SPOILER: Kampioen afbeeldingen 2010/2011, 2011/2012, 2012/2013 en 2013/2014Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Transferbeleid 2012/2013Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Transferbeleid 2013/2014Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Transferbeleid 2014/2015Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Gifjes enzulksOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
[ Bericht 0% gewijzigd door Drizzt_DoUrden op 12-11-2015 13:27:29 ]![]()
Wat een puinhoop weerquote:Op donderdag 12 november 2015 00:54 schreef wieisboos het volgende:
https://blendle.com/i/de-(...)raaf-20151112-1_02_1
I just had to get that stress off my chest like breast reduction.![]()
quote:’Rvc moet opstappen’
Boeve verbaast zich over clubleiding: ’Top van Ajax had allang moeten ingrijpen’
Mike Verweij & Marcel van der Kraan
Oud-Ajacieden met ervaring in het bedrijfsleven menen dat de raad van commissarissen bij de Amsterdamse club heeft gefaald en verantwoordelijk is voor het schromelijke gebrek aan leiding. „Niet Wim Jonk of Johan Cruijff moet opstappen, maar de commissarissen.”
De uitspraak is van ex-Ajacied en voormalig scout Peter Boeve, die van zijn hart geen moordkuil maakt. Zijn club Ajax staat in de brand en dat doet alle Ajacieden pijn. Het verbaast hem dat mensen met enorme ervaring in het bedrijfsleven, die nu de rvc vormen, de boel zo in het honderd hebben laten lopen.
Hij leest dat commissarissen willen bijtekenen, maar daar kan wat hem betreft geen sprake van zijn. „In de bedrijven waar ze werkten zouden ze allang hebben ingegrepen. Bij Ajax hadden ze ook hun verantwoordelijkheid moeten nemen. Als je plannen maakt moeten taken en bevoegdheden vastliggen. Ben je het daar niet mee eens, dan communiceer je. Gebeurt dat niet, dan moet er vanuit de top worden ingegrepen”, zegt Boeve.
Volgens de oud-prof is het zonde wanneer alle kennis en kunde, die er binnen Ajax én op De Toekomst aanwezig is, niet wordt gekoppeld. „Er moet een opening zijn. Het gaat om het dna van Ajax. We hebben met z’n allen destijds gesteld dat verdergaan op de weg die werd bewandeld achteruitgang betekende. Dankzij Johan Cruijff kwamen er vernieuwende ideeën. Toonaangevend voetbal spelen, de bal in de ploeg maar niet achterin. Vooruit voetballen. Daar sta ik nog steeds voor en dus sta ik ook nog achter zijn visie.”
Boeve heeft midden in de club gestaan en zou dat nog willen. Hij durft binnen Ajax mensen aan te spreken op hun tekortkomingen in de hoop dat ze er iets mee doen. Maar er heerst in zijn ogen een cultuur waarbij critici als een bedreiging worden gezien. „Als jij meer weet dan ik, ben je een gevaar; zo wordt er gedacht. Maar Ajax gaat door je bloed, je wil de club alleen maar helpen.”
Het doet hem pijn dat er na de revolutie geen evolutie is gecreëerd. „Dan komt de volgende revolutie eraan, met nóg meer slachtoffers. Als mensen, die inmiddels opgeleid zijn, nog steeds geen leiding kunnen geven moet er vanuit de top worden gezorgd dat ze met elkaar gaan praten. Wim Jonk mag niet verloren gaan voor Ajax. Dat is een kundige trainer die de plannen van Cruijff begrijpt.”quote:Cruijff volledig achter Jonk
Interview ’Het is dat hij zich er niet bij neerlegt, anders had ik het voor gezien gehouden’
Jaap de Groot en Mike Verweij
Johan Cruijff is niet geïnformeerd over het afstoten van Wim Jonk door de directie van Ajax. Het hoofd opleidingen was binnen de club de meest trouwe volgeling van de technische visie van het 68-jarige clubicoon. „Ik heb niets van de rvc, niets van het bestuur en niets van de directie vernomen.”
Het laatste contact was een paar weken geleden met commissaris Leo van Wijk. Cruijff: „Toen hebben we samen met Tscheu La Ling (adviseur Ajax, red.) het rapport van Tscheu doorgenomen. Leo heeft ons toen een hand gegeven en gezegd dat het plan zou worden uitgevoerd.”
Al snel rezen er zowel bij Ling als Cruijff twijfels over deze afspraak. Cruijff: „Dat begon met de nieuwe invulling van het technisch hart, die sterk afweek van het advies dat in het rapport stond. Ik heb toen contact opgenomen met de bestuursraad, die de raad van commissarissen controleert. Van voorzitter Hennie Henrichs kreeg ik te horen, dat ze het rapport niet hadden ontvangen. Dat is vreemd, omdat de discussie over de opleiding direct de vereniging treft, waar de bestuursraad verantwoordelijk voor is. Als je officieel dan van niets weet, dan weet je het in ieder geval wel officieus. Uiteindelijk heb ik ervoor gezorgd dat het rapport bij het bestuur terecht gekomen is.”
Om vervolgens via derden te moeten vernemen dat het contract met Jonk was opgezegd. „Het is omdat Wim zich er niet bij neerlegt, anders had ik het voor gezien gehouden. Nu blijf ik hem steunen, omdat het niet zo kan zijn dat de klokkenluider sneuvelt en de rest onder mijn paraplu doorgaat op de ingeslagen weg. Zeg dan gewoon, we zien jouw visie niet zitten. Maar niet wat er nu gebeurt. Vertellen dat je erachter staat, maar ondertussen het anders invullen.”
Cruijffs harde conclusie is dat de ideeën („Het heet plan-Cruijff, maar zou wat mij betreft beter plan-Van der Veen, plan-Michels of plan-Ajax kunnen zijn”) niet zijn uitgevoerd. „Dat had ik al een tijdje in de gaten. Om niet meteen weer heibel te maken wilde ik dat een ander dit zou bekijken. Daarom heb ik Ling gevraagd, omdat hij niet alleen verstand van voetbal heeft, maar ook van hoe je een voetbalbedrijf moet runnen. Hij heeft een uitstekend rapport samengesteld en daar was de rvc het ook over eens. Om daarna toch een andere weg in te slaan. Tscheu is iemand die je niet moet flikken, dan is hij weg. Dat is ook gebeurd.”
Voor de goede orde de vijf pijlers van het Plan Cruijff op een rij:
Ajax is een opleidingsclub en werkt vanuit de filosofie van het individueel opleiden;
Ajax doet slechts gerichte aankopen die een directe versterking van Ajax1 zijn;
Ajax speelt aanvallend en attractief voetbal;
Ajax werkt samen, zowel nationaal als internationaal;
Ajax neemt de belangrijkste voetbalbesluiten in het technisch hart.
Cruijff legt uit: „Je hoopt dat iedereen doet wat we hebben afgesproken, maar dat is dus niet zo. Ik zeg al twee jaar hetzelfde, ook toen we kampioen werden. Ik heb de commissarissen daar vaker op aangesproken. De directie en de rvc moeten het plan uitvoeren, het technisch hart helpen en de boel bewaken. Daarvoor zitten zij er. Maar dat is allemaal niet gebeurd.”
Daarom is hij ook teleurgesteld in Theo van Duivenbode, die vanuit de (oud-)spelers een positie in de rvc verwierf. „Hij is met alles akkoord gegaan, maar ik hoor niets meer van hem. Het laatste contact is denk ik van juli.”
Hetzelfde geldt voor Edwin van der Sar, Dennis Bergkamp en Marc Overmars. Cruijff: „De enige die regelmatig belt is Jonk. Die beseft ook dat het op De Toekomst allemaal beter kan, maar hij is wel bezig om veranderingen door te voeren zoals die zijn afgesproken. Dat gaat steeds meer de goede kant op. Nu zie je uitstekende spelers doorkomen, die wekelijks de beste zijn en zelfs al in Oranje spelen. Ook de A1 speelt zoals het hoort en met de pupillen zijn we weer terug naar het straatvoetbal gegaan. Daar heb ik gewoon een goed gevoel bij.”
Daarom is het voor Cruijff onacceptabel wat er nu uitgerekend met Jonk gebeurt. „Het rapport van Ling is bovendien klip en klaar over het rendement van de opleiding. Die heeft Ajax de afgelopen jaren 85 miljoen opgeleverd, terwijl de cijfers van de aankopen eigenlijk bedroevend zijn.”
Hij doet daarom een klemmend beroep op de bestuursraad, de commissarissen en dan op rvc-voorziter Hans Wijers in het bijzonder. „Het plan is tot nu toe niet uitgevoerd en er is geen toezicht gehouden. Dat is allemaal duidelijk. Er was met de commissarissen afgesproken dat ze de aanbevelingen zouden volgen. Nu komen ze met heel iets anders. Bovendien stapt Wijers er opeens tussenuit, maar juist nu is het tijd om die woorden waar te maken.”
Als Wijers en zijn medecommissarissen dat niet doen, verwacht Cruijff morgen tijdens de aandeelhoudersvergadering actie van de bestuursraad, die de club Ajax als grootaandeelhouder vertegenwoordigt.
„Dan moet de bestuursraad tegenhouden wat de commissarissen van plan zijn. Of je moet zeggen: we stoppen met dat plan van Cruijff. Wees dan eerlijk en misbruik niet langer mijn naam. Ik wacht het rustig af. Als het mis gaat, dan kunnen we weer terug naar de leden en de fans, want die moeten het uiteindelijk bepalen. Ajax is van de mensen en niet van een paar bestuurders.”
Reactie Ajax
Dolf Collee, algemeen directeur van Ajax, wil niet reageren op de vraag waarom Johan Cruijff niet geïnformeerd is over de breuk tussen de club en hoofd opleidingen Wim Jonk. Dat geldt ook voor de andere vragen die aan hem zijn voorgelegd. Het voormalig lid van de raad van commissarissen, die morgen officieel tot de directie toetreedt, verwijst naar het dinsdag uitgegeven persbericht.quote:Keje Molenaar wil partijen bijeen brengen
Keje Molenaar, advocaat en ex-speler van Ajax, wil de op drift geraakte partijen binnen zijn club terug om de tafel krijgen. Molenaar stelt zich (gratis) beschikbaar om met een organisatiedeskundige zo snel mogelijk het geschil op de werkvloer van Ajax uit de wereld te helpen.
Molenaar: „Wat er nu gebeurt is zo ontzettend zonde. Ik dacht juist dat we op de goede weg waren. Zeker op De Toekomst.” Recentelijk was hij getuige van een pure demonstratie van de A1 van Ajax tegen de topjeugd van Schalke 04. „Dan zie je dat je met de A1 internationaal héél ver bent. Ik weet zeker dat dit komt door wat Wim Jonk daar de afgelopen jaren heeft neergezet.”
De ervaren jurist vindt het huidige conflict vooral onnodig. „De oorsprong van het conflict is een gebrek aan taakverdeling. Mensen hebben niet goed hun bevoegdheid laten afbakenen. Daardoor komen ze op elkaars terrein. Beslissingen worden op dit moment bij meerderheid van stemmen genomen. Maar in bepaalde situaties kan een meerderheid helemaal niet beslissen. In sommige gevallen moet er één man, op zijn terrein, verantwoordelijkheid dragen.”
Voor Molenaar staat het vast dat het gedachtegoed van Johan Cruijff leidend moet blijven voor de club Ajax. „Johan is de grote inspirator. Hij heeft slechts een doel voor ogen: de mensen vermaken op de tribunes, zoals hij ook als speler deed. Vanuit die filosofie is hij een plan gaan ontwikkelen waar iedereen blij mee was.”
Het kan, besluit de oud-international, niet zo zijn dat heel Ajax het plan – en daarmee Johan Cruijff – nu loslaat. „We hebben in 2011 met zijn allen besloten dat het plan van Johan Cruijff leidend moet zijn voor de verdere toekomst van Ajax. Als Wim Jonk dan stelt dat we ons op dat plan moeten richten, heeft hij een punt. Het is alleen een kwestie van elkaar ruimte laten. Daar wil ik best bij helpen.”quote:Ronald de Boer: ’Wordt de druk groter, dan komt die ook bij Frank terecht’
Ronald de Boer vreest dat de nieuwe onrust weer op het bordje van zijn broer Frank, de hoofdtrainer van Ajax, zal terechtkomen. „De vorige keer is hij er uitstekend in geslaagd om alle perikelen weg te houden bij het eerste elftal en werd hij ’gewoon’ kampioen. Dat zal hij nu weer willen en proberen te doen.”
Er volgt een ’maar’. „Als de resultaten gaan tegenvallen, wordt de druk groot, ook op Frank. Dan gaan de mensen zeuren en wordt er om meer A-junioren in het eerste gevraagd”, klinkt het onheilspellend. „De fans zijn vaak snel vergeten wat iemand heeft gepresteerd. Dat Frank dan vier keer kampioen is geworden, telt dan niet meer. Kijk maar wat Jose Mourinho nu over zich heen krijgt.”
De Boer vervolgt. „Je wilt als hoofdtrainer altijd dat er binnen de hele club in goede harmonie wordt gewerkt. Dan ligt de focus automatisch op het technische gedeelte. Nu zal Frank toch weer moeten antwoorden als er vragen worden gesteld over Wim Jonk. Dat is geen ideale situatie om lekker te presteren.”quote:Swart: ’Bang dat het weer één grote rommel wordt’
Dat zijn club weer in de brand staat, gaat Sjaak Swart aan het hart. „Ik vind dat echt heel erg”, zegt mister Ajax. „Maar ook onbegrijpelijk. Er zijn zo veel oud-spelers met een grote naam, die mede dankzij Ajax wereldfaam hebben gemaakt. Dat juist die gasten, die elkaar uit de kleedkamer kennen, onderling strijd hebben, dat hoort niet.”
Swart hoopt dat de rust snel weerkeert. „Maar dat zie ik nog niet gebeuren. Ik ben bang dat het weer één grote rommel wordt.” Het aangekondigde vertrek van Wim Jonk betreurt hij. „Ik vind hem een heel goede trainer, iemand die het spelletje ziet. Hij is trouw aan het Plan Cruijff en dat volgen we.”
„Maar ik ben natuurlijk niet bij die gesprekken tussen al die jongens”, aldus Swart die steeds meer het gevoel krijgt dat Johan Cruijff bij Ajax buiten wordt gewerkt. „Want Tscheu La Ling, ook iemand waar Johan onbegrensd vertrouwen in heeft, werd ook niet serieus genomen.”![]()
BadderHaring, de 12 jarige forumclown die zit te F5'en voor de laatste post zodat hij een nieuw deel kan openen met een kinderachtige titel, inclusief plaatje.
Algemeen bekend.![]()
![]()
Badderharing
Monza 2021: RIC #1 - and for anyone who thought i left, i never left. i just moved aside for a bit.![]()
Ach, gun hem ook eens een pleziertje. Het jongetje zit al een week fappend op z'n stoeltje. Dat hebben we allemaal wel eens nodig.quote:Op donderdag 12 november 2015 02:47 schreef Bronson_ het volgende:
BadderHaring, de 12 jarige forumclown die zit te F5'en voor de laatste post zodat hij een nieuw deel kan openen met een kinderachtige titel, inclusief plaatje.
Algemeen bekend."For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."![]()
Leuk weer een ajax soap.
Probleem is die nr 14 heb wel gelijk, maar hij heeft de verkeerde mensen er neer gezet. Zoiets werkt alleen als je het zelf uitvoert.
En die versterkingen voor ajax1 kan je alleen kopen als je meer geld uit wilt geven aan salarisNothing to see here, carry on![]()
Gewoon negeren die kleuter.quote:Op zaterdag 10 juni 2023 14:52 schreef GGMM het volgende:
Eigenlijk is elke prijs die in het voetbal gewonnen wordt terug te leiden naar het Ajax-DNA![]()
Onzin.quote:Op donderdag 12 november 2015 07:27 schreef RijstNatie het volgende:
En die versterkingen voor ajax1 kan je alleen kopen als je meer geld uit wilt geven aan salarisMonza 2021: RIC #1 - and for anyone who thought i left, i never left. i just moved aside for a bit.![]()
Het TH zijn dus faalhazen.quote:Op donderdag 12 november 2015 00:54 schreef wieisboos het volgende:
https://blendle.com/i/de-(...)raaf-20151112-1_02_1![]()
Het probleem is dat je nu weer 2 kampen hebt en het was de bedoeling van Cruijff om iedereen op 1 lijn te krijgen iig op het voetbalvlak.quote:
Ik zag gisteren een organogram in het Parool, man man wat een hoeveelheid mensen die menen wat te vertellen te moeten hebben, maar uiteindelijk neemt niemand echt verantwoordelijkheid zolang ze maar kunnen blijven zitten.![]()
Elke club heeft oud-voetballers rondlopen die gerespecteerd worden, de een komt alleen af en toe eens kijken, de ander heeft een officiële functie. Probleem van Ajax is dat er veel te veel oud-spelers rondlopen en allemaal willen ze hun plasje doen![]()
Is het grootste probleem niet gewoon dat het 'plan-Cruijff' uiteindelijk gewoon veel te vaag is met onrealistische doelen? Het resultaat van het hele plan moest toch ook zijn om weer bij de Europese subtop te horen, dat was toen al te lachwekkend voor woorden natuurlijk.VBL SC influencer
Left, right, behind![]()
Als iemand anders in de voetballerij met een plan was gekomen waarin staat dat je met zelf opgeleide jeugdspelers aanvallend attractief voetbal moet spelen en zo structureel moet gaan overwinteren in de Champions League dan was diegene absoluut niet serieus genomen. Maar omdat het Johan Cruijff is is zijn plan heilig verklaart en moet het tot op de letter nauwkeurig uitgevoerd worden. En een ieder die hier kanttekeningen bij plaatst en er niet in mee gaat is geen echte Ajacied. Eigenlijk hadden ze bij Ajax inderdaad tot op de letter nauwkeurig zijn plan uit moeten voeren want dan was je namelijk zo hard op je bek gegaan als club dat het voor eens en altijd afgelopen zou zijn met de Cruijff mythe. Nu begint het hele circus weer van voor af aan.![]()
Nou ja, ik denk dat het echte probleem is dat dit gecombineerd wordt met een stel niet-voetbal bobo's die nog harder aan hun stoel vastgeplakt zitten als de gemiddelde minister. Vooral ter glorie van zichzelf, die gasten geven geen kut om de club. Wat jij aankaart en dat fenomeen zorgen er voor dat er al decennia lang strijd is.quote:Op donderdag 12 november 2015 09:12 schreef Pleun2011 het volgende:
Elke club heeft oud-voetballers rondlopen die gerespecteerd worden, de een komt alleen af en toe eens kijken, de ander heeft een officiële functie. Probleem van Ajax is dat er veel te veel oud-spelers rondlopen en allemaal willen ze hun plasje doen
En toch ligt de sleutel bij Cruijff en consorten. Even los van hun inhoudelijke verhaal (wat mijnsinziens lachwekkend is) hebben zij wel de mogelijkheid om de club en de supporters te binden. Maar dan moet Cruijff wel echt ZELF iets gaan doen. En dat gaat nu natuurlijk helemaal niet meer gebeuren.![]()
Het zou me ook niet verbazen dat er bij veel van die gasten vanaf het begin al weerstand was tegen het plan Cruijff, maar niemand heeft het lef om dat openlijk toe te geven.quote:Op donderdag 12 november 2015 09:24 schreef Caland het volgende:
Is het grootste probleem niet gewoon dat het 'plan-Cruijff' uiteindelijk gewoon veel te vaag is met onrealistische doelen? Het resultaat van het hele plan moest toch ook zijn om weer bij de Europese subtop te horen, dat was toen al te lachwekkend voor woorden natuurlijk.
Ach ze zoeken het maar uit daar.. zo van een afstandje lijkt het mij dat er gewoon teveel oud-spelers rondlopen.. sommigen hebben in het Stenen Tijdperk voor het laatst tegen een bal getrapt maar ze blijven maar kleven en rondhangen bij Ajax. Bij Feyenoord zie je dat ook wel maar toch veel minder..de meeste oud-Feyenoorders hebben ook niet zo'n groot ego![]()
Ik weet niet of het uitmaakt hoeveel er rond lopen, het gaat erom wat ze doen en wie ervoor zorgt dat ze doen waar ze voor aangenomen zijn.quote:Op donderdag 12 november 2015 10:01 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Het zou me ook niet verbazen dat er bij veel van die gasten vanaf het begin al weerstand was tegen het plan Cruijff, maar niemand heeft het lef om dat openlijk toe te geven.
Ach ze zoeken het maar uit daar.. zo van een afstandje lijkt het mij dat er gewoon teveel oud-spelers rondlopen.. sommigen hebben in het Stenen Tijdperk voor het laatst tegen een bal getrapt maar ze blijven maar kleven en rondhangen bij Ajax. Bij Feyenoord zie je dat ook wel maar toch veel minder..de meeste oud-Feyenoorders hebben ook niet zo'n groot ego![]()
Bij Feyenoord lopen ook zeer veel oud-spelers rond, er zijn alleen geen 'kampen'.quote:Op donderdag 12 november 2015 10:01 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Het zou me ook niet verbazen dat er bij veel van die gasten vanaf het begin al weerstand was tegen het plan Cruijff, maar niemand heeft het lef om dat openlijk toe te geven.
Ach ze zoeken het maar uit daar.. zo van een afstandje lijkt het mij dat er gewoon teveel oud-spelers rondlopen.. sommigen hebben in het Stenen Tijdperk voor het laatst tegen een bal getrapt maar ze blijven maar kleven en rondhangen bij Ajax. Bij Feyenoord zie je dat ook wel maar toch veel minder..de meeste oud-Feyenoorders hebben ook niet zo'n groot ego
Verder vind ik opvallend bij Ajax dat het scoutingsbeleid redelijk buiten schot blijft, dat faalt toch al echt jarenlang.![]()
Bij Feyenoord leven ze dan ook niet in de veronderstelling dat ze het moderne voetbal hebben uitgevonden. Of dat hun filosofie iets bijzonders is.quote:Op donderdag 12 november 2015 10:01 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Ach ze zoeken het maar uit daar.. zo van een afstandje lijkt het mij dat er gewoon teveel oud-spelers rondlopen.. sommigen hebben in het Stenen Tijdperk voor het laatst tegen een bal getrapt maar ze blijven maar kleven en rondhangen bij Ajax. Bij Feyenoord zie je dat ook wel maar toch veel minder..de meeste oud-Feyenoorders hebben ook niet zo'n groot ego
Bovendien zijn de Feyenoord vedetten van weleer gemiddeld genomen te dom om te poepen of hebben ze eigenlijk helemaal geen echt hart voor de club.
Van Hanegem bijvoorbeeld. Enorme clubman, maar die wordt door niemand binnen het Feyenoord bestuur serieus genomen en heeft dus geen podium binnen de club.![]()
stop dan gewoon met het hele Cruijff idee.quote:Dat zijn club weer in de brand staat, gaat Sjaak Swart aan het hart. „Ik vind dat echt heel erg”, zegt mister Ajax. „Maar ook onbegrijpelijk. Er zijn zo veel oud-spelers met een grote naam, die mede dankzij Ajax wereldfaam hebben gemaakt. Dat juist die gasten, die elkaar uit de kleedkamer kennen, onderling strijd hebben, dat hoort niet.”
Swart hoopt dat de rust snel weerkeert. „Maar dat zie ik nog niet gebeuren. Ik ben bang dat het weer één grote rommel wordt.” Het aangekondigde vertrek van Wim Jonk betreurt hij. „Ik vind hem een heel goede trainer, iemand die het spelletje ziet. Hij is trouw aan het Plan Cruijff en dat volgen we.”
„Maar ik ben natuurlijk niet bij die gesprekken tussen al die jongens”, aldus Swart die steeds meer het gevoel krijgt dat Johan Cruijff bij Ajax buiten wordt gewerkt. „Want Tscheu La Ling, ook iemand waar Johan onbegrensd vertrouwen in heeft, werd ook niet serieus genomen.”FOK!ker sinds 18 april 2004 ---
Op maandag 30 juni 2014 14:05 schreef stbabylon het volgende:
Rukken met een zak paprikachips bij de hand, krijg je vanzelf een oranje Duitse helm.![]()
Dat is misschien wel de kern ja.quote:Op donderdag 12 november 2015 10:15 schreef BadderHaring het volgende:
[..]
Bij Feyenoord leven ze dan ook niet in de veronderstelling dat ze het moderne voetbal hebben uitgevonden. Of dat hun filosofie iets bijzonders is.Volledig onjuist.quote:Bovendien zijn de Feyenoord vedetten van weleer gemiddeld genomen te dom om te poepen of hebben ze eigenlijk helemaal geen echt hart voor de club.Van Hanegem is geen vriend van het bestuur maar wordt binnen de club erg gerespecteerd, wat pas nog bleek toen hij aanwezig was bij Feyenoord - AZ.quote:Van Hanegem bijvoorbeeld. Enorme clubman, maar die wordt door niemand binnen het Feyenoord bestuur serieus genomen en heeft dus geen podium binnen de club.![]()
Mwah. Wim Janssen is zo ongeveer in zijn eentje verantwoordelijk voor het succes van de jeugdopleiding. Niet vreemd dat hij en Cruijff zo ongeveer 2 handen op 1 buik zijn.quote:Op donderdag 12 november 2015 10:15 schreef BadderHaring het volgende:
[..]
Bij Feyenoord leven ze dan ook niet in de veronderstelling dat ze het moderne voetbal hebben uitgevonden. Of dat hun filosofie iets bijzonders is.
Bovendien zijn de Feyenoord vedetten van weleer gemiddeld genomen te dom om te poepen of hebben ze eigenlijk helemaal geen echt hart voor de club.
Van Hanegem bijvoorbeeld. Enorme clubman, maar die wordt door niemand binnen het Feyenoord bestuur serieus genomen en heeft dus geen podium binnen de club.VBL SC influencer
Left, right, behind![]()
Over welk succes heb je het nu precies?quote:Op donderdag 12 november 2015 10:21 schreef Caland het volgende:
[..]
Mwah. Wim Janssen is zo ongeveer in zijn eentje verantwoordelijk voor het succes van de jeugdopleiding. Niet vreemd dat hij en Cruijff zo ongeveer 2 handen op 1 buik zijn.![]()
Mja, over welk succes van de jeugdopleiding hebben we het dan? Wat heeft Feyenoord de afgelopen jaren voortgebracht aan talenten die de Europese (sub)top halen? De Vrij, Martins Indi en inmiddels Wijnaldum en Clasie?quote:Op donderdag 12 november 2015 10:21 schreef Caland het volgende:
[..]
Mwah. Wim Janssen is zo ongeveer in zijn eentje verantwoordelijk voor het succes van de jeugdopleiding. Niet vreemd dat hij en Cruijff zo ongeveer 2 handen op 1 buik zijn.Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."![]()
Met mensen als Cruijff en Van Hanegem moet je als club met respect omgaan maar verder moet je ze vakkundig buiten de deur houden. Als je de columns van die twee leest... Er valt geen lijn in te ontdekken. Na iedere speelronde hebben ze weer een andere briljante opvatting over hoe voetbal gespeeld moet worden en ze zijn ervan overtuigd 100% van de tijd gelijk te hebben. Met zulke mensen valt niet samen te werken maar door hun prestaties uit het verleden hebben ze wel de supporters achter zich staan. Was een uitstekende zet van Feyenoord toen ze De Kromme buiten de deur hielden en alleen een symbolische positie als klankbord aanboden.![]()
Alles is relatief natuurlijk. Feyenoord werd jarenlang 4e, 6e, 7e of zelfs 10e in de competitie. Vanaf 2011 is Feyenoord met voornamelijk eigen jeugd weer terug in de top 3 van de Eredivisie.quote:Op donderdag 12 november 2015 10:26 schreef Monolith het volgende:
[..]
Mja, over welk succes van de jeugdopleiding hebben we het dan? Wat heeft Feyenoord de afgelopen jaren voortgebracht aan talenten die de Europese (sub)top halen? De Vrij, Martins Indi en inmiddels Wijnaldum en Clasie?
Dat kan je wel het succes van de jeugdopleiding noemen.![]()
Ik vind het uiteindelijk veel boeiender dat elk jaar minimaal 2 talenten een versterking zijn voor je selectie en dat lukt ruimschoots. Als je ziet met wat voor beperkte middelen men moet werken op varkenoord vind ik het des te knapper dat dat ook maar blijft lukken ( wordt bijvoorbeeld ook in 4 van de 5 jaar bekroond met een award meen ik).quote:Op donderdag 12 november 2015 10:26 schreef Monolith het volgende:
[..]
Mja, over welk succes van de jeugdopleiding hebben we het dan? Wat heeft Feyenoord de afgelopen jaren voortgebracht aan talenten die de Europese (sub)top halen? De Vrij, Martins Indi en inmiddels Wijnaldum en Clasie?VBL SC influencer
Left, right, behind![]()
Je moet het breder zien.. de uitstroom van jeugdspelers die terecht komen in het betaalde voetbal is veel groter dan voorheen en ook de transferopbrengsten van spelers uit de eigen opleiding is structureel hoger geworden. Dat er geen exceptionele talenten tussen zitten is geen gebrek van de jeugdopleidingquote:Op donderdag 12 november 2015 10:26 schreef Monolith het volgende:
[..]
Mja, over welk succes van de jeugdopleiding hebben we het dan? Wat heeft Feyenoord de afgelopen jaren voortgebracht aan talenten die de Europese (sub)top halen? De Vrij, Martins Indi en inmiddels Wijnaldum en Clasie?![]()
Dat zegt dus genoeg over opleiden, krijgt veel te veel aandacht waarschijnlijk omdat er niets anders is en er in de jeugd in verhouding nog wel op niveau wordt gevoetbaldquote:Op donderdag 12 november 2015 10:26 schreef Monolith het volgende:
[..]
Mja, over welk succes van de jeugdopleiding hebben we het dan? Wat heeft Feyenoord de afgelopen jaren voortgebracht aan talenten die de Europese (sub)top halen? De Vrij, Martins Indi en inmiddels Wijnaldum en Clasie?![]()
Ook de reden waarom Wim Jansen nog ons prachtige shirt voor 1,5 seizoen heeft gedragen.quote:Op donderdag 12 november 2015 10:21 schreef Caland het volgende:
[..]
Mwah. Wim Janssen is zo ongeveer in zijn eentje verantwoordelijk voor het succes van de jeugdopleiding. Niet vreemd dat hij en Cruijff zo ongeveer 2 handen op 1 buik zijn.'Wish I was old and a little sentimental'
Porcupine Tee - Normal![]()
Dat voornamelijk eigen jeugd fabeltje is wel leuk, maar het strookt toch niet echt met, ik noem maar wat, de samenstelling van de huidige selectie. Geen aanvallers uit de eigen jeugd, drie middenvelders waarvan er ééntje zo af en toe in de basis staat, wat eigen jeugd in de verdediging en een keeper van Ajax. En dat is ook niet iets van het laatste seizoen. In de selectie voor '13/14 zaten slechts zeven spelers uit de eigen jeugd. Eigenlijk acht, want Clasie was slechts uitgeleend geweest aan Excelsior. Hetzelfde geldt voor '12/13.quote:Op donderdag 12 november 2015 10:31 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Alles is relatief natuurlijk. Feyenoord werd jarenlang 4e, 6e, 7e of zelfs 10e in de competitie. Vanaf 2011 is Feyenoord met voornamelijk eigen jeugd weer terug in de top 3 van de Eredivisie.
Dat kan je wel het succes van de jeugdopleiding noemen.Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."![]()
Goed verwoord, ik wilde er niet aan beginnen.quote:Op donderdag 12 november 2015 11:06 schreef Monolith het volgende:
[..]
Dat voornamelijk eigen jeugd fabeltje is wel leuk, maar het strookt toch niet echt met, ik noem maar wat, de samenstelling van de huidige selectie. Geen aanvallers uit de eigen jeugd, drie middenvelders waarvan er ééntje zo af en toe in de basis staat, wat eigen jeugd in de verdediging en een keeper van Ajax. En dat is ook niet iets van het laatste seizoen. In de selectie voor '13/14 zaten slechts zeven spelers uit de eigen jeugd. Eigenlijk acht, want Clasie was slechts uitgeleend geweest aan Excelsior. Hetzelfde geldt voor '12/13.
Ik wil nog bijvoegen: Zonder Pelle en Guidetti was het allemaal niet zo veel. (en dat was geen eigen jeugd)FOK!ker sinds 18 april 2004 ---
Rukken met een zak paprikachips bij de hand, krijg je vanzelf een oranje Duitse helm.![]()
Het zegt niet zoveel als een speler een versterking is maar het team blijkt niet goed genoeg. Uiteindelijk gaat het om het eerste elftal, daar moet de jeugdopleiding in dienst van staan, het wordt nu zo'n beetje omgedraaid.quote:Op donderdag 12 november 2015 10:31 schreef Caland het volgende:
[..]
Ik vind het uiteindelijk veel boeiender dat elk jaar minimaal 2 talenten een versterking zijn voor je selectie en dat lukt ruimschoots. Als je ziet met wat voor beperkte middelen men moet werken op varkenoord vind ik het des te knapper dat dat ook maar blijft lukken ( wordt bijvoorbeeld ook in 4 van de 5 jaar bekroond met een award meen ik).
Ook zo'n dooddoener is dat de A1 zo geweldig voetbalt, logisch er staat geen enkele druk op en de tegenstanders zijn fysiek hetzelfde, daar ligt het grote verschil.![]()
vind ik wat te makkelijk, en onterecht naar de jeugd.quote:Op donderdag 12 november 2015 11:10 schreef Tarado het volgende:
[..]
Het zegt niet zoveel als een speler een versterking is maar het team blijkt niet goed genoeg. Uiteindelijk gaat het om het eerste elftal, daar moet de jeugdopleiding in dienst van staan, het wordt nu zo'n beetje omgedraaid.
Ook zo'n dooddoener is dat de A1 zo geweldig voetbalt, logisch er staat geen enkele druk op en de tegenstanders zijn fysiek hetzelfde, daar ligt het grote verschil.FOK!ker sinds 18 april 2004 ---
Je kan niet ontkennen dat de A1 de beste lichting sinds jaren is.quote:Op donderdag 12 november 2015 11:10 schreef Tarado het volgende:
[..]
Het zegt niet zoveel als een speler een versterking is maar het team blijkt niet goed genoeg. Uiteindelijk gaat het om het eerste elftal, daar moet de jeugdopleiding in dienst van staan, het wordt nu zo'n beetje omgedraaid.
Ook zo'n dooddoener is dat de A1 zo geweldig voetbalt, logisch er staat geen enkele druk op en de tegenstanders zijn fysiek hetzelfde, daar ligt het grote verschil.![]()
Maak van die 8 maar 10, want Mulder en Nelom waren ook slechts verhuurd aan Excelsior. Van die 10 waren 7 basisspeler. Dat noem ik toch echt voornamelijk eigen jeugd.quote:Op donderdag 12 november 2015 11:06 schreef Monolith het volgende:
[..]
Dat voornamelijk eigen jeugd fabeltje is wel leuk, maar het strookt toch niet echt met, ik noem maar wat, de samenstelling van de huidige selectie. Geen aanvallers uit de eigen jeugd, drie middenvelders waarvan er ééntje zo af en toe in de basis staat, wat eigen jeugd in de verdediging en een keeper van Ajax. En dat is ook niet iets van het laatste seizoen. In de selectie voor '13/14 zaten slechts zeven spelers uit de eigen jeugd. Eigenlijk acht, want Clasie was slechts uitgeleend geweest aan Excelsior. Hetzelfde geldt voor '12/13.
Dat het in de huidige selectie iets minder is klopt, maar dat is niet per se te wijten aan het niveau van de jeugdopleiding.![]()
Je kan toch wel stellen dat je alleen met eigen jeugd geen kampioen wordt in deze tijd, hoe goed ze dan ook zijn, ze blijven te kort, zelf hoe beter hoe korter.quote:Op donderdag 12 november 2015 11:19 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Maak van die 8 maar 10, want Mulder en Nelom waren ook slechts verhuurd aan Excelsior. Van die 10 waren 7 basisspeler. Dat noem ik toch echt voornamelijk eigen jeugd.
Dat het in de huidige selectie iets minder is klopt, maar dat is niet per se te wijten aan het niveau van de jeugdopleiding.![]()
Hier ben ik het volledig mee eens.quote:Op donderdag 12 november 2015 11:22 schreef Tarado het volgende:
[..]
Je kan toch wel stellen dat je alleen met eigen jeugd geen kampioen wordt in deze tijd, hoe goed ze dan ook zijn, ze blijven te kort, zelf hoe beter hoe korter.
Daarom doet PSV het nu zo goed. Die willen ook eigen jeugd laten doorstromen, maar niet tegen elke kost. Op een aantal plaatsen staan gewoon toppers van 25-30.![]()
Ja bedankt man, en eens in de 20 jaar met een kampioenschap.quote:Op donderdag 12 november 2015 10:31 schreef Caland het volgende:
[..]
Ik vind het uiteindelijk veel boeiender dat elk jaar minimaal 2 talenten een versterking zijn voor je selectie en dat lukt ruimschoots. Als je ziet met wat voor beperkte middelen men moet werken op varkenoord vind ik het des te knapper dat dat ook maar blijft lukken ( wordt bijvoorbeeld ook in 4 van de 5 jaar bekroond met een award meen ik).![]()
jij denkt dat ze dit seizoen of volgend seizoen kampioen worden?quote:Op donderdag 12 november 2015 11:31 schreef Vjenne12345 het volgende:
[..]
Ja bedankt man, en eens in de 20 jaar met een kampioenschap.FOK!ker sinds 18 april 2004 ---
Nee, dat denk ik niet.quote:Op donderdag 12 november 2015 11:32 schreef mokkiemok het volgende:
[..]
jij denkt dat ze dit seizoen of volgend seizoen kampioen worden?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
quote:Op donderdag 12 november 2015 11:33 schreef Vjenne12345 het volgende:
[..]
Nee, dat denk ik niet.
Feyenoord is tegenwoordig gewoon een subtopper, en dat is niet eens trollen als ik dat zeg.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.FOK!ker sinds 18 april 2004 ---
Uiteraard. Het is ook onzin om alles maar op te willen vullen met jeugd. Je moet ook verder willen kijken om juist talentvolle jeugd beter te laten renderen. En dan bedoel ik niet door middelmaat als Gudelj of Viergever aan te trekken.quote:Op donderdag 12 november 2015 11:22 schreef Tarado het volgende:
[..]
Je kan toch wel stellen dat je alleen met eigen jeugd geen kampioen wordt in deze tijd, hoe goed ze dan ook zijn, ze blijven te kort, zelf hoe beter hoe korter.VBL SC influencer
Left, right, behind![]()
Aldus een fan van een club die met aankopen als Kramer aankomt.quote:Op donderdag 12 november 2015 11:40 schreef Caland het volgende:
[..]
Uiteraard. Het is ook onzin om alles maar op te willen vullen met jeugd. Je moet ook verder willen kijken om juist talentvolle jeugd beter te laten renderen. En dan bedoel ik niet door middelmaat als Gudelj of Viergever aan te trekken.![]()
![]()
quote:Op donderdag 12 november 2015 11:42 schreef Vjenne12345 het volgende:
[..]
Aldus een fan van een club die met aankopen als Kramer aankomt.![]()
Kramer
FOK!ker sinds 18 april 2004 ---
Daar heb ik dan ook mijn kritiek op geuit, maar dat lijkt me wat minder relevant in dit topic.quote:Op donderdag 12 november 2015 11:42 schreef Vjenne12345 het volgende:
[..]
Aldus een fan van een club die met aankopen als Kramer aankomt.VBL SC influencer
Left, right, behind![]()
Maakt niet uit joh, ze hebben wel een fantastisch legioen en winnen ieder jaar een prijs voor het beste veld.quote:![]()
Ja da's leuk, maar die 7 speler basisspelers uit de eigen jeugd waren nou niet bepaald allemaal 'versterkingen'. Mulder was toch een redelijke kop van jut. Verdedigers voor de eredivisie opleiden is ook niet echt spannend meer. Feitelijk was Clasie als enige echt van toegevoegde waarde en is doorgestroomd. Vilhena / Boëties zijn toch weer een tijdje redelijk op de achtergrond geraakt na een noodgedwongen eerste seizoen waarin ze in mijn ogen best leuk meededen.quote:Op donderdag 12 november 2015 11:19 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Maak van die 8 maar 10, want Mulder en Nelom waren ook slechts verhuurd aan Excelsior. Van die 10 waren 7 basisspeler. Dat noem ik toch echt voornamelijk eigen jeugd.
Dat het in de huidige selectie iets minder is klopt, maar dat is niet per se te wijten aan het niveau van de jeugdopleiding.
Daarbij is het leuk dat je na een paar mindere jaren (laten we daar ook niet te dramatisch over doen) weer eens meedoet om plek 2-3 in de eredivisie, maar dat heeft natuurlijk ook te maken met bijvoorbeeld de implosie van Twente en AZ en het feit dat PSV vanwege volstrekt wanbeleid met een prima selectie toch een aantal seizoenen ondermaats heeft gepresteerd. Het niveau wordt er niet beter op in de eredivisie, dus dat devalueert '2e of 3e worden in de eredivisie' toch wel aardig.
Het is natuurlijk wat triestig, maar zo'n prestatie van Feyenoord loven is ze feitelijk op één lijn plaatsen met een leuk presterend PEC. De verwachtingen bij Ajax zijn van een volstrekt ander niveau. Daar verwacht men niet alleen dat de eredivisie met ruime cijfers wordt gewonnen, maar ook dat er op Europees niveau nog wordt meegedaan. Dus het hele idee van 'bij Feyenoord kan het wel', is een beetje een onzinnige vergelijking. Feyenoord mag dan minder kapitaal hebben, maar het is in Nederland nog steeds wel een club met uitstraling en voldoende oud-spelers met kennis en ervaring op topniveau, die wel wat spelertjes kunnen leren om leuk mee te kunnen doen in de Nederlandse subtop.Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."![]()
Een kolkende Kuip. De Kuip schudt op z'n grondvesten.quote:Op donderdag 12 november 2015 11:44 schreef Vjenne12345 het volgende:
[..]
Maakt niet uit joh, ze hebben wel een fantastisch legioen en winnen ieder jaar een prijs voor het beste veld.'Wish I was old and a little sentimental'
Eerlijk is eerlijk die kuip levert punten op, arbitrage is te bang om te fluiten.quote:Op donderdag 12 november 2015 12:07 schreef StarGazer het volgende:
[..]
Een kolkende Kuip. De Kuip schudt op z'n grondvesten.FOK!ker sinds 18 april 2004 ---
tja 50.000 schuimbekkende amoebes kunnen nogal intimiderend overkomen ja.quote:Op donderdag 12 november 2015 12:08 schreef mokkiemok het volgende:
[..]
Eerlijk is eerlijk die kuip levert punten op, arbitrage is te bang om te fluiten.'Wish I was old and a little sentimental'
Ben jij dat Sjaakquote:Op donderdag 12 november 2015 12:08 schreef mokkiemok het volgende:
[..]
Eerlijk is eerlijk die kuip levert punten op, arbitrage is te bang om te fluiten.VBL SC influencer
Left, right, behind![]()
daar ben ik het wel mee eensquote:Op donderdag 12 november 2015 11:40 schreef Caland het volgende:
[..]
Uiteraard. Het is ook onzin om alles maar op te willen vullen met jeugd. Je moet ook verder willen kijken om juist talentvolle jeugd beter te laten renderen. En dan bedoel ik niet door middelmaat als Gudelj of Viergever aan te trekken.![]()
je bent zelf de sjaakquote:FOK!ker sinds 18 april 2004 ---
Netto heeft deze opgehangen?quote:Op donderdag 12 november 2015 12:23 schreef Tarado het volgende:
[ afbeelding ]
Getuigt ook niet van veel intelligentie dit![]()
Edwin van der Sar was niet blij met de kranten op De Toekomst en heeft ze van de deuren getrokken.
KAPPEN MET DEZE SHITVBL SC influencer
Left, right, behind![]()
quote:Op donderdag 12 november 2015 13:06 schreef BobW het volgende:
[..]
Edje heeft ze weggehaald
[ afbeelding ]![]()
![]()
Dat denken ze misschien ook echt. Iedereen is tegen hun terwijl ze in hun ogen alles goed doen.quote:Op donderdag 12 november 2015 13:18 schreef Tarado het volgende:
man man wat een niveau en dan nog zeggen dat ze het beste met de club voorhebbenFOK!ker sinds 18 april 2004 ---
Tsja. Cruijff heeft er organisatorisch best een puinhoop van gemaakt zeg maarquote:Op donderdag 12 november 2015 13:18 schreef Tarado het volgende:
man man wat een niveau en dan nog zeggen dat ze het beste met de club voorhebben
VBL SC influencer
Left, right, behind![]()
Over wie heb je het nu?quote:Op donderdag 12 november 2015 13:19 schreef mokkiemok het volgende:
[..]
Dat denken ze misschien ook echt. Iedereen is tegen hun terwijl ze in hun ogen alles goed doen.![]()
Een ieder, het juiste doen is relatief.quote:
Wanneer doe je het juiste?FOK!ker sinds 18 april 2004 ---
Ik zeg nergens dat de talenten van Feyenoord ze Europees succes hadden moeten of kunnen brengen of dat ze er kampioen mee hadden kunnen worden. Maar dat is ook helemaal geen realistische eis. En daarmee komen we bij de kern: waarom zou Ajax dat dan wel kunnen? Als je een paar dingetjes verandert aan de jeugdopleiding komen daar echt niet ineens allemaal wereldtalenten uitrollen. Als je als Nederlandse club nog enigszins mee wil doen moet je goed scouten en buitenkansjes grijpen zoals PSV nu doet. Uiteraard kan de jeugdopleiding spelers aanleveren die het team versterken, maar je zal nooit het succes halen wat Ajax verwacht met alleen maar talenten uit de jeugd. En hoe beter hoe eerder ze weg zijn.quote:Op donderdag 12 november 2015 11:59 schreef Monolith het volgende:
[..]
Ja da's leuk, maar die 7 speler basisspelers uit de eigen jeugd waren nou niet bepaald allemaal 'versterkingen'. Mulder was toch een redelijke kop van jut. Verdedigers voor de eredivisie opleiden is ook niet echt spannend meer. Feitelijk was Clasie als enige echt van toegevoegde waarde en is doorgestroomd. Vilhena / Boëties zijn toch weer een tijdje redelijk op de achtergrond geraakt na een noodgedwongen eerste seizoen waarin ze in mijn ogen best leuk meededen.
Daarbij is het leuk dat je na een paar mindere jaren (laten we daar ook niet te dramatisch over doen) weer eens meedoet om plek 2-3 in de eredivisie, maar dat heeft natuurlijk ook te maken met bijvoorbeeld de implosie van Twente en AZ en het feit dat PSV vanwege volstrekt wanbeleid met een prima selectie toch een aantal seizoenen ondermaats heeft gepresteerd. Het niveau wordt er niet beter op in de eredivisie, dus dat devalueert '2e of 3e worden in de eredivisie' toch wel aardig.
Het is natuurlijk wat triestig, maar zo'n prestatie van Feyenoord loven is ze feitelijk op één lijn plaatsen met een leuk presterend PEC. De verwachtingen bij Ajax zijn van een volstrekt ander niveau. Daar verwacht men niet alleen dat de eredivisie met ruime cijfers wordt gewonnen, maar ook dat er op Europees niveau nog wordt meegedaan. Dus het hele idee van 'bij Feyenoord kan het wel', is een beetje een onzinnige vergelijking. Feyenoord mag dan minder kapitaal hebben, maar het is in Nederland nog steeds wel een club met uitstraling en voldoende oud-spelers met kennis en ervaring op topniveau, die wel wat spelertjes kunnen leren om leuk mee te kunnen doen in de Nederlandse subtop.![]()
Dat wordt gezelligquote:Wim Jonk meldt zich donderdagmiddag weer op De Toekomst. Het hoofd opleidingen van Ajax hervat zijn werkzaamheden.
Dinsdag werd bekend dat Ajax een einde wil maken aan de samenwerking met de Volendammer. Volgens de club is er met Jonk een verschil van inzicht over de invulling en de werkwijze van het technisch hart. De Amsterdammers spreken van een 'langlopend' conflict tussen de oud-international en de andere leden van het technische hart en de directie.
Jonk moet uiterlijk vrijdagmiddag 17.00 uur laten weten of hij akkoord gaat met de vertrekregeling die Ajax heeft voorgesteld. Indien het hoofd opleidingen niet wil mee werken, dan volgt voor de Amsterdammers een gang naar de arbitragecommissie van de KNVB.
Net als Jonk kreeg ook diens rechterhand Ruben Jongkind maandagmiddag te horen dat er voor hem geen perspectief is bij Ajax. Ook het hoofd talentontwikkeling, die in tegenstelling tot Jonk geen contract voor onbepaalde tijd heeft, hervat donderdag zijn werkzaamheden.
Maargoed ook hier heb ik geen verstand van![]()
Er zijn niet genoeg huillachsmilies voor deze zoveelste soap.Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.![]()
Tuurlijk , maar dat was ook het hele punt. De bewering over het 'succes van de jeugdopleiding bij Feyenoord' in tegenstelling tot die van Ajax impliceert dat ze bij Feyenoord iets deden waar Ajax niet toe in staat was.quote:Op donderdag 12 november 2015 13:29 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Ik zeg nergens dat de talenten van Feyenoord ze Europees succes hadden moeten of kunnen brengen of dat ze er kampioen mee hadden kunnen worden. Maar dat is ook helemaal geen realistische eis. En daarmee komen we bij de kern: waarom zou Ajax dat dan wel kunnen? Als je een paar dingetjes verandert aan de jeugdopleiding komen daar echt niet ineens allemaal wereldtalenten uitrollen. Als je als Nederlandse club nog enigszins mee wil doen moet je goed scouten en buitenkansjes grijpen zoals PSV nu doet. Uiteraard kan de jeugdopleiding spelers aanleveren die het team versterken, maar je zal nooit het succes halen wat Ajax verwacht met alleen maar talenten uit de jeugd. En hoe beter hoe eerder ze weg zijn.
Overigens is de insteek van Ajax ook helemaal niet dat je enkel met eigen jeugd moet gaan spelen, hooguit dat je geen waterdragers van buitenaf aantrekt.Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."![]()
Rare reactie. Caland heeft hier gewoon een valide punt.quote:Op donderdag 12 november 2015 11:44 schreef Vjenne12345 het volgende:
[..]
Maakt niet uit joh, ze hebben wel een fantastisch legioen en winnen ieder jaar een prijs voor het beste veld.![]()
Alweer?quote:Op donderdag 12 november 2015 11:13 schreef Leonos het volgende:
[..]
Je kan niet ontkennen dat de A1 de beste lichting sinds jaren is.![]()
Nee, dat heeft hij niet.quote:Op donderdag 12 november 2015 13:37 schreef JimWonk het volgende:
[..]
Rare reactie. Caland heeft hier gewoon een valide punt.![]()
Je moet jeugd dus niet met gerichte aankopen laten renderen? Ik ben net nieuw op dit forum. Maar volgens mij ben jij wel een grote debiel, niet?quote:![]()
Dat in tegenstelling tot noem ik nergens.quote:Op donderdag 12 november 2015 13:35 schreef Monolith het volgende:
[..]
Tuurlijk , maar dat was ook het hele punt. De bewering over het 'succes van de jeugdopleiding bij Feyenoord' in tegenstelling tot die van Ajax impliceert dat ze bij Feyenoord iets deden waar Ajax niet toe in staat was.
Overigens is de insteek van Ajax ook helemaal niet dat je enkel met eigen jeugd moet gaan spelen, hooguit dat je geen waterdragers van buitenaf aantrekt.VBL SC influencer
Left, right, behind![]()
In één keer goed.quote:Op donderdag 12 november 2015 13:43 schreef JimWonk het volgende:
[..]
Je moet jeugd dus niet met gerichte aankopen laten renderen? Ik ben net nieuw op dit forum. Maar volgens mij ben jij wel een grote debiel, niet?![]()
Daar heeft het niet zoveel mee te maken al, ik laat even in het midden of hij beter is zijn vak maar hij zou bij Ajax niet zo kunnen werken als hij bij PSV doet omdat de organisatie heel anders in elkaar zit, hij hoeft nu bij wijze van alleen Gerbrands even te bellen. Bij Ajax is hij 3 dagen bezig om iedereen op de hoogte te stellen van wat hij van plan is en of ze het even goed willen keurenquote:![]()
Je noemt het in het Ajax topic in een discussie over de jeugdopleiding. Er zal vast ook ergens een FC bal op het dak zijn waar de jeugdopleiding naar hun eigen maatstaven heel succesvol is. Dat wordt hier natuurlijk ook niet gemeld.quote:Op donderdag 12 november 2015 13:44 schreef Caland het volgende:
[..]
Dat in tegenstelling tot noem ik nergens.Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."![]()
Daarom is die hele fluwelen revolutie toch een ongekende flop. Cruijff zal best inhoudelijk heel veel over voetbal weten hoor. Als hij daarover iets kwijt wil mag er ook best naar geluisterd worden. Maar een hele club in handen leggen van oud-voetballers die geen idee hebben hoe ze een club moeten runnen is toch een hilarische blunder.quote:Op donderdag 12 november 2015 13:47 schreef Tarado het volgende:
[..]
Daar heeft het niet zoveel mee te maken al, ik laat even in het midden of hij beter is zijn vak maar hij zou bij Ajax niet zo kunnen werken als hij bij PSV doet omdat de organisatie heel anders in elkaar zit, hij hoeft nu bij wijze van alleen Gerbrands even te bellen. Bij Ajax is hij 3 dagen bezig om iedereen op de hoogte te stellen van wat hij van plan is en of ze het even goed willen keuren
Sowieso loopt het als een rode draad door het leven van Cruijff heen dat hij alleen maar enge mensen die willen profiteren van hem of ja-knikkers om zich heen verzameld. Wat had men verwacht.VBL SC influencer
Left, right, behind![]()
Dat weet ik. Het was dan ook bedoeld met een vleugje sarcasme. Maar ik heb geen idee hoe ik dat op een forum aangeef. Ik vind het wel triest dat ik als Ajax-supporter heel PSV jaren lang heb uitgelachen om hun beleid. Wij zijn nu 4 kampioenschappen in 5 jaar verder en bestuurlijk en voetballend gaan we elk jaar een stuk dichter naar de afgrond.quote:Op donderdag 12 november 2015 13:47 schreef Tarado het volgende:
[..]
Daar heeft het niet zoveel mee te maken al, ik laat even in het midden of hij beter is zijn vak maar hij zou bij Ajax niet zo kunnen werken als hij bij PSV doet omdat de organisatie heel anders in elkaar zit, hij hoeft nu bij wijze van alleen Gerbrands even te bellen. Bij Ajax is hij 3 dagen bezig om iedereen op de hoogte te stellen van wat hij van plan is en of ze het even goed willen keuren![]()
Ik had het erover dat het succes van de jeugdopleiding van Feyenoord voor een groot deel te danken is aan Janssen. Die een boezemvriend is van Cruijff en eigenlijk exact dezelfde visie delen op het gebied van opleiden. Ik zeg daarin niks vreemds of maak geen sneer richting de toekomst ofzo.quote:Op donderdag 12 november 2015 13:48 schreef Monolith het volgende:
[..]
Je noemt het in het Ajax topic in een discussie over de jeugdopleiding. Er zal vast ook ergens een FC bal op het dak zijn waar de jeugdopleiding naar hun eigen maatstaven heel succesvol is. Dat wordt hier natuurlijk ook niet gemeld.VBL SC influencer
Left, right, behind![]()
Dat valt allemaal wel mee, maar het is Ajax en dan wordt alles opgeblazen, het zijn niet zulke enorme wijzigingen die je in het beleid hoeft aan te brengen maar het zijn wel enorme ego's die je dat duidelijk moet maken, verder zijn de niet ex voetballers met een bestuursfunctie zo enorm bezig om te blijven zitten waar ze zitten ipv beleid en de uitvoering daarvan.quote:Op donderdag 12 november 2015 13:50 schreef JimWonk het volgende:
[..]
Dat weet ik. Het was dan ook bedoeld met een vleugje sarcasme. Maar ik heb geen idee hoe ik dat op een forum aangeef. Ik vind het wel triest dat ik als Ajax-supporter heel PSV jaren lang heb uitgelachen om hun beleid. Wij zijn nu 4 kampioenschappen in 5 jaar verder en bestuurlijk en voetballend gaan we elk jaar een stuk dichter naar de afgrond.
Ajax staat er best goed voor, financieel gezond en meeste spelers die wat kunnen hebben langdurige contracten en in de jeugd gaat het ook goed voor zover ik begrijp.![]()
Er is geen succes in de jeugdopleiding van Feyenoord.quote:Op donderdag 12 november 2015 13:52 schreef Caland het volgende:
[..]
Ik had het erover dat het succes van de jeugdopleiding van Feyenoord voor een groot deel te danken is aan Janssen. Die een boezemvriend is van Cruijff en eigenlijk exact dezelfde visie delen op het gebied van opleiden. Ik zeg daarin niks vreemds of maak geen sneer richting de toekomst ofzo.![]()
De jeugdopleiding heeft niet voor succes gezorgd bij Feyenoord. Maar de jeugdopleiding van Feyenoord doet het helemaal niet zo slecht over de afgelopen jaren.quote:Op donderdag 12 november 2015 13:56 schreef Sunrize het volgende:
[..]
Er is geen succes in de jeugdopleiding van Feyenoord.
Het is alleen jammer dat ze bij Feyenoord totaal geen kaas hebben gegeten van hoe je goede eigen jeugd aan moet vullen met spelers van buitenaf die iets toevoegen. Ze kopen namelijk exact dezelfde middelmaat als Ajax, alleen worden ze bij Feyenoord ook nog steevast opgesteld ten koste van hun eigen jeugd.
Geen enkele Nederlandse club kan nog Europees aansluiten met de eigen jeugd, het is geen 1994 meer. En zelfs toen ging dat alleen met juiste aanvulling van buitenaf en als je een exceptionele lichting had.![]()
Ik zeg ook niet dat het een sneer was, ik zeg dat het een vergelijking was. En vanuit het Ajax-perspectief is de jeugdopleiding van Feyenoord zeker geen succes te noemen.quote:Op donderdag 12 november 2015 13:52 schreef Caland het volgende:
[..]
Ik had het erover dat het succes van de jeugdopleiding van Feyenoord voor een groot deel te danken is aan Janssen. Die een boezemvriend is van Cruijff en eigenlijk exact dezelfde visie delen op het gebied van opleiden. Ik zeg daarin niks vreemds of maak geen sneer richting de toekomst ofzo.Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."![]()
De jeugdopleiding heeft Feyenoord, samen met 'de vrienden van Feyenoord' en Sjaak Swart zijn gehuil, de afgelopen jaren toch echt op de been gehouden.quote:Op donderdag 12 november 2015 14:03 schreef Monolith het volgende:
[..]
Ik zeg ook niet dat het een sneer was, ik zeg dat het een vergelijking was. En vanuit het Ajax-perspectief is de jeugdopleiding van Feyenoord zeker geen succes te noemen.
Zonder de lichtingen jeugdspelers van de laatste 4/5 jaar was Feyenoord een degradatiekandidaat geworden. Weinig echte toppers, dat klopt, maar wel genoeg om een subtopper te blijven terwijl er geen geld was. Niet veel clubs die dat zouden kunnen in Nederland.![]()
Daarmee bevestig je nogmaals wat ik zeg.quote:Op donderdag 12 november 2015 14:17 schreef BadderHaring het volgende:
[..]
De jeugdopleiding heeft Feyenoord, samen met 'de vrienden van Feyenoord' en Sjaak Swart zijn gehuil, de afgelopen jaren toch echt op de been gehouden.
Zonder de lichtingen jeugdspelers van de laatste 4/5 jaar was Feyenoord een degradatiekandidaat geworden. Weinig echte toppers, dat klopt, maar wel genoeg om een subtopper te blijven terwijl er geen geld was. Niet veel clubs die dat zouden kunnen in Nederland.Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."![]()
Ik denk niet dat Ajax het in dezelfde situatie beter had gedaan.quote:Op donderdag 12 november 2015 14:38 schreef Monolith het volgende:
[..]
Daarmee bevestig je nogmaals wat ik zeg.![]()
Dat zullen we nooit weten (gelukkig)quote:Op donderdag 12 november 2015 14:40 schreef BadderHaring het volgende:
[..]
Ik denk niet dat Ajax het in dezelfde situatie beter had gedaan.![]()
Klopt natuurlijk. Maar ik vind dat je de jeugdopleiding van Feyenoord hier best een compliment voor mag geven.quote:Op donderdag 12 november 2015 14:47 schreef Tarado het volgende:
[..]
Dat zullen we nooit weten (gelukkig)![]()
Ze zijn uit de brand geholpen door de jeugd, goed gedaanquote:Op donderdag 12 november 2015 14:49 schreef BadderHaring het volgende:
[..]
Klopt natuurlijk. Maar ik vind dat je de jeugdopleiding van Feyenoord hier best een compliment voor mag geven.FOK!ker sinds 18 april 2004 ---
Dat is dan ook geheel niet relevant in deze kwestie.quote:Op donderdag 12 november 2015 14:40 schreef BadderHaring het volgende:
[..]
Ik denk niet dat Ajax het in dezelfde situatie beter had gedaan.Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."![]()
![]()
Heeft die vent een rotkop of niet? Hij zal ook geen flauw benul hebben of je beter met de punt naar voren of achteren kunt spelen.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Die Lebenslust bringt dich um.![]()
Jij maakte de vergelijking. Niet ik.quote:Op donderdag 12 november 2015 14:52 schreef Monolith het volgende:
[..]
Dat is dan ook geheel niet relevant in deze kwestie.![]()
Haha, nee, die zal veel begrip hebben gehad voor Jonk's bezwaren om niet meer te hoeven vergaderen.quote:Collee was een man die met medebestuurders ruziede over waar de kosten voor zijn afdeling moesten worden geboekt. De soms heethoofdige Collee ontsloeg ooit tot verbijstering van zijn collega's een medewerker op staande voet omdat de vrouw van deze collega kwam zeuren dat haar man niet was genoemd in een speech, beschrijft Jeroen Smit in De Prooi.Die Lebenslust bringt dich um.![]()
Mensen lijken nog steeds te denken dat ze hier in het Feyenoord topic zitten. Als je in een discussie over de jeugdopleiding van Ajax het succes van de jeugdopleiding van Feyenoord erbij sleept, dan wordt dat beoordeelt vanuit dat perspectief. En dan is succes niet hetzelfde als 'degradatie voorkomen'. Wat bovendien nog schromelijk overdreven is ook, zoals ik eerder al aangaf.quote:Op donderdag 12 november 2015 15:00 schreef BadderHaring het volgende:
[..]
Jij maakte de vergelijking. Niet ik.Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."![]()
Deze post mag van mij in de OPquote:Op donderdag 12 november 2015 15:07 schreef Monolith het volgende:
[..]
Mensen lijken nog steeds te denken dat ze hier in het Feyenoord topic zitten. Als je in een discussie over de jeugdopleiding van Ajax het succes van de jeugdopleiding van Feyenoord erbij sleept, dan wordt dat beoordeelt vanuit dat perspectief. En dan is succes niet hetzelfde als 'degradatie voorkomen'. Wat bovendien nog schromelijk overdreven is ook, zoals ik eerder al aangaf.FOK!ker sinds 18 april 2004 ---
quote:Op donderdag 12 november 2015 15:06 schreef Morendo het volgende:
[..]
Haha, nee, die zal veel begrip hebben gehad voor Jonk's bezwaren om niet meer te hoeven vergaderen.![]()
![]()
quote:Op donderdag 12 november 2015 15:07 schreef Monolith het volgende:
[..]
Mensen lijken nog steeds te denken dat ze hier in het Feyenoord topic zitten. Als je in een discussie over de jeugdopleiding van Ajax het succes van de jeugdopleiding van Feyenoord erbij sleept, dan wordt dat beoordeelt vanuit dat perspectief. En dan is succes niet hetzelfde als 'degradatie voorkomen'. Wat bovendien nog schromelijk overdreven is ook, zoals ik eerder al aangaf.![]()
![]()
AAA, okey. Dus een Ajax supporter mag de vergelijking wel maken, maar als het jou niet uitkomt dan mag een ander het niet.quote:Op donderdag 12 november 2015 15:07 schreef Monolith het volgende:
[..]
Mensen lijken nog steeds te denken dat ze hier in het Feyenoord topic zitten. Als je in een discussie over de jeugdopleiding van Ajax het succes van de jeugdopleiding van Feyenoord erbij sleept, dan wordt dat beoordeelt vanuit dat perspectief. En dan is succes niet hetzelfde als 'degradatie voorkomen'. Wat bovendien nog schromelijk overdreven is ook, zoals ik eerder al aangaf.
Volslagen helder, excuses.![]()
Hij heeft toch gewoon gelijkquote:Op donderdag 12 november 2015 15:19 schreef BadderHaring het volgende:
[..]
AAA, okey. Dus een Ajax supporter mag de vergelijking wel maken, maar als het jou niet uitkomt dan mag een ander het niet.
Volslagen helder, excuses.![]()
De feyenoord jeugd stelt ook geen reet voor qua top talenten. Daar hoeft Ajax niks van te leren.![]()
Dat klopt natuurlijk ook wel. Maar als je succes beoordeelt, dan mag je dat best relateren aan de situatie bij de club. Als iemand de stelling deponeert dat de jeugdopleiding van Feyenoord succes heeft gehad, dan is het onzin om dat alleen af te zetten naar de maatstaven van Ajax.quote:Op donderdag 12 november 2015 16:07 schreef hafcfan het volgende:
[..]
Hij heeft toch gewoon gelijk![]()
De feyenoord jeugd stelt ook geen reet voor qua top talenten. Daar hoeft Ajax niks van te leren.
Daarbij, welke toptalenten heeft Ajax afgeleverd de laatste jaren? Welke spelers uit de eigen jeugd zijn daar de afgelopen 4 jaar dragend geweest en hebben er voor gezorgd dat de club een volgende stap heeft weten te zetten? Dat valt toch ook allemaal reuze tegen? Die hebben Ajax toch ook geen volgende stap laten zetten?![]()
nu ga je van de ene discussie naar de anderquote:Op donderdag 12 november 2015 16:20 schreef BadderHaring het volgende:
[..]
Dat klopt natuurlijk ook wel. Maar als je succes beoordeelt, dan mag je dat best relateren aan de situatie bij de club. Als iemand de stelling deponeert dat de jeugdopleiding van Feyenoord succes heeft gehad, dan is het onzin om dat alleen af te zetten naar de maatstaven van Ajax.
Daarbij, welke toptalenten heeft Ajax afgeleverd de laatste jaren? Welke spelers uit de eigen jeugd zijn daar de afgelopen 4 jaar dragend geweest en hebben er voor gezorgd dat de club een volgende stap heeft weten te zetten? Dat valt toch ook allemaal reuze tegen? Die hebben Ajax toch ook geen volgende stap laten zetten?FOK!ker sinds 18 april 2004 ---
Feit is dat noch Ajax noch Feyenoord de afgelopen 10 jaar talenten heeft opgeleid die tot de internationale top behoren. Wel een hoop voor de subtop. Dus die gevoelens van een superieure jeugdopleiding zijn nergens op gebaseerd (hoogstens het verleden). Dat dat met de implementatie van het plan Cruijff ineens gaat veranderen en er het ene na het andere toptalent uit gaat komen die de club weer van Europese betekenis maakt vind ik nogal naief. Het is nog maar te bezien of Tete en Bazoer daadwerkelijk zo goed zijn als ze over een paar jaar de stap maken naar het buitenland.quote:Op donderdag 12 november 2015 16:07 schreef hafcfan het volgende:
[..]
Hij heeft toch gewoon gelijk![]()
De feyenoord jeugd stelt ook geen reet voor qua top talenten. Daar hoeft Ajax niks van te leren.![]()
Nee hoor. Monolith zegt dat je het vanuit het perspectief van Ajax moet bekijken en hij begon met de vergelijking. Nou, dan blijf ik bij mijn punt dat beide jeugdopleidingen vrij weinig hebben gepresteerd op het gebied van toppers afleveren. Ajax slaagt er soms in om een jongen die ze op hun 16e hebben gehaald naar de basis-elf te krijgen. That's it.quote:Op donderdag 12 november 2015 16:21 schreef mokkiemok het volgende:
[..]
nu ga je van de ene discussie naar de ander![]()
Welke club slaagt er wel in om in grote getale topspelers af te leveren?
Barcelona, that's it.
Als je erin slaagt je selectie redelijk op orde te krijgen, bruikbare eredivisie-spelers met af en toe uitschieters naar de europese (sub)top, met jeugdspelers heb je gewoon een meer dan prima jeugdopleiding. En dat hebben zowel Ajax als Feyenoord.![]()
Ik weet dat ik in VBL zit, maar ik heb toch altijd weer de naïeve hoop dat daar basale vaardigheden zoals begrijpend lezen ook aanwezig zijn bij het gros van de users.quote:Op donderdag 12 november 2015 15:19 schreef BadderHaring het volgende:
[..]
AAA, okey. Dus een Ajax supporter mag de vergelijking wel maken, maar als het jou niet uitkomt dan mag een ander het niet.
Volslagen helder, excuses.
Ik zeg nergens iets over wie een vergelijking mag maken. Ik zeg dat als er een discussie over de Ajax jeugdopleiding gaande is en daarbij wordt de jeugdopleiding van Feyenoord aangehaald als succesvol, dan wordt dat ook in het kader van die discussie beoordeeld.Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."![]()
Dat is toch ook al zo'n tien jaar geleden.quote:Op donderdag 12 november 2015 16:50 schreef Bonkers. het volgende:
Barcelona, that's it.
Als je erin slaagt je selectie redelijk op orde te krijgen, bruikbare eredivisie-spelers met af en toe uitschieters naar de europese (sub)top, met jeugdspelers heb je gewoon een meer dan prima jeugdopleiding. En dat hebben zowel Ajax als Feyenoord.
Talent, het echte ruwe talent van wereldsterren, kun je nu eenmaal niet afdwingen door een leuke 5-5 oefening in te voeren in het curriculum van de jeugd.Die Lebenslust bringt dich um.![]()
Maar dan lees je dus zelf niet goed. Caland haalde de Feyenoord jeugdopleiding helemaal niet aan als onderdeel van een discussie over de Ajax jeugdopleiding. Als je zijn reacties verder begrijpend had gelezen, dan zou je dat snappen.quote:Op donderdag 12 november 2015 16:55 schreef Monolith het volgende:
[..]
Ik weet dat ik in VBL zit, maar ik heb toch altijd weer de naïeve hoop dat daar basale vaardigheden zoals begrijpend lezen ook aanwezig zijn bij het gros van de users.
Ik zeg nergens iets over wie een vergelijking mag maken. Ik zeg dat als er een discussie over de Ajax jeugdopleiding gaande is en daarbij wordt de jeugdopleiding van Feyenoord aangehaald als succesvol, dan wordt dat ook in het kader van die discussie beoordeeld.
Hij had het in eerste instantie over de rol van Rob Janssen bij de club en zijn relatie met Cruijff. Nergens vergeleek hij de opleidingen met elkaar. De enige die dat deed was jij. Jij maakte er een 'in tegenstelling tot' van die er helemaal niet was.![]()
Bedankt Hans.quote:Op donderdag 12 november 2015 17:02 schreef BadderHaring het volgende:
[..]
Maar dan lees je dus zelf niet goed. Caland haalde de Feyenoord jeugdopleiding helemaal niet aan als onderdeel van een discussie over de Ajax jeugdopleiding. Als je zijn reacties verder begrijpend had gelezen, dan zou je dat snappen.
Hij had het in eerste instantie over de rol van Rob Janssen bij de club en zijn relatie met Cruijff. Nergens vergeleek hij de opleidingen met elkaar. De enige die dat deed was jij. Jij maakte er een 'in tegenstelling tot' van die er helemaal niet was.![]()
Neemt niet weg dat het grootste gedeelte van de Ajax A1 ook niet goed genoeg zijn om kampioen te worden. Zullen vast 2 leuke voetballertjes rondlopen die het 1e gaan halen, maar ook die hebben behoefte aan vastigheid, iets wat je met Frank de Boer nooit krijgt.![]()
Nou ja, op zich...als je in elke lichting 2 of 3 spelers hebt die doorstromen naar het eerste, dan doe je het als jeugdopleiding gewoon goed.quote:Op donderdag 12 november 2015 17:07 schreef Sunrize het volgende:
Neemt niet weg dat het grootste gedeelte van de Ajax A1 ook niet goed genoeg zijn om kampioen te worden. Zullen vast 2 leuke voetballertjes rondlopen die het 1e gaan halen, maar ook die hebben behoefte aan vastigheid, iets wat je met Frank de Boer nooit krijgt.
Dat was bij het Ajax van 1994/1995 niet anders hoor. Dat was ook niet 1 lichting die er in 1x stond. Verschil was alleen dat talentvolle spelers van 22/23 toen nog gewoon in de Eredivisie speelde en dezelfde spelers nu al 2 jaar weg zouden zijn.![]()
Bilbao ookquote:Op donderdag 12 november 2015 16:50 schreef Bonkers. het volgende:
Barcelona, that's it.
Als je erin slaagt je selectie redelijk op orde te krijgen, bruikbare eredivisie-spelers met af en toe uitschieters naar de europese (sub)top, met jeugdspelers heb je gewoon een meer dan prima jeugdopleiding. En dat hebben zowel Ajax als Feyenoord.![]()
Seedorf was op zijn 12e al beter dan de hele A1 selectie bij elkaar.quote:Op donderdag 12 november 2015 17:09 schreef BadderHaring het volgende:
[..]
Nou ja, op zich...als je in elke lichting 2 of 3 spelers hebt die doorstromen naar het eerste, dan doe je het als jeugdopleiding gewoon goed.
Dat was bij het Ajax van 1994/1995 niet anders hoor. Dat was ook niet 1 lichting die er in 1x stond. Verschil was alleen dat talentvolle spelers van 22/23 toen nog gewoon in de Eredivisie speelde en dezelfde spelers nu al 2 jaar weg zouden zijn.![]()
Ja, dat klopt. Maar als je naar de spelers kijkt die in 1995 de finale tegen Milan speelde, dan zie je dat die uit allemaal verschillende lichtingen kwamen. Aangevuld met spelers van buitenaf die echt wat toevoegde en ook 24/25 waren.quote:Op donderdag 12 november 2015 17:11 schreef Sunrize het volgende:
[..]
Seedorf was op zijn 12e al beter dan de hele A1 selectie bij elkaar.
http://www.voetbalstats.nl/opstelec.php?wid=517![]()
Elke lichting moet tussen de 2 of 3 goede voetballers afleveren die mee kunnen en waardevol kunnen zijn voor het eerste elftal, dan heb je het gewoon goed gedaan op welk niveau dan ook.quote:Op donderdag 12 november 2015 17:07 schreef Sunrize het volgende:
Neemt niet weg dat het grootste gedeelte van de Ajax A1 ook niet goed genoeg zijn om kampioen te worden. Zullen vast 2 leuke voetballertjes rondlopen die het 1e gaan halen, maar ook die hebben behoefte aan vastigheid, iets wat je met Frank de Boer nooit krijgt.
Dat het bij zowel Ajax en Feyenoord vooral gaat om verdedigend talent dat er op dit moment wel gewoon staat in het eerste is iets waar wel naar gekeken moet worden. Want bij Ajax is het alleen Klaassen die aanvallender is en Feyenoord maakt van hun nummer 10 die doorkomt gewoon even een rechtsback.
Waar we in Nederland voor moeten gaan zorgen is dat ook die supertalentjes die door City, Chelsea of Barca worden benaderd ook blijven. Ik weet niet hoe, maar dat is een stap die nog gezet moet worden.
[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 12-11-2015 17:13:41 ]![]()
Als ik op mijn 15e naar United had gekund, dan was ik ook gegaan. Je bent gek als je het niet doet. Hoe erg ik dat ook vind en hoe slecht het ook is voor het Nederlandse voetbal.quote:Op donderdag 12 november 2015 17:13 schreef Typisch het volgende:
[..]
Elke lichting moet tussen de 2 of 3 goede voetballers afleveren die mee kunnen en waardevol kunnen zijn voor het eerste elftal, dan heb je het gewoon goed gedaan op welk niveau dan ook.
Dat het bij zowel Ajax en Feyenoord vooral gaat om verdedigend talent dat er op dit moment wel gewoon staat in het eerste is iets waar wel naar gekeken moet worden. Want bij Ajax is het alleen Klaassen die aanvallender is en Feyenoord maakt van hun nummer 10 die doorkomt gewoon even een rechtsback.
Waar we in Nederland voor moeten gaan zorgen is dat ook die supertalentjes die door City, Chelsea of Barca worden benaderd ook blijven. Ik weet niet hoe, maar dat is een stap die nog gezet moet worden.![]()
Lyon .quote:Op donderdag 12 november 2015 17:17 schreef hafcfan het volgende:
[..]
Schalke, maar oh wat is Ajax toch superieur.
Inderdaad , superieur om er een ongelofelijke teringzooi van te maken om de 5 jaar met beleid en bestuurdersRED ONS HENNIEGOD![]()
Alsof er niets aan de hand was, stapte Wim Jonk donderdag het trainingsveld op bij Ajax. De hoofd jeugdopleidingen werd dinsdag ontslagen, maar verscheen vandaag gewoon op zijn werk, waar een cameraploeg van AT5 hem eerst bij zijn auto en vervolgens aan de rand van het oefenveld opwachtte.
Jonk wilde weinig kwijt aan de stadszender van Amsterdam. ,,We gaan lekker trainen. Voor de rest ehh... Ik ga nu effe lekker trainen, als je het niet erg vindt.''
Gisteren maakte Jonk bekend zijn ontslag bij Ajax aan te vechten, desnoods via de rechter.
Op trainingscomplex De Toekomst waren vandaag meerdere kopiën van het artikel met de kop 'Johan Cruijff volledig achter Jonk' uit De Telegraaf opgeplakt. Deze zouden door directeur marketing Edwin van der Sar van de muur zijn gerukt.
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !![]()
Van der Sar toont zich van zijn kinderachtigste kant dus.quote:Op donderdag 12 november 2015 17:29 schreef tong80 het volgende:
Alsof er niets aan de hand was, stapte Wim Jonk donderdag het trainingsveld op bij Ajax. De hoofd jeugdopleidingen werd dinsdag ontslagen, maar verscheen vandaag gewoon op zijn werk, waar een cameraploeg van AT5 hem eerst bij zijn auto en vervolgens aan de rand van het oefenveld opwachtte.
Jonk wilde weinig kwijt aan de stadszender van Amsterdam. ,,We gaan lekker trainen. Voor de rest ehh... Ik ga nu effe lekker trainen, als je het niet erg vindt.''
Gisteren maakte Jonk bekend zijn ontslag bij Ajax aan te vechten, desnoods via de rechter.
Op trainingscomplex De Toekomst waren vandaag meerdere kopiën van het artikel met de kop 'Johan Cruijff volledig achter Jonk' uit De Telegraaf opgeplakt. Deze zouden door directeur marketing Edwin van der Sar van de muur zijn gerukt.
Zijn er hier nog steeds mensen die hem geschikt vinden al directeur?![]()
Had Edwin soms extra wc-papier nodig?quote:Op donderdag 12 november 2015 17:29 schreef tong80 het volgende:
Op trainingscomplex De Toekomst waren vandaag meerdere kopiën van het artikel met de kop 'Johan Cruijff volledig achter Jonk' uit De Telegraaf opgeplakt. Deze zouden door directeur marketing Edwin van der Sar van de muur zijn gerukt.Die Lebenslust bringt dich um.![]()
Litmanendingesquote:Op donderdag 12 november 2015 17:34 schreef BadderHaring het volgende:
[..]
Van der Sar toont zich van zijn kinderachtigste kant dus.
Zijn er hier nog steeds mensen die hem geschikt vinden al directeur?RED ONS HENNIEGOD![]()
Kon Van der Sar dat wel zelf, die dingen van de deuren afritsen, of moest er een directeurtje over zijn schouder meekijken?![]()
Dat is al genoeg reden om v/d Sar met pek en veren door de grachten te trekken.quote:Prima klus voor een stagiaire, toch?quote:Op donderdag 12 november 2015 17:41 schreef Cavaliers het volgende:
Kon Van der Sar dat wel zelf, die dingen van de deuren afritsen, of moest er een directeurtje over zijn schouder meekijken?![]()
Ik weet niet wie ze heeft opgehangen, maar dat is nog een stuk kinderachtigerquote:Op donderdag 12 november 2015 17:34 schreef BadderHaring het volgende:
[..]
Zijn er hier nog steeds mensen die hem geschikt vinden al directeur?VBL SC influencer
Left, right, behind![]()
Het is natuurlijk mannelijker om je steun gewoon hardop uit te spreken. Maar kennelijk is de cultuur er niet naar om dat te doen. Waarschijnlijk omdat het je direct de kop kost.quote:Op donderdag 12 november 2015 17:43 schreef Caland het volgende:
[..]
Ik weet niet wie ze heeft opgehangen, maar dat is nog een stuk kinderachtiger
Ik ben het met je eens hoor, maar ik snap ook wel dat er een behoefte is voor verzet.![]()
Dit is verzet van de categorie 'Do ist der Bahnhof'.quote:Op donderdag 12 november 2015 17:45 schreef BadderHaring het volgende:
[..]
Het is natuurlijk mannelijker om je steun gewoon hardop uit te spreken. Maar kennelijk is de cultuur er niet naar om dat te doen. Waarschijnlijk omdat het je direct de kop kost.
Ik ben het met je eens hoor, maar ik snap ook wel dat er een behoefte is voor verzet.Die Lebenslust bringt dich um.![]()
Totaal ongeschikt. Geen uitstraling en geen kwaliteiten die nodig zijn om directeurtje te spelen.quote:Op donderdag 12 november 2015 17:34 schreef BadderHaring het volgende:
[..]
Zijn er hier nog steeds mensen die hem geschikt vinden al directeur?
Hij zou een fantastische keeperstrainer kunnen zijn.![]()
Bedank Cruijff maar.quote:Op donderdag 12 november 2015 17:56 schreef Robar het volgende:
[..]
Totaal ongeschikt. Geen uitstraling en geen kwaliteiten die nodig zijn om directeurtje te spelen.
Hij zou een fantastische keeperstrainer kunnen zijn.Die Lebenslust bringt dich um.![]()
Wel goed plan geweest van Cruijff en co. om oud voetballers als vd Sar en Overmars op belangrijke posities te posten bij Ajax, zonder enige ervaring.
Maar dat zal nu ook wel de schuld van anderen zijn.Als je geen kop hebt kan je niet uit het raam kijken.![]()
cruijffgodquote:Op donderdag 12 november 2015 18:10 schreef Pedroso het volgende:
Wel goed plan geweest van Cruijff en co. om oud voetballers als vd Sar en Overmars op belangrijke posities te posten bij Ajax, zonder enige ervaring.
Maar dat zal nu ook wel de schuld van anderen zijn.![]()
Cruijff wilde Ome Tscheu in plaats van Edwin.quote:Op donderdag 12 november 2015 18:10 schreef Pedroso het volgende:
Maar dat zal nu ook wel de schuld van anderen zijn.![]()
Nu hebben we Adolf Collee , een baantjeszieke man die me erg doet denken aan ene Martin Sturkenboomquote:Op donderdag 12 november 2015 18:14 schreef Ajacied422 het volgende:
[..]
Cruijff wilde Ome Tscheu in plaats van Edwin.RED ONS HENNIEGOD![]()
Is dat zo? Als je zelf een beetje verstandig bent en mensen om je heen hebt die dat ook zijn, dan lijkt het me toch dat je daarbij de plussen en minnen gaat evalueren. Echt een riante beloning zit er op die leeftijd meestal ook nog niet in, dus daar hoef je het niet voor te doen. Uiteindelijk kun je beste kijken wat het meest gunstig is voor je carrière op de iets langere termijn. Waar leer je het meest, waar ontwikkel je je het best, waar krijg je de meeste kansen, hoe goed kun je je aanpassen aan een nieuwe omgeving en andere cultuur, enzovoort. Blind ja zeggen omdat het een grote club is, lijkt me niet al te snugger.quote:Op donderdag 12 november 2015 17:19 schreef BadderHaring het volgende:
[..]
Als ik op mijn 15e naar United had gekund, dan was ik ook gegaan. Je bent gek als je het niet doet. Hoe erg ik dat ook vind en hoe slecht het ook is voor het Nederlandse voetbal.Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."![]()
Daar had je inderdaad veel aan gehadquote:Op donderdag 12 november 2015 18:14 schreef Ajacied422 het volgende:
[..]
Cruijff wilde Ome Tscheu in plaats van Edwin.![]()
Prima dat vd Sar binnen gehaald is bij Ajax maar belachelijk dat ie dan gelijk op zo'n belangrijke positie wordt neergezet. En dat is ook met instemming van Cruijff gebeurd.Als je geen kop hebt kan je niet uit het raam kijken.![]()
Dat gaat van zelf wel gebeuren. Aangezien geen enkele kneus door lijkt te komen.quote:Op donderdag 12 november 2015 17:13 schreef Typisch het volgende:
[..]
Elke lichting moet tussen de 2 of 3 goede voetballers afleveren die mee kunnen en waardevol kunnen zijn voor het eerste elftal, dan heb je het gewoon goed gedaan op welk niveau dan ook.
Waar we in Nederland voor moeten gaan zorgen is dat ook die supertalentjes die door City, Chelsea of Barca worden benaderd ook blijven. Ik weet niet hoe, maar dat is een stap die nog gezet moet worden.![]()
Dat zou een succes zijn geworden.quote:Op donderdag 12 november 2015 18:14 schreef Ajacied422 het volgende:
[..]
Cruijff wilde Ome Tscheu in plaats van Edwin.![]()
En het is geen excuus om als b-keuze dan maar Edwin naar voren te schuiven. De premisse dat het perse een oud-voetballer moest zijn is natuurlijk al helemaal fout.Die Lebenslust bringt dich um.![]()
Mwah, Rekik, Bruma, Van Aanholt en Ebecilio zijn allemaal in de Eredivisie gekomen met een salaris waar hun generatiegenootjes jaren later misschien nog niet eens aan kunnen tippen. Ebecilio zat bijvoorbeeld bij Vilhena, Kongolo en Boëtius in de jeugd bij Feyenoord en reken maar dat hij al meer geld heeft gepakt dan zij.quote:Op donderdag 12 november 2015 18:18 schreef JimWonk het volgende:
[..]
Dat gaat van zelf wel gebeuren. Aangezien geen enkele kneus door lijkt te komen.![]()
Toen ik op mijn 15e om me heen keek, toen zag ik een bak jongens die ongeveer even goed waren. Sommige waren wat beter, andere waren wat minder. Dat geldt voor de jonge talenten die nu vanuit Nederland vertrekken ook. Die zijn echt niet kop en schouders beter dan hun leeftijdsgenoten, voor een deel is het gewoon willekeur. Het gaat om nuances, nuances die als sneeuw voor de zon verdwijnen als fysieke verhoudingen veranderen, er blessures komen kijken, een trainer de pik op je heeft of je een leuk meisje tegen komt.quote:Op donderdag 12 november 2015 18:16 schreef Monolith het volgende:
[..]
Is dat zo? Als je zelf een beetje verstandig bent en mensen om je heen hebt die dat ook zijn, dan lijkt het me toch dat je daarbij de plussen en minnen gaat evalueren. Echt een riante beloning zit er op die leeftijd meestal ook nog niet in, dus daar hoef je het niet voor te doen. Uiteindelijk kun je beste kijken wat het meest gunstig is voor je carrière op de iets langere termijn. Waar leer je het meest, waar ontwikkel je je het best, waar krijg je de meeste kansen, hoe goed kun je je aanpassen aan een nieuwe omgeving en andere cultuur, enzovoort. Blind ja zeggen omdat het een grote club is, lijkt me niet al te snugger.
Als je verstandig bent en de mensen om je heen ook....en ze hebben een realistische kijk op de wereld, dan zien ze dat je bij Manchester in de jeugd toch al gauw een salaris verdient waar je pa 5x zo lang voor moet werken. Zo'n jongen kan direct het gezin waar hij uitkomt onderhouden en daarnaast een leuk spaarpotje opbouwen. Zeker als hij ook nog uit een wat minder milieu komt (en dat is relatief vaak).
Blijft hij in Nederland dan is de kans op doorbreken gewoon klein. Zo gek is het niet om dan toch maar te kiezen voor wat 'korte termijn' lijkt. En lukt het niet, dan kom je gewoon terug naar Nederland. Dan word je hier vaak binnengehaald als 'ervaren speler' met een dito salaris.![]()
Het grotendeel zit nou anders weg te kwijnen op de bank hoor.quote:Op donderdag 12 november 2015 18:20 schreef Typisch het volgende:
[..]
Mwah, Rekik, Bruma, Van Aanholt en Ebecilio zijn allemaal in de Eredivisie gekomen met een salaris waar hun generatiegenootjes jaren later misschien nog niet eens aan kunnen tippen. Ebecilio zat bijvoorbeeld bij Vilhena, Kongolo en Boëtius in de jeugd bij Feyenoord en reken maar dat hij al meer geld heeft gepakt dan zij.![]()
Net als het grootste gedeelte van de jeugdspelers, sterker nog: die worden vaak helemaal geen prof en voetballen nu ergens in de topklasse.quote:Op donderdag 12 november 2015 18:41 schreef JimWonk het volgende:
[..]
Het grotendeel zit nou anders weg te kwijnen op de bank hoor.![]()
Ja, ze hebben net een kwartetje met je moeder afgerond en ze zeiden dat ze het een prima besteding van 20 euro vonden.quote:Op donderdag 12 november 2015 18:43 schreef Sunri5e het volgende:
Zijn er nog updates over Braaksma, Netto en Pannenkoek?Die Lebenslust bringt dich um.![]()
quote:Op donderdag 12 november 2015 18:46 schreef Morendo het volgende:
[..]
Ja, ze hebben net een kwartetje met je moeder afgerond en ze zeiden dat ze het een prima besteding van 20 euro vonden.
VBL SC influencer
Left, right, behind![]()
Haha jullie directeur Flappie heeft krantenknipsels eigenhandig verwijderd![]()
Zou hij vandaag zijn lip van boosheid nog kapot hebben gebeten?![]()
![]()
quote:Op donderdag 12 november 2015 18:46 schreef Morendo het volgende:
[..]
Ja, ze hebben net een kwartetje met je moeder afgerond en ze zeiden dat ze het een prima besteding van 20 euro vonden.![]()
![]()
Dat ophangen is net zo zielig natuurlijk. Ik ben bij deze supporter van feyenoord.quote:Op donderdag 12 november 2015 18:51 schreef Sunri5e het volgende:
Haha jullie directeur Flappie heeft krantenknipsels eigenhandig verwijderd![]()
Zou hij vandaag zijn lip van boosheid nog kapot hebben gebeten?![]()
Oké Wim.quote:Op donderdag 12 november 2015 18:54 schreef JimWonk het volgende:
[..]
Dat ophangen is net zo zielig natuurlijk. Ik ben bij deze supporter van feyenoord.![]()
Daaraan kan je nog toevoegen dat ze voor de rest van hun carrière de club Chelsea, Arsenal of City achter hun naam hebben staan. Dan is er altijd wel een club die de gok wil nemen. Je hebt natuurlijk nooit de garantie dat je slaagt in de eredivisie als je blijft. En Ajax, Feyenoord of PSV staat toch iets minder goed op je CV.quote:Op donderdag 12 november 2015 18:20 schreef Typisch het volgende:
[..]
Mwah, Rekik, Bruma, Van Aanholt en Ebecilio zijn allemaal in de Eredivisie gekomen met een salaris waar hun generatiegenootjes jaren later misschien nog niet eens aan kunnen tippen. Ebecilio zat bijvoorbeeld bij Vilhena, Kongolo en Boëtius in de jeugd bij Feyenoord en reken maar dat hij al meer geld heeft gepakt dan zij.![]()
Wanneer je als speler écht getalenteerd bent moet je in Nederland blijven, types die weten dat ze overschat worden: gelijk tekenen in het buitenland.Die Lebenslust bringt dich um.![]()
Het probleem is alleen wel dat je als echt exceptioneel talent hier niet al te lang meer moet blijven hangen.quote:Op donderdag 12 november 2015 19:09 schreef Morendo het volgende:
Wanneer je als speler écht getalenteerd bent moet je in Nederland blijven, types die weten dat ze overschat worden: gelijk tekenen in het buitenland.VBL SC influencer
Left, right, behind![]()
Noem eens een voorbeeld van een exceptioneel talent dat te laat is vertrokken? Je kunt veel beter een jaar langer blijven dan dat je te vroeg vertrekt en er nog niet klaar voor bentquote:Op donderdag 12 november 2015 19:12 schreef Caland het volgende:
[..]
Het probleem is alleen wel dat je als echt exceptioneel talent hier niet al te lang meer moet blijven hangen.![]()
Van die spelers die nergens presteren maar toch telkens een nieuwe club krijgenquote:Op donderdag 12 november 2015 19:09 schreef Morendo het volgende:
Wanneer je als speler écht getalenteerd bent moet je in Nederland blijven, types die weten dat ze overschat worden: gelijk tekenen in het buitenland.
Oh.![]()
De enige oplossing lijkt mij dat Wim Jonk een andere functie krijgt. Anders zijn vier mensen hun geloofwaardigheid kwijt.![]()
Berry van Aerle.quote:Op donderdag 12 november 2015 19:14 schreef wieisboos het volgende:
[..]
Noem eens een voorbeeld van een exceptioneel talent dat te laat is vertrokken? Je kunt veel beter een jaar langer blijven dan dat je te vroeg vertrekt en er nog niet klaar voor bent![]()
Een beetje laat, niet?quote:Op donderdag 12 november 2015 19:15 schreef Nautilus. het volgende:
De enige oplossing lijkt mij dat Wim Jonk een andere functie krijgt. Anders zijn vier mensen hun geloofwaardigheid kwijt.![]()
Bovendien: het vertrouwen tussen Jonk en de rest is gewoon weg. Dan kun je beter afscheid nemen.Die Lebenslust bringt dich um.![]()
Wim Jonk zal uiteindelijk toch wel ergens hoofdtrainer worden.quote:Op donderdag 12 november 2015 19:15 schreef Nautilus. het volgende:
De enige oplossing lijkt mij dat Wim Jonk een andere functie krijgt. Anders zijn vier mensen hun geloofwaardigheid kwijt.
Wel benieuwd wie hem gaat opvolgen als hoofd jeugdopleidingOh.![]()
Je kan nooit echt zeggen of iemand te laat is vertrokken denk ik. Maar het niveau in de eredivisie gaat natuurlijk met het jaar omlaag en niet zo'n klein beetje ook. Ik denk wel dat het een feit is dat je beter wordt van meer weerstand en dat vind je gewoon niet in de kneuzenkermis die de eredivisie heet.quote:Op donderdag 12 november 2015 19:14 schreef wieisboos het volgende:
[..]
Noem eens een voorbeeld van een exceptioneel talent dat te laat is vertrokken? Je kunt veel beter een jaar langer blijven dan dat je te vroeg vertrekt en er nog niet klaar voor bent
Daarom zeg ik ook, als exceptioneel talent moet je hier gewoon zo snel mogelijk wegwezen. In de eredivisie zou ik daar vooralsnog alleen Bazoer onder scharen, maar ook de talenten die daar qua potentie net onder zitten kunnen beter terecht in de Europese subtop.VBL SC influencer
Left, right, behind![]()
De enige oplossing om Wim Jonk te behouden, bedoel ik. Alle andere oplossingen zijn inderdaad om hem even zijn mediamoment te geven todat iedereen het zat is, en er vooral niet te veel op reageren.quote:Op donderdag 12 november 2015 19:16 schreef Morendo het volgende:
[..]
Een beetje laat, niet?![]()
Bovendien: het vertrouwen tussen Jonk en de rest is gewoon weg. Dan kun je beter afscheid nemen.![]()
Wie moeten ze vervangen? Kom maar op.quote:Op donderdag 12 november 2015 19:14 schreef JR-Style-93 het volgende:
Edwin van der Sar
Marc Overmars
Frank de Boer![]()
Olde Riekerink , Of het vriendje van Frank , Trustfullquote:Op donderdag 12 november 2015 19:17 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Wim Jonk zal uiteindelijk toch wel ergens hoofdtrainer worden.
Wel benieuwd wie hem gaat opvolgen als hoofd jeugdopleidingRED ONS HENNIEGOD![]()
Kluivert of La Ling, Sowieso een kneus die er niks van kan.quote:Op donderdag 12 november 2015 19:17 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Wim Jonk zal uiteindelijk toch wel ergens hoofdtrainer worden.
Wel benieuwd wie hem gaat opvolgen als hoofd jeugdopleiding![]()
Maakt het nou echt zoveel uit of JOR of Jonk aan het hoofd van de jeugdopleiding staat? Ik vrees dat het wel meevalt en dat het belangrijker is dat je in Groot-Amsterdam een beetje geluk hebt met de genenpoel.quote:Op donderdag 12 november 2015 19:20 schreef PowerLoungen het volgende:
[..]
Olde Riekerink , Of het vriendje van Frank , TrustfullDie Lebenslust bringt dich um.![]()
Volgens mij heeft Tscheu La Ling wel verstand van voetbal, maar iemand die geld leent bij een drugsbaron en dat vervolgens niet terugbetaalt, om maar eens een van zijn minder lichte vergrijpen te noemen, zou ik liever niet in huis halen. Bovendien is er dan voortdurend negatieve media-andacht.![]()
Denk het wel vooral qua denkwijze . Ze leren onder Jonk in ieder geval de nodige basisdingen . Vroeger leerden ze alleen maar overspelen en vooral niet creatief denken . Iets wat je nu heel erg ziet in het eerste elftal onder Van Gaal-adept De Boerquote:Op donderdag 12 november 2015 19:23 schreef Morendo het volgende:
[..]
Maakt het nou echt zoveel uit of JOR of Jonk aan het hoofd van de jeugdopleiding staat? Ik vrees dat het wel meevalt en dat het belangrijker is dat je in Groot-Amsterdam een beetje geluk hebt met de genenpoel.RED ONS HENNIEGOD![]()
Het is vooral belangrijk dat ze naar een club gaan die weten waar ze mee bezig zijn en niet met een Real Madrid/City/willekeurige Engelse club met teveel geld die ze alleen halen vanwege de hype/statistieken. United, Arsenal of Bayern kan ik nog begrijpen, maar spelers die Man City kiezen gaan het nooit redden.quote:Op donderdag 12 november 2015 19:19 schreef Caland het volgende:
[..]
Je kan nooit echt zeggen of iemand te laat is vertrokken denk ik. Maar het niveau in de eredivisie gaat natuurlijk met het jaar omlaag en niet zo'n klein beetje ook. Ik denk wel dat het een feit is dat je beter wordt van meer weerstand en dat vind je gewoon niet in de kneuzenkermis die de eredivisie heet.
Daarom zeg ik ook, als exceptioneel talent moet je hier gewoon zo snel mogelijk wegwezen. In de eredivisie zou ik daar vooralsnog alleen Bazoer onder scharen, maar ook de talenten die daar qua potentie net onder zitten kunnen beter terecht in de Europese subtop.![]()
De tijd dat spelers vanaf de eredivisie naar de Europese top gaan (en daar ook slagen) ligt sowieso wel een beetje achter ons.quote:Op donderdag 12 november 2015 19:26 schreef wieisboos het volgende:
[..]
Het is vooral belangrijk dat ze naar een club gaan die weten waar ze mee bezig zijn en niet met een Real Madrid/City/willekeurige Engelse club met teveel geld die ze alleen halen vanwege de hype/statistieken. United, Arsenal of Bayern kan ik nog begrijpen, maar spelers die Man City kiezen gaan het nooit redden.
Tegenwoordig ben je al beter af bij Stoke CityVBL SC influencer
Left, right, behind![]()
Wat een tering grote onzin. Dat heeft echt alles te maken met talent, creatief denken kun je niet leren.quote:Op donderdag 12 november 2015 19:26 schreef PowerLoungen het volgende:
[..]
Denk het wel vooral qua denkwijze . Ze leren onder Jonk in ieder geval de nodige basisdingen . Vroeger leerden ze alleen maar overspelen en vooral niet creatief denken . Iets wat je nu heel erg ziet in het eerste elftal onder Van Gaal-adept De Boer![]()
Met creativiteit en ruimtelijk inzicht ben je geboren. Ik denk echt niet dat JOR een jonge Zidane, Özil of De Bruyne verpest zou hebben mocht hij de beschikking over hun hebben gehad. Het is mij allemaal iets te simpel, Net zoals Cruijff's revolutionaire plan om wél aankopen te doen die iets toevoegen maar geen aankopen te doen die niets toevoegen. Ja, dank je de koekoek.quote:Op donderdag 12 november 2015 19:26 schreef PowerLoungen het volgende:
[..]
Denk het wel vooral qua denkwijze . Ze leren onder Jonk in ieder geval de nodige basisdingen . Vroeger leerden ze alleen maar overspelen en vooral niet creatief denken . Iets wat je nu heel erg ziet in het eerste elftal onder Van Gaal-adept De BoerDie Lebenslust bringt dich um.![]()
Maar die spelers die creatief zijn kan je wel stelselmatig kapotmaken met opdrachtenquote:Op donderdag 12 november 2015 19:28 schreef Sunrize het volgende:
[..]
Wat een tering grote onzin. Dat heeft echt alles te maken met talent, creatief denken kun je niet leren.RED ONS HENNIEGOD![]()
Geen zorgen , Viergever en Vd Hoorn zijn goede aankopen als ik de heren mag geloven , Zimling is jammer genoeg ook niet de nieuwe Jan Wouters gebleken , kan gebeurenquote:Op donderdag 12 november 2015 19:30 schreef Morendo het volgende:
[..]
Met creativiteit en ruimtelijk inzicht ben je geboren. Ik denk echt niet dat JOR een jonge Zidane, Özil of De Bruyne verpest zou hebben mocht hij de beschikking over hun hebben gehad. Het is mij allemaal iets te simpel, Net zoals Cruijff's revolutionaire plan om wél aankopen te doen die iets toevoegen maar geen aankopen te doen die niets toevoegen. Ja, dank je de koekoek.RED ONS HENNIEGOD![]()
Cruijff heeft toch zelf Overmars naar voren geschoven? Het werk van een TD is gewoon vakwerk en niet iets dat iedere groentje vanzelf wel oppikt. Dat was nogal naïef gedacht van Johan.quote:Op donderdag 12 november 2015 19:33 schreef PowerLoungen het volgende:
[..]
Geen zorgen , Viergever en Vd Hoorn zijn goede aankopen als ik de heren mag geloven , Zimling is jammer genoeg ook niet de nieuwe Jan Wouters gebleken , kan gebeurenDie Lebenslust bringt dich um.![]()
De winnende trainer heeft altijd gelijk. Frank is 4x kampioen geworden, maakt inderdaad dubieuze keuzes qua opstelling maar aan de spelopvatting is doorgaans weinig mis. Hij heeft ieder jaar een zwakkere selectie wat puur de schuld is van Overmars.quote:Op donderdag 12 november 2015 19:31 schreef PowerLoungen het volgende:
[..]
Maar die spelers die creatief zijn kan je wel stelselmatig kapotmaken met opdrachten
Ik geloof totaal niet dat Frank het eens zou zijn met spelers als Van der Hoorn of een Sanogo, die krijgt hij gewoon in de schoot geworpen. Ajax is ziek op bestuurlijk niveau en technisch is het pure armoede. De knip open trekken op het juiste moment voor de juiste spelers is iets wat Ajax totaal niet kan tegen over PSV. Ajax had bijvoorbeeld ook gewoon een Mertens, Strootman of een Luuk kunnen kopen.
Frank zou met de selectie die PSV de afgelopen jaren heeft gehad ieder jaar in maart kampioen zijn geworden.![]()
Ja, paaien helpt gewoon enorm.quote:Op donderdag 12 november 2015 19:38 schreef Nautilus. het volgende:
Had Leo Beenhakker Odegaard of Eto'o kunnen overtuigen om voor Ajax te kiezen, vraag ik me af.![]()
Was Overmars ook verantwoordelijk voor het aantrekken van Heitinga?quote:Op donderdag 12 november 2015 19:38 schreef Vjenne12345 het volgende:
[..]
De winnende trainer heeft altijd gelijk. Frank is 4x kampioen geworden, maakt inderdaad dubieuze keuzes qua opstelling maar aan de spelopvatting is doorgaans weinig mis. Hij heeft ieder jaar een zwakkere selectie wat puur de schuld is van Overmars.
Ik geloof totaal niet dat Frank het eens zou zijn met spelers als Van der Hoorn of een Sanogo, die krijgt hij gewoon in de schoot geworpen. Ajax is ziek op bestuurlijk niveau en technisch is het pure armoede. De knip open trekken op het juiste moment voor de juiste spelers is iets wat Ajax totaal niet kan tegen over PSV. Ajax had bijvoorbeeld ook gewoon een Mertens, Strootman of een Luuk kunnen kopen.
Frank zou met de selectie die PSV de afgelopen jaren heeft gehad ieder jaar in Maart kampioen zijn geworden.![]()
Johan heeft nooit een TD gewild volgens mij . Dat hebben de heren later zelf erdoorheen gedrukt . En Johan had inderdaad niet zo stom moeten zijn om Van Gaal-adepten te vertrouwen. Overmars had trouwens wel ervaring als TD , vraag maar aan oa Bosvelt hoe dat is afgelopenquote:Op donderdag 12 november 2015 19:36 schreef Morendo het volgende:
[..]
Cruijff heeft toch zelf Overmars naar voren geschoven? Het werk van een TD is gewoon vakwerk en niet iets dat iedere groentje vanzelf wel oppikt. Dat was nogal naïef gedacht van Johan.RED ONS HENNIEGOD![]()
Volgens mij zitten ze bijelkaar en beslissen ze over een aankoop . Dus Frank is medeverantwoordelijk . Vd Hoorn en Siggy bijvoorbeeld, die moest Frank hebben .quote:Op donderdag 12 november 2015 19:38 schreef Vjenne12345 het volgende:
[..]
De winnende trainer heeft altijd gelijk. Frank is 4x kampioen geworden, maakt inderdaad dubieuze keuzes qua opstelling maar aan de spelopvatting is doorgaans weinig mis. Hij heeft ieder jaar een zwakkere selectie wat puur de schuld is van Overmars.
Frank zou met de selectie die PSV de afgelopen jaren heeft gehad ieder jaar in Maart kampioen zijn geworden.
En 4x kampioen tja , met een zwak puntenaantal en kutspel . We zullen het dan maar niet over Europa hebben of wel ?RED ONS HENNIEGOD![]()
Don Leo heeft als TD een redelijk goed beleid gevoerd, maar ook bijv. de ouders van Robben zo afgeschrikt dat ze dan nog liever naar PSV wilden.quote:Op donderdag 12 november 2015 19:38 schreef Nautilus. het volgende:
Had Leo Beenhakker Odegaard of Eto'o kunnen overtuigen om voor Ajax te kiezen, vraag ik me af.
Overigens had je met Eto'o alleen maar ellende binnengehaald.Die Lebenslust bringt dich um.![]()
Ja, een Technisch Manager o.i.d. wilde Johan. En dat het TH door middel van overleg de aankopen even gingen regelen. Wat kon daar nou mee mis gaan?quote:Op donderdag 12 november 2015 19:39 schreef PowerLoungen het volgende:
[..]
Johan heeft nooit een TD gewild volgens mij . Dat hebben de heren later zelf erdoorheen gedrukt . En Johan had inderdaad niet zo stom moeten zijn om Van Gaal-adepten te vertrouwen. Overmars had trouwens wel ervaring als TD , vraag maar aan oa Bosvelt hoe dat is afgelopenDie Lebenslust bringt dich um.![]()
Ik noem met opzet twee buitenlandse spelers. Ik denk dat buitenlandse kiezers wel gevoelig zijn voor die vaderlijke charmes van Beenhakker.quote:Op donderdag 12 november 2015 19:42 schreef Morendo het volgende:
[..]
Don Leo heeft als TD een redelijk goed beleid gevoerd, maar ook bijv. de ouders van Robben zo afgeschrikt dat ze dan nog liever naar PSV wilden.
Overigens had je met Eto'o alleen maar ellende binnengehaald.![]()
Nou, ik denk dat het verdomd weinig invloed heeft, geld lijkt mij een belangrijkere pull-factor. Zo'n Odegaard wilde ook gewoon naar het grote Real toe. Prima.quote:Op donderdag 12 november 2015 19:43 schreef Nautilus. het volgende:
[..]
Ik noem met opzet twee buitenlandse spelers. Ik denk dat buitenlandse kiezers wel gevoelig zijn voor die vaderlijke charmes van Beenhakker.Die Lebenslust bringt dich um.![]()
Ik vraag me eerlijk gezegd af of Overmars zijn eerste keus was daarvoor . Zelfde met Hansie Wijers die Van Boxtel erdoorheen wilde drukkenquote:Op donderdag 12 november 2015 19:43 schreef Morendo het volgende:
[..]
Ja, een Technisch Manager o.i.d. wilde Johan. En dat het TH door middel van overleg de aankopen even gingen regelen. Wat kon daar nou mee mis gaan?RED ONS HENNIEGOD![]()
Dat zullen wij als buitenstaanders nooit precies weten. Dat het Europees niet wil heeft toch ook met kwaliteit te maken? Van der Hoorn die Balloteli even onderuit haalt etc. Hoewel Molde nu 1e staat met de minste selectie van de poule.quote:Op donderdag 12 november 2015 19:41 schreef PowerLoungen het volgende:
[..]
Volgens mij zitten ze bijelkaar en beslissen ze over een aankoop . Dus Frank is medeverantwoordelijk . Vd Hoorn en Siggy bijvoorbeeld, die moest Frank hebben .
En 4x kampioen tja , met een zwak puntenaantal en kutspel . We zullen het dan maar niet over Europa hebben of wel ?![]()
Verder is het Europese verhaal natuurlijk een ziekte die onder PSV, Feyenoord en Ajax (of het NL voetbal) heerst. We vergeten nu al snel wat PSV afgelopen jaren voor een aids heeft laten zien in de EL, om over Feyenoord maar te zwijgen.![]()
We zijn door veel ploegen uitgeschakeld die simpelweg minder kwaliteit hebben. Tel daarbij nog Franks schijterige houding in Europa/topwedstrijden opquote:Op donderdag 12 november 2015 19:46 schreef Vjenne12345 het volgende:
[..]
Dat zullen wij als buitenstaanders nooit precies weten. Dat het Europees niet wil heeft toch ook met kwaliteit te maken? Van der Hoorn die Balloteli even onderuit haalt etc. Hoewel Molde nu 1e staat met de minste selectie van de poule.![]()
Verder is het Europese verhaal natuurlijk een ziekte die onder PSV, Feyenoord en Ajax (of het NL voetbal) heerst. We vergeten nu al snel wat PSV afgelopen jaren voor een aids heeft laten zien in de EL, om over Feyenoord maar te zwijgen.![]()
Cruijff heeft zich tot ongeveer een half jaar geleden louter positief uitgelaten over Overmars. Terwijl er al van alles misging.quote:Op donderdag 12 november 2015 19:45 schreef PowerLoungen het volgende:
[..]
Ik vraag me eerlijk gezegd af of Overmars zijn eerste keus was daarvoor . Zelfde met Hansie Wijers die Van Boxtel erdoorheen wilde drukkenDie Lebenslust bringt dich um.![]()
Was dat Cruijff of Jaap de Groot ?quote:Op donderdag 12 november 2015 19:49 schreef Morendo het volgende:
[..]
Cruijff heeft zich tot ongeveer een half jaar geleden louter positief uitgelaten over Overmars. Terwijl er al van alles misging.RED ONS HENNIEGOD![]()
Uiteindelijk is ervaring in Europa belangrijker dan talent en potentiële kwaliteit. Onder kwaliteit versa ik spelers die iedere wedstrijd een 7 halen. Wie zijn dat behalve Cillessen? Bazoer en Tete misschien.......quote:Op donderdag 12 november 2015 19:48 schreef wieisboos het volgende:
[..]
We zijn door veel ploegen uitgeschakeld die simpelweg minder kwaliteit hebben. Tel daarbij nog Franks schijterige houding in Europa/topwedstrijden opDie Lebenslust bringt dich um.![]()
Waar ligt volgens jou het probleem? Die "mindere" ploegen deden het in dat geval puur op vechtlust, iets wat de "Nederlander" niet meer leert in zijn groeiproces laat staan verwende voetbaljongetjes.quote:Op donderdag 12 november 2015 19:48 schreef wieisboos het volgende:
[..]
We zijn door veel ploegen uitgeschakeld die simpelweg minder kwaliteit hebben. Tel daarbij nog Franks schijterige houding in Europa/topwedstrijden op![]()
Blijft staan dat verliezen tegen clubs met 1/5 van onze begroting gewoon ontzettend triest isquote:Op donderdag 12 november 2015 19:46 schreef Vjenne12345 het volgende:
[..]
Dat zullen wij als buitenstaanders nooit precies weten. Dat het Europees niet wil heeft toch ook met kwaliteit te maken? Van der Hoorn die Balloteli even onderuit haalt etc. Hoewel Molde nu 1e staat met de minste selectie van de poule.![]()
Verder is het Europese verhaal natuurlijk een ziekte die onder PSV, Feyenoord en Ajax (of het NL voetbal) heerst. We vergeten nu al snel wat PSV afgelopen jaren voor een aids heeft laten zien in de EL, om over Feyenoord maar te zwijgen.
Wat PSV en Feyenoord doen is hun zaak , wij bakken er gewoon geen klote van met veel meer geld .
Inderdaad vd Hoorn , die ook tegen PSG de raarste dingen deed . Wie heeft die jongen nu gehaald ? Zelfde met Viergever .RED ONS HENNIEGOD![]()
Frank de Boer. We speelden tegen Salzburg nog met een middenveld met Klaassen en De Jong, wat een dramaquote:Op donderdag 12 november 2015 19:50 schreef Vjenne12345 het volgende:
[..]
Waar ligt volgens jou het probleem? Die "mindere" ploegen deden het in dat geval puur op vechtlust, iets wat de "Nederlander" niet meer leert in zijn groeiproces laat staan verwende voetbaljongetjes.en tegen Barcelona kunnen we opeens wel gedurfd voetbal spelen en hoog druk zetten
![]()
En ervaring is onhaalbaar, of je moet mannen van 25+ halen uit Zuid-Amerika, Rusland, Italië oid. die niet de techniek of draaivermogen hebben van een Sinkgraven of een Veltman.quote:Op donderdag 12 november 2015 19:50 schreef Morendo het volgende:
[..]
Uiteindelijk is ervaring in Europa belangrijker dan talent en potentiële kwaliteit. Onder kwaliteit versa ik spelers die iedere wedstrijd een 7 halen. Wie zijn dat behalve Cillessen? Bazoer en Tete misschien.......
Als als ze niet snel en behendig zijn zullen ze doorgaans niet bij Ajax spelen.![]()
Duarte als back , ook pure onkundequote:Op donderdag 12 november 2015 19:52 schreef wieisboos het volgende:
[..]
Frank de Boer. We speelden tegen Salzburg nog met een middenveld met Klaassen en De Jong, wat een dramaen tegen Barcelona kunnen we opeens wel gedurfd voetbal spelen en hoog druk zetten
RED ONS HENNIEGOD![]()
Ja, we werden ook vrij droevig uitgeschakeld door Marseille enkele jaren gelden.quote:Op donderdag 12 november 2015 19:52 schreef wieisboos het volgende:
[..]
Frank de Boer. We speelden tegen Salzburg nog met een middenveld met Klaassen en De Jong, wat een dramaen tegen Barcelona kunnen we opeens wel gedurfd voetbal spelen en hoog druk zetten
Door Salzburg ben je trouwens op elk valk afgetroefd.![]()
quote:Johan Cruijff heeft Marc Overmars naar voren geschoven als schakel tussen de directie en het technisch hart.
http://www.ajaxlife.nl/up(...)annen-gaat-uitvoerenquote:Johan Cruijff liet onlangs weten groot voorstander te zijn van de aanstelling van Overmars.
''Een voetbalkader met Frank de Boer, Wim Jonk, Dennis Bergkamp en Overmars, met al hun kwaliteiten en ervaring: dan heb je als club dus heel weinig te klagen. Ook wat je internationale uitstraling betreft'', zei Cruijff tegen Voetbal International.
http://www.nu.nl/sport/28(...)ur-voetbalzaken.htmlDie Lebenslust bringt dich um.![]()
Moreno, Guardado en L. de Jong dan? En dan heeft Ajax nog meer financiële mogelijkheden en een grotere uitstraling dan PSV. Er is van alles mogelijk, maar niet met Overmars.quote:Op donderdag 12 november 2015 19:53 schreef Vjenne12345 het volgende:
[..]
En ervaring is onhaalbaar, of je moet mannen van 25+ halen uit Zuid-Amerika, Rusland, Italië oid. die niet de techniek of draaivermogen hebben van een Sinkgraven of een Veltman.
Als als ze niet snel en behendig zijn zullen ze doorgaans niet bij Ajax spelen.Die Lebenslust bringt dich um.![]()
Heeft die zich goed laten voorliegen .. Vooral Overmars had je nooit moeten nemen gezien zijn verleden .quote:RED ONS HENNIEGOD![]()
Ja heb ik eerder aangegeven, Ajax durf niet de knip te trekken voor ervaring zoals PSV dat bijvoorbeeld wel doet.quote:Op donderdag 12 november 2015 19:58 schreef Morendo het volgende:
[..]
Moreno, Guardado en L. de Jong dan? En dan heeft Ajax nog meer financiële mogelijkheden en een grotere uitstraling dan PSV. Er is van alles mogelijk, maar niet met Overmars.![]()
Ajax trekt de knip wel voor transfers, maar het salarisplafond is denk ik te laag.quote:Op donderdag 12 november 2015 19:59 schreef Vjenne12345 het volgende:
[..]
Ja heb ik eerder aangegeven, Ajax durf niet de knip te trekken voor ervaring zoals PSV dat bijvoorbeeld wel doet.Die Lebenslust bringt dich um.![]()
Salarisplafond van Ajax ligt hoger dan dat van PSV, of misschien even hoog. Maar zeker niet lager.quote:Op donderdag 12 november 2015 20:03 schreef Morendo het volgende:
[..]
Ajax trekt de knip wel voor transfers, maar het salarisplafond is denk ik te laag.
Ik vrees dat Heitinga geen cent minder verdiend dan Guardado.![]()
Ajax volgens mij 1,5 mil, Luuk krijgt bijvoorbeeld al 2,2 bij PSV.quote:Op donderdag 12 november 2015 20:10 schreef BadderHaring het volgende:
[..]
Salarisplafond van Ajax ligt hoger dan dat van PSV, of misschien even hoog. Maar zeker niet lager.
Natuurlijk krijgt Luuk dat niet. Plafond bij PSV ligt op 1 miljoen. Spelers met uitzonderlijke toegevoegde waarde zitten daar iets boven, maar niet boven de 1,5 hoor.quote:Op donderdag 12 november 2015 20:11 schreef Vjenne12345 het volgende:
[..]
Ajax volgens mij 1,5 mil, Luuk krijgt bijvoorbeeld al 2,2 bij PSV.![]()
Dan verdient hij meer dan Klose, Balotelli en Albiol.quote:Op donderdag 12 november 2015 20:11 schreef Vjenne12345 het volgende:
[..]
Ajax volgens mij 1,5 mil, Luuk krijgt bijvoorbeeld al 2,2 bij PSV.
Nogal veel voor zo'n beperkte afmaker.![]()
Dacht gelezen te hebben dat Luuk 2,2 zou krijgen, zal wel niet kloppen dan.quote:Op donderdag 12 november 2015 20:14 schreef Nautilus. het volgende:
[..]
Dan verdient hij meer dan Klose, Balotelli en Albiol.
[ afbeelding ]
Nogal veel voor zo'n beperkte afmaker.![]()
De belastingdruk in Italië zal wel gunstiger zijn. En ik denk ook dat je weleens wat exta's toegestopt krijgt zonder dat de Italiaanse belastingdienst er van weet.quote:Op donderdag 12 november 2015 20:14 schreef Nautilus. het volgende:
[..]
Dan verdient hij meer dan Klose, Balotelli en Albiol.
[ afbeelding ]
Nogal veel voor zo'n beperkte afmaker.
El Ahmadi schijnt ook krankzinnig veel te verdienen.Die Lebenslust bringt dich um.![]()
In Rotterdam?quote:Op donderdag 12 november 2015 20:17 schreef Morendo het volgende:
[..]
El Ahmadi schijnt ook krankzinnig veel te verdienen.![]()
Wat je hebt gelezen, vermoedelijk, was een artikel waar in stond dat hij dat bedrag in 2014 heeft verdiend. Dat klopt ook wel, maar dat was inclusief een half jaar Duitsland en tekenpremie.quote:Op donderdag 12 november 2015 20:17 schreef Vjenne12345 het volgende:
[..]
Dacht gelezen te hebben dat Luuk 2,2 zou krijgen, zal wel niet kloppen dan.
PSV heeft een salarisplafond van 1 miljoen netto, wat voor de Jong resulteert in een bruto salaris van 1,4 miljoen. Het plafond van Ajax ligt iets hoger, maar niet veel.![]()
quote:Op donderdag 12 november 2015 20:11 schreef Vjenne12345 het volgende:
[..]
Ajax volgens mij 1,5 mil, Luuk krijgt bijvoorbeeld al 2,2 bij PSV.zal wel tekengeld en diverse bonussen bij zitten. Zo lossen ze dat op, Guardado verdient ook 1 miljoen maar heeft aardig tekengeld gekregen zodat ze niet meer dan 1 miljoen salaris betalen.quote:Op donderdag 12 november 2015 20:13 schreef BadderHaring het volgende:
[..]
Natuurlijk krijgt Luuk dat niet. Plafond bij PSV ligt op 1 miljoen. Spelers met uitzonderlijke toegevoegde waarde zitten daar iets boven, maar niet boven de 1,5 hoor.DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)![]()
Ja, en wanneer iemand transfervrij komt dan is dat ook geen bezwaar denk ik.quote:Op donderdag 12 november 2015 20:21 schreef rubbereend het volgende:
[..]
[..]
zal wel tekengeld en diverse bonussen bij zitten. Zo lossen ze dat op, Guardado verdient ook 1 miljoen maar heeft aardig tekengeld gekregen zodat ze niet meer dan 1 miljoen salaris betalen.Die Lebenslust bringt dich um.![]()
El Ahmadi pakt 1,85 miljoen. Ik denk dat Dirk meer pakt tegenwoordig. Ik heb wel eens gehoord dat Cillessen de beste betaalde Ajacied is met 1,1 miljoen per jaar.quote:![]()
Het plafond bij Ajax ligt lager dan bij PSV en Feyenoordquote:Op donderdag 12 november 2015 20:10 schreef BadderHaring het volgende:
[..]
Salarisplafond van Ajax ligt hoger dan dat van PSV, of misschien even hoog. Maar zeker niet lager.
![]()
Wat jij wil.quote:Op donderdag 12 november 2015 20:24 schreef Sunri5e het volgende:
[..]
Het plafond bij Ajax ligt lager dan bij PSV en Feyenoord![]()
Dat is niet wat ik wil maar wat een feit is.quote:
Cillessen pakt 1,1 bij Ajax. El Ahmadi 1,85 mil bij Feyenoord en de Jong 2,0+ bij PSV. Dit waren vorig seizoen van de 3 clubs de best betaalde spelers.![]()
Bron?quote:Op donderdag 12 november 2015 20:27 schreef Sunri5e het volgende:
[..]
Dat is niet wat ik wil maar wat een feit is.![]()
Overigens ligt het totale salarisbudget van Ajax wel veel hoger dan dat van PSV en Feyenoord. Ajax heeft ongekend veel FTE's.Die Lebenslust bringt dich um.![]()
Dat geloof ik graag.quote:Op donderdag 12 november 2015 20:30 schreef Morendo het volgende:
Overigens ligt het totale salarisbudget van Ajax wel veel hoger dan dat van PSV en Feyenoord. Ajax heeft ongekend veel FTE's.
Braaksma en Pannenkoek zijn ook niet de goedkoopste beunhazen.![]()
Netto schrijft zich zo hier en daar wel wat bij, die man is volgens mij zo corrupt als wat.quote:Op donderdag 12 november 2015 20:30 schreef Morendo het volgende:
Overigens ligt het totale salarisbudget van Ajax wel veel hoger dan dat van PSV en Feyenoord. Ajax heeft ongekend veel FTE's.![]()
Waarbij je even weglaat dat de Jong dat hoge bedrag met name te danken heeft aan de periode voor zijn komst naar de eredivisie.quote:Op donderdag 12 november 2015 20:27 schreef Sunri5e het volgende:
[..]
Dat is niet wat ik wil maar wat een feit is.
Cillessen pakt 1,1 bij Ajax. El Ahmadi 1,85 mil bij Feyenoord en de Jong 2,0+ bij PSV. Dit waren vorig seizoen van de 3 clubs de best betaalde spelers.Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."![]()
Goed gezien. Zie nu ook dat hij op 1,45 staat.quote:Op donderdag 12 november 2015 20:33 schreef Monolith het volgende:
[..]
Waarbij je even weglaat dat de Jong dat hoge bedrag met name te danken heeft aan de periode voor zijn komst naar de eredivisie.![]()
Precies. No way dat PSV dat soort salarissen kan betalen. Dat gaat ook in tegen de afspraken die met de gemeente destijds zijn gemaakt.quote:Op donderdag 12 november 2015 20:33 schreef Monolith het volgende:
[..]
Waarbij je even weglaat dat de Jong dat hoge bedrag met name te danken heeft aan de periode voor zijn komst naar de eredivisie.
Alle bronnen spreken trouwens over een salarisplafond van 1 miljoen bij zowel Ajax als PSV. Het zal elkaar dus niet veel ontlopen.![]()
En waar staat dit onfeilbare salaris overzicht van alle Eredivisie spelers?quote:Op donderdag 12 november 2015 20:35 schreef Sunri5e het volgende:
[..]
Goed gezien. Zie nu ook dat hij op 1,45 staat.![]()
Afspraken met de gemeente over een salarisplafond? En welke bronnen? Post ze hier eens. Ik lees hele andere dingen.quote:Op donderdag 12 november 2015 20:35 schreef BadderHaring het volgende:
[..]
Precies. No way dat PSV dat soort salarissen kan betalen. Dat gaat ook in tegen de afspraken die met de gemeente destijds zijn gemaakt.
Alle bronnen spreken trouwens over een salarisplafond van 1 miljoen bij zowel Ajax als PSV. Het zal elkaar dus niet veel ontlopen.![]()
Jij spreekt volgens jouw vorige post over bronnen. Post ze eensquote:Op donderdag 12 november 2015 20:36 schreef BadderHaring het volgende:
[..]
En waar staat dit onfeilbare salaris overzicht van alle Eredivisie spelers?![]()
![]()
Destijds zijn er afspraken gemaakt om tot de gemeentedeal te komen. Oa over het niet meer mee begroten van CL voetbal en het invoeren van een salarisplafond van 1 miljoen.quote:Op donderdag 12 november 2015 20:37 schreef Sunri5e het volgende:
[..]
Afspraken met de gemeente over een salarisplafond? En welke bronnen? Post ze hier eens. Ik lees hele andere dingen.
Gewoon googlen, is niet zo moeilijk. Genoeg hits te vinden.![]()
Oftewel, je hebt geen lijstje. Prima hoor.quote:Op donderdag 12 november 2015 20:37 schreef Sunri5e het volgende:
[..]
Jij spreekt volgens jouw vorige post over bronnen. Post ze eens![]()
Op papier wel, maar ik meen dat Brands heeft gezegd dat de Jong zo ongeveer op 1,4 zat. Daarbij zijn er naast salaris nog wel wat andere financiële constructies mogelijk waarbij iemand meer krijgt maar toch onder of in de buurt van het salarisplafond blijft op papier.quote:Op donderdag 12 november 2015 20:35 schreef BadderHaring het volgende:
[..]
Precies. No way dat PSV dat soort salarissen kan betalen. Dat gaat ook in tegen de afspraken die met de gemeente destijds zijn gemaakt.
Alle bronnen spreken trouwens over een salarisplafond van 1 miljoen bij zowel Ajax als PSV. Het zal elkaar dus niet veel ontlopen.
Heitinga schijnt een miljoen te krijgen overigens.
Zo kom je wel van je overtollige winst af.Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."![]()
Goede bron zeg dat internet. Op datzelfde internet staat te vinden dat de Jong ook 2 miljoen verdient bij PSV.quote:Op donderdag 12 november 2015 20:39 schreef BadderHaring het volgende:
[..]
Destijds zijn er afspraken gemaakt om tot de gemeentedeal te komen. Oa over het niet meer mee begroten van CL voetbal en het invoeren van een salarisplafond van 1 miljoen.
Gewoon googlen, is niet zo moeilijk. Genoeg hits te vinden.![]()
Er zijn natuurlijk genoeg manieren om zo'n salarisplafond te omzeilen. Maar zeker weten hoeveel iemand verdiend, en wat de extra's zijn, doe je het gewoon niet.quote:Op donderdag 12 november 2015 20:39 schreef BadderHaring het volgende:
[..]
Destijds zijn er afspraken gemaakt om tot de gemeentedeal te komen. Oa over het niet meer mee begroten van CL voetbal en het invoeren van een salarisplafond van 1 miljoen.
Gewoon googlen, is niet zo moeilijk. Genoeg hits te vinden.Die Lebenslust bringt dich um.![]()
Zeg ik dat dan? Jij komt zelf ook met voetbalzone en voetbalprimeur aanzettenquote:Op donderdag 12 november 2015 20:40 schreef BadderHaring het volgende:
[..]
Oftewel, je hebt geen lijstje. Prima hoor.![]()
![]()
Ja, en nu komt De Boer erachter dat Heitinga loopt als een bejaarde met jicht. Het is echt de grap van de eeuw dat ze blijkbaar Johnny niet eerst aan looptesten hebben onderworpen.quote:Op donderdag 12 november 2015 20:41 schreef Monolith het volgende:
[..]
Op papier wel, maar ik meen dat Brands heeft gezegd dat de Jong zo ongeveer op 1,4 zat. Daarbij zijn er naast salaris nog wel wat andere financiële constructies mogelijk waarbij iemand meer krijgt maar toch onder of in de buurt van het salarisplafond blijft op papier.
Heitinga schijnt een miljoen te krijgen overigens.
Zo kom je wel van je overtollige winst af.Die Lebenslust bringt dich um.![]()
Ja, dus jij hebt ook geen overzicht met de waarheid van alle salarissen... Overal wordt door welingelichte bronnen gesproken over salarisplafonds van 1 miljoen bij beide clubs. Maar uiteraard zijn er tientalle manieren om daar omheen te werken met bonussen en tekengeld. Het zal elkaar niet veel ontlopen, in ieder geval niet zo veel dat spelers als de Jong, Guardado en Moreno daardoor wel bij PSV tekenen en niet bij Ajax. En dat is waar de discussie om startte.quote:Op donderdag 12 november 2015 20:41 schreef Sunri5e het volgende:
[..]
Goede bron zeg dat internet. Op datzelfde internet staat te vinden dat de Jong ook 2 miljoen verdient bij PSV.
Maar goed, destijds wilde de gemeente Eindhoven zekerheden dat er, lopende de pachtdeal, geen financiële problemen bij PSV zouden ontstaan. Er vindt ook jaarlijks controle plaats om er voor te zorgen dat er geen onverantwoorde risico's worden genomen door PSV qua spelersuitgaven. Dat hoef je niet te geloven, maar het is wel zo. Is destijds volgens mij ook gewoon in de media gecommuniceerd.![]()
Nee hoor. Die sites sla ik altijd over.quote:Op donderdag 12 november 2015 20:42 schreef Sunri5e het volgende:
[..]
Zeg ik dat dan? Jij komt zelf ook met voetbalzone en voetbalprimeur aanzetten![]()
Lol halve topic staat volgens mij vol met Sunrise postsVolgens mij is die gast meer anti Ajax, dan pro Feyenoord.
Nee juist pro.quote:Op donderdag 12 november 2015 21:43 schreef Seam het volgende:
Lol halve topic staat volgens mij vol met Sunrise postsVolgens mij is die gast meer anti Ajax, dan pro Feyenoord.
![]()
Met dit soort ouwewijvenpraat kan ik niet zo veel.quote:Op donderdag 12 november 2015 20:31 schreef Vjenne12345 het volgende:
[..]
Netto schrijft zich zo hier en daar wel wat bij, die man is volgens mij zo corrupt als wat.![]()
Denk het wel, het is een soort Tofik Dibi. Hij wil het niet maar uiteindelijk is ie diep in z'n hart een groot fan van deze mooie club, Ajax dus.quote:Op donderdag 12 november 2015 22:47 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Dan zou hij zowaar een verstandige jongen zijn. Maar dat zit er niet in denk ik.Als je geen kop hebt kan je niet uit het raam kijken.![]()
quote:Bijna voltallige staf jeugdopleiding Ajax eist aanblijven Wim Jonk
Bijna de volledige technische staf van de jeugdopleiding van Ajax heeft zich in een open brief achter Wim Jonk opgesteld, en tegen de beslissing van de club hem te ontslaan.
De opstellers van de brief zijn het pertinent oneens met de beslissing. 'Vanuit ons committent aan het Plan Cruijff en ons geloof in de missie en visie die Wim Jonk vanuit het pan Cruijff in de club heeft gebracht, vinden wij het volstrekt onlogisch en dus onbegrijpelijk dat jullie juist Wim de wacht aan hebben gezegd.
De briefschrijvers zeggen de beslissing onmogelijk te kunnen accepteren. 'Wij eisen dan ook dat de beslissing om Wim Jonk te ontslaan per direct wordt teruggedraaid.'![]()
![]()
JonkNooit gedacht dat ik tegen Overmars, vd Sar en de Boer zou zijn
En wat als de directie/TH hier geen gehoor aan geeft? Nagenoeg alle jeugdtrainers weg?quote:
Deze soap.![]()
![]()
Het is wel een heerlijke soap. Zelfs ik vind het interessant.quote:Op donderdag 12 november 2015 23:17 schreef Cavaliers het volgende:
Op momenten als deze is Ajax echt mijn favoriete club.VBL SC influencer
Left, right, behind![]()
Ach de laatste keer werden we toen gewoon kampioen dus ik zie het positief in.quote:Op donderdag 12 november 2015 23:15 schreef Tagliano het volgende:
De club weer in brand, het zal eens niet
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."![]()
Dat wel, al zou ik een seizoen goed voetbal en rust ook wel eens kunnen waarderen voor de veranderingquote:Op donderdag 12 november 2015 23:19 schreef Monolith het volgende:
[..]
Ach de laatste keer werden we toen gewoon kampioen dus ik zie het positief in.
Maargoed ook hier heb ik geen verstand van![]()
In de tijd dat Van Gaal was aangesteld hebben De Boer, Jonk, Blind, Bergkamp en nog een aantal anderen ook al eens gezegd dat ze weg zouden gaan als Van Gaal daadwerkelijk zou komenquote:Op donderdag 12 november 2015 23:09 schreef Cavaliers het volgende:
[..]
En wat als de directie/TH hier geen gehoor aan geeft? Nagenoeg alle jeugdtrainers weg?
Deze soap.![]()
Eens, wat een kutzooitjequote:Op donderdag 12 november 2015 23:08 schreef Seam het volgende:
![]()
Ajax: meer spektakel in de bestuurskamers dan op het veld.
Dat houden ze wel consequent al jaren vol, daar moet je toch respect voor hebben.![]()
![]()
Onzin, op Jonk na zijn dat allemaal Van Gaal likkers.quote:Op donderdag 12 november 2015 23:30 schreef Heeinz het volgende:
[..]
In de tijd dat Van Gaal was aangesteld hebben De Boer, Jonk, Blind, Bergkamp en nog een aantal anderen ook al eens gezegd dat ze weg zouden gaan als Van Gaal daadwerkelijk zou komen
Prachtig die brief! Duidelijker kan niet. De Toekomst / AFC Ajax tegen de ArenA / NV![]()
Ja, dit is natuurlijk 'wij van WC-eend'.quote:
Als Jonk gewoon kwam opdraven voor de vergaderingen had Ajax helemaal geen grond voor ontslag. Maar nu................ een paling-martelaar.Die Lebenslust bringt dich um.![]()
quote:Op donderdag 12 november 2015 23:48 schreef kurk_droog het volgende:
[..]
Onzin, op Jonk na zijn dat allemaal Van Gaal likkers.
Prachtig die brief! Duidelijker kan niet. De Toekomst / AFC Ajax tegen de ArenA / NVquote:Johan Cruijff en een groot deel van zijn aanhangers zullen binnenkort mogelijk vertrekken bij Ajax. De legendarische nummer veertien zag dat zonder zijn medeweten Louis van Gaal werd aangesteld als algemeen directeur en waarschijnlijk is zijn dienstverband bij Ajax daarmee ten einde.
"Ik dacht dat het een mop was", zegt Cruijff tegen de NOS. "Het is onbeschoft. Wij zijn geschoffeerd. Waar zijn ze in godsnaam mee bezig? Het is achterbaks." De ras-Ajacied is, net als de meeste van zijn aanhangers, niet blij met de manier waarop de Raad van Commissarissen heeft gehandeld inzake het binnenhalen van Van Gaal. Hoofdtrainer Frank de Boer, Sjaak Swart, Keje Molenaar, Danny Blind, Wim Jonk en Dennis Bergkamp spelen allen met de gedachte te stoppen.
"Er zit veel verstand bij Ajax. En andere mensen willen dat ineens veranderen. De club moet gaan zeggen wat ze ervan vinden. Of wij doen het, of we gaan allemaal weg. Ik ben gevraagd voor het technische vlak. De anderen komen nooit op De Toekomst. Dat is niet erg, want ze hebben er geen verstand van", aldus Cruijff.![]()
Eigen schuld dikke bult van Jonk.quote:Op donderdag 12 november 2015 23:52 schreef Morendo het volgende:
[..]
Ja, dit is natuurlijk 'wij van WC-eend'.
Als Jonk gewoon kwam opdraven voor de vergaderingen had Ajax helemaal geen grond voor ontslag. Maar nu................ een paling-martelaar.![]()
Dit is klaar voor de directie en RVC, met deze brief ligt er een bom onder al hun nare plannetjes. Supporters, De Toekomst en Cruijff / Jonk zijn Ajax.![]()
Misschien gewoon een nieuw clubje oprichten en Overmars en consorten lekker daar plaatsenMaargoed ook hier heb ik geen verstand van![]()
Ben wel blij dat dit me allemaal niet meer zoveel interesseert. Kansloze geneuzel in de marge allemaal.![]()
Wat ben jij voor kneus geworden eigenlijk? Haal dat AFCA maar uit je naam hoor.quote:Op vrijdag 13 november 2015 00:01 schreef LitmanenAFCA het volgende:
Ben wel blij dat dit me allemaal niet meer zoveel interesseert. Kansloze geneuzel in de marge allemaal.![]()
Ja we weten toch allemaal uiteindelijk niet wat er speelt achter de schermen daar kun je dan wel boos om worden maar of je er wat aan hebt weet ik niet.quote:Op vrijdag 13 november 2015 00:05 schreef kurk_droog het volgende:
[..]
Wat ben jij voor kneus geworden eigenlijk? Haal dat AFCA maar uit je naam hoor.![]()
Tegen is groot woord, maar het aankoopbeleid is onder Overmars een ramp, Van der Sar loopt rond als een soort stagiaire en Frank de Boer raakt de goodwill die hij had opgebouwd in behoorlijk tempo kwijt aangezien hij al pakweg 2,5 jaar geen vooruitgang meer lijkt te boeken met zijn ploeg.quote:Op donderdag 12 november 2015 23:08 schreef Seam het volgende:
Ik kan moeilijk beoordelen hoe Jonk het doet op de Toekomst. Maar hij toont wel karakter op dit moment, dus daar dwingt hij hier in ieder geval respect mee af.![]()
Dat zie je toch dat Jonk al jaren zijn werk doet en dat in de Arena anderen gewoon maar wat aankloten.. Niemand zegt dat Jonk perfect is maar hij geeft fouten wel toe en gaat vol voor het plan Cruijff wat ook de enige redding van Ajax is.quote:Op vrijdag 13 november 2015 00:12 schreef LitmanenAFCA het volgende:
[..]
Ja we weten toch allemaal uiteindelijk niet wat er speelt achter de schermen daar kun je dan wel boos om worden maar of je er wat aan hebt weet ik niet.![]()
Die achterkamertjes an sich kunnen mij niet boeien, maar de uitkomst van deze machtsstrijd gaat in de toekomst wel z'n uitwerking hebben op het veld. En de club die het nu al een poosje voor het zeggen hebben falen tot op het heden. Dus het mag wel over een andere boeg.quote:Op vrijdag 13 november 2015 00:12 schreef LitmanenAFCA het volgende:
[..]
Ja we weten toch allemaal uiteindelijk niet wat er speelt achter de schermen daar kun je dan wel boos om worden maar of je er wat aan hebt weet ik niet.![]()
spannenddddtwitter:MikeVerweij twitterde op vrijdag 13-11-2015 om 00:04:18Vandaag in De #Telegraaf onthullend nieuws over #Ajax reageer retweet
allemaal de telegraaf kopen![]()
Wie zal Cruijff als opvolgers van Overmars en Van der Sar naar voren schuiven dan: Van 't Schip en Van Basten. Of La Ling weer. Zijn zoon Jordi misschien? Seedorf?quote:Op vrijdag 13 november 2015 00:18 schreef FritzWepper het volgende:
[..]
Die achterkamertjes an sich kunnen mij niet boeien, maar de uitkomst van deze machtsstrijd gaat in de toekomst wel z'n uitwerking hebben op het veld. En de club die het nu al een poosje voor het zeggen hebben falen tot op het heden. Dus het mag wel over een andere boeg.Die Lebenslust bringt dich um.![]()
Het rapport van Ling, misschien?quote:Op vrijdag 13 november 2015 00:32 schreef j0rdiiii het volgende:
spannenddddtwitter:MikeVerweij twitterde op vrijdag 13-11-2015 om 00:04:18Vandaag in De #Telegraaf onthullend nieuws over #Ajax reageer retweet
allemaal de telegraaf kopenDie Lebenslust bringt dich um.![]()
Mike omschrijft het zooooo:
Mike Verweij @MikeVerweij
Vandaag in De #Telegraaf en in de ochtend op Telesport.nl het complete, snoeiharde maar weg gemoffelde rapport van Tscheu La Ling #Ajax![]()
Ik heb het artikel gelezen en Overmars wordt inderdaad met de grond gelijk gemaakt. Kan met zijn trackrecord voor niemand een verrassing zijn.
Maar hoe is Overmars ook al weer terechtgekomen op zijn positie en op basis waarvan? Dat vind ik eigenlijk relevantere vragen.Die Lebenslust bringt dich um.![]()
quote:Ook over de speelwijze van Ajax heeft Tscheu La Ling in zijn rapport een mening.
’Mijn indruk is dat in ieder geval in de afgelopen twee seizoenen niet des Ajax' is gevoetbald’, staat te lezen. ’Aanvallend en dominant voetbal betekent het creëren van zo veel mogelijk kansen. Ajax creëerde in 2015 niets eens één kans per wedstrijd voor de spits. In de tweede seizoenshelft creëerde Ajax op Go Ahead Eagles en Dordrecht na het laagste aantal kansen van de eredivisie’, aldus Ling.
’Met zulke pijnlijke feiten is mijn verwachting dat de speelwijze torenhoog op de Technisch Hart-agenda moet staan. Niets is minder waar.’![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Schrijnend die vreselijke kut aankopen van de laatste jaren waarvan iedereen van tevoren al wist dat het niks ging toevoegen.Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.![]()
De kritiek van Ling kan ik wel onderschrijven. Maar een realistisch alternatief weet Ling niet echt te schetsen. We moeten wel goede aankopen doen, maar geen slechte. Ja, makkelijker gezegd dan gedaan zeker wanneer je het laat uitvoeren door een rookie.Die Lebenslust bringt dich um.![]()
Wim Jonk is de enige die op mij overkomt als iemand met een normaal rationeel werkend brein. Marc is een incapabele patjepeeër, Sar een dooie autist en Drank een koppige hork.Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.![]()
Zijn er nog capabele oud-Ajacieden te bedenken die de boel kunnen overnemen? Rijkaard misschien?Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.![]()
Echt triest inderdaadquote:
Ik mag Jonk wel, kan hij het eigenlijk vinden met Frank? Want als hij blijft, moeten Overmars en Van der Sar sowieso weg (en Bergkamp?) om een werkbare situatie te krijgen.![]()
Veel prominenten roepen nu vanaf de zijkant maar ik vrees (en begrijp) dat niemand in dit wespennest wil stappen. Zou wel mooi zijn als iemand even alles goed neer gaat zetten daar.quote:Op vrijdag 13 november 2015 01:16 schreef Mani89 het volgende:
Zijn er nog capabele oud-Ajacieden te bedenken die de boel kunnen overnemen? Rijkaard misschien?![]()
Jonk doet goed werk maar hij kan niet binnen Ajax z'n eigen gang gaan. Lijkt me ook niet de makkelijkste om mee samen te werken.quote:Op vrijdag 13 november 2015 01:17 schreef BobW het volgende:
[..]
Echt triest inderdaad
Ik mag Jonk wel, kan hij het eigenlijk vinden met Frank? Want als hij blijft, moeten Overmars en Van der Sar sowieso weg (en Bergkamp?) om een werkbare situatie te krijgen.
Vd Sar en zeker Overmars zijn niet capabel genoeg voor de functie waar ze nu op staan en moeten dus sowieso vertrekken (eind vh seizoen).
Probleem met Cruijff is dat hij daar dan alleen mensen wil hebben die blind uitvoeren wat hij wil hebben, dat gaat dus op den duur weer botsen (wie je er ook neerzet).Als je geen kop hebt kan je niet uit het raam kijken.![]()
Zal wel weer ontzettend eenzijdig belicht worden.quote:Als je geen kop hebt kan je niet uit het raam kijken.
Forum Opties Forumhop: Hop naar: