Wat begreep je precies niet aan 'Frankrijk en haar bondgenoten'?quote:Op dinsdag 17 november 2015 11:06 schreef BaardHagrid het volgende:
[..]
Rusland heeft niet alleen een groter leger, maar ook modernere wapens dan Fransen. Denk hierbij aan tanks, vliegtuigen en schutterij.
Dit komt omdat, in tegenstelling tot Frankrijk, Rusland altijd binnenlandse militaire conflicten hadden, waardoor altijd een groot budget uitging naar militaire uitgaven. Ook bij de grensen waren conflictgebieden waarop ze moesten optreden. Prima, dat is ook voor een deel imperialisme, maar dat doet niet af van mijn punt, namelijk dat Frankrijk veel passiever is geweest in het investeren van militair budget dan Rusland.
Don't fuck with Russia, seriously.
Het gedeelte van 'en haar bondgenoten' was mij eerlijk gezegd helemaal ontgaan. Kan gebeuren.quote:Op dinsdag 17 november 2015 11:17 schreef Monolith het volgende:
[..]
Wat begreep je precies niet aan 'Frankrijk en haar bondgenoten'?
twitter:stefandevries twitterde op dinsdag 17-11-2015 om 11:21:03#Parijs: terroristen reserveerden 2 hotelkamers in voorstad; er zijn injectienaalden gevonden in de kamers. (via @lepoint) reageer retweet
quote:Frankrijk schuift op richting oorlogssamenleving
De Franse president Hollande gaat op korte termijn met zijn Amerikaanse en Russische ambtgenoten Obama en Poetin praten over de bestrijding de Islamitische Staat. Hollande maakte dit plan bekend tijdens een gezamenlijke vergadering van de beide kamers van het Franse parlement in Versailles.
'Frankrijk is in oorlog', zo begon Hollande zijn toespraak. In een oorlog moet alles wijken voor een doel: het vernietigen van de tegenstander. Daarom kondigde hij een reeks maatregelen aan, waarbij hij een paar Franse taboes doorbrak. Toch bleef hij, zoals altijd, naar een synthese streven. Zo beloofde hij een 'meedogenloze' opstelling die toch binnen de grenzen van de rechtsstaat blijft. Frankrijk is per slot van rekening het land van de vrijheid en de rechten van de mens, zoals hij niet naliet te benadrukken.
[...]
Rusland is natuurlijk sowieso een land met meer dan twee keer zoveel inwoners dan Frankrijk en heeft ook de laatste jaren weer tijd en geld in modernisering van haar leger gestoken. Kijk je echter naar de NAVO, dan hebben bijvoorbeeld het VK en Frankrijk samen al wel meer slagkracht. De VS staat wat dat betreft al helemaal op eenzame hoogte.quote:Op dinsdag 17 november 2015 11:23 schreef BaardHagrid het volgende:
[..]
Het gedeelte van 'en haar bondgenoten' was mij eerlijk gezegd helemaal ontgaan. Kan gebeuren.
Injectienaalden??quote:Op dinsdag 17 november 2015 11:28 schreef Mani89 het volgende:
twitter:stefandevries twitterde op dinsdag 17-11-2015 om 11:21:03#Parijs: terroristen reserveerden 2 hotelkamers in voorstad; er zijn injectienaalden gevonden in de kamers. (via @lepoint) reageer retweet
ze blijven sowieso niet buiten schot, zie Beslan en het theater in Moskouquote:Op dinsdag 17 november 2015 11:29 schreef Monolith het volgende:
[..]
Rusland is natuurlijk sowieso een land met meer dan twee keer zoveel inwoners dan Frankrijk en heeft ook de laatste jaren weer tijd en geld in modernisering van haar leger gestoken. Kijk je echter naar de NAVO, dan hebben bijvoorbeeld het VK en Frankrijk samen al wel meer slagkracht. De VS staat wat dat betreft al helemaal op eenzame hoogte.
Het ging mij er ook meer om dat veel mensen de propaganda van Poetin voor zoete koek slikken. Rusland blijft niet grotendeels buiten schot omdat terroristen in hun broek pissen voor Poetin, maar meer onder andere omdat Rusland zich niet al te opzichtig mengt in het Midden-Oosten / Noord-Afrika.
Dit dus.quote:
Dan begrijp ik de rust ook wel, die de terroristen uitstraalden.quote:Op dinsdag 17 november 2015 11:36 schreef Ronaldsen het volgende:
[..]
Dit dus.
gebruiken die gasten een bepaald soort drugs, alvorens over te gaan op hun slachtpartijen?
Waren toch al eerder berichten dat ze dit deden?quote:Op dinsdag 17 november 2015 11:36 schreef Ronaldsen het volgende:
[..]
Dit dus.
gebruiken die gasten een bepaald soort drugs, alvorens over te gaan op hun slachtpartijen?
Er vinden inderdaad wel degelijk aanslagen plaats, maar die hebben dan vaak meer te maken met in dit geval de Tsjetjeense oorlogen, niet zozeer met algeheel Islamitisch terrorisme.quote:Op dinsdag 17 november 2015 11:36 schreef sp3c het volgende:
[..]
ze blijven sowieso niet buiten schot, zie Beslan en het theater in Moskou
Leuk voor BNW, niet voor hier.quote:Op dinsdag 17 november 2015 11:42 schreef Bitcoin_klo0n het volgende:
http://madbello.nl/76896/terroristen-in-parijs/
Goed stukje over de hypocrisie van het Westen.
Jij vindt het wel normaal wat de VS in Irak heeft gedaan?quote:Op dinsdag 17 november 2015 11:43 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Leuk voor BNW, niet voor hier.
Oke dat had ik gemist, maar verbaast me niet nee.quote:Op dinsdag 17 november 2015 11:38 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Waren toch al eerder berichten dat ze dit deden?
Geen idee wat dit precies mag inhouden trouwens...twitter:stefandevries twitterde op dinsdag 17-11-2015 om 11:43:59Breaking: The EU invokes article 42:7 (mutual assistance). It has never been used, and nobody knows exactly how it works... #ParisAttacks reageer retweet
Heb ik al eerder aangegeven, als ze die aan de macht hadden gelaten was die is geloof ik helemaal niet aan de macht kunnen komen?quote:Op dinsdag 17 november 2015 11:44 schreef Bitcoin_klo0n het volgende:
[..]
Jij vindt het wel normaal wat de VS in Irak heeft gedaan?
?quote:Op dinsdag 17 november 2015 11:46 schreef john2406 het volgende:
[..]
Heb ik al eerder aangegeven, als ze die aan de macht hadden gelaten was die is geloof ik helemaal niet aan de macht kunnen komen?
Denk je niet dat IS ook mogelijk in Tsjetjenie zal ronselen? Lijkt me nogal een broeinest voor zware terroristen die niet vreemd zijn met aanslagen plegen. Rusland heeft in dat opzicht wel een groot probleem. Plus uiteraard de recente activiteiten van Rusland in Syrie, zal IS ook in de koude kleren blijven zitten.quote:Op dinsdag 17 november 2015 11:29 schreef Monolith het volgende:
[..]
Rusland is natuurlijk sowieso een land met meer dan twee keer zoveel inwoners dan Frankrijk en heeft ook de laatste jaren weer tijd en geld in modernisering van haar leger gestoken. Kijk je echter naar de NAVO, dan hebben bijvoorbeeld het VK en Frankrijk samen al wel meer slagkracht. De VS staat wat dat betreft al helemaal op eenzame hoogte.
Het ging mij er ook meer om dat veel mensen de propaganda van Poetin voor zoete koek slikken. Rusland blijft niet grotendeels buiten schot omdat terroristen in hun broek pissen voor Poetin, maar meer onder andere omdat Rusland zich niet al te opzichtig mengt in het Midden-Oosten / Noord-Afrika.
Maar wie geeft de VS het recht om meerdere landen binnen te vallen en onschuldige mensen te vermoorden. En Europa loopt er achteraan, dan zijn wij toch net zo erg?quote:Op dinsdag 17 november 2015 11:50 schreef john2406 het volgende:
[..]
https://nl.wikipedia.org/wiki/Saddam_Hoessein
????
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |