Mevrouw had al veel eerder op de rechterrijstrook moeten gaan rijden. En niet de laatste 100/150 meter pas gaan uitvoegen.quote:Op zondag 15 november 2015 19:44 schreef Fer het volgende:
Het probleem is dat ze kort achter de gele truck zit, voordat ze opzij gaat.
Wat ook super vervelend is al je bij verkeerslichten staat te wachten met 2x2 rijstroken. Na een paar honderd meter gaat de weg naar 1x1 rijstrook. Natuurlijk wil je graag met je luxe auto voor een vrachtauto rijden. Maar vaak genoeg gaan ze bij de eerste de beste afslag mogelijkheid weer afslaan.quote:Op zondag 15 november 2015 19:46 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Hey WcPot.
Begrijpelijk. Voor jullie vrachtwagenchauffeurs is het superirritant als zo'n idioot hem op het allerlaatste moment er nog voor gooit. Kan jij weer remmen (en kostbare snelheid en tijd verliezen).
Het probleem begint al als ze nog op rijstrook 1 (de meest linker) zit. Daar heeft ze al helemaal geen zicht op de uitvoegstrook (behalve als ze naar rechts door het passagiersraam kijkt) omdat er een gele vrachtwagen op rijstrook 3 rijdt. Voor die gele vrachtwagen zit waarschijnlijk nog een witte vrachtwagen. En op het moment dat ze van rijstrook 3 naar de uitvoegstrook gaat, zit ze idd veel te dicht op die gele vrachtwagen.quote:Op zondag 15 november 2015 19:44 schreef Fer het volgende:
Het probleem is dat ze kort achter de gele truck zit, voordat ze opzij gaat.
Zo! Die zat er goed op.quote:Op zondag 15 november 2015 19:32 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Deze Belgische mevrouw dacht ook nog even een paar vrachtwagen voor de afrit te kunnen inhalen:
Als je geen zicht op de uitrit of het verkeer voor de vrachtwagen hebt, dan kan het niet...Dat de knippers dan aan of uit staan is dan irrelevant.
Gelukkig kan ik bij mijn afrit beide zien... En is het een dubbele afrit (want spitsstrook), dus wat ruimte. En die knipper is wel relevant, want staat die aan, dan laat ik hem niet al wat eerder uitrollen, maar trap ik 135-140 door totdat ik bij de afrit ben, in plaats van hem terug te laten lopen tot 100 en achter de vrachtwagen te gaan hangen om daarna de afrit op te steken. Doordat hij zijn knipper niet aan heeft, weet ik dus niet dat hij er ook af gaat. Ik doe dit vaker en dan laat ik hem rustig op de afrit uitrollen en kom ik daarbij naast de vrachtwagen. Geen probleem als die op de snelweg blijft. Maar dat deed deze niet. De eerste bocht is het probleem al, ik kan er met 70 doorheen, hij met 40. Moet ik dus mijn rem gaan gebruiken.quote:Op zondag 15 november 2015 19:32 schreef Van_Poppel het volgende:
Als je geen zicht op de uitrit of het verkeer voor de vrachtwagen hebt, dan kan het niet...Dat de knippers dan aan of uit staan is dan irrelevant.
Maar die vind ik ook in de auto irritant. Net als lui die links gaan staan en niet optrekken. Punt is, ik probeer sociaal te zijn naar vrachtwagens, met ze mee te denken ("Tegemoet komende vrachtwagen met wegversmalling, maar even van het gas af.") en ik verwacht, juist van de zogeheten professionals, dat zij ook sociaal zijn naar de rest van het verkeer. Dat een vrachtwagen de boel wat meer op houdt, snap ik, kan ie niets aan doen, zul je mij niet over horen. Ik ga echter wel miepen als ik opgehouden word door een vrachtwagen waar dit niet nodig was geweest.quote:Op zondag 15 november 2015 19:53 schreef WcPot het volgende:
Wat ook super vervelend is al je bij verkeerslichten staat te wachten met 2x2 rijstroken. Na een paar honderd meter gaat de weg naar 1x1 rijstrook. Natuurlijk wil je graag met je luxe auto voor een vrachtauto rijden. Maar vaak genoeg gaan ze bij de eerste de beste afslag mogelijkheid weer afslaan.Of ze halen nog net in over het verdrijvingsvlak en blijven dan 75 km/h voor je rijden dat is ook
Dat laatste heb ik vaak op de A20. Het stukje trajectcontrole is gewoon vervelend. Niet omdat je dan 80 moet rijden, maar omdat al die automobilisten krampachtig 75 blijven rijden. En met een inhaalverbod is dat gewoon irritant.quote:Op zondag 15 november 2015 19:53 schreef WcPot het volgende:
[..]
Wat ook super vervelend is al je bij verkeerslichten staat te wachten met 2x2 rijstroken. Na een paar honderd meter gaat de weg naar 1x1 rijstrook. Natuurlijk wil je graag met je luxe auto voor een vrachtauto rijden. Maar vaak genoeg gaan ze bij de eerste de beste afslag mogelijkheid weer afslaan.Of ze halen nog net in over het verdrijvingsvlak en blijven dan 75 km/h voor je rijden dat is ook
Ik snap het. Die tellerafwijking is idd de reden van de lage snelheid. Maar het gaat mij juist om het stukje voor de trajectcontrole, waar de mensen nog eventjes mij voorbij willen rijden en net voorbij de portalen met 80 afzakken tot 75 (of nóg langzamer).quote:Op maandag 16 november 2015 10:13 schreef Pizza_Boom het volgende:
Tsja, 75 op jouw teller is bij de meeste mensen natuurlijk gewoon rond de 80 km/h. Zeg maar dezelfde oorzaak als dat de maximale snelheid voor voertuigen met aanhanger met een totaal treingewicht van <3500 kg 90 mogen op de snelweg.
Geen idee, het zal misschien te maken hebben met het type lading. Tankwagens kunnen schommelen, en dat is lastig onder controle te houden. Gewoon zand gaat niet stuk, maar blijft ook mooi liggen.quote:Op maandag 16 november 2015 12:11 schreef Fer het volgende:
Ik heb trouwens het idee dat berijders van zand en betonwagens vaak minder sociaal zijn dan die van bak en vloeistof wagens, of is dat onzin?
Deze mensen zijn zich niet bewust van het feit dat ze geen 80 rijden.quote:Op maandag 16 november 2015 14:17 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Ik snap het. Die tellerafwijking is idd de reden van de lage snelheid. Maar het gaat mij juist om het stukje voor de trajectcontrole, waar de mensen nog eventjes mij voorbij willen rijden en net voorbij de portalen met 80 afzakken tot 75 (of nóg langzamer).
En dan wordt het toch een beetje vervelend.
Omdat men in dat topic niet mijn vriendje wil zijn:quote:Op dinsdag 17 november 2015 09:48 schreef Ridocar het volgende:
Sorry, die kut was weer aan het zuigen. Geen vrienden irl, denk ik. het was idd offtopic.
Is het misschien een idee een beetje empathisch vermogen te ontwikkelen?quote:Op dinsdag 17 november 2015 10:02 schreef ambertje90 het volgende:
[..]
Omdat men in dat topic niet mijn vriendje wil zijn:
[ afbeelding ]
Ik vind het niet tijdig gebruiken van een knipperlicht bij het verlaten van de snelweg (50-100m voor begin uitvoegstrook) sowieso behoorlijk irritant, ook bij personenauto's. Dan wil je de afslag nemen, laat je je gas los om achter iemand te gaan die ruim onder de V-max rijdt (105 waar 130 ofzo), lange afrit, dus zodra de uitvoegstrook begint geef ik weer wat gas bij, en dan gaan dat soort figuren alsnog, zonder te kijken, tientallen meters na het begin van de strook en met enkel even 3-knipper of zelfs helemaal geen knipperlicht, alsnog uitvoegen, terwijl ik er al half naast zit. Echt, geef het verdomme aan, dan rij ik je met 130 nog even voorbij.quote:Op maandag 16 november 2015 01:13 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Gelukkig kan ik bij mijn afrit beide zien... En is het een dubbele afrit (want spitsstrook), dus wat ruimte. En die knipper is wel relevant, want staat die aan, dan laat ik hem niet al wat eerder uitrollen, maar trap ik 135-140 door totdat ik bij de afrit ben, in plaats van hem terug te laten lopen tot 100 en achter de vrachtwagen te gaan hangen om daarna de afrit op te steken. Doordat hij zijn knipper niet aan heeft, weet ik dus niet dat hij er ook af gaat.
Ik begrijp heel goed hoe de man in de Leon zich voelt. Hij is bang dat hij de weg kwijt raakt, en ik kan je zeggen: dat is niet prettig. Er komt een knoop in de buik, je gaat zweten, wordt gestressed, en dat veroorzaakt rijgedrag waar je vanachter je bureau geen begrip (meer) voor kunt opbrengen.quote:Op dinsdag 17 november 2015 10:33 schreef Ridocar het volgende:
Is het misschien een idee een beetje empathisch vermogen te ontwikkelen?
Amenquote:Op dinsdag 17 november 2015 11:26 schreef BigSmurf het volgende:
Ik vind het niet tijdig gebruiken van een knipperlicht bij het verlaten van de snelweg (50-100m voor begin uitvoegstrook) sowieso behoorlijk irritant, ook bij personenauto's.
ik zie het probleem niet ?quote:Op dinsdag 17 november 2015 11:28 schreef ambertje90 het volgende:
[..]
Ik begrijp heel goed hoe de man in de Leon zich voelt. Hij is bang dat hij de weg kwijt raakt, en ik kan je zeggen: dat is niet prettig. Er komt een knoop in de buik, je gaat zweten, wordt gestressed, en dat veroorzaakt rijgedrag waar je vanachter je bureau geen begrip (meer) voor kunt opbrengen.
Ik begrijp dus heel goed waarom hij een navigatiesysteem heeft aangeschaft. Dat gevoel wordt nu bijna volledig weggenomen door een stem die je precies zegt wat je moet doen. Het kan heel rustgevend zijn om orders op te volgen. Geen verantwoordelijkheid meer, oh wat een innerlijke kalmte.
Toegegeven er zijn momenten dat de bestuurder zich toch opwindt; hoe kan de navi nu zeggen dat ik hier rechtsaf moet? Die weg is opgebroken, ik moet een manier vinden om er omheen te gaan en ze blijft maar roepen dat ik moet keren. Aaaaaaahhh.
Oh gelukkig ze heeft een nieuwe route gevonden. Wat een geweldig ding! Ik geef me er helemaal aan over, dit moet elke rit mee, ik geef het een prominente plaats in de auto zodat ik altijd op dat ding kan vertrouwen en kijken. Prachtig!
Brommerrijder? Welke brommerrijder?
[ afbeelding ]
Nee, dat lijkt me sterk!quote:Op dinsdag 17 november 2015 11:50 schreef Martijn137 het volgende:
Ben er ooit eentje tegen gekomen die dat ding practisch recht voor zen neus had hangen....
Je bent er niet echt goed in hé, met dat stukje meeleven?quote:Op dinsdag 17 november 2015 13:06 schreef ambertje90 het volgende:
Ook dat past precies in mijn empathische stukje. Die nachtstand is toch weer anders dan de dagstand, andere kleuren en stukken minder fel. De angst voor het onbekende is zo groot dat je de informatie op het schermpje in hetzelfde formaat en zo helder mogelijk tot je wilt nemen. Dat je dan niet kunt zien wat er zich op de weg voor je afspeelt is minder belangrijk. En ja het gaat heel vaak goed, waardoor je in je zelfvertrouwen gesterkt wordt.
Zo, nu is de empathische bron wel weer even opgedroogd, dus zoek een ander voor deze zoetsappige touchy-feely-crap als er weer wat gedragingen van intellectueel minder bedeelden moeten worden goedgepraat.
Het ligt er bij jou alleen zo dik op, maar dat is gewoon ontwijkend gedrag.quote:
Oh, de ironie...quote:Op dinsdag 17 november 2015 14:02 schreef Teydelyk het volgende:
M'n moeder is over een bussluis gereden met de Mini. En maar zeggen dat ik zo gevaarlijk rij...
Hele rant van iemand aanhoren in de auto (ik passagierde) over dat mensen niet op de borden kijken en niet opletten om vervolgens zó met 130 op de GPS de trajectcontrole op de A2 bij Vinkenveen in te knallen en het niet doorhebben. Als er ergens duidelijk staat aangegeven dat je maar 100 mag dan is het dáár wel.quote:Op dinsdag 17 november 2015 15:38 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Oh, de ironie...![]()
Zo heb je ook altijd van die mensen die miepen nooit te hard te rijden en tegen jou lopen te zeuren dat je altijd te hard rijdt, om vervolgens zelf een prent te pakken.![]()
Iedereen doet weleens zulke dingen, heb ook weleens in de nacht op de snelweg voor langere tijd buiten de teller gereden.quote:Op dinsdag 17 november 2015 21:32 schreef Fer het volgende:
Ik vroeg mij dit nog af. Zag een tijdje terug een dikke Crafter of Master met erachter een tandemasser vol zand. Zeker weten +3500kg dus en het reed ook +125km/u. Ieder geval goed voor een bekeuring van 31-35km te hard, cat.2
Is dat geen invordering? En waarom zou je zoiets riskeren als beroepsrijder.
Waarom zag je dat remmen + afslaan niet aankomen? Frustratie omdat die zo langzaam voor je reed?quote:Op woensdag 18 november 2015 09:29 schreef dick_laurent het volgende:
Gister op weg naar huis ook zo eentje.... figuur in een peugeot'tje die allereerst 30 reed op een 50 weg![]()
Dus ik zat er al achter met zo'n gevoel van, omg.... rij alsjeblieft eens door (zat niemand voor hem ook he)
Gaat ie opeens op de rem en slaat ie af, zonder richting aan te geven of NIKS![]()
Tis dat ik er niet heel dicht op zat, maar ik moest alsnog effe snel reageren omdat ik het remmen en afslaan uiteraard niet zag aankomen...
Echt, hoe moeilijk is het om even richting aan te geven als je gaat afslaan, fakkin' pannenkoek.
Zaterdag ook, op de snelweg waar je 100 mocht, rijdt er zo'n mafkees 60 ofzo. Je schrikt je lam als je voorganger ineens naar links gaat en je die gek heel snel op je af ziet komen.quote:Op dinsdag 17 november 2015 23:52 schreef Pizza_Boom het volgende:
Rare vent in een i10 die 40 wel hard zat vond... Waar je 80 mag (en het gros ruim 100 rijdt). En dan lekker onnodig links blijven rijden... Eng hoor, donker en wind. Het was notabene droog.![]()
Tsja... dat is een aanname.... Dan zou je bijv. ook kunnen redeneren dat een opa die 80 rijdt op de snelweg aan het zoeken is naar een afslag, terwijl het vaak genoeg voorkomt dat zo'n zelfde opa gewoon die snelheid standaard rijdt omdat ie het "hard genoeg" vindt...quote:Op woensdag 18 november 2015 09:58 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]
Waarom zag je dat remmen + afslaan niet aankomen? Frustratie omdat die zo langzaam voor je reed?
In mijn ervaring is het in 90% van de gevallen dat mensen veel te langzaam rijden omdat ze niet weten waar precies die zijweg zit die ze in moeten slaan. Nee, het is niet netjes om geen richting aan te geven, maar met zulk rijgedrag kun je het zeker wel aan zien komen dat ze dat gaan doen, ook zonder richtingaanwijzer.
Op de snelweg gehad tijdje terug. Opa die 60 reed (op een 130 stuk). Zandvrachtwagen die opeens naar links vliegt, het verkeers links vol in de ankers gooiend. Het was dat die opa de afrit nam, anders had ik de politie gebeld.quote:Op woensdag 18 november 2015 10:39 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Zaterdag ook, op de snelweg waar je 100 mocht, rijdt er zo'n mafkees 60 ofzo. Je schrikt je lam als je voorganger ineens naar links gaat en je die gek heel snel op je af ziet komen.
Je maakt een inschatting op basis van normaal gedrag. Iemand die 60@130 rijdt, is geen inschatting die je normalerwijs kunt maken. Zeker niet bij een personenauto. Als je een mobiele kraan o.i.d. ziet rijden met 70, verwacht je dat min of meer. Die schaal je in als vrachtwagen.quote:Op woensdag 18 november 2015 12:59 schreef Mehari het volgende:
Ik ben het er wel mee eens dat genoemde situatie iets is wat je gewoon in kan schatten.
Anticiperen ooit van gehoord?
Zelf kan je ook eens in een situatie komen dat je niet precies weet waar je moet zijn en daarom langzamer rijd.
Ja, ik zou ook kunnen anticiperen op een meteoriet dat op de weg valt. Je verwacht het niet. Of hou jij op de snelweg standaard 70 meter afstand aan tot je voorganger?quote:Op woensdag 18 november 2015 12:59 schreef Mehari het volgende:
Ik ben het er wel mee eens dat genoemde situatie iets is wat je gewoon in kan schatten.
Anticiperen ooit van gehoord?
Dan geef ik op z'n minst richting aan en rem ik tijdig voor ik afsla.quote:Zelf kan je ook eens in een situatie komen dat je niet precies weet waar je moet zijn en daarom langzamer rijd.
Net zo min als je kunt verwachten dat een langzaamrijdende auto onaangekondigd afremt.quote:Op woensdag 18 november 2015 15:35 schreef Mehari het volgende:
Ja hoor. tuurlijk.
Een onzinnig voorbeeld natuurlijk, een meteoriet en niets te maken met anticiperen.
Zoek eens op wat dat betekent.
Dat kan wel. Maar je verwacht het niet. In mijn geval reed ik trouwens gewoon de plaatselijke maximumsnelheid van 50 achter een auto. Hoe moet ik daarop dan anticiperen toen automobilist plots vol op de rem ging staan?quote:
Ookal ben ik dat helemaal met je eens, richting aangeven was maar de helft van je verhaal. Maximumsnelheid rijden is niet verplicht. Het is een maximum, geen minimum. Als mede-weggebruiker rekening houden met voertuigen die langzamer rijden is dus ook verplicht.quote:Op woensdag 18 november 2015 16:07 schreef dick_laurent het volgende:
Euhhm, dan maar even op deze kinderachtige manier: Richting aangeven bij het afslaan is gewoon VERPLICHT. Look it up.
Sure, dat is ook zo. Maar je eraan irriteren als iemand veel te langzaam rijdt is niet verboden toch?quote:Op woensdag 18 november 2015 16:12 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]
Ookal ben ik dat helemaal met je eens, richting aangeven was maar de helft van je verhaal. Maximumsnelheid rijden is niet verplicht. Het is een maximum, geen minimum. Als mede-weggebruiker rekening houden met voertuigen die langzamer rijden is dus ook verplicht.
Denk dat daar weinig over te zeggen valt zolang 40 km/h voertuigen nog op provinciale wegen mogen rijden......quote:Op woensdag 18 november 2015 16:23 schreef dick_laurent het volgende:
dat het een gevaar is als je veel te langzaam rijdt, en je dus mede weggebruikers in gevaar brengt etc etc...maar daar ga ik me hier verder niet aan wagen)
Oneens. Van trekkers, graafmachines e.d. verwacht je dat ze niet harder dan 30-40-50 rijden (ook al mogen de meeste trekkers maar 25, ze rijden gewoon 50). Daarvoor hebben ze ook bepaalde herkenningstekens, bijvoorbeeld een afgeplatte driehoek en een zwaailamp. Van een normale personenauto verwacht je niet dat deze langzaam rijdt. En zeker geen 40 op de teller. Daarbij is het op veel enkelbaans provinciale wegen wél toegestaan landbouwvoertuigen in te halen, maar niet meer toegestaan personenvoertuigen in te halen.quote:Op woensdag 18 november 2015 17:21 schreef vannelle het volgende:
[..]
Denk dat daar weinig over te zeggen valt zolang 40 km/h voertuigen nog op provinciale wegen mogen rijden......
Ik zou er lichtelijk aggressef van worden. Met tegemoetkomend verkeer krijg je, behalve irritatie, ook heel andere dingen zoals gevaar. Bij mijn weten bestaat er jurisprudentie over een dergelijke casus met een voorval als deze. Ingehaalde die op dat moment gas aan het geven is kreeg doodslag aan zijn/haar broek. Staat leuk op je staatscv, zo'n aantekening als je een VOG aan wilt vragen.quote:Op vrijdag 20 november 2015 08:50 schreef Martijn137 het volgende:
de Droeftoeter van gisteravond in zijn Mercedes A160 (dacht ik dan, in ieder geval zeker een A klasse)
ik rij vrij pittig door op een vrij lege / rustige 80km weg, haal zo nu en dan iemand in die wat minder pittig rijdt, tot ik deze A klasse tegen kom.
deze persoon vind het nodig dan nodig om zodra ik hem ga inhalen gas bij te geven om te verhinderen dat ik hem in kan halen. tenminste, eerste keer denk ik, oh hij wilt harder, prima kruip ik er wel weer achter. gooit hij vervolgens weer het gas er af![]()
![]()
![]()
oke.... dus dan als de weg weer vrij is nog een keer proberen in te halen.... zelfde geintje![]()
![]()
![]()
![]()
val dan gewoon een eind omhoog A.U.B.![]()
het is dat de weg daar niet overzichtelijk en rustig genoeg was om hem echt lang door te trekken anders was ik er wel voor gekomen maar dan ging het wel heel erg hard... en hoe graag ik er op zon moment ook voor wil komen, mijn leven is me toch iets te lief
en terecht, een dergelijke actie kan gewoon levens gevaarlijk zijn.quote:Op vrijdag 20 november 2015 09:43 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Ik zou er lichtelijk aggressef van worden. Met tegemoetkomend verkeer krijg je, behalve irritatie, ook heel andere dingen zoals gevaar. Bij mijn weten bestaat er jurisprudentie over een dergelijke casus met een voorval als deze. Ingehaalde die op dat moment gas aan het geven is kreeg doodslag aan zijn/haar broek. Staat leuk op je staatscv, zo'n aantekening als je een VOG aan wilt vragen.
ja, ik reed al vrij pittig en het was zo rond half 11 s'avonds,en een beetje regenachtig, dus als meneer dan nog gaat liggen treiteren had ik hem wel in kunnen halen als ik meer als 150 was gaan rijden.... en daar is het stuk weg waar dit voorviel nou net niet geschikt voor, andere delen van de weg had het handig gekund.quote:Op vrijdag 20 november 2015 09:47 schreef Buurpoes het volgende:
Gas geven als je ingehaald wordt..zooo irritant.Meestal geef ik dan nog wat extra gas, om er tóch voorbij te kunnen. Verbijsterend om te zien hoe hard je soms moet gaan rijden.
Daar wordt de verkeersituatie vast ook niet veiliger van.
dat zal me dan weer aan me reet roesten wie me inhaald, als ik er geen last van heb doet iedereen maar waar die zin in heeft op de weg (redelijkerwijs natuurlijk......)quote:Op vrijdag 20 november 2015 10:04 schreef Buurpoes het volgende:
Ach, ik rijd in een koekblik en sommige mensen in grotere, luxere auto's kunnen het blijkbaar niet hebben om door zo'n 'dingetje' ingehaald te worden.
Iets met geen levens of met kleine pikkies ofzo...
Ik heb het gas toch maar losgelaten toen mij dat overkwam, toen wilde ik zelf een vent-met-blijkbaar-klein-piemeltje in een Saab inhalen voor de rijstrook ophield (van 2 rijstroken naar 1), gaat die pik omhoog gas geven. Werkelijk. Wat heb je op zo'n moment te bewijzen?quote:Op vrijdag 20 november 2015 09:47 schreef Buurpoes het volgende:
Gas geven als je ingehaald wordt..zooo irritant.Meestal geef ik dan nog wat extra gas, om er tóch voorbij te kunnen. Verbijsterend om te zien hoe hard je soms moet gaan rijden.
Daar wordt de verkeersituatie vast ook niet veiliger van.
En gisteren dus andersom, ik werd ingehaald op het moment dat er verkeer tegemoet komt. Dan vraag je je ook af of er iemand levensmoe geworden is. Ik ga dan wel van het gas, maar ik wist zeker dat het niet goed was gegaan als ik niet had bijgeremd.quote:Op vrijdag 20 november 2015 09:56 schreef Martijn137 het volgende:
[..]
en terecht, een dergelijke actie kan gewoon levens gevaarlijk zijn.
[..]
ja, ik reed al vrij pittig en het was zo rond half 11 s'avonds,en een beetje regenachtig, dus als meneer dan nog gaat liggen treiteren had ik hem wel in kunnen halen als ik meer als 150 was gaan rijden.... en daar is het stuk weg waar dit voorviel nou net niet geschikt voor, andere delen van de weg had het handig gekund.
snap alleen niet wat er dan in zon figuur door zijn hoofd gaat..."nee je mag me niet inhalen en niet zo snel rijden..
dus ik ga harder rijden zodat je me niet in kan halen "
![]()
Wat voor auto rij je in dat je een A160 er niet uit kan rijden?quote:Op vrijdag 20 november 2015 08:50 schreef Martijn137 het volgende:
de Droeftoeter van gisteravond in zijn Mercedes A160 (dacht ik dan, in ieder geval zeker een A klasse)
had hem er hendig uit kunnen rijden maar dat ga ik op het stuk waar dit zich voorviel niet doen, dan had ik ver boven de invorderings grens moeten gaan rijden, plus het overige verkeer wat het niet toeliet.quote:Op vrijdag 20 november 2015 10:40 schreef Messina het volgende:
[..]
Wat voor auto rij je in dat je een A160 er niet uit kan rijden?
Ik kan in mijn A170 het pedaal tot de bodem trappen, maar hij maakt maar mondjesmaat snelheid, zit niet echt power in dat ding
Verstandigquote:Op vrijdag 20 november 2015 10:42 schreef Martijn137 het volgende:
[..]
had hem er hendig uit kunnen rijden maar dat ga ik op het stuk waar dit zich voorviel niet doen, dan had ik ver boven de invorderings grens moeten gaan rijden, plus het overige verkeer wat het niet toeliet.
ik denk dat ik er, de 2e keer, als ik die actie had doorgezet, wel voor was gekomen, maar dat zou in mijn ogen een dusdanige actie zijn dat het echt te veel gevaar op zou leveren.
vanochtend had ik ook zo'n knakjosti; ritsstrook, moest heel gek doen om een vrachtwagen in te gaan halen om vervolgens achter de volgende dik in de ankers te moeten, dus ik rem en wil achter de vrachtwagen naar rechts. Rijdt die zakkenwasser die rechts achter me rijdt snel het gat (25 meter ofzo) dichtquote:Op vrijdag 20 november 2015 12:03 schreef Jihawti het volgende:
Ik had gisteren ook zo'n figuur dat niet ingehaald wenste te worden. Probleem: we zaten op een weefstrook waarbij hij van rechts naar links moest, en ik van links naar rechts.
In eerste instantie kwam ik met 100 aan en ging hem voorbij terwijl hij iets van 80 reed. Ik zette mijn knipper aan naar rechts en spiegelde (gelukkig).
Vervolgens stampt hij als een idioot op het gas, komt half langszij, kijkt me aan en zet zijn knipper aan naar links en drukt me vervolgens opzij. Achter me zat een busje, dus ineens remmen kon niet. Voor hem zat een ander busje, dus hij moest remmen.
Ik zit dus opnieuw voor hem en zie ruimte tussen hem en het busje. Ik spiegel en zet opnieuw mijn knipper aan, waarop ik tot mijn verbazing zie dat hij prompt op het laatste moment het gat dicht probeert te rijden. Helaas zat ik er toen al tussen. En toen was het volgens hem mijn schuld, kwam toeterend achter mijn bumper vandaan, drukte me nog een keer bijna van de weg en reed met een dikke middelvinger door.
Weefstroken, het blijft lastig voor alfamannetjes
Dat had ik gisteren op de scooter. Smal fietspad, twee dames op de fiets die breed rijden (met oordopjes, bleek later) die ik wil inhalen. Maar een tehenligger, dus ik wacht effe achter de breedfietsende dames.quote:Op vrijdag 20 november 2015 10:13 schreef Ridocar het volgende:
Ik had het gisteren weer andersom, ik werd ingehaald op het moment dat er verkeer tegemoet komt. Dan vraag je je ook af of er iemand levensmoe geworden is. Ik ga dan wel van het gas, maar ik wist zeker dat het niet goed was gegaan als ik niet had bijgeremd.
Oh, ik had inderdaad moeten schrijven "spiegelde, knipper aan en spiegelde nog eens". Dus nee, het was niet dat ik eerst knipperde en dan pas keek. Bij dit soort mensen spiegel ik altijd voor en na uit ervaringquote:Op vrijdag 20 november 2015 12:17 schreef Buurpoes het volgende:
Jihawti, als je nou eerst spiegelt en daarna pas je knipper aanzet, bezorg je je medeweggebruikers geen hartverzakking.
Dat dichtrijden van gaten vind ik inderdaad het meest onbegrijpelijke gedrag op de weg. Zelfs als de ander "fout" zit of dom doet geef ik m de ruimte omdat...het ongelukken voorkomt. Voor sommigen is het blijkbaar belangrijker om te "winnen" of "de baas te zijn" over een fokking stukje asfaltquote:Op vrijdag 20 november 2015 12:21 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
... Rijdt die zakkenwasser die rechts achter me rijdt snel het gat (25 meter ofzo) dicht...
mjah, tis flapdrollengedrag, maar ik maak me er niet sappel over.. Ben ik misschien 15 seconden later op plaats bestemming. Als ik haast had gehad had ik die vrachtwagen nog wel effe meegepikt, maar dat is kut, want dan zit ik in zijn remafstand te klooien, en als hij moet remmen veroorzaak ik misschien een rupseffect achter hem, en dat is gewoon onnodig. Ik heb tegenwoordig powerz zat onder de voet en dus boeit het niet echt. Voorheen deed ik het ook niet trouwens. Als je ooit vrachtwagen hebt gereden weet je waarom.quote:Op vrijdag 20 november 2015 14:58 schreef Jihawti het volgende:
[..]
Dat dichtrijden van gaten vind ik inderdaad het meest onbegrijpelijke gedrag op de weg. Zelfs als de ander "fout" zit of dom doet geef ik m de ruimte omdat...het ongelukken voorkomt. Voor sommigen is het blijkbaar belangrijker om te "winnen" of "de baas te zijn" over een fokking stukje asfalt
Of je spiegelt niet en klapt hem er gewoon tussen, moet die ander masr normaal doen.quote:Op vrijdag 20 november 2015 14:55 schreef Jihawti het volgende:
[..]
Oh, ik had inderdaad moeten schrijven "spiegelde, knipper aan en spiegelde nog eens". Dus nee, het was niet dat ik eerst knipperde en dan pas keek. Bij dit soort mensen spiegel ik altijd voor en na uit ervaring
Veel mensen schommelen ook gewoon onbewust veel qua snelheid.quote:Op vrijdag 20 november 2015 10:04 schreef Buurpoes het volgende:
Ach, ik rijd in een koekblik en sommige mensen in grotere, luxere auto's kunnen het blijkbaar niet hebben om door zo'n 'dingetje' ingehaald te worden.
Iets met geen levens of met kleine pikkies ofzo...
Vluchtstrook of op de rijbanen? Dan lijken me die fietsers toch nog engerquote:Op zaterdag 21 november 2015 10:52 schreef BlauweCoupe het volgende:
Nog altijd beter dan asielzoekers (aanname) die rustig, doch geheel donker gekleed over de A2 lopen.
Vluchtstrook, dat wel. Maar je weet nooit of ze het idee krijgen om even over te steken.quote:Op zaterdag 21 november 2015 11:00 schreef Falco het volgende:
[..]
Vluchtstrook of op de rijbanen? Dan lijken me die fietsers toch nog enger.
Of je gaat naar links om een invoeger ruimte te geven en die gaat dan met precies dezelfde snelheid naast je rijden, waardoor jij niet meer naar rechts kan.quote:Op vrijdag 20 november 2015 11:53 schreef Pizza_Boom het volgende:
Wat ik ook strontvervelend vind, zijn mensen die je gaan inhalen op het moment dat de weg van 100 naar 130 gaat en jij volgens hun blijkbaar niet vlot genoeg door trekt (terwijl je al aan het versnellen bent), maar dan wel naast je blijven hangen op het moment dat jij bijna 130 rijdt.
Ik geef trouwens ook wel eens gas bij ingehaald worden, maar dat is met lui die dan ook ongeveer net zo hard als jou gaan rijden op het moment dat ze naast je zitten (terwijl ze daarvoor zaten te drukken) en ik mijzelf daardoor klem dreig te rijden. Versnelling terug, gas in en ervoor en dan weer terug laten zakken naar mijn oude snelheid.
Pfff, ja echt onbegrijpelijk.quote:Op vrijdag 20 november 2015 23:44 schreef deezler het volgende:
Deze week alweer drie keer een fietser gezien op een donkere weg zonder verlichting en met donkere kleding aan. Gelukkig geen van drieën waar ik last van had of rekening mee moest houden, maar je zal ze maar tegenkomen op een kruisend fietspad. Dan schrik je je wel te pletter.
Dat kun je natuurlijk gemakkelijk oplossen.quote:Op zaterdag 21 november 2015 15:44 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Of je gaat naar links om een invoeger ruimte te geven en die gaat dan met precies dezelfde snelheid naast je rijden, waardoor jij niet meer naar rechts kan.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |