SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Veelgebruikte, awesome, gezonde receptenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Sterkheidsbaas van alles.
Lekker toch af en toequote:Op maandag 16 november 2015 16:28 schreef XcUZ_Me het volgende:
Goed bezig Lonaa!
Ik ben gisteravond gezwicht voor een stukje chocolade. Ik had er zó'n trek in. En het was heerlijk
.
Ja, vreselijk he? Het smaakt ook altijd naar meer. Je kunt het naar binnen blijven proppen tot je doodziek bent. Ik mis het niet dat ik het elke avond vrat...quote:Op maandag 16 november 2015 16:40 schreef Lonaa het volgende:
Chips heeft nooit de orgastische euforie die je verwacht. Duivelsvoer is het.
Oh jawel. Chips zijn de hemel.quote:Op maandag 16 november 2015 16:40 schreef Lonaa het volgende:
200 kcal is ongeveer 60 gramquote:Op maandag 16 november 2015 16:27 schreef MutedFaith het volgende:
Goed plan.
Hoeveel pepernoten gaan er ongeveer in een ons?
Ik vind chips ook niet boeiend.quote:Op maandag 16 november 2015 16:40 schreef Lonaa het volgende:
Nee heur. Die staan allemaal in mijn lijstje met dingen die ik komende weken nog moet eten.quote:Op maandag 16 november 2015 16:53 schreef Sunnythesun het volgende:
Heb ik nou laatst die recepten voor janjoker zitten uittypen
Oh, Dat zijn er meer dan ik gedacht had. Dat ga ik ook maar eens doen danquote:Op maandag 16 november 2015 16:54 schreef Barreltje het volgende:
[..]
200 kcal is ongeveer 60 gram
en ik denk dat dat toch wel zo'n 10-15 pepernoten wareneen flink handje iig
Gelukkig maarquote:Op maandag 16 november 2015 16:55 schreef MutedFaith het volgende:
[..]
Nee heur. Die staan allemaal in mijn lijstje met dingen die ik komende weken nog moet eten.
Ohhh, sorry.quote:Op maandag 16 november 2015 17:00 schreef Sunnythesun het volgende:
[..]
Gelukkig maar![]()
Maar ze waren natuurlijk ook voor in de OP bedoeld.. nou ja..
quote:Op maandag 16 november 2015 17:09 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Ohhh, sorry.
Ik had gedacht dat een blauwe dat wel zou doen. Ik zoek ze vanaamd nog ff op en dan zet ik ze in de OP.
Maak je 'm ook precies zo? Want zowel de paarse cress als 'lange radijzen' heb ik hier in de buurt nog nooit gezien. De cress kan ik zo te lezen vervangen met gewone basilicum. Kan ik ook gewone radijs gebruiken?quote:Op maandag 16 november 2015 18:44 schreef MariaEtcetera het volgende:
Ik eet vanaaf weer deze quinoasalade, misschien ook voor in de OP als het mensen wat lijkt
Het is wat mfp mij heeft toebedeeld op basis van mijn informatie, lengte, gewicht en een zittende baan. Het zal wel dan. Ik vind die 1660 op zich best prima, ik kom daar meestal wel goed mee uit. Iig vind ik het zot om 5000 stappen gezet puur door de leven, dus kinderen naar school, naar mijn werk etc. 1000 kcal op te laten leveren. Als het er nou 5000 bovenop een dagelijkse 10,000 zou zijn. Maar dan nog vind ik het veel hoor.quote:Op maandag 16 november 2015 18:57 schreef MutedFaith het volgende:
Als die 1660 op je BMR gebaseerd is gaat dat inderdaad om wat je lichaam verbruikt als je echt in totale rust bent. Volgens mij alleen te bereiken door in coma te gaan liggen.
Ik maak het idd met gewone radijsjes en een beetje standaard basilicum, nog steeds erg lekker!quote:Op maandag 16 november 2015 18:54 schreef MutedFaith het volgende:
[..]
Maak je 'm ook precies zo? Want zowel de paarse cress als 'lange radijzen' heb ik hier in de buurt nog nooit gezien. De cress kan ik zo te lezen vervangen met gewone basilicum. Kan ik ook gewone radijs gebruiken?
Want verders lijkt t me wel een lekkere salade.
Zelf vind ik dat MFP wat vreemde waarden geeft wat betreft BMR en TDEE. Zelf vind ik de resultaten die deze link geeft beter: http://iifym.com/tdee-calculator/quote:Op maandag 16 november 2015 19:02 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Het is wat mfp mij heeft toebedeeld op basis van mijn informatie, lengte, gewicht en een zittende baan. Het zal wel dan. Ik vind die 1660 op zich best prima, ik kom daar meestal wel goed mee uit. Iig vind ik het zot om 5000 stappen gezet puur door de leven, dus kinderen naar school, naar mijn werk etc. 1000 kcal op te laten leveren. Als het er nou 5000 bovenop een dagelijkse 10,000 zou zijn. Maar dan nog vind ik het veel hoor.
[aanvulling] Een andere site geeft me 1790 als bmr, dus dan zit ik met 1660 best laag.
Met die site kom ik op een bmr van 1764, ongeveer wat ik via een ander linkje ook vond. Mijn TDEE is 2157.quote:Op maandag 16 november 2015 20:22 schreef Artoo het volgende:
[..]
Zelf vind ik dat MFP wat vreemde waarden geeft wat betreft BMR en TDEE. Zelf vind ik de resultaten die deze link geeft beter: http://iifym.com/tdee-calculator/
TDEE staat voor Total Daily Energy Expenditure, dus het totaal aan energie dat je verbruikt op een dagquote:
dan eet je tóch ver onder je onderhoud hequote:Op maandag 16 november 2015 21:20 schreef XcUZ_Me het volgende:
Ah, ik kom op bmr rond 1500 en tdee van ongeveer 1800.
Je bent gewoon een stronteigenwijze poepiequote:Op dinsdag 17 november 2015 09:29 schreef XcUZ_Me het volgende:
Ja, maar ik geloof niet in mijn onderhoud. Ik denk dat ik m'n lijf beter ken dan een random site op internet.
een pond is ongeveer 3500 kcal. Dus 2800 is dan 400 gram vet per weekquote:Op dinsdag 17 november 2015 09:37 schreef Barreltje het volgende:
hoe werkte dat ook al weer met kcal's en wat je per week afvalt?
bij een tdee van 2200 en een inname van 1800 heb ik iedere dag 400 kcal teweinig inname. das dus 2800 per week. hoeveel kilo zou ik dan dus per week (theoretisch) af moeten vallen![]()
hier overigens 3 ons erbij
zal die pepernoten dan toch wel zijn..
en verder heb ik nu al weer honger terwijl ik 1.5 uur geleden mijn ontbijt op heb
lijstje van vandaag:
O: 200 g kwark met een banaan
t: BWL
L: salade, soep en brood
t: fruit/ hapjes op een bedrijfsbijeenkomst ( eens kijken of ik het een beetje binnen de perken kan houden)
D: agv bij de papa en mama![]()
geen sport vandaag en stiekem baal ik er vaan.. OF ik ga om 22.00 uur nog even hardlopen, maar hardlopen staat moergen ook al in de planning met de hont.. dus.. nouja.. dan maar een rust dagje..
quote:Op dinsdag 17 november 2015 09:42 schreef Brighteyes het volgende:
Mijn lijstje voor vandaag:
O: taart (yes, I am seriously hooked!)
hmm.. dan kom ik nooit aan de 3 kilo per maandquote:Op dinsdag 17 november 2015 09:39 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
een pond is ongeveer 3500 kcal. Dus 2800 is dan 400 gram vet per week
Ik maak 'm dit weekend weer.quote:
quote:Op dinsdag 17 november 2015 10:52 schreef Brighteyes het volgende:
Het gevoel is weg! Stug blijven zitten, niet toegeven en dan zakt het weer weg.![]()
Alles wat eraf is, is mooi meegenomen. Hetzelfde hier hoor, het gaat langzaam, maar beter dan crashen en over een paar maanden weer hetzelfde wegen.quote:Op dinsdag 17 november 2015 12:03 schreef Sarabi het volgende:
Goed bezig BE
Hier nog steeds stabiel onder de 90 terwijl ik het toch echt niet perfect doe.
Maar -3 in nog geen 3 maanden is toch best netjes (ik val nooit snel af).
Dat. Zonder sport in zo'n moordtempo afvallen kan alleen als je veel te weinig eet, maar ik denk niet dat het verschil maakt om dat te blijven herhalen.quote:Op dinsdag 17 november 2015 09:31 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
Je bent gewoon een stronteigenwijze poepieik en iemand anders hebben je van de week nog voorgerekend hoeveel kcal je tekort hebt per dag als je zo snel afvalt als jij. Laat dat nou uitkomen op een onderhoud van 2000
Maar je eet nu stelselmatig onder je bmr, wat betekent dat je per definitie meer spieren aan het afbreken bent en daarmee je basisverbruik verlaagt/vetpercentage alsnog verhoogt. Eet nou gewoon 1500 minimaal, dan val je echt nog steeds een pond per week af
Ha! Winnaar!quote:Op dinsdag 17 november 2015 10:52 schreef Brighteyes het volgende:
Het gevoel is weg! Stug blijven zitten, niet toegeven en dan zakt het weer weg.![]()
Ben er ook meer dan tevreden meequote:Op dinsdag 17 november 2015 15:00 schreef LadyOracle het volgende:
[..]
Alles wat eraf is, is mooi meegenomen. Hetzelfde hier hoor, het gaat langzaam, maar beter dan crashen en over een paar maanden weer hetzelfde wegen.
Ik ook niet persé. Maar als mijn dude chips eet, krijg ik er wel altijd zin inquote:Op dinsdag 17 november 2015 19:01 schreef motorbloempje het volgende:
Ik niet, want ik ben meestal niet zo'n chipsmens.
JA, als het er staat eet ik ook wel wat meequote:Op dinsdag 17 november 2015 19:06 schreef Artoo het volgende:
[..]
Ik ook niet persé. Maar als mijn dude chips eet, krijg ik er wel altijd zin in
Goed zo! Spannend de kcal wijzigenquote:Op dinsdag 17 november 2015 21:57 schreef mrspoeZ het volgende:
Vandaag mijn Kcal-doel in mfp opgehoogd. Afvallen mag nog wel even doorgaan maar zo snel als de afgelopen 4 maanden hoeft niet meer. Bijna 13 kilo in 4 maanden is prima, nu stabiliseren. Nog een paar, dan ben ik klaar, voorlopig. En dan zo houden; dat is de grootste uitdaging. Ik moet wel trouwens want ik heb al mijn te grote kleren al weggegeven.
Bitterballen en bier op dinsdag; die zijn extra extra lekker.
Nul sporten (behalve werken = veel lopen) plus lichaamsstats gaven 1550 voor snel afvallen. Nu staat ie op 1700.quote:Op dinsdag 17 november 2015 22:16 schreef eleusis het volgende:
[..]
Goed zo! Spannend de kcal wijzigenOp hoeveel kcal heb je hem nu gezet?
MFP raadde mij 1800 kcal aan voor het afvallen, maar 1500-1600 lukt vaak ook nog wel zonder honger lijen, daaronder wordt het snel matig.
Rijst is bij mij, ongeacht de rest van de Kcals op een dag, altijd garantie voor een goedgevulde maag, nooit echt trek meer erna.quote:Op dinsdag 17 november 2015 22:18 schreef Sunnythesun het volgende:
Lijstje:
O: Mobloats
L: volkorenbrood met smeerkaas
D: rijstschotel
1500. Ik vind het ok. Geen trek meer..
Jouw man heeft een chocoladestash?!quote:Op dinsdag 17 november 2015 23:32 schreef Stormqueen het volgende:
Mijn rode feest is in aantocht, en ik vond de geheime chocoladestash van mijn man
Naja, ik kon het lijen
not quite.quote:Op woensdag 18 november 2015 00:24 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Jouw man heeft een chocoladestash?!Hoe handig! Of niet.
Oh zie!quote:Op woensdag 18 november 2015 02:16 schreef Isabeau het volgende:
Super, BESuper dat je de eerste versie hebt kunnen wegsturen en super dat je fruit hebt gepakt ipv koek
Oh, en ik las gisternacht ergens dat procrastination dik maakt. Dat verklaart een boel
quote:
Fijn om te horen! Hopelijk was het eenmaligquote:Op woensdag 18 november 2015 09:05 schreef Sunnythesun het volgende:
[..]nergens meer last van. Vrijdag ziek, maar hield alles wel weer binnen, zaterdag slap en geen eetlust. Zondag iets minder slap en weinig eetlust. Maandag niet heel veel gegeten maar wel voor het eerst echt weer trek gehad en 'gewoon' 3 maaltijden gegeten. Zit nog steeds wat laag in mijn eet behoefte, maar dat is verder niet zo erg, ik krijg wel genoeg binnen en voel me prima.
Goed zo!!quote:Op woensdag 18 november 2015 09:27 schreef Barreltje het volgende:
hier 92.4.. DAT is lang geleden!
maar iig definitief onder de 93 (hoop ik dan)
Lijstje van vandaag:
O: kwark met kaki fruit
t:-
L: bloemkool omelet
S: Hardlopen
t: pompoen sinaas appel cake
D: uit eten met vriendinnetjes bij de libanees.. ben benieuwd!
vraag aan de bakkers: kan ik de cake in plakjes snijden en individueel in de vriezer gooien? en is het dan lekker als ik het ontdooiof kan ik ipv een cake vrom beter muffins van het deeg maken? of werkt dat niet met cake deeg??
quote:Op woensdag 18 november 2015 09:14 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Fijn om te horen! Hopelijk was het eenmalig
hm.. als ik iedere dag een plakje van die cake neem als tussendoortje kan hij prima als verantwoorde tussendoor.. ( immers VEUL pompoen = groente = gezond )quote:Op woensdag 18 november 2015 09:54 schreef Brighteyes het volgende:
Idd zou ik de OP wel beperken tot dieetverantwoorde recepten.
Als je een beetje in de buurt van de Duitse grens woont; de duitse Lidl heeft huismerk skyr in 4 smaken (vanille, aardbei, framboos en naturel). Kost een euro voor 450 ml ofzo.quote:Op woensdag 18 november 2015 10:00 schreef Stormqueen het volgende:
Ik ga trouwens die skyr niet meer kopen. Niet vies, maar wel overpriced.
Ik eet geen smaakjesyoghurt, en een euro voor 450 ml vind ik nog steeds veelquote:Op woensdag 18 november 2015 10:04 schreef MutedFaith het volgende:
[..]
Als je een beetje in de buurt van de Duitse grens woont; de duitse Lidl heeft huismerk skyr in 4 smaken (vanille, aardbei, framboos en naturel). Kost een euro voor 450 ml ofzo.
Oh hier bij de Jumbo heb je een bak van 500 gram voor 49 centquote:Op woensdag 18 november 2015 10:22 schreef MutedFaith het volgende:
kwartjeskwark?
Volgens mij de goedkoopste magere kwark die ik tegen ben gekomen tot nu toe was ook nog 70 cent voor 500 ml of iets in die richting.
63. Vorig jaar zat ik op 68, maar door longontsteking en 'ik ben zielig mn ouders gaan scheiden'-gedrag schoot mn gewicht de verkeerde kant op naar 75 kg. Het voelt nog een beetje als damage controle dit, maar ik ben iig niet terug naar af (89quote:Op woensdag 18 november 2015 09:02 schreef Stormqueen het volgende:
Goed zo, eendje! Wat is je streef?
Sunny, voel je je al wat beter?
Ja hè. Samenwonen doet mn gewicht ook goedquote:
Ha! Jij valt ook in spurtjes af!quote:Op woensdag 18 november 2015 11:05 schreef Sjeen het volgende:
Hmmm, SQ's wet werkte niet helemaal voor mij. 73,1 vanmorgen
Ik ken de cake niet, dus kan prima hoor.quote:Op woensdag 18 november 2015 10:01 schreef Barreltje het volgende:
[..]
hm.. als ik iedere dag een plakje van die cake neem als tussendoortje kan hij prima als verantwoorde tussendoor.. ( immers VEUL pompoen = groente = gezond )
ik zal straks eens uitrekenen hoeveel kcal er in 1 plakje zit. ( als ik die cake daadwerkelijk gemaakt heb)
SPOILER: privégeneuzelOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ja doei.
Ja, kijk, als m'n blindedarm er vandaag uit moet, dan is het ook geen overweging, dan is niet opereren altijd nadeliger dan het wel doenquote:Op woensdag 18 november 2015 12:06 schreef Sunnythesun het volgende:
Ik snap je heel goed Mo. Het is ook natuurlijk eigenlijk gek: opereren in een gezond lichaam (ook al is het een kleine inreep). Als je de overweging zo maakt klinkt het ook volslagen logisch
Ik vind het ook zo oneerlijk dat wij vrouwen hier mee opgescheept wordenquote:Op woensdag 18 november 2015 12:14 schreef motorbloempje het volgende:
Ik ook, en dat is het rareik wil(de) dit zó graag, gewoon het hélemaal in eigen hand hebben zonder hormonen en dat soort zaken. Echt helemaal gewoon zoals ik het wíl. Maar heb er nachten van wakkergelegen over de mogelijke risico's, en ik weet ook dat ik het mezelf nooit vergeef áls het mis gaat/er iets mis gaat, want, zoals Sun al zei is het 'een overbodige operatie'.
Bah. Ik ben er naar van![]()
Natuurquote:Op woensdag 18 november 2015 12:15 schreef DancingPhoebe het volgende:
[..]
Ik vind het ook zo oneerlijk dat wij vrouwen hier mee opgescheept worden
Is het objectief? Of is het de hypochonder in mij?quote:Op woensdag 18 november 2015 12:18 schreef MutedFaith het volgende:
Ik kan me goed voorstellen dat je er nu naar van bent als je er al zo lang naar toe geleefd hebt. Een 'overbodige operatie' zou ik 't niet willen noemen. Ik vind 't heul knap van je dat je toch een redelijk objectieve beslissing neemt nu, op basis van alle informatie, in plaats van met oogkleppen op gewoon door te zetten omdat je het zo graag wil.
Wel een schattig ukkie.quote:
Blij dat ik dat spul soberzo al niet te vreten vind.quote:
Essure werkt met nikkelspiraaltjes, niet met koper. Het is dan ook geen 'spiraaltje', maar permanente sterilisatie. En ja, de hormonale balansproblemen.quote:Op woensdag 18 november 2015 13:33 schreef Barreltje het volgende:
MoBlo, ik doe ook een onnodige (kijk) operatie.. narcose ed zit risico aan maar dat lijkt me niet het ergste.. is je concern vooral bij de hormonale effecten?
en ik had een koper spiraaltje.. zit daar ook nikkel in dan
Wonen jullie nog niet samen joh? Alleen officieel nog niet dan?quote:Op woensdag 18 november 2015 13:14 schreef IJsdraakje het volgende:
[..]
Wel een schattig ukkie.
Lunch was een bak salade, D weet ik nog niet en morgen gaan we aan de stoofpot, dus da's vriendelijk. En binnenkort eens kijken of dat samenwonen hier ook gaat helpen.
SPOILER: pittige beslissing MoOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
We zien nóg dikker worden domweg niet zitten onderbewust?quote:Op woensdag 18 november 2015 14:07 schreef Stormqueen het volgende:
Relatief veel vrijwillig kinderlozen in dit topic.
Interessante materie, zou er een verband zijn tussen kinderwens en BMI?![]()
Dat moet het zijnquote:Op woensdag 18 november 2015 14:09 schreef Isabeau het volgende:
[..]
We zien nóg dikker worden domweg niet zitten onderbewust?
haha, ja, de angst voor dik worden zit ZO diep geworteld dat kinderen krijgen niet eens bespreekbaar isquote:Op woensdag 18 november 2015 14:09 schreef Isabeau het volgende:
[..]
We zien nóg dikker worden domweg niet zitten onderbewust?
HEB JE ENIG IDEE HOE HARD IK VOOR DEZE ABS GEWERKT HEB VRIEND!quote:Op woensdag 18 november 2015 14:15 schreef Artoo het volgende:
Het zou wat zijn. Kom je bij de dokter om sterilisatie te bespreken. "En mevrouw, wat zijn de redenen hiervoor?" "Ik wil niet dik worden."![]()
qftquote:Op woensdag 18 november 2015 14:23 schreef Stormqueen het volgende:
op dagen als vandaag kan die baarmoeder me ook wel gestolen worden overigens.
quote:Op woensdag 18 november 2015 14:23 schreef Stormqueen het volgende:
op dagen als vandaag kan die baarmoeder me ook wel gestolen worden overigens.
quote:Op woensdag 18 november 2015 14:07 schreef Stormqueen het volgende:
Relatief veel vrijwillig kinderlozen in dit topic.
Interessante materie, zou er een verband zijn tussen kinderwens en BMI?![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.[b]Op dinsdag 30 mei 2006 15:15 schreef veldmuis het volgende:[/b]
Zelfs voor een newbie kom je niet intelligent over.
Nee? Is jouw vriend gesteriliseerd of heb je dat zelf al eens laten onderzoeken?quote:Op woensdag 18 november 2015 14:29 schreef Lonaa het volgende:
Hier kunnen ook geen kinders op natuurlijke wijze.
Uh, nee. Ik heb een nierafwijking. Die is erfelijk. Die zit op het X-chromosoom en daardoor hebben meisjes er niet direct heel veel last van (behalve dat ik doof kan worden op latere leeftijd en mijn nieren proteine doorlaten en uh, een beetje bloeden). Gezien jongens de X van hun moeder krijgen en verder alleen nog maar een Y hebben, is de afwijking voor hun wel dodelijk, voor hun 20e, zeg maar.quote:Op woensdag 18 november 2015 14:31 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Nee? Is jouw vriend gesteriliseerd of heb je dat zelf al eens laten onderzoeken?
Dat is wél klote, MF. Zit het "probleem" bij jou of bij je vrouw?
Adem rustig in en uit...quote:
oh wow! Ik zat op een andere manier te denken aan "natuurlijk zwanger kunnen worden" dus, maar dit is natuurlijk echt iets wat je niet door wil geven aan je kinderen.quote:Op woensdag 18 november 2015 14:34 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Uh, nee. Ik heb een nierafwijking. Die is erfelijk. Die zit op het X-chromosoom en daardoor hebben meisjes er niet direct heel veel last van (behalve dat ik doof kan worden op latere leeftijd en mijn nieren proteine doorlaten en uh, een beetje bloeden). Gezien jongens de X van hun moeder krijgen en verder alleen nog maar een Y hebben, is de afwijking voor hun wel dodelijk, voor hun 20e, zeg maar.
De kans dat ik een 'ongezonde' X doorgeef, is 50%... Die gok ga ik niet nemen.
Met IVF kan het wel, dan kunnen ze een gezonde eicel uitzoeken.
Ik ga zo wel even naar buiten, stukkie fietsen. En dan als ik terug kom eet ik ananas.quote:Op woensdag 18 november 2015 14:37 schreef eleusis het volgende:
[..]
Adem rustig in en uit...
Misschien een roggebroodje met slankie?
Ik ben ook weer blij dat de chips op zijn hier.Mijn maag is het ook ontwend, het voelt echt niet meer lekker om "vol" te zijn op een of andere manier... Dat was voorheen wel anders
Dat is de spirit!quote:Op woensdag 18 november 2015 14:38 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Ik ga zo wel even naar buiten, stukkie fietsen. En dan als ik terug kom eet ik ananas.
Dunno. Als tiener wilde ik niet per se moeder worden, maar dacht ik wel, als ongelukjes gebeuren, mogen ze blijven, zeg maar.quote:Op woensdag 18 november 2015 14:37 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
oh wow! Ik zat op een andere manier te denken aan "natuurlijk zwanger kunnen worden" dus, maar dit is natuurlijk echt iets wat je niet door wil geven aan je kinderen.
Wel heel fijn dat dat tegenwoordig gewoon kan trouwens, al blijft het een zeer intensief traject. Wil je kinderen? Of ben je daar nog niet over uit?
Dit vat ik op als compliment.quote:Op woensdag 18 november 2015 14:39 schreef motorbloempje het volgende:
Wat naar Loon! En MF ook
Alles en iedereen fokt (en FOK!t) maar, en kan zwanger worden, maar het niet zwanger kunnen worden of waar het gezondsheidstechnisch geen goed idee is zijn meestal de mensen waarvan je op z'n minst vermoedt dat ze een kind enigszins OK op kunnen voeden
Die zit bij eleusis dan wel helemaal diepquote:Op woensdag 18 november 2015 14:11 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
haha, ja, de angst voor dik worden zit ZO diep geworteld dat kinderen krijgen niet eens bespreekbaar is![]()
Ja, zo voelt t misschien maar zo is het natuurlijk niet, ook de (in onze ogen!) minder capabele mensen krijgen daar mee te kampen denk ikquote:Op woensdag 18 november 2015 14:39 schreef motorbloempje het volgende:
Wat naar Loon! En MF ook
Alles en iedereen fokt (en FOK!t) maar, en kan zwanger worden, maar het niet zwanger kunnen worden of waar het gezondsheidstechnisch geen goed idee is zijn meestal de mensen waarvan je op z'n minst vermoedt dat ze een kind enigszins OK op kunnen voeden
Meezwangeren. Alle mannen doen het.quote:Op woensdag 18 november 2015 14:40 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Die zit bij eleusis dan wel helemaal diep
De minder capabele mensen hier in de buurt doen anders aardig hun best.quote:Op woensdag 18 november 2015 14:41 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Ja, zo voelt t misschien maar zo is het natuurlijk niet, ook de (in onze ogen!) minder capabele mensen krijgen daar mee te kampen denk ikAlleen zeggen we dan "nou, 't is maar goed dat die geen kinderen hebben gekregen"
nee, daar kan ik me wel iets bij voorstellen. Het is wel compleet anders dan op een gegeven moment je pil / condooms bij het vuil te zetten en er gewoon voor te gaan natuurlijk.quote:Op woensdag 18 november 2015 14:40 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Dunno. Als tiener wilde ik niet per se moeder worden, maar dacht ik wel, als ongelukjes gebeuren, mogen ze blijven, zeg maar.
Toen ik net 18 was werd deze afwijking bij m'n moeder vastgesteld en hebben ze gevraagd of wij, de dochters, wilde weten of we het ook droegen. Daar hebben we beide 'ja' op gezegd en jawel, we hebben het allebei.
Daardoor zijn 'ongelukjes' ook uitgesloten, voor mij. En of ik dat traject in wil, ik weet het niet. Nu nog niet. Maar het voelt sowieso heel kut om niet gewoon 'normaal' te kunnen doen, ofzo.
Ja precies. Om een of andere reden lijkt dat een veel uhm, minder grote stap ofzo?quote:Op woensdag 18 november 2015 14:42 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
nee, daar kan ik me wel iets bij voorstellen. Het is wel compleet anders dan op een gegeven moment je pil / condooms bij het vuil te zetten en er gewoon voor te gaan natuurlijk.
Ik snap dat ook niet.quote:Op woensdag 18 november 2015 14:43 schreef motorbloempje het volgende:
Mijn moeder was er fel op tegen (al zei ze wel m'n keus te respecteren). "Dat doe je gewoon niet". Maar een man laten 'helpen' was dan weer geen probleem. Ik snap 't niet. Maargoed, ze hoeft zich nu ook niet meer teleurgesteld te voelen.
Ik ga me de komende tijd weer inlezen, maar ik laat 't nu voorlopig even rusten...quote:Op woensdag 18 november 2015 14:44 schreef Sjeen het volgende:
Jeetje MoBlo, lastige maar begrijpelijke beslissing... Zit er ook nikkel in een koperspiraaltje? Anders kan ik dat wel aanbevelen als niet-hormonale anticonceptie.
Ik heb toevallig deze week meegedaan bij een onderzoek naar de relatie tussen metabool syndroom en niet/moeilijk zwanger raken. In de controlegroep, dat wel... Ik hoop dat het wat nuttigs oplevert.
Oh, ik ook niet. Als hij dat zelf zou willen, dan prima, net zoals dat hij het hier mijn keus liet, al heb ik 'm natuurlijk wel om zijn input gevraagdquote:Op woensdag 18 november 2015 14:45 schreef Sjeen het volgende:
Overigens zou ik nooit van mijn lief verlangen dat hij iets zou laten doorknippen...
Het voordeel is dan wel weer, wij hoeven geen pil/condooms te kopenquote:Op woensdag 18 november 2015 14:42 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
nee, daar kan ik me wel iets bij voorstellen. Het is wel compleet anders dan op een gegeven moment je pil / condooms bij het vuil te zetten en er gewoon voor te gaan natuurlijk.
quote:Op woensdag 18 november 2015 14:59 schreef Stormqueen het volgende:
Wij zijn denk ik het enige stel in de wereld dat baalt als we batsen voor het vaderland omdat we dan géén condooms kunnen gebruiken.
absoluut! Ik hou gewoon niet zo van zaad lekken uit mijn groeve.quote:Op woensdag 18 november 2015 15:05 schreef DancingPhoebe het volgende:
Vind jij condooms prettiger, SQ?
*boks*quote:Op woensdag 18 november 2015 15:06 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
absoluut! Ik hou gewoon niet zo van zaad lekken uit mijn groeve.
Nope, nog steeds niet.quote:Op woensdag 18 november 2015 13:48 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Wonen jullie nog niet samen joh? Alleen officieel nog niet dan?
Davinnik sielugquote:Op woensdag 18 november 2015 15:44 schreef Stormqueen het volgende:
ooh, maar dát proces kun je versnellen![]()
En fijn te weten dat ik niet de enige zaadhater ben
Oh ja, dit was één van die terugkerende.quote:
Nee wij (ik) ook. Toen we voor Melba bezig waren had ik gofter om de haverklap schimmelinfecties of blaasontsteking. Gatver man, zaad....quote:Op woensdag 18 november 2015 14:59 schreef Stormqueen het volgende:
Wij zijn denk ik het enige stel in de wereld dat baalt als we batsen voor het vaderland omdat we dan géén condooms kunnen gebruiken.
Hoeveel tijd zit er tussen de trainingen? Optie tot een deel nu/iets meenemen voor tussen de trainingen en evt. daarna nog iets?quote:Op woensdag 18 november 2015 17:13 schreef Sjeen het volgende:
Proteïne
Anyway, ik moet om zes uur training geven in de ene hal en om half negen zelf in een andere hal op het veld staan. Mijn lunch was door omstandigheden om half drie, dus nu echt geen honger. Wat is wijsheid?
ik heb tussendoor ongeveer een half uur thuis, het moet lukken om dan wat andijviestamppot en een gehaktbal naar binnen te proppen, heb ik me bedacht. Nu maar vast mijn tas klaarmaken en omkleden.quote:Op woensdag 18 november 2015 17:15 schreef IJsdraakje het volgende:
[..]
Hoeveel tijd zit er tussen de trainingen? Optie tot een deel nu/iets meenemen voor tussen de trainingen en evt. daarna nog iets?
erna gaat 'm niet worden, ben pas tegen elf uur thuis.quote:Op woensdag 18 november 2015 17:24 schreef MutedFaith het volgende:
ik zou erna pas eten. maar dat is vooral omdat ik niet wil eten in de 3 uur voor ik sport. Al let ik daar bij wedstrijden strenger op dan bij trainingen.
Klinkt als een plan.quote:Op woensdag 18 november 2015 17:25 schreef Sjeen het volgende:
[..]
ik heb tussendoor ongeveer een half uur thuis, het moet lukken om dan wat andijviestamppot en een gehaktbal naar binnen te proppen, heb ik me bedacht. Nu maar vast mijn tas klaarmaken en omkleden.
quote:Op woensdag 18 november 2015 12:04 schreef motorbloempje het volgende:
Begrijpelijk. Is voor mij ook een reden om het niet te doen terwijl ik echt heel zeker geen kinderen wil. Spiraaltje werkt voor mij wel, al is het minder betrouwbaar.SPOILER: privégeneuzelOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Was Ovabloc geen optie?“I planned my death carefully, unlike my life, which meandered along from one thing to another, despite my feeble attempts to control it.”
― Margaret Atwood, Lady Oracle
Je lunchsalade mee en daar opeten?quote:Op woensdag 18 november 2015 17:13 schreef Sjeen het volgende:
Proteïne
Anyway, ik moet om zes uur training geven in de ene hal en om half negen zelf in een andere hal op het veld staan. Mijn lunch was door omstandigheden om half drie, dus nu echt geen honger. Wat is wijsheid?
Beter nu richten op niet aankomen en dan in het voorjaar weer verder gaan dan nu krampachtig proberen af te vallen met als gevolg misschien dat het helemaal 'fout' gaat.quote:Op woensdag 18 november 2015 18:05 schreef LadyOracle het volgende:
Maar nog meer sporten kan ik fysiek ook niet aan op dit moment, dus ik zit een beetje klem. Misschien moet ik me van de winter maar gewoon richten op niet aankomen en van het voorjaar weer vol goede moed verder.
Ik zou idd afvallen even in mijn achterhoofd parkeren. Damage control en stabiliseren is op zulke momenten al lastig genoeg.quote:Op woensdag 18 november 2015 18:05 schreef LadyOracle het volgende:
Diëten wil niet erg op het moment, ik blijf gewoon tussen de 84.5 en 85 zitten. Ik sport meer, maar heb in de winter echt meer honger. Ik heb altijd zo'n fase dat mijn lichaam gaat voorbereiden op de winterslaap, ook al komt die helaas nooit. Lijkt me wel heerlijk, want ik haat winter echt zo intens, dat valt met geen pen te beschrijven.
Ik wil echt niet aankomen, maar ik red het gewoon niet op 1500/1600 op het moment, zeker niet nu ik extra eiwitten moet eten voor mijn spieren. Sinds ik een eiwitrijk dieet volg, heb ik veel minder pijn, mijn krachtverlies is bijna teruggedraaid en ik voel me gewoon beter. Ik ben gewoon weer aan het opbouwen en sport nu voor de tweede week zonder pijnstillers.
Maar nog meer sporten kan ik fysiek ook niet aan op dit moment, dus ik zit een beetje klem. Misschien moet ik me van de winter maar gewoon richten op niet aankomen en van het voorjaar weer vol goede moed verder.
Ik had vandaag voor het eerst een dry needling behandeling. Ik was blij dat de fysio zakdoekjes had.
Hier werkt het vooral omdat vriend gewoon belachelijk bewust eet. Andere opvoedingquote:Op woensdag 18 november 2015 13:14 schreef IJsdraakje het volgende:
[..]
Wel een schattig ukkie.
Lunch was een bak salade, D weet ik nog niet en morgen gaan we aan de stoofpot, dus da's vriendelijk. En binnenkort eens kijken of dat samenwonen hier ook gaat helpen.
Och, maar een kiloquote:Op woensdag 18 november 2015 21:31 schreef Stormqueen het volgende:
Hier ook gevreten BE. Kutklats
Morgen vast weer een kilo er bij
super!quote:Op woensdag 18 november 2015 21:43 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Och, maar een kilo
Hier nette dag gehad
Och, ik was 7 kilo zwaarder in 10 dagenquote:Op woensdag 18 november 2015 21:44 schreef Stormqueen het volgende:
super!
Mja, ik vind een kilo in 24 uur altijd best een ding hoorgelukkig weet ik inmiddels waar t vandaan komt, maar toch
wanneer??quote:Op woensdag 18 november 2015 21:44 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Och, ik was 7 kilo zwaarder in 10 dagen
Afgelopen maandagochtend?quote:
Ik vind die schommeling meer dan absurd. De meeste van die dagen zat ik ook nog eens onder de 1800 kcal op een dag namelijk...quote:Op woensdag 18 november 2015 21:48 schreef Brighteyes het volgende:
Kijk Isa! Dat zijn pas getallen!![]()
Zitten wij te miepen over een onsje meer of minder!
Ik ben er vele vele malen op gaan staan jaquote:Op woensdag 18 november 2015 22:15 schreef Stormqueen het volgende:
jezus, zo veeldat kan haast niet joh. Heb je je weegschaal geschopt?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.[b]Op dinsdag 30 mei 2006 15:15 schreef veldmuis het volgende:[/b]
Zelfs voor een newbie kom je niet intelligent over.
In je broekzak stoppen of aan je BH hangen geen optie?quote:Op donderdag 19 november 2015 01:43 schreef LadyOracle het volgende:
Ik kan al twee dagen mijn Fitbit niet om vanwege eczeem. Dat is ook stom. Ik kan er niet tegen om onderaan te staan qua aantal stappen. :-p
Zo simpel dat ik er niet eens keek.quote:Op donderdag 19 november 2015 08:33 schreef miss_dynastie het volgende:
De appelmuffin die in de openingspost staat? Of is dat te simpel?
Kijk even op onegreenplanet.org, daar staan veel recepten voor bijvoorbeeld gezonde energierepen, brownies etc. Van noten en gedroogd fruit kun je verrassend lekker gebak maken.quote:Op donderdag 19 november 2015 08:29 schreef Brighteyes het volgende:
Vraagje, zaterdag hebben we een thuiswedstrijd van Rugby (nou ja, mijn kinderen) en ons team heeft bardienst. Nu is het gebruikelijk dat je dan iets zelfgebakkens mee neemt wat dan bij de koffie verkocht kan worden. (Dat zie je echt overal bij Rugby, heel apart, maar wel ook heel leuk. Beter dan de standaard gevulde koeken.)
Nu zou ik natuurlijk gewoon een cake kunnen bakken en klaar, maar dat vind ik ook weer zo saai, evenals simpele cake-jes.
Eerst had ik bedacht om zo'n kwarktaart te maken, maar dat is misschien best een gehannes zo langs het veld op zo'n plastic bordje.
Maar eigenlijk wil ik wel iets macrobiotisch rechtsdraaiend suikervrij gezond-maar-wel-lekkers mee. Iemand hier een gouden tip?
Eventueel een gezonde versie van een muffin oid?
Ik bedoelde te simpel qua recept... heb zelf weleens de neiging om dan per se ingewikkelde of bijzondere dingen te willen makenquote:Op donderdag 19 november 2015 08:38 schreef Brighteyes het volgende:
Zo simpel dat ik er niet eens keek.![]()
![]()
Snap ik, maar ik deed voor mezelfquote:Op donderdag 19 november 2015 08:52 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Ik bedoelde te simpel qua recept... heb zelf weleens de neiging om dan per se ingewikkelde of bijzondere dingen te willen maken
eerst wel, maar twee dagen later niet meer.quote:Op donderdag 19 november 2015 09:43 schreef Brighteyes het volgende:
Wat is dan precies die SQ wet, want ik ben de weg inmiddels kwijt.
Bij overmatig drank val je af? Of juist niet?
Nee, dan was ik wel size zeroquote:Op donderdag 19 november 2015 09:43 schreef Brighteyes het volgende:
Wat is dan precies die SQ wet, want ik ben de weg inmiddels kwijt.
Bij overmatig drank val je af? Of juist niet?
ja, dat is het ook.quote:Op donderdag 19 november 2015 09:47 schreef Brighteyes het volgende:
Dus eerst verlies je gewicht en dat komt er later weer bij?
Dat is dan toch gewoon logisch? Althans, het is toch algemeen bekend dat alcholo vocht onttrekt aan je lijf?Dat zeggen ze toch ook altijd bij vlieg-tips, drink veel water en juist weinig alcohol want dat onttrekt nog meer vocht uit je lijf.
Spieren zijn zwaarder he? Is dat het niet? Of tijd vd maand?quote:Op donderdag 19 november 2015 09:50 schreef LadyOracle het volgende:
85.4 :-(
Dacht dat ik niet meer boven de 85 zou komen. Kutzooi.
Ik sport verdomme 4.5 uur per week en ik heb de hele dag honger en ik kom aan. Kan wel janken. 0.8 erbij in een week. :-(
Whiskey-dieetquote:Op donderdag 19 november 2015 10:08 schreef Brighteyes het volgende:
Ooooh, ik dacht een enorm ingewikkeld iets.![]()
Maar goed, als je gweoon elke twee dagen lam wordt zou je mooi af moeten vallen dus?
Can confirm, dat werkt dus niet.quote:Op donderdag 19 november 2015 10:08 schreef Brighteyes het volgende:
Maar goed, als je gweoon elke twee dagen lam wordt zou je mooi af moeten vallen dus?
quote:Op donderdag 19 november 2015 07:39 schreef MutedFaith het volgende:
Lijstje voor vandaag:
O: Pantosti met ham en kaas
T: Appel
L: Oats, amandelmelk en kaki
T: BWL #12
D: HF Herfststoofdinges met worst
S: IJshockey-training wedstrijd
Nee, dat duurt nog twee weken. En ik ben wel sterker geworden, maar 0,8 kilo spier erbij in een week lijkt me niet waarschijnlijk.quote:Op donderdag 19 november 2015 10:25 schreef XcUZ_Me het volgende:
[..]
Spieren zijn zwaarder he? Is dat het niet? Of tijd vd maand?
Kan het lokale naaiatelier niks betekenen?quote:Op donderdag 19 november 2015 10:23 schreef Lonaa het volgende:
En alweer afscheid nemen van 1 van mn lievelingskledingstukken.
Spieren worden oa zwaarder omdat je glycogeenvoorraad wordt vergroot en glycogeen houdt ook veel vocht vast (zo uit mijn hoofd 3 gram water per gram glycogeen), dus dat heeft idd niets met vet vasthouden oid te maken. Dus zo kan je op de weegschaal zwaarder zijn terwijl je wel vet verliest en slanker wordt.quote:Op donderdag 19 november 2015 10:25 schreef XcUZ_Me het volgende:
Spieren zijn zwaarder he? Is dat het niet? Of tijd vd maand?
Er komt altijd een tikkeltje een agressieve toon in mijn stem als ik het meerdere keren moet zeggen.quote:Op donderdag 19 november 2015 11:11 schreef miss_dynastie het volgende:
Kan het lokale naaiatelier niks betekenen?
Ik was net bij de bakker, waar de gevulde speculaas nog net niet door mijn strot werd geduwd en ik heel erg aan Isabeau moest denken terwijl ik 'nee hoor, écht niet!' zei![]()
Maar als ik voor elven aan de zoetigheid zit, wordt het echt niks met me op zo'n dag als vandaag
Nee, ik moest denken aan dat je een stukje op de weegschaal op de groenteafdeling had gelegd voor je het in je mond stopte. Nou ja, die vrouw wil gewoon graag verkopen. De twee desembroden voor 5 euro ipv 1 voor 3 euro kreeg ze wel aan me verkocht, dus die dacht vast 'ik probeer ff, wie weet heb ik succes bij het dikkerdjequote:Op donderdag 19 november 2015 11:13 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Er komt altijd een tikkeltje een agressieve toon in mijn stem als ik het meerdere keren moet zeggen.
quote:Op donderdag 19 november 2015 11:15 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Nee, ik moest denken aan dat je een stukje op de weegschaal op de groenteafdeling had gelegd voor je het in je mond stopte. Nou ja, die vrouw wil gewoon graag verkopen. De twee desembroden voor 5 euro ipv 1 voor 3 euro kreeg ze wel aan me verkocht, dus die dacht vast 'ik probeer ff, wie weet heb ik succes bij het dikkerdje'
Wonderlijk, zo'n lijf he..quote:Op donderdag 19 november 2015 11:12 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Spieren worden oa zwaarder omdat je glycogeenvoorraad wordt vergroot en glycogeen houdt ook veel vocht vast (zo uit mijn hoofd 3 gram water per gram glycogeen), dus dat heeft idd niets met vet vasthouden oid te maken. Dus zo kan je op de weegschaal zwaarder zijn terwijl je wel vet verliest en slanker wordt.
mijn weegschaal geeft alleen maar kilo's aanquote:Op donderdag 19 november 2015 11:22 schreef XcUZ_Me het volgende:
[..]
Wonderlijk, zo'n lijf he..
Ik zie op mijn weegschaal dat m'n vetpercentage omlaag gaat. Spierpercentage blijft constant. Bot ook (gelukkig), vocht schommelt wel.
Ik heb deze, erg tevreden overquote:Op donderdag 19 november 2015 11:33 schreef Barreltje het volgende:
[..]
mijn weegschaal geeft alleen maar kilo's aan
quote:Op donderdag 19 november 2015 11:15 schreef miss_dynastie het volgende:
Nee, ik moest denken aan dat je een stukje op de weegschaal op de groenteafdeling had gelegd voor je het in je mond stopte. Nou ja, die vrouw wil gewoon graag verkopen. De twee desembroden voor 5 euro ipv 1 voor 3 euro kreeg ze wel aan me verkocht, dus die dacht vast 'ik probeer ff, wie weet heb ik succes bij het dikkerdje'
quote:
quote:
je kan natuurlijk ook gewoon niet reageren...quote:Op donderdag 19 november 2015 15:47 schreef clumsy_clown het volgende:
Ik dacht ik kijk ff hoe de vibe hier is nu ik weer druk bezig ben, maar de halve pagina gaat over zaad.
Je hebt een probleem met zaad?quote:Op donderdag 19 november 2015 15:47 schreef clumsy_clown het volgende:
Ik dacht ik kijk ff hoe de vibe hier is nu ik weer druk bezig ben, maar de halve pagina gaat over zaad.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |