Hoezo ? wat is er mis met mensen in de sociale werkvoorziening ?quote:Op dinsdag 17 november 2015 17:19 schreef MisterCe het volgende:
DEN HAAG -
Hij belde aan bij een vrouw in Hellevoetsluis om te zien of ze geïnteresseerd was in goedkope elektriciteit. Maar toen ze opendeed, trok de dertigjarige verkoper haar shirt en bh omhoog, wreef over haar borsten, begon haar te zoenen, liep haar woning in, ging op haar bed zitten en pakte zijn geslachtsdeel en haar heupen. "Wil je wat bij mij doen? Mag ik wat bij jou doen?", vroeg hij.
Dat was geen aanranding, zei het gerechtshof in Den Haag dinsdag. De man werd vrijgesproken. De rechters twijfelen er niet aan dat de vrouw niet gediend was van wat de man deed. Maar voor aanranding moet ook duidelijk zijn dat de verdachte wist dat zij het niet wilde. En dat is tijdens het proces niet vast komen te staan, aldus het hof. De rechters voegen er wel aan toe dat het gedrag van de man ingaat tegen "de verwachtingen die men mag hebben ten aanzien van het gedrag van een colporteur".
De man was vorig jaar door de rechtbank in Rotterdam veroordeeld tot een taakstraf van 120 uur en een voorwaardelijke celstraf van drie maanden.
http://www.telegraaf.nl/b(...)om_aanranding__.html
Wat een goede rechters hebben we toch he. De verdachte wist niet dat ze daar niet van gediend was![]()
Ik denk serieus dat we beter de mensen van de sociale werkvoorziening voor rechter kunnen laten spelen.
Niet waar, als je niet weet dat de vrouw daar niet van gediend is klopt hij zeker.quote:Op dinsdag 17 november 2015 17:23 schreef Paxcon het volgende:
Misleidende en stemmingmakende topictitel
Niks, sterker nog, ze kunnen beter rechter worden. is een compliment hoor.quote:Op dinsdag 17 november 2015 17:25 schreef MMXMMX het volgende:
[..]
Hoezo ? wat is er mis met mensen in de sociale werkvoorziening ?
Daar zijn websites voor.quote:Op dinsdag 17 november 2015 17:33 schreef MMXMMX het volgende:
Jammer dat die gast er geen filmpje van heeft gemaakt
Je kan met websites filmpjes maken als je een vrouw betast ?quote:
Het is inderdaad zo debiel dat ik het nauwelijks kan en wil geloven inderdaad. Ik hoop echt héél, héél hard dat de werkelijkheid iets genuanceerder ligt dan dit verhaal. Het blijft natuurlijk de wel te Telegraaf hè.quote:Op dinsdag 17 november 2015 17:37 schreef Tocadisco het volgende:
Weten we echt zeker dat niet op de een of andere manier van Speld komt? Het lijkt allemaal net iets te debiel om waar te kunnen zijn.
Ga daar maar vanuit, want als een rechter echt deze uitspraak gedaan heeft op deze gronden dan is het een waardeloze rechter.quote:Op dinsdag 17 november 2015 17:42 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Het is inderdaad zo debiel dat ik het nauwelijks kan en wil geloven inderdaad. Ik hoop echt héél, héél hard dat de werkelijkheid iets genuanceerder ligt dan dit verhaal. Het blijft natuurlijk de wel te Telegraaf hè.
Normaal zegt de rechter dan toch dat er onvoldoende bewijs is, en niet dat er niet bewezen kan worden dat de vrouw er niet van gediend was?quote:Op dinsdag 17 november 2015 17:44 schreef Fir3fly het volgende:
Ik kan het best geloven, dit soort zaken zijn moeilijk te bewijzen.
Idd bij de eerste poging om het t-shirt omhoog te krijgen trap je hem toch onder zijn ballen?quote:Op dinsdag 17 november 2015 17:22 schreef XXL-Puntenslijper het volgende:
Nice.
Waarschijnlijk was de vrouw te dom omzichzelf te verdedigen en heeft ze het allemaal maar toegelaten.
Dat is mij betreft hetzelfde. Misschien wilde die vrouw het destijds echt wel. Het blijft belangrijk om ook in deze zaken de aangeklaagde te beschermen. Ik weet niet genoeg detail verder maar het zou kunnen.quote:Op dinsdag 17 november 2015 17:45 schreef Lothiriel het volgende:
[..]
Normaal zegt de rechter dan toch dat er onvoldoende bewijs is, en niet dat er niet bewezen kan worden dat de vrouw er niet van gediend was?
Het was geen aanranding omdat de man niet wist dat de vrouw het niet wilde. Blijkbaar heeft de vrouw dus echt helemaal niks gedaan. Niet eens gezegd van dit wil ik niet, hou op.quote:Op dinsdag 17 november 2015 17:47 schreef hoas het volgende:
[..]
Idd bij de eerste poging om het t-shirt omhoog te krijgen trap je hem toch onder zijn ballen?
En zelfs als ze in de rechtbank zouden zijn gekomen kan de vrouw toch zeggen dat ze hem verbaal heeft proberen te stoppen, maar er mist wel erg veel informatie.quote:Maar toen ze opendeed, trok de dertigjarige verkoper haar shirt en bh omhoog, wreef over haar borsten, begon haar te zoenen, liep haar woning in, ging op haar bed zitten en pakte zijn geslachtsdeel en haar heupen. "Wil je wat bij mij doen? Mag ik wat bij jou doen?", vroeg hij.
Beter dan in de VS, waar je een verkrachter bent tot het tegendeel is bewezen.quote:Op dinsdag 17 november 2015 17:19 schreef MisterCe het volgende:
DEN HAAG -
Hij belde aan bij een vrouw in Hellevoetsluis om te zien of ze geïnteresseerd was in goedkope elektriciteit. Maar toen ze opendeed, trok de dertigjarige verkoper haar shirt en bh omhoog, wreef over haar borsten, begon haar te zoenen, liep haar woning in, ging op haar bed zitten en pakte zijn geslachtsdeel en haar heupen. "Wil je wat bij mij doen? Mag ik wat bij jou doen?", vroeg hij.
Dat was geen aanranding, zei het gerechtshof in Den Haag dinsdag. De man werd vrijgesproken. De rechters twijfelen er niet aan dat de vrouw niet gediend was van wat de man deed. Maar voor aanranding moet ook duidelijk zijn dat de verdachte wist dat zij het niet wilde. En dat is tijdens het proces niet vast komen te staan, aldus het hof. De rechters voegen er wel aan toe dat het gedrag van de man ingaat tegen "de verwachtingen die men mag hebben ten aanzien van het gedrag van een colporteur".
De man was vorig jaar door de rechtbank in Rotterdam veroordeeld tot een taakstraf van 120 uur en een voorwaardelijke celstraf van drie maanden.
http://www.telegraaf.nl/b(...)om_aanranding__.html
Wat een goede rechters hebben we toch he. De verdachte wist niet dat ze daar niet van gediend was![]()
Ik denk serieus dat we beter de mensen van de sociale werkvoorziening voor rechter kunnen laten spelen.
Maar is het dan zo dat je vrouwen altijd maar ongevraagd overal kunt betasten, wanneer je maar stopt zodra ze aangeeft hier niet van gediend te zijn?quote:Op dinsdag 17 november 2015 17:50 schreef XXL-Puntenslijper het volgende:
[..]
Het was geen aanranding omdat de man niet wist dat de vrouw het niet wilde. Blijkbaar heeft de vrouw dus echt helemaal niks gedaan. Niet eens gezegd van dit wil ik niet, hou op.
[..]
En zelfs als ze in de rechtbank zouden zijn gekomen kan de vrouw toch zeggen dat ze hem verbaal heeft proberen te stoppen, maar er mist wel erg veel informatie.
Zoals het verhaaltje gebracht wordt is er zekerheid dat hij haar vastgepakt heeft en het komt ook over alsof hij dat metéén deed nadat de deur werd open gedaan. Het argument om niet te straffen is "dat hij niet wist dat ze er niet van gediend was". De aanrakingen zijn dus bewezen.quote:Op dinsdag 17 november 2015 17:44 schreef Fir3fly het volgende:
Ik kan het best geloven, dit soort zaken zijn moeilijk te bewijzen.
De kwaliteit van de rechterlijke macht staat wel al jaren flink onder druk. Dat leidt onherroepelijk tot slechte uitspraken. Maar ik hóóp echt heel erg dat eea wat genuanceerder ligt dan in dat artikel, anders is het echt bij de konijnen af....quote:Op dinsdag 17 november 2015 17:45 schreef Lothiriel het volgende:
[..]
Ga daar maar vanuit, want als een rechter echt deze uitspraak gedaan heeft op deze gronden dan is het een waardeloze rechter.
Natuurlijk niet, maar blijkbaar vond de vrouw het niet erg om betast te worden.quote:Op dinsdag 17 november 2015 17:52 schreef MisterCe het volgende:
[..]
Maar is het dan zo dat je vrouwen altijd maar ongevraagd overal kunt betasten, wanneer je maar stopt zodra ze aangeeft hier niet van gediend te zijn?
De rechters twijfelen er niet aan dat de vrouw niet gediend was van wat de man deedquote:Op dinsdag 17 november 2015 17:53 schreef XXL-Puntenslijper het volgende:
[..]
Natuurlijk niet, maar blijkbaar vond de vrouw het niet erg om betast te worden.
Maar de man wist dit blijkbaar niet. Dus heeft ze het maar toegelaten in plaats van 112 te bellen.quote:Op dinsdag 17 november 2015 17:54 schreef MisterCe het volgende:
[..]
De rechters twijfelen er niet aan dat de vrouw niet gediend was van wat de man deed
Dit is toch wel een van die dingetjes die je van te voren hoort te weten..quote:Op dinsdag 17 november 2015 17:55 schreef XXL-Puntenslijper het volgende:
[..]
Maar de man wist dit blijkbaar niet. Dus heeft ze het maar toegelaten in plaats van 112 te bellen.
Wat een opmerking.quote:De rechters voegen er wel aan toe dat het gedrag van de man ingaat tegen "de verwachtingen die men mag hebben ten aanzien van het gedrag van een colporteur".
Dus als je een vrouw uit het niets betast en de vrouw, bijvoorbeeld doordat zij in shock is, niks doet dan ben je niet strafbaar?quote:Op dinsdag 17 november 2015 17:55 schreef XXL-Puntenslijper het volgende:
[..]
Maar de man wist dit blijkbaar niet. Dus heeft ze het maar toegelaten in plaats van 112 te bellen.
Ook als dat uit angst was?quote:Op dinsdag 17 november 2015 17:57 schreef FlyDutchMan het volgende:
[..]
Wat een opmerking.![]()
![]()
![]()
Wel een redelijke uitspraak trouwens. Zoals ik het lees vonden er nogal wat handelingen plaats. Als de vrouw geen enkel moment heeft aangegeven dat ze er niet van gediend was, dan is het terecht geen aanranding.
Als je in zo'n staat verkeert moet je überhaupt niet zonder begeleiding thuis zijn.quote:Op dinsdag 17 november 2015 17:57 schreef MisterCe het volgende:
[..]
Dus als je een vrouw uit het niets betast en de vrouw, bijvoorbeeld doordat zij in shock is, niks doet dan ben je niet strafbaar?
Maar dat was niet de vraag, is het strafbaar?quote:Op dinsdag 17 november 2015 17:59 schreef XXL-Puntenslijper het volgende:
[..]
Als je in zo'n staat verkeert moet je überhaupt niet zonder begeleiding thuis zijn.
Als de officier van justitie niet overtuigend kan bewijzen dat het duidelijk was dat ze er niet van gediend was niet nee. Gelukkig maar.quote:Op dinsdag 17 november 2015 17:57 schreef MisterCe het volgende:
[..]
Dus als je een vrouw uit het niets betast en de vrouw, bijvoorbeeld doordat zij in shock is, niks doet dan ben je niet strafbaar?
Ah, vandaar die aangifte en rechtszaak, dat was omdat ze het oh zo fijn vond...quote:Op dinsdag 17 november 2015 17:53 schreef XXL-Puntenslijper het volgende:
[..]
Natuurlijk niet, maar blijkbaar vond de vrouw het niet erg om betast te worden.
De rechtbank acht het bewezen dat hij aan haar zat hoorquote:Op dinsdag 17 november 2015 18:04 schreef Teydelyk het volgende:
Niemand hier bekend met het fenomeen ONSCHULDIG TOT HET TEGENDEEL IS BEWEZEN?
Dan leven we in een mooi land, lekker zomaar vrouwen betasten.quote:Op dinsdag 17 november 2015 18:03 schreef FlyDutchMan het volgende:
[..]
Als de officier van justitie niet overtuigend kan bewijzen dat het duidelijk was dat ze er niet van gediend was niet nee. Gelukkig maar.
Euh, er staat niet dat de aanranding niet bewezen is, er staat dat de aanrakingen niet betwijfeld worden.quote:Op dinsdag 17 november 2015 18:04 schreef Teydelyk het volgende:
En het is een he said/she said situatie - dus nogal logisch dat ie niet de bak in wordt geflikkerd.
Leuk, maar dat is nog geen aanranding TOT ze aangeeft dat ze dat niet wilt.quote:Op dinsdag 17 november 2015 18:05 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
De rechtbank acht het bewezen dat hij aan haar zat hoor...
Helaas wel....quote:Op dinsdag 17 november 2015 18:05 schreef philips.voltaire het volgende:
Best ouderwets zo'n colporteur aan de deur eigenlijk. Krijgt iemand van jullie zo'n persoon wel eens aan de deur? Ik nog nooit.
Lijkt inderdaad zo een filmpje op internetquote:...
- betasten van en/of wrijven over de (ontblote) borsten van die [aangeefster] en/of
- zoenen van en/of likken aan de ontblote borsten en/of tepels van die [aangeefster] en/of
- tonen van zijn, verdachtes, ontblote penis aan die [aangeefster],
het geweld en/of een andere feitelijkhed(en) en/of de bedreiging met geweld en/of de bedreiging met andere feitelijkhe
d(en) heeft/hebben bestaan uit het:
- zich, als verkoper van energiecontracten, in de woning van die [aangeefster] bevinden en/of (vervolgens) die [aangeefster] de woorden toevoegen dat zij er lekker en/of mooi uitziet, althans woorden van gelijke aard en/of strekking, en/of
- vastpakken en/of omhoog doen van het shirt en/of de BH van die [aangeefster] en/of (vervolgens) betasten van en/of wrijven over de blote borsten van die [aangeefster] en/of zoenen van en/of likken aan de blote borsten en/of tepels van die [aangeefster] en/of
- die [aangeefster] de woorden toevoegen: "Wil je wat bij mij doen?" en/of "Mag ik wat bij jou doen?", althans woorden van gelijke (dreigende) aard en/of strekking, en/of
- die [aangeefster] in haar woning achterna lopen en/of
- op het bed van die [aangeefster] gaan zitten en/of
- open maken en/of naar beneden doen van zijn, verdachtes, broek en/of onderbroek/boxershort en/of (vervolgens) tonen van zijn, verdachtes, ontblote penis aan die [aangeefster] en/of
- tegen/dichtbij die [aangeefster] gaan staan en/of vastpakken van de heupen van die [aangeefster].
...
Kom op zeg....quote:Op dinsdag 17 november 2015 18:06 schreef Teydelyk het volgende:
[..]
Leuk, maar dat is nog geen aanranding TOT ze aangeeft dat ze dat niet wilt.
Switchen van elektriciteitsboer...quote:Op dinsdag 17 november 2015 18:07 schreef philips.voltaire het volgende:
[..]
Wat probeerden ze je te verkopen?
quote:Voor bewezenverklaring dat de verdachte – zoals hem is tenlastegelegd - aangeefster heeft gedwongen om deze handelingen te dulden, is dat echter niet voldoende en dient uit de bewijsmiddelen tevens te blijken dat voor de verdachte tenminste kenbaar was dat de door hem verrichte handelingen tegen de wil van aangeefster plaatsvonden. Dit laatste kan naar het oordeel van het hof op grond van het onderzoek ter terechtzitting niet boven gerede twijfel worden vastgesteld. Derhalve kan het hof aan de bewijsmiddelen niet de overtuiging ontlenen dat de verdachte, ten aanzien van wie niet kan worden bewezen dat hij zich willens en wetens op de tenlastegelegde wijze heeft gedragen, welbewust de aanmerkelijke kans heeft aanvaard dat hij diens handelingen tegen de wil van de aangeefster pleegde.
Dus je mag alles bij iedereen doen zolang diegene niet 'aangeeft' die die dat niet wil?quote:Op dinsdag 17 november 2015 18:06 schreef Teydelyk het volgende:
[..]
Leuk, maar dat is nog geen aanranding TOT ze aangeeft dat ze dat niet wilt.
Dat is de lezing van de Telegraaf, dat hij meteen begon te grijpen lees ik in die link naar de uitspraak nergens terug.quote:Op dinsdag 17 november 2015 18:07 schreef erodome het volgende:
[..]
Kom op zeg....
Bij iemand aanbellen en direct de tieten grijpen is toch echt wel aanranding te noemen.
Dit is het hoger beroep, aangetekend door verdachtequote:Op dinsdag 17 november 2015 18:09 schreef computergirl het volgende:
Die vrouw gaat toch wel in hoger beroep hoop ik?.???
Nee, want daar ontbreek dus nog een deel. Dat wordt pas later gepubliceerdquote:Op dinsdag 17 november 2015 18:09 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Dat is de lezing van de Telegraaf, dat hij meteen begon te grijpen lees ik in die link naar de uitspraak nergens terug.
Ja, het is een volwassen vrouw. In principe moet die gewoon in staat zijn haar wensen duidelijk te maken. Hij heeft haar niet bedreigd, anders hadden de rechters niet zo geoordeeld.quote:
Is het verslag van de eerste aanleg nog ergens te vinden? Daar zal ook wel het een en ander aan feiten in staanquote:Op dinsdag 17 november 2015 18:11 schreef Ryon het volgende:
[..]
Nee, want daar ontbreek dus nog een deel. Dat wordt pas later gepubliceerd
En het feit dat we in een rechtstaat leven maakt het natuurlijk volkomen onmogelijk dat er ooit wel eens kromme wetten zouden kunnen zijn. Zo was het natuurlijk volkomen terecht dat het tot midden vorige eeuw normaal was om gehuwde vrouwen handelingsonbekwaam te verklaren en was het volkomen normaal dat homoseksualiteit verboden was. Dat was gewoon de wet en aangezien we in een rechtstaat leven is het volkomen terecht toch?quote:Op dinsdag 17 november 2015 18:10 schreef Teydelyk het volgende:
[..]
We leven nog altijd in een rechtstaat waarin je onschuldig bent tot het tegendeel is bewezen.
Ik heb die niet kunnen vinden. Ik denk dus niet dat ze hem gepubliceerd hebben. Waarschijnlijk zal het dan ook niet om een hele "spannende" uitspraak gaan.quote:Op dinsdag 17 november 2015 18:13 schreef Casiotone het volgende:
[..]
Is het verslag van de eerste aanleg nog ergens te vinden? Daar zal ook wel het een en ander aan feiten in staan
Hij vond die tijd ongetwijfeld geweldigquote:Op dinsdag 17 november 2015 18:13 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
En het feit dat we in een rechtstaat leven maakt het natuurlijk volkomen onmogelijk dat er ooit wel eens kromme wetten zouden kunnen zijn. Zo was het natuurlijk volkomen terecht dat het tot midden vorige eeuw normaal was om gehuwde vrouwen handelingsonbekwaam te verklaren en was het volkomen normaal dat homoseksualiteit verboden was. Dat was gewoon de wet en aangezien we in een rechtstaat leven is het volkomen terecht toch?
Heeft niks te maken met de wet, maar omdat er geen bewijs is in dit geval.quote:Op dinsdag 17 november 2015 18:13 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
En het feit dat we in een rechtstaat leven maakt het natuurlijk volkomen onmogelijk dat er ooit wel eens kromme wetten zouden kunnen zijn. Zo was het natuurlijk volkomen terecht dat het tot midden vorige eeuw normaal was om gehuwde vrouwen handelingsonbekwaam te verklaren en was het volkomen normaal dat homoseksualiteit verboden was. Dat was gewoon de wet en aangezien we in een rechtstaat leven is het volkomen terecht toch?
Ontucht/sexueel misbruik van kinderen afdoen met een taakstraf vind jij redelijk?quote:Op dinsdag 17 november 2015 18:12 schreef FlyDutchMan het volgende:
[..]
Ja, het is een volwassen vrouw. In principe moet die gewoon in staat zijn haar wensen duidelijk te maken. Hij heeft haar niet bedreigd, anders hadden de rechters niet zo geoordeeld.
Ondanks dat constante gezeur, zijn rechters in Nederland hartstikke redelijk. Natuurlijk lopen de meningen over gepaste straffen nogal uiteen, maar als de rechters niet een lage straf geven, maar gewoon helemaal niet veroordelen, kan je er met een gerust hart vanuit gaan dat de officier van justitie simpelweg heeft gefaald in het voldoen aan de bewijslast.
Meer dan prima, dat de rechters dan niet veroordelen. Dat de Telegraaf daar dan een versimpeld stukje van maakt, dat waarschijnlijker niet dan wel recht doet aan de feiten waar de rechter zich op baseert doet daar niets aan af.
Lees de gehele post nog eens een keer. Als dat te veel moeite is...quote:Op dinsdag 17 november 2015 18:15 schreef MisterCe het volgende:
[..]
Ontucht/sexueel misbruik van kinderen afdoen met een taakstraf vind jij redelijk?
Iemand met een stevige geestelijke beperking dus.quote:
Heb ik gedaan en dit viel me op:quote:Op dinsdag 17 november 2015 18:17 schreef FlyDutchMan het volgende:
[..]
Lees de gehele post nog eens een keer. Als dat te veel moeite is...
De vrouw heeft aangifte gedaan, ze vond het dus niet zo heel erg leuk....quote:Op dinsdag 17 november 2015 18:13 schreef Teydelyk het volgende:
[..]
Leuk dat je dat kan vinden, maar dat IS gewoon niet zo. Jammer dat je basisprincipes van de wet niet eens begrijpt maar tegelijkertijd het beter denkt te weten dan mensen die er wel verstand van hebben.
Dit verklaart wel veel.quote:Op dinsdag 17 november 2015 18:17 schreef erodome het volgende:
[..]
Iemand met een stevige geestelijke beperking dus.
Heeft de vrouw aangifte gedaan? Het zou ook een begeleider van de vrouw in kwestie kunnen zijn geweest die dat besloten had.quote:Op dinsdag 17 november 2015 18:18 schreef erodome het volgende:
[..]
De vrouw heeft aangifte gedaan, ze vond het dus niet zo heel erg leuk....
quote:
quote:Op dinsdag 17 november 2015 18:15 schreef jcdragon het volgende:
Ah, hier wat meer
http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)nde-colporteur.dhtml
quote:Op dinsdag 17 november 2015 18:17 schreef MisterCe het volgende:
[..]
Heb ik gedaan en dit viel me op:
Ondanks dat constante gezeur, zijn rechters in Nederland hartstikke redelijk.
En dit deel even gemist?quote:Natuurlijk lopen de meningen over gepaste straffen nogal uiteen, maar als de rechters niet een lage straf geven, maar gewoon helemaal niet veroordelen, kan je er met een gerust hart vanuit gaan dat de officier van justitie simpelweg heeft gefaald in het voldoen aan de bewijslast.
Omdat ik vind dat dit gewoonweg aanranding is?quote:
quote:Zij zei daarop dat ze niet van de avances was gediend, waarop de man afdroop.
quote:Zij zei daarop dat ze niet van de avances was gediend, waarop de man afdroop.
En daarom is hij dus niet vervolgd, mensen. Hij heeft niet ineens naar haar tieten gegrepen toen ze de deur opendeed:quote:Zij zei daarop dat ze niet van de avances was gediend, waarop de man afdroop.
Is mogelijk in dit geval. Maar dan hebben we het over iemand die helemaal niet handelingsbekwaam is of zal zij zelf toch ook achter de aangifte hebben moeten staan.quote:Op dinsdag 17 november 2015 18:19 schreef Ryon het volgende:
[..]
Heeft de vrouw aangifte gedaan? Het zou ook een begeleider van de vrouw in kwestie kunnen zijn geweest die dat besloten had.
Aanranding is een misdrijf, wanneer je wordt vrijgesproken, omdat je aan een deel, maar niet alle, vereisten van aanranding hebt voldaan is er dus geen sprake van. Dat is geen kwestie van "ik vind gewoon dat dit aanranding is".quote:Op dinsdag 17 november 2015 18:20 schreef erodome het volgende:
[..]
Omdat ik vind dat dit gewoonweg aanranding is?
Je bent je ervan bewust dat dit om een huis gaat waarin mensen met een stevige geestelijke beperking zitten? Dat deze vrouw waarschijnlijk dus geestelijk beperkt is en daarom misschien wat minder snel heeft gezegd er niet van gediend te zijn?
Het gaat om een situatie waarin het gewoon not done is om zonder duidelijke toestemming aan iemand te zitten, doe je dat wel dan is dat gewoon aanranding.
Dat de wetten hier zo zijn dat aanranding niet serieus genoeg genomen wordt maakt nog geen leuk feestje van wat er gebeurd is.
Nee. Ik weet zeker dat niemand op straat een taakstraf sexueel misbruik van kinderen gepast vindt. De meningen lopen hier dus helemaal niet over uit.quote:
De enige vereiste waar in dit geval niet aan is voldaan is dat ze het niet dermate duidelijk genoeg afwees dat de dader daar een afwijzing in zag. Maar is bij de eerste ontmoeting aan iemands tieten zitten en vervolgens je leuter uit je broek halen en ermee in de rondte zwaaien niet een van die dingetjes waarvan je als redelijk persoon wel ervan uit mag gaan dat ze in principe ongewenst zijn totdat iemand het tegendeel aangeeft (oftewel: is dit geen eigenaardigheidje in de wet)?quote:Op dinsdag 17 november 2015 18:24 schreef FlyDutchMan het volgende:
[..]
Aanranding is een misdrijf, wanneer je wordt vrijgesproken, omdat je aan een deel, maar niet alle, vereisten van aanranding hebt voldaan is er dus geen sprake van. Dat is geen kwestie van "ik vind gewoon dat dit aanranding is".
Blijkbaar moet een vrouw bij elke ontmoeting van tevoren al aangeven: je mag niet aan mijn kut, kont en tieten komen zodat dit voor alle partijen duidelijk is. Het liefst aangetekend versturen.quote:Op dinsdag 17 november 2015 18:27 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
De enige vereiste waar in dit geval niet aan is voldaan is dat ze het niet dermate duidelijk genoeg afwees dat de dader daar een afwijzing in zag. Maar is bij de eerste ontmoeting aan iemands tieten zitten en vervolgens je leuter uit je broek halen en ermee in de rondte zwaaien niet een van die dingetjes waarvan je als redelijk persoon wel ervan uit mag gaan dat ze in principe ongewenst zijn totdat iemand het tegendeel aangeeft (oftewel: is dit geen eigenaardigheidje in de wet)?
Volgens het AD artikel was het toch de vrouw zelf die aangifte deed. Maar verschillen de opvattingen over de wijze hoe "de aanranding" tot stand kwam en wanneer de vrouw de man sommeerde om weg te gaan.quote:Op dinsdag 17 november 2015 18:23 schreef erodome het volgende:
[..]
Is mogelijk in dit geval. Maar dan hebben we het over iemand die helemaal niet handelingsbekwaam is of zal zij zelf toch ook achter de aangifte hebben moeten staan.
Als het eerste het geval is is dat bepotelen al helemaal verkeerd...
Klopt, maar in dat geval is behalve De Speld ook de De Telegraaf een usual suspect.quote:Op dinsdag 17 november 2015 17:37 schreef Tocadisco het volgende:
Weten we echt zeker dat niet op de een of andere manier van Speld komt? Het lijkt allemaal net iets te debiel om waar te kunnen zijn.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |