abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_157910777
Ik ga een Mitsubishi Carisma kopen. Betrouwbare auto?
  maandag 30 november 2015 @ 09:25:41 #242
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_157916188
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 november 2015 23:33 schreef Garbageman het volgende:
Raar figuur geweest die vorige eigenaar, problemen niet oplossen maar lekker negeren. Kan die printplaat er niet via de achterkant af? (van die witte plastic bak af)
Correctie; problemen niet oplossen maar verhullen.
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_157932102
quote:
1s.gif Op zondag 29 november 2015 21:38 schreef Knutsel-Smurf het volgende:

[..]

Ach, in mijn auto brand het check engine lampje ook, katalysator van de 2de cillinderbank stuk icm nogal kritische software. En aangezien een nieuwe kat 950e ex btw kost, en een universele never gaat passen (krapjes) laat ik dat zo. Gewoon 1x per maand uitlezen (kun je zelf doen).
Weet ik, ik heb een handige obd lezer in de auto en Lexia apparatuur in huis. Maar ik ga geen lampjes afplakken :) Dan liever eerlijk zijn over b.v. een rotte katalysator. (als ie er de APK maar mee door komt) Mijn C5 is ook erg strak afgesteld, als er scheet dwars zit gaat dat lampje al branden.
...
pi_157952313
In de achterlichten zit een massa-storing. Als het stads- en/of dimlicht aanstaat en de richtingaanwijzer wordt aangezet, dan knippert het rode achterlicht mee :{


Deze rechterkant heeft het heel erg :{ De linkerkant heeft dit probleem ook, maar dan in veel mindere mate.

Ik had vandaag de rechterkant losgemaakt en gekeken of het gemaakt kon worden... toen viel me in de stekker ervan op dat er een soort witte-aanslag-laagje op het pinnetje zat waar de massa op zat aangesloten :{ En het plastic rondom het massa-pinnetje leek ooit vervormd te zijn geweest... geen idee of het was gesmolten of ooit gelast was :?


De schade bovenin de stekker heeft er niets mee te maken, dat is waarschijnlijk ooit ontstaan door hardhandig losmaken op de verkeerde manier.

Maar goed, dit pinnetje bleek niet het probleem te zijn, maar het probleem zat in de stekker die hierin moest: het veertje wat contact met deze pin moest maken was wat naar boven gedrukt, waardoor het contact slechter werd :{

Ik heb geen idee hoe dat gekomen is... ik heb het pinnetje wat terug naar beneden gebogen en daarna werkte het wel weer goed :D Ik hoop dat het hierna goed blijft... dat terugbuigen kan waarschijnlijk maar een beperkt aantal keren... :o

Overigens bedenk ik me dat ik vergeten ben het mislicht i.c.m. de RAW te testen. En remlicht ook niet, maar dat lukt niet in m'n eentje ;)

De linkerkant, daar heb ik nog niet naar gekeken... geen tijd meer voor gehad voordat het donker werd }:|

quote:
0s.gif Op zondag 29 november 2015 20:50 schreef vaduz het volgende:

[..]

Je kan hem toch gewoon verwisselen? Je weet hoeveel hij gelopen heeft en over hoeveel km je onderhoud moet doen. Lekker boeiend dat er dan een ander getal staat. Je bent toch niet van plan deze bak nog ooit te verkopen? Je gaat hem toch helemaal oprijden?
Hmmm... ik heb liever dat de tellerstand blijft kloppen.

En het is inderdaad niet de bedoeling om 'm ooit te verkopen. Maar ja... je weet het nooit... misschien veranderd m'n financiële situatie bijv. waardoor hij te duur wordt of er gebeurt wat anders waardoor hij verkocht moet worden... ik kan niet in de toekomst kijken. En dan verkoopt een auto met kloppende tellerstand toch vaak wat beter.
  dinsdag 1 december 2015 @ 20:29:39 #245
363995 Reemi
Zeg maar Remi.
pi_157953334
Toch mooi dat je zelf zo handig bent :P

Remlicht zou je kunnen testen door tegenover een raam oid te parkeren en in de weerspiegeling te kijken.
Smile like you mean it
www.wefut.com
pi_157953553
Baksteen op de rem en achter de auto kijken?
Op mijn auto werken de remlichten ook zonder contact aan
so get yourself a car and drive it all alone
get yourself a car and ride it on the wind
get yourself a car and drive it all alone
get yourself a car and ride it on the wind yea
pi_157953765
Even een nieuwe massa maken. Gat in de printplaat boren. Schroefje, moertje stekker. Die naar een carrosserie en daar op een goed massapunt aansluiten. Nooit meer problemen.


Standaard kwaal :')
  dinsdag 1 december 2015 @ 20:49:37 #248
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_157953902
T is wel meer en meer een beunhazen auto, zo blijkt elke keer als je iets los haalt :X
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_157953935
Hehe, dat had de oude megane van m'n ouders ook, tig keren aan geklooid maar t kwam altijd vroeg of laat weer terug.. Was verder prima auto, enig minpuntje dit.
pi_157954026
Ik reed net achter een vrij nieuwe Mercedes. Rechter 2 achterlichten waren feller dan de linker, bij het remmen ging rechts 1 lamp flink feller branden en links werden ze alle twee ietswat feller.

Verwacht je ook bij zo'n auto.

Verder een vijfdehands zit altijd vol verrassingen.
.
pi_157954161
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 december 2015 20:29 schreef Reemi het volgende:
Toch mooi dat je zelf zo handig bent :P

Remlicht zou je kunnen testen door tegenover een raam oid te parkeren en in de weerspiegeling te kijken.
Aan een raam had ik nog niet gedacht :{

quote:
0s.gif Op dinsdag 1 december 2015 20:37 schreef Glijdt_licht het volgende:
Baksteen op de rem en achter de auto kijken?
Op mijn auto werken de remlichten ook zonder contact aan
Baksteen... die heb ik niet :P In het verleden testte ik het door mijn zware schooltas op het rempedaal te leggen :P

Bij deze werken de remlichten alleen als het contact aanstaat tot het 2e vakje.

quote:
1s.gif Op dinsdag 1 december 2015 20:44 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
Even een nieuwe massa maken. Gat in de printplaat boren. Schroefje, moertje stekker. Die naar een carrosserie en daar op een goed massapunt aansluiten. Nooit meer problemen.

Standaard kwaal :')
Ik ga daar eens naar kijken, mocht het probleem weer terugkomen :)

quote:
0s.gif Op dinsdag 1 december 2015 20:49 schreef daNpy het volgende:
T is wel meer en meer een beunhazen auto, zo blijkt elke keer als je iets los haalt :X
:{

quote:
0s.gif Op dinsdag 1 december 2015 20:50 schreef tbonesteak289 het volgende:
Hehe, dat had de oude megane van m'n ouders ook, tig keren aan geklooid maar t kwam altijd vroeg of laat weer terug.. Was verder prima auto, enig minpuntje dit.
:{
Mijn vorige Mégane had het ook, maar werd telkens ontdekt door de garage i.p.v. ik :P
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 december 2015 20:53 schreef Fer het volgende:
Ik reed net achter een vrij nieuwe Mercedes. Rechter 2 achterlichten waren feller dan de linker, bij het remmen ging rechts 1 lamp flink feller branden en links werden ze alle twee ietswat feller.

Verwacht je ook bij zo'n auto.

Verder een vijfdehands zit altijd vol verrassingen.
En nooit leuke verrassingen :{
pi_157954456
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 december 2015 20:58 schreef Fien1989 het volgende:
Baksteen... die heb ik niet :P In het verleden testte ik het door mijn zware schooltas op het rempedaal te leggen
Latje klemmen tussen rempedaal en stoel, stoel een beetje naar voren schuiven zodat latje goed klemt.
pi_157954878
Of de schakelaar even los halen.

Of remmen en heel snel uitstappen en achter de auto kijken :')
  dinsdag 1 december 2015 @ 21:34:58 #254
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_157955256
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 december 2015 21:20 schreef DonJames het volgende:
Of de schakelaar even los halen.

Of remmen en heel snel uitstappen en achter de auto kijken :')
_O-
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
pi_157955833
En een krom pinnetje zou wel eens te maken kunnen hebben met de beschadigde connector of klem.
.
pi_157956063
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 december 2015 21:57 schreef Fer het volgende:
En een krom pinnetje zou wel eens te maken kunnen hebben met de beschadigde connector of klem.
Nee, tis gewoon rotzooi :P
pi_157995013
Ik heb vandaag ook eens gekeken naar het linker achterlicht, waarom die knipperde. Nou ja... er zat een (voor mij) vreemd, best ranzig smeersel in de stekker :o Het was bruin en als je het van dichtbij bekeek leken er kleine glittertjes in te zitten of zo. Geen idee wat het was :{



Je zou haast denken dat het spul bedoeld is om beter contact te maken, het was netjes over de pinnetjes gesmeerd en zo. Maar waarom dan het plastic klik-dingetje ook ingesmeerd moest worden... ik heb geen idee :o

Inmiddels is het schoongemaakt en knippert de verlichting niet meer... :D


Verder ook eens het hele instructieboekje v/d auto doorgelezen... kom ik erachter dan het draaibaar dingetje boven de gordelbevestiging bedoeld is om de hoogte v/d gordel aan te passen :o Dat draai-dingetje zat op mijn vorige Mégane ook... tig keer aan gedraaid toen, maar nooit geweten waar het voor was :@
  donderdag 3 december 2015 @ 22:27:33 #258
309342 ErkendFokker
Volgens de bond van Fokkers
pi_157997870
quote:
0s.gif Op donderdag 3 december 2015 20:43 schreef Fien1989 het volgende:
Ik heb vandaag ook eens gekeken naar het linker achterlicht, waarom die knipperde. Nou ja... er zat een (voor mij) vreemd, best ranzig smeersel in de stekker :o Het was bruin en als je het van dichtbij bekeek leken er kleine glittertjes in te zitten of zo. Geen idee wat het was :{

[ afbeelding ] [ afbeelding ]

Je zou haast denken dat het spul bedoeld is om beter contact te maken, het was netjes over de pinnetjes gesmeerd en zo. Maar waarom dan het plastic klik-dingetje ook ingesmeerd moest worden... ik heb geen idee :o

Inmiddels is het schoongemaakt en knippert de verlichting niet meer... :D


Verder ook eens het hele instructieboekje v/d auto doorgelezen... kom ik erachter dan het draaibaar dingetje boven de gordelbevestiging bedoeld is om de hoogte v/d gordel aan te passen :o Dat draai-dingetje zat op mijn vorige Mégane ook... tig keer aan gedraaid toen, maar nooit geweten waar het voor was :@
kopervet ofzo?
  donderdag 3 december 2015 @ 23:01:59 #259
365860 AdoraBelle
graag verwijderen
pi_157998686
quote:
0s.gif Op donderdag 3 december 2015 20:43 schreef Fien1989 het volgende:
Ik heb vandaag ook eens gekeken naar het linker achterlicht, waarom die knipperde. Nou ja... er zat een (voor mij) vreemd, best ranzig smeersel in de stekker :o Het was bruin en als je het van dichtbij bekeek leken er kleine glittertjes in te zitten of zo. Geen idee wat het was :{

[ afbeelding ] [ afbeelding ]

Je zou haast denken dat het spul bedoeld is om beter contact te maken, het was netjes over de pinnetjes gesmeerd en zo. Maar waarom dan het plastic klik-dingetje ook ingesmeerd moest worden... ik heb geen idee :o

Inmiddels is het schoongemaakt en knippert de verlichting niet meer... :D


Verder ook eens het hele instructieboekje v/d auto doorgelezen... kom ik erachter dan het draaibaar dingetje boven de gordelbevestiging bedoeld is om de hoogte v/d gordel aan te passen :o Dat draai-dingetje zat op mijn vorige Mégane ook... tig keer aan gedraaid toen, maar nooit geweten waar het voor was :@
Wat betreft dat gordelversteldingetje: ik kwam er bij onze auto ook achter dat we zoiets hadden :D . Nooit geweten dat dat bestond.
pi_157999693
quote:
1s.gif Op donderdag 3 december 2015 22:27 schreef ErkendFokker het volgende:

[..]

kopervet ofzo?
Ik heb geen idee, omdat ik nog nooit kopervet heb gehad :o

quote:
0s.gif Op donderdag 3 december 2015 23:01 schreef AdoraBelle het volgende:

[..]

Wat betreft dat gordelversteldingetje: ik kwam er bij onze auto ook achter dat we zoiets hadden :D . Nooit geweten dat dat bestond.
Hihi :D Ik wist het ook niet dat er zoiets bestond :@

Bij de oude had ik er heel lang aan zitten draaien, vond het vreemd dat hij zowel in horizontale als verticale stand niets deed. En legde me er later bij neer dat het misschien was om dingen aan op te hangen of zo :@ Maar nu staat dus in het instructieboekje dat je 'm aan moet trekken en dan kan de gordel hoger en lager :D
pi_158004282
Sjeumig wat een rampenbak. Maar wel vermakelijk topic...
Whatever...
pi_158004589
quote:
0s.gif Op donderdag 3 december 2015 23:37 schreef Fien1989 het volgende:
Ik heb geen idee, omdat ik nog nooit kopervet heb gehad :o
...
Het is kopervet. Wordt meestal gebruikt op de achterkant van remblokken (tegen het piepen), of om de binnenkant van de brommerhelm van de stageloper mee in te smeren.
  vrijdag 4 december 2015 @ 14:19:50 #263
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_158009630
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 december 2015 09:20 schreef DonJames het volgende:

[..]

Het is kopervet. Wordt meestal gebruikt op de achterkant van remblokken (tegen het piepen), of om de binnenkant van de brommerhelm van de stageloper mee in te smeren.
Of om bouten mee in te smeren die gangbaar moeten blijven.

Lijkt me nou niet echt lekker spul om electrische verbindingen mee in te smeren :'). 't zal wel bedoelt zijn als een soort van vaseline om het vocht weg te houden :').
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
  zaterdag 5 december 2015 @ 09:40:39 #265
309342 ErkendFokker
Volgens de bond van Fokkers
pi_158028328
quote:
14s.gif Op vrijdag 4 december 2015 14:19 schreef fathank het volgende:

[..]

Of om bouten mee in te smeren die gangbaar moeten blijven.

Lijkt me nou niet echt lekker spul om electrische verbindingen mee in te smeren :'). 't zal wel bedoelt zijn als een soort van vaseline om het vocht weg te houden :').
Iemand die dacht: oh koper en elektriciteit, daar heb ik wel eens wat over gehoord.
pi_159174953
Inmiddels is er met de auto zo'n 8500km gereden. Tot nu toe vrijwel probleemloos :D En er zit onderhoud aan te komen.

Vorige week vrijdag is de auto bij de bandenboer geweest om de winterbanden eronder te laten zetten. Meneer attendeerde mij toen erop dat alle 4 remschijven en blokken aan vervanging toe waren.

Aangezien ik al een afspraak voor gisteren had staan bij mijn vaste garage voor onderhoud (motorolie+filter, remvloeistof en brandstoffilter vervangen), liet ik hem er ook naar kijken. Ook hij is van mening dat ze binnenkort aan vervanging toe zijn. Hij stelde voor dat in maart te doen, samen met de APK. Ik ben akkoord gegaan. Voor de rest heeft hij geen mankementen gevonden aan de auto.

Het lijkt er tot nu toe dus op dat het toch geen slechte aankoop is, deze auto :D

Dat van die remschijven/blokken... tja... blijft wel een slijtage-artikel. Bij aankoop wist ik al dat ze niet meer nieuw waren i.v.m. het randje op de schijven. Maar ja, ik kon zelf niet goed beoordelen of de hoogte v/h randje "goed gebruikt" of "op" betekende... ;)


Verder, de "vrijwel probleemloos" in de eerst zin slaat op het volgende:
- Rond de 3800ste km had ik een klein probleempje ermee toen ik de tank wat verder leeg reed. Het brandstof-lampje brandde al even, resterende inhoud rond 6-8 liter. Op de snelweg viel de motor plotseling uit. Ik liet 'm over de vluchtstrook naar de afrit rollen in de versnelling... onderaan de afrit sloeg de motor vanzelf weer aan na paar keer stotteren en bereikte op eigen kracht het dichtstbijzijnde tankstation 4km verderop. Daarna geen problemen meer gehad.

Aangezien dit niet meer is teruggekomen, verwacht ik eigenlijk dat dit was veroorzaakt door vuil in de brandstoftank? Ofwel voortaan niet meer zo ver de tank leeg rijden ;) Bij de vorige auto kon ik wèl tot 59 liter leeg rijden (en bij 60 was 'ie echt leeg, 1x gehad toen ik niet kon tanken na laten liggen portemonnee, viel hij echt uit). Kan bij deze dus niet.


- Tweede puntje: het raam rechtsachter. Die gaat opvallend traag open/dicht :o Kan zijn dat het mechanisme ervan het een keer begeeft.
  maandag 18 januari 2016 @ 23:49:45 #267
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_159217780
Je moet nooit je tank echt leegrijden. Dan komt al dat bezinksel in je filter of misschien zelfs blok.
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
  dinsdag 19 januari 2016 @ 10:00:33 #268
436242 Donkergroen
is het nieuwe grijs
pi_159222240
Bij APK meteen ook even nieuw benzinefilter laten plaatsen.
  dinsdag 19 januari 2016 @ 12:09:14 #269
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_159224828
Raammechanisme RA is in het slechtste geval krom of simpelweg niet goed meer gesmeerd waardoor hij zwaar loopt.

Kreeg bij onze E46 de achter ramen in eerste instantie ook niet open, maar door elke week een keer wat aan de zwengel te draaien gingen ze op een gegeven moment weer wel open. Het vet was hard geworden tussen de tandwielen omdat ze nooit (of weinig) gebruikt waren.
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
  dinsdag 19 januari 2016 @ 12:28:36 #270
438762 -Richard-
Een 21 jarige allrounder.
pi_159225184
Mensen die hun tank tot de laatste liter leeg rijden :'). Al die meuq uit je tank lekker in je filter!
Weet van alles een beetje maar net niets.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')