgende:
estrys trek je je daar nog wat van aan ja? Ik moet zeggen dat ik daar volkomen maling aan heb, wat een ander wel of niet van dat soort dingen denkt. Mijn kind, mijn opvoeding. Mijn nachtrust...
oh en we hebben de bili uitslag weer binnen. Wel een tikje gedaald maar te weinig en niet snel genoeg naar hun zin. Dus we moeten volgende week weer terug om nogmaals te prikken. Andere uitslagen zijn pas over 3 weken bekend. Gedoe...
Hm ja dat gevoel snap ik wel denk ik. Ik heb dat meer als mn schoonmoeder hier is en dan zo zonder wat te zeggen naar de stapel troep op de tafel kijkt ofzoquote:Op vrijdag 20 november 2015 15:39 schreef Estrys het volgende:
[..]
In principe niet maar als ze hier in huis loopt voel ik het zeg maar. Ik word er ook heel chagrijnig van naar haar toe. Ook al zegt ze niks.
Bili gedoe
Ja ze zeggen niks maar die blik is genoegquote:Op vrijdag 20 november 2015 15:41 schreef mignonne het volgende:
[..]
Hm ja dat gevoel snap ik wel denk ik. Ik heb dat meer als mn schoonmoeder hier is en dan zo zonder wat te zeggen naar de stapel troep op de tafel kijkt ofzo![]()
Hier komt er vrijwel dagelijks iemand helpen poetsen, varierend van mijn moeder tot schoonmoeder tot oma's. Resultaat is dat alles schoon is, maar ik continue spullen kwijt ben want die zijn dan ineens opgeruimd.quote:Op vrijdag 20 november 2015 15:41 schreef mignonne het volgende:
[..]
Hm ja dat gevoel snap ik wel denk ik. Ik heb dat meer als mn schoonmoeder hier is en dan zo zonder wat te zeggen naar de stapel troep op de tafel kijkt ofzo![]()
Ja maar dat is dus helemaal verkeerd he.quote:Op vrijdag 20 november 2015 16:11 schreef Estrys het volgende:
Ja iedereen heeft een zegje. Maar feit blijft dat we al twee kinderen hebben. En dat zijn 'gewone', volstrekt niet verwende kinderen die zonder problemen de hele nacht slapen. Dus ergens zullen we wel iets goed doen op onze manier.
I did it my waaaaay
Ik dacht even dat links Minke was en rechts Fedde. En toen dacht ik "met 4 maanden al staan.quote:Op vrijdag 20 november 2015 16:21 schreef Lijnloos het volgende:
Dat niet maar ik merk wel dat bij sommige kledingstukken het een stuk handiger zou zijn als ie gewoon kon blijven staan of zitten....![]()
Oh en inderdaad ook hier afwijkende bouw, Minke heeft mans (vroegere, nooit zelf geziene) tengere/gespierde/magere bouw en Fedde is een bollo net als ik... arm jong.
Dat resulteerd dus in dit soort dingen:
[ afbeelding ]
Minke 1 jaar en 2 maanden oud, Fedde 4 maandenZelfde tuinbroek
Snellie.quote:Op vrijdag 20 november 2015 16:25 schreef Lijnloos het volgende:
Hij kan wel (aan de handen van ons) staan maar niet zo zomaar zelf neuh...
Hier idem. Geen commentaar gekregen nog, maar wij doen wel hetzelfde als jij. Eerste dagen in een reiswieg naast ons in de slaapkamer en sinds dag 6 slaapt ze probleemloos in haar eigen ledikant die naast ons bed staat. Het wordt juist aangeraden om een jonge baby de eerste tijd bij de ouders in de slaapkamer te laten slapen. Overdag en 's avonds tot ik naar bed ga, slaapt ze beneden op de bank, in de box of bij ons op de arm. Ze is 4 weken.quote:Op vrijdag 20 november 2015 16:01 schreef silliegirl het volgende:
[..]
Overigens vindt iedereen wel iets. "Je moet 'm snel in zijn eigen kamer leggen anders leert 'ie niet om alleen te slapen." *beneden laten slapen overdag moet je niet doen hoor, dan wil 'ie niet meer in zijn bed 's nachts*.
Ga toch weg. Mijn baby slaapt met zijn 2,5 week al vrijwel de hele nacht alleen in zijn wieg, ik ga die wieg niet weghalen naast mijn bed. En overdag wil ik 'm in de buurt dus slaapt 'ie beneden.
+1 op dat laatste! Mijn man zei al "als 'ie de wieg uitgroeit en het voor ons nog niet goed voelt zet ik het ledikant bij ons op de kamer nog hoor!" Gelukkig denken hij en ik er dus hetzelfde over, de rest vd wereld kan me gestolen worden op 't momentquote:Op vrijdag 20 november 2015 16:45 schreef JantinaGr het volgende:
[..]
Hier idem. Geen commentaar gekregen nog, maar wij doen wel hetzelfde als jij. Eerste dagen in een reiswieg naast ons in de slaapkamer en sinds dag 6 slaapt ze probleemloos in haar eigen ledikant die naast ons bed staat. Het wordt juist aangeraden om een jonge baby de eerste tijd bij de ouders in de slaapkamer te laten slapen. Overdag en 's avonds tot ik naar bed ga, slaapt ze beneden op de bank, in de box of bij ons op de arm. Ze is 4 weken.
Langzaam aan zullen we wel overstappen naar overdag / 's avonds ook tussendoor naar boven brengen zodat ze in haar ledikant slaapt, maar voor nu vinden we het wel prima.
En op haar eigen kamertje slapen, dat zien we over een paar maanden wel...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |