Dus jij schakelde voor het naar rechts gaan al terug, trapte het gat dicht en ging er met snelheidsverschil voorbij?quote:Op zaterdag 21 november 2015 19:40 schreef DrMarten het volgende:
Vandaag op de A1 een lul in een grote Volvo waar ik en een paar anderen 15 km achter hebben gehangen omdat ie links bleef plakken. Gaat ie 115/120 rijden waar je 130 mag, Ga je naar rechts om hem te laten zien hoe het moet, en net als je dan denkt, dan maar rechts er voorbij, geeft ie een dot gas en gaat ie 140 rijden. En dat zo kilometers achter elkaar. Lekker links hangen en op geen enkele manier iemand erlangs willen laten.
Ik hield netjes afstand, dan zakt hij weer iets terug in snelheid, ik loop op hem in (terwijl hij dus nog steeds links plakt en ik rechts) en net als je er vlak achter bent en denkt, gas bijgeven en dan maar rechts er voorbij geeft hij weer een dot gas en kom je er dus niet voorbij.quote:Op zaterdag 21 november 2015 19:58 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Dus jij schakelde voor het naar rechts gaan al terug, trapte het gat dicht en ging er met snelheidsverschil voorbij?
Je weet toch niet hoe hard ze willen gaan rijden, vaak genoeg komen met 70 aankakken, om uiteindelijk met 110-115 over een 100km weg te sukkelen.quote:Op zaterdag 21 november 2015 19:34 schreef jeroen25 het volgende:
[..]
Dat kun je natuurlijk gemakkelijk oplossen.
Gewoon kiezen of je er voor of er achter wil en je gas aanpassen.
Daarom ga je ook niet naar links, maar laat je de ander gewoon zijn eigen probleem oplossen. Er is namelijk geen probleem, dat wordt gecreëerd door invoeghulp te geven.quote:Op zaterdag 21 november 2015 20:06 schreef Fer het volgende:
[..]
Je weet toch niet hoe hard ze willen gaan rijden, vaak genoeg komen met 70 aankakken, om uiteindelijk met 110-115 over een 100km weg te sukkelen.
Maar soms blijven ze bij 90 steken, of erger tussen 90-110 shuttelen.
Als iemand met 70 de invoegstrook op komt, ga ik echt wel opzij hoor. Dat beter dan "kijk, hij knalt hem zo voor mijn auto de rijstrook op" of "Ik opeens vol in de ankers"quote:Op zaterdag 21 november 2015 20:06 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Daarom ga je ook niet naar links, maar laat je de ander gewoon zijn eigen probleem oplossen. Er is namelijk geen probleem, dat wordt gecreëerd door invoeghulp te geven.
Als iemand niet handig uitkomt met invoegen en er niks op de linkerstrook rijdt, dan ga ik gewoon naar links. Gewoon risicobeperking. Voor hetzelfde geld, gooit die invoeger hem wel voor m'n auto. Dan is zijn probleem ook mijn probleem.quote:Op zaterdag 21 november 2015 20:06 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Daarom ga je ook niet naar links, maar laat je de ander gewoon zijn eigen probleem oplossen. Er is namelijk geen probleem, dat wordt gecreëerd door invoeghulp te geven.
Dan blijf je even links met je eigen snelheid rijden, bij de eerst volgende vrachtwagen is het probleem dan opgelost.quote:Op zaterdag 21 november 2015 20:06 schreef Fer het volgende:
Je weet toch niet hoe hard ze willen gaan rijden, vaak genoeg komen met 70 aankakken, om uiteindelijk met 110-115 over een 100km weg te sukkelen.
Maar soms blijven ze bij 90 steken, of erger tussen 90-110 shuttelen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.2147483647 angels can dance on the point of a needle.
Add one and they will all turn into devils.
Spannend hoor.quote:Op zaterdag 21 november 2015 20:26 schreef Pizza_Boom het volgende:
Net zo'n actie in Amsterdam. Ik sta voorgesorteerd voor rechtsaf, komt van een parkeerplaats links een B klasse, die gaat naast me staan. Draait verder door en staat uiteindelijk voor het stoplicht (krappe bocht). Kon die dus niet zien. Groen, auto achter hem toetert, want ik was al weg en hij nog niet. Gaat ie terugtoeteren.![]()
Ik zat er laatst ook achter, zo'n muts die dacht veilig met 80 voor een vrachtwagen in te voegen. Kon ook, maar de drie auto's achter haar hadden er wat meer moeite mee. Degene voor me kon gelukkig direct naar links zodat ik ook nog zonder vluchtstrook mee te pakken voor de vrachtwagen kon invoegen.quote:Op zondag 22 november 2015 15:00 schreef Ridocar het volgende:
Het gebeurde vlak voor mij op de A27, drie kleine auto's die probeerden in te voegen naast een vrachtauto. Eigenlijk was de voorste verantwoordelijk voor de chaos die ontstond op de invoegstrook. Deze bestuurder (van een soort rood/oranje 107) moest natuurlijk afzakken nadat ze er (te laat) achterkwam dat ze naast een vrachtauto reed. Gevolg was dat de achteropkomende invoegende auto's ook moesten remmen. Chauffeur in de vrachtauto zag het ook, dus die begon ook bij te remmen, wat resulteerde in een soort van opstopping. Uiteindelijk voegden ze in met ongeveer 50-55. Dat ik moest afremmen had ik zelf al bedacht, (ik zat achter de vrachtauto die 'in de weg reed') maar mijn irritatie komt voornamelijk vanwege de kortzichtigheid van de voorste invoeger. Het is vast niet de eerste keer, en het zal ook niet de laatste keer zijn dat het die muts in d'r 107 overkomt.
Dit zijn ook de mensen die op een rotonde afrijden, dan volledig tot stilstand komen om eens te gaan kijken en dan weer gaan rijden. Hoppa, alles vast, terwijl de rotonde net zo leeg is als het hoofd van Gerard Joling.quote:Op zondag 22 november 2015 15:00 schreef Ridocar het volgende:
Het gebeurde vlak voor mij op de A27, drie kleine auto's die probeerden in te voegen naast een vrachtauto. Eigenlijk was de voorste verantwoordelijk voor de chaos die ontstond op de invoegstrook. Deze bestuurder (van een soort rood/oranje 107) moest natuurlijk afzakken nadat ze er (te laat) achterkwam dat ze naast een vrachtauto reed. Gevolg was dat de achteropkomende invoegende auto's ook moesten remmen. Chauffeur in de vrachtauto zag het ook, dus die begon ook bij te remmen, wat resulteerde in een soort van opstopping. Uiteindelijk voegden ze in met ongeveer 50-55. Dat ik moest afremmen had ik zelf al bedacht, (ik zat achter de vrachtauto die 'in de weg reed') maar mijn irritatie komt voornamelijk vanwege de kortzichtigheid van de voorste invoeger. Het is vast niet de eerste keer, en het zal ook niet de laatste keer zijn dat het die muts in d'r 107 overkomt.
En vaak wordt dat schommelen getriggerd doordat ze worden ingehaald. Veel bestuurders schijnen het niet kunnen hebben als ze ingehaald worden, zeker niet als het een oude(re) of kleinere auto betreft.quote:Op vrijdag 20 november 2015 19:49 schreef Chai het volgende:
[..]
Veel mensen schommelen ook gewoon onbewust veel qua snelheid.
Het is mij een mysterie. Ze gaan harder als je ernaast rijdt en zodra er voorbij bent en ervoor gaat rijden op je oude snelheid, zakken ze helenaal in en zijn zo zo meters ver.quote:Op zaterdag 28 november 2015 12:34 schreef BMWK111RS het volgende:
[..]
En vaak wordt dat schommelen getriggerd doordat ze worden ingehaald. Veel bestuurders schijnen het niet kunnen hebben als ze ingehaald worden, zeker niet als het een oude(re) of kleinere auto betreft.
Achteruit rijden = voorrang verlenen. Koop een stel röntgenogen.quote:Op zaterdag 28 november 2015 18:26 schreef Simterklaas het volgende:
Domme kut fietser die achter mij langs schoot terwijl ik al achteruit reed en vervolgens handgebaard dat ik gek ben. Lulhannes, dat zie ik toch niet met een bestelbusje...
Bij dezen verklaar ik fietsers vogelvrij.
Ja, wat een debiele kut regel is dat eigenlijk.quote:Op zaterdag 28 november 2015 23:27 schreef Buurpoes het volgende:
[..]
Achteruit rijden = voorrang verlenen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Pay close attention or else you'll miss what's happening
En nu de regel de schuld geven, jij bent ook een mooie.quote:Op zondag 29 november 2015 00:24 schreef Simterklaas het volgende:
Ja, wat een debiele kut regel is dat eigenlijk.
Ga je het nu serieus opnemen voor fietsers?quote:Op zondag 29 november 2015 01:08 schreef Ingolstadt het volgende:
[..]
En nu de regel de schuld geven, jij bent ook een mooie.
Jij moet gewoon beter uitkijken.
Hoezo neem ik het op voor iemand? Of überhaupt voor "fietsers" in het algemeen?quote:Op zondag 29 november 2015 01:10 schreef Simterklaas het volgende:
[..]
Ga je het nu serieus opnemen voor fietsers?
Ik had geen zicht op de achterkant, dus als iemand er achterlangs racet, hoe kan ik diegene dan zien? Je hoort afstand te houden als een bestelbus of vrachtwagen achteruit rijdt.
Een fietser zit niet in een kooi van 1000+ kilo met meer dan 100 PK onder z'n voet, dat is meer het punt.quote:Op zondag 29 november 2015 00:24 schreef Simterklaas het volgende:
[..]
Het lijkt wel alsof fietsers ooit boven auto's zijn geplaatst als zijnde onschuldig.
Tja, wat kan je daar op zeggen. Het is nogal mysterieus wat tussen de oren van sommige mensen gebeurt. Ik houd het erop dat frustratie een grote rol speelt. Wat jij zegt zag ik vroeger vaak op de weg tussen Drachten en Leeuwarden. Dit was (en is misschien nog, ben er in geen jaren geweest) een enkelbaansweg. Als ik dan van Drachten naar Leeuwarden reed zag ik mensen de meest waanzinnige inhaalacties uithalen, waarbij het regelmatig voorkwam dat tegenliggers flink moesten remmen om een aanrijding te voorkomen. En dit herhaalden ze dan meerdere malen. Het meest trieste was dan dat ik bij de verkeerslichten aan de rand van de bebouwde kom van Leeuwarden 2 of 3 auto's achter de bewuste bestuurder stond, zónder het leven van anderen en ook mijn eigen leven op het spel te zetten.quote:Op zaterdag 28 november 2015 12:39 schreef Fer het volgende:
[..]
Het is mij een mysterie. Ze gaan harder als je ernaast rijdt en zodra er voorbij bent en ervoor gaat rijden op je oude snelheid, zakken ze helenaal in en zijn zo zo meters ver.
Ook iemand die kilometers achter je rijdt, ga je naar rechts, gaan ze opeens harder en erlangs.
Vaak kom je ze minuten later weer tegen, omdat ze langzamer zijn gegaan.
O jawel, heb meerdere malen meegemaakt dat ik met de vrachtwagen achteruit naar de laad- en losplaats van een winkel moest en dat fietsers en voetgangers zowel achter als voor me zonder te kijken doorliepen of fietsten en dat het soms op centimeters goed ging. En dat bij een snelheid van misschien 2-3 km/uur. Je zóu kunnen denken dat ze er rekening mee zouden houden dat een chauffeur bij het achteruitrijden 4 hoeken tegelijk in de gaten moet houden en dat daar wat vertraging in kan zitten, maar nee. En ze worden wel degelijk boos, wat kan variëren van vinger opsteken en schelden tot slaan of trappen tegen de vrachtwagen. Als je dan aanstalten maakt om uit te stappen gaan ze er wel met een noodvaart vandoor. Ik concludeer dan dat ze zelf ook weten dat ze niet zo handig bezig waren.quote:Op zondag 29 november 2015 02:14 schreef Ingolstadt het volgende:
[..]
Hoezo neem ik het op voor iemand? Of überhaupt voor "fietsers" in het algemeen?
Als je weinig zicht hebt gewoon voorzichtig achteruit rijden, dan zal die eventuele fietser heus niet boos worden.
Nee, voor de regel. Achteruit rijden is een bijzondere manoeuvre, dus moet je voorrang verlenen. Maar op het moment dat je de manoeuvre hebt ingezet mag je inderdaad wel van andere weggebruikers verwachten dat ze nadenken over dingen als zicht etc.quote:Op zondag 29 november 2015 01:10 schreef Simterklaas het volgende:
[..]
Ga je het nu serieus opnemen voor fietsers?
Dit. In principe werken de voorrangsregels gewoon goed, maar er zijn situaties waarbij een beetje gezond verstand handig is. Als ik met de vrachtauto een rotonde tegen kom zie ik vaak niet wat er aan de overkant aan komt rijden (meestal door een mislukt kunstproject dat in het midden staat), dus als het vrij is rij ik op. Dat betekent soms dat het verkeer aan komt rijden op het moment dat ik nog aan het oprijden ben. Kan ik weinig aan doen, maar ook dan stuit ik af en toe op onbegrip, toererende of knipperende automobilisten.quote:Op zondag 29 november 2015 08:31 schreef padlarf het volgende:
[..]
Nee, voor de regel. Achteruit rijden is een bijzondere manoeuvre, dus moet je voorrang verlenen. Maar op het moment dat je de manoeuvre hebt ingezet mag je inderdaad wel van andere weggebruikers verwachten dat ze nadenken over dingen als zicht etc.
Met het rijgedrag dat sommige automobilisten erop na houden in de buurt van fietsers is dat maar goed ook.quote:Op zondag 29 november 2015 00:24 schreef Simterklaas het volgende:
[..]
Het lijkt wel alsof fietsers ooit boven auto's zijn geplaatst als zijnde onschuldig.
Klopt. En wat Buurpoes zegt. Mensen zonder rijbewijs snappen dat gewoon niet. Ik moet op dat stukje meerdere punten tegelijk in de gaten houden: voetgangers die daar overal lopen, fietsers, paaltjes en auto's die de ernaast gelegen parkeergarage in willen rijden en uitkomen. Een beetje rekening houden is dan niet te veel gevraagd, lijkt mij. Veel mensen zijn té opgejaagd. Het is allemaal ikke ikke ikke.quote:Op zondag 29 november 2015 08:31 schreef padlarf het volgende:
[..]
Nee, voor de regel. Achteruit rijden is een bijzondere manoeuvre, dus moet je voorrang verlenen. Maar op het moment dat je de manoeuvre hebt ingezet mag je inderdaad wel van andere weggebruikers verwachten dat ze nadenken over dingen als zicht etc.
Ik reed voorzichtig, maar toch zat hij flink naar mij te gebaren alsof ik gek was.quote:Op zondag 29 november 2015 02:14 schreef Ingolstadt het volgende:
[..]
Hoezo neem ik het op voor iemand? Of überhaupt voor "fietsers" in het algemeen?
Als je weinig zicht hebt gewoon voorzichtig achteruit rijden, dan zal die eventuele fietser heus niet boos worden.
Is me toch wat.quote:Op zondag 29 november 2015 12:55 schreef Ridocar het volgende:
Een afgekruiste rijstrook op de A28 (want er werd een auto met pech geborgen op de vluchtstrook), en een Prius die gewoon door bleef rijden. Deed niet eens een poging een beetje uit te wijken voor de man in het geel die de auto stond op te laden.
Totdat je zelf daar staat. Geloof me, dat is niet prettig. Ook niet als ze met 70 voorbij komen.quote:
Precies. Ik had het laatst ook op de A28 dat er niet één maar tientallen auto's keihard het rode kruis negeerden. Ik zou daar niet graag hebben staan bergenquote:Op zondag 29 november 2015 13:35 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Totdat je zelf daar staat. Geloof me, dat is niet prettig. Ook niet als ze met 70 voorbij komen.
ga er maar eens staan, met de in je achterhoofd dat er minstens één keer per maand een ongeval gebeurt op die manier, dan reageer je nooit meer zo dom. Mensen die dat doen moeten ze eigenlijk gewoon eens een nachtje meesturen met een ploegje wegwerkers om in een wegafzetting te werken.quote:
Ik ben het met je eens, behalve over die 'max 15 minuten'. Ik heb al meer dan eens 60+minuten staan wachten. Ligt aan je locatie, hoe druk het bij de ANWB is, etc.quote:Op maandag 30 november 2015 01:18 schreef silenthill het volgende:
Mensen die met pech in de auto blijven zitten op de vluchtstrook.
Gewoon altijd aan de andere kant van de vluchtstrook. Is max 15 minuten voordat de ANWB of andere dienst bij je is.
Niet doordenken dat er weinig van je overblijft als er een auto met 120 ertegenaan klapt.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Gisteren was het een dikke Passat die niet door mijn nederige ouwe Boraatje opgehouden wenste te worden. Kleven, kleven, kleven (met 130, dus nergens voor nodig) vervolgens inhalen toen ik naar rechts kon, voor me gaan rijden met 115 ineens, ik hem weer inhalen maar, hij weer geïrriteerd gaan kleven op de rechterstrook met 130, me dan op het laatste moment in gaan halen vlak voordat ik een vrachtwagen wilde gaan inhalen en me expres vastzetten door naast me te blijven rijden, om uiteindelijk na de vrachtwagen weer met 115 op de rechterstrook te gaan hangen zodat ik er weer langsging enz. enz. En dan met 130 de A28 op knallen waar je 100 mag en schuin 3 stroken oversteken zonder te knipperen of wat.quote:Op zaterdag 28 november 2015 12:34 schreef BMWK111RS het volgende:
[..]
En vaak wordt dat schommelen getriggerd doordat ze worden ingehaald. Veel bestuurders schijnen het niet kunnen hebben als ze ingehaald worden, zeker niet als het een oude(re) of kleinere auto betreft.
Ik dacht even dat dit over mij ging (tot de 0,1 seconde). Ik stond er gister achter eentje die met zijn telefoon bezig was. Stoplicht op groen, 2 auto's voor hem gaan rijden, hij laat zijn rem los en blijft vervolgens staan. Na 5 seconde toch maar even kort een toetertje, ik wil wel graag door deze groenronde. Meneer geeft gas, trapt weer vol op zijn rem (op het kruispunt), geeft een klein beetje gas en gaat kinderachtig in het midden van 2 rijstroken rijden, stuurt naar rechts, nog steeds traag. Goed, ga ik wel links en geef ik gas. Vond meneer niet leuk, geeft zodra ik met de neus naast hem zit vol gas om toch weer naar links te gaan, een paar auto's voorbij en ik ben hem uit het zicht kwijt. Ook eigenlijk niet zo mee bezig. Volgende stoplichten, links staat niets, rechts staat een busje met daarvoor nog enkele voertuigen. Raad eens wie er vooraan stond? Juist, die zak hooi. Vanaf daar gaan we de snelweg op, daar draai ik meestal zo'n 150. Meneer trok hard weg en reed flink van mij weg (had een trage bak bij me). Uiteindelijk loop ik in, knipper aan en naar links, geeft ie gas. Goed, ga ik weer naar rechts. Loop je weer in, ga je weer naar links, hetzelfde spelletje. Kinderachtig kutgedrag, iets te compenseren?quote:Op vrijdag 4 december 2015 10:29 schreef Simterklaas het volgende:
Gisterenavond iemand die het nodig vond om te claxoneren, omdat ik niet binnen 0,1 seconde wegreed toen het verkeerslicht op groen ging (tja, ik ga nu eenmaal niet de hele tijd wachten met mijn koppeling ingedrukt). Vervolgens rijdt 'ie een stukje achter mij aan en komen we op een smal weggetje langs het water, blijft die lamlul gewoon ver achter mij rijden. Geef dan ook gewoon gas als je durft en haal me in als je zo'n haast hebt.
Soms zie ik zelfs mensen extra gas geven en dan vervolgens moeten remmen voor een langere combinatie.quote:Op zondag 29 november 2015 10:20 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Dit. In principe werken de voorrangsregels gewoon goed, maar er zijn situaties waarbij een beetje gezond verstand handig is. Als ik met de vrachtauto een rotonde tegen kom zie ik vaak niet wat er aan de overkant aan komt rijden (meestal door een mislukt kunstproject dat in het midden staat), dus als het vrij is rij ik op. Dat betekent soms dat het verkeer aan komt rijden op het moment dat ik nog aan het oprijden ben. Kan ik weinig aan doen, maar ook dan stuit ik af en toe op onbegrip, toererende of knipperende automobilisten.
Dat haalt echt het bloed onder mijn nagels vandaag als automobilisten of fietsers met hun telefoon zitten te spelen. Vorige week ook een moeder met een klein kind achterop. MENS, LET OP!!!quote:Op vrijdag 4 december 2015 10:53 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Ik dacht even dat dit over mij ging (tot de 0,1 seconde). Ik stond er gister achter eentje die met zijn telefoon bezig was. Stoplicht op groen, 2 auto's voor hem gaan rijden, hij laat zijn rem los en blijft vervolgens staan. Na 5 seconde toch maar even kort een toetertje, ik wil wel graag door deze groenronde. Meneer geeft gas, trapt weer vol op zijn rem (op het kruispunt), geeft een klein beetje gas en gaat kinderachtig in het midden van 2 rijstroken rijden, stuurt naar rechts, nog steeds traag. Goed, ga ik wel links en geef ik gas. Vond meneer niet leuk, geeft zodra ik met de neus naast hem zit vol gas om toch weer naar links te gaan, een paar auto's voorbij en ik ben hem uit het zicht kwijt. Ook eigenlijk niet zo mee bezig. Volgende stoplichten, links staat niets, rechts staat een busje met daarvoor nog enkele voertuigen. Raad eens wie er vooraan stond? Juist, die zak hooi. Vanaf daar gaan we de snelweg op, daar draai ik meestal zo'n 150. Meneer trok hard weg en reed flink van mij weg (had een trage bak bij me). Uiteindelijk loop ik in, knipper aan en naar links, geeft ie gas. Goed, ga ik weer naar rechts. Loop je weer in, ga je weer naar links, hetzelfde spelletje. Kinderachtig kutgedrag, iets te compenseren?
Ik heb wel eens getoeterd bij iemand die voor mij op de afrit reed en zat te bellen. Bocht kan je met 70 nemen, die reed nog geen 20. Telefoon vloog door de auto heenquote:Op vrijdag 4 december 2015 10:59 schreef Simterklaas het volgende:
[..]
Dat haalt echt het bloed onder mijn nagels vandaag als automobilisten of fietsers met hun telefoon zitten te spelen. Vorige week ook een moeder met een klein kind achterop. MENS, LET OP!!!
Dat is waar, maar dan moeten ze wel hun telefoon met rust laten. Helaas is dit voor veel mensen een erg zware taak.quote:Op vrijdag 4 december 2015 13:28 schreef Dimitri_ het volgende:
Toptip: als her te lang duurt bij het verkeerslicht, even seinen. Ziet degene voor je ook altijd en het komt een stuk vriendelijker over.
Ik stopte laatst voor oranje, het was druk en het duurt op dat punt altijd wel even, ik kijk even opzij om de verwarming lager te zetten en tuut, was ie blijkbaar weer op groen. Kan nooit langer dan een seconde hebben geduurdquote:Op vrijdag 4 december 2015 13:28 schreef Dimitri_ het volgende:
Toptip: als her te lang duurt bij het verkeerslicht, even seinen. Ziet degene voor je ook altijd en het komt een stuk vriendelijker over.
Al kijk je op je telefoon, zelfs overdag.. Dan nog zie je het wel als er iemand seint achter je.quote:Op vrijdag 4 december 2015 13:32 schreef Simterklaas het volgende:
[..]
Dat is waar, maar dan moeten ze wel hun telefoon met rust laten. Helaas is dit voor veel mensen een erg zware taak.
Is het daar niet wettelijk geregeld dan? Wat ik weet van Japan is dat men daar redelijk gedisciplineerd is, en je zou dus niet verwachten dat men massaal zo'n wet zou overtredenquote:Op zondag 6 december 2015 07:49 schreef totalvamp het volgende:
hier in Japan lijkt iedereen te bellen tijdens het rijden, het valt me op hoevaak dat nog goed gaat. Nu is er in de stad ook niet echt de mogelijk snelheid op te bouwen...
Maar politie doet er niks aan.
ja is verboden, maar politie is te lui er iets aan te doen aangezien ze dan iedereen wel kunnen aanhouden..quote:Op zondag 6 december 2015 12:14 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Is het daar niet wettelijk geregeld dan? Wat ik weet van Japan is dat men daar redelijk gedisciplineerd is, en je zou dus niet verwachten dat men massaal zo'n wet zou overtreden
Dat zou je niet verwachten in zo'n land. Niet dat ik er ooit geweest ben, maar ze roepen altijd om het hardst 'discipline!' in Japan, en dan lees je dit.. beetje apart is het wel.quote:Op zondag 6 december 2015 12:51 schreef totalvamp het volgende:
[..]
ja is verboden, maar politie is te lui er iets aan te doen aangezien ze dan iedereen wel kunnen aanhouden..
Ook vaag genoeg auto's die door rood rijden (al dan wel voorzichtig en niet met een rot gang).
Ach zolang ze blijven opletten kan het weinig kwaad, het is niet zoals in NL waar iemand aan de telefoon totaal niet meer oplet.quote:Op zondag 6 december 2015 13:36 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Dat zou je niet verwachten in zo'n land. Niet dat ik er ooit geweest ben, maar ze roepen altijd om het hardst 'discipline!' in Japan, en dan lees je dit.. beetje apart is het wel.
Op de snelweg, met 90 km/h, voeg jij doodleuk met 10cm ruimte ertussen? Grapjas, ik had je ook gewezen op je incompetentie en inzicht.quote:Op zondag 6 december 2015 13:47 schreef BigSmurf het volgende:
Invoegen op de snelweg achter een auto die 90 rijdt (kon er niet voor), en dan vervolgens klem zitten, omdat er links op de strook naast je een bejaarde rijdt die pre-cies even hard blijft rijden in je dode hoek. En dan seinen met groot licht als je met keurige ken-uw-auto kunsten op 10 centimeter van zijn voorbumper en 10 centimeter van de achterbumper van de auto voor me hem ertussendoor gooit. Ik krijg echt een steeds grotere sch(m)urft aan dat soort *piep* bejaarden in het weekend.![]()
Zoals ik het lees was hij al ingevoegd, toen kwam hij klem te zitten door iemand die op de linker of middelste strook zat.quote:Op zondag 6 december 2015 16:21 schreef Luco het volgende:
[..]
Op de snelweg, met 90 km/h, voeg jij doodleuk met 10cm ruimte ertussen? Grapjas, ik had je ook gewezen op je incompetentie en inzicht.
Ook op de fiets een bekende ergernis.quote:Op vrijdag 4 december 2015 13:32 schreef Simterklaas het volgende:
[..]
Dat is waar, maar dan moeten ze wel hun telefoon met rust laten. Helaas is dit voor veel mensen een erg zware taak.
Doe ik ook. En als iemand gas bijgeeft, terwijl ik diegene aan het inhalen ben, doe ik ht ook met naar rechts gaan. Zeker in de regen geeft het een leuk effect.quote:Op zondag 6 december 2015 16:21 schreef Luco het volgende:
[..]
Op de snelweg, met 90 km/h, voeg jij doodleuk met 10cm ruimte ertussen? Grapjas, ik had je ook gewezen op je incompetentie en inzicht.
Ben je bang dat ze hard achter je aan komen fietsen?quote:Op zondag 6 december 2015 19:15 schreef Buurpoes het volgende:
[..]
Ook op de fiets een bekende ergernis.
Heb altijd de neiging effe hard te toeteren als ik ernaast zit.Maar gezien de mogelijke gevolgen doe ik dat toch maar niet.
Een struggle was die Scenic iig niet. Dat was het als 't niet gevaarlijk was. Ik moest nu gewoon actief bezig zijn met een aanrijding voorkomen. Had niet eens tijd om op de toeter te hangen.quote:Op zondag 6 december 2015 01:43 schreef vannelle het volgende:
Struggles dus.
Heb ik gelukkig geen last meer van, ik heb me voorgenomen om me niet meer druk te maken en meestal werkt dat prima!
quote:Op zondag 6 december 2015 16:14 schreef Maegrim het volgende:
Waarom voeg je dan niet achter die auto in?
Invoegen op snelweg, waar 100. Tweestrooks. Strook 2 voeg ik in, voor me rijdt een auto 90. Naast mij rijdt ook een auto op strook 1. Beiden rijden 90 op de teller. Auto links versnelt niet, maar blijft in dode hoek hangen, oftewel, rijdt onnodig links onder de V-max. Achter auto links hangen nog 3-4 auto's die erlangs willen, obviously. Auto voor mij versnelt ook niet, maar rijdt wel gewoon keurig rechts. Dus wring ik me (na een seconde of 30) precies tussen auto 1 en 2 door naar de linkerstrook, waarna auto 2 (linksrijdert die in m'n dode hoek bleef hangen) seint met groot licht.quote:Op zondag 6 december 2015 16:21 schreef Luco het volgende:
[..]
Op de snelweg, met 90 km/h, voeg jij doodleuk met 10cm ruimte ertussen? Grapjas, ik had je ook gewezen op je incompetentie en inzicht.
Ja, duidelijk achterlijke actie van je.quote:Op maandag 7 december 2015 19:11 schreef BigSmurf het volgende:
[..]
[..]
Invoegen op snelweg, waar 100. Tweestrooks. Strook 2 voeg ik in, voor me rijdt een auto 90. Naast mij rijdt ook een auto op strook 1. Beiden rijden 90 op de teller. Auto links versnelt niet, maar blijft in dode hoek hangen, oftewel, rijdt onnodig links onder de V-max. Achter auto links hangen nog 3-4 auto's die erlangs willen, obviously. Auto voor mij versnelt ook niet, maar rijdt wel gewoon keurig rechts. Dus wring ik me (na een seconde of 30) precies tussen auto 1 en 2 door naar de linkerstrook, waarna auto 2 (linksrijdert die in m'n dode hoek bleef hangen) seint met groot licht.
Duidelijker?
Nee daar blijven rijden dan?quote:Op maandag 7 december 2015 19:28 schreef k_man het volgende:
[..]
Ja, duidelijk achterlijke actie van je.
Nee, bang dat ze van schrik van hun fiets pleuren, tegen mijn scooter aan. Geheid dat ik dan ook op mijn muil ga.quote:Op zondag 6 december 2015 21:17 schreef Simterklaas het volgende:
[..]
Ben je bang dat ze hard achter je aan komen fietsen?
Nu ken ik de weg niet, maar als ergens 50 staat aangegeven, en verderop staat nergens aangegeven dat je 80 mag, kun je andere automobilisten dan kwalijk nemen dat ze geen 80 rijden?quote:Op maandag 7 december 2015 21:35 schreef Gulmez het volgende:
Mijn ergste ergernis is al die mensen die onder de snelheidslimiet rijden waar je niet kan inhalen
tussen zoetermeer en rotterdam heb je zo'n weg
[ afbeelding ]
en bij kruispunt is het van 80 naar 50, maar na het kruispunt staat er geen einde 50, dus gaat die auto voor me 2 km lang op recht stuk 50 rijden waar je 80 mag dus ik zet me grote licht aan, eerst 1 x toen 2 minuten achter elkaar, gaat hij nog langzamer rijden, en bij de grote rotonde zijn we uitgestapt en heb ik hem bijna 1 klap gegeven maar het liep goed af.
kut beleid in Duitsland en Belgie kan je overal inhalen
Wat versta jij onder een verkeersruzie?quote:Op maandag 7 december 2015 21:31 schreef Gulmez het volgende:
Stel je voor bij verkeersruzie zoals vandaag, en de bestuurder heeft dashcam en stuurt het naar de politie kan je daar ook een boete voor krijgen van alleen het zien van de beelden of moet er politie bij waren geweest voor een boete?
Ja en nee. Volgens de wet, begint na een kruising een nieuw stuk weg. Met de standaard maximum snelheid, voor die weg.quote:Op maandag 7 december 2015 22:38 schreef deezler het volgende:
[..]
Nu ken ik de weg niet, maar als ergens 50 staat aangegeven, en verderop staat nergens aangegeven dat je 80 mag, kun je andere automobilisten dan kwalijk nemen dat ze geen 80 rijden?
Hou op, schei uit. Hier in de buurt hebben ze ook een weg duurzaam verneukt. Rotonde erin, 80 naar 60. Deel dat in een andere gemeente ligt, is nog steeds 80. Teveel die daar ook 60 blijven rijden.quote:Op maandag 7 december 2015 22:43 schreef Fer het volgende:
[..]
Ja en nee. Volgens de wet, begint na een kruising een nieuw stuk weg. Met de standaard maximum snelheid, voor die weg.
Maar, inmiddels hangt dit land zo vol met borden en aanwijzingen, je hebt amper door, als er nog iets zonder bord kan,
Zo duidelijk is tegenwoordig ook niet meer wat de standaard maximum snelheid is. Vroeger was het binnen de bebouwde kom standaard 50 en buiten de bebouwde kom 80, autowegen 100 en snelwegen 120. Maar nu kan het 30, 50, 60, 70, 80, 100, 120 of 130 zijn.quote:Op maandag 7 december 2015 22:43 schreef Fer het volgende:
[..]
Ja en nee. Volgens de wet, begint na een kruising een nieuw stuk weg. Met de standaard maximum snelheid, voor die weg.
Maar, inmiddels hangt dit land zo vol met borden en aanwijzingen, je hebt amper door, als er nog iets zonder bord kan,
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |