abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_157619409
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 november 2015 11:06 schreef BaardHagrid het volgende:

[..]

Rusland heeft niet alleen een groter leger, maar ook modernere wapens dan Fransen. Denk hierbij aan tanks, vliegtuigen en schutterij.

Dit komt omdat, in tegenstelling tot Frankrijk, Rusland altijd binnenlandse militaire conflicten hadden, waardoor altijd een groot budget uitging naar militaire uitgaven. Ook bij de grensen waren conflictgebieden waarop ze moesten optreden. Prima, dat is ook voor een deel imperialisme, maar dat doet niet af van mijn punt, namelijk dat Frankrijk veel passiever is geweest in het investeren van militair budget dan Rusland.

Don't fuck with Russia, seriously.
Wat begreep je precies niet aan 'Frankrijk en haar bondgenoten'?
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  dinsdag 17 november 2015 @ 11:23:09 #252
448296 BaardHagrid
Waar de zon nimmer schijnt
pi_157619517
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 november 2015 11:17 schreef Monolith het volgende:

[..]

Wat begreep je precies niet aan 'Frankrijk en haar bondgenoten'?
Het gedeelte van 'en haar bondgenoten' was mij eerlijk gezegd helemaal ontgaan. Kan gebeuren.
Waar gaat het toch heen met de wereld....
  dinsdag 17 november 2015 @ 11:28:24 #253
168304 Mani89
We try not to sexualize them.
pi_157619632
stefandevries twitterde op dinsdag 17-11-2015 om 11:21:03 #Parijs: terroristen reserveerden 2 hotelkamers in voorstad; er zijn injectienaalden gevonden in de kamers. (via @lepoint) reageer retweet
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.
pi_157619640
quote:
Frankrijk schuift op richting oorlogssamenleving
De Franse president Hollande gaat op korte termijn met zijn Amerikaanse en Russische ambtgenoten Obama en Poetin praten over de bestrijding de Islamitische Staat. Hollande maakte dit plan bekend tijdens een gezamenlijke vergadering van de beide kamers van het Franse parlement in Versailles.

'Frankrijk is in oorlog', zo begon Hollande zijn toespraak. In een oorlog moet alles wijken voor een doel: het vernietigen van de tegenstander. Daarom kondigde hij een reeks maatregelen aan, waarbij hij een paar Franse taboes doorbrak. Toch bleef hij, zoals altijd, naar een synthese streven. Zo beloofde hij een 'meedogenloze' opstelling die toch binnen de grenzen van de rechtsstaat blijft. Frankrijk is per slot van rekening het land van de vrijheid en de rechten van de mens, zoals hij niet naliet te benadrukken.

[...]
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_157619657
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 november 2015 11:23 schreef BaardHagrid het volgende:

[..]

Het gedeelte van 'en haar bondgenoten' was mij eerlijk gezegd helemaal ontgaan. Kan gebeuren.
Rusland is natuurlijk sowieso een land met meer dan twee keer zoveel inwoners dan Frankrijk en heeft ook de laatste jaren weer tijd en geld in modernisering van haar leger gestoken. Kijk je echter naar de NAVO, dan hebben bijvoorbeeld het VK en Frankrijk samen al wel meer slagkracht. De VS staat wat dat betreft al helemaal op eenzame hoogte.

Het ging mij er ook meer om dat veel mensen de propaganda van Poetin voor zoete koek slikken. Rusland blijft niet grotendeels buiten schot omdat terroristen in hun broek pissen voor Poetin, maar meer onder andere omdat Rusland zich niet al te opzichtig mengt in het Midden-Oosten / Noord-Afrika.
  dinsdag 17 november 2015 @ 11:34:39 #256
198417 Lastpost
Rotterdammert!
pi_157619753
Ach uiteindelijk weten we nog geen tiende van wat er nou echt speelt. Zoveel landen die allemaal hun eigen agenda, belangen, geld en macht zien in deze kwesties. Of het nou om het grondgebied gaat, de olie, conflicten met andere landen of daadwerkelijk om het terreur te stoppen zien we wel ontvouwen in de komende jaren.

Althans, het deel dat het volk mag horen/zien natuurlijk, de rest blijft verhuld en zien we in flarden terug in BNW-topics vol andere onzin. :P
pi_157619763
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 november 2015 11:28 schreef Mani89 het volgende:
stefandevries twitterde op dinsdag 17-11-2015 om 11:21:03 #Parijs: terroristen reserveerden 2 hotelkamers in voorstad; er zijn injectienaalden gevonden in de kamers. (via @lepoint) reageer retweet
Injectienaalden??
Zonder wrijving geen glans
  Moderator dinsdag 17 november 2015 @ 11:36:12 #258
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_157619781
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 november 2015 11:29 schreef Monolith het volgende:

[..]

Rusland is natuurlijk sowieso een land met meer dan twee keer zoveel inwoners dan Frankrijk en heeft ook de laatste jaren weer tijd en geld in modernisering van haar leger gestoken. Kijk je echter naar de NAVO, dan hebben bijvoorbeeld het VK en Frankrijk samen al wel meer slagkracht. De VS staat wat dat betreft al helemaal op eenzame hoogte.

Het ging mij er ook meer om dat veel mensen de propaganda van Poetin voor zoete koek slikken. Rusland blijft niet grotendeels buiten schot omdat terroristen in hun broek pissen voor Poetin, maar meer onder andere omdat Rusland zich niet al te opzichtig mengt in het Midden-Oosten / Noord-Afrika.
ze blijven sowieso niet buiten schot, zie Beslan en het theater in Moskou
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_157619787
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 november 2015 11:35 schreef haags_kwartiertje het volgende:

[..]

Injectienaalden??
Dit dus.

gebruiken die gasten een bepaald soort drugs, alvorens over te gaan op hun slachtpartijen?
٩๏̯͡๏)۶
  dinsdag 17 november 2015 @ 11:38:30 #260
353861 ElviraKlapmuts
stelt graag vragen...
pi_157619837
quote:
11s.gif Op dinsdag 17 november 2015 11:36 schreef Ronaldsen het volgende:

[..]

Dit dus.

gebruiken die gasten een bepaald soort drugs, alvorens over te gaan op hun slachtpartijen?
Dan begrijp ik de rust ook wel, die de terroristen uitstraalden.
wannabe Yi-Long zijn grootste fan!
pi_157619840
Mag je drugs gebruiken van Alah?
pi_157619846
quote:
11s.gif Op dinsdag 17 november 2015 11:36 schreef Ronaldsen het volgende:

[..]

Dit dus.

Waren toch al eerder berichten dat ze dit deden?
pi_157619853
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 november 2015 11:36 schreef sp3c het volgende:

[..]

ze blijven sowieso niet buiten schot, zie Beslan en het theater in Moskou
Er vinden inderdaad wel degelijk aanslagen plaats, maar die hebben dan vaak meer te maken met in dit geval de Tsjetjeense oorlogen, niet zozeer met algeheel Islamitisch terrorisme.
pi_157619902
quote:
4s.gif Op dinsdag 17 november 2015 11:38 schreef Leonos het volgende:
Alleen als het Halal is
pi_157619929
http://madbello.nl/76896/terroristen-in-parijs/

Goed stukje over de hypocrisie van het Westen.
pi_157619946
quote:
4s.gif Op dinsdag 17 november 2015 11:38 schreef Leonos het volgende:
Stil hij hoort! en ziet.

Misschien een waarheids serum?
pi_157619961
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 november 2015 11:42 schreef Bitcoin_klo0n het volgende:
http://madbello.nl/76896/terroristen-in-parijs/

Goed stukje over de hypocrisie van het Westen.
Leuk voor BNW, niet voor hier.
pi_157619992
quote:
2s.gif Op dinsdag 17 november 2015 11:43 schreef Loveless85 het volgende:

[..]

Leuk voor BNW, niet voor hier.
Jij vindt het wel normaal wat de VS in Irak heeft gedaan?
pi_157620000
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 november 2015 11:38 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Waren toch al eerder berichten dat ze dit deden?
Oke dat had ik gemist, maar verbaast me niet nee.
٩๏̯͡๏)۶
pi_157620009
stefandevries twitterde op dinsdag 17-11-2015 om 11:43:59 Breaking: The EU invokes article 42:7 (mutual assistance). It has never been used, and nobody knows exactly how it works... #ParisAttacks reageer retweet
Geen idee wat dit precies mag inhouden trouwens...
Zonder wrijving geen glans
pi_157620032
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 november 2015 11:44 schreef Bitcoin_klo0n het volgende:

[..]

Jij vindt het wel normaal wat de VS in Irak heeft gedaan?
Heb ik al eerder aangegeven, als ze die aan de macht hadden gelaten was die is geloof ik helemaal niet aan de macht kunnen komen?
pi_157620099
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 november 2015 11:46 schreef john2406 het volgende:

[..]

Heb ik al eerder aangegeven, als ze die aan de macht hadden gelaten was die is geloof ik helemaal niet aan de macht kunnen komen?
?
  dinsdag 17 november 2015 @ 11:49:47 #273
448296 BaardHagrid
Waar de zon nimmer schijnt
pi_157620118
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 november 2015 11:29 schreef Monolith het volgende:

[..]

Denk je niet dat IS ook mogelijk in Tsjetjenie zal ronselen? Lijkt me nogal een broeinest voor zware terroristen die niet vreemd zijn met aanslagen plegen. Rusland heeft in dat opzicht wel een groot probleem. Plus uiteraard de recente activiteiten van Rusland in Syrie, zal IS ook in de koude kleren blijven zitten.

Daarbij heeft VK al enige interne conflict (Schotland, Noord-Ierland en Ierland zijn al praktisch gescheiden van elkaar, en strijden om onafhankelijkheid) en heeft, behalve Engeland, nou niet zulke indrukwekkende militaire middelen. Engeland heeft tegenwoordig ook een verzwakt leger, evenals Frankrijk, omdat ze daarin niet hebben geinvesteerd in militaire middelen tijdens vredestijd. Dit in tegenstelling van Rusland die op militair vertoon hamert, en veel investeert in oorlogstuig. Dus al met al, denk ik niet dat VK en Frankrijk tezamen even zo veel voorstelt op het wereldtoneel op militair gebied. In tegenstelling trouwens.

Als je Amerika erbij haalt als bondgenoot, wordt het een heel ander verhaal uiteraard.
Waar gaat het toch heen met de wereld....
pi_157620178
quote:
Maar wie geeft de VS het recht om meerdere landen binnen te vallen en onschuldige mensen te vermoorden. En Europa loopt er achteraan, dan zijn wij toch net zo erg?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')