Als je i.p.v die 45 boeken alleen de aanvullende literatuur had gelezen had je die tijd dus wel gehadquote:Op donderdag 12 november 2015 19:42 schreef Disana het volgende:
[..]
Wij hadden helemaal geen tijd voor die aanvullende literatuur. Het was simpelweg lezen geblazen.
Je hebt gelijk hoor, inzicht is beter als je de stof wilt waarderen.quote:Op donderdag 12 november 2015 19:47 schreef Ryon het volgende:
[..]
Als je i.p.v die 45 boeken alleen de aanvullende literatuur had gelezen had je die tijd dus wel gehadJe docent zal ongetwijfeld verbaasd zijn geweest dat niemand dat zo aanpakte. Sowieso kan niemand (en zeker geen 17-jarige) de volledige inhoud van 45 boeken onthouden,
Hoofdzaken, bijzaken en weten waarom het mooi is. Daar gaat het om.
Ik las in het examenreglement dat voor het vak Literatuur (daar zaten zowel Engels als Nederlands in) het minimumcijfer een 4 was. Dat kon ik prima hebben qua andere cijfers, dus vervolgens heb ik geen boek verslagen meer gemaakt en ook de boeken niet gelezen. Het jaar na mij werd de sluiproute dichtgetimmerd.quote:Op donderdag 12 november 2015 19:16 schreef robin007bond het volgende:
Ik heb zelfs ooit iemand betaald om een boekverslag voor me te maken.
Haha, smiesterd.quote:Op donderdag 12 november 2015 19:50 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Ik las in het examenreglement dat voor het vak Literatuur (daar zaten zowel Engels als Nederlands in) het minimumcijfer een 4 was. Dat kon ik prima hebben qua andere cijfers, dus vervolgens heb ik geen boek verslagen meer gemaakt en ook de boeken niet gelezen. Het jaar na mij werd de sluiproute dichtgetimmerd.
Dat kan ik me voorstellen, want zij zagen natuurlijk graag allemaal goede resultaten.quote:Op donderdag 12 november 2015 19:54 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Mijn ouders waren behoorlijk boos toen ze daar achter kwamen bij mijn diploma-uitreiking.
Toch wel heerlijk hoe je nu PVV'ers ineens ziet pleiten tegen generaliseren. Het moet niet gekker worden!quote:Op donderdag 12 november 2015 19:58 schreef Kosmoproleet het volgende:
NWS / 'Oud-PVV-parlementariër (35) dwong meisjes tot seks'
Is uw dochter 15, dan is ze gebruiksklaar voor de PVV
Artikel 50 hé. Voor de echte harde kern van de PVV is 15 al te oud waarschijnlijk.quote:Op donderdag 12 november 2015 19:58 schreef Kosmoproleet het volgende:
NWS / 'Oud-PVV-parlementariër (35) dwong meisjes tot seks'
Is uw dochter 15, dan is ze gebruiksklaar voor de PVV
Oké. Je hebt al een geschiedenis met het posten van vage stripjes zonder clou of enige betekenis maar dit is wel echt weer een stap verder. Nog even en het begint absurdistisch te worden.quote:
Die glimlach maakte zeker alles goed?quote:Op donderdag 12 november 2015 20:00 schreef Kosmoproleet het volgende:
O jullie hebben een gezellig nostalgisch momentje.
Ik was te laat voor mijn mondeling Nederlands, omdat ik het verkeerd had genoteerd in mijn agenda.
Docent was not amused. Eveneens te laat voor mondeling Engels (alles ging verkeerd die dag) maar die docent vond de situatie hilarisch.
Deze situatie werd ook genoemd in mijn diploma-uitreiking. Naast het feit dat ik de liefste glimlach van de school had.
Ik snap hem niet, snap jij hem?quote:Op donderdag 12 november 2015 20:01 schreef Ryon het volgende:
[..]
Oké. Je hebt al een geschiedenis met het posten van vage stripjes zonder clou of enige betekenis maar dit is wel echt weer een stap verder. Nog even en het begint absurdistisch te worden.
Voor de één wel, voor de ander niet, bleek.quote:Op donderdag 12 november 2015 20:01 schreef Disana het volgende:
[..]
Die glimlach maakte zeker alles goed?
Het zal wel weer aan mij liggen.quote:
Mja, voor zoiets hoor je ook gewoon aanwezig te zijn, maar toch, je doet het niet expres.quote:Op donderdag 12 november 2015 20:03 schreef Kosmoproleet het volgende:
[..]
Voor de één wel, voor de ander niet, bleek.
Oh, dan ligt het dus niet aan mij.quote:Op donderdag 12 november 2015 20:03 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Het zal wel weer aan mij liggen.
Dit is -exact- de reden waarom ik je de trofee voor user met een compleet ontbrekend gevoel voor humor heb geschonken.quote:
Yes.quote:Op donderdag 12 november 2015 20:04 schreef Disana het volgende:
[..]
Mja, voor zoiets hoor je ook gewoon aanwezig te zijn, maar toch, je doet het niet expres.
Twee vingers in je reet eerder.quote:Op donderdag 12 november 2015 20:11 schreef Kosmoproleet het volgende:
Als jullie nou een Tofik Dibi troffee hadden gemaakt had ik die met twee vingers in mijn neus gewonnen.
Dat spreekt ook vanzelf, er is ineens zoveel voor ze veranderd. Maar kinderen zijn soepel.quote:Op donderdag 12 november 2015 20:20 schreef betyar het volgende:
[..]
Ook weer meer papa. Kinderen doen het goed al zie je het verdriet wel.
Dat zal je leren.quote:Op donderdag 12 november 2015 19:31 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Ja, zo bekeken had ik nog geluk. Kreeg er wel een anderhalf duizend regels Plato voor terug.
quote:Op donderdag 12 november 2015 20:15 schreef Ryon het volgende:
[ afbeelding ]
Het zal wel aan het gebrek aan humor bij de Amerikanen liggen.
Met genoegen gedaan. Had een fantastische docent.quote:
Dit is de eerste die ik wel sterk vind.quote:Op donderdag 12 november 2015 20:19 schreef Ryon het volgende:
[ afbeelding ]
4 / 10
Ik geef het nog een paar pogingen.
quote:Op donderdag 12 november 2015 20:01 schreef Ryon het volgende:
[..]
Oké. Je hebt al een geschiedenis met het posten van vage stripjes zonder clou of enige betekenis maar dit is wel echt weer een stap verder. Nog even en het begint absurdistisch te worden.
quote:
quote:Op donderdag 12 november 2015 20:03 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Het zal wel weer aan mij liggen.
Hmmm.. Oké.quote:Op donderdag 12 november 2015 20:05 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Dit is -exact- de reden waarom ik je de trofee voor user met een compleet ontbrekend gevoel voor humor heb geschonken.
Ik snap wel wat erin staat, maar ik vind het gewoon totaal niet grappig. Het zal niet mijn humor zijn, ofzo.quote:Op donderdag 12 november 2015 20:26 schreef robin007bond het volgende:
[..]
[..]
[..]
[..]
Hmmm.. Oké.
Mises is een libertarische denktank, dus vandaar dat het op alle boekjes staat. Daarnaast staan de Koch-brothers bekend om hun libertarische denkbeelden en het ontkennen van global warming (terwijl ze zelf profijt hebben van het ontkennen daarvan...). Ook het gedweep met wapens, je kent het wel.
Even zo nu en dan corrigeren en het gaat prima. De badkamervloer hadden ze helemaal nat gemaakt, "Nu gaat dit van jullie speeltijd af want papa moet dit schoonmaken". Kwamen ze uit bad en gingen het zelf met wat handdoeken opruimen.quote:Op donderdag 12 november 2015 20:21 schreef Disana het volgende:
[..]
Dat spreekt ook vanzelf, er is ineens zoveel voor ze veranderd. Maar kinderen zijn soepel.
Hmm.. Dat zou kunnen. Smaken verschillen!quote:Op donderdag 12 november 2015 20:26 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Ik snap wel wat erin staat, maar ik vind het gewoon totaal niet grappig. Het zal niet mijn humor zijn, ofzo.
Ik snapte hem volledig maar hij was gewoon op geen enkele manier grappig.quote:Op donderdag 12 november 2015 20:26 schreef robin007bond het volgende:
[..]
[..]
[..]
[..]
Hmmm.. Oké.
Mises is een libertarische denktank, dus vandaar dat het op alle boekjes staat. Daarnaast staan de Koch-brothers bekend om hun libertarische denkbeelden en het ontkennen van global warming (terwijl ze zelf profijt hebben van het ontkennen daarvan...). Ook het gedweep met wapens, je kent het wel.
Hmmm....@mtpotrmhaioerh tjvg b Vreeeeemd! Grapje hoor Kaas. Iedereen heeft een andere smaak.quote:Op donderdag 12 november 2015 20:31 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Ik snapte hem volledig maar hij was gewoon op geen enkele manier grappig.
Als dit je smaak is bewijst dat maar weer eens het nut van degelijk literatuuronderwijs op scholen om een beetje goede smaak te kweken.quote:Op donderdag 12 november 2015 20:33 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Hmmm....@mtpotrmhaioerh tjvg b Vreeeeemd! Grapje hoor Kaas. Iedereen heeft een andere smaak.
quote:Op donderdag 12 november 2015 20:35 schreef Ryon het volgende:
[..]
Als dit je smaak is bewijst dat maar weer eens het nut van degelijk literatuuronderwijs op scholen om een beetje goede smaak te kweken.
Extra reden waarom je gewoon lekker bij D66 thuishoort.quote:Op donderdag 12 november 2015 20:36 schreef robin007bond het volgende:
Echt elitair mannetje ben je Ryon.
Nee.quote:Op donderdag 12 november 2015 20:36 schreef robin007bond het volgende:
Echt elitair mannetje ben je Ryon.Iedereen heeft recht op zijn eigen vorm van humor.
Slaat dat terug op Tofik?quote:
quote:Op donderdag 12 november 2015 20:41 schreef Ryon het volgende:
Moet ik erbij zeggen dat de caroontinsten op Joop.nl ook een zwaar leven hebben. Het volgende pareltje is bijvoorbeeld maar 1x gedeeld en nog niet eens 820x bekeken:
[ afbeelding ]
Wat dus betekent dat echt helemaal niemand hem grappig vindt. Gemiddelde post in dit topic scoort waarschijnlijk al beter.
Ook wel 88000 keer gezien.quote:Op donderdag 12 november 2015 20:44 schreef Monolith het volgende:
Dit is dan wel weer een leuke politieke comic.
[ afbeelding ]
Ja dat is sneu, maar ik vind de cartoons op Joop echt nooit om te lachen. Ze kunnen er beter mee ophouden.quote:Op donderdag 12 november 2015 20:41 schreef Ryon het volgende:
Moet ik erbij zeggen dat de caroontinsten op Joop.nl ook een zwaar leven hebben. Het volgende pareltje is bijvoorbeeld maar 1x gedeeld en nog niet eens 820x bekeken:
[ afbeelding ]
Wat dus betekent dat echt helemaal niemand hem grappig vindt. Gemiddelde post in dit topic scoort waarschijnlijk al beter.
Klassieker inderdaad. Deze beter?quote:Op donderdag 12 november 2015 20:45 schreef Kosmoproleet het volgende:
[..]
Ook wel 88000 keer gezien.
Alleen maar omdat het mij aanspreekt!quote:Op donderdag 12 november 2015 20:47 schreef Monolith het volgende:
[..]
Klassieker inderdaad. Deze beter?
http://www.pidjin.net/2015/10/07/backpack-to-school/
Hihi.quote:Op donderdag 12 november 2015 20:47 schreef Monolith het volgende:
[..]
Whehe.quote:Op donderdag 12 november 2015 20:47 schreef Monolith het volgende:
[..]
In wat voor bui ben je dan? Misschien weten ze daar ook wel een mopje bij.quote:Op donderdag 12 november 2015 20:50 schreef Kosmoproleet het volgende:
Wel oké trouwens. Ben momenteel niet in een melige bui.
Achja, Joop over het algemeen is al lachwekkend, daar hoef je echt niet helemaal naar de slechte comics te gaan.quote:Op donderdag 12 november 2015 20:41 schreef Ryon het volgende:
[ afbeelding ]
Slaapbui.quote:Op donderdag 12 november 2015 20:52 schreef Disana het volgende:
[..]
In wat voor bui ben je dan? Misschien weten ze daar ook wel een mopje bij.
Links en lachen gaat niet echt samen.quote:Op donderdag 12 november 2015 20:46 schreef Disana het volgende:
[..]
Ja dat is sneu, maar ik vind de cartoons op Joop echt nooit om te lachen. Ze kunnen er beter mee ophouden.
Correct.quote:Op donderdag 12 november 2015 21:01 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Links en lachen gaat niet echt samen.
Die beviel me dan weer wel. Wist je dat sommige merken die ketchup maken zo weinig tomaten bevatten dat ze niet meer als dusdanig geclassificeerd mogen worden? Even een leuk feitje tussendoor.quote:Op donderdag 12 november 2015 20:57 schreef Monolith het volgende:
Over ketchup gesproken.
http://www.pidjin.net/2013/09/26/clean-job/
Heavy shit dit. Niet best.. Niet best..quote:
Valt wel mee, de meeste goede politieke satire is toch wat linksig.quote:Op donderdag 12 november 2015 21:01 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Links en lachen gaat niet echt samen.
Hoe heten die dan wel?quote:Op donderdag 12 november 2015 21:03 schreef KetchupFTW het volgende:
[..]
Die beviel me dan weer wel. Wist je dat sommige merken die ketchup maken zo weinig tomaten bevatten dat ze niet meer als dusdanig geclassificeerd mogen worden? Even een leuk feitje tussendoor.
Nou, niet alleen de low-qualité ketchup, zelfs Heinz in sommige landen!4quote:
Ben jij nou een Chinees?quote:Op donderdag 12 november 2015 19:50 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Ik las in het examenreglement dat voor het vak Literatuur (daar zaten zowel Engels als Nederlands in) het minimumcijfer een 4 was. Dat kon ik prima hebben qua andere cijfers, dus vervolgens heb ik geen boek verslagen meer gemaakt en ook de boeken niet gelezen. Het jaar na mij werd de sluiproute dichtgetimmerd.
quote:Op donderdag 12 november 2015 21:11 schreef KetchupFTW het volgende:
Dus ik wil volgend jaar met een rechtenstudie beginnen, is het echt een vereiste dat ik minstens een 9.5 sta aan het einde van mijn master voor een degelijk baantje met een iets hoger salaris dan een tweederangs medewerker bij McDonalds? Dat gevoel krijg ik als ik door school & studie heen ga.
Ja ik had nog gereageerd op dat topic, daar waren ook alle haters.quote:Op donderdag 12 november 2015 21:18 schreef Ryon het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Deze chick heeft slechts twee masters gedaan waarvan er maar summa cum laude is en nog niet eens een 9.5 staat en ook zij heeft gewoon een baan gevonden. Alleen dan wel weer bij de universiteit.
Waarom? Worden advocaten tegenwoordig niet serieus meer genomen?quote:Op donderdag 12 november 2015 21:18 schreef Monolith het volgende:
Rechten is natuurlijk sowieso een slecht idee als je hier nog serieus genomen wilt worden.
Dat woord hoort daar niet.quote:
Maar wie wil dat nou? Dat zou pas een slecht idee zijn.quote:Op donderdag 12 november 2015 21:18 schreef Monolith het volgende:
Rechten is natuurlijk sowieso een slecht idee als je hier nog serieus genomen wilt worden.
Volgens mij wordt Gerard Spong nog wel eens serieus genomen.quote:Op donderdag 12 november 2015 21:19 schreef KetchupFTW het volgende:
[..]
Ja ik had nog gereageerd op dat topic, daar waren ook alle haters.
[..]
Waarom? Worden advocaten tegenwoordig niet serieus meer genomen?
2/10.quote:Op donderdag 12 november 2015 21:25 schreef Monolith het volgende:
[..]
Volgens mij wordt Gerard Spong nog wel eens serieus genomen.
En die andere dan, in die mooie pakkies.quote:
Eriksd?quote:Op donderdag 12 november 2015 21:29 schreef KetchupFTW het volgende:
[..]
En die andere dan, in die mooie pakkies.
Doedens?quote:Op donderdag 12 november 2015 21:29 schreef KetchupFTW het volgende:
[..]
En die andere dan, in die mooie pakkies.
Die heeft mooie klokkies.quote:
Glimlach.quote:Op donderdag 12 november 2015 21:04 schreef Disana het volgende:
[..]
Ik zie alleen maar flauwe slaapmopjes
[ afbeelding ]
Hebben die rechten gestudeerd?quote:Op donderdag 12 november 2015 21:37 schreef TitusPullo het volgende:
Bij McDonald's draagt iedereen een mooi pakkie.
Filosofie doorgaans.quote:Op donderdag 12 november 2015 21:37 schreef KetchupFTW het volgende:
[..]
Hebben die rechten gestudeerd?
Ik werd laatst in een klein restauranttje bediend door een dame in een joggingbroek en tot mijn eigen verbazing vond ik dat toch wel minder chill.quote:Op donderdag 12 november 2015 21:37 schreef TitusPullo het volgende:
Bij McDonald's draagt iedereen een mooi pakkie.
Maar had ze een mooie kont?quote:Op donderdag 12 november 2015 21:38 schreef Kosmoproleet het volgende:
[..]
Ik werd laatst in een klein restauranttje bediend door een dame in een joggingbroek en tot mijn eigen verbazing vond ik dat toch wel minder chill.
Die is homo dacht ik.quote:Op donderdag 12 november 2015 21:39 schreef Kaas- het volgende:
Ik zag Tim den Besten net aftrekken op NPO3.
Jaja, geheel 'toevallig' dat u daar net naar keek, zeker.quote:Op donderdag 12 november 2015 21:39 schreef Kaas- het volgende:
Ik zag net op NPO3 hoe Tim den Besten ging rukken voor de camera. Ok.
Het geheel kwam onhygiënisch over. Terwijl het verder gewoon een keurig schone (in beide betekenissen van het woord) dame was. Grappig hoeveel invloed kleding kan hebben.quote:
Is dat niet die man die PVV mensen echt kut vindt?quote:Op donderdag 12 november 2015 21:39 schreef Kaas- het volgende:
Niet zo mutsen.quote:Op donderdag 12 november 2015 21:41 schreef Kosmoproleet het volgende:
[..]
Het geheel kwam onhygiënisch over. Terwijl het verder gewoon een keurig schone (in beide betekenissen van het woord) dame was. Grappig hoeveel invloed kleding kan hebben.
Ben jij een PVV mens dan?quote:Op donderdag 12 november 2015 21:41 schreef KetchupFTW het volgende:
[..]
Is dat niet die man die PVV mensen echt kut vindt?
Haha, ja herkenbaar, elke keer als ik een beetje loop te zappen kom ik ook bij rukkende mannen uit.quote:Op donderdag 12 november 2015 21:39 schreef Kaas- het volgende:
Ik ben rechts, dus ik ben automatisch een facist.quote:
Heftigquote:Op donderdag 12 november 2015 21:43 schreef Kosmoproleet het volgende:
[..]
Nee maar het is echt zo.
Deed verder niet moeilijk ofzo.
Is de PVV rechts dan?quote:Op donderdag 12 november 2015 21:43 schreef KetchupFTW het volgende:
[..]
Ik ben rechts, dus ik ben automatisch een facist.
Volgens mijn oud-maatschappijleer-leraar wel!quote:
Jaja, je maatschappijleraar, de bron van al het linkse kwaad.quote:Op donderdag 12 november 2015 21:44 schreef KetchupFTW het volgende:
[..]
Volgens mijn oud-maatschappijleraar wel!
Friek_? Die kerel kraamt sowieso enkel onzin uit.quote:Op donderdag 12 november 2015 21:44 schreef KetchupFTW het volgende:
[..]
Volgens mijn oud-maatschappijleer-leraar wel!
Dat Rottetdam begint ook steeds meer op Berlijn te lijken.quote:Op donderdag 12 november 2015 21:38 schreef Kosmoproleet het volgende:
[..]
Ik werd laatst in een klein restauranttje bediend door een dame in een joggingbroek en tot mijn eigen verbazing vond ik dat toch wel minder chill.
Het was in Amsterdam.quote:Op donderdag 12 november 2015 21:46 schreef TitusPullo het volgende:
[..]
Dat Rottetdam begint ook steeds meer op Berlijn te lijken.
Toch was het puur toeval.quote:Op donderdag 12 november 2015 21:43 schreef Ryon het volgende:
[..]
Haha, ja herkenbaar, elke keer als ik een beetje loop te zappen kom ik ook bij rukkende mannen uit.
Niemand gelooft je Kaas.quote:Op donderdag 12 november 2015 21:46 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Toch was het puur toeval.
Zeg verder niet dat ik het erg vond ofzo.
Ik zie het niet.quote:Op donderdag 12 november 2015 21:46 schreef Tem het volgende:
Zag zojuist Timor Steffens op tv. Die lijkt wel een beetje op Kaas.
quote:Op donderdag 12 november 2015 21:47 schreef Kosmoproleet het volgende:
[..]
Niemand gelooft je Kaas.
En terecht, overigens.
Had nog een stagaire in dienst, die stemde Groenlinks, liep altijd om van alles te lachen (zelfs als het totaal niet grappig was) en had lekker veel geld van paps. Heerlijk typerendquote:Op donderdag 12 november 2015 21:45 schreef Kosmoproleet het volgende:
[..]
Jaja, je maatschappijleraar, de bron van al het linkse kwaad.
Leraar Maatschappijleer.quote:Op donderdag 12 november 2015 21:44 schreef KetchupFTW het volgende:
[..]
Volgens mijn oud-maatschappijleer-leraar wel!
Waar je uit komt heb je zelf in de hand natuurlijk.quote:Op donderdag 12 november 2015 21:43 schreef Ryon het volgende:
[..]
Haha, ja herkenbaar, elke keer als ik een beetje loop te zappen kom ik ook bij rukkende mannen uit.
Nee.quote:
Cool.quote:Op donderdag 12 november 2015 21:48 schreef KetchupFTW het volgende:
[..]
Had nog een stagaire in dienst, die stemde Groenlinks, liep altijd om van alles te lachen (zelfs als het totaal niet grappig was) en had lekker veel geld van paps. Heerlijk typerend.
Als kritisch en weldenkend mens moet ik daarentegen wel inbrengen dat Mark Rutte ook een tijdje werkzaam is geweest als maatschappijleerleraar.
Het (onrealistische) idealisme van linkse partijen, de immigratiepolitiek van linkse partijen, de marktpolitiek van linkse partijen en de politieke correctheid van linkse partijen.quote:Op donderdag 12 november 2015 21:55 schreef Kosmoproleet het volgende:
[..]
Cool.
Op welke punten ben je het oneens met je toenmalige linkse leraren en op welke partijen zou je nu willen stemmen?
Jij bent toch student?quote:
Puur op het punt van immigratie, alhoewel ik het daar niet helemaal mee eens ben.quote:
Oké ik weet genoeg.quote:Op donderdag 12 november 2015 22:06 schreef KetchupFTW het volgende:
[..]
Het (onrealistische) idealisme van linkse partijen, de immigratiepolitiek van linkse partijen, de marktpolitiek van linkse partijen en de politieke correctheid van linkse partijen.
Zou nu VVD, PVV of VNL stemmen, alhoewel de laatstgenoemde sinds het aantreden van Moskofiets toch wel een grote twijfel is geworden.
Niet gaan spiegelen, EchtGaaf.quote:Op donderdag 12 november 2015 22:20 schreef Nautilus. het volgende:
[..]
Ik heb het idee dat het jou sowieso niks meer uitmaakt.
Heb je nou al eens een meisje gevonden? Anders verkroepoekt de boel alleen maar.quote:Op donderdag 12 november 2015 22:23 schreef Nautilus. het volgende:
[..]
Nou nou, niet zo bitter. Je EchtGaafje komt wel weer terug, hoor.
Inclusief onderzoekjes en tabellen.quote:Op donderdag 12 november 2015 22:26 schreef Kosmoproleet het volgende:
http://www.volkskrant.nl/(...)e-dat-zien~a4184636/
Toch knap om zo'n lang artikel te schrijven over zoiets oninteressants.
O wacht, verkeerd gelezen.quote:Op donderdag 12 november 2015 22:27 schreef Tem het volgende:
[..]
Inclusief onderzoekjes en tabellen.
Ik ben het niet helemaal eens met de immigratiepolitiek van de PVV maar vind wel dat zij een paar goede punten hebben. Zo zijn er met mij nog duizenden anderen die dat vinden.quote:Op donderdag 12 november 2015 22:23 schreef Kosmoproleet het volgende:
Ik stem op PVV vanwege immigratie hoewel ik het daar ook niet helemaal mee eens ben.
Best verwarrend mien jong.
Oké.quote:Op donderdag 12 november 2015 22:32 schreef KetchupFTW het volgende:
[..]
Zo zijn er met mij nog duizenden anderen die dat vinden.
Wat is dat toch met die xenofoben, dat ze altijd het ad populum-argument uit de kast moeten trekken.quote:Op donderdag 12 november 2015 22:32 schreef KetchupFTW het volgende:
Zo zijn er met mij nog duizenden anderen die dat vinden.
Het gebrek van daadwerkelijke argumenten. Een beeje verbloemen hier en daar.quote:Op donderdag 12 november 2015 22:33 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Wat is dat toch met die xenofoben, dat ze altijd het ad populum-argument uit de kast moeten trekken.
Ja maar ze zeggen wat miljoenen mensen denken!quote:Op donderdag 12 november 2015 22:34 schreef Monolith het volgende:
'Ze hebben wel goede punten' of 'ze benoemen de problemen tenminste' zijn echt van die vreselijk nietszeggende uitspraken.
Ik betwijfel bij miljoenen mensen sowieso of ze überhaupt denken.quote:Op donderdag 12 november 2015 22:35 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Ja maar ze zeggen wat miljoenen mensen denken!
Dit is nu eenmaal het knuffelhoekje voor linkse hippies. Als je met je mede-gelukszoekers-terugstuurders wil ouwehoeren is NWS the place to be.quote:Op donderdag 12 november 2015 22:38 schreef KetchupFTW het volgende:
Zucht, ik wordt gevraagd om mijn politieke standpunten, geef aan dat ik het overweeg om PVV te stemmen en krijg mij toch een lading hondenstront over me heen. Goedenavond Fok.
Doen we hier bij iedereen, ongeacht politieke kleur. Maar de xenofoben kunnen daar wel het slechtste tegen ja.quote:Op donderdag 12 november 2015 22:38 schreef KetchupFTW het volgende:
Zucht, ik wordt gevraagd om mijn politieke standpunten, geef aan dat ik het overweeg om PVV te stemmen en krijg mij toch een lading hondenstront over me heen. Goedenavond Fok.
Maar dat we hier misschien ook wel gevoelig zijn voor argumenten in plaats van onderbuikgevoelens, kan er natuurlijk ook mee te maken hebben.quote:Op donderdag 12 november 2015 22:38 schreef KetchupFTW het volgende:
Ik wist trouwens niet wat 11 november was en mijn vriend vond dat vreemd.quote:Op donderdag 12 november 2015 22:38 schreef Kaas- het volgende:
Hitler vertegenwoordigde ook de mening van miljoenen mensen.
Welkom in de SC.quote:Op donderdag 12 november 2015 22:38 schreef KetchupFTW het volgende:
Zucht, ik wordt gevraagd om mijn politieke standpunten, geef aan dat ik het overweeg om PVV te stemmen, maar geef aan dat ik het niet eens ben met een deel van hun immigratiepolitiek en krijg mij toch een lading hondenstront over me heen. Goedenavond Fok.
Xenofoob is het weren van de halve wereldbevolking?quote:Op donderdag 12 november 2015 22:39 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Doen we hier bij iedereen, ongeacht politieke kleur. Maar de xenofoben kunnen daar wel het slechtste tegen ja.
Je wist niet dat het 11 november was?????quote:Op donderdag 12 november 2015 22:40 schreef Kosmoproleet het volgende:
[..]
Ik wist trouwens niet wat 11 november was en mijn vriend vond dat vreemd.
Maar goed als je opgegroeid bent in Groningen is Sint Maarten een begrip, in Rotterdam is het niks.
Alleen vind ik veel van deze mensen geen gelukszoekers, maar vind ik wel dat er veel te veel in een veel te rap tempo zonder enige vorm van registratie of controle Europa binnen worden gelaten, waar moet ik dan heen?!quote:Op donderdag 12 november 2015 22:39 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Dit is nu eenmaal het knuffelhoekje voor linkse hippies. Als je met je mede-gelukszoekers-terugstuurders wil ouwehoeren is NWS the place to be.
Die moeten klappen krijgen.quote:Op donderdag 12 november 2015 22:43 schreef robin007bond het volgende:
Wat vinden jullie van de situationisten eigenlijk?
Lol, in de jaren 90 waren er meer vluchtelingen dan nu. Waarom zo overdrijven om je punt te maken?quote:Op donderdag 12 november 2015 22:41 schreef KetchupFTW het volgende:
[..]
Xenofoob is het weren van de halve wereldbevolking?
Dat vindt bijna elke partij.quote:Op donderdag 12 november 2015 22:43 schreef KetchupFTW het volgende:
[..]
Alleen vind ik veel van deze mensen geen gelukszoekers, maar vind ik wel dat er veel te veel in een veel te rap tempo zonder enige vorm van registratie of controle Europa binnen worden gelaten, waar moet ik dan heen?!
De halve wereldbevolking leeft al in China en India.quote:Op donderdag 12 november 2015 22:41 schreef KetchupFTW het volgende:
[..]
Xenofoob is het weren van de halve wereldbevolking?
Behalve PvdA, die importeert stemmers.quote:Op donderdag 12 november 2015 22:44 schreef Kosmoproleet het volgende:
[..]
Dat vindt bijna elke partij.
Ik weet niet wat je economische standpunten zijn, maar (zelfs) een partij als de SP is behoorlijk kritisch waar het de opvang betreft. Geldt ook voor VVD en CDA. Er zijn best wat opties.quote:Op donderdag 12 november 2015 22:43 schreef KetchupFTW het volgende:
[..]
Alleen vind ik veel van deze mensen geen gelukszoekers, maar vind ik wel dat er veel te veel in een veel te rap tempo zonder enige vorm van registratie of controle Europa binnen worden gelaten, waar moet ik dan heen?!
Ik zal het nuanceren, de halve bevolking uit het Midden-Oosten & Afrika.quote:Op donderdag 12 november 2015 22:44 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Lol, in de jaren 90 waren er meer vluchtelingen dan nu. Waarom zo overdrijven om je punt te maken?
Waarom zou je als vluchteling zo'n ellendige gevaarlijke reis beginnen? Ik ontken niet dat er ook economische vluchtelingen zijn, maar volgens mij is het verwaarloosbaar. Dan neem je zo'n groot risico niet.quote:Op donderdag 12 november 2015 22:43 schreef KetchupFTW het volgende:
[..]
Je moet iets als je de sharia wil invoeren.quote:Op donderdag 12 november 2015 22:44 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Behalve PvdA, die importeert stemmers.
Alleen in Afrika wonen als 1 miljard mensen, dus er komen 500 miljoen naar ons.quote:Op donderdag 12 november 2015 22:45 schreef KetchupFTW het volgende:
[..]
Ik zal het nuanceren, de halve bevolking uit het Midden-Oosten & Afrika.
PvdA - Wir schaffen esquote:Op donderdag 12 november 2015 22:44 schreef Kosmoproleet het volgende:
[..]
Dat vindt bijna elke partij.
Das.quote:Op donderdag 12 november 2015 22:48 schreef KetchupFTW het volgende:
[..]
PvdA - Wir schaffen es
GL - We zouden ze allemaal moeten opnemen
SP - We kunnen het aan
Economisch, conservatief liberaal met wat linkse elementen, voornaamste reden voor mij om rechts te stemmen.quote:Op donderdag 12 november 2015 22:45 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Ik weet niet wat je economische standpunten zijn, maar (zelfs) een partij als de SP is behoorlijk kritisch waar het de opvang betreft. Geldt ook voor VVD en CDA. Er zijn best wat opties.
Aan de PVV heb je gewoon niets, die blaten alleen maar. Komen met onwerkbare oplossingen, schofferen alles en iedereen, en gaan daarna lopen janken dat ze worden buitengesloten. Kinderachtig gedoe.
Waarom economisch rechts yoooo?quote:Op donderdag 12 november 2015 22:56 schreef KetchupFTW het volgende:
[..]
Economisch, conservatief liberaal met wat linkse elementen, voornaamste reden voor mij om rechts te stemmen.
Vraag me toch af in hoeverre de PVV de afgelopen jaren invloed heeft gehad op de Nederlandse politiek; denk dat dit meer is dan menigeen denkt.
Correct, Nederlanders beseffen niet hoe het algehele niveau van de TK enorm is gedaald.quote:Op donderdag 12 november 2015 22:56 schreef KetchupFTW het volgende:
[..]
Economisch, conservatief liberaal met wat linkse elementen, voornaamste reden voor mij om rechts te stemmen.
Vraag me toch af in hoeverre de PVV de afgelopen jaren invloed heeft gehad op de Nederlandse politiek; denk dat dit meer is dan menigeen denkt.
Denk dat deze verharding ook te maken heeft met de instabielere tijden omtrent de maatschappij, veiligheid en (misschien) economie.quote:Op donderdag 12 november 2015 23:02 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Correct, Nederlanders beseffen niet hoe het algehele niveau van de TK enorm is gedaald.
Omdat anders binnenkort de eieren op de bon zijn.quote:Op donderdag 12 november 2015 23:01 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Waarom economisch rechts yoooo?
Ach, meer dan drie eieren in de week schijnt toch ongezond te zijn.quote:Op donderdag 12 november 2015 23:06 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Omdat anders binnenkort de eieren op de bon zijn.
NWS / Eitje in Venezuela plots 65% goedkoper
Omdat ik het niet fijn vind om als Jan Modaal 80% meer te verdienen dan een minimum inkomen maar toch maar 13% meer over te houden.quote:Op donderdag 12 november 2015 23:01 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Waarom economisch rechts yoooo?
Over de titel had wel wat beter nagedacht mogen worden jaquote:Op donderdag 12 november 2015 23:08 schreef Monolith het volgende:
Hilarisch topic was dat. Carrière maken en modaal verdienen.
Zag laatst toevallig nog een stukje over de RAF op tv vanwege het overlijden van Helmut Schmidt. Zeer interessant.quote:Op donderdag 12 november 2015 23:12 schreef robin007bond het volgende:
Sommige mensen...
https://nl.wikipedia.org/wiki/Horst_Mahler
Eerst een extreemlinkse terreurorganisatie, daarna een nazi. What the fuck.
Zo heb je ook mensen die ineens van het libertarisme overstappen op het socialisme.quote:Op donderdag 12 november 2015 23:12 schreef robin007bond het volgende:
Sommige mensen...
Wat is het verschil?quote:Op donderdag 12 november 2015 23:12 schreef robin007bond het volgende:
Sommige mensen...
In de puberteit, niet als volwassene. Daarnaast geen terreurorganisaties en dergelijke.quote:Op donderdag 12 november 2015 23:15 schreef Monolith het volgende:
[..]
Zo heb je ook mensen die ineens van het libertarisme overstappen op het socialisme.
Socialisme kent geen ras. Het nazisme maakt onderscheid tussen "goed kapitalisme" en "slecht kapitalisme". Het slechte kapitalisme was van de joden, vonden ze. Socialisten daarentegen verwerpen het kapitalisme in zijn volledigheid.quote:
https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Retorische_vraagquote:Op donderdag 12 november 2015 23:18 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Socialisme kent geen ras. Het nazisme maakt onderscheid tussen "goed kapitalisme" en "slecht kapitalisme". Het slechte kapitalisme was van de joden, vonden ze. Socialisten daarentegen verwerpen het kapitalisme in zijn volledigheid.
quote:Op donderdag 12 november 2015 23:21 schreef Monolith het volgende:
[..]
https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Retorische_vraag
Dus nog radicaler dan de nazi's. Dank Robin!quote:Op donderdag 12 november 2015 23:18 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Socialisme kent geen ras. Het nazisme maakt onderscheid tussen "goed kapitalisme" en "slecht kapitalisme". Het slechte kapitalisme was van de joden, vonden ze. Socialisten daarentegen verwerpen het kapitalisme in zijn volledigheid.
https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Autismequote:Op donderdag 12 november 2015 23:21 schreef Monolith het volgende:
[..]
https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Retorische_vraag
Kut. Ben ik helemaal vergeten om mijn jaarlijkse 9/11-grap te maken in KLB.quote:Op donderdag 12 november 2015 22:43 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Je wist niet dat het 11 november was?????
O-EM-Djie Kosmo!
Niemand leest blijkbaar mijn signature, heel confronterend dit.quote:
En in jouw ogen is de rest van de Tweede Kamer hartstikke blij met die vluchtelingen? Je zou je niet zo moeten laten leiden door dat geschreeuw in de media.quote:Op donderdag 12 november 2015 22:43 schreef KetchupFTW het volgende:
[..]
Godverdomme. Hier afgelopen nacht bruut gewekt. Was brand bij de benedenburen. Weer compleet uit m'n ritme nu.quote:
Spanning en sensatie.quote:Op vrijdag 13 november 2015 00:46 schreef Kowloon het volgende:
Net even Nieuwsuur nog gekeken. Uiterst mooie kwestie weer met die Commissie Stiekem.
Oeh, wie?quote:Op vrijdag 13 november 2015 00:50 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Een hoogleraar Staatsrecht op TV. Dan weet je dat het smeuiig is.
Of dat de eerste kamer de wettelijke taak uitvoert maar er een politieke partij in de tweede kamer niet mee eens is en dus politiek bedrijft over het hoofd van een ander eerste kamerlid.quote:Op vrijdag 13 november 2015 00:50 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Een hoogleraar Staatsrecht op TV. Dan weet je dat het smeuiig is.
Hij is fraai.quote:Op vrijdag 13 november 2015 08:43 schreef Kosmoproleet het volgende:
Zo, tijd voor een nieuwe ondertitel.
Leugenaar, jij bent al voor geboorte binnengesmokkeld.quote:Op vrijdag 13 november 2015 08:43 schreef Kosmoproleet het volgende:
Zo, tijd voor een nieuwe ondertitel.
Heeft dat niet meer te maken met het falen van Chavez dan het socialisme an sich?quote:Op donderdag 12 november 2015 23:06 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Omdat anders binnenkort de eieren op de bon zijn.
NWS / Eitje in Venezuela plots 65% goedkoper
Socialisme biedt alle ruimte voor dictators als Chavez.quote:Op vrijdag 13 november 2015 08:52 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Heeft dat niet meer te maken met het falen van Chavez dan het socialisme an sich?
Iedereen zoekt geluk. 🍀quote:Op vrijdag 13 november 2015 08:50 schreef Gerolsteiner het volgende:
[..]
Leugenaar, jij bent al voor geboorte binnengesmokkeld.
Een monocultuur is nooit goed.quote:Op vrijdag 13 november 2015 09:00 schreef Pietverdriet het volgende:
Zelfs met meer olie dan Saudi faalt een socialistische economie. Zegt genoeg
Revolutionair Catalonië?quote:Op vrijdag 13 november 2015 08:53 schreef Gerolsteiner het volgende:
[..]
Socialisme biedt alle ruimte voor dictators als Chavez.
De riedeltjes op papier blijven lekker op papier.
Onteigeningen, heel democratischquote:
Of onafhankelijk.quote:Op vrijdag 13 november 2015 09:07 schreef Gerolsteiner het volgende:
[..]
Onafhankelijk Catalonië wordt niet bepaald socialistisch.
Veel systemen hebben nou eenmaal tijd nodig om te kunnen ontwikkelen. Hoe lang heeft het geduurd voordat kapitalisme redelijk werkbaar was na de Franse revolutie?quote:Op vrijdag 13 november 2015 09:06 schreef Kaas- het volgende:
Ik snap nooit waarom mensen van een systeem dat nog nooit ergens in de wereld succesvol is geweest kunnen denken dat het -toch- het best denkbare systeem is.
En dat zijn exact diezelfde mensen die (terecht) over de financiële sector opmerkingen maken als dat je stapelgek bent wanneer je meerdere keren precies hetzelfde doet, maar verschillende uitkomsten verwacht.
Hypocriete kutjes.
Best wel. Maar dat is aan de historici over vijf eeuwen om te beoordelen.quote:Op vrijdag 13 november 2015 09:06 schreef robin007bond het volgende:
De sociaaldemocratische landen zou je wel heel geslaagd kunnen noemen.
Nee ik ben overtuigd, Chavez en Castro hebben gewoon nog niet genoeg tijd gehad joh!quote:Op vrijdag 13 november 2015 09:08 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Veel systemen hebben nou eenmaal tijd nodig om te kunnen ontwikkelen. Hoe lang heeft het geduurd voordat kapitalisme redelijk werkbaar was na de Franse revolutie?
Wat heb je er voor nodig om in te zien dat het gewoon niet werkt?quote:Op vrijdag 13 november 2015 09:08 schreef robin007bond het volgende:
Veel systemen hebben nou eenmaal tijd nodig om te kunnen ontwikkelen. Hoe lang heeft het geduurd voordat kapitalisme redelijk werkbaar was na de Franse revolutie?
Nog eens 50 jaar armoede en honger. En al die tijd jezelf voorhouden dat je niet inhumaan, maar een goed socialistisch mens bent.quote:Op vrijdag 13 november 2015 09:13 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Wat heb je er voor nodig om in te zien dat het gewoon niet werkt?
In het huidige systeem lijdt een groot deel van de wereldbevolking ook honger, armoede en oorlog bovenal.quote:Op vrijdag 13 november 2015 09:14 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Nog eens 50 jaar armoede en honger. En al die tijd jezelf voorhouden dat je niet inhumaan, maar een goed socialistisch mens bent.
quote:Op vrijdag 13 november 2015 09:16 schreef Pokkelmans het volgende:
[..]
Typisch weer, voor een allochtoon.
Sociaaldemocratie is een compromis tussen socialisme en kapitalisme en werkt prrrrrrima.quote:Op vrijdag 13 november 2015 09:15 schreef Kosmoproleet het volgende:
Wat betekent "werken"? Werkt ons huidige systeem wel?
Socialisme lijkt inderdaad geen goed alternatief.
Maar sociaaldemocratie is ook een onderdeel van socialisme en lijkt wel te werken.
Who is John Galt?quote:Op vrijdag 13 november 2015 09:14 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Nog eens 50 jaar armoede en honger. En al die tijd jezelf voorhouden dat je niet inhumaan, maar een goed socialistisch mens bent.
Jep.quote:Op vrijdag 13 november 2015 09:17 schreef Gerolsteiner het volgende:
Centraal gestuurde economieën die socialisten willen zijn inefficient en extreem vatbaar voor corruptie. De 'voordelen' zoals het opdringen van de idealen van de leiders wegen niet echt op tegen de ellende voor de burgers.
Gereguleerde markten werken prima. Dus niet het casinokapitalisme, of het monopoliekapitalisme, maar een fijne vrije markt met toezichthouders en regulering.
Zo zie ik het ook.quote:Op vrijdag 13 november 2015 09:17 schreef Gerolsteiner het volgende:
Centraal gestuurde economieën die socialisten willen zijn inefficient en extreem vatbaar voor corruptie. De 'voordelen' zoals het opdringen van de idealen van de leiders wegen niet echt op tegen de ellende voor de burgers.
Gereguleerde markten werken prima. Dus niet het casinokapitalisme, of het monopoliekapitalisme, maar een fijne vrije markt met toezichthouders en regulering.
Oké. 7/10quote:Op vrijdag 13 november 2015 09:16 schreef Pokkelmans het volgende:
[..]
Typisch weer, voor een allochtoon.
Of jij bent een rechtse boef.quote:Op vrijdag 13 november 2015 09:18 schreef Kosmoproleet het volgende:
[..]
Zo zie ik het ook.
Wat extreem-links van je, waht.
Gerolsteiner heeft de heimelijke droom op een kibboets te wonen.quote:Op vrijdag 13 november 2015 09:18 schreef Kosmoproleet het volgende:
[..]
Zo zie ik het ook.
Wat extreem-links van je, waht.
Beetje bepalen wat ik op mijn broodje doe. Potdikkie.quote:Op vrijdag 13 november 2015 09:22 schreef Tem het volgende:
Regulering? Regulering?! Regulering!! fuuuuuuuuuuuuu
Je valt in herhaling Piet. En je vertelt het steeds maar niet.quote:
Beetje contradictio in terminis dit. Althans, ik denk niet dat de vrijemarktadepten het hier eens zijn met jouw definitie van vrije markt.quote:Op vrijdag 13 november 2015 09:17 schreef Gerolsteiner het volgende:
Interesseert me weinig.quote:Op vrijdag 13 november 2015 09:36 schreef Euribob het volgende:
[..]
Beetje contradictio in terminis dit. Althans, ik denk niet dat de vrijemarktadepten het hier eens zijn met jouw definitie van vrije markt.
Nee, dat bedoel ik niet... Ik bedoel socialisme als denkwijze.quote:Op vrijdag 13 november 2015 09:11 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Nee ik ben overtuigd, Chavez en Castro hebben gewoon nog niet genoeg tijd gehad joh!
Een fijne vrije markt met toezichthouders en regulering, dat gaat toch niet man. Dat is hetzelfde als een leuke totalitaire staat met inbreng van onderaf, of een communistische heilstaat met veel mogelijkheden voor multinationals.quote:
Niets is absoluut. Maar leuke poging.quote:Op vrijdag 13 november 2015 09:42 schreef Euribob het volgende:
[..]
Een fijne vrije markt met toezichthouders en regulering, dat gaat toch niet man. Dat is hetzelfde als een leuke totalitaire staat met inbreng van onderaf, of een communistische heilstaat met veel mogelijkheden voor multinationals.
Een markt met regulering en toezichthouders is gewoon niet als vrij te bestempelen. "Vrij" slaat in deze immers op de afwezigheid van regels en dwang vanuit de overheid, die je dus blijkbaar wel wil.quote:Op vrijdag 13 november 2015 09:45 schreef Gerolsteiner het volgende:
[..]
Niets is absoluut. Maar leuke poging.
Omdat je de armoede van derdewereldlanden wel degelijk kan wijten aan het kapitalisme vind ik. Imperialisme is daar een onderdeel van.quote:Op vrijdag 13 november 2015 09:53 schreef Kaas- het volgende:
Kosmo en Robin hoezo doen jullie alsof je wereldwijd kan spreken van 'het huidige systeem', terwijl dat gewoon per land verschilt? Ook is het komisch dat de socialisten de sociaaldemocratie nu claimen terwijl dat gewoon kapitalisme met een beetje herverdeling is. Goede ontwikkeling though!
De wereld is één grote markteconomie onder leiding van Amerika, in die zin kan je wel degelijk spreken van 'het huidige systeem'.quote:Op vrijdag 13 november 2015 09:53 schreef Kaas- het volgende:
Kosmo en Robin hoezo doen jullie alsof je wereldwijd kan spreken van 'het huidige systeem', terwijl dat gewoon per land verschilt? Ook is het komisch dat de socialisten de sociaaldemocratie nu claimen terwijl dat gewoon kapitalisme met een beetje herverdeling is. Goede ontwikkeling though!
Als je daar niet aan meedoet krijg je al snel een door Amerika gesteunde coup.quote:Op vrijdag 13 november 2015 09:55 schreef Euribob het volgende:
[..]
De wereld is één grote markteconomie onder leiding van Amerika, in die zin kan je wel degelijk spreken van 'het huidige systeem'.
Nee, imperialisme is geen onderdeel van het kapitalisme. Sovjet-Unie had daar ook een handje van, dat zit in elk systeem.quote:Op vrijdag 13 november 2015 09:55 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Omdat je de armoede van derdewereldlanden wel degelijk kan wijten aan het kapitalisme vind ik. Imperialisme is daar een onderdeel van.
Dat valt tegenwoordig echt wel mee, containmentpolitiek is sinds de val van de Sovjet-Unie mijn inziens niet echt een item meer.quote:Op vrijdag 13 november 2015 09:57 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Als je daar niet aan meedoet krijg je al snel een door Amerika gesteunde coup.
Momenteel kan je zeggen dat kapitalistische landen het 't beste doen, waar gradaties van bestaan.quote:Op vrijdag 13 november 2015 09:45 schreef robin007bond het volgende:
In ieder geval zou je kunnen zeggen dat momenteel de sociaaldemocratische landen het beste doen; welke gewoon een stroming is binnen het socialisme.
Amerikaquote:Op vrijdag 13 november 2015 09:55 schreef Euribob het volgende:
[..]
De wereld is één grote markteconomie onder leiding van Amerika, in die zin kan je wel degelijk spreken van 'het huidige systeem'.
Prima dat je dat vindt, alleen slaat het als een lul op een drumstel.quote:Op vrijdag 13 november 2015 09:55 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Omdat je de armoede van derdewereldlanden wel degelijk kan wijten aan het kapitalisme vind ik. Imperialisme is daar een onderdeel van.
Moge God het meest geweldige land ter wereld blijven zegenen.quote:
Gelukkig helpen socialistische landen MASSAAL de derdewereld.quote:Op vrijdag 13 november 2015 09:55 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Thomas Jefferson voorspelde de destructieve effecten van de PvdA al:quote:
quote:European countries are nations of eternal war. All their energies are expended in the destruction of the labour, property, and lives of their people. On our part, never had a people so favourable a chance of trying the opposite system of peace and fraternity with mankind, and the direction of all our means and faculties to the purposes of improvement instead of destruction.
Wat een visionair was het toch ook.quote:Op vrijdag 13 november 2015 10:16 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Thomas Jefferson voorspelde de destructieve effecten van de PvdA al:
[..]
All men are created equal. Except the slaves.quote:
Het tweede stukje was dan weer wat minder profetisch:quote:Op vrijdag 13 november 2015 10:16 schreef GSbrder het volgende:
[..]
[..]
quote:On our part, never had a people so favourable a chance of trying the opposite system of peace and fraternity with mankind, and the direction of all our means and faculties to the purposes of improvement instead of destruction.
Wat is daar niet van uitgekomen?quote:Op vrijdag 13 november 2015 10:20 schreef Monolith het volgende:
[..]
Het tweede stukje was dan weer wat minder profetisch:
[..]
Jij wilt met droge ogen beweren dat de VS bijvoorbeeld de afgelopen 80 jaar een geschiedenis van 'vrede en verbroedering met de mensheid' kent?quote:
Ik wist niet dat Thomas Jefferson een voorspelling deed over de periode 1935-2015.quote:Op vrijdag 13 november 2015 10:24 schreef Monolith het volgende:
[..]
Jij wilt met droge ogen beweren dat de VS bijvoorbeeld de afgelopen 80 jaar een geschiedenis van 'vrede en verbroedering met de mensheid' kent?
Tja, dat is de consequentie van je eigen claim over de PvdA natuurlijk.quote:Op vrijdag 13 november 2015 10:24 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Ik wist niet dat Thomas Jefferson een voorspelling deed over de periode 1935-2015.
Correct.quote:Op vrijdag 13 november 2015 10:24 schreef Monolith het volgende:
[..]
Jij wilt met droge ogen beweren dat de VS bijvoorbeeld de afgelopen 80 jaar een geschiedenis van 'vrede en verbroedering met de mensheid' kent?
Nee hoor, de eerste opmerking is een analyse van de Europese cultuur, de tweede stelling hoeft niet noodzakelijkerwijs in hetzelfde tijdsvak plaats te vinden als zo'n verduveld Europees exponent in opkomst is. Daarnaast zijn de eerste woorden ook niet echt ter harte genomen, getuige de interventie zo'n 75-70 jaar geleden.quote:Op vrijdag 13 november 2015 10:25 schreef Monolith het volgende:
[..]
Tja, dat is de consequentie van je eigen claim over de PvdA natuurlijk.
Held.quote:Op vrijdag 13 november 2015 10:16 schreef GSbrder het volgende:
[..]
[..]
Dus een claim over 'de Europese cultuur' is tijdloos en kan op elk tijdsvlak worden toegepast, maar eentje over de Amerikaanse cultuur is kennelijk tijdsgebonden of selectief toepasbaar. Weinig consequent natuurlijk.quote:Op vrijdag 13 november 2015 10:29 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Nee hoor, de eerste opmerking is een analyse van de Europese cultuur, de tweede stelling hoeft niet noodzakelijkerwijs in hetzelfde tijdsvak plaats te vinden als zo'n verduveld Europees exponent in opkomst is. Daarnaast zijn de eerste woorden ook niet echt ter harte genomen, getuige de interventie zo'n 75-70 jaar geleden.
Zei hij iets over de Amerikaanse cultuur, of over de unieke kans die de Verenigde Staten had aan het eind 17e/begin 18e eeuw om, als nieuw experiment, het over een andere boeg te gooien? Volgens mij is het statement: "... Never had a people so favourable a chance of trying the opposite system of peace and fraternity with mankind." weinig cultureel. De inconsistentie zit hem veel eerder in het "peace and fraternity with mankind" over een land wat net haar inheemse bevolking had uitgemoord.quote:Op vrijdag 13 november 2015 10:33 schreef Monolith het volgende:
[..]
Dus een claim over 'de Europese cultuur' is tijdloos en kan op elk tijdsvlak worden toegepast, maar eentje over de Amerikaanse cultuur is kennelijk tijdsgebonden of selectief toepasbaar. Weinig consequent natuurlijk.
Home of the brave.quote:Op vrijdag 13 november 2015 10:40 schreef Gerolsteiner het volgende:
Amerikanen houden natuurlijk ook van oorlog. Het zijn immers afstammelingen van Europeanen.
Dat is nog niet eens zozeer inconsistent. Alle andersgekleurden en andersdenken uitroeien is ook een manier om de basis te leggen voor 'vrede en verbroedering met de gehele mensheid'. Je kunt in ieder geval stellen dat de kans die Jefferson zag nou niet bepaald met beide handen is aangegrepen.quote:Op vrijdag 13 november 2015 10:38 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Zei hij iets over de Amerikaanse cultuur, of over de unieke kans die de Verenigde Staten had aan het eind 17e/begin 18e eeuw om, als nieuw experiment, het over een andere boeg te gooien? Volgens mij is het statement: "... Never had a people so favourable a chance of trying the opposite system of peace and fraternity with mankind." weinig cultureel. De inconsistentie zit hem veel eerder in het "peace and fraternity with mankind" over een land wat net haar inheemse bevolking had uitgemoord.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |