quote:Tour Dom Under
Utrecht kleurt begin juli geel. Ploegenpresentatie, proloog en eerste etappe: dagenlang is de stad in de ban van de Tour de France. Ruim een half miljoen mensen zien het grootste wielercircus ter wereld van dichtbij. Met als hoogtepunt het langgerekte peloton dat onder de Dom door glijdt.
Poel's gold
Zijn vader deed er vijftien jaar over, Mathieu van der Poel slechts een week. Kort na zijn debuut bij de profs wordt de 20-jarige Van der Poel in het Tsjechische Tabor wereldkampioen veldrijden. En hoe... Hij domineert de race, rijdt bijna van start tot finish aan de leiding en komt solo over de streep.
Hertzberger huilt
Op het blauwe veld in Londen barst Jeroen Hertzberger in tranen uit. Hij is zojuist met het Nederlands hockeyteam Europees kampioen geworden en zijn gedachten gaan terug naar twee jaar geleden. Toen keek hij toe hoe Oranje op hetzelfde veld genoegen moest nemen met olympisch zilver. Na heel veel zilver is er eindelijk goud voor Hertzberger en de hockeymannen.
Strandfeest
Een stralend zonnetje, een beachvolleybalveld, de regerend wereldkampioen in actie en op de achtergrond de SS Rotterdam. Het is één van de indrukwekkendste beelden van de WK beachvolleybal, dat op vier historische locaties in ons land wordt afgewerkt. Ruim een week is Nederland daardoor in de ban van volleybal, zeer spectaculair volleybal.
Usain Blonde
Opluchting, pure blijdschap en ongeloof. Het is allemaal te zien in de blik van Dafne Schippers, seconden na de finish van de WK-finale op de 200 meter. Ze is sinds enkele seconden wereldkampioen en heel Nederland geniet met haar mee. Voor de Nederlandse sportliefhebbers (en vele anderen) is niet Usain Bolt, maar Usain Blonde dé hoofdrolspeler op de WK atletiek.
Tom valt uit
De gele trui in Utrecht. Tom Dumoulin droomt er al tijden van en Nederland droomt met hem mee. Maar het lukt niet om de proloog te winnen en daarmee begint het drama voor de jonge Limburger pas. Twee dagen later wordt hij tijdens een zware valpartij de berm in geslingerd. Sleutelbeen gebroken, einde Tour de France en einde droom.
Ongeėvenaarts
Een keiharde en soms zelfs gemene wedstrijd tegen aartsrivaal Italiė eindigt op het WK waterpolo in de ultieme ontknoping: strafworpen. En niet zomaar een strafworpen-serie. Bij de veertiende worp doet de pas 18-jarige keepster Laura Aarts op precies het goede moment haar rechterarm omhoog. Ze houdt de bal tegen en helpt Oranje naar de WK-finale.
Het hakje van Hansen
Het is de tweede speelronde en tegenstander PSV staat met 2-1 voor als ADO-keeper Martin Hansen in de slotfase van het Haags kwartiertje mee naar voren gaat. Hij weet een mislukte vrije trap met zijn hak tot doelpunt te promoveren en bezorgt zijn ploeg een punt. 'Het hakje van Hansen' gaat binnen enkele minuten de hele wereld over.
Zere ronde
De ene kopbal is de andere niet. Zestien maanden na zijn wereldberoemde duik in de WK-wedstrijd tegen Spanje scoort Robin van Persie met het hoofd in eigen doel. De laatste hoop op deelname aan het EK is definitief vervlogen. Even later loopt Van Persie in zijn eentje een pijnlijke ereronde door de Amsterdam Arena. Misschien wel zijn laatste in het shirt van Oranje.
Tom staat op
Dat Tom Dumoulin na zijn dramatisch verlopen Tour in de vijfde etappe de rode trui weet te veroveren, is voor velen een verrassing. Dat hij enkele dagen later op een steile slotklim alle favorieten van zich af weet te schudden en Chris Froome zonder blikken of blozen voorbij rijdt, is een regelrechte stunt. En het begin van ruim anderhalve week Tom-mania, waarin hij tot de voorlaatste dag meedoet om de eindzege in de Vuelta.
Dat is autosport.quote:
Dat ook ja. Je kunt een seizoen moeilijk 1 moment noemen.quote:
Neem dan een Monaco of een Austin als moment. Genoeg om uit te kiezen.quote:Op zondag 15 november 2015 21:37 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Dat ook ja. Je kunt een seizoen moeilijk 1 moment noemen.
Het uitvallen van Dumoulin is als moment wel groter dan welke inhaalactie van Verstappen dan ook.quote:Op zondag 15 november 2015 21:41 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Neem dan een Monaco of een Austin als moment. Genoeg om uit te kiezen.
Tom staat er ook tig keer in.
Daar zijn de meningen dan over verdeeld. Ik denk dat de inhaalacties achter Vettel in Monaco wel in één klap de naam Max Verstappen wereldberoemd hebben gemaakt.quote:Op zondag 15 november 2015 21:42 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Het uitvallen van Dumoulin is als moment wel groter dan welke inhaalactie van Verstappen dan ook.
Het hoeft natuurlijk ook geen hoogtepunt te zijn, het is wel een "sterker" sportmoment dan vele anderenquote:Op zondag 15 november 2015 21:47 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Daar zijn de meningen dan over verdeeld. Ik denk dat de inhaalacties achter Vettel in Monaco wel in één klap de naam Max Verstappen wereldberoemd hebben gemaakt.
Het uitvallen van Tom is trouwens meer een diepepunt, maar dat ter zijde.
Je begrijpt best wat ik bedoelquote:Op zondag 15 november 2015 21:48 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Het hoeft natuurlijk ook geen hoogtepunt te zijn, het is wel een "sterker" sportmoment dan vele anderen
En Verstappen werd denk ik vooral wereldberoemd "want 17 jaar en F1 en dat kan toch niet".
Tuurlijk, maar ik snap zeker wel dat Verstappen niet in de top-10 staat. Er valt wat zinnigs te zeggen voor selectie, maar ook daartegenquote:
Joop Bos?quote:Op dinsdag 17 november 2015 18:41 schreef Aguero het volgende:
Hoe is het trouwens mogelijk dat Joop die oeuvreprijs nog niet gekregen heeft?
https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Fanny_Blankers-Koen_Carričreprijs
Ik mag toch hopen dat iemand die écht iets gewonnen heeft Sportman van het jaar wordt, dus bijvoorbeeld Jeroen Dubbeldam. Voor mij is Europees kampioen worden (na de wereldtitel vorig jaar) knapper dan een paar etappes in de Ronde van Spanje. Maar goed, daar zullen de meningen over verschillen. Wel benieuwd naar de sportploeg, hockeyers komen daar ook voor in aanmerking.quote:Op donderdag 19 november 2015 19:33 schreef TargaFlorio het volgende:
Die fragmenten vind ik niet interessant.
Wie wordt sportman, sportvrouw, enz van 2015?
Sportvrouw staat met Dafne Schippers natuurlijk al vast.
Sportman van het jaar Tom Dumoulin?
Sportploeg de springruiters?
Het liefst de waterpolodames of in elk geval een ploeg dat de prestatie op mondiaal niveau geleverd heeft ipv tijdens een EK.quote:Op vrijdag 20 november 2015 07:02 schreef borisz het volgende:
Springruiters, Dressuurruiters, hockeymannen. Korfbalteam?
De waterpolodames, 4x100 vrij dames, 4x 100 vrij mixed, de volleybaldames of Nummerdor/Varenhorst kunnen evt een nominatie krijgen. Al werden deze teams tweede.
Beetje ongelukkig dat ze Dafne Usain Blonde hebben genoemd. Kan me zo voorstellen dat iemand op haar wil stemmen en haar dan zo gauw niet kan vinden en dan wat anders stemt.quote:Op zondag 15 november 2015 19:44 schreef borisz het volgende:
Nominaties Sport in beeld-prijs 2015. http://nos.nl/artikel/2068652-kies-het-sportbeeld-van-2015.html
[..]
Kimmann aubquote:Op vrijdag 20 november 2015 10:35 schreef borisz het volgende:
Qua nominaties heb je dan nog
Mannen: Niek Kimmann, Dubbeldam (ondanks 'slechts' EK is dat in de springsport gewoon enorm knap), Kramer, Bergsma, Sjinkie, vd Poel
Dames: Daphne zal wel winnen. Qua nominaties verder dan toch Kirsten Wild en Sharon van Rouwendaal.
Tom is onze held en daar blijf je met je poten vanaf hij heeft gewoon de beste wielrenner van dit moment het snot voor de ogen gereden als nooit te voren in een bergetappe en dat voor een tijdrijder.quote:Op vrijdag 20 november 2015 13:05 schreef heywoodu het volgende:
Tom staat op zou ik jammer vinden, vooral omdat die prestatie volgens mij enorm overschat is.
Dat een hakje in de Eredivisie genomineerd is vind ik sowieso onzin.
Die prijs is ook niet voor de beste prestatie of het mooiste resultaat.quote:Op vrijdag 20 november 2015 13:05 schreef heywoodu het volgende:
Tom staat op zou ik jammer vinden, vooral omdat die prestatie volgens mij enorm overschat is.
Dat een hakje in de Eredivisie genomineerd is vind ik sowieso onzin.
Ik verklaar me met alle plezier even nader.quote:
Te veel in het gewisquote:Op vrijdag 20 november 2015 17:45 schreef Arcee het volgende:
[..]
Ik verklaar me met alle plezier even nader.Waar gaat het mis, volgens jou?
quote:Op vrijdag 20 november 2015 13:59 schreef Nober het volgende:
[..]
Tom is onze held en daar blijf je met je poten vanaf hij heeft gewoon de beste wielrenner van dit moment het snot voor de ogen gereden als nooit te voren in een bergetappe en dat voor een tijdrijder.
Klopt, maar ik vind het daarom ook niet het beste "tv-moment". Een goede, dat zeker, maar ik vind het niet bijzonder genoeg om die prijs ervoor te geven.quote:Op vrijdag 20 november 2015 16:20 schreef wimderon het volgende:
[..]
Die prijs is ook niet voor de beste prestatie of het mooiste resultaat.
Froome is van nature ook geen klimmer dus je moet die prestatie wel in perspectief zien.quote:Op vrijdag 20 november 2015 13:59 schreef Nober het volgende:
[..]
Tom is onze held en daar blijf je met je poten vanaf hij heeft gewoon de beste wielrenner van dit moment het snot voor de ogen gereden als nooit te voren in een bergetappe en dat voor een tijdrijder.
Enige die er nog ontbreekt, is Rojer. Maar verder....quote:Op zondag 29 november 2015 15:13 schreef Evertjan het volgende:
Max Verstappen bij de genomineerden van sportman van het jaar zou belachelijk zijn. Die jongen heeft niks gewonnen dit jaar
En dan wel paardensport.:')quote:Op zondag 29 november 2015 15:15 schreef Evertjan het volgende:
Geen Tom Dumoulin wat zijn dat voor juryleden
Wat heeft Dumoulin gewonnen dan, behalve twee etappes in de Vuelta?quote:Op zondag 29 november 2015 15:15 schreef Evertjan het volgende:
Geen Tom Dumoulin wat zijn dat voor juryleden
Tellen allemaal niet mee ofzoquote:Op zondag 29 november 2015 18:35 schreef Nober het volgende:
Michael van Gerwen?
Mathieu van der Poel?
Nieky Holzken?
Rico Verhoeven?
Robin van Roosmalen?
Brabantquote:Op zondag 29 november 2015 18:35 schreef Nober het volgende:
Michael van Gerwen?
Mathieu van der Poel?
Nieky Holzken?
Rico Verhoeven?
Robin van Roosmalen?
NOS heeft de rechten niet van darts en kickboksen is crimineel. Of is er een andere uitleg?quote:
Verrek! Zo had ik het nog niet bekeken. We hebben ook nog Herlings, Wüst en Vos.quote:
Maar ja, waar zou je de hockeyheren dan voor inwisselen? Misschien de springruiters, maar die zijn ook 'maar' Europees kampioen geworden.quote:Op zondag 29 november 2015 15:54 schreef Riofan83 het volgende:
[..]
Wat heeft Dumoulin gewonnen dan, behalve twee etappes in de Vuelta?
Er valt dit jaar heel weinig aan te merken op de nominaties. De enige die ik mis zijn Rojer en bij de ploegen de hockeyheren.
Ik moest Wevers googlen.quote:Op maandag 30 november 2015 12:47 schreef Arcee het volgende:
Van Rouwendaal en Wevers doen voor spek en bonen mee.
Paardrijden is veel belangrijker joh.quote:Op maandag 30 november 2015 13:57 schreef Pannenkoek3000 het volgende:
Rojer niet genomineerd
Heeft Wimbledon gewonnen dit jaar, en dan wel gewoon paardrijden nomineren
Hoeveel mensen kijken dagelijks naar paardrijden? En hoeveel naar tennis? Juist...quote:Op maandag 30 november 2015 14:04 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Paardrijden is veel belangrijker joh.
Die hele NOC NSFquote:Op zondag 29 november 2015 18:35 schreef Nober het volgende:
Michael van Gerwen?
Mathieu van der Poel?
Nieky Holzken?
Rico Verhoeven?
Robin van Roosmalen?
Is het dubbeltennis überhaupt wel live op TV geweest? (behalve misschien achter een decoder)quote:Op maandag 30 november 2015 14:05 schreef Pannenkoek3000 het volgende:
[..]
Hoeveel mensen kijken dagelijks naar paardrijden? En hoeveel naar tennis? Juist...
Toen die alles won was hij dan wel weer genomineerd.quote:Op zondag 29 november 2015 15:13 schreef Evertjan het volgende:
Max Verstappen bij de genomineerden van sportman van het jaar zou belachelijk zijn. Die jongen heeft niks gewonnen dit jaar
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.De keuzes zijn gewoon zo standaard.quote:Op maandag 30 november 2015 15:33 schreef heywoodu het volgende:
Blijft ook mooi altijd, mensen die doen alsof elke keuze belachelijk is. Het lijkt wel alsof sommige mensen denken dat er 15 namen in een shortlist van 3 passen, kom op zeg.HEEEEL zelden. En dan hebben we het over 'paardrijden', dressuur bv en niet over alle andere vormen van paardrijden zoals Western.quote:Op maandag 30 november 2015 15:32 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Is het dubbeltennis überhaupt wel live op TV geweest? (behalve misschien achter een decoder)
[ Bericht 22% gewijzigd door xzaz op 30-11-2015 15:47:15 ]
Er is nog nooit een kickbokser sportman van het jaar geweest, hoe kan dat als je daar zo dominant in bent?quote:Op maandag 30 november 2015 15:33 schreef heywoodu het volgende:
Blijft ook mooi altijd, mensen die doen alsof elke keuze belachelijk is. Het lijkt wel alsof sommige mensen denken dat er 15 namen in een shortlist van 3 passen, kom op zeg.
Hoe zit het met kickboksen eigenlijk qua bonden? Is er gewoon 1 wereldkampioen in een bepaalde gewichtklasse of zijn er net als bij boksen tig "wereldkampioenen" tegelijk omdat er belachelijk veel bonden zijn?quote:Op maandag 30 november 2015 20:29 schreef Nober het volgende:
[..]
Er is nog nooit een kickbokser sportman van het jaar geweest, hoe kan dat als je daar zo dominant in bent?
Meerdere bonden maar Glory heeft wel de betere kickboksers met drie Nederlanders als de kampioen.quote:Op maandag 30 november 2015 20:36 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Hoe zit het met kickboksen eigenlijk qua bonden? Is er gewoon 1 wereldkampioen in een bepaalde gewichtklasse of zijn er net als bij boksen tig "wereldkampioenen" tegelijk omdat er belachelijk veel bonden zijn?
Daar zul je al een reden hebben denk ik. Buiten dat het dan niet de aandacht krijgt dat het eventueel verdient kun je lastig over "de wereldkampioen" spreken als er nog meer "wereldkampioenen" zijn.quote:Op maandag 30 november 2015 20:50 schreef Nober het volgende:
[..]
Meerdere bonden maar Glory heeft wel de betere kickboksers met drie Nederlanders als de kampioen.
Moet zeggen dat ik van de genoemde namen Dumoulin nog de minst opvallende afwezige vind. Van Gerwen heeft natuurlijk een superjaar gehad, maar pas met wereldtitel zou je echt niet om hem heen gekund hebben.quote:'Verkiezing is een gedrocht'
Het is elk jaar weer raak. De keuze van de genomineerden voor het Sportgala leidt tot kritiek. De protesten richten zich deze keer voornamelijk op de sportmannen en lijken feller dan ooit. Waarom geen Tom Dumoulin of Max Verstappen, Michael van Gerwen of Sven Kramer
Is die vakjury helemaal gek geworden? Zo fel waren zondagavond sommige reacties, nadat de namen van de genomineerden voor het jaarlijkse Sportgala bekend waren gemaakt. De commotie komt ongetwijfeld voort uit het gegeven dat twee populaire toppers die de Nederlandse sport in 2015 kleur gaven, niet zijn voorgedragen voor de eretitel Sportman van het jaar: wielrenner Tom Dumoulin en Formule 1-debutant Max Verstappen. Onbegrijpelijk!, vonden velen.
Jan Janssen, die in het jaar dat hij de Tour won, 1968, Sportman van het jaar werd, zegt het vooral vreemd te vinden dat Dumoulin niet is genomineerd. ,,Ik weet ook wel dat hij uit mijn eigen sport komt,'' zegt de oud-renner. ,,Dat trekt natuurlijk wat meer. Maar voor iemand die zich het gehele jaar zo heeft gemanifesteerd en na dat verschrikkelijke ongeluk in de Tour geweldig is teruggekomen, had Dumoulin erbij horen te zitten.''
,,Van der Poel niet, Verstappen niet, Kramer niet, hoe kan dat? Sven Kramer heeft drie wereldtitels gewonnen (allround, op de vijf kilometer en bij de ploegachtervolging, red.). Wat moet hij nog meer winnen dan?,'' vraagt ex-schaatser en AD-columnist Erben Wennemars, de Sportman van 2003, zich af.
Wennemars noemt de verkiezing in deze vorm 'een gedrocht'. ,,Die criteria: de mondialiteit van een sport, prestatiedichtheid, impact in de samenleving, wat een geneuzel! Technisch kun je sporten niet met elkaar vergelijken. Daarom moet het een populariteitsprijs zijn, Sportman van het jaar in Nederland. De populariteit bij sporters en het publiek is gewoon een onderdeel van je prestatie. Daarom vond ik mijn uitverkiezing een van de mooiste prijzen die ik won. En wat ze er buiten Nederland van vinden, interesseert me niet.''
Waarom? Een echt grote zege heeft hij niet gepakt, bijna winnen telt imho niet, zeker niet voor de verkiezing van sportman van het jaar.quote:Op dinsdag 1 december 2015 20:31 schreef Nattekat het volgende:
Dumoulin de minst opvallende afwezige? Zeg maar gerust het meest.
En voor z'n etappezege (na de pech in de Tour) is hij genomineerd voor de Sport in Beeld-prijs, die hij in mijn ogen zelfs mag winnen.quote:Op dinsdag 1 december 2015 20:42 schreef Felagund het volgende:
[..]
Waarom? Een echt grote zege heeft hij niet gepakt, bijna winnen telt imho niet, zeker niet voor de verkiezing van sportman van het jaar.
Waarom moet er per se iets gewonnen worden? Wedstrijden waar honderden wielrenners aan mee doen en waarvan er maar drie grote tours zijn, win je niet zo makkelijk als een volleybaltoernooi.quote:Op dinsdag 1 december 2015 20:42 schreef Felagund het volgende:
[..]
Waarom? Een echt grote zege heeft hij niet gepakt, bijna winnen telt imho niet, zeker niet voor de verkiezing van sportman van het jaar.
Dat is hij al eens geweestquote:Op dinsdag 1 december 2015 20:28 schreef wimderon het volgende:
[..]
Moet zeggen dat ik van de genoemde namen Dumoulin nog de minst opvallende afwezige vind. Van Gerwen heeft natuurlijk een superjaar gehad, maar pas met wereldtitel zou je echt niet om hem heen gekund hebben.
Dit.quote:Op dinsdag 1 december 2015 20:33 schreef TargaFlorio het volgende:
Het blijft appels met peren vergelijken.
Hij won er maar 2quote:Op dinsdag 1 december 2015 20:48 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Waarom moet er per se iets gewonnen worden? Wedstrijden waar honderden wielrenners aan mee doen en waarvan er maar drie grote tours zijn, win je niet zo makkelijk als een volleybaltoernooi.
Het gaat om een sporter die zich in de kijker rijdt, iets wat een Dumoulin veel beter voor elkaar heeft dan een groepje ruiters. En als winnen dan toch mee moet tellen; 4 Vuelta-etappes.
2 tijdritten toch? Of laat mijn geheugen me in de steek...quote:Op dinsdag 1 december 2015 22:14 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Hij won er maar 2
Verder wel eens dat Dumoulin erbij had moeten zitten ja. Denk dat de Sport in Beeld prijs ook niet naar hem gaat trouwens, die zal wel "gewoon" naar Schippers gaan.
Dubbelspel staat natuurlijk veel lager aangeschreven dan enkelspel. Als je Herlings en vd Mark niet nomineert omdat die WK op het 2e niveau zijn geworden dan hoort Rojer ook niet genomineerd te worden.quote:Op maandag 30 november 2015 13:57 schreef Pannenkoek3000 het volgende:
Rojer niet genomineerd
Heeft Wimbledon gewonnen dit jaar, en dan wel gewoon paardrijden nomineren
Nee hoorquote:Op maandag 7 december 2015 09:08 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
Als je ziet wat voor prijzen Verstappen binnenhaalt in een sport als de F1, dan mag het wel bizar genoemd worden dat hij er niet bij zit. Ik snap het wel, het blijkt lastig diens prestaties op waarde te schatten. Maar hij is gewoon Driver of the year in de F1; dan had hij ook sportman van het jaar in Nl kunnen zijn.
Nu moet Sjinkie natuurlijk winnen.
Edit: en de inhaalactie van het jaar in de F1 had wel bij de nominaties voor het moment. Nu verdient Schippers het, al was het voor mij persoonlijk Dumoulin
Armoe troef was dat. Een WK-titel op een bijnummer en een bokser die nooit een grote titel kon winnen. Maar veel beter was er dat jaar gewoon niet.quote:Op maandag 30 november 2015 21:10 schreef tong80 het volgende:
Vanderleijden en Jongejans werden het Ex Equo. Dat ware nog eens tijden.![]()
Dat was hij vorig jaar alquote:Op maandag 7 december 2015 09:48 schreef roos85 het volgende:
Verstappen had wel genomineerd kunnen worden voor de talent award.
Beste rookie, beste persoonlijkheid, en beste inhaalactie van de gehele autosport... Als Knegt op veel slechtere schaatsen had gereden, had hij ook geen podiumplekken behaald vermoedelijkquote:Op maandag 7 december 2015 09:24 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Nee hoor
Dat hij als persoonlijkheid van het jaar is gekozen in de autosport betekent natuurlijk niet dat hij ook gelijk bij de 3 beste sportmannen van Nederland zit over dit jaar gezien. Als hij er wel bij had gezeten had hij, met zijn 0 zeges en zelfs 0 podiumplaatsen, een kampioen eruit gehouden.
Sport-in-beeld had inderdaad wel gekund ja. Voor sportman van het jaar vind ik het volkomen terecht dat hij niet is genomineerd en voor talent van het jaar ook wel een beetje (omdat hij dat vorig jaar al won en nu dan misschien niet meer als "talent" gezien wordt).quote:Op maandag 7 december 2015 13:50 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Beste rookie, beste persoonlijkheid, en beste inhaalactie van de gehele autosport... Als Knegt op veel slechtere schaatsen had gereden, had hij ook geen podiumplekken behaald vermoedelijk. Maar goed, dat is het lastige van F1; er kunnen slechts twee teams winnen dus hoe waardeer je een individuele prestatie?
Sportman van het jaar valt over te twisten. Maar niet bij de eerste tien wat betreft de sport-in-beeld waar op de vorige pagina over gediscussieerd werd? Een actie die de nummer 2 van de verkiezing in de autosport 10:1 verslaat?
quote:Wennemars noemt de verkiezing in deze vorm 'een gedrocht'. ,,Die criteria: de mondialiteit van een sport, prestatiedichtheid, impact in de samenleving, wat een geneuzel!
quote:Op maandag 7 december 2015 15:24 schreef Klopkoek het volgende:
[..]Ga toch lekker janken bij Sven Kramer man. Accepteer nou gewoon dat je in internationaal opzicht een josti op schaatsen ben geweest ivm een Lebron James. Je hebt gereden tegen Canadezen die niet goed genoeg waren voor de NHL, deze zin tien keer lezen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |