SPOILER: Kampioen afbeeldingen 2010/2011, 2011/2012, 2012/2013 en 2013/2014Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Transferbeleid 2012/2013Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Transferbeleid 2013/2014Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Transferbeleid 2014/2015Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Gifjes enzulksOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
[ Bericht 0% gewijzigd door Drizzt_DoUrden op 12-11-2015 13:27:29 ]![]()
Wat een puinhoop weerquote:Op donderdag 12 november 2015 00:54 schreef wieisboos het volgende:
https://blendle.com/i/de-(...)raaf-20151112-1_02_1
I just had to get that stress off my chest like breast reduction.![]()
quote:’Rvc moet opstappen’
Boeve verbaast zich over clubleiding: ’Top van Ajax had allang moeten ingrijpen’
Mike Verweij & Marcel van der Kraan
Oud-Ajacieden met ervaring in het bedrijfsleven menen dat de raad van commissarissen bij de Amsterdamse club heeft gefaald en verantwoordelijk is voor het schromelijke gebrek aan leiding. „Niet Wim Jonk of Johan Cruijff moet opstappen, maar de commissarissen.”
De uitspraak is van ex-Ajacied en voormalig scout Peter Boeve, die van zijn hart geen moordkuil maakt. Zijn club Ajax staat in de brand en dat doet alle Ajacieden pijn. Het verbaast hem dat mensen met enorme ervaring in het bedrijfsleven, die nu de rvc vormen, de boel zo in het honderd hebben laten lopen.
Hij leest dat commissarissen willen bijtekenen, maar daar kan wat hem betreft geen sprake van zijn. „In de bedrijven waar ze werkten zouden ze allang hebben ingegrepen. Bij Ajax hadden ze ook hun verantwoordelijkheid moeten nemen. Als je plannen maakt moeten taken en bevoegdheden vastliggen. Ben je het daar niet mee eens, dan communiceer je. Gebeurt dat niet, dan moet er vanuit de top worden ingegrepen”, zegt Boeve.
Volgens de oud-prof is het zonde wanneer alle kennis en kunde, die er binnen Ajax én op De Toekomst aanwezig is, niet wordt gekoppeld. „Er moet een opening zijn. Het gaat om het dna van Ajax. We hebben met z’n allen destijds gesteld dat verdergaan op de weg die werd bewandeld achteruitgang betekende. Dankzij Johan Cruijff kwamen er vernieuwende ideeën. Toonaangevend voetbal spelen, de bal in de ploeg maar niet achterin. Vooruit voetballen. Daar sta ik nog steeds voor en dus sta ik ook nog achter zijn visie.”
Boeve heeft midden in de club gestaan en zou dat nog willen. Hij durft binnen Ajax mensen aan te spreken op hun tekortkomingen in de hoop dat ze er iets mee doen. Maar er heerst in zijn ogen een cultuur waarbij critici als een bedreiging worden gezien. „Als jij meer weet dan ik, ben je een gevaar; zo wordt er gedacht. Maar Ajax gaat door je bloed, je wil de club alleen maar helpen.”
Het doet hem pijn dat er na de revolutie geen evolutie is gecreëerd. „Dan komt de volgende revolutie eraan, met nóg meer slachtoffers. Als mensen, die inmiddels opgeleid zijn, nog steeds geen leiding kunnen geven moet er vanuit de top worden gezorgd dat ze met elkaar gaan praten. Wim Jonk mag niet verloren gaan voor Ajax. Dat is een kundige trainer die de plannen van Cruijff begrijpt.”quote:Cruijff volledig achter Jonk
Interview ’Het is dat hij zich er niet bij neerlegt, anders had ik het voor gezien gehouden’
Jaap de Groot en Mike Verweij
Johan Cruijff is niet geïnformeerd over het afstoten van Wim Jonk door de directie van Ajax. Het hoofd opleidingen was binnen de club de meest trouwe volgeling van de technische visie van het 68-jarige clubicoon. „Ik heb niets van de rvc, niets van het bestuur en niets van de directie vernomen.”
Het laatste contact was een paar weken geleden met commissaris Leo van Wijk. Cruijff: „Toen hebben we samen met Tscheu La Ling (adviseur Ajax, red.) het rapport van Tscheu doorgenomen. Leo heeft ons toen een hand gegeven en gezegd dat het plan zou worden uitgevoerd.”
Al snel rezen er zowel bij Ling als Cruijff twijfels over deze afspraak. Cruijff: „Dat begon met de nieuwe invulling van het technisch hart, die sterk afweek van het advies dat in het rapport stond. Ik heb toen contact opgenomen met de bestuursraad, die de raad van commissarissen controleert. Van voorzitter Hennie Henrichs kreeg ik te horen, dat ze het rapport niet hadden ontvangen. Dat is vreemd, omdat de discussie over de opleiding direct de vereniging treft, waar de bestuursraad verantwoordelijk voor is. Als je officieel dan van niets weet, dan weet je het in ieder geval wel officieus. Uiteindelijk heb ik ervoor gezorgd dat het rapport bij het bestuur terecht gekomen is.”
Om vervolgens via derden te moeten vernemen dat het contract met Jonk was opgezegd. „Het is omdat Wim zich er niet bij neerlegt, anders had ik het voor gezien gehouden. Nu blijf ik hem steunen, omdat het niet zo kan zijn dat de klokkenluider sneuvelt en de rest onder mijn paraplu doorgaat op de ingeslagen weg. Zeg dan gewoon, we zien jouw visie niet zitten. Maar niet wat er nu gebeurt. Vertellen dat je erachter staat, maar ondertussen het anders invullen.”
Cruijffs harde conclusie is dat de ideeën („Het heet plan-Cruijff, maar zou wat mij betreft beter plan-Van der Veen, plan-Michels of plan-Ajax kunnen zijn”) niet zijn uitgevoerd. „Dat had ik al een tijdje in de gaten. Om niet meteen weer heibel te maken wilde ik dat een ander dit zou bekijken. Daarom heb ik Ling gevraagd, omdat hij niet alleen verstand van voetbal heeft, maar ook van hoe je een voetbalbedrijf moet runnen. Hij heeft een uitstekend rapport samengesteld en daar was de rvc het ook over eens. Om daarna toch een andere weg in te slaan. Tscheu is iemand die je niet moet flikken, dan is hij weg. Dat is ook gebeurd.”
Voor de goede orde de vijf pijlers van het Plan Cruijff op een rij:
Ajax is een opleidingsclub en werkt vanuit de filosofie van het individueel opleiden;
Ajax doet slechts gerichte aankopen die een directe versterking van Ajax1 zijn;
Ajax speelt aanvallend en attractief voetbal;
Ajax werkt samen, zowel nationaal als internationaal;
Ajax neemt de belangrijkste voetbalbesluiten in het technisch hart.
Cruijff legt uit: „Je hoopt dat iedereen doet wat we hebben afgesproken, maar dat is dus niet zo. Ik zeg al twee jaar hetzelfde, ook toen we kampioen werden. Ik heb de commissarissen daar vaker op aangesproken. De directie en de rvc moeten het plan uitvoeren, het technisch hart helpen en de boel bewaken. Daarvoor zitten zij er. Maar dat is allemaal niet gebeurd.”
Daarom is hij ook teleurgesteld in Theo van Duivenbode, die vanuit de (oud-)spelers een positie in de rvc verwierf. „Hij is met alles akkoord gegaan, maar ik hoor niets meer van hem. Het laatste contact is denk ik van juli.”
Hetzelfde geldt voor Edwin van der Sar, Dennis Bergkamp en Marc Overmars. Cruijff: „De enige die regelmatig belt is Jonk. Die beseft ook dat het op De Toekomst allemaal beter kan, maar hij is wel bezig om veranderingen door te voeren zoals die zijn afgesproken. Dat gaat steeds meer de goede kant op. Nu zie je uitstekende spelers doorkomen, die wekelijks de beste zijn en zelfs al in Oranje spelen. Ook de A1 speelt zoals het hoort en met de pupillen zijn we weer terug naar het straatvoetbal gegaan. Daar heb ik gewoon een goed gevoel bij.”
Daarom is het voor Cruijff onacceptabel wat er nu uitgerekend met Jonk gebeurt. „Het rapport van Ling is bovendien klip en klaar over het rendement van de opleiding. Die heeft Ajax de afgelopen jaren 85 miljoen opgeleverd, terwijl de cijfers van de aankopen eigenlijk bedroevend zijn.”
Hij doet daarom een klemmend beroep op de bestuursraad, de commissarissen en dan op rvc-voorziter Hans Wijers in het bijzonder. „Het plan is tot nu toe niet uitgevoerd en er is geen toezicht gehouden. Dat is allemaal duidelijk. Er was met de commissarissen afgesproken dat ze de aanbevelingen zouden volgen. Nu komen ze met heel iets anders. Bovendien stapt Wijers er opeens tussenuit, maar juist nu is het tijd om die woorden waar te maken.”
Als Wijers en zijn medecommissarissen dat niet doen, verwacht Cruijff morgen tijdens de aandeelhoudersvergadering actie van de bestuursraad, die de club Ajax als grootaandeelhouder vertegenwoordigt.
„Dan moet de bestuursraad tegenhouden wat de commissarissen van plan zijn. Of je moet zeggen: we stoppen met dat plan van Cruijff. Wees dan eerlijk en misbruik niet langer mijn naam. Ik wacht het rustig af. Als het mis gaat, dan kunnen we weer terug naar de leden en de fans, want die moeten het uiteindelijk bepalen. Ajax is van de mensen en niet van een paar bestuurders.”
Reactie Ajax
Dolf Collee, algemeen directeur van Ajax, wil niet reageren op de vraag waarom Johan Cruijff niet geïnformeerd is over de breuk tussen de club en hoofd opleidingen Wim Jonk. Dat geldt ook voor de andere vragen die aan hem zijn voorgelegd. Het voormalig lid van de raad van commissarissen, die morgen officieel tot de directie toetreedt, verwijst naar het dinsdag uitgegeven persbericht.quote:Keje Molenaar wil partijen bijeen brengen
Keje Molenaar, advocaat en ex-speler van Ajax, wil de op drift geraakte partijen binnen zijn club terug om de tafel krijgen. Molenaar stelt zich (gratis) beschikbaar om met een organisatiedeskundige zo snel mogelijk het geschil op de werkvloer van Ajax uit de wereld te helpen.
Molenaar: „Wat er nu gebeurt is zo ontzettend zonde. Ik dacht juist dat we op de goede weg waren. Zeker op De Toekomst.” Recentelijk was hij getuige van een pure demonstratie van de A1 van Ajax tegen de topjeugd van Schalke 04. „Dan zie je dat je met de A1 internationaal héél ver bent. Ik weet zeker dat dit komt door wat Wim Jonk daar de afgelopen jaren heeft neergezet.”
De ervaren jurist vindt het huidige conflict vooral onnodig. „De oorsprong van het conflict is een gebrek aan taakverdeling. Mensen hebben niet goed hun bevoegdheid laten afbakenen. Daardoor komen ze op elkaars terrein. Beslissingen worden op dit moment bij meerderheid van stemmen genomen. Maar in bepaalde situaties kan een meerderheid helemaal niet beslissen. In sommige gevallen moet er één man, op zijn terrein, verantwoordelijkheid dragen.”
Voor Molenaar staat het vast dat het gedachtegoed van Johan Cruijff leidend moet blijven voor de club Ajax. „Johan is de grote inspirator. Hij heeft slechts een doel voor ogen: de mensen vermaken op de tribunes, zoals hij ook als speler deed. Vanuit die filosofie is hij een plan gaan ontwikkelen waar iedereen blij mee was.”
Het kan, besluit de oud-international, niet zo zijn dat heel Ajax het plan – en daarmee Johan Cruijff – nu loslaat. „We hebben in 2011 met zijn allen besloten dat het plan van Johan Cruijff leidend moet zijn voor de verdere toekomst van Ajax. Als Wim Jonk dan stelt dat we ons op dat plan moeten richten, heeft hij een punt. Het is alleen een kwestie van elkaar ruimte laten. Daar wil ik best bij helpen.”quote:Ronald de Boer: ’Wordt de druk groter, dan komt die ook bij Frank terecht’
Ronald de Boer vreest dat de nieuwe onrust weer op het bordje van zijn broer Frank, de hoofdtrainer van Ajax, zal terechtkomen. „De vorige keer is hij er uitstekend in geslaagd om alle perikelen weg te houden bij het eerste elftal en werd hij ’gewoon’ kampioen. Dat zal hij nu weer willen en proberen te doen.”
Er volgt een ’maar’. „Als de resultaten gaan tegenvallen, wordt de druk groot, ook op Frank. Dan gaan de mensen zeuren en wordt er om meer A-junioren in het eerste gevraagd”, klinkt het onheilspellend. „De fans zijn vaak snel vergeten wat iemand heeft gepresteerd. Dat Frank dan vier keer kampioen is geworden, telt dan niet meer. Kijk maar wat Jose Mourinho nu over zich heen krijgt.”
De Boer vervolgt. „Je wilt als hoofdtrainer altijd dat er binnen de hele club in goede harmonie wordt gewerkt. Dan ligt de focus automatisch op het technische gedeelte. Nu zal Frank toch weer moeten antwoorden als er vragen worden gesteld over Wim Jonk. Dat is geen ideale situatie om lekker te presteren.”quote:Swart: ’Bang dat het weer één grote rommel wordt’
Dat zijn club weer in de brand staat, gaat Sjaak Swart aan het hart. „Ik vind dat echt heel erg”, zegt mister Ajax. „Maar ook onbegrijpelijk. Er zijn zo veel oud-spelers met een grote naam, die mede dankzij Ajax wereldfaam hebben gemaakt. Dat juist die gasten, die elkaar uit de kleedkamer kennen, onderling strijd hebben, dat hoort niet.”
Swart hoopt dat de rust snel weerkeert. „Maar dat zie ik nog niet gebeuren. Ik ben bang dat het weer één grote rommel wordt.” Het aangekondigde vertrek van Wim Jonk betreurt hij. „Ik vind hem een heel goede trainer, iemand die het spelletje ziet. Hij is trouw aan het Plan Cruijff en dat volgen we.”
„Maar ik ben natuurlijk niet bij die gesprekken tussen al die jongens”, aldus Swart die steeds meer het gevoel krijgt dat Johan Cruijff bij Ajax buiten wordt gewerkt. „Want Tscheu La Ling, ook iemand waar Johan onbegrensd vertrouwen in heeft, werd ook niet serieus genomen.”![]()
BadderHaring, de 12 jarige forumclown die zit te F5'en voor de laatste post zodat hij een nieuw deel kan openen met een kinderachtige titel, inclusief plaatje.
Algemeen bekend.![]()
![]()
Badderharing
Monza 2021: RIC #1 - and for anyone who thought i left, i never left. i just moved aside for a bit.![]()
Ach, gun hem ook eens een pleziertje. Het jongetje zit al een week fappend op z'n stoeltje. Dat hebben we allemaal wel eens nodig.quote:Op donderdag 12 november 2015 02:47 schreef Bronson_ het volgende:
BadderHaring, de 12 jarige forumclown die zit te F5'en voor de laatste post zodat hij een nieuw deel kan openen met een kinderachtige titel, inclusief plaatje.
Algemeen bekend."For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."![]()
Leuk weer een ajax soap.
Probleem is die nr 14 heb wel gelijk, maar hij heeft de verkeerde mensen er neer gezet. Zoiets werkt alleen als je het zelf uitvoert.
En die versterkingen voor ajax1 kan je alleen kopen als je meer geld uit wilt geven aan salarisNothing to see here, carry on![]()
Gewoon negeren die kleuter.quote:Op zaterdag 10 juni 2023 14:52 schreef GGMM het volgende:
Eigenlijk is elke prijs die in het voetbal gewonnen wordt terug te leiden naar het Ajax-DNA![]()
Onzin.quote:Op donderdag 12 november 2015 07:27 schreef RijstNatie het volgende:
En die versterkingen voor ajax1 kan je alleen kopen als je meer geld uit wilt geven aan salarisMonza 2021: RIC #1 - and for anyone who thought i left, i never left. i just moved aside for a bit.![]()
Het TH zijn dus faalhazen.quote:Op donderdag 12 november 2015 00:54 schreef wieisboos het volgende:
https://blendle.com/i/de-(...)raaf-20151112-1_02_1![]()
Het probleem is dat je nu weer 2 kampen hebt en het was de bedoeling van Cruijff om iedereen op 1 lijn te krijgen iig op het voetbalvlak.quote:
Ik zag gisteren een organogram in het Parool, man man wat een hoeveelheid mensen die menen wat te vertellen te moeten hebben, maar uiteindelijk neemt niemand echt verantwoordelijkheid zolang ze maar kunnen blijven zitten.![]()
Elke club heeft oud-voetballers rondlopen die gerespecteerd worden, de een komt alleen af en toe eens kijken, de ander heeft een officiële functie. Probleem van Ajax is dat er veel te veel oud-spelers rondlopen en allemaal willen ze hun plasje doen![]()
Is het grootste probleem niet gewoon dat het 'plan-Cruijff' uiteindelijk gewoon veel te vaag is met onrealistische doelen? Het resultaat van het hele plan moest toch ook zijn om weer bij de Europese subtop te horen, dat was toen al te lachwekkend voor woorden natuurlijk.VBL SC influencer
Left, right, behind![]()
Als iemand anders in de voetballerij met een plan was gekomen waarin staat dat je met zelf opgeleide jeugdspelers aanvallend attractief voetbal moet spelen en zo structureel moet gaan overwinteren in de Champions League dan was diegene absoluut niet serieus genomen. Maar omdat het Johan Cruijff is is zijn plan heilig verklaart en moet het tot op de letter nauwkeurig uitgevoerd worden. En een ieder die hier kanttekeningen bij plaatst en er niet in mee gaat is geen echte Ajacied. Eigenlijk hadden ze bij Ajax inderdaad tot op de letter nauwkeurig zijn plan uit moeten voeren want dan was je namelijk zo hard op je bek gegaan als club dat het voor eens en altijd afgelopen zou zijn met de Cruijff mythe. Nu begint het hele circus weer van voor af aan.![]()
Nou ja, ik denk dat het echte probleem is dat dit gecombineerd wordt met een stel niet-voetbal bobo's die nog harder aan hun stoel vastgeplakt zitten als de gemiddelde minister. Vooral ter glorie van zichzelf, die gasten geven geen kut om de club. Wat jij aankaart en dat fenomeen zorgen er voor dat er al decennia lang strijd is.quote:Op donderdag 12 november 2015 09:12 schreef Pleun2011 het volgende:
Elke club heeft oud-voetballers rondlopen die gerespecteerd worden, de een komt alleen af en toe eens kijken, de ander heeft een officiële functie. Probleem van Ajax is dat er veel te veel oud-spelers rondlopen en allemaal willen ze hun plasje doen
En toch ligt de sleutel bij Cruijff en consorten. Even los van hun inhoudelijke verhaal (wat mijnsinziens lachwekkend is) hebben zij wel de mogelijkheid om de club en de supporters te binden. Maar dan moet Cruijff wel echt ZELF iets gaan doen. En dat gaat nu natuurlijk helemaal niet meer gebeuren.![]()
Het zou me ook niet verbazen dat er bij veel van die gasten vanaf het begin al weerstand was tegen het plan Cruijff, maar niemand heeft het lef om dat openlijk toe te geven.quote:Op donderdag 12 november 2015 09:24 schreef Caland het volgende:
Is het grootste probleem niet gewoon dat het 'plan-Cruijff' uiteindelijk gewoon veel te vaag is met onrealistische doelen? Het resultaat van het hele plan moest toch ook zijn om weer bij de Europese subtop te horen, dat was toen al te lachwekkend voor woorden natuurlijk.
Ach ze zoeken het maar uit daar.. zo van een afstandje lijkt het mij dat er gewoon teveel oud-spelers rondlopen.. sommigen hebben in het Stenen Tijdperk voor het laatst tegen een bal getrapt maar ze blijven maar kleven en rondhangen bij Ajax. Bij Feyenoord zie je dat ook wel maar toch veel minder..de meeste oud-Feyenoorders hebben ook niet zo'n groot ego![]()
Ik weet niet of het uitmaakt hoeveel er rond lopen, het gaat erom wat ze doen en wie ervoor zorgt dat ze doen waar ze voor aangenomen zijn.quote:Op donderdag 12 november 2015 10:01 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Het zou me ook niet verbazen dat er bij veel van die gasten vanaf het begin al weerstand was tegen het plan Cruijff, maar niemand heeft het lef om dat openlijk toe te geven.
Ach ze zoeken het maar uit daar.. zo van een afstandje lijkt het mij dat er gewoon teveel oud-spelers rondlopen.. sommigen hebben in het Stenen Tijdperk voor het laatst tegen een bal getrapt maar ze blijven maar kleven en rondhangen bij Ajax. Bij Feyenoord zie je dat ook wel maar toch veel minder..de meeste oud-Feyenoorders hebben ook niet zo'n groot ego![]()
Bij Feyenoord lopen ook zeer veel oud-spelers rond, er zijn alleen geen 'kampen'.quote:Op donderdag 12 november 2015 10:01 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Het zou me ook niet verbazen dat er bij veel van die gasten vanaf het begin al weerstand was tegen het plan Cruijff, maar niemand heeft het lef om dat openlijk toe te geven.
Ach ze zoeken het maar uit daar.. zo van een afstandje lijkt het mij dat er gewoon teveel oud-spelers rondlopen.. sommigen hebben in het Stenen Tijdperk voor het laatst tegen een bal getrapt maar ze blijven maar kleven en rondhangen bij Ajax. Bij Feyenoord zie je dat ook wel maar toch veel minder..de meeste oud-Feyenoorders hebben ook niet zo'n groot ego
Verder vind ik opvallend bij Ajax dat het scoutingsbeleid redelijk buiten schot blijft, dat faalt toch al echt jarenlang.![]()
Bij Feyenoord leven ze dan ook niet in de veronderstelling dat ze het moderne voetbal hebben uitgevonden. Of dat hun filosofie iets bijzonders is.quote:Op donderdag 12 november 2015 10:01 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Ach ze zoeken het maar uit daar.. zo van een afstandje lijkt het mij dat er gewoon teveel oud-spelers rondlopen.. sommigen hebben in het Stenen Tijdperk voor het laatst tegen een bal getrapt maar ze blijven maar kleven en rondhangen bij Ajax. Bij Feyenoord zie je dat ook wel maar toch veel minder..de meeste oud-Feyenoorders hebben ook niet zo'n groot ego
Bovendien zijn de Feyenoord vedetten van weleer gemiddeld genomen te dom om te poepen of hebben ze eigenlijk helemaal geen echt hart voor de club.
Van Hanegem bijvoorbeeld. Enorme clubman, maar die wordt door niemand binnen het Feyenoord bestuur serieus genomen en heeft dus geen podium binnen de club.![]()
stop dan gewoon met het hele Cruijff idee.quote:Dat zijn club weer in de brand staat, gaat Sjaak Swart aan het hart. „Ik vind dat echt heel erg”, zegt mister Ajax. „Maar ook onbegrijpelijk. Er zijn zo veel oud-spelers met een grote naam, die mede dankzij Ajax wereldfaam hebben gemaakt. Dat juist die gasten, die elkaar uit de kleedkamer kennen, onderling strijd hebben, dat hoort niet.”
Swart hoopt dat de rust snel weerkeert. „Maar dat zie ik nog niet gebeuren. Ik ben bang dat het weer één grote rommel wordt.” Het aangekondigde vertrek van Wim Jonk betreurt hij. „Ik vind hem een heel goede trainer, iemand die het spelletje ziet. Hij is trouw aan het Plan Cruijff en dat volgen we.”
„Maar ik ben natuurlijk niet bij die gesprekken tussen al die jongens”, aldus Swart die steeds meer het gevoel krijgt dat Johan Cruijff bij Ajax buiten wordt gewerkt. „Want Tscheu La Ling, ook iemand waar Johan onbegrensd vertrouwen in heeft, werd ook niet serieus genomen.”FOK!ker sinds 18 april 2004 ---
Op maandag 30 juni 2014 14:05 schreef stbabylon het volgende:
Rukken met een zak paprikachips bij de hand, krijg je vanzelf een oranje Duitse helm.![]()
Dat is misschien wel de kern ja.quote:Op donderdag 12 november 2015 10:15 schreef BadderHaring het volgende:
[..]
Bij Feyenoord leven ze dan ook niet in de veronderstelling dat ze het moderne voetbal hebben uitgevonden. Of dat hun filosofie iets bijzonders is.Volledig onjuist.quote:Bovendien zijn de Feyenoord vedetten van weleer gemiddeld genomen te dom om te poepen of hebben ze eigenlijk helemaal geen echt hart voor de club.Van Hanegem is geen vriend van het bestuur maar wordt binnen de club erg gerespecteerd, wat pas nog bleek toen hij aanwezig was bij Feyenoord - AZ.quote:Van Hanegem bijvoorbeeld. Enorme clubman, maar die wordt door niemand binnen het Feyenoord bestuur serieus genomen en heeft dus geen podium binnen de club.![]()
Mwah. Wim Janssen is zo ongeveer in zijn eentje verantwoordelijk voor het succes van de jeugdopleiding. Niet vreemd dat hij en Cruijff zo ongeveer 2 handen op 1 buik zijn.quote:Op donderdag 12 november 2015 10:15 schreef BadderHaring het volgende:
[..]
Bij Feyenoord leven ze dan ook niet in de veronderstelling dat ze het moderne voetbal hebben uitgevonden. Of dat hun filosofie iets bijzonders is.
Bovendien zijn de Feyenoord vedetten van weleer gemiddeld genomen te dom om te poepen of hebben ze eigenlijk helemaal geen echt hart voor de club.
Van Hanegem bijvoorbeeld. Enorme clubman, maar die wordt door niemand binnen het Feyenoord bestuur serieus genomen en heeft dus geen podium binnen de club.VBL SC influencer
Left, right, behind![]()
Over welk succes heb je het nu precies?quote:Op donderdag 12 november 2015 10:21 schreef Caland het volgende:
[..]
Mwah. Wim Janssen is zo ongeveer in zijn eentje verantwoordelijk voor het succes van de jeugdopleiding. Niet vreemd dat hij en Cruijff zo ongeveer 2 handen op 1 buik zijn.![]()
Mja, over welk succes van de jeugdopleiding hebben we het dan? Wat heeft Feyenoord de afgelopen jaren voortgebracht aan talenten die de Europese (sub)top halen? De Vrij, Martins Indi en inmiddels Wijnaldum en Clasie?quote:Op donderdag 12 november 2015 10:21 schreef Caland het volgende:
[..]
Mwah. Wim Janssen is zo ongeveer in zijn eentje verantwoordelijk voor het succes van de jeugdopleiding. Niet vreemd dat hij en Cruijff zo ongeveer 2 handen op 1 buik zijn.Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."![]()
Met mensen als Cruijff en Van Hanegem moet je als club met respect omgaan maar verder moet je ze vakkundig buiten de deur houden. Als je de columns van die twee leest... Er valt geen lijn in te ontdekken. Na iedere speelronde hebben ze weer een andere briljante opvatting over hoe voetbal gespeeld moet worden en ze zijn ervan overtuigd 100% van de tijd gelijk te hebben. Met zulke mensen valt niet samen te werken maar door hun prestaties uit het verleden hebben ze wel de supporters achter zich staan. Was een uitstekende zet van Feyenoord toen ze De Kromme buiten de deur hielden en alleen een symbolische positie als klankbord aanboden.![]()
Alles is relatief natuurlijk. Feyenoord werd jarenlang 4e, 6e, 7e of zelfs 10e in de competitie. Vanaf 2011 is Feyenoord met voornamelijk eigen jeugd weer terug in de top 3 van de Eredivisie.quote:Op donderdag 12 november 2015 10:26 schreef Monolith het volgende:
[..]
Mja, over welk succes van de jeugdopleiding hebben we het dan? Wat heeft Feyenoord de afgelopen jaren voortgebracht aan talenten die de Europese (sub)top halen? De Vrij, Martins Indi en inmiddels Wijnaldum en Clasie?
Dat kan je wel het succes van de jeugdopleiding noemen.![]()
Ik vind het uiteindelijk veel boeiender dat elk jaar minimaal 2 talenten een versterking zijn voor je selectie en dat lukt ruimschoots. Als je ziet met wat voor beperkte middelen men moet werken op varkenoord vind ik het des te knapper dat dat ook maar blijft lukken ( wordt bijvoorbeeld ook in 4 van de 5 jaar bekroond met een award meen ik).quote:Op donderdag 12 november 2015 10:26 schreef Monolith het volgende:
[..]
Mja, over welk succes van de jeugdopleiding hebben we het dan? Wat heeft Feyenoord de afgelopen jaren voortgebracht aan talenten die de Europese (sub)top halen? De Vrij, Martins Indi en inmiddels Wijnaldum en Clasie?VBL SC influencer
Left, right, behind![]()
Je moet het breder zien.. de uitstroom van jeugdspelers die terecht komen in het betaalde voetbal is veel groter dan voorheen en ook de transferopbrengsten van spelers uit de eigen opleiding is structureel hoger geworden. Dat er geen exceptionele talenten tussen zitten is geen gebrek van de jeugdopleidingquote:Op donderdag 12 november 2015 10:26 schreef Monolith het volgende:
[..]
Mja, over welk succes van de jeugdopleiding hebben we het dan? Wat heeft Feyenoord de afgelopen jaren voortgebracht aan talenten die de Europese (sub)top halen? De Vrij, Martins Indi en inmiddels Wijnaldum en Clasie?![]()
Dat zegt dus genoeg over opleiden, krijgt veel te veel aandacht waarschijnlijk omdat er niets anders is en er in de jeugd in verhouding nog wel op niveau wordt gevoetbaldquote:Op donderdag 12 november 2015 10:26 schreef Monolith het volgende:
[..]
Mja, over welk succes van de jeugdopleiding hebben we het dan? Wat heeft Feyenoord de afgelopen jaren voortgebracht aan talenten die de Europese (sub)top halen? De Vrij, Martins Indi en inmiddels Wijnaldum en Clasie?![]()
Ook de reden waarom Wim Jansen nog ons prachtige shirt voor 1,5 seizoen heeft gedragen.quote:Op donderdag 12 november 2015 10:21 schreef Caland het volgende:
[..]
Mwah. Wim Janssen is zo ongeveer in zijn eentje verantwoordelijk voor het succes van de jeugdopleiding. Niet vreemd dat hij en Cruijff zo ongeveer 2 handen op 1 buik zijn.'Wish I was old and a little sentimental'
Porcupine Tee - Normal![]()
Dat voornamelijk eigen jeugd fabeltje is wel leuk, maar het strookt toch niet echt met, ik noem maar wat, de samenstelling van de huidige selectie. Geen aanvallers uit de eigen jeugd, drie middenvelders waarvan er ééntje zo af en toe in de basis staat, wat eigen jeugd in de verdediging en een keeper van Ajax. En dat is ook niet iets van het laatste seizoen. In de selectie voor '13/14 zaten slechts zeven spelers uit de eigen jeugd. Eigenlijk acht, want Clasie was slechts uitgeleend geweest aan Excelsior. Hetzelfde geldt voor '12/13.quote:Op donderdag 12 november 2015 10:31 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Alles is relatief natuurlijk. Feyenoord werd jarenlang 4e, 6e, 7e of zelfs 10e in de competitie. Vanaf 2011 is Feyenoord met voornamelijk eigen jeugd weer terug in de top 3 van de Eredivisie.
Dat kan je wel het succes van de jeugdopleiding noemen.Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."![]()
Goed verwoord, ik wilde er niet aan beginnen.quote:Op donderdag 12 november 2015 11:06 schreef Monolith het volgende:
[..]
Dat voornamelijk eigen jeugd fabeltje is wel leuk, maar het strookt toch niet echt met, ik noem maar wat, de samenstelling van de huidige selectie. Geen aanvallers uit de eigen jeugd, drie middenvelders waarvan er ééntje zo af en toe in de basis staat, wat eigen jeugd in de verdediging en een keeper van Ajax. En dat is ook niet iets van het laatste seizoen. In de selectie voor '13/14 zaten slechts zeven spelers uit de eigen jeugd. Eigenlijk acht, want Clasie was slechts uitgeleend geweest aan Excelsior. Hetzelfde geldt voor '12/13.
Ik wil nog bijvoegen: Zonder Pelle en Guidetti was het allemaal niet zo veel. (en dat was geen eigen jeugd)FOK!ker sinds 18 april 2004 ---
Rukken met een zak paprikachips bij de hand, krijg je vanzelf een oranje Duitse helm.![]()
Het zegt niet zoveel als een speler een versterking is maar het team blijkt niet goed genoeg. Uiteindelijk gaat het om het eerste elftal, daar moet de jeugdopleiding in dienst van staan, het wordt nu zo'n beetje omgedraaid.quote:Op donderdag 12 november 2015 10:31 schreef Caland het volgende:
[..]
Ik vind het uiteindelijk veel boeiender dat elk jaar minimaal 2 talenten een versterking zijn voor je selectie en dat lukt ruimschoots. Als je ziet met wat voor beperkte middelen men moet werken op varkenoord vind ik het des te knapper dat dat ook maar blijft lukken ( wordt bijvoorbeeld ook in 4 van de 5 jaar bekroond met een award meen ik).
Ook zo'n dooddoener is dat de A1 zo geweldig voetbalt, logisch er staat geen enkele druk op en de tegenstanders zijn fysiek hetzelfde, daar ligt het grote verschil.![]()
vind ik wat te makkelijk, en onterecht naar de jeugd.quote:Op donderdag 12 november 2015 11:10 schreef Tarado het volgende:
[..]
Het zegt niet zoveel als een speler een versterking is maar het team blijkt niet goed genoeg. Uiteindelijk gaat het om het eerste elftal, daar moet de jeugdopleiding in dienst van staan, het wordt nu zo'n beetje omgedraaid.
Ook zo'n dooddoener is dat de A1 zo geweldig voetbalt, logisch er staat geen enkele druk op en de tegenstanders zijn fysiek hetzelfde, daar ligt het grote verschil.FOK!ker sinds 18 april 2004 ---
Je kan niet ontkennen dat de A1 de beste lichting sinds jaren is.quote:Op donderdag 12 november 2015 11:10 schreef Tarado het volgende:
[..]
Het zegt niet zoveel als een speler een versterking is maar het team blijkt niet goed genoeg. Uiteindelijk gaat het om het eerste elftal, daar moet de jeugdopleiding in dienst van staan, het wordt nu zo'n beetje omgedraaid.
Ook zo'n dooddoener is dat de A1 zo geweldig voetbalt, logisch er staat geen enkele druk op en de tegenstanders zijn fysiek hetzelfde, daar ligt het grote verschil.![]()
Maak van die 8 maar 10, want Mulder en Nelom waren ook slechts verhuurd aan Excelsior. Van die 10 waren 7 basisspeler. Dat noem ik toch echt voornamelijk eigen jeugd.quote:Op donderdag 12 november 2015 11:06 schreef Monolith het volgende:
[..]
Dat voornamelijk eigen jeugd fabeltje is wel leuk, maar het strookt toch niet echt met, ik noem maar wat, de samenstelling van de huidige selectie. Geen aanvallers uit de eigen jeugd, drie middenvelders waarvan er ééntje zo af en toe in de basis staat, wat eigen jeugd in de verdediging en een keeper van Ajax. En dat is ook niet iets van het laatste seizoen. In de selectie voor '13/14 zaten slechts zeven spelers uit de eigen jeugd. Eigenlijk acht, want Clasie was slechts uitgeleend geweest aan Excelsior. Hetzelfde geldt voor '12/13.
Dat het in de huidige selectie iets minder is klopt, maar dat is niet per se te wijten aan het niveau van de jeugdopleiding.![]()
Je kan toch wel stellen dat je alleen met eigen jeugd geen kampioen wordt in deze tijd, hoe goed ze dan ook zijn, ze blijven te kort, zelf hoe beter hoe korter.quote:Op donderdag 12 november 2015 11:19 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Maak van die 8 maar 10, want Mulder en Nelom waren ook slechts verhuurd aan Excelsior. Van die 10 waren 7 basisspeler. Dat noem ik toch echt voornamelijk eigen jeugd.
Dat het in de huidige selectie iets minder is klopt, maar dat is niet per se te wijten aan het niveau van de jeugdopleiding.![]()
Hier ben ik het volledig mee eens.quote:Op donderdag 12 november 2015 11:22 schreef Tarado het volgende:
[..]
Je kan toch wel stellen dat je alleen met eigen jeugd geen kampioen wordt in deze tijd, hoe goed ze dan ook zijn, ze blijven te kort, zelf hoe beter hoe korter.
Daarom doet PSV het nu zo goed. Die willen ook eigen jeugd laten doorstromen, maar niet tegen elke kost. Op een aantal plaatsen staan gewoon toppers van 25-30.![]()
Ja bedankt man, en eens in de 20 jaar met een kampioenschap.quote:Op donderdag 12 november 2015 10:31 schreef Caland het volgende:
[..]
Ik vind het uiteindelijk veel boeiender dat elk jaar minimaal 2 talenten een versterking zijn voor je selectie en dat lukt ruimschoots. Als je ziet met wat voor beperkte middelen men moet werken op varkenoord vind ik het des te knapper dat dat ook maar blijft lukken ( wordt bijvoorbeeld ook in 4 van de 5 jaar bekroond met een award meen ik).![]()
jij denkt dat ze dit seizoen of volgend seizoen kampioen worden?quote:Op donderdag 12 november 2015 11:31 schreef Vjenne12345 het volgende:
[..]
Ja bedankt man, en eens in de 20 jaar met een kampioenschap.FOK!ker sinds 18 april 2004 ---
Nee, dat denk ik niet.quote:Op donderdag 12 november 2015 11:32 schreef mokkiemok het volgende:
[..]
jij denkt dat ze dit seizoen of volgend seizoen kampioen worden?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
quote:Op donderdag 12 november 2015 11:33 schreef Vjenne12345 het volgende:
[..]
Nee, dat denk ik niet.
Feyenoord is tegenwoordig gewoon een subtopper, en dat is niet eens trollen als ik dat zeg.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.FOK!ker sinds 18 april 2004 ---
Uiteraard. Het is ook onzin om alles maar op te willen vullen met jeugd. Je moet ook verder willen kijken om juist talentvolle jeugd beter te laten renderen. En dan bedoel ik niet door middelmaat als Gudelj of Viergever aan te trekken.quote:Op donderdag 12 november 2015 11:22 schreef Tarado het volgende:
[..]
Je kan toch wel stellen dat je alleen met eigen jeugd geen kampioen wordt in deze tijd, hoe goed ze dan ook zijn, ze blijven te kort, zelf hoe beter hoe korter.VBL SC influencer
Left, right, behind![]()
Aldus een fan van een club die met aankopen als Kramer aankomt.quote:Op donderdag 12 november 2015 11:40 schreef Caland het volgende:
[..]
Uiteraard. Het is ook onzin om alles maar op te willen vullen met jeugd. Je moet ook verder willen kijken om juist talentvolle jeugd beter te laten renderen. En dan bedoel ik niet door middelmaat als Gudelj of Viergever aan te trekken.![]()
![]()
quote:Op donderdag 12 november 2015 11:42 schreef Vjenne12345 het volgende:
[..]
Aldus een fan van een club die met aankopen als Kramer aankomt.![]()
Kramer
FOK!ker sinds 18 april 2004 ---
Daar heb ik dan ook mijn kritiek op geuit, maar dat lijkt me wat minder relevant in dit topic.quote:Op donderdag 12 november 2015 11:42 schreef Vjenne12345 het volgende:
[..]
Aldus een fan van een club die met aankopen als Kramer aankomt.VBL SC influencer
Left, right, behind![]()
Maakt niet uit joh, ze hebben wel een fantastisch legioen en winnen ieder jaar een prijs voor het beste veld.quote:![]()
Ja da's leuk, maar die 7 speler basisspelers uit de eigen jeugd waren nou niet bepaald allemaal 'versterkingen'. Mulder was toch een redelijke kop van jut. Verdedigers voor de eredivisie opleiden is ook niet echt spannend meer. Feitelijk was Clasie als enige echt van toegevoegde waarde en is doorgestroomd. Vilhena / Boëties zijn toch weer een tijdje redelijk op de achtergrond geraakt na een noodgedwongen eerste seizoen waarin ze in mijn ogen best leuk meededen.quote:Op donderdag 12 november 2015 11:19 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Maak van die 8 maar 10, want Mulder en Nelom waren ook slechts verhuurd aan Excelsior. Van die 10 waren 7 basisspeler. Dat noem ik toch echt voornamelijk eigen jeugd.
Dat het in de huidige selectie iets minder is klopt, maar dat is niet per se te wijten aan het niveau van de jeugdopleiding.
Daarbij is het leuk dat je na een paar mindere jaren (laten we daar ook niet te dramatisch over doen) weer eens meedoet om plek 2-3 in de eredivisie, maar dat heeft natuurlijk ook te maken met bijvoorbeeld de implosie van Twente en AZ en het feit dat PSV vanwege volstrekt wanbeleid met een prima selectie toch een aantal seizoenen ondermaats heeft gepresteerd. Het niveau wordt er niet beter op in de eredivisie, dus dat devalueert '2e of 3e worden in de eredivisie' toch wel aardig.
Het is natuurlijk wat triestig, maar zo'n prestatie van Feyenoord loven is ze feitelijk op één lijn plaatsen met een leuk presterend PEC. De verwachtingen bij Ajax zijn van een volstrekt ander niveau. Daar verwacht men niet alleen dat de eredivisie met ruime cijfers wordt gewonnen, maar ook dat er op Europees niveau nog wordt meegedaan. Dus het hele idee van 'bij Feyenoord kan het wel', is een beetje een onzinnige vergelijking. Feyenoord mag dan minder kapitaal hebben, maar het is in Nederland nog steeds wel een club met uitstraling en voldoende oud-spelers met kennis en ervaring op topniveau, die wel wat spelertjes kunnen leren om leuk mee te kunnen doen in de Nederlandse subtop.Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."![]()
Een kolkende Kuip. De Kuip schudt op z'n grondvesten.quote:Op donderdag 12 november 2015 11:44 schreef Vjenne12345 het volgende:
[..]
Maakt niet uit joh, ze hebben wel een fantastisch legioen en winnen ieder jaar een prijs voor het beste veld.'Wish I was old and a little sentimental'
Eerlijk is eerlijk die kuip levert punten op, arbitrage is te bang om te fluiten.quote:Op donderdag 12 november 2015 12:07 schreef StarGazer het volgende:
[..]
Een kolkende Kuip. De Kuip schudt op z'n grondvesten.FOK!ker sinds 18 april 2004 ---
tja 50.000 schuimbekkende amoebes kunnen nogal intimiderend overkomen ja.quote:Op donderdag 12 november 2015 12:08 schreef mokkiemok het volgende:
[..]
Eerlijk is eerlijk die kuip levert punten op, arbitrage is te bang om te fluiten.'Wish I was old and a little sentimental'
Ben jij dat Sjaakquote:Op donderdag 12 november 2015 12:08 schreef mokkiemok het volgende:
[..]
Eerlijk is eerlijk die kuip levert punten op, arbitrage is te bang om te fluiten.VBL SC influencer
Left, right, behind![]()
daar ben ik het wel mee eensquote:Op donderdag 12 november 2015 11:40 schreef Caland het volgende:
[..]
Uiteraard. Het is ook onzin om alles maar op te willen vullen met jeugd. Je moet ook verder willen kijken om juist talentvolle jeugd beter te laten renderen. En dan bedoel ik niet door middelmaat als Gudelj of Viergever aan te trekken.![]()
je bent zelf de sjaakquote:FOK!ker sinds 18 april 2004 ---
Netto heeft deze opgehangen?quote:Op donderdag 12 november 2015 12:23 schreef Tarado het volgende:
[ afbeelding ]
Getuigt ook niet van veel intelligentie dit![]()
Edwin van der Sar was niet blij met de kranten op De Toekomst en heeft ze van de deuren getrokken.
KAPPEN MET DEZE SHITVBL SC influencer
Left, right, behind![]()
quote:Op donderdag 12 november 2015 13:06 schreef BobW het volgende:
[..]
Edje heeft ze weggehaald
[ afbeelding ]![]()
![]()
Dat denken ze misschien ook echt. Iedereen is tegen hun terwijl ze in hun ogen alles goed doen.quote:Op donderdag 12 november 2015 13:18 schreef Tarado het volgende:
man man wat een niveau en dan nog zeggen dat ze het beste met de club voorhebbenFOK!ker sinds 18 april 2004 ---
Tsja. Cruijff heeft er organisatorisch best een puinhoop van gemaakt zeg maarquote:Op donderdag 12 november 2015 13:18 schreef Tarado het volgende:
man man wat een niveau en dan nog zeggen dat ze het beste met de club voorhebben
VBL SC influencer
Left, right, behind![]()
Over wie heb je het nu?quote:Op donderdag 12 november 2015 13:19 schreef mokkiemok het volgende:
[..]
Dat denken ze misschien ook echt. Iedereen is tegen hun terwijl ze in hun ogen alles goed doen.![]()
Een ieder, het juiste doen is relatief.quote:
Wanneer doe je het juiste?FOK!ker sinds 18 april 2004 ---
Ik zeg nergens dat de talenten van Feyenoord ze Europees succes hadden moeten of kunnen brengen of dat ze er kampioen mee hadden kunnen worden. Maar dat is ook helemaal geen realistische eis. En daarmee komen we bij de kern: waarom zou Ajax dat dan wel kunnen? Als je een paar dingetjes verandert aan de jeugdopleiding komen daar echt niet ineens allemaal wereldtalenten uitrollen. Als je als Nederlandse club nog enigszins mee wil doen moet je goed scouten en buitenkansjes grijpen zoals PSV nu doet. Uiteraard kan de jeugdopleiding spelers aanleveren die het team versterken, maar je zal nooit het succes halen wat Ajax verwacht met alleen maar talenten uit de jeugd. En hoe beter hoe eerder ze weg zijn.quote:Op donderdag 12 november 2015 11:59 schreef Monolith het volgende:
[..]
Ja da's leuk, maar die 7 speler basisspelers uit de eigen jeugd waren nou niet bepaald allemaal 'versterkingen'. Mulder was toch een redelijke kop van jut. Verdedigers voor de eredivisie opleiden is ook niet echt spannend meer. Feitelijk was Clasie als enige echt van toegevoegde waarde en is doorgestroomd. Vilhena / Boëties zijn toch weer een tijdje redelijk op de achtergrond geraakt na een noodgedwongen eerste seizoen waarin ze in mijn ogen best leuk meededen.
Daarbij is het leuk dat je na een paar mindere jaren (laten we daar ook niet te dramatisch over doen) weer eens meedoet om plek 2-3 in de eredivisie, maar dat heeft natuurlijk ook te maken met bijvoorbeeld de implosie van Twente en AZ en het feit dat PSV vanwege volstrekt wanbeleid met een prima selectie toch een aantal seizoenen ondermaats heeft gepresteerd. Het niveau wordt er niet beter op in de eredivisie, dus dat devalueert '2e of 3e worden in de eredivisie' toch wel aardig.
Het is natuurlijk wat triestig, maar zo'n prestatie van Feyenoord loven is ze feitelijk op één lijn plaatsen met een leuk presterend PEC. De verwachtingen bij Ajax zijn van een volstrekt ander niveau. Daar verwacht men niet alleen dat de eredivisie met ruime cijfers wordt gewonnen, maar ook dat er op Europees niveau nog wordt meegedaan. Dus het hele idee van 'bij Feyenoord kan het wel', is een beetje een onzinnige vergelijking. Feyenoord mag dan minder kapitaal hebben, maar het is in Nederland nog steeds wel een club met uitstraling en voldoende oud-spelers met kennis en ervaring op topniveau, die wel wat spelertjes kunnen leren om leuk mee te kunnen doen in de Nederlandse subtop.![]()
Dat wordt gezelligquote:Wim Jonk meldt zich donderdagmiddag weer op De Toekomst. Het hoofd opleidingen van Ajax hervat zijn werkzaamheden.
Dinsdag werd bekend dat Ajax een einde wil maken aan de samenwerking met de Volendammer. Volgens de club is er met Jonk een verschil van inzicht over de invulling en de werkwijze van het technisch hart. De Amsterdammers spreken van een 'langlopend' conflict tussen de oud-international en de andere leden van het technische hart en de directie.
Jonk moet uiterlijk vrijdagmiddag 17.00 uur laten weten of hij akkoord gaat met de vertrekregeling die Ajax heeft voorgesteld. Indien het hoofd opleidingen niet wil mee werken, dan volgt voor de Amsterdammers een gang naar de arbitragecommissie van de KNVB.
Net als Jonk kreeg ook diens rechterhand Ruben Jongkind maandagmiddag te horen dat er voor hem geen perspectief is bij Ajax. Ook het hoofd talentontwikkeling, die in tegenstelling tot Jonk geen contract voor onbepaalde tijd heeft, hervat donderdag zijn werkzaamheden.
Maargoed ook hier heb ik geen verstand van![]()
Er zijn niet genoeg huillachsmilies voor deze zoveelste soap.Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.![]()
Tuurlijk , maar dat was ook het hele punt. De bewering over het 'succes van de jeugdopleiding bij Feyenoord' in tegenstelling tot die van Ajax impliceert dat ze bij Feyenoord iets deden waar Ajax niet toe in staat was.quote:Op donderdag 12 november 2015 13:29 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Ik zeg nergens dat de talenten van Feyenoord ze Europees succes hadden moeten of kunnen brengen of dat ze er kampioen mee hadden kunnen worden. Maar dat is ook helemaal geen realistische eis. En daarmee komen we bij de kern: waarom zou Ajax dat dan wel kunnen? Als je een paar dingetjes verandert aan de jeugdopleiding komen daar echt niet ineens allemaal wereldtalenten uitrollen. Als je als Nederlandse club nog enigszins mee wil doen moet je goed scouten en buitenkansjes grijpen zoals PSV nu doet. Uiteraard kan de jeugdopleiding spelers aanleveren die het team versterken, maar je zal nooit het succes halen wat Ajax verwacht met alleen maar talenten uit de jeugd. En hoe beter hoe eerder ze weg zijn.
Overigens is de insteek van Ajax ook helemaal niet dat je enkel met eigen jeugd moet gaan spelen, hooguit dat je geen waterdragers van buitenaf aantrekt.Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."![]()
Rare reactie. Caland heeft hier gewoon een valide punt.quote:Op donderdag 12 november 2015 11:44 schreef Vjenne12345 het volgende:
[..]
Maakt niet uit joh, ze hebben wel een fantastisch legioen en winnen ieder jaar een prijs voor het beste veld.
Forum Opties Forumhop: Hop naar: