Ik zie het wisselen van auto niet zo zitten. Het is net als nu, nogal veel gedoe en je weet nooit wat je kooptquote:Op zaterdag 14 november 2015 22:52 schreef deezler het volgende:
Ik snap dat je vast zit aan die automaat, maar de rest van de wensen?
Is het dan geen optie om een auto die wat minder goed past te kopen voor tijdelijk? En dan een jaar te sparen zodat je volgend jaar iets meer budget hebt? Als je een beetje geluk hebt kun je de auto die je dan hebt zonder veel verlies verkopen en kun je dat geld er ook weer bij leggen.
Of een half jaar sparen? Die airco heb je toch niet echt nodig tot het volgend jaar zomer echt heet weer wordt.
Met de starthulp laten starten en zorgen dat je onderweg niet afslaat.quote:Op zaterdag 14 november 2015 22:31 schreef Fien1989 het volgende:
[..]
Hmmm... als het inderdaad de accu is, dan is het misschien wel een goed idee dat je 'm ook een keer bekijkt/een proefrit mee maakt
Vraag me alleen af... stel dat ik 'm dan koop... moet ik dan zelf een zware accu meesjouwen in de trein en daar inbouwen?Anders kan ik er niet mee naar huis rijden natuurlijk, als zij 'm niet willen maken
Je hebt teveel eisen voor het budget, dit argument gaat evenzeer op voor wagens op benzine of diesel. Je zult of je budget moeten verhogen, of je eisen moet verlagen, of heel lang zoeken.quote:[..]
Nog los van het Kanaaltunnel- kofferbak/reservewiel-argument moet je eens kijken hoe klein het aanbod is van LPG-wagens die voldoen aan de eisen in de start-post. En dan ook naar de prijs/km-stand verhouding.
Hangt sterk van het motorblok af. Sommige kunnen er goed tegen, andere wat minder. Voor blokken van het bouwjaar wat jij zoekt is wel bekend welke wel goed op lpg draaien en welke niet.quote:Verder lees ik wel vaker problemen met LPG-auto's, meer dan hetzelfde type op benzine. Het is toch een extra systeem wat ook nog eens vaak achteraf ingebouwd is.
Hoeveel lekke banden heb je al gehad?quote:De wielbouten kan ik wel degelijk losdraaien, hoewel met veel moeite. Dat kreeg ik bij de Renault ook los. En ook het reservewiel optillen kan ik prima... ik heb 'm (met moeite) vanuit de kofferbak naar de 3e verdieping in de hal weten te brengen ook... hij staat daar nu nog steeds met een lekke band, hoewel daar nu niks meer aan is...En het was wel een volwaardig wiel, dezelfde maat/type band als de normale wielen, alleen stalen velg i.p.v. lm.
Het reservewiel vind ik wel degelijk belangrijk om te hebben als je band lek raakt op een afgelegen weggetje in Duitsland of de Belgische Ardennen bijv. En ja... daar komt de auto wel regelmatig, vooral in de lente/zomer. Bandenschuim is niet altijd een volwaardig alternatief als je nog zo ver van huis bent en je band buiten openingstijden lek raakt.
150 is 250% van 60 als je dat dus doortrekt moet je deze eis dus stellen bij een auto van 1500*2,5= 3750. Voor dat geld kun je beter een auto met krassen,deuken en butsen op ieder paneel kopen, die technisch goed is, dan een wagen die er wat beter uitziet maar technisch minder is. Het zou pas zuur zijn als je voor 2000 euro een wagen zonder krassen zou kopen, die na 5 minuten uit elkaar valt.quote:Waarom een kras in een auto van 1500 minder zuur is dan in eentje van 2000: dat is hetzelfde als dat ik meer baal als mijn telefoon van 150 in de plee valt dan eentje van 60. Het is gewoon omdat je voor de dure meer hebt betaald en voor de dure ook langer hebt moeten sparen. Dat ze allebei oud zijn, doet er dan niet zoveel toe.
Airco gaat vroeg of laat kapot/ heeft onderhoud nodig. Als jij dus geen geld uit wilt geven aan onderhoud is het maar de vraag of de airo in een andere auto wel blijft werken. Dat je met je renaultje geluk hebt gehad, is natuurlijk geen garantie voor de toekomst.quote:[..]
Geen airco is wel een 100% afknapper
Vast niet, maar volgens mij ga je voor 1500 helemaal geen goede auto kopen.quote:Op zondag 15 november 2015 10:38 schreef Meeuw29 het volgende:
Voor het geval je mijn punt mist, voor 1500 ga je geen goede S80 kopen.
Die ZF automaat is troep. Bij echte kickdown te traag, bij licht gas bijgeven denkt dat ding opeens wel dat je kickdown wilt, terwijlmdat niet zo is. Pickup vanuit stilstand is nog slechter dan een robotbak en een verbruik van 1:8quote:Op zondag 15 november 2015 10:18 schreef Bouke-p het volgende:
Zoek een golf 3 of 4 en neem de "harde" stoelen voor lief. Dan heb je een prima kans een auto te vinden die aan je overige eisen voldoet.
Je zou nog over de grens kunnen kijken maar das wat meer werk....
Heb 1x n golf3 automaat gereden en had nergens last van.quote:Op zondag 15 november 2015 10:55 schreef Fer het volgende:
[..]
Die ZF automaat is troep. Bij echte kickdown te traag, bij licht gas bijgeven denkt dat ding opeens wel dat je kickdown wilt, terwijlmdat niet zo is. Pickup vanuit stilstand is nog slechter dan een robotbak en een verbruik van 1:8
Mijn ervaring met vooral Japanse auto's (Nissan, Honda en Mazda) is dat het met dat onderhoud in het eerste jaar na aanschaf wel meevalt mits je een beetje oplet bij de aankoop.quote:Op zaterdag 14 november 2015 23:12 schreef Fien1989 het volgende:
[..]
Ik zie het wisselen van auto niet zo zitten. Het is net als nu, nogal veel gedoe en je weet nooit wat je kooptEn bezichtigen is ook echt zo gedoe wat ik totaal niet leuk vind. Daarom wil ik in één keer een auto die aan mijn eisen voldoet en die helemaal oprijden. Ik verwacht echt niet dat als ik nu een auto niet-naar-wens koop, ik over een halfjaar opeens een auto van 3000 euro ga kunnen/willen betalen. De auto die ik dan nu koop kost namelijk ook weer geld wat onderhoud betreft. En dingen als winterbanden kan je waarschijnlijk ook niet meer meenemen naar een volgende auto (ja, de Renault had ook winterbanden in de winter, want naar Duitsland rijden op het moment dat er sneeuw ligt is niet handig met zomerbanden). Dat is allemaal verlies als je het niet op kan maken, een auto wordt niet veel meer waard als je er een set winterbanden bij doet of een nieuwe distributieriem.
Verder wil ik gewoon eenmaal niet meer uitgeven aan een auto. Ik verzeker hem alleen WA, als er iets mee gebeurt ben ik het volledig kwijt.
Ik heb het ooit ook overwogen. Tot ik zag wat het me ging kosten.quote:Op zondag 15 november 2015 11:22 schreef BlackFrancis het volgende:
Misschien is voor mevrouw private lease een optie mits je voldoende vaste inkomsten hebt.
Zonder directe investering rij je een nieuwe auto die aan alle eisen voldoet en je hebt geen omkijken naar onderhoud.
Oke, het is prijzig, je eigen risico met schade kan aantikken, je kan niet voortijdig je contract ontbinden en je bent gebonden aan een maximale kilometerstand..
En als je kijkt hoeveel geld je gedurende de leaseperiode wegspoelt is dat echt huilen met de pet op. Daar kan je bijna die auto van kopen.
Maar hey, je hebt geen onzekerheid. Je mag overal komen, en zo'n oud gebakje kan ook in de papieren lopen.
Alles draait om geld, als je voor een dubbeltje op de eerste rang wil zitten dan moet je een gokje durven wagen met een occasion. En anders een financiering bij een betrouwbare dealer regelen als je geen cash hebt.
Edit: je schadevrije jaren vervallen ook bij private lease btw.
De prijs die je betaalt voor 'zorgenloos' autorijden.quote:Op zondag 15 november 2015 11:42 schreef deezler het volgende:
[..]
Ik heb het ooit ook overwogen. Tot ik zag wat het me ging kosten.
Een papierversnipperaar kopen en dan mijn geld daar doorheen jagen is volgens mij nog goedkoper.
Dat kun je nog opsturen en weer terug krijgen van de Nederlandse Bankquote:Op zondag 15 november 2015 11:42 schreef deezler het volgende:
[..]
Ik heb het ooit ook overwogen. Tot ik zag wat het me ging kosten.
Een papierversnipperaar kopen en dan mijn geld daar doorheen jagen is volgens mij nog goedkoper.
Je wil simpelweg niet geloven dat dat een lucky shot was.quote:Op zondag 15 november 2015 12:11 schreef Fien1989 het volgende:
Budget verhogen of eisen naar beneden gaat 'm echt niet worden. Echt niet. Ik ga niet willen begrijpen dat wat 3,5 jaar geleden mogelijk was, nu opeens niet meer kan en ik voor hetzelfde geld achteruit moet gaan in opties.
Ik zeg niet dat het niet zo is. Maar dat zegt dus ook meteen dat niet elke 1500-auto een pech-auto isquote:Op zondag 15 november 2015 12:15 schreef daNpy het volgende:
[..]
Je wil simpelweg niet geloven dat dat een lucky shot was.
Als je geen pech wilt moet je nieuw rijden met garantie. Voor de rest is het een weegschaal waar je budget aflegt tegen wensen.quote:Op zondag 15 november 2015 12:33 schreef Fien1989 het volgende:
[..]
Ik zeg niet dat het niet zo is. Maar dat zegt dus ook meteen dat niet elke 1500-auto een pech-auto is
Daarentegen heb je ook pech-auto's van 3500 waarvan de automaat 50k na aankoop stuk gaat, echt gezien ook
Wat onderhoud betreft: ook een auto van 3500 heeft dat nodig...
Als je goed je best doet, kan je voor 3500 al een prima auto hebben.quote:Op zondag 15 november 2015 12:44 schreef BlackFrancis het volgende:
[..]
Als je geen pech wilt moet je nieuw rijden met garantie. Voor de rest is het een weegschaal waar je budget aflegt tegen wensen.
Pech kan je altijd hebben, hoe hoger je budget des te minder kans om zo'n pech geval te kopen.
3500 is trouwens ook nog wel mager voor zo'n kilometrage.
Natuurlijk, maar dan komen 5 deurs, airco, ruim, comfortabele stoelen, krasvrij, zuinig, automaat etc. etc. om de hoek kijken.quote:Op zondag 15 november 2015 12:48 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Als je goed je best doet, kan je voor 3500 al een prima auto hebben.
Veel auto's voor zo'n prijs zijn rond de 10 jaar oud en zijn zeer betrouwbaar. Het verschilt enkel enorm, dus het is belangrijk dat je goed op gebreken let.
Dan vraag je toch even om foto'squote:Op zaterdag 14 november 2015 17:01 schreef Fien1989 het volgende:
Behalve eentje zonder interieurfoto's, dat vind ik niet oke. Voor hetzelfde geldt is dat afgeleefd en kom ik er pas achter nadat ik naar de andere kant v/h land ben gereisd
Dat is een typische bejaardenbak, die zijn vast wel met automaat verkochtquote:Op zondag 15 november 2015 12:53 schreef BlackFrancis het volgende:
Persoonlijk zou ik een Mazda Demio kopen. Is ruim, betrouwbaar en rijdt prima. Maar weet niet of daarin automaten beschikbaar zijn.
Moet een automaat zijn ivm code op rijbewijsquote:Op zondag 15 november 2015 14:59 schreef Revolution-NL het volgende:
Heb je al naar een Nissan Almera gekeken? Ook een erg goede betrouwbare koop in deze prijsklasse
Zoiets
http://link.marktplaats.nl/m979257781
http://link.marktplaats.nl/m963830351
http://link.marktplaats.nl/m980050161
Te harde kussensquote:Op zondag 15 november 2015 14:45 schreef lst128 het volgende:
Kom op, dit moet gewoon kunnen. Je bent op zoek naar een goede deal, dan zal je wel wat effort er in moeten steken, veel zoeken en snel toeslaan. Niet teveel van te voren twijfelen en doemdenken.
Maak een lijstje, regel een auto voor een dag en probeer zo veel mogelijk auto's te bekijken, en kies daaruit de beste.
http://link.marktplaats.nl/m986475176
Er staat niet bij dat ie airco heeft, maar aan de knop op de middenconsole te zien wel.
Geen aircoquote:http://link.marktplaats.nl/m982069294
Voldoet aan al je eisen, deukje in de kofferklep zou ik voor lief nemen
http://link.marktplaats.nl/m981350323
Peugeot 306, mooie bak alleen geen trekhaak
Geen aircoquote:
Drie deursquote:
Te zwaarquote:
Drie deursquote:
Drie deursquote:Op zondag 15 november 2015 14:59 schreef Revolution-NL het volgende:
Heb je al naar een Nissan Almera gekeken? Ook een erg goede betrouwbare koop in deze prijsklasse
Zoiets
http://link.marktplaats.nl/m979257781
Geen automaatquote:
Kansloos met de eisen van TS. Met name dat verbruik. Als ik TS was zou ik voor een diesel gaan of het budget toch oprekken naar 5k en dan een gebruikte Prius aanschaffen. Voor 1500 euro heb je gewoon weinig te willen.quote:Op zondag 15 november 2015 15:06 schreef lst128 het volgende:
[..]
Moet een automaat zijn ivm code op rijbewijs
Ok, ik moest lachenquote:Op zondag 15 november 2015 15:10 schreef deezler het volgende:
[..]
Te harde kussens
[..]
Geen airco
[..]
Geen airco
[..]
Drie deurs
[..]
Te zwaar
[..]
Drie deurs
[..]
Drie deurs
[..]
Geen automaat![]()
Een knop in het dashboard en een werkende airco zijn niet perse hetzelfde.quote:Op zondag 15 november 2015 15:18 schreef lst128 het volgende:
[..]![]()
De Megane en 306 hebben wel airco of iig een knop in het dashboard![]()
Zwarte Clio idd niet.
Iedereen behalve * daNpy danquote:Op zondag 15 november 2015 13:43 schreef BlackFrancis het volgende:
Bovendien is het gewoon zo dat we door de belastingdruk in NL allemaal een slagje kleiner zijn gaan rijden het laatste decennium.
Ben ik met je eens, had snel gefilterd op marktplaats met 'airco', geeft blijkbaar geen 100% resultaat. Maar kan nooit kwaad om de betreffende garage even te bellen hoe het echt zit.quote:Op zondag 15 november 2015 15:22 schreef deezler het volgende:
[..]
Een knop in het dashboard en een werkende airco zijn niet perse hetzelfde.
Klopt, maar een 1500 euro auto met simpele techniek en weinig opties is meer bullet proof dan een auto van 3000 met jouw eisenlijst.quote:Op zondag 15 november 2015 12:33 schreef Fien1989 het volgende:
[..]
Ik zeg niet dat het niet zo is. Maar dat zegt dus ook meteen dat niet elke 1500-auto een pech-auto is
Wat ik bedoel te zeggen is, dat je moet kijken wat nu haalbaar is. En niet naar wat je vroeger had.quote:
even oprekken, right. En met de rijstijl van ts rij je echt geen 1:20. En als de accu's op zijn ben je de sjaak.quote:Op zondag 15 november 2015 15:12 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
Kansloos met de eisen van TS. Met name dat verbruik. Als ik TS was zou ik voor een diesel gaan of het budget toch oprekken naar 5k en dan een gebruikte Prius aanschaffen. Voor 1500 euro heb je gewoon weinig te willen.
Voorbeeld
http://link.marktplaats.nl/m985427057
Met een Prius rijdt je 1:20 en dat scheelt je al ruim 1000 euro aan brandstofkosten per jaar. Daarnaast is een Prius ongeveer het betrouwbaarste qua techniek wat er verkrijgbaar is op dit moment.
Kan me geen grotere rotzooi voorstellen dan Daewoo, of diens opvolger Chevroletquote:Op zondag 15 november 2015 15:25 schreef Revolution-NL het volgende:
Daewoo Niburu
http://link.marktplaats.nl/m985977850
Te zwaar, te dorstig.quote:Op zondag 15 november 2015 15:25 schreef Revolution-NL het volgende:
Daewoo Niburu
http://link.marktplaats.nl/m985977850
Ja want de accu's van een Prius zijn zo enorm kwetsbaar geblekenquote:Op zondag 15 november 2015 15:26 schreef Catch22- het volgende:
[..]
even oprekken, right. En met de rijstijl van ts rij je echt geen 1:20. En als de accu's op zijn ben je de sjaak.
Ts, ik vraag me af of je iets gaat vinden dat aan je eisen voldoet en in acceptabele technische staat is.
Even oprekken naar ruim 3 keer zo veel is wel wat grof, maar aan de andere kant;quote:Op zondag 15 november 2015 15:26 schreef Catch22- het volgende:
[..]
even oprekken, right. En met de rijstijl van ts rij je echt geen 1:20. En als de accu's op zijn ben je de sjaak.
Ts, ik vraag me af of je iets gaat vinden dat aan je eisen voldoet en in acceptabele technische staat is.
Voor 1500 euro kan je best een betrouwbare auto vinden maar niet met de waslijst aan eisen van TS. Dan kan je echt beter kijken of je de eisen kan aanpassen of het budget kan oprekken.quote:Op zondag 15 november 2015 15:28 schreef daNpy het volgende:
[..]
Even oprekken naar ruim 3 keer zo veel is wel wat grof, maar aan de andere kant;
met het kilometrage wat TS wil gaan rijden en de daarbij behorende eisenlijst is het verstandiger te investeren in kwaliteit in plaats van een speld in een hooiberg te gaan zoeken. Want als het mis gaat, sta je dus inderdaad met je frikandel langs de snelweg midden in de nacht. En twee linkerhanden.
Jij begrijpt de prius dus niet, hoe lelijk hij ook is de HSD is geniaal.quote:Op zondag 15 november 2015 15:26 schreef Catch22- het volgende:
[..]
even oprekken, right. En met de rijstijl van ts rij je echt geen 1:20. En als de accu's op zijn ben je de sjaak.
Ts, ik vraag me af of je iets gaat vinden dat aan je eisen voldoet en in acceptabele technische staat is.
Precies, dan kan je beter naar de bank gaan voor 2300 euro een PL nemen, de rentekosten voor lief nemen en die Honda Jazz ophalen.quote:Op zondag 15 november 2015 15:48 schreef deezler het volgende:
Als ik dit topic zo lees:
PTA / Nieuwe distributieriem bij hoge km-stand nog heel nuttig?
Dan is de Renault van Josefien ook bepaald niet die lucky shot geweest waar hier over gesproken wordt.
Daar lees ik dat er in drie jaar tijd voor bijna zesduizend aan onderhoud is uitgegeven.
De Prius is momenteel een van de meest degelijke betrouwbare auto's die er is. De accu's gaan doorgaans 500000km mee en kosten iets van 1200¤ om te vevangen, vergelijkbaar met een opgeblazen turbo dus, allen die gaan meestal eerder kapot.quote:Op zondag 15 november 2015 15:26 schreef Catch22- het volgende:
[..]
even oprekken, right. En met de rijstijl van ts rij je echt geen 1:20. En als de accu's op zijn ben je de sjaak.
Ts, ik vraag me af of je iets gaat vinden dat aan je eisen voldoet en in acceptabele technische staat is.
Drie jaar met 37.000 km per jaar maakt zo'n 110.000 km. TS heeft aangegeven regulier onderhoud te laten doen. Dan is dat (omgeslagen per km) helemaal geen raar bedrag.quote:Op zondag 15 november 2015 15:48 schreef deezler het volgende:
Als ik dit topic zo lees:
PTA / Nieuwe distributieriem bij hoge km-stand nog heel nuttig?
Dan is de Renault van Josefien ook bepaald niet die lucky shot geweest waar hier over gesproken wordt.
Daar lees ik dat er in drie jaar tijd voor bijna zesduizend aan onderhoud is uitgegeven.
Mijn laatste auto was een Honda, die heb ik vijf jaar gereden en daar heb ik aan onderhoud in die jaren nog geen kwart van dat bedrag aan uitgegeven. Toegegeven, die was met 2750 wel iets duurder dan 1500 euro.
* rulerofdeath pakt popcornquote:Maar TS is een vrouw, en die kunnen niet rationeel kijken naar een situatie als deze
Het was niet eens onaardig bedoeld eigenlijk.quote:Op zondag 15 november 2015 16:42 schreef rulerofdeath het volgende:
tvp voor
[..]
* rulerofdeath pakt popcorn
Allang niet meer van toepassing. Ze vervuilenden toen de motoren net uitkwamen door zwaveltoevoeging in brandstof. Dat wordt tegenwoordig niet meer toegevoegd .quote:Op vrijdag 13 november 2015 21:47 schreef Garbageman het volgende:
Is een GDI niet een auto die je uberhaupt niet moet kopen? Super gevoelige inspuiting, pomp snel stuk (dacht ik?) (dúúr!) net als de HPi van Citroën die al heel snel niet meer geproduceerd werd. Sommige auto's moet je gewoon niet kopen, net als de 2.5Td XM van Citroën, beest van een diesel maar heel snel oververhitten en dan blaast ie de koppakking er uit, dat soort dingen.
Ik had zelf al een C5 op gas gezien (tja) vóór de proefrit uren zitten lezen in het C5club forum. Toen wist ik waar ik op moest letten bij de proefrit. Schakelt de automaat goed e.d. Maar door dat forum wist ik alle specifieke punten, de "dealbreakers" en de dingetjes die alleen maar vervelend zijn.
Heb idd ook 3 jaar een BMW 318i gehad, gekocht voor 5500, sowieso minder dan 1000 uitgegeven aan onderhoud en apk in die 3 jaar.quote:Op zondag 15 november 2015 15:48 schreef deezler het volgende:
Als ik dit topic zo lees:
PTA / Nieuwe distributieriem bij hoge km-stand nog heel nuttig?
Dan is de Renault van Josefien ook bepaald niet die lucky shot geweest waar hier over gesproken wordt.
Daar lees ik dat er in drie jaar tijd voor bijna zesduizend aan onderhoud is uitgegeven.
Mijn laatste auto was een Honda, die heb ik vijf jaar gereden en daar heb ik aan onderhoud in die jaren nog geen kwart van dat bedrag aan uitgegeven. Toegegeven, die was met 2750 wel iets duurder dan 1500 euro.
Niet? Ik reed er met gemak 1 op 14 mee en als ik euro 98 tankte ging het verbruik nog veel verder omlaag (deze motoren zijn gemaakt voor 98)quote:Op vrijdag 13 november 2015 21:41 schreef Glijdt_licht het volgende:
Och, de Mazda-motor in mijn Volvo heeft ook directe injectie en dat ding draait prima..
Betreffend de Mitsubishi:
Nieuwe accu onderhandelen, en dan meenemen. Gek klinkt ie nietook de ANWB raadt de gdi motoren niet direct af. Alleen heel zuinig zijn ze niet..
* vrouw meldtquote:Op zondag 15 november 2015 17:48 schreef Sometimes het volgende:
[..]
Het was niet eens onaardig bedoeld eigenlijk.
Ik heb meerdere vrouwen geholpen met de zoektocht naar een andere auto. Beslissingen worden op totaal andere gronden genomen.
Klopt, en ik had ongeveer dezelfde eisen als jij. Goedkoper uit zijn dan mijn Mazda 6 op benzine, climate control, cruise control en als het effe kan een automaat. Ik rijd maar 25 tot 30k met het ding dus het was nog lastig zoeken.quote:Op zaterdag 14 november 2015 17:01 schreef Fien1989 het volgende:
Maar dat is een diesel... die zijn sowieso zuiniger dan eentje op benzine...Ik zit wel te vergelijken met dezelfde type brandstof...
Dan kun je dus niet door de kanaaltunnel rijden en heb je geen reservewiel meer. Hoe zit het trouwens met CNG?quote:Op zondag 15 november 2015 19:31 schreef Leandra het volgende:
[..]
* vrouw meldt
Ik heb een hekel aan diesel (de geur, de herrie van de motor), maar met het aantal km per jaar dat TS rijdt zou ik toch iets anders zoeken dan een standaard benzine-auto... Dat zou dus LPG worden.
Wat een vreselijk drama... dat zouden idd redenen zijn om 3 keer zo duur te gaan rijden.quote:Op zondag 15 november 2015 19:52 schreef vaduz het volgende:
[..]
Dan kun je dus niet door de kanaaltunnel rijden en heb je geen reservewiel meer. Hoe zit het trouwens met CNG?
Ik had begrepen dat TS een rijbewijs zonder beperkingen heeft, maar gewoon geen handbak kan/wil rijden.quote:Op zondag 15 november 2015 15:06 schreef lst128 het volgende:
[..]
Moet een automaat zijn ivm code op rijbewijs
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |