abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_157494198
Welkom in het babytopic!

Een lijst met de verjaardagen van veel OUD-users en hun kindjes vind je op de Fok!wiki:
http://wiki.fok.nl/index.php/Ouder%28s%29_Kalender

De baby wiki-lijst vind je hier:
http://wiki.fok.nl/index.php/BabyTopic

Voel je vrij je gegevens in dit lijstje toe te voegen/aan te passen.

pi_157494621
Zo, vervolg van de werksoap in spoiler. :')
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
N. was vandaag mega heppiedepeppie bij de GO, ze heeft het weer super gedaan. Wat is het toch heerlijk om zo'n vrolijk meisje op te mogen halen na zo'n butdag. O+
pi_157494631
Gefeliciteerd mooie I. en DaD! Veel plezier bij de dreumesen!
pi_157494831
Gefeliciteerd DaD! :)

wij blijven nog even in t zh, A's bili daalde goed na de fototherapie maar steeg uiteindelijk toch weer ietsje. Voor de vorm hebben ze toen nog een keer bili afgenomen en die bleek weer teveel te rap te stijgen. Nu vanavond weer afname en dan kijken of hij weer terug onder de lamp moet of niet.
Ze zijn een beetje puzzled over wat het kan zijn omdat A. het klinisch heel goed doet, drinkt veel en poept en plast veel en is niet ziek enzo dus waarom het überhaupt zo hoog is geweest en nu weer stijgt is een raadsel.
:)
pi_157495493
quote:
0s.gif Op donderdag 12 november 2015 17:15 schreef mignonne het volgende:

wij blijven nog even in t zh, A's bili daalde goed na de fototherapie maar steeg uiteindelijk toch weer ietsje. Voor de vorm hebben ze toen nog een keer bili afgenomen en die bleek weer teveel te rap te stijgen. Nu vanavond weer afname en dan kijken of hij weer terug onder de lamp moet of niet.
Ze zijn een beetje puzzled over wat het kan zijn omdat A. het klinisch heel goed doet, drinkt veel en poept en plast veel en is niet ziek enzo dus waarom het überhaupt zo hoog is geweest en nu weer stijgt is een raadsel.
Dat heb jij weer, zo'n bijzonder geval ;) O+ wel een heel schattig bijzondere dat dan weer wel. Sterkte daar, ik denk aan je :* en je weet het he: als het niet gaat zoals het moet... Zet em op A!
ti amo più di ieri ma meno di domani
pi_157495527
Goed dat je het aangeven hebt Selvaria, ik kan me goed voorstellen dat dat een opluchting is. Had je er zelf voor gekozen dit jaar een mentorklas te doen?

Vervelend dat jullie nog wat langer moeten blijven mignonne. Ik hoop dat het snel beter gaat en dat er geen heftige onderliggende oorzaak is.

quote:
0s.gif Op donderdag 12 november 2015 16:38 schreef DevilsAndDust het volgende:
Thanks, LuDann en Malteser!

Ik kwam nog even afscheid nemen. Posten deed ik hier al niet veel meer de laatste tijd, want we zijn echt wel duidelijk het tijdperk van krampjes en dergelijke voorbij. Ik wil jullie bedanken voor alle gezelligheid het afgelopen jaar en ik hoop dat jullie allemaal met jullie kindjes net zo'n mooi jaar hebben als wij met I. Geniet ervan, want het cliché is keihard waar: het gaat zoooooo snel...

Een overzichtje van het eerste jaar in foto's:

[ afbeelding ]
Wat ontzettend leuk om te zien is dat toch, zo'n jaaroverzicht. Knapperd. O+
pi_157495629
quote:
0s.gif Op donderdag 12 november 2015 17:54 schreef LuDann het volgende:
Goed dat je het aangeven hebt Selvaria, ik kan me goed voorstellen dat dat een opluchting is. Had je er zelf voor gekozen dit jaar een mentorklas te doen?
Helemaal niet over nagedacht van tevoren, het is zo vanzelfsprekend. :@ Ik ben al jaren mentor van of een 3GT of een 4GT dat de optie om geen mentor te zijn helemaal niet in me op is gekomen. :D
pi_157495798
Gefeliciteerd met I Dad! Ik vind de net-uit-de-buik-foto zo ontzettend gaaf en bijzonder. O+

:* Selvaria. Ik hoop dat het langzaam weer wat leuker wordt en gemakkelijker gaat!

Onze joker kwam vorige week totaal niet vooruit tot grote frustratie van hemzelf en nu wel!

(Het is een filmpje)
pi_157495990
Ik heb mijn baby vandaag voor het eerst een jurkje aangetrokken. Ze lijkt meteen zo groot. :o Even fotospam hoor!

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
3 maanden alweer. *O* Sinds zondag al, maar goed, eerder geen tijd gehad voor foto's. :P
pi_157496128
Wat een leukerd LuDann!
pi_157496196
Nohh. Wat een mooie grote kijkers. O+
pi_157496266
Gefeliciteerd met je knappe I DaD!

:* Selvaria! Idd goed dat je het hebt aangegeven!

Wat knap Cholula!!

Hier duurt het oefenen en in de lucht trappelen al ruim een maand, wanneer zal het em eens lukken :P Leek er afgelopen dagen heel sterk op dat er een tand zou komen, verhoging, luieruitslag, op z'n vingers kauwen en idioot veel kwijlen, maar zie nog niks! We zien het wel, heb al vaker gedacht dat het nu toch écht van een tandje moest komen :P
Verder zijn we, behalve vriend, licht ziekig hier. Q hoest en rochelt wat en is wat slaperiger, maar hij blijft er vrolijk onder :) Zelfs best goed geslapen vannacht! Nacht ervoor even wat drama, bleef maar krijsen, dus voor het eerst een zetpil gegeven. Daar kunnen we nog wat oefening in gebruiken :') Op z'n zij rolde ie door en spartelde erg, dus maar op z'n rug geprobeerd. Lukte gelukkig na even proberen, hielt m'n vinger er nog even tegenaan zodat ie er niet uit zou komen. Toen voelde ik nattigheid aan m'n hand en was ie alles aan het onderplassen :P . Ach, toen ie werkte sliep ie best goed ook!
pi_157496302
Ahhh dat koppie LuDann! O+
pi_157496476
Mignonne, wat vreemd! Wel fijn dat jullie in goede handen zijn. Ik hoop dat A. z'n bili snel bijtrekt.

Selvaria, goed dat je het in ieder geval hebt geuit. Hulp vragen is imo nooit zwak. Maar ik kan me voorstellen dat mensen van het type 'niet lullen maar poetsen' daar anders over denken. ;)

DaD, gefeliciteerd met I.! En ik had een mindfuck, ik lees boeken die zich afspelen in een stad die Imre heet en ik was in de war door je slingers. :P

Gevalletje, beterschap!

Cho, kiek 'em gaan dan! L. probeert dat hier ook. Alleen vergeet ze dat het nogal lastig gaat als je met je neus op de grond ligt.

LD, je groterd. O+

Die slaaptraining he, kan die na 2 dagen al werken? :') Ik ben dinsdag begonnen met oefenen, gister is ze naar de opvang geweest en vandaag heeft ze 3 keurige slaapjes in slaapzak op d'r kamer gedaan terwijl ik d'r wakker weg heb gelegd. En de slaapjes worden zowaar langer dan hazenslaapjes. :o
En is dat gebrabbel een voorteken van hoe veel een kind gaat praten als ze dat eenmaal kunnen? Want het is hier geloof ik vandaag nog geen seconde stil geweest buiten slaapjes om.
Want het leven is niet meer dan een sprookje
pi_157496499
LuDann, schattig! In welk maatje zit ze?

Onze dochter, vandaag precies 3 weken gaat vanavond voor het eerst in een slaapzak. Ik heb maar een maatje 68 gehaald, kleiner kon ik ze niet vinden. Ze is al zo bewegelijk, de laatste dagen lag ze steeds schuin in de ledikant en het lakentje rukt ze gewoon los.

Wanneer gingen jullie over op slaapzak?
  donderdag 12 november 2015 @ 19:19:07 #16
327807 Mariposas
יה&#14
pi_157497391
Vanaf 10 weken ongeveer Jantina. Hema heeft soms wel een maat 56 -62 liggen. En Prénatal verkoopt ze ook. Verder heb je online ook kleine slaapzakjes. Maat 68 lijkt me wat groot voor een baby van 3 weken. Maat het belangrijkste is dat het hoofdje niet door de halsopening kan verdwijnen. misschien heeft jouw baby een groot hoofd, dan is het prima.

http://m.hema.nl/winkel?f(...)econdid=pnl_33476600
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
pi_157497471
Oeh, 68 klinkt wel wat te groot. Is de halsopening wel zo smal dat haar hoofd er niet door kan?

Wij zijn nog niet aan de slaapzak. Bij de oudste gingen we na vier weken over. Die wapperde nogal. :P

We zijn gister naar het cb geweest: 56 cm en 5700 gram *) Ik had nog wel uren daar door kunnen kletsen, maar zij had dat duidelijk niet... ;) Niet gehad over slaaphoudingen. Ik weet niet of ik verteld had dat hij op z'n buik slaapt. Het voelt al alsof ik hem stiekem rattengif geef. Dan hoef ik daar ook niet op aangesproken te worden.

Ik lees hier trouwens alles, maar reageren lukt niet goed. Dreumes vindt de komst van haar broertje minder leuk en daar heb ik best een kluif aan. En daar bovenop is ze bijna twee, dus dat is een dubbele portie drama. :')
  donderdag 12 november 2015 @ 19:23:28 #18
327807 Mariposas
יה&#14
pi_157497490
DaD gefeliciteerd met Imre!

Wow, wat doet hij dat goed en snel, Cholula!

Wat een schatje, LuDann! Ze lijkt inderdaad groot zo!
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
pi_157497769
Wat een schatje LuDann O+

Wij gaan over op een slaapzak als hij ooit een keer wil gaan slapen denk ik :') ;)
Nee hoor, als hij zich buiten de dekens werkt tijdens het slapen.
ti amo più di ieri ma meno di domani
  donderdag 12 november 2015 @ 19:37:12 #20
311825 snoenk
heeft een hondenleven
pi_157497814
Gefeliciteerd dad! *O*

Beterschap voor A. Mignonne, hoop dat jullie snel naar huis mogen :*

Ludann O+
pi_157497832
Straks met bijlees...

We vertrekken morgenavond naar een hotel bij het vliegveld en vliegen zaterdagochtend. En Sjaak heeft koorts sinds 2 uurtjes (nja, toen heb ik zijn temp een keer gemeten). 38,7. Dan mag je nie vliegen nie. Dus dat zou echt heel kut zijn, als het zo blijft. Maar goed, we hebben nog 36 uur.
pi_157498491
quote:
1s.gif Op donderdag 12 november 2015 19:22 schreef Limone het volgende:
We zijn gister naar het cb geweest: 56 cm en 5700 gram *) Ik had nog wel uren daar door kunnen kletsen, maar zij had dat duidelijk niet... ;) Niet gehad over slaaphoudingen. Ik weet niet of ik verteld had dat hij op z'n buik slaapt. Het voelt al alsof ik hem stiekem rattengif geef. Dan hoef ik daar ook niet op aangesproken te worden.

Ik lees hier trouwens alles, maar reageren lukt niet goed. Dreumes vindt de komst van haar broertje minder leuk en daar heb ik best een kluif aan. En daar bovenop is ze bijna twee, dus dat is een dubbele portie drama. :')
5700 gram?? Is S. niet 4 weken jonger dan Twix? Die woog vanmorgen exact 5 kilo. Heb het nog niet geplot in de curve en bij het CB lagen alle systemen eruit.

Sterkte met dreumes! Moet ze wennen aan het delen van de aandacht? Of aan het andere ritme? Kraambezoek? Sneu!
pi_157498515
LuDann, wat een mopje O+

Mw Cactus, hopelijk zakt de koorts gauw!
pi_157498795
quote:
0s.gif Op donderdag 12 november 2015 17:15 schreef mignonne het volgende:

Nou zeg, na je mooie thuisbevalling toch in het ziekenhuis. :{ . Het zou op zich wel prettig zijn als ze wel gaan begrijpen waardoor dit komt, maar fijn dat hij het verder heel goed doet. :* .
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_157499016
Sterkte Cactus, ik hoop dat de koorts snel wil zakken, zou wel heel erg balen zijn anders!
quote:
1s.gif Op donderdag 12 november 2015 20:01 schreef Malteser het volgende:

[..]

5700 gram?? Is S. niet 4 weken jonger dan Twix? Die woog vanmorgen exact 5 kilo. Heb het nog niet geplot in de curve en bij het CB lagen alle systemen eruit.

Sterkte met dreumes! Moet ze wennen aan het delen van de aandacht? Of aan het andere ritme? Kraambezoek? Sneu!
Mijn baby is met 13 weken 5300 gram en ze zit op het middelste lijntje. Nu heb ik wel een meisje en dat maakt ook nog uit, maar het onderling verschil is gewoon heel groot.

quote:
1s.gif Op donderdag 12 november 2015 18:09 schreef Cholula het volgende:
Gefeliciteerd met I Dad! Ik vind de net-uit-de-buik-foto zo ontzettend gaaf en bijzonder. O+

:* Selvaria. Ik hoop dat het langzaam weer wat leuker wordt en gemakkelijker gaat!

Onze joker kwam vorige week totaal niet vooruit tot grote frustratie van hemzelf en nu wel!

(Het is een filmpje)
[ link | afbeelding ]
Ach, kijk nou! Flink de vaart erin. O+
quote:
0s.gif Op donderdag 12 november 2015 18:39 schreef JantinaGr het volgende:
LuDann, schattig! In welk maatje zit ze?

Onze dochter, vandaag precies 3 weken gaat vanavond voor het eerst in een slaapzak. Ik heb maar een maatje 68 gehaald, kleiner kon ik ze niet vinden. Ze is al zo bewegelijk, de laatste dagen lag ze steeds schuin in de ledikant en het lakentje rukt ze gewoon los.

Wanneer gingen jullie over op slaapzak?
Maatje 62 past ze nu meestal goed, afhankelijk van het merk. :Y
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')