Dat is mij betreft hetzelfde. Misschien wilde die vrouw het destijds echt wel. Het blijft belangrijk om ook in deze zaken de aangeklaagde te beschermen. Ik weet niet genoeg detail verder maar het zou kunnen.quote:Op dinsdag 17 november 2015 17:45 schreef Lothiriel het volgende:
[..]
Normaal zegt de rechter dan toch dat er onvoldoende bewijs is, en niet dat er niet bewezen kan worden dat de vrouw er niet van gediend was?
Het was geen aanranding omdat de man niet wist dat de vrouw het niet wilde. Blijkbaar heeft de vrouw dus echt helemaal niks gedaan. Niet eens gezegd van dit wil ik niet, hou op.quote:Op dinsdag 17 november 2015 17:47 schreef hoas het volgende:
[..]
Idd bij de eerste poging om het t-shirt omhoog te krijgen trap je hem toch onder zijn ballen?
En zelfs als ze in de rechtbank zouden zijn gekomen kan de vrouw toch zeggen dat ze hem verbaal heeft proberen te stoppen, maar er mist wel erg veel informatie.quote:Maar toen ze opendeed, trok de dertigjarige verkoper haar shirt en bh omhoog, wreef over haar borsten, begon haar te zoenen, liep haar woning in, ging op haar bed zitten en pakte zijn geslachtsdeel en haar heupen. "Wil je wat bij mij doen? Mag ik wat bij jou doen?", vroeg hij.
Beter dan in de VS, waar je een verkrachter bent tot het tegendeel is bewezen.quote:Op dinsdag 17 november 2015 17:19 schreef MisterCe het volgende:
DEN HAAG -
Hij belde aan bij een vrouw in Hellevoetsluis om te zien of ze geïnteresseerd was in goedkope elektriciteit. Maar toen ze opendeed, trok de dertigjarige verkoper haar shirt en bh omhoog, wreef over haar borsten, begon haar te zoenen, liep haar woning in, ging op haar bed zitten en pakte zijn geslachtsdeel en haar heupen. "Wil je wat bij mij doen? Mag ik wat bij jou doen?", vroeg hij.
Dat was geen aanranding, zei het gerechtshof in Den Haag dinsdag. De man werd vrijgesproken. De rechters twijfelen er niet aan dat de vrouw niet gediend was van wat de man deed. Maar voor aanranding moet ook duidelijk zijn dat de verdachte wist dat zij het niet wilde. En dat is tijdens het proces niet vast komen te staan, aldus het hof. De rechters voegen er wel aan toe dat het gedrag van de man ingaat tegen "de verwachtingen die men mag hebben ten aanzien van het gedrag van een colporteur".
De man was vorig jaar door de rechtbank in Rotterdam veroordeeld tot een taakstraf van 120 uur en een voorwaardelijke celstraf van drie maanden.
http://www.telegraaf.nl/b(...)om_aanranding__.html
Wat een goede rechters hebben we toch he. De verdachte wist niet dat ze daar niet van gediend was![]()
Ik denk serieus dat we beter de mensen van de sociale werkvoorziening voor rechter kunnen laten spelen.
Maar is het dan zo dat je vrouwen altijd maar ongevraagd overal kunt betasten, wanneer je maar stopt zodra ze aangeeft hier niet van gediend te zijn?quote:Op dinsdag 17 november 2015 17:50 schreef XXL-Puntenslijper het volgende:
[..]
Het was geen aanranding omdat de man niet wist dat de vrouw het niet wilde. Blijkbaar heeft de vrouw dus echt helemaal niks gedaan. Niet eens gezegd van dit wil ik niet, hou op.
[..]
En zelfs als ze in de rechtbank zouden zijn gekomen kan de vrouw toch zeggen dat ze hem verbaal heeft proberen te stoppen, maar er mist wel erg veel informatie.
Zoals het verhaaltje gebracht wordt is er zekerheid dat hij haar vastgepakt heeft en het komt ook over alsof hij dat metéén deed nadat de deur werd open gedaan. Het argument om niet te straffen is "dat hij niet wist dat ze er niet van gediend was". De aanrakingen zijn dus bewezen.quote:Op dinsdag 17 november 2015 17:44 schreef Fir3fly het volgende:
Ik kan het best geloven, dit soort zaken zijn moeilijk te bewijzen.
De kwaliteit van de rechterlijke macht staat wel al jaren flink onder druk. Dat leidt onherroepelijk tot slechte uitspraken. Maar ik hóóp echt heel erg dat eea wat genuanceerder ligt dan in dat artikel, anders is het echt bij de konijnen af....quote:Op dinsdag 17 november 2015 17:45 schreef Lothiriel het volgende:
[..]
Ga daar maar vanuit, want als een rechter echt deze uitspraak gedaan heeft op deze gronden dan is het een waardeloze rechter.
Natuurlijk niet, maar blijkbaar vond de vrouw het niet erg om betast te worden.quote:Op dinsdag 17 november 2015 17:52 schreef MisterCe het volgende:
[..]
Maar is het dan zo dat je vrouwen altijd maar ongevraagd overal kunt betasten, wanneer je maar stopt zodra ze aangeeft hier niet van gediend te zijn?
De rechters twijfelen er niet aan dat de vrouw niet gediend was van wat de man deedquote:Op dinsdag 17 november 2015 17:53 schreef XXL-Puntenslijper het volgende:
[..]
Natuurlijk niet, maar blijkbaar vond de vrouw het niet erg om betast te worden.
Maar de man wist dit blijkbaar niet. Dus heeft ze het maar toegelaten in plaats van 112 te bellen.quote:Op dinsdag 17 november 2015 17:54 schreef MisterCe het volgende:
[..]
De rechters twijfelen er niet aan dat de vrouw niet gediend was van wat de man deed
Dit is toch wel een van die dingetjes die je van te voren hoort te weten..quote:Op dinsdag 17 november 2015 17:55 schreef XXL-Puntenslijper het volgende:
[..]
Maar de man wist dit blijkbaar niet. Dus heeft ze het maar toegelaten in plaats van 112 te bellen.
Wat een opmerking.quote:De rechters voegen er wel aan toe dat het gedrag van de man ingaat tegen "de verwachtingen die men mag hebben ten aanzien van het gedrag van een colporteur".
Dus als je een vrouw uit het niets betast en de vrouw, bijvoorbeeld doordat zij in shock is, niks doet dan ben je niet strafbaar?quote:Op dinsdag 17 november 2015 17:55 schreef XXL-Puntenslijper het volgende:
[..]
Maar de man wist dit blijkbaar niet. Dus heeft ze het maar toegelaten in plaats van 112 te bellen.
Ook als dat uit angst was?quote:Op dinsdag 17 november 2015 17:57 schreef FlyDutchMan het volgende:
[..]
Wat een opmerking.![]()
![]()
![]()
Wel een redelijke uitspraak trouwens. Zoals ik het lees vonden er nogal wat handelingen plaats. Als de vrouw geen enkel moment heeft aangegeven dat ze er niet van gediend was, dan is het terecht geen aanranding.
Als je in zo'n staat verkeert moet je überhaupt niet zonder begeleiding thuis zijn.quote:Op dinsdag 17 november 2015 17:57 schreef MisterCe het volgende:
[..]
Dus als je een vrouw uit het niets betast en de vrouw, bijvoorbeeld doordat zij in shock is, niks doet dan ben je niet strafbaar?
Maar dat was niet de vraag, is het strafbaar?quote:Op dinsdag 17 november 2015 17:59 schreef XXL-Puntenslijper het volgende:
[..]
Als je in zo'n staat verkeert moet je überhaupt niet zonder begeleiding thuis zijn.
Als de officier van justitie niet overtuigend kan bewijzen dat het duidelijk was dat ze er niet van gediend was niet nee. Gelukkig maar.quote:Op dinsdag 17 november 2015 17:57 schreef MisterCe het volgende:
[..]
Dus als je een vrouw uit het niets betast en de vrouw, bijvoorbeeld doordat zij in shock is, niks doet dan ben je niet strafbaar?
Ah, vandaar die aangifte en rechtszaak, dat was omdat ze het oh zo fijn vond...quote:Op dinsdag 17 november 2015 17:53 schreef XXL-Puntenslijper het volgende:
[..]
Natuurlijk niet, maar blijkbaar vond de vrouw het niet erg om betast te worden.
De rechtbank acht het bewezen dat hij aan haar zat hoorquote:Op dinsdag 17 november 2015 18:04 schreef Teydelyk het volgende:
Niemand hier bekend met het fenomeen ONSCHULDIG TOT HET TEGENDEEL IS BEWEZEN?
Dan leven we in een mooi land, lekker zomaar vrouwen betasten.quote:Op dinsdag 17 november 2015 18:03 schreef FlyDutchMan het volgende:
[..]
Als de officier van justitie niet overtuigend kan bewijzen dat het duidelijk was dat ze er niet van gediend was niet nee. Gelukkig maar.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |