SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
Dat zijn beide ideologieën die streven naar macht en dwang om hun idealen uit te voeren. Libertarisme is nu net de ideologie van het niet opleggen.quote:Op maandag 16 november 2015 09:56 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Dat is dus onzin.
Ik ken zat mensen die heel gepassioneerd links of nationalistisch zijn. Het zijn ideologieën, en worden dus niet per se dwingen opgelegd.
Jij gelooft ook in de heilzame werking van een bepaalde stroming: het libertarisme. Dat wordt jou toch ook niet opgelegd?
Gekke Geert is een leuke naam maar verder maakt de man vooral zichzelf belachelijk.quote:Op maandag 16 november 2015 10:09 schreef Ryon het volgende:
VVD Wethouder: Aanslagen schuld van Wilders!
Ik vreesde al het ergste. Verder onthoud ik mij van commentaar.
Dat is het punt dan ook niet.quote:Op maandag 16 november 2015 10:09 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Dat zijn beide ideologieën die streven naar macht en dwang om hun idealen uit te voeren. Libertarisme is nu net de ideologie van het niet opleggen.
Niemand moet. Ik zei dat ik zou dat doen. Het zou mijn eigen geloof bezoedelen.quote:Op maandag 16 november 2015 10:13 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Dat is het punt dan ook niet.
Het gaat erom dat jij een bepaald idee hebt bij de manier waarop een samenleving moet worden ingericht. De linkse, rechtse en moslim hebben dat ook.
Dus nogmaals, moet iemand die rechts is zijn of haar ideeën afzweren, omdat er uitwassen bestaan?
Behalve dan dat jouw ideaalbeeld van een libertarische samenleving er één is waarin dogmatisch een bepaalde manier van vergaren en verdelen van welvaart moet worden opgelegd.quote:Op maandag 16 november 2015 10:09 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Dat zijn beide ideologieën die streven naar macht en dwang om hun idealen uit te voeren. Libertarisme is nu net de ideologie van het niet opleggen.
Ah, uitstekend. Hopelijk komt het er ook niet meer van.quote:De Wet bestuur en toezicht (Wbt), die moest leiden tot 30 procent vrouwen in de Nederlandse bedrijfstop, is mislukt. Eind dit jaar loopt de wet af. Maar het streefcijfer is door de meeste bedrijven bij lange na niet gehaald. Ook heeft een meerderheid daarvoor geen verantwoordelijkheid afgelegd in het jaarverslag.
Je snapt het weer eens niet.quote:Op maandag 16 november 2015 10:14 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Niemand moet. Ik zei dat ik zou dat doen. Het zou mijn eigen geloof bezoedelen.
Je bedoelt zonder herverdelen?quote:Op maandag 16 november 2015 10:14 schreef Monolith het volgende:
[..]
Behalve dan dat jouw ideaalbeeld van een libertarische samenleving er één is waarin dogmatisch een bepaalde manier van vergaren en verdelen van welvaart moet worden opgelegd.
Je verwacht het niet.quote:Op maandag 16 november 2015 10:15 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Ah, uitstekend. Hopelijk komt het er ook niet meer van.
Niemand zit te wachten op bedrijven waar de top 25% van de tijd niet functioneert natuurlijk.quote:Op maandag 16 november 2015 10:15 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Ik ben bang dat jij het niet begrijpt. Religie hoort iets van de ziel te zijn wat jij als voorbeelden noemt zijn dat niet.quote:Op maandag 16 november 2015 10:17 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Je snapt het weer eens niet.
Laat ook maar.
Zulke wetten zijn dan ook idioot. Kwaliteit moet leidend zijn en niet je geslachtsdeel.quote:Op maandag 16 november 2015 10:15 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Het zou voor mij een reden zijn om niet bij de katholieke kerk te willen horen. Niemand moet Janneke. Ik kan me voorstellen dat jij je er ook niet meer thuis zou voelen.quote:Op maandag 16 november 2015 10:19 schreef Janneke141 het volgende:
Dus omdat er in het verleden op enige schaal kinderen zijn misbruikt, moet ik stoppen met naar de Kerk gaan? Is dat het idee?
Omdat Somalië als land tot nu toe zwaar faalt zal P_T het libertarisme vaarwel zeggen.quote:Op maandag 16 november 2015 10:19 schreef Janneke141 het volgende:
Dus omdat er in het verleden op enige schaal kinderen zijn misbruikt, moet ik stoppen met naar de kerk gaan? Is dat het idee?
Goed gevonden.quote:Op maandag 16 november 2015 10:22 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Omdat Somalië als land tot nu toe zwaar faalt zal P_T het libertarisme vaarwel zeggen.
Noemde jij de islam onlangs niet een politieke ideologie?quote:Op maandag 16 november 2015 10:19 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Ik ben bang dat jij het niet begrijpt. Religie hoort iets van de ziel te zijn wat jij als voorbeelden noemt zijn dat niet.
Onder andere, maar niet enkel dat. De manier waarop verdeelt dient te worden in jouw systeem is er al één die lang niet door iedereen wordt gedeeld. Zoals Koos al aangeeft lukt het jou echter niet om je buiten je eigen denkkaders te verplaatsen en ben je niet in staat om je te realiseren dat jouw 'juiste' of 'eerlijke' model slechts één van de vele modellen op basis van persoonlijke voorkeuren is dus een erg zinvolle discussie gaat er niet uit voortvloeien.quote:Op maandag 16 november 2015 10:18 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Je bedoelt zonder herverdelen?
Of om 17 uur uit die vergadering weg loopt omdat de kinderen van school gehaald moeten worden.quote:Op maandag 16 november 2015 10:19 schreef Monolith het volgende:
[..]
Niemand zit te wachten op bedrijven waar de top 25% van de tijd niet functioneert natuurlijk.
Oh ja, ga mij ook nog even een schuldgevoel aanpraten. Rot op zeg.quote:Op maandag 16 november 2015 10:21 schreef Paper_Tiger het volgende:
Ik kan me voorstellen dat jij je er ook niet meer thuis zou voelen.
Kortzichtige manier van denken.quote:Op maandag 16 november 2015 10:21 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Het zou voor mij een reden zijn om niet bij de katholieke kerk te willen horen. Niemand moet Janneke. Ik kan me voorstellen dat jij je er ook niet meer thuis zou voelen.
Eerder "kan die vergadering ook vrijdag, want Sophie ziek dus ik moet thuisblijven vandaag".quote:Op maandag 16 november 2015 10:24 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Of om 17 uur uit die vergadering weg loopt omdat de kinderen van school gehaald moeten worden.
Ik zou zelfs via Twitter publiekelijk afstand nemen van de scouting en iedereen die dat niet doet uitmaken voor "pedofiel, verkrachter en moordenaar". Daarmee win ik wel het respect van de niet-scoutingsleden.quote:Op maandag 16 november 2015 10:25 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Kortzichtige manier van denken.
Bij scouting werden in het verleden ook veel gevallen van misbruik en pedofilie gemeld. Zou dat voor jou reden zijn om scouting de rug toe te keren, ondanks dat jij het prima naar je zin hebt bij je lokale club?
Dat gaf ik net ook al aan. Dat is dus wat mij ervan zou weerhouden om in Nederland Moslim te zijn.quote:Op maandag 16 november 2015 10:23 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Noemde jij de islam onlangs niet een politieke ideologie?
In het artikel staat ook dat de minister nu nog meer maatregelen wil nemen, zoals het instellen van straffen. Het inzicht wat jij beschrijft is dus duidelijk nog niet bij iedereen geland.quote:
Maar tegelijkertijd vind jij een vergelijking met politieke stromingen niet terecht.quote:Op maandag 16 november 2015 10:27 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Dat gaf ik net ook al aan. Dat is dus wat mij ervan zou weerhouden om in Nederland Moslim te zijn.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |