Zie ookquote:Zeker zestig doden bij schietpartijen en explosies in Parijs
Bij meerdere schietincidenten en explosies in Parijs zijn vrijdagavond zeker zestig doden en meerdere gewonden gevallen. De Franse president François Hollande heeft de noodtoestand uitgeroepen.
Volgens de Franse zender BFM TV is er sprake van zeker zes schietpartijen en drie explosies. De schietpartijen vonden plaats in verschillende arrondissementen in de Franse hoofdstad. Daarnaast werden explosies waargenomen in de buurt van het Stade de France in Saint-Denis, een voorstad van Parijs.
Eén van de schietpartijen vond plaats bij het Parijse theater Bataclan. Daar is momenteel een gijzeling gaande. Er zouden zo'n honderd gijzelaars worden vastgehouden, meldt AP op gezag van de politie. Volgens CNN zou het gaan om zo'n zes tot acht gijzelnemers.
Als reactie op de aanslagen heeft president Hollande de Franse grenzen gesloten. Hij roept iedereen in de omgeving van Parijs op om binnen te blijven.
Er zijn tweehonderd militairen de straten van Parijs op gestuurd om te helpen bij de beveiliging van de Franse hoofdstad. Dit meldt de Franse krant Le Monde op gezag van de plaatselijke commandant van de strijdkrachten.
Stade de France
In de buurt van het Stade de France vielen zeker drie doden. Een woordvoerder van de politie meldt dat het gaat om twee zelfmoordaanslagen en een bomaanslag. Bij deze incidenten raakten nog eens tientallen mensen gewond.
In het voetbalstadion speelde het Franse nationale elftal een vriendschappelijke wedstrijd tegen Duitsland. De explosies waren in het stadion hoorbaar. Desondanks werd de wedstrijd gewoon uitgespeeld. Na de wedstrijd stroomden supporters massaal het veld op.
President Hollande, die bij de wedstrijd aanwezig was, werd tijdens het duel door zijn beveiligers uit het stadion gehaald en in veiligheid gebracht bij het ministerie van Buitenlandse Zaken.
Reacties
Minister-president Mark Rutte is geschokt door de toestand in Parijs, zo liet hij weten. "Onze gedachten zijn bij de slachtoffers en hun nabestaanden. We volgen de situatie nauwlettend, ook via onze ambassade in Parijs, en de Fransen kunnen op onze steun rekenen."
Het terreurdreigingsniveau in Nederland blijft vooralsnog substantieel, aldus een woordvoerder van het ministerie van Veiligheid en Justitie.
De Amerikaanse president Barack Obama sprak van een "aanval tegen de mensheid". "Frankrijk is onze oudste bondgenoot en we staan aan hun kant in de strijd tegen terrorisme en terroristen", aldus de president, die nog niet wil speculeren over wie er verantwoordelijk is voor de aanslagen.
Ook de Britse premier David Cameron reageerde geschokt. "Onze gedachten zijn bij het Franse volk. We zullen alles doen wat we kunnen om te helpen."
Hoeveel noem jij precies "te veel"?quote:Op zaterdag 14 november 2015 02:35 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Ik ben wel klaar met dit soort geneuzel. Veel te veel moslims
Kan je wijten aan de religie, maar het aan de mens wijten lijkt me iets terechter.quote:zijn bijzonder slecht geïntegreerd in onze samenleving. De islam is een kutreligie; een agressieve, barbaarse religie die dood en verderf zaait.
Kortom: met 1 miljard verschillende interpretaties van de Koran kan je moeilijk een hele religie over een kam scherenquote:Een religie die vrouwen onderdrukt, die allerlei minderheden wil afslachten en die tot gruwelijke terreur lijdt.
Europa moet islam-vrij worden.
Als hij in een katholiek gezin was geboren dan was hij nu atheïst.quote:Op zaterdag 14 november 2015 02:37 schreef TwenteFC het volgende:
[..]
Jij bent een moslim omdat het met de paplepel is ingegoten, was je in een katholiek gezin geboren dan was je nu hoogstwaarschijnlijk katholiek geweest.
Zo debiel is religie, in het algemeen.
Zal wel daar ging het mij niet om, er zaten hier letterlijk 'end lösung' reacties tussen, dat kan gewoon niet.quote:Op zaterdag 14 november 2015 02:37 schreef EggsTC het volgende:
[..]
Probleem is dat racisme altijd maar 1 kant op kan.. en dat is van ons, naar de allochtonen...
Want zij zijn zo tolerant.
Veel pauper autochtone Nederlanders zijn ook bijzonder slecht geïntegreerd.quote:Op zaterdag 14 november 2015 02:35 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Ik ben wel klaar met dit soort geneuzel. Veel te veel moslims zijn bijzonder slecht geïntegreerd in onze samenleving. De islam is een kutreligie; een agressieve, barbaarse religie die dood en verderf zaait. Een religie die vrouwen onderdrukt, die allerlei minderheden wil afslachten en die tot gruwelijke terreur lijdt.
ELKE moslim die zulke gedachten er op nahoud is er 1 teveel. Die de sharia belangrijker vinden dan een grondwet, die hun vrouwen als minderwaardig zien en zodanig behandelen. Die eerwraak normaal vinden...quote:Op zaterdag 14 november 2015 02:38 schreef Ingolstadt het volgende:
[..]
Hoeveel noem jij precies "te veel"?
Mee eens.quote:Op zaterdag 14 november 2015 02:35 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Ik ben wel klaar met dit soort geneuzel. Veel te veel moslims zijn bijzonder slecht geïntegreerd in onze samenleving. De islam is een kutreligie; een agressieve, barbaarse religie die dood en verderf zaait. Een religie die vrouwen onderdrukt, die allerlei minderheden wil afslachten en die tot gruwelijke terreur lijdt.
True.quote:Op zaterdag 14 november 2015 02:39 schreef Voluptas het volgende:
Op de 1 of andere manier is mijn laatste post verwijderd door een mod, wat ik wilde zeggen:
mensen zijn moordlustige wezens. Check de miljoenen doden tijdens de slavernij tijden, die slavernij handel heeft miljoenen de levens gekost. De indianen die in Amerika werden vermoord. De miljoenen doden van joden. Bommen op syriers. Nu gestoorde zelf benoemde moslims die gaan schieten. Is religie het probleem? Nee, dat is symptoombestrijding. Kijk naar de kern, en dan zie je dat mensen gek in hun hoofd zijn. uitmoorden onder het mom van religie, idelogie of wat dan ook...betekent dat je zelf gek bent. En dan lezen dat mensen elkaar hier uitschelden omdat 1 wat aanhangt en de ander niet, vind ik vreemd. Aangezien zij de schuld geven aan nietszeggende dingen in mijn optiek. Het is beter om mensen apart te bekijken, ipv als grote groep. Anders wordt het probleem nooit opgelost
En te lui zijn om te werken etc.quote:Op zaterdag 14 november 2015 02:40 schreef hmmmz het volgende:
[..]
Veel pauper autochtone Nederlanders zijn ook bijzonder slecht geïntegreerd.
Als je hoort wat die allemaal roepen. Lachen op facebook als er bootjes met vluchtelingen zingen of roepen dat ze die mensen wel mogen afschieten. Ze pleiten voor dezelfde gruwelijkheden als waarvan ze de sharia-terroristen van beschuldigen. Eigenlijk verschillen ze niet zoveel van elkaar.
Mooi dat je je ware aard laat zien.quote:Op zaterdag 14 november 2015 02:38 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Vervelend hè, mensen die zeggen wat ze vinden. Ik houd het tenminste gewoon bij woorden. Kun je van die schijtmoslims niet zeggen.
Ik ben klaar met nuanceren, met problemen downplayen. De islam als zodanig een bron van terreur, geweld en grove mensenrechtenschendingen. Iedereen die zichzelf moslim noemt, gematigd of streng, kiest er met z'n volle verstand voor om deze bagger aan te hangen. Religie is een keuze. Wil je zonodig moslim zijn, ga dan fijn wonen in een moslimland.quote:Op zaterdag 14 november 2015 02:38 schreef Ingolstadt het volgende:
[..]
Hoeveel noem jij precies "te veel"?
[..]
Kan je wijten aan de religie, maar het aan de mens wijten lijkt me iets terechter.
[..]
Kortom: met 1 miljard verschillende interpretaties van de Koran kan je moeilijk een hele religie over een kam scheren
Als je mensen apart gaat bekijken ben je in het jaar 5000 nog niet klaar.quote:Op zaterdag 14 november 2015 02:39 schreef Voluptas het volgende:
Op de 1 of andere manier is mijn laatste post verwijderd door een mod, wat ik wilde zeggen:
mensen zijn moordlustige wezens. Check de miljoenen doden tijdens de slavernij tijden, die slavernij handel heeft miljoenen de levens gekost. De indianen die in Amerika werden vermoord. De miljoenen doden van joden. Bommen op syriers. Nu gestoorde zelf benoemde moslims die gaan schieten. Is religie het probleem? Nee, dat is symptoombestrijding. Kijk naar de kern, en dan zie je dat mensen gek in hun hoofd zijn. uitmoorden onder het mom van religie, idelogie of wat dan ook...betekent dat je zelf gek bent. En dan lezen dat mensen elkaar hier uitschelden omdat 1 wat aanhangt en de ander niet, vind ik vreemd. Aangezien zij de schuld geven aan nietszeggende dingen in mijn optiek. Het is beter om mensen apart te bekijken, ipv als grote groep. Anders wordt het probleem nooit opgelost
Zingen ze vals dan?quote:Op zaterdag 14 november 2015 02:40 schreef hmmmz het volgende:
[..]
Als je hoort wat die allemaal roepen. Lachen op facebook als er bootjes met vluchtelingen zingen of roepen dat ze die mensen wel mogen afschieten. Ze pleiten voor dezelfde gruwelijkheden als waarvan ze de sharia-terroristen van beschuldigen. Eigenlijk verschillen ze niet zoveel van elkaar.
Religie is een vorm van brainwashing. Maar zo kan ik nog meer dingen noemen. Ook geld is vorm van brainwashen.quote:Op zaterdag 14 november 2015 02:39 schreef Coco98 het volgende:
[..]
Als hij in een katholiek gezin was geboren dan was hij nu atheïst.
Doen, maar niet vergeten dat men keihard terug zal slaan.quote:Op zaterdag 14 november 2015 02:40 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Ik ben klaar met nuanceren, met problemen downplayen. De islam als zodanig een bron van terreur, geweld en grove mensenrechtenschendingen. Iedereen die zichzelf moslim noemt, gematigd of streng, kiest er met z'n volle verstand voor om deze bagger aan te hangen. Religie is een keuze. Wil je zonodig moslim zijn, ga dan fijn wonen in een moslimland.
Europa moet de islam de oorlog verklaren.
IS.quote:Op zaterdag 14 november 2015 02:41 schreef Blue_Panther_Ninja het volgende:
Is al bekend wie de aanslagen hebben gepleegd??
Lachen om verdrinkende vluchtelingen is van een compleet andere orde dan 160 mensen koelbloedig afslachten.quote:Op zaterdag 14 november 2015 02:40 schreef hmmmz het volgende:
[..]
Als je hoort wat die allemaal roepen. Lachen op facebook als er bootjes met vluchtelingen zingen of roepen dat ze die mensen wel mogen afschieten. Ze pleiten voor dezelfde gruwelijkheden als waar ze de sharia-terroristen van beschuldigen. Eigenlijk verschillen ze niet zoveel van elkaar.
Denkt elke moslim zoals jij beschrijft? Heb je daar een bron voorquote:Op zaterdag 14 november 2015 02:40 schreef EggsTC het volgende:
[..]
ELKE moslim die zulke gedachten er op nahoud is er 1 teveel. Die de sharia belangrijker vinden dan een grondwet, die hun vrouwen als minderwaardig zien en zodanig behandelen. Die eerwraak normaal vinden...
ELKE is er 1, veelste veel al.
Dat geldt niet voor een moslim. Er is Eén God en Mohammed is zijn profeet. Zoals beschreven in de Koran:P Jij moet dood.quote:Op zaterdag 14 november 2015 02:38 schreef Ingolstadt het volgende:
Kortom: met 1 miljard verschillende interpretaties van de Koran kan je moeilijk een hele religie over een kam scheren
IS zou het geclaimed hebben. Volgens iemand op Twitter.quote:Op zaterdag 14 november 2015 02:41 schreef Blue_Panther_Ninja het volgende:
Is al bekend wie de aanslagen hebben gepleegd??
Pauper?quote:Op zaterdag 14 november 2015 02:40 schreef hmmmz het volgende:
[..]
Als je hoort wat die allemaal roepen. Lachen op facebook als er bootjes met vluchtelingen zingen of roepen dat ze die mensen wel mogen afschieten. Ze pleiten voor dezelfde gruwelijkheden als waar ze de sharia-terroristen van beschuldigen. Eigenlijk verschillen ze niet zoveel van elkaar.
Je vind mn stelling racistisch? volgens mij is dit gewoon vanzelfsprekend als je in een moderne samenleving woont.quote:Op zaterdag 14 november 2015 02:41 schreef Rivalo het volgende:
[..]
Ik snap wel waarom jouw reacties verwijdert worden ja. Als je het niet snapt kun je het in de FB vragen.
Godverdomme jij bent ziekquote:Op zaterdag 14 november 2015 02:40 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Ik ben klaar met nuanceren, met problemen downplayen. De islam als zodanig een bron van terreur, geweld en grove mensenrechtenschendingen. Iedereen die zichzelf moslim noemt, gematigd of streng, kiest er met z'n volle verstand voor om deze bagger aan te hangen. Religie is een keuze. Wil je zonodig moslim zijn, ga dan fijn wonen in een moslimland.
Europa moet de islam de oorlog verklaren.
Dit probleem zal ook nooit opgelost worden, jammer genoeg.quote:Op zaterdag 14 november 2015 02:39 schreef Voluptas het volgende:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |