abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_159228944
Je brandstoftoevoer zit toch onderin je tank? Dus als er zooi in zit dat zinkt komt het sowieso in je brandstofsysteem (en hopelijk filter). Lijkt mij hoor..
pi_159229578
quote:
99s.gif Op dinsdag 19 januari 2016 13:34 schreef ErkendFokker het volgende:

[..]

Maken ze het niet zo dat je de tank eigenlijk nooit helemaal leeg krijgt; d.w.z. dat er altijd een plasje onderin blijft liggen omdat de pomp iets hoger zit?
Ik heb geen idee :P

Ik weet eigenlijk überhaupt niet hoe de tank er van binnen uitziet qua vorm. Ergens denk ik dat hij aan de onderkant sowieso niet echt plat is of zo. Want als je met nog maar een liter of 6 een heuvel/bergje oprijdt, dan valt hij niet uit omdat de benzine dan naar 1 kant v/d tank zou zakken. Hetzelfde geldt bij met weinig tankinhoud bochten omgaan en zo :D

quote:
14s.gif Op dinsdag 19 januari 2016 13:42 schreef fathank het volgende:

[..]

Voordeel is dat de tank nu wel weer schoon is.
Dus je zegt hiermee dat ik vanaf nu de tank wel tot op de laatste liters kan leegrijden?

Maar nee, ik durf het niet meer te proberen :P Stel dat hij alsnog stilvalt heb ik een groot probleem... heb geen pechhulp-abo en duwen gaat me niet goed af :P

quote:
1s.gif Op dinsdag 19 januari 2016 15:06 schreef the85mc het volgende:
Je brandstoftoevoer zit toch onderin je tank? Dus als er zooi in zit dat zinkt komt het sowieso in je brandstofsysteem (en hopelijk filter). Lijkt mij hoor..
Het zal vast wel ergens onder zijn, is wel praktisch :P Maar hoe/waar, weet ik niet. De brandstofpomp zelf zit echter volgens mij niet helemaal onderin, je kan 'm namelijk zien als je de achterbank opklapt. Zou er niet gewoon een buisje aan die pomp zitten die dan in de tank steekt?
  dinsdag 19 januari 2016 @ 15:37:35 #278
438762 -Richard-
Een 21 jarige allrounder.
pi_159229800
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2016 15:27 schreef Fien1989 het volgende:

[..]

Ik heb geen idee :P

Ik weet eigenlijk überhaupt niet hoe de tank er van binnen uitziet qua vorm. Ergens denk ik dat hij aan de onderkant sowieso niet echt plat is of zo. Want als je met nog maar een liter of 6 een heuvel/bergje oprijdt, dan valt hij niet uit omdat de benzine dan naar 1 kant v/d tank zou zakken. Hetzelfde geldt bij met weinig tankinhoud bochten omgaan en zo :D

[..]

Dus je zegt hiermee dat ik vanaf nu de tank wel tot op de laatste liters kan leegrijden?

Maar nee, ik durf het niet meer te proberen :P Stel dat hij alsnog stilvalt heb ik een groot probleem... heb geen pechhulp-abo en duwen gaat me niet goed af :P

[..]

Het zal vast wel ergens onder zijn, is wel praktisch :P Maar hoe/waar, weet ik niet. De brandstofpomp zelf zit echter volgens mij niet helemaal onderin, je kan 'm namelijk zien als je de achterbank opklapt. Zou er niet gewoon een buisje aan die pomp zitten die dan in de tank steekt?
De pomp hangt er van boven in maar het filter van de pomp zit vrijwel op de bodem, zoals je zelf ook aangeeft met die tankbeurt. Je hebt een filter voor de pomp en na de pomp (het reguliere filter zit na de pomp).

Je moet het zelf weten hoor, maar als je auto het gewoon blijft doen is het niet zo'n probleem. Als je merkt dat hij inhoud etc dan zou ik dus eerst even die filters controleren/vervangen.
Op een gegeven moment is de rommel natuurlijk ook uit de tank.

Tenslotte, de tank ziet er van binnen hetzelfde uit als van buiten. Maar er zal vast wel een baffle oid in zitten om te voorkomen dat je door het klotsen tijdelijk zonder brandstof komt te zitten.

Plaatje vd pomp assembly.
Weet van alles een beetje maar net niets.
  dinsdag 19 januari 2016 @ 16:33:29 #279
436242 Donkergroen
is het nieuwe grijs
pi_159231342
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2016 13:08 schreef Fien1989 het volgende:

[..]

Bedoel je het brandstoffilter? Die is dus net afgelopen zaterdag vervangen bij de onderhoudsbeurt :)

Ja in jouw geval benzine=brandstof :s)
pi_159353864
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2016 15:37 schreef -Richard- het volgende:

[..]

De pomp hangt er van boven in maar het filter van de pomp zit vrijwel op de bodem, zoals je zelf ook aangeeft met die tankbeurt. Je hebt een filter voor de pomp en na de pomp (het reguliere filter zit na de pomp).
.....
Maar waar zit het filter voor de pomp dan?

Bij onderhoudsbeurten wordt een brandstoffilter vervangen, maar dat is het filter wat ergens onder de auto zit, dat is dus na de pomp? Waarom wordt eigenlijk dan niet het filter ervoor vervangen, want je zou toch haast denken dat die wat voor de pomp zit meer vervuild raakt? :o
pi_159354563
Mooi dat ie het blijft doen :)
Ik zie mensen wel eens de raamrubbers inspuiten met wat siliconenolie, zoiets, dat het raam wat soepeler door de rubbers gaat.
...
  zondag 24 januari 2016 @ 14:20:08 #282
438762 -Richard-
Een 21 jarige allrounder.
pi_159355842
quote:
0s.gif Op zondag 24 januari 2016 13:18 schreef Fien1989 het volgende:

[..]

Maar waar zit het filter voor de pomp dan?

Bij onderhoudsbeurten wordt een brandstoffilter vervangen, maar dat is het filter wat ergens onder de auto zit, dat is dus na de pomp? Waarom wordt eigenlijk dan niet het filter ervoor vervangen, want je zou toch haast denken dat die wat voor de pomp zit meer vervuild raakt? :o
Nou waar zat die pomp ook nog maar ? :*
Zie het bruinige filter, in de tank dus.
Is een grof filter om grootste brokkel tegen te houden (daarom kan die ook snel vervuilen als je het zo leeg rijdt). Na de pomp heb je de brandstofdruk, en een fijn filter. Een fijn filter geeft meer weerstand en daardoor kun je die alleen na de pomp gebruiken. Beschermd de injectoren en sensoren.

Weet van alles een beetje maar net niets.
pi_160017227
Hoe staat het ermee?
pi_160018881
De auto doet het nog steeds prima :D Inmiddels 12.000km's erop zitten sinds de aankoop. Altijd direct starten en rijden tot nu toe :D

Zoals eerder geschreven wel volgende maand alle 4 remschijven+blokken laten vervangen, samen met de APK. Maar goed, dat zijn eenmaal slijtage-onderdelen... van een auto met deze prijs kan ik niet verwachten dat er nieuwe remmen onder zitten ;)

Verder erg blij mee dat ik de station-uitvoering van deze auto heb gekozen. Door de iets langere "laadruimte" blijken grote objecten die met de hatchback niet mee konden, nu prima te passen in deze :D

-----

Er is trouwens wel een niet-technisch probleem: het interieur ruikt nog naar de vorige eigenaar, trekt niet weg. Geen idee wat het is, moeilijk te omschrijven geur... het is geen rook- of vuile-airco lucht. Je ruikt het alleen als je net instapt.

Verder ook nare geur: als de ventilatie alleen op de onderste roosters aangezet wordt, komt er een nare "zoute" geur naar boven. Bij warme lucht ruikt het meer, waarschijnlijk door stijgen warme lucht. Maar als de onderste roosters worden gecombineerd met midden en/of raamrooster, ruik je het niet. En het lijkt erop dat alleen de bestuurdersplek er last van heeft, want de keren dat ik als passagier zat, rook ik het niet, maar degene achter het stuur wel. Het is niet de airco i.i.g. want dan zou je het door alle roosters moeten ruiken.

De bekleding (stoelen, hemel, deurpanelen, vloer, onderste ventilatierooster) heb ik wel eens ingespoten met HG anti-geurspay, maar die hielp niet tegen de genoemde geurtjes. Het verwijderde alleen de hondengeur uit de achterbank.
pi_160021753
Zo'n vloeistof reiniger huren. Spuit je de bekleding nat en zuigt ie dat weer op.

Wel grappig, mijn Saab had ook een aparte geur en als ik nu bij een bepaald stoffig notariskantoor kom, ruikt het in de hal exact hetzelfde. Ik gok pijptabak.
.
pi_160033120
Je bedoeld een extractiereiniger? Daar had ik eerder eens aan gedacht, maar ik zit met de stroomvoorziening: ik woon 3-hoog en de auto staat een stukje verderop...

-knip-

Edit: Ik bedenk me net dat er in de kelder nog een stopcontact is, dat is wèl een mogelijkheid :o :D

Zou met zo'n reiniger ook die "zoute" lucht als de ventilatie onderin aanstaat verdwijnen? :D

[ Bericht 28% gewijzigd door Fien1989 op 19-02-2016 00:58:01 ]
pi_160033601
Is het interieurfilter recentelijk wel vervangen ?

Bedoel je zout of zoet ?
Een zoete geur in het interieur kan ook duiden op een lekke kachelradiateur, maar dat weet Chuck vast beter bij deze Megane`s.....
pi_160033775
De geur lijkt echt op vrij "zout" en alleen als de ventilatie op de onderste roosters staat. En het niveau v/d koelvloeistof daalt niet, dus dat zal het niet zijn :D

Interieurfilter heb ik zelf vervangen, zit er nog maar 2 maanden in.

Ik ga eerst maar eens een keer het interieur reinigen, kijken tot hoever de geurtjes daarmee weggaan.

[ Bericht 14% gewijzigd door Fien1989 op 19-02-2016 02:15:50 ]
pi_160034378
Ik gok zomaar dat als je het alleen ruikt als de blazer aan staat dat het niet uit je interieur komt.
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_160034463
Er zijn 2 verschillende geurtjes: eentje die bij het instappen ruikbaar is, die zou moeten kunnen verdwijnen met reinigen v/h interieur.

Die 2e als de ventilatie onder aanstaat... die is onbekend. Maar het is wel gek dat het blijkbaar alleen aan de bestuurderskant is, terwijl bij de passagiersruimte ook een rooster op dezelfde plek is. Zou het misschien toch niet ergens in de (vloer)bekleding zitten waardoor het omhoog komt als er (warme) lucht tegenaan wordt geblazen?
pi_160034596
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 februari 2016 03:06 schreef Fien1989 het volgende:
Er zijn 2 verschillende geurtjes: eentje die bij het instappen ruikbaar is, die zou moeten kunnen verdwijnen met reinigen v/h interieur.

Die 2e als de ventilatie onder aanstaat... die is onbekend. Maar het is wel gek dat het blijkbaar alleen aan de bestuurderskant is, terwijl bij de passagiersruimte ook een rooster op dezelfde plek is. Zou het misschien toch niet ergens in de (vloer)bekleding zitten waardoor het omhoog komt als er (warme) lucht tegenaan wordt geblazen?
Je had airconditioning toch? Jouw beschrijving doet mij denken aan een vervuilde airco.

Condens dat neerslaat op de verdamper wordt een bron van bacterie wat je dan kan gaan ruiken. Volgens mij kun je hiervoor spuitbussen kopen die je rechtstreeks in een ventilatieschacht moet spuiten.
Staat een Marokaan bij de kassa.
pi_160040995
Ja, er zit airco in.

Maar als het de verdamper is, dan zou je die lucht toch uit elk v/d ventilatieroosters moeten ruiken? Dat had ik met mijn vorige auto gehad en die vieze-airco-lucht rook trouwens heel anders dan dit... meer muf... lijkend op "vochtige-kelder-lucht". Maar de huidige geur is duidelijk anders.
  vrijdag 19 februari 2016 @ 14:13:11 #293
169715 Mano_
Manomanoman..
pi_160041072
Niet toevallig gewoon strooizout mee naar binnen genomen tijdens het instappen? :P
pi_160041133
Nee, bij aankoop v/d auto was de geur er al, dacht alleen dat 'ie vanzelf wegtrok na verloop van tijd :P
pi_160041378
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 februari 2016 14:15 schreef Fien1989 het volgende:
Nee, bij aankoop v/d auto was de geur er al, dacht alleen dat 'ie vanzelf wegtrok na verloop van tijd :P
Rode wijn op het tapijt gooien, andersom werkt het immers ook :P
pi_160044260
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 februari 2016 03:06 schreef Fien1989 het volgende:

Dit denk ik, gewoon 15 jaar aan troep ingetrokken in de vloerbedekking. Misschien zonder matten gereden vroeger.

Je kan ook proberen de stoelen links/rechts om te bouwen, dat is op zichzelf al een leuk project.
.
pi_160052458
De linker en rechter stoel verwisselen lijkt me niet handig: er zitten airbags in. Na omwisselen zullen ze aan de verkeerde kant zitten en waarschijnlijk ook een storing geven :D Daarbij heeft de passagiersstoel geen hoogte-verstelling en zit daarmee te laag om te rijden :P
  zaterdag 27 februari 2016 @ 17:20:15 #298
331246 Kentekenplaat
Vaak op de foto.
pi_160261607
Wat je nog kunt doen: zoals gezegd de bekleding reinigen en als dat niet helpt een geurneutralisator in je auto zetten. Die kun je gewoon huren.
Verkrijgbaar met diverse letter- en cijfercombinaties!
pi_160262655
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 februari 2016 17:20 schreef Kentekenplaat het volgende:
Wat je nog kunt doen: zoals gezegd de bekleding reinigen en als dat niet helpt een geurneutralisator in je auto zetten. Die kun je gewoon huren.
Die dingen zijn goed genoeg om de geur van durian uit een hotelkamer te krijgen. Dan zal hondenlucht in een auto ook wel lukken.
pi_160263584
Ik had een eens een auto gekocht waar een hondenlucht inzat.
Eerst maar eens met de stofzuifger alle hondenharen er uit gezogen.
Daarna gemalen koffie in de auto gestrooid, dat neem zo`n beetje alle hondenlucht weg.

Koffie weer weggezogen en klaar.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')