abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_157576147
quote:
1s.gif Op zondag 15 november 2015 19:44 schreef Fer het volgende:
Het probleem is dat ze kort achter de gele truck zit, voordat ze opzij gaat.
Mevrouw had al veel eerder op de rechterrijstrook moeten gaan rijden. En niet de laatste 100/150 meter pas gaan uitvoegen.
26-08-2016 never forget de zesde meet met Studiotje. O+
pi_157576478
quote:
0s.gif Op zondag 15 november 2015 19:46 schreef Van_Poppel het volgende:

[..]

Hey WcPot. :W

Begrijpelijk. Voor jullie vrachtwagenchauffeurs is het superirritant als zo'n idioot hem op het allerlaatste moment er nog voor gooit. Kan jij weer remmen (en kostbare snelheid en tijd verliezen).
Wat ook super vervelend is al je bij verkeerslichten staat te wachten met 2x2 rijstroken. Na een paar honderd meter gaat de weg naar 1x1 rijstrook. Natuurlijk wil je graag met je luxe auto voor een vrachtauto rijden. Maar vaak genoeg gaan ze bij de eerste de beste afslag mogelijkheid weer afslaan. :r Of ze halen nog net in over het verdrijvingsvlak en blijven dan 75 km/h voor je rijden dat is ook :(
26-08-2016 never forget de zesde meet met Studiotje. O+
pi_157577013
quote:
1s.gif Op zondag 15 november 2015 19:44 schreef Fer het volgende:
Het probleem is dat ze kort achter de gele truck zit, voordat ze opzij gaat.
Het probleem begint al als ze nog op rijstrook 1 (de meest linker) zit. Daar heeft ze al helemaal geen zicht op de uitvoegstrook (behalve als ze naar rechts door het passagiersraam kijkt) omdat er een gele vrachtwagen op rijstrook 3 rijdt. Voor die gele vrachtwagen zit waarschijnlijk nog een witte vrachtwagen. En op het moment dat ze van rijstrook 3 naar de uitvoegstrook gaat, zit ze idd veel te dicht op die gele vrachtwagen.
pi_157578467
quote:
0s.gif Op zondag 15 november 2015 19:32 schreef Van_Poppel het volgende:

[..]

Deze Belgische mevrouw dacht ook nog even een paar vrachtwagen voor de afrit te kunnen inhalen:


Als je geen zicht op de uitrit of het verkeer voor de vrachtwagen hebt, dan kan het niet...Dat de knippers dan aan of uit staan is dan irrelevant.
Zo! Die zat er goed op.
Pay close attention or else you'll miss what's happening
  FOK!fotograaf maandag 16 november 2015 @ 01:13:47 #85
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_157590140
quote:
0s.gif Op zondag 15 november 2015 19:32 schreef Van_Poppel het volgende:
Als je geen zicht op de uitrit of het verkeer voor de vrachtwagen hebt, dan kan het niet...Dat de knippers dan aan of uit staan is dan irrelevant.
Gelukkig kan ik bij mijn afrit beide zien... En is het een dubbele afrit (want spitsstrook), dus wat ruimte. En die knipper is wel relevant, want staat die aan, dan laat ik hem niet al wat eerder uitrollen, maar trap ik 135-140 door totdat ik bij de afrit ben, in plaats van hem terug te laten lopen tot 100 en achter de vrachtwagen te gaan hangen om daarna de afrit op te steken. Doordat hij zijn knipper niet aan heeft, weet ik dus niet dat hij er ook af gaat. Ik doe dit vaker en dan laat ik hem rustig op de afrit uitrollen en kom ik daarbij naast de vrachtwagen. Geen probleem als die op de snelweg blijft. Maar dat deed deze niet. De eerste bocht is het probleem al, ik kan er met 70 doorheen, hij met 40. Moet ik dus mijn rem gaan gebruiken.
quote:
0s.gif Op zondag 15 november 2015 19:53 schreef WcPot het volgende:
Wat ook super vervelend is al je bij verkeerslichten staat te wachten met 2x2 rijstroken. Na een paar honderd meter gaat de weg naar 1x1 rijstrook. Natuurlijk wil je graag met je luxe auto voor een vrachtauto rijden. Maar vaak genoeg gaan ze bij de eerste de beste afslag mogelijkheid weer afslaan. :r Of ze halen nog net in over het verdrijvingsvlak en blijven dan 75 km/h voor je rijden dat is ook :(
Maar die vind ik ook in de auto irritant. Net als lui die links gaan staan en niet optrekken. Punt is, ik probeer sociaal te zijn naar vrachtwagens, met ze mee te denken ("Tegemoet komende vrachtwagen met wegversmalling, maar even van het gas af.") en ik verwacht, juist van de zogeheten professionals, dat zij ook sociaal zijn naar de rest van het verkeer. Dat een vrachtwagen de boel wat meer op houdt, snap ik, kan ie niets aan doen, zul je mij niet over horen. Ik ga echter wel miepen als ik opgehouden word door een vrachtwagen waar dit niet nodig was geweest.
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
pi_157592546
quote:
0s.gif Op zondag 15 november 2015 19:53 schreef WcPot het volgende:

[..]

Wat ook super vervelend is al je bij verkeerslichten staat te wachten met 2x2 rijstroken. Na een paar honderd meter gaat de weg naar 1x1 rijstrook. Natuurlijk wil je graag met je luxe auto voor een vrachtauto rijden. Maar vaak genoeg gaan ze bij de eerste de beste afslag mogelijkheid weer afslaan. :r Of ze halen nog net in over het verdrijvingsvlak en blijven dan 75 km/h voor je rijden dat is ook :(
Dat laatste heb ik vaak op de A20. Het stukje trajectcontrole is gewoon vervelend. Niet omdat je dan 80 moet rijden, maar omdat al die automobilisten krampachtig 75 blijven rijden. En met een inhaalverbod is dat gewoon irritant.
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
  FOK!fotograaf maandag 16 november 2015 @ 10:13:07 #87
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_157593914
Tsja, 75 op jouw teller is bij de meeste mensen natuurlijk gewoon rond de 80 km/h. Zeg maar dezelfde oorzaak als dat de maximale snelheid voor voertuigen met aanhanger met een totaal treingewicht van <3500 kg 90 mogen op de snelweg.
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
pi_157595925
Ik heb trouwens het idee dat berijders van zand en betonwagens vaak minder sociaal zijn dan die van bak en vloeistof wagens, of is dat onzin?
.
pi_157598489
quote:
0s.gif Op maandag 16 november 2015 10:13 schreef Pizza_Boom het volgende:
Tsja, 75 op jouw teller is bij de meeste mensen natuurlijk gewoon rond de 80 km/h. Zeg maar dezelfde oorzaak als dat de maximale snelheid voor voertuigen met aanhanger met een totaal treingewicht van <3500 kg 90 mogen op de snelweg.
Ik snap het. Die tellerafwijking is idd de reden van de lage snelheid. Maar het gaat mij juist om het stukje voor de trajectcontrole, waar de mensen nog eventjes mij voorbij willen rijden en net voorbij de portalen met 80 afzakken tot 75 (of nóg langzamer).

En dan wordt het toch een beetje vervelend.
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
pi_157598522
quote:
1s.gif Op maandag 16 november 2015 12:11 schreef Fer het volgende:
Ik heb trouwens het idee dat berijders van zand en betonwagens vaak minder sociaal zijn dan die van bak en vloeistof wagens, of is dat onzin?
Geen idee, het zal misschien te maken hebben met het type lading. Tankwagens kunnen schommelen, en dat is lastig onder controle te houden. Gewoon zand gaat niet stuk, maar blijft ook mooi liggen.
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
pi_157598576
Het viel mij gistermiddag op toen ik snelweg reed. Vies weer, horizontale regen, de sporen van vrachtverkeer die vol water liggen.

Ik pas mijn snelheid aan op de rechterstrook, mede door die rottige diepe sporen. Achter mij een SUV bak die het liefst door mijn kofferbak zou rijden. Opeens een momentje, aquaplanning, Uniroyal bandjes met ruim profiel konden hier ook niks meer mee. Dus ik van het gas na een zwiepert naar links en die SUV nog dichter op de bumper ;( Normaal raak ik daar niet van onder de indruk, maar met een kleine van 6 maand in de maxicosi wordt dat wel anders.

Waar het op neer komt: Ik verbaas mij hoe men nog steeds zo op die gaspedaal drukt terwijl het weer dat niet toelaat, zicht was nihil door spray op de stukken zonder zoab.

Ook het feit dat verlichting vrijwel niet gevoerd wordt onder deze omstandigheden, uitgezonderd dagrijverlichting, maar dat geldt niet voor achter mensen... :|W
  maandag 16 november 2015 @ 14:34:37 #92
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_157598846
quote:
0s.gif Op maandag 16 november 2015 14:17 schreef Ridocar het volgende:

[..]

Ik snap het. Die tellerafwijking is idd de reden van de lage snelheid. Maar het gaat mij juist om het stukje voor de trajectcontrole, waar de mensen nog eventjes mij voorbij willen rijden en net voorbij de portalen met 80 afzakken tot 75 (of nóg langzamer).

En dan wordt het toch een beetje vervelend.
Deze mensen zijn zich niet bewust van het feit dat ze geen 80 rijden.
pi_157618246
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 november 2015 09:48 schreef Ridocar het volgende:
Sorry, die kut was weer aan het zuigen. Geen vrienden irl, denk ik. het was idd offtopic.
Omdat men in dat topic niet mijn vriendje wil zijn:
pi_157618689
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 november 2015 10:02 schreef ambertje90 het volgende:

[..]

Omdat men in dat topic niet mijn vriendje wil zijn:
[ afbeelding ]
Is het misschien een idee een beetje empathisch vermogen te ontwikkelen?
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
  Moderator dinsdag 17 november 2015 @ 11:19:47 #95
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_157619461
Anders irriteer ik me even aan mezelf de laatste twee dagen. 8)7

Vind dat ik normaalgesproken best netjes rijd. Nee niet foutloos, niemand rijd foutloos... maar echt grote 'fuck ups' maak ik meestal niet.

Tot gisteren en vandaag. Rijd gister op een uberdrukke A2 in de spits richting Amsterdam.
Wil op gegeven moment gaan inhalen, dus kijk in mijn spiegel en dode hoek en geef richting aan en ga....
Hoor ik me opeens echt vlak achter me een partij getoeter en groot licht geknipper.

Zat er dus blijkbaar een zeer boze volvo meneer schuin achter mij ofzo? Ik zat echt van wtf... ik had echt gekeken en hem gewoon niet gezien.
Ok het regende en het was donker plus heel druk, dus dat is niet de meest makkelijke combo om te rijden. Maar dan nog zat ik echt van, damn... hoe kon dit mis gaan, want ik had toch gekeken! Stom :{

En vanmorgen kom ik op de parkeerplaats op werk, en parkeer ik achteruit in....en rijd heeeeel voorzichtig naar achter. En opeens "bump". Zat ik dus tegen de achterbumper aan vd auto die achter mij geparkeerd stond |:(
Het ging gelukkig met een enorm voorzichtig slakkegangetje. Was echt een heel licht tikje. Dus ik heb meteen gekeken en zowel bij mij als bij de andere auto nul schade te bekennen, thank god.

Maar echt....soms heb je van die dagen ofzo....
  dinsdag 17 november 2015 @ 11:26:21 #96
316115 BigSmurf
Groots in kleinigheden!
pi_157619582
quote:
0s.gif Op maandag 16 november 2015 01:13 schreef Pizza_Boom het volgende:

[..]

Gelukkig kan ik bij mijn afrit beide zien... En is het een dubbele afrit (want spitsstrook), dus wat ruimte. En die knipper is wel relevant, want staat die aan, dan laat ik hem niet al wat eerder uitrollen, maar trap ik 135-140 door totdat ik bij de afrit ben, in plaats van hem terug te laten lopen tot 100 en achter de vrachtwagen te gaan hangen om daarna de afrit op te steken. Doordat hij zijn knipper niet aan heeft, weet ik dus niet dat hij er ook af gaat.
Ik vind het niet tijdig gebruiken van een knipperlicht bij het verlaten van de snelweg (50-100m voor begin uitvoegstrook) sowieso behoorlijk irritant, ook bij personenauto's. Dan wil je de afslag nemen, laat je je gas los om achter iemand te gaan die ruim onder de V-max rijdt (105 waar 130 ofzo), lange afrit, dus zodra de uitvoegstrook begint geef ik weer wat gas bij, en dan gaan dat soort figuren alsnog, zonder te kijken, tientallen meters na het begin van de strook en met enkel even 3-knipper of zelfs helemaal geen knipperlicht, alsnog uitvoegen, terwijl ik er al half naast zit. Echt, geef het verdomme aan, dan rij ik je met 130 nog even voorbij. |:(

Oh, en aan alle mensen vanmorgen in de spits. Als het hard regent mag je best even je verlichting aanzetten. Ook als je automatische verlichting hebt mag dat soms handmatig. ^O^ :')
pi_157619630
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 november 2015 10:33 schreef Ridocar het volgende:
Is het misschien een idee een beetje empathisch vermogen te ontwikkelen?
Ik begrijp heel goed hoe de man in de Leon zich voelt. Hij is bang dat hij de weg kwijt raakt, en ik kan je zeggen: dat is niet prettig. Er komt een knoop in de buik, je gaat zweten, wordt gestressed, en dat veroorzaakt rijgedrag waar je vanachter je bureau geen begrip (meer) voor kunt opbrengen.
Ik begrijp dus heel goed waarom hij een navigatiesysteem heeft aangeschaft. Dat gevoel wordt nu bijna volledig weggenomen door een stem die je precies zegt wat je moet doen. Het kan heel rustgevend zijn om orders op te volgen. Geen verantwoordelijkheid meer, oh wat een innerlijke kalmte.
Toegegeven er zijn momenten dat de bestuurder zich toch opwindt; hoe kan de navi nu zeggen dat ik hier rechtsaf moet? Die weg is opgebroken, ik moet een manier vinden om er omheen te gaan en ze blijft maar roepen dat ik moet keren. Aaaaaaahhh.
Oh gelukkig ze heeft een nieuwe route gevonden. Wat een geweldig ding! Ik geef me er helemaal aan over, dit moet elke rit mee, ik geef het een prominente plaats in de auto zodat ik altijd op dat ding kan vertrouwen en kijken. Prachtig!

Brommerrijder? Welke brommerrijder?
  FOK!fotograaf dinsdag 17 november 2015 @ 11:45:48 #98
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_157620022
_O- _O- _O-

quote:
0s.gif Op dinsdag 17 november 2015 11:26 schreef BigSmurf het volgende:
Ik vind het niet tijdig gebruiken van een knipperlicht bij het verlaten van de snelweg (50-100m voor begin uitvoegstrook) sowieso behoorlijk irritant, ook bij personenauto's.
Amen :7
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
pi_157620131
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 november 2015 11:28 schreef ambertje90 het volgende:

[..]

Ik begrijp heel goed hoe de man in de Leon zich voelt. Hij is bang dat hij de weg kwijt raakt, en ik kan je zeggen: dat is niet prettig. Er komt een knoop in de buik, je gaat zweten, wordt gestressed, en dat veroorzaakt rijgedrag waar je vanachter je bureau geen begrip (meer) voor kunt opbrengen.
Ik begrijp dus heel goed waarom hij een navigatiesysteem heeft aangeschaft. Dat gevoel wordt nu bijna volledig weggenomen door een stem die je precies zegt wat je moet doen. Het kan heel rustgevend zijn om orders op te volgen. Geen verantwoordelijkheid meer, oh wat een innerlijke kalmte.
Toegegeven er zijn momenten dat de bestuurder zich toch opwindt; hoe kan de navi nu zeggen dat ik hier rechtsaf moet? Die weg is opgebroken, ik moet een manier vinden om er omheen te gaan en ze blijft maar roepen dat ik moet keren. Aaaaaaahhh.
Oh gelukkig ze heeft een nieuwe route gevonden. Wat een geweldig ding! Ik geef me er helemaal aan over, dit moet elke rit mee, ik geef het een prominente plaats in de auto zodat ik altijd op dat ding kan vertrouwen en kijken. Prachtig!

Brommerrijder? Welke brommerrijder?
[ afbeelding ]
ik zie het probleem niet ?

weer zon rot brommer de weg afgekegeld, krijgt die persoon die dat gedaan heeft wel ff een medaille ? :+ :W

Overigens ben ik het wel eens met je dat de meeste mensen hun navigatie op onmogelijke plekken ophangen 8)7
Ben er ooit eentje tegen gekomen die dat ding practisch recht voor zen neus had hangen.... }:| :X :N
pi_157620240
quote:
12s.gif Op dinsdag 17 november 2015 11:50 schreef Martijn137 het volgende:
Ben er ooit eentje tegen gekomen die dat ding practisch recht voor zen neus had hangen....
Nee, dat lijkt me sterk!



[ Bericht 6% gewijzigd door ambertje90 op 17-11-2015 12:00:58 ]
  dinsdag 17 november 2015 @ 12:30:02 #101
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_157621000
Of gewoon lekker niet op de nachtstand zetten; dan zie je in het donker van een kilometer afstand dat ding al zitten door de achterruit. |:(
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_157621763
Ook dat past precies in mijn empathische stukje. Die nachtstand is toch weer anders dan de dagstand, andere kleuren en stukken minder fel. De angst voor het onbekende is zo groot dat je de informatie op het schermpje in hetzelfde formaat en zo helder mogelijk tot je wilt nemen. Dat je dan niet kunt zien wat er zich op de weg voor je afspeelt is minder belangrijk. En ja het gaat heel vaak goed, waardoor je in je zelfvertrouwen gesterkt wordt.

Zo, nu is de empathische bron wel weer even opgedroogd, dus zoek een ander voor deze zoetsappige touchy-feely-crap als er weer wat gedragingen van intellectueel minder bedeelden moeten worden goedgepraat.
pi_157622010
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 november 2015 13:06 schreef ambertje90 het volgende:
Ook dat past precies in mijn empathische stukje. Die nachtstand is toch weer anders dan de dagstand, andere kleuren en stukken minder fel. De angst voor het onbekende is zo groot dat je de informatie op het schermpje in hetzelfde formaat en zo helder mogelijk tot je wilt nemen. Dat je dan niet kunt zien wat er zich op de weg voor je afspeelt is minder belangrijk. En ja het gaat heel vaak goed, waardoor je in je zelfvertrouwen gesterkt wordt.

Zo, nu is de empathische bron wel weer even opgedroogd, dus zoek een ander voor deze zoetsappige touchy-feely-crap als er weer wat gedragingen van intellectueel minder bedeelden moeten worden goedgepraat.
Je bent er niet echt goed in hé, met dat stukje meeleven?
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
pi_157622757
quote:
Het ligt er bij jou alleen zo dik op, maar dat is gewoon ontwijkend gedrag.
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
  dinsdag 17 november 2015 @ 14:02:52 #106
431144 Teydelyk
Bad, for the greater good
pi_157622766
M'n moeder is over een bussluis gereden met de Mini. En maar zeggen dat ik zo gevaarlijk rij...
Shake with your right hand but hold a rock in the left.
  FOK!fotograaf dinsdag 17 november 2015 @ 15:38:51 #107
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_157624542
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 november 2015 14:02 schreef Teydelyk het volgende:
M'n moeder is over een bussluis gereden met de Mini. En maar zeggen dat ik zo gevaarlijk rij...
Oh, de ironie... :')
Zo heb je ook altijd van die mensen die miepen nooit te hard te rijden en tegen jou lopen te zeuren dat je altijd te hard rijdt, om vervolgens zelf een prent te pakken. _O- _O-
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
pi_157630112
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 november 2015 15:38 schreef Pizza_Boom het volgende:

[..]

Oh, de ironie... :')
Zo heb je ook altijd van die mensen die miepen nooit te hard te rijden en tegen jou lopen te zeuren dat je altijd te hard rijdt, om vervolgens zelf een prent te pakken. _O- _O-
Hele rant van iemand aanhoren in de auto (ik passagierde) over dat mensen niet op de borden kijken en niet opletten om vervolgens zó met 130 op de GPS de trajectcontrole op de A2 bij Vinkenveen in te knallen en het niet doorhebben. Als er ergens duidelijk staat aangegeven dat je maar 100 mag dan is het dáár wel.
pi_157634414
Ik vroeg mij dit nog af. Zag een tijdje terug een dikke Crafter of Master met erachter een tandemasser vol zand. Zeker weten +3500kg dus en het reed ook +125km/u. Ieder geval goed voor een bekeuring van 31-35km te hard, cat.2

Is dat geen invordering? En waarom zou je zoiets riskeren als beroepsrijder.
.
pi_157635251
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 november 2015 21:32 schreef Fer het volgende:
Ik vroeg mij dit nog af. Zag een tijdje terug een dikke Crafter of Master met erachter een tandemasser vol zand. Zeker weten +3500kg dus en het reed ook +125km/u. Ieder geval goed voor een bekeuring van 31-35km te hard, cat.2

Is dat geen invordering? En waarom zou je zoiets riskeren als beroepsrijder.
Iedereen doet weleens zulke dingen, heb ook weleens in de nacht op de snelweg voor langere tijd buiten de teller gereden.
life happens while you're pusing the throttle.
  FOK!fotograaf dinsdag 17 november 2015 @ 23:52:39 #111
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_157639099
Rare vent in een i10 die 40 wel hard zat vond... Waar je 80 mag (en het gros ruim 100 rijdt). En dan lekker onnodig links blijven rijden... Eng hoor, donker en wind. Het was notabene droog. :r :r
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
  Moderator woensdag 18 november 2015 @ 09:29:20 #112
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_157642153
Gister op weg naar huis ook zo eentje.... figuur in een peugeot'tje die allereerst 30 reed op een 50 weg }:|
Dus ik zat er al achter met zo'n gevoel van, omg.... rij alsjeblieft eens door (zat niemand voor hem ook he)

Gaat ie opeens op de rem en slaat ie af, zonder richting aan te geven of NIKS |:(
Tis dat ik er niet heel dicht op zat, maar ik moest alsnog effe snel reageren omdat ik het remmen en afslaan uiteraard niet zag aankomen...
Echt, hoe moeilijk is het om even richting aan te geven als je gaat afslaan, fakkin' pannenkoek.
pi_157642498
quote:
0s.gif Op woensdag 18 november 2015 09:29 schreef dick_laurent het volgende:
Gister op weg naar huis ook zo eentje.... figuur in een peugeot'tje die allereerst 30 reed op een 50 weg }:|
Dus ik zat er al achter met zo'n gevoel van, omg.... rij alsjeblieft eens door (zat niemand voor hem ook he)

Gaat ie opeens op de rem en slaat ie af, zonder richting aan te geven of NIKS |:(
Tis dat ik er niet heel dicht op zat, maar ik moest alsnog effe snel reageren omdat ik het remmen en afslaan uiteraard niet zag aankomen...
Echt, hoe moeilijk is het om even richting aan te geven als je gaat afslaan, fakkin' pannenkoek.
Waarom zag je dat remmen + afslaan niet aankomen? Frustratie omdat die zo langzaam voor je reed?

In mijn ervaring is het in 90% van de gevallen dat mensen veel te langzaam rijden omdat ze niet weten waar precies die zijweg zit die ze in moeten slaan. Nee, het is niet netjes om geen richting aan te geven, maar met zulk rijgedrag kun je het zeker wel aan zien komen dat ze dat gaan doen, ook zonder richtingaanwijzer.
pi_157643059
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 november 2015 23:52 schreef Pizza_Boom het volgende:
Rare vent in een i10 die 40 wel hard zat vond... Waar je 80 mag (en het gros ruim 100 rijdt). En dan lekker onnodig links blijven rijden... Eng hoor, donker en wind. Het was notabene droog. :r :r
Zaterdag ook, op de snelweg waar je 100 mocht, rijdt er zo'n mafkees 60 ofzo. Je schrikt je lam als je voorganger ineens naar links gaat en je die gek heel snel op je af ziet komen.
Tap tap tap
  Moderator woensdag 18 november 2015 @ 11:35:08 #115
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_157644068
quote:
0s.gif Op woensdag 18 november 2015 09:58 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:

[..]

Waarom zag je dat remmen + afslaan niet aankomen? Frustratie omdat die zo langzaam voor je reed?

In mijn ervaring is het in 90% van de gevallen dat mensen veel te langzaam rijden omdat ze niet weten waar precies die zijweg zit die ze in moeten slaan. Nee, het is niet netjes om geen richting aan te geven, maar met zulk rijgedrag kun je het zeker wel aan zien komen dat ze dat gaan doen, ook zonder richtingaanwijzer.
Tsja... dat is een aanname.... Dan zou je bijv. ook kunnen redeneren dat een opa die 80 rijdt op de snelweg aan het zoeken is naar een afslag, terwijl het vaak genoeg voorkomt dat zo'n zelfde opa gewoon die snelheid standaard rijdt omdat ie het "hard genoeg" vindt...

Opeens afslaan zonder richting aan te geven is wél link in mijn ogen omdat degene die achter je rijdt dan niet verwacht dat je opeens vrij hard in de rem gaat om af te slaan. Daar laat ik het bij :)
pi_157644991
Ik zou er ook van schrikken als het me zou overkomen. Sterker, dat is mij al eens overkomen. In België, toen omaatje een kleine auto zonder richting aan te geven op de rem ging staan om uiteindelijk af te slaan. Ik zat erachter, en ook nog eens met een flinke afstand. Toch kon ik niet voorkomen dat de betonelementen doorschoven tegen het kopschot. Kon ik weer nieuwe spanbanden omheen gooien, want die andere waren als touwtjes kapotgetrokken. De spanbanden die om grote betonelementen zitten (zeg >10 ton) staan leuk, maar het helpt geen bal. Eigenlijk kun je net zo goed zonder rijden, maar de politie wordt zenuwachtig als ze je zonder ladingzekering zien rijden, dus doen we er maar een paar bandjes omheen.

Het is idd de verantwoordelijkheid van het achteropkomende verkeer om op tijd tot stilstand te komen, maar als je continu rekening moet houden met dit soort figuren kun je wel bezig blijven met afstand houden en eindig je met een steeds langzamere snelheid omdat andere automobilisten het gat voor je iedere keer dichtrijden.

Nu rij ik groenten in een gesloten koelwagen. Dat weegt niet zo heel veel en het staat gestapeld in cbl-fust tussen de wanden met nauwelijks ruimte. Hele compacte lading dat dus niet kan schuiven. Als het nodig is kan ik gewoon doorremmen zonder dat het door de trailers vliegt.

[ Bericht 5% gewijzigd door Ridocar op 18-11-2015 12:32:33 ]
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
pi_157645896
Ik ben het er wel mee eens dat genoemde situatie iets is wat je gewoon in kan schatten.
Anticiperen ooit van gehoord?
Zelf kan je ook eens in een situatie komen dat je niet precies weet waar je moet zijn en daarom langzamer rijd.
  FOK!fotograaf woensdag 18 november 2015 @ 14:06:47 #118
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_157647280
quote:
0s.gif Op woensdag 18 november 2015 10:39 schreef CherryLips het volgende:

[..]

Zaterdag ook, op de snelweg waar je 100 mocht, rijdt er zo'n mafkees 60 ofzo. Je schrikt je lam als je voorganger ineens naar links gaat en je die gek heel snel op je af ziet komen.
Op de snelweg gehad tijdje terug. Opa die 60 reed (op een 130 stuk). Zandvrachtwagen die opeens naar links vliegt, het verkeers links vol in de ankers gooiend. Het was dat die opa de afrit nam, anders had ik de politie gebeld.

quote:
0s.gif Op woensdag 18 november 2015 12:59 schreef Mehari het volgende:
Ik ben het er wel mee eens dat genoemde situatie iets is wat je gewoon in kan schatten.
Anticiperen ooit van gehoord?
Zelf kan je ook eens in een situatie komen dat je niet precies weet waar je moet zijn en daarom langzamer rijd.
Je maakt een inschatting op basis van normaal gedrag. Iemand die 60@130 rijdt, is geen inschatting die je normalerwijs kunt maken. Zeker niet bij een personenauto. Als je een mobiele kraan o.i.d. ziet rijden met 70, verwacht je dat min of meer. Die schaal je in als vrachtwagen.
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
pi_157647325
quote:
0s.gif Op woensdag 18 november 2015 12:59 schreef Mehari het volgende:
Ik ben het er wel mee eens dat genoemde situatie iets is wat je gewoon in kan schatten.
Anticiperen ooit van gehoord?
Ja, ik zou ook kunnen anticiperen op een meteoriet dat op de weg valt. Je verwacht het niet. Of hou jij op de snelweg standaard 70 meter afstand aan tot je voorganger?
quote:
Zelf kan je ook eens in een situatie komen dat je niet precies weet waar je moet zijn en daarom langzamer rijd.
Dan geef ik op z'n minst richting aan en rem ik tijdig voor ik afsla.
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
pi_157649177
Ja hoor. tuurlijk.
Een onzinnig voorbeeld natuurlijk, een meteoriet en niets te maken met anticiperen.
Zoek eens op wat dat betekent.
Als je niet precies weet waar je moet zijn op een weg kan je natuurlijk nooit op tijd afremmen en zo.
Daarom rijd zo iemand langzaam en zou je als medeweggebruiker kunnen inschatten dat diegene die langzaam rijd, schijnbaar zonder enige reden, iets zoekt.
Gewoon doodsimpel verkeers inzicht.

[ Bericht 70% gewijzigd door Mehari op 18-11-2015 15:42:01 ]
pi_157649347
quote:
0s.gif Op woensdag 18 november 2015 15:35 schreef Mehari het volgende:
Ja hoor. tuurlijk.
Een onzinnig voorbeeld natuurlijk, een meteoriet en niets te maken met anticiperen.
Zoek eens op wat dat betekent.

Net zo min als je kunt verwachten dat een langzaamrijdende auto onaangekondigd afremt.
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
pi_157649444
Dat kan dus wel.
Maar jij niet.
pi_157649526
quote:
0s.gif Op woensdag 18 november 2015 15:46 schreef Mehari het volgende:
Dat kan dus wel.
Maar jij niet.
Dat kan wel. Maar je verwacht het niet. In mijn geval reed ik trouwens gewoon de plaatselijke maximumsnelheid van 50 achter een auto. Hoe moet ik daarop dan anticiperen toen automobilist plots vol op de rem ging staan?
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
pi_157649732
Maar dat vertelde je niet, het was toch een reactie op een situatie van iemand die klaagde over langzaam rijdende auto's?
Dat was ook waar ik het steeds over had.
Wat dat betreft kan flink afstand houden zelfs een nadeel zijn, op grote afstand is vaak erg slecht in te schatten hoe hard voor je geremd wordt.
Jij denk, oh, ze remmen af, en dan blijkt dat het hele zaakje stilstaat.
  Moderator woensdag 18 november 2015 @ 16:07:34 #125
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_157649895
Euhhm, dan maar even op deze kinderachtige manier: Richting aangeven bij het afslaan is gewoon VERPLICHT. Look it up.

Dus al dat gezever over hoe je wel of niet moet anticiperen bla bla is leuk en aardig....
Maar als iemand geen enkele richting aangeeft bij het afslaan van een rijweg dan zit diegene gewoon fout. Basta.
pi_157650010
quote:
0s.gif Op woensdag 18 november 2015 16:07 schreef dick_laurent het volgende:
Euhhm, dan maar even op deze kinderachtige manier: Richting aangeven bij het afslaan is gewoon VERPLICHT. Look it up.
Ookal ben ik dat helemaal met je eens, richting aangeven was maar de helft van je verhaal. Maximumsnelheid rijden is niet verplicht. Het is een maximum, geen minimum. Als mede-weggebruiker rekening houden met voertuigen die langzamer rijden is dus ook verplicht.
  Moderator woensdag 18 november 2015 @ 16:23:26 #127
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_157650243
quote:
0s.gif Op woensdag 18 november 2015 16:12 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:

[..]

Ookal ben ik dat helemaal met je eens, richting aangeven was maar de helft van je verhaal. Maximumsnelheid rijden is niet verplicht. Het is een maximum, geen minimum. Als mede-weggebruiker rekening houden met voertuigen die langzamer rijden is dus ook verplicht.
Sure, dat is ook zo. Maar je eraan irriteren als iemand veel te langzaam rijdt is niet verboden toch? :P

(overigens kan je daar ook weer een leuke welles nietes discussie over ontketenen, waarin men gaat roepen dat het een gevaar is als je veel te langzaam rijdt, en je dus mede weggebruikers in gevaar brengt etc etc...maar daar ga ik me hier verder niet aan wagen :W )
pi_157650372
Het is niet dat mensen geen richting aangeven, ze doen het pas heel laat vaak.
Op 80km wegen zie ik dat ook vaak, dan gaan ze eerst wat langzamer rijden, dan een tijdje afremmen en als ze bijna stil staan gaan de knippers een keertje aan.
Dan denk ik en de rest van de weggebruikers "waarom rem je nu lul :( " ik ben niet helderziend, ik wil graag weten als jij over 200m af wilt slaan.
pi_157651699
quote:
0s.gif Op woensdag 18 november 2015 16:23 schreef dick_laurent het volgende:

dat het een gevaar is als je veel te langzaam rijdt, en je dus mede weggebruikers in gevaar brengt etc etc...maar daar ga ik me hier verder niet aan wagen :W )
Denk dat daar weinig over te zeggen valt zolang 40 km/h voertuigen nog op provinciale wegen mogen rijden......
  FOK!fotograaf woensdag 18 november 2015 @ 22:18:35 #130
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_157660302
quote:
0s.gif Op woensdag 18 november 2015 17:21 schreef vannelle het volgende:

[..]

Denk dat daar weinig over te zeggen valt zolang 40 km/h voertuigen nog op provinciale wegen mogen rijden......
Oneens. Van trekkers, graafmachines e.d. verwacht je dat ze niet harder dan 30-40-50 rijden (ook al mogen de meeste trekkers maar 25, ze rijden gewoon 50). Daarvoor hebben ze ook bepaalde herkenningstekens, bijvoorbeeld een afgeplatte driehoek en een zwaailamp. Van een normale personenauto verwacht je niet dat deze langzaam rijdt. En zeker geen 40 op de teller. Daarbij is het op veel enkelbaans provinciale wegen wél toegestaan landbouwvoertuigen in te halen, maar niet meer toegestaan personenvoertuigen in te halen.
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
pi_157686893
de Droeftoeter van gisteravond in zijn Mercedes A160 (dacht ik dan, in ieder geval zeker een A klasse)

ik rij vrij pittig door op een vrij lege / rustige 80km weg, haal zo nu en dan iemand in die wat minder pittig rijdt, tot ik deze A klasse tegen kom.

deze persoon vind het nodig dan nodig om zodra ik hem ga inhalen gas bij te geven om te verhinderen dat ik hem in kan halen. tenminste, eerste keer denk ik, oh hij wilt harder, prima kruip ik er wel weer achter. gooit hij vervolgens weer het gas er af }:| }:| :r

oke.... dus dan als de weg weer vrij is nog een keer proberen in te halen.... zelfde geintje o|O o|O 8)7 :(

val dan gewoon een eind omhoog A.U.B. }:|

het is dat de weg daar niet overzichtelijk en rustig genoeg was om hem echt lang door te trekken anders was ik er wel voor gekomen maar dan ging het wel heel erg hard... en hoe graag ik er op zon moment ook voor wil komen, mijn leven is me toch iets te lief :+
pi_157687487
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 november 2015 08:50 schreef Martijn137 het volgende:
de Droeftoeter van gisteravond in zijn Mercedes A160 (dacht ik dan, in ieder geval zeker een A klasse)

ik rij vrij pittig door op een vrij lege / rustige 80km weg, haal zo nu en dan iemand in die wat minder pittig rijdt, tot ik deze A klasse tegen kom.

deze persoon vind het nodig dan nodig om zodra ik hem ga inhalen gas bij te geven om te verhinderen dat ik hem in kan halen. tenminste, eerste keer denk ik, oh hij wilt harder, prima kruip ik er wel weer achter. gooit hij vervolgens weer het gas er af }:| }:| :r

oke.... dus dan als de weg weer vrij is nog een keer proberen in te halen.... zelfde geintje o|O o|O 8)7 :(

val dan gewoon een eind omhoog A.U.B. }:|

het is dat de weg daar niet overzichtelijk en rustig genoeg was om hem echt lang door te trekken anders was ik er wel voor gekomen maar dan ging het wel heel erg hard... en hoe graag ik er op zon moment ook voor wil komen, mijn leven is me toch iets te lief :+
Ik zou er lichtelijk aggressef van worden. Met tegemoetkomend verkeer krijg je, behalve irritatie, ook heel andere dingen zoals gevaar. Bij mijn weten bestaat er jurisprudentie over een dergelijke casus met een voorval als deze. Ingehaalde die op dat moment gas aan het geven is kreeg doodslag aan zijn/haar broek. Staat leuk op je staatscv, zo'n aantekening als je een VOG aan wilt vragen.
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
pi_157687530
Gas geven als je ingehaald wordt..zooo irritant.
:@ Meestal geef ik dan nog wat extra gas, om er tóch voorbij te kunnen. Verbijsterend om te zien hoe hard je soms moet gaan rijden. :@ Daar wordt de verkeersituatie vast ook niet veiliger van.
Professioneel gifmenger.
pi_157687678
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 november 2015 09:43 schreef Ridocar het volgende:

[..]

Ik zou er lichtelijk aggressef van worden. Met tegemoetkomend verkeer krijg je, behalve irritatie, ook heel andere dingen zoals gevaar. Bij mijn weten bestaat er jurisprudentie over een dergelijke casus met een voorval als deze. Ingehaalde die op dat moment gas aan het geven is kreeg doodslag aan zijn/haar broek. Staat leuk op je staatscv, zo'n aantekening als je een VOG aan wilt vragen.
en terecht, een dergelijke actie kan gewoon levens gevaarlijk zijn.

quote:
0s.gif Op vrijdag 20 november 2015 09:47 schreef Buurpoes het volgende:
Gas geven als je ingehaald wordt..zooo irritant.
:@ Meestal geef ik dan nog wat extra gas, om er tóch voorbij te kunnen. Verbijsterend om te zien hoe hard je soms moet gaan rijden. :@ Daar wordt de verkeersituatie vast ook niet veiliger van.
ja, ik reed al vrij pittig en het was zo rond half 11 s'avonds,en een beetje regenachtig, dus als meneer dan nog gaat liggen treiteren had ik hem wel in kunnen halen als ik meer als 150 was gaan rijden.... en daar is het stuk weg waar dit voorviel nou net niet geschikt voor, andere delen van de weg had het handig gekund.

snap alleen niet wat er dan in zon figuur door zijn hoofd gaat... 8)7 "nee je mag me niet inhalen en niet zo snel rijden.. :( dus ik ga harder rijden zodat je me niet in kan halen " :') |:(
pi_157687804
Ach, ik rijd in een koekblik en sommige mensen in grotere, luxere auto's kunnen het blijkbaar niet hebben om door zo'n 'dingetje' ingehaald te worden. :+
Iets met geen levens of met kleine pikkies ofzo...
Professioneel gifmenger.
pi_157687941
--edit-- Dubbel.

[ Bericht 94% gewijzigd door Ridocar op 21-11-2015 19:56:09 ]
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
pi_157687973
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 november 2015 10:04 schreef Buurpoes het volgende:
Ach, ik rijd in een koekblik en sommige mensen in grotere, luxere auto's kunnen het blijkbaar niet hebben om door zo'n 'dingetje' ingehaald te worden. :+
Iets met geen levens of met kleine pikkies ofzo...
dat zal me dan weer aan me reet roesten wie me inhaald, als ik er geen last van heb doet iedereen maar waar die zin in heeft op de weg (redelijkerwijs natuurlijk......)

ik heb ook wel eens zoiets gehad op de duitse autobahn, haalde een BMW in, en die vond dat die me daarna toch maar weer heel snel in moest halen.... nou veel plezier er mee, gaat u maar voor, ik volg dan wel, mooi om die BMW het "ijs" te laten breken kan ik er rustig op mijn tempo erachter aan :P

vroeger vond ik het ook wel grappig om op de snelweg om de typische petjes een beetje op te klooien. volgens mij heb ik een keer een golfje gruwelijk hard langs een mobiele flitser laten rijden :+ :D ik wist dat die er stond >:)
pi_157688073
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 november 2015 09:47 schreef Buurpoes het volgende:
Gas geven als je ingehaald wordt..zooo irritant.
:@ Meestal geef ik dan nog wat extra gas, om er tóch voorbij te kunnen. Verbijsterend om te zien hoe hard je soms moet gaan rijden. :@ Daar wordt de verkeersituatie vast ook niet veiliger van.
Ik heb het gas toch maar losgelaten toen mij dat overkwam, toen wilde ik zelf een vent-met-blijkbaar-klein-piemeltje in een Saab inhalen voor de rijstrook ophield (van 2 rijstroken naar 1), gaat die pik omhoog gas geven. Werkelijk. Wat heb je op zo'n moment te bewijzen?
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 november 2015 09:56 schreef Martijn137 het volgende:

[..]

en terecht, een dergelijke actie kan gewoon levens gevaarlijk zijn.

[..]

ja, ik reed al vrij pittig en het was zo rond half 11 s'avonds,en een beetje regenachtig, dus als meneer dan nog gaat liggen treiteren had ik hem wel in kunnen halen als ik meer als 150 was gaan rijden.... en daar is het stuk weg waar dit voorviel nou net niet geschikt voor, andere delen van de weg had het handig gekund.

snap alleen niet wat er dan in zon figuur door zijn hoofd gaat... 8)7 "nee je mag me niet inhalen en niet zo snel rijden.. :( dus ik ga harder rijden zodat je me niet in kan halen " :') |:(
En gisteren dus andersom, ik werd ingehaald op het moment dat er verkeer tegemoet komt. Dan vraag je je ook af of er iemand levensmoe geworden is. Ik ga dan wel van het gas, maar ik wist zeker dat het niet goed was gegaan als ik niet had bijgeremd.
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
pi_157688094
Fietsers zonder verlichting in de regen en in het donker die dan ook nog eens capriolen gaan uithalen. :N
Flesje bier
pi_157688445
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 november 2015 08:50 schreef Martijn137 het volgende:
de Droeftoeter van gisteravond in zijn Mercedes A160 (dacht ik dan, in ieder geval zeker een A klasse)

Wat voor auto rij je in dat je een A160 er niet uit kan rijden?
Ik kan in mijn A170 het pedaal tot de bodem trappen, maar hij maakt maar mondjesmaat snelheid, zit niet echt power in dat ding :P
Je raekt an de dinge geweun.
pi_157688478
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 november 2015 10:40 schreef Messina het volgende:

[..]

Wat voor auto rij je in dat je een A160 er niet uit kan rijden?
Ik kan in mijn A170 het pedaal tot de bodem trappen, maar hij maakt maar mondjesmaat snelheid, zit niet echt power in dat ding :P
had hem er hendig uit kunnen rijden maar dat ga ik op het stuk waar dit zich voorviel niet doen, dan had ik ver boven de invorderings grens moeten gaan rijden, plus het overige verkeer wat het niet toeliet.

ik denk dat ik er, de 2e keer, als ik die actie had doorgezet, wel voor was gekomen, maar dat zou in mijn ogen een dusdanige actie zijn dat het echt te veel gevaar op zou leveren.
pi_157688591
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 november 2015 10:42 schreef Martijn137 het volgende:

[..]

had hem er hendig uit kunnen rijden maar dat ga ik op het stuk waar dit zich voorviel niet doen, dan had ik ver boven de invorderings grens moeten gaan rijden, plus het overige verkeer wat het niet toeliet.

ik denk dat ik er, de 2e keer, als ik die actie had doorgezet, wel voor was gekomen, maar dat zou in mijn ogen een dusdanige actie zijn dat het echt te veel gevaar op zou leveren.
Verstandig ^O^

Hier op onze 60-km weg rijden ze sommige mensen als gekken. Ik word echt regelmatig ingehaald door mensen die 80+ willen rijden. Hartstikke leuk, maar ik moet A- zo afslaan en B- heb de bekeuring er niet voor over.
Het was tot een paar jaar geleden een 80km weg, maar dan vloog er nog wel eens iemand de sloot in (want dan reden ze sommige mensen 100+).
Je raekt an de dinge geweun.
  FOK!fotograaf vrijdag 20 november 2015 @ 11:53:49 #143
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_157689532
Wat ik ook strontvervelend vind, zijn mensen die je gaan inhalen op het moment dat de weg van 100 naar 130 gaat en jij volgens hun blijkbaar niet vlot genoeg door trekt (terwijl je al aan het versnellen bent), maar dan wel naast je blijven hangen op het moment dat jij bijna 130 rijdt.

Ik geef trouwens ook wel eens gas bij ingehaald worden, maar dat is met lui die dan ook ongeveer net zo hard als jou gaan rijden op het moment dat ze naast je zitten (terwijl ze daarvoor zaten te drukken) en ik mijzelf daardoor klem dreig te rijden. Versnelling terug, gas in en ervoor en dan weer terug laten zakken naar mijn oude snelheid.
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
pi_157689658
Ik had gisteren ook zo'n figuur dat niet ingehaald wenste te worden. Probleem: we zaten op een weefstrook waarbij hij van rechts naar links moest, en ik van links naar rechts.

In eerste instantie kwam ik met 100 aan en ging hem voorbij terwijl hij iets van 80 reed. Ik zette mijn knipper aan naar rechts en spiegelde (gelukkig).

Vervolgens stampt hij als een idioot op het gas, komt half langszij, kijkt me aan en zet zijn knipper aan naar links en drukt me vervolgens opzij. Achter me zat een busje, dus ineens remmen kon niet. Voor hem zat een ander busje, dus hij moest remmen.

Ik zit dus opnieuw voor hem en zie ruimte tussen hem en het busje. Ik spiegel en zet opnieuw mijn knipper aan, waarop ik tot mijn verbazing zie dat hij prompt op het laatste moment het gat dicht probeert te rijden. Helaas zat ik er toen al tussen. En toen was het volgens hem mijn schuld, kwam toeterend achter mijn bumper vandaan, drukte me nog een keer bijna van de weg en reed met een dikke middelvinger door.

Weefstroken, het blijft lastig voor alfamannetjes :?
If you have a problem... if no one else can help... and if you can find them... maybe you can hire... The A- Team.
pi_157689862
Jihawti, als je nou eerst spiegelt en daarna pas je knipper aanzet, bezorg je je medeweggebruikers geen hartverzakking.
Professioneel gifmenger.
  vrijdag 20 november 2015 @ 12:21:11 #146
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_157689929
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 november 2015 12:03 schreef Jihawti het volgende:
Ik had gisteren ook zo'n figuur dat niet ingehaald wenste te worden. Probleem: we zaten op een weefstrook waarbij hij van rechts naar links moest, en ik van links naar rechts.

In eerste instantie kwam ik met 100 aan en ging hem voorbij terwijl hij iets van 80 reed. Ik zette mijn knipper aan naar rechts en spiegelde (gelukkig).

Vervolgens stampt hij als een idioot op het gas, komt half langszij, kijkt me aan en zet zijn knipper aan naar links en drukt me vervolgens opzij. Achter me zat een busje, dus ineens remmen kon niet. Voor hem zat een ander busje, dus hij moest remmen.

Ik zit dus opnieuw voor hem en zie ruimte tussen hem en het busje. Ik spiegel en zet opnieuw mijn knipper aan, waarop ik tot mijn verbazing zie dat hij prompt op het laatste moment het gat dicht probeert te rijden. Helaas zat ik er toen al tussen. En toen was het volgens hem mijn schuld, kwam toeterend achter mijn bumper vandaan, drukte me nog een keer bijna van de weg en reed met een dikke middelvinger door.

Weefstroken, het blijft lastig voor alfamannetjes :?
vanochtend had ik ook zo'n knakjosti; ritsstrook, moest heel gek doen om een vrachtwagen in te gaan halen om vervolgens achter de volgende dik in de ankers te moeten, dus ik rem en wil achter de vrachtwagen naar rechts. Rijdt die zakkenwasser die rechts achter me rijdt snel het gat (25 meter ofzo) dicht :') heb netjes doorgeremd en achter hem ingevoegd. Vervolgens voegen we in op de A2 (vanaf de A73), dan kom je op de spitsstrook terecht, dus willen de meesten meteen opschuiven naar links om ruimte te maken voor trucks die op rijstrook 2 aankomen vanaf de A2. Toen was ik stout en prakte hem naast hem, zodat hij moest wachten op 2 vrachtwagens achter me die besloten om eerst wat invoegend verkeer plus de vrachtwagens vóór ons in te halen. Wastie niet blij mee, maja, wie kaatst.. :+ O-)
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_157689951
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 november 2015 10:13 schreef Ridocar het volgende:
Ik had het gisteren weer andersom, ik werd ingehaald op het moment dat er verkeer tegemoet komt. Dan vraag je je ook af of er iemand levensmoe geworden is. Ik ga dan wel van het gas, maar ik wist zeker dat het niet goed was gegaan als ik niet had bijgeremd.
Dat had ik gisteren op de scooter. Smal fietspad, twee dames op de fiets die breed rijden (met oordopjes, bleek later) die ik wil inhalen. Maar een tehenligger, dus ik wacht effe achter de breedfietsende dames.
Gaan er twéé scooters mij en de dames inhalen. 8)7 Die tegenligger zag lijkbleek en fietste dus bijna de berm in.

Blijkbaar paste het dus wel. :+ Want er is niemand gewond geraakt.
Die twee breeduit fietsende dames hebben het volgens mij niet meegekregen, die waren te druk met hun muziek ofzo?? :? Ze weken in ieder geval geen centimeter uit.
Professioneel gifmenger.
pi_157693056
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 november 2015 12:17 schreef Buurpoes het volgende:
Jihawti, als je nou eerst spiegelt en daarna pas je knipper aanzet, bezorg je je medeweggebruikers geen hartverzakking.
Oh, ik had inderdaad moeten schrijven "spiegelde, knipper aan en spiegelde nog eens". Dus nee, het was niet dat ik eerst knipperde en dan pas keek. Bij dit soort mensen spiegel ik altijd voor en na uit ervaring :)
If you have a problem... if no one else can help... and if you can find them... maybe you can hire... The A- Team.
pi_157693144
quote:
7s.gif Op vrijdag 20 november 2015 12:21 schreef Sounddragon het volgende:

[..]
... Rijdt die zakkenwasser die rechts achter me rijdt snel het gat (25 meter ofzo) dicht :') ...
Dat dichtrijden van gaten vind ik inderdaad het meest onbegrijpelijke gedrag op de weg. Zelfs als de ander "fout" zit of dom doet geef ik m de ruimte omdat...het ongelukken voorkomt. Voor sommigen is het blijkbaar belangrijker om te "winnen" of "de baas te zijn" over een fokking stukje asfalt :P
If you have a problem... if no one else can help... and if you can find them... maybe you can hire... The A- Team.
  vrijdag 20 november 2015 @ 16:55:06 #150
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_157695842
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 november 2015 14:58 schreef Jihawti het volgende:

[..]

Dat dichtrijden van gaten vind ik inderdaad het meest onbegrijpelijke gedrag op de weg. Zelfs als de ander "fout" zit of dom doet geef ik m de ruimte omdat...het ongelukken voorkomt. Voor sommigen is het blijkbaar belangrijker om te "winnen" of "de baas te zijn" over een fokking stukje asfalt :P
mjah, tis flapdrollengedrag, maar ik maak me er niet sappel over.. Ben ik misschien 15 seconden later op plaats bestemming. Als ik haast had gehad had ik die vrachtwagen nog wel effe meegepikt, maar dat is kut, want dan zit ik in zijn remafstand te klooien, en als hij moet remmen veroorzaak ik misschien een rupseffect achter hem, en dat is gewoon onnodig. Ik heb tegenwoordig powerz zat onder de voet en dus boeit het niet echt. Voorheen deed ik het ook niet trouwens. Als je ooit vrachtwagen hebt gereden weet je waarom.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_157699959
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 november 2015 14:55 schreef Jihawti het volgende:

[..]

Oh, ik had inderdaad moeten schrijven "spiegelde, knipper aan en spiegelde nog eens". Dus nee, het was niet dat ik eerst knipperde en dan pas keek. Bij dit soort mensen spiegel ik altijd voor en na uit ervaring :)
Of je spiegelt niet en klapt hem er gewoon tussen, moet die ander masr normaal doen.
.
pi_157700183
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 november 2015 10:04 schreef Buurpoes het volgende:
Ach, ik rijd in een koekblik en sommige mensen in grotere, luxere auto's kunnen het blijkbaar niet hebben om door zo'n 'dingetje' ingehaald te worden. :+
Iets met geen levens of met kleine pikkies ofzo...
Veel mensen schommelen ook gewoon onbewust veel qua snelheid.
pi_157707974
Deze week alweer drie keer een fietser gezien op een donkere weg zonder verlichting en met donkere kleding aan. Gelukkig geen van drieën waar ik last van had of rekening mee moest houden, maar je zal ze maar tegenkomen op een kruisend fietspad. Dan schrik je je wel te pletter.
pi_157712193
Nog altijd beter dan asielzoekers (aanname) die rustig, doch geheel donker gekleed over de A2 lopen.
  zaterdag 21 november 2015 @ 11:00:25 #155
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_157712276
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 november 2015 10:52 schreef BlauweCoupe het volgende:
Nog altijd beter dan asielzoekers (aanname) die rustig, doch geheel donker gekleed over de A2 lopen.
Vluchtstrook of op de rijbanen? Dan lijken me die fietsers toch nog enger :X.
&lt;a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow"&gt;Afleidingsmanoeuvre&lt;/a&gt;
pi_157712394
quote:
2s.gif Op zaterdag 21 november 2015 11:00 schreef Falco het volgende:

[..]

Vluchtstrook of op de rijbanen? Dan lijken me die fietsers toch nog enger :X.
Vluchtstrook, dat wel. Maar je weet nooit of ze het idee krijgen om even over te steken.
Heb hiervoor dan ook maar de politie gebeld dat ze die eraf kunnen halen. Van fietsers zonder licht verwacht ik dat ze zelf weten dat ze niet gezien kunnen worden.
  zaterdag 21 november 2015 @ 15:44:20 #157
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_157716850
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 november 2015 11:53 schreef Pizza_Boom het volgende:
Wat ik ook strontvervelend vind, zijn mensen die je gaan inhalen op het moment dat de weg van 100 naar 130 gaat en jij volgens hun blijkbaar niet vlot genoeg door trekt (terwijl je al aan het versnellen bent), maar dan wel naast je blijven hangen op het moment dat jij bijna 130 rijdt.

Ik geef trouwens ook wel eens gas bij ingehaald worden, maar dat is met lui die dan ook ongeveer net zo hard als jou gaan rijden op het moment dat ze naast je zitten (terwijl ze daarvoor zaten te drukken) en ik mijzelf daardoor klem dreig te rijden. Versnelling terug, gas in en ervoor en dan weer terug laten zakken naar mijn oude snelheid.
Of je gaat naar links om een invoeger ruimte te geven en die gaat dan met precies dezelfde snelheid naast je rijden, waardoor jij niet meer naar rechts kan.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
  Moderator zaterdag 21 november 2015 @ 16:11:12 #158
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_157717356
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 november 2015 23:44 schreef deezler het volgende:
Deze week alweer drie keer een fietser gezien op een donkere weg zonder verlichting en met donkere kleding aan. Gelukkig geen van drieën waar ik last van had of rekening mee moest houden, maar je zal ze maar tegenkomen op een kruisend fietspad. Dan schrik je je wel te pletter.
Pfff, ja echt onbegrijpelijk.

Zo fietste ik zelf van de week (en ja ik heb licht op mijn fiets) op een onverlichte dijkweg.... En voor mij fietste een kerel zonder licht. Zonder dollen, ik zag die kerel pas opdoemen toen ik enkele meters van hem verwijderd was. Zwarte fiets, zwarte jas aan, geen enkele vorm van verlichting EN... hij had een klein kind in een kinderzitje achterop zitten!!! :X
Ja, echt...

Hoe freaking onverantwoord wil je zijn.
pi_157722487
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 november 2015 15:44 schreef ziggyziggyziggy het volgende:

[..]

Of je gaat naar links om een invoeger ruimte te geven en die gaat dan met precies dezelfde snelheid naast je rijden, waardoor jij niet meer naar rechts kan.
Dat kun je natuurlijk gemakkelijk oplossen.
Gewoon kiezen of je er voor of er achter wil en je gas aanpassen.
2147483647 angels can dance on the point of a needle.
Add one and they will all turn into devils.
pi_157722663
Vandaag op de A1 een lul in een grote Volvo waar ik en een paar anderen 15 km achter hebben gehangen omdat ie links bleef plakken. Gaat ie 115/120 rijden waar je 130 mag, Ga je naar rechts om hem te laten zien hoe het moet, en net als je dan denkt, dan maar rechts er voorbij, geeft ie een dot gas en gaat ie 140 rijden. En dat zo kilometers achter elkaar. Lekker links hangen en op geen enkele manier iemand erlangs willen laten.
A mind with a heart of it's own
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')