quote:
Op zaterdag 2 januari 2016 14:28 schreef Rmie het volgende:Eerste jaar voor mij, ben benieuwd. Kan iemand mij vertellen hoe dat met de jokers gaat? Krijg je met een joker een vraag goed bij de executie?
Nou, meestal leggen ze het ook in het programma wel uit

Er zijn namelijk allemaal verschillende opties qua jokers

Wat we (zo uit het hoofd

) de afgelopen jaren hebben gehad:
- reguliere jokers: ronde, houten, dikke schijven. elke joker die je na het maken van de test inzet, betekent dat één foute vraag goed wordt gerekend.
- vrijstellingen: dunne, groene, transparante, plastic schijven. een vrijstelling betekent dat de test helemaal niet gemaakt hoeft te worden: de eigenaar mag sowieso door naar de volgende aflevering.
- witte/transparante vrijstelling: vaak een vrijstelling voor de finale of voor meerdere afleveringen (of zit ik nou gewoon shit te bedenken in mijn hoofd

)
- topito's: soort triviantpartjes. wanneer een kandidaat een compleet rondje kon maken (met ik geloof acht? topito's), met allemaal verschillende of allemaal dezelfde kleuren (er waren dus acht verschillende kleuren), telde het als een vrijstelling.
- zwarte jokers: wanneer die ingezet wordt, worden alle jokers en vrijstellingen van anderen ongedaan gemaakt.
Maar (gelukkig!) zijn ze niet elk jaar allemaal in het spel

De reguliere jokers sowieso meestal wel, vaak aangevuld met de reguliere vrijstellingen, soms met een extra dimensie. Maar wellicht gooien ze het dit jaar helemaal over een andere boeg.
Op woensdag 9 september 2020 20:31 en op maandag 13 januari 2025 21:00 schreef Fred_B het volgende:Meke is de Hans Wiegel van FOK.
De beste mod (die we nooit hebben gehad.)