abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_157471763
Topicreeks: Irritaties op de weg

We ergeren ons nogal wat in het verkeer. Bumperklevers (voor en achter), linksplakkers, langzaamrijders, hardrijders, voorrangnemers, geen voorrangverleners, inhaalverbod negerende vrachtwagenchauffeurs, onnodig gebruik van mistlampen, dagrijverlichting bij nacht (zonder achterlichten), eigenlijk aan alles.

Steek hier je klaagzang af over ergernissen die je tegengekomen bent in het verkeer, en discussieer mee.

* Maar hou het wel gezellig aub!





Leerzame informatie

• De uitleg over rijbanen en rijstroken kort samengevat met plaatje:

Een rijstrook is onderdeel van de rijbaan.
Over een rijstrook kunnen voertuigen rijden.
Een rijbaan kan uit één, twee of zelfs meer rijstroken bestaan.

130322_50937_Rijbaan.gif
pi_157472220
Ah, tijd voor een reirritatie!
quote:
Vluchtstrook is geen rijbaan
  woensdag 11 november 2015 @ 18:12:44 #3
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_157473805
quote:
0s.gif Op woensdag 11 november 2015 16:57 schreef ambertje90 het volgende:
Ah, tijd voor een reirritatie!

[..]

Vluchtstrook is geen rijbaan
Kun je het even voorrekenen van hoeveel minuten je kwijt bent aan een vrachtwagen die een andere inhaalt met 5 km/h verschil?

Ja, inhalende vrachtwagens op de autobahn kunnen vervelend zijn, maar het tijdsverlies is minimaal imo, zeker als je daarna weer wat vlotter rijdt dan de Vmax.

Overigens heb ik met vrachtwagens eigenlijk nooit zoveel issues.
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
  woensdag 11 november 2015 @ 19:05:04 #4
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_157475050
quote:
2s.gif Op woensdag 11 november 2015 18:12 schreef Falco het volgende:

[..]

Kun je het even voorrekenen van hoeveel minuten je kwijt bent aan een vrachtwagen die een andere inhaalt met 5 km/h verschil?
Ja, daar was ik ook wel benieuwd naar. Reken eens voor, Ambertje.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
pi_157477108
5km/h? Nee, het moet natuurlijk 1km/h zijn, want dat is voor Amber een realistisch snelheidsverschil. Alle vrachtauto's die mij inhalen doen er zonder uitzondering ruim tweeënhalve minuut over om mij in te halen...
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
pi_157477348
Zo, dat was even een ruime berekening die je in de pm hebt gezet. Post 'm even hier, want erg geloofwaardig ben je niet.

Zestienhonderd seconden :')
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
  woensdag 11 november 2015 @ 20:29:07 #7
54121 JaapB
°Heel nozel??°
pi_157477366
quote:
1s.gif Op woensdag 11 november 2015 20:20 schreef Ridocar het volgende:
5km/h? Nee, het moet natuurlijk 1km/h zijn, want dat is voor Amber een realistisch snelheidsverschil. Alle vrachtauto's die mij inhalen doen er zonder uitzondering ruim tweeënhalve minuut over om mij in te halen...
En dan gaat het niet over die ene auto die achter de ene vrachtauto 150 seconden verliest, maar het gaat over 30 auto's die daar die tijd verliezen.
En dat per uur door het hele land tienduizenden keren is wel heel veel verloren tijd (en ook brandstof) per uur door inhalende vrachtauto's tijdens de spits.
Waar zouden we zijn zonder de "on"
pi_157477888
quote:
6s.gif Op woensdag 11 november 2015 20:29 schreef JaapB het volgende:

[..]

En dan gaat het niet over die ene auto die achter de ene vrachtauto 150 seconden verliest, maar het gaat over 30 auto's die daar die tijd verliezen.
En dat per uur door het hele land tienduizenden keren is wel heel veel verloren tijd (en ook brandstof) per uur door inhalende vrachtauto's tijdens de spits.
En dat allemaal omdat ik geen 78 wil rijden? Uhu...
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
pi_157477949
quote:
2s.gif Op woensdag 11 november 2015 18:12 schreef Falco het volgende:

Kun je het even voorrekenen van hoeveel minuten je kwijt bent aan een vrachtwagen die een andere inhaalt met 5 km/h verschil?

5km/h is een flink verschil. Het ging om kleine verschillen

Maar goed:
Zo compact mogelijk

U0=80 # snelheid van de voorste vrachtwagen (km/h)
U1=81 # snelheid van de inhaler (km/h)
U2=130 # snelheid van de auto's (km/h)
DT=3 # afstand die de auto's houden ten opzichte van elkaar bij snelheid U2 (s)
L=45 # lengte van de inhaal actie, twee maal de vrachtwagenlengte + 2 keer de ruimte voor het naar links en rechts gaan (m)
x = # snelheid waarnaar de ingehaalde truck terugvalt

T(x)=3.6*L/(U1-x) # tijd nodig voor de inhaal actie
N(x) = T(x)/DT # aantal autos dat wordt vertraagd van U2 naar U1 (aangenomen dat de file direct verdwenen is na de inhaalactie, dus onderschatting)
VA(x) = T(x)/2*N(x)*(U2-U1)/(U2) # vertraging personenautos (gemiddelde vertraging is halve inhaaltijd )
VV(x)=T(x)*(1-x/U0) # vertraging ingehaalde vrachtwagen

geeft 1600 seconden vertraging voor de automobilisten als de ingehaalde 80 blijft rijden.
en 200 seconden als hij even afzakt naar 78km/h, en daarmee verliest hij 1,3 seconde.
pi_157477978
quote:
1s.gif Op woensdag 11 november 2015 20:28 schreef Ridocar het volgende:
Zo, dat was even een ruime berekening die je in de pm hebt gezet. Post 'm even hier, want erg geloofwaardig ben je niet.

Ruime berekening! Ha! Nou probeer een wiskundig gaten te schieten in mijn geloofwaardigheid.
pi_157478350
quote:
0s.gif Op woensdag 11 november 2015 20:48 schreef ambertje90 het volgende:

[..]

5km/h is een flink verschil. Het ging om kleine verschillen
Zoals ik al zei, natuurlijk moest je 80 en 81 in je berekening stoppen, want anders klopte je theorie niet meer.

Ik rij idd 80, maar dat andere auto's 81 rijden is gewoon bullshit. dat snelheidsverschil is 99 van de honderd keer een stuk hoger, omdat de meeste vrachtauto's begrensd zijn op minstens 85 (een heel enkele keer 83 of 84, maar dat zijn werkgevers die alleen met hun portemonnee denken). Bovendien rij ik 's nachts, en op snelwegen met hoofdzakelijk drie rijstroken. Dat jij uit gaat van een constante stroom auto's dat 130km/h rijdt op de linker rijstrook van een snelweg met twee rijstroken is sowieso ongeloofwaardig. Net als het feit dat je de verloren seconden per auto gewoon bij elkaar optelt. Daarnaast kan ik mij niet voorstellen dat een vrachtauto op zo'n moment in gaat halen (met 81)

Leuke rekensom, maar je staat zo ver van de realiteit. Verkeer laat zich niet vangen in formules.

Ha!

[ Bericht 3% gewijzigd door Ridocar op 11-11-2015 21:50:05 ]
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
pi_157482382
Inhalende vrachtwagens is nu net een van die dingen waar ik me nooit druk om maak.
Ja het zorgt voor vertraging. Maar ik kan me ook weer heel goed voorstellen hoe vervelend het is om constant achter een tragere collega vrachtwagen te moeten blijven hangen.
Bovendien houden de meeste chauffeurs zich wel aan het inhaalverbod in de spits.
Veel vervelender vind ik de personenauto's die wel harder kunnen maar toch inhalen met een niet of nauwelijks waarneembaar snelheidsverschil. Terwijl die wel makkelijk even gas bij kunnen geven, inhalen en weer naar rechts. Of blijf sowieso rechts rijden dan.
  FOK!fotograaf donderdag 12 november 2015 @ 00:03:37 #13
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_157483561
Over inhalende vrachtwagens gesproken, ik zat vandaag 2,5 km achter inhalende vrachtwagens. En na die 2,5 km was de ene nog niet ingehaald, maar liep het verkeer vast waardoor de ander uiteindelijk toch er voorbij kon. Hij was pas halverwege ofzo. En dat ik achterop liep reden ze al deels naast elkaar en zaten er al 2 andere automobilisten achter.
Ik vroeg mij op gegeven moment af of ze niet gewoon aan het praten waren ofzo, zo lang leken ze naast elkaar te blijven hangen.
quote:
0s.gif Op woensdag 11 november 2015 23:14 schreef deezler het volgende:
Veel vervelender vind ik de personenauto's die wel harder kunnen maar toch inhalen met een niet of nauwelijks waarneembaar snelheidsverschil. Terwijl die wel makkelijk even gas bij kunnen geven, inhalen en weer naar rechts. Of blijf sowieso rechts rijden dan.
Totdat jij ze wil inhalen, dan kunnen ze opeens wel het gas vinden.
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
pi_157485047
quote:
1s.gif Op woensdag 11 november 2015 21:02 schreef Ridocar het volgende:
Zoals ik al zei, natuurlijk moest je 80 en 81 in je berekening stoppen, want anders klopte je theorie niet meer.

Het mooie ervan is dat je ook 86 en 87 kunt gebruiken. Probeer het eens.

quote:
1s.gif Op woensdag 11 november 2015 21:02 schreef Ridocar het volgende:

Leuke rekensom, maar je staat zo ver van de realiteit. Verkeer laat zich niet vangen in formules.
Mja, als je meer met formules gehad had was je geen trucker geworden natuurlijk.
pi_157485050
quote:
0s.gif Op donderdag 12 november 2015 05:26 schreef ambertje90 het volgende:

[..]

Het mooie ervan is dat je ook 86 en 87 kunt gebruiken. Probeer het eens.

[..]
Ik had nog meer opmerkingen in mijn post over je formules, die vergeet je voor het gemak maar even?
quote:
Mja, als je meer met formules gehad had was je geen trucker geworden natuurlijk.
Probeer je een verband te leggen tussen mijn beroep en intelligentie?
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
pi_157485067
Nee, met je beroepskeuze natuurlijk.

Als je het niet eens bent met de parameters dan kan je ze wijzigen. een intensiteit van 600 op een tweestrookssnelweg is helemaal niet zo gek hoor (vandaar DT =3)

quote:
1s.gif Op woensdag 11 november 2015 21:02 schreef Ridocar het volgende:
Net als het feit dat je de verloren seconden per auto gewoon bij elkaar optelt.
Ja, natuurlijk. Als je 10 automobilisten allemaal 30 seconden vertraging bezorgt is dat 5 minuten in totaal.
pi_157485085
quote:
0s.gif Op donderdag 12 november 2015 06:14 schreef ambertje90 het volgende:
Nee, met je beroepskeuze natuurlijk.
Zo jammer. En er gewoon van overtuigd zijn. Ik ga het niet eens uitleggen.
quote:
Als je het niet eens bent met de parameters dan kan je ze wijzigen. een intensiteit van 600 op een tweestrookssnelweg is helemaal niet zo gek hoor (vandaar DT =3)
Want alle snelwegen hebben twee rijstroken en zitten 24/7 stampvol personenauto's.
quote:
[..]

Ja, natuurlijk. Als je 10 automobilisten allemaal 30 seconden vertraging bezorgt is dat 5 minuten in totaal.
Per auto, schat. Niet optellen wanneer het je uitkomt. Of bestuur je ze allemaal tegelijk?

Maar je probeert nog steeds iets dynamisch met ontelbare variaties in een formule te vatten, en dan nog eentje waarbij de uitkomst voor jou gewenst is. Maakt niet uit, je zet alleen jezelf voor schut. Voor mij dan, ik kan niet spreken voor andere users.
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
pi_157485130
quote:
1s.gif Op donderdag 12 november 2015 06:31 schreef Ridocar het volgende:
Want alle snelwegen hebben twee rijstroken en zitten 24/7 stampvol personenauto's.
Nee, maar 300 voertuigen per strook per uur is serieus laag. Dat is ongeveer de bezetting tussen 23:00 en 24:00 op de tweestrooks A15. Tussen 20:00 en 21:00 is het al twee keer zo hoog.

quote:
1s.gif Op donderdag 12 november 2015 06:31 schreef Ridocar het volgende:
Per auto, schat. Niet optellen wanneer het je uitkomt. Of bestuur je ze allemaal tegelijk?
Ja per auto, maar ze hebben die allemaal. Wat jij nu zegt is dat het even "erg" is als je 1 persoon een minuut vertraging geeft , als dat je er 1000 een minuut geeft.
Ik vind dat vreemd. Als je meer mensen lastig valt met dezelfde vertraging is dat erger. En ja dat is lineair, dus gewoon optellen.
quote:
1s.gif Op donderdag 12 november 2015 06:31 schreef Ridocar het volgende:

Maar je probeert nog steeds iets dynamisch met ontelbare variaties in een formule te vatten
Ja, dit is de nulde orde benadering. Voor dynamische fileproblemen kunnen we ook de burgersvergelijking oplossen, maar ik denk dat dat een beetje teveel gevraagd is van het publiek.
pi_157485194
Even terug naar de basis, je begrijpt nu wel dat je je krampachtig vasthoudt aan een rekensommetje dat moet bewijzen dat ik een egoist ben als ik gewoon door blijf rijden? Denk je werkelijk dat ik bij iedere situatie een schetsje maak, formules begin te krabbelen en de uitkomst laat bepalen wat ik zou moeten doen? (Het antwoord zal waarschijnlijk iets zijn als "Natuurlijk niet, daar ben je te dom voor" of iets in die strekking) Ik bepaal gewoon wat mij op dat moment het beste lijkt. Dat klinkt egoistisch, maar mijn keuze hangt af van veel meer factoren dan jij in een formule kan proppen, daar spelen ook dingen als empathie mee. (probeer dat maar eens in je sommetjes te stoppen) Ik geef ruimte aan anderen als het nodig is, maar ik pak ook ruimte om te voorkomen dat ik een afslag niet haal, om maar iets te noemen. Dat jij het niet eens bent met mijn keuze om de cruise control erop te laten staan als ik word ingehaald kan ik niet helpen, dat is jouw frustratie. Als ik maar weet dat ik de juiste keuzes maak.

Overigens denk ik dat je hier verkeerd zit. Als je vindt dat je teveel vraagt van dit publiek zal er vast wel een forum voor hoger opgeleiden zijn. Kun je daar de hele dag hogere wiskunde bedrijven met andere wereldvreemde intelligente mensen.
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
pi_157485246
Duidelijk.

Ik wilde je, na je opmerking over egoisme, gewoon even duidelijk maken dat als jij 1 seconde inlevert door even van het gas te gaan, je de totale vertraging ordes van grootte kan beperken.
pi_157485485
quote:
6s.gif Op woensdag 11 november 2015 20:29 schreef JaapB het volgende:

[..]

En dan gaat het niet over die ene auto die achter de ene vrachtauto 150 seconden verliest, maar het gaat over 30 auto's die daar die tijd verliezen.
En dat per uur door het hele land tienduizenden keren is wel heel veel verloren tijd (en ook brandstof) per uur door inhalende vrachtauto's tijdens de spits.
De meeste auto's rijden zuiniger bij 80 dan bij 120, dus dat stukje van verloren brandstof lijkt me niet relevant.
pi_157485506
quote:
0s.gif Op donderdag 12 november 2015 07:33 schreef ambertje90 het volgende:
Duidelijk.

Ik wilde je, na je opmerking over egoisme, gewoon even duidelijk maken dat als jij 1 seconde inlevert door even van het gas te gaan, je de totale vertraging ordes van grootte kan beperken.
Maar als Ridocar wordt ingehaald door iemand die 85 rijdt, is de vertraging al verwaarloosbaar. Dat kun je namelijk ook in die formules invullen.
  donderdag 12 november 2015 @ 08:44:09 #23
120887 padlarf
dagdag33 achtig
pi_157485811
Ik vind inhalende vrachtwagens ook irritant, maar snap waarom ze het doen. Helaas maak ik het ook vaak mee om 0830 op de A59, en laat ik mij weleens een vloek ontvallen.
Ok stelletje hokboeren
pi_157485849
Wat een kuttopic is dit geworden. Toedels.
Tap tap tap
pi_157486041
quote:
0s.gif Op donderdag 12 november 2015 08:10 schreef Light het volgende:
Maar als Ridocar wordt ingehaald door iemand die 85 rijdt, is de vertraging al verwaarloosbaar. Dat kun je namelijk ook in die formules invullen.
Klopt. had ik al gezegd dat een snelheidsverschil van 5km/h een flink verschil is? Anders doe ik dat nog eens hoor.

Vrachtwagens die 80 rijden zijn ook niet het probleem, dat stond nu even in het rekenvoorbeeld omdat dat nog een legale snelheid is. De inhaler zal dan inderdaad niet met 81 langs komen. Probleem wordt het pas als de ingehaalde net onder de begrenzer van de inhaler blijft doorrijden. Dan kan het lang duren.
pi_157486135
quote:
0s.gif Op donderdag 12 november 2015 09:03 schreef ambertje90 het volgende:

[..]

Anders doe ik dat nog eens hoor.
Doe maar niet.
Pay close attention or else you'll miss what's happening
pi_157487666
quote:
0s.gif Op donderdag 12 november 2015 07:33 schreef ambertje90 het volgende:
Duidelijk.

Ik wilde je, na je opmerking over egoisme, gewoon even duidelijk maken dat als jij 1 seconde inlevert door even van het gas te gaan, je de totale vertraging ordes van grootte kan beperken.
Dat is jouw opvatting. Ik wilde alleen duidelijk hebben dat er veel meer factoren meespelen om wat dan ook te beslissen.
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
pi_157487986
Zo zijn er ook mensen die voor zichzelf kunnen rationaliseren dat ze hun personenautootje voor een vrachtwagen proppen.
pi_157488059
Is de topicpointer niet meer duidelijk voor iedereen?
Anders gaat deze reeks gewoon weer een tijdje op slot hoor. Ik mis er namelijk helemaal niks aan.
pi_157488968
SUV's met verkeerd afgestelde verlichting die je vol verblinden van voor en achter ;(
/A/non's with his waifu, all's right in the world.
pi_157488985
quote:
0s.gif Op donderdag 12 november 2015 11:48 schreef De_Dakgoot het volgende:
SUV's met verkeerd afgestelde verlichting die je vol verblinden van voor en achter ;(
Zo had ik laatst ook een oud golfje met (ik ga er vanuit achteraf ingebouwde) xenon.
Die was irritant.. Ik ben extra langzamer gaan rijden zodat ie inhaalde.
pi_157489055
Eerlijk gezegd vind ik het maar een rare discussie. Dit kun je dan ook doortrekken, dat als mensen thuisblijven ipv op pad gaan om zoiets als een fokstok te gaan halen, er nog meer plek is op de weg.

Als ik een karrtje trek, stel ik mijn cc in op 88-90 GPS. Dan kan ik best soms even wachten met inhalen, maar helemaal voorkomen dat iemand moet wachten achter mij kan (of wil) ik ook niet.

Dan is het aan onze regering om er een strook naar te leggen. Helaas.

Sowieso is het overdreven, om van iemand die al 80 rijdt, nog maar even te verwachten dat ie af en toe nog langzamer gaat raden.
.
  FOK!fotograaf donderdag 12 november 2015 @ 14:03:22 #33
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_157491285
quote:
1s.gif Op donderdag 12 november 2015 11:53 schreef Fer het volgende:
Sowieso is het overdreven, om van iemand die al 80 rijdt, nog maar even te verwachten dat ie af en toe nog langzamer gaat raden.
Volgens mij was het punt niet zo zeer bij 80, maar vooral 2 vrachtwagens die hun begrenzer 1 km van elkaar hebben liggen. Zoals ik dus gister tegen kwam, aansluiten bij een inhalende vrachtwagen en na 2 km is ie net halverwege (en was al bezig met inhalen toen ik aan sloot). Als daar de ingehaalde een seconde van zijn gas gaat of des noods de cruise control iets lager neer zet, dan is die inhaalactie zo voorbij. Nu liepen we in de file, maar ik was niet verbaasd geweest als deze inhaalactie een km of 8-9 geduurd had.
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
  donderdag 12 november 2015 @ 17:43:40 #34
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_157495311
quote:
0s.gif Op donderdag 12 november 2015 14:03 schreef Pizza_Boom het volgende:

[..]

Volgens mij was het punt niet zo zeer bij 80, maar vooral 2 vrachtwagens die hun begrenzer 1 km van elkaar hebben liggen. Zoals ik dus gister tegen kwam, aansluiten bij een inhalende vrachtwagen en na 2 km is ie net halverwege (en was al bezig met inhalen toen ik aan sloot). Als daar de ingehaalde een seconde van zijn gas gaat of des noods de cruise control iets lager neer zet, dan is die inhaalactie zo voorbij. Nu liepen we in de file, maar ik was niet verbaasd geweest als deze inhaalactie een km of 8-9 geduurd had.
Dit overkomt mij echt zelden. Na zo'n vrachtwagen-haalt-vrachtwagen-inhaalactie is de snelweg overigens wel vaak lekker leeg waardoor je weer eventueel tijdsverlies kunt inhalen. Zoals eerder gezegd ondervind ik maar weinig last van hen :).
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_157496296
Irriteer me meer aan die mensen die vlak voor mijn bromscooter de weg oprijden zodat ik vol in de ankers moet en dan met 30-35 voor me blijven hangen. Kom op zeg! Dat ik moet remmen omdat je met je auto niet achter mij de weg op wil rijden is al irritant, maar dan ook nog eens niet optrekken naar 50 slaat helemaal nergens op.
Quid enim potest esse securus, ut difficile?
pi_157497821
quote:
0s.gif Op donderdag 12 november 2015 18:29 schreef BMWK111RS het volgende:
Irriteer me meer aan die mensen die vlak voor mijn bromscooter de weg oprijden zodat ik vol in de ankers moet en dan met 30-35 voor me blijven hangen. Kom op zeg! Dat ik moet remmen omdat je met je auto niet achter mij de weg op wil rijden is al irritant, maar dan ook nog eens niet optrekken naar 50 slaat helemaal nergens op.
Soms is er een reden om 30-35 te rijden.
.
pi_157498509
quote:
1s.gif Op donderdag 12 november 2015 19:37 schreef Fer het volgende:

[..]

Soms is er een reden om 30-35 te rijden.
Mag je jezelf er nog steeds aan irriteren.
  FOK!fotograaf donderdag 12 november 2015 @ 20:15:20 #38
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_157498806
quote:
2s.gif Op donderdag 12 november 2015 17:43 schreef Falco het volgende:
Dit overkomt mij echt zelden. Na zo'n vrachtwagen-haalt-vrachtwagen-inhaalactie is de snelweg overigens wel vaak lekker leeg waardoor je weer eventueel tijdsverlies kunt inhalen. Zoals eerder gezegd ondervind ik maar weinig last van hen :).
Dat zei ik in het vorige deel ook al. Ik heb niet zoveel problemen met inhalende vrachtwagens mits ik er niet voor hoef te remmen en er als eerste achter zit. Kan daarna het gas er ten minste op. >:)
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
pi_157499720
quote:
0s.gif Op donderdag 12 november 2015 20:02 schreef Anne het volgende:

[..]

Mag je jezelf er nog steeds aan irriteren.
Dan zou het weleens kunnen zijn, dat je de reden op dat moment over het hoofd ziet.
.
pi_157503803
quote:
0s.gif Op donderdag 12 november 2015 20:02 schreef Anne het volgende:

[..]

Mag je jezelf er nog steeds aan irriteren.
ergeren
  Spellchecker vrijdag 13 november 2015 @ 02:12:36 #41
41063 crew  NoBody122
Taalnationalist
pi_157505793
De A1 tussen Amersfoort en Amsterdam is ook nog altijd klachtwaardig... Daar sta je in een nacht van zaterdag op zondag om 1:00 gewoon nóg in de file :')
Tevens -purist.
pi_157506262
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 november 2015 02:12 schreef NoBody122 het volgende:
De A1 tussen Amersfoort en Amsterdam is ook nog altijd klachtwaardig... Daar sta je in een nacht van zaterdag op zondag om 1:00 gewoon nóg in de file :')
Overdag ook, 7 dagen in de week. Vooral in de weekenden. En in de vakantieperiode, Hilversum - Amersfoort dan vooral. En zelfs as het geen file is, kun je nog niet doorstampen.
.
pi_157506810
Mensen die weigeren de spitsstrook te gebruiken, maar je wel bijna van de weg duwen als jij er wel op rijdt en de spitsstrook overgaat in een afslag.
FOK! verstandig, lees een P.I.
pi_157514038
quote:
1s.gif Op donderdag 12 november 2015 19:37 schreef Fer het volgende:

[..]

Soms is er een reden om 30-35 te rijden.
Heb je gelijk in, maar in dit geval betrof het een rechte (voorrangs)weg, waarvan ik van achter de langzaam rijdende auto kon zien dat de weg geheel vrij was.
Quid enim potest esse securus, ut difficile?
pi_157514238
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 november 2015 07:17 schreef Fer het volgende:

[..]

Overdag ook, 7 dagen in de week. Vooral in de weekenden. En in de vakantieperiode, Hilversum - Amersfoort dan vooral. En zelfs as het geen file is, kun je nog niet doorstampen.
Leuk om te zien ook dat het op dat nieuwe driebaans-stuk vanaf/bij Amersfoort-Noord ineens een stuk beter gaat.

Ik sta door de week tweemaal daags in de file op het stukje Bussum-Amersfoort dus ik heb heel wat tijd gehad om me op te vreten over het feit waarom de snelweg van en naar onze hoofdstad enkel tweebaans is :') :D (nou ja, tot/van Muiden is het driebaans, maar die bottleneck daar elimineert dat voordeel weer)
pi_157514243
Was het zo'n zelfrijdende auto toevallig? :D

Zelfrijdende auto Google staande gehouden voor te langzaam rijden
en van Googles zelfrijdende auto's is in Californië staande gehouden omdat de auto te langzaam reed.
De politie was niet gewend aan de voertuigen, en wilde van de inzittende weten waarom de auto zo langzaam reed, zo vertelt Zandr Milewski, die foto's maakte en achteraf met de inzittende sprak.

http://www.nu.nl/gadgets/(...)langzaam-rijden.html
  vrijdag 13 november 2015 @ 17:04:45 #47
195276 S95Sedan
No, not really...
pi_157516470
Goh je kan wel merken dat het vrijdag de 13e is.

Vrachtwagens die je van de weg af drukken ^O^
Randdebielen.
pi_157516886
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 november 2015 17:04 schreef S95Sedan het volgende:
Goh je kan wel merken dat het vrijdag de 13e is.

Vrachtwagens die je van de weg af drukken ^O^
Randdebielen.
Zit daar een verhaal aan vast of blijft het bij deze opmerking?
  vrijdag 13 november 2015 @ 17:47:33 #49
195276 S95Sedan
No, not really...
pi_157517180
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 november 2015 17:29 schreef vannelle het volgende:

[..]

Zit daar een verhaal aan vast of blijft het bij deze opmerking?
Niet echt nee.

Ben hem voorbij gegaan bij opdraaien van de snelweg, N246, vervolgens worden het werkzaamheden, 70 en alles op de linker baan. Auto achter mij geeft ruimte zodat hij ertussen kon maar hij moest en zou perse op de plek waar ik zat terwijl hij met 100 rechts voorbij komt zetten.

Verder valt er weinig over te zeggen behalve dat het gewoon een randdebiel is. :')
pi_157517762
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 november 2015 17:47 schreef S95Sedan het volgende:

[..]

Niet echt nee.

Ben hem voorbij gegaan bij opdraaien van de snelweg, N246, vervolgens worden het werkzaamheden, 70 en alles op de linker baan. Auto achter mij geeft ruimte zodat hij ertussen kon maar hij moest en zou perse op de plek waar ik zat terwijl hij met 100 rechts voorbij komt zetten.

Verder valt er weinig over te zeggen behalve dat het gewoon een randdebiel is. :')
Ik geloof nooit dat hij 100 reed, technisch onmogelijk.
En misschien reed je wel in zijn dode hoek?
pi_157518579
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 november 2015 17:47 schreef S95Sedan het volgende:

[..]

Niet echt nee.

Ben hem voorbij gegaan bij opdraaien van de snelweg, N246, vervolgens worden het werkzaamheden, 70 en alles op de linker baan. Auto achter mij geeft ruimte zodat hij ertussen kon maar hij moest en zou perse op de plek waar ik zat terwijl hij met 100 rechts voorbij komt zetten.

Verder valt er weinig over te zeggen behalve dat het gewoon een randdebiel is. :')
Was er voor jouw wel ruimte? Misschien had ie geen zin om met 70 achter jouw te blijven hangen.
.
pi_157518805
Ik reed achter een vrachtwagen de oprit van een snelweg op.
aangezien de vrachtwagen niet snel genoeg vaart kon maken reden we met 60 kilometer per uur op de oprit. achter mij zat een auto.
ik bleef achter de vrachtwagen vaart maken toen de auto achter mij de snelweg al op ging en vervolgens links van mij ging rijden zodat ik geen kant meer op kon.
via een stuk vluchtstrook en een hoop getoeter kon ik hem er uiteindelijk tussen proppen.
home is where doghair sticks to anything but the dog!
  vrijdag 13 november 2015 @ 19:06:02 #53
195276 S95Sedan
No, not really...
pi_157518812
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 november 2015 18:54 schreef Fer het volgende:

[..]

Was er voor jouw wel ruimte? Misschien had ie geen zin om met 70 achter jouw te blijven hangen.
Nope, ik stond/reed +- 10-20m voor zo'n pijlwagen die ze op de weg zetten, voor mij zat een bmw en daarvoor ook een auto.

Hij kwam recht voorbij zetten trouwens met een verschil van 30-40km/h. Autos die ik eerder voorbij was gegaan daar (want ging van 100 > 70 en van 2 > 1 baan) zaten achter mij, auto achter mij hield ook ruimte voor hem.
pi_157518877
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 november 2015 19:05 schreef winterstorm666 het volgende:
Ik reed achter een vrachtwagen de oprit van een snelweg op.
aangezien de vrachtwagen niet snel genoeg vaart kon maken reden we met 60 kilometer per uur op de oprit. achter mij zat een auto.
ik bleef achter de vrachtwagen vaart maken toen de auto achter mij de snelweg al op ging en vervolgens links van mij ging rijden zodat ik geen kant meer op kon.
via een stuk vluchtstrook en een hoop getoeter kon ik hem er uiteindelijk tussen proppen.
Waarom ging jij niet naar links dan? Reed die ander over doorgetrokken strepen?
.
pi_157518903
omdat er verkeer op de snelweg al aankwam en ik met 60 kilometer per uur niet iemand achterop wil hebben. maar meneer vond dat wel kunnen.
home is where doghair sticks to anything but the dog!
pi_157519364
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 november 2015 19:11 schreef winterstorm666 het volgende:
omdat er verkeer op de snelweg al aankwam en ik met 60 kilometer per uur niet iemand achterop wil hebben. maar meneer vond dat wel kunnen.
fok die achterliggers, ze kunnen toch niet door de vrachtwagen.
.
pi_157519388
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 november 2015 19:06 schreef S95Sedan het volgende:

[..]

Nope, ik stond/reed +- 10-20m voor zo'n pijlwagen die ze op de weg zetten, voor mij zat een bmw en daarvoor ook een auto.

Hij kwam recht voorbij zetten trouwens met een verschil van 30-40km/h. Autos die ik eerder voorbij was gegaan daar (want ging van 100 > 70 en van 2 > 1 baan) zaten achter mij, auto achter mij hield ook ruimte voor hem.
Je houdt vast aan het feit dat hij 100/110 reed?
Was het wel een vrachtwagen of was het een busje met een laadbak?
Niet dat het netjes van hem/haar was maar ik heb het verhaal graag compleet.
pi_157519415
En dat op 10 meter van een pijlwagen af rijden snap ik trouwens ook niet.
pi_157519455
Ja je weet toch, een 50 tonner die met 110 op 10 meter voor de pijlwagen rijdt. Waarschijnlijk voelde hij die schuine riggels niet opmde rijstrook.
.
pi_157519508
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 november 2015 19:34 schreef Fer het volgende:
Ja je weet toch, een 50 tonner die met 110 op 10 meter voor de pijlwagen rijdt. Waarschijnlijk voelde hij die schuine riggels niet opmde rijstrook.
Luchtvering is idd érg comfortabel!
pi_157520334
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 november 2015 19:36 schreef vannelle het volgende:

[..]

Luchtvering is idd érg comfortabel!
Waarom heet het dan Solid as a rock? Staat op die spatlappen.
.
pi_157521467
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 november 2015 20:09 schreef Fer het volgende:

[..]

Waarom heet het dan Solid as a rock? Staat op die spatlappen.
Probeer maar eens een rots terug te duwen als je links rijdt en die rots wil met 30/40 km/h snelheidsverschil (wtf is dan eigenlijk het probleem?) jouw kant op.
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 13 november 2015 @ 20:56:49 #63
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_157521952
Mensen die niet normaal een rotonde over kunnen }:|

Eerst langzaam het tempo verlagen tot 30km (buiten de bk), dan helemaal tot stilstand komen voor de rotonde terwijl er geen hond aankomt en met 5km de rotonde over... Gelukkig was de volgende rotonde wel 2-baaans.

Dat dat soort mensen ooit hun rijbewijs hebben kunnen krijgen, verbaas me er zo over :')
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_157522704
De rotondes hier zijn nogal kegelvormig. Het midden is veel hoger en loopt dan af naar de randen. Dus vaak ga ik er ook niet hard overheen, geen zin om uit mijn stoel te vallen.

Rij vaak wel in een vloeiende beweging erop.
.
pi_157523024
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 november 2015 20:56 schreef Nattekat het volgende:
Mensen die niet normaal een rotonde over kunnen }:|

Eerst langzaam het tempo verlagen tot 30km (buiten de bk), dan helemaal tot stilstand komen voor de rotonde terwijl er geen hond aankomt en met 5km de rotonde over... Gelukkig was de volgende rotonde wel 2-baaans.

Dat dat soort mensen ooit hun rijbewijs hebben kunnen krijgen, verbaas me er zo over :')
Dat zijn dus de mensen die niet vooruit kijken, ze gaan pas kijken als ze ter plekke zijn.
En daarna idd overdreven voorzichtig verder en ondertussen maar trots verkondigen dat ze al weet ik hoe lang schadevrij rijden....
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 13 november 2015 @ 22:06:28 #66
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_157525062
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 november 2015 21:13 schreef Fer het volgende:
De rotondes hier zijn nogal kegelvormig. Het midden is veel hoger en loopt dan af naar de randen. Dus vaak ga ik er ook niet hard overheen, geen zin om uit mijn stoel te vallen.

Rij vaak wel in een vloeiende beweging erop.
Hier zijn ze gewoon vlak, daar zal het wel niet aan gelegen hebben.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_157529878
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 november 2015 19:31 schreef vannelle het volgende:

[..]

Je houdt vast aan het feit dat hij 100/110 reed?
Was het wel een vrachtwagen of was het een busje met een laadbak?
Niet dat het netjes van hem/haar was maar ik heb het verhaal graag compleet.
Vrachtwagens kunnen prima harder dan 100 hoor.
pi_157534524
Mensen die midden op het fietspad staan de praten met een groepje, waarvan nota bene geen een een fiets vast heeft :')

Kwam ik aanfietsen, ik bel. Niks.. Nog een paar keer bellen, rennen/springem ze opeens heel snel opzij omdat ik toch wel dichtbij kom... Gaat er een vol op zn bek omdat die over de stoeprand struikelde _O_
pi_157535822
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 november 2015 23:41 schreef jatochneetoch het volgende:

[..]

Vrachtwagens kunnen prima harder dan 100 hoor.
Als ze niet begrenst zijn wel ja.
Ik heb vroeger vol geladen ook wel 130 km/h gereden maar tegenwoordig zijn ze dus wel begrenst.
Er van uit gaande dat de vrachtwagens hiero aan de technische eisen voldoen is >100 onmogelijk.
  FOK!fotograaf zaterdag 14 november 2015 @ 21:35:30 #70
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_157554878
Vrachtwagens die zonder richting aan te geven de invoeger op gaan. Of met pas heel laat richting aangeven. Ik duik juist achter de vrachtwagen omdat ik hem voor niet wil afsnijden, maar weet ik dat hij daar ook af moet, dan trap ik hem ervoor. Scheelt een hoop tijd op die binnendoor weggetjes.
Mensen op de snelweg die met 70 van de rechter naar de linker rijstrook komen terwijl ik er bijna naast rijdt. En gewoon doodleuk doorsturen terwijl ik vol in de toeter hang. Denk je dat er voor lul getoeterd wordt ofzo. En waaorm? Omdat ze een invoegstrook tegen komen over 100 meter ofzo...
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
pi_157556183
Daarom haal ik vrachtwagens altijd wel in voor het uitvoegen, stel je voor dat er ook af gaat.
.
pi_157562142
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 november 2015 21:35 schreef Pizza_Boom het volgende:
Vrachtwagens die zonder richting aan te geven de invoeger op gaan. Of met pas heel laat richting aangeven. Ik duik juist achter de vrachtwagen omdat ik hem voor niet wil afsnijden, maar weet ik dat hij daar ook af moet, dan trap ik hem ervoor. Scheelt een hoop tijd op die binnendoor weggetjes.
Mensen op de snelweg die met 70 van de rechter naar de linker rijstrook komen terwijl ik er bijna naast rijdt. En gewoon doodleuk doorsturen terwijl ik vol in de toeter hang. Denk je dat er voor lul getoeterd wordt ofzo. En waaorm? Omdat ze een invoegstrook tegen komen over 100 meter ofzo...
Toeters reageert niemand meer op, die kunnen net zo goed vervallen.
Er zijn inderdaad heel veel mensen die bij het eerste blokje van de invoegstrook hun auto meteen naar links sturen, zonder ook maar te kijken wat er op dat moment op die baan rijdt. Heb met mijn motor wel eens gehad dat iemand zijn auto letterlijk zo'n 30 cm voor mijn voorwiel ervoor zette. Als je dan toetert of je gaat er naast rijden zijn ze doof en kijken ze vooral krampachtig naar voren "ik hoor en zie jou niet".
Quid enim potest esse securus, ut difficile?
pi_157568156
quote:
16s.gif Op zaterdag 14 november 2015 01:16 schreef d4v1d het volgende:
Mensen die midden op het fietspad staan de praten met een groepje, waarvan nota bene geen een een fiets vast heeft :')

Kwam ik aanfietsen, ik bel. Niks.. Nog een paar keer bellen, rennen/springem ze opeens heel snel opzij omdat ik toch wel dichtbij kom... Gaat er een vol op zn bek omdat die over de stoeprand struikelde _O_
_O_ verdiende loon.
Professioneel gifmenger.
pi_157568204
quote:
1s.gif Op zondag 15 november 2015 15:19 schreef Buurpoes het volgende:

[..]

_O_ verdiende loon.
Toen als een autist snel doorgefietst om de confrontatie te vermijden.
pi_157573319
quote:
9s.gif Op zondag 15 november 2015 15:21 schreef d4v1d het volgende:

[..]

Toen als een autist snel doorgefietst om de confrontatie te vermijden.
Verstandiger dan afstappen en zelf in de weg gaan staan. :Y
Professioneel gifmenger.
pi_157575465
Wat is eigenlijk het voordeel van een fietspad? Vaak te smal om elkaar im te halen, laat staan als er een scooter aan komt. Naast mijn kind fietsen lukte ook niet, toen ze net leerden fietsen.

Bij iedere zijstraat uitkijken dat je niet wordt omgekegeld, door een afslaande auto, die op de weg naast je rijdt. Zeker als die weg wat verder van het fietspad af ligt. Opzij kijken is moeilijk voor sommige automobilisten.

Als je moet oversteken, moet je vaak wachten tot bij een zijstraat of zebrapad, voordat het kan.
.
  zondag 15 november 2015 @ 19:32:24 #77
311468 Van_Poppel
Voormalig kopman van Gertje
pi_157575550
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 november 2015 21:35 schreef Pizza_Boom het volgende:
Vrachtwagens die zonder richting aan te geven de invoeger op gaan. Of met pas heel laat richting aangeven. Ik duik juist achter de vrachtwagen omdat ik hem voor niet wil afsnijden, maar weet ik dat hij daar ook af moet, dan trap ik hem ervoor. Scheelt een hoop tijd op die binnendoor weggetjes.
Mensen op de snelweg die met 70 van de rechter naar de linker rijstrook komen terwijl ik er bijna naast rijdt. En gewoon doodleuk doorsturen terwijl ik vol in de toeter hang. Denk je dat er voor lul getoeterd wordt ofzo. En waaorm? Omdat ze een invoegstrook tegen komen over 100 meter ofzo...
Deze Belgische mevrouw dacht ook nog even een paar vrachtwagen voor de afrit te kunnen inhalen:


Als je geen zicht op de uitrit of het verkeer voor de vrachtwagen hebt, dan kan het niet...Dat de knippers dan aan of uit staan is dan irrelevant.
pi_157575902
quote:
0s.gif Op zondag 15 november 2015 19:32 schreef Van_Poppel het volgende:

[..]

Deze Belgische mevrouw dacht ook nog even een paar vrachtwagen voor de afrit te kunnen inhalen:


Als je geen zicht op de uitrit of het verkeer voor de vrachtwagen hebt, dan kan het niet...Dat de knippers dan aan of uit staan is dan irrelevant.
Dit is heel herkenbaar.
26-08-2016 never forget de zesde meet met Studiotje. O+
pi_157576062
Het probleem is dat ze kort achter de gele truck zit, voordat ze opzij gaat.
.
  zondag 15 november 2015 @ 19:46:24 #80
311468 Van_Poppel
Voormalig kopman van Gertje
pi_157576130
quote:
0s.gif Op zondag 15 november 2015 19:41 schreef WcPot het volgende:

[..]

Dit is heel herkenbaar.
Hey WcPot. :W

Begrijpelijk. Voor jullie vrachtwagenchauffeurs is het superirritant als zo'n idioot hem op het allerlaatste moment er nog voor gooit. Kan jij weer remmen (en kostbare snelheid en tijd verliezen).
pi_157576147
quote:
1s.gif Op zondag 15 november 2015 19:44 schreef Fer het volgende:
Het probleem is dat ze kort achter de gele truck zit, voordat ze opzij gaat.
Mevrouw had al veel eerder op de rechterrijstrook moeten gaan rijden. En niet de laatste 100/150 meter pas gaan uitvoegen.
26-08-2016 never forget de zesde meet met Studiotje. O+
pi_157576478
quote:
0s.gif Op zondag 15 november 2015 19:46 schreef Van_Poppel het volgende:

[..]

Hey WcPot. :W

Begrijpelijk. Voor jullie vrachtwagenchauffeurs is het superirritant als zo'n idioot hem op het allerlaatste moment er nog voor gooit. Kan jij weer remmen (en kostbare snelheid en tijd verliezen).
Wat ook super vervelend is al je bij verkeerslichten staat te wachten met 2x2 rijstroken. Na een paar honderd meter gaat de weg naar 1x1 rijstrook. Natuurlijk wil je graag met je luxe auto voor een vrachtauto rijden. Maar vaak genoeg gaan ze bij de eerste de beste afslag mogelijkheid weer afslaan. :r Of ze halen nog net in over het verdrijvingsvlak en blijven dan 75 km/h voor je rijden dat is ook :(
26-08-2016 never forget de zesde meet met Studiotje. O+
pi_157577013
quote:
1s.gif Op zondag 15 november 2015 19:44 schreef Fer het volgende:
Het probleem is dat ze kort achter de gele truck zit, voordat ze opzij gaat.
Het probleem begint al als ze nog op rijstrook 1 (de meest linker) zit. Daar heeft ze al helemaal geen zicht op de uitvoegstrook (behalve als ze naar rechts door het passagiersraam kijkt) omdat er een gele vrachtwagen op rijstrook 3 rijdt. Voor die gele vrachtwagen zit waarschijnlijk nog een witte vrachtwagen. En op het moment dat ze van rijstrook 3 naar de uitvoegstrook gaat, zit ze idd veel te dicht op die gele vrachtwagen.
pi_157578467
quote:
0s.gif Op zondag 15 november 2015 19:32 schreef Van_Poppel het volgende:

[..]

Deze Belgische mevrouw dacht ook nog even een paar vrachtwagen voor de afrit te kunnen inhalen:


Als je geen zicht op de uitrit of het verkeer voor de vrachtwagen hebt, dan kan het niet...Dat de knippers dan aan of uit staan is dan irrelevant.
Zo! Die zat er goed op.
Pay close attention or else you'll miss what's happening
  FOK!fotograaf maandag 16 november 2015 @ 01:13:47 #85
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_157590140
quote:
0s.gif Op zondag 15 november 2015 19:32 schreef Van_Poppel het volgende:
Als je geen zicht op de uitrit of het verkeer voor de vrachtwagen hebt, dan kan het niet...Dat de knippers dan aan of uit staan is dan irrelevant.
Gelukkig kan ik bij mijn afrit beide zien... En is het een dubbele afrit (want spitsstrook), dus wat ruimte. En die knipper is wel relevant, want staat die aan, dan laat ik hem niet al wat eerder uitrollen, maar trap ik 135-140 door totdat ik bij de afrit ben, in plaats van hem terug te laten lopen tot 100 en achter de vrachtwagen te gaan hangen om daarna de afrit op te steken. Doordat hij zijn knipper niet aan heeft, weet ik dus niet dat hij er ook af gaat. Ik doe dit vaker en dan laat ik hem rustig op de afrit uitrollen en kom ik daarbij naast de vrachtwagen. Geen probleem als die op de snelweg blijft. Maar dat deed deze niet. De eerste bocht is het probleem al, ik kan er met 70 doorheen, hij met 40. Moet ik dus mijn rem gaan gebruiken.
quote:
0s.gif Op zondag 15 november 2015 19:53 schreef WcPot het volgende:
Wat ook super vervelend is al je bij verkeerslichten staat te wachten met 2x2 rijstroken. Na een paar honderd meter gaat de weg naar 1x1 rijstrook. Natuurlijk wil je graag met je luxe auto voor een vrachtauto rijden. Maar vaak genoeg gaan ze bij de eerste de beste afslag mogelijkheid weer afslaan. :r Of ze halen nog net in over het verdrijvingsvlak en blijven dan 75 km/h voor je rijden dat is ook :(
Maar die vind ik ook in de auto irritant. Net als lui die links gaan staan en niet optrekken. Punt is, ik probeer sociaal te zijn naar vrachtwagens, met ze mee te denken ("Tegemoet komende vrachtwagen met wegversmalling, maar even van het gas af.") en ik verwacht, juist van de zogeheten professionals, dat zij ook sociaal zijn naar de rest van het verkeer. Dat een vrachtwagen de boel wat meer op houdt, snap ik, kan ie niets aan doen, zul je mij niet over horen. Ik ga echter wel miepen als ik opgehouden word door een vrachtwagen waar dit niet nodig was geweest.
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
pi_157592546
quote:
0s.gif Op zondag 15 november 2015 19:53 schreef WcPot het volgende:

[..]

Wat ook super vervelend is al je bij verkeerslichten staat te wachten met 2x2 rijstroken. Na een paar honderd meter gaat de weg naar 1x1 rijstrook. Natuurlijk wil je graag met je luxe auto voor een vrachtauto rijden. Maar vaak genoeg gaan ze bij de eerste de beste afslag mogelijkheid weer afslaan. :r Of ze halen nog net in over het verdrijvingsvlak en blijven dan 75 km/h voor je rijden dat is ook :(
Dat laatste heb ik vaak op de A20. Het stukje trajectcontrole is gewoon vervelend. Niet omdat je dan 80 moet rijden, maar omdat al die automobilisten krampachtig 75 blijven rijden. En met een inhaalverbod is dat gewoon irritant.
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
  FOK!fotograaf maandag 16 november 2015 @ 10:13:07 #87
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_157593914
Tsja, 75 op jouw teller is bij de meeste mensen natuurlijk gewoon rond de 80 km/h. Zeg maar dezelfde oorzaak als dat de maximale snelheid voor voertuigen met aanhanger met een totaal treingewicht van <3500 kg 90 mogen op de snelweg.
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
pi_157595925
Ik heb trouwens het idee dat berijders van zand en betonwagens vaak minder sociaal zijn dan die van bak en vloeistof wagens, of is dat onzin?
.
pi_157598489
quote:
0s.gif Op maandag 16 november 2015 10:13 schreef Pizza_Boom het volgende:
Tsja, 75 op jouw teller is bij de meeste mensen natuurlijk gewoon rond de 80 km/h. Zeg maar dezelfde oorzaak als dat de maximale snelheid voor voertuigen met aanhanger met een totaal treingewicht van <3500 kg 90 mogen op de snelweg.
Ik snap het. Die tellerafwijking is idd de reden van de lage snelheid. Maar het gaat mij juist om het stukje voor de trajectcontrole, waar de mensen nog eventjes mij voorbij willen rijden en net voorbij de portalen met 80 afzakken tot 75 (of nóg langzamer).

En dan wordt het toch een beetje vervelend.
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
pi_157598522
quote:
1s.gif Op maandag 16 november 2015 12:11 schreef Fer het volgende:
Ik heb trouwens het idee dat berijders van zand en betonwagens vaak minder sociaal zijn dan die van bak en vloeistof wagens, of is dat onzin?
Geen idee, het zal misschien te maken hebben met het type lading. Tankwagens kunnen schommelen, en dat is lastig onder controle te houden. Gewoon zand gaat niet stuk, maar blijft ook mooi liggen.
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
pi_157598576
Het viel mij gistermiddag op toen ik snelweg reed. Vies weer, horizontale regen, de sporen van vrachtverkeer die vol water liggen.

Ik pas mijn snelheid aan op de rechterstrook, mede door die rottige diepe sporen. Achter mij een SUV bak die het liefst door mijn kofferbak zou rijden. Opeens een momentje, aquaplanning, Uniroyal bandjes met ruim profiel konden hier ook niks meer mee. Dus ik van het gas na een zwiepert naar links en die SUV nog dichter op de bumper ;( Normaal raak ik daar niet van onder de indruk, maar met een kleine van 6 maand in de maxicosi wordt dat wel anders.

Waar het op neer komt: Ik verbaas mij hoe men nog steeds zo op die gaspedaal drukt terwijl het weer dat niet toelaat, zicht was nihil door spray op de stukken zonder zoab.

Ook het feit dat verlichting vrijwel niet gevoerd wordt onder deze omstandigheden, uitgezonderd dagrijverlichting, maar dat geldt niet voor achter mensen... :|W
  maandag 16 november 2015 @ 14:34:37 #92
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_157598846
quote:
0s.gif Op maandag 16 november 2015 14:17 schreef Ridocar het volgende:

[..]

Ik snap het. Die tellerafwijking is idd de reden van de lage snelheid. Maar het gaat mij juist om het stukje voor de trajectcontrole, waar de mensen nog eventjes mij voorbij willen rijden en net voorbij de portalen met 80 afzakken tot 75 (of nóg langzamer).

En dan wordt het toch een beetje vervelend.
Deze mensen zijn zich niet bewust van het feit dat ze geen 80 rijden.
pi_157618246
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 november 2015 09:48 schreef Ridocar het volgende:
Sorry, die kut was weer aan het zuigen. Geen vrienden irl, denk ik. het was idd offtopic.
Omdat men in dat topic niet mijn vriendje wil zijn:
pi_157618689
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 november 2015 10:02 schreef ambertje90 het volgende:

[..]

Omdat men in dat topic niet mijn vriendje wil zijn:
[ afbeelding ]
Is het misschien een idee een beetje empathisch vermogen te ontwikkelen?
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
  Moderator dinsdag 17 november 2015 @ 11:19:47 #95
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_157619461
Anders irriteer ik me even aan mezelf de laatste twee dagen. 8)7

Vind dat ik normaalgesproken best netjes rijd. Nee niet foutloos, niemand rijd foutloos... maar echt grote 'fuck ups' maak ik meestal niet.

Tot gisteren en vandaag. Rijd gister op een uberdrukke A2 in de spits richting Amsterdam.
Wil op gegeven moment gaan inhalen, dus kijk in mijn spiegel en dode hoek en geef richting aan en ga....
Hoor ik me opeens echt vlak achter me een partij getoeter en groot licht geknipper.

Zat er dus blijkbaar een zeer boze volvo meneer schuin achter mij ofzo? Ik zat echt van wtf... ik had echt gekeken en hem gewoon niet gezien.
Ok het regende en het was donker plus heel druk, dus dat is niet de meest makkelijke combo om te rijden. Maar dan nog zat ik echt van, damn... hoe kon dit mis gaan, want ik had toch gekeken! Stom :{

En vanmorgen kom ik op de parkeerplaats op werk, en parkeer ik achteruit in....en rijd heeeeel voorzichtig naar achter. En opeens "bump". Zat ik dus tegen de achterbumper aan vd auto die achter mij geparkeerd stond |:(
Het ging gelukkig met een enorm voorzichtig slakkegangetje. Was echt een heel licht tikje. Dus ik heb meteen gekeken en zowel bij mij als bij de andere auto nul schade te bekennen, thank god.

Maar echt....soms heb je van die dagen ofzo....
  dinsdag 17 november 2015 @ 11:26:21 #96
316115 BigSmurf
Groots in kleinigheden!
pi_157619582
quote:
0s.gif Op maandag 16 november 2015 01:13 schreef Pizza_Boom het volgende:

[..]

Gelukkig kan ik bij mijn afrit beide zien... En is het een dubbele afrit (want spitsstrook), dus wat ruimte. En die knipper is wel relevant, want staat die aan, dan laat ik hem niet al wat eerder uitrollen, maar trap ik 135-140 door totdat ik bij de afrit ben, in plaats van hem terug te laten lopen tot 100 en achter de vrachtwagen te gaan hangen om daarna de afrit op te steken. Doordat hij zijn knipper niet aan heeft, weet ik dus niet dat hij er ook af gaat.
Ik vind het niet tijdig gebruiken van een knipperlicht bij het verlaten van de snelweg (50-100m voor begin uitvoegstrook) sowieso behoorlijk irritant, ook bij personenauto's. Dan wil je de afslag nemen, laat je je gas los om achter iemand te gaan die ruim onder de V-max rijdt (105 waar 130 ofzo), lange afrit, dus zodra de uitvoegstrook begint geef ik weer wat gas bij, en dan gaan dat soort figuren alsnog, zonder te kijken, tientallen meters na het begin van de strook en met enkel even 3-knipper of zelfs helemaal geen knipperlicht, alsnog uitvoegen, terwijl ik er al half naast zit. Echt, geef het verdomme aan, dan rij ik je met 130 nog even voorbij. |:(

Oh, en aan alle mensen vanmorgen in de spits. Als het hard regent mag je best even je verlichting aanzetten. Ook als je automatische verlichting hebt mag dat soms handmatig. ^O^ :')
pi_157619630
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 november 2015 10:33 schreef Ridocar het volgende:
Is het misschien een idee een beetje empathisch vermogen te ontwikkelen?
Ik begrijp heel goed hoe de man in de Leon zich voelt. Hij is bang dat hij de weg kwijt raakt, en ik kan je zeggen: dat is niet prettig. Er komt een knoop in de buik, je gaat zweten, wordt gestressed, en dat veroorzaakt rijgedrag waar je vanachter je bureau geen begrip (meer) voor kunt opbrengen.
Ik begrijp dus heel goed waarom hij een navigatiesysteem heeft aangeschaft. Dat gevoel wordt nu bijna volledig weggenomen door een stem die je precies zegt wat je moet doen. Het kan heel rustgevend zijn om orders op te volgen. Geen verantwoordelijkheid meer, oh wat een innerlijke kalmte.
Toegegeven er zijn momenten dat de bestuurder zich toch opwindt; hoe kan de navi nu zeggen dat ik hier rechtsaf moet? Die weg is opgebroken, ik moet een manier vinden om er omheen te gaan en ze blijft maar roepen dat ik moet keren. Aaaaaaahhh.
Oh gelukkig ze heeft een nieuwe route gevonden. Wat een geweldig ding! Ik geef me er helemaal aan over, dit moet elke rit mee, ik geef het een prominente plaats in de auto zodat ik altijd op dat ding kan vertrouwen en kijken. Prachtig!

Brommerrijder? Welke brommerrijder?
  FOK!fotograaf dinsdag 17 november 2015 @ 11:45:48 #98
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_157620022
_O- _O- _O-

quote:
0s.gif Op dinsdag 17 november 2015 11:26 schreef BigSmurf het volgende:
Ik vind het niet tijdig gebruiken van een knipperlicht bij het verlaten van de snelweg (50-100m voor begin uitvoegstrook) sowieso behoorlijk irritant, ook bij personenauto's.
Amen :7
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
pi_157620131
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 november 2015 11:28 schreef ambertje90 het volgende:

[..]

Ik begrijp heel goed hoe de man in de Leon zich voelt. Hij is bang dat hij de weg kwijt raakt, en ik kan je zeggen: dat is niet prettig. Er komt een knoop in de buik, je gaat zweten, wordt gestressed, en dat veroorzaakt rijgedrag waar je vanachter je bureau geen begrip (meer) voor kunt opbrengen.
Ik begrijp dus heel goed waarom hij een navigatiesysteem heeft aangeschaft. Dat gevoel wordt nu bijna volledig weggenomen door een stem die je precies zegt wat je moet doen. Het kan heel rustgevend zijn om orders op te volgen. Geen verantwoordelijkheid meer, oh wat een innerlijke kalmte.
Toegegeven er zijn momenten dat de bestuurder zich toch opwindt; hoe kan de navi nu zeggen dat ik hier rechtsaf moet? Die weg is opgebroken, ik moet een manier vinden om er omheen te gaan en ze blijft maar roepen dat ik moet keren. Aaaaaaahhh.
Oh gelukkig ze heeft een nieuwe route gevonden. Wat een geweldig ding! Ik geef me er helemaal aan over, dit moet elke rit mee, ik geef het een prominente plaats in de auto zodat ik altijd op dat ding kan vertrouwen en kijken. Prachtig!

Brommerrijder? Welke brommerrijder?
[ afbeelding ]
ik zie het probleem niet ?

weer zon rot brommer de weg afgekegeld, krijgt die persoon die dat gedaan heeft wel ff een medaille ? :+ :W

Overigens ben ik het wel eens met je dat de meeste mensen hun navigatie op onmogelijke plekken ophangen 8)7
Ben er ooit eentje tegen gekomen die dat ding practisch recht voor zen neus had hangen.... }:| :X :N
pi_157620240
quote:
12s.gif Op dinsdag 17 november 2015 11:50 schreef Martijn137 het volgende:
Ben er ooit eentje tegen gekomen die dat ding practisch recht voor zen neus had hangen....
Nee, dat lijkt me sterk!



[ Bericht 6% gewijzigd door ambertje90 op 17-11-2015 12:00:58 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')