abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_157954161
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 december 2015 20:29 schreef Reemi het volgende:
Toch mooi dat je zelf zo handig bent :P

Remlicht zou je kunnen testen door tegenover een raam oid te parkeren en in de weerspiegeling te kijken.
Aan een raam had ik nog niet gedacht :{

quote:
0s.gif Op dinsdag 1 december 2015 20:37 schreef Glijdt_licht het volgende:
Baksteen op de rem en achter de auto kijken?
Op mijn auto werken de remlichten ook zonder contact aan
Baksteen... die heb ik niet :P In het verleden testte ik het door mijn zware schooltas op het rempedaal te leggen :P

Bij deze werken de remlichten alleen als het contact aanstaat tot het 2e vakje.

quote:
1s.gif Op dinsdag 1 december 2015 20:44 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
Even een nieuwe massa maken. Gat in de printplaat boren. Schroefje, moertje stekker. Die naar een carrosserie en daar op een goed massapunt aansluiten. Nooit meer problemen.

Standaard kwaal :')
Ik ga daar eens naar kijken, mocht het probleem weer terugkomen :)

quote:
0s.gif Op dinsdag 1 december 2015 20:49 schreef daNpy het volgende:
T is wel meer en meer een beunhazen auto, zo blijkt elke keer als je iets los haalt :X
:{

quote:
0s.gif Op dinsdag 1 december 2015 20:50 schreef tbonesteak289 het volgende:
Hehe, dat had de oude megane van m'n ouders ook, tig keren aan geklooid maar t kwam altijd vroeg of laat weer terug.. Was verder prima auto, enig minpuntje dit.
:{
Mijn vorige Mégane had het ook, maar werd telkens ontdekt door de garage i.p.v. ik :P
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 december 2015 20:53 schreef Fer het volgende:
Ik reed net achter een vrij nieuwe Mercedes. Rechter 2 achterlichten waren feller dan de linker, bij het remmen ging rechts 1 lamp flink feller branden en links werden ze alle twee ietswat feller.

Verwacht je ook bij zo'n auto.

Verder een vijfdehands zit altijd vol verrassingen.
En nooit leuke verrassingen :{
pi_157954456
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 december 2015 20:58 schreef Fien1989 het volgende:
Baksteen... die heb ik niet :P In het verleden testte ik het door mijn zware schooltas op het rempedaal te leggen
Latje klemmen tussen rempedaal en stoel, stoel een beetje naar voren schuiven zodat latje goed klemt.
pi_157954878
Of de schakelaar even los halen.

Of remmen en heel snel uitstappen en achter de auto kijken :')
  dinsdag 1 december 2015 @ 21:34:58 #254
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_157955256
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 december 2015 21:20 schreef DonJames het volgende:
Of de schakelaar even los halen.

Of remmen en heel snel uitstappen en achter de auto kijken :')
_O-
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
pi_157955833
En een krom pinnetje zou wel eens te maken kunnen hebben met de beschadigde connector of klem.
.
pi_157956063
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 december 2015 21:57 schreef Fer het volgende:
En een krom pinnetje zou wel eens te maken kunnen hebben met de beschadigde connector of klem.
Nee, tis gewoon rotzooi :P
pi_157995013
Ik heb vandaag ook eens gekeken naar het linker achterlicht, waarom die knipperde. Nou ja... er zat een (voor mij) vreemd, best ranzig smeersel in de stekker :o Het was bruin en als je het van dichtbij bekeek leken er kleine glittertjes in te zitten of zo. Geen idee wat het was :{



Je zou haast denken dat het spul bedoeld is om beter contact te maken, het was netjes over de pinnetjes gesmeerd en zo. Maar waarom dan het plastic klik-dingetje ook ingesmeerd moest worden... ik heb geen idee :o

Inmiddels is het schoongemaakt en knippert de verlichting niet meer... :D


Verder ook eens het hele instructieboekje v/d auto doorgelezen... kom ik erachter dan het draaibaar dingetje boven de gordelbevestiging bedoeld is om de hoogte v/d gordel aan te passen :o Dat draai-dingetje zat op mijn vorige Mégane ook... tig keer aan gedraaid toen, maar nooit geweten waar het voor was :@
  donderdag 3 december 2015 @ 22:27:33 #258
309342 ErkendFokker
Volgens de bond van Fokkers
pi_157997870
quote:
0s.gif Op donderdag 3 december 2015 20:43 schreef Fien1989 het volgende:
Ik heb vandaag ook eens gekeken naar het linker achterlicht, waarom die knipperde. Nou ja... er zat een (voor mij) vreemd, best ranzig smeersel in de stekker :o Het was bruin en als je het van dichtbij bekeek leken er kleine glittertjes in te zitten of zo. Geen idee wat het was :{

[ afbeelding ] [ afbeelding ]

Je zou haast denken dat het spul bedoeld is om beter contact te maken, het was netjes over de pinnetjes gesmeerd en zo. Maar waarom dan het plastic klik-dingetje ook ingesmeerd moest worden... ik heb geen idee :o

Inmiddels is het schoongemaakt en knippert de verlichting niet meer... :D


Verder ook eens het hele instructieboekje v/d auto doorgelezen... kom ik erachter dan het draaibaar dingetje boven de gordelbevestiging bedoeld is om de hoogte v/d gordel aan te passen :o Dat draai-dingetje zat op mijn vorige Mégane ook... tig keer aan gedraaid toen, maar nooit geweten waar het voor was :@
kopervet ofzo?
  donderdag 3 december 2015 @ 23:01:59 #259
365860 AdoraBelle
graag verwijderen
pi_157998686
quote:
0s.gif Op donderdag 3 december 2015 20:43 schreef Fien1989 het volgende:
Ik heb vandaag ook eens gekeken naar het linker achterlicht, waarom die knipperde. Nou ja... er zat een (voor mij) vreemd, best ranzig smeersel in de stekker :o Het was bruin en als je het van dichtbij bekeek leken er kleine glittertjes in te zitten of zo. Geen idee wat het was :{

[ afbeelding ] [ afbeelding ]

Je zou haast denken dat het spul bedoeld is om beter contact te maken, het was netjes over de pinnetjes gesmeerd en zo. Maar waarom dan het plastic klik-dingetje ook ingesmeerd moest worden... ik heb geen idee :o

Inmiddels is het schoongemaakt en knippert de verlichting niet meer... :D


Verder ook eens het hele instructieboekje v/d auto doorgelezen... kom ik erachter dan het draaibaar dingetje boven de gordelbevestiging bedoeld is om de hoogte v/d gordel aan te passen :o Dat draai-dingetje zat op mijn vorige Mégane ook... tig keer aan gedraaid toen, maar nooit geweten waar het voor was :@
Wat betreft dat gordelversteldingetje: ik kwam er bij onze auto ook achter dat we zoiets hadden :D . Nooit geweten dat dat bestond.
pi_157999693
quote:
1s.gif Op donderdag 3 december 2015 22:27 schreef ErkendFokker het volgende:

[..]

kopervet ofzo?
Ik heb geen idee, omdat ik nog nooit kopervet heb gehad :o

quote:
0s.gif Op donderdag 3 december 2015 23:01 schreef AdoraBelle het volgende:

[..]

Wat betreft dat gordelversteldingetje: ik kwam er bij onze auto ook achter dat we zoiets hadden :D . Nooit geweten dat dat bestond.
Hihi :D Ik wist het ook niet dat er zoiets bestond :@

Bij de oude had ik er heel lang aan zitten draaien, vond het vreemd dat hij zowel in horizontale als verticale stand niets deed. En legde me er later bij neer dat het misschien was om dingen aan op te hangen of zo :@ Maar nu staat dus in het instructieboekje dat je 'm aan moet trekken en dan kan de gordel hoger en lager :D
pi_158004282
Sjeumig wat een rampenbak. Maar wel vermakelijk topic...
Whatever...
pi_158004589
quote:
0s.gif Op donderdag 3 december 2015 23:37 schreef Fien1989 het volgende:
Ik heb geen idee, omdat ik nog nooit kopervet heb gehad :o
...
Het is kopervet. Wordt meestal gebruikt op de achterkant van remblokken (tegen het piepen), of om de binnenkant van de brommerhelm van de stageloper mee in te smeren.
  vrijdag 4 december 2015 @ 14:19:50 #263
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_158009630
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 december 2015 09:20 schreef DonJames het volgende:

[..]

Het is kopervet. Wordt meestal gebruikt op de achterkant van remblokken (tegen het piepen), of om de binnenkant van de brommerhelm van de stageloper mee in te smeren.
Of om bouten mee in te smeren die gangbaar moeten blijven.

Lijkt me nou niet echt lekker spul om electrische verbindingen mee in te smeren :'). 't zal wel bedoelt zijn als een soort van vaseline om het vocht weg te houden :').
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
  zaterdag 5 december 2015 @ 09:40:39 #265
309342 ErkendFokker
Volgens de bond van Fokkers
pi_158028328
quote:
14s.gif Op vrijdag 4 december 2015 14:19 schreef fathank het volgende:

[..]

Of om bouten mee in te smeren die gangbaar moeten blijven.

Lijkt me nou niet echt lekker spul om electrische verbindingen mee in te smeren :'). 't zal wel bedoelt zijn als een soort van vaseline om het vocht weg te houden :').
Iemand die dacht: oh koper en elektriciteit, daar heb ik wel eens wat over gehoord.
pi_159174953
Inmiddels is er met de auto zo'n 8500km gereden. Tot nu toe vrijwel probleemloos :D En er zit onderhoud aan te komen.

Vorige week vrijdag is de auto bij de bandenboer geweest om de winterbanden eronder te laten zetten. Meneer attendeerde mij toen erop dat alle 4 remschijven en blokken aan vervanging toe waren.

Aangezien ik al een afspraak voor gisteren had staan bij mijn vaste garage voor onderhoud (motorolie+filter, remvloeistof en brandstoffilter vervangen), liet ik hem er ook naar kijken. Ook hij is van mening dat ze binnenkort aan vervanging toe zijn. Hij stelde voor dat in maart te doen, samen met de APK. Ik ben akkoord gegaan. Voor de rest heeft hij geen mankementen gevonden aan de auto.

Het lijkt er tot nu toe dus op dat het toch geen slechte aankoop is, deze auto :D

Dat van die remschijven/blokken... tja... blijft wel een slijtage-artikel. Bij aankoop wist ik al dat ze niet meer nieuw waren i.v.m. het randje op de schijven. Maar ja, ik kon zelf niet goed beoordelen of de hoogte v/h randje "goed gebruikt" of "op" betekende... ;)


Verder, de "vrijwel probleemloos" in de eerst zin slaat op het volgende:
- Rond de 3800ste km had ik een klein probleempje ermee toen ik de tank wat verder leeg reed. Het brandstof-lampje brandde al even, resterende inhoud rond 6-8 liter. Op de snelweg viel de motor plotseling uit. Ik liet 'm over de vluchtstrook naar de afrit rollen in de versnelling... onderaan de afrit sloeg de motor vanzelf weer aan na paar keer stotteren en bereikte op eigen kracht het dichtstbijzijnde tankstation 4km verderop. Daarna geen problemen meer gehad.

Aangezien dit niet meer is teruggekomen, verwacht ik eigenlijk dat dit was veroorzaakt door vuil in de brandstoftank? Ofwel voortaan niet meer zo ver de tank leeg rijden ;) Bij de vorige auto kon ik wèl tot 59 liter leeg rijden (en bij 60 was 'ie echt leeg, 1x gehad toen ik niet kon tanken na laten liggen portemonnee, viel hij echt uit). Kan bij deze dus niet.


- Tweede puntje: het raam rechtsachter. Die gaat opvallend traag open/dicht :o Kan zijn dat het mechanisme ervan het een keer begeeft.
  maandag 18 januari 2016 @ 23:49:45 #267
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_159217780
Je moet nooit je tank echt leegrijden. Dan komt al dat bezinksel in je filter of misschien zelfs blok.
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
  dinsdag 19 januari 2016 @ 10:00:33 #268
436242 Donkergroen
is het nieuwe grijs
pi_159222240
Bij APK meteen ook even nieuw benzinefilter laten plaatsen.
  dinsdag 19 januari 2016 @ 12:09:14 #269
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_159224828
Raammechanisme RA is in het slechtste geval krom of simpelweg niet goed meer gesmeerd waardoor hij zwaar loopt.

Kreeg bij onze E46 de achter ramen in eerste instantie ook niet open, maar door elke week een keer wat aan de zwengel te draaien gingen ze op een gegeven moment weer wel open. Het vet was hard geworden tussen de tandwielen omdat ze nooit (of weinig) gebruikt waren.
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
  dinsdag 19 januari 2016 @ 12:28:36 #270
438762 -Richard-
Een 21 jarige allrounder.
pi_159225184
Mensen die hun tank tot de laatste liter leeg rijden :'). Al die meuq uit je tank lekker in je filter!
Weet van alles een beetje maar net niets.
pi_159225888
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2016 23:49 schreef Catch22- het volgende:
Je moet nooit je tank echt leegrijden. Dan komt al dat bezinksel in je filter of misschien zelfs blok.
Euhhmm... maar er hoort toch geen zooi in de benzinetank te zitten? :o In principe gaat er nooit wat anders in dan benzine :{

En ik dacht zelf dat eventuele rotzooi wel door het filter zou worden tegengehouden en die wordt sowieso wel periodiek vervangen.

quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2016 10:00 schreef Donkergroen het volgende:
Bij APK meteen ook even nieuw benzinefilter laten plaatsen.
Bedoel je het brandstoffilter? Die is dus net afgelopen zaterdag vervangen bij de onderhoudsbeurt :)

quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2016 12:09 schreef daNpy het volgende:
Raammechanisme RA is in het slechtste geval krom of simpelweg niet goed meer gesmeerd waardoor hij zwaar loopt.

Kreeg bij onze E46 de achter ramen in eerste instantie ook niet open, maar door elke week een keer wat aan de zwengel te draaien gingen ze op een gegeven moment weer wel open. Het vet was hard geworden tussen de tandwielen omdat ze nooit (of weinig) gebruikt waren.
Ik zal eens achter het deurpaneel kijken als het weer een beetje droog is :)

Het is in dit geval een elektrisch raam, dus geen zwengel eraan. Wel heb ik 'm al vaker open/dicht gedaan, maar hij werd er niet vlotter van :P

quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2016 12:28 schreef -Richard- het volgende:
Mensen die hun tank tot de laatste liter leeg rijden :'). Al die meuq uit je tank lekker in je filter!
Maar daar is het filter toch voor, of eventueel vuil op te vangen? :o

Ik doe het niet elke keer. Maar soms... als je bijna op je bestemming bent en veel goedkoper kan tanken dan langs de snelweg... en dan gaat het brandstoflampje aan... hmmm... :D
  dinsdag 19 januari 2016 @ 13:09:11 #272
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_159225912
Benzinetank komt ook gewoon wat zooi in, vocht, schilfers van de tankcoating etc.
Dat blijft onderin liggen en is niet zo'n probleem tot je de tank zo goed als leeg gaat rijden.
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_159226067
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2016 13:09 schreef daNpy het volgende:
Benzinetank komt ook gewoon wat zooi in, vocht, schilfers van de tankcoating etc.
Dat blijft onderin liggen en is niet zo'n probleem tot je de tank zo goed als leeg gaat rijden.
:{

Dat wordt dan voortaan niet meer ver leeg rijden :{

Wel apart dat mijn vorige Mégane daar geen last van had... die ene keer dat ik mijn portemonnee was vergeten... hij reed nog helemaal goed tot op de allerlaatste liter... bij 59,9 liter sloeg hij pas af om niet meer aan te gaan totdat er getankt was :o Maar goed, dat zal dan wel een uitzondering zijn :{
  dinsdag 19 januari 2016 @ 13:34:34 #274
309342 ErkendFokker
Volgens de bond van Fokkers
pi_159226600
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2016 13:09 schreef daNpy het volgende:
Benzinetank komt ook gewoon wat zooi in, vocht, schilfers van de tankcoating etc.
Dat blijft onderin liggen en is niet zo'n probleem tot je de tank zo goed als leeg gaat rijden.
Maken ze het niet zo dat je de tank eigenlijk nooit helemaal leeg krijgt; d.w.z. dat er altijd een plasje onderin blijft liggen omdat de pomp iets hoger zit?
  dinsdag 19 januari 2016 @ 13:42:19 #275
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_159226811
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2016 12:28 schreef -Richard- het volgende:
Mensen die hun tank tot de laatste liter leeg rijden :'). Al die meuq uit je tank lekker in je filter!
Voordeel is dat de tank nu wel weer schoon is.
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
pi_159228944
Je brandstoftoevoer zit toch onderin je tank? Dus als er zooi in zit dat zinkt komt het sowieso in je brandstofsysteem (en hopelijk filter). Lijkt mij hoor..
pi_159229578
quote:
99s.gif Op dinsdag 19 januari 2016 13:34 schreef ErkendFokker het volgende:

[..]

Maken ze het niet zo dat je de tank eigenlijk nooit helemaal leeg krijgt; d.w.z. dat er altijd een plasje onderin blijft liggen omdat de pomp iets hoger zit?
Ik heb geen idee :P

Ik weet eigenlijk überhaupt niet hoe de tank er van binnen uitziet qua vorm. Ergens denk ik dat hij aan de onderkant sowieso niet echt plat is of zo. Want als je met nog maar een liter of 6 een heuvel/bergje oprijdt, dan valt hij niet uit omdat de benzine dan naar 1 kant v/d tank zou zakken. Hetzelfde geldt bij met weinig tankinhoud bochten omgaan en zo :D

quote:
14s.gif Op dinsdag 19 januari 2016 13:42 schreef fathank het volgende:

[..]

Voordeel is dat de tank nu wel weer schoon is.
Dus je zegt hiermee dat ik vanaf nu de tank wel tot op de laatste liters kan leegrijden?

Maar nee, ik durf het niet meer te proberen :P Stel dat hij alsnog stilvalt heb ik een groot probleem... heb geen pechhulp-abo en duwen gaat me niet goed af :P

quote:
1s.gif Op dinsdag 19 januari 2016 15:06 schreef the85mc het volgende:
Je brandstoftoevoer zit toch onderin je tank? Dus als er zooi in zit dat zinkt komt het sowieso in je brandstofsysteem (en hopelijk filter). Lijkt mij hoor..
Het zal vast wel ergens onder zijn, is wel praktisch :P Maar hoe/waar, weet ik niet. De brandstofpomp zelf zit echter volgens mij niet helemaal onderin, je kan 'm namelijk zien als je de achterbank opklapt. Zou er niet gewoon een buisje aan die pomp zitten die dan in de tank steekt?
  dinsdag 19 januari 2016 @ 15:37:35 #278
438762 -Richard-
Een 21 jarige allrounder.
pi_159229800
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2016 15:27 schreef Fien1989 het volgende:

[..]

Ik heb geen idee :P

Ik weet eigenlijk überhaupt niet hoe de tank er van binnen uitziet qua vorm. Ergens denk ik dat hij aan de onderkant sowieso niet echt plat is of zo. Want als je met nog maar een liter of 6 een heuvel/bergje oprijdt, dan valt hij niet uit omdat de benzine dan naar 1 kant v/d tank zou zakken. Hetzelfde geldt bij met weinig tankinhoud bochten omgaan en zo :D

[..]

Dus je zegt hiermee dat ik vanaf nu de tank wel tot op de laatste liters kan leegrijden?

Maar nee, ik durf het niet meer te proberen :P Stel dat hij alsnog stilvalt heb ik een groot probleem... heb geen pechhulp-abo en duwen gaat me niet goed af :P

[..]

Het zal vast wel ergens onder zijn, is wel praktisch :P Maar hoe/waar, weet ik niet. De brandstofpomp zelf zit echter volgens mij niet helemaal onderin, je kan 'm namelijk zien als je de achterbank opklapt. Zou er niet gewoon een buisje aan die pomp zitten die dan in de tank steekt?
De pomp hangt er van boven in maar het filter van de pomp zit vrijwel op de bodem, zoals je zelf ook aangeeft met die tankbeurt. Je hebt een filter voor de pomp en na de pomp (het reguliere filter zit na de pomp).

Je moet het zelf weten hoor, maar als je auto het gewoon blijft doen is het niet zo'n probleem. Als je merkt dat hij inhoud etc dan zou ik dus eerst even die filters controleren/vervangen.
Op een gegeven moment is de rommel natuurlijk ook uit de tank.

Tenslotte, de tank ziet er van binnen hetzelfde uit als van buiten. Maar er zal vast wel een baffle oid in zitten om te voorkomen dat je door het klotsen tijdelijk zonder brandstof komt te zitten.

Plaatje vd pomp assembly.
Weet van alles een beetje maar net niets.
  dinsdag 19 januari 2016 @ 16:33:29 #279
436242 Donkergroen
is het nieuwe grijs
pi_159231342
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2016 13:08 schreef Fien1989 het volgende:

[..]

Bedoel je het brandstoffilter? Die is dus net afgelopen zaterdag vervangen bij de onderhoudsbeurt :)

Ja in jouw geval benzine=brandstof :s)
pi_159353864
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2016 15:37 schreef -Richard- het volgende:

[..]

De pomp hangt er van boven in maar het filter van de pomp zit vrijwel op de bodem, zoals je zelf ook aangeeft met die tankbeurt. Je hebt een filter voor de pomp en na de pomp (het reguliere filter zit na de pomp).
.....
Maar waar zit het filter voor de pomp dan?

Bij onderhoudsbeurten wordt een brandstoffilter vervangen, maar dat is het filter wat ergens onder de auto zit, dat is dus na de pomp? Waarom wordt eigenlijk dan niet het filter ervoor vervangen, want je zou toch haast denken dat die wat voor de pomp zit meer vervuild raakt? :o
pi_159354563
Mooi dat ie het blijft doen :)
Ik zie mensen wel eens de raamrubbers inspuiten met wat siliconenolie, zoiets, dat het raam wat soepeler door de rubbers gaat.
...
  zondag 24 januari 2016 @ 14:20:08 #282
438762 -Richard-
Een 21 jarige allrounder.
pi_159355842
quote:
0s.gif Op zondag 24 januari 2016 13:18 schreef Fien1989 het volgende:

[..]

Maar waar zit het filter voor de pomp dan?

Bij onderhoudsbeurten wordt een brandstoffilter vervangen, maar dat is het filter wat ergens onder de auto zit, dat is dus na de pomp? Waarom wordt eigenlijk dan niet het filter ervoor vervangen, want je zou toch haast denken dat die wat voor de pomp zit meer vervuild raakt? :o
Nou waar zat die pomp ook nog maar ? :*
Zie het bruinige filter, in de tank dus.
Is een grof filter om grootste brokkel tegen te houden (daarom kan die ook snel vervuilen als je het zo leeg rijdt). Na de pomp heb je de brandstofdruk, en een fijn filter. Een fijn filter geeft meer weerstand en daardoor kun je die alleen na de pomp gebruiken. Beschermd de injectoren en sensoren.

Weet van alles een beetje maar net niets.
pi_160017227
Hoe staat het ermee?
pi_160018881
De auto doet het nog steeds prima :D Inmiddels 12.000km's erop zitten sinds de aankoop. Altijd direct starten en rijden tot nu toe :D

Zoals eerder geschreven wel volgende maand alle 4 remschijven+blokken laten vervangen, samen met de APK. Maar goed, dat zijn eenmaal slijtage-onderdelen... van een auto met deze prijs kan ik niet verwachten dat er nieuwe remmen onder zitten ;)

Verder erg blij mee dat ik de station-uitvoering van deze auto heb gekozen. Door de iets langere "laadruimte" blijken grote objecten die met de hatchback niet mee konden, nu prima te passen in deze :D

-----

Er is trouwens wel een niet-technisch probleem: het interieur ruikt nog naar de vorige eigenaar, trekt niet weg. Geen idee wat het is, moeilijk te omschrijven geur... het is geen rook- of vuile-airco lucht. Je ruikt het alleen als je net instapt.

Verder ook nare geur: als de ventilatie alleen op de onderste roosters aangezet wordt, komt er een nare "zoute" geur naar boven. Bij warme lucht ruikt het meer, waarschijnlijk door stijgen warme lucht. Maar als de onderste roosters worden gecombineerd met midden en/of raamrooster, ruik je het niet. En het lijkt erop dat alleen de bestuurdersplek er last van heeft, want de keren dat ik als passagier zat, rook ik het niet, maar degene achter het stuur wel. Het is niet de airco i.i.g. want dan zou je het door alle roosters moeten ruiken.

De bekleding (stoelen, hemel, deurpanelen, vloer, onderste ventilatierooster) heb ik wel eens ingespoten met HG anti-geurspay, maar die hielp niet tegen de genoemde geurtjes. Het verwijderde alleen de hondengeur uit de achterbank.
pi_160021753
Zo'n vloeistof reiniger huren. Spuit je de bekleding nat en zuigt ie dat weer op.

Wel grappig, mijn Saab had ook een aparte geur en als ik nu bij een bepaald stoffig notariskantoor kom, ruikt het in de hal exact hetzelfde. Ik gok pijptabak.
.
pi_160033120
Je bedoeld een extractiereiniger? Daar had ik eerder eens aan gedacht, maar ik zit met de stroomvoorziening: ik woon 3-hoog en de auto staat een stukje verderop...

-knip-

Edit: Ik bedenk me net dat er in de kelder nog een stopcontact is, dat is wèl een mogelijkheid :o :D

Zou met zo'n reiniger ook die "zoute" lucht als de ventilatie onderin aanstaat verdwijnen? :D

[ Bericht 28% gewijzigd door Fien1989 op 19-02-2016 00:58:01 ]
pi_160033601
Is het interieurfilter recentelijk wel vervangen ?

Bedoel je zout of zoet ?
Een zoete geur in het interieur kan ook duiden op een lekke kachelradiateur, maar dat weet Chuck vast beter bij deze Megane`s.....
pi_160033775
De geur lijkt echt op vrij "zout" en alleen als de ventilatie op de onderste roosters staat. En het niveau v/d koelvloeistof daalt niet, dus dat zal het niet zijn :D

Interieurfilter heb ik zelf vervangen, zit er nog maar 2 maanden in.

Ik ga eerst maar eens een keer het interieur reinigen, kijken tot hoever de geurtjes daarmee weggaan.

[ Bericht 14% gewijzigd door Fien1989 op 19-02-2016 02:15:50 ]
pi_160034378
Ik gok zomaar dat als je het alleen ruikt als de blazer aan staat dat het niet uit je interieur komt.
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_160034463
Er zijn 2 verschillende geurtjes: eentje die bij het instappen ruikbaar is, die zou moeten kunnen verdwijnen met reinigen v/h interieur.

Die 2e als de ventilatie onder aanstaat... die is onbekend. Maar het is wel gek dat het blijkbaar alleen aan de bestuurderskant is, terwijl bij de passagiersruimte ook een rooster op dezelfde plek is. Zou het misschien toch niet ergens in de (vloer)bekleding zitten waardoor het omhoog komt als er (warme) lucht tegenaan wordt geblazen?
pi_160034596
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 februari 2016 03:06 schreef Fien1989 het volgende:
Er zijn 2 verschillende geurtjes: eentje die bij het instappen ruikbaar is, die zou moeten kunnen verdwijnen met reinigen v/h interieur.

Die 2e als de ventilatie onder aanstaat... die is onbekend. Maar het is wel gek dat het blijkbaar alleen aan de bestuurderskant is, terwijl bij de passagiersruimte ook een rooster op dezelfde plek is. Zou het misschien toch niet ergens in de (vloer)bekleding zitten waardoor het omhoog komt als er (warme) lucht tegenaan wordt geblazen?
Je had airconditioning toch? Jouw beschrijving doet mij denken aan een vervuilde airco.

Condens dat neerslaat op de verdamper wordt een bron van bacterie wat je dan kan gaan ruiken. Volgens mij kun je hiervoor spuitbussen kopen die je rechtstreeks in een ventilatieschacht moet spuiten.
Staat een Marokaan bij de kassa.
pi_160040995
Ja, er zit airco in.

Maar als het de verdamper is, dan zou je die lucht toch uit elk v/d ventilatieroosters moeten ruiken? Dat had ik met mijn vorige auto gehad en die vieze-airco-lucht rook trouwens heel anders dan dit... meer muf... lijkend op "vochtige-kelder-lucht". Maar de huidige geur is duidelijk anders.
  vrijdag 19 februari 2016 @ 14:13:11 #293
169715 Mano_
Manomanoman..
pi_160041072
Niet toevallig gewoon strooizout mee naar binnen genomen tijdens het instappen? :P
pi_160041133
Nee, bij aankoop v/d auto was de geur er al, dacht alleen dat 'ie vanzelf wegtrok na verloop van tijd :P
pi_160041378
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 februari 2016 14:15 schreef Fien1989 het volgende:
Nee, bij aankoop v/d auto was de geur er al, dacht alleen dat 'ie vanzelf wegtrok na verloop van tijd :P
Rode wijn op het tapijt gooien, andersom werkt het immers ook :P
pi_160044260
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 februari 2016 03:06 schreef Fien1989 het volgende:
Er zijn 2 verschillende geurtjes: eentje die bij het instappen ruikbaar is, die zou moeten kunnen verdwijnen met reinigen v/h interieur.

Die 2e als de ventilatie onder aanstaat... die is onbekend. Maar het is wel gek dat het blijkbaar alleen aan de bestuurderskant is, terwijl bij de passagiersruimte ook een rooster op dezelfde plek is. Zou het misschien toch niet ergens in de (vloer)bekleding zitten waardoor het omhoog komt als er (warme) lucht tegenaan wordt geblazen?
Dit denk ik, gewoon 15 jaar aan troep ingetrokken in de vloerbedekking. Misschien zonder matten gereden vroeger.

Je kan ook proberen de stoelen links/rechts om te bouwen, dat is op zichzelf al een leuk project.
.
pi_160052458
De linker en rechter stoel verwisselen lijkt me niet handig: er zitten airbags in. Na omwisselen zullen ze aan de verkeerde kant zitten en waarschijnlijk ook een storing geven :D Daarbij heeft de passagiersstoel geen hoogte-verstelling en zit daarmee te laag om te rijden :P
  zaterdag 27 februari 2016 @ 17:20:15 #298
331246 Kentekenplaat
Vaak op de foto.
pi_160261607
Wat je nog kunt doen: zoals gezegd de bekleding reinigen en als dat niet helpt een geurneutralisator in je auto zetten. Die kun je gewoon huren.
Verkrijgbaar met diverse letter- en cijfercombinaties!
pi_160262655
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 februari 2016 17:20 schreef Kentekenplaat het volgende:
Wat je nog kunt doen: zoals gezegd de bekleding reinigen en als dat niet helpt een geurneutralisator in je auto zetten. Die kun je gewoon huren.
Die dingen zijn goed genoeg om de geur van durian uit een hotelkamer te krijgen. Dan zal hondenlucht in een auto ook wel lukken.
pi_160263584
Ik had een eens een auto gekocht waar een hondenlucht inzat.
Eerst maar eens met de stofzuifger alle hondenharen er uit gezogen.
Daarna gemalen koffie in de auto gestrooid, dat neem zo`n beetje alle hondenlucht weg.

Koffie weer weggezogen en klaar.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')