abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 15 november 2015 @ 15:25:37 #201
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_157568347
quote:
1s.gif Op zondag 15 november 2015 12:33 schreef Fien1989 het volgende:

[..]

Ik zeg niet dat het niet zo is. Maar dat zegt dus ook meteen dat niet elke 1500-auto een pech-auto is :)
Klopt, maar een 1500 euro auto met simpele techniek en weinig opties is meer bullet proof dan een auto van 3000 met jouw eisenlijst.
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_157568355
quote:
0s.gif Op zondag 15 november 2015 15:22 schreef daNpy het volgende:

[..]

Iedereen behalve * daNpy dan :X
Wat ik bedoel te zeggen is, dat je moet kijken wat nu haalbaar is. En niet naar wat je vroeger had.
  zondag 15 november 2015 @ 15:26:02 #203
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_157568359
quote:
0s.gif Op zondag 15 november 2015 15:12 schreef Revolution-NL het volgende:

[..]

Kansloos met de eisen van TS. Met name dat verbruik. Als ik TS was zou ik voor een diesel gaan of het budget toch oprekken naar 5k en dan een gebruikte Prius aanschaffen. Voor 1500 euro heb je gewoon weinig te willen.

Voorbeeld
http://link.marktplaats.nl/m985427057

Met een Prius rijdt je 1:20 en dat scheelt je al ruim 1000 euro aan brandstofkosten per jaar. Daarnaast is een Prius ongeveer het betrouwbaarste qua techniek wat er verkrijgbaar is op dit moment.

even oprekken, right. En met de rijstijl van ts rij je echt geen 1:20. En als de accu's op zijn ben je de sjaak.

Ts, ik vraag me af of je iets gaat vinden dat aan je eisen voldoet en in acceptabele technische staat is.
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_157568381
quote:
Kan me geen grotere rotzooi voorstellen dan Daewoo, of diens opvolger Chevrolet
pi_157568428
quote:
Te zwaar, te dorstig.
  zondag 15 november 2015 @ 15:28:30 #206
188734 Revolution-NL
VOC Mentaliteit
pi_157568431
quote:
1s.gif Op zondag 15 november 2015 15:26 schreef Catch22- het volgende:

[..]

even oprekken, right. En met de rijstijl van ts rij je echt geen 1:20. En als de accu's op zijn ben je de sjaak.

Ts, ik vraag me af of je iets gaat vinden dat aan je eisen voldoet en in acceptabele technische staat is.
Ja want de accu's van een Prius zijn zo enorm kwetsbaar gebleken :'). De mensen die dit roepen rijden meestal zelf in een fossiele diesel met kwetsbare EGR kleppen, turbo's,roetfilters en injectoren. :')

Als je normaal rijdt haal je makkelijk 1:20 met een Prius.
  zondag 15 november 2015 @ 15:28:35 #207
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_157568434
quote:
1s.gif Op zondag 15 november 2015 15:26 schreef Catch22- het volgende:

[..]

even oprekken, right. En met de rijstijl van ts rij je echt geen 1:20. En als de accu's op zijn ben je de sjaak.

Ts, ik vraag me af of je iets gaat vinden dat aan je eisen voldoet en in acceptabele technische staat is.
Even oprekken naar ruim 3 keer zo veel is wel wat grof, maar aan de andere kant;
met het kilometrage wat TS wil gaan rijden en de daarbij behorende eisenlijst is het verstandiger te investeren in kwaliteit in plaats van een speld in een hooiberg te gaan zoeken. Want als het mis gaat, sta je dus inderdaad met je frikandel langs de snelweg midden in de nacht. En twee linkerhanden.
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
  zondag 15 november 2015 @ 15:30:51 #208
188734 Revolution-NL
VOC Mentaliteit
pi_157568482
quote:
0s.gif Op zondag 15 november 2015 15:28 schreef daNpy het volgende:

[..]

Even oprekken naar ruim 3 keer zo veel is wel wat grof, maar aan de andere kant;
met het kilometrage wat TS wil gaan rijden en de daarbij behorende eisenlijst is het verstandiger te investeren in kwaliteit in plaats van een speld in een hooiberg te gaan zoeken. Want als het mis gaat, sta je dus inderdaad met je frikandel langs de snelweg midden in de nacht. En twee linkerhanden.
Voor 1500 euro kan je best een betrouwbare auto vinden maar niet met de waslijst aan eisen van TS. Dan kan je echt beter kijken of je de eisen kan aanpassen of het budget kan oprekken.

Voorbeeld: Onverwoestbaar, zuinig en goedkoop.
http://link.marktplaats.nl/m977778813

3x oprekken hang er ook maar vanaf over wat voor bedrag je praat. 1.500 euro of 4500 euro is maar 3000 euro verschil. Het is wat anders als je het over 15000 of 45000 euro praat.

Moet je kijken hoeveel extra opties je hebt als je het budget maar ietsjes oprekt
http://www.marktplaats.nl(...)startDateFrom=always

[ Bericht 7% gewijzigd door Revolution-NL op 15-11-2015 15:40:45 ]
pi_157568728
quote:
1s.gif Op zondag 15 november 2015 15:26 schreef Catch22- het volgende:

[..]

even oprekken, right. En met de rijstijl van ts rij je echt geen 1:20. En als de accu's op zijn ben je de sjaak.

Ts, ik vraag me af of je iets gaat vinden dat aan je eisen voldoet en in acceptabele technische staat is.
Jij begrijpt de prius dus niet, hoe lelijk hij ook is de HSD is geniaal.
life happens while you're pusing the throttle.
  zondag 15 november 2015 @ 15:44:50 #210
188734 Revolution-NL
VOC Mentaliteit
pi_157568997
Als ik dit topic zo lees:
PTA / Nieuwe distributieriem bij hoge km-stand nog heel nuttig?
Dan is de Renault van Josefien ook bepaald niet die lucky shot geweest waar hier over gesproken wordt.
Daar lees ik dat er in drie jaar tijd voor bijna zesduizend aan onderhoud is uitgegeven.

Mijn laatste auto was een Honda, die heb ik vijf jaar gereden en daar heb ik aan onderhoud in die jaren nog geen kwart van dat bedrag aan uitgegeven. Toegegeven, die was met 2750 wel iets duurder dan 1500 euro.
  zondag 15 november 2015 @ 15:53:34 #212
188734 Revolution-NL
VOC Mentaliteit
pi_157569115
quote:
0s.gif Op zondag 15 november 2015 15:48 schreef deezler het volgende:
Als ik dit topic zo lees:
PTA / Nieuwe distributieriem bij hoge km-stand nog heel nuttig?
Dan is de Renault van Josefien ook bepaald niet die lucky shot geweest waar hier over gesproken wordt.
Daar lees ik dat er in drie jaar tijd voor bijna zesduizend aan onderhoud is uitgegeven.

Precies, dan kan je beter naar de bank gaan voor 2300 euro een PL nemen, de rentekosten voor lief nemen en die Honda Jazz ophalen.
pi_157569387
quote:
1s.gif Op zondag 15 november 2015 15:26 schreef Catch22- het volgende:

[..]

even oprekken, right. En met de rijstijl van ts rij je echt geen 1:20. En als de accu's op zijn ben je de sjaak.

Ts, ik vraag me af of je iets gaat vinden dat aan je eisen voldoet en in acceptabele technische staat is.
De Prius is momenteel een van de meest degelijke betrouwbare auto's die er is. De accu's gaan doorgaans 500000km mee en kosten iets van 1200¤ om te vevangen, vergelijkbaar met een opgeblazen turbo dus, allen die gaan meestal eerder kapot.

De rijstijl van ts haalt schijnbaar 1:13 met een 4 traps automaat, dan haal je1:20 met gemak in een Prius.

Maar volgens mij zijn ze ietswat duur nog.
.
pi_157570567
quote:
0s.gif Op zondag 15 november 2015 15:48 schreef deezler het volgende:
Als ik dit topic zo lees:
PTA / Nieuwe distributieriem bij hoge km-stand nog heel nuttig?
Dan is de Renault van Josefien ook bepaald niet die lucky shot geweest waar hier over gesproken wordt.
Daar lees ik dat er in drie jaar tijd voor bijna zesduizend aan onderhoud is uitgegeven.

Mijn laatste auto was een Honda, die heb ik vijf jaar gereden en daar heb ik aan onderhoud in die jaren nog geen kwart van dat bedrag aan uitgegeven. Toegegeven, die was met 2750 wel iets duurder dan 1500 euro.
Drie jaar met 37.000 km per jaar maakt zo'n 110.000 km. TS heeft aangegeven regulier onderhoud te laten doen. Dan is dat (omgeslagen per km) helemaal geen raar bedrag.

Ik vind de eisen van TS nogal een uitdaging, zoals de meesten hier.

Paar zaken die ik er uit wil halen:
- het verbruik van de oude auto. 1 op 13,7 met een automaat in die klasse vind ik op z'n minst ongeloofwaardig
- de focus op zachte stoelen. Ieder z'n voorkeur, maar hiermee sluit je heel veel gangbare auto's uit. De tijd dat mensen daar echt aan vast hielden omdat de verschillen zo groot waren ligt ver achter ons.

En de belangrijkste: het totale kostenplaatje. Zoveel kilometers met een benzinemotor is financieel simpelweg erg onverstandig. Dan bespaar je een beetje op de MRB maar gooi je dat er veel harder weer uit aan brandstofkosten.

Maar TS is een vrouw, en die kunnen niet rationeel kijken naar een situatie als deze.
I removed all the bad food from my house.
It was delicious.
  zondag 15 november 2015 @ 16:42:15 #215
148588 rulerofdeath
Ruler the Rotting-BrainEater
pi_157570627
tvp voor
quote:
Maar TS is een vrouw, en die kunnen niet rationeel kijken naar een situatie als deze
* rulerofdeath pakt popcorn
Learn as if you're going to live forever, Live as if you're going to die tomorrow
De BIE®TAFELop youtube en dumpert _O_ >100k views *O*
I wanna die the same way I was born: Screaming and covered with blood
Arbeit macht frei. Ik heb nu 40 jaar vakantie *O*
pi_157572579
quote:
6s.gif Op zondag 15 november 2015 16:42 schreef rulerofdeath het volgende:
tvp voor

[..]

* rulerofdeath pakt popcorn
Het was niet eens onaardig bedoeld eigenlijk.

Ik heb meerdere vrouwen geholpen met de zoektocht naar een andere auto. Beslissingen worden op totaal andere gronden genomen.
I removed all the bad food from my house.
It was delicious.
  zondag 15 november 2015 @ 18:00:31 #217
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_157572845
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 november 2015 21:47 schreef Garbageman het volgende:
Is een GDI niet een auto die je uberhaupt niet moet kopen? Super gevoelige inspuiting, pomp snel stuk (dacht ik?) (dúúr!) net als de HPi van Citroën die al heel snel niet meer geproduceerd werd. Sommige auto's moet je gewoon niet kopen, net als de 2.5Td XM van Citroën, beest van een diesel maar heel snel oververhitten en dan blaast ie de koppakking er uit, dat soort dingen.

Ik had zelf al een C5 op gas gezien (tja :') ) vóór de proefrit uren zitten lezen in het C5club forum. Toen wist ik waar ik op moest letten bij de proefrit. Schakelt de automaat goed e.d. Maar door dat forum wist ik alle specifieke punten, de "dealbreakers" en de dingetjes die alleen maar vervelend zijn.
Allang niet meer van toepassing. Ze vervuilenden toen de motoren net uitkwamen door zwaveltoevoeging in brandstof. Dat wordt tegenwoordig niet meer toegevoegd .
Tegenwoordig zijn overigens bijna alle benzine motoren voorzien van directe inspuiting, mitsubishi kwam gewoon te vroeg met de techniek op de markt.
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
  zondag 15 november 2015 @ 18:04:26 #218
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_157572925
quote:
0s.gif Op zondag 15 november 2015 15:48 schreef deezler het volgende:
Als ik dit topic zo lees:
PTA / Nieuwe distributieriem bij hoge km-stand nog heel nuttig?
Dan is de Renault van Josefien ook bepaald niet die lucky shot geweest waar hier over gesproken wordt.
Daar lees ik dat er in drie jaar tijd voor bijna zesduizend aan onderhoud is uitgegeven.

Mijn laatste auto was een Honda, die heb ik vijf jaar gereden en daar heb ik aan onderhoud in die jaren nog geen kwart van dat bedrag aan uitgegeven. Toegegeven, die was met 2750 wel iets duurder dan 1500 euro.
Heb idd ook 3 jaar een BMW 318i gehad, gekocht voor 5500, sowieso minder dan 1000 uitgegeven aan onderhoud en apk in die 3 jaar.
Verbruik 1:12 en 1260 kg, benzine.

Dus minder uitgegeven aan aanschaf dan mevrouw aan onderhoud :')
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
  zondag 15 november 2015 @ 18:07:25 #219
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_157572999
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 november 2015 21:41 schreef Glijdt_licht het volgende:
Och, de Mazda-motor in mijn Volvo heeft ook directe injectie en dat ding draait prima..

Betreffend de Mitsubishi:
Nieuwe accu onderhandelen, en dan meenemen. Gek klinkt ie niet :) ook de ANWB raadt de gdi motoren niet direct af. Alleen heel zuinig zijn ze niet..
Niet? Ik reed er met gemak 1 op 14 mee en als ik euro 98 tankte ging het verbruik nog veel verder omlaag (deze motoren zijn gemaakt voor 98)

Als ik het filmpje hoor klinkt het vrij normaal en als ik de beschrijving van de proefrit lees lijkt het me geen verkeerde auto maar is alleen de accu stuk. Bij een kapotte dynamo was je proefrit ook snel afgelopen geweest.
Ik zou hem kopen onder voorwaarde dat ze er een nieuw accuutje in stoppen en even een klein beurtje geven oid, dat kan ook al veel uitmaken voor het tikken van de motor. Kan best zijn dat het oliepeil iets te laag is (hij moet echt op max anders gaan ze idd tikken) of dat de olie gewoon oud is.
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
  zondag 15 november 2015 @ 19:31:31 #220
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_157575514
quote:
9s.gif Op zondag 15 november 2015 17:48 schreef Sometimes het volgende:

[..]

Het was niet eens onaardig bedoeld eigenlijk.

Ik heb meerdere vrouwen geholpen met de zoektocht naar een andere auto. Beslissingen worden op totaal andere gronden genomen.
* vrouw meldt :+

Ik heb een hekel aan diesel (de geur, de herrie van de motor), maar met het aantal km per jaar dat TS rijdt zou ik toch iets anders zoeken dan een standaard benzine-auto... Dat zou dus LPG worden.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_157576452
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 november 2015 17:01 schreef Fien1989 het volgende:


Maar dat is een diesel... die zijn sowieso zuiniger dan eentje op benzine... :{ Ik zit wel te vergelijken met dezelfde type brandstof...
Klopt, en ik had ongeveer dezelfde eisen als jij. Goedkoper uit zijn dan mijn Mazda 6 op benzine, climate control, cruise control en als het effe kan een automaat. Ik rijd maar 25 tot 30k met het ding dus het was nog lastig zoeken.

Prius was geen optie ivm aanschafprijs. Op LPG kon ik niets leuks vinden, diesel vind ik na 2001 goed ivm gele sticker (goed genoeg om tot randje stad te komen). Enige wat ik echt moest laten vallen was de automaat in verband met verbruik.

^ en dat is nou realistisch kijken. Vergelijk je kosten per km, niet per potje wat je moet betalen. Onder de streep gaat het er om wat er op je rekening overblijft.
Rui Pereira: "You're an artist, you don't give a fuck!"
pi_157576461
quote:
1s.gif Op zondag 15 november 2015 19:31 schreef Leandra het volgende:

[..]

* vrouw meldt :+

Ik heb een hekel aan diesel (de geur, de herrie van de motor), maar met het aantal km per jaar dat TS rijdt zou ik toch iets anders zoeken dan een standaard benzine-auto... Dat zou dus LPG worden.
Dan kun je dus niet door de kanaaltunnel rijden en heb je geen reservewiel meer. Hoe zit het trouwens met CNG?
  zondag 15 november 2015 @ 19:57:23 #223
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_157576718
quote:
0s.gif Op zondag 15 november 2015 19:52 schreef vaduz het volgende:

[..]

Dan kun je dus niet door de kanaaltunnel rijden en heb je geen reservewiel meer. Hoe zit het trouwens met CNG?
Wat een vreselijk drama... dat zouden idd redenen zijn om 3 keer zo duur te gaan rijden.
Oh wacht, dan bespaar ik gewoon per maand een flink bedrag en kan ik daarvan met een fijne huurauto door de kanaaltunnel *O*

Ik moest even lezen wat CNG was.... zou ook nog kunnen, maar ik vermoed dat die er in de leeftijd die TS zoekt niet zijn.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_157576948
Ik rij diesel en heb ook geen reserveband.
.
pi_157578277
quote:
0s.gif Op zondag 15 november 2015 15:06 schreef lst128 het volgende:

[..]

Moet een automaat zijn ivm code op rijbewijs :)
Ik had begrepen dat TS een rijbewijs zonder beperkingen heeft, maar gewoon geen handbak kan/wil rijden.
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
pi_157578545
quote:
1s.gif Op zondag 15 november 2015 19:31 schreef Leandra het volgende:

[..]

* vrouw meldt :+

Ik heb een hekel aan diesel (de geur, de herrie van de motor), maar met het aantal km per jaar dat TS rijdt zou ik toch iets anders zoeken dan een standaard benzine-auto... Dat zou dus LPG worden.
Het gaat ws. niet om een Golf 1 diesel die idd een teringherrie maakt.
Wanneer heb jij voor het laatst in een moderne diesel (mee)gereden?
Dat maakt heul geen lawaai.
En het stinkt ook niet als je in de auto zit.
En als je er achter staat ook niet, het ruikt lekker.
Punt.
  zondag 15 november 2015 @ 20:30:45 #227
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_157578618
quote:
1s.gif Op zondag 15 november 2015 20:25 schreef Ridocar het volgende:

[..]

Ik had begrepen dat TS een rijbewijs zonder beperkingen heeft, maar gewoon geen handbak kan/wil rijden.
Ik denk dat dat in het geval van TS ook wel de verstandigste keuze is ;)
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  zondag 15 november 2015 @ 20:31:48 #228
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_157578684
quote:
0s.gif Op zondag 15 november 2015 20:29 schreef vannelle het volgende:

[..]

Het gaat ws. niet om een Golf 1 diesel die idd een teringherrie maakt.
Wanneer heb jij voor het laatst in een moderne diesel (mee)gereden?
Dat maakt heul geen lawaai.
En het stinkt ook niet als je in de auto zit.
En als je er achter staat ook niet, het ruikt lekker.
Punt.
2008 Audi A3 modern genoeg van je?
En het is de brom, ik word daar onrustig van.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_157579354
quote:
0s.gif Op zondag 15 november 2015 20:31 schreef Leandra het volgende:

[..]

2008 Audi A3 modern genoeg van je?
En het is de brom, ik word daar onrustig van.
Wat wil je, het is een pompverstuiver. Pak maar eens een Fiat voor de grap. Die hoor je bij lange na niet ;)
  zondag 15 november 2015 @ 21:17:05 #230
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_157581435
quote:
10s.gif Op zondag 15 november 2015 20:41 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:

[..]

Wat wil je, het is een pompverstuiver. Pak maar eens een Fiat voor de grap. Die hoor je bij lange na niet ;)
Ik reed ergens in 1996 voor het laatst in een Fiat (geen diesel), en dat gaan we zo houden ;)
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_157581858
Mijn Tdi is ook geen pompverstuiver, hij bromt nog steeds.
.
  zondag 15 november 2015 @ 21:26:45 #232
188734 Revolution-NL
VOC Mentaliteit
pi_157581911
quote:
1s.gif Op zondag 15 november 2015 21:25 schreef Fer het volgende:
Mijn Tdi is ook geen pompverstuiver, hij bromt nog steeds.
Dan moet je ook een echte diesel rijden en niet een geknepen sjoemeldiesel ;). Mijn e-hdi zoeft over de weg en is heerlijk stil :)
pi_157582034
quote:
0s.gif Op zondag 15 november 2015 21:26 schreef Revolution-NL het volgende:

[..]

Dan moet je ook een echte diesel rijden en niet een geknepen sjoemeldiesel ;). Mijn e-hdi zoeft over de weg en is heerlijk stil :)
Mijn ervaring met een hdi was niet geweldig en dan vooral hetgeen om de hdi heen.
.
  zondag 15 november 2015 @ 21:33:35 #234
188734 Revolution-NL
VOC Mentaliteit
pi_157582278
quote:
1s.gif Op zondag 15 november 2015 21:29 schreef Fer het volgende:

[..]

Mijn ervaring met een hdi was niet geweldig en dan vooral hetgeen om de hdi heen.
Daar was ik ook een beetje bang voor. Maar gelukkig nu al 50.000 probleemloze kilometers op de klok zonder tussentijdse garage bezoeken en dat is toch wel heel erg lekker na een paar jaar VAG ellende.

Wat dat betreft is het in alle opzichten een heerlijke aandrijflijn _O_
pi_157582995
quote:
0s.gif Op zondag 15 november 2015 21:17 schreef Leandra het volgende:

[..]

Ik reed ergens in 1996 voor het laatst in een Fiat (geen diesel), en dat gaan we zo houden ;)
Maar volgens mij was je niet van plan om een auto uit 1996 of ouder te kopen of wel? ;)
pi_157583040
Ach ken ook iemand met een 307 uit hetzelfde bouwjaar, 2001 en die haalde zonder problemen de 300000km.

On topic: Deze 307 is nog maar 1500¤ waard en is voorzien van airco, goede stoelen etc etc en je kan er 1:18 mee rijden. Er zijn ook automaten van, wel schaars.
.
  zondag 15 november 2015 @ 21:46:30 #237
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_157583091
quote:
0s.gif Op zondag 15 november 2015 21:44 schreef vannelle het volgende:

[..]

Maar volgens mij was je niet van plan om een auto uit 1996 of ouder te kopen of wel? ;)
In principe niet, hoewel er wel wat (potentiële) klassiekers zijn die ik niet zou weigeren ;)
Ondanks dat zie ik mezelf geen Fiat (meer) rijden, ook geen nieuwe.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_157583152
quote:
0s.gif Op zondag 15 november 2015 21:26 schreef Revolution-NL het volgende:

[..]

Dan moet je ook een echte diesel rijden en niet een geknepen sjoemeldiesel ;). Mijn e-hdi zoeft over de weg en is heerlijk stil :)
Goffer :D
pi_157591968
- Iets met een Mitsubishi GDI motor wordt 'm niet, omdat iemand me vertelde dat die motoren vroeg of laat voor dure problemen zorgen en eigenlijk alleen goed op Euro98 kunnen lopen. Iets wat ik niet eerder wist.

- De zachte stoelen vind ik toch eigenlijk belangrijker dan gedacht :{ Vandaag een uurtje of 4-5 als passagier in een auto gezeten die niet waren voorzien van zachte zetels... dat was echt wel merkbaar na een tijdje :{

- Huurauto's voor een rit door de kanaaltunnel of voor waar dan ook: voor de zoveelste keer, geen serieuze optie. Verhuurbedrijven met een optie voor automaat, kunnen op het laatste moment alsnog komen met eentje zonder automaat van dezelfde klasse, omdat de automaat-versie om wat voor rede dan ook niet beschikbaar is. Zelf ervaring mee gehad. Handbak is een no-go voor mij, ik kan daar om serieuze redenen niet mee omgaan. Nu niet, later ook niet.

- Diesels vallen af, omdat ze in mijn budget niet in aanmerking komen voor een groene sticker in Duitsland.

quote:
1s.gif Op zondag 15 november 2015 16:40 schreef Sometimes het volgende:

[..]

Paar zaken die ik er uit wil halen:
- het verbruik van de oude auto. 1 op 13,7 met een automaat in die klasse vind ik op z'n minst ongeloofwaardig
- de focus op zachte stoelen. Ieder z'n voorkeur, maar hiermee sluit je heel veel gangbare auto's uit. De tijd dat mensen daar echt aan vast hielden omdat de verschillen zo groot waren ligt ver achter ons.
Waarom is 1 op 13,7 ongeloofwaardig?

Ik heb al mijn tankbonnen i.c.m. km-standen bijgehouden in excel. 13,7 komt eruit als ik het afgelegde aantal km's deel door de verbruikte liters.

Daarbij, er zat een 60 liter tank in de Renault en als die helemaal vol was, kon ik er 800-850km mee afleggen. Heel af en toe minder, als ik bijv. ermee grotendeels op de Duitse Autobahn hard had gereden of veel stad had gedaan met die tank.

Het schakelprogramma van die automaat was vergeleken met de anderen die ik tot nu toe heb gezien van rond dat bouwjaar, erg efficiënt. Als je niet aftrapte, ging de lock-up al in bij 30-35km/u. En zodra die inging, zag je ook meteen het verbruik dalen.

Voor zover ik weet is het verschil in verbruik niet heel groot meer zodra de lock-up in is gegaan, want geen slip in de koppelomvormer.

Verder zie ik niet in waarom 4-traps onzuinig moet zijn: hij deed 2500rpm bij 100km/u. Van iemand die de handbak-versie had hoorde ik dat hij bij 100 al tegen de 3000rpm zat in 5e versnelling.

quote:
1s.gif Op zondag 15 november 2015 20:25 schreef Ridocar het volgende:

[..]

Ik had begrepen dat TS een rijbewijs zonder beperkingen heeft, maar gewoon geen handbak kan/wil rijden.
Is een geval van niet kunnen. Nu niet, in de toekomst ook niet. De rede erachter is voor mezelf duidelijk.

quote:
0s.gif Op zondag 15 november 2015 14:45 schreef lst128 het volgende:
...
http://link.marktplaats.nl/m982069294
Voldoet aan al je eisen, deukje in de kofferklep zou ik voor lief nemen
Die voldoet omdat het hetzelfde type auto is als wat ik hiervoor had :P Deze Megane stond ook in de start-post :D

Maar er is ook deze:
http://www.marktplaats.nl(...)19df&previousPage=lr
Nieuwer, iets minder gelopen, maar vooral ook: geen deuken èn goedkoper? Waarom dan niet deze t.o.v. de grijze met deuk? :D
pi_157593051
Ok, ik geef het op. Ga jij maar je geld verbranden met 37k op benzine :')
Rui Pereira: "You're an artist, you don't give a fuck!"
pi_157593165
quote:
0s.gif Op maandag 16 november 2015 03:32 schreef Fien1989 het volgende:
Maar er is ook deze:
http://www.marktplaats.nl(...)19df&previousPage=lr
Nieuwer, iets minder gelopen, maar vooral ook: geen deuken èn goedkoper? Waarom dan niet deze t.o.v. de grijze met deuk? :D
Ik zie staan:

• APK tot: -

• GENOEMDE PRIJZEN ZIJN INTERNET MEENEEM PRIJZEN

• DEALER INGERUILDE OCCASIONS TEGEN SUPER LAGE PRIJZEN

Dat is zo'n beetje dat kritische kijken waar ik het eerder over had.
Wat waarschijnlijk gebeurd is met deze auto is dat iemand hem heeft ingeruild bij de aankoop van een andere tweedehands auto omdt het niet meer rendabel was om onderhoud te laten doen. Het bedrijf waar hij is ingeruild heeft hem vervolgens verkocht aan een opkoper voor 500 euro. Die opkoper poetst hem dan een beetje en zet hem ook weer zo te koop. Zonder er ook maar iets aan te doen qua onderhoud. Jij koopt dan een goedkope auto denk je, maar voor je er de weg mee op kan, ben je waarschijnlijk nog eens zo'n bedrag aan kwijt aan reparaties. Als je pech hebt nog meer.
pi_157593182
quote:
0s.gif Op maandag 16 november 2015 03:32 schreef Fien1989 het volgende:
- Iets met een Mitsubishi GDI motor wordt 'm niet, omdat iemand me vertelde dat die motoren vroeg of laat voor dure problemen zorgen en eigenlijk alleen goed op Euro98 kunnen lopen. Iets wat ik niet eerder wist.
voor zo ver ik weet is dit een verhaal van toen de GDI motoren net uit kwamen.
dit omdat de motoren werden afgesteld in japan en daar het zwavel gehalte in de benzine een stuk lager was, in ieder geval in de "normale" euro95 benzine.

hierdoor kwamen er veel problemen mee, maar die treden al vrij snel op, grofweg al onder de 100K kilometer.

tegenwoordig zijn die waarden gelijk getrokken van het zwavelgehalte en is dit probleem nagenoeg niet meer bestaand. als je dus een auto koopt die genoeg kilometers heeft gelopen door de jaren heen en zijn onderhoud heeft gehad zou ik niet bang zijn dat ie kapot zou lopen.... maar je kan altijd pech hebben natuurlijk, met ieder merk.

correct me if i'm wrong :)
pi_157593234
quote:
0s.gif Op maandag 16 november 2015 09:10 schreef Martijn137 het volgende:

[..]

voor zo ver ik weet is dit een verhaal van toen de GDI motoren net uit kwamen.
dit omdat de motoren werden afgesteld in japan en daar het zwavel gehalte in de benzine een stuk lager was, in ieder geval in de "normale" euro95 benzine.

hierdoor kwamen er veel problemen mee, maar die treden al vrij snel op, grofweg al onder de 100K kilometer.

tegenwoordig zijn die waarden gelijk getrokken van het zwavelgehalte en is dit probleem nagenoeg niet meer bestaand. als je dus een auto koopt die genoeg kilometers heeft gelopen door de jaren heen en zijn onderhoud heeft gehad zou ik niet bang zijn dat ie kapot zou lopen.... maar je kan altijd pech hebben natuurlijk, met ieder merk.

correct me if i'm wrong :)
Dat zwavelverhaal klopt zo ongeveer wel.

Maar de GDI heeft eigenlijk benzine nodig met een octaangetal van tenminste 97. Super dus, of bijvoorbeeld Shell V-Power (dat heeft octaangetal 97, maar in Nederland mag op de pomp alleen 95 of 98 staan).

In de tankdop van de Mitsubishi's zit ook een sticker waar dat octaangetal op staat. Wettelijk moet elke auto in Nederland echter kunnen rijden op Euro 95.
Daar gaat 'ie niet beter van lopen en ook niet zuiniger.
I removed all the bad food from my house.
It was delicious.
  maandag 16 november 2015 @ 09:22:28 #244
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_157593301
quote:
0s.gif Op maandag 16 november 2015 09:09 schreef deezler het volgende:

[..]

Ik zie staan:

• APK tot: -

• GENOEMDE PRIJZEN ZIJN INTERNET MEENEEM PRIJZEN

• DEALER INGERUILDE OCCASIONS TEGEN SUPER LAGE PRIJZEN

Dat is zo'n beetje dat kritische kijken waar ik het eerder over had.
Wat waarschijnlijk gebeurd is met deze auto is dat iemand hem heeft ingeruild bij de aankoop van een andere tweedehands auto omdt het niet meer rendabel was om onderhoud te laten doen. Het bedrijf waar hij is ingeruild heeft hem vervolgens verkocht aan een opkoper voor 500 euro. Die opkoper poetst hem dan een beetje en zet hem ook weer zo te koop. Zonder er ook maar iets aan te doen qua onderhoud. Jij koopt dan een goedkope auto denk je, maar voor je er de weg mee op kan, ben je waarschijnlijk nog eens zo'n bedrag aan kwijt aan reparaties. Als je pech hebt nog meer.
Dit zegt zomoto:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  maandag 16 november 2015 @ 09:53:08 #245
188734 Revolution-NL
VOC Mentaliteit
pi_157593694
quote:
0s.gif Op maandag 16 november 2015 09:22 schreef Leandra het volgende:

[..]

Dit zegt zomoto:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Stil nou. Lekker laten kopen , dan kan er mooi een slotje op dit topic. TS had voordat ze dit topic openende toch al bedacht dat het weer een gare Megane moest gaan worden :')
  maandag 16 november 2015 @ 10:04:11 #246
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_157593832
quote:
0s.gif Op zondag 15 november 2015 20:29 schreef vannelle het volgende:

[..]

Het gaat ws. niet om een Golf 1 diesel die idd een teringherrie maakt.
Wanneer heb jij voor het laatst in een moderne diesel (mee)gereden?
Dat maakt heul geen lawaai.
:D _O- en wanneer heb jij voor het laatst in een moderne benzine gereden? Diesel maakt nog altijd meer herrie dan benzine.

quote:
En als je er achter staat ook niet, het ruikt lekker.
Besef je wel dat dieseluitlaatgassen als kankerverwekkend te boek staan dus niet te diep snuiven.
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
  maandag 16 november 2015 @ 10:12:41 #247
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_157593905
quote:
0s.gif Op maandag 16 november 2015 09:10 schreef Martijn137 het volgende:

[..]

voor zo ver ik weet is dit een verhaal van toen de GDI motoren net uit kwamen.
dit omdat de motoren werden afgesteld in japan en daar het zwavel gehalte in de benzine een stuk lager was, in ieder geval in de "normale" euro95 benzine.

hierdoor kwamen er veel problemen mee, maar die treden al vrij snel op, grofweg al onder de 100K kilometer.

tegenwoordig zijn die waarden gelijk getrokken van het zwavelgehalte en is dit probleem nagenoeg niet meer bestaand. als je dus een auto koopt die genoeg kilometers heeft gelopen door de jaren heen en zijn onderhoud heeft gehad zou ik niet bang zijn dat ie kapot zou lopen.... maar je kan altijd pech hebben natuurlijk, met ieder merk.

correct me if i'm wrong :)
Klopt en wat sometimes zegt ook, ze horen op 98 maar kunnen ook prima op 95 maar met een iets hoger verbruik, motor loopt verder net zo goed erop.
Maar dat heb ik intussen al 3x gepost hier en de TS lijkt het gewoon te negeren en de borrelpraat van een 'iemand' maar voor waarheid aan te nemen.

Verder zie ik vooral heel veel eisen, een enorm aantal kilometers per jaar en een minimaal budget.
Het is vrij simpel: Eisen bijstellen of budget omhoog.

Alle hulp hier wordt domweg genegeerd volgens mij dus succes er verder mee.
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
pi_157594040
mee eens, maar daarom had ik ook al eens gezegd dat als ze zo tevreden was over haar vorige auto dat ze dan toch "dezelfde" auto terug koopt...

maar kan me voorstellen dat je, als je toch moet wisselen, even kijkt of het ergens anders beter kan.

dat ze nu eenmaal haar redenen heeft om haar eisen pakket niet aan te passen.....
zo heeft iedereen wel zijn of haar te kort komingen ;) :P
pi_157594041
Ga nu maar gewoon die megane van 1200 halen om er dan weer 6000(!) euro aan achterstallig onderhoud en reparaties aan uit te geven als je daar blij van word. En als je hem niet in de soep rijd is ie alsnog afgeschreven over 2-3 jaar.

Of je leent 5000 euro, koop een mooie diesel van rond de 6000 euro en je hebt een veel veiligere en zuinigere auto waar je nog jaren plezier van hebt.
pi_157594193
quote:
0s.gif Op woensdag 11 november 2015 14:12 schreef Fien1989 het volgende:

De kanaaltunnel wil ik echt wel een keer meemaken, als het in de toekomst misschien wat rustiger wordt. De boot... hell no.... :N

Dan stap je in Brussel op de Eurostar, of je leent/huurt een auto voor een Engelandtrip als je per se met een auto de trein op wilt. Van zoiets eenmaligs zou ik geen autokeuze af laten hangen.
pi_157594283
diesel
1476 wegenbelasting / jaar
960 verzekering / jaar
3200 brandstof / 40000kilometer
5636 totaal


benzine
484 wegenbelasting / jaar
480 verzekering / jaar
4740 brandstof / 40000kilometer
5704 totaal

even gekopieerd uit excel omdat ik ff benieuwd was.

ik heb deze gegevens van mijn auto (Volvo V50 2.0D) vergeleken met de megane voor verzekering en wegenbelasting (http://link.marktplaats.nl/m982069294)

ik reken voor de megane 1 op 13,5 en de v50 1op15. en dat is met mijn rijstijl (voor de v50), dat kan goedkoper :)

en mijn V50 is WA+ (niet casco maar ruitschade e.d. wel mee verzekerd) verzekerd, de megane WA gerekend

oke de aanschaf waarde heb ik er uit gelaten. maar als je dus een kleinere diesel zou kunnen vinden met een lager wegenbelasting tarief kan je flink wat besparen.

en doorgaans kan je in duitsland net buiten de umweltzones parkeren en dan met het OV de stad in..... het kan....... :P
  maandag 16 november 2015 @ 10:50:42 #252
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_157594384
quote:
0s.gif Op maandag 16 november 2015 10:24 schreef jackass__ het volgende:
Ga nu maar gewoon die megane van 1200 halen om er dan weer 6000(!) euro aan achterstallig onderhoud en reparaties aan uit te geven als je daar blij van word. En als je hem niet in de soep rijd is ie alsnog afgeschreven over 2-3 jaar.

Of je leent 5000 euro, koop een mooie diesel van rond de 6000 euro en je hebt een veel veiligere en zuinigere auto waar je nog jaren plezier van hebt.
Ja, maar dan kan ze wel haar winterbanden opnieuw gebruiken, tadaaa... fikse besparing.

Overigens vind ik ¤ 6.000 aan onderhoudskosten en reparaties behoorlijk schokkend, ik heb net even gekeken wat onze auto in de afgelopen 3 jaar aan onderhoud en reparaties gekost heeft (dat is inclusief 4 nieuwe banden), en dan kom ik op ¤ 3.500 uit, alle onderhoud bij de saabspecialist, maar een deel van die kosten was ik door een aankoopkeuring al van op de hoogte voor aankoop en heb ik lekker uitonderhandeld....
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_157594567
nog ff tussedoor,

is dit niks ?
http://link.marktplaats.nl/m979539225

Volvo 440, ziet er netjes uit, mooi intrieur en een grote laadklep :)
en ruim binnen budget, met zo te zien alle opties die jij wilt.
pi_157594609
quote:
0s.gif Op maandag 16 november 2015 11:03 schreef Martijn137 het volgende:
nog ff tussedoor,

is dit niks ?
http://link.marktplaats.nl/m979539225

Volvo 440, ziet er netjes uit, mooi intrieur en een grote laadklep :)
en ruim binnen budget, met zo te zien alle opties die jij wilt.
En nog een turbo ook! :7
Staat een Marokaan bij de kassa.
pi_157594679
Overdrijf niet met de onderhoudskosten van de vorige auto. Dat was 5880 euro over 3,5 jaar en waarvan 1020 aan banden was besteed (6 stuks zomer, 4 stuk winter. Allemaal A-merk. En incl. bandenwissel, opslag). Verder ook zo'n 80 opgegaan aan laten balanceren omdat het niet goed gedaan was.

Banden zullen bij elke auto slijten bij zulk aantal km's en verder is een beurt elke 20k of een ditributieriem ook bij andere auto's nodig.

quote:
0s.gif Op maandag 16 november 2015 10:37 schreef Fixers het volgende:

[..]

Dan stap je in Brussel op de Eurostar, of je leent/huurt een auto voor een Engelandtrip als je per se met een auto de trein op wilt. Van zoiets eenmaligs zou ik geen autokeuze af laten hangen.
Ik wil gewoon alle vrijheid hebben als ik een auto koop, ik heb ik 'm voor.

Lenen/huren is al TIG keer afgewezen als optie i.v.m. dat ik alleen kan rijden met een automaat.
pi_157594785
quote:
0s.gif Op maandag 16 november 2015 11:03 schreef Martijn137 het volgende:
nog ff tussedoor,

is dit niks ?
http://link.marktplaats.nl/m979539225

Volvo 440, ziet er netjes uit, mooi intrieur en een grote laadklep :)
en ruim binnen budget, met zo te zien alle opties die jij wilt.
Die komt niet in aanmerking voor groen in Duitsland, want ouder dan 31 december 1992.

En ik weet dat je aan de rand van de stad kan parkeren, maar dat wil ik niet. Ik rij ook ontzettend veel voor mijn plezier in Duitsland en wil gewoon in de stad kunnen komen. Vooral in de warmere seizoenen doe ik dat regelmatig. Ik ga geen auto kopen met beperkingen.
pi_157594826
quote:
1s.gif Op maandag 16 november 2015 11:17 schreef Fien1989 het volgende:

[..]

Die komt niet in aanmerking voor groen in Duitsland, want ouder dan 31 december 1992.

En ik weet dat je aan de rand van de stad kan parkeren, maar dat wil ik niet. Ik rij ook ontzettend veel voor mijn plezier in Duitsland en wil gewoon in de stad kunnen komen. Vooral in de warmere seizoenen doe ik dat regelmatig. Ik ga geen auto kopen met beperkingen.
hij is anders wel groen :+ :+ :X

huh moet benzine ookal een umweltsticker hebben ? :o

wist ik niet, kom eigenlijk nooit in de grote steden van duitsland, heb dus ook geen umweltsticker :D :P

[ Bericht 11% gewijzigd door Martijn137 op 16-11-2015 11:24:34 ]
  maandag 16 november 2015 @ 11:54:28 #258
188734 Revolution-NL
VOC Mentaliteit
pi_157595506
quote:
1s.gif Op maandag 16 november 2015 11:17 schreef Fien1989 het volgende:

[..]

Die komt niet in aanmerking voor groen in Duitsland, want ouder dan 31 december 1992.

En ik weet dat je aan de rand van de stad kan parkeren, maar dat wil ik niet. Ik rij ook ontzettend veel voor mijn plezier in Duitsland en wil gewoon in de stad kunnen komen. Vooral in de warmere seizoenen doe ik dat regelmatig. Ik ga geen auto kopen met beperkingen.
Heb je al een afspraak gemaakt voor die rode sloop Megane? :D
  maandag 16 november 2015 @ 12:33:35 #259
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_157596350
Zeg TS, ik neem aan dat je lid bent van de ANWB? Waarom laat je geen ANWB aankoopkeuring doen?

Je shopt dan wel in een prijsklasse waar mensen over het algemeen voor kort gebruik in shoppen, maar kennelijk verwacht je dat je er nog een miljoenmiljard kilometer mee zult gaan maken.
De aankoopkeuring kost dan wel wat (waarschijnlijk kan het bij een merkdealer goedkoper), maar ik denk dat je beter ¤ 161,65 over de balk kunt smijten dan dat weer een auto koopt waar je in 3 jaar tijd ¤ 6.000 ¤ 5.880 tegenaan moet gooien.

Als de verkoper niet wil meewerken aan een aankoopkeuring weet je gelijk al dat je hem moet laten staan.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_157596615
quote:
1s.gif Op maandag 16 november 2015 11:17 schreef Fien1989 het volgende:

[..]

Die komt niet in aanmerking voor groen in Duitsland, want ouder dan 31 december 1992.

En ik weet dat je aan de rand van de stad kan parkeren, maar dat wil ik niet. Ik rij ook ontzettend veel voor mijn plezier in Duitsland en wil gewoon in de stad kunnen komen. Vooral in de warmere seizoenen doe ik dat regelmatig. Ik ga geen auto kopen met beperkingen.
Mijn bmw 728i uit 1985 op lpg kreeg gewoon n groene sticker anders.
  maandag 16 november 2015 @ 13:09:45 #261
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_157597012
quote:
1s.gif Op maandag 16 november 2015 11:10 schreef Fien1989 het volgende:
Overdrijf niet met de onderhoudskosten van de vorige auto. Dat was 5880 euro over 3,5 jaar en waarvan 1020 aan banden was besteed (6 stuks zomer, 4 stuk winter. Allemaal A-merk. En incl. bandenwissel, opslag). Verder ook zo'n 80 opgegaan aan laten balanceren omdat het niet goed gedaan was.

Banden zullen bij elke auto slijten bij zulk aantal km's en verder is een beurt elke 20k of een ditributieriem ook bij andere auto's nodig.

[..]

Ik wil gewoon alle vrijheid hebben als ik een auto koop, ik heb ik 'm voor.

Lenen/huren is al TIG keer afgewezen als optie i.v.m. dat ik alleen kan rijden met een automaat.
Dus jij vindt elk jaar bijna 1700 euro aan onderhoudskosten normaal wel vrij normaal? Ik vind dat behoorlijk veel.
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
pi_157597041
quote:
0s.gif Op maandag 16 november 2015 11:03 schreef Martijn137 het volgende:
nog ff tussedoor,

is dit niks ?
http://link.marktplaats.nl/m979539225

Volvo 440, ziet er netjes uit, mooi intrieur en een grote laadklep :)
en ruim binnen budget, met zo te zien alle opties die jij wilt.
Ik vraag me dan wel af waarom de laatste 7 eigenaren er allemaal na max. een half jaar alweer vanaf wilden.
pi_157597061
quote:
0s.gif Op maandag 16 november 2015 13:11 schreef deezler het volgende:

[..]

Ik vraag me dan wel af waarom de laatste 7 eigenaren er allemaal na max. een half jaar alweer vanaf wilden.
zo ver had ik dan al weer niet gekeken :{ :)
pi_157597142
quote:
0s.gif Op maandag 16 november 2015 11:54 schreef Revolution-NL het volgende:

[..]

Heb je al een afspraak gemaakt voor die rode sloop Megane? :D
Nee :{ Als ik nader de foto's bekijk, zit er geen trekhaak op terwijl in de advertentie wel trekhaak is genoemd :{ Mogelijk is het een afneembare, dat moet ik gaan vragen.

quote:
0s.gif Op maandag 16 november 2015 12:33 schreef Leandra het volgende:
Zeg TS, ik neem aan dat je lid bent van de ANWB? Waarom laat je geen ANWB aankoopkeuring doen?

Je shopt dan wel in een prijsklasse waar mensen over het algemeen voor kort gebruik in shoppen, maar kennelijk verwacht je dat je er nog een miljoenmiljard kilometer mee zult gaan maken.
De aankoopkeuring kost dan wel wat (waarschijnlijk kan het bij een merkdealer goedkoper), maar ik denk dat je beter ¤ 161,65 over de balk kunt smijten dan dat weer een auto koopt waar je in 3 jaar tijd ¤ 6.000 ¤ 5.880 tegenaan moet gooien.

Als de verkoper niet wil meewerken aan een aankoopkeuring weet je gelijk al dat je hem moet laten staan.
Nee, ik ben niet lid van de ANWB :{ Eigenlijk geen enkele pechhulp-dienst in NL. Alleen in het buitenland had ik Routemobiel.

quote:
1s.gif Op maandag 16 november 2015 12:47 schreef Bouke-p het volgende:

[..]

Mijn bmw 728i uit 1985 op lpg kreeg gewoon n groene sticker anders.
Eisen v/d groene sticker:
https://www.milieusticker.nl/ecms_pages.php?id=1
  maandag 16 november 2015 @ 13:29:16 #265
188734 Revolution-NL
VOC Mentaliteit
pi_157597420
quote:
0s.gif Op maandag 16 november 2015 13:16 schreef Fien1989 het volgende:

[..]

Nee :{ Als ik nader de foto's bekijk, zit er geen trekhaak op terwijl in de advertentie wel trekhaak is genoemd :{ Mogelijk is het een afneembare, dat moet ik gaan vragen.

:')
Je moet haast wel een troll zijn
  maandag 16 november 2015 @ 13:40:49 #266
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_157597676
Waarom moet er nou weer een trekhaak op zitten? Ik heb toch een hele verhandeling gelezen over hoe moeilijk het is om een aanhanger aan en van de auto te krijgen, en het feit dat je geen aanhanger wilt gebruiken is toch ook de reden dat je een hatchback of een station wilt?

Ik snap best (mwah... eigenlijk niet) dat je een station of een hatchback wilt als je geen trekhaak hebt, maar als je wel een trekhaak hebt, waarom jezelf dan nog zo beperken?
Een sedan met een trekhaak krijgt jou en je spullen toch ook overal?
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_157597855
quote:
0s.gif Op maandag 16 november 2015 03:32 schreef Fien1989 het volgende:

[..]

Die voldoet omdat het hetzelfde type auto is als wat ik hiervoor had :P Deze Megane stond ook in de start-post :D

Maar er is ook deze:
http://www.marktplaats.nl(...)19df&previousPage=lr
Nieuwer, iets minder gelopen, maar vooral ook: geen deuken èn goedkoper? Waarom dan niet deze t.o.v. de grijze met deuk? :D
Dat kan ik niet zien in mijn glazen bol. De enige manier is om te kijken, rijden, onderhoudshistorie checken en op basis daarvan een beslissing te maken.

Deze ook al gezien?
http://link.marktplaats.nl/m986113104
http://link.marktplaats.nl/m984468564

En wat is hier dan mis mee? http://link.marktplaats.nl/m984674318 Puur de wegenbelasting ivm gewicht? Kost je 8 euro per maand meer tov een hatcback Megane...

En onderneem nou eens actie, ipv alleen maar zo veel mogelijk problemen proberen te zien. Die Opel Astra uit mijn lijstje was 's avonds al weer van Marktplaats gehaald, was dus blijkbaar een goede deal. Zo heb ik laatst mijn eigen auto verkocht binnen 10 minuten. Dus als je iets ziet wat interessant kan zijn, bellen en gaan kijken. Handelaren zitten constant te F5-en om goede deals van particulieren weg te kapen en vervolgens met een flinke marge weer door te zetten zonder ook maar iets aan de auto te doen. Met een krap budget is het gewoon zonde om daar voor te betalen.

Dus als je er moeite insteekt en een beetje geluk hebt, vind je die speld in een hooiberg wellicht :)

[ Bericht 1% gewijzigd door lst128 op 16-11-2015 13:56:31 ]
pi_157598461
quote:
0s.gif Op maandag 16 november 2015 13:40 schreef Leandra het volgende:
Waarom moet er nou weer een trekhaak op zitten? Ik heb toch een hele verhandeling gelezen over hoe moeilijk het is om een aanhanger aan en van de auto te krijgen, en het feit dat je geen aanhanger wilt gebruiken is toch ook de reden dat je een hatchback of een station wilt?

Ik snap best (mwah... eigenlijk niet) dat je een station of een hatchback wilt als je geen trekhaak hebt, maar als je wel een trekhaak hebt, waarom jezelf dan nog zo beperken?
Een sedan met een trekhaak krijgt jou en je spullen toch ook overal?
Ik heb zo mijn redenen daarvoor... ik heb die eisen niet voor niets :{

Je weet ook dat ik dingen doe met tekstborden van bussen en ook een collectie heb van die dingen thuis? Die zijn tot wel 2 meter lang en 45kg zwaar :{ Sjouw-hulp kan ik vaak wel krijgen, maar vervoer moet ik toch zelf regelen :{ Zonder trekhaak en boedelbak-aanhanger kon ik zo'n bord zelfs niet meenemen in mijn Mégane.

Dus de trekhaak is voor die grote dingen, die echt niet in de auto passen. En soms ook omdat ze te smerig zijn (onder stof+vet) om in het interieur te vervoeren. Per jaar zo'n 4-6 keer.

Daarentegen wil ik de kleinere exemplaren wel in de auto mee kunnen nemen en daarvoor is een sedan niet geschikt. Om ook een boedelbak te gaan huren voor de kleinere exemplaren... no way... per keer kost me dat 50 euro + fors hoger verbruik + lage max. snelheid.

De trekhaak is dus voor echt grote voorwerpen of voorwerpen die extreem vervuild zijn. De kleinere dingen wil ik gewoon in mijn hatchback of station kunnen meenemen.

quote:
0s.gif Op maandag 16 november 2015 13:48 schreef lst128 het volgende:

[..]

Dat kan ik niet zien in mijn glazen bol. De enige manier is om te kijken, rijden, onderhoudshistorie checken en op basis daarvan een beslissing te maken.

Deze ook al gezien?
http://link.marktplaats.nl/m986113104
http://link.marktplaats.nl/m984468564

En wat is hier dan mis mee? http://link.marktplaats.nl/m984674318 Puur de wegenbelasting ivm gewicht? Kost je 8 euro per maand meer tov een hatcback Megane...

En onderneem nou eens actie, ipv alleen maar zo veel mogelijk problemen proberen te zien. Die Opel Astra uit mijn lijstje was 's avonds al weer van Marktplaats gehaald, was dus blijkbaar een goede deal. Zo heb ik laatst mijn eigen auto verkocht binnen 10 minuten. Dus als je iets ziet wat interessant kan zijn, bellen en gaan kijken. Handelaren zitten constant te F5-en om goede deals van particulieren weg te kapen en vervolgens met een flinke marge weer door te zetten zonder ook maar iets aan de auto te doen. Met een krap budget is het gewoon zonde om daar voor te betalen.

Dus als je er moeite insteekt en een beetje geluk hebt, vind je die speld in een hooiberg wellicht :)

Ik wil er graag over nadenken voordat ik een auto ga bezichtigen. Ik moet nu alles met OV gaan doen en auto-verkopers zitten vaak niet naast treinstations. Daarnaast wil ik zo min mogelijk auto's bezichtigen waarvan de kans groot is dat ik ze niet koop. Deukjes zijn een no-go voor mij. Krasjes de in bumper door parkeerschade daarentegen zijn minder erg.

OV-reizen is niet goedkoop namelijk... ¤60,- heeft het me gekost om afgelopen vrijdag die Mitsubishi te bezichtigen... die ik dus uiteindelijk niet koop :{ En begin niet over het lenen v/e auto, want niemand in de omgeving heeft een automaat.
pi_157598508
quote:
0s.gif Op maandag 16 november 2015 13:40 schreef Leandra het volgende:
Waarom moet er nou weer een trekhaak op zitten? Ik heb toch een hele verhandeling gelezen over hoe moeilijk het is om een aanhanger aan en van de auto te krijgen, en het feit dat je geen aanhanger wilt gebruiken is toch ook de reden dat je een hatchback of een station wilt?

Ik snap best (mwah... eigenlijk niet) dat je een station of een hatchback wilt als je geen trekhaak hebt, maar als je wel een trekhaak hebt, waarom jezelf dan nog zo beperken?
Een sedan met een trekhaak krijgt jou en je spullen toch ook overal?
Ik krijg een beetje het idee dat de TS geen keuzes durft te maken. Alles moet in de toekomst mogelijk zijn. Een keer door de kanaaltunnel, alle milieuzones in, verhuizen met aanhanger maar dan zonder aanhanger (want verbruik), alle luxes. Maar met een laag verbruik en lage aanschafprijs, al maken de onderhoudskosten dan weer weinig uit.
  maandag 16 november 2015 @ 14:23:33 #270
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_157598620
Als je het budget een beetje zou opschroeven dan heb je en meer keuze, en je hoeft niet het hele land af te reizen voor die ene auto die waarschijnlijk toch niet goed is.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_157598804
quote:
0s.gif Op maandag 16 november 2015 14:15 schreef Fien1989 het volgende:

[..]

Ik wil er graag over nadenken voordat ik een auto ga bezichtigen. Ik moet nu alles met OV gaan doen en auto-verkopers zitten vaak niet naast treinstations. Daarnaast wil ik zo min mogelijk auto's bezichtigen waarvan de kans groot is dat ik ze niet koop. Deukjes zijn een no-go voor mij. Krasjes de in bumper door parkeerschade daarentegen zijn minder erg.

OV-reizen is niet goedkoop namelijk... ¤60,- heeft het me gekost om afgelopen vrijdag die Mitsubishi te bezichtigen... die ik dus uiteindelijk niet koop :{ En begin niet over het lenen v/e auto, want niemand in de omgeving heeft een automaat.
Dat is dus mijn punt, als je lang gaat zitten twijfelen is een goede deal al lang weg.

Heb je al eens gehoord van SnappCar? Daar kan je auto's huren van particulieren voor rond de ¤ 30 per dag. en JA je kan filteren op automaten. Doe een rondje marktplaats op vrijdag / zaterdagochtend, maak afspraken, huur een auto voor zaterdag en rij langs.

Ik zou het deukenargument toch echt laten varen, dat lijkt me wel het minst belangrijk van alles. Van die deukjes in de dorpel van die 206 gaat ie echt niet slechter rijden.

Trekhaak kan je evt nog later toevoegen als je echt niet zonder kan, of je huurt via Snappcar bijvoorbeeld een Volvo die groter is dan een boedelbak voor 30 euro per dag: https://www.snappcar.nl/a(...)fd-bc91-8dfc89d24b6a, en heeft ook nog een trekhaak mocht je alsnog ruimte te kort komen. Hoe vaak per jaar gebruik je die trekhaak nou écht?

Vraagt hier en daar wat creativiteit, maar dat is ook de uitdaging toch :)?
pi_157598820
quote:
0s.gif Op maandag 16 november 2015 14:17 schreef Fixers het volgende:

[..]

Ik krijg een beetje het idee dat de TS geen keuzes durft te maken. Alles moet in de toekomst mogelijk zijn. Een keer door de kanaaltunnel, alle milieuzones in, verhuizen met aanhanger maar dan zonder aanhanger (want verbruik), alle luxes. Maar met een laag verbruik en lage aanschafprijs, al maken de onderhoudskosten dan weer weinig uit.
Maar die opties zijn ook daadwerkelijk gebruikt tot nu toe, op de kanaaltunnel na.

- Eind september nog voor het laatst een aanhanger getrokken voor 400km.

- Laadruimte v/d Megane volledig benut, ook in september voor het laatst.

- Milieuzones Duitsland: o.a. Oberhausen, Frankfurt, Düsseldorf, Koblenz en Koln in geweest met de auto, afgelopen zomer.

- Milieuzones Nederland: Rotterdam, nog in geweest, in het centrum, in de week waarin de Megane verongelukte...

Het wordt dus allemaal gebruikt. Ik wil gewoon een auto zonder beperkingen. Ik wil dus niet dat als ik bijv. besluit naar Duitsland te gaan, ik moet constateren dat ik daar niet met mijn auto heen kan. Daar koop ik geen auto voor.
pi_157599294
hier, een grote megane:

http://link.marktplaats.nl/m986805396

Hou je nog 750 over voor eventuele reparaties...

Wel iets te zwaar naar jou wens, maar je kan er wel lekker veel zooi in kwijt. En de distributie is al gedaan :D
pi_157599434
quote:
0s.gif Op maandag 16 november 2015 14:32 schreef lst128 het volgende:

[..]

Dat is dus mijn punt, als je lang gaat zitten twijfelen is een goede deal al lang weg.

Heb je al eens gehoord van SnappCar? Daar kan je auto's huren van particulieren voor rond de ¤ 30 per dag. en JA je kan filteren op automaten. Doe een rondje marktplaats op vrijdag / zaterdagochtend, maak afspraken, huur een auto voor zaterdag en rij langs.

Ik zou het deukenargument toch echt laten varen, dat lijkt me wel het minst belangrijk van alles. Van die deukjes in de dorpel van die 206 gaat ie echt niet slechter rijden.

Trekhaak kan je evt nog later toevoegen als je echt niet zonder kan, of je huurt via Snappcar bijvoorbeeld een Volvo die groter is dan een boedelbak voor 30 euro per dag: https://www.snappcar.nl/a(...)fd-bc91-8dfc89d24b6a, en heeft ook nog een trekhaak mocht je alsnog ruimte te kort komen. Hoe vaak per jaar gebruik je die trekhaak nou écht?

Vraagt hier en daar wat creativiteit, maar dat is ook de uitdaging toch :)?
Die lui op marktplaats zijn wel vaak autobedrijven... die willen dat je op afspraak incl. tijd langskomt. Als je dan een auto gaat huren met alle struggles erbij en dan blijkt dat je die dag de auto niet kan proefrijden... is best zuur :{

Mijn ervaring bij de Mégane is wel dat dat soort deukjes tot roest leiden :{ Mijn Mégane had een keer de dorpel geschaafd door het rijden op vage weggetjes in de Ardennen en toen begon het na een tijd licht te roesten :{

Trekhaak wordt zo'n 6x per jaar gebruikt. Maar vaak is dat vrij spontaan nodig. Als ik bijv. in Limburg na een gesprek een bord van 2 meter krijg aangeboden om direct mee te nemen, ga ik niet meer eerst een auto huren en terugkomen. Maar wordt dat ding gewoon buiten neergezet en dan huur ik bij de dichtstbijzijnde pomp een boedelbak en kom het inladen, breng later de bak terug.

Één v/d redenen dat ik een EIGEN auto wil, is om zonder issues overal te kunnen komen waar ik wil, op elk moment v/d dag. EN ook mijn spullen zelf kunnen vervoeren met zo min mogelijk geregel. Een auto zonder trekhaak of voldoende laadruimte doet dat teniet.

Een sedan is dus echt een no-go. En een auto zonder trekhaak ook. Een trekhaak is vaak wel rond de 500 euro incl. montage...

En dan heb ik het nog niet eens over of een Snapcar-verhuurder het nog wel leuk vind als je stoffige/vettige spullen in zijn auto vervoerd... hoe goed je het ook afdekt... af en toe een vuil plekje in het interieur of krasje is onvermijdelijk... had ik bij de Mégane ook...
pi_157599615
Laatste idee van mij

Saab 9-3 2.0 turbo automaat van minimaal 2000 (trionic7)

Met een beetje geluk kan ik met tuning hem wel 1 op 13 laten rijden, kost je wel wat vermogen en wordt wat gevoeliger voor slechte benzine maar het kan.

Met een "knop" kan je hem mental laten worden en 225pk hebben, maar dan gaat het verbruik je een insult bezorgen.

Ohja met de aangepaste software kan je dan ook seamless op e85 rijden a 90 cent de liter in duitsland

Ja mrb is een stuk hoger, compenseer je maar met E85

[ Bericht 12% gewijzigd door eXplorer1 op 16-11-2015 15:26:19 ]
life happens while you're pusing the throttle.
pi_157599982
Oke ik ben er ook klaar mee ^O^

Jij verwacht een zo goed als nieuwe auto met alle opties die je wil en zonder problemen 40k per jaar wegstampt, maar dan voor kleingeld. Dat gaat gewoon niet.

Ergens zul je concessies moeten doen. In je flexbilteit wat betreft meenemen van spullen, twijfelachtigheid, eisen, gemak, saldo van je bankrekening, of wat dan ook.
pi_157600123
quote:
0s.gif Op maandag 16 november 2015 14:56 schreef matig het volgende:
hier, een grote megane:

http://link.marktplaats.nl/m986805396

Hou je nog 750 over voor eventuele reparaties...

Wel iets te zwaar naar jou wens, maar je kan er wel lekker veel zooi in kwijt. En de distributie is al gedaan :D
De Scenic is al vaker aan bod gekomen, maar is naast 2 klasses te zwaar ook nog eens fors onzuiniger. Terwijl ik de ruimte in de hoogte niet echt nuttig kan gebruiken :{ Ik heb meer aan ruimte in de lengte dan in de hoogte.

Enige aantrekkelijke is de distributieriem die is vervangen en de aanschafprijs. Maar ja... weegt dat op als hij 1,5 á 2 kilometer per liter minder ver komt? :{

quote:
0s.gif Op maandag 16 november 2015 13:48 schreef lst128 het volgende:

[..]
...
En wat is hier dan mis mee? http://link.marktplaats.nl/m984674318 Puur de wegenbelasting ivm gewicht? Kost je 8 euro per maand meer tov een hatcback Megane...
Ik vind 'm op zich oké. Één klasse MRB is niet erg als hij voor de rest helemaal voldoet incl. de zachte stoelen en verbruik ook oké is :D

Enige jammere is dat het niet bekend is wanneer de distributie is gedaan. Maar voor de rest lijkt hij best mooi :D

Ik krijg een beetje de neiging om die een keer te willen bezichtigen :D
pi_157600452
quote:
0s.gif Op maandag 16 november 2015 15:29 schreef Fien1989 het volgende:

[..]

Ik vind 'm op zich oké. Één klasse MRB is niet erg als hij voor de rest helemaal voldoet incl. de zachte stoelen en verbruik ook oké is :D

Enige jammere is dat het niet bekend is wanneer de distributie is gedaan. Maar voor de rest lijkt hij best mooi :D

Ik krijg een beetje de neiging om die een keer te willen bezichtigen :D
Hup, bellen en info inwinnen. Indien het wat lijkt, afspraak maken en langsgaan.
pi_157601587
quote:
0s.gif Op maandag 16 november 2015 15:29 schreef Fien1989 het volgende:

[..]

De Scenic is al vaker aan bod gekomen, maar is naast 2 klasses te zwaar ook nog eens fors onzuiniger. Terwijl ik de ruimte in de hoogte niet echt nuttig kan gebruiken :{ Ik heb meer aan ruimte in de lengte dan in de hoogte.

Enige aantrekkelijke is de distributieriem die is vervangen en de aanschafprijs. Maar ja... weegt dat op als hij 1,5 á 2 kilometer per liter minder ver komt? :{

[..]

Ik vind 'm op zich oké. Één klasse MRB is niet erg als hij voor de rest helemaal voldoet incl. de zachte stoelen en verbruik ook oké is :D

Enige jammere is dat het niet bekend is wanneer de distributie is gedaan. Maar voor de rest lijkt hij best mooi :D

Ik krijg een beetje de neiging om die een keer te willen bezichtigen :D
Ik heb zelf een Scénic uit 2002, een 1.6. Die verbruikt met normaal rijden ongeveer 7,5 liter/100km. Dit is een tweeliter, en die zijn best dorstig. Maar die hoge ruimte (en zit) ga je wel plezier van hebben, vergeleken met deze is het net of je in iedere andere hatchback in de stoel ligt.
De stoelen zijn trouwens erg oké, en de achterstoelen kunnen er uit. Heel handig als je veel mee wilt nemen.

Maar die Mégane ziet er wel goed uit, die lijkt mij best betrouwbaar. Eigenlijk delen Scénic en Mégane een hoop techniek, en voorlopig heb ik niet veel dingen meegemaakt (kapotte bobine is het enige)

[ Bericht 5% gewijzigd door Ridocar op 16-11-2015 16:33:45 ]
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
pi_157602451
quote:
0s.gif Op maandag 16 november 2015 15:41 schreef lst128 het volgende:

[..]

Hup, bellen en info inwinnen. Indien het wat lijkt, afspraak maken en langsgaan.
Ik heb gebeld, morgen bezichtigen :D
pi_157602777
^O^

En, hoe stond het met het onderhoud?
pi_157603993
Het lijkt mij ook bullshit dat je niet gegarandeerd een automaat kunt krijgen, er zijn bijvoorbeeld genoeg amerikanen die nog nooit in hun leven een schakelauto hebben gereden en tijdens hun vakantie in Europa een automaat willen hebben.
Bij het verhuurbedrijfje om de hoek wordt het misschien lastig, maar bij een Hertz of Avis die er honderden op hun terrein hebben staan zal dat niet zo`n probleem zijn.
pi_157604265
quote:
0s.gif Op maandag 16 november 2015 17:07 schreef lst128 het volgende:
^O^

En, hoe stond het met het onderhoud?
Dat is niet bekend. Hij heeft voor me het instructieboekje doorgespit en die is niet afgestempeld :{ Meest recente is dat bij 126k de bougies en luchtfilter zijn vervangen.

Voor de distributieriem kon hij onder de motorkap ook geen sticker vinden erover, dus die moet wel gedaan worden. Hij zei wel dat indien gewenst hij die met toebehoren kan verwisselen met korting (is ook een auto-onderhoudsbedrijf), maar daar moet ik nog over nadenken. En geen origineel Renault distributieset en waterpomp, maar eentje van Gates volgens hem :{

De banden hebben nog genoeg profiel. Ook naar het merk gevraagd: voor zijn van Viking ongeveer 50-60%. Achter nog 80% maar made-in-china banden. Heb aangegeven vooral dat laatste niet zo te waarderen.

quote:
0s.gif Op maandag 16 november 2015 16:28 schreef Ridocar het volgende:

[..]

Ik heb zelf een Scénic uit 2002, een 1.6. Die verbruikt met normaal rijden ongeveer 7,5 liter/100km. Dit is een tweeliter, en die zijn best dorstig. Maar die hoge ruimte (en zit) ga je wel plezier van hebben, vergeleken met deze is het net of je in iedere andere hatchback in de stoel ligt.
De stoelen zijn trouwens erg oké, en de achterstoelen kunnen er uit. Heel handig als je veel mee wilt nemen.

Maar die Mégane ziet er wel goed uit, die lijkt mij best betrouwbaar. Eigenlijk delen Scénic en Mégane een hoop techniek, en voorlopig heb ik niet veel dingen meegemaakt (kapotte bobine is het enige)
De hoge zit is voor mij misschien het enige voordeel t.o.v. de station. Voor de rest... de laadruimte is vooral groter in hoogte i.p.v. lengte. Terwijl ik de hoogte niet zo vaak volledig benut, maar juist de lengte wel :D Dan vind ik het zonde om daar meer MRB èn meer benzine voor te betalen :{

quote:
0s.gif Op maandag 16 november 2015 18:04 schreef bluemoon23 het volgende:
Het lijkt mij ook bullshit dat je niet gegarandeerd een automaat kunt krijgen, er zijn bijvoorbeeld genoeg amerikanen die nog nooit in hun leven een schakelauto hebben gereden en tijdens hun vakantie in Europa een automaat willen hebben.
Bij het verhuurbedrijfje om de hoek wordt het misschien lastig, maar bij een Hertz of Avis die er honderden op hun terrein hebben staan zal dat niet zo`n probleem zijn.
Multirent had ik het over :{

Automaten zijn vast te verkrijgen als je dichtbij het vliegveld huurt, maar bij de Hertz in de stad wordt al lastiger... :{ Vaak reserveer je per categorie en in 1 categorie is maar 1 of 2 type een automaat... ze proberen je die dan mee te geven, maar soms lukt dat niet en krijg je een ander type uit dezelfde klasse mee... zonder automaat... :{
pi_157604507
Beetje stennis schoppen in dat geval, jij denkt dat een amerikaan die nog nooit een schakelbak heeft gereden daar zo mee akkoord gaat ?
Dan geven ze je maar 1 mee uit een hogere klasse waar wel een automaat inzit.

En als ze wel automaten hebben bij het vliegveld maar niet in de stad, dan neem je de trein naar Schiphol en huur je daar je auto.
Van wat je jaarlijks bespaart door met LPG G3 te gaan rijden kun je wel een auto huren.

Je moet in oplossingen denken niet in problemen. :W
pi_157604756
quote:
0s.gif Op maandag 16 november 2015 18:25 schreef bluemoon23 het volgende:
Beetje stennis schoppen in dat geval, jij denkt dat een amerikaan die nog nooit een schakelbak heeft gereden daar zo mee akkoord gaat ?
Dan geven ze je maar 1 mee uit een hogere klasse waar wel een automaat inzit.

En als ze wel automaten hebben bij het vliegveld maar niet in de stad, dan neem je de trein naar Schiphol en huur je daar je auto.
Van wat je jaarlijks bespaart door met LPG G3 te gaan rijden kun je wel een auto huren.

Je moet in oplossingen denken niet in problemen. :W
Ik wil gewoon geen gedoe. Ik had een automaat bij Mutirent Rotterdam geboekt... die bleek niet beschikbaar... moest toen gebracht worden naar Alphen a/d Rijn voor een automaat uit inderdaad een hogere klasse. Maar uiteindelijk wel ruim 2 uur later dan gepland kunnen vertrekken uit een andere plaats. Dit is gedoe wat ik niet hoef.
pi_157604883
quote:
0s.gif Op maandag 16 november 2015 18:16 schreef Fien1989 het volgende:

[..]

Dat is niet bekend. Hij heeft voor me het instructieboekje doorgespit en die is niet afgestempeld :{ Meest recente is dat bij 126k de bougies en luchtfilter zijn vervangen.

Voor de distributieriem kon hij onder de motorkap ook geen sticker vinden erover, dus die moet wel gedaan worden. Hij zei wel dat indien gewenst hij die met toebehoren kan verwisselen met korting (is ook een auto-onderhoudsbedrijf), maar daar moet ik nog over nadenken. En geen origineel Renault distributieset en waterpomp, maar eentje van Gates volgens hem :{

De banden hebben nog genoeg profiel. Ook naar het merk gevraagd: voor zijn van Viking ongeveer 50-60%. Achter nog 80% maar made-in-china banden. Heb aangegeven vooral dat laatste niet zo te waarderen.

[..]

De hoge zit is voor mij misschien het enige voordeel t.o.v. de station. Voor de rest... de laadruimte is vooral groter in hoogte i.p.v. lengte. Terwijl ik de hoogte niet zo vaak volledig benut, maar juist de lengte wel :D Dan vind ik het zonde om daar meer MRB èn meer benzine voor te betalen :{

[..]


Multirent had ik het over :{

Automaten zijn vast te verkrijgen als je dichtbij het vliegveld huurt, maar bij de Hertz in de stad wordt al lastiger... :{ Vaak reserveer je per categorie en in 1 categorie is maar 1 of 2 type een automaat... ze proberen je die dan mee te geven, maar soms lukt dat niet en krijg je een ander type uit dezelfde klasse mee... zonder automaat... :{
Dan zet je de banden van je oude megane er toch onder?
pi_157604946
quote:
1s.gif Op maandag 16 november 2015 18:39 schreef Kanjer het volgende:

[..]

Dan zet je de banden van je oude megane er toch onder?
Die Michelin-banden waren stuk door het ongeval en tevens inmiddels ook afgevoerd naar de sloop, omdat hij maar 3 werkdagen bij de berger mocht staan :{

De winterbanden heb ik nog wel. Maar ik weet niet of de bandenmaat hetzelfde is bij deze Mégane, hij heeft wel andere/nieuwere Renault-velgen zag ik :{
  maandag 16 november 2015 @ 18:44:26 #288
188734 Revolution-NL
VOC Mentaliteit
pi_157604982
quote:
0s.gif Op maandag 16 november 2015 18:16 schreef Fien1989 het volgende:

[..]

Dat is niet bekend. Hij heeft voor me het instructieboekje doorgespit en die is niet afgestempeld :{ Meest recente is dat bij 126k de bougies en luchtfilter zijn vervangen.

Voor de distributieriem kon hij onder de motorkap ook geen sticker vinden erover, dus die moet wel gedaan worden. Hij zei wel dat indien gewenst hij die met toebehoren kan verwisselen met korting (is ook een auto-onderhoudsbedrijf), maar daar moet ik nog over nadenken. En geen origineel Renault distributieset en waterpomp, maar eentje van Gates volgens hem :{

De banden hebben nog genoeg profiel. Ook naar het merk gevraagd: voor zijn van Viking ongeveer 50-60%. Achter nog 80% maar made-in-china banden. Heb aangegeven vooral dat laatste niet zo te waarderen.

[..]

De hoge zit is voor mij misschien het enige voordeel t.o.v. de station. Voor de rest... de laadruimte is vooral groter in hoogte i.p.v. lengte. Terwijl ik de hoogte niet zo vaak volledig benut, maar juist de lengte wel :D Dan vind ik het zonde om daar meer MRB èn meer benzine voor te betalen :{

[..]

Multirent had ik het over :{

Automaten zijn vast te verkrijgen als je dichtbij het vliegveld huurt, maar bij de Hertz in de stad wordt al lastiger... :{ Vaak reserveer je per categorie en in 1 categorie is maar 1 of 2 type een automaat... ze proberen je die dan mee te geven, maar soms lukt dat niet en krijg je een ander type uit dezelfde klasse mee... zonder automaat... :{
Dat is inderdaad heel vervelend.

Ik zou toch maar op zoek gaan naar een Megane met volledig sluitende onderhoudshistorie afgestempeld bij de merkdealer uiteraard met keurige Michelin banden.
pi_157604993
quote:
0s.gif Op maandag 16 november 2015 18:33 schreef Fien1989 het volgende:
Ik wil gewoon geen gedoe. Ik had een automaat bij Mutirent Rotterdam geboekt... die bleek niet beschikbaar... moest toen gebracht worden naar Alphen a/d Rijn voor een automaat uit inderdaad een hogere klasse. Maar uiteindelijk wel ruim 2 uur later dan gepland kunnen vertrekken uit een andere plaats.
Nou als ik de rest van het jaar goedkoper op LPG kan rijden en daar flink wat mee bespaar, dan heb ik voor die ene keer met een auto door de kanaaltunnel wel wat gedoe over hoor.

Jij ziet problemen die er niet zijn.
Is subforum Relaties & Psychologie niet wat voor jou ?
  maandag 16 november 2015 @ 18:45:07 #290
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_157605000
quote:
0s.gif Op maandag 16 november 2015 18:42 schreef Fien1989 het volgende:

[..]

Die Michelin-banden waren stuk door het ongeval en tevens inmiddels ook afgevoerd naar de sloop, omdat hij maar 3 werkdagen bij de berger mocht staan :{

De winterbanden heb ik nog wel. Maar ik weet niet of de bandenmaat hetzelfde is bij deze Mégane, hij heeft wel andere/nieuwere Renault-velgen zag ik :{
Ik heb onze Saab in de winter ook op Saabvelgen staan die nog niet bestonden toen onze auto gemaakt werd, zegt niet zoveel dus.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  maandag 16 november 2015 @ 18:48:12 #291
188734 Revolution-NL
VOC Mentaliteit
pi_157605078
quote:
0s.gif Op maandag 16 november 2015 14:15 schreef Fien1989 het volgende:

[..]

Ik heb zo mijn redenen daarvoor... ik heb die eisen niet voor niets :{

Je weet ook dat ik dingen doe met tekstborden van bussen en ook een collectie heb van die dingen thuis? Die zijn tot wel 2 meter lang en 45kg zwaar :{ Sjouw-hulp kan ik vaak wel krijgen, maar vervoer moet ik toch zelf regelen :{ Zonder trekhaak en boedelbak-aanhanger kon ik zo'n bord zelfs niet meenemen in mijn Mégane.

Dus de trekhaak is voor die grote dingen, die echt niet in de auto passen. En soms ook omdat ze te smerig zijn (onder stof+vet) om in het interieur te vervoeren. Per jaar zo'n 4-6 keer.

Daarentegen wil ik de kleinere exemplaren wel in de auto mee kunnen nemen en daarvoor is een sedan niet geschikt. Om ook een boedelbak te gaan huren voor de kleinere exemplaren... no way... per keer kost me dat 50 euro + fors hoger verbruik + lage max. snelheid.

De trekhaak is dus voor echt grote voorwerpen of voorwerpen die extreem vervuild zijn. De kleinere dingen wil ik gewoon in mijn hatchback of station kunnen meenemen.

[..]

Ik wil er graag over nadenken voordat ik een auto ga bezichtigen. Ik moet nu alles met OV gaan doen en auto-verkopers zitten vaak niet naast treinstations. Daarnaast wil ik zo min mogelijk auto's bezichtigen waarvan de kans groot is dat ik ze niet koop. Deukjes zijn een no-go voor mij. Krasjes de in bumper door parkeerschade daarentegen zijn minder erg.

OV-reizen is niet goedkoop namelijk... ¤60,- heeft het me gekost om afgelopen vrijdag die Mitsubishi te bezichtigen... die ik dus uiteindelijk niet koop :{ En begin niet over het lenen v/e auto, want niemand in de omgeving heeft een automaat.
Euhm, ik heb een antieke stenenknipper van 120kg van 2m lang ook in een Peugeot 106 (Diesel) vervoerd hoor. Hij hing wel wat achterover, maar soit..
Ik denk echt dat jij veel teveel waarde hecht aan de 'vrijheid met je eigen auto' tov de kosten die dat oplevert.
Feitelijk, en dan ben ik even heel eerlijk, zou je van het geld dat je voor 'de vrijheid' weggooit gewoon een mooie vakantie kunnen boeken. Sterker, ik denk dat als je 2 of 3 eisen verzwakt dat je tegen een veel lager maandbedrag een betere en mooiere auto zou kunnen rijden, waar je misschien maar 5x per jaar wat hinder ondervindt van je keuze.. Terwijl je veel minder aan onderhoud, mrb en brandstof uitgeeft.

Het is hetzelfde als met een oude opa die genoeg heeft aan een Suzuki Alto, maar voor de caravan een volvo rijdt. De meerkosten van die Volvo zijn feitelijk de aanschaf ervan niet waard, als je voor minder dan dat bedrag best eens de auto van familie/buren/huurauto kan gebruiken op vakantie.

Even gerekend, een 106 diesel is 2000euro per jaar goedkoper dan jouw Megane was. Heb ook even zitten zoeken op automaten die te huurt zijn, ik zie geen stad waar geen automaat-auto's te huur zijn. Ja iets duurder, maar dat is dan nu eenmaal zo...

[ Bericht 1% gewijzigd door Glijdt_licht op 16-11-2015 19:07:41 ]
so get yourself a car and drive it all alone
get yourself a car and ride it on the wind
get yourself a car and drive it all alone
get yourself a car and ride it on the wind yea
pi_157605099
quote:
0s.gif Op maandag 16 november 2015 18:16 schreef Fien1989 het volgende:
...

Voor de distributieriem kon hij onder de motorkap ook geen sticker vinden erover, dus die moet wel gedaan worden. Hij zei wel dat indien gewenst hij die met toebehoren kan verwisselen met korting (is ook een auto-onderhoudsbedrijf), maar daar moet ik nog over nadenken. En geen origineel Renault distributieset en waterpomp, maar eentje van Gates volgens hem :{
...
Niks mis mee. Renault maakt die dingen ook niet zelf, komen ook gewoon bij Gates/Conti/whatever vandaan.
  maandag 16 november 2015 @ 19:48:49 #294
309342 ErkendFokker
Volgens de bond van Fokkers
pi_157606764
quote:
19s.gif Op maandag 16 november 2015 18:48 schreef Glijdt_licht het volgende:

[..]

Euhm, ik heb een antieke stenenknipper van 120kg van 2m lang ook in een Peugeot 106 (Diesel) vervoerd hoor. Hij hing wel wat achterover, maar soit..
Ik denk echt dat jij veel teveel waarde hecht aan de 'vrijheid met je eigen auto' tov de kosten die dat oplevert.
Feitelijk, en dan ben ik even heel eerlijk, zou je van het geld dat je voor 'de vrijheid' weggooit gewoon een mooie vakantie kunnen boeken. Sterker, ik denk dat als je 2 of 3 eisen verzwakt dat je tegen een veel lager maandbedrag een betere en mooiere auto zou kunnen rijden, waar je misschien maar 5x per jaar wat hinder ondervindt van je keuze.. Terwijl je veel minder aan onderhoud, mrb en brandstof uitgeeft.

Het is hetzelfde als met een oude opa die genoeg heeft aan een Suzuki Alto, maar voor de caravan een volvo rijdt. De meerkosten van die Volvo zijn feitelijk de aanschaf ervan niet waard, als je voor minder dan dat bedrag best eens de auto van familie/buren/huurauto kan gebruiken op vakantie.

Even gerekend, een 106 diesel is 2000euro per jaar goedkoper dan jouw Megane was. Heb ook even zitten zoeken op automaten die te huurt zijn, ik zie geen stad waar geen automaat-auto's te huur zijn. Ja iets duurder, maar dat is dan nu eenmaal zo...
106 diesel :')
Heb er zelf een maar is echt heel sloom maar wel super betrouwbaar en ontzettend zuinig
pi_157606821
quote:
1s.gif Op maandag 16 november 2015 19:48 schreef ErkendFokker het volgende:

[..]

106 diesel :')
Heb er zelf een maar is echt heel sloom maar wel super betrouwbaar en ontzettend zuinig
Tsja, ik had er één totdat ik geld had voor wat anders. Uiteindelijk zelfs winst op het ding gedraaid qua afschrijving en onderhoud.

Onderhoud + aanschaf was goedkoper dan verkoop :P En ja, traag, maar who cares. 150 op de teller deed ie prima, en met een gemiddeld verbruik van 1:23 was ik wel blij hoor :). Verder had ie best wat karakter, wat mijn latere 206 gewoonweg niet had.. Heb er goede herinneringen aan.
so get yourself a car and drive it all alone
get yourself a car and ride it on the wind
get yourself a car and drive it all alone
get yourself a car and ride it on the wind yea
pi_157606979
quote:
1s.gif Op maandag 16 november 2015 11:17 schreef Fien1989 het volgende:

[..]

Die komt niet in aanmerking voor groen in Duitsland, want ouder dan 31 december 1992.

En ik weet dat je aan de rand van de stad kan parkeren, maar dat wil ik niet. Ik rij ook ontzettend veel voor mijn plezier in Duitsland en wil gewoon in de stad kunnen komen. Vooral in de warmere seizoenen doe ik dat regelmatig. Ik ga geen auto kopen met beperkingen.
De Volvo 440 komt wél in aanmerking, want heeft U9 op het kentekenbewijs. U9 is katalysator, en hoewel ouder dan 31-12-1992, voldoet ie gewoon aan de groene umweltplakette. En dan is het gewoon een kwestie van lobbyen, of mooi even een sticker bij de DUitse grens kopen waar je zelf het kenteken op schrijft :')..
so get yourself a car and drive it all alone
get yourself a car and ride it on the wind
get yourself a car and drive it all alone
get yourself a car and ride it on the wind yea
pi_157607569
Nog 5 posts tot het einde van dit topic. Hoeveel delen zullen er nog komen? Hoelang duurt het nog todat het museum de TS een passende puntgave wagen ver onder marktwaarde aan de TS wilt verkopen?
pi_157607671
quote:
1s.gif Op maandag 16 november 2015 15:10 schreef eXplorer1 het volgende:
Laatste idee van mij

Saab 9-3 2.0 turbo automaat van minimaal 2000 (trionic7)

Met een beetje geluk kan ik met tuning hem wel 1 op 13 laten rijden, kost je wel wat vermogen en wordt wat gevoeliger voor slechte benzine maar het kan.

Met een "knop" kan je hem mental laten worden en 225pk hebben, maar dan gaat het verbruik je een insult bezorgen.

Ohja met de aangepaste software kan je dan ook seamless op e85 rijden a 90 cent de liter in duitsland

Ja mrb is een stuk hoger, compenseer je maar met E85
TS belieft geen turbo, want dure reparatie.
pi_157607784
quote:
0s.gif Op maandag 16 november 2015 14:15 schreef Fien1989 het volgende:

[..]

Ik heb zo mijn redenen daarvoor... ik heb die eisen niet voor niets :{

Je weet ook dat ik dingen doe met tekstborden van bussen en ook een collectie heb van die dingen thuis? Die zijn tot wel 2 meter lang en 45kg zwaar :{ Sjouw-hulp kan ik vaak wel krijgen, maar vervoer moet ik toch zelf regelen :{ Zonder trekhaak en boedelbak-aanhanger kon ik zo'n bord zelfs niet meenemen in mijn Mégane.

Dus de trekhaak is voor die grote dingen, die echt niet in de auto passen. En soms ook omdat ze te smerig zijn (onder stof+vet) om in het interieur te vervoeren. Per jaar zo'n 4-6 keer.

Daarentegen wil ik de kleinere exemplaren wel in de auto mee kunnen nemen en daarvoor is een sedan niet geschikt. Om ook een boedelbak te gaan huren voor de kleinere exemplaren... no way... per keer kost me dat 50 euro + fors hoger verbruik + lage max. snelheid.

De trekhaak is dus voor echt grote voorwerpen of voorwerpen die extreem vervuild zijn. De kleinere dingen wil ik gewoon in mijn hatchback of station kunnen meenemen.

[..]

Ik wil er graag over nadenken voordat ik een auto ga bezichtigen. Ik moet nu alles met OV gaan doen en auto-verkopers zitten vaak niet naast treinstations. Daarnaast wil ik zo min mogelijk auto's bezichtigen waarvan de kans groot is dat ik ze niet koop. Deukjes zijn een no-go voor mij. Krasjes de in bumper door parkeerschade daarentegen zijn minder erg.

OV-reizen is niet goedkoop namelijk... ¤60,- heeft het me gekost om afgelopen vrijdag die Mitsubishi te bezichtigen... die ik dus uiteindelijk niet koop :{ En begin niet over het lenen v/e auto, want niemand in de omgeving heeft een automaat.
Zou een volgende keer ook eens wat verder kijken voor een aanhanger dan alleen de dichtstbijzijnde pomp. Ik huur een geremde aanhanger met huif voor 30 euro per dag, zelfs nog voor minder als ik hem maar een paar uur nodig heb. Boedelbak is duur.
pi_157607848
quote:
0s.gif Op maandag 16 november 2015 20:26 schreef deezler het volgende:

[..]

Zou een volgende keer ook eens wat verder kijken voor een aanhanger dan alleen de dichtstbijzijnde pomp. Ik huur een geremde aanhanger met huif voor 30 euro per dag, zelfs nog voor minder als ik hem maar een paar uur nodig heb. Boedelbak is duur.
Boedelbak heeft wel A-merk banden er onder zitten. TS kan geen willekeurige aanhanger trekken op minderwaardig rubber.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')