abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_157544470
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 november 2015 12:48 schreef Lichtkogel het volgende:

Wat jij je niet realiseert is dat Zionisme niet hetzelfde is als het Jodendom.

Zionisme is een supremistische politieke beweging.
Jodendom is een volk/geloof

VEEL Joden protesteren zelf tegen het Zionisme, zoals ik al TIG keer heb laten zien.

Wanneer dringt het bovenstaande nou eens tot je door?
Ten eerste Lichtkogel. Je mag geloven wat je wil geloven hoor. Maar we houden wel bij de feiten. Ik merk dat je weinig van het Joodse religie af weet.

1. Het Jodendom is een religie dat in de loop der tijden is ontstaan. Het huidige Rabbijns Jodendom is wat wij nu kennen. Deze komt van de farizeeën die het hebben 'overleefd'
Vroeger ( voor de 7e eeuw ) was er geen echt Jodendom. Men kan spreken van Jodendommmen en verschillende soorten wetten. Maar uiteindelijk is het rabbijns Jodendom een vaststaande religie geworden. De rest van Jodendommmen zijn of uitgewist of kleinschalig verder gegaan of opgelost in de Islam

Zionisme is een heel ruim begrip. Zoals ik mensen honderd keer probeer duidelijk te maken : God van de OT zegt niet alleen dat Israel als volk heilig is maar ook land heilig is. De schrijvers van het oude testament verbindt land en volk dus samen in één geheel : Zion
Snap je?

Zionisme komt dus eigenlijk uit de oude testament. Zionisme is niet ontstaan bij Herzl. Maar er onstond wel andere dingen. Zoals Atheisme. Dat drong allemaal door ook in de Joodse burgers. De vrijheids mars in 1848. Joden gingen zich dan ook minder vasthouden aan het idee dat zij het uitverkorene volk waren. Baarden schoorden ze af. Messias concept was minder belangrijk enzvoort. Ze werden verlicht door Europa eigenlijk. Nou en uit die Joodse verlichting kwamen ook weer leuke nieuwe ideeën.
Zionisme is niet iets wat tastbaar is. Je hebt politieke zionisme, religieus zionisme, sociale zionisme. Eigenlijk sinds de Joodse verlichting zijn er enorme stromingen binnen zionisme onstaan. Geen enkele eenheid. Maar hey de uitsrpaak is er niet voor niets : waar 2 joden zijn zijn 3 meningen

2. Joden die tegen Zionisme strijden doen dit omdat hun religieuze dogma dat voorschrijft. Niet de bijbel. Laat ik het anders zeggen. Een zeer belangrijke rabbijnse leider had een religieus verbod ingesteld dat Joden niet naar Palestina mochten gaan want .....en nu komt het : de messias zal hen brengen. Maar tegenover zijn mening waren nog vele andere religieuze leiders die totaal niet met hem eens waren. Die riepen juist op om naar het land te gaan want dat was het allergrooste gebod! Ik heb het over de middeleeuwen trouwens.

Nou waarom mochten de Joden niet Palestina in volgens de religieuze leiders in de middeleeuwen? Nou vrij simpel en logisch. Je kent geschiedenis wel he? Jezus enzo. En de verwoesting Tempel , romeinen enzo. De Israelieten vochtten nogal graag. Zij wilden af van die onderdrukking. Het ging er bloederig aan toe. Maar dat was in die tijd zo. Daar werd niet onderhandeld aan een tafel via VN. Nee dat ging met de zwaard

Maar ja het lukte de Israelieten maar niet om de ROmeinen weg te krijgen. In het jaar 132 kwam een bloederige opstand. Bar Kosiba was de Joodse aanvoeder. Maar na jaren vechten werd deze opstand keihard neergeslagen. De zoveelste. In het jaar 135 lag het land in puin. En in bloed. Ook bij de Romeinen zware verliezen. En de Romeinen hadden er wel schoongenoeg van die Israelieten. Dus in het jaar 135 veranderden zij de naam Judea ( wat Joden betekent) in Syria Paleastina om zo te laten zien dat ze het beu waren. Tja. Logisch toch?

Maar de Israelieten bleven het toch proberen. Tot in de 8ste eeuw bleven ze strijden om hun land (terug) te krijgen. Maar elke keer mislukte het. Met de staart tussen de benen.

Ze waren verdrietig. Hun land kwijt. Hun heilig land. Waarom toch? Nou dachten een aantal geleerden ; wij luisteren niet goed naar God.
En anderen zeiden : nou als het op die manier niet lukt ( militair) dan moet de Messias dat wel doen!
ja , veel arme inwoners waren het ermee eens. Inderdaad , zeiden ze " de Messias komt dat wel doen want die zal alles wel herstellen "
En riepen de meute : " wanneer dan?" en de geleerden zeiden " vandaag! Maar als het niet vandaag is dan wel morgen, over overmogen of volgend jaar of ...."

Joden die tegen de staat zijn ( niet tegen Zionisme an sich) is een kleine groep. Die zeer orthodox is. Allemaal Europees trouwens. Je hoort weleens gekke verhalen over hen. Religie gekkies zouden wij ze op FOK!forum noemen normaliter maar als het gaat om staat Israel zijn het ineens de juiste joden. Apart.

3. Er bestaat geen Joodse volk. Kun jij mij in de oud testament aanwijzen waar Joden staat? Ik moet de eerste nog tegenkomen. Ik zie het in iedergeval niet.

Verder moet je geloven wat je wil maar ik zou mij eerst verdiepen in de bijbel en het Jodendom(s) en halacha's ( allemaal) voordat je dit roept. En nee ik ben geen hasbarah troll (wat ik een ongelofelijk zwakke vorm van discussie vind) , men moet zich eerst verdiepen in de termen waarmee men mee strooit of gewoon mond dicht houden want je komt nu erg dom over.

Verder mag je geloven over NWO of complotten. Daarin houd ik je niet in tegen. Maar ik zal mij wel verdiepen in de bijbel, het Hebreeuws voordat je dit soort onzin gaat roepen.

Fijne dag
pi_157544565
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 november 2015 13:51 schreef nikao het volgende:
En aangezien jij anderen zo graag de les leest maar even een hoog nodig koekje van eigen deeg;
Kijk es naar Socrates:
"pse se nihil scire id unum sciat"
Dat noemen ze ook wel 'slim genoeg om zijn eigen domheid te begrijpen'.

En die begrijp ik zeker.

[ Bericht 22% gewijzigd door Dance99Vv op 14-11-2015 14:28:03 ]
-
pi_157544656

Met deze baas begon het allemaal. _O_ O+
pi_157544677
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 november 2015 13:58 schreef Lichtkogel het volgende:

[..]

En die begrijp ik zeker. Echter, mag ik je alsnog adviseren toch even de tijd te nemen om de documentaire te kijken... al is het alleen maar om mij van mijn ongelijk aan te tonen?

Er is al genoeg over die docu gezegd in andere topics. (en ja ik heb een begin gemaakt en hele stukken gekeken. )
Je staat duidelijk niet open voor de argumenten en lijkt me totaal onzinnig die discussie opnieuw te voeren.

Maar wat dit ook maar IETS te maken heeft met het feit of je wel of niet ALLE wijsheid in pacht kan hebben ontgaat mij TOTAAL.

[ Bericht 5% gewijzigd door Dance99Vv op 14-11-2015 14:24:52 ]
pi_157544700
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 november 2015 13:58 schreef Lichtkogel het volgende:
Nee. Je plakt er gelijk het etiket 'domheid' op. Dat is jammer, en mist juist totaal het punt. Wijsheid is juist weten wat je niet weet. Inzicht daarin hebben. Dat heeft niets met domheid te maken.
pi_157544759
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 november 2015 17:55 schreef Lichtkogel het volgende:
waarin ook een pentagram te trekken valt, wanneer de 6 punten met elkaar verbonden worden.
:D _O- :')!!!

Topic niet waard om verder te lezen dus als dit het niveau is.
I feel kinda Locrian today
pi_157544797
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 november 2015 13:53 schreef Szikha2 het volgende:

3. Er bestaat geen Joodse volk. Kun jij mij in de oud testament aanwijzen waar Joden staat? Ik moet de eerste nog tegenkomen. Ik zie het in iedergeval niet.

Volgens de Jerusalem Post zien de Joden zichzelf dus wel als een ras:
======================================================
Jews: A religious group, people or race?

Prof. Ostrer publishes new book that explores the genetic, environmental basis of the Jewish people.

(verderop in het artikel staat het volgende)

The belief that Jews constitute a religious, rather than ethnic or racial group in the US and other Western countries is widespread.

“Jewish” was never a category for race in the US Census, Ostrer notes, even though genetic studies “would seem to refute this...

http://www.jpost.com/Envi(...)group-people-or-race <=====
=================================================================

Vandaar dat Israël dus ook het striktste immigratiebeleid ter wereld hanteert (op Noord-Korea na dan..), omdat de Zionisten een puur Joodse staat willen creëeren. In tegenstelling tot het feit dat wij overstroom worden door miljoenen mensen van allerlei culturen om ons uit te schakelen.
Zoals ik al vele malen heb gezegd: nieuwkomers vind ik prima, echter met mate, en dus niet zoals het nu gaat door de sluizen naar onze gebieden wagenwijd open te zetten.
-
pi_157544808

[ Bericht 100% gewijzigd door Lichtkogel op 14-11-2015 14:10:06 ]
-
  zaterdag 14 november 2015 @ 14:13:05 #209
435304 Izzy73
Read the signs!
pi_157544863
De Elite zou stiekem rituelen uitoefenen om de Egyptische Goden te eren. Kijk maar hoeveel verwijzingen en monumenten er zijn die uit de tijd van de Egyptenaren stammen. Obelisken uit Egypte verspreid in grote steden over heel de wereld. De bekende Piramide die we overal terug vinden etc. zelfs de troon van Koningin Elisabeth zit vol met Egyptische symbolen. :7
If you are ready to wake up, you are going to wake up.
If you're not you are going to stay pretending that you are just a poor little me.
pi_157544967
quote:
18s.gif Op zaterdag 14 november 2015 14:13 schreef Izzy73 het volgende:
De Elite zou stiekem rituelen uitoefenen om de Egyptische Goden te eren. Kijk maar hoeveel verwijzingen en monumenten er zijn die uit de tijd van de Egyptenaren stammen. Obelisken uit Egypte verspreid in grote steden over heel de wereld. De bekende Piramide die we overal terug vinden etc. zelfs de troon van Koningin Elisabeth zit vol met Egyptische symbolen. :7
Je vindt cultuurelementen terug uit alle periodes uit de geschiedenis, afhankelijk van de invloed van de cultuur wat meer van de een dan van de ander, maar is dat bijzonder of verwonderlijk? Lijkt mij absoluut niet toch?
Of vinden we het dan ook al symboliek dat veel van onze woorden uit het Latijn of Grieks komen?
pi_157545073
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 november 2015 10:56 schreef Lichtkogel het volgende:

[..]

Is dat zo? De film is uit 1984, Kennedy is vermoord in 1963?
Ja, Wes Craven had het in 1907 al liggen:+ Nee, gekheid. Ik snap gewoon niet dat je overal wat achter zoekt. Concentreer je gewoon op de echt onverklaarbare complotten, en creëer niet elk topic een nieuwe
pi_157545249
Om mijn standpunten wat kracht bij te zetten met wat voor een demonische elite wij te maken hebben, zullen we even verder in Washington moeten kijken.

Als we bijvoorbeeld de obelisk nemen:

En zien dat de lengte van deze obelisk 666(0) inch is, dan weten we wel waar dat symbool voor staat he?

Tevens, wanneer we kijken naar de demoon die men vereert, genaamd Baphomet....

====================================
Decoding the symbols on Satan's statue
By James Morgan BBC News, Washington DC
http://www.bbc.com/news/magazine-33682878

.... en zien dat George Washington ook zo afgebeeld wordt....

Dan moet het zo toch wel al wat duidelijker worden of niet?
-
  zaterdag 14 november 2015 @ 14:41:09 #213
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_157545361
Nogmaals? En nu? In een hoekje huilen? Angstig leven? Omdat symbolen?
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
  zaterdag 14 november 2015 @ 14:42:42 #214
189978 controlaltdelete
Ik reageer niet op trollen
pi_157545386
Over obelisk gesproken: Vergeet de Naald in Apeldoorn niet, daar waar Karst Tates tegenaan knalde

Als je in discussie gaat met een trol, wint hij. Als je een trol beledigt, wint hij. Als je tekeer gaat tegen een trol, wint hij. Het enige waar trollen niet tegen kunnen, is te worden genegeerd.
pi_157545401
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 november 2015 14:34 schreef Lichtkogel het volgende:
Om mijn standpunten wat kracht bij te zetten met wat voor een demonische elite wij te maken hebben, zullen we even verder in Washington moeten kijken.

Als we bijvoorbeeld de obelisk nemen:

[ afbeelding ]

En zien dat de lengte van deze obelisk 666(0) inch is, dan weten we wel waar dat symbool voor staat he?

[ afbeelding ]

Tevens, wanneer we kijken naar de demoon die men vereert, genaamd Baphomet....

[ afbeelding ]
Decoding the symbols on Satan's statue
By James Morgan BBC News, Washington DC
http://www.bbc.com/news/magazine-33682878

[ afbeelding ]

.... en zien dat George Washington ook zo afgebeeld wordt....

[ afbeelding ]

Dan moet het zo toch wel al wat duidelijker worden of niet?
Je knipt en plakt een eind weg, zonder de tekst te lezen lijkt het wel. Het is geen 666 inch, maar 6660 inch. Past niet in jouw plaatje, daarom laat je de nul weg?

Tevens zit Baphomet in kleermakerszit, en doet Washington dit niet. Ook houdt Washington maar een vinger in de lucht, en Baphie steeds twee.

Tevens is Baphie een verzinsel, om tempeliers in diskrediet te brengen. Ze zijn zwaar mishandeld voordat ze toegaven dat ze afgoden aanbaden (om die mishandelingen te stoppen uiteraard). https://nl.wikipedia.org/wiki/Baphomet

Een beetje inlezen in de materie graag, en niet al die complottisten geloven die geld verdienen aan sneue figuren.

Groetjes
pi_157545422
quote:
5s.gif Op zaterdag 14 november 2015 14:41 schreef Copycat het volgende:
Nogmaals? En nu? In een hoekje huilen? Angstig leven? Omdat symbolen?
De symboliek is slechts een uiting en bevestiging van hun macht.

De bedoeling is dat meer mensen dit gaan inzien om zodoende een idee te krijgen waar we mee te maken hebben en dat onze politiek bestuurd wordt door een elite die boven hen staat.
-
pi_157545434
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 november 2015 14:42 schreef controlaltdelete het volgende:
Over obelisk gesproken: Vergeet de Naald in Apeldoorn niet, daar waar Karst Tates tegenaan knalde

[ afbeelding ]
Precies ja, heel apart was dat.
-
pi_157545545
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 november 2015 14:43 schreef Foppe1986 het volgende:

[..]

Je knipt en plakt een eind weg, zonder de tekst te lezen lijkt het wel. Het is geen 666 inch, maar 6660 inch. Past niet in jouw plaatje, daarom laat je de nul weg?

Tevens zit Baphomet in kleermakerszit, en doet Washington dit niet. Ook houdt Washington maar een vinger in de lucht, en Baphie steeds twee.

Tevens is Baphie een verzinsel, om tempeliers in diskrediet te brengen. Ze zijn zwaar mishandeld voordat ze toegaven dat ze afgoden aanbaden (om die mishandelingen te stoppen uiteraard). https://nl.wikipedia.org/wiki/Baphomet

Een beetje inlezen in de materie graag, en niet al die complottisten geloven die geld verdienen aan sneue figuren.

Groetjes
De nul staat voor 'niets'. Het gaat om de 666 wat ervoor staat.

En jij wou zeggen dat het beeld van George Washington geen gelijkenissen treft met die van Baphomet?

Hier heb ik er nog een paar voor je:

Ook al zal Georgina waarschijnlijk geen idee hebben wat ze uitbeeld...
-
pi_157545591
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 november 2015 14:51 schreef Lichtkogel het volgende:

[..]

En jij wou zeggen dat het beeld van George Washington geen gelijkenissen treft met die van Baphomet?

Hier heb ik er nog een paar voor je:

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Omdat het gewoon een pose is waar helemaal niets achter te zoeken is?
pi_157545635
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 november 2015 14:54 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Omdat het gewoon een pose is waar helemaal niets achter te zoeken is?
Zoek de verschillen en onthou daarbij bij wie de media in de wereld in handen hebben en bepalen wat jij allemaal te zien/horen/lezen krijgt...

-
pi_157545663
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 november 2015 14:51 schreef Lichtkogel het volgende:

[..]

Dus als ik jou 500 euro verschuldigd ben en ik betaal 5 dan is dat goed? Want die twee nullen staan voor niets...

quote:
Dat wil ik zeggen ja, jij kijkt naar oppervlakkigheden en doet alsof het duidelijk een op een overeenkomt. Waarschijnlijk omdat je zo tijd kan verspillen aan satanisme en dergelijke, en je anders niets te doen hebt.

quote:
Jij hebt geen idee wat ze uitbeelden, je weet namelijk niet hun beweegredenen.

Alles wat jij zegt heb ik al een voor een gezien bij andere mensen hier op dit forum. Kan niks anders doen dan lachen en denken "de mens ziet verbanden die er niet zijn". Het probleem alleen is dat mensen die geloven in complottheorieën doen alsof zij de waarheid in pacht hebben, en de rest van de mensheid is ziende blind en horende doof. Die hoogmoed kom je bij gelovigen vaak ook tegen, maar bij zij die weten dat ze niks weten veel minder.
  zaterdag 14 november 2015 @ 15:00:25 #222
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_157545700
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 november 2015 14:44 schreef Lichtkogel het volgende:

De bedoeling is dat meer mensen dit gaan inzien om zodoende een idee te krijgen waar we mee te maken hebben en dat onze politiek bestuurd wordt door een elite die boven hen staat.
En dan?
pi_157545714
Hier nog meer symboliek van de elite:

http://consciousreporter.(...)ati-sign-300x229.jpg

Kledinglijn van Jay-Z:

Madonna:

En hier heel de popsterrenclub bij elkaar:

-
  zaterdag 14 november 2015 @ 15:02:16 #224
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_157545730
Thierry Mugler ook al!
Is niets dan meer heilig in deze verrotte wereld?
pi_157545736
quote:
5s.gif Op zaterdag 14 november 2015 15:00 schreef Copycat het volgende:

[..]

En dan?
Kan de mensheid gered en bevrijd worden van de economische slavenketting van de elite, die steeds strakker komt te zitten.
-
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')