Klopt, maar een 1500 euro auto met simpele techniek en weinig opties is meer bullet proof dan een auto van 3000 met jouw eisenlijst.quote:Op zondag 15 november 2015 12:33 schreef Fien1989 het volgende:
[..]
Ik zeg niet dat het niet zo is. Maar dat zegt dus ook meteen dat niet elke 1500-auto een pech-auto is
Wat ik bedoel te zeggen is, dat je moet kijken wat nu haalbaar is. En niet naar wat je vroeger had.quote:
even oprekken, right. En met de rijstijl van ts rij je echt geen 1:20. En als de accu's op zijn ben je de sjaak.quote:Op zondag 15 november 2015 15:12 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
Kansloos met de eisen van TS. Met name dat verbruik. Als ik TS was zou ik voor een diesel gaan of het budget toch oprekken naar 5k en dan een gebruikte Prius aanschaffen. Voor 1500 euro heb je gewoon weinig te willen.
Voorbeeld
http://link.marktplaats.nl/m985427057
Met een Prius rijdt je 1:20 en dat scheelt je al ruim 1000 euro aan brandstofkosten per jaar. Daarnaast is een Prius ongeveer het betrouwbaarste qua techniek wat er verkrijgbaar is op dit moment.
Kan me geen grotere rotzooi voorstellen dan Daewoo, of diens opvolger Chevroletquote:Op zondag 15 november 2015 15:25 schreef Revolution-NL het volgende:
Daewoo Niburu
http://link.marktplaats.nl/m985977850
Te zwaar, te dorstig.quote:Op zondag 15 november 2015 15:25 schreef Revolution-NL het volgende:
Daewoo Niburu
http://link.marktplaats.nl/m985977850
Ja want de accu's van een Prius zijn zo enorm kwetsbaar geblekenquote:Op zondag 15 november 2015 15:26 schreef Catch22- het volgende:
[..]
even oprekken, right. En met de rijstijl van ts rij je echt geen 1:20. En als de accu's op zijn ben je de sjaak.
Ts, ik vraag me af of je iets gaat vinden dat aan je eisen voldoet en in acceptabele technische staat is.
Even oprekken naar ruim 3 keer zo veel is wel wat grof, maar aan de andere kant;quote:Op zondag 15 november 2015 15:26 schreef Catch22- het volgende:
[..]
even oprekken, right. En met de rijstijl van ts rij je echt geen 1:20. En als de accu's op zijn ben je de sjaak.
Ts, ik vraag me af of je iets gaat vinden dat aan je eisen voldoet en in acceptabele technische staat is.
Voor 1500 euro kan je best een betrouwbare auto vinden maar niet met de waslijst aan eisen van TS. Dan kan je echt beter kijken of je de eisen kan aanpassen of het budget kan oprekken.quote:Op zondag 15 november 2015 15:28 schreef daNpy het volgende:
[..]
Even oprekken naar ruim 3 keer zo veel is wel wat grof, maar aan de andere kant;
met het kilometrage wat TS wil gaan rijden en de daarbij behorende eisenlijst is het verstandiger te investeren in kwaliteit in plaats van een speld in een hooiberg te gaan zoeken. Want als het mis gaat, sta je dus inderdaad met je frikandel langs de snelweg midden in de nacht. En twee linkerhanden.
Jij begrijpt de prius dus niet, hoe lelijk hij ook is de HSD is geniaal.quote:Op zondag 15 november 2015 15:26 schreef Catch22- het volgende:
[..]
even oprekken, right. En met de rijstijl van ts rij je echt geen 1:20. En als de accu's op zijn ben je de sjaak.
Ts, ik vraag me af of je iets gaat vinden dat aan je eisen voldoet en in acceptabele technische staat is.
Precies, dan kan je beter naar de bank gaan voor 2300 euro een PL nemen, de rentekosten voor lief nemen en die Honda Jazz ophalen.quote:Op zondag 15 november 2015 15:48 schreef deezler het volgende:
Als ik dit topic zo lees:
PTA / Nieuwe distributieriem bij hoge km-stand nog heel nuttig?
Dan is de Renault van Josefien ook bepaald niet die lucky shot geweest waar hier over gesproken wordt.
Daar lees ik dat er in drie jaar tijd voor bijna zesduizend aan onderhoud is uitgegeven.
De Prius is momenteel een van de meest degelijke betrouwbare auto's die er is. De accu's gaan doorgaans 500000km mee en kosten iets van 1200¤ om te vevangen, vergelijkbaar met een opgeblazen turbo dus, allen die gaan meestal eerder kapot.quote:Op zondag 15 november 2015 15:26 schreef Catch22- het volgende:
[..]
even oprekken, right. En met de rijstijl van ts rij je echt geen 1:20. En als de accu's op zijn ben je de sjaak.
Ts, ik vraag me af of je iets gaat vinden dat aan je eisen voldoet en in acceptabele technische staat is.
Drie jaar met 37.000 km per jaar maakt zo'n 110.000 km. TS heeft aangegeven regulier onderhoud te laten doen. Dan is dat (omgeslagen per km) helemaal geen raar bedrag.quote:Op zondag 15 november 2015 15:48 schreef deezler het volgende:
Als ik dit topic zo lees:
PTA / Nieuwe distributieriem bij hoge km-stand nog heel nuttig?
Dan is de Renault van Josefien ook bepaald niet die lucky shot geweest waar hier over gesproken wordt.
Daar lees ik dat er in drie jaar tijd voor bijna zesduizend aan onderhoud is uitgegeven.
Mijn laatste auto was een Honda, die heb ik vijf jaar gereden en daar heb ik aan onderhoud in die jaren nog geen kwart van dat bedrag aan uitgegeven. Toegegeven, die was met 2750 wel iets duurder dan 1500 euro.
* rulerofdeath pakt popcornquote:Maar TS is een vrouw, en die kunnen niet rationeel kijken naar een situatie als deze
Het was niet eens onaardig bedoeld eigenlijk.quote:Op zondag 15 november 2015 16:42 schreef rulerofdeath het volgende:
tvp voor
[..]
* rulerofdeath pakt popcorn
Allang niet meer van toepassing. Ze vervuilenden toen de motoren net uitkwamen door zwaveltoevoeging in brandstof. Dat wordt tegenwoordig niet meer toegevoegd .quote:Op vrijdag 13 november 2015 21:47 schreef Garbageman het volgende:
Is een GDI niet een auto die je uberhaupt niet moet kopen? Super gevoelige inspuiting, pomp snel stuk (dacht ik?) (dúúr!) net als de HPi van Citroën die al heel snel niet meer geproduceerd werd. Sommige auto's moet je gewoon niet kopen, net als de 2.5Td XM van Citroën, beest van een diesel maar heel snel oververhitten en dan blaast ie de koppakking er uit, dat soort dingen.
Ik had zelf al een C5 op gas gezien (tja) vóór de proefrit uren zitten lezen in het C5club forum. Toen wist ik waar ik op moest letten bij de proefrit. Schakelt de automaat goed e.d. Maar door dat forum wist ik alle specifieke punten, de "dealbreakers" en de dingetjes die alleen maar vervelend zijn.
Heb idd ook 3 jaar een BMW 318i gehad, gekocht voor 5500, sowieso minder dan 1000 uitgegeven aan onderhoud en apk in die 3 jaar.quote:Op zondag 15 november 2015 15:48 schreef deezler het volgende:
Als ik dit topic zo lees:
PTA / Nieuwe distributieriem bij hoge km-stand nog heel nuttig?
Dan is de Renault van Josefien ook bepaald niet die lucky shot geweest waar hier over gesproken wordt.
Daar lees ik dat er in drie jaar tijd voor bijna zesduizend aan onderhoud is uitgegeven.
Mijn laatste auto was een Honda, die heb ik vijf jaar gereden en daar heb ik aan onderhoud in die jaren nog geen kwart van dat bedrag aan uitgegeven. Toegegeven, die was met 2750 wel iets duurder dan 1500 euro.
Niet? Ik reed er met gemak 1 op 14 mee en als ik euro 98 tankte ging het verbruik nog veel verder omlaag (deze motoren zijn gemaakt voor 98)quote:Op vrijdag 13 november 2015 21:41 schreef Glijdt_licht het volgende:
Och, de Mazda-motor in mijn Volvo heeft ook directe injectie en dat ding draait prima..
Betreffend de Mitsubishi:
Nieuwe accu onderhandelen, en dan meenemen. Gek klinkt ie nietook de ANWB raadt de gdi motoren niet direct af. Alleen heel zuinig zijn ze niet..
* vrouw meldtquote:Op zondag 15 november 2015 17:48 schreef Sometimes het volgende:
[..]
Het was niet eens onaardig bedoeld eigenlijk.
Ik heb meerdere vrouwen geholpen met de zoektocht naar een andere auto. Beslissingen worden op totaal andere gronden genomen.
Klopt, en ik had ongeveer dezelfde eisen als jij. Goedkoper uit zijn dan mijn Mazda 6 op benzine, climate control, cruise control en als het effe kan een automaat. Ik rijd maar 25 tot 30k met het ding dus het was nog lastig zoeken.quote:Op zaterdag 14 november 2015 17:01 schreef Fien1989 het volgende:
Maar dat is een diesel... die zijn sowieso zuiniger dan eentje op benzine...Ik zit wel te vergelijken met dezelfde type brandstof...
Dan kun je dus niet door de kanaaltunnel rijden en heb je geen reservewiel meer. Hoe zit het trouwens met CNG?quote:Op zondag 15 november 2015 19:31 schreef Leandra het volgende:
[..]
* vrouw meldt
Ik heb een hekel aan diesel (de geur, de herrie van de motor), maar met het aantal km per jaar dat TS rijdt zou ik toch iets anders zoeken dan een standaard benzine-auto... Dat zou dus LPG worden.
Wat een vreselijk drama... dat zouden idd redenen zijn om 3 keer zo duur te gaan rijden.quote:Op zondag 15 november 2015 19:52 schreef vaduz het volgende:
[..]
Dan kun je dus niet door de kanaaltunnel rijden en heb je geen reservewiel meer. Hoe zit het trouwens met CNG?
Ik had begrepen dat TS een rijbewijs zonder beperkingen heeft, maar gewoon geen handbak kan/wil rijden.quote:Op zondag 15 november 2015 15:06 schreef lst128 het volgende:
[..]
Moet een automaat zijn ivm code op rijbewijs
Het gaat ws. niet om een Golf 1 diesel die idd een teringherrie maakt.quote:Op zondag 15 november 2015 19:31 schreef Leandra het volgende:
[..]
* vrouw meldt
Ik heb een hekel aan diesel (de geur, de herrie van de motor), maar met het aantal km per jaar dat TS rijdt zou ik toch iets anders zoeken dan een standaard benzine-auto... Dat zou dus LPG worden.
Ik denk dat dat in het geval van TS ook wel de verstandigste keuze isquote:Op zondag 15 november 2015 20:25 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Ik had begrepen dat TS een rijbewijs zonder beperkingen heeft, maar gewoon geen handbak kan/wil rijden.
2008 Audi A3 modern genoeg van je?quote:Op zondag 15 november 2015 20:29 schreef vannelle het volgende:
[..]
Het gaat ws. niet om een Golf 1 diesel die idd een teringherrie maakt.
Wanneer heb jij voor het laatst in een moderne diesel (mee)gereden?
Dat maakt heul geen lawaai.
En het stinkt ook niet als je in de auto zit.
En als je er achter staat ook niet, het ruikt lekker.
Punt.
Wat wil je, het is een pompverstuiver. Pak maar eens een Fiat voor de grap. Die hoor je bij lange na nietquote:Op zondag 15 november 2015 20:31 schreef Leandra het volgende:
[..]
2008 Audi A3 modern genoeg van je?
En het is de brom, ik word daar onrustig van.
Ik reed ergens in 1996 voor het laatst in een Fiat (geen diesel), en dat gaan we zo houdenquote:Op zondag 15 november 2015 20:41 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
[..]
Wat wil je, het is een pompverstuiver. Pak maar eens een Fiat voor de grap. Die hoor je bij lange na niet
Dan moet je ook een echte diesel rijden en niet een geknepen sjoemeldieselquote:Op zondag 15 november 2015 21:25 schreef Fer het volgende:
Mijn Tdi is ook geen pompverstuiver, hij bromt nog steeds.
Mijn ervaring met een hdi was niet geweldig en dan vooral hetgeen om de hdi heen.quote:Op zondag 15 november 2015 21:26 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
Dan moet je ook een echte diesel rijden en niet een geknepen sjoemeldiesel. Mijn e-hdi zoeft over de weg en is heerlijk stil
Daar was ik ook een beetje bang voor. Maar gelukkig nu al 50.000 probleemloze kilometers op de klok zonder tussentijdse garage bezoeken en dat is toch wel heel erg lekker na een paar jaar VAG ellende.quote:Op zondag 15 november 2015 21:29 schreef Fer het volgende:
[..]
Mijn ervaring met een hdi was niet geweldig en dan vooral hetgeen om de hdi heen.
Maar volgens mij was je niet van plan om een auto uit 1996 of ouder te kopen of wel?quote:Op zondag 15 november 2015 21:17 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ik reed ergens in 1996 voor het laatst in een Fiat (geen diesel), en dat gaan we zo houden![]()
In principe niet, hoewel er wel wat (potentiële) klassiekers zijn die ik niet zou weigerenquote:Op zondag 15 november 2015 21:44 schreef vannelle het volgende:
[..]
Maar volgens mij was je niet van plan om een auto uit 1996 of ouder te kopen of wel?
Gofferquote:Op zondag 15 november 2015 21:26 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
Dan moet je ook een echte diesel rijden en niet een geknepen sjoemeldiesel. Mijn e-hdi zoeft over de weg en is heerlijk stil
Waarom is 1 op 13,7 ongeloofwaardig?quote:Op zondag 15 november 2015 16:40 schreef Sometimes het volgende:
[..]
Paar zaken die ik er uit wil halen:
- het verbruik van de oude auto. 1 op 13,7 met een automaat in die klasse vind ik op z'n minst ongeloofwaardig
- de focus op zachte stoelen. Ieder z'n voorkeur, maar hiermee sluit je heel veel gangbare auto's uit. De tijd dat mensen daar echt aan vast hielden omdat de verschillen zo groot waren ligt ver achter ons.
Is een geval van niet kunnen. Nu niet, in de toekomst ook niet. De rede erachter is voor mezelf duidelijk.quote:Op zondag 15 november 2015 20:25 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Ik had begrepen dat TS een rijbewijs zonder beperkingen heeft, maar gewoon geen handbak kan/wil rijden.
Die voldoet omdat het hetzelfde type auto is als wat ik hiervoor hadquote:Op zondag 15 november 2015 14:45 schreef lst128 het volgende:
...
http://link.marktplaats.nl/m982069294
Voldoet aan al je eisen, deukje in de kofferklep zou ik voor lief nemen
Ik zie staan:quote:Op maandag 16 november 2015 03:32 schreef Fien1989 het volgende:
Maar er is ook deze:
http://www.marktplaats.nl(...)19df&previousPage=lr
Nieuwer, iets minder gelopen, maar vooral ook: geen deuken èn goedkoper? Waarom dan niet deze t.o.v. de grijze met deuk?
voor zo ver ik weet is dit een verhaal van toen de GDI motoren net uit kwamen.quote:Op maandag 16 november 2015 03:32 schreef Fien1989 het volgende:
- Iets met een Mitsubishi GDI motor wordt 'm niet, omdat iemand me vertelde dat die motoren vroeg of laat voor dure problemen zorgen en eigenlijk alleen goed op Euro98 kunnen lopen. Iets wat ik niet eerder wist.
Dat zwavelverhaal klopt zo ongeveer wel.quote:Op maandag 16 november 2015 09:10 schreef Martijn137 het volgende:
[..]
voor zo ver ik weet is dit een verhaal van toen de GDI motoren net uit kwamen.
dit omdat de motoren werden afgesteld in japan en daar het zwavel gehalte in de benzine een stuk lager was, in ieder geval in de "normale" euro95 benzine.
hierdoor kwamen er veel problemen mee, maar die treden al vrij snel op, grofweg al onder de 100K kilometer.
tegenwoordig zijn die waarden gelijk getrokken van het zwavelgehalte en is dit probleem nagenoeg niet meer bestaand. als je dus een auto koopt die genoeg kilometers heeft gelopen door de jaren heen en zijn onderhoud heeft gehad zou ik niet bang zijn dat ie kapot zou lopen.... maar je kan altijd pech hebben natuurlijk, met ieder merk.
correct me if i'm wrong![]()
Dit zegt zomoto:quote:Op maandag 16 november 2015 09:09 schreef deezler het volgende:
[..]
Ik zie staan:
• APK tot: -
• GENOEMDE PRIJZEN ZIJN INTERNET MEENEEM PRIJZEN
• DEALER INGERUILDE OCCASIONS TEGEN SUPER LAGE PRIJZEN
Dat is zo'n beetje dat kritische kijken waar ik het eerder over had.
Wat waarschijnlijk gebeurd is met deze auto is dat iemand hem heeft ingeruild bij de aankoop van een andere tweedehands auto omdt het niet meer rendabel was om onderhoud te laten doen. Het bedrijf waar hij is ingeruild heeft hem vervolgens verkocht aan een opkoper voor 500 euro. Die opkoper poetst hem dan een beetje en zet hem ook weer zo te koop. Zonder er ook maar iets aan te doen qua onderhoud. Jij koopt dan een goedkope auto denk je, maar voor je er de weg mee op kan, ben je waarschijnlijk nog eens zo'n bedrag aan kwijt aan reparaties. Als je pech hebt nog meer.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op maandag 16 november 2015 09:22 schreef Leandra het volgende:
[..]
Dit zegt zomoto:Stil nou. Lekker laten kopen , dan kan er mooi een slotje op dit topic. TS had voordat ze dit topic openende toch al bedacht dat het weer een gare Megane moest gaan wordenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
quote:Op zondag 15 november 2015 20:29 schreef vannelle het volgende:
[..]
Het gaat ws. niet om een Golf 1 diesel die idd een teringherrie maakt.
Wanneer heb jij voor het laatst in een moderne diesel (mee)gereden?
Dat maakt heul geen lawaai.
Besef je wel dat dieseluitlaatgassen als kankerverwekkend te boek staan dus niet te diep snuiven.quote:En als je er achter staat ook niet, het ruikt lekker.
Klopt en wat sometimes zegt ook, ze horen op 98 maar kunnen ook prima op 95 maar met een iets hoger verbruik, motor loopt verder net zo goed erop.quote:Op maandag 16 november 2015 09:10 schreef Martijn137 het volgende:
[..]
voor zo ver ik weet is dit een verhaal van toen de GDI motoren net uit kwamen.
dit omdat de motoren werden afgesteld in japan en daar het zwavel gehalte in de benzine een stuk lager was, in ieder geval in de "normale" euro95 benzine.
hierdoor kwamen er veel problemen mee, maar die treden al vrij snel op, grofweg al onder de 100K kilometer.
tegenwoordig zijn die waarden gelijk getrokken van het zwavelgehalte en is dit probleem nagenoeg niet meer bestaand. als je dus een auto koopt die genoeg kilometers heeft gelopen door de jaren heen en zijn onderhoud heeft gehad zou ik niet bang zijn dat ie kapot zou lopen.... maar je kan altijd pech hebben natuurlijk, met ieder merk.
correct me if i'm wrong![]()
Dan stap je in Brussel op de Eurostar, of je leent/huurt een auto voor een Engelandtrip als je per se met een auto de trein op wilt. Van zoiets eenmaligs zou ik geen autokeuze af laten hangen.quote:Op woensdag 11 november 2015 14:12 schreef Fien1989 het volgende:
De kanaaltunnel wil ik echt wel een keer meemaken, als het in de toekomst misschien wat rustiger wordt. De boot... hell no....![]()
Ja, maar dan kan ze wel haar winterbanden opnieuw gebruiken, tadaaa... fikse besparing.quote:Op maandag 16 november 2015 10:24 schreef jackass__ het volgende:
Ga nu maar gewoon die megane van 1200 halen om er dan weer 6000(!) euro aan achterstallig onderhoud en reparaties aan uit te geven als je daar blij van word. En als je hem niet in de soep rijd is ie alsnog afgeschreven over 2-3 jaar.
Of je leent 5000 euro, koop een mooie diesel van rond de 6000 euro en je hebt een veel veiligere en zuinigere auto waar je nog jaren plezier van hebt.
En nog een turbo ook!quote:Op maandag 16 november 2015 11:03 schreef Martijn137 het volgende:
nog ff tussedoor,
is dit niks ?
http://link.marktplaats.nl/m979539225
Volvo 440, ziet er netjes uit, mooi intrieur en een grote laadklep
en ruim binnen budget, met zo te zien alle opties die jij wilt.
Ik wil gewoon alle vrijheid hebben als ik een auto koop, ik heb ik 'm voor.quote:Op maandag 16 november 2015 10:37 schreef Fixers het volgende:
[..]
Dan stap je in Brussel op de Eurostar, of je leent/huurt een auto voor een Engelandtrip als je per se met een auto de trein op wilt. Van zoiets eenmaligs zou ik geen autokeuze af laten hangen.
Die komt niet in aanmerking voor groen in Duitsland, want ouder dan 31 december 1992.quote:Op maandag 16 november 2015 11:03 schreef Martijn137 het volgende:
nog ff tussedoor,
is dit niks ?
http://link.marktplaats.nl/m979539225
Volvo 440, ziet er netjes uit, mooi intrieur en een grote laadklep
en ruim binnen budget, met zo te zien alle opties die jij wilt.
hij is anders wel groenquote:Op maandag 16 november 2015 11:17 schreef Fien1989 het volgende:
[..]
Die komt niet in aanmerking voor groen in Duitsland, want ouder dan 31 december 1992.
En ik weet dat je aan de rand van de stad kan parkeren, maar dat wil ik niet. Ik rij ook ontzettend veel voor mijn plezier in Duitsland en wil gewoon in de stad kunnen komen. Vooral in de warmere seizoenen doe ik dat regelmatig. Ik ga geen auto kopen met beperkingen.
Heb je al een afspraak gemaakt voor die rode sloop Megane?quote:Op maandag 16 november 2015 11:17 schreef Fien1989 het volgende:
[..]
Die komt niet in aanmerking voor groen in Duitsland, want ouder dan 31 december 1992.
En ik weet dat je aan de rand van de stad kan parkeren, maar dat wil ik niet. Ik rij ook ontzettend veel voor mijn plezier in Duitsland en wil gewoon in de stad kunnen komen. Vooral in de warmere seizoenen doe ik dat regelmatig. Ik ga geen auto kopen met beperkingen.
Mijn bmw 728i uit 1985 op lpg kreeg gewoon n groene sticker anders.quote:Op maandag 16 november 2015 11:17 schreef Fien1989 het volgende:
[..]
Die komt niet in aanmerking voor groen in Duitsland, want ouder dan 31 december 1992.
En ik weet dat je aan de rand van de stad kan parkeren, maar dat wil ik niet. Ik rij ook ontzettend veel voor mijn plezier in Duitsland en wil gewoon in de stad kunnen komen. Vooral in de warmere seizoenen doe ik dat regelmatig. Ik ga geen auto kopen met beperkingen.
Dus jij vindt elk jaar bijna 1700 euro aan onderhoudskosten normaal wel vrij normaal? Ik vind dat behoorlijk veel.quote:Op maandag 16 november 2015 11:10 schreef Fien1989 het volgende:
Overdrijf niet met de onderhoudskosten van de vorige auto. Dat was 5880 euro over 3,5 jaar en waarvan 1020 aan banden was besteed (6 stuks zomer, 4 stuk winter. Allemaal A-merk. En incl. bandenwissel, opslag). Verder ook zo'n 80 opgegaan aan laten balanceren omdat het niet goed gedaan was.
Banden zullen bij elke auto slijten bij zulk aantal km's en verder is een beurt elke 20k of een ditributieriem ook bij andere auto's nodig.
[..]
Ik wil gewoon alle vrijheid hebben als ik een auto koop, ik heb ik 'm voor.
Lenen/huren is al TIG keer afgewezen als optie i.v.m. dat ik alleen kan rijden met een automaat.
Ik vraag me dan wel af waarom de laatste 7 eigenaren er allemaal na max. een half jaar alweer vanaf wilden.quote:Op maandag 16 november 2015 11:03 schreef Martijn137 het volgende:
nog ff tussedoor,
is dit niks ?
http://link.marktplaats.nl/m979539225
Volvo 440, ziet er netjes uit, mooi intrieur en een grote laadklep
en ruim binnen budget, met zo te zien alle opties die jij wilt.
zo ver had ik dan al weer niet gekekenquote:Op maandag 16 november 2015 13:11 schreef deezler het volgende:
[..]
Ik vraag me dan wel af waarom de laatste 7 eigenaren er allemaal na max. een half jaar alweer vanaf wilden.
Neequote:Op maandag 16 november 2015 11:54 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
Heb je al een afspraak gemaakt voor die rode sloop Megane?
Nee, ik ben niet lid van de ANWBquote:Op maandag 16 november 2015 12:33 schreef Leandra het volgende:
Zeg TS, ik neem aan dat je lid bent van de ANWB? Waarom laat je geen ANWB aankoopkeuring doen?
Je shopt dan wel in een prijsklasse waar mensen over het algemeen voor kort gebruik in shoppen, maar kennelijk verwacht je dat je er nog een miljoenmiljard kilometer mee zult gaan maken.
De aankoopkeuring kost dan wel wat (waarschijnlijk kan het bij een merkdealer goedkoper), maar ik denk dat je beter ¤ 161,65 over de balk kunt smijten dan dat weer een auto koopt waar je in 3 jaar tijd ¤ 6.000 ¤ 5.880 tegenaan moet gooien.
Als de verkoper niet wil meewerken aan een aankoopkeuring weet je gelijk al dat je hem moet laten staan.
Eisen v/d groene sticker:quote:Op maandag 16 november 2015 12:47 schreef Bouke-p het volgende:
[..]
Mijn bmw 728i uit 1985 op lpg kreeg gewoon n groene sticker anders.
quote:Op maandag 16 november 2015 13:16 schreef Fien1989 het volgende:
[..]
NeeAls ik nader de foto's bekijk, zit er geen trekhaak op terwijl in de advertentie wel trekhaak is genoemd
Mogelijk is het een afneembare, dat moet ik gaan vragen.
Dat kan ik niet zien in mijn glazen bol. De enige manier is om te kijken, rijden, onderhoudshistorie checken en op basis daarvan een beslissing te maken.quote:Op maandag 16 november 2015 03:32 schreef Fien1989 het volgende:
[..]
Die voldoet omdat het hetzelfde type auto is als wat ik hiervoor hadDeze Megane stond ook in de start-post
![]()
Maar er is ook deze:
http://www.marktplaats.nl(...)19df&previousPage=lr
Nieuwer, iets minder gelopen, maar vooral ook: geen deuken èn goedkoper? Waarom dan niet deze t.o.v. de grijze met deuk?
Ik heb zo mijn redenen daarvoor... ik heb die eisen niet voor nietsquote:Op maandag 16 november 2015 13:40 schreef Leandra het volgende:
Waarom moet er nou weer een trekhaak op zitten? Ik heb toch een hele verhandeling gelezen over hoe moeilijk het is om een aanhanger aan en van de auto te krijgen, en het feit dat je geen aanhanger wilt gebruiken is toch ook de reden dat je een hatchback of een station wilt?
Ik snap best (mwah... eigenlijk niet) dat je een station of een hatchback wilt als je geen trekhaak hebt, maar als je wel een trekhaak hebt, waarom jezelf dan nog zo beperken?
Een sedan met een trekhaak krijgt jou en je spullen toch ook overal?
Ik wil er graag over nadenken voordat ik een auto ga bezichtigen. Ik moet nu alles met OV gaan doen en auto-verkopers zitten vaak niet naast treinstations. Daarnaast wil ik zo min mogelijk auto's bezichtigen waarvan de kans groot is dat ik ze niet koop. Deukjes zijn een no-go voor mij. Krasjes de in bumper door parkeerschade daarentegen zijn minder erg.quote:Op maandag 16 november 2015 13:48 schreef lst128 het volgende:
[..]
Dat kan ik niet zien in mijn glazen bol. De enige manier is om te kijken, rijden, onderhoudshistorie checken en op basis daarvan een beslissing te maken.
Deze ook al gezien?
http://link.marktplaats.nl/m986113104
http://link.marktplaats.nl/m984468564
En wat is hier dan mis mee? http://link.marktplaats.nl/m984674318 Puur de wegenbelasting ivm gewicht? Kost je 8 euro per maand meer tov een hatcback Megane...
En onderneem nou eens actie, ipv alleen maar zo veel mogelijk problemen proberen te zien. Die Opel Astra uit mijn lijstje was 's avonds al weer van Marktplaats gehaald, was dus blijkbaar een goede deal. Zo heb ik laatst mijn eigen auto verkocht binnen 10 minuten. Dus als je iets ziet wat interessant kan zijn, bellen en gaan kijken. Handelaren zitten constant te F5-en om goede deals van particulieren weg te kapen en vervolgens met een flinke marge weer door te zetten zonder ook maar iets aan de auto te doen. Met een krap budget is het gewoon zonde om daar voor te betalen.
Dus als je er moeite insteekt en een beetje geluk hebt, vind je die speld in een hooiberg wellicht
Ik krijg een beetje het idee dat de TS geen keuzes durft te maken. Alles moet in de toekomst mogelijk zijn. Een keer door de kanaaltunnel, alle milieuzones in, verhuizen met aanhanger maar dan zonder aanhanger (want verbruik), alle luxes. Maar met een laag verbruik en lage aanschafprijs, al maken de onderhoudskosten dan weer weinig uit.quote:Op maandag 16 november 2015 13:40 schreef Leandra het volgende:
Waarom moet er nou weer een trekhaak op zitten? Ik heb toch een hele verhandeling gelezen over hoe moeilijk het is om een aanhanger aan en van de auto te krijgen, en het feit dat je geen aanhanger wilt gebruiken is toch ook de reden dat je een hatchback of een station wilt?
Ik snap best (mwah... eigenlijk niet) dat je een station of een hatchback wilt als je geen trekhaak hebt, maar als je wel een trekhaak hebt, waarom jezelf dan nog zo beperken?
Een sedan met een trekhaak krijgt jou en je spullen toch ook overal?
Dat is dus mijn punt, als je lang gaat zitten twijfelen is een goede deal al lang weg.quote:Op maandag 16 november 2015 14:15 schreef Fien1989 het volgende:
[..]
Ik wil er graag over nadenken voordat ik een auto ga bezichtigen. Ik moet nu alles met OV gaan doen en auto-verkopers zitten vaak niet naast treinstations. Daarnaast wil ik zo min mogelijk auto's bezichtigen waarvan de kans groot is dat ik ze niet koop. Deukjes zijn een no-go voor mij. Krasjes de in bumper door parkeerschade daarentegen zijn minder erg.
OV-reizen is niet goedkoop namelijk... ¤60,- heeft het me gekost om afgelopen vrijdag die Mitsubishi te bezichtigen... die ik dus uiteindelijk niet koopEn begin niet over het lenen v/e auto, want niemand in de omgeving heeft een automaat.
Maar die opties zijn ook daadwerkelijk gebruikt tot nu toe, op de kanaaltunnel na.quote:Op maandag 16 november 2015 14:17 schreef Fixers het volgende:
[..]
Ik krijg een beetje het idee dat de TS geen keuzes durft te maken. Alles moet in de toekomst mogelijk zijn. Een keer door de kanaaltunnel, alle milieuzones in, verhuizen met aanhanger maar dan zonder aanhanger (want verbruik), alle luxes. Maar met een laag verbruik en lage aanschafprijs, al maken de onderhoudskosten dan weer weinig uit.
Die lui op marktplaats zijn wel vaak autobedrijven... die willen dat je op afspraak incl. tijd langskomt. Als je dan een auto gaat huren met alle struggles erbij en dan blijkt dat je die dag de auto niet kan proefrijden... is best zuurquote:Op maandag 16 november 2015 14:32 schreef lst128 het volgende:
[..]
Dat is dus mijn punt, als je lang gaat zitten twijfelen is een goede deal al lang weg.
Heb je al eens gehoord van SnappCar? Daar kan je auto's huren van particulieren voor rond de ¤ 30 per dag. en JA je kan filteren op automaten. Doe een rondje marktplaats op vrijdag / zaterdagochtend, maak afspraken, huur een auto voor zaterdag en rij langs.
Ik zou het deukenargument toch echt laten varen, dat lijkt me wel het minst belangrijk van alles. Van die deukjes in de dorpel van die 206 gaat ie echt niet slechter rijden.
Trekhaak kan je evt nog later toevoegen als je echt niet zonder kan, of je huurt via Snappcar bijvoorbeeld een Volvo die groter is dan een boedelbak voor 30 euro per dag: https://www.snappcar.nl/a(...)fd-bc91-8dfc89d24b6a, en heeft ook nog een trekhaak mocht je alsnog ruimte te kort komen. Hoe vaak per jaar gebruik je die trekhaak nou écht?
Vraagt hier en daar wat creativiteit, maar dat is ook de uitdaging toch?
De Scenic is al vaker aan bod gekomen, maar is naast 2 klasses te zwaar ook nog eens fors onzuiniger. Terwijl ik de ruimte in de hoogte niet echt nuttig kan gebruikenquote:Op maandag 16 november 2015 14:56 schreef matig het volgende:
hier, een grote megane:
http://link.marktplaats.nl/m986805396
Hou je nog 750 over voor eventuele reparaties...
Wel iets te zwaar naar jou wens, maar je kan er wel lekker veel zooi in kwijt. En de distributie is al gedaan
Ik vind 'm op zich oké. Één klasse MRB is niet erg als hij voor de rest helemaal voldoet incl. de zachte stoelen en verbruik ook oké isquote:Op maandag 16 november 2015 13:48 schreef lst128 het volgende:
[..]
...
En wat is hier dan mis mee? http://link.marktplaats.nl/m984674318 Puur de wegenbelasting ivm gewicht? Kost je 8 euro per maand meer tov een hatcback Megane...
Hup, bellen en info inwinnen. Indien het wat lijkt, afspraak maken en langsgaan.quote:Op maandag 16 november 2015 15:29 schreef Fien1989 het volgende:
[..]
Ik vind 'm op zich oké. Één klasse MRB is niet erg als hij voor de rest helemaal voldoet incl. de zachte stoelen en verbruik ook oké is
Enige jammere is dat het niet bekend is wanneer de distributie is gedaan. Maar voor de rest lijkt hij best mooi
Ik krijg een beetje de neiging om die een keer te willen bezichtigen
Ik heb zelf een Scénic uit 2002, een 1.6. Die verbruikt met normaal rijden ongeveer 7,5 liter/100km. Dit is een tweeliter, en die zijn best dorstig. Maar die hoge ruimte (en zit) ga je wel plezier van hebben, vergeleken met deze is het net of je in iedere andere hatchback in de stoel ligt.quote:Op maandag 16 november 2015 15:29 schreef Fien1989 het volgende:
[..]
De Scenic is al vaker aan bod gekomen, maar is naast 2 klasses te zwaar ook nog eens fors onzuiniger. Terwijl ik de ruimte in de hoogte niet echt nuttig kan gebruikenIk heb meer aan ruimte in de lengte dan in de hoogte.
Enige aantrekkelijke is de distributieriem die is vervangen en de aanschafprijs. Maar ja... weegt dat op als hij 1,5 á 2 kilometer per liter minder ver komt?
[..]
Ik vind 'm op zich oké. Één klasse MRB is niet erg als hij voor de rest helemaal voldoet incl. de zachte stoelen en verbruik ook oké is
Enige jammere is dat het niet bekend is wanneer de distributie is gedaan. Maar voor de rest lijkt hij best mooi
Ik krijg een beetje de neiging om die een keer te willen bezichtigen
Ik heb gebeld, morgen bezichtigenquote:Op maandag 16 november 2015 15:41 schreef lst128 het volgende:
[..]
Hup, bellen en info inwinnen. Indien het wat lijkt, afspraak maken en langsgaan.
Dat is niet bekend. Hij heeft voor me het instructieboekje doorgespit en die is niet afgestempeldquote:
De hoge zit is voor mij misschien het enige voordeel t.o.v. de station. Voor de rest... de laadruimte is vooral groter in hoogte i.p.v. lengte. Terwijl ik de hoogte niet zo vaak volledig benut, maar juist de lengte welquote:Op maandag 16 november 2015 16:28 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Ik heb zelf een Scénic uit 2002, een 1.6. Die verbruikt met normaal rijden ongeveer 7,5 liter/100km. Dit is een tweeliter, en die zijn best dorstig. Maar die hoge ruimte (en zit) ga je wel plezier van hebben, vergeleken met deze is het net of je in iedere andere hatchback in de stoel ligt.
De stoelen zijn trouwens erg oké, en de achterstoelen kunnen er uit. Heel handig als je veel mee wilt nemen.
Maar die Mégane ziet er wel goed uit, die lijkt mij best betrouwbaar. Eigenlijk delen Scénic en Mégane een hoop techniek, en voorlopig heb ik niet veel dingen meegemaakt (kapotte bobine is het enige)
Multirent had ik het overquote:Op maandag 16 november 2015 18:04 schreef bluemoon23 het volgende:
Het lijkt mij ook bullshit dat je niet gegarandeerd een automaat kunt krijgen, er zijn bijvoorbeeld genoeg amerikanen die nog nooit in hun leven een schakelauto hebben gereden en tijdens hun vakantie in Europa een automaat willen hebben.
Bij het verhuurbedrijfje om de hoek wordt het misschien lastig, maar bij een Hertz of Avis die er honderden op hun terrein hebben staan zal dat niet zo`n probleem zijn.
Ik wil gewoon geen gedoe. Ik had een automaat bij Mutirent Rotterdam geboekt... die bleek niet beschikbaar... moest toen gebracht worden naar Alphen a/d Rijn voor een automaat uit inderdaad een hogere klasse. Maar uiteindelijk wel ruim 2 uur later dan gepland kunnen vertrekken uit een andere plaats. Dit is gedoe wat ik niet hoef.quote:Op maandag 16 november 2015 18:25 schreef bluemoon23 het volgende:
Beetje stennis schoppen in dat geval, jij denkt dat een amerikaan die nog nooit een schakelbak heeft gereden daar zo mee akkoord gaat ?
Dan geven ze je maar 1 mee uit een hogere klasse waar wel een automaat inzit.
En als ze wel automaten hebben bij het vliegveld maar niet in de stad, dan neem je de trein naar Schiphol en huur je daar je auto.
Van wat je jaarlijks bespaart door met LPG G3 te gaan rijden kun je wel een auto huren.
Je moet in oplossingen denken niet in problemen.
Dan zet je de banden van je oude megane er toch onder?quote:Op maandag 16 november 2015 18:16 schreef Fien1989 het volgende:
[..]
Dat is niet bekend. Hij heeft voor me het instructieboekje doorgespit en die is niet afgestempeldMeest recente is dat bij 126k de bougies en luchtfilter zijn vervangen.
Voor de distributieriem kon hij onder de motorkap ook geen sticker vinden erover, dus die moet wel gedaan worden. Hij zei wel dat indien gewenst hij die met toebehoren kan verwisselen met korting (is ook een auto-onderhoudsbedrijf), maar daar moet ik nog over nadenken. En geen origineel Renault distributieset en waterpomp, maar eentje van Gates volgens hem
De banden hebben nog genoeg profiel. Ook naar het merk gevraagd: voor zijn van Viking ongeveer 50-60%. Achter nog 80% maar made-in-china banden. Heb aangegeven vooral dat laatste niet zo te waarderen.
[..]
De hoge zit is voor mij misschien het enige voordeel t.o.v. de station. Voor de rest... de laadruimte is vooral groter in hoogte i.p.v. lengte. Terwijl ik de hoogte niet zo vaak volledig benut, maar juist de lengte welDan vind ik het zonde om daar meer MRB èn meer benzine voor te betalen
[..]
Multirent had ik het over
Automaten zijn vast te verkrijgen als je dichtbij het vliegveld huurt, maar bij de Hertz in de stad wordt al lastiger...Vaak reserveer je per categorie en in 1 categorie is maar 1 of 2 type een automaat... ze proberen je die dan mee te geven, maar soms lukt dat niet en krijg je een ander type uit dezelfde klasse mee... zonder automaat...
Die Michelin-banden waren stuk door het ongeval en tevens inmiddels ook afgevoerd naar de sloop, omdat hij maar 3 werkdagen bij de berger mocht staanquote:Op maandag 16 november 2015 18:39 schreef Kanjer het volgende:
[..]
Dan zet je de banden van je oude megane er toch onder?
Dat is inderdaad heel vervelend.quote:Op maandag 16 november 2015 18:16 schreef Fien1989 het volgende:
[..]
Dat is niet bekend. Hij heeft voor me het instructieboekje doorgespit en die is niet afgestempeldMeest recente is dat bij 126k de bougies en luchtfilter zijn vervangen.
Voor de distributieriem kon hij onder de motorkap ook geen sticker vinden erover, dus die moet wel gedaan worden. Hij zei wel dat indien gewenst hij die met toebehoren kan verwisselen met korting (is ook een auto-onderhoudsbedrijf), maar daar moet ik nog over nadenken. En geen origineel Renault distributieset en waterpomp, maar eentje van Gates volgens hem
De banden hebben nog genoeg profiel. Ook naar het merk gevraagd: voor zijn van Viking ongeveer 50-60%. Achter nog 80% maar made-in-china banden. Heb aangegeven vooral dat laatste niet zo te waarderen.
[..]
De hoge zit is voor mij misschien het enige voordeel t.o.v. de station. Voor de rest... de laadruimte is vooral groter in hoogte i.p.v. lengte. Terwijl ik de hoogte niet zo vaak volledig benut, maar juist de lengte welDan vind ik het zonde om daar meer MRB èn meer benzine voor te betalen
[..]
Multirent had ik het over
Automaten zijn vast te verkrijgen als je dichtbij het vliegveld huurt, maar bij de Hertz in de stad wordt al lastiger...Vaak reserveer je per categorie en in 1 categorie is maar 1 of 2 type een automaat... ze proberen je die dan mee te geven, maar soms lukt dat niet en krijg je een ander type uit dezelfde klasse mee... zonder automaat...
Nou als ik de rest van het jaar goedkoper op LPG kan rijden en daar flink wat mee bespaar, dan heb ik voor die ene keer met een auto door de kanaaltunnel wel wat gedoe over hoor.quote:Op maandag 16 november 2015 18:33 schreef Fien1989 het volgende:
Ik wil gewoon geen gedoe. Ik had een automaat bij Mutirent Rotterdam geboekt... die bleek niet beschikbaar... moest toen gebracht worden naar Alphen a/d Rijn voor een automaat uit inderdaad een hogere klasse. Maar uiteindelijk wel ruim 2 uur later dan gepland kunnen vertrekken uit een andere plaats.
Ik heb onze Saab in de winter ook op Saabvelgen staan die nog niet bestonden toen onze auto gemaakt werd, zegt niet zoveel dus.quote:Op maandag 16 november 2015 18:42 schreef Fien1989 het volgende:
[..]
Die Michelin-banden waren stuk door het ongeval en tevens inmiddels ook afgevoerd naar de sloop, omdat hij maar 3 werkdagen bij de berger mocht staan
De winterbanden heb ik nog wel. Maar ik weet niet of de bandenmaat hetzelfde is bij deze Mégane, hij heeft wel andere/nieuwere Renault-velgen zag ik
Euhm, ik heb een antieke stenenknipper van 120kg van 2m lang ook in een Peugeot 106 (Diesel) vervoerd hoor. Hij hing wel wat achterover, maar soit..quote:Op maandag 16 november 2015 14:15 schreef Fien1989 het volgende:
[..]
Ik heb zo mijn redenen daarvoor... ik heb die eisen niet voor niets
Je weet ook dat ik dingen doe met tekstborden van bussen en ook een collectie heb van die dingen thuis? Die zijn tot wel 2 meter lang en 45kg zwaarSjouw-hulp kan ik vaak wel krijgen, maar vervoer moet ik toch zelf regelen
Zonder trekhaak en boedelbak-aanhanger kon ik zo'n bord zelfs niet meenemen in mijn Mégane.
Dus de trekhaak is voor die grote dingen, die echt niet in de auto passen. En soms ook omdat ze te smerig zijn (onder stof+vet) om in het interieur te vervoeren. Per jaar zo'n 4-6 keer.
Daarentegen wil ik de kleinere exemplaren wel in de auto mee kunnen nemen en daarvoor is een sedan niet geschikt. Om ook een boedelbak te gaan huren voor de kleinere exemplaren... no way... per keer kost me dat 50 euro + fors hoger verbruik + lage max. snelheid.
De trekhaak is dus voor echt grote voorwerpen of voorwerpen die extreem vervuild zijn. De kleinere dingen wil ik gewoon in mijn hatchback of station kunnen meenemen.
[..]
Ik wil er graag over nadenken voordat ik een auto ga bezichtigen. Ik moet nu alles met OV gaan doen en auto-verkopers zitten vaak niet naast treinstations. Daarnaast wil ik zo min mogelijk auto's bezichtigen waarvan de kans groot is dat ik ze niet koop. Deukjes zijn een no-go voor mij. Krasjes de in bumper door parkeerschade daarentegen zijn minder erg.
OV-reizen is niet goedkoop namelijk... ¤60,- heeft het me gekost om afgelopen vrijdag die Mitsubishi te bezichtigen... die ik dus uiteindelijk niet koopEn begin niet over het lenen v/e auto, want niemand in de omgeving heeft een automaat.
Niks mis mee. Renault maakt die dingen ook niet zelf, komen ook gewoon bij Gates/Conti/whatever vandaan.quote:Op maandag 16 november 2015 18:16 schreef Fien1989 het volgende:
...
Voor de distributieriem kon hij onder de motorkap ook geen sticker vinden erover, dus die moet wel gedaan worden. Hij zei wel dat indien gewenst hij die met toebehoren kan verwisselen met korting (is ook een auto-onderhoudsbedrijf), maar daar moet ik nog over nadenken. En geen origineel Renault distributieset en waterpomp, maar eentje van Gates volgens hem
...
106 dieselquote:Op maandag 16 november 2015 18:48 schreef Glijdt_licht het volgende:
[..]
Euhm, ik heb een antieke stenenknipper van 120kg van 2m lang ook in een Peugeot 106 (Diesel) vervoerd hoor. Hij hing wel wat achterover, maar soit..
Ik denk echt dat jij veel teveel waarde hecht aan de 'vrijheid met je eigen auto' tov de kosten die dat oplevert.
Feitelijk, en dan ben ik even heel eerlijk, zou je van het geld dat je voor 'de vrijheid' weggooit gewoon een mooie vakantie kunnen boeken. Sterker, ik denk dat als je 2 of 3 eisen verzwakt dat je tegen een veel lager maandbedrag een betere en mooiere auto zou kunnen rijden, waar je misschien maar 5x per jaar wat hinder ondervindt van je keuze.. Terwijl je veel minder aan onderhoud, mrb en brandstof uitgeeft.
Het is hetzelfde als met een oude opa die genoeg heeft aan een Suzuki Alto, maar voor de caravan een volvo rijdt. De meerkosten van die Volvo zijn feitelijk de aanschaf ervan niet waard, als je voor minder dan dat bedrag best eens de auto van familie/buren/huurauto kan gebruiken op vakantie.
Even gerekend, een 106 diesel is 2000euro per jaar goedkoper dan jouw Megane was. Heb ook even zitten zoeken op automaten die te huurt zijn, ik zie geen stad waar geen automaat-auto's te huur zijn. Ja iets duurder, maar dat is dan nu eenmaal zo...
Tsja, ik had er één totdat ik geld had voor wat anders. Uiteindelijk zelfs winst op het ding gedraaid qua afschrijving en onderhoud.quote:Op maandag 16 november 2015 19:48 schreef ErkendFokker het volgende:
[..]
106 diesel![]()
Heb er zelf een maar is echt heel sloom maar wel super betrouwbaar en ontzettend zuinig
De Volvo 440 komt wél in aanmerking, want heeft U9 op het kentekenbewijs. U9 is katalysator, en hoewel ouder dan 31-12-1992, voldoet ie gewoon aan de groene umweltplakette. En dan is het gewoon een kwestie van lobbyen, of mooi even een sticker bij de DUitse grens kopen waar je zelf het kenteken op schrijftquote:Op maandag 16 november 2015 11:17 schreef Fien1989 het volgende:
[..]
Die komt niet in aanmerking voor groen in Duitsland, want ouder dan 31 december 1992.
En ik weet dat je aan de rand van de stad kan parkeren, maar dat wil ik niet. Ik rij ook ontzettend veel voor mijn plezier in Duitsland en wil gewoon in de stad kunnen komen. Vooral in de warmere seizoenen doe ik dat regelmatig. Ik ga geen auto kopen met beperkingen.
TS belieft geen turbo, want dure reparatie.quote:Op maandag 16 november 2015 15:10 schreef eXplorer1 het volgende:
Laatste idee van mij
Saab 9-3 2.0 turbo automaat van minimaal 2000 (trionic7)
Met een beetje geluk kan ik met tuning hem wel 1 op 13 laten rijden, kost je wel wat vermogen en wordt wat gevoeliger voor slechte benzine maar het kan.
Met een "knop" kan je hem mental laten worden en 225pk hebben, maar dan gaat het verbruik je een insult bezorgen.
Ohja met de aangepaste software kan je dan ook seamless op e85 rijden a 90 cent de liter in duitsland
Ja mrb is een stuk hoger, compenseer je maar met E85
Zou een volgende keer ook eens wat verder kijken voor een aanhanger dan alleen de dichtstbijzijnde pomp. Ik huur een geremde aanhanger met huif voor 30 euro per dag, zelfs nog voor minder als ik hem maar een paar uur nodig heb. Boedelbak is duur.quote:Op maandag 16 november 2015 14:15 schreef Fien1989 het volgende:
[..]
Ik heb zo mijn redenen daarvoor... ik heb die eisen niet voor niets
Je weet ook dat ik dingen doe met tekstborden van bussen en ook een collectie heb van die dingen thuis? Die zijn tot wel 2 meter lang en 45kg zwaarSjouw-hulp kan ik vaak wel krijgen, maar vervoer moet ik toch zelf regelen
Zonder trekhaak en boedelbak-aanhanger kon ik zo'n bord zelfs niet meenemen in mijn Mégane.
Dus de trekhaak is voor die grote dingen, die echt niet in de auto passen. En soms ook omdat ze te smerig zijn (onder stof+vet) om in het interieur te vervoeren. Per jaar zo'n 4-6 keer.
Daarentegen wil ik de kleinere exemplaren wel in de auto mee kunnen nemen en daarvoor is een sedan niet geschikt. Om ook een boedelbak te gaan huren voor de kleinere exemplaren... no way... per keer kost me dat 50 euro + fors hoger verbruik + lage max. snelheid.
De trekhaak is dus voor echt grote voorwerpen of voorwerpen die extreem vervuild zijn. De kleinere dingen wil ik gewoon in mijn hatchback of station kunnen meenemen.
[..]
Ik wil er graag over nadenken voordat ik een auto ga bezichtigen. Ik moet nu alles met OV gaan doen en auto-verkopers zitten vaak niet naast treinstations. Daarnaast wil ik zo min mogelijk auto's bezichtigen waarvan de kans groot is dat ik ze niet koop. Deukjes zijn een no-go voor mij. Krasjes de in bumper door parkeerschade daarentegen zijn minder erg.
OV-reizen is niet goedkoop namelijk... ¤60,- heeft het me gekost om afgelopen vrijdag die Mitsubishi te bezichtigen... die ik dus uiteindelijk niet koopEn begin niet over het lenen v/e auto, want niemand in de omgeving heeft een automaat.
Boedelbak heeft wel A-merk banden er onder zitten. TS kan geen willekeurige aanhanger trekken op minderwaardig rubber.quote:Op maandag 16 november 2015 20:26 schreef deezler het volgende:
[..]
Zou een volgende keer ook eens wat verder kijken voor een aanhanger dan alleen de dichtstbijzijnde pomp. Ik huur een geremde aanhanger met huif voor 30 euro per dag, zelfs nog voor minder als ik hem maar een paar uur nodig heb. Boedelbak is duur.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |