abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 20 november 2015 @ 11:17:49 #101
149959 SQ
snelle trees
pi_157688980
quote:
7s.gif Op vrijdag 20 november 2015 11:15 schreef Fazzoletti het volgende:
SQ, hier heeft het echt de afgelopen maand een enorme sprong genomen. Dus wat dat betreft heeft mauw nog wel even ;)
Oh ja, ik maak me ook geen zorgen hoor :D Maar ze benoemden het zo specifiek op het CB. De enige dertienmaander die ik ken die praat is Lou van Skittles, maar die is mentaal ook al 23 maanden :') O+
disclaimer
pi_157689024
Echt, maakte je je geen zorgen? :o :N

Ik maak me wel zorgen hoor, ondanks herhaaldelijk oefenen zegt mijn kind nog steeds geen 'dankjewel' en 'alsjeblieft' :{ Wat moet er toch van hem terecht komen :{w
  vrijdag 20 november 2015 @ 11:21:45 #103
149959 SQ
snelle trees
pi_157689041
Ja, dat is ook wel zorgelijk hoor fazz ;(
disclaimer
pi_157689107
quote:
7s.gif Op vrijdag 20 november 2015 11:20 schreef Fazzoletti het volgende:
Echt, maakte je je geen zorgen? :o :N

Ik maak me wel zorgen hoor, ondanks herhaaldelijk oefenen zegt mijn kind nog steeds geen 'dankjewel' en 'alsjeblieft' :{ Wat moet er toch van hem terecht komen :{w
Ik had dankjewel erin (dah!) maar m'n vriend vergeet het telkens te zeggen als hij iets geeft dus het is weer weg :')

Ik maak me vooral zorgen over Stips methoden om aan te geven dat iemand in z'n personal space komt. We zijn nu namelijk overgestapt naar duwen. Zo fijn! :{
pi_157689112
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 november 2015 11:11 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

ja maar Mauwtje noemt alles nog "ba" "baba" of "nana" :') ze heeft wel taalbegrip, want bij het horen van "nee" schudt ze haar hoofd, bij "dag" gaat ze zwaaien en bij "lekker" maait ze met haar hand langs haar oor :+
Same here! En, want belangrijk, mmmmnamnam bij eten :Y) :D
Everything will be fine in the end. If it's not fine, it's not the end
pi_157689151
Opvoeding Fazz :{w

Lou kent nu de woorden: mama, papa (elke onbekende man die ze ziet. Haar vader noemt ze ook mama), M.ilou, boooow (=boom), hallo/hey, dicht, neh (neus), hap, poe(s), DIEEEEEEEE (= alles wat ze niet kan benoemen)

Passieve woordenschat is wel groter dan ik dacht. Ze antwoordt met Hmmmm als ik vraag of het lekker is O+ , snapt korte opdrachten en voert die ook uit (wil je dit even naar papa brengen?).
De tafel afruimen is nooit zo makkelijk geweest :7

Maar goed.. snel kind is snel :') Behalve slapen, want fuck slapen. ;(
  vrijdag 20 november 2015 @ 11:35:19 #107
149959 SQ
snelle trees
pi_157689246
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 november 2015 11:26 schreef Dot. het volgende:

[..]

Ik had dankjewel erin (dah!) maar m'n vriend vergeet het telkens te zeggen als hij iets geeft dus het is weer weg :')

Ik maak me vooral zorgen over Stips methoden om aan te geven dat iemand in z'n personal space komt. We zijn nu namelijk overgestapt naar duwen. Zo fijn! :{
bijt ie nog? Of is dit vervangend gedrag?
disclaimer
  vrijdag 20 november 2015 @ 11:35:23 #108
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_157689249
A van Razz is ook zo'n babbelaar!

Suus zegt nu: boe, beh, hiiii, snufsnuf, wafwaf, oehoe en knort (dat zijn de dierengeluiden :P ) en verder: papa, mama, ja, die, da en heeeeey! Zo komt ze eigenlijk overal :+. Passieve woordenschat is gigantisch, ze snapt echt alles
  vrijdag 20 november 2015 @ 12:14:11 #109
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_157689809
Grappig hoe dat zo uiteen loopt. Kuiken kent echt belachelijk veel woorden. En hij wil nu letters en cijfers leren. Hij snapt ook heel veel.
Ik moet ook altijd lachen om zijn gebrek aan intonatie. Dan roept hij: "Auto! Benje! Nou!" (auto waar ben je nou) :').
KuikenGuppy
pi_157690076
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 november 2015 11:35 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

bijt ie nog? Of is dit vervangend gedrag?
Bijten is echt veel minder gelukkig, dus de overstap naar de peuters was een goede zet, maar die hebben hem dus geleerd dat je ook kunt duwen.

Wow, echte zinnetje als Burd! Die hebben wij nog niet. Passief snapt hij idd alles, maar actief is het nog veel gewoon gebrabbel.
  vrijdag 20 november 2015 @ 12:36:32 #111
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_157690189
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 november 2015 12:30 schreef Dot. het volgende:

[..]

Bijten is echt veel minder gelukkig, dus de overstap naar de peuters was een goede zet, maar die hebben hem dus geleerd dat je ook kunt duwen.

Wow, echte zinnetje als Burd! Die hebben wij nog niet. Passief snapt hij idd alles, maar actief is het nog veel gewoon gebrabbel.
Hij zegt het nog echt als drie losse dingen hoor, niet als een zinnetje. Maar dat is wel iets waar hij nu mee bezig is. Wel heel leuk om te zien, die taalontwikkeling.
KuikenGuppy
  vrijdag 20 november 2015 @ 13:45:53 #112
149959 SQ
snelle trees
pi_157691527
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 november 2015 12:30 schreef Dot. het volgende:

[..]

Ja, maar dan is hij dus niet de enige die het doet? Zou het zich niet vanzelf oplossen als hij zich wat beter uit kan drukken? Wel fijn dat het bijten al minder is O+

En hahaha, die skills van de grote dreumesen :D Ik voel me dan soms een beetje als toen ik een jaar geleden het babytopic in kwam. Ongelooflijk hoe ontzettend snel en veel die kleintjes toch leren de eerste jaren van hun leven O+ O+
disclaimer
pi_157692031
Woah, lieve vriendin is hier sinds 10u om te helpen met inpakken en het gaat supersnel nu! Bijijijijna klaar *O* Morgen alles over en meubels uit elkaar waar nodig. Woah O+
Ik ging alleen net bijna van m'n stokje dus zit nu verplicht met thee op de bank :@

En J belde met kdv: uk doet het gewoon super vandaag, zonder pcm en vrolijk en gezellig *;
  vrijdag 20 november 2015 @ 15:05:39 #114
445514 DonDruiper
FOK!off met je popup a(i)ds.
pi_157693292
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 november 2015 10:25 schreef Stormqueen het volgende:

Dondruiper, klinkt doodnormaal. Het kind is anderhalf he, die redeneren heeeeeel anders dan dertigjarigen :P

Gelukkig :P
Zuiger van het FOK!-OMT
pi_157694996
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 november 2015 13:45 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

Ja, maar dan is hij dus niet de enige die het doet? Zou het zich niet vanzelf oplossen als hij zich wat beter uit kan drukken? Wel fijn dat het bijten al minder is O+

En hahaha, die skills van de grote dreumesen :D Ik voel me dan soms een beetje als toen ik een jaar geleden het babytopic in kwam. Ongelooflijk hoe ontzettend snel en veel die kleintjes toch leren de eerste jaren van hun leven O+ O+
Ja, ik denk en hoop het wel, dus het is ook goed dat hij nu bij de peuters ziet dat zij allemaal babbelen :) Maar z'n nichtje heeft toch ook nog wel gewoon geduwd uit jaloezie bijvoorbeeld, terwijl ze gewoon kon praten dus misschien hebben we gewoon een lompe familie :+

Oh fijn zeg JM!
pi_157695378
I is tegenwoordig ook van het duwen en slaan, Dot, terwijl het verder toch zo'n verfijnd en elegant dametje is. (En dat heeft ze natuurlijk van mijn familie, dat begrijp je 8-) . _O- .)

Vrees dat het allemaal een beetje erbij hoort, en dat het bij peuters veel voorkomt. Dat is echt opvoeding die om de hoek komt kijken. En waar ik dus nu ook volop mee aan de bak kan. :o .

Als het om praten en woordenschat gaat: denk dat die passieve woordenschat veel belangrijker is dan het daadwerkelijke praten. In dat laatste zijn kinderen heel verschillend, maar het gaat er vooral om vind ik dat je merkt dat je kind al wel veel woorden begrijpt. En dat merk je snel genoeg. :D .

Kwak en JM, wat hebben jullie en jullie kindjes het zwaar momenteel, pfff. Neem alle hulp aan die je kunt gebruiken. Oh wacht, lees nu dat L lekker vrolijk is vandaag, da's mooi!
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_157695518
Ik heb gisteren wel gemerkt dat het gooien van I met speelgoed uit van alles voort kan komen, soms ook uit een soort faalangst. Gisteren gingen we samen blokjes opruimen en ik gaf haar een blokje om in het kistje te stoppen. Toen zei ze: nee, mama doen. Maar ik gaf het blokje weer aan haar terug, en toen liep ze weg en ging ze met het blokje gooien. Daarna samen met haar dat blokje weer opgeraapt en toen hebben we het samen in het kistje gestopt. Kistje zat al behoorlijk vol en volgens mij zag ze even niet hoe ze dat blokje erin moest doen. Toen ik haar hielp en het lukte wel, was ze helemaal blij. Ik vind dat dan ook weer heel aandoenlijk eigenlijk. Dat gooien, duwen of slaan is ook bij een gebrek aan andere mogelijkheden om je goed uit te drukken, echt onmacht.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
  vrijdag 20 november 2015 @ 16:54:08 #118
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_157695821
Ja dat ervaar ik ook zo, Franny. Kuiken gooit ook met zijn speelgoed als iets hem niet lukt, bijvoorbeeld hij wil twee auto's boven op elkaar zetten en dat lukt niet.
Hij slaat soms ook uit onmacht, als ik hem bijvoorbeeld uit de buggy in de auto wil zetten en hij liever nog wil lopen... dan slaat hij mij zo vol in mijn gezicht. Maar dat is dan voor hem wel de enige manier om zich te uiten behalve gillen en huilen... ik vind dat dan wel erg lastig.
KuikenGuppy
pi_157696040
Ja, is het ook, het is ook echt niet leuk als je kind dat doet.

I kan dan nu bijvoorbeeld in zo'n situatie zeggen 'ook lopen'. Maar als ze dan haar zin niet krijgt, wat soms gewoon niet gaat, dan gaat ze slaan. Het is alsof ze haar autonomie wil aangeven, dat ze zich bewust is van zichzelf. "Dit is wat ik (niet) wil en dit is van mij". Dat is op zich heel goed, ik vind het ook mooi, maar het vergt best veel energie om duidelijk te maken dat ze ook wel het recht heeft op haar autonomie, maar dat ze soms ook moet inschikken/aanpassen/rekening houden met een ander en moet luisteren, en wanneer dat dan is, waar die grenzen liggen. Het is ook behoorlijk ingewikkeld. 8)7 .
  vrijdag 20 november 2015 @ 17:09:58 #120
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_157696236
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 november 2015 17:03 schreef Franny_G het volgende:
Ja, is het ook, het is ook echt niet leuk als je kind dat doet.

I kan dan nu bijvoorbeeld in zo'n situatie zeggen 'ook lopen'. Maar als ze dan haar zin niet krijgt, wat soms gewoon niet gaat, dan gaat ze slaan. Het is alsof ze haar autonomie wil aangeven, dat ze zich bewust is van zichzelf. "Dit is wat ik (niet) wil en dit is van mij". Dat is op zich heel goed, ik vind het ook mooi, maar het vergt best veel energie om duidelijk te maken dat ze ook wel het recht heeft op haar autonomie, maar dat ze soms ook moet inschikken/aanpassen/rekening houden met een ander en moet luisteren, en wanneer dat dan is, waar die grenzen liggen. Het is ook behoorlijk ingewikkeld. 8)7 .
Mijn dochter is nu 3,5 en ik vind dat ook nog lastig :Y. Maar soms 'moeten' dingen nou eenmaal op een bepaalde manier gebeuren. Nu snapt ze het vaak wel hoor maar ik leg het altijd uit (en dan krijg ik dus min 10 waarom-vragen 8)7 ) en geef aan wanneer het wel op 'haar manier' kan. Dus van: ' nu moet je even aan de hand want hier is het druk maar daar bij het bos (of whatever) kun je weer gewoon rennen. Accepteert ze meestal :P

Met slaan heb ik geen ervaring, erg naar lijkt me dat!
pi_157696739
Ik let alvast goed op voor over een poosje!

Lucas is blij met oma (sm) meegegaan, wat een opluchting.. En hier staat vrijwel alles klaar voor de Grote Verhuizing morgen. Net met een vriendin rustig door het nieuwe huis gelopen, voor het eerst dat ik de tijd/rust had om er van te genieten en me echt voor te stellen hoe het wordt. Ik werd er een beetje emo van.. Het is zo tof, en groot, en echt van ons O+

Nu gaan we ter afscheid eten bij het fijne eetcafétje op de hoek, en dan maar gewoon tukken denk ik :O
pi_157701155
Het is hier zo druk, maar.. ik ben EINDELIJK door m'n nakijkwerk heen *O* ! Vanavond doe ik NIKS! WOO YAY! OK.. eerst even bijlezen:

Wat klinkt het nieuwe huis fijn JM O+ Let je wel een beetje op jezelf? En veel succes met verhuizen *O* !
I klinkt altijd zo heerlijk als zichzelf Franny, ik vond haar op de meet ook zo leuk. Echt een dametje inderdaad O+ ! Wel lastig die peuterfase..
Goeie stats SQ! En die BMR werd er hier ook vrij hardhandig ingeduwd, vond het wel wat hardhandig gaan allemaal. Hier in het linkerbeen en de linkerarm. A huilt nooit bij prikken, maar nu ging het alarm toch wel aan, arm schaap.
Krijgertje, hoe is het vanmiddag gegaan? Hopelijk goed en heb je snel een stage :* !
Exode beterschap voor B :*
Hoe was 't vandaag Kwak, was je nog op tijd? En is Melba alweer aan de beterende hand?
Butterflower, wat een leuk meisje heb je toch O+ ! Dat springen :D ! En die muts ~:) !
Vicje met z'n knuffels, heerlijk kind O+ !
Fazz de Ardennenfoto's zien er heerlijk uit! Jullie zijn altijd zo avontuurlijk, dat lijkt me zo fijn opgroeien voor F , zo lekker de natuur in.
NeusLou , ik ben sinds de meet nóg meer fan! Ze is tof O+

Over de dreumesen-met-eigen-wil.. Check! A. heeft sinds vandaag 'de plank' ontdekt als ze niet in de auto/buggy wil zitten. Dan kan ik uitleggen wat ik wil, maar ze wil niet }:| . Wat vandaag hielp: een rondje aan de hand om de auto, nog even wat bomen aanwijzen, een kusje, en dan opnieuw proberen. Geduld.. Maar ik ben niet zo geduldig :@ . Goed leermomentje.

En qua taal gaat ze heel hard ineens :o . Papa, opa, héél soms mama (bij huils O+ ) , die, dat, bal, pop, ditte (drinken), sjah (alles wat ze om haar nek weet te draperen inclusief de theedoek :') ) , ete, autah (auto), naah (banaan), poeh (poes), neite (nijntje) en kijke (TV). Dierengeluiden beginnen te komen, vandaag zei het eendje ineens kak-kak (hey, het is al beter dan kutkutkut :+ ) en de hond wa-wa. De koe zegt nog steeds BAL overigens, dat is de naam voor alles wat rond is. Dus plaatjes van de zon, maan, een ballon, een bal, een klok - alles is BAL.

Passief begrijpt ze wel veel meer inderdaad, ze kan haar neus, oor, oog, handjes, voetjes, teentjes, navel en buikje aanwijzen. En de kom-maar-brengen feature is ook tof :D ! Hoef ik de bank niet meer af voor de afstandsbediening O+ O+ O+ .

En dan tenslotte nog even mijn smeltmoment van vandaag: M'n lief was wezen winkelen met z'n dochter en kwam thuis met sjaals, een muts, schoenen, en een jurkje. Hadden ze helemaal samen uitgezocht. Ik ben soms zo verliefd op hoe ze samen zijn. HIj had niet zoveel met haar als baby, vond het geregeld 'eng' om met haar alleen te zijn, en lastig om te troosten. Maar sinds ze een maand of 10 is zie ik hun band echt veranderen, ik vind dat zo bijzonder O+ .

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 20-11-2015 20:28:07 ]
  vrijdag 20 november 2015 @ 21:17:41 #123
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_157703059
Wow razz wat een woordenschat al! :o en knap dat ze toch het verband legt met een ronde vorm en het woord bal.

Lucas praat nog niet veel. Vandaag zei hij volgens mij drinken (dinke), soms zegt hij aaaai, mama, papa, die en kijke :') maar meestal is het een aaneensluiting van verschillende hmmmmmnnggggg klanken :+

Verder herkenbaar die passieve woordenschat. Ze begrijpen al zoveel O+ Lucas voert tegenwoordig de poesjes (zet bakje neer).

JM succes met de verhuizing! Kun je straks extra goed nestelen O+

Dot fijn dat het beter gaat bij de peuters. Duwen is natuurlijk ook niet fijn maar volgens mij wordt daar minder zwaar aan getild dan bijten.
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_157703686
Heerlijk, die eerste woordjes-avonturen. Herkenbaar, Razz, dat alles bal is. Dat was hier ook een tijd zo. En op de een of andere manier heeft I verder een fascinatie voor klokken want 1 van haar eerst woordjes was 'kok'. En ze raakte dus echt helemaal door het dolle heen als we in de stad waren en ergens een klok zagen hangen. _O- .

Lief, van de vader & dochter-band die je ziet groeien. Dat is ook supertof en ontroerend. Je klinkt zo lekker blij en positief. O+ .

Goed, wij hadden vanavond ons eerste Sinterklaasgebeuren. Ik kwam op het kdv vanmiddag en daar waren ze helemaal in de stemming. Sinterklaasliedjes, en I liep met een pietenmuts en -broek rond en had het over 'klaas' en 'piet'. Dus thuis maar eens naar het Sinterklaasjournaal gekeken en een Sinterklaasboekje tevoorschijn getoverd. Toen maar het concept 'schoentje zetten' uitgelegd. Dus I ging haar laarsje halen. En een mandarijntje voor het paard, bij gebrek aan een wortel. Je zag echt dat ze het hele verhaal probeerde te volgen en te begrijpen. Maar toen we eenmaal haar laarsje hadden neergezet met de mandarijn erbij, begon ze keihard te huilen. Want zij wilde het mandarijntje. :') . Dus nu ligt er naast haar laarsje een half mandarijntje, de rest heeft I opgepeuzeld.
pi_157704328
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 november 2015 20:25 schreef Razztwizzle het volgende:
Het is hier zo druk, maar.. ik ben EINDELIJK door m'n nakijkwerk heen *O* ! Vanavond doe ik NIKS! WOO YAY! OK.. eerst even bijlezen:

Wat klinkt het nieuwe huis fijn JM O+ Let je wel een beetje op jezelf? En veel succes met verhuizen *O* !

Vrije avond *O*

Enne.. Niet echt ;) Maar J past wel goed op mij, dat is fijn :)

En +1 op hoe ist met Melba?? Oma appte net dat uk prinsheerlijk ligt te slapen, wat een opluchting! oh, m'n schuldgevoel... ;(

En je man & kind O+ Wat cuuuute!

En Franny, I's eerste sint-ervaringen O+
pi_157704442
Hoihoi, sorry had noet zo'n zin weer een klaagzang te posten :@ dus topic beetje genegeerd....

Het gaat op en af, en ik ben wel een beetje klaar met het gedoe. Vanavond weer veel huilepieps voor het slapen en ben beetje bang voor de nachten aan het worden. Zit er zelf gewoon heel erg doorheen, en J is s nachts niet zo helder en een beetje paniekerig dus zelfs als ik mag blijveb liggen ben ik er toh steeds uit omdat t niet goed gaat.

Ik mis mijn blije vrolijke ventje momenteel heel erg :@

Sorry ik las allemaal leuke en fijne anekdotes hier O+ en JM fijn dat t goed gaat met L, en succes met de verhuizing!
Kwak
pi_157704615
Niet steeds sorry zeggen Kwak, is niet nodig! Het is ook zwaar als het zo moeizaam gaat.. En als je lieve behulpzame vent 's nachts z'n mannetje niet staat is dat ook pittig, bah! Sterkte weer! :*
pi_157704764
quote:
11s.gif Op vrijdag 20 november 2015 21:31 schreef Franny_G het volgende:
Heerlijk, die eerste woordjes-avonturen. Herkenbaar, Razz, dat alles bal is. Dat was hier ook een tijd zo. En op de een of andere manier heeft I verder een fascinatie voor klokken want 1 van haar eerst woordjes was 'kok'. En ze raakte dus echt helemaal door het dolle heen als we in de stad waren en ergens een klok zagen hangen. _O- .

Lief, van de vader & dochter-band die je ziet groeien. Dat is ook supertof en ontroerend. Je klinkt zo lekker blij en positief. O+ .

Goed, wij hadden vanavond ons eerste Sinterklaasgebeuren. Ik kwam op het kdv vanmiddag en daar waren ze helemaal in de stemming. Sinterklaasliedjes, en I liep met een pietenmuts en -broek rond en had het over 'klaas' en 'piet'. Dus thuis maar eens naar het Sinterklaasjournaal gekeken en een Sinterklaasboekje tevoorschijn getoverd. Toen maar het concept 'schoentje zetten' uitgelegd. Dus I ging haar laarsje halen. En een mandarijntje voor het paard, bij gebrek aan een wortel. Je zag echt dat ze het hele verhaal probeerde te volgen en te begrijpen. Maar toen we eenmaal haar laarsje hadden neergezet met de mandarijn erbij, begon ze keihard te huilen. Want zij wilde het mandarijntje. :') . Dus nu ligt er naast haar laarsje een half mandarijntje, de rest heeft I opgepeuzeld.
Wat een leuk verhaal. O+. En zo leuk om te bedenken dat mijn I er dan volgend jaar misschien ook wel al wat van mee krijgt.

Razz, wat klinkt het ontzettend lief, hoe je schrijft over je man en A. O+.
Still a little bit of your face I haven't kissed.
pi_157710743
Hoera! Gewoon om half zeven wakker. Wat knapt een mens daar van op!

Succes met verhuizen vandaag JufM!
Kwak
pi_157711064
Wat fijn Kwak! :D

JM, succes met de verhuizing!

Pratende dreumessen, ik kan niet wachten. Hier zijn we nog steeds niet verder dan hebbuh ;)

Oh en mijn dreumes duwt dan nog niet, maar loopt gewoon met z'n loopwagen tegen je aan als iets anders gaat dan hij wilt :') (en zet ik dan de loopwagen weg, pakt hij z'n karretje of z'n kinderstoel :') )
Echt Js is zo tof :)
pi_157711163
Fijn, kwak!

Hier een dikke faalnacht. Baard wilde graag iets doen tegen de nachtvoedingen. I komt 's avonds weer steeds eerder voor de eerste voeding en nou ja, we zijn er eigenlijk wel een beetje klaar mee. :@. Hij heeft al bewezen dat hij gewoon goed kan slapen, ten slotte...

Oftewel, we hebben van 22 uur tot 23.30 en van 1.45 tot 3.15 rondgelopen met een krijsend kind en beide keren heb ik uiteindelijk toch maar gevoed. :').
pi_157711171
Lekker kwak! Hier was het eerst anderhalf uur woelen over papa en mama heen, inclusief zijn irritante gefriemel in m'n mouw en daarna een echte dreumesdriftbui vanwege *insertgoededreumesredendieoudersnietbegrijpen op de overloop en vervolgens gelukkig nog wel even geslapen. Helaas moest ik er om 7 uur uit omdat ik een nachtje naar Groningen ga en heb ik hem maar wakker gemaakt om 8 uur zodat hij me kon uitzwaaien. Anders voorzie ik daar weer driftbuien over en m'n vriend is na zo'n nacht al niet de vrolijkste dus dat zal dan niet helpen :')

Verhuis ze JM! En wat een goed idee om nog even afscheid te nemen zo :) Als je nog leuke eettentjes weet houd ik me aanbevolen!

Franny, I is vast een half jaar ouder dan Stip toch? O-) Wat snapt ze al veel! En thanks voor je herkenning O+ Ik krijg op het kdv toch soms het gevoel alsof Stip heel vreemd is met z'n gedrag, maar volgens mij valt dat reuze mee. Hij had ook heel lief blaadjes gebracht naar een huilend kindje dus hij is ook echt wel heel schetig O+

O+
pi_157712101
Ik krijg op de opvang ook wel te horen dat Melba kindjes omtrekt en omduwt, maar dat was als gewone opmerking. Ze merken dat hij groot en sterk is, maar wel maar net 1 en daardoor niet snapt dat je je aan een ielig dreumesmeisje niet kunt optrekken alsof het een stoel of tafel is, en dat babys en kleinere kindjes omvallen als je ze oozij duwt omdat ze in de weg liggen/staan/zitten, en dat baby's geen kussens zijn om op te zitten :+

Koetom, hij is best een beetje terror op t kdv geloof ik, maar krijg nooit het gevoel dat ze vinden dat wij als ouders iets moeten doen. Ze vragen hooguit of hij thuis ook zo gooit met zijn drinkbeker en zijn eten :') eh ja, proberen we af te leren. Op t kdv doet hij het echter met alle drinkbekers in t bereik en pakt eten af enzo, dus zit hij als t drukker is in een ikea stoel iov aan tafel, etc.
Kwak
pi_157712117
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 november 2015 11:11 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

ja maar Mauwtje noemt alles nog "ba" "baba" of "nana" :') ze heeft wel taalbegrip, want bij het horen van "nee" schudt ze haar hoofd, bij "dag" gaat ze zwaaien en bij "lekker" maait ze met haar hand langs haar oor :+
Hier idem.Alles wat ze aanwijst is zowat bah,baah of booh/boh.
Ze begrijpt wel heel veel heb ik het idee en doet heel veel na.
Ze zegt nu booh (boom) Kan grommen als ze grote dieren ziet,blaft als ze hond ziet,miauwt bij kat,knort bij varken.
mama,papa,bah,toetoe(auto),
"mmmh" bij eten,'baah' (banaan),bah (lamp) boeh (bloem)
Boh (Wolf haar broer) ja,dee (nee)
Oja,ze knijpt in haar neus als ze gepoept heeft/gaat poepen hahaha
“I mean, nobody’s scientifically perfect, but Suzie’s about as close to being perfect as any human could possibly be.”
pi_157715413
Mijn pietje O+

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  zaterdag 21 november 2015 @ 15:00:20 #136
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_157715969
Lief Pietje, BF O+!
KuikenGuppy
  zaterdag 21 november 2015 @ 15:03:36 #137
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_157716012
Ik had nog wel naar Sinterklaas gewild vandaag, maar vanmorgen hadden we visite en kuiken slaapt nu terwijl we het kantoor aan het uitruimen zijn voor de verbouwing van over 3 weken. Ik vind het eigenlijk wel gezegend, ga zo op de bank liggen om er voorlopig niet meer van af te komen :+.
KuikenGuppy
pi_157717190
:W E.mma en S.ophie zijn alweer 1 jaar.
Heb eindelijk tijd om eens wat te posten. Man was vorige week een week weg en dat was toch wel erg pittig. Maar toch stiekem wel trots op mezelf omdat het allemaal redelijk liep. Alleen de avondspits vond ik erg zwaar in mijn 1tje.

Heb wel meegelezen O+
Ik kon trouwens alle spoilers lezen ookal was ik uitgelogt(?) (was mijn wachtwoord kwijt)

Veel goed nieuws O+ zwangere dames en JM aan het verhuizen *O*

Kwak :*

BF wat een mooi Pietje! En superleuk jasje!

E en S zijn echt 2 heel verschillende kindjes, beide hebben nog maar 2 tandjes maar eten gelukkig alles. E haar fijne motoriek is erg goed. Vormenstoof, puzzeltjes, rits, knoopjes(vestje losmaken) Zelf staan en aan de hand lopen kan ze wel maar kruipen is sneller..
S is echt een druktemaker..wil alles wat grote zus ook kan/doet/heeft. Ze loopt, gooit de bal, klimt etc. Ze zegt 'sawa' (s.ara), bal, die, Nana (drinken), daar, papa, mama..
Nachten zijn nog niet geweldig maar het is allemaal te doen zo.

Werk is heftig, heb pittige dingen meegemaakt de laatste tijd..hoort bij het vak
:{ alleen het went nooit.
pi_157718822
Die woordenschat he, ik zou me daar wel zorgen om maken, B zegt vrachtwagenachteruitkijkspiegel. Die van jullie dus niet?

;) Ik kan het zelf niet eens normaal uitspreken.

Ik kom door alle stress en lichamelijke uitingen daarvan niet echt aan lezen toe. Sorry! Ik hoop snel weer echt aan te haken.

B was gisteren echt ziek, vandaag is de koorts weg maar istie enorm baldadig. Geen idee wat hem nou ziek maakte, behalve de koorts zelf.
pi_157720344
:W Zo, dat viel tegen zeg! We dachten dat we de verhuizing al goed hadden voorbereid, maar er was toch nog zoveel zooi dat het niet allemaal gelukt is vandaag en we de bushuur tot morgen hebben verlengd -O-
Tot aan de laatste vracht ging het in het nieuwe huis goed met steeds behoorlijk op de goede plek zetten van spul, maar nu staat de huiskamer ramvol met kasten, deuren, lades etc. Morgen verder.
Wel meteen een heel goede testcase: onze buren hebben een kinderfeestje! En ik hoor (nu ik even alleen in een verder stil huis zit) vrijwel niks *O* Wat een bizar verschil!

Zo eten, dan slaaaaapen :z Met Lucas bij oma alles prima, ze belde vanmiddag even met vrolijk dadadaaaa-ende uk op de achtergrond O+
pi_157720753
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 november 2015 14:27 schreef Butterflower het volgende:
Mijn pietje O+

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Die jas is leuk zeg! Waar is 'ie van? O+
pi_157721695
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 november 2015 18:31 schreef Skittles het volgende:

[..]

Die jas is leuk zeg! Waar is 'ie van? O+
Next ♡

link toegevoegd want ik was toevallig op de site.
RIP aan mijn bankrekening oO<

[ Bericht 20% gewijzigd door Butterflower op 22-11-2015 21:06:15 ]
pi_157721838
Wat heerlijk om te lezen al die kletsende dreumessen! O+
Hier volop kletsen maar ik versta er niks van. Hond aanwijzen, vogelschilderij, zijn neus (paar keer geoefend en huppa :D ), handjes laten zien. Maar meeste niet op commando :')

Wheelybug is 1 groot succes! Erop zitten is gillen maar erachter aan rennen is wat hij tijden vol houdt en ook op tijd sturen heeft hij door. In de autostoel is problematisch en vefvolgstoel lijkt ook geen succes. Dus dat zal hetzelfde als hier zijn, er gewoon niet in willen. Tafelstoel vaak net zo...

De avond voedingen gaan vaak matig, hij drinkt vaak weinig maar over het algemeen nog steeds 2x per dag O+ . wel veel kwijlen en enorme poep telkens. Hebben al maanden 8 tanden maar ik denk kiezen nu.

Ohja, de lamp is het mooiste wat er is. O+
pi_157723112
Oh wat een fijne dag was vandaag!

Melba is weer vrolijker, deed vanmorgen een goede slaap waardokr J en ik een broodnodig dutje op de bank konden doen. Daarna naar de kinderboerderij, ondanks regen vond hij het echt AWESOME. Ten slotte naar het winkelcentrum, bij een cafetaria geluncht (melba een kaal wit bolletje, wat van ons slagarnituur en een hapje kipnugget van papa) en daarna wat boodschapjes met inmiddels slapend melbaatje in de wagen.

Thuis gezellig gespeeld en samen gegeten, en daarna badje, babymassage met bodylotion en redelijk vlot (toch zeker vergeleken met de afgelopen week) zijn bedje in. Vandaag ook nog maar drie keer geinhaleerd *O*

Ben zo blij!
Kwak
  zaterdag 21 november 2015 @ 19:57:47 #145
52229 Chanty
pi_157723270
Fijn dat het beter gaat *O*
  zaterdag 21 november 2015 @ 20:02:08 #146
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_157723409
Fijn, kwak :) Zulke dagen geven de burger weer moed!
KuikenGuppy
pi_157723413
Oh super Kwak!!
En helemaal in je up met 3 Zoe, poeh _O_ En je meisjes O+

En ik zag een pietje O+

En verder een algemene O+ :* voor jullie lieve verhalen en ukkies!
pi_157723440
Hey kwak, wat fijn! *O*. De gewoonste dingen zijn vaak het tofst om te doen met je kind, vind ik. Gewoon even ergens wat drinken of zo wordt al een belevenis.

Al verheug ik me nu ook al enorm op ons voorgenomen dagje samen voor mijn verjaardag, volgende week. :@. Onder voorwaarde dat oma op kan komen passen.

Wij zouden vandaag naar de intocht van Sinterklaas, maar I deed zo'n lekkere middagdut dat we nog net het laatste liedje van de fanfare mee konden maken. :+ . Wel ook even van de gelegenheid gebruik gemaakt om bij het reisbureau binnen te stappen voor de huwelijksreis. Ben benieuwd waar ze mee komen!

[ Bericht 0% gewijzigd door DevilsAndDust op 21-11-2015 20:18:03 ]
pi_157723561
Plaatjes en video bij t praatje!

Chillen bij de cavia's

Nijnen

Waarom rennen de cavia's zo hard weg mamma?

Oh en als bonus kwamen we sinterklaas nog tegen in t winkelcentrum. Najaaas!
Kwak
pi_157723610
Lekker eenndagje weg DaD! Ik verheug me ook errrrg op onze twee daagje Munster begin van de kerstvakantie. Melba vindt logeren bij oma altijd top dus dubbel feest!
Kwak
pi_157723944
Melba O+ Met muts!
En huwelijksreis O+
pi_157724043
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 november 2015 08:55 schreef DevilsAndDust het volgende:
Fijn, kwak!

Hier een dikke faalnacht. Baard wilde graag iets doen tegen de nachtvoedingen. I komt 's avonds weer steeds eerder voor de eerste voeding en nou ja, we zijn er eigenlijk wel een beetje klaar mee. :@. Hij heeft al bewezen dat hij gewoon goed kan slapen, ten slotte...

Oftewel, we hebben van 22 uur tot 23.30 en van 1.45 tot 3.15 rondgelopen met een krijsend kind en beide keren heb ik uiteindelijk toch maar gevoed. :').
Dat ie het eerder kon, wil niet zeggen dat ie het nu nog steeds kan. :) Mss heeft ie een groeispurt of een andere fysieke of psychische ontwikkeling waardoor ie weer een voeding nodig heeft.
pi_157724115
Dat is inderdaad heel fijn, met z'n tweetjes weg. Moeten wij ook weer gaan plannen.

TerrorToastje! :D . ;) . Kijk 'em staan tegen dat hekje. O+ . Wat fijn zo'n goede dag.
JM, ja zo'n verhuizing valt vaak toch wat tegen he? Doet me denken aan mijn verhuizing, toen ik zes/zeven maanden zwanger was. 8)7 .

Zoe, wat knap zeg, dat E al overweg kan met ritsjes en knoopjes! En wat gaat het hard allemaal.

Wij hebben vandaag aan anger management gedaan. I ging weer steeds met speelgoed gooien en weigerde vervolgens het op te rapen als wij zeiden dat ze dat moest doen. Toen nog eens rustig uitgelegd waarom we dat niet leuk vinden, en toen voor gedaan hoe ze, als ze boos is, gewoon met 1 voet op de grond kan stampen en kan zeggen 'boos!'. Dat we dat een betere oplossing vinden dan gooien. Dat vond ze echt geweldig, dus het kwam er op neer dat mijn vriend en ik dit om en om voor mochten gaan doen aan haar. The things you do. :') .

[ Bericht 0% gewijzigd door Franny_G op 21-11-2015 20:30:23 ]
pi_157724389
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 november 2015 20:22 schreef -Spring het volgende:

[..]

Dat ie het eerder kon, wil niet zeggen dat ie het nu nog steeds kan. :) Mss heeft ie een groeispurt of een andere fysieke of psychische ontwikkeling waardoor ie weer een voeding nodig heeft.
Een voeding vind ik geen enkel probleem. Drie voedingen per nacht wel.

Hij heeft tot nu toe vier nachten doorgeslapen (in zijn hele leven, dus). Hij is nu een goed jaar en de slechte nachten eisen toch wel hun tol van mij en mijn vriend.

Als hij nabijheid nodig heeft, krijgt hij die, uiteraard, op elk moment van de nacht ook, maar lichamelijk gezien heeft hij op deze leeftijd naar mijn mening niet meer om de 2,5 á 3 uur een voeding nodig.
pi_157725380
Franny, dat klinkt als een goede methode!

DaD :*
Hier hebben de meiden misschien 2 of 3x doorgeslapen (geen nachtvoeding). Verder altijd een paar x wakker voor speen, dentidox of fles (ze krijgen om 19:30 150ml en snachts 150ml en als ze om meer vragen krijgen ze 75ml extra)
Toen S.ara bv kreeg (16mnden) vond ik het erg zwaar omdat ik diegene was die de voeding moest geven(en ik de enige was die haar kon troosten). Nu met 2 meiden die nachtvoeding/fles/ed willen vind ik het iets minder pittig omdat man het kan overnemen. Vind dat echt een groot verschil!
Ik hoop dat jullie nachten snel beter worden. Erg pittig zo -O-
pi_157725404
Het is ook wel lastig, om slapen te zien als een soort 'vaardigheid'. Het heeft echt iets magisch. I ging letterlijk van de een op de andere nacht doorslapen, en is toen 's nachts dus echt ineens helemaal niet meer om een voeding gekomen. En waarom dan juist op dat moment, geen idee.
pi_157733810
*sluipt binnen* pssst... Horen jullie dat..? Nee he?! Het is zo stíl in dit huis!
pi_157733817
quote:
0s.gif Op zondag 22 november 2015 07:51 schreef JufMariska het volgende:
*sluipt binnen* pssst... Horen jullie dat..? Nee he?! Het is zo stíl in dit huis!
Heerlijk JufM!

O+
Kwak
pi_157734374
quote:
0s.gif Op zondag 22 november 2015 07:51 schreef JufMariska het volgende:
Wacht maar....
Totdat je lieve dreumes een peuter is :P

Hihi fijn!
pi_157735913
Hier in huis mag het geluid maken wat 't wil, maar het gerumoer van buren en buiten, dat ga ik niet missen!

SPOILER
We hebben wel in overleg besloten dat uk pas morgen naar huis komt ;( We lopen echt achter op de verwachting en het is nog zo'n bende hier.. Dus nog niet handig om er een dreumes bij te zetten :{ En hij is superlief en rustig (en een Mauw-style narcolept :Z ) bij opa & oma, dus het is goed zo.
pi_157736373
Dan is het zo goed toch, JufM?

Wij konden Melba nergens kwijt, beide ouderparen op vakantie :X ik ben dus 's ochtends vooruit gegaan naar het nieuwe huis met hem, maar was heel heftig en onhandig, ondanks dat wij verhuisden met een verhuisbedrijf én hulp van vrienden...

Dus ik begrijp je helemaal!
Kwak
pi_157736754
JM zo te horen een prima beslissing! Ben heel benieuwd naar jullie huis straks, vind jouw huis op foto's altijd zo stylish en rustig enzo O+ . Succes met de laatste klussen en straks lekker met je lief en Lucas en het kleine boontje het nieuwe huis gaan inwonen, fijne tijden!

DAD ik hoop zo voor jullie dat het slapen beter gaat worden :* Het klinkt zo slopend, en er is niemand die je DE tip kan geven natuurlijk. Maar wel een welgemeende online *bigfathug* .

Franny :D Wat goed van jullie! Ik had het wel willen zien :7 , for future reference zeg maar.

En ik zag een boerderijtoastje O+ , heerlijk zo relaxed! En wat fijn dat het beter met hem gaat!

En een lief Pietje van BF, ze rockt ook werkelijk elk hoofddeksel inderdaad!

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 22-11-2015 12:55:46 ]
pi_157736863
Ik was gisteren met A bij mijn ouders en op de terugweg heeft ze de hele weg (1 uur) non-stop gehuild ;( . Niks hielp, tussendoor stoppen voor wat drinken en eten ook niet. Ze had een schone luier. Ze was niet heel moe. Ze wilde gewoon NIET in de autostoel. Dit gaat wel weer over toch? Ja toch? Anders koop ik oordopjes }:| .

En vanmorgen poepte ze in bad toen ze samen met haar vader in bad zat :') . Ik hoorde een enorme "LIEF! HELP!"-oerkreet uit de badkamer komen en heb nadat ik mezelf weer had opgeveegd van het lachen maar meegeholpen met kind afspoelen en daarna hele kapucijners uit het putje pulken.. Fijn begin van de dag :X .
pi_157737021
quote:
1s.gif Op zondag 22 november 2015 13:00 schreef Razztwizzle het volgende:
Ik was gisteren met A bij mijn ouders en op de terugweg heeft ze de hele weg (1 uur) non-stop gehuild ;( . Niks hielp, tussendoor stoppen voor wat drinken en eten ook niet. Ze had een schone luier. Ze was niet heel moe. Ze wilde gewoon NIET in de autostoel. Dit gaat wel weer over toch? Ja toch? Anders koop ik oordopjes }:| .

En vanmorgen poepte ze in bad toen ze samen met haar vader in bad zat :') . Ik hoorde een enorme "LIEF! HELP!"-oerkreet uit de badkamer komen en heb nadat ik mezelf weer had opgeveegd van het lachen maar meegeholpen met kind afspoelen en daarna hele kapucijners uit het putje pulken.. Fijn begin van de dag :X .
sorry, moest een beetje gniffelen ;)

Wij hadden dat probleem in de auto ook met onze kleine aap. We hebben nu een dvdspeler voor in de auto gekocht. Werkt wel wat beter. Maar zat is zat bij hem.... tis ook nogal wat. Lang rijden, drukke dag en dan weer rijden. Zelfs niet mijn ding :P :@
  zondag 22 november 2015 @ 15:09:33 #165
349615 AwayTL
Guess whoohoo...
pi_157739174
Razz, wordt ze niet een beetje ziekjes van het rijden? Gaat het bijvoorbeeld beter als ze in het midden zit? Of met zo'n bandje?

Verder krijg ik de kriebels van jullie verhuisverhalen. Verhuizen gaan we niet meer, maar opknappen wel. Als het goed is gaan we beginnen met de keuken en ik ben verliefd geworden op een patchworktegelvloer O+ . Hoop dat het kan qua kosten.

Fransie is ziek. 4 tanden tegelijk en willen lopen en vanuit het niets gaan staan. Alles moet als je dreumes bent uiteraard.

Het lastige is dat hij niet getroost wil worden. Met hem lopen is huilen, wiegen is des duivels, rustig zitten is wurmen, in bed is huilen, box is huilen, spelen op de grond huilen. Iemand daar nog tips/ideeen voor?
Als je twijfelt aan bovenstaande tekst, neem dan contact op met je medisch specialist.
pi_157741511
quote:
0s.gif Op zondag 22 november 2015 15:09 schreef AwayTL het volgende:
Razz, wordt ze niet een beetje ziekjes van het rijden? Gaat het bijvoorbeeld beter als ze in het midden zit? Of met zo'n bandje?

Verder krijg ik de kriebels van jullie verhuisverhalen. Verhuizen gaan we niet meer, maar opknappen wel. Als het goed is gaan we beginnen met de keuken en ik ben verliefd geworden op een patchworktegelvloer O+ . Hoop dat het kan qua kosten.

Fransie is ziek. 4 tanden tegelijk en willen lopen en vanuit het niets gaan staan. Alles moet als je dreumes bent uiteraard.

Het lastige is dat hij niet getroost wil worden. Met hem lopen is huilen, wiegen is des duivels, rustig zitten is wurmen, in bed is huilen, box is huilen, spelen op de grond huilen. Iemand daar nog tips/ideeen voor?
Had je niks aan mijn 'op de grond liggen en ontkennen dat kind huilt'-techniek? :+
Arm Fransje ;( en arme jullie :*
  zondag 22 november 2015 @ 17:06:10 #167
349615 AwayTL
Guess whoohoo...
pi_157741900
quote:
1s.gif Op zondag 22 november 2015 16:48 schreef Skittles het volgende:

[..]

Had je niks aan mijn 'op de grond liggen en ontkennen dat kind huilt'-techniek? :+
Arm Fransje ;( en arme jullie :*
Een half uurtje hou ik dat vol, daarna niet meer :P .
Als je twijfelt aan bovenstaande tekst, neem dan contact op met je medisch specialist.
  zondag 22 november 2015 @ 18:01:46 #168
52229 Chanty
pi_157743221
quote:
1s.gif Op zondag 22 november 2015 13:00 schreef Razztwizzle het volgende:

:D :D :D sorry maar deel twee van je verhaal
pi_157743590
Razz _O- :D

Het gaat goed! Mede dankzij klushelden DaD & baard (en het engelengeduld van I, die alle harten stal O+ ) zijn we enorm opgeschoten vandaag *O* Nog veel kastinrichten en opruimen, maar het lijkt zowaar op een huis O+

Een glimpje: https://drive.google.com/open?id=0BwRX7Q0na-5yYUd1SVM1VTJ4RlU
pi_157743951
Dat ziet er lekker ruim uit JM O+
pi_157746276
Razz. _O-.

Tegen de tijd dat wij weer weggingen zag het er alweer heel anders uit, JM! (Niet per se door ons, hoor. :+.) Lucas' kamer is echt een fijn plekje. O+. Als het af is, komen we graag nog eens langs. :Y.
pi_157747266
quote:
0s.gif Op zondag 22 november 2015 15:09 schreef AwayTL het volgende:

Als Melba zo reageert is t meestal pijn, dus zetpil. Dan is t na een kwartier over (behalve bij die benauwdheid laatst dus).
Kwak
pi_157747476
Boh arme fransie! Hopelijk gaat hij lekker slapen vanavond.

Razz :D :'( :D

Fijn JM! O+ zo heerlijk een echt huis voor jullie zelf.
  zondag 22 november 2015 @ 20:35:54 #174
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_157748033
quote:
1s.gif Op zondag 22 november 2015 20:19 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

Als Melba zo reageert is t meestal pijn, dus zetpil. Dan is t na een kwartier over (behalve bij die benauwdheid laatst dus).
Geef je nooit een kauwtabletje?

JM, leuk voorproefje :) mooie kleur ook op de muur!
KuikenGuppy
  zondag 22 november 2015 @ 20:36:17 #175
349615 AwayTL
Guess whoohoo...
pi_157748052
quote:
1s.gif Op zondag 22 november 2015 20:19 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

Zetpil hadden we gedaan inderdaad. Dat hielp na de tweede keer wel.

Hij is soms zo moeilijk te troosten. Ook in andere gevallen. Bij huils in de nacht is ook alleen de fles goed genoeg. Afbouwen hoeven wij niet te proberen helaas..
pi_157748326
Wat klinkt dat fijn JM!

Ik ben hier wat weinig aanwezig geweest de laatste tijd want het was druk met schoonouders een weekje op de vloer. En een dreumes die al een paar avonden niet voor 21:30 wilde slapen :o Maar vandaag gaf ze het op en lag ze er gelukkig om 20:00 in O+

SPOILER
pi_157748570
quote:
0s.gif Op zondag 22 november 2015 20:36 schreef AwayTL het volgende:

[..]

Zetpil hadden we gedaan inderdaad. Dat hielp na de tweede keer wel.

Hij is soms zo moeilijk te troosten. Ook in andere gevallen. Bij huils in de nacht is ook alleen de fles goed genoeg. Afbouwen hoeven wij niet te proberen helaas..
Dat laatste is hier ook. I huilt met gemak anderhalf uur om alleen te stoppen als ik ga voeden.

Ik heb ook geen tips helaas.
  zondag 22 november 2015 @ 20:49:19 #178
349615 AwayTL
Guess whoohoo...
pi_157748726
quote:
1s.gif Op zondag 22 november 2015 20:46 schreef DevilsAndDust het volgende:

[..]

Dat laatste is hier ook. I huilt met gemak anderhalf uur om alleen te stoppen als ik ga voeden.

Acceptaaaaaatie.. Alleen accepteer ik 1 nachtvoeding al niet graag en wil ik er van af, dus ik snap het dat je I zn tijdstippen liever niet hebt.
pi_157749022
Zware nachten zo DaD, kan me voorstellen dat dat slopend is :*

JM, bijna klaar dus! Heerlijk O+

Razz :D lekker wakker worden zo :9

Amsel, klinkt toch allemaal heel goed! Als ze je zo graag willen hebben, waarom denk je dan er niet uit te komen?

Het weekend is weer voorbij gevlogen! F was met vriend uit logeren dus ik had een hele dag alleen. In plaats van uitslapen, uitgebreid koffie drinken, de krant lezen en meer leuks voor mezelf heb ik natuurlijk de nieuwe kast ingeruimd, schoongemaakt, was achterstand weg gewerkt en zulks :') typisch weer.
  zondag 22 november 2015 @ 21:14:56 #180
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_157749907
Whehe fazz, en zou het eens andersom voorkomen, dan heeft hij natuurlijk heerlijk uitgeslapen, buiten de deur geluncht, wezen stappen met vrienden, een film gekeken, pizza gehaald, eindelijk die game uitgespeeld en oja, als je toch in de keuken bent, gooi jij dan even de pizzadoos weg?

:P.
KuikenGuppy
pi_157750257
Ik ben er weleens jaloers op dat ik dat gewoon niet kan }:|

Maarrrr ik heb mezelf wel 45 min lunch gegund met krant *trots* oO< vervolgens wilde ik nog zoveel doen dat ik maar net op tijd kwam op de surprise babyshower van een zwangere vriendin :X
pi_157750627
Ik kan dat wel heel goed, de boel de boel laten. *) . Tenminste, als het om het huishouden gaat. Werk daarentegen.. Mijn sociale leven schiet er nogal bij in de laatste weken.
pi_157751022
Arme Frans! En jullie met de zware nachten :{

Dank dank allemaal :) Beetje donker, maar dit is een kijkje in (het doosvrije deel van) de woonkamer: https://drive.google.com/open?id=0BwRX7Q0na-5yR1JJRTRZUVdpdnc
pi_157751156
Mooi JM O+
pi_157754040
quote:
7s.gif Op zondag 22 november 2015 20:56 schreef Fazzoletti het volgende:

Amsel, klinkt toch allemaal heel goed! Als ze je zo graag willen hebben, waarom denk je dan er niet uit te komen?

Omdat het salaris dat ze bieden veel te laag is en ik me afvraag of ze in willen gaan op mijn tegenbod :@ Vind het heel lastig, maar tegelijkertijd denk ik dan dat een vent waarschijnlijk gewoon keihard z'n salariseis op tafel zou leggen, en ik ben dan zo'n zwak vrouwtje dat niet goed durft te onderhandelen :')

Maargoed, dat is offtopic hè? ;)

Ontopic: Ik heb echt het allerblijste kind van de wereld, ze is zó vrolijk en blij, en ik geniet er zo van O+ En jullie hadden het laatst over woordenschat, ze is nog niet heel ver met woordjes, maar mijn "bellybutton" weet ze heel goed te vinden :D

[ Bericht 0% gewijzigd door Amsel op 22-11-2015 23:07:40 ]
pi_157754062
Moooooi JM O+ Wat zullen jullie daar fijn wonen als alles uitgepakt is :)

Er hangt een enorme stink walm in F's kamer, misschien hadden we hem toch niet zoveel knoflook olijven moeten laten eten :+
pi_157756878
Ik heb twee uur slaap gehad, ben wakker sinds 4.40 uur, kan alleen maar janken en moet zo de hele dag lesgeven. Oh joy.
pi_157756891
Sterkte vandaag DAD!
pi_157756894
Oh no DaD, wat ruk ;( Dikke knuf op afstand!
pi_157757487
DAD -O-
Sterkte vandaag :*
  maandag 23 november 2015 @ 09:37:45 #191
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_157757936
Och DaD, sterkte vandaag :*. 'Gewoon' een slechte nacht of was er iets aan de hand?

Ik ben al een tijdje vrij afwezig hier, niet zoveel te vertellen en weinig tijd :). M'n kleine dame doet het verder hartstikke goed en ontwikkelt zich als een malle. Slapen, tja, de ene nacht gaat het perfect en de andere nacht (zoals vannacht) zit ze 3x hardop lachend in d'r bed en wil ze niet meer slapen :'). Ze wordt 3/5 nachten nog wel een keer wakker, soms helpt even knuffelen, meestal wil ze nog een flesje. We zijn net naar het consultatiebureau geweest en mijn ooit zo spekkige baby is nu een petit dreumes :D

Ze vonden het overigens prima (dat vinden ze hier bij ons eigenlijk altijd :') ). Ze is heel actief en ziet er gezond uit. Ik vertelde ook dat ze soms bij het ontbijt alleen al 3 boterhammen eet dus veel meer valt er niet in te stoppen ;). Af en toe een koekje extra kan alleen dus geen kwaad bij d'r :)
  maandag 23 november 2015 @ 09:50:05 #192
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_157758063
Mooie curve, Soes :).

Ik wil iets voorstellen voor de slecht-slapen-kindjes... Vertel voor/bij het slapen gaan eens wat de bedoeling is. Bijvoorbeeld: "lekker slapen tot het licht is" of "lekker slapen tot papa je komt halen". Sommige kindjes zullen er nog te jong voor zijn, maar ze begrijpen al best veel... bij ons werkte het! Niet altijd, en misschien was kuiken zonder dit ook beter gaan slapen, maar proberen is gratis ;).

Succes vandaag DAD :*.
KuikenGuppy
  maandag 23 november 2015 @ 09:56:01 #193
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_157758108
quote:
1s.gif Op maandag 23 november 2015 09:50 schreef Burdie het volgende:
Mooie curve, Soes :).

Ik wil iets voorstellen voor de slecht-slapen-kindjes... Vertel voor/bij het slapen gaan eens wat de bedoeling is. Bijvoorbeeld: "lekker slapen tot het licht is" of "lekker slapen tot papa je komt halen". Sommige kindjes zullen er nog te jong voor zijn, maar ze begrijpen al best veel... bij ons werkte het! Niet altijd, en misschien was kuiken zonder dit ook beter gaan slapen, maar proberen is gratis ;).

Succes vandaag DAD :*.
Je zou 'm afbuigend kunnen noemen maar ze was tijdens de bv-periode gewoon een bollie :P.
pi_157758123
Pff, DaD, dat is pas op je laatste tandvlees lopen :X Dan ben ik stiekem wel blij met mijn kantoorbaan :@ Sterkte!

Wij moeten Stip ook echt in zn eigen bed gaan krijgen voor de baby er is, dus mijn vriend gaat de cosleeper sowieso opruimen boven. We krijgen een peuterbed van mijn schoonmoeder, zodat het ledikant naar de baby kan en ik twijfel nu hoe we dat het beste kunnen aanpakken. Eerst zo veel mogelijk op zn eigen kamer proberen te houden en dan over naar het peuterbed of wachten op het peuterbed en dan ineens de overgang maken?

Vannacht ging het iig wel prima. 2x wakker en toen was weer neerleggen, instoppen en er even bij gaan zitten voldoende :) Dat mocht ook wel na 3 nachten drama :O

Burdie, maar het is pas heel laat licht he :+ En die andere zou bij ons niet zo werken, want ik sta altijd eerder op en ben ook diegene die naar hem toe gaat 's nachts. Misschien kunnen we mn wake-up light bij hem neerzetten en die laten oplichten als hij mag opstaan.
  maandag 23 november 2015 @ 09:58:15 #195
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_157758128
quote:
0s.gif Op maandag 23 november 2015 09:56 schreef Tante_Soesa het volgende:

[..]

Je zou 'm afbuigend kunnen noemen maar ze was tijdens de bv-periode gewoon een bollie :P.
Dit is de groeicurve van het CB toch? Ik denk dat 'ie op de WHO curve veel minder afbuigend zal zijn.
KuikenGuppy
pi_157758147
Suusje heeft al haar energie nodig om dierengeluiden te maken O+

DaD dikke knuffel :*

Ghehe Burdie, bij het woord slapen wordt mevrouw al redelijk hysterisch :')
Het is bij haar ook geen kwestie van niet willen, maar niet lukken/kunnen. Ik zie haar wel proberen (weer terug) in slaap te vallen, maar het frustreert haar dan enorm dat het niet lukt.
  maandag 23 november 2015 @ 10:00:56 #197
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_157758152
quote:
0s.gif Op maandag 23 november 2015 09:57 schreef Dot. het volgende:
Pff, DaD, dat is pas op je laatste tandvlees lopen :X Dan ben ik stiekem wel blij met mijn kantoorbaan :@ Sterkte!

Wij moeten Stip ook echt in zn eigen bed gaan krijgen voor de baby er is, dus mijn vriend gaat de cosleeper sowieso opruimen boven. We krijgen een peuterbed van mijn schoonmoeder, zodat het ledikant naar de baby kan en ik twijfel nu hoe we dat het beste kunnen aanpakken. Eerst zo veel mogelijk op zn eigen kamer proberen te houden en dan over naar het peuterbed of wachten op het peuterbed en dan ineens de overgang maken?

Vannacht ging het iig wel prima. 2x wakker en toen was weer neerleggen, instoppen en er even bij gaan zitten voldoende :) Dat mocht ook wel na 3 nachten drama :O

Burdie, maar het is pas heel laat licht he :+ En die andere zou bij ons niet zo werken, want ik sta altijd eerder op en ben ook diegene die naar hem toe gaat 's nachts. Misschien kunnen we mn wake-up light bij hem neerzetten en die laten oplichten als hij mag opstaan.
Ja, rond half acht is het hier licht genoeg voor kuiken om te denken dat hij wakker mag worden, vind ik een prima tijd :+.
KuikenGuppy
  maandag 23 november 2015 @ 11:46:26 #198
52229 Chanty
pi_157759396
quote:
1s.gif Op zondag 22 november 2015 20:46 schreef DevilsAndDust het volgende:

[..]

+1 ;( en sterkte vandaag DaD :* en Away ook al hetzelfde probleem, dus het is niet perse borstvoedingsgerelateerd... Ik hoop dat we snel fatsoenlijke nachten gaan krijgen met zn allen. We zitten hier nog steeds op elke 2 uur een voeding en soms zelfs elk uur. Ik ga denk ik maar eens een lactatiekundige bellen, misschien heeft die nog advies. Ik weet het anders ook niet meer.

We gaan ook proberen om het bedje weg te halen, gewoon even alleen het matrasje op de grond. Hij lijkt in paniek te raken als we hem in zijn bed leggen. Op het kdv slaapt hij inmiddels met de peuters mee op een matje en niet meer in van die ledikanthokken omdat hij daar alles bij elkaar brulde. Op een matje slaapt hij prima. Misschien voelt hij zich opgesloten. Ik ben benieuwd of dat wat verbetering gaat brengen, al zal het nog geen effect hebben waarschijnlijk op de hoeveelheid voedingen.

Amsel spannend met je nieuwe baan, is zuur als je er niet uitkomt dan :(

JM nog even en dan zit je in je nieuwe huisje *O* wel even druk zo zeker met zwanger zijn. Ziet er iig al gezellig uit O+
pi_157759574
quote:
0s.gif Op maandag 23 november 2015 11:46 schreef Chanty het volgende:

[..]

+1 ;( en sterkte vandaag DaD :* en Away ook al hetzelfde probleem, dus het is niet perse borstvoedingsgerelateerd... Ik hoop dat we snel fatsoenlijke nachten gaan krijgen met zn allen. We zitten hier nog steeds op elke 2 uur een voeding en soms zelfs elk uur. Ik ga denk ik maar eens een lactatiekundige bellen, misschien heeft die nog advies. Ik weet het anders ook niet meer.

We gaan ook proberen om het bedje weg te halen, gewoon even alleen het matrasje op de grond. Hij lijkt in paniek te raken als we hem in zijn bed leggen. Op het kdv slaapt hij inmiddels met de peuters mee op een matje en niet meer in van die ledikanthokken omdat hij daar alles bij elkaar brulde. Op een matje slaapt hij prima. Misschien voelt hij zich opgesloten. Ik ben benieuwd of dat wat verbetering gaat brengen, al zal het nog geen effect hebben waarschijnlijk op de hoeveelheid voedingen.

Amsel spannend met je nieuwe baan, is zuur als je er niet uitkomt dan :(

JM nog even en dan zit je in je nieuwe huisje *O* wel even druk zo zeker met zwanger zijn. Ziet er iig al gezellig uit O+
Dit gaan wij ook doen :Y Overdag geeft het al een hele verbetering als we haar op ons bed leggen, maar aangezien ze er af kan kruipen vind ik dat eng. Hopelijk werkt het voor Lucas!
pi_157761102
Wat een slaapperikelen... Na een weekje gebroken nachten waren wij alweer in staat tot echtscheiding en echtelijk geweld zo'n beetje :') dus ik voel voor jullie...

Hier een goede slaap voor Melba, alleen lag ik wakker om 1.45, 3.30 en 4.45 :? Zou bijna een zwangerschapstest gaan doen, maar dat kan echt niet...
Kwak
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')