Er wordt nu geroepen dat alle lijnvluchten stopgezet moeten worden. Dat lijkt me nogal drastisch.quote:Op maandag 16 november 2015 21:02 schreef TerryStone het volgende:
[..]
We kunnen inderdaad veel beter doen alsof die vliegtuigen niet neerstorten omdat er iets fundamenteel mis is met die toestellen, er verder geen woord over reppen en stellen dat het simpelweg een incident is ook al zien we dit aan de lopende band gebeuren.
Wat denk je dat de luchtvaart doet als er veel toestellen van hetzelfde type neerstorten?
Zou het kunnen dat ze die op de grond laten, grondig uitzoeken waar de fout zit en indien nodig niet meer laten vliegen?
Ja, en de oorzaken daarvan liggen in buitenlands beleid. Niet in binnenlands beleid.quote:Op maandag 16 november 2015 21:09 schreef Perrin het volgende:
[..]
In Europa lijkt het echter te escaleren. Charlie Hebdo was nog maar 10 maanden geleden.
Was net even bij mijn moeder. Ze vroeg of ik voorlopig maar liever niet wil deelnemen aan grote hardloopevenementen omdat ze bang is dat dit potentiële doelwitten zijn.quote:Op maandag 16 november 2015 21:02 schreef erodome het volgende:
[..]
Ik vind het toch echt wel schrijnend dat ik hoor dat mensen elkaar advies geven hoe veilig te blijven. Voorzichtig zijn met alleen over straat gaan bv.
De angst die daaruit spreekt vind ik echt erg. Dat leeft dus gewoon in Nederland.
Mensen zijn dus gewoon bang dat omdat hun geloof te zien is ze 'gestraft' gaan worden voor andermans daden.
Je onderschat je impact die dit heeft op mensen. Veel moslims zijn bang, anderen boos erom, in dat licht moet je dan ook dat ontwijken zien.
Het is helaas een feit dat moslims in het algemeen de schuld krijgen, het dus echt impact heeft in het leven van iemand die moslim is, ondanks dat dat persoon gewoon samen wil leven, geen enkel kwaad berokkend.
Nou vooruit, dan ook nog Rottumerplaat en Rottumeroogquote:Op maandag 16 november 2015 21:09 schreef Ringo het volgende:
[..]
Wordt een beetje druk daar. Ook al is het strand het breedste van Europa.
Als de overige partijen niks te bieden hebben wat betreft maatregelen en partijen als die van Wilders duidelijke dingen roepen..quote:Op maandag 16 november 2015 21:08 schreef aloa het volgende:
[..]
Je kan je ook gaan afvragen of Wilders de oplossing is. Wilders in Nederland...Le Pen in Frankrijk etc etc.
mobile.wnd.com/2015/07/big-list-of-muslim-terror-attacks-in-u-s-since-911/quote:Op maandag 16 november 2015 21:08 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Sinds 9/11 zijn er nog duizenden vluchtelingen, of asielzoekers, de VS binnengekomen. En hoeveel aanslagen zijn er sinds die tijd gepleegd?
Wellicht is dat omdat we niet goed weten om welke toestellen het exact gaat die getroffen zijn door een storing wat ervoor zorgt dat ze crashen.quote:Op maandag 16 november 2015 21:09 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Er wordt nu geroepen dat alle lijnvluchten stopgezet moeten worden. Dat lijkt me nogal drastisch.
Ik herken wel enigszins je irritatie over het passieve gelul en het goedpraten. Er wordt helaas in de media vaak niet gesproken over de olifant in de kamer, namelijk dat terroristen kunnen putten uit teksten uit de koran en daarmee hun daden kunnen legitimeren.quote:Op maandag 16 november 2015 21:03 schreef truthortruth het volgende:
[..]
Ik heb voor mijzelf altijd besloten nooit op Wilders te stemmen, ik vind het een complete idioot. Maar met alle het passieve gelul, het compleet negeren van alle schuld rondom de islam, en
de gruwelijkheden van vrijdag. Ik wordt kots en kots misselijk dat men in Nederland weer de prioriteit legt bij het vrijpleiten van de islam ipv het voorkomen van dit soort gruwel.
Dus ik ben ik bang dat ik komende verkiezingen iets ga doen wat ik mezelf had voorgenomen nooit te doen.
Kom op.... Overal waar moslims zijn is narigheid. In moslimlanden zijn gewelddadigheden en onderdrukking aan de orde van de dag. Je doet ze echt geen goed door dit te willen ontkennen. Er zal alleen dan een einde aan komen wanneer ze zelf in grote getale gaan inzien dat er iets mis is en ze dat gaan aanpakken.quote:Op maandag 16 november 2015 20:51 schreef erodome het volgende:
[..]
Het is dan ook nogal debiel dat te vragen van al diegene die geen geweld plegen en/of willen plegen.
Al het geloof, alle ideologieën, alle wereldbeelden en denkwijzen kunnen misbruikt worden en gewelddadig uitgelegd worden. Het zou fijn zijn als we niet die gemakkelijke weg nemen van in dit geval de islam de schuld te geven terwijl de schuld bij het mens ligt dat die doctrine gewelddadig uitlegd. Het probleem het menselijke, het persoonlijke gedrag is en niet zozeer dat geloof dat op verschillende manieren uitgelegd kan worden en ook op zeer diverse wijze uitgelegd wordt.
Kijk naar de geschiedenis van de mens en leer. Echt alles kan slecht uitgelegd worden. Van geloof tot gelijkheid en sociaal zijn als doctrine. Van democratie tot vrijheid en in de naam van liefde. Het is allemaal misbruikt, tot iets gewelddadigs gemaakt. Die mogelijkheid zit echt in alles, zit vooral in de de mens.
Hou dus op van normale mensen vragen afstand te nemen van wat zij zelf als iets vredelievends uitleggen. Leg de schuld daar neer waar hij hoort, bij degene die het misbruiken en nergens anders.
Naar mijn mening is het een monumentale fout om moslims in het algemeen op dezelfde lijn te zetten als isis en co. We moeten isis en co aanspreken op hun geweld e.d., niet op het verdere geloof wat op zichzelf geen probleem is.
De islam kent vele kanten, isis en co zijn erg creatief in hun uitleg. Laten we vooral de goede kanten van de islam ondersteunen. Hard werken, goed vb zijn, goed met je naasten omgaan, goed voor de aarde zijn, nederig zijn, sober zijn, niet overdrijven in geloof en ga zo maar door.
We leggen teveel nadruk op de losse interpretatie die geweld goedpraatte en te weinig nadruk op de geloofsbeleving van de grote meerderheid.
Als we de normale moslim (daarmee doel ik op de meeste die gewoon normaal willen leven op hun eigen manier, naast elkaar) loshalen van de extreme en vooral vergaande interpretatie van isis en co staan we echt sterk.
Dit is uiteindelijk geen strijd tegen de islam, dit is een strijd van de redelijke vs de gewelddadigen. Laten we dan ook de redelijken zijn en niet hetzelfde doen als de gewelddadigen.
Wat had Charlie Hebdo met buitenlands beleid te maken?quote:Op maandag 16 november 2015 21:10 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Ja, en de oorzaken daarvan liggen in buitenlands beleid. Niet in binnenlands beleid.
Ik denk niet dat Wilders de oplossing is, ik vind Wilders een complete randdebiel. Maar wat moet ik dan.quote:Op maandag 16 november 2015 21:08 schreef aloa het volgende:
[..]
Je kan je ook gaan afvragen of Wilders de oplossing is. Wilders in Nederland...Le Pen in Frankrijk etc etc.
Dat deed Hitler ook.quote:Op maandag 16 november 2015 21:11 schreef Perrin het volgende:
[..]
Als de overige partijen niks te bieden hebben wat betreft maatregelen en partijen als die van Wilders duidelijke dingen roepen..
Feb. 12, 2009 – Pakistani-American Muzzammil Syed Hassan was the CEO of the first American Muslim TV network broadcast in English, Bridge TV. Hassan beheaded his estranged wife, Aasiya Zubair, after she filed for divorce. Her body was found at the TV station. When he was arrested, he said he “felt an incredible amount of relief” after he killed the woman.quote:Op maandag 16 november 2015 21:11 schreef MrvanTrapZ het volgende:
[..]
mobile.wnd.com/2015/07/big-list-of-muslim-terror-attacks-in-u-s-since-911/
Ja, en het zou mij niks verbazen als er (ook in NL) aanslagen komen op bonafide kroegtijgers en gezinsvriendelijke bioscopen.quote:Op maandag 16 november 2015 21:09 schreef BansheeBoy het volgende:
Ik hoor het je zeggen. Maar mijn betoog staat als een huis. Het zou me niets verbazen als er straks aanslagen komen op bonafide en frisse Moslims of moskeeën.
Die weemoed delen velen hier met je, denk ik, al is ze telkens op strikt persoonlijke herinneringen gebaseerd en maar zelden in lijn met de historische waarheid.quote:Ik kijk met weemoed terug op de jaren '80. Toen de manier van denken in Nederland voornamelijk werd bepaald door Peter Jan Rens in de meneer Cactusshow en Henny Huisman met de mini-playbackshow: pure vrede.
Godwin! Maar klopt wel idd.quote:
quote:Op maandag 16 november 2015 21:13 schreef Perrin het volgende:
[..]
Wat had Charlie Hebdo met buitenlands beleid te maken?
quote:Op 8 januari werd in het zuiden van Parijs een politieagente doodgeschoten.[12] Later bleek dat de verdachte, Amedy Coulibaly, de daders van de aanslag op Charlie Hebdo kende.[13] Op 9 januari gijzelde Coulibaly de aanwezigen in een koosjere supermarkt in de buurt van Porte de Vincennes in het oosten van Parijs. Met zijn actie eiste hij een vrijgeleide voor de twee broers[14] en wees hij op de aanvallen tegen Islamitische Staat.[15]Hierbij schoot hij vier van de aanwezigen in de supermarkt dood (Yohan Cohen, Yoav Hattab, Philippe Braham en François-Michel Saada[16][17]) en nam hij 17 anderen in gijzeling.[18][19] Later werd Coulibaly bij de bestorming van de supermarkt zelf doodgeschoten door de politie. Een vermeende medeplichtige, Hayat Boumeddiene, is voortvluchtig en zou in Syrië zijn.[20] Boumeddiene kon Turkije binnen komen omdat zij enkele dagen voor de aanslag naar Istanbul vloog. Daar verbleef ze in hetzelfde hotel als de Tsjetsjeense zelfmoordterroriste die zich 1 dag voor de aanslag op Charlie Hebdo bij een politiepost in het toeristische centrum Sultanahmet opblies. Bij deze aanslag van de Islamitische Staat kwam een jonge agent uit Trabzon om het leven.
In totaal kwamen er bij vier incidenten in drie dagen 20 personen om het leven, waaronder drie gijzelnemers.
En ik maar denken dat tijdens de kristalnacht joden werden aangevallen, blijkt nu dat het de nazis zijn die werden aangevallen?quote:
De Joden bliezen zichzelf toen ook regelmatig op in diverse landen en slachten journalisten af als ze antisemitische tekeningen in de krant zetten... oh nee toch niet.quote:Op maandag 16 november 2015 21:15 schreef truthortruth het volgende:
[..]
En ik maar denken dat tijdens de kristalnacht joden werden aangevallen, blijkt nu dat het de nazis zijn die werden aangevallen?
Oke er staan er heel wat tussen wat niet onder de noemer "terrorisme" vallen maar de lijst is nog aardig lang.quote:Op maandag 16 november 2015 21:14 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Feb. 12, 2009 – Pakistani-American Muzzammil Syed Hassan was the CEO of the first American Muslim TV network broadcast in English, Bridge TV. Hassan beheaded his estranged wife, Aasiya Zubair, after she filed for divorce. Her body was found at the TV station. When he was arrested, he said he “felt an incredible amount of relief” after he killed the woman.
Terrorisme?
Als ze dat wel zouden doen zouden we die gaskamers toch een stuk beter begrijpen. Oh nee, toch niet.quote:Op maandag 16 november 2015 21:17 schreef TerryStone het volgende:
[..]
De Joden bliezen zichzelf toen ook regelmatig op in diverse landen en slachten journalisten af als ze antisemitische tekeningen in de krant zetten... oh nee toch niet.
Zo zwart-wit is het toch ook helemaal niet, je kunt dit toch ook proberen te voorkomen zonder dat je de schuld volledig legt bij de islam in het algemeen ?quote:Op maandag 16 november 2015 21:03 schreef truthortruth het volgende:
[..]
Ik heb voor mijzelf altijd besloten nooit op Wilders te stemmen, ik vind het een complete idioot. Maar met alle het passieve gelul, het compleet negeren van alle schuld rondom de islam, en
de gruwelijkheden van vrijdag. Ik wordt kots en kots misselijk dat men in Nederland weer de prioriteit legt bij het vrijpleiten van de islam ipv het voorkomen van dit soort gruwel.
Dus ik ben ik bang dat ik komende verkiezingen iets ga doen wat ik mezelf had voorgenomen nooit te doen.
Toen was Hitler aan de macht. En het waren joden ja.quote:Op maandag 16 november 2015 21:15 schreef truthortruth het volgende:
[..]
En ik maar denken dat tijdens de kristalnacht joden werden aangevallen, blijkt nu dat het de nazis zijn die werden aangevallen?
Het gaat dan ook niet over wat jij erin ziet, het gaat om wat zij erin zien. Zij zien het als een verijking van hun leven en zolang ze daar niemand kwaad mee doen is dat hun goed recht. Net zoals jij die vrijheid hebt en wil behouden.quote:Op maandag 16 november 2015 21:02 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Ik zie weinig moois aan de islam, eerlijk gezegd. Ik zie wel heel veel ellende en achterstand in de landen waar het groot is. Ik zie ook dat moslims vrijwel nooit aan zelfreflectie doen, terwijl juist moslims dat zo hard nodig hebben. Ook zie ik veel heeele jonge, hondsbrutale islamitische straatschoffies met een minachtende, intimiderende blik in hun ogen naar alles en iedereen wat niet "bij hen hoort" al vroeg in aanraking met criminaliteit komen.
Sorry, ik doe mijn best maar ik zie dat mooie aan de islam niet.
Ik zou gewoon gaande kans dat Parijs volgend weekend weer aan de beurt is is denk kleiner als dat er in londen wat gebeurdquote:Op maandag 16 november 2015 20:27 schreef Gulmez het volgende:
ik en mn vriendin gaan volgende weekend van vrijdagmiddag tot zondag naar parijs
via kras geboekt mn nederlandse vriendin durft niet meer dus heb kras een mail gestuurd of we het naar londen kunnen omboeken alleen ze mailen niet terug en hun nummer kost 20 cent per minuut
hoe is de beveiliging nu in parijs in het weekend? ik denk dat er nu zoveel beveiliging is dat geen een terrorist maar wat doet de komende weken wat denken jullie zal ik tegen me vriendin zeggen dat we gwn gaan volgende weekend? ik heb alles al geboek namelijk en geregeld alles
Vergelijking van niets. Joden pleegden niet van dit soort aanslagen toendertijd.quote:
Heeft Wilders het over gaskamers? Zijn die IS klootzakken daders of slachtoffers?quote:Op maandag 16 november 2015 21:18 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Als ze dat wel zouden doen zouden we die gaskamers toch een stuk beter begrijpen. Oh nee, toch niet.
Zijdelings, zo te lezen. Maar volgens mij werden deze tekenaars vermoord omdat ze Mo hadden beledigd, niet omdat ze in een land wonen dat IS bombardeert. /offtopicquote:
nog triester dus!quote:Op maandag 16 november 2015 21:20 schreef Achterhoker het volgende:
[..]
Vergelijking van niets. Joden pleegden niet van dit soort aanslagen toendertijd.
Aloa wilde volgens mij alleen illustreren dat het niet altijd zo uitpakt als je wenst als je op de meneer stemt die radicale oplossingen zegt te hebben voor grote problemen.quote:Op maandag 16 november 2015 21:20 schreef Achterhoker het volgende:
[..]
Vergelijking van niets. Joden pleegden niet van dit soort aanslagen toendertijd.
Dat is ook kut ja. Het is geen wedstrijdje.quote:Op maandag 16 november 2015 21:11 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Was net even bij mijn moeder. Ze vroeg of ik voorlopig maar liever niet wil deelnemen aan grote hardloopevenementen omdat ze bang is dat dit potentiële doelwitten zijn.
Mijn moeder is bang en dat vind ik ronduit kut.
Jij snapt hetquote:Op maandag 16 november 2015 21:22 schreef Perrin het volgende:
[..]
Aloa wilde volgens mij alleen illustreren dat het niet altijd zo uitpakt als je wenst als je op de meneer stemt die radicale oplossingen zegt te hebben voor grote problemen.
Zoals het een Godwin betaamt, ontspoort de discussie daarna
Daar ging het me ook niet om, maar vooruit.quote:Op maandag 16 november 2015 21:20 schreef TerryStone het volgende:
[..]
Heeft Wilders het over gaskamers? Zijn die IS klootzakken daders of slachtoffers?
Ik snap best dat het erg vermakelijk en makkelijk is om Wilders weg te zetten als Hitler maar dat slaat natuurlijk helemaal nergens op ook al ben ik ook geen fan van de man.
Ik wil Wilders ook niet wegzetten als Hitler. Maar Hitler had het voor hij aan de macht kwam ook niet over gaskamers e.d.quote:Op maandag 16 november 2015 21:20 schreef TerryStone het volgende:
[..]
Heeft Wilders het over gaskamers? Zijn die IS klootzakken daders of slachtoffers?
Ik snap best dat het erg vermakelijk en makkelijk is om Wilders weg te zetten als Hitler maar dat slaat natuurlijk helemaal nergens op ook al ben ik ook geen fan van de man.
Soms is het nou eenmaal goed om mensen te hebben die radicale maatregelen durven te nemen. Het blijft ontzettend jammer dat er niet meer zo'n persoon is zoals Fortyn in de politiek.quote:Op maandag 16 november 2015 21:22 schreef Perrin het volgende:
[..]
Aloa wilde volgens mij alleen illustreren dat het niet altijd zo uitpakt als je wenst als je op de meneer stemt die radicale oplossingen zegt te hebben voor grote problemen.
Zoals het een Godwin betaamt, ontspoort de discussie daarna
Wel mooi dat je beide kanten in ogenschouw neemt.quote:Op maandag 16 november 2015 21:21 schreef BansheeBoy het volgende:
Doet toch wel pijn die pikturen van de slachtoffers. Het krijgt letterlijk en figuurlijk een gezicht zo. Overigens heb ik ook medelijden met de familie van de vermoedelijke daders. Die hebben hier ook niet om gevraagd.²
Maar moslims met radicale maatregelen zijn denk ik niet oke? Dit komt over als willekeurig gebral.quote:Op maandag 16 november 2015 21:27 schreef Achterhoker het volgende:
[..]
Soms is het nou eenmaal goed om mensen te hebben die radicale maatregelen durven te nemen. Het blijft ontzettend jammer dat er niet meer zo'n persoon is zoals Fortyn in de politiek.
Fortuyn had daarnaast tenminste de vurige wens dat wij door zelfbeheersing zouden laten zien méér beschaving dan de Islam te hebben, ipv. ons tot hun niveau te verlagen.quote:Op maandag 16 november 2015 21:27 schreef Achterhoker het volgende:
[..]
Soms is het nou eenmaal goed om mensen te hebben die radicale maatregelen durven te nemen. Het blijft ontzettend jammer dat er niet meer zo'n persoon is zoals Fortyn in de politiek.
Zo kan ik ook wel speculeren dat als de SP aan de macht komt we een soort communistisch systeem krijgen.quote:Op maandag 16 november 2015 21:26 schreef aloa het volgende:
[..]
Ik wil Wilders ook niet wegzetten als Hitler. Maar Hitler had het voor hij aan de macht kwam ook niet over gaskamers e.d.
Dezelfde mensen die het nu zo voor de islam opnemen zijn dezelfde mensen die Fortuyn ook verketterde.quote:Op maandag 16 november 2015 21:27 schreef Achterhoker het volgende:
[..]
Nou dat is geweldig.quote:Op maandag 16 november 2015 21:26 schreef aloa het volgende:
[..]
Ik wil Wilders ook niet wegzetten als Hitler. Maar Hitler had het voor hij aan de macht kwam ook niet over gaskamers e.d.
Nee dat is niet oke en dat weet je zelf maar al te goed. Maar jij moet even 'radicaliseren' en 'radicale maatregelen' uit elkaar houden.quote:Op maandag 16 november 2015 21:28 schreef Falco het volgende:
[..]
Maar moslims met radicale maatregelen zijn denk ik niet oke? Dit komt over als willekeurig gebral.
Ze hebben mooie gebouwen er zal zat mooi zijn aan de Islam, het probleem is dat istabiliteit een voordeel is voor iedereen inclusief wij, anders was dat Midden-Oosten probleem 50 jaar geleden al opgelost. Nu zitten we in een situatie dat wie we ook steunen er altijd een groep zal zijn die ons daarvoor haatquote:Op maandag 16 november 2015 21:02 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Ik zie weinig moois aan de islam, eerlijk gezegd. Ik zie wel heel veel ellende en achterstand in de landen waar het groot is. Ik zie ook dat moslims vrijwel nooit aan zelfreflectie doen, terwijl juist moslims dat zo hard nodig hebben. Ook zie ik veel heeele jonge, hondsbrutale islamitische straatschoffies met een minachtende, intimiderende blik in hun ogen naar alles en iedereen wat niet "bij hen hoort" al vroeg in aanraking met criminaliteit komen.
Sorry, ik doe mijn best maar ik zie dat mooie aan de islam niet.
Maar toen waren de moslims de Joden van nu en vice versa. En raad eens... Wilders kan het heel goed vinden met de Jodenquote:Op maandag 16 november 2015 21:31 schreef TerryStone het volgende:
[..]
Nou dat is geweldig.
Hitler scheen het overigens wel goed te kunnen vinden met bepaalde moslims gek genoeg, iets waar we Wilders niet van kunnen betichten.
Hier herken ik mezelf wel in. Kom al een jaar of 13/14 op Fok! en heb een hoop hoogte en dieptepunten.quote:Op maandag 16 november 2015 21:28 schreef truthortruth het volgende:
[..]
Dezelfde mensen die het nu zo voor de islam opnemen zijn dezelfde mensen die Fortuyn ook verketterde.
Meer omdat de zittende politiek geen enkel oor heeft voor de bewoners. Als het vervolgens alleen maar erger en erger wordt, dan gaan ze uiteindelijk naar het meest extreme. De winst van Wilders is getuige van het falen van de rest.quote:Op maandag 16 november 2015 21:06 schreef Perrin het volgende:
[..]
En met elke aanslag gaan mensen meer en meer zo denken.
Ja en?quote:Op maandag 16 november 2015 21:28 schreef truthortruth het volgende:
[..]
Dezelfde mensen die het nu zo voor de islam opnemen zijn dezelfde mensen die Fortuyn ook verketterde.
Ik kan hier geen touw aan vastknopen.quote:Op maandag 16 november 2015 21:32 schreef Falco het volgende:
[..]
Maar toen waren de moslims de Joden van toen en vice versa. En raad eens... Wilders kan het heel goed vinden met de Joden.
Dat is wel een beetje een argument van "Ik verkracht en vermoord minderjarige negermeisjes dus vergelijk me niet met Dutroux, die juist een hekel aan negers had!"quote:Op maandag 16 november 2015 21:31 schreef TerryStone het volgende:
[..]
Nou dat is geweldig.
Hitler scheen het overigens wel goed te kunnen vinden met bepaalde moslims gek genoeg, iets waar we Wilders niet van kunnen betichten.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |